Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 35 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:39
Ben weer even lopen snoepen of er nog wat nieuwe stukken zijn gepubliceerd van het ministerie mbt LEV's. Interessant en wellicht goed nieuws is dat er specifiek wordt gekeken naar de Duitse aanpak, eventueel dat er ook wellicht een pilot wordt gestart met de Duitse eisen. Maar helaas nog niks concreets wat en wanneer.

Bron: https://www.tweedekamer.n...2020Z14080&did=2020D29922

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchmaik
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 17:03
Weet iemand of je een elektrische step moet verzekeren als je hem in de vakantie wilt gaan gebruiken op de openbare weg in Frankrijk? Ik denk van wel, maar ik vang bot bij de verzekeringsmaatschappijen die ik gebeld heb (ze weten het/willen het niet/niet geinteresseerd).
Het betreft in mijn geval een Xiaomi M365 Pro, dus zonder kenteken en VIN.
Dit vond ik op het www, maar dat is al wat oudere info:
Verplichting tot verzekering tegen wettelijke aansprakelijkheid
Neem voor je er een gaat gebruiken contact op met je verzekeraar, want als je iemand aanrijdt of een auto of ruit beschadigt, wordt jouw burgerlijke aansprakelijkheid ingeroepen. Hoewel er nog geen juridische definitie van de EDPM bestond, waren de Franse verzekeraars van mening dat ze onderworpen zijn aan de verzekeringsverplichting voor wettelijke aansprakelijkheid, zoals ook geldt voor motorfietsen of auto’s. De verzekeraar kan je dan ofwel een aanpassing van je contract, of een nieuwe aansprakelijkheidsverzekering aanbieden.

In geval van een ongeval en bij gebrek aan verzekering, zal het verplicht verzekeringswaarborgfonds (FGAO) het slachtoffer vergoeden, maar het zal alle kosten op jou proberen te verhalen.
Van: https://www.allesfrans.com/spip/spip.php?article3688

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 10:27
Dutchmaik schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:51:
Weet iemand of je een elektrische step moet verzekeren als je hem in de vakantie wilt gaan gebruiken op de openbare weg in Frankrijk? Ik denk van wel, maar ik vang bot bij de verzekeringsmaatschappijen die ik gebeld heb (ze weten het/willen het niet/niet geinteresseerd).
Het betreft in mijn geval een Xiaomi M365 Pro, dus zonder kenteken en VIN.
Dit vond ik op het www, maar dat is al wat oudere info:

[...]

Van: https://www.allesfrans.com/spip/spip.php?article3688

Alle tips zijn welkom!
Als je op vakantie gaat met een step, zou ik niet eens de moeite doen om dat te laten verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
svenerator schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:46:
Ben weer even lopen snoepen of er nog wat nieuwe stukken zijn gepubliceerd van het ministerie mbt LEV's. Interessant en wellicht goed nieuws is dat er specifiek wordt gekeken naar de Duitse aanpak, eventueel dat er ook wellicht een pilot wordt gestart met de Duitse eisen. Maar helaas nog niks concreets wat en wanneer.

Bron: https://www.tweedekamer.n...2020Z14080&did=2020D29922
Nou jippie, een pilot van een jaar, met helmplicht ;(
• Duitse eisen overnemen
• Helm is verplicht
• Cursus is verplicht

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 14:03

dbzfan

Nee.

Nu op vakantie in Frankrijk en hier zie je echt heel veel elektrische steps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:23
Bert-Jan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:01:
Vandaag met het mooie weer de nieuwe vering grondig getest, erg prettig op de wat mindere wegen (en in het gras :p).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben je tevreden van deze step? (zonder de suspension)
Ik overweeg deze step aan te kopen ter vervanging van de m365.
Was eerst van plan om op de m365 de suspension op te monteren(+ een extra battery pack), tot ik de Max G30 tegenkwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
razerBE schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:29:
[...]

Ben je tevreden van deze step? (zonder de suspension)
Ik overweeg deze step aan te kopen ter vervanging van de m365.
Was eerst van plan om op de m365 de suspension op te monteren(+ een extra battery pack), tot ik de Max G30 tegenkwam.
Ik vind het een prima ding, maar ik heb geen andere gehad dus ook geen vergelijkingsmateriaal. Alles voelt heel solide, stuur voelt echt stevig (nog geen speling). Voor in het donker is de voorlamp prima, de achterlamp ook maar hij zit wel laag.

De geïntegreerde lader vond ik niet persé een bonus want als ik die kabel mee moet nemen kan zo'n adapter er ook nog wel bij, maar das persoonlijk denk ik.

Even flashen en hij gaat 30km/u wat ik prettig vindt, maar dat geldt ook voor praktisch iedere andere step geloof ik. De geadverteerde afstand van 60km op een lading haal je echt nooit, met mijn rijstijl (altijd max snelheid, behalve binnen het dorp, verder rij ik vooral in afgelegen poldergebied) haal ik 30-35km, das voor mijn gebruik prima. Ben ook 110kg en 1.96 dus iets meer windweerstand (en gewicht :P ;() dan gemiddeld.

Ik kan niet echt nadelen bedenken, geen enkele problemen mee gehad en die verwacht ik eigenlijk ook niet, heb wel vertrouwen in dat ding. Het is niet de lichtste maar even oppakken om in de bus mee te nemen gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53
Robkazoe schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:05:
Mensen zitten te hameren op het rapport van de RDW wat eind maart zou moeten verschijnen, maar volgens mij is dat niet leidend voor het ministerie.

Hier een wat ouder bericht: https://www.rijksoverheid...ht-bijzondere-bromfietsen
Daarin staat (quote even uitklappen voor het vette stukje):

[...]

Nu betreft dit voornamelijk Stint achtige voertuigen maar wel bijzondere bromfietsen in het algemeen en het zal mij niets verbazen als de steps ook hierin meegenomen worden. En dat betekent dus misschien pas in 2020 dat steps legaal kunnen gaan worden? Maar gezien de faal met de Stint, zou het mij ook niets verbazen als Nederland veel strengere regels krijgt t.o.v. andere EU-landen.
Zat nog eens te kijken, maar we zijn nu 16 maanden verder en de Stint mag nog steeds niet de weg op en er is nog steeds geen zicht op steps op de openbare weg. En ik vermoed dat we 2020 niet eens gaan halen. Nu snap ik dat Corona veel roet in het eten gooit en dat er andere prioriteiten zijn. Maar het blijft treurig dat we met een olietanker te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:35
Robkazoe schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:51:
[...]

Zat nog eens te kijken, maar we zijn nu 16 maanden verder en de Stint mag nog steeds niet de weg op en er is nog steeds geen zicht op steps op de openbare weg. En ik vermoed dat we 2020 niet eens gaan halen. Nu snap ik dat Corona veel roet in het eten gooit en dat er andere prioriteiten zijn. Maar het blijft treurig dat we met een olietanker te maken hebben.
ik had begin dit jaar goede hoop dat we ergens tegen het einde van het jaar legaal konden rondrijden, in welke vorm dan ook, maar als ik dit soort dingen lees en de berichten op legaalrijden.nl krijg ik het gevoel dat het wellicht nooit gaat gebeuren (of op basis van de EU richtlijnen die nog jaren op zich gaan laten wachten). Jammer en vervelend dat de focus nu meer op controle van de electrische steps komt te liggen.

[ Voor 34% gewijzigd door j0rDy op 23-07-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:52
https://www.rijksoverheid...ische-voertuigen-mei-2020

wel interessant stuk - er wordt hierin wel gerept dat er behoefte is om op korte termijn (<0.5jaar) wetgeving te hebben voor LEV's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrgrind
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-07 16:48
jhesse schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:00:

wel interessant stuk - er wordt hierin wel gerept dat er behoefte is om op korte termijn (<0.5jaar) wetgeving te hebben voor LEV's.
zoals (legaalrijden.nl) dit heeft onderzocht dit formulier. zijn er 155 gevraagde die waarschijnlijk nooit op een step of skateboard of dergelijken gestaan heeft en waarom vragen aan 155man terwel legaalrijden.nl 16.000 man heeft.

ik ben bang dat het nog wel langer gaat duren dan 0.5jaar

ik ben zelf een e-skateboard rijder en ben er bang voor dat ie lang stof gaat happen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
jhesse schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:00:

Veel zure reacties staan erin.
En weet dat gejank om helmplicht. We worden soft met z'n allen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:08
Mijns inziens ben je ook ietwat naïef als je zou geloven dat je dit jaar ineens legaal zou mogen en kunnen rond crossen op je Xiaomi of Ninebot of whatever welk stepje je hebt.

Ik kocht hem met het risico in mijn achterhoofd gepakt te worden en met de wetenschap dat het ding nooit legaal de weg op zou mogen.
Als er eind van dit jaar wetgeving zou zijn mag hij nog steeds niet legaal de weg op waarschijnlijk, want dan krijg je te maken met zoveel mitsen en maren waar dat ding nooit aan kan voldoen.

Hier in Duitsland overigens al wel wat stepjes rond zien rijden, maar hier mag het ook gewoon. Mijn step is inmiddels gearriveerd op Aruba; mijn zusje kan hem daar goed gebruiken en daar mag het ook gewoon :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Tegengekomen in Budapest. Daar de step volledig omarmd gok ik :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9JqIHvHSXtA9IUwG-k2CcMkLMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTGIwl9dGfq5flS9PEmMMojj.jpg?f=fotoalbum_large

Vind die huursteps overigens nog steeds helemaal kut in de meeste landen. In de Nordics gaat het nog wel aardig, maar in de drukkere en asocialere steden is het echt rotzooi. Mag wat mij betreft EU wide in de ban.

Oplossing zou zijn om het net als huurfietsen te doen - terugbrengen betekend in een stalling/neerzetpunt. Niet midden opde &#@#_& stoep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Mrgrind schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:33:
[...]

zoals (legaalrijden.nl) dit heeft onderzocht dit formulier. zijn er 155 gevraagde die waarschijnlijk nooit op een step of skateboard of dergelijken gestaan heeft en waarom vragen aan 155man terwel legaalrijden.nl 16.000 man heeft.

ik ben bang dat het nog wel langer gaat duren dan 0.5jaar

ik ben zelf een e-skateboard rijder en ben er bang voor dat ie lang stof gaat happen helaas
Ik rij ook op een e-skateboard maar pak hem elk moment dat kan/moet of wanneer ik simpelweg wil, zit denk ik al op de 300/400 km met mijn board en stop pas als ik hem moet inleveren, let wel dat ik altijd bescherming draag en zoveel mogelijk binnendoor over afgelegen fietspaden probeer te rijden. Ik klop het af maar hoop dat ik zo nog even door kan, het is voor mij echt een vorm van transport geworden waar ik niet meer zonder wil en kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
Wat ik toch eigenlijk best jammer vind van de recente stukken is de ongegronde overtuiging dat toekomstige europese wetgeving gebaseerd zou zijn op het Duits model. Ik kan de argumenten prima volgen m.b.t. de veiligheid maar ik kan me toch niet voorstellen dat wanneer het zover is dat er niet flink wordt gelobbyd door o.a. de deelsteps aanbieders. Zij zitten er echt niet op te wachten dat ze al hun deelsteps moeten vervangen om aan de strengere eisen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
svenerator schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:42:
Wat ik toch eigenlijk best jammer vind van de recente stukken is de ongegronde overtuiging dat toekomstige europese wetgeving gebaseerd zou zijn op het Duits model. Ik kan de argumenten prima volgen m.b.t. de veiligheid maar ik kan me toch niet voorstellen dat wanneer het zover is dat er niet flink wordt gelobbyd door o.a. de deelsteps aanbieders. Zij zitten er echt niet op te wachten dat ze al hun deelsteps moeten vervangen om aan de strengere eisen te voldoen.
In Duitsland ging de snelheid omlaag van 25 naar 20 km/u doormiddel van een firmware update toen de officiele regels uitkwamen in 2019. Voor die tijd reden de deelstepjes 25 km/u.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-06-2021
Vandaag ben ik begonnen met het proberen op te leggen van mijn anti lek banden. Maar dit is niet te doen. Ik heb de band nu weer in heet water gelegd om het met dubbele handschoenen weer te proberen. Ik weet dat er youtube filmpjes van zijn. Maar iemand een handige tip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hw7IwzdRcHjZ0cnZoMbjW4WzMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgPwkuWPYOkKk4vmm6QaBnnm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjuJnpDkWpeQ5k-3FOqXqf6SuOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQ630RhZxdEzil2EPTHXknrf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
svenerator schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:42:
Ik kan de argumenten prima volgen m.b.t. de veiligheid maar ik kan me toch niet voorstellen dat wanneer het zover is dat er niet flink wordt gelobbyd door o.a. de deelsteps aanbieders.
De auto en parkeergeldlobby is groter en rijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouterdeventer schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:51:
Vandaag ben ik begonnen met het proberen op te leggen van mijn anti lek banden. Maar dit is niet te doen. Ik heb de band nu weer in heet water gelegd om het met dubbele handschoenen weer te proberen. Ik weet dat er youtube filmpjes van zijn. Maar iemand een handige tip?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook gedaan. Bandenvet, veel geduld en grof geweld.
Minimaal 10 minuten in kokend water voor je begint. Hele stevige metalen bandenlichter of dunne stang gebruiken, op een gegeven moment gaat het bandje rekken/meegeven.

En na een paar maanden gaan die glow in the dark banden gaar en moet je ze er af snijden + wiellagers vervangen. Om nog maar te zwijgen over hoe kut die vierkante zijkanten rijden.

Long story short, als je persee massief wilt dan moet je die bandjes hebben die op origineel lijken, met ronde zijkanten.

En regelmatig je wiellagers vervangen of direct naar betere kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:38:
[...]

Ook gedaan. Bandenvet, veel geduld en grof geweld.
Minimaal 10 minuten in kokend water voor je begint. Hele stevige metalen bandenlichter of dunne stang gebruiken, op een gegeven moment gaat het bandje rekken/meegeven.
Het lukt voor 25% door met een schroevendraaier in het gat de band naar de zijkant te wippen. Ik zweet mij helemaal kapot de band gaat niet verder. Wat voor metalen bandenlichter/stang gebruik je? En alleen of met iemand samen? Natuurlijk gebruik ik heet water. De step gaat sowieso in de verkoop dus ik maak mij niet druk of deze banden zo goed zijn. Ik ben 2x staande gehouden nog geen officiële waarschuwing of boete en het heeft mijn interesse niet meer om erop te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:39:
Oplossing zou zijn om het net als huurfietsen te doen - terugbrengen betekend in een stalling/neerzetpunt. Niet midden opde &#@#_& stoep
Hier in Barcelona moet je verplicht een foto maken van de step als je hem geparkeerd hebt, om aan te tonen dat hij bij een officieel fietsenrek staat en op slot is gezet. Die staan ook op de kaart dus als je probeert uit te checken waar er geen is, dan weigert hij dat ook.

Doe je dat niet, dan heb je de volledige verantwoordelijkheid als het ding gestolen wordt (en deze zijn een stuk duurder dan de M365's). Werkt over het algemeen goed, ik zie ze nooit over straat gestrooid liggen zoals in andere landen.

Dus daar zijn op zich prima oplossingen voor, hoeft niet per se in de ban ofzo (al vind ik de diensten reteduur in verhouding met wat het kost om zelf zo'n ding te kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouterdeventer schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:16:
[...]

Het lukt voor 25% door met een schroevendraaier in het gat de band naar de zijkant te wippen. Ik zweet mij helemaal kapot de band gaat niet verder. Wat voor metalen bandenlichter/stang gebruik je? En alleen of met iemand samen? Natuurlijk gebruik ik heet water. De step gaat sowieso in de verkoop dus ik maak mij niet druk of deze banden zo goed zijn. Ik ben 2x staande gehouden nog geen officiële waarschuwing of boete en het heeft mijn interesse niet meer om erop te rijden.
Heet water gebruiken en de band 10 minuten koken zijn 2 verschillende dingen.

Als je hem toch weg doet, dan gewoon origineel bandje er op. Zadel je de volgende eigenaar ook niet met dat gezeik op en jezelf niet met frustratie.

Nog een truucje is de band deel om de velg te leggen en dan dat deel alvast met tie-wraps vast te maken tussen de spaken. Glijdt ie er daar alvast niet meer vanaf telkens.

Maar echt, het is een K-werk en absoluut niet de moeite waard als je hem gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:34:
[...]

Heet water gebruiken en de band 10 minuten koken zijn 2 verschillende dingen.

Als je hem toch weg doet, dan gewoon origineel bandje er op. Zadel je de volgende eigenaar ook niet met dat gezeik op en jezelf niet met frustratie.

Nog een truucje is de band deel om de velg te leggen en dan dat deel alvast met tie-wraps vast te maken tussen de spaken. Glijdt ie er daar alvast niet meer vanaf telkens.

Maar echt, het is een K-werk en absoluut niet de moeite waard als je hem gaat verkopen.
Ik ga het nog eenmaal proberen en anders gaan inderdaad de originele banden er weer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moaske
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
wouterdeventer schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:42:
[...]

Ik ga het nog eenmaal proberen en anders gaan inderdaad de originele banden er weer op.
Tien minuten in kokend water leggen vooraf (gas er wel onder UIT zetten zodra je ze er in legt), en de truc zit hem vooral in straffe bandenwippers gebruiken. Ik gebruik bandenwippers die eigenlijk voor autobanden zijn bedoeld, en dus groot zijn en dus ook een groot hefboommoment hebben (zie foto). Vooral dat kleine lipje aan de voorkant is ideaal om achter de rand van de velg te haken, en dan heffen maar...

Met die dingen is het vijf minuten per bandje d:)b

Het voorbandje is een beetje tricky omdat je de voedingskabel naar de motor natuurlijk niet moet beschadigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNEBFjY3ndcd4qzEUFMMwnh81XE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2A2RlEsVCBLx84dgn3eL7aq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Moaske op 27-07-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
En hoe heb jij de voorband losgekregen? Ik krijg deze niet zomaar los met een moersleutel. Ik heb de achterband alleen los waar ik de nieuwe band probeer op te krijgen maar lukt maar voor 25%. Ik gebruikte ook enkel mijn eigen kracht en een schroeven draaier die ik tussen de gaatjes prikte om te wippen.
Moaske schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:39:
[...]

Tien minuten in kokend water leggen vooraf (gas er wel onder UIT zetten zodra je ze er in legt), en de truc zit hem vooral in straffe bandenwippers gebruiken. Ik gebruik bandenwippers die eigenlijk voor autobanden zijn bedoeld, en dus groot zijn en dus ook een groot hefboommoment hebben (zie foto). Vooral dat kleine lipje aan de voorkant is ideaal om achter de rand van de velg te haken, en dan heffen maar...

Met die dingen is het vijf minuten per bandje d:)b

Het voorbandje is een beetje tricky omdat je de voedingskabel naar de motor natuurlijk niet moet beschadigen.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
wouterdeventer schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:35:
En hoe heb jij de voorband losgekregen? Ik krijg deze niet zomaar los met een moersleutel. Ik heb de achterband alleen los waar ik de nieuwe band probeer op te krijgen maar lukt maar voor 25%. Ik gebruikte ook enkel mijn eigen kracht en een schroeven draaier die ik tussen de gaatjes prikte om te wippen.
Ik denk dat je wat zwaarder gereedschap moet gebruiken. Wat voor moersleutel heb je, een Engelse verstelbare sleutel (lees: bahco)? Ik zou een ringsleutel nemen, die heeft raakvlakken op iedere hoek van de moer. En dan, zoals ook op de youtube filmpjes te zien is, deze sleutel verlengen door er een pijp tegenaan te plakken met ducttape. Het geheel zou minstens 50cm lang moeten zijn, hoe langer hoe beter want dan kun je meer kracht zetten.
In een ander filmpje staat een handig trucje om de band er makkelijk(er) op te krijgen door hem met twee waterpomptangen samen te drukken zodat hij in de groef middenin de velg past, daardoor creeer je meer ruimte aan de tegenoverliggende zijde om de band over de rand te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:26:
[...]

In een ander filmpje staat een handig trucje om de band er makkelijk(er) op te krijgen door hem met twee waterpomptangen samen te drukken zodat hij in de groef middenin de velg past, daardoor creeer je meer ruimte aan de tegenoverliggende zijde om de band over de rand te leggen.
Dat werkt inderdaad prima met normale bandjes - met die truuc liggen ze er in een paar seconden op.

Maar je moet een stel fikse waterpomptangen hebben om dat met een massieve band te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moaske
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
wouterdeventer schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:35:

[...]
De moeren van het voorwiel zitten extreem strak vast ja. Gebruik een degelijke grote (en passende!) steeksleutel (ringsleutel past niet vanwege de motorkabel) en steek daar eventueel een pijp overheen ja. Ik heb zelf met een hamer zitten tikken tegen de steeksleutel om de moer los te tikken.

Wees ook niet te bang om het kapot te maken. Zowel de voorvork als de moeren zijn degelijk (zolang je sleutel maar goed past), dus enig gedoseerd geweld is het wel tegen bestand ;)

Met die grote bandenlepels van mij, heb ik met twee tegelijk eerst de band opgerekt en hem om de velg gekregen. Daarna met schroevendraaieer door de gaatjes hem goed recht in de velg wrikken (het ergste heb je dan al gehad).

Overigens ga je bij de voorband nog tegen iets vervelends aanlopen: het ventiel van de binnenband krijg je daar bijna niet uit de velg gepeuterd. Ik denk dat je de motorkappen moet losmaken daarvoor, maar ik heb zelf gewoon het ventiel doorgezaagd met een ijzerzaagje (is verrekkes hard staal trouwens).

[ Voor 22% gewijzigd door Moaske op 28-07-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
Als ik dit zo lees dan denk ik niet dat het handig is om hierin tijd te stoppen. Ik wilde mijn step sowieso verkopen en dacht dat de banden een meerwaarde zouden hebben in de prijs. Ik heb alleen de achterband los. En nu krijg ik de originele band er ook al niet op. :/

En met wat voor pomp kan ik de banden oppompen?
Moaske schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:19:
[...]

De moeren van het voorwiel zitten extreem strak vast ja. Gebruik een degelijke grote (en passende!) steeksleutel (ringsleutel past niet vanwege de motorkabel) en steek daar eventueel een pijp overheen ja. Ik heb zelf met een hamer zitten tikken tegen de steeksleutel om de moer los te tikken.

Wees ook niet te bang om het kapot te maken. Zowel de voorvork als de moeren zijn degelijk (zolang je sleutel maar goed past), dus enig gedoseerd geweld is het wel tegen bestand ;)

Met die grote bandenlepels van mij, heb ik met twee tegelijk eerst de band opgerekt en hem om de velg gekregen. Daarna met schroevendraaieer door de gaatjes hem goed recht in de velg wrikken (het ergste heb je dan al gehad).

Overigens ga je bij de voorband nog tegen iets vervelends aanlopen: het ventiel van de binnenband krijg je daar bijna niet uit de velg gepeuterd. Ik denk dat je de motorkappen moet losmaken daarvoor, maar ik heb zelf gewoon het ventiel doorgezaagd met een ijzerzaagje (is verrekkes hard staal trouwens).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:52
wouterdeventer schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:10:
Als ik dit zo lees dan denk ik niet dat het handig is om hierin tijd te stoppen. Ik wilde mijn step sowieso verkopen en dacht dat de banden een meerwaarde zouden hebben in de prijs. Ik heb alleen de achterband los. En nu krijg ik de originele band er ook al niet op. :/

[...]
Pro tip voor het verkopen van, met name voertuigen; laat alles stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Ik heb geen M365 meer en ga voor een Zero step. Heb voor de geïnteresseerde nog voor de M365 (of een clone/ander model) tubeless bandjes, spatbord en zo'n beugeltje liggen om je spatbord vast te maken zodat die niet trilt. Iemand wellicht geïnteresseerd hierin? Allemaal nog in nieuw in de verzendverpakking liggen.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

AllInOneNerd schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:05:
Ik heb geen M365 meer en ga voor een Zero step. Heb voor de geïnteresseerde nog voor de M365 (of een clone/ander model) tubeless bandjes, spatbord en zo'n beugeltje liggen om je spatbord vast te maken zodat die niet trilt. Iemand wellicht geïnteresseerd hierin? Allemaal nog in nieuw in de verzendverpakking liggen.
Hier hebben we Vraag & Aanbod overig voor :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 08:45
V&A hoort hier niet thuis

[ Voor 89% gewijzigd door Perkouw op 02-08-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouterdeventer schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:10:

[...]
Die banden geven geen meerwaarde, eerder minder. Oppompen kan makkelijk bij het tankstation. Autoventieltje.

Knijp de originele band aan een kant samen zodat hij in de binnenste gleuf van de velg valt. Dan gaat de andere kant er zo op.

Zie youtube. Er zijn een hoop howto videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
Bedankt. Ik heb de banden los op marktplaats gezet en morgen ga ik bij de fietsenmaker langs om de band op de velg te zetten. Dan gaat deze ook de verkoop in. Jammer maar gezien dat het verboden is noodzakelijk.
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:54:
[...]

Die banden geven geen meerwaarde, eerder minder. Oppompen kan makkelijk bij het tankstation. Autoventieltje.

Knijp de originele band aan een kant samen zodat hij in de binnenste gleuf van de velg valt. Dan gaat de andere kant er zo op.

Zie youtube. Er zijn een hoop howto videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:47

paQ

Ik zit me nu al een poos in te lezen over e-steps, en nu heb ik plotseling geen tijd meer :+
Volgende week gaan we 10-14 dagen varen, en soms liggen toiletgebouwen of het winkeltje bijv best een eindje weg van de ligplaats. Een step is dan best lekker :)

Nu heb ik tig filmpjes op youtube bekeken om nou te kijken wat te kopen en waar.
Ninebot ES2 van marktplaats, of een Xiaomi? of toch een nieuwe Ninebot E22E

mijn bevindingen dusver:
- een ES2 heeft vering voor en achter, maar kleinere harde 8" banden (300 marktplaats)
- Xiaomi 9" wielen, luchtbandjes
- E22E geen vering, maar 9" wielen luchtbandjes, wel iets langzamer dan ES2 (449 mediamarkt)

Nu vouwt een Ninebot voor mijn toepassing net iets beter op, want zo gaat het ding niet wegrollen in de boot. Hij vouwt bovendien ook 'platter' op dan een Xiaomi zag ik, maar daardoor ook weer wat langer.

Zie ik nog belangrijke zaken over het hoofd?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierlala
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07-2021

Pierlala

Hij bijt niet!

De voorband van mijn Max G30 moet ik om de paar dagen weer op pompen, bij mijn achterband is dit niet het geval. Hebben er meer hier last van, prop erin spuiten een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
paQ schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:34:
Ik zit me nu al een poos in te lezen over e-steps, en nu heb ik plotseling geen tijd meer :+
Volgende week gaan we 10-14 dagen varen, en soms liggen toiletgebouwen of het winkeltje bijv best een eindje weg van de ligplaats. Een step is dan best lekker :)

Nu heb ik tig filmpjes op youtube bekeken om nou te kijken wat te kopen en waar.

mijn bevindingen dusver:
- een ES2 heeft vering voor en achter, maar kleinere harde 8" banden (300 marktplaats)
- E22E geen vering, maar 9" wielen luchtbandjes, wel iets langzamer dan ES2 (449 mediamarkt)

Nu vouwt een Ninebot voor mijn toepassing net iets beter op, want zo gaat het ding niet wegrollen in de boot. Hij vouwt bovendien ook 'platter' op dan een Xiaomi zag ik, maar daardoor ook weer wat langer.

Het ligt eraan waar je heen wilt? Steps zijn nog altijd verboden in NL dus het kan zijn dat een politie agent jouw step in beslag neemt.

Ik heb zelf de xiaomi m365 en deze zijn helaas zonder vering. De vering is handig als je (oudere) stenen straten wilt rijden. Anti-lek banden zijn ook een aanrader maar erg lastig om ze erop te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
paQ schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:34:

mijn bevindingen dusver:

Weet niet of je vlakbij België woont, maar desnoods mag je de mijne wel gratis lenen voor die 2 weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

bottom line schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:35:
[...]

Weet niet of je vlakbij België woont, maar desnoods mag je de mijne wel gratis lenen voor die 2 weken ;)
dat is superaardig!
Ik woon alleen in de regio Rotterdam, dus niet bepaald om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierlala schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:14:
De voorband van mijn Max G30 moet ik om de paar dagen weer op pompen, bij mijn achterband is dit niet het geval. Hebben er meer hier last van, prop erin spuiten een oplossing?
De beste oplossing is je lekke band fixen, wat daar dan ook de reden voor mag zijn...

Het is een step, niet ineens black magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:39
Pierlala schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:14:
Weet je ook waar die lekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierlala

Pierlala

Hij bijt niet!

Robert.r schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:38:
[...]

Weet je ook waar die lekt?
Nee geen idee.
Maar een vriend van me heeft hetzelfde dus dacht dat het misschien “normaal” was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Pierlala schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Nee geen idee.
Maar een vriend van me heeft hetzelfde dus dacht dat het misschien “normaal” was.
Google eens op ‘tire slime’ en probeer dat eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierlala

Pierlala

Hij bijt niet!

UncleEddy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

Google eens op ‘tire slime’ en probeer dat eens :)
Check, Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
paQ schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:36:
[...]

dat is superaardig!
Ik woon alleen in de regio Rotterdam, dus niet bepaald om de hoek.
Heb je al beslist? :p ik heb er desnoonds 2 die je kan gebruiken :+
1tje klinkt wel wat lawaaierig.
Vermoed dat de motoren van de Ninebot ESx moeilijker om kunnen met een verhoging vand e snelheid'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

bottom line schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:27:
[...]

Heb je al beslist? :p ik heb er desnoonds 2 die je kan gebruiken :+
1tje klinkt wel wat lawaaierig.
Vermoed dat de motoren van de Ninebot ESx moeilijker om kunnen met een verhoging vand e snelheid'
Thx maar we zijn al onderweg ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Elektrisch longboard is van de week binnen gekomen en heb er al een paar ritjes op zitten.

Vanochtend al een ritje over de Veluwe gedaan van net geen uur en net geen 20km. Haalde net het begin van de straat weer met een volledig lege accu. :P

Maar de remmen op zo'n ding zijn bijzonder goed te noemen net als de stabiliteit. Heb er nu in totaal zo'n 100 km mee gereden denk ik en het is heerlijk relaxed door de bossen toeren, even inhouden bij fietsers en voetgangers en rustig passeren. Max snelheid van ongeveer 25km/u aanhouden en er is niks aan de hand.

Ben het volgende ritje alweer aan het plannen. :P

Meepo V3 overigens.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Flagg schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:12:
Elektrisch longboard is van de week binnen gekomen en heb er al een paar ritjes op zitten.

Vanochtend al een ritje over de Veluwe gedaan van net geen uur en net geen 20km. Haalde net het begin van de straat weer met een volledig lege accu. :P

Maar de remmen op zo'n ding zijn bijzonder goed te noemen net als de stabiliteit. Heb er nu in totaal zo'n 100 km mee gereden denk ik en het is heerlijk relaxed door de bossen toeren, even inhouden bij fietsers en voetgangers en rustig passeren. Max snelheid van ongeveer 25km/u aanhouden en er is niks aan de hand.

Meepo V3 overigens.
Leuk! De veluwe lijkt me een prachtige omgeving om rond te rijden! Heb je al eerdere skate-ervaring met skate/longboards? Ik was zelf ook verbaasd over de stabiliteit, zelfs met de zachtere bushings kan je als ze je wat strakker zet prima full speed, wat echt belachelijk hard is.

Ik heb zelf een meepo nls pro, hoe ervaar jij de 90mm wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Zeer tot mijn verbazing kwam me een paar weken geleden een kerel op een monowheel tegemoet op het snelfietspad tussen Steentilbrug (Groningen) en Ten Boer. Dat is een speciale route voor fietsers die niet noodzakelijk de kortste is maar wel de snelste omdat je geen verkeerslichten tegenkomt. Heeft ook een aparte bewegwijzering.
In de spiegel kon ik zien dat hij een soort van geel plaatje achterop had die deed denken aan een bromfietsplaatje. Verder was het een sportief uitziend iemand van een jaar of dertig, met fietshelm, elleboog- en kniebescherming en hij reed behoorlijk hard, sneller dan een elektrische fiets. En dat terwijl ze in Groningen best wel streng zijn op dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

j0rDy schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:53:
[...]

Leuk! De veluwe lijkt me een prachtige omgeving om rond te rijden! Heb je al eerdere skate-ervaring met skate/longboards? Ik was zelf ook verbaasd over de stabiliteit, zelfs met de zachtere bushings kan je als ze je wat strakker zet prima full speed, wat echt belachelijk hard is.

Ik heb zelf een meepo nls pro, hoe ervaar jij de 90mm wielen?
Ik heb de gele bushings voor zitten en vrijwel volledig los, één volle slag ongeveer en achter de rode (stugste) met een slag of 4-5 vast en idd lekker sturen en op snelheid nog steeds stabiel al heb ik nooit een constant hoge snelheid. Soms ff bult af maar als ik de 50 aanraak ga ik heel licht remmen puur voor de regen brakes.

De 90mm mogen heel snel slijten zodat ik de 100mm erop kan gooien. :P Maar ze voldoen wel prima, krijg overigens een hoop leuke reacties, van "hoe hard kan ie?" (Waar ik stug altijd 25 op antwoord O-) ) en "ziet er relaxed uit". En dat laatste is het ook. Net weer een rondje gedaan van 16km heerlijk bochtige route met allemaal keurige betonnen of asfalt paden. En redelijk rustig omdat het te warm is waarschijnlijk.

Mijn laatste skate ervaring was eind jaren 80 begin jaren 90, en redelijk actief, evenwicht had ik snel weer te pakken maar merk wel dat ik een stuk gezapiger en eigenlijk veel veiliger ben op dit ding, ik bedoel die rem!!! :o Nooit meer vol over een kruispunt omdat je ff vergeten was dat je best hard ging vroegah. >:)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00
grun93 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:14:
Zeer tot mijn verbazing kwam me een paar weken geleden een kerel op een monowheel tegemoet op het snelfietspad tussen Steentilbrug (Groningen) en Ten Boer. Dat is een speciale route voor fietsers die niet noodzakelijk de kortste is maar wel de snelste omdat je geen verkeerslichten tegenkomt. Heeft ook een aparte bewegwijzering.
In de spiegel kon ik zien dat hij een soort van geel plaatje achterop had die deed denken aan een bromfietsplaatje. Verder was het een sportief uitziend iemand van een jaar of dertig, met fietshelm, elleboog- en kniebescherming en hij reed behoorlijk hard, sneller dan een elektrische fiets. En dat terwijl ze in Groningen best wel streng zijn op dit soort zaken.
Kan best, aangezien een monowheel niet keuringsplichtig maar wel WA verzekeringsplichtig is worden die vaak als scootmobiel verzekerd. De wetgeving is wat betreft dat extreem krom zoals ik het begrijp en plaatst eenwielers buiten de categorieen omdat die allemaal 2 of meer wielen hebben. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:50
Dejagan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Kan best, aangezien een monowheel niet keuringsplichtig maar wel WA verzekeringsplichtig is worden die vaak als scootmobiel verzekerd. De wetgeving is wat betreft dat extreem krom zoals ik het begrijp en plaatst eenwielers buiten de categorieen omdat die allemaal 2 of meer wielen hebben. :P
Komt een beetje door een maas in de wet. Volgens de wet heeft een voertuig 2 of meer wielen. 1 wieler is niet keuringsplichtig.

https://legaalrijden.nl/b...ver-onewheel-bij-politie/

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pukson schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:42:
[...]

Komt een beetje door een maas in de wet. Volgens de wet heeft een voertuig 2 of meer wielen. 1 wieler is niet keuringsplichtig.

https://legaalrijden.nl/b...ver-onewheel-bij-politie/
Nou da's dan ook duidelijk mocht de longboard eruit gaan komt er een onewheel xr. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Zo jammer dat de beleidsmakers in Nederland weer lopen te slapen. Ik heb wel interesse in een E-step als alternatief op een fiets (sneller, makkelijker mee te nemen), maar na wat rondgespit te hebben in dit topic zit er dus geen schot in de zaak op dit gebied.

Dan maar even een aankoop uitstellen. Zie het niet zo zitten om ermee te gaan rijden en dan een boete te vangen :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

grun93 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:14:
https://legaalrijden.nl/b...rzekering-is-niet-handig/

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Casual_T schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:54:
Zo jammer dat de beleidsmakers in Nederland weer lopen te slapen. Ik heb wel interesse in een E-step als alternatief op een fiets (sneller, makkelijker mee te nemen), maar na wat rondgespit te hebben in dit topic zit er dus geen schot in de zaak op dit gebied.
Het is hier misschien vloeken in de kerk, maar ik vind het wel prima dat de elektrische steps nog niet zijn toegestaan. Zeker als het sneller moet dan een fiets.

En als ik die veel te zware bezorgfietsen zie gaan denk ik dat ze die regels ook wat beter hadden mogen evalueren. Daar is het nu te laat voor.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 11:15

flessuh

Set sail for fail!

haarbal schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Het is hier misschien vloeken in de kerk, maar ik vind het wel prima dat de elektrische steps nog niet zijn toegestaan. Zeker als het sneller moet dan een fiets.

En als ik die veel te zware bezorgfietsen zie gaan denk ik dat ze die regels ook wat beter hadden mogen evalueren. Daar is het nu te laat voor.
begrenzing van 20-25 km/u is veel voorgesteld, dat is natuurlijk niets extreems vergeleken wat fietsen kunnen. Elektrisch of niet.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Volgens het cbs reed de gemiddelde fietser in 2001 12km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

haarbal schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:54:
Your point being?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Dat 25 te hard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik snap 'm even niet, was 2001 een uitzonderlijk veilig jaar of iets dergelijks?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

2001 reed niet de helft van de fietsers met een ingebouwde elektromotor waardoor zelfs oma de 30 km/u haalt als ze wil :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
nst6ldr schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:41:
[...]

Ik snap 'm even niet, was 2001 een uitzonderlijk veilig jaar of iets dergelijks?
Jazeker! Veel minder ongevallen met een elektrische fiets bijvoorbeeld. Wel meer met paard en wagen maja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
nst6ldr schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:41:
[...]

Recente data zag ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
Flagg schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:12:

Meepo V3 overigens.
Hoeveel geluid produceert de motor en hoe smooth kun je hiermee rijden? Er zit geen vering ingebouwd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j0rDy
wouterdeventer schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

Hoeveel geluid produceert de motor en hoe smooth kun je hiermee rijden? Er zit geen vering ingebouwd?
Het board van zowel @Flagg als die van mij hebben hub-motors die verwerkt zitten in het achterwiel. Deze zijn nagenoeg geruisloos en niet te horen tijdens het rijden in tegenstelling tot boards met riem-aandrijving, waarbij de motor aan de buitenkant zit. Smoothness hangt af van de software en dus de ESC die gebruikt wordt, waarbij bij alle "grote" merken tegenwoordig zowel acceleratie als vertraging instelbaar is. Vering is niet aanwezig, comfort haal je uit de grootte van je wielen (ikzelf heb 100mm wielen), de flexibilitiet in het deck en verdikt griptape. Er valt prima te rijden over bijvoorbeeld klinkerwegen, maar de trillingen gaan op den duur wel vervelend worden. Asfalt, in welke staat dan ook, rijdt meer dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Mijn vorige ritje had een gemiddelde snelheid van 15 met een cruisesnelheid van 25-30

Nogmaals your point being?

Met gemiddelde komen aanzetten en aan de hand daarvan een maximum als te snel aanduiden is echt beyond onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

wouterdeventer schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

Wat @j0rDy ook al zei, je hoort de motoren eigenlijk niet, alleen bij flink remmen hoor je een redelijke zoem, maar dat geeft vooral vertrouwen. :) Qua vering is in het begin van de rit klinkertjes goed te doen, maar als je er al een uur erop heb zitten staan dan wil je ze aan het eind het best vermijden. Nog steeds goed te doen maar niet comfy te noemen. Ik rij enkel asfalt fietspaden en van die betonplaten en beide is heerlijk cruisen.

Nog steeds voornamelijk leuke reacties van mensen, alleen sommige hardlopers vinden het nodig om vooral zuur te kijken. Terwijl ik altijd afrem en rustig inhaal/passeer, maar ja die pijnigen zichzelf blijkbaar tot het randje van chagrijn en hekelen andere mensen die zichzelf niet folteren ofzo. :P

Regeneratie is echt goed wel. Vanochtend een beetje de percentages bijgehouden en de laatste 5 km te gaan en had nog 35% over en zou je eigenlijk net niet/wel halen maar was volledig naar beneden of vlak, kwam thuis met nog 29% over. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Flagg op 12-08-2020 14:49 ]

• wouterdeventer
j0rDy schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Het board van zowel @Flagg als die van mij hebben hub-motors die verwerkt zitten in het achterwiel. Deze zijn nagenoeg geruisloos en niet te horen tijdens het rijden in tegenstelling tot boards met riem-aandrijving, waarbij de motor aan de buitenkant zit. Smoothness hangt af van de software en dus de ESC die gebruikt wordt, waarbij bij alle "grote" merken tegenwoordig zowel acceleratie als vertraging instelbaar is. Vering is niet aanwezig, comfort haal je uit de grootte van je wielen (ikzelf heb 100mm wielen), de flexibilitiet in het deck en verdikt griptape. Er valt prima te rijden over bijvoorbeeld klinkerwegen, maar de trillingen gaan op den duur wel vervelend worden. Asfalt, in welke staat dan ook, rijdt meer dan prima.
Ok top en bestaan er ook elektrische board mét vering?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
wouterdeventer schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Ook vrijwel alle echte offroad boards doen daar niet aan. Vergeet niet dat je dat je besturing dan ook een stuk minder direct wordt.

Mijn board is ook lekker flexibel (Wowgo 3s), en ik mis daar zeker geen extra vering op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kbm_sterdam
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-11-2022
Net in Haarlem:

Rijd net met mij step in een fuik, ja meneer dit mag niet op de openbare weg.. ik zeg ik weet het😅 waarom doet u het dan toch?!

Omdat ik het belachelijk vindt...

Zegt ie: ja ik ook 😂 loop ff een stukje door zodat wij het niet zien, maar ik ga geen step in beslag nemen.

Snapt u het nog?!

Dit is trouwens al de derde keer staande gehouden zonder boete of inbeslagname!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

kbm_sterdam schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:47:
Net in Haarlem:

Rijd net met mij step in een fuik, ja meneer dit mag niet op de openbare weg.. ik zeg ik weet het😅 waarom doet u het dan toch?!

Zegt ie: ja ik ook 😂 loop ff een stukje door zodat wij het niet zien, maar ik ga geen step in beslag nemen.

Snapt u het nog?!

Dat heet heel veel mazzel hebben en een gelijkgestemde agent tegen het lijf rijden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdjePetatje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-11-2023
Ik twijfel heel erg over een Swheels pre-order (https://www.swheels.co/). Kijk er erg naar uit om een step te gebruiken als vervoermiddel van en naar het treinstations (jaloers op Belgische vrienden die dit al lang kunnen) en werd een beetje enthousiast toen ik de Swheels pagina zag en er schijnbaar een beetje schot in de zaak leek te komen. Maar ik vind er zo weinig informatie over (enkel de info/advertentie op de pagina zelf) en twijfel of het ooit wel goed gaat komen. Iemand toevallig ergens meer informatie kunnen vinden? Of ook voor de pre-order gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00
kbm_sterdam schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:47:
Net in Haarlem:

Snapt u het nog?!

Haha wat een chille agent, waren er maar meer zoals dat! ;)
AdjePetatje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:57:
Ik twijfel heel erg over een Swheels pre-order (https://www.swheels.co/). Kijk er erg naar uit om een step te gebruiken als vervoermiddel van en naar het treinstations (jaloers op Belgische vrienden die dit al lang kunnen) en werd een beetje enthousiast toen ik de Swheels pagina zag en er schijnbaar een beetje schot in de zaak leek te komen. Maar ik vind er zo weinig informatie over (enkel de info/advertentie op de pagina zelf) en twijfel of het ooit wel goed gaat komen. Iemand toevallig ergens meer informatie kunnen vinden? Of ook voor de pre-order gegaan?
Mega dubieus, alleen renders en 'echte foto's komen er aan' een ruime maand geleden gezegd door ze. RDW zal ook wel van niets weten, dus zou zeker niet pre-orderen en je geld weg riskeren.

[ Voor 47% gewijzigd door Dejagan op 13-08-2020 21:30 ]

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wel gek dat ook die weer alleen een electronisch slot heeft. Geen oogje in het frame om gewoon een goed slot doorheen te halen.

Designed in Nederland? Wellicht Drenthe ofzo. Niet in Amsterdam iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Ik blijf zeggen dit is een scam. Want het is zo onduidelijk. Niemand heeft nog een echt product gezien. Ohja en ze hebben zogenaamd x bedrag opgehaald met crowdfunding, waar niks over te vinden is. En de early bird prijs blijft ook opschuiven.

Eind deze maand zou die ter keuring komen bij de RDW werd er gezegd maar dan zou je nu inmiddels wel een werkend product kunnen tonen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pukson op 14-08-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Pukson schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:02:
[...]

Ik blijf zeggen dit is een scam. Want het is zo onduidelijk. Niemand heeft nog een echt product gezien. Ohja en ze hebben zogenaamd x bedrag opgehaald met crowdfunding, waar niks over te vinden is. En de early bird prijs blijft ook opschuiven.

Eind deze maand zou die ter keuring komen bij de RDW werd er gezegd maar dan zou je nu inmiddels wel een werkend product kunnen tonen.
Het feit dat ze zeggen dat ze pas leveren op het moment dat hij goedgekeurd is door de RDW is ook wat een tweezijdige opmerking...
enerzijds natuurlijk een mooi streven, en dan zouden kopers ook legaal kunnen rijden,
anderzijds is het zo'n ellende met regelgeving in wording nu (als het goed is op de achtergrond dan) dat het nog ontzettend lang kan duren voor een volledig aangedreven step echt gekeurd kan worden.

Heb er zelf ook serieus naar gekeken, maar ik wacht de keuring etc wel af. Als ze dat voor elkaar krijgen is het gewoon een interessant product om vanuit mijn ES2 naar over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
wouterdeventer schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Ja, maar dit is echt wel een andere categorie boards dan gebruikelijk (zie prijskaartje) of wat je in het algemeen ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPP4c87-IBZqxEeTsX364ipg7P0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0otaQ6p1PxGpP25PZkE0Ica.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AdjePetatje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-11-2023
Pukson schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:02:
[...]

Heb nog wat zitten zoeken - het lijkt me geen scam pur sang, maar een start-up te die een beetje overmoedig is (laten we van het beste uitgaan).

Als ik het KvK nummer opzoek dat ze op de site beschikbaar stellen kom ik uit op WeFutureCompany B.V, een "startup created by young entrepreneurs" met hilarisch overmoedige taal ("...headed on a bullet train to become the global market leader of Premium Electric Smart-Wheels."). Ze beheren 3 merken/producten:
  • SwheelS (oorspronkelijk hoverboards)
  • Kiwano (elektrische steps/monowheels)
  • SwheelS2Go (eStep sharing service
Ze hebben al eerder fysieke producten geleverd met SwheelS (hoverboards, hieronder meer) en Kiwano (deze speciale step/monowheel). Hieronder richt ik me voornamelijk op de SwheelS brand.

De voortrekker van SwheelS is Jair Van der Reis Cohen (staat op LinkedIn als eigenaar van We Future Company, (co-founder van) Swheels en Swheels2Go), een 23-jarige ondernemer. In 2019 een praatje gehouden op NRC live over SwheelS en SwheelS2Go.

SwheelsS heeft via de site https://www.swheelshoverboard.nl/ al eerder hun eigen hoverboards verkocht (momenteel niet meer beschikbaar). Blijkbaar op een paar sites goed beoordeeld, maar ziet er me alleszins niet al te speciaal uit (weet verder weinig over hoverboards, kan niet direct zien of dit een rebranded Chinees model is. Lijkt me niet irreeël?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53sL9SjtL1nUxfY5pDPrXxBFaHs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Meixa5vi9LRY2kPYAbVxt0S7.png?f=fotoalbum_large

We zien een wederkerend thema in de google reviews van SwheelS:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcOnSOoD5QzUvs0K_ydEBMqFKHA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2S23bmIiLCu8KfE9MfBNMQ3t.png?f=user_large

Toegegeven, zijn er maar 3 (/18) op Google Reviews (met nog een enkele gefrustreerde consument op de Telefoongids en Test-Aankoop. Met zo weinig "echte" andere reviews en publiciteit valt het wel op ...

De hoverboards hebben SwheelsS dus wél windeieren gelegd en lijken ook verlaten te zijn. Hoe zit het met de Esteps?

Naast de NRC Live Pitch in 2019 vind ik als een van de vroegste vermeldingen van de SwheelS stepsdeze tweet terug van een medewerker van Itsavirus (een andere startup/bedrijfje dat met SwheelS samenwerkt voor Swheels2Go). Op 3 april: "SwheelS is developing a new type of e-scooter, fully compliant with Dutch regulations." In April nog aan het ontwerpen en in Augusts al beloofd om legale scooters te leveren? Yikes }:O

De Facebook pagina toont beelden ... van het ontwerp 8)7 . Ze zeggen "Wij zijn op het moment bezig om professioneel filmpjes te schieten van de e-step. Deze zullen binnenkort te zien zijn op al onze social media kanalen" ... dit was 7 weken geleden.
Die teller met verzamelde fondsen is natuurlijk ook heel dubieus. Ze willen schijnbaar de indruk wekken dat dit via crowdfunding/pre-orders is binnengekomen (ook al zeggen ze het niet expliciet), maar gezien pre-orders enkel in juni begonnen zijn zouden dit duizenden ge pre-orderde steps per dag moeten zijn, wat duidelijk niet het geval is.

Voor mij ziet het er uit als een overmoedige start up van jonge ondernemers met grootste plannen, maar iets minder realiteitszin (toch geen zeldzaamheid binnen de tech-start ups :+ ). Er zitten een paar sketchy aspecten aan waarbij je zou kunnen denken aan moedwillig 'bedrog', ... tja wie zal het zeggen.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempestus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-06 20:28
Heeft iemand enig ervaring of idee hoe de politie of handhaving omgaat met e-step met een zadel erop?

Bijvoorbeeld een Xiaomi M365 e-step met vouwbare zadel.
Hier in Groningen heb je overal van die sharing scooters dus bedacht me, als ik nou op een zadel zit op de step, misschien is het dan geen probleem?

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:08
Tempestus schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:12:
Heeft iemand enig ervaring of idee hoe de politie of handhaving omgaat met e-step met een zadel erop?

Hier in Groningen heb je overal van die sharing scooters dus bedacht me, als ik nou op een zadel zit op de step, misschien is het dan geen probleem?

Iemand een idee?
Zal de step alsnog RDW gekeurd moeten worden. Ook moet de step opgenomen worden op de lijst van toegestane steps.

Creatief :) maar houdt een inbeslagname niet tegen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:58
Tempestus schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:12:

Iemand een idee?
Met een zadel wordt het weer een 'gewone' bromfiets, die natuurlijk hun eigen wegtoelatingseisen hebben. Qua handhaving zal de politie direct kunnen zien dat de step met zadel geen kenteken heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
AdjePetatje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:47:
[...]

Heb nog wat zitten zoeken - het lijkt me geen scam pur sang, maar een start-up te die een beetje overmoedig is (laten we van het beste uitgaan).

Als ik het KvK nummer opzoek dat ze op de site beschikbaar stellen kom ik uit op WeFutureCompany B.V, een "startup created by young entrepreneurs" met hilarisch overmoedige taal ("...headed on a bullet train to become the global market leader of Premium Electric Smart-Wheels."). Ze beheren 3 merken/producten:
  • SwheelS (oorspronkelijk hoverboards)
  • Kiwano (elektrische steps/monowheels)
  • SwheelS2Go (eStep sharing service
Ze hebben al eerder fysieke producten geleverd met SwheelS (hoverboards, hieronder meer) en Kiwano (deze speciale step/monowheel). Hieronder richt ik me voornamelijk op de SwheelS brand.

De voortrekker van SwheelS is Jair Van der Reis Cohen (staat op LinkedIn als eigenaar van We Future Company, (co-founder van) Swheels en Swheels2Go), een 23-jarige ondernemer. In 2019 een praatje gehouden op NRC live over SwheelS en SwheelS2Go.

SwheelsS heeft via de site https://www.swheelshoverboard.nl/ al eerder hun eigen hoverboards verkocht (momenteel niet meer beschikbaar). Blijkbaar op een paar sites goed beoordeeld, maar ziet er me alleszins niet al te speciaal uit (weet verder weinig over hoverboards, kan niet direct zien of dit een rebranded Chinees model is. Lijkt me niet irreeël?)
[Afbeelding]

We zien een wederkerend thema in de google reviews van SwheelS:

[Afbeelding]

Toegegeven, zijn er maar 3 (/18) op Google Reviews (met nog een enkele gefrustreerde consument op de Telefoongids en Test-Aankoop. Met zo weinig "echte" andere reviews en publiciteit valt het wel op ...

De hoverboards hebben SwheelsS dus wél windeieren gelegd en lijken ook verlaten te zijn. Hoe zit het met de Esteps?

Naast de NRC Live Pitch in 2019 vind ik als een van de vroegste vermeldingen van de SwheelS stepsdeze tweet terug van een medewerker van Itsavirus (een andere startup/bedrijfje dat met SwheelS samenwerkt voor Swheels2Go). Op 3 april: "SwheelS is developing a new type of e-scooter, fully compliant with Dutch regulations." In April nog aan het ontwerpen en in Augusts al beloofd om legale scooters te leveren? Yikes }:O

De Facebook pagina toont beelden ... van het ontwerp 8)7 . Ze zeggen "Wij zijn op het moment bezig om professioneel filmpjes te schieten van de e-step. Deze zullen binnenkort te zien zijn op al onze social media kanalen" ... dit was 7 weken geleden.
Die teller met verzamelde fondsen is natuurlijk ook heel dubieus. Ze willen schijnbaar de indruk wekken dat dit via crowdfunding/pre-orders is binnengekomen (ook al zeggen ze het niet expliciet), maar gezien pre-orders enkel in juni begonnen zijn zouden dit duizenden ge pre-orderde steps per dag moeten zijn, wat duidelijk niet het geval is.

Voor mij ziet het er uit als een overmoedige start up van jonge ondernemers met grootste plannen, maar iets minder realiteitszin (toch geen zeldzaamheid binnen de tech-start ups :+ ). Er zitten een paar sketchy aspecten aan waarbij je zou kunnen denken aan moedwillig 'bedrog', ... tja wie zal het zeggen.

Ben benieuwd.
Jammer dat ik je eerste post niet eerder heb gezien in het topic, had je wellicht wat uitzoekwerk kunnen besparen.
Kan niks zeggen over SwheelS’ wijze van communicatie naar kopers toe, of evt. toezeggingen, maar de termen scam en bedrog kan ik wel weerleggen.

SwheelS is wel degelijk nog steeds volop bezig met de e-step, maar lopen net als andere partijen (waaronder Stint / BSO) tegen de muur van Nederlandse eisen uit de Bijzondere Bromfiets Regeling aan. Wij werken nu al een tijdje met ze samen om de wettelijke eisen te integreren in het ontwerpproces en te begeleiden bij de aanvraagprocedure bij MIenW.

Het is veel lastiger en tijdrovender gebleken om een legale step in NL aan te kunnen bieden dan vooraf gedacht / verwacht door wie dan ook, laat ik het hierop en hierbij houden.

Tekenend is ook het aantal goedgekeurde steps in NL sinds de nieuwe wetgeving in mei 2019: 0
Aantal in Duitsland (wat niet bepaald milde eisen hanteert) sinds hun nieuwe wetgeving in juni 2019: 80+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
WindowsME schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:53:
[...]

Jammer dat ik je eerste post niet eerder heb gezien in het topic, had je wellicht wat uitzoekwerk kunnen besparen.
Kan niks zeggen over SwheelS’ wijze van communicatie naar kopers toe, of evt. toezeggingen, maar de termen scam en bedrog kan ik wel weerleggen.

SwheelS is wel degelijk nog steeds volop bezig met de e-step, maar lopen net als andere partijen (waaronder Stint / BSO) tegen de muur van Nederlandse eisen uit de Bijzondere Bromfiets Regeling aan. Wij werken nu al een tijdje met ze samen om de wettelijke eisen te integreren in het ontwerpproces en te begeleiden bij de aanvraagprocedure bij MIenW.

Het is veel lastiger en tijdrovender gebleken om een legale step in NL aan te kunnen bieden dan vooraf gedacht / verwacht dan wie dan ook, laat ik het hierop en hierbij houden.

Tekenend is ook het aantal goedgekeurde steps in NL sinds de nieuwe wetgeving in mei 2019: 0
Aantal in Duitsland (wat niet bepaald milde eisen hanteert) sinds hun nieuwe wetgeving in juni 2019: 80+ :)
Duitsland met zijn eisen keuren dus wel stepjes goed. Is het keuringsproces makkelijker / toegangelijker ? Waar ligt het verschil?

• WindowsME
svenerator schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:32:
[...]

Duitsland met zijn eisen keuren dus wel stepjes goed. Is het keuringsproces makkelijker / toegangelijker ? Waar ligt het verschil?
De Duitse ekfV eisen ken ik niet in detail. Ben er wel eens mee bezig geweest, maar alleen vrij globaal.

In hoofdlijnen hebben de processen van beide landen wel dezelfde opzet, maar waar het in DE v.w.b. de e-step zelf blijft bij voornamelijk een technische keuring, komt er in NL ook een een veiligheidsrapport met inbegrip van een risicobeoordeling te aan te pas, die moet aantonen dat de e-step veilig in het verkeer gebruikt kan worden. Je bent dan dus veel meer bezig met het vormen van een 'case', dan enkel keuren en klaar.

Daarnaast zijn zo uit mijn hoofd de tech. eisen in Duitsland t.a.v. bijv. banden, verlichting, reflectoren, remmen, identificatienummer iets minder stringent.

[ Voor 18% gewijzigd door WindowsME op 20-08-2020 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterdeventer
Drugsdealer (27) ontmaskerd door illegaal gebruik elektrische step

OOSTZAAN - Een 27-jarige Hoofddorper die gisteren in Oostzaan werd aangehouden omdat hij op de openbare weg gebruikmaakte van een elektrische step, zal ervan balen dat hij die step heeft gepakt. De politie trof namelijk een flinke hoeveelheid harddrugs bij hem aan, waarop hij werd aangehouden.

Surveillerende agenten hielden de man op het Westeinde staande omdat hij daar met een 'niet goedgekeurd voertuig' op de openbare weg reed. Tijdens het gesprek met de man rees bij de agenten het vermoeden dat hij drugs bij zich had en besloten ze hem te fouilleren.
'Niet-herleidbaar voorwerp'

In zijn liesstreek werd vervolgens een 'niet herleidbaar voorwerp' gevonden, waarop hij werd meegenomen naar het bureau. Daar kwamen meerdere zakjes MDMA en wikkels cocaïne tevoorschijn.

De drugs zijn in beslag genomen. De Hoofddorper moet zich binnenkort voor de rechter verantwoorden.

Bron: https://www.nhnieuws.nl/n...-gebruik-elektrische-step

Dat is ook wel creatief, de groene dealer in harddrugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

wouterdeventer schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:06:
Drugsdealer (27) ontmaskerd door illegaal gebruik elektrische step

OOSTZAAN - Een 27-jarige Hoofddorper die gisteren in Oostzaan werd aangehouden omdat hij op de openbare weg gebruikmaakte van een elektrische step, zal ervan balen dat hij die step heeft gepakt. De politie trof namelijk een flinke hoeveelheid harddrugs bij hem aan, waarop hij werd aangehouden.

Surveillerende agenten hielden de man op het Westeinde staande omdat hij daar met een 'niet goedgekeurd voertuig' op de openbare weg reed. Tijdens het gesprek met de man rees bij de agenten het vermoeden dat hij drugs bij zich had en besloten ze hem te fouilleren.
'Niet-herleidbaar voorwerp'

In zijn liesstreek werd vervolgens een 'niet herleidbaar voorwerp' gevonden, waarop hij werd meegenomen naar het bureau. Daar kwamen meerdere zakjes MDMA en wikkels cocaïne tevoorschijn.

De drugs zijn in beslag genomen. De Hoofddorper moet zich binnenkort voor de rechter verantwoorden.

Bron: https://www.nhnieuws.nl/n...-gebruik-elektrische-step

Dat is ook wel creatief, de groene dealer in harddrugs.
offtopic, waren ze ook niet bang dat Tesla's gebruikt gingen worden voor stille drive-by's?

In ieder geval wel weer een regio waar er strenger op gelet wordt. Zelf in Leeuwarden de afgelopen weken bij sporadisch gebruik nog geen problemen gehad, maar ja ik gebruik de step wel een stuk minder juist om te voorkomen dat ik hem zo kwijt raak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
flessuh schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

offtopic, waren ze ook niet bang dat Tesla's gebruikt gingen worden voor stille drive-by's?

In ieder geval wel weer een regio waar er strenger op gelet wordt. Zelf in Leeuwarden de afgelopen weken bij sporadisch gebruik nog geen problemen gehad, maar ja ik gebruik de step wel een stuk minder juist om te voorkomen dat ik hem zo kwijt raak :P
Ik heb de mijne verkocht om inbeslagname te voorkomen. Het was niet leuk meer om te rijden want ik moest iedere keer goed rondkijken of ik politie zag. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact met RDW om te kijken wat nu de mogelijkheden zijn en aangehaald dat andere wel een vin nummer hebben gekregen. Na 14 dagen wachten kreeg ik dit als antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over de inslag van een VIN in een elektrische step.

Helaas is het niet mogelijk om een VIN in te slaan in uw voertuig. Het VIN mag alleen ingeslagen worden door de fabrikant van het voertuig. In sommige gevallen kan het zo zijn dat de RDW toch een VIN in slaat op een fabrieksmatig vervaardigd voertuig, echter moet het voertuig dan wel een kenteken kunnen krijgen.
Om een kenteken te kunnen krijgen moet het voertuig voldoen aan de definitie van een voertuigcategorie en de daarbij behorende eisen. In dit geval valt de elektrische step niet onder een bestaande voertuigcategorie en kan om die reden ook geen kenteken krijgen. Om diezelfde reden zal de RDW ook niet overgaan tot het inslaan van een VIN in het voertuig.

Het is dan ook niet toegestaan om met deze voertuigen op de openbare weg te rijden. Alle voertuigen die op de openbare weg rijden moeten zijn goedgekeurd voor toelating tot het verkeer op de weg, zie Hoofdstuk 3 van de Regeling voertuigen of door de minister zijn aangewezen als bijzondere bromfiets. De aangewezen modellen vindt u hier: Wegwijzer bijzondere bromfietsen.

Het kan zijn dat de RDW in het verleden wel een VIN heeft ingeslagen in een dergelijk voertuig, echter is ons standpunt inmiddels gewijzigd
.

Kunnen wij tweakers net een bedrijf op richten die dingen importeren en dan als bedrijf laten keuren ? RDW blij wij blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:09:
Ik heb contact met RDW om te kijken wat nu de mogelijkheden zijn en aangehaald dat andere wel een vin nummer hebben gekregen. Na 14 dagen wachten kreeg ik dit als antwoord:

[...]
.

Kunnen wij tweakers net een bedrijf op richten die dingen importeren en dan als bedrijf laten keuren ? RDW blij wij blij
Dit al al bekend, meermaal hebben mensen hier die vraag gesteld aan het RDW. In het kort: nee, dat kunnen we niet. Wij hebben niet de documentatie die het RDW wilt zien, dat heeft alleen de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nst6ldr schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:46:
[...]

Dit al al bekend, meermaal hebben mensen hier die vraag gesteld aan het RDW. In het kort: nee, dat kunnen we niet. Wij hebben niet de documentatie die het RDW wilt zien, dat heeft alleen de fabrikant.
Zn documentatie kunnen wij vast wel reverse engeneren lijkt mij ;)? Ik heb ooit een super dik operationeel handboek moeten schrijven voor drone bedrijf Inc een duidelijk schematische tekening van de drone. Dan moet dit ook wel mogelijk zijn lijkt mij.zal binnenkort een keer bellen naar de RDW om te sparren met ze om iets voor elkaar te krijgen. Er is altijd wel een weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2020 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:10:
[...]

Dan moet dit ook wel mogelijk zijn lijkt mij.zal binnenkort een keer bellen naar de RDW om te sparren met ze om iets voor elkaar te krijgen. Er is altijd wel een weg.
Famous last words _/-\o_

Dat valt niet te reverse-engineeren, jij hebt het over de voertuigbeoordeling, als dat het enige was dan waren we met wat schematische of explosietekeningen twee jaar geleden al rond.

Voor een typegoedkeuring (omdat import) moet je denken aan details over het productieproces (audits van de assemblagehal en bijbehorende machines), organisatorische controls (verzekeringen, quality control/ISO certificaten), en misschien aan het einde van de rit wat technische documentatie die inderdaad makkelijk op te lepelen is.

Lees maar eens door dit topic, gebrek aan proceskennis is het niet. We missen initiatief van de fabrikanten en een deftige update van de verouderde wet omtrent voertuigtoelating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Iemand een idee waar ik zo´n plastic beugeltje kan halen voor het achter spatbord, voor een M365 Pro? Op Ali staat een lange shipping tijd natuurlijk en in NL zijn ze al gauw 10 + euro. Sta open voor tips! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Casual_T op 25-08-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casual_T schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:06:
Iemand een idee waar ik zo´n plastic beugeltje kan halen voor het achter spatbord, voor een M365 Pro? Op Ali staat een lange shipping tijd natuurlijk en in NL zijn ze al gauw 10 + euro. Sta open voor tips! :)
Ja, je geeft beide opties toch. Of goedkoop en wachten of 10eurie plus en snel. Wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:48:
[...]

Ja, je geeft beide opties toch. Of goedkoop en wachten of 10eurie plus en snel. Wat wil je nog meer?
Haha, ja dat is ook wel weer waar. Stiekem hoopte ik op een goedkoop én snelle oplossing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Casual_T schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Haha, ja dat is ook wel weer waar. Stiekem hoopte ik op een goedkoop én snelle oplossing :).
Kun je niet wat extra betalen voor ‘AliExpress Standard Shipping’? Dat duurt doorgaans slechts een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vd week in het nieuws:
https://www.rtlnieuws.nl/...erboden-protest-stoet-den

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat laat weten dat er wel duidelijkheid aan zit te komen. Dit najaar zal de Tweede Kamer een eerste aanzet tot een nieuw toelatingsbeleid krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
In die proteststoet reden opvallend veel monowheels mee. Waarom eigenlijk, een paar weken geleden stond in dit topic dat monowheels door een maas in de wet juist niet verboden zijn. De wet is alleen van toepassing op voertuigen met twee of meer wielen, toch?
Pagina: 1 ... 35 ... 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.