Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Pinky-H9 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:12:
[...]

Gat zit er nu ... dus wat wordt het dan .......
Vingerafruk scanner oh yeaaahhhh! https://de.aliexpress.com/item/4000251947139.html
Als hij iets groter kan: beter slot, misschien zelfs een autoslot bestellen :+

Of een USB slot en dan kijken of je met een arduino een Yubikey kan authentiseren d:)b

Maar ja, dan kom je wel weer aan die accu ja.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-06-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4RXE8ML6CJsUqKkTxAZ3GI0tNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K190Y6Prk4t5DlSPSoBVOtjo.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zuur, zojuist staande gehouden tijdens het rondrijden op mijn step door 2 bikers. Natuurlijk wist ik dat het rijden verboden is de openbare weg maar ik speelde de onwetende. Ze vertelden mij dat ze mijn step nu per direct in beslag zouden moeten nemen maar ik mocht mijn weg lopend vervolgen. Gelukkig op 200 meter van mijn adres. Dit zonder mijn gegevens te noteren. Dus geen waarschuwing.

Er zijn meerdere die dit zijn overkomen. Wat raden jullie mij aan? Mijn step verkopen? Alsnog rondrijden? Het risico is natuurlijk dat deze in beslag zal worden genomen. Dan ben ik mijn M365 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:52
wouterdeventer schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:52:
[Afbeelding]

Wat zuur, zojuist staande gehouden tijdens het rondrijden op mijn step door 2 bikers. Natuurlijk wist ik dat het rijden verboden is de openbare weg maar ik speelde de onwetende. Ze vertelden mij dat ze mijn step nu per direct in beslag zouden moeten nemen maar ik mocht mijn weg lopend vervolgen. Gelukkig op 200 meter van mijn adres. Dit zonder mijn gegevens te noteren. Dus geen waarschuwing.

Er zijn meerdere die dit zijn overkomen. Wat raden jullie mij aan? Mijn step verkopen? Alsnog rondrijden? Het risico is natuurlijk dat deze in beslag zal worden genomen. Dan ben ik mijn M365 kwijt.
Verkopen. Ik ben gisteren voor de 2e keer staande gehouden en dit keer met een proces verbaal erbij. Hoe hoog die is, wordt bepaald door de ovj. Ik ga echter bezwaar indienen aangezien ik werd aangehouden terwijl ik stil stond. Ik kwam uit een bocht gereden en kwam daarna vrijwel direct tot stilstand. 10 seconden later stond er een agent naast me. Hij kan me onmogelijk gas hebben zien geven. Op goed geluk dan maar (y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
UncleEddy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:59:
[...]

Verkopen. Ik ben gisteren voor de 2e keer staande gehouden en dit keer met een proces verbaal erbij. Hoe hoog die is, wordt bepaald door de ovj. Ik ga echter bezwaar indienen aangezien ik werd aangehouden terwijl ik stil stond. Ik kwam uit een bocht gereden en kwam daarna vrijwel direct tot stilstand. 10 seconden later stond er een agent naast me. Hij kan me onmogelijk gas hebben zien geven. Op goed geluk dan maar (y) .
Maar niet in beslag genomen? En bij je eerste keer ook een proces verbaal en hoe hoog is de boete?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

UncleEddy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:59:
[...]

Je bedoelt - tegen de wet in en dan met valsheid in geschrifte onder je terechte boete proberen uit ye komen (y)

Het is een wonder dat dit topic nog niet is aangepakt eigenlijk. Alle andere vormen van ontoelaatbaar gedrag worden direct in de kiem gesmoord.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:27:
[...]

Je bedoelt - tegen de wet in en dan met valsheid in geschrifte onder je terechte boete proberen uit ye komen (y)

Het is een wonder dat dit topic nog niet is aangepakt eigenlijk. Alle andere vormen van ontoelaatbaar gedrag worden direct in de kiem gesmoord.
Volgens mij kan jij niet lezen:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:46
wouterdeventer schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:52:
[Afbeelding]

Mag ik vragen welke omgeving?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouterdeventer
[...]

Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
Robert.r schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:34:
[...]

Mag ik vragen welke omgeving?
Deventer centrum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UncleEddy
[...]

Lees je ergens dat ik daadwerkelijk gas heb gegeven? Heel vreemd hoe je hier tekeer gaat. Totaal onnodig en niet op feiten berust. Prettig weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

UncleEddy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:00:
[...]

Lees je ergens dat ik daadwerkelijk gas heb gegeven? Heel vreemd hoe je hier tekeer gaat. Totaal onnodig en niet op feiten berust. Prettig weekend!
Ik kwam uit een bocht gereden en kwam daarna vrijwel direct tot stilstand
Je praat jezelf wel een beetje tegen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Outerspace schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:03:
[...]

[...]

Je praat jezelf wel een beetje tegen ;)
Dus als je ‘handmatig’ vooruit komt ben je niet aan het rijden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

UncleEddy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:04:
[...]

Het houdt de schijn natuurlijk wel een beetje op. Je hebt een elektrische step om elektrisch te rijden, niet om handmatig te steppen. Je hebt ook niet een elektrische fiets om vervolgens de elektronica uit te schakelen.

Ik ben benieuwd wat ze er van zeggen en wat de uitkomst is.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 03-07-2020 23:07 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Outerspace schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:06:
[...]

Het houdt de schijn natuurlijk wel een beetje op. Je hebt een elektrische step om elektrisch te rijden, niet om handmatig te steppen. Je hebt ook niet een elektrische fiets om vervolgens de elektronica uit te schakelen.

Ik ben benieuwd wat ze er van zeggen en wat de uitkomst is.
Daar kan ik me zeker in vinden hoor, ik was echter allang niet meer aan het steppen maar enkel met mijn telefoon (die in de houder zat) bezig. Vandaar dat ik oom agent in de verte niet aan heb zien komen.

Edit:

Daarnaast kreeg ik de boete niet per direct, maar is de agent op het bureau uit gaan zoeken of het een illegale step betrof. Hij weet zelf totaal niet wat hij aan het doen is...

[ Voor 13% gewijzigd door UncleEddy op 03-07-2020 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:39
UncleEddy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:04:
[...]

Als je kijkt naar art 33 van de wvw is het überhaupt al verboden om je stepje te hebben op de openbare weg. Als je bijvoorbeeld stilstaat op een fietspad kan je dus hiervoor al bekeurd worden als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
svenerator schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:15:
[...]

Als je kijkt naar art 33 van de wvw is het überhaupt al verboden om je stepje te hebben op de openbare weg. Als je bijvoorbeeld stilstaat op een fietspad kan je dus hiervoor al bekeurd worden als ik het zo lees.
Oh damn... dat is gek. Ik ben zowel de eerste, als tweede keer gewezen op het feit dat ik lopend verder moest met de step. De mede-tweaker hierboven ook al... Ik heb zelf niet uitgezocht of het verboden is, maar dat lijkt me sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
UncleEddy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:17:
[...]

Oh damn... dat is gek. Ik ben zowel de eerste, als tweede keer gewezen op het feit dat ik lopend verder moest met de step. De mede-tweaker hierboven ook al... Ik heb zelf niet uitgezocht of het verboden is, maar dat lijkt me sterk...
Idem, ik heb ook deze ervaring. Het is meer dat je ervan bewust bent dat wanneer een niet zo redelijke agent jou direct een bekeuring geeft terwijl je niet rijdt, dat bezwaar maken toch niet zo zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
svenerator schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:27:
[...]

Idem, ik heb ook deze ervaring. Het is meer dat je ervan bewust bent dat wanneer een niet zo redelijke agent jou direct een bekeuring geeft terwijl je niet rijdt, dat bezwaar maken toch niet zo zin heeft.
Ik ga er ook van uit dat mijn bezwaar afgewezen zal worden. Het woord van een agent zal het natuurlijk winnen van de mijne... maar in principe kan hij het onmogelijk bewijzen, aangezien ik tijdens aanhouding al eventjes stil stond. Niet geschoten is altijd mis zeggen ze dan...

[ Voor 4% gewijzigd door UncleEddy op 04-07-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
UncleEddy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:34:
[...]

Ik ga er ook vanuit dat mijn bezwaar afgewezen zal worden. Het woord van een agent zal het natuurlijk winnen van de mijne... maar in principe kan hij het onmogelijk bewijzen, aangezien ik tijdens aanhouding al eventjes stil stond. Niet geschoten is altijd mis zeggen ze dan...
Wat verwacht jij dat de hoogte van je boete zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:07

orf

Ik ben zojuist ook staande gehouden met m'n step. In het centrum van Leiden. De volgende keer is inbeslagname. De hoogte van de boete wordt door de Officier van Justitie bepaald, maar volgens de agent enkele honderden Euro's.

Nu ook maar even nadenken over wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eigenlijk moet je tegen de agenten zeggen of ze liever willen dat je met het OV gaat met besmettingsgevaar of lekker op de e-step wat minder risico met zich meebrengt. Ik had stiekem gehoopt dat het hele legaliseringstraject misschien zou versnellen om het OV zoveel mogelijk te ontlasten ivm corona maar nee, niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

orf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:47:
Ik ben zojuist ook staande gehouden met m'n step. In het centrum van Leiden. De volgende keer is inbeslagname. De hoogte van de boete wordt door de Officier van Justitie bepaald, maar volgens de agent enkele honderden Euro's.

Om die reden staat mijn 365 al een jaar in de schuur...
Ik zie dit sowieso niet goedkomen qua legalisering.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
Atlas schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:19:
[...]

Om die reden staat mijn 365 al een jaar in de schuur...
Ik zie dit sowieso niet goedkomen qua legalisering.
Was de situatie vorig jaar anders dan? Qua legalisatie van e-stepjes zie ik het wel goedkomen, alleen het duurt erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMo3pOzT4oqh8FmY8N2-BlKEltY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6UGQComReJinOp9SiqTUkjAM.jpg?f=user_large gisteren is mijn step in beslag genomen. Eerste keer dus volgens de wetgeving had het bij een waarschuwing moeten blijven

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Robert.r schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Was de situatie vorig jaar anders dan? Qua legalisatie van e-stepjes zie ik het wel goedkomen, alleen het duurt erg lang.
Ik had de hoop dat er op 1 mei 2019 verandering in de zaak zou komen, daar had ik op ge-anticipeerd. Maar helaas, regeltjes Nederland doet weer eens nodeloos moeilijk :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
Dit gaat jaren duren voordat wij legaal op de weg mogen..
Ik ga mijn m365 ook maar eens opbergen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
AllInOneNerd schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:52:
[Afbeelding] gisteren is mijn step in beslag genomen. Eerste keer dus volgens de wetgeving had het bij een waarschuwing moeten blijven
Dit is wel zuur.
sterkte met je verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
[Afbeelding] gisteren is mijn step in beslag genomen. Eerste keer dus volgens de wetgeving had het bij een waarschuwing moeten blijven
Daarbij ook een boete in ontvangst mogen nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:45
Ik heb mijn m365 verkocht aan mijn zusje die woonachtig is in Aruba. Had hem gekocht voor een spotprijs en stond nog geen 100km op de teller. Zij kan hem daar alleen veel beter gebruiken voor woon-werk verkeer en om wat te doen dan ik hem hier ‘nodig’ heb. Bovendien gelden er daar geen regels m.b.t. de stepjes.

Nu ik dit allemaal lees hier misschien maar goed ook. Het lijkt wel alsof er landelijk een melding o.i.d. is uit gegaan om strenger te handhaven. En die m365 gaat echt nooit legaal de weg op mogen hoor. Voertuigen moeten aan teveel eisen voldoen om verzekerd te kunnen worden, en die m365 in de huidige vorm gaat daar nooit aan voldoen. Was wel een leuk ding though :9

[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 07-07-2020 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-09 20:53
Oh wat jammer, welke omgeving?
Kun je nog bezwaar maken tegen inbeslagname aangezien je nog niet eerder bent aangehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Ashundi schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:47:
[...]

Oh wat jammer, welke omgeving?
Kun je nog bezwaar maken tegen inbeslagname aangezien je nog niet eerder bent aangehouden?
In the middle of nowhere in de achterhoek. Ik mag hopen van wel

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterdeventer
AllInOneNerd schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:42:
[...]

In the middle of nowhere in de achterhoek. Ik mag hopen van wel
Bizar ineens worden wij allemaal staande gehouden. Zoals iemand opmerkte lijkt het erop dat men nu extra moet controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
orf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:47:

Ik ga mijn m365 verkopen. Ik moet nog wachten op extra onderdelen via ali express. Maar of het in Nederland tegen een mooi bedrag verkocht kan worden? Of in Duitsland verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
wouterdeventer schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:40:
[...]

Bizar ineens worden wij allemaal staande gehouden. Zoals iemand opmerkte lijkt het erop dat men nu extra moet controleren?
Ik werd ook aangehouden langs het kanaal in de middle of nowhere... terwijl ik voorheen 4x recht langs politieauto’s af ben gereden zonder enige problemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tamil18
hoe gaan ze alles handhaven als https://www.swheels.co/ op de markt komt?
of kan je die wel verzekeren?
of die frankenstein https://www.veeley.nl/
hoe willen ze dit allemaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
UncleEddy schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 01:01:
[...]

Ik werd ook aangehouden langs het kanaal in de middle of nowhere... terwijl ik voorheen 4x recht langs politieauto’s af ben gereden zonder enige problemen...
Kreeg je een boete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
tamil18 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:56:
Wanneer komen ze op de markt dan? En tegen die tijd weet men wel welke wel of niet legaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
wouterdeventer schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:37:
[...]

Wanneer komen ze op de markt dan? En tegen die tijd weet men wel welke wel of niet legaal zijn.
Beide staat augustus. Dus na de zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
magnifor schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:01:
Eigenlijk moet je tegen de agenten zeggen of ze liever willen dat je met het OV gaat met besmettingsgevaar of lekker op de e-step wat minder risico met zich meebrengt. Ik had stiekem gehoopt dat het hele legaliseringstraject misschien zou versnellen om het OV zoveel mogelijk te ontlasten ivm corona maar nee, niet in Nederland.
Waarschijnlijk zitten politie agenten niet op zulke discussies te wachten :')

Denk eerder zoiets als fiets bedrijven in Nederland lopen te lobbyen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Jep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:03
tamil18 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:56:
Die Swheels valt nog redelijk mee.
Hopelijk eind augustus dan iig toestemming voor iets op de weg :)

Dat andere ding is inderdaad een gedrocht, raar dat dat wel wordt toegestaan, zo te zien omdat er een zadeltje op zit |:(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
matthijst schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Dat andere ding is inderdaad een gedrocht, raar dat dat wel wordt toegestaan, zo te zien omdat er een zadeltje op zit |:(
Swheels gaat voor een keuring als bijzondere bromfiets, veeley is daarentegen gekeurd als bromfiets. Andere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
Wat is de hoogte hiervan als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:14:
[...]

24 kg Voor swheeli is best een flink gewicht om mee te slepen in ov. Als het laatste er nog van komt. M365 is slechts 12-13kg.

M365 heb ik tot een jaar geleden na 800km toch van de hand gedaan. Ideaal apparaat voor naar ov 5km .
Had gehoopt dat ik in 2020 een gelegaliseerde step voor een mooie prijs in ontvangst bkont nemen. Alles in de wereld is wat anders gelopen.... ,🤗

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
magnifor schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:01:
Precies, hier in Spanje op Mallorca zie ik die stepjes af en aan gaan hier op de boulevard en in de stad door zowel toeristen en de locals voor woon/werk verkeer.

Gezien hier mondkapjes ook verplicht zijn in het OV worden deze stepjes(M365 vooral) zeer veel gebruikt.
Snap niet dat Nederland daar wat meer mee doet en daar beter bij stilstaat, ook als je gewoon nog een uitbraak wilt voorkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Nederland is gewoon bang door 1 ongeluk met een Stint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:59:
Dat terwijl NL werkelijk waar de beste infrastructuur heeft voor deze stepjes. Maar nee, hier doen we moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
Wil jij er voor verantwoordelijk zijn zodra er doden vallen? Makkelijk praten als je niet verantwoordelijk bent...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• matthijst
Dieken Taffert schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:15:
[...]

Wil jij er voor verantwoordelijk zijn zodra er doden vallen? Makkelijk praten als je niet verantwoordelijk bent...
Ja hoor, prima :)
Er overlijden dagelijks mensen.

Het lijkt er nu op dat degenen die er verantwoordelijk voor zouden moeten zijn zo lang mogelijk die verantwoordelijkheid voor zich uitschuiven.

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 09-07-2020 19:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Dieken Taffert schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:15:
[...]

Fietsen, brommers, scooters en auto's ook verbieden dan maar? Owja, neem maar meteen vliegtuigen ook mee aangezien ongelukken vaak ook technische redenen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
Wat gaan jullie doen met de step? Gezien dat er nu ineens wel boetes worden uitgeschreven en zelfs steppen in beslag worden genomen ga ik die van mij verkopen.

De reden, ik woon in de binnenstad waar ook veel politie/handhaving aanwezig is. Nu denk ik niet direct dat handhavers een boete mogen uitschrijven. Maar ik heb geen zin om iedere keer om mijn schouder te moeten kijken of er politie is. Dit voelt gewoon erg vervelend en is het leuke om met de step te rijden er nu wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat, maar ook daarvoor waren ze verboden. Er is gewoon een enorme regeltjes cultuur. In plaats van eerst laten gaan en reageren als er problemen zijn, wordt op elke slak zout gelegd 'voor het geval dat'...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik zie in Rotterdam echt veel van die steps rijden, tenminste enkele per dag als ik buiten voor kantoor sta te roken :p.

Mij houdt het nog niet tegen, ik rij vooral hier op het dorp en naar familie en vrienden in een straal van een kilometer of 10, allemaal door de polder en buitenom. Waar ik woon kan ik me niet heugen wanneer ik voor het laatste politie heb gezien, en ik kan me niet echt voorstellen dat er een probleem van wordt gemaakt, maar het is wel een risico.

Inmiddels heb ik wel de Monorim veringset op mijn step gemonteerd, gekocht bij VTA E-scooters in Londen, het was één van de eerste die uit werden geleverd. Er werd een bevestigingskit voor (ik denk) de M365 meegeleverd, er ontbrak een rubberen ring en niet alle schroefjes (die voor de plastic kapjes die over de wielmoer gaan) passen en de plastic kapjes zelf ook niet. Maar hij doet het wel, scheelt nog best op slechte wegen. Het is wel even wennen met sturen. Het is wel een stevig ding en alle andere bevestigingsgaten en materialen passen goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-V6dkF3WXEf8O0PNYQY6FDDuIy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXda9osJFXaHoS3kppyMkGOC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
Bert-Jan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:29:
Ik zie in Rotterdam echt veel van die steps rijden, tenminste enkele per dag als ik buiten voor kantoor sta te roken :p.

Mij houdt het nog niet tegen, ik rij vooral hier op het dorp en naar familie en vrienden in een straal van een kilometer of 10, allemaal door de polder en buitenom. Waar ik woon kan ik me niet heugen wanneer ik voor het laatste politie heb gezien, en ik kan me niet echt voorstellen dat er een probleem van wordt gemaakt, maar het is wel een risico.

Inmiddels heb ik wel de Monorim veringset op mijn step gemonteerd, gekocht bij VTA E-scooters in Londen, het was één van de eerste die uit werden geleverd. Er werd een bevestigingskit voor (ik denk) de M365 meegeleverd, er ontbrak een rubberen ring en niet alle schroefjes (die voor de plastic kapjes die over de wielmoer gaan) passen en de plastic kapjes zelf ook niet. Maar hij doet het wel, scheelt nog best op slechte wegen. Het is wel even wennen met sturen. Het is wel een stevig ding en alle andere bevestigingsgaten en materialen passen goed.

[Afbeelding]
Nice! Mooie step ook op de achtergrond;-)

Zolang je van grotere wegen weg kan blijven is er weinig aan de hand. Inmiddels 1350 km gereden in een kleine 3 maanden. Ik kom nagenoeg nooit politie tegen en selecteer mijn routes wel een beetje. Blijf wel het liefst op vrijliggende fietspaden. En dan helpt het als je buiten de stad woont.

[ Voor 9% gewijzigd door Robert.r op 09-07-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
matthijst schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:17:
[...]

Ja hoor, prima :)
Er overlijden dagelijks mensen.

Het lijkt er nu op dat degenen die er verantwoordelijk voor zouden moeten zijn zo lang mogelijk die verantwoordelijkheid voor zich uitschuiven.
Je hebt geen benul van wat je zegt. Schokkend naïef.

Er overlijden dagelijks mensen... wat bedoel je, zo erg is het niet? Weet je wat je over je heenkrijgt als jouw nalatigheid levens kost? Vraag het Karremans maar eens, hoe leuk ie het nog vindt in NL nadat de publieke opinie hem verantwoordelijk houdt voot al die doden in Srebrenica.. of de eigenaar van het bedrijf dat de Stint verkocht, hoe gezellig ie het heeft sinds hij verantwoordelijk wordt gehouden voor HET incident.

Baan weg, je kunt niet meer over straat zonder nageroepen te worden etc. Je familie wordt er mee belast. Je kinderen zijn "kind van die moordenaar" etc. Vooral blijven denken dat het allemaal niets voorstelt. Dood gaan we allemaal!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 10:27
Dieken Taffert schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:47:
[...]

Je hebt geen benul van wat je zegt. Schokkend naïef.

Er overlijden dagelijks mensen... wat bedoel je, zo erg is het niet? Weet je wat je over je heenkrijgt als jouw nalatigheid levens kost? Vraag het Karremans maar eens, hoe leuk ie het nog vindt in NL nadat de publieke opinie hem verantwoordelijk houdt voot al die doden in Srebrenica.. of de eigenaar van het bedrijf dat de Stint verkocht, hoe gezellig ie het heeft sinds hij verantwoordelijk wordt gehouden voor HET incident.

Baan weg, je kunt niet meer over straat zonder nageroepen te worden etc. Je familie wordt er mee belast. Je kinderen zijn "kind van die moordenaar" etc. Vooral blijven denken dat het allemaal niets voorstelt. Dood gaan we allemaal!
Lol.
Op een step verongelukken doe je enkel jezelf iets aan. Er kan maar 1 persoon op.
Net hetzelfde als een speedelec of fiets. Alsof met deze 2 geen enkel ongeval gebeurd.

Een stint is bedoeld voor personentransport en daarom HELEMAAL ANDERS.

Jij bent er wel een stuk over aan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
bottom line schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Lol.
Op een step verongelukken doe je enkel jezelf iets aan. Er kan maar 1 persoon op.
Net hetzelfde als een speedelec of fiets. Alsof met deze 2 geen enkel ongeval gebeurd.

Een stint is bedoeld voor personentransport en daarom HELEMAAL ANDERS.

Jij bent er wel een stuk over aan het gaan.
Lol? Zo grappig ja?

Je kunt met je step NATUURLIJK ongelukken veroorzaken waar meerdere mensen de dupe van worden. En doe je de mensen die om je geven niets aan? Zucht... hoe oud ben je eigenlijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
Dieken Taffert schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:22:
[...]

Lol? Zo grappig ja?

Je kunt met je step NATUURLIJK ongelukken veroorzaken waar meerdere mensen de dupe van worden. En doe je de mensen die om je geven niets aan? Zucht... hoe oud ben je eigenlijk?
En wat is het verschil met dat je rondrijd met een verzekerd/goedgekeurd voertuig?
Daarmee mag je dan wel mensen doodrijden en gaat niemand je scheef aankijken? Want hij was verzekerd. Wat een belachelijke vergelijking was dat?
Jij moet eens realistisch worden en uit je hoge toren komen.

Een step is amper gevaarlijk en als enige alternatief heb je een brommer / Speedelec waarmee beide tot 45km/uur gaan en de schade gemakkelijk 3x groter kan zijn. Zowel voor jezelf als andere weggebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 15:06
bottom line schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:44:
[...]

En wat is het verschil met dat je rondrijd met een verzekerd/goedgekeurd voertuig?
Daarmee mag je dan wel mensen doodrijden en gaat niemand je scheef aankijken? Want hij was verzekerd. Wat een belachelijke vergelijking was dat?

Een step is amper gevaarlijk en als enige alternatief heb je een brommer / Speedelec waarmee beide tot 45km/uur gaan en de schade gemakkelijk 3x groter kan zijn. Zowel voor jezelf als andere weggebruikers.
Ben ik met je eens.
Je kan zoiets zelfs veroorzaken zonder voertuig. :+
Snap ook niet waarom het dan met de step wel een probleem is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dieken Taffert schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:22:
[...]

Lol? Zo grappig ja?

En dat verschilt met een normale fiets, hoe precies? Daarnaast doet een verzekering niets aan preventie van "mensen iets aandoen". Het is enkel een financiele compensatie nadat het kwaad al is geschied. Of geeft jou verzekering ook defensief-rijden-les?

Een hoop gelul met weinig inhoud. Er zijn zat beter-verdedigbare redenen om steppen te weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
bottom line schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:44:
[...]

Een step is amper gevaarlijk en als enige alternatief heb je een brommer / Speedelec waarmee beide tot 45km/uur gaan en de schade 3x groter kan zijn. Zowel voor jezelf als andere weggebruikers.
Moet ik dat echt uitleggen? Nou, ok. Bij een goedgekeurd en getest voertuig dat voldoet aan de specificaties is de kans op defecten die resulteren in niet-werkende remmen, oncontroleerbare scceleratie etc. duidelijk kleiner. Of de kans dat je accu tijdens het laden in de fik vliegt... in China nemen ze veiligheid een stuk minder serieus met veiligheid dan wij.

Niemand wil verantwoordelijk zijn voor de NLse toelating van zo'n voertuig. Lijkt me nogal (NOGAL!) helder.

[ Voor 5% gewijzigd door Dieken Taffert op 10-07-2020 12:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bottom line
Dieken Taffert schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:52:
[...]

Moet ik dat echt uitleggen? Nou, ok. Bij een goedgekeurd en getest voertuig dat voldoet aan de specificaties is de kans op defecten die resulteren in niet-werkende remmen, oncontroleerbare scceleratie etc. duidelijk kleiner. Of de kans dat je accu tijdens het laden in de fik vliegt... in China nemen ze veiligheid een stuk minder serieus met veiligheid dan wij.

Niemand wil verantwoordelijk zijn voor de NLse toelating van zo'n voertuig. Lijkt me nogal (NOGAL!) helder.
Ja doe dat eens.
https://www.tvoost.be/nie...and-in-schendelbeke-52821

Gelukkig was deze bromfiets goedgekeurd.
Gelukkig komen fietsen en brommers nooit uit China, en zijn degene die dat we zijn steeds gekeurd.
Gelukkig gaan goedgekeurde voertuigen nooit kapot en moeten ze nooit gemaakt worden.
Gelukkig maken mensen nooit fouten.

Trouwens, heb jij al veel problemen gehoord van ontploffende steps in Europa? Want overal in Europa mag het wel maar in Nederland niet. Wat is daar de logica dan achter? Bekijken Nederlanders je schever als je je enkel verzwikt door te vallen van een step of een niet goedgekeurde fiets in vergelijking met een brommer?
Die Nederlanders toch. Knap dat jullie niet gekeurde voertuigen kunnen herkennen.

Prettig weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert-Jan
[...]

Je kan zelf best wel merken of remmen werken of niet, zeker bij mechanische remmen is het allemaal erg eenvoudig. Accu's maken, buiten het maximum vermogen, geen onderdeel uit van RDW toelating. Tesla accu's zijn ook in de fik gevlogen, net zoals van bepaalde telefoons.

Daarnaast worden ook toegelaten voertuigen gewoon in China gefabriceerd, en het ligt voor de hand aan te nemen dat die exemplaren die ter goedkeuring worden aangeboden van goede kwaliteit zijn, maar in het productieproces wat daarna volgt is het ook niet ondenkbaar dat vanuit winstbejag gesneden wordt in bepaalde kosten.

Een speed pedelec met 45km/u is prima, maar een step niet, niet vanwege objectieve technische mankementen aan de step, maar omdat de eigenschappen daarvan niet binnen een bepaalde papieren definitie te passen zijn.

Ik zit gewoon niet te wachten op een betuttelende overheid die mij verbiedt me op een step voort te bewegen. Het risico om al dan niet te overlijden, letsel op te lopen of schade te lopen of één van die drie dingen bij een ander te veroorzaken draag ik zelf en sta ik zelf voor in. Het hele voorzorgsbeginsel is totaal doorgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
Wtf? Wat moet ik met een voorbeeld van een brommer die in brand vliegt?

Zeer zwakke redenering: dat een voertuig verzekerd en gekeurd is, wil allicht niet zeggen dat het onmogelijk is dat er problemen mee zijn. Dat beweer ik niet: stropopredenering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
Bert-Jan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:32:
[...]

Je kan zelf best wel merken of remmen werken of niet, zeker bij mechanische remmen is het allemaal erg eenvoudig. Accu's maken, buiten het maximum vermogen, geen onderdeel uit van RDW toelating. Tesla accu's zijn ook in de fik gevlogen, net zoals van bepaalde telefoons.

Daarnaast worden ook toegelaten voertuigen gewoon in China gefabriceerd, en het ligt voor de hand aan te nemen dat die exemplaren die ter goedkeuring worden aangeboden van goede kwaliteit zijn, maar in het productieproces wat daarna volgt is het ook niet ondenkbaar dat vanuit winstbejag gesneden wordt in bepaalde kosten.

Een speed pedelec met 45km/u is prima, maar een step niet, niet vanwege objectieve technische mankementen aan de step, maar omdat de eigenschappen daarvan niet binnen een bepaalde papieren definitie te passen zijn.

Ik zit gewoon niet te wachten op een betuttelende overheid die mij verbiedt me op een step voort te bewegen. Het risico om al dan niet te overlijden, letsel op te lopen of schade te lopen of één van die drie dingen bij een ander te veroorzaken draag ik zelf en sta ik zelf voor in. Het hele voorzorgsbeginsel is totaal doorgeslagen.
Jij zit daar niet op te wachten, maar andere weggebruikers dan? Overigens: ik vind het ook leuke dingen en zou er misschien wel één kopen als ik er mee de weg op mocht.

Een step moet remmen op beide wielen hebben, twee onafhankelijke remsystemen, richtingaanwijzers, een bel en er moet zeer uitgebreide info over veiligheidstesten (zal de accu vast ook aan bod komen) en levensduur produkt worden aangeleverd. Dan kan ie een kenteken krijgen en verzekerd worden. Lijkt me allemaal zinnig.

Of iets in China wordt geproduceerd is irrelevant; daar komt bijna alles vandaan. Of het in China is ontworpen en getest is dan weer WEL zeer relevant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tamil18
Jongens, zullen we het allemaal leuk houden. 1 ding is duidelijk we willen allemaal graag op de weg. En er moet wet komen of iets..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robert.r
Na een paar dagen regen word ik hier toch wel vrolijk van:-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83Azs5ZcYNddx6gcrGE2VMIE06w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58LfIIXoSVzrwMGe6Qqoi9Y9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 15:06
Dieken Taffert schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:51:
[...]

Jij zit daar niet op te wachten, maar andere weggebruikers dan? Overigens: ik vind het ook leuke dingen en zou er misschien wel één kopen als ik er mee de weg op mocht.

Een step moet remmen op beide wielen hebben, twee onafhankelijke remsystemen, richtingaanwijzers, een bel en er moet zeer uitgebreide info over veiligheidstesten (zal de accu vast ook aan bod komen) en levensduur produkt worden aangeleverd. Dan kan ie een kenteken krijgen en verzekerd worden. Lijkt me allemaal zinnig.

Of iets in China wordt geproduceerd is irrelevant; daar komt bijna alles vandaan. Of het in China is ontworpen en getest is dan weer WEL zeer relevant.
Maar het is in ieder land behalve Nederland te verzekeren en wel op kenteken te zetten, dus dat is niet een reden op de step dan onveilig te noemen, of ontploffingsgevaarlijk. (tenzij je die Duitse kopie bedoelde die wel eens in het nieuws kwam, maar dat is dan juist niet chinees :+ )

Verder in china ontworpen en getest? Xiaomi is bijvoorbeeld een zelfde soort bedrijf als Huawei. beide redelijk goede Chineze tech bedrijven. Waarom zo'n step dan volgens jou zo een slecht (onveilig) ontwerp /test proces zou hebben snap ik niet helemaal?
Heb je überhaupt een idee wat de stepjes zijn waar het in dit topic over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
Robert.r schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:59:
Na een paar dagen regen word ik hier toch wel vrolijk van:-)

[Afbeelding]
Prachtig inderdaad. Het gebied ziet er rustig en mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

in China nemen ze veiligheid een stuk minder serieus met veiligheid dan wij.

Ik snap niet hoe je dit kan posten, en verderop iemand van stropop redenering beticht. Er gaat volgens mij iets mis hier.

Sowieso snap ik niet hoe je dat soort eisen kan stellen aan een step als die al niet van toepassing zijn op (speed)pedelecs en andere voertuigen (waarvan het gros overigens gewoon 50km/h haalt). Ik weet niet in welk afgelegen dorp je woont, maar ik ben zover nog geen enkele stad tegengekomen waar ik niet een bejaarde kamikaze heb zien vliegen op zo'n ding.

Als je je daadwerkelijk zorgen maakt over de veiligheid dan zou je juist achter een wetswijziging staan die de step vrij toelaat (mits <25km/h) en verzekering/kentekenplicht voor alles wat ongeacht de aandrijving harder gaat (inclusief de voertuigen met "trapondersteuning").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nst6ldr schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:41:
[...]

Ik snap niet hoe je dit kan posten, en verderop iemand van stropop redenering beticht. Er gaat volgens mij iets mis hier.

Sowieso snap ik niet hoe je dat soort eisen kan stellen aan een step als die al niet van toepassing zijn op (speed)pedelecs en andere voertuigen (waarvan het gros overigens gewoon 50km/h haalt). Ik weet niet in welk afgelegen dorp je woont, maar ik ben zover nog geen enkele stad tegengekomen waar ik niet een bejaarde kamikaze heb zien vliegen op zo'n ding.

Als je je daadwerkelijk zorgen maakt over de veiligheid dan zou je juist achter een wetswijziging staan die de step vrij toelaat (mits <25km/h) en verzekering/kentekenplicht voor alles wat ongeacht de aandrijving harder gaat (inclusief de voertuigen met "trapondersteuning").
Als iemand op een elektrische fiets vraag ik me ook wel af hoe een noodstop werkt op een stepje. Mini wieltjes en geen massa om aan vast te houden.. lijkt gevaarlijk. Mijn fantasie ziet iemand zo voorover lanceren.

Maar heb natuurlijk geen idee, nooit op zo’n ding een noodstop gemaakt. Hoe gaat dat als je 25 gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert.r
jodeltje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:00:
[...]

Als iemand op een elektrische fiets vraag ik me ook wel af hoe een noodstop werkt op een stepje. Mini wieltjes en geen massa om aan vast te houden.. lijkt gevaarlijk. Mijn fantasie ziet iemand zo voorover lanceren.

Maar heb natuurlijk geen idee, nooit op zo’n ding een noodstop gemaakt. Hoe gaat dat als je 25 gaat?
Alstu: YouTube: Remtest! Elektrische step, Onewheel en Elektrisch Skateboard remweg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
jodeltje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:09:
[...]

Danku! Valt me alles mee (behalve dat skateboard).
Jep. Remmen op de gangbare e-steps zijn echt prima, en van miniwieltjes is eigenlijk ook geen sprake (enkel bij de ‘speelgoed’ e-steps). Maar dat is een totaal andere categorie (waar je overigens legaal de weg mee op mag:-p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Robert.r schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:14:
[...]

Jep. Remmen op de gangbare e-steps zijn echt prima, en van miniwieltjes is eigenlijk ook geen sprake (enkel bij de ‘speelgoed’ e-steps). Maar dat is een totaal andere categorie (waar je overigens legaal de weg mee op mag:-p)
Ik heb maar 1 keer op zo’n step gereden, dat was een m365. Dat was wat wiebelig/sckokkerig dus durfde geen noodstop te maken. Gewoon aan wennen en het kan dus prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
bleufred1 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:00:
Maar het is in ieder land behalve Nederland te verzekeren en wel op kenteken te zetten, dus dat is niet een reden op de step dan onveilig te noemen, of ontploffingsgevaarlijk. (tenzij je die Duitse kopie bedoelde die wel eens in het nieuws kwam, maar dat is dan juist niet chinees :+ )
Dat andere landen het doen moeten zij weten, het NLs verkeer is extreem druk/intensief met veel meer fietsers dan waar dan ook en vanwege het Stint incident liggen dit soort voertuigen (logischerwijs) onder een vergrootglas hier. Laat iets toe wat doden veroorzaakt en je bent al snel het bokje. Niemand heeft daar zin in en dat is logisch.
Verder in china ontworpen en getest? Xiaomi is bijvoorbeeld een zelfde soort bedrijf als Huawei. beide redelijk goede Chineze tech bedrijven. Waarom zo'n step dan volgens jou zo een slecht (onveilig) ontwerp /test proces zou hebben snap ik niet helemaal?
Heb je überhaupt een idee wat de stepjes zijn waar het in dit topic over gaat?
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is waarom je de beste Chinese step producent zou nemen als maatgevend (Segway Ninebot is semi-Chinees) en zou doen alsof al die goedkope rommel van Pingping, Dingdong en Wang Snee Wang Pang niet bestaat.

Xiaomi steps toestaan is al die gare meuk toestaan. Die krijg je er dan gratis bij. Of hoe zou jij dat oplossen?
nst6ldr schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:41:
[...]

Dit vind ik een slecht argument. Voor speed pedelecs gelden andere regels, omdat het een ander vervoermiddel is. Om wat te noemen: speed pedelecs hebben geen gashendel maar werken alleen als de berijder trapt, qua veiligheid is dat een andere situatie (je fiets slaat minder snel op hol). Ook zijn speed pedelecs conventioneler en zijn we meer gewend aan fietsachtig vervoer in het verkeersbeeld, als je iets heel anders introduceert levert dat lastige situaties op.

Verder heeft het jaren geduurd voor de overheid wist wat ze met speed pedelecs aan moest. Omdat een speed pedelec een vrij ideaal forensen vervoermiddel is (gezond, vlot) dat ervoor zorgt dat de snelwegen ontlast worden, was het maatschappelijk wenselijk om deze toe te staan. De meerwaarde van een step is dat het leuk is. Je zou 'm in de kofferbak kunnen gooien (compact) en vanaf de P&R naar je werkplek kunnen rijden, daar zie ik ook nog wel nut in. Maar verder?
Ik zie hier de logica niet in. Ik wil die Chinese troep (voor de duidelijkheid: Xiaomi en Segway Ninebot vind ik prima produkten) hier niet op de weg. Enorme belasting voor het mileu bovendien.

Volgens een studie uit de VS is de gemiddelde levensduur van een e-step 28 dagen, volgens een andere studie 3 maanden:
https://phys.org/news/201...cooters-eco-friendly.html

Schrijnend. Dat bedoel ik dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zuperni
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-05 06:57
Dieken Taffert schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:25:
[...]

Dat andere landen het doen moeten zij weten, het NLs verkeer is extreem druk/intensief met veel meer fietsers dan waar dan ook en vanwege het Stint incident liggen dit soort voertuigen (logischerwijs) onder een vergrootglas hier. Laat iets toe wat doden veroorzaakt en je bent al snel het bokje. Niemand heeft daar zin in en dat is logisch.

[...]

Wat mij niet helemaal duidelijk is, is waarom je de beste Chinese step producent zou nemen als maatgevend (Segway Ninebot is semi-Chinees) en zou doen alsof al die goedkope rommel van Pingping, Dingdong en Wang Snee Wang Pang niet bestaat.

Xiaomi steps toestaan is al die gare meuk toestaan. Die krijg je er dan gratis bij. Of hoe zou jij dat oplossen?

[...]

Dit vind ik een slecht argument. Voor speed pedelecs gelden andere regels, omdat het een ander vervoermiddel is. Om wat te noemen: speed pedelecs hebben geen gashendel maar werken alleen als de berijder trapt, qua veiligheid is dat een andere situatie (je fiets slaat minder snel op hol). Ook zijn speed pedelecs conventioneler en zijn we meer gewend aan fietsachtig vervoer in het verkeersbeeld, als je iets heel anders introduceert levert dat lastige situaties op.

Verder heeft het jaren geduurd voor de overheid wist wat ze met speed pedelecs aan moest. Omdat een speed pedelec een vrij ideaal forensen vervoermiddel is (gezond, vlot) dat ervoor zorgt dat de snelwegen ontlast worden, was het maatschappelijk wenselijk om deze toe te staan. De meerwaarde van een step is dat het leuk is. Je zou 'm in de kofferbak kunnen gooien (compact) en vanaf de P&R naar je werkplek kunnen rijden, daar zie ik ook nog wel nut in. Maar verder?

[...]

Ik zie hier de logica niet in. Ik wil die Chinese troep (voor de duidelijkheid: Xiaomi en Segway Ninebot vind ik prima produkten) hier niet op de weg. Enorme belasting voor het mileu bovendien.

Volgens een studie uit de VS is de gemiddelde levensduur van een e-step 28 dagen, volgens een andere studie 3 maanden:

Alsof het in steden als Barcelona niet druk is wil je zeggen. Tis gewoon belachelijk dat wetgeving zo lang moet duren terwijl het in andere steden wel kan. De stepjes hebben zich naar mijn mening net zo veilig bewezen als elektrische fietsen. Daarnaast is er ook geen regelgeving voor e-bikes en zit daar dus ook veel Chinese meuk tussen.

Beetje rare argumenten waar je elke keer mee komt. Alsof er geen maatschappelijke meerwaarde in zit, nee alle stepjes in Europa worden voor plezier gereden zeker :+

En juist als er nou een regelgeving komt kunnen de fabrikanten met de eisen rekening mee houden en wordt het juist veiliger daardoor. Maar nee er wordt vanuit NL helemaal niet in regelgeving gekeken. Er is 0 aandacht naar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

[...]

Ik lees vooral een angstvallige drang om aan de bestaande regels te willen kleven, terwijl we in dit topic juist naar praktische dingen willen kijken: hoe zit het nu écht met de veiligheid, wat zijn de cijfers, hoe presteren de vervoersmiddelen in andere landen op gebied van uitstoot en veiligheid?

Om je wereldbeeld te baseren op de bestaande regels en overwegingen - waarvan we tenslotte weten dat ze achterlopen (en in de politiek ook niet de aandacht hebben) - is gewoon bijzonder onverstandig. Pedelecs veilig en gezond noemen, en dat vervolgens aandragen als reden voor goedkeuring, toont aan hoe sterk dat wereldbeeld afwijkt van de werkelijkheid. Het is algemeen bekend dat de pedelecs geen toegevoegde waarde zijn voor de gezondheid (wandelen is zelfs gezonder), en in 2017 werd al duidelijk dat ze bijzonder gevaarlijk zijn wegens het grote snelheidsverschil (om het nog maar niet te hebben over de leeftijd van de mensen die op deze fietsen klimmen).

Overigens is het argument dat er slechte chinese stepjes zijn ook wéér een stropop (je bent er ironisch genoeg zelf erg goed in), en vergeet daarbij tevens voor het gemak dat er nu ook "slechte" pedelecs en aftermarket sets op de weg rijden.

Dus dat je de logica er niet van inziet snap ik wel, die is er ook niet met de huidige wet en regelgeving. Daarom moet het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-Jan

De bedrijven die daar worden genoemd (Bird en Lime) gebruiken allemaal Ninebots, althans hun eigen variatie daarop. En waarom ze falen na drie maanden? Technisch mankement of omdat je die steps plompverloren overal in een stedelijk gebied neergooit? Echt een hele kromme vergelijking.

[YouTube: Bird Scooter Graveyard]

Wat verwacht je verder in een topic dat gaat over het berijden van elektronische steps en wie denk je hier te overtuigen dat we moeten wachten op een fiat van vadertje staat? Het is meer een legalistische vs. pragmatische denkwijzen-discussie.

Dus, terug naar de steps: Ik denk eraan een batterij met een hoger voltage in te bouwen, zodat de step harder gaat (ik denk aan minimaal 60km/u, dan is het een volwaardige vervanging van de auto). Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
Bert-Jan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:15:
[...]

De bedrijven die daar worden genoemd (Bird en Lime) gebruiken allemaal Ninebots, althans hun eigen variatie daarop. En waarom ze falen na drie maanden? Technisch mankement of omdat je die steps plompverloren overal in een stedelijk gebied neergooit? Echt een hele kromme vergelijking.

Wat verwacht je verder in een topic dat gaat over het berijden van elektronische steps en wie denk je hier te overtuigen dat we moeten wachten op een fiat van vadertje staat? Het is meer een legalistische vs. pragmatische denkwijzen-discussie.

Dus, terug naar de steps: Ik denk eraan een batterij met een hoger voltage in te bouwen, zodat de step harder gaat (ik denk aan minimaal 60km/u, dan is het een volwaardige vervanging van de auto). Iemand ervaring mee?
Een vervoersmiddel met een dergelijke snelheid zou altijd een vervanging kunnen zijn van een auto voor ritjes <25 km enkele reis. Of ik 60 km/h op een step zou willen weet ik nog niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Wat voor mij wel geldt is dat ik voor de meeste ritjes <10 km enkele reis de auto gewoon laat staan, en in plaats daarvan het liefst de step pak. Qua verschil in reistijd valt het echt mee. En het is leuker om te steppen. Voor de wat grotere afstanden lukt het mij vaak ook wel om de step te combineren met de trein. Dat is wat mij betreft de échte meerwaarde van een lichte, opvouwbare step.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
(ik denk aan minimaal 60km/u, dan is het een volwaardige vervanging van de auto). Iemand ervaring mee?
Qua snelheid bedoel je dan alleen, neem ik aan? Want verder is een step nooit net zo praktisch als een auto. Je kunt er bijv. geen kofferbak vol aan bierkratten mee vervoeren. Je kunt er ook geen kar mee trekken.

Dus de vergelijking met een auto houd al heel erg snel op. Eigenlijk kun je die 2 gewoon totaal niet met elkaar vergelijken. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
Bird gebruikte Xiaomi M365 steps. Levensduur als rental 2-3 maanden, als gekocht produkt 2-3 jaar blijkt uit onderzoek. Dat is volgens mij zo'n beetje de top van de e-steps. 2-3 jr vind ik alsnog erg weinig en de goedkope dingdongs zullen nog korter meegaan.

Dat de RDW vraagt om een verklaring van levensduur lijkt me dus gerechtvaardigd. E-steps zijn op dit moment niet bepaald milieuvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:42:
[...]

Qua snelheid bedoel je dan alleen, neem ik aan? Want verder is een step nooit net zo praktisch als een auto. Je kunt er bijv. geen kofferbak vol aan bierkratten mee vervoeren. Je kunt er ook geen kar mee trekken.

Dus de vergelijking met een auto houd al heel erg snel op. Eigenlijk kun je die 2 gewoon totaal niet met elkaar vergelijken. :9
Heel veel autoritjes zijn vervangbaar door een step:-). Idd eens dat je geen hele kofferbak vol bier mee kan krijgen, daar is een auto idd praktischer voor. Echter voor woonwerk, even iets ophalen bij het postkantoor of een winkel, kleine boodschappen, beetje cruisen of ergens op bezoek gaan kan prima met een step.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
Dieken Taffert schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:03:
Bird gebruikte Xiaomi M365 steps. Levensduur als rental 2-3 maanden, als gekocht produkt 2-3 jaar blijkt uit onderzoek. Dat is volgens mij zo'n beetje de top van de e-steps. 2-3 jr vind ik alsnog erg weinig en de goedkope dingdongs zullen nog korter meegaan.

Dat de RDW vraagt om een verklaring van levensduur lijkt me dus gerechtvaardigd. E-steps zijn op dit moment niet bepaald milieuvriendelijk.
Eens. Goedkoop is in de meeste gevallen duurkoop. Maar dat geldt voor alles, niet alleen e-steps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Je bedoelt 60km mag ik hopen? >60km/h is levensgevaarlijk, er komen bij speed pedelecs (50km/h) al ongelukken voor met dodelijk gevolg.

Ik vraag me overigens oprecht af of dit geen alt is van Dieken Taffert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:42:
[...]

Dat argument hoor ik vaak, maar als je naar normaal woon werk verkeer kijkt heeft 0.000001% van de bevolking die kar of (ruimte voor) kratten bier nodig.

Voor mij is het echt 100% autovervanging in woon-werkverkeer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waar ga je die 60v batterij inbouwen, een M365? Prima manier om hem direct onbruikbaar te maken.

Koop gewoon een step die al 60kmh doet. Kan je jezelf iig verantwoord te pletter rijden.

Ik heb een L8s die 45kmh doet en dat is echt ZELDEN een goed idee. Staat std op de 32kmh begrenzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:37:
[...]

Dat argument hoor ik vaak, maar als je naar normaal woon werk verkeer kijkt heeft 0.000001% van de bevolking die kar of (ruimte voor) kratten bier nodig.

Voor mij is het echt 100% autovervanging in woon-werkverkeer
Maar waarom dan de vergelijking met een auto? Voor dit soort ritjes zou je normaal toch ook je auto laten staan en de fiets pakken?
Dus nogmaals, ik snap de vergelijking met een auto niet, een fiets zou beter in de plaats zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:02:
[...]

Maar waarom dan de vergelijking met een auto? Voor dit soort ritjes zou je normaal toch ook je auto laten staan en de fiets pakken?
Dus nogmaals, ik snap de vergelijking met een auto niet, een fiets zou beter in de plaats zijn.
Denk dat het in onze maatschappij / NL heel normaal is om voor elke poep en een scheet de auto te pakken. Een step is daarom een prima vervanger voor de ritjes die je anders met de auto had gedaan, omdat fietsen of lopen soms gewoon net even niet uit komt. En elke kilometer minder met de auto is er één;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robert.r schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:30:
[...]

Denk dat het in onze maatschappij / NL heel normaal is om voor elke poep en een scheet de auto te pakken. Een step is daarom een prima vervanger voor de ritjes die je anders met de auto had gedaan, omdat fietsen of lopen soms gewoon net even niet uit komt. En elke kilometer minder met de auto is er één;-)
In dat opzicht is het zeker een verbetering. Alleen een step is (nu nog) illegaal op de weg. Een fiets niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:02:
[...]

Ga maar in je nette kleren 14km op de fiets zitten, en doe het de volgende dag op een step. Hebben we het dan nog een keer over hoe "hetzelfde" dat is.

Ik heb dat hier al vaker uitgelegd, maar ik kan op de step eenvoudig in nette werkkleding naar kantoor en rechtstreeks een meeting in lopen. Dat kan je op de fiets echt compleet vergeten.

In mijn geval is het dus OF de auto OF de step. (OF openbaar vervoer maar dat duurt 2x zo lang dus is geen echt alternatief)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2020 23:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bert-Jan
Vandaag met het mooie weer de nieuwe vering grondig getest, erg prettig op de wat mindere wegen (en in het gras :p).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxpHkJlwjtLo03mM2z43vG1EQfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdsMmyKAA4qU8gtVMtRPFc8N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHLnFpon7McjuXxO6_gAvwXzdAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1MAuYWxJkRLx4YsmIklGL1u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ktSyN3RrdSQV8BfioVbgVlhBvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kX9mJSWPT7FOF9nVanpL19hr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:57:
[...]

Ga maar in je nette kleren 14km op de fiets zitten, en doe het de volgende dag op een step. Hebben we het dan nog een keer over hoe "hetzelfde" dat is.

Ik heb dat hier al vaker uitgelegd, maar ik kan op de step eenvoudig in nette werkkleding naar kantoor en rechtstreeks een meeting in lopen. Dat kan je op de fiets echt compleet vergeten.

In mijn geval is het dus OF de auto OF de step. (OF openbaar vervoer maar dat duurt 2x zo lang dus is geen echt alternatief)
Met regen en slecht weer pak ik sowieso de auto. Waarom nat worden als het niet nodig is? Daar heb je een auto voor.

Met goed weer pak ik vaak m'n e-bike.
Dan kan ik ook zo aan het werk zonder bezweet aan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert.r
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:37:
[...]

Met regen en slecht weer pak ik sowieso de auto. Waarom nat worden als het niet nodig is? Daar heb je een auto voor.

Met goed weer pak ik vaak m'n e-bike.
Dan kan ik ook zo aan het werk zonder bezweet aan te komen.
Een ebike is in jouw geval een goede optie dus. Vanwaar precies je interesse in dit topic/een e-step?

Als bonus bij een e-step heb je nog de mogelijkheid om deze makkelijk mee te nemen in het ov (trein). Een ideale combinatie die je totale reistijd een stuk korter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robert.r schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:20:
[...]
Vanwaar precies je interesse in dit topic/een e-step?
Ik ben een tijdje Segway/Ninebot servicemonteur geweest.
Vind het interessant om de ontwikkeling op dit gebied te volgen, ook wat Nederlandse wetgeving betreft.

Ik weet dat de meeste Ninebot modellen niet toegestaan zijn op de onze wegen. (stepjes, eenwielers en mini Segways)
Alleen de grote, dure Segway modellen waren voorzien van kenteken en dus ook toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:51
Xiaomi heeft vandaag nieuwe steps geïntroduceerd! Zien er met het oog op regelgeving best interessant uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 16:42
Makro biedt (alweer) een Citiblitz cb 048 aan. Hij lijkt (ook in de test die ik op youtube vond) erg op de Xiaomi m365.

Ik kan op dit trefwoord er niets over vinden. Weet iemand er meer van? Het lijkt me best een handige combinatie met mijn elektrische auto. Ik heb ook een elektrische vouwfiets, maar die past niet achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:52
Boinkie schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:19:
Xiaomi heeft vandaag nieuwe steps geïntroduceerd! Zien er met het oog op regelgeving best interessant uit!
Hoe bedoel je? Qua specificaties zijn ze exact hetzelfde als de huidige M365 modellen. Meen me te herinneren dat er ook een vereiste komt dat het een achterwiel aandrijving moet zijn en geen voorwiel.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:51
Pukson schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:35:
[...]

Hoe bedoel je? Qua specificaties zijn ze exact hetzelfde als de huidige M365 modellen. Meen me te herinneren dat er ook een vereiste komt dat het een achterwiel aandrijving moet zijn en geen voorwiel.
Ik las over dubbele rem. Keek net naar de plaatjes en zag inderdaad dat het nog steeds dezelfde Setup is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdeventer
Boinkie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:43:
[...]

Ik las over dubbele rem. Keek net naar de plaatjes en zag inderdaad dat het nog steeds dezelfde Setup is :-)
De bekabeling is nu naar binnen gebracht, kan niet harder dan 20km/u (duitse variant) alleen geen suspension of standaard anti lek banden. De back vender is veranderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yu6y98EkOWOTVUvMiCzRgbI9OE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/armPR9QqFYTQadoLL7nYDa0H.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste

Let op:

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.