Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:34
Tommy-D schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:28:
[...]

Hoop dat er ook andere websites (buiten “legaalrijden” en de spammers van Bright)) wat aandacht aan gaan besteden. Bijvoorbeeld een item op Tweakers.net zou wel leuk zijn.
Aan de ene kant denk ik "hoe meer adoptie hoe beter", maar aan de andere is het denk ik ook weer niet gunstig dat er (massaal) mensen mee aan de haal gaan die zich nu ook al niet kunnen gedragen op een fatbike bijvoorbeeld. Ik word liever niet geassocieerd met dat soort mensen :) .

Maar goed, scheelt dat je een verzekering nodig hebt en ze je met de kentekenplaat een stuk makkelijker kunnen vinden als je je misdraagt.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31

franssie

Save the albatross

Dat harmonisatie vanuit de EU wenselijk is begrijp ik. Maar om dan maar te stellen dat het LEV kader ingetrokken moet worden gaat mij nu wat ver. We zijn eindelijk op een punt dat er concurrerende steps op de markt komen in Nederland.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• MRDutchfreakNL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:29
franssie schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:25:
Dat harmonisatie vanuit de EU wenselijk is begrijp ik. Maar om dan maar te stellen dat het LEV kader ingetrokken moet worden gaat mij nu wat ver. We zijn eindelijk op een punt dat er concurrerende steps op de markt komen in Nederland.
Dat er regelgeving omtrent "nieuwe" voertuigen moet komen in Nederland is inderdaad niet heel gek. Het is al druk op de fietspaden dus duidelijkheid is belangrijk. Maar een kentekenplaat op een elektrische step die maar 25 km/u mag terwijl alle fatbikes en E-Bikes je voorbij vliegen zonder kenteken is gewoon lachwekkend.
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.