Trek je die kabel niet aan gort zo? Ik vind er erg weinig speling op zitten.
Je hebt genoeg speling. Ik heb teveel in de stang gedaan. Kan zeker 10 cm eruit halen.Anoniem: 472287 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:14:
[...]
Trek je die kabel niet aan gort zo? Ik vind er erg weinig speling op zitten.
het piept wel als het op en neer gaat. Misschien even wd40 gebruiken.
:strip_exif()/f/image/wun0q0udK0IjRFbhB2RjlcQ0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FIou7y4P4i10a2r10Aio7Pcr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door tamil18 op 29-04-2020 12:54 ]
Ah nog een NL'r in DESir_Hendro schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:59:
[...]
Mijn G30D heeft nu 500km op de teller. Blijft een leuk ding maar die 20km/u voelt wat traag. Echter mogen we hier niet sneller in Duitsland
Grt uit Regio Stuttgart (G30D + ESA 5000 (Modded))
Vandaag is de Xiaomi pomp binnen gekomen.
Gelijk getest want had al het vermoeden dat er te weinig druk stond op de bandjes.
Aangesloten en er bleek inderdaad maar 0,9bar op te zitten.
Toestel op 4,1bar gezet en gaat super gemakkelijk.
Ben blij met de aankoop
Nu nog maar eens tijd maken om mijn zelf geprinte muurstand te bevestigen.
Gelijk getest want had al het vermoeden dat er te weinig druk stond op de bandjes.
Ben blij met de aankoop
:strip_exif()/f/image/GPOTkDbvYbqRNMaoIaIF5BEP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door sn0w13 op 30-04-2020 13:27 ]
Dit is geniaalsn0w13 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:23:
Ben blij met de aankoop
[Afbeelding]
Hoeveel vraag je?
Nou heb ik geen 3d printer, maar hier ben ik ook wel geïnteresseerd insn0w13 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:23:
Ben blij met de aankoop
[Afbeelding]
Misschien toch maar eens een 3D printer aanschaffen zodat ik dit kan printen.bleufred1 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:29:
[...]
Nou heb ik geen 3d printer, maar hier ben ik ook wel geïnteresseerd in
:strip_exif()/f/image/jwkqDb2rXo0PQ5cgegHU7S7y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3kZisG1ki3cBWBjaiWG51TyZ.jpg?f=fotoalbum_large)
10 inch ligt er nu onder. Wel een aanradertje hoor! Even nog geen tools voor het verhogen van het spatbord achter... maar dat komt wel, vindt hem eigenlijk zo mooier
Het past allemaal NET. Gelukkig heb ik een handige opa. Het snoertje van het achterlicht zit mooi opgeborgen bij de batterij.
Het enige is dat de banden nu naar de smaak van opa zijn opgepompt... dus eh, ik ben nu al bang voor losse batterijtabs 😜
[ Voor 36% gewijzigd door NotYetBritish op 01-05-2020 22:13 ]
Ik krijg mijn M365 Pro maar niet hoger dan 27-28km/h met custom firmware. Ik weeg 60KG dus daar kan het niet aan liggen. Vanochtend ook even de bandjes opgepompt en de accu 100% opgeladen.
russian throttle algoritme al gebruikt?UncleEddy schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:19:
Ik krijg mijn M365 Pro maar niet hoger dan 27-28km/h met custom firmware. Ik weeg 60KG dus daar kan het niet aan liggen. Vanochtend ook even de bandjes opgepompt en de accu 100% opgeladen.
Je kan KERS disablen en zorg idd dat je druk hoog genoeg isUncleEddy schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:19:
Thanks voor de tips! Iemand een tip voor het schoonmaken van de onderkant van de spatborden? Kan dat m.b.v. een bus perslucht? En heeft iemand al WD40 PTFE gebruikt voor de wielen?compact70 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:42:
[...]
Je kan KERS disablen en zorg idd dat je druk hoog genoeg is
Ik heb een kleine (offtopic) vraag, hebben jullie ook last van windruis bij hogere snelheden? ik merk dat ik constant mijn hoofd aan het draaien ben om dit te voorkomen, Enig idee hoe ik dit kan verminderen? Oordoppen lijkt mij niet de veiligste oplossing (daarnaast luister ik graag muziek rijdens een ritje). Ik ben aan het kijken naar een ski helm (deze hebben vaak oorflappen) maar die lijken mij erg warm. Een andere optie is wellicht een full-face helm (gaat gelijk de tranende ogen tegen als ik geen bril op heb) maar dat vind ik er dan weer raar uit zien.
[ Voor 5% gewijzigd door j0rDy op 07-05-2020 08:38 ]
:strip_exif()/f/image/6K1DDrheuJXOdefe40ljSLob.jpg?f=fotoalbum_large)
Semi off-road doet “electron” ook prima. Gravel pakt ie prima.
196 km and counting. Speedo klopt met 10 inch niet helemaal, maar zoveel ontloopt dat niet.
Nog geen gezeur gehad met politie of handhaving. Ook de boswachter kijkt niet om. Moet wel zeggen dat ik als de bliksem afstap als ik gespot wordt.
Edit: keek net even in de app, we zitten op 200 ipv 170
[ Voor 12% gewijzigd door NotYetBritish op 07-05-2020 20:04 ]
De Pro is €15 goedkoper bij MeGekko.Cannonballl schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:26:
https://www.amazon.de/Mi-...ter-schwarz/dp/B087N797JJ
Is dit een goeie prijs voor de pro?
Verkeerd gelezen.
[ Voor 11% gewijzigd door Boinkie op 07-05-2020 22:22 ]
Heb mijn M365 Pro nu precies een week. Inmiddels bijna 200km verder. 3x langs politie af gereden en gelukkig 0x gestopt. Ik ben ook niet van plan te stoppen met gas geven zodra ik politie zie. Vrees niet echt voor een boete...
[ Voor 6% gewijzigd door UncleEddy op 08-05-2020 00:14 ]
zag dus laatst iemand met een ninebot max mét kentekenplaatje erachter. die dingen kunnen toch überhaupt niet zoiets verkrijgen of mis ik wat?
smart fortwo electric drive 17.6kWh
Dat zag ik in Eindhoven ook! Nadat ik dichterbij kwam bleek het een sticker te zijn, volgens mij ook van een niet bestaand kenteken. Zag er nogal fake uit. Misschien helpt het tegen boetes?Coasterfreak schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:45:
zag dus laatst iemand met een ninebot max mét kentekenplaatje erachter. die dingen kunnen toch überhaupt niet zoiets verkrijgen of mis ik wat?
In Duitsland zijn deze e-step kentekenplaten gewoon stickers. Wellicht heeft hij dat ook op zijn step.UncleEddy schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:41:
[...]
Dat zag ik in Eindhoven ook! Nadat ik dichterbij kwam bleek het een sticker te zijn, volgens mij ook van een niet bestaand kenteken. Zag er nogal fake uit. Misschien helpt het tegen boetes?

2019 had de kleur groen, 2020 heeft nu zwart.
[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Hendro op 08-05-2020 17:27 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Twijfel; Ninebot ES2 of M365.
M365 lastig te krijgen in het zwart. ES2 leuke deal op DHGate.
Wat is jullie advies?
M365 lastig te krijgen in het zwart. ES2 leuke deal op DHGate.
Wat is jullie advies?
Die hebben het vast te druk met 1.5M regel .UncleEddy schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 00:14:
Heb mijn M365 Pro nu precies een week. Inmiddels bijna 200km verder. 3x langs politie af gereden en gelukkig 0x gestopt. Ik ben ook niet van plan te stoppen met gas geven zodra ik politie zie. Vrees niet echt voor een boete...
Rijd je ook wel eens langere stukken? Bijvoorbeeld 10 km achterelkaar,want ik zit er ook aan te denken om eentje te kopen en bij vrienden op bezoek te gaan die zo ver wonen. Of is het te oncomfortabel daarvoor?
Welke omgeving?Coasterfreak schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:45:

Heb zelf de Max en rij ook met kentekenplaatje. Alhoewel dit is een plaatje die ik kreeg bij een scootmobielverzekering. Heeft geen enkele functie waarschijnlijk, maar voor me gevoel voelt het zo beter. En de x dat ik ben aangehouden zei de agente zelfs nou je hebt in iedergeval je best gedaan.Mocht toen doorrijden.
@Amdwarrior
Rij wel eens een lekker rondje door de polder e.d. Een keer 30 KM, redelijk stuk. Ging wel prima, tussen door ff een stop maken op een bankje. Heerlijk aan de Max dat je met een volle accu 50-60KM kan rijden.
Zag trouwens dat ze in Leiden l aardig bezig zijn met mensen aanhouden etc.
[ Voor 57% gewijzigd door Pukson op 08-05-2020 20:06 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Mensen op elektrische steps bedoel je ?Pukson schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:32:
[...]
@Amdwarrior
Zag trouwens dat ze in Leiden l aardig bezig zijn met mensen aanhouden etc.
Hier vandaag ook weer een rit van 35 km op de ninebot max gemaakt:-) tussendoor ook even gestopt maar in principe comfortabel genoeg voor mij om in één keer door te rijden. Het is ook gewoon te leuk
Hangt vooral van de baan af.Amdwarrior schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:16:
[...]
Die hebben het vast te druk met 1.5M regel .
Rijd je ook wel eens langere stukken? Bijvoorbeeld 10 km achterelkaar,want ik zit er ook aan te denken om eentje te kopen en bij vrienden op bezoek te gaan die zo ver wonen. Of is het te oncomfortabel daarvoor?
Maar 10km moet zeker te doen zijn.
ik rij naar werk, 7a8 Km. en soms terug weg pak ik de langere weg.Amdwarrior schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:16:
[...]
zeker te doen.
zou dan wel bij je vrienden aan de lader gooien. avond met lampen aan gebruikt ie meer stroom.
Jup, check dit. https://www.instagram.com...9_w/?igshid=139a9pubs122j
Add me op Stadia: Gloogle
Ik rijd vrijwel dagelijks vanaf mijn dorp Best naar Eindhoven Strijp. Dat is zo’n 10km. Heen en terug regelmatig gereden en geen enkel probleem ondervonden. Ben 1x vanuit mijn dorp naar de andere kant van Eindhoven gereden en terug. Ik redde het net met zo’n 20% resterend. Continu op volle snelheid gereden icm CFW (30km/u).Amdwarrior schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:16:
[...]
Lijkt me sterk dat die persoon een Segway ES2 heeft kunnen verzekeren...Sir_Hendro schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:26:
[...]
In Duitsland zijn deze e-step kentekenplaten gewoon stickers. Wellicht heeft hij dat ook op zijn step.
[Afbeelding]
2019 had de kleur groen, 2020 heeft nu zwart.
Langere afstanden moet prima te doen zijn lijkt me, ik doe op mijn longboard rondjes van 22km en die duren ongeveer een uur (zonder pauze). Ik kan me voorstellen dat een step confortabeler is dan mijn longboard met harde wielen.
Weet iemand of je ook een verzekerings stickers krijgt voor de specifieke verzekering voor elektrische steps? Of is dit onnodig en kan ik nog steeds het beste een scootmobiel verzekering afnemen?
NB. Ik weet dat dit ze niet legaal maken, maar ik hoop iig op een verlaging van de pakkans. Ook mooi meegenomen als ik ook daadwerkelijk verzekerd ben voor schade.
NB. Ik weet dat dit ze niet legaal maken, maar ik hoop iig op een verlaging van de pakkans. Ook mooi meegenomen als ik ook daadwerkelijk verzekerd ben voor schade.
Hoe bedoel je? Als je step niet op het lijstje goedgekeurde staat (bijv. veeley) kan je die helaas niet krijgen.svenerator schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:25:
Weet iemand of je ook een verzekerings stickers krijgt voor de specifieke verzekering voor elektrische steps?
Met merk/model en VIN nummer kun je ze WA-verzekeren bij verschillende verzekeraars, inderdaad onder de categorie scootmobiel. Dan krijg je inderdaad een gele verzekeringssticker.Coasterfreak schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:45:
Een individueel door de RDW gekeurde e-step zou in principe ook een blauw kenteken kunnen hebben.
Waar?AlexFL schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:07:
[...]
Met merk/model en VIN nummer kun je ze WA-verzekeren bij verschillende verzekeraars.
Had diks verzekeringen gevraagd. Inderdaad aangeven dat dit niet kon (via hen iig) maar dat ik het beste telefonisch contact kon opnemen zodat ze konden kijken of via Vereende het mogelijk was. Ik ga morgen hierover nog bellen.Dejagan schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:02:
[...]
Hoe bedoel je? Als je step niet op het lijstje goedgekeurde staat (bijv. veeley) kan je die helaas niet krijgen.
Robert.r schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:26:
Hoe krijg je een step individueel gekeurd?
Dit is al een paar keer teruggekomen in dit topic, als je de zoekfunctie gebruikt kun je er achter komen dat in principe een door het RDW individueel gekeurde step verzekerd kan worden en op de weg mag, ware het niet dat de RDW hier een stokje voor gestoken heeft, omdat de PLEV's landelijk gewoon nog niet toegelaten zijn.AlexFL schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:07:
[...]
Met merk/model en VIN nummer kun je ze WA-verzekeren bij verschillende verzekeraars, inderdaad onder de categorie scootmobiel. Dan krijg je inderdaad een gele verzekeringssticker.
Een individueel door de RDW gekeurde e-step zou in principe ook een blauw kenteken kunnen hebben.
Ook verzekeren als scootmobiel is niet echt meer mogelijk, dacht ik. Als het wel kan, dan ben je nog steeds niet verzekerd van iets bij iemand. Het enige wat kan gebeuren is dat oom agent je eerder door laat rijden, dan dat je staande wordt gehouden.
Ik zou echt oppassen in Eindhoven en omstreken, omdat er genoeg voorbeelden zijn (ook terug te vinden in dit topic overigens..) van aanhoudingen met boetes en inbeslagnames... Ze zijn er erg gretig, zeg maar. Maargoed, je kan ook net als ik gewoon 2000km doorrijden en dan pas voor de eerste keer staande worden gehouden. In Arnhem, dat dan weer wel en zonder boeteUncleEddy schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 01:50:
[...]
Ik rijd vrijwel dagelijks vanaf mijn dorp Best naar Eindhoven Strijp. Dat is zo’n 10km. Heen en terug regelmatig gereden en geen enkel probleem ondervonden. Ben 1x vanuit mijn dorp naar de andere kant van Eindhoven gereden en terug. Ik redde het net met zo’n 20% resterend. Continu op volle snelheid gereden icm CFW (30km/u).
Anoniem: 472287
Het is hartstikke comfortabel, ik heb er afgelopen zomer elke (werk)dag 14km heen en 14km terug mee gedaan (woon-werk).Amdwarrior schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:16:
[...]
Behalve comfortabel was het zelf een groot plezier, haar in de wind zon in je gezicht, heerlijk. Ik heb daardoor tijdens de zomermaanden amper de auto gebruikt. De fiets was voor mij geen optie omdat ik toch redelijk netjes gekleed wordt verwacht op kantoor, en omkleden heb ik geen zin in. Je stapt zo van je stepje een meeting binnen zonder zweterig gezicht.
Heb een weekje terug een magnetisch afdekkapje voor de laadpoort geinstalleerd op mijn M365 zoals de pro dit al standaard heeft. Mocht je deze willen bestellen, zonder bijpassende boutjes blijft hij niet goed plakken, daarvoor heb je 2x m2.5 x 4mm microboutjes nodig.
Ik heb er trouwens een reserve over incl bijpassende boutjes als iemand hem wil.
Ik heb er trouwens een reserve over incl bijpassende boutjes als iemand hem wil.
[ Voor 92% gewijzigd door Perkouw op 13-05-2020 08:09 ]
Er is blijkbaar deze maand de nieuwe Xiaomi Electric Scooter 1S uitgebracht, welke de opvolger van de M365 zal moeten zijn:
https://item.mi.com/product/11916.html
Enige opvallende wijzigingen is een display dat nu op de pro lijkt, en de oplaadtijd is een half uur korter. Ook zijn er nu 3 modes: ECO, D en S zoals de Pro.
Verder is de (advies)prijs van 1999RMB hetzelfde gebleven.
Waarschijnlijk komt er ook een upgrade van de Pro dit jaar.
Enige opvallende wijzigingen is een display dat nu op de pro lijkt, en de oplaadtijd is een half uur korter. Ook zijn er nu 3 modes: ECO, D en S zoals de Pro.
[ Voor 5% gewijzigd door Tjiwa op 13-05-2020 11:08 ]
PSN/XBL: DarkTaufu
Vraagje aan de experts hier: wat denken jullie van deze step: https://www.krefel.be/nl/...sche-step-sco-80130-zwart
Momenteel loopt er een aanbieding om deze voor €199 te kunnen kopen mét ecocheques. Voor mij is het belangrijk om te kunnen betalen met ecocheques gezien deze bijna verlopen.
Momenteel loopt er een aanbieding om deze voor €199 te kunnen kopen mét ecocheques. Voor mij is het belangrijk om te kunnen betalen met ecocheques gezien deze bijna verlopen.
Dit specifieke model van Denver ken ik niet maar over andere modellen van Denver lees ik dat ze niet uitblinken in degelijkheid, als in onderdelen die eraf vallen etc.dotacom schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:32:
Vraagje aan de experts hier: wat denken jullie van deze step: https://www.krefel.be/nl/...sche-step-sco-80130-zwart
Xbox Live: R3MC0
Dat is mooi, ik vroeg me al erg lang af wanneer die zou komen. Omdat de 365 toch zijn problemen leek te hebben.Tjiwa schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:59:
Er is blijkbaar deze maand de nieuwe Xiaomi Electric Scooter 1S uitgebracht, welke de opvolger van de M365 zal moeten zijn:
En alternatieve e-steps fabrikanten slaan de plank toch mis, of te lelijk of te duur.
Troepdotacom schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:32:
Dit is toch werkelijk de oplossing gedurende de Coronacrisis om het minder druk te laten zijn in het OV.
Ik hoop echt dat ze dit snel oppakken in Den Haag. Ik zou graag alle 'noodzakelijke' ritjes met een stepje doen heb ik ook nog een frisse neus gehaald.
Ik hoop echt dat ze dit snel oppakken in Den Haag. Ik zou graag alle 'noodzakelijke' ritjes met een stepje doen heb ik ook nog een frisse neus gehaald.
https://legaalrijden.nl/
Lijkt wel goeie kant op tegaan. Allemaal traag hier.
Italy en Engeland zetten er vaart in.. Maar hier altijd..
MaxICT is vrij kut en ze zijn al zeer regelmatig <400 te vinden in EUUncleEddy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:52:
De M365 Pro kost nu nog maar €453 bij MaxICT
Bij Mediamarkt en Fnac kan je gewoon de Ninebot / Xiaomi kopen, met ecocheques. Lijkt me een verstandigste keuzedotacom schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:32:
Ik ben van plan om een M365 Pro te halen, maar ik twijfel nog steeds of het een goed idee is...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Bij Krefel ook hoor, dat lijkt me het probleem niet...bottom line schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:33:
Bij Mediamarkt en Fnac kan je gewoon de Ninebot / Xiaomi kopen, met ecocheques. Lijkt me een verstandigste keuze
[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 13-05-2020 20:20 ]
Terwijl in Amsterdam en Tilburg de snelheid voor auto's plots naar beneden kan.. Moet het voor de steps weer lang duren..tamil18 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:22:

Ik heb spijt dat ik de m365 gehaald en niet de pro.Slonzo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:19:
Ik ben van plan om een M365 Pro te halen, maar ik twijfel nog steeds of het een goed idee is...
***members only***
[...]
Bij Krefel ook hoor, dat lijkt me het probleem niet...
Kan makkelijk grote flyover de snelweg erover. Ben 1.63 en weeg 62..dus
Ik zie niks nieuws?tamil18 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:22:
Er worden gesprekken gevoerd. Vind ik al iets.
Ik weeg 70KG en heb de CFW van Rollerplausch geflasht. Berg op is geen enkel probleem.Slonzo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:19:
***members only***
[...]
Hoe is je accu ermee? Twijfel vanwegen de accu gebruik.UncleEddy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:45:
[...]
Ik weeg 70KG en heb de CFW van Rollerplausch geflasht. Berg op is geen enkel probleem.
Op de website (ik heb het ook even nagevraagd bij de admins) is de CFW van Rollerplausch zelfs zuiniger dan stock CFW. Ik geloofde dit in eerste instantie niet, maar het is daadwerkelijk zuiniger. Ik haal zo’n 5-10km extra tov stock firmware.tamil18 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:53:
[...]
Hoe is je accu ermee? Twijfel vanwegen de accu gebruik.
Op hun website hebben ze verschillende CFW’s voor verschillende gewichtsklassen. Volgens de admins zijn deze CFW’s ook uitvoerig getest.
Werkt dat echt zo veel verder? 10km extra is bijna 50% real-world winst dus dat vind ik een sterk verhaal.UncleEddy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:31:
[...]
Op de website (ik heb het ook even nagevraagd bij de admins) is de CFW van Rollerplausch zelfs zuiniger dan stock CFW. Ik geloofde dit in eerste instantie niet, maar het is daadwerkelijk zuiniger. Ik haal zo’n 5-10km extra tov stock firmware.
Op hun website hebben ze verschillende CFW’s voor verschillende gewichtsklassen. Volgens de admins zijn deze CFW’s ook uitvoerig getest.
Hoewel, ik heb er nu een 32kmh firmware op en dat maakt ook een aardige (negatieve) impact op batterylife. Ik moet de stepjes maar eens onder het stof vandaan halen voor het seizoen.
Ik vraag me af hoe efficient die laders functioneren op een off-gridsysteem bij het zomerhuisje. Er zijn vast geen 12v laders voor te vinden dus ik moet eerst naar 230v
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 13-05-2020 22:46 ]
Ardennen heuvels wordt echt WEL een probleem met de M365. De motor & batterij worden naar verloop van tijd dusdanig warm dat ze in thermal protection schieten. Te herkennen aan een rood knipperend thermostaatje op je stuur & een tergend trage step. Dat krijg ik in Helsinki al, en is online zat over te vinden.Slonzo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:19:
***members only***
[...]
Ik heb uiteindelijk een L8s gehaald, en die is 1000000x sneller/sterker voor vrijwel dezelfde prijs. Nadeel is dat hij ook meteen 45kmh gaat, maar er zijn 3 makkelijk in te stellen standen dus je kan hem begrenzen waar je wilt. Ook gewoon op 25 maar met degelijke acceleratie.
In Helsinki zijn de normale stepjes legaal dus er kijkt geen agent om naar mijn L8
Als het goed is gebruikt Rollerplausch een andere current dan de stock CFW om overheating tegen te gaan.Anoniem: 472287 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:59:
[...]
Ardennen heuvels wordt echt WEL een probleem met de M365. De motor & batterij worden naar verloop van tijd dusdanig warm dat ze in thermal protection schieten. Te herkennen aan een rood knipperend thermostaatje op je stuur & een tergend trage step. Dat krijg ik in Helsinki al, en is online zat over te vinden.
Ik heb uiteindelijk een L8s gehaald, en die is 1000000x sneller/sterker voor vrijwel dezelfde prijs. Nadeel is dat hij ook meteen 45kmh gaat, maar er zijn 3 makkelijk in te stellen standen dus je kan hem begrenzen waar je wilt. Ook gewoon op 25 maar met degelijke acceleratie.
In Helsinki zijn de normale stepjes legaal dus er kijkt geen agent om naar mijn L8
Daarnaast, het is natuurlijk lastig exacte cijfers te achterhalen, echter heb ik daardoor minstens 5% aan capaciteit gewonnen tov stock. Afhankelijk van bandenspanning, wind, ondergrond etc kan dit zelfs oplopen naar boven.
[ Voor 11% gewijzigd door UncleEddy op 13-05-2020 23:13 ]
Met minder current kan het niet anders dan dat er ook minder vermogen beschikbaar is. Alsnog wel benieuwd, ik zal die firmware eens bekijken en het een testje geven. De Xiaomi gaat toch voornamelijk door mijn vriendin gebruikt worden en die weegt ongeveer hetzelfde als een doos eieren dus dan maakt het wellicht niet zoveel uit.UncleEddy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:12:
[...]
Als het goed is gebruikt Rollerplausch een andere current dan de stock CFW om overheating tegen te gaan.
Daarnaast, het is natuurlijk lastig exacte cijfers te achterhalen, echter heb ik daardoor minstens 5% aan capaciteit gewonnen tov stock. Afhankelijk van bandenspanning, wind, ondergrond etc kan dit zelfs oplopen naar boven.
Bedankt, van de weekend maar tweaken 👍UncleEddy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:31:
[...]
Op de website (ik heb het ook even nagevraagd bij de admins) is de CFW van Rollerplausch zelfs zuiniger dan stock CFW. Ik geloofde dit in eerste instantie niet, maar het is daadwerkelijk zuiniger. Ik haal zo’n 5-10km extra tov stock firmware.
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:59:
Ardennen heuvels wordt echt WEL een probleem met de M365. De motor & batterij worden naar verloop van tijd dusdanig warm dat ze in thermal protection schieten. Te herkennen aan een rood knipperend thermostaatje op je stuur & een tergend trage step. Dat krijg ik in Helsinki al, en is online zat over te vinden.
UncleEddy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:12:
Als het goed is gebruikt Rollerplausch een andere current dan de stock CFW om overheating tegen te gaan.
Beter wat trager de berg helemaal op, dan snel tot de helft en niks meer, toch?Anoniem: 472287 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 06:18:
Met minder current kan het niet anders dan dat er ook minder vermogen beschikbaar is. Alsnog wel benieuwd, ik zal die firmware eens bekijken en het een testje geven.
Als ik het goed begrepen heb, zijn die elektromotoren PWM gedreven?
Is het dan in theorie niet mogelijk om zodanig met de pulsfrequentie en -breedte te schuiven dat je met ~ hetzelfde resultaat minder hitteontwikkeling krijgt? (ik denk maar luidop, ik ben geen elektrotechnieker)
Leuk ding hoor, maar met +1.2k is die L8S qua prijs een veelvoud van de M365 Pro...Anoniem: 472287 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:59:
Dan had Xiaomi dat vast wel gedaan. Ze zijn gewoon niet gemaakt voor langduring bergop-gebruik.Slonzo schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:04:
[...]
[...]
[...]
Beter wat trager de berg helemaal op, dan snel tot de helft en niks meer, toch?![]()
Als ik het goed begrepen heb, zijn die elektromotoren PWM gedreven?
Is het dan in theorie niet mogelijk om zodanig met de pulsfrequentie en -breedte te schuiven dat je met ~ hetzelfde resultaat minder hitteontwikkeling krijgt? (ik denk maar luidop, ik ben geen elektrotechnieker)
Met coupon kosten ze ~550 euro. Helemaal niet zo veel duurder dan een M365 Pro - toen ik hem kocht was de M365 Pro ook nog rond de ~530 euro.Leuk ding hoor, maar met +1.2k is die L8S qua prijs een veelvoud van de M365 Pro...
Die coupon is voor banggood "PirateL8s" en is beschikbaar sinds en tot eternity lijkt het. Ze zijn nu even uitverkocht maar komen wel weer.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 14-05-2020 15:34 ]
Ik ben voornemens de M365 pro te kopen, heb jij een adres waar ze zo goedkoop zijn?Anoniem: 472287 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:36:
[...]
MaxICT is vrij kut en ze zijn al zeer regelmatig <400 te vinden in EU
Je moet aanbiedingen even in de gaten houden, op pepper.com of z'n duitse broertje mydealz.deCannonballl schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:49:
[...]
Ik ben voornemens de M365 pro te kopen, heb jij een adres waar ze zo goedkoop zijn?
Was laatst op iBood (nederland) voor 399
heb je de Version 8 FULLSPEED erop?UncleEddy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:31:
[...]
Gebruik je cruise controle op je step?
Heb je met de CFW als je op cruise controle zet, dat je hapert rijd? Zonder cruise rijdt je wel lekker/normaal
Wat bedoel je precies met hapert dan?tamil18 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:26:
[...]
Gebruik je cruise controle op je step?
Heb je met de CFW als je op cruise controle zet, dat je hapert rijd? Zonder cruise rijdt je wel lekker/normaal
Nou als ik vol kracht rij. Lijkt of die motor afslaat en dan weer optrekt. Is maar heel kort. Maar je voelt het wel.
zou het door me schokdemper komen dat ik het voel? 🤔
Hier heb ik zelf geen last van... welke aanpassingen heb je precies gedaan?tamil18 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:31:
[...]
Nou als ik vol kracht rij. Lijkt of die motor afslaat en dan weer optrekt. Is maar heel kort. Maar je voelt het wel.
zou het door me schokdemper komen dat ik het voel? 🤔
Wij wonen op ongeveer 1.5k van de dichtstbijzijnde appie, zeer glooiend terein, dus met warm weer is lopen gelijk aan zweten.
E-step (m365) is daarvoor prima geschikt, wij halen meerdere keren kleinigheidjes. Paar stukken fruit (meloen of wat aardbeien, etc). Ik vind het redelijk aso om de step mee naar binnen te nemen, daarnaast ook veel te zwaar. Buiten laten staan met motorlock, lijkt mij helaas ook maar eenmalige oplossing, hoe doen jullie dat?
E-step (m365) is daarvoor prima geschikt, wij halen meerdere keren kleinigheidjes. Paar stukken fruit (meloen of wat aardbeien, etc). Ik vind het redelijk aso om de step mee naar binnen te nemen, daarnaast ook veel te zwaar. Buiten laten staan met motorlock, lijkt mij helaas ook maar eenmalige oplossing, hoe doen jullie dat?
UncleEddy schreef op zondag 17 mei 2020 @ 00:43:
[...]
Hier heb ik zelf geen last van... welke aanpassingen heb je precies gedaan?
:strip_exif()/f/image/HHU53YI0Jpmw0huB1vZLt0yw.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit leuks heb ik
Hoe heb jij contact genomen met die admin/maker van de website/CFW?
[ Voor 5% gewijzigd door tamil18 op 17-05-2020 10:58 ]
Zet hem met een fiets slot aan me voorvork op slot. Doet nog goed.wienesroa schreef op zondag 17 mei 2020 @ 07:38:
Wij wonen op ongeveer 1.5k van de dichtstbijzijnde appie, zeer glooiend terein, dus met warm weer is lopen gelijk aan zweten.
Waar vind ik de CFW’s?UncleEddy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:31:
[...]
https://rollerplausch.fandom.com/de/wiki/Firmware_flashen
Google translate. En alles word daar uitgelegd. En daaronder per gewicht een cfw
Gelukt, thanks. En welke versie zou positief zijn voor de accuduur?tamil18 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:52:
[...]
https://rollerplausch.fandom.com/de/wiki/Firmware_flashen
Google translate. En alles word daar uitgelegd. En daaronder per gewicht een cfw
Heb dat nog niet geprobeerd. Maandag als ik te werk ga daar opletten.danii1986 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:43:
[...]
Gelukt, thanks. En welke versie zou positief zijn voor de accuduur?
Klein schijfremslotje met kabel(tje)wienesroa schreef op zondag 17 mei 2020 @ 07:38:
Dankjulliewel, met kabeltje is wellicht toch handiger, asngezien je makkelijk voor de deur kan stoppen, stepje erin en weg. Kabeltje houdt de gelegenheid dief weg
Ben ook een beetje aan het kijken naar die e-steps: gave dingen!
Als ik er eentje zou aanschaffen zou dit waarschijnlijk de M365 pro zijn, zo tussen de €400-€450 zie ik. De G30 max vind ik wat te duur, scheelt zeker €200-€250.
Ik heb een aantal (specifieke) vragen, waar ik zo snel ook geen antwoorden op kon vinden. Bij voorbaat dank voor het lezen
1. Het feit dat de step illegaal is op de openbare weg weerhoudt me er een beetje van hem te kopen. Ik zou er geen druk stadscentrum mee bezoeken, maar toch. Ik weet dat er boetes uitgedeeld kunnen worden of dat de step in beslag kan worden genomen. Is dit al eens bij een Tweaker hier gebeurd? Met name regio Brabant midden
2. Over de breedte maat van het ‘plankje’ kan ik niets vinden. Heb eens gezien dat je hij de g30 max er met beide voeten naast elkaar op kunt staan. Is dit bij de M365 pro ook zo? Lijkt er niet op in ieder geval. Is het dan alsnog comfortabel voor langere afstanden?
3. Ik ben absoluut geen fietsenmaker en vrees lichtelijk voor allerlei onderdelen die regelmatig stuk zullen gaan. Met name de banden lijken me kwetsbaar. Hoe is dit bij jullie? En is het vervangen van banden enigszins te doen?
4. De max range van 45km zul je nooit halen, maar wat is met normaal Nederlands weer wel haalbaar? Standje normaal combi met sport bijvoorbeeld? Ik lees 15km maar ook 30km, dat verschil lijkt dus groot te zijn.
Iemand postte hier ook iets over een nieuw model, de S1. Deze zie ik nog niet te koop maar lijkt nagenoeg hetzelfde te zijn.
Als ik er eentje zou aanschaffen zou dit waarschijnlijk de M365 pro zijn, zo tussen de €400-€450 zie ik. De G30 max vind ik wat te duur, scheelt zeker €200-€250.
Ik heb een aantal (specifieke) vragen, waar ik zo snel ook geen antwoorden op kon vinden. Bij voorbaat dank voor het lezen
1. Het feit dat de step illegaal is op de openbare weg weerhoudt me er een beetje van hem te kopen. Ik zou er geen druk stadscentrum mee bezoeken, maar toch. Ik weet dat er boetes uitgedeeld kunnen worden of dat de step in beslag kan worden genomen. Is dit al eens bij een Tweaker hier gebeurd? Met name regio Brabant midden
2. Over de breedte maat van het ‘plankje’ kan ik niets vinden. Heb eens gezien dat je hij de g30 max er met beide voeten naast elkaar op kunt staan. Is dit bij de M365 pro ook zo? Lijkt er niet op in ieder geval. Is het dan alsnog comfortabel voor langere afstanden?
3. Ik ben absoluut geen fietsenmaker en vrees lichtelijk voor allerlei onderdelen die regelmatig stuk zullen gaan. Met name de banden lijken me kwetsbaar. Hoe is dit bij jullie? En is het vervangen van banden enigszins te doen?
4. De max range van 45km zul je nooit halen, maar wat is met normaal Nederlands weer wel haalbaar? Standje normaal combi met sport bijvoorbeeld? Ik lees 15km maar ook 30km, dat verschil lijkt dus groot te zijn.
Iemand postte hier ook iets over een nieuw model, de S1. Deze zie ik nog niet te koop maar lijkt nagenoeg hetzelfde te zijn.
Heb jij nog nieuws van het front @Goverman ?Goverman schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:44:
[...]
Bijna goedVoordat Corona roet in het eten gooide was de planning inderdaad om in april met een reactie op aanbevelingen van OVV te komen. Ten aanzien van het nieuwe kader: dat zou geen 'voorlopig toelatingskader' worden, maar 'outlines voor een nieuw kader' (ofwel: waar we aan denken, maar dan een slag concreter). De planning wordt nu natuurlijk onder de loep genomen, zoals dat eigenlijk overal het geval is.
https://www.youtube.com/watch?v=1i6g-la23HEremzor schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:13:
1. Het feit dat de step illegaal is op de openbare weg weerhoudt me er een beetje van hem te kopen. Ik zou er geen druk stadscentrum mee bezoeken, maar toch. Ik weet dat er boetes uitgedeeld kunnen worden of dat de step in beslag kan worden genomen. Is dit al eens bij een Tweaker hier gebeurd? Met name regio Brabant midden![]()
In dit Youtube filmpje wordt de breedte besproken (weet niet meer precies op welk moment en hoeveel)
Ook wordt een test gedaan met die 45km, spoiler: degene haalde dat makkelijk met batterij nog over (reed heen en weer over een vlakke fietspad).
Vwb het eerste punt hanteer ikzelf de strategie om zo veel mogelijk op vrijliggende fietspaden te steppen. Het liefst de fietspaden die niet vanaf een grote weg te zien zijn. Lukt dat niet, dan kies ik altijd voor routes met rustige wegen (vaak door woonwijken e.d). Lukt dat niet, bijvoorbeeld bij het oversteken van een grote(re) weg, stap ik even af en loop ik een stukje.remzor schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:13:
1. Het feit dat de step illegaal is op de openbare weg weerhoudt me er een beetje van hem te kopen. Ik zou er geen druk stadscentrum mee bezoeken, maar toch. Ik weet dat er boetes uitgedeeld kunnen worden of dat de step in beslag kan worden genomen. Is dit al eens bij een Tweaker hier gebeurd? Met name regio Brabant midden![]()
....
Daarnaast altijd een helm op en een defensieve rijstijl.
Tot nu toe 400 km gereden en geen problemen gehad.
Ik ben benieuwd, draagt iedereen hier een helm op zijn/haar step?Robert.r schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:14:
[...]
Vwb het eerste punt hanteer ikzelf de strategie om zo veel mogelijk op vrijliggende fietspaden te steppen. Het liefst de fietspaden die niet vanaf een grote weg te zien zijn. Lukt dat niet, dan kies ik altijd voor routes met rustige wegen (vaak door woonwijken e.d). Lukt dat niet, bijvoorbeeld bij het oversteken van een grote(re) weg, stap ik even af en loop ik een stukje.
Als t hard gaat wel, als ik onder de 30 ga blijven laat ik m wel s thuis.Cannonballl schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:57:
[...]
Ik ben benieuwd, draagt iedereen hier een helm op zijn/haar step?
Heb zelf de M365 Pro op een mooie warme lente dag via de bosjes en duinen (hoogte verschillen) en op de terugweg een stevige tegenwind heb ik +/- 30 kilometer gereden*. Sport stand stond continu aan. Was van huis gegaan met 92% batterij en op 50 meter van mijn huis was het game over en was de batterij op.remzor schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:13:
*Route terug berekend op basis van Google Earth - meet afstandspunten van de door mij genomen route.
[ Voor 12% gewijzigd door N97 op 18-05-2020 14:53 ]
Zit te twijfelen over aanschaf van een step. Ik woon in Amsterdam. Iemand ervaring met handhaving/politie? Slecht/goed?
Nooit gedaan maar vanaf nu toch wel van plan om dat (vaker) te gaan doen.Cannonballl schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:57:
[...]
Ik ben benieuwd, draagt iedereen hier een helm op zijn/haar step?
Voor het weekend iets te hard door de bocht en in combinatie met nog nieuwe bandjes verloor ik met mijn M365 Pro de grip en viel ik hard met het hoofd op de straat.
Gevolg drie hechtingen boven het oog en een lichte hersenschudding. Heel stom natuurlijk maar stap de volgende keer gewoon weer op de step maar toch wel met helm en iets rustiger aan.

Ja, zou ik ook zoveel als mogelijk doen. Mijn wijk grenst aan het kanaal, met daarlangs een heel mooi lang fietspad. Daarnaast meerdere lange fietspaden in de wijk en de stad die goed geschikt zouden zijn.Robert.r schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:14:
[...]
Vwb het eerste punt hanteer ikzelf de strategie om zo veel mogelijk op vrijliggende fietspaden te steppen. Het liefst de fietspaden die niet vanaf een grote weg te zien zijn. Lukt dat niet, dan kies ik altijd voor routes met rustige wegen (vaak door woonwijken e.d). Lukt dat niet, bijvoorbeeld bij het oversteken van een grote(re) weg, stap ik even af en loop ik een stukje.
Zou meer angst hebben voor ander wegdek dan teer, geen zin in gebroken armen en polsen enzo. Die tijd van onbezonnenheid heb ik achter me gelaten
Echt steppen gaat bijna niet schijnbaar. Dacht dat dat anders een goede afleidingsmanoeuvre zou zijn voor het blauw op straat.
Zag hem bij MaxICT nu idd voor €453. Anders alleen via ali voor iets boven de €400. Ik denk er nog even over. Mezelf kennende is het ook weer een opwelling (het kind in iedere man) en doe ik er uiteindelijk vrij weinig mee. Zoals ook met een eerdere drone, haast iedere console, enz. Bovendien blijft het illegale aspect me toch tegen staan, zou zo zonde zijn als er een boete van €400 en eventuele inbeslagname zou volgen.
Bedankt voor de reacties so far heren. Blijven toch nog enkele vragen onbeantwoord though
[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 18-05-2020 17:15 ]
Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.