Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0rDy schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:50:
[...]

Heh, toevallig een keertje niet gestopt/omgereden voor een ijsje! Maar dat er verschil tussen koud en warm weer is wist ik wel, maar 20% vind ik best veel. Ik was eigenlijk bemieuwd of het door het type batterij komt of door (gebrek aan) management die wellicht beter is bij de stepjes.

Niet dat het uitmaakt, na een rondje van een uur ben ik er toch wel klaar mee...
Klopt. 18650 cellen in die stepjes vinden die lage temperaturen niet leuk en daar komtde extra wrijvingsweerstand van koude onderdelen nog bovenop. Zomer beter voor ze :) Ik moet mijn stepjes ook maar weer eens afstoffen. Onee wacht, home office :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitkat007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 21:39
Juist met de extra controles door Corona etc zou ik verwachten dat men nog sneller over gaat op boetes etc. Dus durf het niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:20
j0rDy schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:50:
[...]

Heh, toevallig een keertje niet gestopt/omgereden voor een ijsje! Maar dat er verschil tussen koud en warm weer is wist ik wel, maar 20% vind ik best veel. Ik was eigenlijk bemieuwd of het door het type batterij komt of door (gebrek aan) management die wellicht beter is bij de stepjes.

Niet dat het uitmaakt, na een rondje van een uur ben ik er toch wel klaar mee...
Nou, ik verbaas me elke keer er ook weer over hoeveel het uitmaakt hoe hard je je banden oppompt.. daar win (of verlies) je ook zo 20-25% mee hoor.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regnav
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-02-2022
Tomba schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:29:
Er is een nieuwe recall van de M365 schijnbaar, daar waar mijn step bij de vorige recall er niet onder viel is dat nu dus wel zo;
https://www.mi.com/global...er-safety-notice/index-nl
Maar eens aan gaan melden bij Xiaomi...

NB inmiddels er al 1350 km opzitten en Hij is toch wel aan t aftakelen. Achterlamp is al zeker een jaar stuk en de stuurstang begint steeds losser te raken dus een checkup vanuit Xiaomi zie ik wel zitten :p
Ik heb me aangemeld voor deze recall en kreeg een email dat dit zou beginnen op 13 April. Dit is gisteren en vroeg me af of iemand al wat had gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08 22:15
Wat is trouwens de eerste toekomstige datum waarbij wij weer nieuws krijgen over de mogelijkheden betreft legaliseren van steps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Niet voor het einde van het jaar.... Men heeft nu andere dingen aan hun hoofd. En sowieso: dit is allemaal eng, dus misschien krijgen we de goedkeuring wel nooit :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00dje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Nder schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:09:
Wat is trouwens de eerste toekomstige datum waarbij wij weer nieuws krijgen over de mogelijkheden betreft legaliseren van steps ?
Er is een online een vragenlijst ontvangen door LegaalRijden (gebruikers-initiatief) van het ministerie, over de wensen van de gebruikers. Daarvan en van nog een andere sessie volgt 28 april een publicatie over de resultaten. Wellicht weten we dan meer...

Corona-maatregelen of niet, ze moeten in april met een reactie komen over het rapport van aanbevelingen van het OVV en voor de zomer willen ze met een voorlopig toelatingskader komen. Laten we die dingen maar afwachten. Misschien dat @Goverman kan vertellen hoe zeer alles op z'n gat ligt daar bij het ministerie?

https://legaalrijden.nl/b...-vervoersmiddelen-online/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

kitkat007 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:38:
Juist met de extra controles door Corona etc zou ik verwachten dat men nog sneller over gaat op boetes etc. Dus durf het niet aan
Een elektrische step is natuurlijk wel DE manier om social distancing te implementeren. Goed alternatief voor openbaar vervoer.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

Br00dje schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:35:
[...]

Er is een online een vragenlijst ontvangen door LegaalRijden (gebruikers-initiatief) van het ministerie, over de wensen van de gebruikers. Daarvan en van nog een andere sessie volgt 28 april een publicatie over de resultaten. Wellicht weten we dan meer...

Corona-maatregelen of niet, ze moeten in april met een reactie komen over het rapport van aanbevelingen van het OVV en voor de zomer willen ze met een voorlopig toelatingskader komen. Laten we die dingen maar afwachten. Misschien dat @Goverman kan vertellen hoe zeer alles op z'n gat ligt daar bij het ministerie?

https://legaalrijden.nl/b...-vervoersmiddelen-online/
Bijna goed :) Voordat Corona roet in het eten gooide was de planning inderdaad om in april met een reactie op aanbevelingen van OVV te komen. Ten aanzien van het nieuwe kader: dat zou geen 'voorlopig toelatingskader' worden, maar 'outlines voor een nieuw kader' (ofwel: waar we aan denken, maar dan een slag concreter). De planning wordt nu natuurlijk onder de loep genomen, zoals dat eigenlijk overal het geval is.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:14
Met dat lekkere weer is het toch wel heel verleidelijk om een stepje aan te schaffen. Zelf zou ik er altijd nog een helm bij dragen. Hebben jullie tips voor een strak verhaal/pitch indien staandehouding?

Hier in de buurt zijn er genoeg opties om uit het zicht van de grote wegen wat kilometers te maken op fietspaden etc. Maar voor ‘t geval dat ben ik graag voorbereid:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 10:27
Ik heb mijn step gekocht in België, want daar zijn ze legaal, en we leven in een één Europa, dus dat mag ik hier in Nederland ook gebruiken als ik hier ben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrgrind
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-07 16:48
bottom line schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:16:
Ik heb mijn step gekocht in België, want daar zijn ze legaal, en we leven in een één Europa, dus dat mag ik hier in Nederland ook gebruiken als ik hier ben? :P
helaas is dat niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Mrgrind schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:40:
[...]

helaas is dat niet zo...
Dat weet ik ook wel. Was geen vraag he.
Meer naar @Robert.r gericht

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 19-04-2020 05:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:29
Robert.r schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:21:
Met dat lekkere weer is het toch wel heel verleidelijk om een stepje aan te schaffen. Zelf zou ik er altijd nog een helm bij dragen. Hebben jullie tips voor een strak verhaal/pitch indien staandehouding?

Hier in de buurt zijn er genoeg opties om uit het zicht van de grote wegen wat kilometers te maken op fietspaden etc. Maar voor ‘t geval dat ben ik graag voorbereid:)
Arabische praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:58
. Hebben jullie tips voor een strak verhaal/pitch indien staandehouding?
CD kentekenplaat achterop monteren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
;) verzekeringsplaatje en "oh is dat echt zo, wist ik echt niet" en dan hopen dat meneer agent je voorbijrijdt of coulance toont met een waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-09 14:50
Agent die mij sprak reageerde daarop met, je bent in Nederland en je houdt je aan onze regels (klopt), gebruik die Chineese troep hier niet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

- kopen mag wel
- gebruik in ruimte die niet voor het openbaar verkeer openstaat mag ook
- gebruik op wegen die openstaan voor het openbaar verkeer mag niet

De hele discussie over e-steps gaat over het toepassen van regels uit de wegenverkeerswet 1994. Daaronder vallen o.a. regels over verkeersregels, bestuurderseisen (leeftijd, rijbewijs) en voertuigtoelating. De basisregel is dat een voertuig met een motor dat harder kan dan 6 km/u wordt beschouwd als motorrijtuig. Alles onder die snelheid is ‘speelgoed’. Er zijn wel wat uitzonderingen: elektrisch ondersteunde fietsen met een motor van max. 250 W, die stopt met ondersteunen wanneer de 25 km/u is bereikt. Een andere is het gehandicaptenvoertuig, maar die moet dan wel als zodanig op de markt zijn gebracht of het moet een bestaand voertuig zijn dat is aangepast aan de bestuurder.

Afijn, steps mag je op straat dus niet gebruiken. Wel in je eigen achtertuin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Goverman schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:52:
[...]

- kopen mag wel
- gebruik in ruimte die niet voor het openbaar verkeer openstaat mag ook
- gebruik op wegen die openstaan voor het openbaar verkeer mag niet

De hele discussie over e-steps gaat over het toepassen van regels uit de wegenverkeerswet 1994. Daaronder vallen o.a. regels over verkeersregels, bestuurderseisen (leeftijd, rijbewijs) en voertuigtoelating. De basisregel is dat een voertuig met een motor dat harder kan dan 6 km/u wordt beschouwd als motorrijtuig. Alles onder die snelheid is ‘speelgoed’. Er zijn wel wat uitzonderingen: elektrisch ondersteunde fietsen met een motor van max. 250 W, die stopt met ondersteunen wanneer de 25 km/u is bereikt. Een andere is het gehandicaptenvoertuig, maar die moet dan wel als zodanig op de markt zijn gebracht of het moet een bestaand voertuig zijn dat is aangepast aan de bestuurder.

Afijn, steps mag je op straat dus niet gebruiken. Wel in je eigen achtertuin.
Daar is iedereen na 117 pagina's in dit topic ECHT wel achter. Bovenstaande reactie was een voorbeeld op "wat zeg ik tegen agent als".

Alsnog een slecht antwoord op die vraag - maar goed. Als de schrijver daar volgende keer even Quote voor gebruikt krijgen we dit soort onduidelijkheid niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kV10ls6JuRJtj8i-UB_hwC03DYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0A0y75TVR0gKzZ6pD8AdsE4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Per7znPaUiVAlZhAn6_ToAHzIZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIGfH7cA7yIxUAsyzBxOJhwP.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn step inmiddels. Spatborden en afdekkapjes gespoten in Satin Volcano Red. (McLaren Special Operations kleur) Volgende keer wordt het McLaren Orange. We rijden inmiddels 850 kilometer door Delft zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
Leuk om te zien dat Veeley, naast de vrij grote V5, ook een andere step heeft die gemaakt wordt om met de huidige regelgeving legaal de op te mogen in Nederland: https://www.skotero.eu/product/skotero-force-xr/

De specs, die zijn niet heel geweldig helaas. 20km/u max met 40km bereik, en dat voor €1100...

https://www.veeley.nl/eur...rEU1ABRPR49gkD24rExYcFTvM hier is te zien dat hij in afwachting is van keuring atm, hij is dus nog niet gekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
Jochemd13 schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:43:
Leuk om te zien dat Veeley, naast de vrij grote V5, ook een andere step heeft die gemaakt wordt om met de huidige regelgeving legaal de op te mogen in Nederland: https://www.skotero.eu/product/skotero-force-xr/

De specs, die zijn niet heel geweldig helaas. 20km/u max met 40km bereik, en dat voor €1100...

https://www.veeley.nl/eur...rEU1ABRPR49gkD24rExYcFTvM hier is te zien dat hij in afwachting is van keuring atm, hij is dus nog niet gekeurd.
Interessant, ben benieuwd of deze wel door de keuring komt. Zie zo op het eerste gezicht niet heel veel verschillen tov een m365 of ninebot max (op het design na dan).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Maak van rijbanen fietspaden want met de bus gaat niet meer'
Afstandseis van 1,5 meter onhaalbaar in ov
Er moet meer ruimte komen voor de fiets, vinden verkeersdeskundigen. HOLLANDSE HOOGTE / DAVID ROZING
ER MOET MEER RUIMTE KOMEN VOOR DE FIETS, VINDEN VERKEERSDESKUNDIGEN. HOLLANDSE HOOGTE / DAVID ROZING
Hoe gaan we straks naar het werk en school met de 1,5 meter in het openbaar vervoer? Steden moeten rijbanen opofferen voor fietsers, bepleiten verkeersdeskundigen. In Duitsland gebeurt het al.
TON VOERMANS
Door de afstandseis van 1,5 meter blijft er met een beetje geluk slechts een kwart over van het aantal ov-stoeltjes. Bovendien is het de vraag wie straks nog in een bus, metro of trein durft. Eén niesende passagier en het virus kan door de bus vliegen. Het Kennis-instituut voor Mobiliteitsbeleid zegt dat 88 procent van de mensen momenteel het ov mijdt. Wie ergens heen moet pakt de auto of de fiets. En een op de vijf mensen verwacht vaker te zullen fietsen of lopen als de coronacrisis voorbij is.

Logisch, in je eigen auto is de kans op besmetting nagenoeg nul. Ook op de fiets lijkt die klein, mits je voldoende afstand houdt. Zolang corona niet is verslagen zullen auto en fiets de alternatieven voor het ov zijn. ,,Andere landen zullen jaloers naar Nederland kijken vanwege onze fietscultuur en onze compacte steden'', zegt Bert van Wee, hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft. Zelfs in onze grootste steden kun je met een e-bike met gemak de stad doorkruisen. Probeer dat maar eens in Los Angeles.

In Berlijn zijn al autorijbanen tot fietspaden omgevormd. Een klus van een paar uur. Een dikke gele streep en fietssymbool is genoeg. Pionnen geven aan dat de strook niet toegankelijk is voor auto's maar als er betonblokken nodig zijn kan dat ook. Berlijn wil zo de fietsers meer ruimte geven om op 1,5 meter van elkaar te rijden, maar ook het groeiend aantal fietsers opvangen.

,,Een ritje tot 20 kilometer doe je op de fiets, dat moet de norm worden'', zegt Saskia Kluit, directeur van de Fietsersbond. De plaatsen in bus en tram zouden gereserveerd moeten blijven voor ouderen en mindervaliden. Kluit heeft minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur vorige week geadviseerd om in steden de maximumsnelheid te verlagen tot 30 km/uur zodat bijvoorbeeld e-bikes en transportfietsen veilig tussen de auto's kunnen rijden, en rijbanen om te vormen tot fietspad. Busbanen kunnen fietspaden worden. Een ander idee van de Fietsersbond: zet de verkeerslichten in de stad uit waar het kan. Zo voorkom je dat er alsnog tientallen fietsers hutjemutje voor rood staan.

,,Never waste a good crises'', zegt hoogleraar transportbeleid Bert van Wee, met andere woorden: het is nú de tijd om onorthodoxe maatregelen uit te proberen. ,,Maatregelen die politiek nu opeens wel haalbaar zijn. Misschien zeggen we later wel: het was helemaal niet zo gek om meer ruimte aan de fiets toe te kennen in de stad.''

Hij ziet veel positieve elementen in het advies van de Fietsersbond. ,,De fiets is veel ruimte-efficiënter dan de auto. Het aantal mensen dat gebruik kan maken van een weg is groter als je een deel van de ruimte voor de auto beschikbaar stelt voor de fiets. De bottlenecks zijn de kruisingen. Je kunt de fietsers meer groen-tijd geven bij verkeerslichten. Of inderdaad zoals de Fietsersbond zegt de snelheid verlagen en de verkeerslichten uitzetten. We moeten wel fietsen. Iedereen in de auto is een illusie, dan slibben de steden dicht. Misschien dat mensen het een keer doen en dan zeggen: de volgende keer pak ik de fiets want met de auto schiet voor geen meter op.''

Ruimtevreter
Lector City Logistiek van de Hogeschool Amsterdam Walther Ploos van Amstel zou het liefst morgen al beginnen met ruimte geven aan de fietsers. ,,Ik vind het goede ideeën van de Fietsersbond. Als een auto 30 km/uur rijdt, heeft die ook minder ruimte nodig, een auto is een enorme ruimtevreter. Het kan. Je kunt bijvoorbeeld twee rijbanen in de IJ-tunnel in Amsterdam voor fietsers bestemmen. Dan hoeven alleen de voetgangers nog met de pontjes.''

Van Amstel en Van Wee zeggen beiden dat meer ruimte voor de fiets alleen niet genoeg zal zijn. Voor het interstedelijk verkeer zal de auto winnen van de trein. Maar hoe komen al die extra auto's de stad in? Meer thuiswerken en arbeidstijden spreiden, anders loopt het zonder trein en bus alsnog vast.
Nu even doorsturen naar de ministers. Kunnen ze de step sneller legaliseren.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Ook wel een mooi ding, lijkt het?
https://www.indiegogo.com...motion-l9-cruise-in-style

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Boinkie schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:30:

Mijn step inmiddels. Spatborden en afdekkapjes gespoten in Satin Volcano Red. (McLaren Special Operations kleur) Volgende keer wordt het McLaren Orange. We rijden inmiddels 850 kilometer door Delft zonder problemen.
Echt heel tof! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 02:06
NotYetBritish schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:28:
[...]

€ 98,58 | Original Xiaomi mijia M365 Battery Smart Electric Scooter foldable mi lightweight long board hoverboard skateboard Power Supply
https://a.aliexpress.com/_dWj2A4u

^ uiteindelijk dit gekocht, 23 day buyer protection, dus dat vind ik eigenlijk wel netjes. Kostte me net zoveel als die uit de US. Maar, “you live and you learn“ dan maar... duur lesje wel.
Update batterij: de batterij is drie dagen geleden verstuurd vanuit madrid nadat deze eerst uit China moest komen, en ligt via barcalona vandaag al in Oirschot bij DPD. Hij komt iets te laat voor mijn verjaardag (vandaag) maar ik hoop hem morgen of overmorgen te hebben... dan EINDELIJK voor de eerste keer meer dan 20 meter “gas” te geven. En rijdt de inmiddels 170 euro kostende (nu) M365. (M187 met een M365 batterij).

De eBay batterij ga ik nooit meer zien, en het geld ook niet. Helaas bestaat het e-mail adres waar de “bon” van de PayPal creditcard betaling heen ging, niet meer.

Inmiddels heb ik de accelerator van de rechter naar de linkerkant verplaatst en ga ik met in een tweede exemplaar de draadjes goed wegwerken. Maar dit ga ik later doen... als je ooit iets aan het stuur hebt gedaan, weet je dat het hele ding uit elkaar moet... en met mijn handicap duurt dat een goed uur zonder dat ik dingen sloop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OofR3MaNQ5EE6iw7wKhsyljzn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJHVXMRUycbYVZpiCaWyU9Zu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door NotYetBritish op 21-04-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:08
Jochemd13 schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:43:

Keurig ding inderdaad, zou wel een mooie stap wezen. Is nog steeds lichter dan m’n G30. De 48V batterij icm 500 watt motor zou echt zonder problemen 30Km moeten kunnen, miss een mod of iets dergelijks.

G30 heeft namelijk 350Watt motor en 42V batterij. Trekt zonder problemen naar 31.
Als bovenstaande door de keuring zou komen, vraag ik mij af waarom de G30D niet welke ook specifiek voor de Duitse markt is gemaakt en dus conform de eisen. Heb mijne gekocht voor 680 rijdt 30 en 50-60KM bereik blijft een top ding!

[ Voor 9% gewijzigd door Pukson op 22-04-2020 01:06 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotYetBritish schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:18:
[...]

Update batterij: de batterij is drie dagen geleden verstuurd vanuit madrid nadat deze eerst uit China moest komen, en ligt via barcalona vandaag al in Oirschot bij DPD. Hij komt iets te laat voor mijn verjaardag (vandaag) maar ik hoop hem morgen of overmorgen te hebben... dan EINDELIJK voor de eerste keer meer dan 20 meter “gas” te geven. En rijdt de inmiddels 170 euro kostende (nu) M365. (M187 met een M365 batterij).

De eBay batterij ga ik nooit meer zien, en het geld ook niet. Helaas bestaat het e-mail adres waar de “bon” van de PayPal creditcard betaling heen ging, niet meer.

Inmiddels heb ik de accelerator van de rechter naar de linkerkant verplaatst en ga ik met in een tweede exemplaar de draadjes goed wegwerken. Maar dit ga ik later doen... als je ooit iets aan het stuur hebt gedaan, weet je dat het hele ding uit elkaar moet... en met mijn handicap duurt dat een goed uur zonder dat ik dingen sloop.

[Afbeelding]
PayPal EN ebay hebben nochtans erg goede kopersbescherming. Als je daar je geld aan kwijtraakt heb je wel iets heel raars gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:13:
[...]

PayPal EN ebay hebben nochtans erg goede kopersbescherming. Als je daar je geld aan kwijtraakt heb je wel iets heel raars gedaan.
Vooralsnog legt eBay de bal bij PayPal, en vice versa. Ik blijf natuurlijk proberen, maar nu door Corona is de klanten service van Paypal echt twee keer ruk. Telefonisch niet bereikbaar, dus moet je berichtjes sturen. Hierop wordt een keer per dag geantwoord door verschillende medewerkers... om gillend gek van te worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 08:09
Sinds een kleine week de ES4 verkocht en een Zero gekocht, na een keer rijden een helm gekocht en beschermende kleding, ding kan hard. Ook met 30 per uur voelt een helm toch niet als een luxe. Woon gelukkig niet in een al te dicht bevolkt gebied en kan dus rustig een rondje toeren in de vroege ochtend. Hopelijk kan ik met gezond verstand te gebruiken zonder problemen af en toe een rondje doen, wilde eigenlijk een motorfiets kopen maar daar hebben we geen ruimte voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WD7mBLv-_Sbe0sLk0qlX5puEhZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFk9eozBJusCFVH5pI3LvGqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Nice man! Ben inmiddels beetje verkeken op m’n G30 Max. Top ding hoor daar niet van, maar heb nu zo’n Onewheel op het oog. Lijkt me erg leuk maar ook chill omdat je de handen vrij hebt. Goedkopere Pint is maar 13 KM bereik in vergelijking met m’n ste welke makkelijk 55km haalt wordt het wel inleveren.

Jammer dat Tweakers geen categorie heeft voor dit soort verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 13:46
Pukson schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:51:
Nice man! Ben inmiddels beetje verkeken op m’n G30 Max. Top ding hoor daar niet van, maar heb nu zo’n Onewheel op het oog. Lijkt me erg leuk maar ook chill omdat je de handen vrij hebt.
Een step zie ik, afgaande op de berichten in dit topic, vroeg of laat nog wel gelegaliseerd worden maar een onewheel zeker niet. Een stuurtje helpt enorm om je balans te bewaren.
Hier in Groningen wordt een onewheel meteen in beslag genomen of, in het beste geval, krijg je een dikke bekeuring en kun je hem onder de arm mee naar huis nemen. Dan is zo'n ding nog best zwaar als je er kilometers mee moet sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrgrind
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-07 16:48
Een onewheel is legaal. Het word niet als voertuig beschouden. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 13:46
Mrgrind schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:45:
Een onewheel is legaal. Het word niet als voertuig beschouden. Toch?
Nee. Deze mening kun je lezen op sites als legaalrijden.nl, maar ik hou me liever aan de mening van de overheid.
https://www.rijksoverheid...overboard-op-openbare-weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:52
Vandaag de M365 Pro besteld via MeGekko. Ik zou deze graag willen voorzien van custom firmware. Iemand enig idee met welke firmware versie ze geleverd worden vanuit MeGekko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
sn0w13 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Zijn wel duur maar gemakkelijker voor garantie.
En als je toch van je ecocheques af wil.

Ik heb 400€ betaald voor mijn PRO op Ali (de zaterdag besteld en de donderdag geleverd)
Ben je nog in het bezit van de URL? Ik kan namelijk geen enkele vinden voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 13:55
UncleEddy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:17:
[...]

Ben je nog in het bezit van de URL? Ik kan namelijk geen enkele vinden voor die prijs.
De firma op Alie waar ik deze heb gekocht is al een tijdje volledig uitverkocht.

Ivm firmware, de mijne was met de laatste firmware 0160, maar na het flashen met m365downG stond er een oude firmware 0155 op.

De step rijdt nu veel beter met onmiddellijke respons op het gas en een topsnelheid van 31km/u (ik weeg 94kg)
Ik heb wel onmiddellijk een haak voor het stuur, spatbordversteviging en een batterijconnector bescherming geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb ook een m365 pro voor een leuk prijsje op de kop kunnen tikken in Spanje en deze is nu onderweg.
Nu wil ik ook voor de zekerheid wat banden bij bestellen.
Lucht banden lijken mij prima, als je ze goed oppompt (en opgepompt houd geloof ik wel dat het met die lekke banden mee zal vallen).
Alleen zie ik veel op ali staan maar maakt het nog uit voor welke banden ik ga?
Zou het liefst de orginele of iets zo dicht mogelijk daarbij halen maar als ik bv zoek op xiaomi mijia m365 spare tire dan zie ik niet iets waarvan ik denk ja die moet ik hebben...
Een aantal links in dit topic gaan naar pagina's op ali die niet meer bestaan.

Oh en is het wijs ook iets van een kitje te bestellen om die banden eventueel in de toekomst te kunnen vervangen/plakken? Zoja tips?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
sn0w13 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:57:
[...]

De firma op Alie waar ik deze heb gekocht is al een tijdje volledig uitverkocht.

Ivm firmware, de mijne was met de laatste firmware 0160, maar na het flashen met m365downG stond er een oude firmware 0155 op.

De step rijdt nu veel beter met onmiddellijke respons op het gas en een topsnelheid van 31km/u (ik weeg 94kg)
Ik heb wel onmiddellijk een haak voor het stuur, spatbordversteviging en een batterijconnector bescherming geprint.
Ah oke, dus dat downgraden van 1.6.0 naar 1.5.5 ging gewoon goed door het flashen van 1.5.5 firmware? Ik dacht namelijk dat dat niet meer mogelijk was op die manier.

Ik neem daarnaast aan dat je de website m365pro.scooterhacking.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Mooie tegenstander voor de Max G30!

https://www.indiegogo.com...k&utm_campaign=INMOTION#/

Vering, 90KM afstand, dubbele rem, 510 euro’s Inc import fees enz

[ Voor 4% gewijzigd door Pukson op 23-04-2020 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0w13
UncleEddy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:01:
[...]

Ah oke, dus dat downgraden van 1.6.0 naar 1.5.5 ging gewoon goed door het flashen van 1.5.5 firmware? Ik dacht namelijk dat dat niet meer mogelijk was op die manier.

Ik neem daarnaast aan dat je de website m365pro.scooterhacking.com?
Klopt via de site m365pro.scooterhacking.com
En inderdaad door het flashen stond 0155 er op.

Eerst geprobeerd met een iPhone maar dit lukt niet, daarna met een android en werkte onmiddellijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotYetBritish
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be2R0jW8OGmpzX2QGQaTqRLr3Zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcDQKdzw66qF1mVVq1ULV32K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytSJc77bHY9qXti_oxGA5ShlTOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICDgeotVe224aDOi4un2V6GP.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe batterij is binnen en werkt naar verwachting. 43 kilometer in twee dagen... en counting!
Twee minuten geleden ook een dame en heer in blauw tegengekomen, en vanmiddag handhaving. Vooralsnog zijn het geïnteresseerde blikken, maar doorrijden kon ik gelukkig zonder problemen. Ik kneep hem wel een beetje, maargoed dat hoort erbij 😜

[ Voor 12% gewijzigd door NotYetBritish op 23-04-2020 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert.r
Hier zitten de eerste 50 kilometer er weer op! Afgelopen week dus toch een stepje besteld, de segway ninebot max g30. Wat een gaaf ding!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSN_tLqZTDU8_CqcHDug8BZUQYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gEiT1lcocobJWBQhJ2kaJe2w.png?f=fotoalbum_large

Uiteraard de ritjes met een helm op. Geeft toch een wat veiliger gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:43
Robert.r schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:20:
Hier zitten de eerste 50 kilometer er weer op! Afgelopen week dus toch een stepje besteld, de segway ninebot max g30. Wat een gaaf ding!

[Afbeelding]

Uiteraard de ritjes met een helm op. Geeft toch een wat veiliger gevoel.
Mijn G30D heeft nu 500km op de teller. Blijft een leuk ding maar die 20km/u voelt wat traag. Echter mogen we hier niet sneller in Duitsland ;(

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
Heeft iemand toevallig een extra ventiel adapter voor de m365? Ik rij een klein beetje op m’n ventiel, en zelfs de fietsen maker krijgt de voorband niet opgepompt. Dus dat kan geen AliExpress shipping periode wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compact70
  • Laatst online: 31-05-2024
Heb de Xiaomi m365 gekocht op aliexpress vanuit een EU warehouse en net binnen. Was een tijd aan het twijfelen tussen de m365 en m365 pro. Aangezien het helaas nog niet is toegestaan op de openbare weg, ben ik toch maar voor de gewone versie gegaan, indien er boetes gaan vallen. Ik ben zelf niet zo zwaar dus ik denk dat de gewone m365 het prima zal doen als beginner step.

Straks voor het eerst eens testen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compact70
Er is trouwens een nieuwe versie van de m365 aangekondigd.
De xiaomi mi 1s.

Deze is eigenlijk identiek aan de m365, alleen met het dashboard van de pro. Een ander verschil is mogelijk een betere levendsduur van de batterij.

https://item.mi.com/1201600017.html?cfrom=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Sir_Hendro schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:59:
[...]

Mijn G30D heeft nu 500km op de teller. Blijft een leuk ding maar die 20km/u voelt wat traag. Echter mogen we hier niet sneller in Duitsland ;(
Met Xiaoflasher heb je een Police mode. Hij gaat dan 30 maar wanneer je hem uit en aan doet gaat die weer 20 tot je de app weer gebruikt om hem naar Police mode te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
NotYetBritish schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:08:
Heeft iemand toevallig een extra ventiel adapter voor de m365? Ik rij een klein beetje op m’n ventiel, en zelfs de fietsen maker krijgt de voorband niet opgepompt. Dus dat kan geen AliExpress shipping periode wachten ;)
Heb ik, PM maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UncleEddy
compact70 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:02:
Er is trouwens een nieuwe versie van de m365 aangekondigd.
De xiaomi mi 1s.

Deze is eigenlijk identiek aan de m365, alleen met het dashboard van de pro. Een ander verschil is mogelijk een betere levendsduur van de batterij.

https://item.mi.com/1201600017.html?cfrom=search
Blij om te lezen dat het een ‘tussenmodel’ betreft. Heb namelijk net een M365 Pro besteld d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
NotYetBritish schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:33:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuwe batterij is binnen en werkt naar verwachting. 43 kilometer in twee dagen... en counting!
Twee minuten geleden ook een dame en heer in blauw tegengekomen, en vanmiddag handhaving. Vooralsnog zijn het geïnteresseerde blikken, maar doorrijden kon ik gelukkig zonder problemen. Ik kneep hem wel een beetje, maargoed dat hoort erbij 😜
Is het ook mogelijk om de handrem naar rechts te verplaatsen?
Ik kan niet knijpen met mijn linkerhand, dus moet hem rechts hebben.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:07

CeesKees

I rest my Kees

NotYetBritish schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:08:
Ik heb er nog een. PM mij maar.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
rimave schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:12:
[...]

Ja hoor, moet ie wel even uit elkaar. Zijn een paar moertjes en boutjes. Of je moet de rem loshalen, maar dat zou ik niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byOk8HsVVRo9OSpCRvEBHdARd-U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/18admEYTlrO8P9UmroC3nDBq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVJ994EiDPiKqyR_tvYN3IdkfFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMiQM5OWlfNzSk5cpJ3K6gkC.jpg?f=fotoalbum_large

Rij nu 2 weken in Heerhugowaard. Paar keer politie tegen gekomen. Nog niet aangesproken.

Heb de schokdemper besteld. Komt volgende week.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NotYetBritish
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJPIm0J9KNfVhCUqv7cUyqoQMQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAlIkHA14he6JrjOIgmlvlW1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tn9E0TVlV-Bo3padRToY9tv_jx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2zRvbqlB1IcKfUNXDx5g7Q3K.jpg?f=fotoalbum_large

Ik MOET een winkelkarretje mee? Goed, maar de 365 gaat óók mee. Jumbo karren passen net niet. AH karren passen precies 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

[...]

Is het met een verminderd bruikbare linkerhand überhaupt wel verstandig om op e-step te rijden? Heb je bijvoorbeeld (verplichte) aanpassingen aan je auto of een aantekening in je rijbewijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotYetBritish
Goverman schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:12:
[...]

Is het met een verminderd bruikbare linkerhand überhaupt wel verstandig om op e-step te rijden? Heb je bijvoorbeeld (verplichte) aanpassingen aan je auto of een aantekening in je rijbewijs?
In mijn geval zijn alleen de fijne bewegingen een probleem, ik kan de vingers in m’n rechterhand niet lose van elkaar bewegen. Het is hand open of hand dicht ;) maar dat betekend niet dat het besturen van de scooter lastig of gevaarlijk is, ik ben inderdaad benieuwd.

Aanpassingen aan de auto of codes op je rijbewijs zouden ook niet uit hoeven te maken trouwens, dat heeft weinig tot niets te maken met rijden op een step. Ik heb altijd wat moeite met dat soort uitspraken, want iedereen is daarin anders. Als je alles maar helemaal moeten uitleggen is ook niet alles, bovendien niet nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door NotYetBritish op 25-04-2020 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
[...]

Is een ninebot dan geen oplossing? Dat werkt gewoon met een knop die je naar beneden drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

NotYetBritish schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:42:
[...]

In mijn geval zijn alleen de fijne bewegingen een probleem, ik kan de vingers in m’n rechterhand niet lose van elkaar bewegen. Het is hand open of hand dicht ;) maar dat betekend niet dat het besturen van de scooter lastig of gevaarlijk is, ik ben inderdaad benieuwd.

Aanpassingen aan de auto of codes op je rijbewijs zouden ook niet uit hoeven te maken trouwens, dat heeft weinig tot niets te maken met rijden op een step. Ik heb altijd wat moeite met dat soort uitspraken, want iedereen is daarin anders. Als je alles maar helemaal moeten uitleggen is ook niet alles, bovendien niet nodig.
Ik reageerde niet specifiek op jou, meer op @rimave, waarvan ik mij meen te herinneren dat hij in het spoorwegentopic ook wel eens zei zijn linkerhand niet goed te kunnen gebruiken (maar ik kan me vergissen natuurlijk).

Afijn, maakt ook niet heel veel uit op zich. Het kan wel relevant zijn bij aansprakelijkheidskwesties bij een aanrijding. Als je een handicap hebt waarbij je maar een hand kan gebruiken dan kun je in principe wel motorrijtuigen besturen, mits die zijn aangepast (hetzij met een aanpassing op het kenteken, hetzij als gehandicaptenvoertuig). De RDW en het CBR hebben hier allerlei kaders e.d. voor.

Stel nu eens dat je voor je auto een aanpassing hebt laten doen en dat je een rijbewijs hebt met een aantekening erop, dan scoort het bij een aanrijding natuurlijk geen punten als je rijdt op een voertuig dat:
- niet op de weg is toegestaan
- vooral is bedoeld om het twee normaal functionerende handen te besturen
- niet hierop is aangepast
- terwijl je weet dat het niet zomaar kan (vanwege aanpassingen aan je auto)

Ik weet het: een hoop aannames, maar goed, als verzekeraar (van de wederpartij) zou ik hier wel vragen over gaan stellen. Daarom even wat kritische noties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
Goverman schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:39:
[...]

Stel nu eens dat je voor je auto een aanpassing hebt laten doen en dat je een rijbewijs hebt met een aantekening erop, dan scoort het bij een aanrijding natuurlijk geen punten als je rijdt op een voertuig dat:
- niet op de weg is toegestaan
Ik snap je punt, maar ook zonder handicap heb je volgens jouw bovenstaand punt geen punten bij een verzekeringsmaatschappij.

Het feit dat iemand gehandicapt is zou daar al geen verandering in brengen. Door er in Nederland mee rond te rijden is iedereen illegaal bezig (buiten eigen terrein). Daarom zou in dit geval het zéker voor de verzekering al niet uitmaken of er meer punten van toepassing zijn op het niet uitkeren van eventuele schade. Daar is een eventuele schadevergoeding altijd weg.

Afijn, ik ga maar eens lekker weekend houden. Fijne avond!

[ Voor 3% gewijzigd door NotYetBritish op 25-04-2020 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Goverman schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:39:
[...]

Ik reageerde niet specifiek op jou, meer op @rimave, waarvan ik mij meen te herinneren dat hij in het spoorwegentopic ook wel eens zei zijn linkerhand niet goed te kunnen gebruiken (maar ik kan me vergissen natuurlijk).
Correct. Ik kan je niet exact vertellen wat ik heb, want het heeft geen naam. Zie het als een hand met vingers van 1 cm lang die wat te heet gewassen is. Als ik een nieuwe fiets koop met handremmen laat ik ook altijd de achterrem op rechts zetten, anders vlieg ik over de koop bij een noodstop.

Maar het gaat nu over aansprakelijkheid begrijp ik?
Mijn rijbewijs heeft een aantekening, maar dat stelt geen drol voor. Is gebasseerd op dat ik met mijn linkerhand de hand moest drukken van de examinator. 8)7
Maar mijn ebike gaat net zo snel en ik verwacht niet dat mijn handicap een issue zal zijn in een schadegeval. Een ieder die schade veroorzaakt met zo’n step zit fout, want die dingen zijn tot op heden nog steeds niet legaal.

[ Voor 5% gewijzigd door rimave op 25-04-2020 22:45 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:29
NotYetBritish schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik MOET een winkelkarretje mee? Goed, maar de 365 gaat óók mee. Jumbo karren passen net niet. AH karren passen precies 😜
Moest je die ook afrekenen :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert.r
gister de ninebot max helemaal leeg gereden. Was niet helemaal de bedoeling, maar de tegenwind op de terugweg zorgde ervoor dat de laatste 2 streepjes van de batterij wel erg hard gingen. Uiteindelijk ~39 kilometer gehaald in sports mode op een volle accu en dat lijkt mij heel netjes (gezien de wind, sports mode en mijn lengte/gewicht.

Tot nu toe bijna 100km erop zitten. Geen politie of handhaving gezien, maar ik kies ook liever voor routes met vrijliggende fietspaden zodat ik minder zichtbaar ben voor wegverkeer.

Uiteraard nog een mooi plaatje geschoten:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_qw7ZKVGUZ3gEUt1Kl_8tl3vEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TY6vg5Gd28QpLHmzXJHhH9y9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Robert.r schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:00:
gister de ninebot max helemaal leeg gereden. Was niet helemaal de bedoeling, maar de tegenwind op de terugweg zorgde ervoor dat de laatste 2 streepjes van de batterij wel erg hard gingen. Uiteindelijk ~39 kilometer gehaald in sports mode op een volle accu en dat lijkt mij heel netjes (gezien de wind, sports mode en mijn lengte/gewicht.

Tot nu toe bijna 100km erop zitten. Geen politie of handhaving gezien, maar ik kies ook liever voor routes met vrijliggende fietspaden zodat ik minder zichtbaar ben voor wegverkeer.

Uiteraard nog een mooi plaatje geschoten:)

[Afbeelding]
Hoe is dat scharnier nu eigenlijk bij de Ninebot? In orde? En kan je hem nog zoals de klassieke ES versies achter je aan sleuren?
Heb deze al eens zien staan, en leek me een leuke upgrade voor de ES2 en ES4 die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert.r
bottom line schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:10:
[...]

Hoe is dat scharnier nu eigenlijk bij de Ninebot? In orde? En kan je hem nog zoals de klassieke ES versies achter je aan sleuren?
Heb deze al eens zien staan, en leek me een leuke upgrade voor de ES2 en ES4 die ik heb.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal (dit is mijn 1e step) maar mijn ervaring met het scharnier is dat het er degelijk uit ziet, en ook degelijk voelt wanneer je het scharnier vastklikt zegmaar.

Het achter je aan sleuren heb ik net even getest. Theoretisch mogelijk, zowel het achter je aan sleuren via het stuur als het schuine gedeelte bij het voorwiel. Je kunt ‘m dan achter je aansleuren als een soort rolkoffer. In de praktijk ga ik het niet vaak gebruiken denk ik. Gewicht blijft bij deze step wel een dingetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotYetBritish
rimave schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:43:
[...]

Correct. Ik kan je niet exact vertellen wat ik heb, want het heeft geen naam. Zie het als een hand met vingers van 1 cm lang die wat te heet gewassen is. Als ik een nieuwe fiets koop met handremmen laat ik ook altijd de achterrem op rechts zetten, anders vlieg ik over de koop bij een noodstop.

Maar het gaat nu over aansprakelijkheid begrijp ik?
Mijn rijbewijs heeft een aantekening, maar dat stelt geen drol voor. Is gebasseerd op dat ik met mijn linkerhand de hand moest drukken van de examinator. 8)7
Maar mijn ebike gaat net zo snel en ik verwacht niet dat mijn handicap een issue zal zijn in een schadegeval. Een ieder die schade veroorzaakt met zo’n step zit fout, want die dingen zijn tot op heden nog steeds niet legaal.
Mee eens, en off-topic... verleden week nog met de mountainbike over de kop gegaan... daar zit de rem niet voor niks op het voorwiel, grappig dat je het ff aanhaalt 😜 de enige aantekeningen op mijn rijbewijs zijn trouwens dat ik met links gas rij (net zoals op de step ;) ) en dat ik stuurbekrachtiging moet hebben; + Bril verplicht. Niet van toepassing al zou de step legaal zijn!

[ Voor 10% gewijzigd door NotYetBritish op 25-04-2020 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotYetBritish
Amdwarrior schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:58:
[...]

Moest je die ook afrekenen :X
Haha! Nee gelukkig niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
NotYetBritish schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:51:
[...]

Mee eens, en off-topic... verleden week nog met de mountainbike over de kop gegaan... daar zit de rem niet voor niks op het voorwiel, grappig dat je het ff aanhaalt 😜 de enige aantekeningen op mijn rijbewijs zijn trouwens dat ik met links gas rij (net zoals op de step ;) ) en dat ik stuurbekrachtiging moet hebben; + Bril verplicht. Niet van toepassing al zou de step legaal zijn!
Doe ik ook nog ff een stukje off-topic: mijn rijbewijsaantekening houdt in dat ik alleen in een auto met stuurbekrachtiging mag rijden als deze zwaarder is dan 800 kilo. Auto’s onder de 800 kilo zonder stuurbekrachtiging mag ik dus niet in rijden. Toch was mijn eerste auto een AX van 650 kilo....kan me niet herinneren dat die stuurbekrachtiging had. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Iemand toevallig interesse in een G30 Inc NineBot slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
Bandje lek, dus op zoek naar nieuwe.

EDIT: heb op amazon.de (.nl had ze niet) 10 inch banden gekocht (20 voor 2) en nieuwe binnenbanden (2 voor 14) met prime shipping *O*. hopelijk nu meer comfort en iets meer snelheid en geen flats :P
Nu nog een valve adapter!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdhcc37OGFxmTNfCKIsq5YqyHlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hy6AQuVh4KZj2NU9GTxQvY1n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 127% gewijzigd door NotYetBritish op 26-04-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Gekke vraag maar moet je dan niet ook 8.5 inch banden hebben ipv 10?
En waarvoor is die valve adapter dan nodig?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
NotYetBritish schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:42:
Bandje lek, dus op zoek naar nieuwe.

EDIT: heb op amazon.de (.nl had ze niet) 10 inch banden gekocht (20 voor 2) en nieuwe binnenbanden (2 voor 14) met prime shipping *O*. hopelijk nu meer comfort en iets meer snelheid en geen flats :P
Nu nog een valve adapter!
Of een electrische pomp van xiaomi die past perfect en pompt ze keihard op waardoor lekrijden een stuk minder gebeurt. Prijzige accesoire maar ik vond hem echt 100% het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
Dejagan schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:08:
[...]

Of een electrische pomp van xiaomi die past perfect en pompt ze keihard op waardoor lekrijden een stuk minder gebeurt. Prijzige accesoire maar ik vond hem echt 100% het waard.
Overna gedacht, maar ik vond hem inderdaad wat prijzig. Kan nu wel ;)

Ik heb nu vanuit de eBay seller van de Amerikaanse batterij (van een paar Posts terug) het geld teruggekregen zonder erom te vragen. Dus dat is 115 euro die ik in de step kan steken als PayPal de refund cleared. Ga waarschijnlijk de main board controller nog vervangen zodat ik pro Dashboard + corresponderende software kan draaien, ik weet namelijk niet of het main board van de m187 en M365 anders zijn, en neem het risico liever niet. Met het huidige mainboard klopt de software versie niet, dus no-go. Maar omdat ik naar 10 inch ga over een paar dagen, en custom software de step met 10 inch minder snel maakt, moet ik maar eens even nadenken. De pomp komt er wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Dejagan schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:08:
[...]

Had ik nog niet aan gedacht.
Heb net zo'n pomp van Xiaomi besteld.
Prijs vindt ik nog meevallen omdat je hem voor meerdere dingen kan gebruiken.
Heb hem gevonden op een Nederlandse shop op voorraad voor 49.95€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
sn0w13 schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:05:
[...]

Had ik nog niet aan gedacht.
Heb net zo'n pomp van Xiaomi besteld.
Prijs vindt ik nog meevallen omdat je hem voor meerdere dingen kan gebruiken.
Heb hem gevonden op een Nederlandse shop op voorraad voor 49.95€
Linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UncleEddy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
NotYetBritish schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi man. Buiten nog mee door de hondenstront gereden, nu in een winkelwagentje waar de volgende klant z'n eten in legt.
En dan maken ze zich druk om corona :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:16:
[...]

Mooi man. Buiten nog mee door de hondenstront gereden, nu in een winkelwagentje waar de volgende klant z'n eten in legt.
En dan maken ze zich druk om corona :/
Ik heb ook nooit begrepen waarom een slot zo'n mysterieus object is voor step-eigenaren. Iedereen met een fiets lijkt prima te begrijpen dat je die niet meeneemt de supermarkt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:19:
[...]

Ik heb ook nooit begrepen waarom een slot zo'n mysterieus object is voor step-eigenaren. Iedereen met een fiets lijkt prima te begrijpen dat je die niet meeneemt de supermarkt in.
Je kunt een step natuurlijk wat lastiger op slot zetten dan een fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goverman schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:53:
[...]

Je kunt een step natuurlijk wat lastiger op slot zetten dan een fiets...
Mijn step op slot zetten kost me niet meer dan 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:56:
[...]

Maar, een step neem je echt wel een stuk makkelijker mee. Dus ja, hij blijft niet achter. Nadat ik wat meer research gedaan heb kan dat misschien prima. Maar voor nu (ik heb geen slot, en de sloten die ik tot nu toe gezien heb gaan sommigen er echt niet van weerhouden om er mooi mee weg te lopen) neem ik hem mee de winkel in. De enige winkel waar ik tot nu toe de step draag zonder mandje of kar is de action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:56:
[...]

Ik bedoel natuurlijk: afdoende op slot zetten, zoals je een fiets ook op het ringslot zet en daarnaast ook nog met een ketting/kabelslot aan een rek/boom/paal o.i.d. Je hebt met een step veel minder mogelijkheden dan bij een fiets om hem aan een paal o.i.d. vast te maken, dit vooral vanwege de vormgeving van de step.

En idd: zonder extra slot wel erg makkelijk mee te nemen. Dus ja, ik snap wel dat je met zo’n ding een winkel in gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0w13
https://www.phoneclick.be...e-Electric-Air-Pump-Black

Is een Belgische site en niet een Nederlandse wat ik eerst zei.
En om die 5€ verzending te vermijden heb ik er een USB-kabeltje bij besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 15:06
Goverman schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:48:
[...]

Ik bedoel natuurlijk: afdoende op slot zetten, zoals je een fiets ook op het ringslot zet en daarnaast ook nog met een ketting/kabelslot aan een rek/boom/paal o.i.d. Je hebt met een step veel minder mogelijkheden dan bij een fiets om hem aan een paal o.i.d. vast te maken, dit vooral vanwege de vormgeving van de step.

En idd: zonder extra slot wel erg makkelijk mee te nemen. Dus ja, ik snap wel dat je met zo’n ding een winkel in gaat...
Ik gebruik gewoon een remschijf slot. en de herinneringskabel gebruik ik om om een fietsrek iod heen te doen. Zit de step ook nog ergens aan vast. kost me amper tijd.

Is trouwens dezelfde schijfslot die ik voor me motor gebruik, dus veilig genoeg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

NotYetBritish schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:43:
[...]

Maar, een step neem je echt wel een stuk makkelijker mee. Dus ja, hij blijft niet achter. Nadat ik wat meer research gedaan heb kan dat misschien prima. Maar voor nu (ik heb geen slot, en de sloten die ik tot nu toe gezien heb gaan sommigen er echt niet van weerhouden om er mooi mee weg te lopen) neem ik hem mee de winkel in. De enige winkel waar ik tot nu toe de step draag zonder mandje of kar is de action.
Maar dat is toch niet 'ons' probleem? Jij dumpt nu je ranzige step in een winkelwagentje waar mensen ook hun groente en fruit in leggen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dit vraag om 2 geprinte haken aan de stuurstang zodat je 'm aan de zijkant van de kar kan hangen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
-tom-562 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:00:
[...]

Maar dat is toch niet 'ons' probleem? Jij dumpt nu je ranzige step in een winkelwagentje waar mensen ook hun groente en fruit in leggen
Of je hebt het besproken, en ze maken hem daar toch schoon, niet gelijk naar conclusies hoor... bah, bah... als ik zelfs de supermarkt managers betrek, zou je toch zeggen dat ik er alles aan heb gedaan. Als die zeggen, pleur je je step maar in de kar inplaats van de ingang. Vindt ik hem prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotYetBritish
nst6ldr schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:05:
Dit vraag om 2 geprinte haken aan de stuurstang zodat je 'm aan de zijkant van de kar kan hangen.
Goed idee. Alleen houdt dat 12,5 kg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
bleufred1 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:59:
[...]

Ik gebruik gewoon een remschijf slot. en de herinneringskabel gebruik ik om om een fietsrek iod heen te doen. Zit de step ook nog ergens aan vast. kost me amper tijd.

Is trouwens dezelfde schijfslot die ik voor me motor gebruik, dus veilig genoeg :+
Vindt ik dus niet veilig genoeg ;) je knipt het zo door, mocht je er zin in hebben... zonder veel kabaal. Met een fiets moet je daar aanzienlijk veel meer moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

NotYetBritish schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:15:
[...]

Goed idee. Alleen houdt dat 12,5 kg?
Als het zo te ontwerpen valt dat het een aantal keer 2,500 bar druk aankan (9mm parabellum), dan is er voor een step van 12,5 kilo vast ook wel een stevige haak te bedenken. Hij zal niet slechts een halve centimeter dik zijn, dat niet.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
NotYetBritish schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:15:
[...]

Of je hebt het besproken, en ze maken hem daar toch schoon, niet gelijk naar conclusies hoor... bah, bah... als ik zelfs de supermarkt managers betrek, zou je toch zeggen dat ik er alles aan heb gedaan. Als die zeggen, pleur je je step maar in de kar inplaats van de ingang. Vindt ik hem prima.
Bij ons maken ze alleen de handvatten van die karren schoon, bij jou de hele kar?
NotYetBritish schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:19:
[...]

Vindt ik dus niet veilig genoeg ;) je knipt het zo door, mocht je er zin in hebben... zonder veel kabaal. Met een fiets moet je daar aanzienlijk veel meer moeite voor doen.
Maar dan zit je schijfrem toch nog steeds vast, en step dus op slot?
of doe jij je fiets ook altijd aan een cat 4 hangslot?

[ Voor 37% gewijzigd door bleufred1 op 28-04-2020 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
-tom-562 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:00:
[...]

Fruit was je toch voor gebruik?
Groenten toch ook?
En meestal heb je hiervoor toch altijd zakjes waar je ze indoet, al koop je ze vers of voorgepakt.

Zie het probleem niet echt. Iemand die, voor de afgelopen 3 maand, nooit zijn handen wast na iets ranzig te doen, zijn kar werd toch ook gewoon teruggezet en door iemand anders vastgepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compact70
Hey

Ik heb momenteel FW 1.5.1 op mijn m365, maar wil graag downgraden naar 1.3.8. Heeft iemand hier al ervaring mee en kan dit zonder problemen (en zonder st-link)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
bottom line schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:38:
Zie het probleem niet echt. Iemand die, voor de afgelopen 3 maand geleden, nooit zijn handen wast na iets ranzig te doen, zijn kar werd toch ook gewoon teruggezet en door iemand anders vastgepakt?
Ja, maar doorgaans staat iemand daar niet met zn schoenen, step of rollator die op straat rijden in :)
Maar goed, ieder zn ding, ik vind t ranzig (en een beetje suf ook, zo'n step in een winkelwagen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Idd, heeft ook een hoog 'kijk mij eens' gehalte (en het blijft smerig imo)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
matthijst schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:15:
[...]

Ja, maar doorgaans staat iemand daar niet met zn schoenen, step of rollator die op straat rijden in :)
Maar goed, ieder zn ding, ik vind t ranzig (en een beetje suf ook, zo'n step in een winkelwagen).
Denk je dat ook bij kleine kinderen die in een winkelkar worden gezet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
bottom line schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:51:
[...]

Denk je dat ook bij kleine kinderen die in een winkelkar worden gezet? ;)
Ja, ookal zitten die meestal in het daarvoor bestemde kinderzitje met de smerige schoentjes tegen de ouders aan te schoppen..
Doet die van ons in ieder geval wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:43
Je zou eigenlijk alleen je step in de kar moeten doen als hij eronder past waar je normaal een kratje zou plaatsen. In de kar zelf daarboven zou ik geen step plaatsen i.v.m. hygiëne.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Ik neem mijn step altijd mee in de winkel. Als mensen hun immens grote kinderwagen door de gangpaden mogen sleuren, dan kan ik dat ook met mijn kleine M365.

Als we het over de hygiëne van een winkelwagentje willen hebben, hoe vaak wordt deze per jaar gereinigd? Een oud vakkenvuller met het antwoord? Lijkt me sterk dat daar voor de corona crisis daar aandacht aan werd besteed.
AH Castricum doet het 2x in het jaar.
Afbeeldingslocatie: https://servicemanagement.nl/wp-content/uploads/2018/06/AH-hygiene-maatregelen-winkelwagens.jpg
Mei 2018: Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQeH4ZmXqqXKRiI0bHTjt4Sljts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHU53YI0Jpmw0huB1vZLt0yw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AywP19jV_1t9kOLMD2t6udl9oO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNUE8Wp9FP3NE7lLBTZ5ibl8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SpvV46-pHuUz03wbBVHlZ8PqBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZ7b7XLtl9lT3bcI9NpnJ8CR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7TULnfN9dN7mrWZGmFI63Oe0pU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRhEUSr8llHvyvvBSTkSBFjx.jpg?f=fotoalbum_large

Net geïnstalleerd.
zal vanmiddag eens, als kinderen slapen, rondje rijden en verder laten weten.
Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.