Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 4 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 15:35
Sparco schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:30:
Ik ben ook aan het overwegen om de M365 te kopen. Zou vooral gebruikt worden om even snel naar de winkels te gaan in de stad (+- 2km), van m'n woonplaats naar de bushalte, etc.. En ook voor de gein woon werk verkeer af en toe. (+- 7 km enkel, vlak fietspad).
20km zonder laden zou de step aankunnen, maar is dat voor jezelf ook te doen qua comfort?
Ja hoor, geen problemen. Alleen een kanttekening dat hoe leger de batterij wordt, hoe minder vermogen hij levert dus ga je ook wat minder hard/trekt minder snel op.
scifoflux schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:53:
Ik heb graag wat advies en ervaringen van mensen.
Ik ben woonachtig in België en heb alreeds eens gereden met de xiaomi M365.
Ben zo verliefd geworden op de step. :)
Ik heb alreeds Xiaomi producten zoals de robotstofzuiger etc.. en ben daar wel tevreden over.
Dus ken het merk en weet wat te verwachten.

Nu zou ik de step willen gebruiken om af en toe eens de auto thuis te laten bij korte afstanden en deze step te nemen.
Nu zou ik de reële range willen weten.

Woon-Werk is 10,5km met enkele hellingen tussen. (viaduct en bruggen.).
Zou de Xiaomi M365 dit kunnen overbruggen op normal mode?
Ik zou hem op het werk dan wel bijladen voor terug naar huis te rijden.
Ik zelf weeg rond 86kg en met mijn rugzak erop zou ik rond 95kg uitkomen.

Ik zou graag de step inzetten voor afstanden van max. 20km.
Kan ik deze afstanden uitvoeren op normal mode, of moet ik dan eco-mode gebruiken?
Voor die afstanden zou ik inderdaad wel je oplader mee naar werk nemen. 10,5km haal je zeker op normal mode. Mijn app geeft aan dat ik gemiddeld 22km range heb op normal mode, maar dit hangt dus af van je gewicht (ik ben wat lichter), kwaliteit van de weg, temperatuur (koud = minder batterij) etc. En zoals hierboven beschreven, hoe minder batterij hoe minder vermogen. Dus bij hellingen moet je misschien even wat bijsteppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
Ik heb graag wat advies en ervaringen van mensen.
Ik ben woonachtig in België en heb alreeds eens gereden met de xiaomi M365.
Ben zo verliefd geworden op de step. :)
Ik heb alreeds Xiaomi producten zoals de robotstofzuiger etc.. en ben daar wel tevreden over.
Dus ken het merk en weet wat te verwachten.

Nu zou ik de step willen gebruiken om af en toe eens de auto thuis te laten bij korte afstanden en deze step te nemen.

Kan ik deze afstanden uitvoeren op normal mode, of moet ik dan eco-mode gebruiken?
20 km is haalbaar in normale mode.
en als je halverwege bij laad is het al helemaal geen probleem.

Ik heb 6-7km woon-werk afstand enkele reis, en laadt nooit op werk op, dus 14km is prima te doen.
maar een 3e keer zonder opladen, dus tussen de 14-21 km, merk ik zelf wel dat hij in normale modus wel langzamer optrekt. hij haalt dan bij mij nog wel de max snelheid, alleen duurt dat dan langer. Daarnaast rijdt je langzamer omhoog bij hellingen tov een volle batterij.

Van de zomer ben ik wel van plan een keertje een rondje te gaan rijden met volle batterij en dan helemaal leeg te rijden. benieuwd op hoeveel km ik dan eindig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hoe is het comfort op afstanden van 10km? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
Atlas schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:52:
op asfalt, geweldig!
op keien, niet te doen.
Beetje afhankelijk waar je die 10 km rijdt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:05
Atlas schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:52:
Hoe een pad zou je doen? ;)
Allemaal asfalt / beton? Comfort op de M365 en de ES2 is perfect zolang je niet op bospad / kasseien / stenen moet rijden. Op deze laatste 3 zal de M365 net wat comfortabeler zijn.

Eerlijk Scifo, ik denk dat je amper normal mode / eco-mode zal willen gebruiken. Zeker voor lange stukken is het een zaligheid om dat tegen 25km/u te rijden. ECO-mode, tegen 15 per uur is onbegonnen werk. Kan je beter de fiets pakken.
Dus ofwel een M365 Pro / Ninebot ES4 ofwel een andere step die je oplaad op je werk :)

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 25-03-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 12:18
bottom line schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:03:
Eerlijk Scifo, ik denk dat je amper normal mode / eco-mode zal willen gebruiken. Zeker voor lange stukken is het een zaligheid om dat tegen 25km/u te rijden. ECO-mode, tegen 15 per uur is onbegonnen werk. Kan je beter de fiets pakken.
Dus ofwel een M365 Pro / Ninebot ES4 ofwel een andere step die je oplaad op je werk :)
Dus jij raad meer de Pro aan dan de oude M365 ?
Want de pro vind ik net te duur.
Vind de prijs van de M365 de juiste sweetspot.

Zou ik met de gewone geen +- 10 km aan 25km/u kunnen rijden in 1 stuk?
Dan opladen en terug naar huis aan 25km/h?

Ik denk aan 20km in uitzonderlijke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
scifoflux schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Tuurlijk kan je wel 10km aan 1 stuk kunnen rijden tegen 25 per uur!
Ik zou je alleen de Pro aanraden als je het laden op je werk wat lastig vindt en je dus de 20km range wilt halen.
Als je je oplader vergeet ben je wel gejost :+

Maar ik zou er niet op rekenen dat je in eco-modus gaat rijden. Dat doe je gewoon weg niet. Je rijdt trager op bepaalde plaatsen / kruispunten ja, maar anders ga je max (en zelfs dan nog is hij te traag :+ ).

@rscheper heeft misschien meer ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Als je niet vies bent van een beetje tweaken, kun je ook custom firmware flashen. Ik heb nu ingesteld dat bij mij eco mode en normal mode beiden maximaal 30 km/u kunnen gaan. Het verschil is echter dat in normal mode de motor max 500w levert en in eco 250w. Met andere woorden, in eco mode ga je nooit de maximale snelheid halen maar heb ik wel de artificiele limitatie van 18km/u van xiaomi weggehaald zodat je net wat sneller gaat dan een fiets maar toch nog zacht is voor je batterij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:07

sjirafje

No inspirational quotes here

Die elektrische step van de Lidl staat inmiddels in de folder. Zou vanaf 1 april beschikbaar zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.lidl-shop.nl/media/40f06279e651143bd541c2e8852c3c64.jpeg
€169, max 24 km/u en een bereik van 25 km. Volgens de website niet toegestaan op de openbare weg.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:03
sjirafje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:07:
Die elektrische step van de Lidl staat inmiddels in de folder. Zou vanaf 1 april beschikbaar zijn.
[Afbeelding]
€169, max 24 km/u en een bereik van 25 km. Volgens de website niet toegestaan op de openbare weg.
Ik heb hem vorige week in de folder zien staan en ook eerder in dit topic. Ben benieuwd of iemand weet welke step dit is. Hij lijkt niet op de Denver die iemand hier opperde en op de site van Cat Berlin kan ik hem ook niet vinden. Neem aan dat het gewoon een rebranded Chinees apparaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennbjp
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-02-2024
Udrene schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:57:
[...]

Ik heb hem vorige week in de folder zien staan en ook eerder in dit topic. Ben benieuwd of iemand weet welke step dit is. Hij lijkt niet op de Denver die iemand hier opperde en op de site van Cat Berlin kan ik hem ook niet vinden. Neem aan dat het gewoon een rebranded Chinees apparaat is.
Kijkend naar de afbeelding is het de Cat2 Droid Kickster S?

Prijs is wel erg aantrekkelijk maar geen idee wat de kwaliteit is. Zelf neig ik naar de aanschaf van een Xiaomi M365...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:15
Mensen zitten te hameren op het rapport van de RDW wat eind maart zou moeten verschijnen, maar volgens mij is dat niet leidend voor het ministerie.

Hier een wat ouder bericht: https://www.rijksoverheid...ht-bijzondere-bromfietsen
Daarin staat (quote even uitklappen voor het vette stukje):
De veiligheid van bestuurders, passagiers en andere weggebruikers komt op de eerste plek in de nieuwe eisen aan bijzondere bromfietsen. Deze voertuigen, waaronder de Stint, moeten voortaan onder meer een extra rem hebben. Ook komen er een jaarlijkse check en risicogerichte controles bij fabrikanten. Met bijzondere bromfietsen mogen voortaan maximaal acht passagiers worden vervoerd, net zoals met personenauto’s of busjes waarvoor een rijbewijs B nodig is. De zitplaatsen moeten veiligheidsgordels hebben. Dit schrijft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) vandaag in een brief aan de Tweede Kamer.

Mede naar aanleiding van het ongeval met een Stint in Oss in september vorig jaar, kondigde de minister een tussentijds nieuw kader voor bijzondere bromfietsen aan. In dit kader zijn onder meer de technische eisen, de procedure van toelating en het toezicht vastgelegd. De minister wil op korte termijn met de Tweede Kamer in gesprek over de nieuwe eisen, die als het aan haar ligt zo snel mogelijk daarna gaan gelden.

Minister Van Nieuwenhuizen: ‘Met deze nieuwe eisen zetten we de veiligheid van bestuurders, passagiers en andere weggebruikers heel duidelijk op de eerste plek. De eisen aan fabrikanten zijn duidelijker en steviger, waarbij we nog steeds ruimte bieden voor nieuwe, innovatieve voertuigen.’

De verwachting is dat er volgend jaar een definitief herzien toetsingskader voor bijzondere bromfietsen is. Daarvoor wacht de minister onder meer de uitkomsten af van een onderzoek van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Als onderdeel van dat definitieve kader wil Van Nieuwenhuizen onder meer een rijbewijs verplichten voor bestuurders van een bijzondere bromfiets waarmee personen worden vervoerd. Ook wordt er gekeken naar een kentekenplicht voor bijzondere bromfietsen.

Voor de fabrikanten van bijzondere bromfietsen die op dit moment al zijn toegelaten tot de openbare weg verandert er voorlopig niets. Dit tussentijdse beleidskader geldt namelijk voor nieuwe aanvragen. Gebruikers kunnen een gekocht voertuig gewoon blijven gebruiken. Dat geldt uiteraard niet als de aanwijzing daarvan helemaal ingetrokken wordt, zoals bij de Stint het geval is.
Nu betreft dit voornamelijk Stint achtige voertuigen maar wel bijzondere bromfietsen in het algemeen en het zal mij niets verbazen als de steps ook hierin meegenomen worden. En dat betekent dus misschien pas in 2020 dat steps legaal kunnen gaan worden? Maar gezien de faal met de Stint, zou het mij ook niets verbazen als Nederland veel strengere regels krijgt t.o.v. andere EU-landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04-2024
Robkazoe schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:05:
En dat betekent dus misschien pas in 2020 dat steps legaal kunnen gaan worden? Maar gezien de faal met de Stint, zou het mij ook niets verbazen als Nederland veel strengere regels krijgt t.o.v. andere EU-landen.
Begin 2020 zou inderdaad een redelijke datum kunnen worden. Maar zou wel raar zijn zouden de regelgeving strenger worden dan in andere Europese landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:03
lennbjp schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:05:
[...]

Kijkend naar de afbeelding is het de Cat2 Droid Kickster S?

Prijs is wel erg aantrekkelijk maar geen idee wat de kwaliteit is. Zelf neig ik naar de aanschaf van een Xiaomi M365...
Dat is hem denk ik, thanks. Jammer dat ie uitverkocht is bij de Lidl. Is een mooie prijs en dan met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:07

sjirafje

No inspirational quotes here

Udrene schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:31:
[...]

Dat is hem denk ik, thanks. Jammer dat ie uitverkocht is bij de Lidl. Is een mooie prijs en dan met garantie.
Op 1 april vlak na opening de winkel even binnen wandelen. :Y

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:31
scifoflux schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Zeker kan dit! Ik rij elke dag heen zo'n 9.5km en bij aankomst op het werk staat hij dan op zo'n 52% accu. Ik laad hem echter wel elke dag op het werk op. Zodat ik terug reis weer veilig kan rijden. Dit gaat altijd op de maximale snelheid, de eco mode wil je echt niet als je altijd de maximale snelheid rijdt.

20km ga je niet redden denk ik op volle snelheid, wellicht beetje afhankelijk van het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:13
Is er misschien een site waar je prijzen kan vergelijken van de verschillende stepjes?
Ik zou graag de M365 aan willen schaffen maar word een beetje gek van de sterk schommelende prijzen.
Dit is volgens mij een beetje de goedkoopste op het moment:
*knip*
Ik zag hem echter laatst ook op Ali voorbij komen voor € 278,- vanuit frankrijk.

[ Voor 22% gewijzigd door deepbass909 op 27-03-2019 08:46 . Reden: Prima dat je verkooplinkjes deelt, maar dan wel zonder referral-code. ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Nder schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:09:
[...]

Begin 2020 zou inderdaad een redelijke datum kunnen worden. Maar zou wel raar zijn zouden de regelgeving strenger worden dan in andere Europese landen.
Zo gek is dat toch niet. Onze politiek reageert nogal sterk op dingen die in het nieuws gebeuren, dus dat beïnvloedt denk ik ook de wetgeving. Een minister kan moeilijk zoiets verkopen als: "Ja, vervelend dat uw kind is overleden doordat een Stint verslind is door een trein en dat uw kind daarin zat maar daar gaan we helemaal niets mee doen." Laat staan de wetgeving rond bijzondere bromfietsen versoepelen na het fatale ongeluk met de Stint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:06:
Is er misschien een site waar je prijzen kan vergelijken van de verschillende stepjes?
Ik zou graag de M365 aan willen schaffen maar word een beetje gek van de sterk schommelende prijzen.
Dit is volgens mij een beetje de goedkoopste op het moment:
*knip*
Ik zag hem echter laatst ook op Ali voorbij komen voor € 278,- vanuit frankrijk.
Die prijs is hoogstwaarschijnlijk de youth versie van de step die ongeveer de helft batterijcapaciteit heeft. Ga er maar van uit dat de prijs van de normale versie niet lager dan 350 euro gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 27-03-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-07-2022
Voor mensen die zich zorgen maken over actieradius. Stepjes stoppen niet in een keer zoals iets met een benzine motor , ze gaan steeds langzamer optrekken en rijden . Ik heb die van mij is zover leeg gereden dat ie nog maar 10 km/u reed , maar hij reed nog gewoon . Kon nog gewoon thuiskomen . Zorg als je de eerste keer echt wat verder wil en iet weet hoe het gast lopen dat je de lader bij hebt en er hoeft verder niet veel aan de hand te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

De wetgeving houdt mij nog steeds tegen om een Xiaomi te kopen eerlijk gezegd... Als het mocht had ik er allang 1 besteld. De goedgekeurde alternatieven vind ik te duur en niet goed genoeg.

Heeft er laatst iemand nog wat met de politie te maken gehad?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02
Hmm, 30km radius zou ideaal zijn voor m'n vrouw om naar het werk te gaan.

Kun je die dingen een beetje goed afsluiten? En heeft iemand hier een idee hoe het zit met de wetgeving in Duitsland? Daar wonen we namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Volgens Google momenteel verboden .maar een aanpassing is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Ik neem de mijne meestal mee naar binnen , heb wel een kettingslot voor als het ff moet maar reken maar dat je ze niet lang onbeheerd buiten achter kunt laten. Als ik hem meeneem is het ff snel een boodschap doen en wegwezen.
Daarvoor zie je er echt te weinig en vinden de meeste mensen ze echt te chill , echt jat gevoelig!
Vind ik ook nog een nadeel . Word straks wel beter als iedereen er op rondrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenShower
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Ja die van de Lidl zag ik ook. Het is alleen wel een andere dan de Cat 2droid Kickster S, zoals op hun pagina. Kijk maar naar het scherm op het stuur, die is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@bottom line is je ES2 al gerepareerd? Of iets met Gearbest kunnen regelen?

Deze link vond ik trouwens nog, wellicht staat er iets nuttigs tussen. Als je die nog niet had gezien.

Reparatie informatie voor de Ninebot ES series: https://bit.ly/2N1DWGs

(Vertaald uit het Russisch)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drjake
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Robkazoe schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:31:
[...]

Toch nog even een vraagje. Als ze geen gashendel hebben, dan moet je dus nonstop echt steppen en geeft hij dan ondersteuning of is dit dan een gevalletje één keer een trap/kick geven en hij schiet door naar 25km/uur en je kunt daarna 1 km lang rijden zonder maar iets te moeten doen?
Om hier even op in te haken, en meteen een bijdrage te leveren aan dit topic (ik post zelden op Tweakers), kan ik wellicht iets van mijn (beperkte) ervaring delen. Ik heb namelijk via mijn werkgever de kans om 2 maanden deze step uit te proberen.

Gisteren opgehaald en dus al even geprobeerd (Delft en Den Haag). De step doet dus inderdaad ondersteuning. Wat wilt zeggen, je moet dus wel blijven steppen, maar dat kan -als je eenmaal op snelheid bent- met relatief weinig moeite. De 'step' die je maakt voelt meer aan alsof de step laat weten dat je er nog op staat en de snelheid aangeeft waarmee je wilt voortbewegen, je hoeft dus niet echt kracht te zetten. Let wel: de snelheid bepaal je dus wel door actief die snelheid te bereiken, maar eenmaal gehaald kun je het makkelijk behouden.

Het ding vouwt verder gemakkelijk op, maar is toch net iets te groot voor een volle intercity (althans in de coupe). En je kunt hem natuurlijk ook niet op straat laten staan. Ik ben er dus nog niet uit of het voor woon/werkverkeer (in mijn geval Breda - Delft - Uni) echt makkelijk is, een fiets op het station werkt ook fijn. Maar wellicht kom ik nog wat interessantere use-cases tegen.

Als ik eraan toe kom zal ik wel een wat uitgebreider verhaal erover posten, maar als jullie aangeven wat je wilt weten dan kan ik ook zo de info aanleveren, dan kunnen we het wellicht daarna bij elkaar zetten. Als iemand in de buurt woont (Breda) dan mag je ook natuurlijk even in persoon komen proberen (en zelf de ervaring hier posten :))

EDIT: En ja deze is legaal (iets dat mijn werkgever wel echt heel nadrukkelijk heeft uitgezocht. Volgens het bedrijf dat ze levert de eerste legale e-step in NL)

[ Voor 4% gewijzigd door drjake op 27-03-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
drjake schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:57:
[...]

Om hier even op in te haken, en meteen een bijdrage te leveren aan dit topic (ik post zelden op Tweakers), kan ik wellicht iets van mijn (beperkte) ervaring delen. Ik heb namelijk via mijn werkgever de kans om 2 maanden deze step uit te proberen.

Gisteren opgehaald en dus al even geprobeerd (Delft en Den Haag). De step doet dus inderdaad ondersteuning. Wat wilt zeggen, je moet dus wel blijven steppen, maar dat kan -als je eenmaal op snelheid bent- met relatief weinig moeite. De 'step' die je maakt voelt meer aan alsof de step laat weten dat je er nog op staat en de snelheid aangeeft waarmee je wilt voortbewegen, je hoeft dus niet echt kracht te zetten. Let wel: de snelheid bepaal je dus wel door actief die snelheid te bereiken, maar eenmaal gehaald kun je het makkelijk behouden.

Het ding vouwt verder gemakkelijk op, maar is toch net iets te groot voor een volle intercity (althans in de coupe). En je kunt hem natuurlijk ook niet op straat laten staan. Ik ben er dus nog niet uit of het voor woon/werkverkeer (in mijn geval Breda - Delft - Uni) echt makkelijk is, een fiets op het station werkt ook fijn. Maar wellicht kom ik nog wat interessantere use-cases tegen.

Als ik eraan toe kom zal ik wel een wat uitgebreider verhaal erover posten, maar als jullie aangeven wat je wilt weten dan kan ik ook zo de info aanleveren, dan kunnen we het wellicht daarna bij elkaar zetten. Als iemand in de buurt woont (Breda) dan mag je ook natuurlijk even in persoon komen proberen (en zelf de ervaring hier posten :))

EDIT: En ja deze is legaal (iets dat mijn werkgever wel echt heel nadrukkelijk heeft uitgezocht. Volgens het bedrijf dat ze levert de eerste legale e-step in NL)
Heb je iets van een merk of naam van de step? En je doet neem ik aan mee met het proeftraject van de Uni? https://www.tudelft.nl/mobility/meedoen/e-step/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
xileS schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:52:
@bottom line is je ES2 al gerepareerd? Of iets met Gearbest kunnen regelen?

Deze link vond ik trouwens nog, wellicht staat er iets nuttigs tussen. Als je die nog niet had gezien.

Reparatie informatie voor de Ninebot ES series: https://bit.ly/2N1DWGs

(Vertaald uit het Russisch)
Nou dat is een mooie troubleshoot document :P
Ben er niet veel mee bezig geweest. 2 weken nadat hij kapot viel ging ik op skireis, en dan heeft dat eventjes erna nog blijven liggen. Dit weekend heb ik er nog wel naar gekekekn (alsook vorig weekend.)

Zo heb ik ontdekt dat de draden van het control board naar de motor echt niet proper waren afgewerkt, dus zijn 2 van de 3 (blauw met bruin) fase kabel van de motor in contact gekomen met elkaar en is er een soort 'kortsluiting'? verzoorzaakt.
Control board ziet er nog wel perfect uit. Dus moet nog even achterhalen wat ik daarmee moet doen. Gewoon draad vervangen? Op de Ohm meter geeft hij een signaal van discontinuiteit.
Maar of ik daarvoor een nieuw control board van €30 nodig heb betwijfel ik. En als ik control board verander moet ik ook 1 verbinding solderen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RKqC0o0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tpcYafh.jpg

Dit weekend nog eens mijn franse hulplijn proberen in te schakelen :9

Heb ook een extra voormotor nu moest iemand ooit zelf een step willen maken :+

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 27-03-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 09:58
Robkazoe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Heb je iets van een merk of naam van de step? En je doet neem ik aan mee met het proeftraject van de Uni? https://www.tudelft.nl/mobility/meedoen/e-step/
Deze denk ik https://www.micro-step.nl/nl/micro-condor-x3-nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drjake
  • Niet online
Robkazoe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Inderdaad, dat programma.
Het is de Emicro Condor X3 (zie https://we-all-wheel.com/productvergelijking)

Ps. als iemand mee wilt kijken hoe toch de 'throttle grip control' aan te krijgen (voor op privé terrein uiteraard :) ) Dan sta ik er voor open. Ben zelf al een beetje aan het zoeken geweest maar de bijgeleverde handleiding / support sites geven inzicht. Mss is het wel hardwarematig uitgeschakeld.

[ Voor 28% gewijzigd door drjake op 27-03-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 12:18
Voor degene die niet graag kopen bij aliexpress & gearbest etc...
Zonet gezien dat de fnac de Xiaomi aanbiedt voor 359euro in België. (tot zondag 31/03 of de voorraad strekt.)
Hier het linkje:
https://www.nl.fnac.be/Xi...CfdsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Heb deze morgend mijn besteld bij aliexpres. Had ik het geweten dan had ik hem bij de fnac gekocht. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:24
Xiaomi is vandaag officieel gelaunched in Nederland, en de step staat ook op hun website.
Mogelijk gaan ze dan toch ook typtegoedkeuring aanvragen?! ;)

https://www.mi.com/nl/mi-electric-scooter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:29
tokko1 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:35:
Xiaomi is vandaag officieel gelaunched in Nederland, en de step staat ook op hun website.

zie ook geen contactformulier oid om het aan hun te vragen :'(

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Site heeft nog veel Chinese zaken/teksten erop staan dus er moet nog wel meer gebeuren volgens mij. Maar geen woord over toelating tot nu toe. We gaan het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-05 11:31
tokko1 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:35:

Laten we het hopen, inderdaad! Het zou wel heel vet zijn, vooral in de zomer, om zo'n scooter te rijden :D Als hij officieel beschikbaar wordt dan is het voor mij een instant-buy!

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Coasterfreak schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:02:
[...]

zie ook geen contactformulier oid om het aan hun te vragen :'(
Je zou het even op Facebook kunnen proberen...? Heb zelf geen Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bottom line schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:03:
[...]

Nou dat is een mooie troubleshoot document :P
Ben er niet veel mee bezig geweest. 2 weken nadat hij kapot viel ging ik op skireis, en dan heeft dat eventjes erna nog blijven liggen. Dit weekend heb ik er nog wel naar gekekekn (alsook vorig weekend.)

Zo heb ik ontdekt dat de draden van het control board naar de motor echt niet proper waren afgewerkt, dus zijn 2 van de 3 (blauw met bruin) fase kabel van de motor in contact gekomen met elkaar en is er een soort 'kortsluiting'? verzoorzaakt.
Control board ziet er nog wel perfect uit. Dus moet nog even achterhalen wat ik daarmee moet doen. Gewoon draad vervangen? Op de Ohm meter geeft hij een signaal van discontinuiteit.
Maar of ik daarvoor een nieuw control board van €30 nodig heb betwijfel ik. En als ik control board verander moet ik ook 1 verbinding solderen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit weekend nog eens mijn franse hulplijn proberen in te schakelen :9

Man wat een gedoe. Had je inmiddels wel al contact gehad met Gearbest?

Ik ben gisteren voor het eerst met de ES1 naar de centrum (Amsterdam) gereden. Gladde fietspaden ging prima, maar over klinkers is echt een drama xD en als er soms net even een wat grotere kuil of een tramspoor zit, hoor ik ergens bij de voorwiel toch een veel te grote "krak" geluid. Kan niet goed zijn voor op de lange termijn. De ES1, ga ik dus het liefst alleen nog voor de gladde wegen gebruiken. Voor de rest gebruik ik liever de M365 of gewoon de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 17:46

IJsrace

null

scifoflux schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:33:
Voor degene die niet graag kopen bij aliexpress & gearbest etc...
Zonet gezien dat de fnac de Xiaomi aanbiedt voor 359euro in België. (tot zondag 31/03 of de voorraad strekt.)
Hier het linkje:
https://www.nl.fnac.be/Xi...CfdsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Heb deze morgend mijn besteld bij aliexpres. Had ik het geweten dan had ik hem bij de fnac gekocht. ;)
Ik heb net ook besteld bij AliExpress (MI Gshopper Store) met alle coupons en codes komt hij op 309 euro en vanuit Spanje (versie met accessoires) dus dat scheelt nog wel weer. Ook was hij bij Fnac al uitverkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorsie
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-06-2021
Is de cable protector voor het achterlicht ook ergens bij Ali of Gearbest te vinden? Of verkoopt Curious Joe die alleen? Als iemand een linkje heeft, graag... Ik kan het niet vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Op Marktplaats staan ze ook, scheelt verzendkosten vanuit Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deukie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-04-2023
Ooit stage gelopen bij een producent van 3D printers, toen veel gebruik gemaakt van thingiverse (https://www.thingiverse.com/). Net even gekeken, staan zo'n kleine 200 items voor de m365 op. Leuk als je toevallig iemand kent die een 3D printer heeft of je zou het via www.3dhubs.com kunnen laten printen door iemand in de buurt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 14:01
€ 342,95 M365
https://www.aliexpress.co...ard-M365/32826973243.html

Alleen nog zwart en uit Spanje.

Link vervangen door eentje zonder referral / tracking.

[ Voor 80% gewijzigd door Mx. Alba op 29-03-2019 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regnav
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-02-2022
Wat doen de meeste mensen hier? Wel of niet verzekerd met zo'n ding over straat?

Ik wil er heel graag een hebben. Als ik het goed begrijp moet je voor een verzekering een VIN nummer hebben, maar denk dat goedkeuring door de RDW niet zo eenvoudig is.

En als je politie ziet ga je dan gewoon steppen om minder op te vallen of cruise je gewoon zachtjes door?

Wil hem graag voor woon werk verkeer gebruiken met de trein. Lijkt me echt ideaal, maar door de onduidelijke wetgeving ben ik huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09

The Zep Man

🏴‍☠️

Regnav schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:36:
Wat doen de meeste mensen hier? Wel of niet verzekerd met zo'n ding over straat?
Niet verzekerd.
Ik wil er heel graag een hebben. Als ik het goed begrijp moet je voor een verzekering een VIN nummer hebben, maar denk dat goedkeuring door de RDW niet zo eenvoudig is.
Het RDW slaat geen VIN nummers meer in. Er zijn geen verzekeringsmaatschappijen die de step nu verzekeren.
En als je politie ziet ga je dan gewoon steppen om minder op te vallen of cruise je gewoon zachtjes door?
Meerdere keren langs politie gereden. Het boeit ze niet. Gewoon je netjes aan de verkeersregels houden alsof je een (snor)fiets bent en alles komt goed.
Wil hem graag voor woon werk verkeer gebruiken met de trein. Lijkt me echt ideaal, maar door de onduidelijke wetgeving ben ik huiverig.
De kans dat je gepakt wordt is klein. De impact is middelmatig (step afgepakt of boete). Het risico is klein.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drjake
  • Niet online
drjake schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Inderdaad, dat programma.
Het is de Emicro Condor X3 (zie https://we-all-wheel.com/productvergelijking)

Ps. als iemand mee wilt kijken hoe toch de 'throttle grip control' aan te krijgen (voor op privé terrein uiteraard :) ) Dan sta ik er voor open. Ben zelf al een beetje aan het zoeken geweest maar de bijgeleverde handleiding / support sites geven inzicht. Mss is het wel hardwarematig uitgeschakeld.
Update: blijkbaar heeft er iemand een probleem gehad met het 'locken' van het stuur (uitklappen), dus we worden allemaal gevraagd de e-step terug in te leveren voor controle. De leverancier geeft aan dat het nog niet eerder is voorgekomen, en ik heb zelf ook nergens last van. Een andere gebruiker (we zitten allemaal in een WhatsApp groep) heeft aan dat het was opgelost met een schroef aandraaien. Volgens mij valt het allemaal wel mee.

Enfin, ze zitten er in ieder geval boven op :)

Verder heb ik de step gisteren gebruikt op een oefenterrein voor hulpverleners in Antwerpen (voor mijn werk). Het was ideaal om even snel te verplaatsen tussen de verschillende oefenlocaties. Als je eenmaal de slag te pakken hebt kun je inderdaad met relatief weinig moeite snel rijden. Wel merk ik dat het allemaal niet zo stabiel is als het terrein wat oneffen is (hebben wss alle stepjes). Een fiets met grote wielen is toch wat stabieler en beter stuurbaar.

Ook moet ik zeggen voor het OV het niet heel handig is. Ik wil ook nog wel eens koffie meenemen, en samen met de step ben je dan toch veel aan het slepen. Ook op het werk is het weer in/uitklappen trap opdragen etc. Ipv even snel in een fietsenrek gooien. Een (OV-)fiets van het station nemen heeft toch zijn voordelen. Ik denk dat onze infrastructuur (fietsenstalling bijv) hier toch wat meer op ingericht is.

Uiteraard vrij use-case specifieke feedback, maar wie weet helpt het nog iemand :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:13
marcovit schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:13:
€ 342,95 M365
https://www.aliexpress.co...ard-M365/32826973243.html

Alleen nog zwart en uit Spanje.

[mbr]Link vervangen door eentje zonder referral / tracking.[/]
Thanx!
Besteld voor € 315,- na aftrek van een tweetal coupons, code LUCKY9 en cashback via CashbackXL.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:12:
[...]

Thanx!
Besteld voor € 315,- na aftrek van een tweetal coupons, code LUCKY9 en cashback via CashbackXL.
Ik had hem voor 335, ben helemaal de "AliExpress Anniversary codes" vergeten. :(
Codes kan je hier vinden: https://nl.pepper.com/aan...s-anniversary-codes-99453

@Mx. Alba Thanks voor het aanpassen, ik had hem direct vanuit me app gelinkt.
bottom line schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:03:
Kan je hem niet gebruiken als achterwiel? :o

[ Voor 20% gewijzigd door marcovit op 29-03-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
marcovit schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:31:
[...]

Kan je hem niet gebruiken als achterwiel? :o
ALL wheel drive :+ 8)
:D

Nee achterwiel gaat niet lukken. Zal wel zien. Kan de wielen ooit misschien nog wel gebruiken voor iets.
Zeepkist project ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10
The Zep Man schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:01:
[...]

De kans dat je gepakt wordt is klein. De impact is middelmatig (step afgepakt of boete). Het risico is klein.
Maar wel een fors staartrisico: rijd een omaatje omver met gebroken heup of schedelbasisfractuur als gevolg en betaal nog lang voor de medische kosten en letselschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Zo, ik heb er ook maar 1 besteld. Ben benieuwd :P (ook naar de reactie van de politie :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atlas schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:17:
Zo, ik heb er ook maar 1 besteld. Ben benieuwd :P (ook naar de reactie van de politie :+ )
Of niks.
Of een waarschuwing
Of een boete
Of 2 boetes
Of 3 boetes
Of inbeslagneming.

Meer keuze is er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
Rukapul schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:16:
[...]

Maar wel een fors staartrisico: rijd een omaatje omver met gebroken heup of schedelbasisfractuur als gevolg en betaal nog lang voor de medische kosten en letselschade.
Hoe werkt dit als je dit met een fiets doet ipv met een elektrische step?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

bleufred1 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Fiets valt niet onder de bijzondere bromfiets wet, dus je kunt op je WA verzekering aanspraak maken.
De steps vallen hier nog niet onder (want geen typegoedkeuring en kan autonoom voortbewegen (dus niet alleen trap ondersteuning)) dus geen verzekering waar je op terug kan vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
bleufred1 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Dan betaalt de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (AVP) die vrijwel iedereen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Rukapul schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:16:
[...]

Wat ook kan met een onverzekerde fiets. De meeste fietsen zijn onverzekerd en hebben meer kinetische energie dan een M365 (vergelijkbare snelheid, meer gewicht door de fiets zelf, meer gewicht door de mogelijkheid van volle fietstassen...).

[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 29-03-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01 09:38
The Zep Man schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:12:
[...]
Wat ook kan met een onverzekerde fiets. De meeste fietsen zijn onverzekerd en hebben meer kinetische energie dan een M365 (vergelijkbare snelheid, meer gewicht door de fiets zelf, meer gewicht door de mogelijkheid van volle fietstassen...).
Detail is natuurlijk wel dat een fiets wettelijk op de openbare weg mag en een elektrische step nog niet (tenzij deze voldoet aan alle keuringen enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Rushhour77 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:22:
[...]

Detail is natuurlijk wel dat een fiets wettelijk op de openbare weg mag en een elektrische step nog niet (tenzij deze voldoet aan alle keuringen enz.).
Een detail dat niet relevant is voor het besproken onderwerp. Als je een voetganger onverzekerd aanrijdt met een fiets of met een elektrische scooter, in beide gevallen ben je de klos. Of een voertuig 'illegaal' is of niet maakt daarvoor niets uit.

Verder, zie de topicwaarschuwing. Dit is ondertussen wel bekend.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 30-03-2019 10:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
Het is inmiddels bekend dat je meest elementaire beginselen van aansprakelijkheid en verzekeren niet kent en begrijpt. De misinformatie die je bij herhaling brengt is stuitend. En in dezelfde reactie verwijzen naar de topicwarning een ongepaste drogreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regnav
Voor de M365, welke wielen gebruiken jullie? Ik ben op zoek naar wielen zonder binnenband zodat ik nooit met een lekke band zit. Iemand van jullie ervaring/aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:44
Guys, help me out. 17 km, voornamelijk rechte asfalt fietspaden, 3km van die 17 km is stadsverkeer. Verder moet ik 1 hoog viaduct over. Ga ik dat makkelijk redden met een Xiaomi M365? Is geen vervanging voor dagelijks woon werk, maar lijkt me in de zomer toch weleens prettig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Brammos85 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 08:46:
Guys, help me out. 17 km, voornamelijk rechte asfalt fietspaden, 3km van die 17 km is stadsverkeer. Verder moet ik 1 hoog viaduct over. Ga ik dat makkelijk redden met een Xiaomi M365? Is geen vervanging voor dagelijks woon werk, maar lijkt me in de zomer toch weleens prettig
17km aan 1 stuk?
17km moet je op zich wel halen met een M365. Maar je laatste kilometers gaat je viaduct wel tegen een lagere acceleratie moeten :P
Op pagina 10-11 hebben we het al eens over deze range gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Denk dat 17 km al snel te veel word qua gebrek aan comfort om het vaak te doen , het is best een tijd geconcentreerd op dat ding staan.
zolang als je nog niet officieel met steps op de weg mag zal ik het zelf zo bij zo nog niet doen om er mee naar het werk te gaan (12.5km)echt te bang dat ze me ergens van de weg plukken.
Voor nu liever korte stukjes en zo onopvallend mogelijk proberen te blijven is mijn motto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
Techkiwi schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:21:
Denk dat 17 km al snel te veel word qua gebrek aan comfort om het vaak te doen , het is best een tijd geconcentreerd op dat ding staan.
Er zijn verschillende zadels beschikbaar zodat je kan zitten. Ik weet niet of dit ten koste gaat van de inklap mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
marcovit schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:51:
[...]

Er zijn verschillende zadels beschikbaar zodat je kan zitten. Ik weet niet of dit ten koste gaat van de inklap mogelijkheid.
Toch maar gekocht. Werk zal incidenteel zijn in de zomer, als het lekker weer is. Dat zadel ziet er comfy uit maar heb het idee dat oom agent je dan sneller lastig gaat vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:35
ik heb een alfawise en een segway es2. nu hebben ze beide voor en nadelen maar ik denk dat ik het grootste nadeel van de segway kan verhelpen door er een luchtbandje voor op te zetten.
heeft iemand hier al ervaring mee?

met de alfawise had ik een tubeless band die geen fietsenmaker erop kon leggen en vullen (en dat hij hard bleef) en daar zit nu een band met binnenband in en dat rijd heerlijk.

hoewel de segway vering heeft is het net niet conformabel genoeg.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 09:53
Ik ben mij ook een beetje gaan verdiepen en het is lastige materie allemaal.
Wel kwam ik dit tegen: "In maart 2019 verwacht de RDW de definitieve rapportage te kunnen toesturen aan de minister."
https://www.rdw.nl/over-r...rs/bijzondere-bromfietsen

Heeft iemand hier al wat van gehoord?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brammos85
Brammos85 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 17:51:
[...]

Toch maar gekocht. Werk zal incidenteel zijn in de zomer, als het lekker weer is. Dat zadel ziet er comfy uit maar heb het idee dat oom agent je dan sneller lastig gaat vallen
En juist vandaag komt mijn baas ineens op een Xiaomi M365 ripoff kloon het kantoor binnen sjezen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-05 11:40
Vandaag dit besteld! YouTube: How to install Xiaomi Electric Scooter Pro LED display on Xiaomi M36... mocht je net zo iets willen als de Pro is die een goede optie. Ben benieuwd, alleen kan ik mijn custom firmware wel gedag zeggen..

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Hij komt vandaaaaaaag binnen! Zin in! Enige waar ik me wel zorgen over maak is het verwisselen van banden bij lek rijden. Lees overal dat dat echt de hel op aarde is, en ben verre van handig. Hoe hebben jullie hiermee gedeald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 17:46

IJsrace

null

Brammos85 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:10:
Hij komt vandaaaaaaag binnen! Zin in! Enige waar ik me wel zorgen over maak is het verwisselen van banden bij lek rijden. Lees overal dat dat echt de hel op aarde is, en ben verre van handig. Hoe hebben jullie hiermee gedeald?
Je kunt tubeless honeycomb banden overwegen. Genoeg te vinden op o.a. Alliexpress ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:20
Dat is met de M365 volgens mij niet aan te bevelen; die gesoldeerde contacten van de batterij zijn redelijk kwetsbaar en met minder demping van de banden kunnen die best snel breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:31
Vandaag desondanks alle berichten toch maar eventjes langsgegaan bij de RDW in Schiedam om te kijken of ik mijn vriendin haar Ninebot es2 kon laten registreren, nadat ze helaas was aangehouden door de politie. Bij binnenkomst leek de keurmeester overtuigd, echter een nadat hij de documenten had doorgenomen gaf hij aan dat hij vorige week iemand met exact hetzeflde model ook had afgewezen. Simpelweg, al de steps die een VIN hadden gekregen van de RDW vorig jaar rond augustus-september zijn ingetrokken omdat de keurmeester destijds een fout had gemaakt. De VIN's waren niet conform de regelgeving. RDW zal alleen een VIN afgeven wanneer de step een europees registratienummer heeft. Toch wel jammer omdat in Parijs deze steps letterlijk op straat worden verhuurd aan toeristen om snel (en legaal) de stad door te gaan ...

Oh well, ik denk dat we maar moeten afwachten tot ze inzien dat dit soort steps gewoon op de weg mogen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Beetje de kip of het ei idee . Rdw wacht op staat, staat wacht op rdw , weten het beide niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

hollandje schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:50:
Vandaag desondanks alle berichten toch maar eventjes langsgegaan bij de RDW in Schiedam om te kijken of ik mijn vriendin haar Ninebot es2 kon laten registreren, nadat ze helaas was aangehouden door de politie. Bij binnenkomst leek de keurmeester overtuigd, echter een nadat hij de documenten had doorgenomen gaf hij aan dat hij vorige week iemand met exact hetzeflde model ook had afgewezen. Simpelweg, al de steps die een VIN hadden gekregen van de RDW vorig jaar rond augustus-september zijn ingetrokken omdat de keurmeester destijds een fout had gemaakt. De VIN's waren niet conform de regelgeving. RDW zal alleen een VIN afgeven wanneer de step een europees registratienummer heeft. Toch wel jammer omdat in Parijs deze steps letterlijk op straat worden verhuurd aan toeristen om snel (en legaal) de stad door te gaan ...

Oh well, ik denk dat we maar moeten afwachten tot ze inzien dat dit soort steps gewoon op de weg mogen :(
Kip-ei verhaal inderdaad...
Hoe was het gesprek met de politie? Is ze eraf gekomen met een waarschuwing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleufred1
Brammos85 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:10:
M365?
Rij er nu al ruim 8 maanden mee rond, nog geen lekke band gehad.
Zolang je geen lekke band krijgt hoef je er ook niet mee te dealen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
@Brammos85

Als je de banden goed op druk brengt zal 't misschien wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 09:53
Techkiwi schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:54:
Beetje de kip of het ei idee . Rdw wacht op staat, staat wacht op rdw , weten het beide niet.
Ik vind dit persoonlijk echt belachelijk.
We zijn een rijk westers land en betalen als inwoners mega veel belasting.
Dit moet gewoon geregeld worden.
Is er politiek eigenlijk aandacht voor?
Groenlinks ofzo die zal dit toch wel ondersteunen?
Of het wordt expres genegeerd omdat wij nederlanders moeten fietsen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
bleufred1 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:53:
[...]

M365?
Rij er nu al ruim 8 maanden mee rond, nog geen lekke band gehad.
Ja! Gister ontvangen en een eerste rondje gedaan. Toch nog wat onwennig, dat ding gaat HARD :o . Dit weekend eens uitgebreid mee gaan rijden, zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
  • Laatst online: 28-05 06:41
Brammos85 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:58:
[...]

Ja! Gister ontvangen en een eerste rondje gedaan. Toch nog wat onwennig, dat ding gaat HARD :o . Dit weekend eens uitgebreid mee gaan rijden, zin in!
Waar heb je hem gekocht? Ik zie dat hij nu ook bij een aantal Nederlandse webshops te koop is. Durfde hem niet bij aliexpress te kopen ivm garantie, blijft toch een behoorlijk bedrag. Zie ze voor €500,- voorbij komen. Ben benieuwd wat de beste prijs is in Nederland. Ik ga de step gewoon volgende week ergens bestellen,moet hem hebben van mezelf _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Rickky schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:51:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Ik zie dat hij nu ook bij een aantal Nederlandse webshops te koop is. Durfde hem niet bij aliexpress te kopen ivm garantie, blijft toch een behoorlijk bedrag. Zie ze voor €500,- voorbij komen. Ben benieuwd wat de beste prijs is in Nederland. Ik ga de step gewoon volgende week ergens bestellen,moet hem hebben van mezelf _/-\o_
Ali, levering uit Spanje in 4 dagen. 340 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 17:16
in belgie bij de FNAC zijn ze 400euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
Brammos85 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:53:
[...]

Ali, levering uit Spanje in 4 dagen. 340 geloof ik
Na 8 dagen wachten is de mijne eindelijk verzonden. Hopelijk nog 4 dagjes wachten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Atlas schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:18:
[...]

Kip-ei verhaal inderdaad...
Hoe was het gesprek met de politie? Is ze eraf gekomen met een waarschuwing?
Gesprek met de politie was al lastig omdat ze geen Nederlands spreekt, tolk moest gebeld worden e.d.. Moest eerst een motoragent volgen voor 5 minuten en toen kwam ze bij een hele politiemassa. Helaas boete gekregen voor het rijden met een voertuig dat is niet toegelaten op de nederlandse wegen en niet goedgekeurd is door de RDW. Dikke 389€ strafbeschikking ... Helaas was het tijdens een fietslicht campagne dus kon ze er echt niet onderuit komen en de politie moest heel veel uitzoeken voordat ze het strafbaar feit konden vastleggen. Ze heeft gelukkig wel de agent weten te overtuigen dat de step niet in beslag werd genomen, dat zou het helemaal afgemaakt hebben. Enig idee of de strafbeschiking aangevochten kan worden?

Gisteren dus voor het eerst echt haar step gebruikt als vervoersmiddel om naar de RDW te komen en het is zo simpel, snel en milieuvriendelijk. Snap er geen snars van dat hier in Nederland ze er zo moeilijk over doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom aanvechten? Had de politie geen gelijk dan?
Volgens mij zijn de meeste stepjes momenteel niet legaal op de Nederlandse weg.

Dus in de kast tot hij legaal is, of het risico lopen.
En dat doe je, want na de " waarschuwing" (ze hadden net zo goed de step in beslag kunnen nemen) ga jij er gister ook mee op de openbare weg rijden...

En veder, ja je kan het aanvechten. Hoe je dat moet doen staat achter op de brief met boete die je op de mat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Als ze licht had gehad had ze dus misschien door kunnen rijden , was mooi geweest .
Aanvechten lijkt me op het moment ook niet verstandig gezien het feit dat ze nog steeds verboden zijn op de openbare weg.verlies je altijd.wees maar blij dat step niet in beslag is genomen , zou ook mijn grootste zorg zijn als ze me zouden aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Techkiwi schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:11:
Als ze licht had gehad had ze dus misschien door kunnen rijden , was mooi geweest .
Aanvechten lijkt me op het moment ook niet verstandig gezien het feit dat ze nog steeds verboden zijn op de openbare weg.verlies je altijd.wees maar blij dat step niet in beslag is genomen , zou ook mijn grootste zorg zijn als ze me zouden aanhouden.
Oh ze reed wel gewoon met licht, de agent wilde de 'bromfiets' onderzoeken. En ja, aanvechten lijkt mij ook niet echt handig want de wet en website van segway zijn vrij duidelijk in regards to de step. Oh well, denk dat we maar wachten tot de RDW of het ministerie met iets komt 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Geloof dat de meeste mensen bij grootscheepse controles worden gepakt , rijd zelf het liefst binnendoor en probeer grote druktes ook zoveel mogelijk te vermijden .persoonlijk rijd ik best graag op het voetpad als er geen fietspad is , voetpad rijd beter dan klinkers of stenen .
Als het druk of onoverzichtelijk word stap ik al gauw af en loop een stuk.
Binnenstad vermijd ik ook nog zoveel mogelijk omdat er toch wel erg veel politie en handhaving rondloopt.
Is er btw al iemand die een lidl scooter heeft gezien /getest / gekocht ?
Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1181506

hollandje schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:57:
[...]

Gesprek met de politie was al lastig omdat ze geen Nederlands spreekt, tolk moest gebeld worden e.d.. Moest eerst een motoragent volgen voor 5 minuten en toen kwam ze bij een hele politiemassa. Helaas boete gekregen voor het rijden met een voertuig dat is niet toegelaten op de nederlandse wegen en niet goedgekeurd is door de RDW. Dikke 389€ strafbeschikking ... Helaas was het tijdens een fietslicht campagne dus kon ze er echt niet onderuit komen en de politie moest heel veel uitzoeken voordat ze het strafbaar feit konden vastleggen. Ze heeft gelukkig wel de agent weten te overtuigen dat de step niet in beslag werd genomen, dat zou het helemaal afgemaakt hebben. Enig idee of de strafbeschiking aangevochten kan worden?

Gisteren dus voor het eerst echt haar step gebruikt als vervoersmiddel om naar de RDW te komen en het is zo simpel, snel en milieuvriendelijk. Snap er geen snars van dat hier in Nederland ze er zo moeilijk over doen 8)7
Neejo 😱😱😱 - al de steps die een VIN hadden gekregen van de RDW vorig jaar rond augustus-september zijn ingetrokken, echt? Is er nog steeds geen update over RDW rapport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Anoniem: 1181506 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:53:
[...]

Neejo 😱😱😱 - al de steps die een VIN hadden gekregen van de RDW vorig jaar rond augustus-september zijn ingetrokken, echt? Is er nog steeds geen update over RDW rapport?
Keurmeester met wie ik sprak tijdens mijn keuring zei dat er een tijdje terug inderdaad een hoop VIN nummers waren ingeslagen terwijl dat niet mocht door bepaalde collega's. Daarna gaf hij aan dat ze weer ingetrokken waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regnav
Vandaag voor het eerst de m365 mee de trein in genomen. Vind hem best groot voor mee in de trein en vraag me af of dit mag van de NS. Iemand die hier meer over weet? Hoe nemen jullie hem mee de trein in? Hij past namelijk niet onder de stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:19
Ik heb de M365 ruim een maand mee genomen met de trein. Ik maak eigenlijk alleen gebruik van sprinters en ging dan bij het instappen gelijk om de hoek bij één van die drie stoelen zitten. De M365 past hier grotendeels onder als je 'm met het stuur onder de stoel zet. Veel nieuwsgierige blikken, maar ik heb niemand horen klagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

djmaster329 schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:59:
Ik heb de M365 ruim een maand mee genomen met de trein. Ik maak eigenlijk alleen gebruik van sprinters en ging dan bij het instappen gelijk om de hoek bij één van die drie stoelen zitten. De M365 past hier grotendeels onder als je 'm met het stuur onder de stoel zet. Veel nieuwsgierige blikken, maar ik heb niemand horen klagen :).
En ook nog geen vragen van de poltie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:19
Atlas schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:40:
[...]

En ook nog geen vragen van de poltie gehad?
Niet dat ik weet. Ik zal ongetwijfeld een keer in het zicht van een agent (in burger) geweest zijn, maar ik probeer drukke punten zo veel mogelijk te vermijden. Tot zover geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Zspirit schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:46:
[...]

Ik vind dit persoonlijk echt belachelijk.
We zijn een rijk westers land en betalen als inwoners mega veel belasting.
Dit moet gewoon geregeld worden.
Is er politiek eigenlijk aandacht voor?
Groenlinks ofzo die zal dit toch wel ondersteunen?
Of het wordt expres genegeerd omdat wij nederlanders moeten fietsen! >:)
Je kan altijd ervoor kiezen om individuele kamerleden van bepaalde partijen aan te schrijven. Het zijn ook gewoon mensen, misschien krijg je wel antwoord ;)

Als dat soort berichten vaak genoeg binnen komen, gaan ze er vanzelf wel wat mee doen. En ik zou het idd bij de groene partijen zoeken. GroenLinks en D66 voorop en misschien PvdD. Krijg je misschien ook nog wel een stand van zaken over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Pukson schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:51:
Vandaag dit besteld! YouTube: How to install Xiaomi Electric Scooter Pro LED display on Xiaomi M36... mocht je net zo iets willen als de Pro is die een goede optie. Ben benieuwd, alleen kan ik mijn custom firmware wel gedag zeggen..
Zojuist ontvangen en geïnstalleerd, werkt top! Met geluk is er ook een cfw uitgekomen om de top snelheid net wat hoger te krijgen 30km/h. 3 drive modes werken ook goed. 15/20/30 ;)

Krijg het niet goed op de foto
http://imgur.com/a/XwVTlXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@Pukson Mijn M365 zit al op v1.5.1, klopt het dat je met een dergelijke module (al dan niet Pro) toch weer CFWs kan flashen?

Zoals hier:
https://www.reddit.com/r/...wngrade_xiaomi_m365_from/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Pukson schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:32:
[...]

Zojuist ontvangen en geïnstalleerd, werkt top! Met geluk is er ook een cfw uitgekomen om de top snelheid net wat hoger te krijgen 30km/h. 3 drive modes werken ook goed. 15/20/30 ;)

Krijg het niet goed op de foto
http://imgur.com/a/XwVTlXL
Zag het net langskomen in de hackgroep, grappig om dit hier ook nu te zien :P.
Maar dus botox cfw werkt gewoon hiermee? Wil graag onder 1.4.3 blijven maar wel de display installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Rezk schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:27:
[...]

Zag het net langskomen in de hackgroep, grappig om dit hier ook nu te zien :P.
Maar dus botox cfw werkt gewoon hiermee? Wil graag onder 1.4.3 blijven maar wel de display installeren.
Was ik dan waarschijnlijk ;) Heb dus 1.5.5 cfw die in de groep werd gepost gebruikt. Werkt uitstekend en qua rijden merk ik geen verschil in vergelijking met 1.3.8 botox CFW

@RudolfR

Je moet op 1.4.3 of lager zitten meen ik gelezen te hebben om te kunnen updaten naar 1.5.5 Pro met DownG app. Dan werkt de display je flasht namelijk DRV, BLE en de BMS firmware

[ Voor 16% gewijzigd door Pukson op 08-04-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 12:21

NoE

Que?

Zojuist de witte besteld en een pro board. Ben benieuwd.

Btw, ze zijn helemaal van het padje hier in NL. Europeesch is die step gewoon geregeld maar hier weer niet. Nu moet je zelfs in a'dam een helm op!, moet niet gekker worden die bemoeizucht.

Aan de andere kant, is de step net zo verboden als de oxbow/hooverboard, dus eigenlijk kan mijn zoontje ook gewoon op de step? vallen beide namelijk in dezelfde categorie. (is er al een kind beboet?) Sowieso kan ik mijn niet voorstellen dat ie tot 16 moet wachten totdat ie er ook op mag steppen.... tijden veranderen alleen onze wetgeving niet.

Naar mijn mening moet ie gewoon onder een elektrische fiets vallen, met zo af en toe een afzet ;)

Btw, raar is nu ook, nu ik een Belgische opdrachtgever heb, daar met de step, vanuit het treinstation naar kantoor ga maar in NL een boete kan krijgen? lang leve Europa!

[ Voor 9% gewijzigd door NoE op 08-04-2019 15:26 ]

We love the smell of innovation in the morning!

Pagina: 1 ... 4 ... 46 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.