Robkazoe schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:31:
[...]
Toch nog even een vraagje. Als ze geen gashendel hebben, dan moet je dus nonstop echt steppen en geeft hij dan ondersteuning of is dit dan een gevalletje één keer een trap/kick geven en hij schiet door naar 25km/uur en je kunt daarna 1 km lang rijden zonder maar iets te moeten doen?
Om hier even op in te haken, en meteen een bijdrage te leveren aan dit topic (ik post zelden op Tweakers), kan ik wellicht iets van mijn (beperkte) ervaring delen. Ik heb namelijk via mijn werkgever de kans om 2 maanden deze step uit te proberen.
Gisteren opgehaald en dus al even geprobeerd (Delft en Den Haag). De step doet dus inderdaad ondersteuning. Wat wilt zeggen, je moet dus wel blijven steppen, maar dat kan -als je eenmaal op snelheid bent- met relatief weinig moeite. De 'step' die je maakt voelt meer aan alsof de step laat weten dat je er nog op staat en de snelheid aangeeft waarmee je wilt voortbewegen, je hoeft dus niet echt kracht te zetten. Let wel: de snelheid bepaal je dus wel door actief die snelheid te bereiken, maar eenmaal gehaald kun je het makkelijk behouden.
Het ding vouwt verder gemakkelijk op, maar is toch net iets te groot voor een volle intercity (althans in de coupe). En je kunt hem natuurlijk ook niet op straat laten staan. Ik ben er dus nog niet uit of het voor woon/werkverkeer (in mijn geval Breda - Delft - Uni) echt makkelijk is, een fiets op het station werkt ook fijn. Maar wellicht kom ik nog wat interessantere use-cases tegen.
Als ik eraan toe kom zal ik wel een wat uitgebreider verhaal erover posten, maar als jullie aangeven wat je wilt weten dan kan ik ook zo de info aanleveren, dan kunnen we het wellicht daarna bij elkaar zetten. Als iemand in de buurt woont (Breda) dan mag je ook natuurlijk even in persoon komen proberen (en zelf de ervaring hier posten

)
EDIT: En ja deze is legaal (iets dat mijn werkgever wel echt heel nadrukkelijk heeft uitgezocht. Volgens het bedrijf dat ze levert de eerste legale e-step in NL)
[
Voor 4% gewijzigd door
drjake op 27-03-2019 09:58
]