Toch nog even een vraagje. Als ze geen gashendel hebben, dan moet je dus nonstop echt steppen en geeft hij dan ondersteuning of is dit dan een gevalletje één keer een trap/kick geven en hij schiet door naar 25km/uur en je kunt daarna 1 km lang rijden zonder maar iets te moeten doen?aliberto schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:52:
[...]
De Falcon en de Condor X3 NL versies zijn legaal in Nederland. De non NL varianten hebben een gashendel daardoor niet toegestaan om Nederland.
De Peugeot is niet in Nederland toegestaan ondanks stepondersteuning.
Voor de Micro stepjes met stepondersteuning heb je geen verzekering nodig. Wordt gezien als een soort van elektrische fiets met trapondersteuning.
Het probleem wat ik persoonlijk ondervind en daarom bezwaarlijk vind om iets van Segway of Ninebot te kopen is ondersteuning en reserveonderdelen. In heel Zeeland zijn er letterlijk 0 dealers. Heb je een probleem dan kan je niet even snel om de hoek bij een dealer laten oplossen of onderhoud laten plegen.
Je krijgt dan telefonisch van Segway te horen dat je bijvoorbeeld naar Den Bosch moet gaan. (Ik woon in Vlissingen).
Voor de legale Segway i2 SE met een prijs van €8399 en een gewicht van 47,7kg verwacht ik toch echt betere service zoals thuis ophaal en breng service.
De Ninebot E+ kost €2999 en weegt 23,5kg.
Ik heb geen auto of autorijbewijs en een defect apparaat rondsleuren van 47,7kg of 23,5kg is niet mijn favoriete bezigheid. Deze moet voor mij werken en niet andersom. Accu's en banden zijn vaak één van de dingen die slijtage vertonen na een paar jaar. Succes met vervangen zou ik zeggen wanneer er geen goede dealerschap is in jouw buurt.
Wederom wint een step het op gebied van prijs, gewicht van de bovenstaande genoemde vervoersmiddelen.
Je krijgt dan telefonisch van Segway te horen dat je bijvoorbeeld naar Den Bosch moet gaan. (Ik woon in Vlissingen).
Voor de legale Segway i2 SE met een prijs van €8399 en een gewicht van 47,7kg verwacht ik toch echt betere service zoals thuis ophaal en breng service.
De Ninebot E+ kost €2999 en weegt 23,5kg.
Ik heb geen auto of autorijbewijs en een defect apparaat rondsleuren van 47,7kg of 23,5kg is niet mijn favoriete bezigheid. Deze moet voor mij werken en niet andersom. Accu's en banden zijn vaak één van de dingen die slijtage vertonen na een paar jaar. Succes met vervangen zou ik zeggen wanneer er geen goede dealerschap is in jouw buurt.
Wederom wint een step het op gebied van prijs, gewicht van de bovenstaande genoemde vervoersmiddelen.
Kennis begint met informatie vergaren.
Bijzondere bromfiets is toch alleen als er geen Europese goedkeuring voor is?? Maar gezien de traagheid van de overheid duurt het nog tot 2020 voordat er wat legaals voor de e-step komt...
in bijzonder bromfiets update staat voor nieuwe voertuigen:
Op elke as een rem, heeft een segway een aparte rem?? De ninebot kickscooter heeft ook geen aparte remmen, dus dat lijkt hem niet te worden. Als ik zo kijk snap ik niet hoe de Segway veiliger zou zijn dan een step...
in de richtlijnen update staat zelfs dat voor goedkeuring er zelfs richting moet worden aangeven met lichtsignalen...
in bijzonder bromfiets update staat voor nieuwe voertuigen:
Op elke as een rem, heeft een segway een aparte rem?? De ninebot kickscooter heeft ook geen aparte remmen, dus dat lijkt hem niet te worden. Als ik zo kijk snap ik niet hoe de Segway veiliger zou zijn dan een step...
in de richtlijnen update staat zelfs dat voor goedkeuring er zelfs richting moet worden aangeven met lichtsignalen...
Hmm, gister werd ik voorbij gefietst door een agent. Buiten een snelle blik over zijn schouder geen reactie.
Aan het tempo te zien was het ook niet zo dat hij onderweg was naar een melding
Beter dit dan dat ik de ES2 kwijt ben natuurlijk. Blijft gewoon een praktisch vervoersmiddel! Kan echt niet wachten tot men duidelijk heeft waar het heen gaat wat regelgeving betreft
Aan het tempo te zien was het ook niet zo dat hij onderweg was naar een melding
Beter dit dan dat ik de ES2 kwijt ben natuurlijk. Blijft gewoon een praktisch vervoersmiddel! Kan echt niet wachten tot men duidelijk heeft waar het heen gaat wat regelgeving betreft
@Robkazoe
Ik vond dit op YouTube misschien geeft het je een indicatie wat je kan verwachten van een step met stepondersteuning. Misschien in Amsterdam is het zelfs mogelijk om zo'n step uit te proberen voordat je deze koopt.
Er werd duidelijk op de website vermeld:
LET OP! We raden aan om de step eerst te proberen in de motion control modus. Het systeem vergt voor sommige mensen enige gewenning. Een eenmaal aangeschafte en gebruikte step kunnen wij helaas niet terugnemen.
Ik weet niet hoe goed je Duits is maar ik vond nog een uitgebreide video over de Eagle X3 op YouTube (niet NL versie).
Bij de Flykly wordt er gezegd: 1kick = 1km. Of het marketing prietpraat is weet ik niet maar vaak worden dingen mooier weergegeven dan de werkelijkheid.
Paar dagen terug zag ik op YouTube een filmpje over hoe slecht de luchtkwaliteit was in de grote steden. Er werd gezegd dat je ongeveer 10 sigaretten per dag aan luchtvervuiling doet inhaleren als je daar continu zou wonen.
Er zou naar oplossingen gekeken worden maar er werd geen woord gerept over stepjes en hoe schoon deze zijn.
Een gemiddeld persoon pakt al snel een auto of brommer voor korte afstanden (boodschappen of iemand wegbrengen).
Kortom de oplossing is er al lang genaamd stepjes en andere elektrische voertuigen welke de meeste niet op de openbare weg mogen, maar ondertussen wel klagen over luchtvervuiling

@flessuh
Het kan zijn dat je geluk heb gehad. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat je echt aan de beurt bent voor een boete.
Persoonlijk lijkt het mij geen fijn idee dat je telkens om je heen moet kijken waar politie rijdt en of je wel of niet een boete gaat krijgen of erger nog dat je step in beslag genomen kan worden.
@bengek RDW over Bijzondere Bromfietsen
Ik vond dit op YouTube misschien geeft het je een indicatie wat je kan verwachten van een step met stepondersteuning. Misschien in Amsterdam is het zelfs mogelijk om zo'n step uit te proberen voordat je deze koopt.
Er werd duidelijk op de website vermeld:
LET OP! We raden aan om de step eerst te proberen in de motion control modus. Het systeem vergt voor sommige mensen enige gewenning. Een eenmaal aangeschafte en gebruikte step kunnen wij helaas niet terugnemen.
Ik weet niet hoe goed je Duits is maar ik vond nog een uitgebreide video over de Eagle X3 op YouTube (niet NL versie).
Bij de Flykly wordt er gezegd: 1kick = 1km. Of het marketing prietpraat is weet ik niet maar vaak worden dingen mooier weergegeven dan de werkelijkheid.
Paar dagen terug zag ik op YouTube een filmpje over hoe slecht de luchtkwaliteit was in de grote steden. Er werd gezegd dat je ongeveer 10 sigaretten per dag aan luchtvervuiling doet inhaleren als je daar continu zou wonen.
Er zou naar oplossingen gekeken worden maar er werd geen woord gerept over stepjes en hoe schoon deze zijn.
Een gemiddeld persoon pakt al snel een auto of brommer voor korte afstanden (boodschappen of iemand wegbrengen).
Kortom de oplossing is er al lang genaamd stepjes en andere elektrische voertuigen welke de meeste niet op de openbare weg mogen, maar ondertussen wel klagen over luchtvervuiling

@flessuh
Het kan zijn dat je geluk heb gehad. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat je echt aan de beurt bent voor een boete.
Persoonlijk lijkt het mij geen fijn idee dat je telkens om je heen moet kijken waar politie rijdt en of je wel of niet een boete gaat krijgen of erger nog dat je step in beslag genomen kan worden.
@bengek RDW over Bijzondere Bromfietsen
[ Voor 90% gewijzigd door aliberto op 27-02-2019 12:56 ]
Voor ~400 EUR accepteert men een stuk sneller dat het een vervoersmiddel betreft waar men zelf wat onderhoud aan moet plegen, bijvoorbeeld door met vooruitziende blik zaken online te bestellen voordat ze een probleem vormen. Ook zijn ze best wel goed onderhoudbaar omdat ze zo simpel zijn.aliberto schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:09:
Deze modificatie van een M365 is wel leuk. Maximale afstand op een acculading oprekken van 30 km naar 80 km.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
In de praktijk loop ik tegen 3 nadelen aan.
1:nog steeds niet legaal, geloof niet dat er hier in Ehn veel prio ligt om ze van de weg te halen maar je moet maar net de verkeerde agent tegenkomen of dat er iets misgaat.
2:weinig laadruimte. Los ik op door altijd een compacte plastic rugzakje bij te hebben maar houd niet over.
3: jat gevoelig. Ik heb een kettingslotje maar laat hem echt niet graag ergens buiten onbeheerd achter. Gelukkig kan ik hem bijna altijd binnen kwijt
1:nog steeds niet legaal, geloof niet dat er hier in Ehn veel prio ligt om ze van de weg te halen maar je moet maar net de verkeerde agent tegenkomen of dat er iets misgaat.
2:weinig laadruimte. Los ik op door altijd een compacte plastic rugzakje bij te hebben maar houd niet over.
3: jat gevoelig. Ik heb een kettingslotje maar laat hem echt niet graag ergens buiten onbeheerd achter. Gelukkig kan ik hem bijna altijd binnen kwijt
Ik ben al een handjevol keer langs agenten gereden. Ze kijken niet eens op. Desalniettemin begrijp ik dat dit een pijnpunt is. Ook ik had het liever legaal gezien (en ben zelfs bereid daarvoor wat geld neer te leggen).Techkiwi schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:08:
In de praktijk loop ik tegen 3 nadelen aan.
Koop een leuke Nomatic, of koop een bagagedrager.2:weinig laadruimte. Los ik op door altijd een compacte plastic rugzakje bij te hebben maar houd niet over.tie gereden.
Je kan hem met een handboei-achtig iets ook verankeren aan het frame i.p.v. (enkel) aan het achterwiel. Maar ja, in Nederland vertrouw ik een fiets ook nergens buiten, tenzij het een wrak is/lijkt.3: jat gevoelig. Ik heb een kettingslotje maar laat hem echt niet graag ergens buiten onbeheerd achter. Gelukkig kan ik hem bijna altijd binnen kwijt
Sinds gisteren ook eigenaar van een Xiaomi m365 en vandaag voor het eerst naar werk gereden. Geweldig ding zeg! Je zoeft het verkeer zo voorbij en gaat sneller dan de gemiddelde fiets. Ik merk wel al dat ik de oplader mee moet nemen want de range is niet super spannend (ongeveer 20km op normale mode). De eco mode wil ik nauwelijks gebruiken omdat je dan trager gaat dan een fiets. Overigens is die mode wel handig als je de politie op de hoek ziet om niet teveel op te vallen
Ik denk dat ik eens ga kijken naar custom firmware want op lange rechte stukken krijg ik de neiging in competitie te willen gaan met scooters

Ik denk dat ik eens ga kijken naar custom firmware want op lange rechte stukken krijg ik de neiging in competitie te willen gaan met scooters
Heb je niet ook een limited stand die je in kunt stellen als bij de ES2 via de app?Rezk schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:31:
Sinds gisteren ook eigenaar van een Xiaomi m365 en vandaag voor het eerst naar werk gereden. Geweldig ding zeg! Je zoeft het verkeer zo voorbij en gaat sneller dan de gemiddelde fiets. Ik merk wel al dat ik de oplader mee moet nemen want de range is niet super spannend (ongeveer 20km op normale mode). De eco mode wil ik nauwelijks gebruiken omdat je dan trager gaat dan een fiets. Overigens is die mode wel handig als je de politie op de hoek ziet om niet teveel op te vallen![]()
15km/u is prima vs fietsen toch? En ook minder kans dat de politie je er uit pikt
Ik heb hem sinds een week en het zelfde gevoel, is eigenlijk gewoon genieten op zo'n ding! Ik rij er elke dag 10kilometer naar de trein en 10 kilometer weer terug, laad hem op het werk op. Helemaal perfect.Rezk schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:31:
Sinds gisteren ook eigenaar van een Xiaomi m365 en vandaag voor het eerst naar werk gereden. Geweldig ding zeg! Je zoeft het verkeer zo voorbij en gaat sneller dan de gemiddelde fiets. Ik merk wel al dat ik de oplader mee moet nemen want de range is niet super spannend (ongeveer 20km op normale mode). De eco mode wil ik nauwelijks gebruiken omdat je dan trager gaat dan een fiets. Overigens is die mode wel handig als je de politie op de hoek ziet om niet teveel op te vallen![]()
Je hebt de ECO mode, die zet hem volgens mij op max 18km/u neer. Maar dat voelt wel heel traag t.o.v de maximale snelheid. Wil ook nog even met de custom firmware prutsen om hem op 31 te krijgen.flessuh schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:18:
[...]
Heb je niet ook een limited stand die je in kunt stellen als bij de ES2 via de app?
15km/u is prima vs fietsen toch? En ook minder kans dat de politie je er uit pikt
[ Voor 20% gewijzigd door rscheper op 28-02-2019 10:22 ]
Je opmerking over eco-mode klopt. Aan custom firmware valt niet veel te 'prutsen'. Hier kan je een firmware genereren. Mogelijk moet je een gepatchte firmware flasher gebruiken.rscheper schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:18:
Je hebt de ECO mode, die zet hem volgens mij op max 18km/u neer. Maar dat voelt wel heel traag t.o.v de maximale snelheid. Wil ook nog even met de custom firmware prutsen om hem op 31 te krijgen.
Natuurlijk is dit alles op eigen risico. Hou er rekening mee dat met een hogere snelheid de maximale afstand op een acculading waarschijnlijk lager zal zijn, en dat je accu en motor mogelijk sneller slijten. Besef ook dat zulke hoge snelheden zonder helm best wel gevaarlijk zijn. Ja, 25 km/h is gevaarlijk. 31 km/h nog meer. Het is niet voor niets dat de maximumsnelheid van snorfietsen 25 km/h is, en dat zelfs voor dat soort voertuigen in de toekomst een helm verplicht zal zijn.
Kwam deze tegen. linkje
in ieder geval 1 step in beslag genomen..
Ben toch wel benieuwd wat daarmee gebeurd is... Had iig wel een mooi telefoonhoudertje erop gemonteerd.bleufred1 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:07:
Kwam deze tegen. linkje
Iemand kan daar dus goedkoop een m365 gaan scoren, die durft!bleufred1 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:07:
Kwam deze tegen. linkje
Het grote probleem momenteel is de Nederlandse wetgeving.
De markt wordt overspoelt met niet legale elektrische voertuigen. Lijkt geen eind aan te komen.
Er zijn legale elektrische voertuigen beschikbaar maar echter lees ik hier veel reacties als:
" De legale stepjes zijn een factor 3 duurder dat ga ik niet doen (meer een morele kwestie) . Dan neem ik liever een illegale step voor €400 en speel ik voor eigen rechter en overtreed bewust de Nederlandse wetgeving. Dan neem ik boetes, inbeslagname step of onverzekerd rondrijden met alle gevolgen van dien voor lief. "
Voor mij een zorgwekkende houding als ik eerlijk ben
Maar ondertussen lees ik wel vele berichten over bang zijn inbeslagname en boetes.
Je hebt bewust gekozen voor een niet legale step dan zou dit niet eens hier besproken moeten worden naar mijn mening.
Het is goed dat iemand zijn ervaring deelt maar gaan we het hier voornamelijk over regelgeving en/of boetes hebben?
Sorry dat ik dit zo zeg, maar eigenlijk zou iemand met een gezond verstand al direct bij het lezen van dit Topic bij zichzelf te rade gaan en denken: " Waar ga ik aan beginnen".
Als je echt elektrische voertuig wilt hebben en op wilt rondrijden zal je helaas je morele € kwestie moeten raadplegen voor legale alternatieven of net zo lang wachten totdat de Nederlandse wetgeving is aangepast zodat vele stepjes wel toegelaten worden.
Ik heb met legale alternatieven aangetoond dat het wel mogelijk is om op een elektrische step rond te rijden. Misschien beter om in de toekomst hierover te discussiëren?
De markt wordt overspoelt met niet legale elektrische voertuigen. Lijkt geen eind aan te komen.
Er zijn legale elektrische voertuigen beschikbaar maar echter lees ik hier veel reacties als:
" De legale stepjes zijn een factor 3 duurder dat ga ik niet doen (meer een morele kwestie) . Dan neem ik liever een illegale step voor €400 en speel ik voor eigen rechter en overtreed bewust de Nederlandse wetgeving. Dan neem ik boetes, inbeslagname step of onverzekerd rondrijden met alle gevolgen van dien voor lief. "
Maar ondertussen lees ik wel vele berichten over bang zijn inbeslagname en boetes.
Je hebt bewust gekozen voor een niet legale step dan zou dit niet eens hier besproken moeten worden naar mijn mening.
Het is goed dat iemand zijn ervaring deelt maar gaan we het hier voornamelijk over regelgeving en/of boetes hebben?
Sorry dat ik dit zo zeg, maar eigenlijk zou iemand met een gezond verstand al direct bij het lezen van dit Topic bij zichzelf te rade gaan en denken: " Waar ga ik aan beginnen".
Als je echt elektrische voertuig wilt hebben en op wilt rondrijden zal je helaas je morele € kwestie moeten raadplegen voor legale alternatieven of net zo lang wachten totdat de Nederlandse wetgeving is aangepast zodat vele stepjes wel toegelaten worden.
Ik heb met legale alternatieven aangetoond dat het wel mogelijk is om op een elektrische step rond te rijden. Misschien beter om in de toekomst hierover te discussiëren?
[ Voor 11% gewijzigd door aliberto op 28-02-2019 18:56 ]
In het andere topic bleef je die dingen ook als "alternatief" bestempelen, maar dat zijn ze niet. Een alternatief zie ik als een voorwerp dat gelijkwaardige specificaties heeft, en dat is met de huidige wetgeving niet mogelijk. Dus geen wonder dat jouw "alternatieven" niet aanslaan, ze sluiten niet aan op de wens.aliberto schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:23:
Het grote probleem momenteel is de Nederlandse wetgeving.
Stel jij had wél je rijbewijs en je zocht een kleine stadsauto, maar die zijn niet legaal. Dus post ik: een Dodge Ram, een ambulance van domeinen, een vorkheftruck, en een McLaren. Tja, de een is veel te groot voor in de stad, de ander is té specifiek ingericht of kan slechts een bepaalde rol vervullen, en de laatste is gewoon te duur en onpraktisch. Top! Niet meer zeuren dat het niet legaal kan, want deze opties zijn prima
Nu zijn deze voertuigen te opzichtig om onopvallend over straat te gaan, maar een step is dermate praktisch dat ik me goed kan voorstellen dat men het risico wel neemt.
Denk idd dat als we het alleen nog maar over legale electrische steps zouden hebben deze forum voorlopig erg rustig zou worden.
Persoonlijk zie ik liever meer legale en elegale steps op de weg .
Verhoogd de noodzaak van duidelijke wetgeving
Persoonlijk zie ik liever meer legale en elegale steps op de weg .
Verhoogd de noodzaak van duidelijke wetgeving
[ Voor 31% gewijzigd door Techkiwi op 28-02-2019 23:02 ]
Ik zou ook wel auto willen rijden ondanks ontbreken rijbewijs. Maar toch doe ik dat niet omdat je niet verzekerd bent of omdat je iemand letsel kan toebrengen. Politie kan me beboeten en verdere problemen van dien.nst6ldr schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:15:
[...]
In het andere topic bleef je die dingen ook als "alternatief" bestempelen, maar dat zijn ze niet. Een alternatief zie ik als een voorwerp dat gelijkwaardige specificaties heeft, en dat is met de huidige wetgeving niet mogelijk. Dus geen wonder dat jouw "alternatieven" niet aanslaan, ze sluiten niet aan op de wens.
Stel jij had wél je rijbewijs en je zocht een kleine stadsauto, maar die zijn niet legaal. Dus post ik: een Dodge Ram, een ambulance van domeinen, een vorkheftruck, en een McLaren. Tja, de een is veel te groot voor in de stad, de ander is té specifiek ingericht of kan slechts een bepaalde rol vervullen, en de laatste is gewoon te duur en onpraktisch. Top! Niet meer zeuren dat het niet legaal kan, want deze opties zijn prima![]()
Nu zijn deze voertuigen te opzichtig om onopvallend over straat te gaan, maar een step is dermate praktisch dat ik me goed kan voorstellen dat men het risico wel neemt.
Er bestaat ook zoiets als zelfbeheersing en eigen verantwoording.
Als je ergens het niet mee eens bent kan je stemmen met je portemonnee bijvoorbeeld. Gewoon het product niet kopen. Dus als jij/ men het te duur / onpraktisch / lelijk / lomp vind laat je gewoon het product in de winkel liggen. Dit kan 2 uitwerkingen hebben:
Product wordt goedkoper of beter gemaakt om meer publiek te trekken, of het product verdwijnt van de markt.
Het is natuurlijk gedrag dat men naar alternatieven gaat zoeken. Dat doet iedereen (ik ook), maar daarbij is het niet de bedoeling dat men bewust de wetgeving overtreed.
Qua prijzen van legale stepjes, deze zijn vanaf €900 euro te vinden. Dit is redelijk betaalbaar als je het mij vraagt. Een nieuwe elektrische fiets begint ook rond deze prijsklasse. Nieuwe bromscooters zijn duurder.
Kijken we naar een Segway i2 SE met een prijs van €8399 dan kan ik begrijpen dat dit al eerder een onhaalbare prijs is.
Het leven bestaat uit keuzes, geld en geduld. Het is echter de vraag welke keuzes maak jij persoonlijk en waar geef jij je geld liever aan uit.
*** jij of je is in algemene vorm niet persoonlijke vorm
Echter zijn die legale steps bij lange na niet zo compact als de steps die hier veelvuldig worden gebruikt; ze zijn tenslotte eerder een soort fiets..Zo komen ze door die keuring heen.
er ontbreekt gewoon een deel wetgeving; nergens in de wet wordt een voertuig als een elektrische step omschreven en dus valt deze nergens onder, en hoe meer stepjes er komen, hoe sneller dit wordt aangevuld.. welke kant op dan ook.
er ontbreekt gewoon een deel wetgeving; nergens in de wet wordt een voertuig als een elektrische step omschreven en dus valt deze nergens onder, en hoe meer stepjes er komen, hoe sneller dit wordt aangevuld.. welke kant op dan ook.
Je bedoelt je gemodificieerde steps waarvoor je een brommerrijbewijs en weet ik wat nog nodig hebt?aliberto schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:23:
Met jou 'legaal' lijstje laat je ook echt zien hoe een warboel de Nederlandse overheid het ervan heeft gemaakt.
En moet jij je dan aanpassen omdat hun er zich niets van willen aantrekken/malcompetent zijn terwijl het in elk ander land van Europa wel mag?
Rustig verder steppen, de opmars van elektrische steps kan je nu echt niet meer tegenhouden.
Je hebt gelijk dat het niet geheel duidelijk is. Maar je kan verkopende partij toch vragen of de voertuig naar wens legaal is voor de openbare weg . Dan weet je waar je gelijk aan toe bent.bottom line schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 00:15:
[...]
Je bedoelt je gemodificieerde steps waarvoor je een brommerrijbewijs en weet ik wat nog nodig hebt?
Met jou 'legaal' lijstje laat je ook echt zien hoe een warboel de Nederlandse overheid het ervan heeft gemaakt.
En moet jij je dan aanpassen omdat hun er zich niets van willen aantrekken/malcompetent zijn terwijl het in elk ander land van Europa wel mag?
Rustig verder steppen, de opmars van elektrische steps kan je nu echt niet meer tegenhouden.
Qua bromfiets (AM) rijbewijs:
Ik heb deze ook moeten halen omdat ik een gemotoriseerd voertuig deed besturen. Zo gek is dat nog niet. Je leert tevens de verkeersregels en dat kan opzicht geen kwaad. Rijbewijs is tenslotte voor de rest van je leven. Wel moet deze elke 10 jaar vernieuwd worden.
Voor mensen met een autorijbewijs:
Er staat op je rijbewijs al automatisch AM op dus je kan probleemloos direct op een brommer of step rijden.
En een WA-verzekering afsluiten is zeker geen luxe. Ik ben al eens over de motorkap van een auto gevlogen omdat een bestuurder van een auto mij niet zag en de pas afsneed (dode hoek). Door de WA-verzekering werd alles vergoed aan scooter en ik was niet schuldig.
Heb je geen verzekering en je was niet schuldig aan de situatie dan heb je geen poot om op te staan. Je bent dan verder van huis. Je zal dan de voertuigschade / kapotte kleding / defecte telefoon door val , maar je zal ook de schade aan van de tegenpartij zijn auto moeten betalen. Geloof me dit kan oplopen tot een getal met 4 cijfers.
Bij mijn scooter was toendertijd al de schade ongeveer tegen de €2000 (was 4000 gulden in 2001).
Jij kan dan wel een goede bestuurder zijn in het verkeer maar je weet nooit wat een ander doet.
Je kan me een zeur/ zeikert vinden met het onderwerp legale stepjes. Maar om heel eerlijk te zijn reed ik vroeger ook 1 jaar zonder bromfiets certificaat rond. Ontsprong telkens de dans bij rollerbank testen of andere politie controles en wanneer deze er waren reed ik express om, altijd omkijken voor de politie.
Mijn rijbewijs had ik net 1 maand en toen vloog ik over de motorkap van een auto heen.
Gelukkig had ik mijn rijbewijs net, anders had ik veel ergere problemen kunnen hebben.
Na het ongeluk begreep ik pas hoe stom ik bezig was voordat ik een rijbewijs had.
Je bent jong en onverstandig, nu ouder en aldoende wijzer (om het zo maar onder die noemer te scharen).
Daarom probeer ik mensen te waarschuwen om niet onverstandig op een illegale step te rijden.
Vrijheid is niet te koop, een AM rijbewijs en verzekering wel.
Het volgende is misschien een kromme vergelijking maar begin 2000 deed bijna iedereen downloaden van het internet mede omdat het nieuw was. Wat maakte het uit. Er waren geen regels. Ook was er meer content te vinden via illegale bronnen dan vanuit legale bronnen. Dit laatste is afgelopen jaren sterk verbeterd. Maar toen had men de houding: Waarom zou ik meer betalen via de legale weg als het ook goedkoop via de illegale manier kan.
Het digitale regelgeving voor downloaden uit illegale bronnen heeft ruim 14 a 16 jaar geduurd. Door boetes zijn vele mensen nu gestopt met downloaden uit illegale bronnen. Anno 2019 kijkt men je bijna raar aan als jij zegt dat je illegaal download. Men vind het schoftig. Terwijl begin 2000 was het juist stoer en gaaf om te downloaden.
Waar ik naartoe wil gaan is:
Mensen spelen voor eigen rechter omdat ze vinden dat ze er recht op hebben. Maar omdat iemand dat vind hoeft nog steeds niet zo te zijn dat ie gelijk hebt. Door regelgeving/ boetes worden mensen juist gevormd/ opgevoed. Over 10 jaar zal je waarschijnlijk geheel anders tegen de situatie aankijken dan dat je dit nu doet.
[ Voor 19% gewijzigd door aliberto op 01-03-2019 04:14 ]
Maar, qua snelheid en gewicht, vergelijk ik dit dus met een (elek) fiets. Ik heb hem ook gekocht in plaats van een elektrische fiets. vrouw had wel een elektrische fiets, beide met prijslimiet €400.aliberto schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 03:26:
[...]
Je hebt gelijk dat het niet geheel duidelijk is. Maar je kan verkopende partij toch vragen of de voertuig naar wens legaal is voor de openbare weg . Dan weet je waar je gelijk aan toe bent.
Qua bromfiets (AM) rijbewijs:
Ik heb deze ook moeten halen omdat ik een gemotoriseerd voertuig deed besturen. Zo gek is dat nog niet. Je leert tevens de verkeersregels en dat kan opzicht geen kwaad. Rijbewijs is tenslotte voor de rest van je leven. Wel moet deze elke 10 jaar vernieuwd worden.
Voor mensen met een autorijbewijs:
Er staat op je rijbewijs al automatisch AM op dus je kan probleemloos direct op een brommer of step rijden.
En een WA-verzekering afsluiten is zeker geen luxe. Ik ben al eens over de motorkap van een auto gevlogen omdat een bestuurder van een auto mij niet zag en de pas afsneed (dode hoek). Door de WA-verzekering werd alles vergoed aan scooter en ik was niet schuldig.
Heb je geen verzekering en je was niet schuldig aan de situatie dan heb je geen poot om op te staan. Je bent dan verder van huis. Je zal dan de voertuigschade / kapotte kleding / defecte telefoon door val , maar je zal ook de schade aan van de tegenpartij zijn auto moeten betalen. Geloof me dit kan oplopen tot een getal met 4 cijfers.
Bij mijn scooter was toendertijd al de schade ongeveer tegen de €2000 (was 4000 gulden in 2001).
Jij kan dan wel een goede bestuurder zijn in het verkeer maar je weet nooit wat een ander doet.
Je kan me een zeur/ zeikert vinden met het onderwerp legale stepjes. Maar om heel eerlijk te zijn reed ik vroeger ook 1 jaar zonder bromfiets certificaat rond. Ontsprong telkens de dans bij rollerbank testen of andere politie controles en wanneer deze er waren reed ik express om, altijd omkijken voor de politie.
Mijn rijbewijs had ik net 1 maand en toen vloog ik over de motorkap van een auto heen.
Gelukkig had ik mijn rijbewijs net, anders had ik veel ergere problemen kunnen hebben.
Na het ongeluk begreep ik pas hoe stom ik bezig was voordat ik een rijbewijs had.
Je bent jong en onverstandig, nu ouder en aldoende wijzer (om het zo maar onder die noemer te scharen).
Daarom probeer ik mensen te waarschuwen om niet onverstandig op een illegale step te rijden.
Het volgende is misschien een kromme vergelijking maar begin 2000 deed bijna iedereen downloaden van het internet mede omdat het nieuw was. Wat maakte het uit. Er waren geen regels. Ook was er meer content te vinden via illegale bronnen dan vanuit legale bronnen. Dit laatste is afgelopen jaren sterk verbeterd. Maar toen had men de houding: Waarom zou ik meer betalen via de legale weg als het ook goedkoop via de illegale manier kan.
Het digitale regelgeving voor downloaden uit illegale bronnen heeft ruim 14 a 16 jaar geduurd. Door boetes zijn vele mensen nu gestopt met downloaden uit illegale bronnen. Anno 2019 kijkt men je bijna raar aan als jij zegt dat je illegaal download. Men vind het schoftig. Terwijl begin 2000 was het juist stoer en gaaf om te downloaden.
Mensen spelen voor eigen rechter omdat ze vinden dat ze er recht op hebben. Maar omdat iemand dat vind hoeft nog steeds niet zo te zijn dat ie gelijk hebt. Door regelgeving/ boetes worden mensen juist gevormd/ opgevoed. Over 10 jaar zal je waarschijnlijk geheel anders tegen de situatie aankijken dan dat je dit nu doet.
Ik snap de vergelijking dan ook niet met een brommer van 8x het gewicht.
Met een elektrische fiets heb je ook geen rijbewijs/verzekering nodig.
Zolang de regelgeving niet duidelijk sta ik er ook op als zijnde een elektrisch fiets < 25 km/h.
Toen ik een klein kind was met een normaal stepje ben ik ook wel eens op iemand motorkap beland, overigens niet mijn schuld. dat heeft toch helemaal niet met mijn verzekering/rijbewijs te maken?
De auto zijn verzekering is de enige die hier interessant is. Deze zal jou (en afhankelijk van zijn verzekering ook zijn) schade moeten vergoeden.
Compleet mee oneens.
Je bent het niet eens met de mensen die onverzekerd rondrijden. Oké, dat kan. Blijkbaar hebben ze daar zelf minder problemen mee. Klaar, afgedaan.
Een winkel is niet verplicht om juridisch advies te geven, beter nog, het lijkt me zeer onverstandig om daar naar te handelen aangezien het geen stand houd bij de rechter. "De winkel zei dat het mocht" kan natuurlijk niemand wat mee.aliberto schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 03:26:
[...]
Je hebt gelijk dat het niet geheel duidelijk is. Maar je kan verkopende partij toch vragen of de voertuig naar wens legaal is voor de openbare weg . Dan weet je waar je gelijk aan toe bent.
En dat geldt dus (jammergenoeg) niet voor fietsers, en het gros van de gebruikers hier trekt de vergelijking met dat voertuig in plaats van een scooter of brommer aangezien deze meer in de buurt komt qua gewicht en afmeting.aliberto schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 03:26:
[...]
Je was niet schuldig omdat je WA verzekerd was? Dit zegt meer over jou dan over de automobilist.aliberto schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 03:26:
[...]
Ongetwijfeld waar. Het punt is alleen dat ik niemand in dit topic, noch het andere topic (die ene waar je niet meer bij mocht), enige poging heb zien doen om dit tegen te spreken of ontkrachten. Met andere woorden, je bent wederom een argument aan het richten op niemand.aliberto schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 03:26:
[...]
Je bent het niet eens met de mensen die onverzekerd rondrijden. Oké, dat kan. Blijkbaar hebben ze daar zelf minder problemen mee. Klaar, afgedaan.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar met een AM rijbewijs en verzekering kan je slechts op een van die waardeloze "alternatieven" rondrijden. Die apparaten met specificaties waar niemand op zit te wachten.aliberto schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 03:26:
[...]
Dit zegt meer over jou dan over downloaders. Dit hele epistel is een projectie van jouw gedachtengoed en gebaseerd op niks dan aannames. Ongeacht mijn mening op het onderwerp.aliberto schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 03:26:
[...]
Áls je dan zo graag elektrisch voertuig wilt hebben en legaal de weg op wilt en compact dan zou een elektrische vouwfiets een alternatief kunnen zijn.bleufred1 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:18:
[...]
Maar, qua snelheid en gewicht, vergelijk ik dit dus met een (elek) fiets. Ik heb hem ook gekocht in plaats van een elektrische fiets. vrouw had wel een elektrische fiets, beide met prijslimiet €400.
Ik snap de vergelijking dan ook niet met een brommer van 8x het gewicht.
Met een elektrische fiets heb je ook geen rijbewijs/verzekering nodig.
Zolang de regelgeving niet duidelijk sta ik er ook op als zijnde een elektrisch fiets < 25 km/h.
Toen ik een klein kind was met een normaal stepje ben ik ook wel eens op iemand motorkap beland, overigens niet mijn schuld. dat heeft toch helemaal niet met mijn verzekering/rijbewijs te maken?
De auto zijn verzekering is de enige die hier interessant is. Deze zal jou (en afhankelijk van zijn verzekering ook zijn) schade moeten vergoeden.
Het gaat in de wetgeving er vooral om dat wanneer jij met een voertuig gas geeft met behulp van een gashendel of pedaal dan ben jij gemotoriseerd voertuig voertuig aan het bedienen/besturen. Of het nou een brommer of een step is maakt in dit geval niet uit. Eveneens maakt het gewicht van het voertuig niet uit.
Ik heb wel eens de vraag gesteld aan ministerie van wegverkeer: " Stel autonome auto's worden gangbaarder, ik heb geen rijbewijs en wordt door een autonome auto getransporteerd van plek A naar B, mag ik dan deelnemen of een autonome auto bezitten? Tenslotte bestuur ik de auto niet".
Het antwoord wat ik kreeg was:
Er is geen duidelijke regelgeving hiervoor en er wordt nog steeds over gediscussieerd, maar voorlopig moest je een rijbewijs hebben.
Dus technologie streeft wetgeving wederom voorbij.
De wetgeving zegt: Zodra je deelneemt aan het verkeer met een gemotoriseerd voertuig d.m.v. een gashendel dan heb je een verzekering en rijbewijs nodig. Duidelijker kan het niet lijkt mij.
Of je het hier wel of niet mee eens bent doet er niet toe. Dat is een persoonlijke kwestie.
Een auto en een vliegtuig en een motorbootje hebben ook een gashendel/pedaal.aliberto schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:40:
[...]
Áls je dan zo graag elektrisch voertuig wilt hebben en legaal de weg op wilt en compact dan zou een elektrische vouwfiets een alternatief kunnen zijn.
Het gaat in de wetgeving er vooral om dat wanneer jij met een voertuig gas geeft met behulp van een gashendel of pedaal dan ben jij gemotoriseerd voertuig voertuig aan het bedienen/besturen. Of het nou een brommer of een step is maakt in dit geval niet uit. Eveneens maakt het gewicht van het voertuig niet uit.
De wetgeving zegt: Zodra je deelneemt aan het verkeer met een gemotoriseerd voertuig d.m.v. een gashendel dan heb je een verzekering en rijbewijs nodig. Duidelijker kan het niet lijkt mij.
Of je het hier wel of niet mee eens bent doet er niet toe. Dat is een persoonlijke kwestie.
toch niet allemaal dezelfde regels als een brommer hoop ik?

overigens geeft mijn fiets ook 'gas' met pedalen.
Maar ik had de keuze (elek) step of (elek)fiets, en heb voor step gekozen, bewust.
Denk niet dat de optie (elek) vouwfiets voor mij nou echt een toevoeging is in mijn keuze..
Net als bij een auto, was/is het uiterlijk voor mij nog steeds belangrijk.
Dus een lelijke en 4x zo dure brommer/step of vouwfiets, waren beide sowieso al nooit een reële optie.
toevoeging:
Als de elektrische step als ES2/4 en M365 er niet waren geweest voor deze prijs had ik dus op een elektrische fiets gezeten.
Onverzekerd, zonder speciaal rijbewijs, zwaarder en had ik net iets harder gereden op precies dezelfde route.
[ Voor 8% gewijzigd door bleufred1 op 01-03-2019 11:58 ]
Lol daar heb je een punt maar een vliegtuig en motorbootje rijden niet in op de openbare weg. Voor een vliegtuig heb je een vliegbrevet nodig en voor een boot een vaarbewijs. Wederom soort van certificaten om een voertuig te mogen bedienen.bleufred1 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:54:
[...]
Een auto en een vliegtuig en een motorbootje hebben ook een gashendel/pedaal.
toch niet allemaal dezelfde regels als een brommer hoop ik?![]()
overigens geeft mijn fiets ook 'gas' met pedalen.
Maar ik had de keuze (elek) step of (elek)fiets, en heb voor step gekozen, bewust.
Denk niet dat de optie (elek) vouwfiets voor mij nou echt een toevoeging is in mijn keuze..
Net als bij een auto, was/is het uiterlijk voor mij nog steeds belangrijk.
Dus een lelijke en 4x zo dure brommer/step of vouwfiets, waren beide sowieso al nooit een reële optie.
Ik ga je absoluut niet tegenspreken over het uiterlijk want ja de illegale stepjes zijn compacter. De legale varianten zijn lompe dingen.
Maar nog steeds geeft dit geen reden om op een illegale step rond te rijden. Omdat uiterlijk en wat men er van vind in regelgeving er niet toe doet.
Zelf geef je al aan dat je anders een elektrische fiets had gereden. Dus alternatieven bestaan wel, maar het gaat om persoonlijke voorkeur/ redenen.
[ Voor 6% gewijzigd door aliberto op 01-03-2019 12:57 ]
Vaarbewijs ook alleen voor >15m of >20km/haliberto schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:02:
[...]
Lol daar heb je een punt maar een vliegtuig en motorbootje rijden niet in op de openbare weg. Voor een vliegtuig heb je een vliegbrevet nodig en voor een boot en vaarbewijs. Wederom soort van certificaten om een voertuig te mogen bedienen.
Ik ga je absoluut niet tegenspreken over het uiterlijk want ja de illegale stepjes zijn compacter. De legale varianten zijn lompe dingen.
Maar nog steeds geeft dit geen reden om op een illegale step rond te rijden. Omdat uiterlijk en wat men er van vind in regelgeving er niet toe doet.
En puntje bij paaltje is step officieel niet legaal.
Maar juist door onduidelijkheid in de regelgeving zie je dat daar in de praktijk niet naar gehandeld wordt door overheid/handhaving
[ Voor 11% gewijzigd door bleufred1 op 01-03-2019 12:10 ]
Dat werd eerst ook niet gedaan bij illegaal downloaden. Duurde ook 16 jaar ongeveer. Heb je evenbleufred1 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:08:
[...]
Vaarbewijs ook alleen voor >15m of >20km/h
En puntje bij paaltje is step officieel niet legaal.
Maar juist door onduidelijkheid in de regelgeving zie je dat daar in de praktijk niet naar gehandeld wordt door overheid/handhaving
Het is vooral gewoon jammer dat het overal mag behalve in Nederland. Alsof we hier bang zijn voor de techniek 
En dan willen we zo graag de CO2 uitstoot laten afnemen en een groener land worden. Als je met deze stepjes al 10% van alle 2-takt brommers van de weg kan halen heb je al een gigantische stap gemaakt.
Maar Nederland blijft helaas regeltjes land
En dan willen we zo graag de CO2 uitstoot laten afnemen en een groener land worden. Als je met deze stepjes al 10% van alle 2-takt brommers van de weg kan halen heb je al een gigantische stap gemaakt.
Maar Nederland blijft helaas regeltjes land
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
@Atlas Ben het helemaal met je eens.
Zelfs ik wil afstand doen van mijn 2-takt bromscooter. Mede ook omdat ik 3x per jaar een lege accu heb. Betaal al 7 jaar a €66 per jaar scheel aan lege accu's. Stroom heb ik niet in schuurtje. Dus een step zou handig zijn mits ik geen accu abonnement erop heb zoals bij mijn huidige scooter.
Thuis in huis is opladen wel mogelijk.
Zelfs ik wil afstand doen van mijn 2-takt bromscooter. Mede ook omdat ik 3x per jaar een lege accu heb. Betaal al 7 jaar a €66 per jaar scheel aan lege accu's. Stroom heb ik niet in schuurtje. Dus een step zou handig zijn mits ik geen accu abonnement erop heb zoals bij mijn huidige scooter.

Thuis in huis is opladen wel mogelijk.
Al heb je een fatsoenlijke bromscooter dan kan je ook gewoon de kickstarter gebruiken. Werkt ook met een lege accu.aliberto schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:06:
@Atlas
Zelfs ik wil afstand doen van mijn 2-takt bromscooter. Mede ook omdat ik 3x per jaar een lege accu heb.
Haha daar heb je me met betrekking tot gebruikersgemak. Dan komt de werkelijke aard van de eigenaar naar boven die gemak wenst.The Zep Man schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:25:
[...]
Al heb je een fatsoenlijke bromscooter dan kan je ook gewoon de kickstarter gebruiken. Werkt ook met een lege accu.
Hoewel ik bij de minst geringste mankement of voor onderhoud bij scooterdealer staat wil de scooter niet altijd direct starten. Koude temperaturen of vochtig weer heeft enige invloed op een scooter.
Maar dit is bij een step met een accu eveneens het geval. Meeste accu's overlijden in de winter. Kunnen minder capaciteit hebben.
[ Voor 33% gewijzigd door aliberto op 01-03-2019 14:33 ]
Wat is meer gemak, even kickstarten of een stekker in een stopcontact steken (die je niet in je schuur hebt)?aliberto schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:28:
Haha daar heb je me met betrekking tot gebruikersgemak. Dan komt de werkelijke aard van de eigenaar naar boven die gemak wenst.
Overigens wel met je eens. Het gemak van een elektrische step is dat je die overal eigenlijk wel kwijt kan, en dus ook altijd wel ergens bij een stopcontact. Zelfs hem met de hand meenemen is fijn door het gewicht. Een elektrische (vouw)fiets of brommeraccu, integendeel...
Qua schaalbaarheid denk ik dat elektrische steps beter zijn dan fietsen en bromfietsen/scooters. In opslag nemen ze veel minder ruimte in beslag. Ook verbranden ze geen tweetakt, wat ook een bonus is voor het milieu omdat je niet olie aan het stoken bent.
[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 01-03-2019 14:36 ]
Wel typisch hoe posts die niet in het wereldbeeld van aliberto vallen gewoon door hem worden genegeerd (en maar snel zorgen dat die discussie op de volgende pagina beland).
Is er overigens iemand hier die in Delft woont? De TU wilt daar autogebruik terugdringen door elektrische fietsen en steps aan te bieden. Wat ik kan opmaken aan de website is dat de steps van emicro zijn, die bieden beide trapondersteuning en volledige aandrijving. Nu ben ik wel benieuwd welke van de twee gebruikt gaan worden, al dan niet in overleg met de gemeente.
Is er overigens iemand hier die in Delft woont? De TU wilt daar autogebruik terugdringen door elektrische fietsen en steps aan te bieden. Wat ik kan opmaken aan de website is dat de steps van emicro zijn, die bieden beide trapondersteuning en volledige aandrijving. Nu ben ik wel benieuwd welke van de twee gebruikt gaan worden, al dan niet in overleg met de gemeente.
Don't feed the troll... Gotcha.nst6ldr schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:39:
Wel typisch hoe posts die niet in het wereldbeeld van aliberto vallen gewoon door hem worden genegeerd (en maar snel zorgen dat die discussie op de volgende pagina beland).
Interessant. Het is trouwens deze step. Waarom moet die 3x zo duur zijn als een (niet verborgen) Chinese variant met hetzelfde vermogen en meer accucapaciteit? Ga nu niet vertellen dat deze zoveel veiliger is.Is er overigens iemand hier die in Delft woont? De TU wilt daar autogebruik terugdringen door elektrische fietsen en steps aan te bieden.
"Maar hij is gekeurd!"
Dat hoeft niet zoveel te kosten. Binnenkort ombouwkitjes voor de M365 beschikbaar die hem op een Micro E-Step laten lijken qua kleur en stickers. Probleem opgelost.
Een winkel heeft ook de verantwoording om jou goed te informeren welke producten ze verkopen om enige vorm van misleiding tegen te gaan.nst6ldr schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:08:
Compleet mee oneens.
[...]
Een winkel is niet verplicht om juridisch advies te geven, beter nog, het lijkt me zeer onverstandig om daar naar te handelen aangezien het geen stand houd bij de rechter. "De winkel zei dat het mocht" kan natuurlijk niemand wat mee.
Begrijpelijk maar de wet schrijft voor dat een step met gashendel onder de bromfietsenregelement vallen.En dat geldt dus (jammergenoeg) niet voor fietsers, en het gros van de gebruikers hier trekt de vergelijking met dat voertuig in plaats van een scooter of brommer aangezien deze meer in de buurt komt qua gewicht en afmeting.
Daar kan ik of jij weinig aan veranderen.
Zonder verzekering was je ten alle tijden schuldig. Maar doordat je rijbewijs hebt en een verzekering en daardoor voldoet aan de wetgeving niet. Tenslotte sneed de bestuurder mij af.Je was niet schuldig omdat je WA verzekerd was? Dit zegt meer over jou dan over de automobilist.
Ik mocht er wel bij want ik was niet verbannen. Wel de facts goed vertellen aub. Ik had me een tijdje gedeisd gehouden.Ongetwijfeld waar. Het punt is alleen dat ik niemand in dit topic, noch het andere topic (die ene waar je niet meer bij mocht), enige poging heb zien doen om dit tegen te spreken of ontkrachten. Met andere woorden, je bent wederom een argument aan het richten op niemand.
Dat kan jij vinden en hierin zullen we dan ook qua mening in verschillen, feit blijft omtrent wetgeving waar men niet boven kan staan.Je bent het niet eens met de mensen die onverzekerd rondrijden. Oké, dat kan. Blijkbaar hebben ze daar zelf minder problemen mee. Klaar, afgedaan.
Ook al vind jij het waardeloos (begrijpelijk), maar ik kan het design of reglementen niet veranderen. Ik zou ook graag progressie willen zien, hoe raar het ook klinkt met wat ik nu schrijf.Dat is allemaal leuk en aardig, maar met een AM rijbewijs en verzekering kan je slechts op een van die waardeloze "alternatieven" rondrijden. Die apparaten met specificaties waar niemand op zit te wachten.
Aannames?Dit zegt meer over jou dan over downloaders. Dit hele epistel is een projectie van jouw gedachtengoed en gebaseerd op niks dan aannames. Ongeacht mijn mening op het onderwerp.
Ik zie overeenkomsten.
Men wilde niet meer betalen voor content mede omdat het goedkoop en makkelijk te verkrijgen was. Waarom zou je voor legale alternatieven betalen die er nauwelijks zijn/waren.
Vele mensen deden het, waarom zou je het niet doen. Er zijn geen of onduidelijke regels dan kan iemand dat gewoon doen tenzij je gepakt wordt dan pas ga jij je anders gedragen.
Eigenlijk is het een soort M365/ES2 maar met een aandrijving die niet continue draait; je moet zelf zo nu en dan steppen. Daardoor maken ze gebruik van een soort loophole en valt het dus volgens de site onder dezelfde categorie als een elektrische fiets met trapondersteuning.The Zep Man schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:51:
[...]
Don't feed the troll... Gotcha.
[...]
Interessant. Het is trouwens deze step. Waarom moet die 3x zo duur zijn als een (niet verborgen) Chinese variant met hetzelfde vermogen en meer accucapaciteit? Ga nu niet vertellen dat deze zoveel veiliger is.
"Maar hij is gekeurd!"
Dat hoeft niet zoveel te kosten. Binnenkort ombouwkitjes voor de M365 beschikbaar die hem op een Micro E-Step laten lijken qua kleur en stickers. Probleem opgelost.
Steppen met 25 km/h... Ja, dat is veilig. Of eerst afremmen om daarna weer te accelereren te geven. Nog steeds, dat gaat niet veel veiligheid toevoegen. Typisch Nederland.flessuh schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:16:
Eigenlijk is het een soort M365/ES2 maar met een aandrijving die niet continue draait; je moet zelf zo nu en dan steppen.

Met de M365 zou het met een firmware hack ook kunnen, maar het lijkt mij niet de moeite waard.
[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 01-03-2019 22:48 ]
Dacht ik idd ook . Andere software en hij is legaal en kun je er lekker veilig????af en toe een keer met 20 km/u een keer steppen . Betste manier om er een keer van af te donderen
Gaat toch nergens meer om .
Om hier achter mekaar vermanend te gaan vertellen wat er allemaal mogelijk mis kan gaan als je op een illegaal stepje rond crossed komt in deze forum ongeveer op hetzelfde neer als dat je in een kroeg op zaterdag nacht gaat waarschuwen dat bier drinken ongezond kan zijn voor je gezondheid. Je weet dat 9 van de 10 mensen die hier actief zijn rondrijden op hun steppie en ze beseffen allemaal dat het niet mag.
Compleet overbodig om er over aan de gang te blijven
Gaat toch nergens meer om .
Om hier achter mekaar vermanend te gaan vertellen wat er allemaal mogelijk mis kan gaan als je op een illegaal stepje rond crossed komt in deze forum ongeveer op hetzelfde neer als dat je in een kroeg op zaterdag nacht gaat waarschuwen dat bier drinken ongezond kan zijn voor je gezondheid. Je weet dat 9 van de 10 mensen die hier actief zijn rondrijden op hun steppie en ze beseffen allemaal dat het niet mag.
Compleet overbodig om er over aan de gang te blijven
[ Voor 4% gewijzigd door Techkiwi op 01-03-2019 23:17 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ironisch genoeg lijkt me dat veel gevaarlijker, met 25 km/h je voet aan de grond zetten om dat ding gaande te houden. Stiekem hoop ik dat die proef bij Delft de deur op een kier zet, niet eens zozeer om aan te tonen dat het veilig is (dat snapt men inmiddels wel), maar wat voor verlichting het kan geven. Geen overvolle bussen meer, minder auto's, etc.flessuh schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:16:
[...]
Eigenlijk is het een soort M365/ES2 maar met een aandrijving die niet continue draait; je moet zelf zo nu en dan steppen. Daardoor maken ze gebruik van een soort loophole en valt het dus volgens de site onder dezelfde categorie als een elektrische fiets met trapondersteuning.
Als men in delft zover is dat er 10tallen steps rondrijden in de stad ,dan gaat er echt niemand meer controleren of een step nog legaal is of niet ,behalve als het echt uit de klauwen loopt natuurlijk.
Denk dat het belangrijk is dat wij ons een beetje moeten gedragen als step rijders. Moeten niet de reputatie van de step compleet verpesten.
Op het moment merk ik dat bijna iedereen positief reageert . Soms heel grappig , laatst schrok een dame toen de liftdeur open ging en ik er met mijn step in stond , ( lachend zegt ze ) dit is wel het laatste wat ik had verwacht.
En als mensen er een keer op rijden zijn ze nagenoeg altijd direct om .
Heb ik nog een vraag:
Zelf probeer ik zoveel mogelijk fietspaden/stroken op te zoeken, als die er niet zijn ga ik al gauw met gepaste snelheid het voetpad op .
Zeker als het een slechte of drukke weg is . Voetgangers gebieden en echte drukte vermijd ik.
Moet zeggen dat ik een Spiegel en knipperlichtjes geen overbodige luxe zou vinden op deze dingen
Ze zijn redelijk zenuwachtig door die kleine wielen. Ik heb dan ook bij Bohlt (de leverancier van mijn step ) aangegeven dat ik zulke dingen mis als accessoire
Ik zou best graag horen hoe jullie dat ervaren ?
Denk dat het belangrijk is dat wij ons een beetje moeten gedragen als step rijders. Moeten niet de reputatie van de step compleet verpesten.
Op het moment merk ik dat bijna iedereen positief reageert . Soms heel grappig , laatst schrok een dame toen de liftdeur open ging en ik er met mijn step in stond , ( lachend zegt ze ) dit is wel het laatste wat ik had verwacht.
Heb ik nog een vraag:
Zelf probeer ik zoveel mogelijk fietspaden/stroken op te zoeken, als die er niet zijn ga ik al gauw met gepaste snelheid het voetpad op .
Zeker als het een slechte of drukke weg is . Voetgangers gebieden en echte drukte vermijd ik.
Moet zeggen dat ik een Spiegel en knipperlichtjes geen overbodige luxe zou vinden op deze dingen
Ze zijn redelijk zenuwachtig door die kleine wielen. Ik heb dan ook bij Bohlt (de leverancier van mijn step ) aangegeven dat ik zulke dingen mis als accessoire
[ Voor 30% gewijzigd door Techkiwi op 03-03-2019 11:11 ]
ja, wat verlichting betreft zijn er zeker verbeterpunten, maar het "probleem" daarmee is dat ze dan snel op een volwaardige scooter gaan lijken.Techkiwi schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:21:
Als men in delft zover is dat er 10tallen steps rondrijden in de stad ,dan gaat er echt niemand meer controleren of een step nog legaal is of niet ,behalve als het echt uit de klauwen loopt natuurlijk.
Heb ik nog een vraag:
Ik ga ook standaard over het fietspad, en ga zoveel mogelijk mee met de snelheid van de fietsers. Als je alles voorbij vliegt gaan ze je ook minder leuk vinden
Je hebt van die knipperlichten die je in het eind van je stuur kunt steken.lijkt me nog een redelijke optie. Spiegels vind ik lastig , ziet er niet uit op een step. Daarom wil ik ook geen zadel of baggedrager of zo .moet er wel als een stoere step uit blijven zien : )
Zal fietsers ook nooit volgas voorbij gaan ,eerst een tijd er achter blijven hangen en op het geschikt moment passeren
Zal fietsers ook nooit volgas voorbij gaan ,eerst een tijd er achter blijven hangen en op het geschikt moment passeren
Zijn er nog meer mensen die geïnteresseert zijn in de nieuwe versie van de Xiaomi m365:
https://www.banggood.com/...L&ID=224&cur_warehouse=CN
of misschien zelfs al besteld hebben.
Ben benieuwd naar wat jullie er van vinden/wat jullie ervaringen dan zijn?
Ik heb heel lang getwijfeld tussen deze en de normale versie maar toch uiteindelijk de normale versie gekozen. Deels omdat ik niet kon wachten en deels doordat het nog steeds niet legaal is in Nederland. Mocht dat ding dan in beslag worden genomen, scheelt dat in ieder geval wat geld. Maar wanneer het wordt gelegaliseerd ga ik denk ik wel de pro versie halen en mijn huidige aan een familielid geven. Ik mis toch echt wel een schermpje en extra batterij is nooit onwenselijkJEN-Z schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:59:
Zijn er nog meer mensen die geïnteresseert zijn in de nieuwe versie van de Xiaomi m365:
Nu heb ik zelf niet gereden, maar het lijkt me dat je om je heen het verkeerd gewoon hoort, en als je voldoende vooruit kijkt zie je ook een hoop? Spiegels zou ik eerder onhandig vinden vermoed ik, aan een dergelijk klein stuur wil je geen dingen monteren die uitsteken en los hangen.Techkiwi schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:21:
Heb ik nog een vraag:
Volgens deze vergelijking op reddit is de iWatMotion iWatBoard R9 extreme een betere koop dan de M365.
Volgens mij een spaanse bedrijf, nu gratis shipping en 10%, dus voor €315,- zou je klaar zijn.
Kan alleen nergens gebruikerservaringen vinden. Verkeerde zuinigheid?
Dit is de goedkoopste/snelst geleverde M365?
Binnenkort een proefrit maken; kijken of het te doen is met mijn lengte (+200cm).
Volgens mij een spaanse bedrijf, nu gratis shipping en 10%, dus voor €315,- zou je klaar zijn.
Binnenkort een proefrit maken; kijken of het te doen is met mijn lengte (+200cm).
Het is duidelijk gewoon een M365 kloon, met wat verzonnen puntjes op hun website om hem 'beter' te maken ("Aerodynamic Front Design Twin Air" wtfRudolfR schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 17:03:
Volgens deze vergelijking op reddit is de iWatMotion iWatBoard R9 extreme een betere koop dan de M365.
Ja, hij heeft een snelheidsmeter. Nou dan heb ik toch liever de echte M365 waar zat reserve onderdelen voor te krijgen zijn, dan een nepperd met twijfelachtige ondersteuning.
Overigens wil ik het liefst de ES2 met extra batterij (ES4).. Maar ik heb die de laatste tijd niet voor een redelijke prijs gezien helaas.
Nu Xiaomi zich waarschijnlijk ook in de Benelux gaat vestigen hoop ik oprecht dat ze de steps gaan verkopen. Hopelijk hebben ze dan een RDW keuring kunnen regelen. Twijfel al een poos om te bestellen de M365, nu weer even afwachten tot de 28ste.
Add me op Stadia: Gloogle
Eens, wil hem ook wel aanschaffen, maar wacht nog heel even ermee. Als er nog geen keuring is, jammer dan. Gebruik in Amsterdam heel veel deel auto's (Fetch, Car2go etc), waardoor dit ding absoluut handig is voor de laatste meters (kan soms 200-400 meter zijn).Pukson schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:10:
Nu Xiaomi zich waarschijnlijk ook in de Benelux gaat vestigen hoop ik oprecht dat ze de steps gaan verkopen. Hopelijk hebben ze dan een RDW keuring kunnen regelen. Twijfel al een poos om te bestellen de M365, nu weer even afwachten tot de 28ste.
Ga binnenkort er 1 halen een M365, nu zag ik het 1 en ander over waterdicht maken. Hoe gaat dat in zijn werk en waar zijn de onderdelen te bestellen? (Liefst in Nederland)
Belangrijkste is om het computertje bij de stuur waterdicht te maken. Vooral de knop is kwetsbaar als je het indrukt doordat er dan water kan doorsijpelen. Ik heb de mijne gewoon afgeplakt met plakband maar je kan ook een rubberen ding overheen zetten. 3D printen of vast ergens online te bestellen.Pukson schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:10:
Ga binnenkort er 1 halen een M365, nu zag ik het 1 en ander over waterdicht maken. Hoe gaat dat in zijn werk en waar zijn de onderdelen te bestellen? (Liefst in Nederland)
Wat @Rezk al zegt, het knopje op de controle unit is wat waterdichtheid betreft ellendig. Kan je ook mooie stickers voor krijgen die hem waterdicht maken. Ook had ik zelf door modder en troep een niet werkend achterlicht, doordat dat in de connector ervan komt. Die kan je met wat ducttape goed afplakken en zit waar je achterspatbord het chassis raakt.
Thanks voor de tips! Staat inmiddels hier en al 3 km gereden. Firmware erop van Rollerpauch en vindt dit wel wat fijner rijden!
@Rezk Enig idee waar zoiets te bestellen is?
[ Voor 16% gewijzigd door Pukson op 14-03-2019 20:07 ]
Ebay, ali, curiousjoe. Bestel ook gelijk een beschermstukje voor je achterlichtkabel en een spacertje voor je scharnier. Dan ben je helemaal ready voor veel plezierige kilometers!Pukson schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:06:
Top thanks! https://www.curiousjoe.se/product-page/modification-kit-v2-1 zoiets is dus wel aan te raden?Dejagan schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:00:
[...]
Ebay, ali, curiousjoe. Bestel ook gelijk een beschermstukje voor je achterlichtkabel en een spacertje voor je scharnier. Dan ben je helemaal ready voor veel plezierige kilometers!
Gebruiken jullie ook een custom firmware
Ik heb daar zelf de deluxe versie van en ben zeer tevreden, is wel wat duurder dan de ali/ebay meuk maar daar is de kwaliteit ook zeker wel naar. Zelf oem firmware, zijn wel met custom hier!Pukson schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:18:
[...]
Top thanks! https://www.curiousjoe.se/product-page/modification-kit-v2-1 zoiets is dus wel aan te raden?
Gebruiken jullie ook een custom firmware
Ook de Deluxe Red besteld. Ja rij nu met die van RollerPauch maar dacht misschien is hier een tweaker met een fijne tweakDejagan schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:04:
[...]
Ik heb daar zelf de deluxe versie van en ben zeer tevreden, is wel wat duurder dan de ali/ebay meuk maar daar is de kwaliteit ook zeker wel naar. Zelf oem firmware, zijn wel met custom hier!
Ik heb alleen de max snelheid in de firmware gewijzigd, gaat nu max 30 km/h. Heb ook sneller geprobeerd maar vond dat echt niet veilig op een step
. Eco mode op 20 om beetje low profile te houden in de binnenstad. Ik heb het vermogen van de motor niet aangeraakt, vond het optrekken sterk genoeg en niet opwegen tegen wat extra batterij.
Zitten jullie nog op 1.3.8 of op 1.4.3? Kan nergens een changelog of iets dergelijks erover vinden
Helaas geeft Xiaomi die ook niet echt uit. Zelf al 1.5.1 hier.Pukson schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:41:
Zitten jullie nog op 1.3.8 of op 1.4.3? Kan nergens een changelog of iets dergelijks erover vinden
Huh? Hoe dan mijn laatste update komt tot 1.4.3 @Dejagan
Ze rollen dat geleidelijk uit, ik heb ook heel lang 1.4.2 gehad toen er al mensen waren met 1.4.3 bijvoorbeeld. Je kan proberen Mi Home naar een andere server regio te zetten maar ik zou gewoon geduldig wachten.Pukson schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 03:47:
Huh? Hoe dan mijn laatste update komt tot 1.4.3 @Dejagan
Kan iemand mij vertellen waar ik deze wetgeving kan vinden? Ik kan dit niet zo snel terug vinden op google.Dit staat in schril contrast met wat er in de Europese Wetgeving omschreven staat met betrekking tot deze elektrische steps. Wanneer een step (of een ander vervoersmiddel met elektrische motor) de snelheid van 25km/uur niet (kan) overschrijden, valt dat in dezelfde categorie als de elektrische fiets. En hebben dus deze alternatieve vervoersmiddelen (monowheel, hoverboard, E-step) ook dezelfde toelatingen en voordelen als een elektrische fiets.
Anoniem: 320788
vragen aan de persoon die het heeft getypt hier?marcovit schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:04:
[...]
Kan iemand mij vertellen waar ik deze wetgeving kan vinden? Ik kan dit niet zo snel terug vinden op google.
Another one bites the dust.

Blijkbaar is er weer een step in beslag genomen, dit keer in Amsterdam (waar ik zelf ook zit). Zelf gelukkig geen problemen gehad met de politie maar het blijft toch een kat en muis spel. Hopelijk komt er eind deze maand verandering wanneer de RDW met hun nieuwe rapport komen en Xiaomi officieel naar Nederland komt.

Blijkbaar is er weer een step in beslag genomen, dit keer in Amsterdam (waar ik zelf ook zit). Zelf gelukkig geen problemen gehad met de politie maar het blijft toch een kat en muis spel. Hopelijk komt er eind deze maand verandering wanneer de RDW met hun nieuwe rapport komen en Xiaomi officieel naar Nederland komt.
Hopelijk komt de RDW snel ermee, maar zou wel negatief zijn. Want onze stepjes vallen ook niet onder step ondersteuning. Maar ja misschien dat ze ook een keer maar de rest van Europa gaan kijken! Betreft degene waarvan zijn step inbeslag is genomen. We weten niet het hele verhaal, vaak knijpt de politie een oogje toe maar als jij je misdraagt of niet aan verkeersregels houdt dan wordt je eruit gepakt.Rezk schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:26:
Another one bites the dust.![]()
[Afbeelding]
Waarom niet? Heb je al gezocht opmarcovit schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:04:
[...]
Kan iemand mij vertellen waar ik deze wetgeving kan vinden? Ik kan dit niet zo snel terug vinden op google.
PLEV (Personal Light Electric Vehicle) legislation?
https://we-all-wheel.com/visie/europese-harmonisatie
Link stond trouwens ook in de startpost
[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 16-03-2019 22:21 ]
Er is al lang een tijdelijk rapport van de RDW. Daarin is ook de brief van de minister bijgevoegd.
In de eerste alinea van de brief vraagt ze om advies voor bijzondere bromfietsen na het ongeluk met de stint.
Ook staat er dat het advies waarom ze vraagt alleen betrekt op voertuigen die niet of niet kunnen vallen onder een overkoepelende Europese bestaande regelgeving.
Er bestaat reeds een Europees raamwerk voor de step.
Daarom verwacht ik helemaal niets van het RDW rapport en is meer de vraag wat NL afhoudt van acceptatie van bovenstaande guidelimes uit plev.
In de eerste alinea van de brief vraagt ze om advies voor bijzondere bromfietsen na het ongeluk met de stint.
Ook staat er dat het advies waarom ze vraagt alleen betrekt op voertuigen die niet of niet kunnen vallen onder een overkoepelende Europese bestaande regelgeving.
Daarom verwacht ik helemaal niets van het RDW rapport en is meer de vraag wat NL afhoudt van acceptatie van bovenstaande guidelimes uit plev.
Het is dan ook veelzeggend dat men iets verwacht van dat RDW rapport terwijl zoals je zegt er niets gevraagd wordt over de step. Er is gewoon niks bekend waarom Nederland zo achterloopt ten opzichte van andere landen dat we zo moeten zoeken naar informatie.menn0 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 23:29:
Er is al lang een tijdelijk rapport van de RDW. Daarin is ook de brief van de minister bijgevoegd.
ik ben momenteel in de markt voor een M187 of M365, dus ik wou even hier horen wat het beste kanaal is om dit aan te schaffen. Is het een idee om te wachten tot Xiaomi naar hier komt, of maakt dit weinig uit?
Ik woon in België, dus regelgeving is ok me dunkt?
Ik zou sowieso de M365 nemen vanwege de fijne grotere accu en snelheid. FNAC heeft hem geloof ik in Belgie? Maar wellicht goedkoper elders.tim085 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:30:
ik ben momenteel in de markt voor een M187 of M365, dus ik wou even hier horen wat het beste kanaal is om dit aan te schaffen. Is het een idee om te wachten tot Xiaomi naar hier komt, of maakt dit weinig uit?
Fnac heeft hem inderdaad op de webshop, ook bij Vandenborre: https://www.vandenborre.b...i-m365-electric-scooter-wtim085 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:30:
Wel enkel de witte versie (heb de mijne daar ook gekocht)
regelgeving is in orde
[ Voor 3% gewijzigd door razerBE op 17-03-2019 21:44 ]
Iemand ergens al de M365 pro white te koop gezien voor weinig?
We love the smell of innovation in the morning!
Ik weet niet of ik prijzen mag posten, maar ik zie hier de pro in zwart voor minder dan € 480.NoE schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:10:
Iemand ergens al de M365 pro white te koop gezien voor weinig?
Wees ervan bewust dat hier nog minimaal 50 euro verzendkosten bovenop gaat en ik niet zeker weet of dit wel door de douane heen komt.blowbeat schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:42:
[...]
Ik weet niet of ik prijzen mag posten, maar ik zie hier de pro in zwart voor minder dan € 480.
Geen shipping costs volgens mij (natuurlijk wel dikke kans op heffing door douane)Rezk schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:28:
[...]
Wees ervan bewust dat hier nog minimaal 50 euro verzendkosten bovenop gaat en ik niet zeker weet of dit wel door de douane heen komt.
Order Subtotal : € 476.97
Shipping Cost : € 0.00
Insurance : € 1.76
Grand Total : € 478.73
Vreemd, bij mij komt er toch echt 53 euro verzendkosten bij.blowbeat schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:40:
[...]
Geen shipping costs volgens mij (natuurlijk wel dikke kans op heffing door douane)
Order Subtotal : € 476.97
Shipping Cost : € 0.00
Insurance : € 1.76
Grand Total : € 478.73

Railroad is super traag maar bijna geen kans op douane kosten omdat hij dan via een trein polen binnen komt. Bij mij staat er inderdaad ook 53 euro shipping bij. Hopelijk is ie gewoon snel in europa verkrijgbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Dejagan op 19-03-2019 13:17 ]
Is er al wat bekend over het advies van het RDW aan het ministerie. Zou een rapport in Maart komen toch? Kan het niet zo snel terugvinden
@Pukson
Het definitieve rapport is er nog niet.
https://www.rdw.nl/over-r...rs/bijzondere-bromfietsen
Het definitieve rapport is er nog niet.
https://www.rdw.nl/over-r...rs/bijzondere-bromfietsen
Zijn er mensen die eventueel een Ninebot ES2 overwegen om te kopen? 
Ben van plan om een 2de aan te kopen - maar dat kunnen er eventueel meerdere zijn om prijs verder te verlagen. Ik zit nu al aan €345 tot levering in België. Erna nog €5 voor verzending tot je thuis.
PM me maar.
Even meer ontopic trouwens:
De ninebot ES2 heeft een nieuwe firmware update: 1.3.3.
Daarmee kan je je ES2 of ES4 tot maximum 32km/uur laten gaan. Erg handig dus dat je ook zonder de extra batterij meer snelheid kan maken!
Meer informatie te vinden via https://forumkickscooter.fr/viewtopic.php?f=28&t=247
- zal later linkjes ook hierin delen.
Updaten doe je door je laptop te gebruiken en te verbinden met bluetooth.
Ben van plan om een 2de aan te kopen - maar dat kunnen er eventueel meerdere zijn om prijs verder te verlagen. Ik zit nu al aan €345 tot levering in België. Erna nog €5 voor verzending tot je thuis.
PM me maar.
Daarmee kan je je ES2 of ES4 tot maximum 32km/uur laten gaan. Erg handig dus dat je ook zonder de extra batterij meer snelheid kan maken!
Meer informatie te vinden via https://forumkickscooter.fr/viewtopic.php?f=28&t=247
[ Voor 43% gewijzigd door bottom line op 22-03-2019 13:41 ]
Bij de lidl hebben ze binnenkort een actie. Step voor 169 euro . Volgens mij is het de denver sco-65210 die je voor dat geld krijgt.
Kan me voorstellen dat er dan ineens veel op straat gaan rondzoeven.
Bron? Ben wel eens benieuwd. Zou ik juist niet echt toe juichen, dan komt er van dat prut op de weg. Waardoor politie misschien weer strenger gaat handhaven o.i.d.Techkiwi schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:05:
Bij de lidl hebben ze binnenkort een actie. Step voor 169 euro . Volgens mij is het de denver sco-65210 die je voor dat geld krijgt.
In de webshop staat er een die uitverkocht is, weet niet of/wanneer die te koop is geweest of nog gaat zijn:
https://www.lidl-shop.nl/Cat-Berlin-Elektrische-step/p100253999
Effe een video'tje delen voor de pinkers discussie 
Iemand genoeg kennis om dit zelf te maken?
Iemand genoeg kennis om dit zelf te maken?
Als je de breadcrumb volgt dan komt-ie uit de groep 'over twee weken'Voorsie schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:56:
In de webshop staat er een die uitverkocht is, weet niet of/wanneer die te koop is geweest of nog gaat zijn:
[ Voor 20% gewijzigd door RudolfR op 23-03-2019 21:42 ]
Ondertussen bijna 200km erop zitten met de m365, en het blijft toch elke keer weer een genot om rond te rijden, zeker nu het weer steeds beter wordt!
Heb eventjes met een telefoonhouder erop gereden, maar ga toch voor de clean look.
Verder nog geen aanpassingen gemaakt, scharnier zit nog goed vast en in de regen ga ik toch niet op pad.
Heb eventjes met een telefoonhouder erop gereden, maar ga toch voor de clean look.
Verder nog geen aanpassingen gemaakt, scharnier zit nog goed vast en in de regen ga ik toch niet op pad.

Voor een paar euro heb je een beschermblokje voor je achterlichtkabel, dat zou ik zeker wel doen omdat die anders vroeg of laat doorslijt.Pimmeke1989 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:45:
[Afbeelding]
Ik heb vrijdag mijn Xiaomi M365 EU White edition binnengekregen van Gearbest. Paar keer op gereden en wat een fijn apparaat zeg! Ga er mee van huis naar het station rijden (klein dorp dus weinig agenten).
Voor de ervaren gebruikers, hebben jullie een slot op jullie step zitten? Zo ja hoe, en welke?
Voor de ervaren gebruikers, hebben jullie een slot op jullie step zitten? Zo ja hoe, en welke?
Heb jij de download link nog? Is verwijderd van het forum.bottom line schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:25:
Zijn er mensen die eventueel een Ninebot ES2 overwegen om te kopen?
PM me maar.
Hoe bedoel je verwijderd van het forum? Van dit forum?Dennischo schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:20:
[...]
Heb jij de download link nog? Is verwijderd van het forum.
Op forum.kickscooter lijkt hij me toch nog te staan?
Ik ben zo langzamerhand ook maar eens aan het kijken naar een e-step, dus ik schrijf mij eventjes in hier, blijft wel jammer dat de regelgeving in Nederland echt wanhopig achter ligt...
Ik had juist na 59km gereden te hebben al een spacer nodig bij het scharnier. Zit nu op 6mm werkt wel echt top en rijdt net wat fijner! Bedankt nog voor degene die de tip gaf over curious joePimmeke1989 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:45:
Ondertussen bijna 200km erop zitten met de m365, en het blijft toch elke keer weer een genot om rond te rijden, zeker nu het weer steeds beter wordt!
[Afbeelding]
Ik ben ook aan het overwegen om de M365 te kopen. Zou vooral gebruikt worden om even snel naar de winkels te gaan in de stad (+- 2km), van m'n woonplaats naar de bushalte, etc.. En ook voor de gein woon werk verkeer af en toe. (+- 7 km enkel, vlak fietspad).
20km zonder laden zou de step aankunnen, maar is dat voor jezelf ook te doen qua comfort?
20km zonder laden zou de step aankunnen, maar is dat voor jezelf ook te doen qua comfort?
Ik heb graag wat advies en ervaringen van mensen.
Ik ben woonachtig in België en heb alreeds eens gereden met de xiaomi M365.
Ben zo verliefd geworden op de step.
Ik heb alreeds Xiaomi producten zoals de robotstofzuiger etc.. en ben daar wel tevreden over.
Dus ken het merk en weet wat te verwachten.
Nu zou ik de step willen gebruiken om af en toe eens de auto thuis te laten bij korte afstanden en deze step te nemen.
Nu zou ik de reële range willen weten.
Woon-Werk is 10,5km met enkele hellingen tussen. (viaduct en bruggen.).
Zou de Xiaomi M365 dit kunnen overbruggen op normal mode?
Ik zou hem op het werk dan wel bijladen voor terug naar huis te rijden.
Ik zelf weeg rond 86kg en met mijn rugzak erop zou ik rond 95kg uitkomen.
Ik zou graag de step inzetten voor afstanden van max. 20km.
Kan ik deze afstanden uitvoeren op normal mode, of moet ik dan eco-mode gebruiken?
Ik ben woonachtig in België en heb alreeds eens gereden met de xiaomi M365.
Ben zo verliefd geworden op de step.
Ik heb alreeds Xiaomi producten zoals de robotstofzuiger etc.. en ben daar wel tevreden over.
Dus ken het merk en weet wat te verwachten.
Nu zou ik de step willen gebruiken om af en toe eens de auto thuis te laten bij korte afstanden en deze step te nemen.
Nu zou ik de reële range willen weten.
Woon-Werk is 10,5km met enkele hellingen tussen. (viaduct en bruggen.).
Zou de Xiaomi M365 dit kunnen overbruggen op normal mode?
Ik zou hem op het werk dan wel bijladen voor terug naar huis te rijden.
Ik zelf weeg rond 86kg en met mijn rugzak erop zou ik rond 95kg uitkomen.
Ik zou graag de step inzetten voor afstanden van max. 20km.
Kan ik deze afstanden uitvoeren op normal mode, of moet ik dan eco-mode gebruiken?
Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.
Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.
RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.