Sinds gister ben ik ook de trotse eigenaar van een Xiaomi Mijia Electric Scooter M365!
In totaal heeft het 5 dagen (3 werkdagen) geduurd om na bestelling thuis te hebben.
Natuurlijk meteen uitgepakt, in elkaar gezet en een testritje mee gemaakt.
En ik moet zeggen, hij rijdt beter dan verwacht! Had toch wel gedacht dat hij moeite zou hebben om de zwevende fietsrotonde bij ons in de buurt op te komen, maar daar had hij geen moeite mee, zoefde de meeste fietsers erop gewoon voorbij!
Vanochtend eerste rit mee naar het werk gereden:
-11.1 km
-24.7 km/h gemiddeld (inderdaad veel lange rechte stukken)
-100% --> 45%
-Lampen constant aan
-Buitentemperatuur 5 graden
-Gewicht: ±80kg
Had graag gezien dat hij iets minder leeg was gereden, maar daar geef ik (tot nu toe) de verlichting de schuld van. Gister bij wat kortere testritjes haalde ik een hogere km/%.
Eerste impressies:
-Bouwkwaliteit: Ding is zo stevig als maar zijn kan. Heb maar kort momentje gehad dat ik het achterspatbord hoorde trillen, maar toen reed ik ook over een flinke hobbelige keienweg. Verder gaf hij geen krimp. Opvouwen gaat simpel, en hij voelt degelijk aan als je hem tilt, ondanks dat hij dan als het ware aan de fietsbel hangt.
-Comfort: Ja, je voelt inderdaad wel de trillingen van de weg als je over niet-asfalt rijdt, maar ook dat is minder dan verwacht.
-Rijgedrag: Hij trekt lekker snel op en heeft zoals ik dus aangaf geen problemen met de meeste hellingen. Naar beneden rijden gaat hij ook netjes niet harder dan de max snelheid van 25 km/h. Bochtenwerk is even wennen, maar ook dat gaat steeds beter.
-Modificaties: Heb ik nog niet aangebracht! Stuur trilt nog niet (na 30km), en achterlicht brand nog steeds. Ga me eens verdiepen in welke dingen ik toe kan passen, en of ik die nodig acht.
Gister zelfs bij de eerste kilometer al een politiewagen tegemoet gereden, maar die konden er eigenlijk alleen maar mee lachen!
Conclusie: Tot nu toe erg tevreden! De Coolheids-factor is erg hoog, en voelde me weer even klein kind. Ga hem zeker vaker gebruiken
Wat fotootjes:

Heb je nog vragen? Opmerkingen? Dingen die ik moet testen? Laat maar weten!