Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 2 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Nope sorry. Gaat nog niet gebeuren.
Stepjes zijn en blijven nog even een no go...
Volgens mij verwachten ze eind 2019 begin 2020 de definitieve regels en toelating op papier te hebben en goed gekeurd.

P.s iedereen kan een rdw logo op zijn site voeren.
PS2 ik zie eigenlijk alleen m365 met een display. Zal straks nog even via de laptop zoeken. Want via de telefoon is het een klote site.
P.s3.. nee sorry gaat nog steeds niet goedgekeurd worden op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1181506

Toch ga ik deze scooter echt kopen. Slechts voor 399 euro een scooter met een display en achtervering + een Nederlandse garantie (heel belangrijk) en een snelle levering, vind ik Perfect. Ik zie veel e-scooters in Rotterdam en Amsterdam en ze hebben geen problemen. Wat betreft over RDW, dat is jammer dat ze zo langzaam beslissingen nemen. in landen zoals Frankrijk, België, zijn ze al overal en legaal.

Ik heb ook een e-mail naar hun gestuurd, misschien gaan ze (of al) hun Techno i365 legaal maken. Bedrijf zoals Micro heeft al legale elektrische scooters in hun arsenaal. (https://www.micro-step.nl/nl/micro-condor-x3-nl.html De step is door het ministerie van Verkeer en Waterstaat ingedeeld in dezelfde categorie als de fiets. Dat betekent dat hij gebruikt mag worden op de openbare weg.) - dus je hebt ongelijk aan legale scooters. Er zijn wel veel legale e-scooters :))

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 14-02-2019 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hoort mij niet zeggen dat er geen legale steps zijn
Alleen jou voorbeeld en de m365 is dat in elk geval niet.
En aangezien we het over die dingen hadden, dacht ik dat uitspraak wel duidelijk was.

Ik kan geen foto's vinden van de vering.. dus wanneer je hem krijgt wil je daar een foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb al een Techno i365 besteld. Kijk maar even via laptop. haha. Er staan geen foto's maar dan wel een beschrijving -
''Nieuwe technologieën
Wat hem extra bijzonder maakt is dat hij
de 2 achterschokdempers (vering) heeft.''
De grote veringen aan de achterzijde zorgen voor een goede schokopvanging
Vrije tijd, winkelen of naar het werk gaan – Als je op zoek bent naar een slimme en efficiënte manier om te reizen is de splinternieuwe Techno i365 E-Scooter iets voor jou.
Breng de Techno RED E-Scooter moeiteloos naar snelheden tot 25 km/u. De schokdemping aan het achterwiel zorgt voor maximaal rijcomfort, terwijl het dubbele antiblokkeersysteem een veilige remweg verzekert. Pas het kleurrijke omgevingslicht van de i365 aan op jouw persoonlijke stijl en val op onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom moet ik via de laptop een beschrijving lezen die ik al op en via de telefoon heb gelezen....

Ik heb het over foto's van de vering. Dus als je hem binnen krijgt of je van de vering foto's wil maken.

Die site is ook via de laptop erg slecht en een groot gebrek aan foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, je hebt opgeschreven dat het via de telefoon een klote site is. Maar ik bestelde via de laptop en ik vond alles ok. Ik heb macbook pro, dus ja, geen problemen :) maar ik zal de foto's maken na de levering van de scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou via de laptop is de vering constructie ook niet te zien...
En ook via de laptop en Mac is het een mindere site. (Laten we het daar maar op houden)

Thanks. En we zien de foto wel verschijnen... Veel plezier en rijd voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, toch vind ik deze situatie erg grappig d:)b. Ik voeg hier foto's toe zodat andere mensen het gemakkelijk kunnen vinden. Ook zal ik later echte foto's sturen

*knip* spam

ik denk dat de schokdempers (vering) hier zijn -

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r9isgKR.png

[ Voor 50% gewijzigd door Mx. Alba op 14-02-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We denken in elk geval het zelfde.
Ik vermoed ook dat daar wat zit.
Alleen kom ik er niet echt achter wat hij veert.
Want op hun foto lijkt het hele chassis uit 1 deel te komen zonder veer punt.
In elk geval, die 2 schroeven/bouten zitten niet op de m365 van Xiaomi.

Dus 4 dingen anders in elk geval.
Koplamp.
Vering
Led display.
Ontgrendeling stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, wel, dat zullen we zeker weten wanneer ik het in mijn handen krijg. Ik zie er ook een LED-strip, een haak, en een andere mechanisme -
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pU83Q5q.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Leuk die site maare geen echte foto's (die mockups zijn van een standaard xiaomi kloon uit Shenzhen) en..

"naam bedrijf verleent zelf generlei garantie op de door haar geleverde zaken. "

"Op het elektrische scooters (steppen), verkocht door naam bedrijf , zit 1 jaar garantie op de frame"

"Op aanbiedingen van naam bedrijf zit geen enkele vorm van garantie i.v.m. extra promotie korting op deze producten."

Da's gewoon in strijd met de consumentenwetgeving.
En er staan (behalve slecht Nederlands) wel meer dingen in die in strijd zijn met de wet.

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 14-02-2019 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07 11:45
Ze hebben op detail foto's de originele M365 foto's. zo zie ik op de laatste foto van die pagina die hele voorlamp niet meer zitten, evenals die "schroefjes" voor de "achtervering".
Verder een kopie van Xiaomi/Mija/Ninebot zonder ergens te vermelden.
Bedrijf gelegen in een flatgebouw.
Is dit niet überhaupt spam/fake?
Account 1 dag oud..

[ Voor 3% gewijzigd door bleufred1 op 14-02-2019 08:49 ]

Zou kunnen. Misschien wel.
Maakt me eigenlijk niet veel uit.

Met een k site, en k foto's
Algemene voorwaarden de niet kloppen.

Verwacht ik niet dat dit een verkoop Suc6 wordt.
Ik denk ook dat de vering helemaal niks doet.. en gewoon met 2 schroeven in het frame zit..

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 14:11

flessuh

Set sail for fail!

hmm, interessante ontwikkeling:

https://www.nu.nl/gadgets...-zetten-door-hackers.html

Lijkt mij dat het waarschijnlijk ook wel voor de andere steps zal gelden?

Geeft toch wel aan dat dit nog niet echt "volwassen" producten zijn. Ook al is dit wel een handige voor de politie als iemand er vandoor wil :+

[ Voor 25% gewijzigd door flessuh op 14-02-2019 10:49 ]

https://www.dutchsolarboat.com

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:21
Anoniem: 320788 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 08:54:
Zou kunnen. Misschien wel.
Maakt me eigenlijk niet veel uit.

Met een k site, en k foto's
Algemene voorwaarden de niet kloppen.

Verwacht ik niet dat dit een verkoop Suc6 wordt.
Ik denk ook dat de vering helemaal niks doet.. en gewoon met 2 schroeven in het frame zit..
Lijkt mij zelfs een scam...

https://wren.co/join/Devian

Prima mogelijk...

Of we krijgen geen foto's en de step wordt ook niet aan Ali geleverd

Of we krijgen wel foto's en er klopt geen fuck van.

Of we krijgen foto's en alles is super mooi en absoluut een verbetering..

Optie 1 of 2 denk ik. Misschien momenteel nog 49%49% voor mij (en 2% voor optie 3)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 14:26

Mx. Alba

hen/die/zij

Modbreak:Ik heb alle links en referenties naar een mogelijke scam-site verwijderd uit het topic. E.e.a. is in onderzoek.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Toppie. Ik probeerde al ergens RDW erkenningen te vinden op de bedrijfsnaam.... Maar dat gaat het niet worden.

Hoe na ook.. waarvoor zou dit bedrijf een rdw erkenning hebben, als de steps vrij te koop zijn maar niet op de weg mogen..

Nou ja. Ik zoek.nog even verder..

Update. Geen RDW erkenning te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 14-02-2019 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb het ontvangen, zie bijgevoegde foto's hieronder.
Ik begrijp de alle reacties die hier zijn :*) . Een scooter/e-step bestellen via aliexpress, geekbuying, gearbest of ergens anders voor maar 300-350 euro, 20-30 werkdagen wachten en opeens @bottom line ’’Weet niet wat er gebeurde :/ Was aan het rijden, bijna op het werk, ik rijd over een tramspoor en opeens 'blokkeert' het voorwiel '' - en dan heb je alleen een Chineese shit ;w . Geen garantie, geen reparatie. ik was ook een keer opgelicht door Chinese verkoper van AliExpress. In plaats van de telefoon kwam een doos met stenen..
En wanneer er een Europese site is, voor maar 399 euro met een garantie - fake, scam, dat is onmogelijk - verdomme! Ik denk dat hun waardeloze website met een slechte Nederlandse taal beter zou zijn dan al deze Chinese websites zonder klantenservice na de aankoop.
@Kenzi - Een standaard Xiaomi kloon uit Shenzhen, Guangzhou of ergens anders, maakt me eigenlijk niet veel uit. Chinese kopie van het Chinese model, maar dan die in Europa wordt verkocht. Lijkt mij toch veel beter dan ‘’ blokkeert het voorwiel '' of ‘’een doos met stenen’’
@Emielvanputten - MICRO heeft er ook geen RDW erkenning of een logo, maar hun e-scooters zijn WEL toegestaan op de openbare weg in Nederland.
Volgens mij hebben jullie allemaal een fiets/elektrische fietsen/bikes winkel ahahhah :*) . Elektrische scooters/steppen zullen binnenkort nog meer zijn. Als e-scooters/steppen zijn toegestaan in België, Frankrijk, Spanje en… worden ze binnenkort toegelaten ook in Nederland (update in maart, zie www.rdw.nl/over-rdw/nieuw...ng-bijzondere-bromfietsen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E9hPsIu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UTWovLE.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4JVaOKF.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CAyARGc.jpg
Vering
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bz0NRbf.jpg

Ik mag hun site hier niet vermelden. De moderator denkt dat ik bezig ben met reclame hahah. Dit model is ook te koop via Bol.com

Ik zie compressie veren. En ze lijken in de lengte richting te zitten.
Wat zou betekenen dat die 2 schroeven aan de zijkant het scharnierende deel zijn... Ik gok dat er nog iets moet zitten om het achter wiel scharnierend te houden maar dat hebben ze leuk gedaan.

Ik neem trouwens aan dat de koplamp in het stuur weg is? Dus je hebt puur de lamp beneden zitten en geen dubbele.

Ik moet zeggen, verbaast ben ik wel.. maar veel rij plezier.
Anoniem: 1181506 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:44:
I
@Emielvanputten - MICRO heeft ook geen RDW erkenning of een logo, maar hun scooters zijn WEL toegestaan op de openbare weg in Nederland.
Buiten het punt. Het interesseert me niet of de step wel of niet mag.
Je moet gewoon geen RDW erkenning voeren op je site als je niet RDW erkend bent.

Ja dat klopt dat de koplamp in het stuur weg is, geen dubbele. Alleen LED strip en die op de eerste foto
Ja, je hebt gelijk over het RDW-erkenning. En toen ik deze aankoop via hun website deed, werd het geld overgemaakt naar een Amerikaans account en eerst dacht ik dat ik "fucked up" maar gelukkig dat de step binnen 1 dag binnen kwam hahah

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 1181506 op 14-02-2019 20:09 ]

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:15
en opeens @bottom line ’’Weet niet wat er gebeurde :/ Was aan het rijden, bijna op het werk, ik rijd over een tramspoor en opeens 'blokkeert' het voorwiel '' - en dan heb je alleen een Chineese shit ;w . Geen garantie, geen reparatie. ik was ook een keer opgelicht door Chinese verkoper van AliExpress. In plaats van de telefoon kwam een doos met stenen..
En wanneer er een Europese site is, voor maar 399 euro met een garantie - fake, scam, dat is onmogelijk - verdomme! Ik denk dat hun waardeloze website met een slechte Nederlandse taal beter zou zijn dan al deze Chinese websites zonder klantenservice na de aankoop.
Denk je nu echt niet dat ik dat wist van de risico's? Vind ik het erg dat mijn step 'kapot' is? Ja natuurlijk, maar de kwaliteit is erg goed dat ik er zeker van ben dat ik het gefixt krijg. Er is nog altijd niets kapot / gebroken. En anders klus ik er mee. Ik ga nu niet beginnen janken.
Oh nee, laat ik een step kopen van €1000 zodat ik de europese garantie kan krijgen, hun beweren dat ik legaal rijdt, terwijl ik het voor €320 in China kan kopen :') Ik kan bij gearbest heus wel nog een soort garantie/compensatie krijgen.

Ik wil jou je 2 jaar wettelijk verplichte, Europese garantie wel eens zien proberen te claimen. Want op de website staat maar 1 jaar, wat onwettig is. En iedereen weet dat hier, dus dan vind jij het raar dat we het scam noemen?
A. Op het elektrische scooters (steppen), verkocht door ------ , zit 1 jaar garantie op de frame, 6 maanden op de accu en 6 maanden op de motor, bekabeling en sensoren.
Oh ja, je rijdt ook beter niet in het water met deze step. Waterschade doet je garantie vervallen.
Ook al had ik mijn step gekocht via jou website, dan had ik nog geen garantie kunnen claimen. 6 maanden zijn allang voorbij.

Je komt hier aangevlogen na 1 dag, post 7 reacties in 1 topic over een winkel / step met allerlei beweringen waar niemand iets van hebt gehoord. Met notabene een bedrijf dat in een 100 appartementen flatgebouw zit. En je eerste bewering is dat dat deze steps legaal zijn door het RDW logo op de site _O-
Zo maak je je geloofwaardig.
@Emielvanputten - MICRO heeft er ook geen RDW erkenning of een logo, maar hun e-scooters zijn WEL toegestaan op de openbare weg in Nederland.
Volgens mij hebben jullie allemaal een fiets/elektrische fietsen/bikes winkel ahahhah :*) . Elektrische scooters/steppen zullen binnenkort nog meer zijn. Als e-scooters/steppen zijn toegestaan in België, Frankrijk, Spanje en… worden ze binnenkort toegelaten ook in Nederland (update in maart, zie www.rdw.nl/over-rdw/nieuw...ng-bijzondere-bromfietsen
Voor E-Scooters alsook bromfietsen heb je een rijbewijs nodig. Dan is het logisch dat je daarmee op de openbare weg mogen, want je hebt bewezen bekwaam te zijn. Ik snap niet hoe je dat wilt linken met E-steps?
En vraag je ook eens aan Micro dat ze wit op zwart willen bewijzen dat hun steps legaal op de weg mogen? En dat hun de kosten zouden vergoeden moest je tegengehouden worden door de politie.

Edit: geniet van je step ;) blij met een extra gebruiker

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 14-02-2019 22:17 ]

@bottom line Bedankt voor de discussie, maar ik heb me hier geregistreerd omdat het de enige site is waar elektrische scooters in Nederland worden besproken. In België en Frankrijk besteden mensen er geen tijd aan. Toch kun je een doos stenen niet terug veranderen in een telefoon.
Ik hoop echt dat Nederland in de toekomst zijn wetten zal veranderen en dat we kunnen rijden zonder angst en problemen.
P.S Ik ga 'm waterdicht maken ahah, toch wonen wij in Nederland

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1181506 op 14-02-2019 22:29 ]

• bottom line
Anoniem: 1181506 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:25:
@bottom line Bedankt voor de discussie, maar ik heb me hier geregistreerd omdat het de enige site is waar elektrische scooters in Nederland worden besproken. In België en Frankrijk besteden mensen er geen tijd aan. Toch kun je een doos stenen niet terug veranderen in een telefoon.
Ik hoop echt dat Nederland in de toekomst zijn wetten zal veranderen en dat we kunnen rijden zonder angst en problemen.
Doos stenen. Daarmee dat ik een Xiaomi Notebook, Xiaomi stofzuiger heb, Xiaomi smartphone, Aqara modulles, ... heb en hier tevreden van ben. Al enkele jaren.
En jij een M365 mock-up hebt gekocht.

Frankrijk wel hoor ;)
Veel meer als hier. 100x zoveel zelfs.
https://forum.hardware.fr...iquediy/liste_sujet-1.htm

@bottom line Oh, ze bespreken alle Xiaomi-producten en hun vele problemen, het lijkt erop dat aliexpress / gearbest hebben niet geholpen ahaha. niet alleen elektronische scooters. Oh ja, jammer, de scooter op de web-site gearbest kost nu 400+ euro.

• bottom line
Anoniem: 1181506 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:37:
@bottom line Oh, ze bespreken alle Xiaomi-producten en hun vele problemen, het lijkt erop dat aliexpress / gearbest hebben niet geholpen ahaha. niet alleen elektronische scooters. Oh ja, jammer, de scooter op de web-site gearbest kost nu 400+ euro.
Wat probeer je eigenlijk te bereiken?
Uit deze reactie blijkbaar niet om dingen te bespreken.

€377 trouwens en levering vanuit Europa

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 14-02-2019 22:47 ]

@bottom line Oh, serieus? Ik kon nergens goedkoper dan 400 euro vinden. Zou je een link kunnen sturen?

• bottom line
Anoniem: 1181506 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:51:
@bottom line Oh, serieus? Ik kon nergens goedkoper dan 400 euro vinden. Zou je een link kunnen sturen?
Je hebt toch al een step?
Op dat forum waar ze enkel de vele problemen van hun chinese producten bespreken kan je het vinden

@bottom line dat dacht ik al. Thanks

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1181506 op 14-02-2019 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

media markt hier 20 km vandaag, 367 euro.
aliexpres kost hij 384 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-07 10:11
Anoniem: 320788 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:08:
[...]
media markt hier 20 km vandaag, 367 euro.
Deze dus MediaMarkt Spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Er komt een pro model van de M365, met 45km bereik!! :) https://xiaomi4mi.com/not...-pro-de-su-patinete-m365/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-07 10:11
Interessant, maar als ik naar het display op deze foto kijk is het of photoshop of slechte chinese kwaliteit ;)

Lijkt toch echt te zijn, zie reactie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://www.adslzone.net/app/uploads/2019/02/patinete-xiaomi-pantalla.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door blowbeat op 15-02-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:12
blowbeat schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:33:
[...]

Interessant, maar als ik naar het display op deze foto kijk is het of photoshop of slechte chinese kwaliteit ;)
[Afbeelding]
Dacht eerst ook dat het een nepperd zou zijn, maar kon toch nog vinden dat het over een echte gaat!:
https://item.mi.com/product/9285.html

Stond op het punt om de normale af te rekenen, maar nu twijfel ik toch wel of ik deze zal halen...

[ Voor 8% gewijzigd door Pimmeke1989 op 15-02-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

dragonhaertt

@_'.'

blowbeat schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:33:
[...]

[Afbeelding]
Dit zijn hoogstwaarschijnlijk gewoon renders.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06 00:53
Pimmeke1989 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:54:
[...]

Dacht eerst ook dat het een nepperd zou zijn, maar kon toch nog vinden dat het over een echte gaat!:
https://item.mi.com/product/9285.html

Stond op het punt om de normale af te rekenen, maar nu twijfel ik toch wel of ik deze zal halen...
Same. Die extra range en display vind ik toch het wachten waard, ookal zal het geheel wat zwaarder zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Rezk schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:21:
[...]

Same. Die extra range en display vind ik toch het wachten waard, ookal zal het geheel wat zwaarder zijn. :P
Die haalt gewoon de huidige minpuntjes weg.
Ik ben benieuwd wat de prijs gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Rezk schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:21:
[...]

Klopt, maar heb toch de non-pro maar besteld. Xiaomi kennende komt deze pas over een hele tijd uit in Europa, en zal de prijs om te importeren de eerste weken/maanden flink aan de hoge kant zijn. Mocht de oude goed bevallen, kan deze later naar m'n wederhelft, en haal ik zelf de Pro wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ik heb mijn post met legale stepjes in Nederland geüpdatet.

Wat ik me afvraag is de stepjes in mijn lijst met stepondersteuning zijn legaal bevonden omdat dit gezien wordt net als trapondersteuning bij een elektrische fiets.
Zou dit dan betekenen dat de Peugeot Micro e-Kick V2 dan automatisch ook legaal is in Nederland? Ik kan weinig informatie hierover vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door aliberto op 16-02-2019 06:14 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
bottom line schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:04:
[...]

Niets. Step / elektronica is perfect in orde. Vermoed dat het iets is met de spoel. Heb het voorwiel al even opengehaald, niets speciaals gezien. Maar was er toch al 2uur mee bezig, dus het zal iets zijn voor volgende dagen. Sterke magneet joh :o
Weet nu ook wel hoe ik de rubber moet vervangen eventueel :P :'(
Al gefixt? Gekocht bij gearbest toch? Al contact met ze opgenomen?

Ik heb daar 2 steps aangeschaft (es1 en m365), beide met kleine defect aangekomen. Mocht retour sturen naar Spanje of compensatie. Heb beide keren voor compensatie gekozen en de problemen zelf opgelost. Wellicht kunnen ze ook nu nog compensatie of retour mogelijkheid bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
xileS schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Al gefixt? Gekocht bij gearbest toch? Al contact met ze opgenomen?

Ik heb daar 2 steps aangeschaft (es1 en m365), beide met kleine defect aangekomen. Mocht retour sturen naar Spanje of compensatie. Heb beide keren voor compensatie gekozen en de problemen zelf opgelost. Wellicht kunnen ze ook nu nog compensatie of retour mogelijkheid bieden?
Gekocht bij gearbest. Heb er wel vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt, desnoods maken / terugsturen / compensatie. Kan nog wel verder contact bijhouden met Gearbest, maar zit zelf net op skivakantie, dus mijn step verder bekijken lukt me niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@bottom line kijken lukt idd dan niet, maar je kan altijd alvast contact met de support opnemen. Reageerden altijd best snel. Ik ben goed gecompenseerd en daardoor eigenlijk 2 steps voor de prijs van 1 xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@aliberto Ik kan ook weinig informatie hierover vinden.

De Micro Condor X3 NL is een elektrische step die speciaal is ontwikkeld voor de Nederlandse markt. Het motion control systeem is te vergelijken met de trapondersteuning bij een fiets. Bij het steppen wordt je afzet door de motor wordt versterkt. Op deze manier kan een snelheid bereikt worden van maximaal 25 km/u. De step heeft een nominaal vermogen van 0,25kW, hetgeen hiervoor ruim genoeg is. De step is door het ministerie van Verkeer en Waterstaat ingedeeld in dezelfde categorie als de fiets. Dat betekent dat hij gebruikt mag worden op de openbare weg.

Reactie ministerie 27 nov 2018:

"We stellen ons echter op het standpunt dat een tweewielig voertuig, dat met eigen spierkracht wordt voortbewogen en dat duidelijk op het fietspad thuishoort, in de categorie fiets hoort te vallen. Dat geldt op basis van de door u gestuurde informatie ook voor deze Micro Falcon X3 NL en Micro Condor X3 NL. Door de aard van de ondersteuning vallen deze steppen dus ook in de categorie ‘fiets met trapondersteuning’ en hoeven ze niet apart als bijzondere bromfiets te worden toegelaten. U mag hiermee tot maximaal 25 km/u op de openbare weg rijden."

DE MINISTER VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT,

Namens deze,

Hoofd afdeling Verkeersveiligheid en Wegvervoer

drs. M.N.E.J.G. Philippens

Ik weet niet of xiaomi m365/ninebot/Peugeot Micro e-Kick V2 automatisch legaal wordt. Of moeten importeurs / producenten eerst contact opnemen met DE MINISTER VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT. Over RDW is niets geschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
@Anoniem: 1181506 je zou zeggen dat als de Peugeot Micro e-Kick V2 hetzelfde motorvermogen (0,25kW) heeft als van de Micro Falcon X3 NL en Micro Condor X3 NL i.c.m. stepondersteuning dat deze aan de wettelijke regels voldoet om op de openbare weg te mogen deelnemen zonder verplichte verzekering. Tenslotte vallen de Micro Falcon X3 NL en Micro Condor X3 NL hier eveneens onder.

Ik heb een winkel in Zwolle de legaliteit vraag gesteld en hopelijk krijg ik antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-07 23:42
Trapondersteuning (hoe hilarisch minimaal ook zoals bij sommige e-bikes) betekent dat je zelf wel iets moet doen (trappen, afzetten) om de voortbeweging te houden. Als daar dus sprake van is valt iets automatisch onder die categorie, bij de M365 is dat zeker niet zo omdat je die alleen 'aanstept', helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
@Dejagan van de werking van trapondersteuning
ben ik me van bewust. Maar het is goed dat je dit verduidelijkt voor mogelijk andere mede lezers. Zelf heb ik in het verleden meerdere elektrische fietsen gehad maar fietsen is niet mijn favoriete bezigheid om eerlijk te zijn en heb deze de deur uit gedaan.

Ik kwam over de Flykly het volgende tegen:

1 kick = 1 km
The Smart Ped gets you anywhere around the city.
Its electric motor Zehus All in One guarantees a range of 30km and up to 1km with one single kick. The smartphone app BitRide gives you full control over the battery life and maximum speed. The foldable design makes it extremely comfortable to carry around wherever you go.

Dus volgens Flykly hoef je weinig te bewegen om toch vooruit te komen. Ik heb een vermoeden dat het hier toch echt gaat om mooie marketing praatjes. Wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-07-2022
Ik heb sinds een paar maanden de ekick 10 van Bohlt en ben er heel tevreden mee. In Rotterdam gekocht na een proefrit .step is wat duurder dan de steps die je zelf uit china kunt inporteren ( 600 euro ) maar ik wou de zekerheid van een nederlandse inporteur waar ik onderdelen kan bestellen en eventueel reparaties kan laten uitvoeren.
Ik woon zelf in Eindhoven en vraag me af of wie er nog meer mensen in deze forum in Eindhoven woont. We zouden ergens af kunnen spreken en onze steps realtime met elkaar kunnen vergelijken.
Lijkt mij namelijk de beste manier om de pros en cons van de veschillende steps te kunnen zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Techkiwi op 17-02-2019 09:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
https://www.ad.nl/auto/oo...en-te-ontlasten~ad6996b5/

Ook Duitsland staat elektro-step toe om binnensteden te ontlasten
Duitsland geeft vrij baan aan de elektrische micro-step, elektro-boards en andere vormen van elektrische aandrijving. Dit om binnensteden te ontlasten.

....

Ook in landen als Frankrijk en België zijn regelingen getroffen die elektrische micromobiliteit toestaat. In Nederland is het nog niet zover, maar dat lijkt een kwestie van tijd. Er is namelijk een Europese standaard in de maak voor personal light electric vehicles, oftewel PLEV’s. Het gaat daarbij om elektrische voertuigen die tot 25 kilometer per uur kunnen rijden, met uitzondering van e-bikes, gehandicaptenvoertuigen en steps met een zadel.

[ Voor 41% gewijzigd door dr.nld op 17-02-2019 17:34 . Reden: Nederland passage toegevoegd ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat Nederland dat ook binnenkort zal doen :P

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 1181506 op 17-02-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Ik had ergens gelezen dat er in Nederland in april 2019 verder bekeken wordt over toelating/ versoepeling van stepjes en verdere regelgeving.

Mocht ik de bron nog terug kunnen vinden dan zal ik uiteraard dit toevoegen.

Ik kreeg zojuist nog informatie van verkopende partij over de Peugeot Micro E-kick V2:

Goedemiddag,

Nee, zoals nagenoeg alle elektrische steps mag deze officieel nog niet op de openbare weg.

De Micro Condor X3 NL mag dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aliberto schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:23:
Ik had ergens gelezen dat er in Nederland in april 2019 verder bekeken wordt over toelating/ versoepeling van stepjes en verdere regelgeving.

Mocht ik de bron nog terug kunnen vinden dan zal ik uiteraard dit toevoegen.

Ik kreeg zojuist nog informatie van verkopende partij over de Peugeot Micro E-kick V2:

Goedemiddag,

Nee, zoals nagenoeg alle elektrische steps mag deze officieel nog niet op de openbare weg.

De Micro Condor X3 NL mag dat wel.
Ik had hem iets anders gehoord... De tijdelijke regels voor de stint komen in februari. En de uiteindelijk regels verwachten ze in 2020.
Binnen die regels zit dus ook de step.
Als ik straks tijd heb ga ik even zoeken waar ik het had gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Ik heb de Xiaomi m365 pro inmiddels online gespot. Ongeveer 500 euro (excl. verzendkosten), toch wel een pak duurder dan het origineel. Als ik het origineel voor 350eu kan scoren ga ik denk ik die wel halen aangezien ik de pro toch te duur vindt voor wat het brengt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Je ziet zelfs auto fabrikanten in de Last Mile solution verschijnen.
Sommige berichten gaan wel tot een paar jaar terug. Het moet wel iets groots en belangrijks zijn qua ontwikkeling van transport.

Volkswagen (releasedatum nooit in Nederland behaald)

Peugeot (is al op is markt maar niet legaal in Nederland. )

BMW (voor volwassenen, kinderen klik hier)

Audi en hier nog een ander exemplaar

Ben benieuwd welke andere auto fabrikanten binnenkort deze markt eveneens betreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
https://www.google.com/ur...Vaw0bHrDs3MiWrcej2x7PybZz dit zou de rapport moeten zijn . Men zou in maart een voorlopige regeling moeten treffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Ik heb vorige week op een prototype Veeley V5 mogen rijden bij een dealer.

Techfilmpjes zoals deze zijn echt misleidend. Daar wordt getoond hoe makkelijk je het zadel kan in en uitklappen.
Evenals stuur inklappen.

Dealer was me toch een partij en minuten aan het klungelen om het zadel in en uit te kappen.
Ik dacht: als hij het al moeilijk heeft hoe moet de eindgebruiker het dan ervaren.

Telefonisch zei Veeley tegen mij dat er kwaliteits issues waren en dat het daarom langer duurt dan oorspronkelijk de bedoeling was om de step op de markt te brengen.

Toen ik de Veeley beet pakte rammelde de inklapbare handvaten door enorme speling. Dit is nog niet alles: het stuur of eerder hele stang zat speling op. Met weinig kracht kon je centimeters naar voren of naar achteren duwen en rammelde dit.

Ook de verf bladerde van het stuur af.
Er werd mij aangeboden om een stukje te rijden en heb dit ook gedaan. Eerste indruk: potentie heeft de Veeley V5 wel maar mag wel sneller optrekken + speling stuur issues + zadel inklapbare of uitschuifbare mechaniek moet echt verbeterd worden.

Toen ik op een niet legale lichte step in de winkel reed was ik zeker van gecharmeerd. Trok sneller op, makkelijker inklapbaar.
Naar mijn mening had dit de Veeley moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yuribear
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-08-2022
Zo wanneer word de regelgeving verwacht voor NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Er is al een versoepeling van regelgeving:

Iwheels, zoals elektrische steps, trikes of skateboards of segways en monowheels, die in België zijn toegestaan op de openbare weg. Iwheels mogen stapvoets op de stoep rijden en mogen op het fietspad of de weg harder rijden. De snelheid moet wel door een snelheidbegrenzer of motorvermogen begrensd zijn tot 18 km/uur en na een wetswijziging in 2019 tot 25 km/uur. Een rijbewijs en een aansprakelijkheidsverzekering voor het vervoersmiddel zijn niet verplicht.

Bron

[ Voor 6% gewijzigd door aliberto op 18-02-2019 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Hij vroeg iets over Nederland. Niet over België 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Oeps. Lezen is ook een vak. Bedankt dat je dit opmerkt. Had niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
Ik heb het ontvangen, zie bijgevoegde foto's hieronder.
Ik begrijp de alle reacties die hier zijn :*) . Een scooter/e-step bestellen via aliexpress, geekbuying, gearbest of ergens anders voor maar 300-350 euro, 20-30 werkdagen wachten en opeens @bottom line ’’Weet niet wat er gebeurde :/ Was aan het rijden, bijna op het werk, ik rijd over een tramspoor en opeens 'blokkeert' het voorwiel '' - en dan heb je alleen een Chineese shit ;w . [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vering
[Afbeelding]
Hahaha Mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Was voor mij dan ook de belangrijkste reden waarom ik perse een step wou die hier in nederland verkocht word ,service en onderdelen zijn makkelijk te krijgen. 400 euro is best veel voor een wegwerp step.

• Pimmeke1989
Sinds gister ben ik ook de trotse eigenaar van een Xiaomi Mijia Electric Scooter M365!
In totaal heeft het 5 dagen (3 werkdagen) geduurd om na bestelling thuis te hebben.
Natuurlijk meteen uitgepakt, in elkaar gezet en een testritje mee gemaakt.
En ik moet zeggen, hij rijdt beter dan verwacht! Had toch wel gedacht dat hij moeite zou hebben om de zwevende fietsrotonde bij ons in de buurt op te komen, maar daar had hij geen moeite mee, zoefde de meeste fietsers erop gewoon voorbij!
Vanochtend eerste rit mee naar het werk gereden:
-11.1 km
-24.7 km/h gemiddeld (inderdaad veel lange rechte stukken)
-100% --> 45%
-Lampen constant aan
-Buitentemperatuur 5 graden
-Gewicht: ±80kg
Had graag gezien dat hij iets minder leeg was gereden, maar daar geef ik (tot nu toe) de verlichting de schuld van. Gister bij wat kortere testritjes haalde ik een hogere km/%.
Eerste impressies:
-Bouwkwaliteit: Ding is zo stevig als maar zijn kan. Heb maar kort momentje gehad dat ik het achterspatbord hoorde trillen, maar toen reed ik ook over een flinke hobbelige keienweg. Verder gaf hij geen krimp. Opvouwen gaat simpel, en hij voelt degelijk aan als je hem tilt, ondanks dat hij dan als het ware aan de fietsbel hangt.
-Comfort: Ja, je voelt inderdaad wel de trillingen van de weg als je over niet-asfalt rijdt, maar ook dat is minder dan verwacht.
-Rijgedrag: Hij trekt lekker snel op en heeft zoals ik dus aangaf geen problemen met de meeste hellingen. Naar beneden rijden gaat hij ook netjes niet harder dan de max snelheid van 25 km/h. Bochtenwerk is even wennen, maar ook dat gaat steeds beter.
-Modificaties: Heb ik nog niet aangebracht! Stuur trilt nog niet (na 30km), en achterlicht brand nog steeds. Ga me eens verdiepen in welke dingen ik toe kan passen, en of ik die nodig acht.

Gister zelfs bij de eerste kilometer al een politiewagen tegemoet gereden, maar die konden er eigenlijk alleen maar mee lachen!

Conclusie: Tot nu toe erg tevreden! De Coolheids-factor is erg hoog, en voelde me weer even klein kind. Ga hem zeker vaker gebruiken

Wat fotootjes:
Step in StadStep aan laderExtra set Winterbanden

Heb je nog vragen? Opmerkingen? Dingen die ik moet testen? Laat maar weten!

• bleufred1
Grappig om te zien dat de lader nog het "oude" logo heeft, en de step het "nieuwe" logo.

• bengek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-07 14:50
Ik wou een elektrische snorscooter voor de zomer halen voor naar werk, maar als ik mogelijk een helm op moet, dan heeft het minder zin voor mij. Dan maar een step zou je denken... maar dat is ook nog verboden.
NL overheid moet gewoon snel zorgen dat blauw kenteken maar op de elek step komt, verzekering en rijbewijs noodzakelijk is. Regels zoals voor de fiets (niet op stoep enz.)

Gemeentes kunnen dan ook al afspraken met verhuurders maken dat steps alleen morgen worden achtergelaten bij laadstations en niet klakkeloos op straat. Moeten wel pro actief meegaan met de tijd... ipv de tesla's te subsidieren..... Zo ga ik uit de auto en doe ik ook nog eens wat voor het milieu...

Hoe is het steppen eigenlijk als er geen stroom meer is??

• bleufred1
bengek schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:27:
Ik wou een elektrische snorscooter voor de zomer halen voor naar werk, maar als ik mogelijk een helm op moet, dan heeft het minder zin voor mij. Dan maar een step zou je denken... maar dat is ook nog verboden.
NL overheid moet gewoon snel zorgen dat blauw kenteken maar op de elek step komt, verzekering en rijbewijs noodzakelijk is. Regels zoals voor de fiets (niet op stoep enz.)

Gemeentes kunnen dan ook al afspraken met verhuurders maken dat steps alleen morgen worden achtergelaten bij laadstations en niet klakkeloos op straat. Moeten wel pro actief meegaan met de tijd... ipv de tesla's te subsidieren..... Zo ga ik uit de auto en doe ik ook nog eens wat voor het milieu...

Ik hoop juist dat er nooit een blauw kenteken nodig is voor de step..
en inderdaad gewoon regels zoals (elek.) fiets.

• Dejagan
Het is niet echt een feestje, maar thuiskomen is wel mogelijk. Je kan ook de Eco modus gebruiken als je denkt het net niet te gaan redden, check ook de bandenspanning als die hard zijn scheelt het ook (uit de doos is dat niet per se het geval). Witte steps blijven wel prachtig om te zien :P

[ Voor 5% gewijzigd door Dejagan op 21-02-2019 14:16 ]

• bengek
Dejagan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:08:
[...]

Het is niet echt een feestje, maar thuiskomen is wel mogelijk. Je kan ook de Eco modus gebruiken als je denkt het net niet te gaan redden, check ook de bandenspanning als die hard zijn scheelt het ook (uit de doos is dat niet per se het geval). Witte steps blijven wel prachtig om te zien :P
Ik bedoel is het gewoon steppen als een normale step of wordt het enigszins geremd door iets??

Zonder kenteken en verzekering wordt het een hele chaos denk ik??

• Dejagan
Nou hij is te zwaar om echt lekker zelf te steppen en rolt (ook uit) niet echt geweldig lang door.

• Techkiwi
Persoonlijk loop ik er nog liever mee dan dat ik er mee ga steppen. Is ie eigenlijk net te zwaar voor.
Met die van mij spring ik over bultjes heen , vraag me af of ik dat zou durven met de m365 als ik die scharnierpunt voor zie.
Of kun je hem op een of ander manier stevig borgen?

[ Voor 46% gewijzigd door Techkiwi op 21-02-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Techkiwi schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:28:
Met die van mij spring ik over bultjes heen , vraag me af of ik dat zou durven met de m365 als ik die scharnierpunt voor zie.
Of kun je hem op een of ander manier stevig borgen?
Die scharnier vliegt echt niet zomaar los, zeker als je zo'n 3d geprint dempingsstukje tussen hebt in de juiste maat. Denk dat je je eerder zorgen moet maken om een ontploffende band als je ermee gaat springen dan die scharnier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Heb ik dan weer geen last van omdat ik massieve bandjes heb wat weer gecompenseerd word door vering achter en voor, schijnt ook een bandje te zijn die verder wel veert maar waar geen lucht inzit. Zou mijn volgende kunnen zijn . Zit standaard onder deze step https://electrek.co/2018/11/13/unagi-electric-scooter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Techkiwi schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:30:
Heb ik dan weer geen last van omdat ik massieve bandjes heb wat weer gecompenseerd word door vering achter en voor, schijnt ook een bandje te zijn die verder wel veert maar waar geen lucht inzit. Zou mijn volgende kunnen zijn . Zit standaard onder deze step https://electrek.co/2018/11/13/unagi-electric-scooter/
Die ziet er zeker niet slecht uit. Ben ook benieuwd hoe dat remt met de 2 motoren vs de enkele. Wel flink duurder dan de m365/es2 zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Tov deze step is de 365 waarschijnlijk ook een instap step. Japans en niet in NL te koop.specs zijn ook super , step met 2 wiel aandrijving/rem en behoorlijke actieradius die nauwelijks iets weegt (12,5kg)😍en er nog supergaaf uitziet ook.
Denk dat we wat dat betreft aan het begin van een revolutie staan .
Wij rijden nu rond op de T Fordjes van de 21ste eeuw

[ Voor 20% gewijzigd door Techkiwi op 22-02-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar

Ik hoop eigenlijk dat er nooit een blauw kenteken voor een step gaat komen want ze zijn nu bezig om het dragen van een helm landelijk te verplichten op voertuigen met blauwe kentekens. vanaf volgend jaar willen ze dit er al door hebben. dus laat dat blauwe kenteken maar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 22:39
Zo'n step lijkt mij ideaal voor kleine afstanden in de stad (Den Haag) maar de regelgeving houd mij tegen.

Wel zie ik ze hier in de stad veel rijden maar heeft een van jullie hier al ooit problemen gehad met de politie?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Nee want ik ben verzekerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
Radiance schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:08:
Zo'n step lijkt mij ideaal voor kleine afstanden in de stad (Den Haag) maar de regelgeving houd mij tegen.

Wel zie ik ze hier in de stad veel rijden maar heeft een van jullie hier al ooit problemen gehad met de politie?
In een ander topic was een mede tweaker die een boete had gekregen. Meen me zelfs te herinneren tot 2x toe. Boete was €269 met reductie. Normaal €340 a €360.

Een boete voor het onverzekerd rondrijden is een stuk hoger dan een boete voor het rondrijden met een ongekeurd voertuig.

Als je 2x een boete krijgt a €360 dan kan je misschien beter naar legale alternatieven kijken of beter je niet legale step van de hand doen. (Maar ieder zijn keuze, ik ga niet voor een ander bepalen wat hij of zij moet doen).

In aangegeven topic heb ik al eens deze discussie geprobeerd te voeren maar werd me niet in dank afgenomen.

Punt blijft: als jij iemand letsel toebrengt wanneer je rond rijdt op een onverzekerde of op een illegale step willens en wetens dan kan dit je blijven achtervolgen.
Ik denk dat niemand daar op zit te wachten.
Je kan tevens ook niet voor eigen rechter spelen om op de openbare weg rond de rijden terwijl je weet dat dit in Nederland nog niet is toegestaan.
Wet = wet en daar heeft iedereen zich aan de houden.

Ik vind het ook jammer dat Nederland achterloopt met regelgeving. Technologie gaat sneller dan wetgeving.
Ben ook beetje "jaloers" op inwoners van Duitsland en België dat het daar wel kan en mag.

Het is gewoon een kwestie van tijd voordat Nederland overstag gaat. Tenslotte hebben vele steden last verkeersopstoppingen / auto overlast of parkeer problemen.

Wil je toch voor legale alternatieven kijken en op safe spelen kijk dan naar mijn eerder genoemde elektrische stepjes met stepondersteuning of volledig aangedreven methode. Stepondersteuning heeft bij mijn weten geen verzekering nodig. Volledig aangedreven variant wel. (Ik probeer deze lijst aan te vullen wanneer ik nieuwe legale stepjes voor NL markt tegen kom.)

Het blijft raar dat als je gemakkelijk 25km per uur op een elektrische fiets behaalt en deze niet hoeft te verzekeren maar een ander electrisch of motorisch aangedreven voertuig of bromfietsen met blauw kentekenplaatje wel.

[ Voor 59% gewijzigd door aliberto op 23-02-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 22:39
Met een door de RDW goedgekeurde step? Anders heeft zo'n verzekering geen toegevoegde waarde voor zover ik begrepen heb.
aliberto schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:20:
[...]

In een ander topic was een mede tweaker die een boete had gekregen. Meen me zelfs te herinneren tot 2x toe. Boete was €269 met reductie. Normaal €340 a €360.

Een boete voor het onverzekerd rondrijden is een stuk hoger dan een boete voor het rondrijden met een ongekeurd voertuig.

Als je 2x een boete krijgt a €360 dan kan je misschien beter naar legale alternatieven kijken of beter je niet legale step van de hand doen. (Maar ieder zijn keuze, ik ga niet voor een ander bepalen wat hij of zij moet doen).

In aangegeven topic heb ik al eens deze discussie geprobeerd te voeren maar werd me niet in dank afgenomen.

Punt blijft: als jij iemand letsel toebrengt wanneer je rond rijdt op een onverzekerde of op een illegale step willens en wetens dan kan dit je blijven achtervolgen.
Ik denk dat niemand daar op zit te wachten.
Je kan tevens ook niet voor eigen rechter spelen om op de openbare weg rond de rijden terwijl je weet dat dit in Nederland nog niet is toegestaan.
Wet = wet en daar heeft iedereen zich aan de houden.

Ik vind het ook jammer dat Nederland achterloopt met regelgeving. Technologie gaat sneller dan wetgeving.
Ben ook beetje "jaloers" op inwoners van Duitsland en België dat het daar wel kan en mag.

Het is gewoon een kwestie van tijd voordat Nederland overstag gaat. Tenslotte hebben vele steden last verkeersopstoppingen / auto overlast of parkeer problemen.

Wil je toch voor legale alternatieven kijken en op safe spelen kijk dan naar mijn eerder genoemde elektrische stepjes met stepondersteuning of volledig aangedreven methode. Stepondersteuning heeft bij mijn weten geen verzekering nodig. Volledig aangedreven variant wel. (Ik probeer deze lijst aan te vullen wanneer ik nieuwe legale stepjes voor NL markt tegen kom.)

Het blijft raar dat als je gemakkelijk 25km per uur op een elektrische fiets deze niet hoeft te verzekeren maar een ander electrisch of motorisch aangedreven voertuig of bromfietsers met blauw kentekenplaatje wel.
Je hebt helemaal gelijk en dat is dus ook het geen wat mij tegen houd, hoe graag ik ook wil.
De legale steps vind ik te duur. Ik vind juist de prijs van een Xiaomi of vergelijkbare steps het grote voordeel.

Als ik al 700+ voor een step moet betalen kan ik ook een (goede 2e hands)scooter kopen.
Ik zal dit vervoer zeer sporadisch gebruiken dus er is geen noodzaak. En ook al is een scooter niet te vergelijken met een step zou het voor mij niet veel uitmaken wat mijn vervoer is, het gaat puur om de prijs. Toegegeven vind ik het gadget gehalte van een step ook gewoon leuk.

Maar ik ben dus eigenlijk ook gewoon benieuwd naar jullie ervaringen hier omdat ik de steps hier in de stad zeer regelmatig zie. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

not this shit again.
Een verzekering voor een niet goedgekeurd die je op de openbare weg gebruikt. Deze discussie hebben we al gehad. En ook toen heb ik je al gevraagd er mee te stoppen..

Doe mij een plezier en ga het testen... Rij met je step even een auto aan en geef ze je verzekringsgegevens. Goed op papier zetten dat het een elektrische step is van Xiaomi... En laat het resultaat naderhand even weten.
Radiance schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 01:47:
[...]

Met een door de RDW goedgekeurde step? Anders heeft zo'n verzekering geen toegevoegde waarde voor zover ik begrepen heb.
[...]
Nee hij heeft op enige manier een blauw plaatje op zijn m365 gekregen.
En is het heilig van overtuigd dat hij verzekerd is. Dit was 1 van de 2 discussies waarom het m365 topic dicht ging volgens mij... De 2de was het constante gerip op eigenaren van andere steps..
Dus nu hebben we 1 topic voor alle steps. Makkelijker ervaringen uit te wisselen op deze manier.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-02-2019 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Het feit dat er op het moment steps zijn die wel mogen omdat je af en toe stept en dat de rdw ze tor een paar maanden geleden een vin nr aan het geven was geeft wel aan dat de wetgeving op het moment zo lek is als een mandje. Hoogste tijd dat er duidelijkheid komt .
In een dorp hier in de buurt schijnen een paar oudere mannen de step als hun dagelijkse vervoermiddel te gebruiken en dit word gewoon gedoogd.zeker voor ( oudere) mensen met een mobiliteits beperking kunnen ze een uiterst goede uitkomst bieden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop het ook, ( voor jullie)

Ik denk wel dat er iets in de nieuwe regels komt te staan.
Maar ik ben huiverig over wat er komt te staan... Het beste zou zijn eu breed.. want dat betekent eigenlijk dat je er gewoon mee mag rijden.

Maar gezien we Nederland kennen, en gezien de snorscooter nu een helmplicht krijgt. Verwacht ik eigenlijk een blauw bordje en een fietshelm....(ala speedpedelec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Techkiwi schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 08:08:
.zeker voor ( oudere) mensen met een mobiliteits beperking kunnen ze een uiterst goede uitkomst bieden .
Ja maar dan zou het dus weer een invalidenvoertuig kunnen zijn voor die personen, want daar zijn zulke extreem vage regels over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bengek
Moet je op de segway eigenlijk ook met de nieuwe regels een helm op dan....
Wil echt een step voor aankomende lente/zomer maar ja de boete.... kans wordt groot dat dat zwetend op de fiets weer wordt of gewoon de auto pakken.

Voor als ze meelezen bij ministerie gewoon 3 categorieen maken, met alleen goedgekeurde apparaten, heb je die niet en je maakt schade dat je dan volledige aansprakelijk bent. Dus dan ga je niet zo snel online zomaar wat halen?

max 10 km: Scootmobiel/oxboard enzo?
Verzekeringsplaat, stoep, verzekering
max 25 km: Step/ elektrische fietsen zonder trapondersteuning/eenwielers/segway/Stint? evt tot gewicht van 50kg?? Lijkt me hoe zwaarder een voertuig hoe hoger de impact/schade is.Denk dat segway/stint hier dan wel wegvallen??
Blauw Kenteken, Fietspad, verzekering, rijbewijs??
max 50 km: Scooter/bromfietsen/speed pedelecs
Geel kenteken, op de weg, verzekering, helm, rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Beetje koffiedik kijken , er zijn europese richtlijnen in de maak en daar zal men zich waarschijnlijk grotendeels aan comformeren.
Alleen de vraag hoelang het allemaal nog moet duren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:00
Ik weet niet of dit het juiste topic is, het is formeel meer een elektrische fiets dan een step maar toch denk ik dat de vraag hier beter past, mocht dat niet zo zijn mijn excuses.

Ik wil al een tijd graag een elektrische step of iets vergelijkbaars wat makkelijk in de trein/kofferbak past, minstens 20 km/u gaat en minstens 20 km ver kan komen. Net als velen in dit topic kwam ik tot de conclusie dat eigenlijk alle steps illegaal zijn, behalve een enkeling die wel is gekeurd maar dan ook gelijk fors duurder is of stepondersteuning hebben maar dat is ook niet ideaal.

Toen kwam ik dit ding tegen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qhTMOg22MVstfgDmVdFgkwfR/full.jpg

En ik kon er met de zoekfunctie op heel GoT niets over vinden terwijl het toch een interessant geval is naar mijn mening;
- Het geval heet de DYU D2 en is sinds eind 2017 op de markt
- Het is een elektrische scooter waar je ook op kan fietsen (eigenlijk een elektrische vouwfiets)
- Hij is niet belachelijk duur (rond de 600 usd op geekbest, inclusief gratis zeetransport), is dus zeg 700 euro inclusief BTW en importheffing.
- Ik kan er geen (hele) negatieve gebruikservaringen over vinden, dus de kwaliteit lijkt redelijk
- Je mag 120 KG zwaar zijn, hij gaat 25-30 km/u en heeft een bereik van 20 km en een 250 Watt motor zoals bijna al dit soort apparaten.

De nadelen';
- Lijkt op een kinderfiets
- Hij is niet superopvouwbaar (alleen het stuur kan omklappen), wel weegt hij maar 14 kg.

Echter een voordeel is dat dit ding wellicht eenvoudig straatlegaal is te maken?
- Optie 1 is het ding zo te tweaken dat de elektrische ondersteuning pas aanslaat als je gaat trappen (voor nu kan hij ook zonder trapondersteuning vooruit komen). Het ding zou dan gewoon de weg op mogen als reguliere elektrische fiets.
- Optie 2 is het ding te laten keuren als bromfiets, omdat hij al een zadel en verlichting heeft lijkt me dit minder lastig dan bij een step. Belangrijkste is (denk ik) richtingaanwijzers en reflectoren. Maar ik zit wel een beetje met de kosten. Voor zover ik kon zien op de RDW kost de individuele keuring 250 euro, inslaan VIN 42 euro en een kenteken 99 euro. Dus dan zou je minstens 400 euro kwijt zijn en dat maakt het toch nog best duur.

Wie weet hier wat zinnigs over te zeggen? Nogmaals excuus als dit bericht wellicht beter past in een andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Silvos schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:02:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, het is formeel meer een elektrische fiets dan een step maar toch denk ik dat de vraag hier beter past, mocht dat niet zo zijn mijn excuses.

Wie weet hier wat zinnigs over te zeggen? Nogmaals excuus als dit bericht wellicht beter past in een andere topic.
Dit is inderdaad meer een elektrische fiets dan een step.
Waarom denk je dat dit niet toegelaten zou zijn? Je moet nog altijd gewoon trappen en de motor werkt enkel ter ondersteuning blijkbaar moet je niet continu trappen. Maakt het verhaal wel wat anders, maar als ze zoiets zien met pedalen, denk ik dat ze dit associëren met een fiets. Een step werkt zonder eigen kracht, en is net daarom verboden.

Verkeerd topic, maar jou is wel legaal. Als elektrische fiets of als speedelec

[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 24-02-2019 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:00
bottom line schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:23:
[...]

Dit is inderdaad meer een elektrische fiets dan een step.
Waarom denk je dat dit niet toegelaten zou zijn? Je moet nog altijd gewoon trappen en de motor werkt enkel ter ondersteuning blijkbaar moet je niet continu trappen. Maakt het verhaal wel wat anders, maar als ze zoiets zien met pedalen, denk ik dat ze dit associëren met een fiets. Een step werkt zonder eigen kracht, en is net daarom verboden.

Verkeerd topic, maar jou is wel legaal. Als elektrische fiets of als speedelec
Bedankt voor de reactie, excuus voor de offtopic. Mijn gedachte was dat dit meer een alternatief was voor een elektrische step dan voor een 'reguliere' elektrische fiets. Bedankt in ieder geval voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Silvos schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:02:

Ik wil al een tijd graag een elektrische step of iets vergelijkbaars wat makkelijk in de trein/kofferbak past, minstens 20 km/u gaat en minstens 20 km ver kan komen. Net als velen in dit topic kwam ik tot de conclusie dat eigenlijk alle steps illegaal zijn, behalve een enkeling die wel is gekeurd maar dan ook gelijk fors duurder is of stepondersteuning hebben maar dat is ook niet ideaal.

Toen kwam ik dit ding tegen
[Afbeelding]

En ik kon er met de zoekfunctie op heel GoT niets over vinden terwijl het toch een interessant geval is naar mijn mening;
- Het geval heet de DYU D2 en is sinds eind 2017 op de markt
- Het is een elektrische scooter waar je ook op kan fietsen (eigenlijk een elektrische vouwfiets)
- Hij is niet belachelijk duur (rond de 600 usd op geekbest, inclusief gratis zeetransport), is dus zeg 700 euro inclusief BTW en importheffing.
- Ik kan er geen (hele) negatieve gebruikservaringen over vinden, dus de kwaliteit lijkt redelijk
- Je mag 120 KG zwaar zijn, hij gaat 25-30 km/u en heeft een bereik van 20 km en een 250 Watt motor zoals bijna al dit soort apparaten.

De nadelen';
- Lijkt op een kinderfiets
- Hij is niet superopvouwbaar (alleen het stuur kan omklappen), wel weegt hij maar 14 kg.

Echter een voordeel is dat dit ding wellicht eenvoudig straatlegaal is te maken?
- Optie 1 is het ding zo te tweaken dat de elektrische ondersteuning pas aanslaat als je gaat trappen (voor nu kan hij ook zonder trapondersteuning vooruit komen). Het ding zou dan gewoon de weg op mogen als reguliere elektrische fiets.
- Optie 2 is het ding te laten keuren als bromfiets, omdat hij al een zadel en verlichting heeft lijkt me dit minder lastig dan bij een step. Belangrijkste is (denk ik) richtingaanwijzers en reflectoren. Maar ik zit wel een beetje met de kosten. Voor zover ik kon zien op de RDW kost de individuele keuring 250 euro, inslaan VIN 42 euro en een kenteken 99 euro. Dus dan zou je minstens 400 euro kwijt zijn en dat maakt het toch nog best duur.

Je ziet deze hier ook veel. Gewone electrische vouwfiets met trapondersteuning dus ik neem aan dat die in Nederland ook legaal zijn. Kosten vanaf 900 1149 euro (en ze hebben vaak aanbiedingen). Edit: Het model van 900 heeft geen trappers, is helemaal electrisch :? Vaag... Lijkt me niet echt handig zo. Ze verkopen het echt als "patinete" (Spaans voor step) maar dat is het ook weer niet door gebrek aan staplaat.

Ik heb er zelf geen gekocht omdat hij geen versnellingen heeft en dat vind ik hier in Barcelona te lastig.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 24-02-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
@Silvos

Wel eens gekeken naar de Stigo bike? Erg compact. Geen trappedalen enkel gas geven en remmen. In 2 seconden uitklapbaar wordt er gezegd. De plus variant heeft 2 accu's.

Is legaal bevonden in Nederland voor de openbare weg. Moet wel verzekerd worden als bromfiets met blauw kenteken. Voor mij kost een verzekering met alleen WA+mede-opzittenden €38,72 per jaar. Ik heb in 20 jaar tijd nog nooit iemand schade toegebracht op mijn bromscooter, dus heb maximale No-Claim korting opgebouwd bij mijn verzekeringsmaatschappij.

Stigo heeft ook de B1 getoond maar enige release datum is onbekend.

[ Voor 17% gewijzigd door aliberto op 25-02-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
aliberto schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:27:
@Silvos

Wel eens gekeken naar de Stigo bike? Erg compact. Geen trappedalen enkel gas geven en remmen. In 2 seconden uitklapbaar wordt er gezegd. De plus variant heeft 2 accu's.

Is legaal bevonden in Nederland voor de openbare weg. Moet wel verzekerd worden als bromfiets met blauw kenteken. Voor mij kost een verzekering met alleen WA+mede-opzittenden €38,72 per jaar. Ik heb in 20 jaar tijd nog nooit iemand schade toegebracht op mijn bromscooter, dus heb maximale No-Claim korting opgebouwd bij mijn verzekeringsmaatschappij.

Stigo heeft ook de B1 getoond maar enige release datum is onbekend.
Je betaalt ook in sociale punten want dat ding ziet er niet uit zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
@Rezk ik heb vorig jaar in een winkel te Groningen op de Stigo bike gezeten en kan je vertellen dat met mijn 187cm lengte de Stigo te compact was. Ik heb jarenlang op kleine bromscooters rond gereden en kreeg vaak last van rug of wilde graag eens mijn benen strekken.

Nu rijdt ik al 7 jaar een vrij grote bromscooter (45km per uur) en heb de eerder genoemde klachten niet tot nauwelijks.
Maar de reden dat ik een step zoek is:

Treinstation is ongeveer 25 minuten lopen vanwaar ik woon en heb geen autorijbewijs . De bromscooter achterlaten bij het treinstation is niet mijn meest favoriete gedachten (slopen/ diefstal bijv.) als ik een weekend weg ga. Met een step kan je gewoon in de trein stappen en hoeft niet eens te betalen hiervoor. Voor een normale fiets wel.
Ook op locatie is een elektrische step ideaal. Zo ben je mobieler en kan je meer en sneller afstanden afleggen.

Wat mij als 20 jaar bromfiets gebruiker meest tegenstaat is dat je voor elk wissewasje je helm of handschoenen moet afdoen (winkel binnengaan bijv.) en weer aandoen. Een systeemhelm waarvan je het voorste deel van gezicht gedeelte omhoog klapt wordt op zich nog wel geaccepteerd, maar je hebt ook te maken met fatsoensnorm naar anderen toe.

Soms heb je jouw handen vol met spullen en kan je jouw helm niet kwijt.

Een step zou bovenstaande probleem kunnen verhelpen. Plus je bent sneller weg. Step van de lader, uit woonkamer pakken, trap af, uitklappen en rijden maar. Wanneer ik scooter wil gaan rijden moet ik eerst goed aankleden (motorjas, helm, handschoenen), daarna achterom lopen om scooter uit schuurtje te pakken van binnenplaats. Zo nu en dan tanken wat ook tijd kost.

Step klinkt gewoon ideaal.

[ Voor 15% gewijzigd door aliberto op 25-02-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:56
aliberto schreef op zondag 17 februari 2019 @ 02:37:
@Anoniem: 1181506 je zou zeggen dat als de Peugeot Micro e-Kick V2 hetzelfde motorvermogen (0,25kW) heeft als van de Micro Falcon X3 NL en Micro Condor X3 NL i.c.m. stepondersteuning dat deze aan de wettelijke regels voldoet om op de openbare weg te mogen deelnemen zonder verplichte verzekering. Tenslotte vallen de Micro Falcon X3 NL en Micro Condor X3 NL hier eveneens onder.

Ik heb een winkel in Zwolle de legaliteit vraag gesteld en hopelijk krijg ik antwoord.
Heb je hier ooit nog wat van gehoord? Vind de Falcon wel een interessant ding aangezien deze zo goed als legaal lijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Robkazoe schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:39:
[...]

Heb je hier ooit nog wat van gehoord? Vind de Falcon wel een interessant ding aangezien deze zo goed als legaal lijkt te zijn...
De Falcon en de Condor X3 NL versies zijn legaal in Nederland. De non NL varianten hebben een gashendel daardoor niet toegestaan om Nederland.
De Peugeot is niet in Nederland toegestaan ondanks stepondersteuning.

Voor de Micro stepjes met stepondersteuning heb je geen verzekering nodig. Wordt gezien als een soort van elektrische fiets met trapondersteuning.

[ Voor 16% gewijzigd door aliberto op 26-02-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Met een M365 een half jaar rondgereden. Totaal 'slechts' ~300 km. Nog geen lekke band gehad. Luchtdruk maandelijks gecorrigeerd volgens deze instructies. Misschien heb ik geluk, maar mogelijk ligt bandenslijtage ook een beetje aan hoe en waar je rijdt.

Verder wat met firmwares gespeeld. Maximale snelheid die ik op een stuk privéterrein uit de step kon halen was 31 km/h op een volle accu. De modificatie is interessant voor wie de step sportief wil hebben, want de acceleratie neemt sterk toe. Heb hem weer terug naar de fabriekswaardes gezet. Afstand op een acculading vind ik belangrijker.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datisgaaf
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 14:18
Gezien onderstaande vrees ik dat ook de stepjes voorlopig nog niet zullen worden toegelaten, zoals in Duitsland wel gebeurd is/gaat gebeuren.

https://www.rijksoverheid...ht-bijzondere-bromfietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

The Zep Man

🏴‍☠️

datisgaaf schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:56:
Gezien onderstaande vrees ik dat ook de stepjes voorlopig nog niet zullen worden toegelaten, zoals in Duitsland wel gebeurd is/gaat gebeuren.
Ik denk dat het wel meevalt. Regels werken beide kanten op. Als de overheid regels heeft vastgesteld over goedkeuring, dan is er tenminste meer duidelijkheid en moet de overheid zich ook aan die regels houden. Nu zijn er geen regels waarop dit soort voertuigen goedgekeurd kunnen worden, en dat is sowieso slecht.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkiwi
Hier in de stad zie je met de week meer stepjes rondkarren dus ze zullen op een gegeven moment wel met regelgeving moeten komen .
Had verwacht dat ze samen met dat stint verhaal ook wel met wat concrete regelgeving waren gekomen voor ons stepjes rijders. Wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Zoals het nu gaat snapt niemand het op een gegeven moment nog . Sommige steps mogen wel sommige niet .

[ Voor 15% gewijzigd door Techkiwi op 27-02-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:56
Techkiwi schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:06:
Hier in de stad zie je met de week meer stepjes rondkarren dus ze zullen op een gegeven moment wel met regelgeving moeten komen .
Had verwacht dat ze samen met dat stint verhaal ook wel met wat concrete regelgeving waren gekomen voor ons stepjes rijders. Wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Zoals het nu gaat snapt niemand het op een gegeven moment nog . Sommige steps mogen wel sommige niet .
Viel mij ook al op. Zowel in Utrecht als Amersfoort zie ik regelmatig een M365 voorbij rijden.

@aliberto bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
Robkazoe schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:23:
[...]

Viel mij ook al op. Zowel in Utrecht als Amersfoort zie ik regelmatig een M365 voorbij rijden.

@aliberto bedankt voor je reactie!
Hier een (zwarte m365) step rijder in Amersfoort.
Heb afgelopen half jaar in het stukje dat ik rij al minstens 4 andere stepjes gespot.
1 witte M365, volgens mij 1 ninebot en 2 waren te ver om merk/type te zijn.
Pagina: 1 2 ... 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.