Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jochemd13
  • Registratie: april 2013
  • Nu online
Matched: Boete
Zojuist niet al te beste aanvaring gehad, resultaat: een boete van wss €340 en mogelijk verplichte RDW keuring van €150.

Ik rij met mijn Xiaomi EUNI elektrische step rustig naar school, na een mondeling van zo'n 30 minuten (die nog verrassend goed ging) ging ik weer naar huis maar deze keer via een iets andere route. Ik rij rustig rond met zo'n 18km/u tot ik ineens een motoragent op een parkeerplaats zie naast het fietspad waar ik aan het rijden ben. Zodra ik hem zag schakelde ik de motor uit en ging ik steppend met de voet maar verder. Tot ik verderop op een grotere parkeerplaats zo'n 15 agenten, 3 busjes en een paar auto's zie; shit, controle. Ik step rustig door tot een agent mij tegenhoud en mij richting die parkeerplaats stuurt. Daar wordt ik vervolgens naar een parkeervak gestuurd waar een paar agenten staan, sta ik dan met mijn step tussen 2 onmogelijk grote vrachtwagens die uitgebreid gecontroleerd worden, nogal een zielige verschijning dus.
Daar wordt ik vriendelijk begroet en uiteraard groet ik vriendelijk terug. Ik kreeg een aantal vragen zoals: Weet je dat dit illegaal is? Hoe kom je aan de step? En nog wat vragen, conclusie; ik krijg een boete (waarschijnlijk zo'n €340 volgens internet). Ja dit is behoorlijk balen, dubbel maandsalaris Albert Heijn gaat er zo 123 doorheen. Er werd ook gezegd dat de step een kenteken moet hebben en alles, bij de RDW kost die grap ook al zo'n €150 (minimaal) en dan moet je hem ook nog eens verzekeren met bijbehorende kosten. Ik ga in ieder geval bezwaar maken, reed tenslotte met uitgeschakelde motor. Step is overigens niet ingenomen, maar mocht uiteraard niet elektrisch verder rijden, heb dus zo'n halfuur gelopen om thuis te komen.

Dit is mijn ervaring, wees gewaarschuwd mocht je zo'n step willen/hebben. Het is daarbij ook complete onzin dat deze steppen niet legaal zijn in Nederland, zijn al 30x veiliger dan een gemiddelde fiets en dan krijg je dit...
Tijd voor een politieke partij die deze dingen legaal maakt ;(

Overigens reacties zoals "je weet dat het illegaal is, waarom doe je het?" hebben we niet zo veel aan, dit is meer een ervaring voor mede e-step eigenaren ;)

Jochemd13 wijzigde deze reactie 14-03-2018 10:51 (6%)

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:17

CeesKees

I rest my Kees

quote:
Jochemd13 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:46:
Zojuist niet al te beste aanvaring gehad, resultaat: een boete van wss €340 en mogelijk verplichte RDW keuring van €150.

Ik rij met mijn Xiaomi EUNI elektrische step rustig naar school, na een mondeling van zo'n 30 minuten (die nog verrassend goed ging) ging ik weer naar huis maar deze keer via een iets andere route. Ik rij rustig rond met zo'n 18km/u tot ik ineens een motoragent op een parkeerplaats zie naast het fietspad waar ik aan het rijden ben. Zodra ik hem zag schakelde ik de motor uit en ging ik steppend met de voet maar verder. Tot ik verderop op een grotere parkeerplaats zo'n 15 agenten, 3 busjes en een paar auto's zie; shit, controle. Ik step rustig door tot een agent mij tegenhoud en mij richting die parkeerplaats stuurt. Daar wordt ik vervolgens naar een parkeervak gestuurd waar een paar agenten staan, sta ik dan met mijn step tussen 2 onmogelijk grote vrachtwagens die uitgebreid gecontroleerd worden, nogal een zielige verschijning dus.
Daar wordt ik vriendelijk begroet en uiteraard groet ik vriendelijk terug. Ik kreeg een aantal vragen zoals: Weet je dat dit illegaal is? Hoe kom je aan de step? En nog wat vragen, conclusie; ik krijg een boete (waarschijnlijk zo'n €340 volgens internet). Ja dit is behoorlijk balen, dubbel maandsalaris Albert Heijn gaat er zo 123 doorheen. Er werd ook gezegd dat de step een kenteken moet hebben en alles, bij de RDW kost die grap ook al zo'n €150 (minimaal) en dan moet je hem ook nog eens verzekeren met bijbehorende kosten. Ik ga in ieder geval bezwaar maken, reed tenslotte met uitgeschakelde motor. Step is overigens niet ingenomen, maar mocht uiteraard niet elektrisch verder rijden, heb dus zo'n halfuur gelopen om thuis te komen.

Dit is mijn ervaring, wees gewaarschuwd mocht je zo'n step willen/hebben. Het is daarbij ook complete onzin dat deze steppen niet legaal zijn in Nederland, zijn al 30x veiliger dan een gemiddelde fiets en dan krijg je dit...
Tijd voor een politieke partij die deze dingen legaal maakt ;(

Overigens reacties zoals "je weet dat het illegaal is, waarom doe je het?" hebben we niet zo veel aan, dit is meer een ervaring voor mede e-step eigenaren ;)
Dat is balen!
Ik zou wel graag op de hoogte worden gehouden over de RDW perikelen.

Ook geinteresseerd waar dit voorval was!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• jjk47
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08-11 23:12
@Jochemd13 vervelend te horen hoe je ochtend is afgelopen met de step. Hoop dat het meevalt voor je, maar ik vrees dat je wel in de goede richting denkt qua boete.
Jammer dat ze je gepakt hebben bij die controle, als je alleen ergens op het fietspad was aangesproken was het wel met een aantekening/waarschuwing afgelopen, maar nu is de situatie heel anders en is het vrij vanzelfsprekend dat er gewoon hele dag boetes uit worden gedeeld.

Ik hoop dat meer mensen ze aanschaffen zodat je minder word aangekeken als je erop rijd en dat er betere mogelijkheden komen om er legaal op rond te rijden.

• Jochemd13
  • Nu online
Ging net even kleine boodschap doen en gezien de supermarkt op zo'n 5 minuten fietsen zit neem ik de laatste tijd meestal de step, alleen na deze aanvaring heb ik toch gekozen om op de fiets te gaan. En ja hoor, 3x raden wat er op de route is? Weer een controle, deze keer met 3 agenten, de hele dag door ook al sirenes, en dan te bedenken dat ik in een (normaal) rustig dorp woon :P
Ben heel blij dat ik met de fiets ben gegaan.
quote:
Nivve schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:31:
Jammere vooral is: Ik wil best een kenteken, verzekering e.d. allemaal regelen en betalen. Alleen om bepaalde redenen mag ik het niet eens aanvragen omdat de fabrikant hem niet aanmeldt bij de minister :(

Dus ik ben vooral benieuwd of het jouw wel lukt na een referentie van de politie O-)
Ik heb precies hetzelfde, ben best bereid die €150 te betalen voor keuring + kenteken, maar overal zijn die constructies zo vaag en alles...

Ik ga kijken op welke termijn ik de boete krijg, kan zo'n 4 maanden duren als ik de website van de politie moet geloven 8)7
Misschien dat ik de step in de tussentijd verkoop en voor een andere mét kenteken ga kijken. Vind sowieso de EUNI step wat traag met maar 18/20 km/u max en merk dat ik eigenlijk wel toe ben aan een elektrische scooter of iets.
quote:
jjk47 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:11:
@Jochemd13 vervelend te horen hoe je ochtend is afgelopen met de step. Hoop dat het meevalt voor je, maar ik vrees dat je wel in de goede richting denkt qua boete.
Jammer dat ze je gepakt hebben bij die controle, als je alleen ergens op het fietspad was aangesproken was het wel met een aantekening/waarschuwing afgelopen, maar nu is de situatie heel anders en is het vrij vanzelfsprekend dat er gewoon hele dag boetes uit worden gedeeld.

Ik hoop dat meer mensen ze aanschaffen zodat je minder word aangekeken als je erop rijd en dat er betere mogelijkheden komen om er legaal op rond te rijden.
Precies verkeerde timing, verkeerde plek. Had ook nooit die route moeten nemen achteraf, maar daar denk je op het moment gewoon niet aan.

Inderdaad, overal voortgang wat betreft technologie, maar qua vervoer blijven we hangen op vervuilende scooters.

Jochemd13 wijzigde deze reactie 14-03-2018 18:22 (3%)

• Nivve
  • Registratie: februari 2016
  • Niet online
quote:
Jochemd13 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:21:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, ben best bereid die €150 te betalen voor keuring + kenteken, maar overal zijn die constructies zo vaag en alles...

Ik ga kijken op welke termijn ik de boete krijg, kan zo'n 4 maanden duren als ik de website van de politie moet geloven 8)7
Misschien dat ik de step in de tussentijd verkoop en voor een andere mét kenteken ga kijken. Vind sowieso de EUNI step wat traag met maar 18/20 km/u max en merk dat ik eigenlijk wel toe ben aan een elektrische scooter of iets.
Ik twijfelde zelf tussen de Mango S2 Master/Booster* en deze Xiaomi. Het is een erg significant prijsverschil (300 tegen 1000 euro) maar die is wel volledig legaal. Geen kenteken, maar dat hoort volgens mij bij de bijzondere bromfiets regels.
De grootste reden dat ik toch voor de Xiaomi ben gegaan is dat ik hem maar af en toe nodig heb. Dan vond ik 1000euro wel erg veel geld.

Wel jammer dat ik net de step heb besteld, anders had ik hem van je over kunnen nemen O-)

*Nooit gevonden wat nu eigenlijk het verschil tussen de Master en Booster versie werkelijk is.

Nivve wijzigde deze reactie 15-03-2018 08:40 (25%)

• Jochemd13
  • Nu online
quote:
Nivve schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:33:
Nu wel de step zelf binnen, maar blijf toch met een onbehagen gevoel rijden op het ding. Misschien is bewust illegaal rijden op het ding niet aan mij besteed :+
De ervaring op zich is erg leuk en het maakt echt (te veel of echt lekker) vaart op een asfaltstrook. Overigens vind ik het gebrek aan richtingaanwijzers wel een gemis; zo'n step is gigantisch instabiel met één hand, dus steek mijn hand voorlopig vrijwel niet uit. Ook vind ik de duimthrottle wat weinig weerstand geven, ik vind het lastig om hem stil te houden behalve in de uit en vol gas stand. Maar dat kanm puur gewennig zijn.
Heb precies hetzelfde met mijn step, vandaar dat ik hem ga vervangen door een elektrische scooter. Nu nog even wachten op de boete :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
quote:
Hardwareseller schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:18:
Ik heb dus zelf erg interesse in zo'n step (2e hands of nieuw maakt me geen hol uit, ze zijn gewoon super vet, en ideaal om naar werk te toefen). Een vriend van mijn ouders is rechter en heeft even wat onderzoek gedaan, in principe zijn ze niet legaal verklaard maar ook niet illegaal, en de politie zal het niet controleren. Hij raadde me wel aan om in de buitenring alleen max-snelheid te gaan, en in de binnenstad max 10 km/h om ongelukken etc te voorkomen. Dit kan natuurlijk zo veranderen, maar ik zou me geen zorgen maken om op zo'n ding te rijden.

P.S. als iemand besluit zijn steppie weg te doen, stuur mij even een bericht want ik ben zeer geinteresseerd.
Politie controleert er wel degelijk op, ben zelf aangehouden en ontvang (als het goed is) morgen de boete. Die van mij gaat ook maar 20km/u maar dat mag dus ook al niet. Mocht je interesse hebben stuur maar een DM, ik doe hem weg ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-10 17:59
Is nog bekend geworden hoe hoog de boete uiteindelijk was? Is wellicht interessant voor eventuele twijfelaars.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
quote:
Jaarsma schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:24:
Is nog bekend geworden hoe hoog de boete uiteindelijk was? Is wellicht interessant voor eventuele twijfelaars.
Net binnengekregen, ik schrik wel, €269......
Dat is bijna de aanschafprijs van dat ding. Wegens het rijden zonder kenteken wat wel verplicht zou zijn.

Ik weet niet hoe, maar ik ga zeker bezwaar maken, ook werd er bij mijn aanhouding gezegd dat de stuurinrichting niet klopt, terwijl ik nu ineens voor iets anders een boete krijg...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• influenist
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21-10 14:54
quote:
Jochemd13 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:17:
[...]

Net binnengekregen, ik schrik wel, €269......
Dat is bijna de aanschafprijs van dat ding. Wegens het rijden zonder kenteken wat wel verplicht zou zijn.

Ik weet niet hoe, maar ik ga zeker bezwaar maken, ook werd er bij mijn aanhouding gezegd dat de stuurinrichting niet klopt, terwijl ik nu ineens voor iets anders een boete krijg...
Met DHL geleverd zeker?

Gebruik bij leveringen altijd de EU priority line als dit mogelijk is of anders registered post.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jochemd13
  • Nu online
quote:
influenist schreef op maandag 21 mei 2018 @ 14:11:
[...]

Met DHL geleverd zeker?

Gebruik bij leveringen altijd de EU priority line als dit mogelijk is of anders registered post.
Nee de boete voor het rijden op deze step zonder kenteken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• influenist
  • Laatst online: 21-10 14:54
quote:
Jochemd13 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Nee de boete voor het rijden op deze step zonder kenteken ;)
Check, lekker fors! Welke omgeving woon je?

Wat ik mij afvraag wat betreft de legalisering. Zodra je de firmware aanpast (of Xioami doet dat) om je te ondersteunen bij het steppen (dus niet volledig automatisch), dan zou de step wel voldoen aan de regelgeving.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 12:03

knakworst

Get Dilberted!

quote:
ezp schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:34:
[...]

Aangehouden met als gevolg ?

M365 in beslag genomen ?
Voor 500 euro aan boetes gekregen ?
Waarschuwing gekregen ?
Complimenten gekregen dat je goed bezig bent voor het milieu ?
340 euro boete lees het verhaal maar terug.

• Jochemd13
  • Nu online
quote:
knakworst schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:07:
[...]

269*

• ezp
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 08-08-2018
quote:
knakworst schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:07:
[...]

Aanvankelijk 340 euro boete (onbekend voor welke overtredingen).
Later kreeg hij daarop 71 euro korting wat hem dus nogal tegen viel, iets wat ik dan echt niet meer begrijp.....?
Ook opmerkelijk is dat zijn illegale voertuig niet in beslag werd genomen, dat is niet logisch.
Blijkbaar had de agent in kwestie niet de motivatie om zjn vak goed uit te oefenen ?
De boete van 340 euro zou normaal gesproken worden gespecificeerd.
Samen met het feit dat een blijkbaar illegaal voertuig niet van de weg word gehaald maakt het nogal dubieus.

• Jochemd13
  • Nu online
quote:
ezp schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:49:
[...]

Aanvankelijk 340 euro boete (onbekend voor welke overtredingen).
Later kreeg hij daarop 71 euro korting wat hem dus nogal tegen viel, iets wat ik dan echt niet meer begrijp.....?
Ook opmerkelijk is dat zijn illegale voertuig niet in beslag werd genomen, dat is niet logisch.
Blijkbaar had de agent in kwestie niet de motivatie om zjn vak goed uit te oefenen ?
De boete van 340 euro zou normaal gesproken worden gespecificeerd.
Samen met het feit dat een blijkbaar illegaal voertuig niet van de weg word gehaald maakt het nogal dubieus.
Wat een raar verhaal, ten eerste was er geen sprake van een "korting" maar gewoon een vastgesteld bedrag voor bromfietsen zonder kentekens, die €340 had ik ergens op het internet gezien maar weet niet meer waar dat over ging, ga ik ook niet verder op in.
En agent? Agenten bedoel je, en ik kreeg meer de indruk dat ze mij wilden laten gaan, dan dat ze iets in beslag wilden nemen of iets.

• ezp
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 08-08-2018
quote:
Jochemd13 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 21:07:
[...]
Wat een raar verhaal, ten eerste was er geen sprake van een "korting" maar gewoon een vastgesteld bedrag voor bromfietsen zonder kentekens, die €340 had ik ergens op het internet gezien maar weet niet meer waar dat over ging, ga ik ook niet verder op in.
En agent? Agenten bedoel je, en ik kreeg meer de indruk dat ze mij wilden laten gaan, dan dat ze iets in beslag wilden nemen of iets.
Niet zo vreemd als het krijgen van een boete met een vast bedrag maar dan niet weten hoe hoog de boete is.
Blijkbaar heb je ook niet naar het bedrag gevraagd toen je de boete kreeg, dat is ook al vreemd.
Dan is het niet in beslag nemen van een illegaal voertuig ook vreemd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 09:13
quote:
ezp schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:59:
[...]

Niet zo vreemd als het krijgen van een boete met een vast bedrag maar dan niet weten hoe hoog de boete is.
Blijkbaar heb je ook niet naar het bedrag gevraagd toen je de boete kreeg, dat is ook al vreemd.
Dan is het niet in beslag nemen van een illegaal voertuig ook vreemd.
ehm... waar wil je naartoe met deze discussie? Hij is aangehouden en heeft een boete gekregen van €269. Is niet heel vreemd, gelukkig voor hem mocht hij zijn step houden, want als je een verkeerde agent treft ben je die ook kwijt.

Dus.....

• Jochemd13
  • Nu online
quote:
BaSsDruM schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:01:
[...]

ehm... waar wil je naartoe met deze discussie? Hij is aangehouden en heeft een boete gekregen van €269. Is niet heel vreemd, gelukkig voor hem mocht hij zijn step houden, want als je een verkeerde agent treft ben je die ook kwijt.
Volgens mij twijfelt hij aan de echtheid van mijn verhaal, ik heb al het nodige bewijs hier liggen ;)

• Loekieloekie
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06-06 10:29
quote:
Eric_Cantona schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Zal eens kijken, leek op 't eerste gezicht recht. Alleen bij remmen hoor ik dat tikkend geluid (behoorlijk hard), dat was bij jou ook?
Als ik er recht bovenop keek en het wiel draaide zag ik dat de schrijf soms tegen de remblokjes kwam. Daar heb ik hem bijgebogen toen was het opgelost. Kon wel duidelijk zien waar ik moest bijbuigen. Hij tikte best hard ja, was wel duidelijk een geluid van een aanlopende rem die bij snelheid tot een tikkend aanlopend geluid leidde.
quote:
pannekoek schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:01:
[...]

hier ben ik ook benieuwd naar. volgens mij ben je net zo in overtreding ook al is hij verzekerd
Die verzekering is niet zo duur en het scheelt mogelijk aangehouden worden door de politie met bijkomend gezeik en hoge kosten. Dat ik nog steeds niemand invalide moet rijden is me duidelijk.
Plus ze kunnen me geen boete geven voor rijden op een onverzekerd voertuig.

Loekieloekie wijzigde deze reactie 25-07-2018 11:28 (39%)

• pannekoek
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 11-11 12:15
quote:
Loekieloekie schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Die verzekering is niet zo duur en het scheelt mogelijk aangehouden worden door de politie met bijkomend gezeik en hoge kosten. Dat ik nog steeds niemand invalide moet rijden is me duidelijk.
Plus ze kunnen me geen boete geven voor rijden op een verzekerd voertuig.
Nee alleen voor een voertuig dat niet op de openbare weg mag (ondanks kenteken).
Dit weerhoud mij in ieder geval van de aanschaf van dergelijke elektrische apparaten. Heel jammer want ik wil graag (idealen enzo), maar bereik en de moeilijkheid om dingen te importeren maakt het wel lastig

• Loekieloekie
quote:
kv83 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:55:
Iemand nog tips waar je deze het best kan bestellen? :)
ik had hem via gearbest https://www.gearbest.com/skateboard/pp_596618.html
Zie hier alleen airmail staan, dan heb je kans op importheffing, Mijne kwam met de trein.
quote:
pannekoek schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:20:
[...]

Nee alleen voor een voertuig dat niet op de openbare weg mag (ondanks kenteken).
Dit weerhoud mij in ieder geval van de aanschaf van dergelijke elektrische apparaten. Heel jammer want ik wil graag (idealen enzo), maar bereik en de moeilijkheid om dingen te importeren maakt het wel lastig
Maar dat moeten ze net weten, gezien kenteken kan hij net zo goed legaal zijn. Moet je een agent met veel kennis tegenkomen of een ouderwetse rollerbank. Die heb ik al in geen decennia meer gezien.
Boete onverzekerd rijden is 360 euro. Laat door die step de auto staan en rij elektrisch. Dat is ook onder idealen te scharen :) Import ging via de trein naar polen, duurde even maar kwam geen douanier aan te pas.

Loekieloekie wijzigde deze reactie 25-07-2018 11:47 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crihzz
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 11-04 14:17
quote:
Plus ze kunnen me geen boete geven voor rijden op een onverzekerd voertuig.
Daar zit wat in, het verzekeringsplaatje doet vermoeden dat het wel goed zit. Je kan zelfs de polis overleggen wanneer je wordt aangehouden. Wat betaal je per maand ongeveer voor die verzekering en er wordt dus niet naar een VIN gevraagd bij die verzekeraar of heeft een handige medewerker bij het verzekeringskantoor dat opgelost? Je zou natuurlijk, om het nog wat geloofwaardiger te maken, van dit soort stickers op de m365 kunnen aanbrengen:

Crihzz wijzigde deze reactie 25-07-2018 12:53 (18%)

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:17

CeesKees

I rest my Kees

quote:
KrullenO schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:22:
[...]

Lijkt me weggegooid geld... Als er iets gebeurd gaan ze geen cent uitkeren om de simpele reden dat het geen Segway is... Alleen specifiek de Segway heeft een uitzondering gekregen van het ministerie..
Lijkt mij een prima investering. Als dat er voor zorgt dat je niet word aangehouden, geen boete krijgt van €360 en het apparaat niet hoeft in te leveren.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• KrullenO
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 05-11 22:17
quote:
CeesKees schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:55:
[...]

Lijkt mij een prima investering. Als dat er voor zorgt dat je niet word aangehouden, geen boete krijgt van €360 en het apparaat niet hoeft in te leveren.
Lijkt me sterk dat een agent daar in trapt... Maar ik ben benieuwd! Ik denk dat de kans om aangehouden überhaupt niet zo groot is, maar een Segway verzerkingsplaatje gaat dan echt geen verschil maken.

Ben persoonlijk niet zo bang om aangehouden te worden, maar met name voor ongelukken. De kans is klein natuurlijk, maar als er een ongeluk is met letsel kan de schade snel oplopen. Daarom zou ik toch wel graag een echte verzekering willen.

Maar het beste zou natuurlijk zijn als er de Belgische wetgeving volgen waar je max 25km/u mag net als een fiets. Zonder verzekering, kenteken, etc.

• Loekieloekie
quote:
KrullenO schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:22:
[...]

Lijkt me weggegooid geld... Als er iets gebeurd gaan ze geen cent uitkeren om de simpele reden dat het geen Segway is... Alleen specifiek de Segway heeft een uitzondering gekregen van het ministerie..
Er rijden ook legale steps rond met een kenteken, die hebben een keurig gehad. Dus het kan wel. Je zou je step kunnen laten goedkeuren door de RDW, dan kun je hem wel echt verzekeren. Dat moet je alleen zelf doen en daar zijn best hoge kosten aan verbonden.
Ik ben iig niet onverzekerd bij aanhouding dus die 360 euro boete kunnen ze me niet geven, dat is me die 4 euro per maand wel waard.

• KrullenO
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 05-11 22:17
quote:
Loekieloekie schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:23:
[...]

Ik ben iig niet onverzekerd bij aanhouding dus die 360 euro boete kunnen ze me niet geven, dat is me die 4 euro per maand wel waard.
Volgens mij is dat toch echt een denkfout. Je hebt een segway verzekering afgesloten maar je rijdt niet op een segway. Als je een segway verzekering afsluit maar het plaatje vervolgens op een compleet ander (en ook nog eens illegaal) voertuig plakt is dat voertuig niet ineens verzekerd he.

Hoe dan ook, wellicht verkleint het de kans dat je wordt aangehouden.

• Jochemd13
  • Nu online
quote:
xileS schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:45:
Ik heb deze topic globaal doorgenomen en zie een aantal mensen hun best doen om hun step zo legaal mogelijk te krijgen, en zelfs iemand al goed is gelukt d:)b . En ik lees terug dat er in dit topic, maar 1 persoon echt bekeurd is wegens gebruik hiervan op de openbare weg.
Heeft wel gezorgd voor een goede praktijkervaring ;)
https://www.techtesters.eu/xiaomi-euni-es808-review/
Heb er veel plezier mee gehad, en wellicht in de toekomst begin ik er weer aan, eerst nog de boete afbetalen.

Jochemd13 wijzigde deze reactie 07-08-2018 10:20 (10%)

• SLC
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 12-08-2018

SLC

Sweet Lake City

quote:
Jochemd13 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:18:
[...]

Heeft wel gezorgd voor een goede praktijkervaring ;)
https://www.techtesters.eu/xiaomi-euni-es808-review/
Heb er veel plezier mee gehad, en wellicht in de toekomst begin ik er weer aan, eerst nog de boete afbetalen.
In het linkje is de boete uitgeschreven aan iemand in de derde persoon*:

""Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat eerder iemand is aangehouden met ook de Xiaomi Euni, die kreeg de volgende boete binnen, wegens privacy redenen zijn een aantal onderdelen geblurred.""

Dat is nogal opmerkelijk wanneer de boete voor nota bene een brommer (wat het aantoonbaar niet is) was uitgeschreven door de betreffende agent. Ook zijn dit soort bijzondere brommer voertuigen of gehandicapten voertuigen helemaal niet kentekenplichtig maar wel verzekering plichtig. Een verzekeringsplaatje hoort er dus wel op maar geen kenteken. Hierdoor is de boete dus heel eenvoudig aan te vechten.

* daar waar je eerder deed voorkomen of de boete aan jou was toegekend blijkt die nu dus aan een onbekend iemand te zijn uitgeschreven voor een onbekend voertuig op een onbekende locatie & tijdstip.

What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT

• Jochemd13
  • Nu online
quote:
SLC schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:03:
[...]

In het linkje is de boete uitgeschreven aan iemand in de derde persoon*:

""Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat eerder iemand is aangehouden met ook de Xiaomi Euni, die kreeg de volgende boete binnen, wegens privacy redenen zijn een aantal onderdelen geblurred.""

Dat is nogal opmerkelijk wanneer de boete voor nota bene een brommer (wat het aantoonbaar niet is) was uitgeschreven door de betreffende agent. Ook zijn dit soort bijzondere brommer voertuigen of gehandicapten voertuigen helemaal niet kentekenplichtig maar wel verzekering plichtig. Een verzekeringsplaatje hoort er dus wel op maar geen kenteken. Hierdoor is de boete dus heel eenvoudig aan te vechten.

* daar waar je eerder deed voorkomen of de boete aan jou was toegekend blijkt die nu dus aan een onbekend iemand te zijn uitgeschreven voor een onbekend voertuig op een onbekende locatie & tijdstip.
De reden waarom ik er niet op in ben gegaan is omdat de boete voor onverzekerd rijden hoger is dan de boete voor zonder kenteken rijden, daarbij had ik op het moment nog geen rijbewijs. De kans dat de boete nog hoger zou uitvallen was voor mij te groot.
En heb expres in de review gedaan alsof hij niet van mij is (iets met privacy zoals genoemd), wil je de echte zien of geloof je me wel?

• SLC

SLC

Sweet Lake City

quote:
Jochemd13 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:25:
[...]
De reden waarom ik er niet op in ben gegaan is omdat de boete voor onverzekerd rijden hoger is dan de boete voor zonder kenteken rijden, daarbij had ik op het moment nog geen rijbewijs. De kans dat de boete nog hoger zou uitvallen was voor mij te groot.
En heb expres in de review gedaan alsof hij niet van mij is (iets met privacy zoals genoemd), wil je de echte zien of geloof je me wel?
Nee ik hoef verder niets te zien.
De review is dus gedeeltelijk aangevuld met bewust niet kloppende info. Dan weet ik genoeg.

What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT

• SLC

SLC

Sweet Lake City

Je kan ook 2 gaatjes boren in het plastic achterspatbord en via een stevig touw daar het plaatje aan bevestigen. Op de foto zit dat nu even los om de foto te kunnen maken maar de bovenkant dient in de richting vd blauwe pijl tegen het rode achterlicht aan te worden gedrukt. Zodoende zit het geheel heel stevig. Ik gebruik zelf een sportveter voor de bevestiging. 2 plaatjes op deze manier gebruikt voor anderhalf jaar.

N.B. mijn plaatjes hebben een afmeting van 8 bij 8 cm (invaliden voertuig).

Met een plaatje houder zit het ws een stuk mooier en hoef je geen gaatjes te boren (spatbord schade).
Het evt verliezen van het plaatje komt meestal neer op een nieuw volledig verzekering bedrag.
Of wanneer je helemaal pech hebt ook nog een boete van oom agent.....

• Freek30
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 08-11-2018
Ik ben van plan om ook de Xiaomi step aan te schaffen, maar even voor de duidelijkheid de volgende vragen:

- Waar kan je de step nog verzekeren? Inclusief in beslag verzekering?
- Is het nu wel legaal als de step via het RDW een vin nummer krijgt?
- Hoe hoog is de boete voor het rijden met de step ? En word de step dan in beslag genomen?
- Waar is de step het goedkoopst en het snelst in huis?

Ben benieuwd 🙂

Ben benieuwd naar jullie reacties

• Jochemd13
  • Nu online
quote:
Freek30 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:07:
Ik ben van plan om ook de Xiaomi step aan te schaffen, maar even voor de duidelijkheid de volgende vragen:

- Waar kan je de step nog verzekeren? Inclusief in beslag verzekering?
- Is het nu wel legaal als de step via het RDW een vin nummer krijgt?
- Hoe hoog is de boete voor het rijden met de step ? En word de step dan in beslag genomen?
- Waar is de step het goedkoopst en het snelst in huis?

Ben benieuwd 🙂

Ben benieuwd naar jullie reacties
Boete die ik kreeg was €269, maar dat kan variëren afhankelijk van waarvoor je de boete krijgt, bijvoorbeeld zonder verzekering rijden, ik kreeg hem voor zonder kenteken rijden. Er is geen specifiek bepaalde boete voor het rijden op deze voertuigen waardoor agenten ook zelf niet weten wat ze ermee moeten. Hij werd niet in beslag genomen maar dat is ook afhankelijk van het humeur van de agent.

Jochemd13 wijzigde deze reactie 12-08-2018 22:11 (7%)

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:14
quote:
Jaarsma schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 07:33:
Zelf blijf ik lekker doortuffen zonder vin en verzekering omdat je er toch niks mee bereikt (behalve geldverspilling).
Een boete voor het onverzekerd rondrijden is een stuk hoger dan een boete voor het rondrijden met een ongekeurd voertuig. Bovendien is staande gehouden worden nooit prettig. Als een verzekeringsplaatje de kans en de impact laat afnemen, dan moet dat maar zo. ;)

Vergeet niet dat als je nog geen auto hebt dat een WA verzekering kan bijdragen aan je schadevrije jaren als je slim onderhandelt bij een latere autoverzekering bij dezelfde maatschappij. Dan verdien je het zo weer terug.

The Zep Man wijzigde deze reactie 15-08-2018 07:50 (20%)

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:14
quote:
Jaarsma schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:47:
@The Zep Man je hebt het over de hoogtes van boetes. Aangezien je de step hooguit via een smoes verzekerd krijgt en dus niet meer als je aangeeft een elektrische step/kick scooter te hebben, is het net zo "verzekerd" als een step zonder verzekering. Die verzekering zal immers nooit uitkeren. Het is hooguit handig als de politie niet slim is en twijfelt en ziet dat er een willekeurige verzekering voor is afgesloten.
Of een verzekering dan daadwerkelijk uitkeert of niet is nog een open vraag. Mijn reactie ging inderdaad over dat de politie je niet snel staande houdt en dat het boetebedrag lager zal zijn. Van het risico op een boete worden dus de kans en de impact verlaagd. 'Echte' WA dekking moet nog bewezen worden.

Je hebt mogelijk überhaupt/meer kans op WA dekking met een persoonlijke WA verzekering. ;)
quote:
Wellicht dat ik met deze en mijn vorige reactie een beetje als een boeman overkom. Ik wil alleen de positiviteit rondom het verkrijgen van een VIN en een verzekering via een smoes wat temperen. Heb het gevoel dat mensen het zien als overwinning terwijl dat dat niet is.
Sommige mensen zijn blij genoeg als ze op hun stepje kunnen rijden (let op dat kunnen niet gelijk staat aan mogen). Qua dat is het een kleine overwinning. Zelf zou ik ook liever zien dat deze steps volledig legaal bereden konden worden op de weg. Soms loopt wetgeving wat achter en moeten er eerst wat schapen over de dam komen.

The Zep Man wijzigde deze reactie 16-08-2018 10:29 (8%)

• aliberto
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 03-11 17:55
De Xiaomi is een leuk vervoersmiddel maar hoe kan je een topic voeren over een product dat officieel niet toegelaten is voor de Nederlandse openbare weg. Daar zit het probleem.

Het is leuk dat mensen hun ervaringen delen want ik heb er ook mijn wijze les uitgehaald 2 maanden geleden. Het is jammer dat iemand 2x een boete kreeg maar er moet dan toch bij mensen een belletje gaan rinkelen over de legaliteit hiervan bij mensen die dit lezen.

En dan kunnen mensen nog een kromme weg recht praten, maar die weg blijft krom uiteindelijk.

Ik heb geen autorijbewijs, stel iemand zegt tegen me rij maar een stukkie in mijn auto, de verleiding is zeer groot om dit te doen omdat ik nog nooit in een auto heb gereden en deze ervaring wil meemaken ondanks dat ik 37 ben. Ik kan wel in die auto rijden maar mogen is heel ander verhaal. Ja je mag het van de desbetreffende persoon maar niet van de wet. Uiteindelijk gaat het om zelfbeheersing en verantwoordelijkheid en denken over toekomstige situaties welke je te wachten kunnen staan.

Dat is juist het punt wat ik mis in dit gehele topic. Verantwoordelijkheid en geen eigen rechter spelen.

aliberto wijzigde deze reactie 16-08-2018 13:28 (37%)

Kennis begint met informatie vergaren.

• aliberto
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 03-11 17:55
quote:
Lodo schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:06:
[...]

Je hoeft je niet aan de wet te houden, het is een richtlijn. Je kan zelf altijd de afweging maken of iets het risico waard is of niet.

Als iemand bijvoorbeeld, mijn hond vergiftigt, dan zal ik de afweging maken tussen de consequenties van het vermoorden van deze persoon en wat dit mij persoonlijk waard is.

Als het laatste de overhand heeft dan gaat een wetboek mij echt niet stoppen.
Dus je speelt eigen rechter.
Maar als een agent je een boete geeft omdat je erop rijdt en je weet dat het niet mag ga je dan proberen om onder de boete uit te komen met bijvoorbeeld: "Oh ik zag deze step op internet en dacht dat ik er gewoon mee op de weg mocht." Of ga je ook voor eigen rechter spelen bij meneer agent?

We kunnen er lang of kort over discussiëren. Ja het is een leuke step maar niet verantwoordt voor de Nederlandse openbare weg. Als jij je niet kan bedwingen of denkt met een goedkope step makkelijk en snel klaar te zijn en op de Nederlandse openbare weg onverantwoord verzekering technisch mee te kunnen rijden dan is dit op lange termijn duurkoop.
Blijf vooral aan nu en de ikke modus denken en niet aan de toekomst wat je eventueel aan een ander kan veroorzaken qua (levenslange) letsel of zelfs aan jezelf. Je zal voor de rest van je leven in de schulden zitten.

Kennis begint met informatie vergaren.

• drestar
  • Laatst online: 01-11 00:14
Jochemd13 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:10:
[...]

Boete die ik kreeg was €269, maar dat kan variëren afhankelijk van waarvoor je de boete krijgt, bijvoorbeeld zonder verzekering rijden, ik kreeg hem voor zonder kenteken rijden. Er is geen specifiek bepaalde boete voor het rijden op deze voertuigen waardoor agenten ook zelf niet weten wat ze ermee moeten. Hij werd niet in beslag genomen maar dat is ook afhankelijk van het humeur van de agent.
Dus als je een rijbewijs had gehad, een verzekering, en het kenteken plaatje erop konden ze je daar al geen boete voor geven.
dan moet een agent echt gaan zoeken en dan word het wel heel erg flauw .hoe meer je in orde bent hoe minder je ze geeft om voor te bekeuren. want als je een verzekering erop hebt ongeacht of je dan echt verzekerd bent of niet ,die verzekering zit er dan toch op en is geldig op het moment dat jij je geldige papieren kan tonen.

ik denk ook wel dat je in een brommer controle terechtkomt het heel anders is dan dat ze je van afstand op straat zien rijden. bij controle staan ze er echt voor dus daar moet je sowieso nooit langsrijden.

• Crihzz
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 11-04 14:17
drestar schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:44:
[...]

Dus als je een rijbewijs had gehad, een verzekering, en het kenteken plaatje erop konden ze je daar al geen boete voor geven.
dan moet een agent echt gaan zoeken en dan word het wel heel erg flauw .hoe meer je in orde bent hoe minder je ze geeft om voor te bekeuren. want als je een verzekering erop hebt ongeacht of je dan echt verzekerd bent of niet ,die verzekering zit er dan toch op en is geldig op het moment dat jij je geldige papieren kan tonen.

ik denk ook wel dat je in een brommer controle terechtkomt het heel anders is dan dat ze je van afstand op straat zien rijden. bij controle staan ze er echt voor dus daar moet je sowieso nooit langsrijden.
Precies, in veel gevallen zal dat verzekeringsplaatje en de papieren de indruk wekken dat je alles op orde hebt wanneer je wordt staande gehouden. En die verzekering...tja op een fiets kan je ook heel wat schade veroorzaken maar ik heb zelf nog nooit wat geks meegemaakt in al die jaren. Ik neem aan dat het bij normaal gebruik van de M365 ook wel mee zal vallen. Tenminste als je hem niet opvoert (flasht) en er niet mee rijdt als een pizzabezorger (diagonaal het kruispunt over). Maar toch...voorzichtigheid is geboden.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:51

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

drestar schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 01:37:
Ja dat krijg je nu want de verzekering zoals unigarant willen hun vingers er niet meer aan branden. ook dit is mij verteld door mijn verzekering die zelf contact opgenomen hebben met hun partner unigarant. ze wisten er alles van, en door meer bekendheid van deze steps gaat het er niet beter op worden. het is ook een beetje wachten op de eerste ongelukken en dan zal het waarschijnlijk helemaal snel afgelopen zijn met steppen in Nederland. net als met de stint vrees ik. maar zolang er nog niks mee gebeurd is en het niet te gek word zullen ze je wel met rust laten .of je moet precies een rollerbank controle binnen rijden dan zullen ze je wel moeten bekeuren. al kan ik mij goed voorstellen dat je liever een verzekering hebt en met een kentekenplaatje erop rond wilt rijden. het blijft natuurlijk altijd spannend wanneer je politie tegenkomt,

[..]
Waarom zou specifiek een rollerbank controle een probleem zijn? Aangezien het een grijs gebied is en de ‘enige’ overtreding een niet goedgekeurd voertuig betreft (en een agent dat dus maar net moet weten...) zie ik die niet helemaal. Zolang je een verzekerings plaatje hebt gaat een agent weinig doen verwacht ik eigenlijk.
drestar schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 01:37
[..]
ben ook benieuwd hoe lang Directverzekerd het nog accepteert .maar je step die je nu hebt zal waarschijnlijk nooit een type goedkeuring krijgen dus als je voor een jaar kan verzekeren is dat wel leuk maar dan mogelijk het jaar erna ook niet meer. 100 euro per jaar is trouwens wel veel .dat betaal ik voor mijn auto nog niet aan premie per jaar .ik heb 2 motoren en daarvoor betaal ik ook maar 30 euro per jaar. voor de auto 80 euro. heb wel al mijn schade vrije jaren en mijn leeftijd mee dus dat scheelt ook,
Zolang ze er goed geld aan kunnen verdienen zullen ze het accepteren. Zeker als ze eigenlijk al weten dat ze niet hoeven uitkeren, easy money toch ;)
100€ per jaar is inderdaad veel maar de boete voor onverzekerd rondrijden (wat wel een serieus risico is natuurlijk) is een stuk hoger dan dat :p
80€ is trouwens wel heel goedkoop voor een auto zeg, ik betaal een stuk meer ;)

Werd gisteren trouwens voorbij gereden door een politie auto tijdens mijn tweede proefritje en buiten dat ze me eens goed bekeken reden ze rap door zonder me staande te houden (terwijl mijn verzekeringsplaatje er nog niet op zit want niet binnen). Wilde nog zwaaien maar dat ding is met 1 hand best lastig recht te houden :D

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Tomba

Tomba

blowbeat schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:27:
[...]

Is dat met of zonder RDW registratie?
Uiteraard zonder RDW registratie.
kazz1980 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:41:
Directverzekerd registreert hem zonder RDW keuring als invalide voertuig.
Ofwel onzin.... is dan niet daadwerkelijk verzekerd, kost enkel geld.

Ik geef het op. Iemand nog belang bij een nieuwe step? :(
Uiteraard doen ze dat want dat is een vrije categorie. Van die Segways vallen daar ook in. En het verzekert je van een goed verhaal tegen oom agent die je een boete kan geven van 300+€ voor het zonder verzekering rondrijden. Volgens mij ook ten uit en ten treure besproken in dit topic overigens ;)

Wat moet je er voor hebben?
Emielvanputten schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:59:
Hier in Spanje krijg je bij de aankoop van een Skoda.
4 jaar gratis onderhoud en een m365 (als ik de afbeelding mag geloven)
Hahaha das cool zeg :)

Tomba wijzigde deze reactie 16-11-2018 11:15 (13%)

• kazz1980
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 29-10 10:36

kazz1980

Goh... Ik hier?

Tomba schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:00:
[...]

Uiteraard zonder RDW registratie.

[...]

Uiteraard doen ze dat want dat is een vrije categorie. Van die Segways vallen daar ook in. En het verzekert je van een goed verhaal tegen oom agent die je een boete kan geven van 300+€ voor het zonder verzekering rondrijden. Volgens mij ook ten uit en ten treure besproken in dit topic overigens ;)

Wat moet je er voor hebben?
Inmiddels wel ja. Maar 7 weken geleden besteld hè.
360 euro. Hoef er niet op te verdienen. Is wat ik er ook voor heb betaald.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• drestar
Tomba schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 06:57:
[...]

Waarom zou specifiek een rollerbank controle een probleem zijn? Aangezien het een grijs gebied is en de ‘enige’ overtreding een niet goedgekeurd voertuig betreft (en een agent dat dus maar net moet weten...) zie ik die niet helemaal. Zolang je een verzekerings plaatje hebt gaat een agent weinig doen verwacht ik eigenlijk.

[...]

Zolang ze er goed geld aan kunnen verdienen zullen ze het accepteren. Zeker als ze eigenlijk al weten dat ze niet hoeven uitkeren, easy money toch ;)
100€ per jaar is inderdaad veel maar de boete voor onverzekerd rondrijden (wat wel een serieus risico is natuurlijk) is een stuk hoger dan dat :p
80€ is trouwens wel heel goedkoop voor een auto zeg, ik betaal een stuk meer ;)

Werd gisteren trouwens voorbij gereden door een politie auto tijdens mijn tweede proefritje en buiten dat ze me eens goed bekeken reden ze rap door zonder me staande te houden (terwijl mijn verzekeringsplaatje er nog niet op zit want niet binnen). Wilde nog zwaaien maar dat ding is met 1 hand best lastig recht te houden :D
Hier werd iemand bekeurd omdat hij een rollerbank controle inreed. meestal bij die controles moeten ze je verplicht controleren. want ze staan er dan ook speciaal voor. zien ze je op straat rijden dan kunnen ze gewoon voorbij rijden en hebben ze ook andere dingen te doen maar bij die rollerbank controles dus niet.

wat verzekering betreft vraag mij ook af waarom unigarant dan geen e step meer wil verzekeren als ze volgens jou er goed geld aan kunnen verdienen? want ik denk dat er heel wat Xiaomi step eigenaren unigarant benaderd hebben voor een polis af te sluiten. en ze hoeven toch niet uit te keren toch? dit is denk ik te makkelijk gedacht want ze zijn natuurlijk wel verantwoordelijk voor wat ze op papier zetten. ik vind het jammer dat mijn verzekering geen e step wil verzekeren. ik zit bij ZLM verzekeringen en heb daar voor mijn andere voertuig verzekeringen 70% korting en het maxium aan schade vrije jaren, daarom betaal ik heel weinig.

• Tomba

Tomba

drestar schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:28:
Oei je hebt een witte step zie ik, 1 keer rijden en dan zie je alles op het witte zeker?

voor de rest mooie updates,

en ben je nu verzekerd bij Directverzekerd? zo ja wat is de premie per jaar...
Heb inderdaad een witte en na een km of 50 (5 ritjes) ziet alles er nog perfect uit, natuurlijk mede dankzij de spatlappen ;)

Verzekering bij DirectVerzekerd kost je zo’n 100€ per jaar :( (zie een hoop eerdere Posts in dit topic) Duur maar natuurlijk wel een rustig gevoel als je langs oom agent rijdt. (Boete is behoorlijk hoger dan dat).

• pushnoi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 01-11 09:25
Tomba schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:25:
[...]

Netjes verzekerd en geen boetes.

[...]

Heb je het zoekveld al gevonden bovenin en voor de grap eens VIN of verzekering ingetypt? ;)
Nee, wat is dat? :X

Okokok, ik was wat lui-ig. Kan ik resumeren dat VIM nummer krijgen niet meer werkt en je alleen nog een 'verzekering' kan krijgen via directverzekerd? Ik ben dan wel erg benieuwd of iemand bij laatstgenoemde al eens een keer aangehouden is en het zeg maar goedgekeurd is. Of iig, of diegene geen boete kreeg.

• drestar
pushnoi schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:37:
[...]

Nee, wat is dat? :X

Okokok, ik was wat lui-ig. Kan ik resumeren dat VIM nummer krijgen niet meer werkt en je alleen nog een 'verzekering' kan krijgen via directverzekerd? Ik ben dan wel erg benieuwd of iemand bij laatstgenoemde al eens een keer aangehouden is en het zeg maar goedgekeurd is. Of iig, of diegene geen boete kreeg.
Je hebt helemaal niks aan een VIN nummer zonder type goedkeuring. de verzekering die je bij direct verzekerd af kan sluiten valt onder invalidevoertuig heb ik begrepen. maar ik vraag mij af of ze ook daadwerkelijk gaan uitkeren bij een ongeluk. ik denk dat het ook wachten is op het eerste incident. mogelijk dat verzekeren daarna helemaal niet meer mogelijk is.

• drestar
pushnoi schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:57:
[...]

True.
Raar land. Ik annuleer iig m'n bestelling, teveel vraagtekens. Dank.
Ok Ik wist niet dat je al besteld had maar goedkope China stepjes zoals es2 en m365 krijgen toch nooit een (type) goedkeuring bij de rdw in Teveel regeltjes en betuttel land Nederland

geen spiegels.geen zadel, remmen te zwak, en remmen bij m365 maar 1 rem en bij de es2 geen deugelijke constructie achterrem etc.

je kan bv wel deze nemen. https://www.google.com/ac...66QKHS6jCcwQ9aACCF8&adurl= die wel aan de eisen voldoet en op blauw kenteken laten zetten maar dan betaal je 700 euro voor deze step maar wordt geleverd met CVO document zodat je de step RDW kan laten keuren en verzekeren. of voor 150 euro meerprijs word de RDW keuring inclusief montage van het kentekenplaatje verzorgd.

enige nadeel vind ik weer dat deze steps te zwaar wegen en niet makkelijk mee te nemen en het op je naam geschreven moet staan vanwege kenteken zodat je verplicht bent te schorsen als je er niet meer mee wilt rijden en geen verzekeringspremie meer wilt betalen. als je de schorsing die je elk jaar verplicht bent opnieuw te verlengen wat ze volgens mij expres doen in de hoop jij het vergeet .die een keer door omstandigheden of vergeet te verlengen heb je gelijk binnen 2 weken een boete binnen van 400 euro..ook als jij kan aantonen dat je er niet eens mee gereden hebt zoals een weggezet frame op kenteken. dus inderdaad, Nederland is een raar land.

drestar wijzigde deze reactie 02-12-2018 14:55 (24%)

• drestar
-tom-562 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:52:
[...]

Zolang jij maar betaald zal de verzekering het worst zijn wat jij probeert te verzekeren. Ene opgevoede brommer is op papier ook verzekerd, een auto zonder APK ook
Ik heb gebeld met mijn verzekering en die gaven dus al gelijk aan dat een Xiaomi M365 step niet te verzekeren is en ik de polis ook niet bij hun kon afsluiten. wel andere steps die goedgekeurd waren. daarvan kreeg ik de merken en types door. dus het ligt er ook aan hoe eerlijk ze daarin zijn ,dus niet iedere verzekeringsmaatschappij zal het een worst wezen.

verzekering op een opgevoerde brommer is wel heel wat anders , op elke goedgekeurde bromfiets is een verzekering op af te sluiten ,alleen als jij hem daarna gaat opvoeren kan de verzekering dat niet weten.

en bij een auto zonder APK rijden kan je een boete krijgen.
ik kan je vertellen dat ik vroeger wel eens naar de apk keuring ging met mijn auto waar een volledige sportuitlaat onder zat en waarvan de katalysator en midden demper eraf had gehaald. deze voor de keuring er weer terug onder heb geplaatst en na de keuring er weer vrolijk terug af heb gehaald. de keurmeester kan dat toch ook niet weten dat jij dat doet..

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:10:
[...]

Ik heb gebeld met mijn verzekering en die gaven dus al gelijk aan dat een Xiaomi M365 step niet te verzekeren is en ik de polis ook niet bij hun kon afsluiten. wel andere steps die goedgekeurd waren. daarvan kreeg ik de merken en types door. dus het ligt er ook aan hoe eerlijk ze daarin zijn ,dus niet iedere verzekeringsmaatschappij zal het een worst wezen.

verzekering op een opgevoerde brommer is wel heel wat anders , op elke goedgekeurde bromfiets is een verzekering op af te sluiten ,alleen als jij hem daarna gaat opvoeren kan de verzekering dat niet weten.

en bij een auto zonder APK rijden kan je een boete krijgen.
ik kan je vertellen dat ik vroeger wel eens naar de apk keuring ging met mijn auto waar een volledige sportuitlaat onder zat en waarvan de katalysator en midden demper eraf had gehaald. deze voor de keuring er weer terug onder heb geplaatst en na de keuring er weer vrolijk terug af heb gehaald. de keurmeester kan dat toch ook niet weten dat jij dat doet..
Je versterkt alleen maar mijn punten die ik maak.

Er zijn goedgekeurde stepjes waarmee je de weg op mag. Koop er daar dan een van.
Een verzekering op een ongekeurde step is exact hetzelfde als op een opgevoerde brommer. Er is een basis meer om aan de verzekering te voldoen.
En mensen die zich niet aan de wet houden omdat ze graag hun demper onder de auto weg willen halen na de apk is toch geen valide argument om een step dan maar de weg op te sturen 8)7 8)7
drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:16:
[...]

Onder zelfbouw versta ik meer in elkaar geflanst spul.
Goeie wettelijke definitie :F

s0ulmaster wijzigde deze reactie 07-12-2018 11:17 (6%)

Without magic smoke, it ain't broken!

• mahsalti
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13-10 00:56
Dejagan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:34:
Den Haag heeft meer m365's nodig niet minder.... Waarom alweer zat dan?
Woon letterlijk om de hoek van het hoofdbureau Politie Haaglanden. Dus durf er niet bepaald de weg mee op en het zou maar een kwestie van tijd zijn voor ik de Sjaak ben zoals anderen voor mij met een 3 nummerige boete. Tenzij iemand goede suggesties heeft durf ik het momenteel niet aan. :)

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
mahsalti schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:54:
[...]

Woon letterlijk om de hoek van het hoofdbureau Politie Haaglanden. Dus durf er niet bepaald de weg mee op en het zou maar een kwestie van tijd zijn voor ik de Sjaak ben zoals anderen voor mij met een 3 nummerige boete. Tenzij iemand goede suggesties heeft durf ik het momenteel niet aan. :)
Proberen te verzekeren en kentekenplaat erop?

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12-11 22:05
mahsalti schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:54:
[...]

Ok, da's een prima excuus. :*)

• Flaterik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 31-10 14:09
Vandaag voor de eerste keer sinds 5 maanden staande gehouden door een motoragent *O* Het was rustig op de weg (kerstvakantie), hij zag mij rijden en PATS hij parkeerde zijn motor voor mij...

Agent: "Goedemorgen"
Ik: "Big smile: goedemorgen >:) "
Agent: "Jij weet vast dat deze dingen illegaal zijn"...
Agent: "Huh, maar wacht even... jij hebt wél een verzekeringsplaatje? 8)7 "
Ik: "Klopt! Ik heb zelfs een VIN-nummer, hier is mijn rijbewijs en hier zijn mijn verzekeringspapieren"

Lang verhaal kort: Hij wist niet echt wat ie er mee aan moest. Hij was er van overtuigd dat ze allemaal illegaal op de weg rijden, maar hij was verbaasd over mijn verzekeringsplaatje en VIN. Uitleg gegeven dat het inderdaad nog steeds een lastige kwestie is en dat het vooral ontbreekt aan duidelijke regelgeving. Uiteindelijk geen boete gehad maar hij wilde wel graag mijn telefoonnummer zodat hij mij kon bereiken bij verdere vragen :)

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Niltag
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-11 16:14
Afgelopen weekend een weekendje in Parijs geweest. De eerste dag helemaal verbaasd over de stepjes die af en aan scheuren bij alle attracties en metro-stations. Na uitgezocht te hebben hoe het werkt de volgende dag zelf op pad gegaan met de app van Lime. Wat een verademing om een stad op die manier te kunnen ontdekken zeg. Nog wel van de metro gebruik gemaakt maar als het op de step korter was dan vooral die keuze gemaakt. Je kan echt immens veel van de stad zien in een paar dagen. En aan het einde van de dag geen zere voeten. Heerlijk.

Ik was al op zoek om er in Nederland een te kopen totdat ik tot de conclusie kwam dat Nederland regeltjesland weer achterloopt op dit gebied. Als je ziet op welke manier er in Parijs met die stepjes wordt omgegaan en hoe het potentieel heel erg veel verbrandingsmotoren uit de stad kan weren, dan snap je toch niet dat NL hier niet sneller toestemming voor verleend. Oma mag wel met 27-28 op de elektrische fiets voorbij zeilen zonder iets te hoeven regelen maar dit mag hier dan niet. Zeker met de continue discussie over de overgang naar groene energie moet dit toch gewoon snel geregeld kunnen worden.

Ik heb slechts een aantal pagina's van dit topic kunnen doorbladeren maar is 1 van jullie al gepakt/aangehouden? En ben je de step dan gelijk kwijt? Wat is de boete? Op zich vind ik dit het overwegen nog wel waard. De aanschafprijs is binnen een paar maanden busabonnement terugverdiend.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:11
Niltag schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:16:
Afgelopen weekend een weekendje in Parijs geweest. De eerste dag helemaal verbaasd over de stepjes die af en aan scheuren bij alle attracties en metro-stations. Na uitgezocht te hebben hoe het werkt de volgende dag zelf op pad gegaan met de app van Lime. Wat een verademing om een stad op die manier te kunnen ontdekken zeg. Nog wel van de metro gebruik gemaakt maar als het op de step korter was dan vooral die keuze gemaakt. Je kan echt immens veel van de stad zien in een paar dagen. En aan het einde van de dag geen zere voeten. Heerlijk.

Ik was al op zoek om er in Nederland een te kopen totdat ik tot de conclusie kwam dat Nederland regeltjesland weer achterloopt op dit gebied. Als je ziet op welke manier er in Parijs met die stepjes wordt omgegaan en hoe het potentieel heel erg veel verbrandingsmotoren uit de stad kan weren, dan snap je toch niet dat NL hier niet sneller toestemming voor verleend. Oma mag wel met 27-28 op de elektrische fiets voorbij zeilen zonder iets te hoeven regelen maar dit mag hier dan niet. Zeker met de continue discussie over de overgang naar groene energie moet dit toch gewoon snel geregeld kunnen worden.

Ik heb slechts een aantal pagina's van dit topic kunnen doorbladeren maar is 1 van jullie al gepakt/aangehouden? En ben je de step dan gelijk kwijt? Wat is de boete? Op zich vind ik dit het overwegen nog wel waard. De aanschafprijs is binnen een paar maanden busabonnement terugverdiend.
Welkom!
Gebruik even de zoekfunctie. Over alles is normaal al gesproken geweest :)
Xiaomi M365 elektrische step scooter

• drestar
bottom line schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:50:
[...]

Als jij mij dan gaat uitlachen omdat ik een anti slip tape verwar met een anti slip tire en een anti puncture tape. Waar ben je dan mee bezig. Leuk dat je deelt dat je een zadel hebt gekocht voor je step, maar doordat jij het bent, krijg je daar ook geen reactie op van mij.
Ik zie nu je pas aangepaste bericht dus ook nog ff dit als laatste dan,

Ik heb je nergens uitgelachen om anti slip tape ,maar als jij mij gaat vertellen dat ik beter moet lezen terwijl je dit zelf niet doet ga je jezelf wel erg belachelijk maken. dus waar ben je zelf dan mee bezig kun jij je beter afvragen

dat je niet reageert op mijn zadel interesseert mij niks. wat wil je hiermee bereiken door dit kenbaar te maken. blijkbaar voel je je wel geroepen te reageren op mijn andere berichten .doe dat dan ook niet meer! . je maakt jezelf nu alleen maar meer belachelijk ,en ja daar lach ik dan wel om. voor de rest denk ik dat het beter is dat we afspreken dat jij helemaal niet meer reageert op mijn berichten en geniet van je ES2 step. het ga je goed in Antwerpen..
[b]Niltag in "Xiaomi M365 elektrische step scooter"

Je kan een boete riskeren omdat de step officieel nog niet toegelaten is maar ik denk niet dat je hem gelijk kwijt bent als je je verder netjes aan de verkeersregels houd en geen gekke dingen ermee gedaan hebt ..ook kan je een verzekering nemen ,dan heb je een plaatje erop zodat het wat officieler lijkt. of je dan daadwerkelijk verzekerd bent bij een ongeval is nog te bezien en dus wel het risico wat je neemt,

veel mensen rijden al met zo´n deelstep rond in Nederland dus ik verwacht als er straks nog meer gaan rijden er wel eens goed naar gekeken gaat worden wat ze er echt mee aan moeten. hopelijk dan wel in positieve zin en niet een verbod erop wat per direct gehandhaafd moet worden. want nu word het vaak nog door de vingers gezien en laten ze je ermee doorrijden.

drestar wijzigde deze reactie 14-01-2019 14:13 (24%)

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Je riskeert

1. Een boete
2. Inbeslagname
3. Geen uitkering verzekering bij ongeval

Zelf weten of het het waard is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True