Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste
Acties:

• SickXPsycho
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12-10 03:05
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de Segway Ninebot Max, er is een Nederlandse pre-campagne daarvoor aangemaakt. :)

De voorlopige 'concrete' review is positief over de nieuwe step.

Link naar de review:
YouTube: Hollywood to Santa Monica and Back ? 🛴  Review and Range Test of Nin...

Hierbij de link voor de step zelf:

http://nl-nl.segway.com/products/ninebot-kickscooter-max-g30

Voor nog meer je info kun je bij Indiegogo terecht.

Link naar Indiegogo:
https://www.indiegogo.com...er-by-segway/x/22125650#/

• DutchFatBoys
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 09:30
the-hunter schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:40:
Op de site van Technozom staat dat bij de Red step het volgende wordt geleverd:

The Techno RED
PowerShift 2 Battery
PowerShift 2 Charger

Wat denken jullie: betekent dit dat er 2 batterijen worden geleverd?
Eur 449 is dan best een goede prijs.

[...]
Nee dat is gewoon de naam je krijgt de uitneembare batterij en de oplader.

• the-hunter
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18-11 19:35
DutchFatBoys schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 06:54:
[...]

Nee dat is gewoon de naam je krijgt de uitneembare batterij en de oplader.
Ok, dank je wel. Vreemd is wel dat je op de site niet een losse batterij kan kopen.
Iemand enig idee hoe de Red en de Techno Pro zich verhouden tot elkaar?

• L1NO_
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15:47
Ondertussen de M365 Pro -box opengemaakt en van werk-huis gereden, twee keer. Whoa wat is dat fantastisch. Ik kan betrekkelijk low-key door bos en woningen door zoomen, maar het voelt nog niet helemaal vertrouwd.

Ik merk wel dat richting aangeven nog een balanceer oefening is, tips? Met één hand sturen is wennen.

• DutchFatBoys
the-hunter schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:32:
[...]

Ok, dank je wel. Vreemd is wel dat je op de site niet een losse batterij kan kopen.
Iemand enig idee hoe de Red en de Techno Pro zich verhouden tot elkaar?
Wat bedoel je precies? Je kan het het beste vergelijken met de Xiaomi M365 en de M365 PRO. Ook vind ik persoonlijk de Red er veel beter uit zien.

• the-hunter
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18-11 19:35
Ik begrijp (zoals ik het op de site lees) dat de red een uitneembare batterij (swappable) heeft:

‘Wat hem extra bijzonder maakt is dat hij een uitneembare (batterij) accu heeft, waardoor je langere afstanden kunt afleggen zonder laadpauze.
  • LED display
  • Bereik 25-45 km
  • Gewicht 15 kg
  • Double Safety Braking System
  • 5x Walking Speed
Ik maak daaruit op dat per batterij ongeveer 25km gereden kan worden.
Als je de batterij kan uitnemen en vervangen, dan zou je verwachten dat je op de site in elk geval een accu ka kopen. Maar goed, als deze dan Eur 250 kost, dan is het wel weer optie.
Daarnaast moet je als je verder wilt rijden een accu in je rugtas meenemen.

Verder vind ik de Techno Red en Pro mooi steps. Wellicht kan iemand die hem in bezit heeft een korte review schrijven.
DutchFatBoys schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:08:
[...]

Wat bedoel je precies? Je kan het het beste vergelijken met de Xiaomi M365 en de M365 PRO. Ook vind ik persoonlijk de Red er veel beter uit zien.

• JKratos
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14:01
L1NO_ schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:21:
In een opwelling een M365 Pro aangeschaft, maar nog niet opengemaakt. De berichten dat er strenger op word gecontroleerd en dat FBTO de step buiten de WA houd geeft mij kriebels. Huilen.

Zijn er Amsterdammers (west) die het er op wagen en zijn er eventueel stappen die ik zelf kan ondernemen verzekeren oid?
Geen Amsterdammer, maar ik rijd doordeweeks dagelijks rond in Oud-West. Rond de hallen.

Tot nu toe nog geen problemen gehad. Paar keer langs een politieauto gereden, die gaven geen krimp.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• Tweakx
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18-11 21:40
the-hunter schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:14:
Ik begrijp (zoals ik het op de site lees) dat de red een uitneembare batterij (swappable) heeft:

‘Wat hem extra bijzonder maakt is dat hij een uitneembare (batterij) accu heeft, waardoor je langere afstanden kunt afleggen zonder laadpauze.
  • LED display
  • Bereik 25-45 km
  • Gewicht 15 kg
  • Double Safety Braking System
  • 5x Walking Speed
Ik maak daaruit op dat per batterij ongeveer 25km gereden kan worden.
Als je de batterij kan uitnemen en vervangen, dan zou je verwachten dat je op de site in elk geval een accu ka kopen. Maar goed, als deze dan Eur 250 kost, dan is het wel weer optie.
Daarnaast moet je als je verder wilt rijden een accu in je rugtas meenemen.

Verder vind ik de Techno Red en Pro mooi steps. Wellicht kan iemand die hem in bezit heeft een korte review schrijven.

[...]
Even terug in het topic kun je meer informatie vinden over deze steps. Zelf niet zo'n fan van dit bedrijf overigens, maar dat terzijde ;)

Net overigens een berichtje online over het zekeren van e-steps..: https://nos.nl/artikel/22...schuwen-verzekeraars.html

Tweakx wijzigde deze reactie 12-08-2019 07:17 (8%)

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 10:42

basvn

Breezand - NHN

Wij hebben de Xiaomi m365 nu iets meer als 2 jaar, en er zijn wat problemen..

Eerst wilde hij niet meer verbinden met bluetooth, (dacht naja kan gebeuren, misschien werkt de app niet lekker iod)
daarna wilde hij op bepaalde momenten niet meer aan. alleen als hij in de lader zat, en we hem daar aanzette.
kort daarna, wilde hij niet meer remmen op de motor (enkel via de handrem). en nu wilt hij helemaal niet meer aan.. (ook niet als hij aan de lader hangt).

Heeft iemand zoiets ook ooit gehad? of hier iets over gelezen?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08-11 12:51

flessuh

Set sail for fail!

Nou de Telegraaf doet ook lekker mee..

Paginagroot artikel er over. Dikke boetes en dat verzekeraars meer duidelijkheid willen.

Overigens stipt de Telegraaf wel netjes aan dat het in Parijs en Berlijn wel mag.

https://www.telegraaf.nl/c/1918715457/

flessuh wijzigde deze reactie 12-08-2019 07:57 (10%)

https://www.dutchsolarboat.com

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10:01

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik kan me goed voorstellen dat de verzekeraars geen zin in het gezeur / ellenlange discussies hebben.
Zeker aangezien ze niet over de goedkeuring op de weg gaan.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-11 20:03
Hier in Barcelona vliegen al die elektrische steps (in allerlei uitvoeringen, maten, merken en modellen) overal rond je oren. Op de weg, stoep, fietspaden etc. Ik zelf heb de M365 en gebruik hem eigenlijk alleen voor woon-werkverkeer (totaal 3 km.). Stukje weg in woonwijk,, stukje stoep en dan ben ik er al weer. Nooit een probleem geweest. Maar de wetgeving hier in Spanje is ook nog niet geregeld (druk mee bezig) en ze laten het oogluikend toe. Blijkbaar valt die M365 (max. snelheid 25 km/h) straks in de categorie fietspaden en op de openbare weg waar de maximale snelheid 30 km/h is en niet meer op de stoep (geen rijbewijs of certificaat nodig).

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• jgurp
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 12-08 13:19

• Paragon93
  • Niet online
Hoop dat ze er nu wel vaart achter gaan zetten om duidelijkheid rond die wetgeving te scheppen in NL.
Puur dit feit houd mij nu tegen om er een (in mijn geval elektrisch skateboard) te kopen.

Zal nog wel minimaal een jaar duren voordat er duidelijkheid komt ben ik bang.

Trust me, I'm an engineer

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08-11 12:51

flessuh

Set sail for fail!

Ja de media staat er vandaag vol mee. Ik ben bang dat dit enkel een excuus is om er harder op te gaan handhaven.. zonder ook maar iets aan de regelgeving te doen voorlopig.
Nederland loopt nou eenmaal graag achter blijkbaar

https://www.dutchsolarboat.com

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:41
Ik heb er van de week ook één gekocht en zie er nu ook steeds meer.
Ben wel bang dat nu er zoveel aandacht rondom is dat er enerzijds meer mensen een nemen (kennismaking) en anderzijds er stenger gehandhaafd wordt.
Hopelijk kom er ook snel wetgeving. Maximaal 25km/h = elektrische fiets zou 't fijnst zijn. Blijft toch ook wel typisch dat je ze dus wel mag invoeren...

• Comgenie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:14

Comgenie

Soms heb je dat

De negativiteit in de vraagstellingen alleen al.. bah.

Alles wat buiten komt, gaat vroeg of laat voor ongelukken zorgen. Spreek gewoon duidelijk af dat ze alleen op het fietspad mogen met een maximale snelheid, goede remmen en verlichting. Alsof je met een fiets niet tegen iets aan kan rijden.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 14:24
Ik ben gisteren in Keulen geweest en daar staan overal (netjes) elektrische huurstepjes die je via een app en/of code kan huren.

Ik heb geen enkele keer last gehad van die rijdende stepjes en ze stonden allemaal een beetje uit de weg op verschillende hoekjes, meestal 2/3 stuks per plek.

(Terwijl ik geen zichtbare stalling of markeringen kon vinden?)

Ik was positief verrast, het ziet er allemaal geordend uit en heb geen enkele keer rare dingen gezien. Stepjes rijden rustig tussen de toeristen door.

(Meestal stond er “Lime” op zo’n stepje)

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Tesla Model 3. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• iAR
  • Laatst online: 16:41
Stef87 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:58:
Ik ben gisteren in Keulen geweest en daar staan overal (netjes) elektrische huurstepjes die je via een app en/of code kan huren.

Ik heb geen enkele keer last gehad van die rijdende stepjes en ze stonden allemaal een beetje uit de weg op verschillende hoekjes, meestal 2/3 stuks per plek.

(Terwijl ik geen zichtbare stalling of markeringen kon vinden?)

Ik was positief verrast, het ziet er allemaal geordend uit en heb geen enkele keer rare dingen gezien. Stepjes rijden rustig tussen de toeristen door.

(Meestal stond er “Lime” op zo’n stepje)
Ze zijn er overal maar steeds meer steden willen dat je ze netjes neer zet. In Wenen zijn ze gecapt tot 20 km/u. Als je van Lime of Bird zo'n stepje parkeert moet je een foto maken. Andere gebruikers kunnen dan weer aangeven of de step goed geparkeerd is.
Ik was laatst in Parijs, die hebben dus wel 5 of 6 aanbieders. Omdat Bird 10 cent per minuut duurder is hebben we daar inderdaad vooral Lime gebruikt. Super fijn. En de marketing zijn de gebruikers.

• NickC
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11-11 20:44
Vandaag door Unigarant gebeld met de mededeling dat mijn verzekering per direct stop gezet is. Wel met terug werkende kracht. Dus ik krijg gelukkig wel mijn geld terug.

Tevens ben ik na de berichtgeving van vandaag dat ik mijn step al een paar weken geleden verkocht heb zonder verlies.

NickC wijzigde deze reactie 12-08-2019 15:49 (26%)

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:21

mr.DJ95

Boost!

NickC schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:47:
Vandaag door Unigarant gebeld met de mededeling dat mijn verzekering per direct stop gezet is. Wel met terug werkende kracht. Dus ik krijg gelukkig wel mijn geld terug.

Tevens ben ik na de berichtgeving van vandaag dat ik mijn step al een paar weken geleden verkocht heb zonder verlies.
Hoe had je deze destijds in de verzekering staan?

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• NickC
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11-11 20:44
mr.DJ95 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:17:
[...]

Even uit mijn hoofd gezegd scootmobiel, maar als ik thuis ben zal ik even kijken.

• basvn
  • Laatst online: 10:42

basvn

Breezand - NHN

mr.DJ95 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:17:
[...]

Ik als segway.
ook bij unigarant. heb nog niks gehoord van verzekeringskantoor

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• donald_dick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:58
L1NO_ schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:21:
In een opwelling een M365 Pro aangeschaft, maar nog niet opengemaakt. De berichten dat er strenger op word gecontroleerd en dat FBTO de step buiten de WA houd geeft mij kriebels. Huilen.

Zijn er Amsterdammers (west) die het er op wagen en zijn er eventueel stappen die ik zelf kan ondernemen verzekeren oid?
Westerpark is het geen probleem

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• donald_dick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:58
flessuh schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:02:
Ja de media staat er vandaag vol mee. Ik ben bang dat dit enkel een excuus is om er harder op te gaan handhaven.. zonder ook maar iets aan de regelgeving te doen voorlopig.
Nederland loopt nou eenmaal graag achter blijkbaar
Hahahandhaving gaat hem toch niet worden. Hier in Amsterdam lukt het niet eens om scooters met helpmpjes aan te houden, laat staan appen in het verkeer en de stepjes die je amper ziet. Op wat wijkagenten na heeft een gemiddelde politieman het te druk om stepjesjacht te gaan.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

Item op rtl4 nu.

• kmf
  • Niet online
Prachtig ook hoe nu.nl dit een step noemt....
https://www.nu.nl/275441/...-drukke-weg-gesleept.html

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Kevindb15
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 12-11 19:25
Omg dit is wel heel erg..

• L1NO_
  • Laatst online: 15:47
Paragon93 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:44:
Hoop dat ze er nu wel vaart achter gaan zetten om duidelijkheid rond die wetgeving te scheppen in NL.
Theoretisch gezien is het nu duidelijk, het mag niet. De praktijk laat zien dat vele er niet mee eens zijn.
Zelf heb ik er een hard hoofd in dat het klakkeloos word toegelaten, help, richtingaanwijzers ik zie nog wel wat verbeterpunten.

Overigens kan ik niet wachten tot duidelijkheid want geniet enorm van de step. _/-\o_
kmf schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:52:
Prachtig ook hoe nu.nl dit een step noemt....
Nooit begrepen die dingen. Segwey, ed.. nostep.

L1NO_ wijzigde deze reactie 13-08-2019 07:00 (15%)

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

donald_dick schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:00:
[...]

Hahahandhaving gaat hem toch niet worden.
ach, je zult zien dat ze af en toe ineens een 'themdag' hebben. Net als met fietsverlichting-controles.

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:24
Frankrijk doet ook mee aan de Darwin awards:
https://www.independent.c...otorway-law-a9052596.html
Elektrische step op de linkerbaan van de snelweg (!), geen helm, aangereden door een motorfiets.

specs

• Nielsvdk
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:51
Ik hoop gewoon dat er binnenkort duidelijkheid komt (begreep dat ze dit jaar iets willen beslissen), je mag ze volgens velen niet met andere elektrische voertuigen vergelijken zoals als de e-fiets maar daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Als ik in de auto op een kruispunt aankom rijden dan hoor ik de e-fiets ook niet aankomen (ook niet op het fietspad als ik zelf fiets), ik zie iemand heel langzaam trappen maar komt wel verdomd snel dichtbij... in het begin heb ik daar best aan moeten wennen omdat je het niet verwacht. Tegenwoordig kijk ik wel 2x of de beweging van de bestuurder beetje klopt met de snelheid (wat nog best lastig is).

Met een elektrische step/skateboard is het gewoon hetzelfde, het is wennen en aanpassen... zoals met alle nieuwe dingen. Blijkbaar is dat voor veel mensen best lastig of ze willen "hun" fietspad niet opgeven aan andere. Ik ben wel voor een minimale leeftijd zoals voor snorbrommers bv, wellicht afhankelijk van de snelheid die het apparaat kan bereiken, ook voor rdw keuring/verzekering... geen enkel probleem mee!

Gezien alle nieuws sites de laatste dagen kies ik mijn gebruikt zeer zorgvuldig uit, zometeen is het vast weer minder en durf ik weer wat meer op de step (ook wat langere routes).

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:19
Point being? je ziet hier gewoon duidelijk dat er niet aan veiligheid is gedacht. Datzelfde kan toch ook met de steps waar men het hier over heeft? Voor hetzelfde geld raakt die step defect, slaat op hol en schuift voor een motorrijder.

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• kmf
  • Niet online
lasharor schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Point being? je ziet hier gewoon duidelijk dat er niet aan veiligheid is gedacht. Datzelfde kan toch ook met de steps waar men het hier over heeft? Voor hetzelfde geld raakt die step defect, slaat op hol en schuift voor een motorrijder.
Point being: het is geen step.

Als je van een (elektrische) step valt, dan stopt de step gelijk, want de gashendel wordt losgelaten. En anders gaat de step er vandoor zonder jou. Meesleuren gaat niet.

Een segway, waarvan dat exemplaar uit dat filmpje een kloon is. Die heeft wat andere probleempjes maar is wel goedgekeurd voor op de weg.

kmf wijzigde deze reactie 13-08-2019 10:46 (30%)

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:19
kmf schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Point being: het is geen step.

Als je van een (elektrische) step valt, dan stopt de step gelijk. En anders gaat de step er vandoor zonder jou.
En dat laatste is geen probleem voor andere weggebruikers?

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• kmf
  • Niet online
lasharor schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

En dat laatste is geen probleem voor andere weggebruikers?
Even aannemende dat alle (elektrische) steps een ongeleid projectiel wordt als er een storing optreed.

Ik wordt liever aangetikt met iets van minder dan 10kg, dan iets van >20kg.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14:03
kmf schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:48:
[...]

Ik wordt liever aangetikt met iets van minder dan 10kg, dan iets van >20kg.
Mierenneuken maar de M365 (pro) weegt 12,5 (14,2) kg. Als dat met 25km/u tegen je aanrijdt ben je nog steeds niet blij, maar goed, stepje valt om, wiel van de grond, klaar.

Daar heb je het dan over een storing, maar die dingen hebben ook "cruise control". Ik heb het 1x aangehad maar het is me al vrij snel duidelijk dat dat een k-idee is. Dat mogen ze van mij helemaal er uit halen, voor de "veiligheid".

Als je ergens in de achterhoek of op het platteland woont denk je er misschien anders over, maar dan nog... is het zo zwaar om een knopje in te houden?

Ik zag laatst een coureur op een M365 Pro, op de Cruisecontrol, zijwaarts er op staan. Geen handen aan het stuur - gebruik als een skateboard, zeg maar. Daar kan ik wel het een en ander aan fout zien gaan 8)7

Woont in Helsinki

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-11 22:18
Intelligo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:11:
[...]
Ik zag laatst een coureur op een M365 Pro, op de Cruisecontrol, zijwaarts er op staan. Geen handen aan het stuur - gebruik als een skateboard, zeg maar. Daar kan ik wel het een en ander aan fout zien gaan 8)7
Dat is toch echt voor rekening van de gebruiker, met welk vervoersmiddel dan ook kan je natuurlijk als een gevaarlijke idioot rijden. Denk niet dat dat specifiek voor een e-step geldt. :D

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:21

mr.DJ95

Boost!

[...]

Ik rij altijd en overal op cruisecontrol, snelheid op 30 km/h en ik kan precies alle bestemmingen aan doen zonder enig bijladen.

Tevens kan je op fietspaden gemakkelijk zonder handen rijden, cruisecontrol aan en je gewicht op het achterwiel en sturen als een skateboard inderdaad. Maakt het hele ritje nog een stukje actiever.

Ander dingetje, Heeft iemand ervaring met een SOLEX? Je weet wel, die van vroagah....
Schijnt dat de politie je niks kon maken als ze niet konden bewijzen dat de motor aanstond op het moment van constateren. Ben benieuwd of je hier iets mee zou kunnen, in theorie is dit natuurlijk hetzelfde verhaal.

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• Intelligo
mr.DJ95 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Ik rij altijd en overal op cruisecontrol, snelheid op 30 km/h en ik kan precies alle bestemmingen aan doen zonder enig bijladen.

Tevens kan je op fietspaden gemakkelijk zonder handen rijden, cruisecontrol aan en je gewicht op het achterwiel en sturen als een skateboard inderdaad. Maakt het hele ritje nog een stukje actiever.

Ander dingetje, Heeft iemand ervaring met een SOLEX? Je weet wel, die van vroagah....
Schijnt dat de politie je niks kon maken als ze niet konden bewijzen dat de motor aanstond op het moment van constateren. Ben benieuwd of je hier iets mee zou kunnen, in theorie is dit natuurlijk hetzelfde verhaal.
Tja, wat mij betreft draag je op die manier bij aan het slechte imago van de electrische step en diens gebruiker. Je handen zijn ver van de rem en enige nood-stop of nood-ontwijkmaneuvre heeft een stuk hogere kans op falen dan wanneer je de step normaal gebruikt.

Het legaal worden van de step zou een stuk beter gaan als iedereen hem gebruikt zoals zou moeten. Maar het wildparkeren van de huursteps is me eigenlijk een groter doorn in het oog. Kom ze af en toe midden op het fietspad tegen, in de bosjes, dwars over de stoep. Je verzint het en een idioot zet hem er neer :+

Woont in Helsinki

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
[...]

Je kan echt niet rijden zonder het stuur vast te houden. Voor enkele seconden misschien, maar echt niet langer. Die kleine wieltjes zorgen ervoor dat je je balans onmiddelijk verliest.

• Intelligo
bottom line schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:26:
[...]

Je kan echt niet rijden zonder het stuur vast te houden. Voor enkele seconden misschien, maar echt niet langer. Die kleine wieltjes zorgen ervoor dat je je balans onmiddelijk verliest.
Dat heb je dus verkeerd. Hoewel ik het met je eens bent dat je het niet zou MOETEN doen, zie je aan de reactie hierboven dat er dus ook een Tweaker zo rondzoeft.

Woont in Helsinki

• kmf
  • Niet online
bottom line schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:26:
[...]

Ik kan ook niet fietsen zonder handen, of skateboarden. Maar schijnbaar zijn er mensen die dat wel kunnen.

• DutchFatBoys
Nielsvdk schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:38:
Ik hoop gewoon dat er binnenkort duidelijkheid komt (begreep dat ze dit jaar iets willen beslissen), je mag ze volgens velen niet met andere elektrische voertuigen vergelijken zoals als de e-fiets maar daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Als ik in de auto op een kruispunt aankom rijden dan hoor ik de e-fiets ook niet aankomen (ook niet op het fietspad als ik zelf fiets), ik zie iemand heel langzaam trappen maar komt wel verdomd snel dichtbij... in het begin heb ik daar best aan moeten wennen omdat je het niet verwacht. Tegenwoordig kijk ik wel 2x of de beweging van de bestuurder beetje klopt met de snelheid (wat nog best lastig is).

Met een elektrische step/skateboard is het gewoon hetzelfde, het is wennen en aanpassen... zoals met alle nieuwe dingen. Blijkbaar is dat voor veel mensen best lastig of ze willen "hun" fietspad niet opgeven aan andere. Ik ben wel voor een minimale leeftijd zoals voor snorbrommers bv, wellicht afhankelijk van de snelheid die het apparaat kan bereiken, ook voor rdw keuring/verzekering... geen enkel probleem mee!

Gezien alle nieuws sites de laatste dagen kies ik mijn gebruikt zeer zorgvuldig uit, zometeen is het vast weer minder en durf ik weer wat meer op de step (ook wat langere routes).
Helemaal mee eens! Richting aanwijzer zou nog gemakkelijk gemonteerd kunnen worden, voor de rest de zelfde regels als een e-bike, want als daarmee een ongeluk gebeurd wat jij veroorzaakt dan kan dit gewoon....

• henryvank
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17:28
Kan niet wachten op de resultaten.....

https://www.tweedekamer.n...nten/detail?id=2019D32504

henry

• Intelligo
Zou mooi zijn. Dan kan de "Sjoomie" de volgende keer gewoon mee naar NL!

Woont in Helsinki

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Vooral vraag 5en6 vind ik interessant.
Ben alleen niet zeker van de max tijd voor de reactie.
Misschien straks even opzoeken

• Kevindb15
  • Laatst online: 12-11 19:25
Jongens ik was zo blij toen ik dit zag maar toen zag ik de datum... https://www.volkskrant.nl...elijk-de-weg-op~be7ef511/

• Herr Flicker
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-11 17:30
Kan aan mij liggen, maar ik lees echt een extreem oud nieuws artikel "Kim van Keken19 april 2008, 8:25"

• Emielvanputten
  • Nu online
Datum typexen en kijken of je de politie agent in de war kan krijgen zodat je er zonder boete en inbeslagname vanaf kan komen.

• Boinkie
  • Laatst online: 17:13
Als ik het zo zie rijden die mannen gewoon op een M365. Als ze die gekeurd krijgen bij de RDW dan is het toch voor elke M365 rijder feest?

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:21

-tom-562

Oliesjeik

Boinkie schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:18:
[...]

Als ik het zo zie rijden die mannen gewoon op een M365. Als ze die gekeurd krijgen bij de RDW dan is het toch voor elke M365 rijder feest?
Lees het artikel eens, ze rijden op een gesloten terrein. In feite mag je daar dus ook op je opgevoerde brommer rijden of op een motorfiets zonder helm als 14 jarige

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Boinkie
-tom-562 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Lees het artikel eens, ze rijden op een gesloten terrein. In feite mag je daar dus ook op je opgevoerde brommer rijden of op een motorfiets zonder helm als 14 jarige
Dat mag op een besloten terrein. Maar de mannen willen meer.

Maar de e-step die de studenten willen introduceren, moet natuurlijk wel worden goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg.”

,,Dat gaat ook gebeuren”, verwachten Schalow en Kazakhstan, studenten van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. ,,We hebben contact gezocht met het ministerie van Infrastructuur en besproken wat nodig is om toegelaten te worden.”

Een woordvoerder van het ministerie geeft aan dat de Tulip door de Rijksdienst voor het Wegverkeer wordt getoetst op degelijkheid als bijzondere bromfiets. Het RDW houdt een lijst bij met goedgekeurde types. ,,In februari hopen we toestemming te krijgen”, oppert Kazakhstan.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ok.
Maar dan nog verwacht ik niet dat de huidige bezitters er iets aan hebben. Hun step heeft geen goedkeuring, ze zullen hem dan ter keuring moeten aanbieden bij de RDW

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16:53
Anders lees je het hele artikel even, dat wordt verderop juist ook belicht.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Boinkie
Dat is het hem juist. Als die mannen van Tulip die M365 ter keuring aan gaan bieden dan zorgt dat voor algehele typegoedkeuring voor de M365 lijkt mij? Immers wat is er anders aan hun M365 behalve een GPS en unlock feature?

• Emielvanputten
  • Nu online
Je bedoelt een algehele afkeur.

Momenteel voldoet de m365 niet aan de huidige regels.
Dus of ze maken er een step met step ondersteuning van en halen de gashendel weg. Of ze hopen op de nieuwe regels.

De minister heeft in elk geval voor Breda geen toestemming verleend om een step project te starten.

Maar ze hebben het over februari, dus ik gok dat ze gokken op de nieuwe regels .. we gaan het zien.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Boinkie schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:20:
Dat is het hem juist. Als die mannen van Tulip die M365 ter keuring aan gaan bieden dan zorgt dat voor algehele typegoedkeuring voor de M365 lijkt mij? Immers wat is er anders aan hun M365 behalve een GPS en unlock feature?
Maar hoe weet de RDW 100% zeker dat (b.v.) jou stepje dezelfde is als die gekeurd is? De huidige stepjes hebben b.v. geen framenummer
Zo is je step nog steeds niet verzekerd en pleeg je verzekeringsfraude

-tom-562 wijzigde deze reactie 14-08-2019 12:02 (21%)

• Emielvanputten
  • Nu online
Lekkere linkdrop. Met foute, slechte, gevaarlijke info.

Een niet goedgekeurd voertuig dat ( zogenaamd) verzekerd is.
Ik vermoed dat na een ongeval de verzekering je snel zal laten weten dat het voertuig niet op de openbare weg mag, en aangezien je dat wel doet de verzekering niet zal uitkeren. (Ik ga het niet testen, het staat iedereen vrij het zelf te testen)

Dit is reeds 100x tersprsken gekomen, en volgens mij poste hier iemand deze week dat hij van unigarant tehoren heeft gekregen dat zijn verzekering voor de step stopgezet gaat worden ( hij krijg het geld terug, en dat zegt al wat)

• tuxken
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11:14
Had dit oled dashboard voor mijn M365 dan toch besteld en ben er zeer tevreden over. Totaal was 53,98 euro verzending inbegrepen naar België en pakket werd na drie dagen aangetekend bezorgd vanuit Polen. Installatie enkele minuten werk zonder solderen en alles wat je nodig hebt wordt meegeleverd. Blauw display is goed leesbaar met zonlicht.

http://m365tweaks.com/

• LuukvanBeek91
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 02-11 01:15
Voor de medesteppers in Eindhoven: zojuist staande gehouden door 2 schappelijke agenten. In Eindhoven gaan ze actief controleren. De eerste keer kom je er met een waarschuwing vanaf. De 2de keer volgt inbeslagname en een boete voor onverzekerd rijden. Ze vroegen nog wel of ik een verzekering en plaatje had. Helaas werd het wel lopen, want ik mocht ook niet meer zelf steppen.

Wat mij betreft is dit een ingecalculeerd risico, maar ik hoop ze voorlopig toch niet meer tegen te komen.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:31
mr.DJ95 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Zie je het al voor je zelfstandig steppen met 30 km/h dat komt nogal ongeloofwaardig over vind je niet?
30 km/h is ook overdreven snel waardoor je meteen door de mand valt, zeker als je maar af en toe je "afzet" met minimale inspanning, dat zie je duidelijk.

Als de step uitgeschakeld is zou je er mee op de openbare weg mogen, maar dan ga je wel een stuk langzamer en meer richting 10-15 km/h.

Een solex heeft trappers en een goed getrainde iemand zou in theorie wel 30 km/h ermee kunnen fietsen.
Daarom is het bij e-bike,s ook lastig te handhaven je rijdt 30 km/h, maar werkt de ondersteuning wel of niet dat kun je niet zien van een afstand(tenzij er storm is en je gaat vol tegen de wind in).

Een agent is ook niet achterlijk.

Daarnaast niet te vergeten spul boven 25 km/h valt in de wet onder brommer, dus helmplicht etc.
Daarom is bij een speed pedelic ook helmplicht, steps boven de 25 km/h worden sowieso niet goedgekeurd zonder helmplicht, helaas zie ik die gasten ook wel eens rijden ver boven de 25 km/h zonder helm dat is vragen om problemen.

mr_evil08 wijzigde deze reactie 14-08-2019 19:23 (14%)

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17:37

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

LuukvanBeek91 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:03:
Voor de medesteppers in Eindhoven: zojuist staande gehouden door 2 schappelijke agenten. In Eindhoven gaan ze actief controleren. De eerste keer kom je er met een waarschuwing vanaf. De 2de keer volgt inbeslagname en een boete voor onverzekerd rijden. Ze vroegen nog wel of ik een verzekering en plaatje had. Helaas werd het wel lopen, want ik mocht ook niet meer zelf steppen.

Wat mij betreft is dit een ingecalculeerd risico, maar ik hoop ze voorlopig toch niet meer tegen te komen.
Waar reed je toen je staande werd gehouden? En welk type step? Wel/niet verzekerd?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• LuukvanBeek91
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 02-11 01:15
Tomba schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:38:
[...]

Waar reed je toen je staande werd gehouden? En welk type step? Wel/niet verzekerd?
Binnenstad - grote berg, m365 en niet verzekerd. Verzekeren heeft toch geen zin. Ze zijn gewoon niet toegestaan. 20 meter verder werd iemand anders staande gehouden met zo'n gemotoriseerd skateboard.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17:37

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

LuukvanBeek91 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:27:
[...]

Binnenstad - grote berg, m365 en niet verzekerd. Verzekeren heeft toch geen zin. Ze zijn gewoon niet toegestaan. 20 meter verder werd iemand anders staande gehouden met zo'n gemotoriseerd skateboard.
Check, daar kom ik in principe nooit. Ik heb wel een verzekering met bijbehorend plaatje, hopelijk genoeg om doorgelaten te worden mocht ik een overijverige bromsnor tegenkomen ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
mr_evil08 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:16:
Daarnaast niet te vergeten spul boven 25 km/h valt in de wet onder brommer, dus helmplicht etc.
Daarom is bij een speed pedelic ook helmplicht, steps boven de 25 km/h worden sowieso niet goedgekeurd zonder helmplicht, helaas zie ik die gasten ook wel eens rijden ver boven de 25 km/h zonder helm dat is vragen om problemen.
Hoezo is dat vragen om problemen? Ik zie regelmatig wielrenners 25+ km/h fietsen en dat mag gewoon. 8)7

• ducrider
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15-09 19:34
Wie weet waar ik een lader kan kopen in Nederland voor mijn ninebotES2 dat zou dezelfde zijn al van de Xiaomi M365
Bestellen in China duurt te lang ik wil er best een stuk voor rijden.

• Boinkie
ducrider schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:04:
Wie weet waar ik een lader kan kopen in Nederland voor mijn ninebotES2 dat zou dezelfde zijn al van de Xiaomi M365
Bestellen in China duurt te lang ik wil er best een stuk voor rijden.
Vilda.lt is je snelste kans denk ik. Had ik hem binnen 3 dagen binnen.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:31
GioStyle schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:03:
[...]

Hoezo is dat vragen om problemen? Ik zie regelmatig wielrenners 25+ km/h fietsen en dat mag gewoon. 8)7
Dat is op eigen kracht, dan moeten ze met een laser gaan staan om erop te handhaven, maar wielrenners kennen de snelheid wel doordat het met eigen kracht gebeurd(zijn ook genoeg aso,s bij maar die discussie wil ik hier niet starten).

Men treed eenmaal streng op met voertuigen met motor, omdat die lui het gevaar vaak niet kennen omdat het zo makkelijk gaat(hebben snelheid niet door).

Ik begrijp dat nooit je doet iets in "duister" gebied en gaat dan je aandacht trekken en richting 30 km/h mee te rijden, zou iedereen er maar 10-15 km/h mee rijden werd er ook meer gedoogd.

Hetzelfde als je auto ligt vol met drugs en gaat (te) hard rijden etc, je vraagt om aandacht dan krijg je die ook.

offtopic:
Ik heb ook een pedelec en die is ook "gekieteld" waarbij ik een brommer eruit kan rijden oops, doordat ik mij gedraag in het verkeer valt het niet op, ik rij niet harder dan de fietsers om mij heen, stukken waar het kan (buiten daglicht zeg maar) gaat het gas ook los, vroeger ook een opgevoerde brommer gehad en nooit problemen of aangehouden.

mr_evil08 wijzigde deze reactie 14-08-2019 21:42 (15%)

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Intelligo
Zojuist na zo'n 600+ km op de M365 Pro te hebben afgelegd mijn order voor de Langfeite L8s ingeschoten. 2x800watt motor vs 1x300 van de Mpro en een topsnelheid van 45km/h, hoewel ik die absoluut direct op max 32-35 ga zetten.

Doet ook effectief zo'n 40km range, (opgave 55+)

De M365 Pro valt toch een beetje tegen moet ik zeggen. De batterij oververhit makkelijk, en zodra je dat oplost en de powerbox problemen (slechte koeling) oplost gaat de motor oververhitten schijnt het.

Eigenlijk gewoon niet geschikt om zelfs zonder enige modificaties zijn batterij leeg te rijden op de standaard 25km/h want dan komen er na 10-15km allerlei problemen en restricties tevoorschijn, tenzij je echt alleen maar vlak rijdt en max 70kg weegt.

En dan hebben we het nog niet over de absurd lange laadtijd, slechte afwerkkwaliteit en de hoeveelheid accesoires die je moet kopen enkel om die afwerking af te maken...

Jammer. Ik hou hem toch, de Langfeite zal er wel een maandje ofzo over doen om hier te komen, en dan kan mn vriendin op de Pro rijden of als er bezoek is ofzo.

Fun fact - die problemen had ik aan het begin niet, het lijkt er op dat de afwerkkwaliteit de boosdoener is. Internet staat er ook vol van, slechte koelpasta e.d. gebruikt, na wat rijden slecht tot geen contact (tot 1cm!!! afstand tussen VRM's en koelblok/behuizing!) enzovoorts.

Ik heb vanalles besteld om dit allemaal op te lossen maar dat is eigenlijk niet de bedoeling natuurlijk. Ik ga toch eens informeren omtrent garantie

Intelligo wijzigde deze reactie 15-08-2019 18:22 (16%)

Woont in Helsinki

• YoSephh
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 15-08 19:24
Ik heb mijn segway es2/4 nu ongeveer 3 weken en in de tweede week ging er steeds een schroef aan de voorkant los. Heb m nu zelf tot 2 keer toe strakker gedraaid (hij lijkt nu goed te zitten) maar toch ben ik bang.. na het lezen van de recall van de Xiaomi.. daar stond letterlijk “schroef niet zelf proberen te fixen” iemand hier nog meer last van gehad??

En waar vind een verzekeringsplaathouder voor de es2?

• dedoi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18-11 15:44
https://erikvandermeulen.nl/xiaomi-m365-rdw-vin

netjes een vin nummer...
hij is dan wel gekeurd door de RWD.
Maar dat kan nu niet meer.
Ik had net een VIN nummer
Emielvanputten schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:12:
[...]

Lekkere linkdrop. Met foute, slechte, gevaarlijke info.

Een niet goedgekeurd voertuig dat ( zogenaamd) verzekerd is.
Ik vermoed dat na een ongeval de verzekering je snel zal laten weten dat het voertuig niet op de openbare weg mag, en aangezien je dat wel doet de verzekering niet zal uitkeren. (Ik ga het niet testen, het staat iedereen vrij het zelf te testen)

Dit is reeds 100x tersprsken gekomen, en volgens mij poste hier iemand deze week dat hij van unigarant tehoren heeft gekregen dat zijn verzekering voor de step stopgezet gaat worden ( hij krijg het geld terug, en dat zegt al wat)

• Emielvanputten
  • Nu online
dedoi schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:37:
https://erikvandermeulen.nl/xiaomi-m365-rdw-vin

netjes een vin nummer...
hij is dan wel gekeurd door de RWD.
Maar dat kan nu niet meer.
Ik had net een VIN nummer

[...]
Ja hij heeft mazzel gehad, weet ik.
Maar dat staat niet in de tekst waarnaar gelinked wordt.
En dat vermeld de poster ook niet wanneer hij de link dropt..
Dus het hij kan verzekerd verhaaltje wordt weer gevoed.

Daar is/was mijn commentaar op en daar heb ik een probleem mee

• henryvank
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17:28

henry

• Matszs
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
Zojuist staande gehouden in Beverwijk, motoragent kwam een straat uit waar ik net voorbij aan het rijden was met mijn M365 en toen wist ik al hoe laat het was... Heb een mondelinge waarschuwing gehad met dat de volgende keer dat ze mij erop zien 'm in beslag nemen. Dus ik moet mijne maar verkopen denk ik?

• murfie121
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14:23
Matszs schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:07:
Zojuist staande gehouden in Beverwijk, motoragent kwam een straat uit waar ik net voorbij aan het rijden was met mijn M365 en toen wist ik al hoe laat het was... Heb een mondelinge waarschuwing gehad met dat de volgende keer dat ze mij erop zien 'm in beslag nemen. Dus ik moet mijne maar verkopen denk ik?
Heb je een verzekeringsplaatje erop of niet? Ben gewoon even benieuwd, weet dat het uiteindelijk toch niet geldig is maar toch ben ik nieuwsgierig. :)

• Matszs
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
murfie121 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:39:
[...]

Heb je een verzekeringsplaatje erop of niet? Ben gewoon even benieuwd, weet dat het uiteindelijk toch niet geldig is maar toch ben ik nieuwsgierig. :)
Nee geen verzekering of goedkeuring RDW, wil het nu wel maar zal moeten wachten wat de uitkomst wordt van het RDW in september.

• murfie121
Matszs schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:41:
[...]

Nee geen verzekering of goedkeuring RDW, wil het nu wel maar zal moeten wachten wat de uitkomst wordt van het RDW in september.
Ok heb het zelf wel, en ben mijn m365 ook langzaam een beetje aan het ombouwen, morgen komen er knipperlichten op, ik heb een extra reflector erop gezet en bagage drager.. Ik heb ook al bij de RDW opgevraagd waar ik hem precies aan moet laten voldoen om hem (individueel) goedgekeurd te krijgen als scootmobiel of bijzonder bromfiets.. Ik hou zelf wel van wat knutsel werk weet überhaupt niet of het gaat lukken maar het is meer een uitdaging..Als een zadel nog een probleem word zet ik dat er ook op (waarschijnlijk laat ik hem niet zitten en gaat hij dan na de keuring er weer af :P )

• Morphweasel
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-10 10:41
Ik volg dit topic al een tijdje en heb sinds kort besloten een Ninebot ES2 te kopen (na op vakantie kennis te hebben gemaakt met deelstepjes). Erg fijn ding! Misschien ga ik binnenkort de gok wagen om ermee naar werk te gaan, maar ik vind het nog wel wat spannend. Ik ben namelijk wat terughoudend geworden na het lezen van jullie ervaringen met staande gehouden worden door wijk-/motoragenten en de bijbehorende boetes/inbeslagnames. En een (scootmobiel) verzekering aanvragen puur om een nummerplaatje te hebben klinkt in mijn optiek als zoeken naar grotere problemen dan onverzekerd rondrijden, dus dat doe ik maar niet.

Maar I guess dat deze fase van illegaliteit een beetje hoort bij nieuwe voertuigen die nog onbekend en spannend zijn en ik hoop dat ze binnenkort gewoon legaal op de openbare weg mogen.

Anyway, na korte ritjes ermee gemaakt te hebben vraag ik me wel af hoe je hiermee fatsoenlijk een richting kan aangeven in druk fietsverkeer. Kan je hiervoor met één hand loslaten en is dit gewoon wennen? Want dat voelt nu nog erg spannend en wat instabiel. Maar waarschijnlijk vond ik dat vroeger als kind op een fiets ook. Verder heb ik ook het idee dat ik een goede bel erbij moet kopen.

Los daarvan voel ik me er eigenlijk super veilig op, dus wat mij betreft mogen ze snel legaal worden. Dat dit voor buitenstaanders anders voelt maakt het natuurlijk een lastig verhaal, maar ik ben in ieder geval fan!

@murfie121Ik ben benieuwd hoeveel je hier uiteindelijk voor kwijt bent en of het je gaat lukken om hem zo te keuren. Als je ermee weg komt, lees ik graag hoe je het geflikt hebt ;)

• Intelligo
Morphweasel schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:02:
Ik volg dit topic al een tijdje en heb sinds kort besloten een Ninebot ES2 te kopen (na op vakantie kennis te hebben gemaakt met deelstepjes). Erg fijn ding! Misschien ga ik binnenkort de gok wagen om ermee naar werk te gaan, maar ik vind het nog wel wat spannend. Ik ben namelijk wat terughoudend geworden na het lezen van jullie ervaringen met staande gehouden worden door wijk-/motoragenten en de bijbehorende boetes/inbeslagnames. En een (scootmobiel) verzekering aanvragen puur om een nummerplaatje te hebben klinkt in mijn optiek als zoeken naar grotere problemen dan onverzekerd rondrijden, dus dat doe ik maar niet.

Maar I guess dat deze fase van illegaliteit een beetje hoort bij nieuwe voertuigen die nog onbekend en spannend zijn en ik hoop dat ze binnenkort gewoon legaal op de openbare weg mogen.

Anyway, na korte ritjes ermee gemaakt te hebben vraag ik me wel af hoe je hiermee fatsoenlijk een richting kan aangeven in druk fietsverkeer. Kan je hiervoor met één hand loslaten en is dit gewoon wennen? Want dat voelt nu nog erg spannend en wat instabiel. Maar waarschijnlijk vond ik dat vroeger als kind op een fiets ook. Verder heb ik ook het idee dat ik een goede bel erbij moet kopen.

Los daarvan voel ik me er eigenlijk super veilig op, dus wat mij betreft mogen ze snel legaal worden. Dat dit voor buitenstaanders anders voelt maakt het natuurlijk een lastig verhaal, maar ik ben in ieder geval fan!

@murfie121Ik ben benieuwd hoeveel je hier uiteindelijk voor kwijt bent en of het je gaat lukken om hem zo te keuren. Als je ermee weg komt, lees ik graag hoe je het geflikt hebt ;)
Over het richting aangeven: ja. Dat went. Wat ik zelf heel erg vond helpen is meer naar achter op de step gaan staan, zo ver mogelijk. Je haalt daarmee het gewicht van het voorwiel af en het voelt direct een stul stabieler _/-\o_

Woont in Helsinki

• DraGothFan
  • Laatst online: 19-09 18:23
Zelf rij ik altijd met deze helm: https://lumoshelmet.co/products/lumos-helmet

Als ik snelheid verminder gaat vanzelf het remlicht branden, en voor de richting heb ik een knopje op het stuur van mijn es2.

• murfie121
Morphweasel schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:02:

Zal ik zeker doen, ik ben benieuwd tegen welke muren ik nog ga op lopen. :P zodra ik alles rond heb zal ik mij wel weer melden.

• Morphweasel
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-10 10:41
@DraGothFan Zo'n helm om een richting aan te geven vind ik maar een duur grapje en ik vraag me af hoe zichtbaar het is (zeker overdag). Maar wel slim, scheelt in balans. Bovendien blijf je controle over de gemotoriseerde rem of gas houden, iets wat je niet hebt als je je hand uit zou steken.
Vintelligence schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:48:
Ik ga bij Segway/Ninebot navraag doen of ze de typegoedkeuring willen aanvragen, dit is immers al sinds 2 mei mogelijk: https://www.verkeersnet.n...trische-step/?gdpr=accept

Ik snap niet dat dit nog niet is gebeurd.. Het is hoog tijd dat we met de elektrische step de weg op kunnen.
@Vintelligence Heb jij hier nog iets van gehoord trouwens? Ik heb Segway net ook proberen te contacten met hetzelfde verzoek (het valt te proberen), maar het contactformulier op hun website deed het niet. Dus maar gemaild met het enige e-mailadres dat er stond (op de repairs pagina). Ik vrees dat dit een derde partij is die ons waarschijnlijk niet veel verder kan helpen, maar it's worth a shot...

• Twizaa
  • Laatst online: 17-11 23:06
Morphweasel schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:50:
@DraGothFan Zo'n helm om een richting aan te geven vind ik maar een duur grapje en ik vraag me af hoe zichtbaar het is (zeker overdag). Maar wel slim, scheelt in balans. Bovendien blijf je controle over de gemotoriseerde rem of gas houden, iets wat je niet hebt als je je hand uit zou steken.

[...]

@Vintelligence Heb jij hier nog iets van gehoord trouwens? Ik heb Segway net ook proberen te contacten met hetzelfde verzoek (het valt te proberen), maar het contactformulier op hun website deed het niet. Dus maar gemaild met het enige e-mailadres dat er stond (op de repairs pagina). Ik vrees dat dit een derde partij is die ons waarschijnlijk niet veel verder kan helpen, maar it's worth a shot...
Ik heb van de week mail contact gehad met de vraag of er via hun Ninebot Max NL campagne import kosten bij kwamen. Vervolgens of ze bezig zijn met het legaliseren ervan en of het klopt dat fabrikanten geen aanvragen doen.

• Jochemd13
Twizaa schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:41:
[...]

Ik heb van de week mail contact gehad met de vraag of er via hun Ninebot Max NL campagne import kosten bij kwamen. Vervolgens of ze bezig zijn met het legaliseren ervan en of het klopt dat fabrikanten geen aanvragen doen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu hopen we natuurlijk dat ze een beetje opschieten en dat de Ninebot Max zonder al te gekke aanpassingen hier gewoon de weg op mag. Zodra hij legaal op de weg mag en niet meer gaat kosten dan €700, dan bestel ik hem per direct :P

Zelf heb ik ze eerder ook al gemaild maar daar kwam helaas geen antwoord op, goed dat ze deze informatie in ieder geval delen.

• Emielvanputten
  • Nu online
Misschien ben ik achterlijk, het zou best kunnen.

Maar denken jullie echt dat er nu bedrijven bezig zijn met een goedkeurings traject voor een step als de toekomstige regels er nog niet zijn...

Waarom zou een bedrijf nu geld uitgeven om een step naar de huidige regels om te bouwen en te laten voldoen, als de politiek bezig is met het ontwerpen van nieuwe regels...

Ik zou als klantenservice/bedrijf dit verhaaltje vertellen om de klanten toch tot koop overtelaten gaan, aka ze aan het lijntje houden...

Maar ik verwacht echt geen fuck tot de nieuwe regels er zijn,. Zelfde voor de persoon die een m365 als scootmobiel langs de RDW wilt krijgen. Suc6 en leuk dat je er mee aan het sleutelen bent, sommige dingen zijn zelfs handig op gewone steps (richting aanwijzer). Maar ik geef je momenteel geen enkele kans. Er staat momenteel te veel aandacht op de steps om er sneaky langs te komen

• borbit
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18-11 14:08
chenwei schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:10:
[...]

dank @dragonhaertt en @s0ulmaster voor het meedenken, ik zal waar mogelijk de lineman splice toepassen.

Inmiddels heb ik de M365 zo'n 2 maanden en staat er 250km op de teller. Ik ben nog steeds erg te spreken over de step. Het gemak om niet elke keer de auto of fiets te moeten pakken voor mobiliteit, zorgt nog dagelijks voor een glimlach.

Mvg Chen
Hoe is zo'n stepje meer gemak dan de fiets te pakken. Beiden zijn opstappen en gaan? Eventueel moet je de step nog van de oplader halen e.d.

• Intelligo
borbit schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:52:
[...]
Hoe is zo'n stepje meer gemak dan de fiets te pakken. Beiden zijn opstappen en gaan? Eventueel moet je de step nog van de oplader halen e.d.
Da's makkelijk. Ik neem bijvoorbeeld de step naar het werk. Doe ik dat op de fiets, dan gaat dat niet in nette werkkleding want dat wordt zweterig. Dan moet je dus al met extra kleren op pad en dat vind een hemd echt niet leuk.

Van de step spring ik zo een meeting of presentatie in.

Al helemaal als ik de gemiddelde snelheid van de trip met de step zou willen evenaren op de fiets.

Het is voor mij dan ook geen vervanger van de fiets, maar een alternatief voor de auto.

Intelligo wijzigde deze reactie 17-08-2019 16:02 (6%)

Woont in Helsinki

• Bassie21
  • Laatst online: 12-11 14:25
Dit weekend in Parijs geweest:
- Wat een goed verdienmodel is dat zeg....20cent per minuut en 1Euro startkosten. We waren voor 11 min dus voor 2 stepjes bijna 7 Euro kwijt. Daarbij nog geen 900 meter door Parijs kunnen crossen(lees: veel en veel stoplichten en verkeer) . Goed verdienen voor Lime dus haha.
- We zagen overal stepjes en overal stonden ze netjes geparkeerd. Wel een keer een gefrustreerde man op motor die de stepjes op de grond gooide om vervolgens zelf te parkeren. Waarschijnlijk een buurtbewoner ;-).
- Voor de rest treden ze (wat terecht is) streng op tegen stepjes op het voetpad. 160 Euro boete ! Dus we hadden zo al 2 Chinese toeristen gezien die even moesten aftikken.
- Daarbij moeten we allemaal (wij stepgebruikers) wel eerlijk zijn dat je in het begin onwennig op het bordje staat en dus een regelrecht gevaar bent voor het verkeer links en rechts van je. We hebben veel toeristen zien stuntelen en als een hark erop zien staan. Toch wel gevaarlijk ergens.
Dus stepverhuur in de grote steden......ik weet het niet.

Bassie21 wijzigde deze reactie 19-08-2019 11:44 (2%)
Reden: extra tekst

• Bassie21
  • Laatst online: 12-11 14:25
DraGothFan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:19:
Zelf rij ik altijd met deze helm: https://lumoshelmet.co/products/lumos-helmet

Als ik snelheid verminder gaat vanzelf het remlicht branden, en voor de richting heb ik een knopje op het stuur van mijn es2.
Richting aanwijzer is wel een goede hoor. Ben al tijden een goede stepbestuurder maar zon klein stuurtje vasthouden met 1 hand om vervolgens je andere hand uit te steken is nog steeds af en toe linke boel. Ik snap wel waarom RDW hier moeite mee heeft.
In Parijs zagen we dit weekend ook de stepjes van links naar rechts vliegen met toeristen erop zonder richting aan te geven. Wel gevaarlijk.

• kmf
  • Niet online
Intelligo schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

Da's makkelijk. Ik neem bijvoorbeeld de step naar het werk. Doe ik dat op de fiets, dan gaat dat niet in nette werkkleding want dat wordt zweterig. Dan moet je dus al met extra kleren op pad en dat vind een hemd echt niet leuk.

Van de step spring ik zo een meeting of presentatie in.

Al helemaal als ik de gemiddelde snelheid van de trip met de step zou willen evenaren op de fiets.

Het is voor mij dan ook geen vervanger van de fiets, maar een alternatief voor de auto.
Met een elektrische (vouw)fiets bereik je hetzelfde. Sterker nog, je gaat ook niet meer zweten als je langs de poltie fietst.

*ik heb 1x een "lange" rit van 5km met een geleende M365 gedaan. Ik vond het wel een leuke ervaring, maar de wendbaarheid en toch de angst voor boetes maakten het wat minder.

• Intelligo
kmf schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Met een elektrische (vouw)fiets bereik je hetzelfde. Sterker nog, je gaat ook niet meer zweten als je langs de poltie fietst.

*ik heb 1x een "lange" rit van 5km met een geleende M365 gedaan. Ik vond het wel een leuke ervaring, maar de wendbaarheid en toch de angst voor boetes maakten het wat minder.
Ik zweet niet als ik langs de politie rij (woon in Helsinki) en sta liever dan dat ik zit. Daarnaast is een (electrische) vouwfiets volgens mij vele malen duurder dan mijn M365 Pro.

Ik snap dat het in Nederland momenteel nog even wat anders in elkaar steekt met de politie, maar als het op gemak en comfort aankomt is een step voor mij echt veel relaxter dan een (vouw)fiets

Woont in Helsinki

• kmf
  • Niet online
want dat kan ik ruiken... Regelgeving is dan vast ook wel anders, wat de YES/NO beslisboom aanzienlijk kan beinvloeden.
Daarnaast is een (electrische) vouwfiets volgens mij vele malen duurder dan mijn M365 Pro.
Volgens mij is de M365 Pro ies van 500.
Een E-vouwfiets is er voor 750.
https://www.decathlon.nl/...500547?mc=8500547&c=GRIJS
Ik snap dat het in Nederland momenteel nog even wat anders in elkaar steekt met de politie, maar als het op gemak en comfort aankomt is een step voor mij echt veel relaxter dan een (vouw)fiets
Er zijn zeker wel voordelen van het een en ander. Voor 500 euro zal ik er zelf waarschijnlijk ook wel eentje bij nemen, al is het maar om in de kofferbak te houden. Als de regelgeving hier nou wat beter wordt.

• Intelligo
kmf schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:22:
[...]
want dat kan ik ruiken... Regelgeving is dan vast ook wel anders, wat de YES/NO beslisboom aanzienlijk kan beinvloeden.

[...]

Volgens mij is de M365 Pro ies van 500.
Een E-vouwfiets is er voor 750.
https://www.decathlon.nl/...500547?mc=8500547&c=GRIJS

[...]

Er zijn zeker wel voordelen van het een en ander. Voor 500 euro zal ik er zelf waarschijnlijk ook wel eentje bij nemen, al is het maar om in de kofferbak te houden. Als de regelgeving hier nou wat beter wordt.
Ja, ik heb hier in het esteps topic al een keer of 10 aangegeven dat ik in Helsinki woon maar ik begrijp dat dat al snel ondersneeuwt in al die reacties hier. Ik zal het in mijn sig zetten, dan is het wat duidelijker en hoef ik het niet steeds te herhalen.

Om even op die fiets terug te komen - dat is dus 50% duurder, en daarvoor krijg je
-een zwakkere motor
-een veel zwakkere accu
-weegt 4kg meer (niet zo belangrijk)
-trapondersteuning, dus je moet nog steeds zelf trappen, hoe zacht dat ook mag zijn, als het 30 graden is buiten sta ik liever niets te doen met mn gezicht in de wind dan dat ik zit en trap.

Voordeel: als de accu leeg is heb je wel gewoon een fiets. Met de step kom je dan niet zo ver, of nouja, traag.

Woont in Helsinki

• Emielvanputten
  • Nu online
Intelligo schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:38:
[...]
Ik zal het in mijn sig zetten, dan is het wat duidelijker en hoef ik het niet steeds te herhalen.
Wedden dat dat niet gelezen gaat worden. :)

Je kan beter je verhaaltje beginnen met:

Ik woon in Helsinki en gebruik de step voor blablabla.

En voor de zekerheid:
De step is legaal waar ik woon...

• Intelligo
Emielvanputten schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:53:
[...]

Wedden dat dat niet gelezen gaat worden. :)

Je kan beter je verhaaltje beginnen met:

Ik woon in Helsinki en gebruik de step voor blablabla.

En voor de zekerheid:
De step is legaal waar ik woon...
In elke post 8)7

Woont in Helsinki

• Emielvanputten
  • Nu online
Exact,

Als ik iets vermeld tegenwoordig over waar ik step (fietspad, stoep, zebra, weg) dan vermeld ik dat het in Spanje is.

Hier ( in Spanje) is de stoep een vrij normale plek, mits je je snelheid een aanpast. Op de weg is vrij risico vol.
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True