Het grote elektrische steps topic

Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09-2024
In september horen we meer toch? Of heb ik dit dan verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:11
Kevindb15 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:11:
Er is 13 juni een debat over geweest de heer Laçin van de SP heeft daar concreet vragen over gesteld (Sinds twee mei kunnen fabrikanten een aanvraag doen tot typegoedkeuring. Dat is nog niet gedaan door één van de fabrikanten of voor de deelsteps. Een bredere acceptatie en eigen categorie is onderdeel van het Strategisch plan verkeersveiligheid 2030 wat voor de kerst wordt gepresenteerd.

In andere woorden op zen vroegst mei 2020...

Dit staat sinds 27 juni op de pagina voor Bijzondere bromfietsen.
Advies RDW

Met het advies richt de RDW zich op alle (elektrische) voertuigen, zoals stepjes en scootmobielen. De RDW gaat in het advies in op de voertuigtechnische aspecten van de verkeersveiligheid van deze voertuigen. Andere factoren die de verkeersveiligheid beïnvloeden, zoals de plaats van het voertuig in het verkeer, gebruikseisen (o.a. helmplicht) en de eisen de worden gesteld aan de bestuurder (o.a. rijbewijs) komen niet aan de orde in het advies.

De RDW vindt dat de huidige onderverdeling van lichte elektrische voertuigen aan herziening toe is. Die verdeling leidt ertoe dat voertuigen, die qua ontwerp en gebruik vergelijkbaar zijn, aan verschillende eisen moeten voldoen. En dat er op verschillende manieren toezicht op wordt gehouden. Een algemeen kader voor toelating en gebruik van lichte voertuigen op basis van bijvoorbeeld massa, snelheid, gebruik en risicoanalyse zou dit bezwaar kunnen wegnemen.

Voortgang

Inmiddels is het rapport aangeboden aan de Tweede Kamer. Het advies is een bijlage bij kamerstukken over de voortgang van de uitvoering van het Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2030. Dat is op 13 juni besproken in de Kamer.

[ Voor 14% gewijzigd door arjendj op 31-07-2019 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kevindb15 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:11:
Het laatste wat ik had gelezen wel.
Maar dan ben je er niet.

Als in september een "plan" bekend gemaakt zal worden.
Dan kan je er rustig van uit gaan dat de ingangsdatum 01012020 of 01062020. Of natuurlijk nog verder.

Ik verwacht wel ergens dit jaar dat de grote lijnen er zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
Bedankt voor je reactie ik twijfel namelijk echt mega erg om gewoon een pro te bestellen en een verzekering aftesluiten. Ik had me voorgenomen om te wachten tot er meer bekend was helaas is me geduld een beetje op. Dus er zal in dit plan dus bekend gemaakt worden wat de eventuele regels zijn en in welke categorie ze vallen etc? En dan zoals je al zegt heb je nog de periode dat de wetten pas ingaan vanaf een bepaalde datum...
arjendj schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:18:
[...]

Er is 13 juni een debat over geweest de heer Laçin van de SP heeft daar concreet vragen over gesteld (Sinds twee mei kunnen fabrikanten een aanvraag doen tot typegoedkeuring. Dat is nog niet gedaan door één van de fabrikanten of voor de deelsteps. Een bredere acceptatie en eigen categorie is onderdeel van het Strategisch plan verkeersveiligheid 2030 wat voor de kerst wordt gepresenteerd.

In andere woorden op zen vroegst mei 2020...

Dit staat sinds 27 juni op de pagina voor Bijzondere bromfietsen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
01012020 is misschien nog te overzien... Me geduld raakt een beetje op hahaha misschien kan ik inderdaad wachten tot oktober en dan pas bestelen pfff ben benieuwd wat er uit komt. Iedergeval bedankt voor je reactie
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:34:
[...]

Het laatste wat ik had gelezen wel.
Maar dan ben je er niet.

Als in september een "plan" bekend gemaakt zal worden.
Dan kan je er rustig van uit gaan dat de ingangsdatum 01012020 of 01062020. Of natuurlijk nog verder.

Ik verwacht wel ergens dit jaar dat de grote lijnen er zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-08 00:40
Phusebox schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:04:
[...]

Als ik het nog eens moest doen ging ik hem gewoon bij de fnac halen in België. 499 en gewoon garantie.
Heeft ook mijn voorkeur. Maar nog twee maanden voordat er voorraad is. Zo lang wil ik niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Ik ben zelf nog huiverig voor het afsluiten van een verzekering vanwege het feit dat als er iets gebeurt dat ze die waarschijnlijk gaan opzeggen omdat je hebt gelogen bij het afsluiten. Zegt de verzekeraar op heb je daarna de rest van je leven last van omdat je dan moet aangeven dat bij jou ooit een verzekering is opgezegd door de verzekeraar.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
Bij directverzekerd.nl kan je voor 100 per jaar een elektrische step verzekeren kwam ik laatste achter dan doe je dus in principe niks verkeerd of aan verzekering fraude zoals velen zeggen als je hem onder Segway verzekerd bij de ANWB.
Phusebox schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 05:34:
Ik ben zelf nog huiverig voor het afsluiten van een verzekering vanwege het feit dat als er iets gebeurt dat ze die waarschijnlijk gaan opzeggen omdat je hebt gelogen bij het afsluiten. Zegt de verzekeraar op heb je daarna de rest van je leven last van omdat je dan moet aangeven dat bij jou ooit een verzekering is opgezegd door de verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kevindb15 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 06:05:
Bij directverzekerd.nl kan je voor 100 per jaar een elektrische step verzekeren kwam ik laatste achter dan doe je dus in principe niks verkeerd of aan verzekering fraude zoals velen zeggen als je hem onder Segway verzekerd bij de ANWB.
[...]
Als je de details leest:

Wat is een invalidevoertuig?

Een invalidenvoertuig is volgens de wet:
• maximaal 1.10 meter breed;
• maximum Snelheid 45 km per uur;
• ingericht zijn voor het gebruik door een invalide. Bestuurder hoeft niet invalide te zijn!
• Mag op fietspad, stoep, rijbaan rijden en een bromfietscertificaat is niet nodig.
Deze voertuigen hebben geen verzekeringsplicht omdat ze geen kenteken hebben. Maar om ermee op de openbare weg te rijden moet het wel WA verzekerd zijn. Een voertuig wat aan bovenstaande eisen voldoet, wordt WA verzekerd als invalidevoertuig met verzekeringsplaatje. Je hebt dan wel het frame- of chassisnummer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
Kevindb15 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 06:05:
[...]
Ik ben nu bezig met Unigarant, zij willen mijn M365Pro verzekeren als Elektrische Step. Netjes met merk en type vermelding.
Verwacht hier vandaag bevestiging van.

Nadeel is wel dat je een plaatje moet monteren op de step.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-10-2020
mr.DJ95 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:08:
[...]

Ik ben nu bezig met Unigarant, zij willen mijn M365Pro verzekeren als Elektrische Step. Netjes met merk en type vermelding.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?! En volgens mij krijg je tegenwoordig een sticker :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lees net dit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9epwgJ4iMKxogMzQqepBBEGH/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
Geweldig om te lezen. Was meteen enthousiast tot dat ik post onder je zag :(
mr.DJ95 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:08:
[...]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zaterdag de M365 pro ophalen bij FNAC

las net ook het bericht over de inbeslagname van de step in Vught door de politie...eigenlijk totale waanzin. Ik begrijp ook niet dat heel Europa, legaal, deze steps gebruikt, en Nederland de uitzondering is

Het positieve van bovenstaande bericht is, dat het dus wél degelijk uit maakt of je verzekerd bent of niet bij een eventuele aanhouding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:23:

las net ook het bericht over de inbeslagname van de step in Vught door de politie...eigenlijk totale waanzin. Ik begrijp ook niet dat heel Europa, legaal, deze steps gebruikt, en Nederland de uitzondering is

Het positieve van bovenstaande bericht is, dat het dus wél degelijk uit maakt of je verzekerd bent of niet bij een eventuele aanhouding :)
Het is heel makkelijk.
Een wet verander je niet in 30min.

En zal of je wel of niet verzekerd bent zal heel weinig uitmaken.

Of je bent verzekerd en je step wordt ingenomen en je krijgt een boete voor het op de openbare weg rijden met een niet goedgekeurd voertuig.

Of je bent niet verzekerd en je step wordt ingenomen en je krijgt een boete voor het rond rijden met een omgekeerd voertuig op de openbare weg, en het niet hebben van de verzekering..

Of de agent vind het niet zo erg, maar volgt wel zijn instructies, maar matst je door je 1 boete te geven en je step in te nemen.

Conclusie. Je hebt recht op 2 boetes en 1 inbeslagname.
Alles minder is mazzel, aardige agent, geluk. Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Phusebox schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 07:11:
[...]

Als je de details leest:

Wat is een invalidevoertuig?

Een invalidenvoertuig is volgens de wet:
• maximaal 1.10 meter breed;
• maximum Snelheid 45 km per uur;
• ingericht zijn voor het gebruik door een invalide. Bestuurder hoeft niet invalide te zijn!
• Mag op fietspad, stoep, rijbaan rijden en een bromfietscertificaat is niet nodig.
Deze voertuigen hebben geen verzekeringsplicht omdat ze geen kenteken hebben. Maar om ermee op de openbare weg te rijden moet het wel WA verzekerd zijn. Een voertuig wat aan bovenstaande eisen voldoet, wordt WA verzekerd als invalidevoertuig met verzekeringsplaatje. Je hebt dan wel het frame- of chassisnummer nodig.
Mijn wederhelft zit bij de politie en heeft het met een verkeerscollega onderzocht. Het heikele punt bij de invalidevoertuig route is dat we in de wetteksten staat dat de zitting deugdelijk bevestigd moet zijn. Er staat niet expliciet dat een zitting vereist is maar dat is net hoe de OM het interpreteert. In iedergeval is er genoeg grond om je step ter waarheidsvinding in beslag te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maar betekent in deze gevallen inbeslagname ook dat je hem niet meer terug zult krijgen?

Ik ben best bereid het ding binnen te laten staan tot er meer duidelijkheid is. En anders gaat ie naar een Belgische vriend van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Staat nu idd ook in de krant. Dit weerhoud mij toch ervan mee de straat op te gaan. Volgens mij zijn Nederland en Engeland letterlijk de enige landen waar de e steps niet zijn toegestaan?

https://www.bd.nl/den-bos...op-openbare-weg~a5897198/

[ Voor 35% gewijzigd door LuckyLukeNL op 02-08-2019 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:19:
Maar betekent in deze gevallen inbeslagname ook dat je hem niet meer terug zult krijgen?

Ik ben best bereid het ding binnen te laten staan tot er meer duidelijkheid is. En anders gaat ie naar een Belgische vriend van mij.
Ik denk dat hij de zelfde behandeling krijgt als die micro cross brommertjes van een jaar of 10a15 geleden.

Dat was toen ook een hot item, en deze gingen de pers is.
Ik zie ook niet waarom ze hem terug zouden geven. Je kan moeilijk zeggen dat je er niet meer op de weg zal rijden,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:23:

lHet positieve van bovenstaande bericht is, dat het dus wél degelijk uit maakt of je verzekerd bent of niet bij een eventuele aanhouding :)
Dat is wel heel positief bekeken. Als het voertuig niet is toegelaten op de weg, kan je wel elke maand / jaar geld overmaken naar Unigarant ofzo, maar ben je nog niet verzekerd. Daarmee zal je in principe de boete niet ontlopen...

Mooi project om zelf een M365 richting legaal te krijgen: YouTube: DIY Electric Scooter Part 3: Kick Detection & Improvements

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben er klaar mee, heb de step een maand gehad en hij gaat weg (is reeds verkocht). Dan maar een verlies nemen, maar als ie in beslag wordt genomen plus boete ben ik meer kwijt.

Mocht het ooit nog legaal worden koop ik dan wel de M365 Pro II of wat er tegen die tijd uit is ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 02-08-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de gemeente Vught is door de politie er een ware heksenjacht op de elektrische steps. Gisteren weer een motormuis een step staande gehouden en in beslag genomen. Zonder discussie.

Heb de agent aangesproken en gevraagd wat gevaarlijker is: een 70+ die rondrijdt op een elektrische fiets (die ons vaak nog inhaalt bij 20km/uur) of een stepbestuurder. Hij gaf aan dat deze kan trappen. M.a.w. de motormuis ging de discussie uit de weg omdat hij niet wist waar hij over sprak.

Het heeft ook met de "ik verveel me" uurtjes te maken van deze muis want in de spits rijden deze agenten onze stepjes voorbij.

De officier van justitie maakt een besluit of je hem terug krijgt of niet. Denk het eerste, maar je weet het nooit hoe de politie uit Vught deze levensgevaarlijke situatie verwoord. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:34:
In de gemeente Vught is door de politie er een ware heksenjacht op de elektrische steps. Gisteren weer een motormuis een step staande gehouden en in beslag genomen. Zonder discussie.

Heb de agent aangesproken en gevraagd wat gevaarlijker is: een 70+ die rondrijdt op een elektrische fiets (die ons vaak nog inhaalt bij 20km/uur) of een stepbestuurder. Hij gaf aan dat deze kan trappen. M.a.w. de motormuis ging de discussie uit de weg omdat hij niet wist waar hij over sprak.

Het heeft ook met de "ik verveel me" uurtjes te maken van deze muis want in de spits rijden deze agenten onze stepjes voorbij.

De officier van justitie maakt een besluit of je hem terug krijgt of niet. Denk het eerste, maar je weet het nooit hoe de politie uit Vught deze levensgevaarlijke situatie verwoord. :+
Ik denk niet dat je hem terugkrijgt.

Vanwege alle negatieve media aandacht en deze heksenjacht heb ik dus besloten hem weg te doen. Het is het me niet waard om paranoïde rond te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:34:
Sorry en spijtig. Maar terecht. HET DING MAG NIET OP EN OPENBARE WEG, rij je er vervolgens toch mee op de openbare weg, dan kan je pech hebben...

Het mag niet. Net als winkeldiefstal, rijden zonder apk, rijden in een zelfgemaakte ongekleurde auto. Dat proberen we toch ook niet recht te lullen....

Verder verwacht ik dat je hem niet terug gaat krijgen, en dat hij de zelfde behandeling krijgt als een mini crosser.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2019 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

[...]

Sorry dat geloof ik niet., Kom maar op met de foto's.
Als het zo blijkt te zijn, dan zal ik sorry zeggen...
En als het zo is, dan is het van korte duur.. tenzij je de oplader ook aan ze geleverd zou hebben.
Lees het nog eens... hij zegt dat ze gewoon langs rijden zonder aandacht, niet dat ze "OP onze stepjes voorbij rijden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:10
Blij dat ik in België woon :)

Is misschien al gepost hier maar wat doen jullie in de regen? Ik ga zo een cover bestellen voor het dashboard. Ik ben niet van plan veel in de regen te rijden maar het kan altijd regenen als ik na het werk naar huis ga.. Batterij aftapen lijkt me een beetje overkill voor die 3km?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Dan moeten we maar met z'n alle in Baarle-Nassau gaan wonen. Dan kan je zo hup de grens over om legaal te rijden met de step.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lNcn1lF.png

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 02-08-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:53:
[...]

Lees het nog eens... hij zegt dat ze gewoon langs rijden zonder aandacht, niet dat ze "OP onze stepjes voorbij rijden".
Ik ga ff een bakkie koffie doen.... Epic lees fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44
gvrsnor schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:59:
Blij dat ik in België woon :)

Is misschien al gepost hier maar wat doen jullie in de regen? Ik ga zo een cover bestellen voor het dashboard. Ik ben niet van plan veel in de regen te rijden maar het kan altijd regenen als ik na het werk naar huis ga.. Batterij aftapen lijkt me een beetje overkill voor die 3km?
M365?
Ik haat overigs rijden wanneer het heeft geregend / aan het regenen is. Dat achterwiel zwiert alle natte vuiligheid op mijn rug / broek :+
Achterspatlat is niet breed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:10
bottom line schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:34:
[...]

M365?
Ik haat overigs rijden wanneer het heeft geregend / aan het regenen is. Dat achterwiel zwiert alle natte vuiligheid op mijn rug / broek :+
ahja vergeten te vermelden: m365 pro
ik ging er al bijna van uit dat iedereen de m365 heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Ninebot for life 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zeg je Ninebot for life? Dat is degene die in beslag is genomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Welke? Die op de foto? Dat is een Xiaomi M365.

En ik ben Belg en heb zelf 3 Ninebot ES2 gekocht voor mijn ouders / broer / mezelf.
Mijn reactie was meer naar @gvrsnor die zei dat hij dacht dat iedereen hier een M365 had.

[ Voor 27% gewijzigd door bottom line op 02-08-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
bottom line schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:34:
[...]

M365?
Op thingiverse kun je een verlengstukje voor het spatbord voor de Ninebot downloaden en 3D printen. Heb ik gedaan voor de bevestiging van het verzekeringsplaatje met zorgt er ook voor dat je geen last meer hebt van vuiligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Dat waren een dure 60 km met mijn step, net verkocht. 130 euro verlies. Ach ja.

Volgende zomer hopelijk beter.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 02-08-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:50
Phusebox schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:05:
Dat waren een dure 60 km met mijn step, net verkocht. 130 euro verlies. Ach ja.

Volgende zomer hopelijk beter.
Destijds heb ik mijn Xiaomi Euni zelfs voor meer verkocht wat ik er voor betaald had, maar dat was exclusief de boete van €269 :X

Voor mij is het ook zodra er meer legale (betaalbare) steps op de Nederlandse markt komen ik er gelijk een zal kopen. Zo'n Veeley V5 is bijvoorbeeld erg leuk maar met €1600 is deze gewoon te duur voor wat hij biedt. Een M365 Pro geeft voor minder dan de helft van dat bedrag meer bereik en een (naar mijn mening) veel betere uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
[url]https://https://news.sky.com/story/protesters-want-change-in-law-to-allow-electric-scooters-on-uk-roads-11776109[/url]

Vandaag in Engeland is er een groot protest om elektrische steps te legaliseren waarom doen wij dit ook niet in Nederland ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee. En je antwoord omdat niemand het belangrijk genoeg vind.

Maar ik zou zeggen, maak een Facebook groep. Kijk hoeveel mensen je kan bereiken die het zelfde willen.

Ik verwacht er trouwens niks van,. Niet dat ze niet legaal worden.
Maar de overheid is er mee bezig, en versnellen doe je vermoedelijk niet met een demonstratie.

Heb nog een maand of 2 geduld, en als blijkt dat de step toch niet legaal gemaakt gaat worden kan je altijd nog de straat op. (Om te demonstreren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
Ja je hebt gelijk ik ben misschien te ongeduldig haha
Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:29:
Goed idee. En je antwoord omdat niemand het belangrijk genoeg vind.

Maar ik zou zeggen, maak een Facebook groep. Kijk hoeveel mensen je kan bereiken die het zelfde willen.

Ik verwacht er trouwens niks van,. Niet dat ze niet legaal worden.
Maar de overheid is er mee bezig, en versnellen doe je vermoedelijk niet met een demonstratie.

Heb nog een maand of 2 geduld, en als blijkt dat de step toch niet legaal gemaakt gaat worden kan je altijd nog de straat op. (Om te demonstreren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:10
https://www.at5.nl/artike...zorg-voor-een-rdw-keuring

weer een nieuw item ter nfo. ook politie aan het woord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:19
Het enige wat ik lees, is dat als er politie langs rijdt, je even moet helpen met steppen :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Technozom is momenteel aan het kijken voor oplossingen. Nu overwegen ze om aan de step een sensor toe te voegen waarbij het een step wordt met ondersteuning. Weet iemand of zo’n step dan toch nog een gashendel mag hebben? Ze willen dat de sensor uitgezet kan worden via een App.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Hun als fabrikant kunnen toch gemakkelijk een afspraak maken RDW voor de regels te overlopen?
Moet jij daarvoor boodschapper spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
Denk dat ze eerst wat basic info willen verkrijgen wat ik opzich best snap met wat nou wel en niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:03
menn0 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:45:

weer een nieuw item ter nfo. ook politie aan het woord
Een woordvoerder adviseert: 'Als het voertuig is toegestaan, neem dan de papieren van de RDW mee waar dat uit blijkt.'

Politie weet er dus ook de ballen niet van.
Ik heb een e-bike, 25km uitvoering maar zou niet weten waar ik deze papieren zou kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
*knip* Het voortzetten van discussies op andere platformen is niet de bedoeling, zoals ook in Het algemeen beleid #verbodenanders staat. Linken naar een WA-groep valt hier ook onder.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 04-08-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:42
Vandaag werd ik staande gehouden in Tilburg door twee motoragenten. Waren echt super chille gozers, ze legde me uit waarom het illegaal was en dat het geen zin heeft want het rdw gaat toch geen kenteken uitgeven. Ik kon hem beter volgens hun op marktplaats zetten 😂. Het was leuk zo lang het duurde.

[ Voor 6% gewijzigd door dageeknerd op 04-08-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
En denk je dat hun gelijk hebben?
dageeknerd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:21:
Vandaag werd ik staande gehouden in Tilburg door twee motoragenten. Waren echt super chille gozers, ze legde me uit waarom het illegaal was en dat het geen zin heeft want het rdw gaat toch geen kenteken uitgeven. Ik kon hem beter volgens hun op marktplaats zetten 😂. Het was leuk zo lang het duurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Politie in Almere kijkt nog nergens naar om, zelfs een leuk gesprek aan overgehouden dat ze niet ingrijpen als ze een elektrische step zien. Werd vannacht weer bevestigd toen een Politie auto langs mij reed en niet geen boe of bah riep. Stond natuurlijk wel netjes met licht aan te wachten voor een rood stoplicht.

Aan dit bericht worden geen rechten ontleent :P :P

Ik heb overigens nog niks gehoord van Unigarant wat betreft de verzekering, zal ze even verblijden met een belletje. Keep you posted.

Update1: Unigarant wilt hem uiteindelijk toch niet verzekeren wegens het ontbreken van RDW type goedkeuring. Dit is 180 graden een ander verhaal als wat de eerste en 2e "verkoper, adviseur, AI, getrainde aap" mij vertelde. Zij gaf wel aan dat als ik een ander polisnummer kan aanleveren ze hier graag naar willen kijken.

Ik wil hem uiteindelijk als Xiaomi M365 Pro in de verzekering hebben, dus niet als Segway :)

Tip 1; bestel dit kettingslot, ideaal voor je M365 (pro) kan je hem buiten veilig achterlaten als je even voor een kleine boodschap de winkel in moet.
https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.54b17f9fAteTIs

[ Voor 31% gewijzigd door mr.DJ95 op 05-08-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
mr.DJ95 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:45:
Politie in Almere kijkt nog nergens naar om, zelfs een leuk gesprek aan overgehouden dat ze niet ingrijpen als ze een elektrische step zien. Werd vannacht weer bevestigd toen een Politie auto langs mij reed en niet geen boe of bah riep. Stond natuurlijk wel netjes met licht aan te wachten voor een rood stoplicht.

Ik heb overigens nog niks gehoord van Unigarant wat betreft de verzekering, zal ze even verblijden met een belletje. Keep you posted.

Update1: Unigarant wilt hem uiteindelijk toch niet verzekeren wegens het ontbreken van RDW type goedkeuring. Dit is 180 graden een ander verhaal als wat de eerste en 2e "verkoper, adviseur, AI, getrainde aap" mij vertelde. Zij gaf wel aan dat als ik een ander polisnummer kan aanleveren ze hier graag naar willen kijken.

Ik wil hem uiteindelijk als Xiaomi M365 Pro in de verzekering hebben, dus niet als Segway :)

Tip 1; bestel dit kettingslot, ideaal voor je M365 (pro) kan je hem buiten veilig achterlaten als je even voor een kleine boodschap de winkel in moet.
Ja klopt ik had ook al contact met ze opgezocht en kreeg hoop dat je hem daar kan verzekeren, maar toen ik inderdaad iemand anders kreeg veranderde dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
Grappig om te horen dat er in Almere niet naar omgekeken word. Ben zelf woonachtig in Lelystad zelf daar wel eens gereden met de step? Jammer van unigarant heb ze ook gemaild maar tot nu toe nog geen reactie ik ben benieuwd.
mr.DJ95 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:45:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:19
Heeft iemand een goede tutorial hoe je het display kan vervangen? Ik kan nergens vinden hoe je het kapje verwijderd :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simonsezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09 21:49
donald_dick schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:41:
Heeft iemand een goede tutorial hoe je het display kan vervangen? Ik kan nergens vinden hoe je het kapje verwijderd :)
Welk merk/type heb je? Ervan uitgaande dat het een M365 is: je kunt met een scherp voorwerp tussen het metaal en het kunststof komen en dan het kunststof kapje omhoog wippen. Succes!

link: YouTube: How to Mod Xiaomi M365 to Pro Dashboard 🚀⚡ For only 18$ ?! 🔥🔥

[ Voor 13% gewijzigd door simonsezz op 05-08-2019 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:20
simonsezz schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:58:
[...]

Welk merk/type heb je? Ervan uitgaande dat het een M365 is: je kunt met een scherp voorwerp tussen het metaal en het kunststof komen en dan het kunststof kapje omhoog wippen. Succes!

link: YouTube: How to Mod Xiaomi M365 to Pro Dashboard 🚀⚡ For only 18$ ?! 🔥🔥
Deze is perfect inderdaad.

Op EditieNL was een item over elektrische steps en iemand die met een m365 bij de RDW was geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Het is wat gechargeerd geschreven maar dit duidt de lading ook wel aan:
https://www.autobahn.eu/1...-dom-beleid-voor-e-steps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:24

Matszs

><>

Dus één iemand heeft het laten goedkeuren en de rest 'kan er in stikken'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:07
Wel meerdere mensen hebben hem laten keuren vorig jaar.
Waaronder ik, 1 week later kon mijn broertje het al niet meer.
Kwestie van geluk.
Matszs schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:19:
Dus één iemand heeft het laten goedkeuren en de rest 'kan er in stikken'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:09
Dit 1.3’’ oled dashboard voor de M365 ziet er ook een mooi project uit. Een oplossing voor diegene die al de upgrade gedaan hebben naar FW 1.5.2 en downgrade niet mogelijk is met Downg op het ogenblik.

http://m365tweaks.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
tuxken schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:21:
Dit 1.3’’ oled dashboard voor de M365 ziet er ook een mooi project uit. Een oplossing voor diegene die al de upgrade gedaan hebben naar FW 1.5.2 en downgrade niet mogelijk is met Downg op het ogenblik.

Wat is dit vet en goed uitgewerkt zeg! Wil zo iets wel voor de PRO. Liefste ook met Apple Carplay of Android Auto haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
tuxken schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:21:

Ik ken die idd. En was aan het twijfelen om die eventueel te bestellen. Deze heb je ook nog. Vrijwel hetzelfde. Alleen moet je bij deze nog zelf 3 draadjes solderen.
https://www.m365dash.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:03
LuckyLukeNL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:22:
[...]

Ik ken die idd. En was aan het twijfelen om die eventueel te bestellen. Deze heb je ook nog. Vrijwel hetzelfde. Alleen moet je bij deze nog zelf 3 draadjes solderen.
https://www.m365dash.com/
Er is geloof ik een versie waar je niet eens hoeft te solderen, de kabels zitten dan in een stukje wat je er op duwt met de schroef er onder om zo contact te maken. Als hjet goed is kan je ook 1.5.2 naar pro fw flashen voor het pro dashboard inmiddels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:09
Dejagan schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:30:
[...]

Als hjet goed is kan je ook 1.5.2 naar pro fw flashen voor het pro dashboard inmiddels. :)
Heb je soms een linkje hoe dit mogelijk is met enkel de app ? Ik heb nog geen manier gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

dutchgio schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:26:
Het is wat gechargeerd geschreven maar dit duidt de lading ook wel aan:
https://www.autobahn.eu/1...-dom-beleid-voor-e-steps/
Die vergelijkingen elke keer, het lijkt in elke discussie standaard te worden tegenwoordig.
Maar die racefietsen dan! Maar die auto's dan! Maar die xxxx dan!
Het gaat om e-steps, niet over al die andere vervoersmiddelen. Naar andere wijzen is gewoon een zwaktebod.
Terwijl heel Europa (en de rest van de wereld)
Hier in China, waar het toch wel zo'n beetje begon zijn ze ook gewoon verboden in de meeste steden en zie je vrijwel niet meer.
Het probleem is dat een stepberijder niemand in gevaar brengt behalve zichzelf.
Onzin. Er zijn zat gevallen waarbij andere in gevaar komen omdat ze bijvoorbeeld moeten uitwijken voor een e-step die plots opduikt. Of een e-stepper die je enkels er af rijdt omdat hij zo nodig op de stoep wil crossen.
Je bent niet alleen op de weg.

Als je de Nederlandse wetgeving vind laken op dit gebied, kom dan met goede argumenten ipv mekkeren dat het zo slecht allemaal is (wat heeft een boerka verbod te doen met e-steps, maar goed poltie losers noemen geeft het niveau al aan :| .)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Kenzi schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 02:40:
[...]

Die vergelijkingen elke keer, het lijkt in elke discussie standaard te worden tegenwoordig.
Maar die racefietsen dan! Maar die auto's dan! Maar die xxxx dan!
Het gaat om e-steps, niet over al die andere vervoersmiddelen. Naar andere wijzen is gewoon een zwaktebod.
Gelijke behandeling willen als je je oneerlijk benadeeld voelt is geen zwaktebod, maar vooruit, laten we jouw lijn eens doortrekken:
[...]

Hier in China, waar het toch wel zo'n beetje begon zijn ze ook gewoon verboden in de meeste steden en zie je vrijwel niet meer.
:/

Dus we mogen geen vergelijkingen trekken ten faveure van de step, maar wel ten nadele van de step. Blijkbaar sta je niet een heel klein beetje gekleurd in de discussie.
[...]

Als je de Nederlandse wetgeving vind laken op dit gebied, kom dan met goede argumenten ipv mekkeren dat het zo slecht allemaal is (wat heeft een boerka verbod te doen met e-steps, maar goed poltie losers noemen geeft het niveau al aan :| .)
100% eens, maar je maakt je er zelf wel een beetje schuldig aan.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

nst6ldr schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:14:
[...]

Gelijke behandeling willen als je je oneerlijk benadeeld voelt is geen zwaktebod, maar vooruit, laten we jouw lijn eens doortrekken:
Waarom 'gelijke behandeling'. Een e-step is niet hetzelfde als een auto of een fiets. Dingen gaan roepen zoals "ja maar er vallen ook doden door auto's!" heeft niks te maken met het legaliseren van e-steps.
Dus we mogen geen vergelijkingen trekken ten faveure van de step
Vergelijkingen die ergens op slaan, sure.
Draag statistieken aan die onderbouwd zijn door onderzoek.
Weeg voor en na-delen af.

Als je vind dat de overheid zo sloom is, kom dan met ideëen en voorstellen.
sta je niet een heel klein beetje gekleurd in de discussie
Geen idee wat je daar mee bedoeld. Ik zou heel graag willen dat het legaal zou zijn hier. Nu weet ik dat hier in China ook gewerkt wordt aan nieuwe wetgeving echter gaat dit alle persoonlijke ev's omvatten. En dat vergt tijd.
Ik kan wel een tijdje wachten als dat betekend dat er nu minder ongelukken gebeuren. Want die waren er zat toen het gedoogd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Kenzi schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:42:
[...]

Waarom 'gelijke behandeling'. Een e-step is niet hetzelfde als een auto of een fiets. Dingen gaan roepen zoals "ja maar er vallen ook doden door auto's!" heeft niks te maken met het legaliseren van e-steps.
Functioneel gezien wél, mensen willen hun auto of fiets inruilen voor een step. Praktisch gezien is een step gelijkwaardig aan een elektrische fiets of scooter, alleen is deze lichter (en brengt dus veel minder momentum met zich mee bij een ongeluk). Er zijn genoeg overeenkomsten te vinden.
[...]

Vergelijkingen die ergens op slaan, sure.
Draag statistieken aan die onderbouwd zijn door onderzoek.
Weeg voor en na-delen af.

Als je vind dat de overheid zo sloom is, kom dan met ideëen en voorstellen.
Of een vergelijking ergens op slaat, dat is relatief natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat men bij een vergelijking kijkt naar de huidige voertuigen op de weg.

...in tegenstelling tot de elektrische step zijn daar namelijk wél statistieken van in Nederland. Elektrische steps kunnen we nog niet over spreken omdat ze bij ons geen gemeengoed zijn. Om de vergelijking met steps te maken in andere landen is natuurlijk irrelevant. Onze mentaliteit in het verkeer, regelgeving en infrastructuur wijkt heel sterk af van andere landen.
[...]

Geen idee wat je daar mee bedoeld. Ik zou heel graag willen dat het legaal zou zijn hier. Nu weet ik dat hier in China ook gewerkt wordt aan nieuwe wetgeving echter gaat dit alle persoonlijke ev's omvatten. En dat vergt tijd.
Ik kan wel een tijdje wachten als dat betekend dat er nu minder ongelukken gebeuren. Want die waren er zat toen het gedoogd werd.
Wederom is het relatief of je vindt dat die wetgeving tijd vergt of niet. Aangezien er een Europese richtlijn is kan ik me voorstellen dat men hier vind dat er geen evenredige looptijd ligt tussen een uniek, nog niet eerder bestaand boerka verbod, of een generieke wetgeving over EV's die in veel landen al is toegepast en als sjabloon bestaat bij de EU.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Triest...Blij dat ik die van mij weg gedaan heb want het klinkt alsof het hier nooit gaat gebeuren. Als je dan ziet wat voor labiele apparaten allemaal wel mogen riekt het weer naar vriendjespolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Phusebox schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:35:
[...]

Triest...Blij dat ik die van mij weg gedaan heb want het klinkt alsof het hier nooit gaat gebeuren. Als je dan ziet wat voor labiele apparaten allemaal wel mogen riekt het weer naar vriendjespolitiek.
Het riekt eerder naar laksheid van fabrikanten. Dat lijstje zijn modellen waarvan de fabrikanten dus wel de moeite hadden genomen om te laten keuren.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Wat is dit krom eigenlijk, staat een hele lijst van voertuigen bij ook stepjes en zefl balancerende twee wielers. Wat is nou technisch het verschil hiertussen?

Kijk bijvoorbeeld naar de Merk Kickbike, type Fat Max dit is gewoon een M365 Pro met offroad banden en een open uiterlijk. Ik kan hier gewoon niet bij met mijn hoofd.

Ik zit er bijna aan te denken om mijn step de kleuren van de nieuwe Segway Ninebot Max te geven en hem als Segway aan te melden bij een verzekering.

Wat ik ook vreemd vind is dat we geen kenteken kunnen aanvragen, er is namelijk al 1 M365 met kenteken, hierdoor zou het toch makkelijker moeten zijn om dezelfde weg te bewandelen? Alle info is namelijk al bekend.....

Zo dit lucht op }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

mr.DJ95 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:06:
[...]

Kijk bijvoorbeeld naar de Merk Kickbike, type Fat Max dit is gewoon een M365 Pro met offroad banden en een open uiterlijk. Ik kan hier gewoon niet bij met mijn hoofd.
maar zonder gashendel. En daar zit 'm de clou nu. Ondersteuning mag.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:07
Ik weet al 12 mensen die een Kenteken hebben.
Waaronder ik..

https://erikvandermeulen.nl/xiaomi-m365-rdw-vin
Ik heb deze weg toen bewandeld.
mr.DJ95 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:06:
[...]

Wat is dit krom eigenlijk, staat een hele lijst van voertuigen bij ook stepjes en zefl balancerende twee wielers. Wat is nou technisch het verschil hiertussen?

Ik zit er bijna aan te denken om mijn step de kleuren van de nieuwe Segway Ninebot Max te geven en hem als Segway aan te melden bij een verzekering.

Wat ik ook vreemd vind is dat we geen kenteken kunnen aanvragen, er is namelijk al 1 M365 met kenteken, hierdoor zou het toch makkelijker moeten zijn om dezelfde weg te bewandelen? Alle info is namelijk al bekend.....

Zo dit lucht op }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
nst6ldr schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:49:
...in tegenstelling tot de elektrische step zijn daar namelijk wél statistieken van in Nederland. Elektrische steps kunnen we nog niet over spreken omdat ze bij ons geen gemeengoed zijn. Om de vergelijking met steps te maken in andere landen is natuurlijk irrelevant. Onze mentaliteit in het verkeer, regelgeving en infrastructuur wijkt heel sterk af van andere landen.
Valt wel mee hoor, Denemarken kan je heel goed vergelijken met Nederland bijvoorbeeld, overal fietsers en fietspaden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cade
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:34
Nog maar een keertje voor de mensen die het gemist hebben:

https://petities.nl/petit...ectric-vehicles?locale=nl

Met z'n allen tekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Cade schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:02:

Met z'n allen tekenen!
Gaat toch niks betekenen. Of geloof jij ook nog dat verkiezingen echt effect hebben op het beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:50
Bedoel je niet een verzekeringsplaatje?
Het artikel gaat namelijk over een verzekeringsplaatje, dat is niet gelijk aan een kentekenplaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vintelligence
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 23:06
Ik ga bij Segway/Ninebot navraag doen of ze de typegoedkeuring willen aanvragen, dit is immers al sinds 2 mei mogelijk: https://www.verkeersnet.n...trische-step/?gdpr=accept

Ik snap niet dat dit nog niet is gebeurd.. Het is hoog tijd dat we met de elektrische step de weg op kunnen.

Mac Studio M3 Ultra 256GB, MacBook Pro M2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Cade schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:02:

Met z'n allen tekenen!
Die einddatum die onderin staat veranderd ook echt continu zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 08:06
Aangezien er een aantal rond rijden met VIN & verzekering is het niet mogelijk op het daarop te gooien bij in beslagname/boete (als je exact dezelfde hebt)?

De wetgeving mist maar dit werkt ook zijn met huis verbouwingen, als de buren het al hebben mag jij het ook? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsvdk schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:49:
Aangezien er een aantal rond rijden met VIN & verzekering is het niet mogelijk op het daarop te gooien bij in beslagname/boete (als je exact dezelfde hebt)?

De wetgeving mist maar dit werkt ook zijn met huis verbouwingen, als de buren het al hebben mag jij het ook? ;-)
Tuurlijk kan je het daarop gooien. Maar het resultaat zal niet veranderen.
Je krijgt te maken met strafrecht ipv bestuursrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Nielsvdk schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:49:

Heb alleen het blog gezien van iemand hier en het VIN nummer wat daarin staat lijkt niet correct te zijn.
Op de foto staat dat het begint met XR. Dat is een WMI serie voor Nederland. Dat zou L moeten zijn voor mainland China aangezien Mijia steps daar gemaakt worden.
Misschien dat de RDW dit als uitzondering heeft gedaan maar het lijkt me niet dat het dan voor alle Xiaomi steps toegepast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt er een denkfout gemaakt hierboven. De gepubliceerde lijst bevat bijzondere bromfietsen. Een step met ondersteuning zoals de Micro wordt ingedeeld als een e-bike en staat daarom ook niet op de lijst. Het is te kort door de bocht om te stellen dat alle voertuigen op de lijst geen gashandle hebben; dat is niet zo, want het zijn in feite brommers en mogen daarom ook die handle m.i. gewoon hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 17:39
Ik merk dat ik zelf toch te weinig doe met m'n Xiaomi M365, dus zit er een beetje aan te denken om 'm te verkopen… zeker gezien de verhuizing rond eind november zal deze waarschijnlijk nog minder gebruikt gaan worden.

Zijn er hier mensen die hun step op Marktplaats hebben verkocht, en wat is daar de ervaring mee, gezien de niet-helemaal-legaal zijnde apparaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 20:07
Misschien toch goed nieuws ?

Breda wil de eerste Nederlandse stad zijn met een goedgekeurde elektrische step waar je legaal mee mag rijden
Afgelopen april maakte de gemeente Breda bekend een samenwerking te zijn aangegaan met Bird om elektrische deelsteps aan te bieden in Breda. Het zou gaan om een experiment van zes maanden waarbij Breda de eerste stad in Nederland zou zijn waar de deelsteps worden aangeboden. Met de proef wil de gemeente inwoners en bezoekers een laagdrempelige vorm van mobiliteit bieden zodat zij zich snel, gemakkelijk en schoon door Breda kunnen verplaatsen.

Bird is wereldwijd al in meer dan 120 steden actief met elektrische deelsteps, waaronder Antwerpen, Parijs, Warschau en Madrid. Maar in Nederland laat de wetgeving de introductie van de steps niet zomaar toe. Daarom moesten Breda en Bird toestemming krijgen van minister Cora van Nieuwenhuizen. En die toestemming hebben zij niet gekregen, omdat de huidige steps niet voldoen aan de Nederlandse regels hiervoor. Dat is een tegenslag voor de gemeente en Bird, maar het zet geen streep door het project. Er wordt gewerkt aan een step die wel voldoet aan die eisen en ook te gebruiken is in een deelconcept. "We zijn hierover in gesprek en hopen op een snelle introductie van deze steps", laat een woordvoerder van de gemeente weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umm nee ik denk geen goed nieuws.

Stel de minister denkt of weet dat de nieuwe regels betekenen dat de steps de weg op mogen. ( Step zonder trapondersteuning dus gashendel) dan zou je op basis van die wetenschap gemakkelijk de uitzondering voor 6 maanden kunnen maken tot dat de nieuwe regels rond zijn..

Maar stel, je weet als minister dat de nieuwe regels noway gaan toestaan dat een step zonder trapondersteuning goedgekeurd gaat worden, dan zou je ook nooit de uitzondering gaan geven.

Nu zullen we helaas moeten wachten op officieel bericht, en afgaande op 1 nieuws bericht is nooit verstandig,. Maar ik vermoed dat er een kans is waar de Nederlandse overheid zich heeft vast gebeten aan "trap/step ondersteuning" ipv gashendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:12
In een opwelling een M365 Pro aangeschaft, maar nog niet opengemaakt. De berichten dat er strenger op word gecontroleerd en dat FBTO de step buiten de WA houd geeft mij kriebels. Huilen.

Zijn er Amsterdammers (west) die het er op wagen en zijn er eventueel stappen die ik zelf kan ondernemen verzekeren oid?

[ Voor 5% gewijzigd door L1NO_ op 09-08-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1NO_ schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:21:
In een opwelling een M365 Pro aangeschaft, maar nog niet opengemaakt. De berichten dat er strenger op word gecontroleerd en dat FBTO de step buiten de WA houd geeft mij kriebels. Huilen.

Zijn er Amsterdammers (west) die het er op wagen en stappen die ik zelf kan ondernemen?
Wat voor stappen bedoel je?

Ik kan wel iets bedenken maar dat verneukt het principe van een elektrische step een beetje.

Batterijen er uit, en voetmatig steppen...(misschien ook de motor van het wiel of een ander wiel ivm weerstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:20:
Maar stel, je weet als minister dat de nieuwe regels noway gaan toestaan dat een step zonder trapondersteuning goedgekeurd gaat worden, dan zou je ook nooit de uitzondering gaan geven.

Nu zullen we helaas moeten wachten op officieel bericht, en afgaande op 1 nieuws bericht is nooit verstandig,. Maar ik vermoed dat er een kans is waar de Nederlandse overheid zich heeft vast gebeten aan "trap/step ondersteuning" ipv gashendel.
Step zonder gashendel met ondersteuning hoeft niet goedgekeurd te worden. Die valt in de categorie van de e-bike. Check de legale step van Micro. Dus over die boeg zullen ze het wel gooien...

Wel minder aantrekkelijk, want de gebruikers zullen moeten bijsteppen ipv cool alleen maar op plankje blijven staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Het heeft een beetje te maken wie iets goedgekeurd heeft.

De steps met stepondersteuning zijn door de groep waar in ze vallen goedgekeurd door de minister/wegenverkeerswet zonder RDW goedkeuring.

Ik vermoed dat dit bericht best wel een indicatie kan zijn welke weg er gekozen is, en ik hoop dat mijn vermoeden fout is,. Of dat met aanvullende regels een step zonder stepondersteuning wel goedgekeurd kan worden... Maar we zullen het zien ergens na augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuance: die step van Micro is niet goedgekeurd. Wel heeft het ministerie bevestigd dat deze in de zelfde categorie valt als een e-bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:42:
Nuance: die step van Micro is niet goedgekeurd. Wel heeft het ministerie bevestigd dat deze in de zelfde categorie valt als een e-bike
Als hij in de zelfde categorie valt als een e-bike en hij voldoet dus aan de eisen van die categorie (geen RDW goedkeur vereist). Dan heeft het ministerie hem toch goedgekeurd? ( Voor die categorie).

Het alternatief is dat hij niet goedgekeurd is voor die categorie, en dus beboetbaar is op en openbare weg.

Is mijn denkwijze zo raar?

Als het ministerie (indirect de minister) aangeeft dat step A aan de eisen voldoet in een categorie welke geen RDW goedkeur hoeft te hebben, dan verleend het ministerie dus toestemming aan die step.
Tuurlijk is goedkeur van het ministerie in een categorie zonder RDW goedkeur een andere type goedkeur dan wat de RDW zou doen in een categorie waar wel een RDW goedkeur nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hunter
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Heeft iemand ervaring met de Techno Red E-Scooter? Ik kan er maar weinig over vinden op het internet.

https://technozom.com/product-page/techno-RED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:17:
[...]

Als hij in de zelfde categorie valt als een e-bike en hij voldoet dus aan de eisen van die categorie (geen RDW goedkeur vereist). Dan heeft het ministerie hem toch goedgekeurd? ( Voor die categorie).

Het alternatief is dat hij niet goedgekeurd is voor die categorie, en dus beboetbaar is op en openbare weg.

Is mijn denkwijze zo raar?

Als het ministerie (indirect de minister) aangeeft dat step A aan de eisen voldoet in een categorie welke geen RDW goedkeur hoeft te hebben, dan verleend het ministerie dus toestemming aan die step.
Tuurlijk is goedkeur van het ministerie in een categorie zonder RDW goedkeur een andere type goedkeur dan wat de RDW zou doen in een categorie waar wel een RDW goedkeur nodig is.
Ik heb in een eerdere post een linkje naar die step gepost en volgens mij ook een quote van hoe het zit. Micro publiceert een schrijven van het ministerie waarin deze bevestigd dat hun step, bepaald model, wordt beschouwd als een e-bike. Dat is in mijn beleving iets anders dan zo’n ding 1 op 1 goedkeuren. Maar dat is m.i. ook niet nodig, want een e-bike wordt ook niet gekeurd. Ik hoop dat het zo duidelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Hou er gewoon rekening mee dat je als steprijder dezelfde regels krijgt als een snorfiets. Dan zit je wel in de goede richting denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was niet onduidelijk voor me. Wij hebben alleen een andere gedachte wat betreft goedkeuring in de e-bike categorie door een ministerie.

Np.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFatBoys
the-hunter schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:42:
Heeft iemand ervaring met de Techno Red E-Scooter? Ik kan er maar weinig over vinden op het internet.

https://technozom.com/product-page/techno-RED
Geen ervaring maar wel met het bedrijf. Aardige mensen en willen maar al te graag een goed product op te markt brengen.
De RED kan trouwens 33 km/h halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hunter
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Op de site van Technozom staat dat bij de Red step het volgende wordt geleverd:

The Techno RED
PowerShift 2 Battery
PowerShift 2 Charger

Wat denken jullie: betekent dit dat er 2 batterijen worden geleverd?
Eur 449 is dan best een goede prijs.
DutchFatBoys schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:30:
[...]

Geen ervaring maar wel met het bedrijf. Aardige mensen en willen maar al te graag een goed product op te markt brengen.
De RED kan trouwens 33 km/h halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:31:
[...]

Het was niet onduidelijk voor me. Wij hebben alleen een andere gedachte wat betreft goedkeuring in de e-bike categorie door een ministerie.

Np.
Volgens mij zijn we het eens. Alleen ik beschouw ‘goedgekeurd’ als een voltooid deelwoord. Er heeft daadwerkelijk op dat specifieke ding een keuring plaatsgevonden en met succes. In het geval van de Micro is dat vermoedelijk niet het geval.

In theorie zou je, omdat er geen goedkeuring plaatsvindt, een M365 legaal kunnen berijden als je de gashendel er af sloopt, een bewegingssensor inbouwt en voor de zekerheid zo’n zelfde bevestiging van de juiste interpretatie van een e-bike vraagt bij de overheid, net zoals de jongens van Micro hebben gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik denk dat we er vrij hard vanuit kunnen gaan dat de M365 en dergelijken nooit op de Nederlandse wegen mogen rijden, tenzij ze specifieke RDW type-goedkeuring krijgen.
Bird gaat dit never nooit in Breda voor elkaar krijgen met de huidige minister.

Enige optie die er dus is is om een RDW type-goedgekeurde step aan te schaffen helaas.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart al duidelijk is aangegeven, er is op het moment nog steeds veel onduidelijk over de legaliteit van het gebruik van e-steps op de openbare weg in Nederland. Dat betekent niet dat de e-steps op zichzelf illegaal zijn, op privéterrein mogen ze sowieso zonder restricties gebruikt worden.
Gebruik op de openbare weg is te aller tijden voor rekening en risico van de berijder en het is de berijder die zich bewust moet zijn van de geldende regels op de plaats waar hij of zij een e-step gebruikt.

Andere gebruikers hierover aanspreken is daarom ongewenst en wordt niet getolereerd en willen we daarom hierna ook niet meer zien.

RECALL:
Xiaomi heeft een recall uitgevaardigd voor de Mi Electric Scooter.