Er staat wel een sell wall van 90 BTCPilatuS schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:07:
Toch maar wat CELR gekocht. Als ie alleen al terug naar de top wil is het leuk, laat staan dat ie uitbreekt daar. Volume is ook gigantisch de afgelopen 24 uur, meer dan ETH bijvoorbeeld bij USDT en BTC volume gecombineerd.
Kan een head en shoulders op 15min? Zo ja, check ada.
Op 1 uur zie ik er ook 1 trouwens..
Op 1 uur zie ik er ook 1 trouwens..
[ Voor 26% gewijzigd door Pelox op 29-03-2019 23:21 ]
Zero.
Klopt, maar heb gisteren 80 BTC in 1 minuut zien verdwijnen. Zegt weinig zo'n wall
Weggekocht of ingetrokken?PilatuS schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:22:
[...]
Klopt, maar heb gisteren 80 BTC in 1 minuut zien verdwijnen. Zegt weinig zo'n wall
Welles=wallet? Eergisteren gedaan. Zodra Binance de munten vrijgeeft is het binnen een minuut aangekomen in je wallet. Supersnel dus.Sunri5e schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:01:
Hoe lang duurt het ongeveer om vanaf Binance Cardano in een Yoroi welles over te boeken?
Denk dat er (sinds die ledger nano s app deze week uit kwam) heeeel veel mensen zijn die ADA van Binance naar de ledger hebben verplaatst.
PS. Dat je een ledger gebruikt is natuurlijk een aanname.. ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door Marthusiast op 29-03-2019 23:28 ]
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Ik heb zojuist extra ADA via Litebit (Helaas niet beschikbaar via Blockport of Anycoindirect) aangeschaft en binnen 1 minuut was de transactie in Daedalus zichtbaar, na 2 minuten stond het aantal confirmations op low en binnen 6 minuten op high. Erg netjes!
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Hoeveel heb je gekocht?Taro schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:29:
Ik heb zojuist extra ADA via Litebit (Helaas niet beschikbaar via Blockport of Anycoindirect) aangeschaft en binnen 1 minuut was de transactie in Daedalus zichtbaar, na 2 minuten stond het aantal confirmations op low en binnen 6 minuten op high. Erg netjes!
hoeveel % kan je beter vragen hehe. wtf waaromzou zon coin uitbreken? omdat het volume zo idioot hoog is?
[ Voor 16% gewijzigd door A87 op 29-03-2019 23:41 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Hoeveel heb jij?
Mmm da's in dit geval lastig denk ik..
Oke.. ik heb ook een plukje teruggekocht. Genoeg achter de hand mochten we toch zakken.
Zero.
Is dat een gimmick ofso? een coin die nieuw is met hoog volume die gaat uitbreken?
- Taro
- Niet online
Doe ik normaal gesproken geen uitspraken over, maar in dit geval kan het wel: Het maximum dat mijn Litebit Tier 2 toeliet, 7706 stuks. Komende dagen maar eens upgraden naar 3
Normaal stap ik met extra fiat gratis in via bijv. Coinbase, maar, omdat het weekend eraan komt maar even een keer op deze manier.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
"Een coin die nieuw is"? Ik zit al bijna 1,5 jaar in Cardano zonder uit te stappen.A87 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:43:
Is dat een gimmick ofso? een coin die nieuw is met hoog volume die gaat uitbreken?
alles zal wel hard gaan ergens in 2019Sunri5e schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:52:
Cardano gaat weer als een malle.
5.....4....3...2..1.A87 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:07:
Nog 2 uur dan ben ik 32 jaar oud!!
Bitcoin nog ff 32% omhoog dan
't Is wel een beetje raar... (en nu zingen jullie in koor... xx jaar...)
Fijne verjaardag man! Maar dat zal wel lukken met dat pak hagelslag he!
Er komt wat beweging in BTC. En ook de sell wall van BNB is een stuk kleiner nu
En wordt langzaam opgegeten as we speak. Maarja, die kan natuurlijk ook gewoon steeds aangevuld worden.
En wordt langzaam opgegeten as we speak. Maarja, die kan natuurlijk ook gewoon steeds aangevuld worden.
En BNB de andere kant op.
Er was iets onderweg en zodra die zo hard ging maar een heleboel met de market knop verkocht
Er was iets onderweg en zodra die zo hard ging maar een heleboel met de market knop verkocht
Dit kan wel eens een raar weekendje worden en ik bedoel niet de buitentemperatuur...
@PilatuS CELR is nog niet gaan vliegen helaas.
- Taro
- Niet online
Inderdaad, of lijkt meer op een 737 Max misschien?
Dit is de eerste vrijdag op zaterdag in lange tijd dat er geen significante stijgingen over de hele linie zijn. Ik blijf in ieder geval erg voorzichtig, dit kan maar zo een andere zaterdag dan anderen worden. Weer een short geopend, maar iets kleiner.
@A87 Gefeliciteerd!
[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 30-03-2019 08:20 ]
Verwijderd
@A87 van harte met je baardag.
Als cadeautje pump ik vandaag ARK naar de 6 dollar per stuk met een marketbuy.
Als cadeautje pump ik vandaag ARK naar de 6 dollar per stuk met een marketbuy.
- Taro
- Niet online
ONT gaat echt rap omhoog, misschien toch wat extra inslaan en ergens wegzetten...
Hij gaat lekker!!! En dat ondanks hacks op Bittumb.
[ Voor 47% gewijzigd door Klaas25 op 30-03-2019 09:21 ]
Mooi hoor, weekend vrij en toch geld verdienen!
Het is nog steeds goedkoop. We gaan toch niet weer wachten op 30..40.. 50% drop? Anders moonen we nooit.
Menselijk brein werkt maar gek.
[ Voor 14% gewijzigd door Klaas25 op 30-03-2019 09:53 ]
Mijn gevoel zegt down ; iedereen is super bullish dus ik neem 50% van de tafel derest laat ik uitrijden maar heb er een slecht gevoel bij . We gaan gewoon terug down voor retest van de bodem just my 50centsKlaas25 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:53:
Het is nog steeds goedkoop. We gaan toch niet weer wachten op 30..40.. 50% drop? Anders moonen we nooit.
Hebben jullie ook een mail van kraken gekregen waarin staat dat je met tier 2 verificatie na 2 april in sommige landen geen bank deposit en withdrawal kunt doen?
Of is iedereen al tier 3 hier bij kraken?
Edit: of is dit voor NL niet geldig?
[ Voor 9% gewijzigd door Gondor op 30-03-2019 11:23 ]
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Ja. Ze zien de markt aantrekken en voelen opeens de noodzaak om dit soort mails te versturen, kreeg er gisteren ook een van Genesis geloof ik. Wat mij betreft kansloze pogingen om zichzelf weer meer onder de aandacht te brengen.Gondor schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:22:
Hebben jullie ook een mail van kraken gekregen waarin staat dat je met tier 2 verificatie na 2 april in sommige landen geen bank deposit en withdrawal kunt doen?
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Ik ga ff hard offtopic ben toch jarig!| Zit ff met een mindfuck atm.
Keek gister wat van youtube.
Anyway in de film the matrix hoor je toch zeggen ;; WHAT IF I TOLD YOU''
of niet dan???????????????????? wtf dan schijnt dus nooit gezegd te zijn
YouTube: [Top 10] Proofs of the MANDELA EFFECT 2018 [Vol. 1/5]
En in sneeuwwitje ''mirror mirror'' Dit schijnt NOOIT gezegd te zijn WTFFFffffffffffff
En in sneeuwwitje ''mirror mirror'' Dit schijnt NOOIT gezegd te zijn WTFFFffffffffffff
[ Voor 14% gewijzigd door A87 op 30-03-2019 11:41 ]
Gefeliciteerd kerel, dat je nog lang onvolwassen mag blijvenA87 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:36:
Ik ga ff hard offtopic ben toch jarig!|
Gefeliciteerd man en ook fijn dat je met je verjaardag hier met ons bent maar goed wij zijn ook je echte vrienden ik begrijpt dat welA87 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:36:
Dus negeren, en het blijft mogelijk om tot 2k$ fiat fund transfer te doen met tier 2 ook na 2 april?Stokstaart schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:28:
[...]
Ja. Ze zien de markt aantrekken en voelen opeens de noodzaak om dit soort mails te versturen, kreeg er gisteren ook een van Genesis geloof ik. Wat mij betreft kansloze pogingen om zichzelf weer meer onder de aandacht te brengen.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Verwijderd
Whooo wat zat er in je taart vanmorgen? Doe mij ook wat.A87 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:36:
Die hebben we allemaal gehad inderdaad. Ik wacht het gewoon af totdat we echt weer bullmarkt in gaan en we echt weer serieuze winsten maken. De nieuwe situatie is alleen maar goed kan ik in een Fomo moment tenminste niet meer geld naar kraken stortenGondor schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:22:
https://pics.me.me/what-i...ut-posting-it-5183946.pngVerwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:02:
[...]
Whooo wat zat er in je taart vanmorgen? Doe mij ook wat.
Nieuwtje: EOS cold wallet gehackt op Bithump.
- Taro
- Niet online
Apart, geen reactie in de prijs te zien. Ik denk dat EOS qua prijs echt wel kan uitblinken de komende tijd, maar ik heb ze maar verkocht en verdeeld over ADA en ONT. Die 2 munten zijn vooralsnog niet betrokken bij allemaal negatief nieuws, EOS heeft zijn zaken helaas nog niet voldoende op orde.TuutjDrie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:11:
Nieuwtje: EOS cold wallet gehackt op Bithump.
Zelfde gevoel heerst hier, deze weg omhoog is niet snel genoeg en niet gebacked door voldoende volume.Thebackstab schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:18:
[...]
Mijn gevoel zegt down ; iedereen is super bullish dus ik neem 50% van de tafel derest laat ik uitrijden maar heb er een slecht gevoel bij . We gaan gewoon terug down voor retest van de bodem just my 50cents
9 van de 10 keer is het dan wachten op de trap naar beneden naar misschien zelfs nieuwe lows.
Ook hier 50% van de grote winstpakkers inmiddels verkocht met tussen de ruwweg 50% en 150% winst.
Gaat dan om ADA, EOS, ONT, BAT, XTZ.
Verder gaat NASH (NEX) ook lekker, maar die laat ik lekker staan.
Was vergeten dat ik überhaupt nog in CELR zat. Heel m'n wallet naar -12%. 
Kijken of ik dat nog kan terugpakken vandaag.
[ Voor 24% gewijzigd door mprkooij op 30-03-2019 14:46 ]
Lekker blijven zitten, die gaat nog wel.mprkooij schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:45:
Was vergeten dat ik überhaupt nog in CELR zat. Heel m'n wallet naar -12%.
Valt weinig te traden nu of niet soms? Al die munten die opeens zo hard stijgen, dat vind ik maar nix...
Bijna alles zit in die van shit patroontjes(formaties) die of niet af zijn af keihard omhoog rammen....
Ik blijf lekker in BTC vandaag met stop loss
Bijna alles zit in die van shit patroontjes(formaties) die of niet af zijn af keihard omhoog rammen....
[ Voor 89% gewijzigd door A87 op 30-03-2019 16:24 ]
Zit te wachten op wat EVX nog gaat doen zo..A87 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:19:
Valt weinig te traden nu of niet soms? Al die munten die opeens zo hard stijgen, dat vind ik maar nix...
Net weer eens ingelogd bij Bittrex om mijn op ATH gekochte muntjes te bewonderen, wat zijn ze mooi. En ook daar ingelogs om wat nxt en ardr te kopen, die stijgen ook gestaag.
Ik kan echt niet wennen aan die interface van Bittrex, ligt dat aan mij? Site werkt ook niet lekker, pas na een F5 worden je funds bijgewerkt zo lijkt het.
Ik kan echt niet wennen aan die interface van Bittrex, ligt dat aan mij? Site werkt ook niet lekker, pas na een F5 worden je funds bijgewerkt zo lijkt het.
De tijd leert of het tij keert
- Taro
- Niet online
Jawel hoor, shorten gaat prima met al 2x >6%A87 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:19:
Valt weinig te traden nu of niet soms?
- Taro
- Niet online
Met een 25x heb je net wat meer ruimte om risico te nemen dan met 50x of 100x en dus kan je ook wat meer geduld hebben
Soms is het wel spannend, maarja, dat maakt het ook leuk. Ik heb inmiddels wel door dat Bitcoin binnen deze range echt mooi heen en weer bounced, dus sta je even op verlies dan kan je zo een uur later maar weer op winst staan omdat de koers niet definitief 1 richting kiest. Tot het moment dat dat ineens wel zo is en Bitcoin uitbreekt, dan graag omlaag als het kan...
Nu op 7.76% in de huidige trade.
Bij mij deed "No, I am your father" het hem in plaats van "Luke, I am your father" was een klassieker. Nu is dat nooit zo geweest. En dat beugeltje van dat blonde meisje in Moonraker die naar Jaws lachtte en zij wat gemeen hadden en wegliepen samen. Zij heeft dus ook nooit een beugel gehad in Moonraker. Mindfuck central.A87 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:36:
Je hebt gelijk, dat is het nadeel als je met een klein bedrag zoals ik met Bitmex begon te handelen, je verschuift al snel naar meer leverage om een beetje bedrag te scoren. 1 a 2 slechte trades met 25x leverage of meer en je bent met een klein bedrag al snel nog kleiner en dan komt je liquidation price al gauw dichtbij. Dat natuurlijk naast de forse kosten. Eigenlijk zou je op resistances en supports je orders in het orderboek moeten leggen, om dan weinig kosten te hebben, maar dat vergt ook veel geduld en het lukte mij vrijwel niet om dat op te brengen.Taro schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:03:
[...]
Met een 25x heb je net wat meer ruimte om risico te nemen dan met 50x of 100x en dus kan je ook wat meer geduld hebben
Soms is het wel spannend, maarja, dat maakt het ook leuk. Ik heb inmiddels wel door dat Bitcoin binnen deze range echt mooi heen en weer bounced, dus sta je even op verlies dan kan je zo een uur later maar weer op winst staan omdat de koers niet definitief 1 richting kiest. Tot het moment dat dat ineens wel zo is en Bitcoin uitbreekt, dan graag omlaag als het kan...
Nu op 7.76% in de huidige trade.
Edit: M'n voormalige Bitmex pot staat nu veilig weer in USDT op Binance
- Taro
- Niet online
@Sahara Mijn grootste fuck-up tot nu toe was 0,11 BTC verliezen in 1 trade op BitMEX, die deed best wel pijn. Het gaat hier ook echt niet altijd goed. Ik had eerst de grafiek op 1m staan, dan word je al snel zenuwachtig, maar met 5m gaat dat al een stuk beter, dan zie je het grote plaatje en durf je wat langer te wachten.
Wat voor mij ook goed werkt is precies het tegenovergestelde doen van wat je natuurlijke gevoel is. Neig je naar verkopen, dan moet je juist kopen en andersom. En inderdaad naar support en resistance kijken en patronen herkennen.
In de nieuwe trade nu op -2%, hopelijk zet de daling zo weer door.
Edit: Pfoe, weer in de plus
Wat voor mij ook goed werkt is precies het tegenovergestelde doen van wat je natuurlijke gevoel is. Neig je naar verkopen, dan moet je juist kopen en andersom. En inderdaad naar support en resistance kijken en patronen herkennen.
Shorten op Binance?? Zeker bitmex
Als ik in een trade zit wil ik er zeker een paar uur in zitten met kleine winst...
neem geen grote risico's... Shorten begin ik niet aan
Als ik in een trade zit wil ik er zeker een paar uur in zitten met kleine winst...
neem geen grote risico's... Shorten begin ik niet aan
[ Voor 88% gewijzigd door A87 op 30-03-2019 17:51 ]
- Taro
- Niet online
@A87 Op Binance kan dat helaas (nog) niet, op BitMEX en Bitfinex wel.
Je moet met veel leverage echt heel sterk in je schoenen staan wanneer die liquidation price in de buurt komt, vannacht lag m'n 50x leverage liq price op 4158, toen BTC telkens omhoog wipte tot 4129, was dat echt een rot gevoel.Taro schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:24:
@Sahara Mijn grootste fuck-up tot nu toe was 0,11 BTC verliezen in 1 trade op BitMEX, die deed best wel pijn. Het gaat hier ook echt niet altijd goed. Ik had eerst de grafiek op 1m staan, dan word je al snel zenuwachtig, maar met 5m gaat dat al een stuk beter, dan zie je het grote plaatje en durf je wat langer te wachten.
0,11 BTC verliezen met 1 trade is idd heel pijnlijk. Om eerlijk te zijn zal ik deze stress van het scheefzitten van een leveraged trade niet missen. Je wilt controle, maar met leveraged trading heb je imho geen controle hoe diep je de put in valt als het misgaat. Wel met stop losses natuurlijk, maar met zo'n massive wick kan je onbedoeld ook uitgestopped worden.
Een lesje is vooral met leveraged trading dat the trend your friend is, gisteravond had ik al een kut gevoel over m'n short, de korte termijn trend was up, dan moet je maar met de stroom mee long gaan en niet tegen de stroming inzwemmen (met een short). Maar het is voor mij heel moeilijk om m'n eigen rationele gevoel te negeren en het tegenovergestelde doen. Maar daar schreef jij ook over.
- Taro
- Niet online
@Sahara Tussen 17:57 en 18:12 is een mooi voorbeeld, toen stond ik op 0.035 Bitcoin verlies, vroeger had ik direct verkocht, nu niets gedaan ervan uitgaande dat ik de goede richting heb gekozen en inmiddels is het nog "maar" 0.0085 Bitcoin verlies en aflopend. Nu twijfel ik wel of ik alsnog moet uitstappen, want het kan een "higher low" worden tov 17:37 en dan ben ik nog verder van huis.
Afijn, niet per 1-5 minuten je mening veranderen, maar een richting kiezen en dat volhouden. Ik zet nu een stop loss @ 4076 USD, mocht het de verkeerde kant op gaan dan stap ik automatisch uit al zit ik terwijl ik dit schrijf nog maar op 0,0028 Bitcoin verlies. Mocht iemand de markt saai vinden: ga gewoon met 25x traden, dan wordt het vanzelf weer spannend
Afijn, niet per 1-5 minuten je mening veranderen, maar een richting kiezen en dat volhouden. Ik zet nu een stop loss @ 4076 USD, mocht het de verkeerde kant op gaan dan stap ik automatisch uit al zit ik terwijl ik dit schrijf nog maar op 0,0028 Bitcoin verlies. Mocht iemand de markt saai vinden: ga gewoon met 25x traden, dan wordt het vanzelf weer spannend
Ik snap niet goed hoe t werkt met dat leveraged traden.
Waar kan ik daar uitleg over vinden?
Edit: goede uitleg. Want via Google vind je natuurlijk genoeg.
[ Voor 32% gewijzigd door Goh op 30-03-2019 18:44 ]
PilatuS in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #7"Goh schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:43:
Ik snap niet goed hoe t werkt met dat leveraged traden.
Verwijderd
ook google.Goh schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:43:
I
- Taro
- Niet online
@Goh Om eerlijk te zijn leer je dit het snelst door het gewoon te proberen. Dat kan al met 1 USD, dus met weinig risico.
Maak een account aan op BitMEX (Al dan niet met een referral code van iemand anders voor 10% korting op de fee's, die kan ik of iemand anders je wel geven via DM). Maak bijv. 0,001 Bitcoin over en vul wat ordergegevens in. Speel met leverage, kijk wat dat met de kosten, het aantal XBT (Bitcoin) doet, etc. Je hoeft dus de order nog niet te submitten, maar je kijkt gewoon wat de instellingen doen.
Ik heb ook meerdere video's en artikelen gelezen, maar, uiteindelijk het meeste geleerd door gewoon te beginnen.
In het kort: De aantallen die je ziet zijn contracten van 1 USD per stuk. Zou je dus nu bijv. 1 Bitcoin overmaken (prijs: 4069 USD op het moment van schrijven) en in je BitMEX pf hebben, dan kan je met 1x leverage 4069 contracts kopen a 1 USD per stuk. Maar, ga je met leverage spelen, bijvoorbeeld 10x, dan kan je 10x 4069 = 40.690 contracten a 1 Dollar per stuk kopen en dus speel je eigenlijk met 10 Bitcoin ipv 1 Bitcoin. Je koopt echter geen Bitcoin, maar, je zet je Dollars in als een soort lening als je short (gokken op een daling) of long (gokken op een stijging) gaat. Omdat je geen Bitcoin koopt die meer of minder waard wordt, maar op basis van contracten werkt, speel je met USD's en die zet je dus in, zie het als wedden op een paard. Dan zal dat inhouden dat je ook met een liquidation price speelt. In dit geval 4069/10 -> de huidige Bitcoin prijs + 406,9 Dollar. Speel je dus met 10x leverage en zit je in een short, dan kan de Bitcoin prijs met 406,90 Dollar stijgen totdat je "failliet" bent en je volledige inzet kwijt bent. Daalt de prijs echter, dan speel je met bijvoorbeeld 10 Bitcoin (XBT) en bij een daling van 400 USD per Bitcoin krijg je 10x 400 USD = 4.000 USD in Bitcoin uitgekeerd. Speel je met 25x leverage, dan wordt je liquidation price 4069/25 = de huidige Bitcoin prijs + 163 = 4232 USD. Raakt de koers dat dus aan, dan ben je je volledige inzet kwijt, MAAR, als de koers daalt, dan krijg je per USD dat Bitcoin daalt 25x die waarde, dus per 1 USD daling krijg je 25 USD.
Kortom, je kunt met meer Bitcoin handelen dan je daadwerkelijk hebt, maar, met als risico dat je je inzet volledig kwijtraakt ipv dat je met een lagere pf waarde eindigt. Iedere trade begin je negatief ivm de fee, en iedere x uren betaal (short) of krijg (long) je nog funding kosten. Dit heeft ermee te maken dat bijv. BitMEX een risico loopt en dat dekken ze af door een buffer op te bouwen. Als jij namelijk geliquideerd wordt, moet iemand jouw contracten overnemen voor een bepaalde prijs en er hoeft niet altijd iemand klaar te staan om ze te kopen.
Disclaimer: Voor de puristen -> Niet 100% correcte uitleg ivm Jip en Janneke taal, maar zo hopelijk wel makkelijker te begrijpen
Edit: Je kunt maximaal je inzet verliezen, niet meer. Heb je 0,5 Bitcoin en zet je 0,25 Bitcoin in, dan kan je maximaal 0,25 Bitcoin verliezen.
Maak een account aan op BitMEX (Al dan niet met een referral code van iemand anders voor 10% korting op de fee's, die kan ik of iemand anders je wel geven via DM). Maak bijv. 0,001 Bitcoin over en vul wat ordergegevens in. Speel met leverage, kijk wat dat met de kosten, het aantal XBT (Bitcoin) doet, etc. Je hoeft dus de order nog niet te submitten, maar je kijkt gewoon wat de instellingen doen.
Ik heb ook meerdere video's en artikelen gelezen, maar, uiteindelijk het meeste geleerd door gewoon te beginnen.
In het kort: De aantallen die je ziet zijn contracten van 1 USD per stuk. Zou je dus nu bijv. 1 Bitcoin overmaken (prijs: 4069 USD op het moment van schrijven) en in je BitMEX pf hebben, dan kan je met 1x leverage 4069 contracts kopen a 1 USD per stuk. Maar, ga je met leverage spelen, bijvoorbeeld 10x, dan kan je 10x 4069 = 40.690 contracten a 1 Dollar per stuk kopen en dus speel je eigenlijk met 10 Bitcoin ipv 1 Bitcoin. Je koopt echter geen Bitcoin, maar, je zet je Dollars in als een soort lening als je short (gokken op een daling) of long (gokken op een stijging) gaat. Omdat je geen Bitcoin koopt die meer of minder waard wordt, maar op basis van contracten werkt, speel je met USD's en die zet je dus in, zie het als wedden op een paard. Dan zal dat inhouden dat je ook met een liquidation price speelt. In dit geval 4069/10 -> de huidige Bitcoin prijs + 406,9 Dollar. Speel je dus met 10x leverage en zit je in een short, dan kan de Bitcoin prijs met 406,90 Dollar stijgen totdat je "failliet" bent en je volledige inzet kwijt bent. Daalt de prijs echter, dan speel je met bijvoorbeeld 10 Bitcoin (XBT) en bij een daling van 400 USD per Bitcoin krijg je 10x 400 USD = 4.000 USD in Bitcoin uitgekeerd. Speel je met 25x leverage, dan wordt je liquidation price 4069/25 = de huidige Bitcoin prijs + 163 = 4232 USD. Raakt de koers dat dus aan, dan ben je je volledige inzet kwijt, MAAR, als de koers daalt, dan krijg je per USD dat Bitcoin daalt 25x die waarde, dus per 1 USD daling krijg je 25 USD.
Kortom, je kunt met meer Bitcoin handelen dan je daadwerkelijk hebt, maar, met als risico dat je je inzet volledig kwijtraakt ipv dat je met een lagere pf waarde eindigt. Iedere trade begin je negatief ivm de fee, en iedere x uren betaal (short) of krijg (long) je nog funding kosten. Dit heeft ermee te maken dat bijv. BitMEX een risico loopt en dat dekken ze af door een buffer op te bouwen. Als jij namelijk geliquideerd wordt, moet iemand jouw contracten overnemen voor een bepaalde prijs en er hoeft niet altijd iemand klaar te staan om ze te kopen.
Disclaimer: Voor de puristen -> Niet 100% correcte uitleg ivm Jip en Janneke taal, maar zo hopelijk wel makkelijker te begrijpen
Edit: Je kunt maximaal je inzet verliezen, niet meer. Heb je 0,5 Bitcoin en zet je 0,25 Bitcoin in, dan kan je maximaal 0,25 Bitcoin verliezen.
Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.Goh schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:04:
Maar kun je dan ook meer verliezen dan je inzet, of enkel je inzet?
Enkel je inzet. Daarom zet je ook niet alles in bij zoiets, maar 10% of zelfs 1% van het portfolio afhankelijk van de hefboom. Iets als x3 of x10 is natuurlijk anders dan x100. Het is met hoge hefboom zeer risicovol. Van 100 dollar 500 dollar maken als de prijs 5% omhoog gaat is leuk, maar gaat ie met 1% omlaag is de inleg weg.Goh schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:04:
Je kunt wel cross margin gebruiken op Bitmex, waarmee geloof ik je gehele voorraad in je account gebruikt kan worden om liquidatie te voorkomen. De leverage-schuif staat hier standaard op, dus wel ff in de gaten houden.
Zelf gebruik ik die optie nooit i.i.g.
Zelf gebruik ik die optie nooit i.i.g.
Maak hier een gratis accountje aan, dan kan je een beetje spelen en zien hoe het werkt zonder dat het geld kost.Goh schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:04:
https://testnet.bitmex.com/
Hoe komt het dat universa niet ineens hard gaat.
Verwijderd
Ik heb in mijn glazen bol gekeken.Ladonna schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:47:
Hoe komt het dat universa niet ineens hard gaat.
En ik kom tot de conclusie dat ik geen idee hebt waar je over typt.
Verwijderd
Nee universum snap ik wel.
Maar daar zullen we het niet over hebben gok ik.
Trouwens mijn glazen bol werkt ook niet bij het universum (hoe is het begonnen etc vragen):)
Maar daar zullen we het niet over hebben gok ik.
Trouwens mijn glazen bol werkt ook niet bij het universum (hoe is het begonnen etc vragen):)
Ik zit nu in ZRX....... wel met zeer strakke stop loss op 1%
Ik vraag me nog steeds wel eens af of een ETF een goede ontwikkeling is.SEC stelt besluit over Bitcoin ETF ‘VanEck’ en ‘Bitwise’ uit
Bron: https://newsbit.nl/sec-st...tf-vaneck-en-bitwise-uit/
[ Voor 5% gewijzigd door RaptorXS op 30-03-2019 21:58 ]
Saai dagje zo. ZIL is eindelijk door de 1960 heen in USDT waar ie al 3 dagen mee bezig was, dus misschien gaat ie eens wat doen.
Of het is saai of het is een grote pump zooi .. zit weinig tussenin
Klopt, maar dan liever de grote pump zooiA87 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:14:
A87 wat vindt je visite er nou van dat je de hele tijd met je laptop op schoot zit?A87 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:14:
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Ik ben genoeg buiten de deur geweest zo slapen ben kapotStokstaart schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:23:
[...]
A87 wat vindt je visite er nou van dat je de hele tijd met je laptop op schoot zit?
Verwijderd
Je bent jarig man, ik zou wat Arken cashen en 2 escortjes laten komen. Kun je er alsnog een grote pump zooi van maken.A87 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:14:
ik ben een binnen zit type.. soms ff buiten lopen ofso ben geen feesterVerwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:25:
[...]
Je bent jarig man, ik zou wat Arken cashen en 2 escortjes laten komen. Kun je er alsnog een grote pump zooi van maken.
Escorts komen thuis als in ze bellen echt bij je aan, zeggen hoi, stappen over de drempel en gaan op je bank zitten. Het zijn net mensen met dat verschil dat je je candle erin kunt stoppen.A87 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:26:
[...]
ik ben een binnen zit type.. soms ff buiten lopen ofso ben geen feester
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Klopt, de klok wordt straks verzet naar zomertijd.
Ik zal je op je woord moeten geloven, heb daar geen ervaring mee.Crypts schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:10:
[...]
Escorts komen thuis als in ze bellen echt bij je aan, zeggen hoi, stappen over de drempel en gaan op je bank zitten. Het zijn net mensen met dat verschil dat je je candle erin kunt stoppen.
Dan laat je er eentje komen just for fun?Swaha schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:12:
[...]
Ik zal je op je woord moeten geloven, heb daar geen ervaring mee.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Ik heb een EOS address/wallet nodig. Na wat zoeken ben ik uit gekomen op simpleos.
In de faq staat dat het maken van een EOS account geld kost afhankelijk van de RAM prijs
Is simpleos wallet een goede wallet, wie heeft er ervaring mee?
In de faq staat dat het maken van een EOS account geld kost afhankelijk van de RAM prijs
Is simpleos wallet een goede wallet, wie heeft er ervaring mee?
Heb niks met die knakker die zich The Moon noemt op Youtube, maar zoals eerder al gemeld
ben ik het toch op 1 punt met hem eens na het zien van zijn laatste filmpje.
Waarom een ETF en of dat zo goed uitpakt voor de BTC koers?
ben ik het toch op 1 punt met hem eens na het zien van zijn laatste filmpje.
Waarom een ETF en of dat zo goed uitpakt voor de BTC koers?
[ Voor 10% gewijzigd door RaptorXS op 30-03-2019 23:41 ]
Ik raak die even niet meer aan tot dat ie meer laat zien. Ieder mooi patroon dat ie had is gefaald. Nu bounced ie wel wat, maar nog wel in de weg omlaag. Mijn stop is gisteren af gegaan en ik vind het wel even mooi. Hoop dat ie verder kan komen en echt wat kan laten zien, maar tot nu toe heb ik er niets aan verdient.
Dat is lekker wakker worden met nog een zooitje BNB. Ik twijfelde in wat te verkopen op 17.20 USDT. Val je even een paar minuten in slaap, pump naar 17.60 
Edit: en bijna op de top (voor nu dan) verkocht @ 17.71.
Zometeen maar even weg van het traden. Even een dagje op de SUP en wat vissen. Dan kan ondertussen m'n potje ADA en ONT in waarde groeien.
Edit: en bijna op de top (voor nu dan) verkocht @ 17.71.
Zometeen maar even weg van het traden. Even een dagje op de SUP en wat vissen. Dan kan ondertussen m'n potje ADA en ONT in waarde groeien.
[ Voor 38% gewijzigd door oNo op 31-03-2019 07:01 ]
Ik heb even een stuk weggehaald anders quote ik zoveel tekst.Taro schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:09:
@Goh Om eerlijk te zijn leer je dit het snelst door het gewoon te proberen. Dat kan al met 1 USD, dus met weinig risico.
Maar deze uitleg is helemaal top! Dankjewel 😃
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!