[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 156 Laatste
Acties:
  • 436.553 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:58:
(bijvoorbeeld 75% van de vakjes is zwart en maar 25% rood).
Dit dus :)
Slux schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:59:
[...]
Als Iets wat uit het niets gemaakt wordt en waar mensen op speculeren volgens jou geen gokken is dan denk ik dat je toch wat beter moet verdiepen in belegen voor je zulke onzin uitkraamt.
Je vraagt om bewijs, ik geef je bewijs en je zegt er niets over 8)7 33% (!) in 1 maand in de bearmarket. Dan kom je weer met gokken aan. Ja dag :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:01:
[...]

Dit dus :)

[...]

Je vraagt om bewijs, ik geef je bewijs en je zegt er niets over 8)7 Dan kom je weer met gokken aan. Ja dag :w
Huh je komt met bewijs ?? waar dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:03:
[...]

Huh je komt met bewijs ?? waar dan ?
In de post waarvan je selectief een stukje quote staat het, en dat is geen edit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:05:
[...]

In de post waarvan je selectief een stukje quote staat het, en dat is geen edit.
Een twitter berichtje dat iemand in 3 weken van 1BTC 1.25 maakt is je bewijs ? :F
Okay ….. ik denk dat er meer berichten zijn van mensen die van 1BTC terug naar 0.75 BTC zijn gegaan.

Edit
ik verdien ook lekker in een bearmarket zelfs meer dan in een bullmarket maar dat betekend niet dat ik niet aan het gokken ben, ik heb ook weken dat ik er naast zit en het mij geld kost, de reden is omdat de markt onvoorspelbaar is en je een gok neemt of het omhoog of omlaag gaat, geen enkele tool geeft je 100% garantie.

[ Voor 29% gewijzigd door Slux op 02-02-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:09:
[...]
Een twitter berichtje dat iemand in 3 weken van 1BTC 1.25 maakt is je bewijs ? :F
Het is één voorbeeld en er zijn er nog meer dan zat.
Okay ….. ik denk dat er meer berichten zijn van mensen die van 1BTC terug naar 0.75 BTC zijn gegaan.
No shit. Dat is dus het verschil tussen weten wat je doet en maar wat gokken wat genoeg mensen doen. Vol instappen op weerstand, hopen, gokken ja, dat ie er doorkomt en dan met verlies verkopen als het niet gebeurt. Genoeg mensen die inderdaad gokken ja, zoals Taro ook al aangeeft. Ga je met de juiste skills aan de slag is het alles behalve gokken. Lees mijn post over HOT bijvoorbeeld eens en de 1230 weerstand.

Maar goed ik snap wel dat je het als gokken ziet als je sommige reacties in dit topic ziet over hoe mensen kopen en verkopen, maar ontkennen dat het ook anders kan en dat er meer is, is voor mij het ontkennen van feiten of gewoon 0 besef hebben van de feiten.
geen enkele tool geeft je 100% garantie.
Tuurlijk niet, niemand die dat zegt. Gokken als roulette is 50/50 of minder. Zodra je naar 70/30 gaat en het slim speelt is het geen gokken meer.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 02-02-2019 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@Slux Wat daarbij natuurlijk wel van belang is zijn o.a. de volgende factoren:

- Zijn ook de verliezers actief aan het traden geweest, of holden ze alts zonder actief te traden en doen ze dat al sinds de 20k Bitcoin
- Is degene die van 1 -> 1,25 Bitcoin heeft gemaakt op een verloren private key gestuit met 0,25 BTC erop, of heeft hij 25 goede en 3 slechte trades gemaakt.

De kans dat Bitcoin morgen op 0 staat (zwart) acht ik nihil, net als op 100.000 (rood). Als die kans aanzienlijk was geweest, dan is het gokken, zie dat als alles of niets. Ook als je kijkt naar waar de koers over 1, 10, 60 of 600 seconden exact zal staan dan is het gokken (rood/zwart).

Start morgen een bullrun, liggen er allemaal mooie roadmaps die tot dan toe altijd gehaald worden, wordt bekent dat Bakkt op datum x live gaat, wordt volgens een TA een bepaalde bodem erg zeker, praat iedereen om je heen weer over crypto, etc. etc. dan zie ik instappen niet meer als gokken, maar als een weloverwogen besluit, helemaal als je er een exit strategie aan koppelt zoals een stop loss, of winstneming op bedrag x. Hier speelt dan ook de lange termijn visie in mee en minder de impulsaankopen. Alsnog is je keuze niet 100% zeker, maar wél zekerder. En Warren heeft gewoon heel erg veel weloverwogen en goede besluiten genomen, waarvan een deel ook anders uit had kunnen pakken. Een combinatie van kansberekening, risico's nemen, je in de materie verdiepen, exit strategieën plannen en een portie geluk erbij.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:16:
[...]

Het is één voorbeeld en er zijn er nog meer dan zat.

[...]

No shit. Dat is dus het verschil tussen weten wat je doet en maar wat gokken wat genoeg mensen doen. Vol instappen op weerstand, hopen, gokken ja, dat ie er doorkomt en dan met verlies verkopen als het niet gebeurt. Genoeg mensen die inderdaad gokken ja, zoals Taro ook al aangeeft. Ga je met de juiste skills aan de slag is het alles behalve gokken. Lees mijn post over HOT bijvoorbeeld eens en de 1230 weerstand.

Maar goed ik snap wel dat je het als gokken ziet als je sommige reacties in dit topic ziet over hoe mensen kopen en verkopen, maar ontkennen dat het ook anders kan en dat er meer is, is voor mij het ontkennen van feiten of gewoon 0 besef hebben van de feiten.

[...]

Tuurlijk niet, niemand die dat zegt. Gokken als roulette is 50/50 of minder. Zodra je naar 70/30 gaat en het slim speelt is het geen gokken meer.
HOT met de juiste skills ? imo is dat een slecht voorbeeld want dat is een classic pump en dump fomo cointje, zo hadden we ook XVG, NANO, XRP enz enz

Dus o.a. deze man heeft ook 0 besef van de feiten ?
https://finance.yahoo.com...c_consent_skip=1549113357

Ik heb zelf toch wat meer vertrouwen en begrip in zulke mensen dan een cryptotrader.

We agree to disagree in deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:27:
[...]
HOT met de juiste skills ?
Mijn post niet gelezen dus ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nu instappen op HOT zie ik als een gok. HOT aanschaffen binnen 1 minuut na het nieuws dat hij op Binance gelist zal gaan worden en er nog geen pump is geweest is dan in mijn ogen weer geen gok, de kans dat hij direct daarna meer waard zal worden is aanzienlijk.

Of crypto gokken is is dus niet zwart/wit (of zwart/rood :)), maar afhankelijk van de persoon en uitgangspunten op basis waarvan hij of zij handelt.

Volgens mij kan je het alleen op deze manier zien, en als je dit globaler ziet zal je het ook niet eens worden, omdat de personen en uitgangspunten per situatie en geval verschillen.

Voorbeeld: Feyenoord is niet per se beter dan Ajax of PSV, dat verschilt per jaar, per wedstrijd en per locatie. Pas als je die factoren meeneemt: Ajax staat bijv. nu op 1, Feyenoord onderaan, je speelt bij Ajax thuis en de topspeler van Feyenoord is geblesseerd, dan wordt het minder gokken omdat de uitkomst met een grotere zekerheid te voorspellen is.

En weer terug naar de koersen :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:35:
Nu instappen op HOT zie ik als een gok.
Mee eens. Het ging mij om de weerstand uren van te voren voorspellen :)
Of crypto gokken is is dus niet zwart/wit (of zwart/rood :)), maar afhankelijk van de persoon en uitgangspunten op basis waarvan hij of zij handelt.
Die nuance heb ik al meerdere keren proberen aan te geven net zoals jij, maar het lijkt meer een discussie te zijn waar hier niet naar wordt gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:28:
[...]

Mijn post niet gelezen dus ?
Nee sorry niet helemaal, maar ik snap je jij hebt er een andere visie op als ik ;)

Tarro legt het wel goed uit.

Voor mij is het ook geluk of ongeluk hebben en dat is voor mij gokken, net zoals gewone bellegingen maar daar kan je wat meer zekerheid in maken zoals kopen van steentjes, zakt morgen de huizenmarkt in elkaar dan hou ik nog altijd mijn steentjes en gezien het vraag en aanbod zal dat alleen maar stijgen, dat kan natuurlijk ook met BTC maar het is niet tastbaar dus valt het in een hogere categorie gokken.

Ik ben het eens hoe die Buffet het uitlegt, sommige zien dat anders en dat is maar goed ook ;)

Het leven is zo ie zo 1 grote gok voor mij, als ik 2 jaar terug geen crypto gekocht had ik ook geen steentjes kunnen kopen, was ik in 2018 ingestapt had ik net aan een boterham kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:46:
[...]
Voor mij is het ook geluk of ongeluk hebben en dat is voor mij gokken
Dat snap ik wel. Ik vind alleen dat wanneer de kans geen 50/50 is maar voor goede traders veel meer richting de 70/30 of beter, dat je het niet meer als gokken hoeft te zien. Op een slimme manier traden is alles behalve een coinflip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Maak een aparte topic over gokken discussie.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
New Yorker schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:02:
Maak een aparte topic over gokken discussie.
Heb het idee dat we wel zo'n beetje klaar zijn nu :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:06:
[...]

Heb het idee dat we wel zo'n beetje klaar zijn nu :P
Mooi!

Weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:01
Zijn we klaar of denk je dat we klaar zijn? Volgens mij ben je nu echt aan het gokken..

:+

kon het niet laten

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pelox schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:17:
Zijn we klaar of denk je dat we klaar zijn? Volgens mij ben je nu echt aan het gokken..

:+

kon het niet laten
Heb het idee, dus denk dat. Niet zeker weten dat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:01
Dan is het goed. Dat het wel duidelijk is in deze.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Slux Als Binance gehackt wordt is wie zijn coins erop had staan de lul. Maar ook iedereen die z'n coins in eigen beheer heeft, de gehele markt krijgt dan een enorme dipdreun.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:41

Bever!

3

Misschien kunnen we het nog even hebben over het liefdesleven van een trader?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bever! schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:42:
Misschien kunnen we het nog even hebben over het liefdesleven van een trader?
Een daytrader gaat van bed naar bed, sommigen spelen het grote "verzamel ze allemaal"-soa spel. Holders slapen over het algemeen in hetzelfde bed en halen een voortplantingsrendement van 9/12e, mits de voorwaarden gunstig zijn. Maar goed, dit is uiteraard maar wat nat vingerwerk vanuit mijn kant. In Africa zullen bijvoorbeeld weer andere omstandigheden, zoals verveling, in acht moeten worden genomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 02-02-2019 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Vond het wel een fijne discussie.

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:56

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zo jullie zijn lekker veder gegaan :D

De nuance ligt in een verschil in opvatting van definities.. @Taro volgende keer gaan we eerst een discusie hebben over de definitie van gokken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Even wat long term bullishness: YouTube: When Will Bitcoin Go ABOVE 20,000?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Wel informatief maar denk dat de halving van de BTC er ook iets mee te maken heeft.
Reward-Drop ETA date: 25 May 2020 05:06:27
Bron: https://www.bitcoinblockhalf.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 12:24
Verzoekje, kunnen jullie misschien op de Twitter van Binance op Zilliqa voten voor een AMA?

https://twitter.com/binance/status/1091637368153501696

Ik weet niet hoe ik die tweet van Binance hier in geplakt krijg (zonder de bovenstaande link).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sahara schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:52:
Verzoekje, kunnen jullie misschien op de Twitter van Binance op Zilliqa voten voor een AMA?

https://twitter.com/binance/status/1091637368153501696

Ik weet niet hoe ik die tweet van Binance hier in geplakt krijg (zonder de bovenstaande link).
ZIL staat al op 48% waarbij de 2e op 30% zit. Maar ook even voor ZIL gevote hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:54:
[...]

ZIL staat al op 48% waarbij de 2e op 30% zit. Maar ook even voor ZIL gevote hoor :)
Als het zo door gaat zal ZIL verliezen, aangezien bij de tweede vote veel meer votes zijn. Dan wordt ZIL vierde en pist het alsnog naast de pot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:45
Chris.nl schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:25:
@Slux Als Binance gehackt wordt is wie zijn coins erop had staan de lul. Maar ook iedereen die z'n coins in eigen beheer heeft, de gehele markt krijgt dan een enorme dipdreun.
Maar in eigen beheer heb je ze nog. Als de op Binance weggesluist zijn kan je er naar fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 02:31:
[...]

Qua kaarten alleen is het inderdaad volledig random en gokken, maar poker is meer. Dit nog los van winstgevend kunnen spelen door verstandig te spelen en verlies te beperken waardoor er puur op kans al meer winst kan zijn dan verlies. Voor de 50% die je verliest kost het je 1 euro, met iedere hand die wint verdien je 1,20 bijvoorbeeld. Op die manier heb ik met poker geld verdient. Het verlies zoveel mogelijk beperken door weinig risico te nemen en alle kaarten onder een bepaalde range niet eens te spelen, bijvoorbeeld A6. Dit met dubbele tafels Zoom/Rush poker waarbij iedere fold een nieuwe hand en tafel is. Dus iedere fold is gelijk een nieuwe hand waarbij je als een idioot door de hands heen kan. Dan 2 tafels spelen een paar uur lang geeft 1000'en hands. Door dan een bepaalde taktiek te gebruiken haal je mazzel en pech er vrijwel volledig uit en kan je winst maken. Door op de juiste manier te spelen met heel veel hands haal je in het geheel gokken er uit. Een enkele hand spelen of 10 is niets meer dan kop of munt qua winst of verlies, maar 10.000 hands met de juiste skills heeft weinig met gokken te maken.

[...]

Poker is meer dan AA krijgen of 72 krijgen of de beste hand hebben. 72 kan AA laten folden met de juiste skills. Dit maakt onlinepoker al meer dan gokken, laat staan in het echt. De skills kunnen de uitkomst van een hand bepalen en dat maakt het verschil tussen wel of niet gokken. De uitkomst wordt vaak genoeg inderdaad door toeval bepaald, maar voor goede spelers zeker niet altijd. Dat niet altijd, maar voor misschien 80% is het grote verschil. De kaarten bepalen niet alles.

Zie bijvoorbeeld dit: YouTube: Tom Dwan (Durrrr) $400k 7-2 bluff Full Tilt Durrrr Million Dollar C...

Die gast die hier wint met 72 heeft van 1x 100 dollar inleg meerdere miljoenen gemaakt, en dat online. Als poker puur gokken was zou dit niet mogelijk zijn geweest. Je kan 10x achter elkaar 6 gooien, maar 100.000x acher elkaar gaat niet gebeuren. Poker is meer dan AA wint van KK, los van welke 5 kaarten en nog komen. De uitkomst hier heeft niets met toeval te maken, ook al is dat voor de meeste hands wel zo.

Bij poker hoeft de beste hand niet te winnen, wat het meer dan gokken maakt.
Allemaal leuk en aardig. Als je een spel speelt waarbij de uitkomst volledig door toeval word bepaald (en dit begint dus vanaf het moment dat spelers een hand van de dealer ontvangen) is het gewoon gokken. De kaarten hebben geen geheugen.

Je denkfout zit in dat je gokken associeert met iets dat slecht is en daarom niet als gokken wilt zien. Maar dit waardeoordeel staat volledig los van wat het spel in de kern is.

:Edit
Voor de duidelijkheid. Ik heb zelf ook poker achtergrond ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weakhand
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-02-2021
Alabama_man schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:29:
[...]

Allemaal leuk en aardig. Als je een spel speelt waarbij de uitkomst volledig door toeval word bepaald (en dit begint dus vanaf het moment dat spelers een hand van de dealer ontvangen) is het gewoon gokken. De kaarten hebben geen geheugen.

Je denkfout zit in dat je gokken associeert met iets dat slecht is en daarom niet als gokken wilt zien. Maar dit waardeoordeel staat volledig los van wat het spel in de kern is.

https://www.businessinsid...wet-stelt-rechter-427839/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Allemaal leuk en aardig. Als je een spel speelt waarbij de uitkomst volledig door toeval word bepaald
Ik ben van mening dat niet het volledig toeval is. Als jij iemand kan wegbluffen wordt de hand niet uitgespeeld en weg is het toeval.
Je denkfout zit in.
Mijn denkfout ? Mkay... Leuke discussie zo.
dat je gokken associeert met iets dat slecht is en daarom niet als gokken wilt zien
Ergens een glazenbol gevonden ofzo dat je weet dat ik er zo over denk ? En nee, zo denk ik er niet over.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:02

oNo

Kunnen jullie ophouden over de of het wel of niet een gokspel is. Jullie hebben jullie idee er over gegeven. Het eens worden gaat namelijk niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
oNo schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:20:
Kunnen jullie ophouden over de of het wel of niet een gokspel is. Jullie hebben jullie idee er over gegeven. Het eens worden gaat namelijk niet gebeuren.
Een +1 voor je, heb me met die oeverloze discussie mezelf maar ingehouden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alabama_man
PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:53:
[...]

Ik ben van mening dat niet het volledig toeval is. Als jij iemand kan wegbluffen wordt de hand niet uitgespeeld en weg is het toeval.

[...]
Of degene uberhaupt in de hand zit wordt grotendeels bepaald door of diegene een speelbare hand (pre-flop) gedeeld heeft gekregen. Daar komt geen behendigheid aan te pas.
Mijn denkfout ? Mkay... Leuke discussie zo.

Ergens een glazenbol gevonden ofzo dat je weet dat ik er zo over denk ? En nee, zo denk ik er niet over.
Excuus als ik iets te voorbarig of beledigend ben geweest.. Zo bedoelde ik het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
Toch leuk om te zien dat deze vrouw: Adriana Hamacher

Hamacher is a BBC-trained journalist, presenter and producer as well as an award-winning writer and editor who specializes in blockchain, robotics, IoT and other emerging technologies.

Een interessant artikel schrijft over guts.

https://decryptmedia.com/...guts-ticketing-blockchain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Alabama_man schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:30:
[...]
Of degene uberhaupt in de hand zit wordt grotendeels bepaald door of diegene een speelbare hand (pre-flop) gedeeld heeft gekregen. Daar komt geen behendigheid aan te pas.
Geluk of pech speel ook zeker mee, en flink ook. Maar ik vind niet dat het volledig gokken is. Alleen al het feit dat je dezelfde mensen vaak aan een finaletafel hebt zitten en dat er mensen zijn die het als baan hebben geeft voor mij aan dat het meer is. Met puur gokken kan je niet over langere tijd geld blijven verdienen.
Excuus als ik iets te voorbarig of beledigend ben geweest.. Zo bedoelde ik het ook weer niet.
Is prima hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weakhand
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-02-2021
Poker is zeker geen gokspel, al kun je in poker wel gokken door roekeloos en amateuristisch te spelen.

Bij poker spelen allerlei variabelen mee om tot een juiste beslissing in de specifieke spelsituatie te komen.
Handsterkte is daar één van, maar in het totale spel der variabelen voert deze eigenlijk niet eens de boventoon. Het gelukselement is in poker dan wel aanwezig, maar als je speltechnisch een betere speler bent dan de rest van het veld, dan zul je op de lange termijn winnen. Door veel handen te spelen vlak je het gelukselement langzaam maar zeker helemaal uit. Voorbeeld: stel ik speel 10 keer een hand waarbij ik slechts 51% kans heb om te winnen; dan zal ik deze door het gelukselement heel vaak verliezen, misschien wel alle 10 de keren. Op 100.000 handen wordt het echter heel anders en zal ik zeer winstgevend spelen. Poker is ook het enige spel in het casino waarbij je op de lange termijn winst kan draaien, je speelt niet tegen het huis zoals bij alle andere (gok)spellen wel het geval is. Bij de andere spellen zul je hoe dan ook altijd verliezen. Het is overigens niet voor niets dat veel schakers overstappen naar poker. Het is een strategisch spel.

Bij heel veel spellen is een gelukselement aanwezig trouwens. Barcelona kan prima een keer van PSV
verliezen door een onfortuinlijk spelverloop (balletje op de lat, vrije trap niet gegeven), maar laat ze 100 wedstrijden spelen en ze zullen stevig winnen (sorry PSV fans). Een gelukselement betekent niet dat het om gokken gaat.

My 2 cents (zal de pokerdiscussie nu laten voor wat het is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:14:
[...]

Geluk of pech speel ook zeker mee, en flink ook. Maar ik vind niet dat het volledig gokken is. Alleen al het feit dat je dezelfde mensen vaak aan een finaletafel hebt zitten en dat er mensen zijn die het als baan hebben geeft voor mij aan dat het meer is. Met puur gokken kan je niet over langere tijd geld blijven verdienen.
Of je winst maakt of dat je vaker wint dan verliest veranderd niks aan of iets gokken is of niet. Als wij een dobbelsteen nemen. En elke keer als ik een cijfer gooi anders dan 6 betaal ik jou 10e. En als ik exact 6 gooi betaal je mij 10e. Dan zou je volgens jouw interpretatie dit ook niet gokken noemen. Terwijl de uitkomst toch elke keer volledig door toeval wordt bepaald en daarmee gokken is. Met puur gokken valt verder ook prima geld te verdienen. Kijk maar naar alle gokkast exploitanten.

Wat maakt dan wel het verschil of iets gokken is? Voor mij (en tevens de wet) is dat de mate van hoe vaardigheid/behendigheid de uitkomst van het spel bepalen. En bij poker is de invloed van toeval op de uitkomst van een hand nog altijd vele male groter dan vaardigheid. En daarmee blijft het mijns inzien een gokspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

ja precies maak anders een poker topic :)

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Om het weer beetje on-topic maken. Als we de vergelijking trekken tussen poker en daytraden zie vind ik het verder appels met peren vergelijken. Poker is een spel met hele duidelijke spelregels waardoor het ook mogelijk is hier kansberekeningen op los te laten. De koersen van crypto’s worden niet bepaald door gelijkwaardige spelregels waardoor het vrijwel onmogelijk is hier gedegen kansberekeningen op los te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Agree, to disagree dan maar :)
Alabama_man schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:59:
Als we de vergelijking trekken tussen poker en daytraden zie vind ik het verder appels met peren vergelijken.
Ik heb die vergelijking ook nooit gemaakt. Heb alleen gezegt dat ik poker al geen gokken vind en traden al helemaal niet.

[ Voor 52% gewijzigd door PilatuS op 02-02-2019 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alive
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 08:53
Damn, ik ga bijna naar een Kain_niaK post verlangen... Niemand iets te shillen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
alive schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:02:
Damn, ik ga bijna naar een Kain_niaK post verlangen... Niemand iets te shillen...
ADA da bomb..kopen kopen..Shelley launch binnenkort minimaal 5 euro...zoiets? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Danster schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:04:
[...]

ADA da bomb..kopen kopen..Shelley launch binnenkort minimaal 5 euro...zoiets? :+
wat is er zo bijzonder aan ?

Prepare for the next ATH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@sourcecode Gewoon alles, punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

plus chinees nieuwjaar, de goud prijs en de wallstreet bonus .. no brainer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik ga jullie even helpen ontopic te komen..

punt 1, klote hot.
punt 2 klote zil
punt 3 klote pundi x

punt 1 en 3 zijn nog wel oke, maar zil is mij nu echt aan het verwurgen...

oja. MOON.. en voor poker is er toch zeker wel een poker topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ZIL vind ik ook erg jammer inderdaad. Rond de 500 is nog wel belangrijke support die maanden terug gaat. Zakt ie daar doorheen wordt het nog veel erger vermoed ik. Helemaal als BTC niet wil.

Aan de andere kant wel weer dat sell the news nog steeds geldig is, voor welke munt dan ook of wanneer dan ook. Had ook wat hoop dat ie dit niet zou gaan doen, maar erg jammer dat ie het toch wel doet.
en voor poker is er toch zeker wel een poker topic?
Klopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

twain4me schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:14:
plus chinees nieuwjaar, de goud prijs en de wallstreet bonus .. no brainer...
ETS, SEC, Putin, constitutioneel geld, XRP die waarschijnlijk eerdaags door alle banken als primair transactie middel gebruikt gaat worden.

Man man, het kan niet op! BTC moet wel de 700.000 grens passeren deze maand. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
DGD was ooit dé munt die steeg als Bitcoin daalde, een soort veilige haven, en heeft voor zover ik kan zien nog de 590 Dollar aangetikt. 1 DGD staat gelijk aan 1 gram goud. Op zich wel grappig, want 1 DGD is nu nog maar 15,80 Dollar waard, volgens mij is sinds 1 januari 2018 de waarde van goud niet met een factor 37 gedaald...

Van de week zag ik al iemand langskomen die er een paar heeft ingeslagen, ik denk dat ik dat ook maar ga doen. 10 stuks heb je nu voor 158 Dollar, dat als hij ooit de ATH weer aantikt 6.000 Dollar waard is, een mooi rendement lijkt me. Met een supply van 2 miljoen stuks zie ik dat wel zitten.

Hold hier ook iemand DGD? Je hoort er verder weinig over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst nog een potje gepokerd bij de pa van een maat met de vriendengroep van toen...

Dat zijn prachtavondjes. Iedereen half smoor en speltechnisch gezien 90% donk handjes.

Heerlijk. Of het nou gokken is of niet, alcohol, kaarten en vrienden zijn altijd een combinatie voor een boel plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:31:
[...]

ETS, SEC, Putin, constitutioneel geld, XRP die waarschijnlijk eerdaags door alle banken als primair transactie middel gebruikt gaat worden.

Man man, het kan niet op! BTC moet wel de 700.000 grens passeren deze maand. *O*
XRP durf ik niet op die manier te noemen, er zijn teveel mensen die dat echt geloven :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die weekly chart :X

Ik hou het wel even in de gaten. Misschien wel leuk om eens een paar te kopen. Als ik zo naar de daily kijk heb ik het idee dat ie nog wel terug kan naar 4k sats ipv de 4500 waar ie nu staat. Hij lijkt in ieder geval totaal geen zin te hebben om omhoog te gaan zoals andere munten wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:32:
Laatst nog een potje gepokerd bij de pa van een maat met de vriendengroep van toen...

Dat zijn prachtavondjes. Iedereen half smoor en speltechnisch gezien 90% donk handjes.

Heerlijk. Of het nou gokken is of niet, alcohol, kaarten en vrienden zijn altijd een combinatie voor een boel plezier.
financieel wordt het vooral interesant als je niet mag/kan drinken, en de rest wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Daar ga je de mist in. Met poker wordt de uitkomst dus niet door het toeval bepaalt. Je kunt een hand letterlijk winnen terwijl er op het bord helemaal niets voor jou ligt en je dus in feite helemaal geen hand hebt. Als jij het imago hebt van een tight speler en je abused dit imago en de tafel respecteert je, kun je ‘the nuts’ ‘reppen’. De kaarten doen er dan in feite niet eens toe.
[...]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@PilatuS Er komen betere tijden aan!

Ik heb voor 1.5 ETH ingeslagen, iets meer dan 10 stuks, zie op Binance die mooie candle @ 21:36 :). Moet je nagaan hoe hard die kan knallen als we weer los gaan. Deze sla ik in mijn Exodus wallet op voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik hoop het :)
Ik heb voor 1.5 ETH ingeslagen, iets meer dan 10 stuks, zie op Binance die mooie candle @ 21:36 :).
21:36 geeft bij mij 0 volume aan. Wel 10 stuks op 20:59. (Edit: Keek in BTC :P )

Nu ben je trouwens wel verantwoordelijk voor meer dan 10% van het 24 uur volume :P
Moet je nagaan hoe hard die kan knallen als we weer los gaan. Deze sla ik in mijn Exodus wallet op voor later.
Daar twijfel ik niet aan, maar wanneer wel. Dat BTC nog een keer een dikke run omlaag doet zou mij niets verbazen. Ik koop liever wat duurder in om te munten te holden dan er mee te zitten als we nog een keer dik omlaag gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 02-02-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tias86
Taro schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:32:
DGD was ooit dé munt die steeg als Bitcoin daalde, een soort veilige haven, en heeft voor zover ik kan zien nog de 590 Dollar aangetikt. 1 DGD staat gelijk aan 1 gram goud. Op zich wel grappig, want 1 DGD is nu nog maar 15,80 Dollar waard, volgens mij is sinds 1 januari 2018 de waarde van goud niet met een factor 37 gedaald...
Wellicht dat dgd eronder de prijs van 1 gram goud is gezakt omdat er iets niet helemaal klopt..

Physical redemption can be done in Singapore

Waarom is niemand die tokens aan t opkopen tot de prijs van 1 gram goud of iets daaronder en om aan het wisselen in Singapore zou je je kunnen afvragen.

Tenminste dat doe ik wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door tias86 op 02-02-2019 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
HOT is geen classic pump en dump cointje. Als je je de afgelopen 10 jaar wat meer in metacurrency verdiept had en de tientallen uren footage over HOT, Holochain en dynamic supply had gelezen dan had je het ook niet zo genoemd.

Ik kan begrijpen waarom jij zaken iets eerder "gokken" noemt dan anderen... iets met projectie misschien?
Slux schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:27:
[...]

HOT met de juiste skills ? imo is dat een slecht voorbeeld want dat is een classic pump en dump fomo cointje, zo hadden we ook XVG, NANO, XRP enz enz

Dus o.a. deze man heeft ook 0 besef van de feiten ?
https://finance.yahoo.com...c_consent_skip=1549113357

Ik heb zelf toch wat meer vertrouwen en begrip in zulke mensen dan een cryptotrader.

We agree to disagree in deze ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@PilatuS Klopt, dat kan gebeuren. Maar ik maak op dit moment heel bewust de keuze om voor kleine bedragen wat exoten in te slaan en ook van de exchange af te halen. De grote aantallen koop ik pas voor langere tijd als ik meer vertrouwen heb en daarbij heeft een verdere Bitcoin daling ook veel meer invloed op het totaalbedrag. Als DGD nu bijv. 20% daalt dan ben ik +-30 Dollar kwijt, dat vind ik een prima risk/reward waard tov 6.000 Dollar ATH waarde. Als ik nu bijv. 100.000 ADA koop en die gaat nog eens -30%, dan heb ik een groter probleem en dat zijn toch munten waar ik er doorgaans meer van heb dan bijv. DGD.

Ik denk dat ik overigens ook een gokje ga nemen met QTUM, die is de afgelopen weken nog 35 cent extra gedaald en is één van de munten die het hardst is gedaald. Voor 181 Dollar heb je er 100, de ATH was 100 Dollar per stuk. Die 181 Dollar doen geen pijn, de ATH waarde van 10.000 Dollar die het op kan brengen is prachtig :)

ICX staat ook tussen de hardste dalers, maar wordt niet ondersteund door Exodus en zou ik dus een aparte wallet voor moeten installeren, daar ga ik niet aan beginnen. ZEC is een andere enorme daler (https://athcoinindex.com/) en wordt natuurlijk door Coinbase en ook door Exodus ondersteund, maar, die heeft zijn prijs niet mee als je kijkt naar nieuwe instappers.

Afijn, de komende tijd koop ik hier steeds iets van bij, is het weg dan is dat jammer, als we weer naar de ATH's of beyond gaan, dan betaal ik mijn huis volledig af :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

deppenboks schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:08:
HOT is geen classic pump en dump cointje.

[...]
Owh jeetje... waar hebben we dit eerder gezien? _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tias86
Turbo-Puppy schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:23:
[...]

Owh jeetje... waar hebben we dit eerder gezien? _O-
Neem gewoon even die tientallen uren "footage'' over HOT Holochain Holyfuel en een dynamic supply door ben je weer op de hoogte :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

3000 btc verplaatst naar binance.. hold on !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Bever! schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:33:
@PilatuS gaat HOT kopen , maak je niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:42
De punt in de charts lijkt wel klein te worden nu. Zou me niet verbazen als we vanavond nog een break out zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:25:
ZIL vind ik ook erg jammer inderdaad. Rond de 500 is nog wel belangrijke support die maanden terug gaat. Zakt ie daar doorheen wordt het nog veel erger vermoed ik. Helemaal als BTC niet wil.

Aan de andere kant wel weer dat sell the news nog steeds geldig is, voor welke munt dan ook of wanneer dan ook. Had ook wat hoop dat ie dit niet zou gaan doen, maar erg jammer dat ie het toch wel doet.
exact. waar ik/we op stijging vanaf de 550 hadden gehoopt was de stijging volgens mij de reactie op het main gebeuren.... en nu dus weer terug naar het begin..
hij komt wel weer, maar ik hoop dat dat is voordat ik met verlies dump.
dus als btc en hot en pundix nu hun beste beentje voor zetten, dan kan ik zil gewoon nog even verzamelen..
misschien nog een btc btt nemen.. de kans dat hij naar 26 sat gaat is groter dan dat hij naar 0 sat gaat...
:) :) :) :)
maar dan zit ik wel in de hold modus... weinig speel en trade ruimte.... nog een paar nachtjes over slapen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
tias86 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:26:
[...]

Neem gewoon even die tientallen uren "footage'' over HOT Holochain Holyfuel en een dynamic supply door ben je weer op de hoogte :+
Kan je doen inderdaad. Hoeft niet hoor. Ga maar lekker gokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahara
Bever! schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:33:
Hopelijk gaat ie er een zooitje ZIL van kopen. Die kan wel wat buy pressure gebruiken nu dat het team van Zilliqa aan het feesten is en zich niet bekommerd om effe een retweetje te doen van die Binance AMA vote. Het is met geen pen te beschrijven hoe triest het gesteld is met het marketing inzicht van Zilliqa, nu dat ze gratis publiciteit kunnen krijgen maar niet eens de moeite nemen om ff een retweetje te doen :r.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tias86
deppenboks schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:41:
[...]

Kan je doen inderdaad. Hoeft niet hoor. Ga maar lekker gokken.
Ik copytrade @pilatus dus dan is het geen gokken ;)

Maar zonder gekheid genoeg whitepapers en beloftes gelezen, ben er klaar mee.

Heb mij afgelopen jaar ingekocht in een paar projecten waar ik wat in zie, en we gaan het zien.

[ Voor 26% gewijzigd door tias86 op 02-02-2019 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Sahara Valt mij ook tegen idd. Ik heb vanochtend ook voor ZIL gestemd, maar, ik blijf er nog mooi even van vandaan.

ADA heeft bijvoorbeeld ook niets met marketing en gaat puur voor de techniek, MAAR, Charles had zeker zoiets geretweet al is het maar om zijn meesterlijke coin onder de aandacht te brengen, de waarde op exchanges interesseert hem weinig. Wel is het natuurlijk zo dat als bijv. ADA veel waard is/wordt, er vanzelf aandacht heen gaat en daar zijn zij ook bij gebaat.

Is er nu trouwens al duidelijkheid over de TPS van Zilliqa? Maken ze hun beloftes waar? Of is dat nog niet bekend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Taro schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:47:
@Sahara Valt mij ook tegen idd. Ik heb vanochtend ook voor ZIL gestemd, maar, ik blijf er nog mooi even van vandaan.

ADA heeft bijvoorbeeld ook niets met marketing en gaat puur voor de techniek, MAAR, Charles had zeker zoiets geretweet al is het maar om zijn meesterlijke coin onder de aandacht te brengen, de waarde op exchanges interesseert hem weinig. Wel is het natuurlijk zo dat als bijv. ADA veel waard is/wordt, er vanzelf aandacht heen gaat en daar zijn zij ook bij gebaat.

Is er nu trouwens al duidelijkheid over de TPS van Zilliqa? Maken ze hun beloftes waar? Of is dat nog niet bekend?
Netwerk zit nog in bootstrap modus. Worden pas bij de epoch 313 transacties verwerkt. Ter opbouw van de hashrate en veiligheid van het netwerk

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

tias86 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:26:
[...]

Nah, ik laat dit millionairsschap aan me voorbij gaan, bespaar me “tientallen uren” eerste klas komedie, en ga gewoon zeggen dat HOT nog voor het 2020 is zich heeft mogen aansluiten bij de eindeloos lange lijst shitcoins en binnen 2 jaar van nu een mooie listing heeft op deadcoins.

Draai al een jaar of 10 mee nu, dit grapje trap ik niet meer in. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
Taro schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:47:

Zover ik het weet is er niet zoveel extra bekend geworden omtrent die TPS (in testnet was het iets van 2500 per seconde). Mainnet is net sinds 31 januari actief, maar heeft nu wat last van bugs, blocks die niet vloeiend doorlopen. Ik heb ZIL in bezit, maar als ie door de 500 zakt kan het hard gaan. Weet niet of ik wil meegenieten van die daling. Qua academische achtergrond is het dik in orde met ZIL, maar zoals vaker met die academici schort het aan de public relations. Maar ja misschien worden ze nog op tijd wakker om die tweet door te tweeten. Of misschien hebben ze gewoon geen zin om nog een keer een AMA te doen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Taro schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:32:

Van de week zag ik al iemand langskomen die er een paar heeft ingeslagen, ik denk dat ik dat ook maar ga doen. 10 stuks heb je nu voor 158 Dollar, dat als hij ooit de ATH weer aantikt 6.000 Dollar waard is, een mooi rendement lijkt me. Met een supply van 2 miljoen stuks zie ik dat wel zitten.

Hold hier ook iemand DGD? Je hoort er verder weinig over.
Die houd ik ook nog steeds in de gaten :P Het is zo jammer dat het orderboek bij DGD zo ontzettend dun is. Stel dat je er 50 wilt kopen dazet je al gelijk een dikke buywall neer. Je moet dus een limit order invoeren en hopen dat die wordt aangetikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Ik hoop dat ZIL snel bij coinbase komt.........
ze blazen ook niet hoog van de toren.....

geef ze tijd........

[ Voor 41% gewijzigd door sourcecode op 02-02-2019 23:01 ]

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
ggj87 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:57:
[...]

Die houd ik ook nog steeds in de gaten :P Het is zo jammer dat het orderboek bij DGD zo ontzettend dun is. Stel dat je er 50 wilt kopen dazet je al gelijk een dikke buywall neer. Je moet dus een limit order invoeren en hopen dat die wordt aangetikt.
Daarom heb ik ook gewoon een market order uitgevoerd met die 10 stuks. Wil je er 50 kopen, dan zou ik er kleinere limit orders van maken en zo af en toe 5 stuks via een market order kopen.

Wacht je nog lang af, of schaf je ze ook binnenkort aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tias86
Turbo-Puppy schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:55:
[...]

Nah, ik laat dit millionairsschap aan me voorbij gaan, bespaar me “tientallen uren” eerste klas komedie, en ga gewoon zeggen dat HOT nog voor het 2020 is zich heeft mogen aansluiten bij de eindeloos lange lijst shitcoins en binnen 2 jaar van nu een mooie listing heeft op deadcoins.

Je trapt nu een hele berg tweakers op de tenen dat begrijp je wel he :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Taro schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:00:
[...]

Daarom heb ik ook gewoon een market order uitgevoerd met die 10 stuks. Wil je er 50 kopen, dan zou ik er kleinere limit orders van maken en zo af en toe 5 stuks via een market order kopen.

Wacht je nog lang af, of schaf je ze ook binnenkort aan?
Ik zat er al naar te kijken in de dip van 3.8-4k maar uiteindelijk niet gekocht vanwege het dunne orderboek van slechts enkele DGD'tjes per keer. Achteraf is het makkelijk praten en was het natuurlijk beter om een (paar) limit orders in te voeren en te wachten tot die werden geraakt, maar met zo'n dun orderboek vind ik het wat moeilijker om te kopen/verkopen. Ook tijdens de stijgingen naar 6k waren het allemaal dikke pumps doordat mensen een market buy deden, maar die waren eigenlijk niet eens zo heel groot. Handelt dan niet zo lekker, al had je uiteraard goed kunnen verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:55:
[...]

Stel nou dat we overduidelijk een bodem hebben gevonden, waar ga je dan instappen? Behalve Litecoin cash natuurlijk :+

Nog specifieke pareltjes op het oog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

tias86 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:06:
[...]

What else is new :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

tias86 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:06:
[...]

Moeten ze maar niet van die lange tenen hebben. }:|

Op lange tenen gaan staan op tweakers is niet alleen onvermijdelijk, maar ook noodzakelijk. :+

[ Voor 16% gewijzigd door twain4me op 02-02-2019 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tias86
Check deze gelikte video van Blockport https://vimeo.com/313793948

New Digital Economy FTW

Vind de huidige move om nu ook een STO te gaan doen beetje verwarrend, je krijgt een token conflict naar mijn idee aangezien je nu op 2 tokens kan speculeren. Op BPT en BSP

BPT de utility token oa om tradingfee s met 50% naar beneden te krijgen dat is een goede utility voor BPT maar minder voor BPS aangezien dat de winst voor Blockport verminderd en dus minder winst uitkering op BSP.
Terwijl er wat met BSP opgehaald word voor expansie kan zorgen en verdere groei van Blockport en dus ook weer voor BPT en BSP positief is, en ze doen ook buybacks van BPT met een percentage van wat opgehaald word met BSP. Dus stel ik koop nu BSP betaal je weer een x percentage om je eigen tokens te kopen ofzo.

Snap je

Volgens hun kunnen de twee tokens prima naast elkaar leven, ben een beetje sceptisch wat dat betreft.

Succes of niet van de STO zal het verder uitwijzen.

[ Voor 87% gewijzigd door tias86 op 02-02-2019 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:06:
[...]

Stel nou dat we overduidelijk een bodem hebben gevonden, waar ga je dan instappen? Behalve Litecoin cash natuurlijk :+

Mhm... een mooie berg DGD wil ik in bezit en vooral vergeten dat ik ze heb. (Pre-loss taken zeg maar) en LTC koop ik me 70% op in rond de 20 en een reserve laat ik staan voor als we echt onderuit gaan, dus die 30% zal rond ver onder de 10 moeten gebeuren.

Het goede nieuws is, de eerste 70% op 20 geeft me een bag die ca. 10% groter is dan ik had op het hoogtepunt. oOo Op zich zelf heeft de hele (enigszins noodgedwongen) tactiek tot op heden goed uitgepakt.... althans, in lijn der verwachting van waar ik nu zou staan als ik nooit verkocht had. Het extratje is dan de reden dat ik ze moest verkopen. Per saldo nu 100% winst dus. (Geluk blijkt inderdaad met de domme te zijn) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:22
toilet_paper schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:39:
De punt in de charts lijkt wel klein te worden nu. Zou me niet verbazen als we vanavond nog een break out zien.
break out BTC? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd ik zeg moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
5 Dollar breakout nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reverse moon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tias86
Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:06:
[...]

Krijg toch steeds meer het gevoel dat cryptosletje bezig is met een comeback na zulke reacties :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:31:
[...]

Mhm... een mooie berg DGD wil ik in bezit en vooral vergeten dat ik ze heb. (Pre-loss taken zeg maar) en LTC koop ik me 70% op in rond de 20 en een reserve laat ik staan voor als we echt onderuit gaan, dus die 30% zal rond ver onder de 10 moeten gebeuren.

Het goede nieuws is, de eerste 70% op 20 geeft me een bag die ca. 10% groter is dan ik had op het hoogtepunt. oOo Op zich zelf heeft de hele (enigszins noodgedwongen) tactiek tot op heden goed uitgepakt.... althans, in lijn der verwachting van waar ik nu zou staan als ik nooit verkocht had. Het extratje is dan de reden dat ik ze moest verkopen. Per saldo nu 100% winst dus. (Geluk blijkt inderdaad met de domme te zijn) :+
Haha ja het is inderdaad best mooi gelopen voor je.

Ik wil ook niet weten wat er was gebeurd wanneer je wel alles vastgehouden had.
Aangezien de .jpg's met galgen en stropjes destijds al geen uitzondering waren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:22
Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:03:
[...]

Haha ja het is inderdaad best mooi gelopen voor je.

Ik wil ook niet weten wat er was gebeurd wanneer je wel alles vastgehouden had.
Aangezien de .jpg's met galgen en stropjes destijds al geen uitzondering waren :+
Jaaaapio! Lang geleden maat. Nog mooie winsten kunnen maken? Hee hee heeeey _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

tias86 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:02:
[...]

Krijg toch steeds meer het gevoel dat cryptosletje bezig is met een comeback na zulke reacties :+
Gotta catch them all he. 7(8)7

Nee mochten we echt nog een stuk lager gaan dan gooi ik er nog wat centen in.

Maar je weet, ik zit hier wat stoer te doen met de grote jongens terwijl ik echt een bedrag van een 13jarige in heb zitten. Een euro of 8/900?

Als ik nu voor 250 bijkoop verdubbel ik m'n pf.

Dusja mij boeit het allemaal niet zo superveel wat er gaat gebeuren :+ Ik ben ook niet die jongen die zijn huis afbetaald bij nieuwe ATH :+

Als je voor een Holotoken geboren bent bereik je nooit een Bitcoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:24
Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:11:
[...]

Gotta catch them all he. 7(8)7

Maar je weet, ik zit hier wat stoer te doen met de grote jongens terwijl ik echt een bedrag van een 13jarige in heb zitten. Een euro of 8/900?

Als ik nu voor 250 bijkoop verdubbel ik m'n pf.

Dusja mij boeit het allemaal niet zo superveel wat er gaat gebeuren :+ Ik ben ook niet die jongen die zijn huis afbetaald bij nieuwe ATH :+

Als je voor een Holotoken geboren bent bereik je nooit een Bitcoin.
Haha dat is eerlijk van je. Ik zie soms wel eens van die opschepperige berichten van mensen van wie het portfolio met 30 procent is gestegen in een dag. Zegt allemaal niet zo veel als het om een klein bedrag gaat, en is wel eens frustrerend als je er zelf vuistdiep in zit.

Achja, uiteindelijk hoop ik dat elke cryptobroeder tezijnertijd z´n winst pakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:11:
[...]

Jaaaapio! Lang geleden maat. Nog mooie winsten kunnen maken? Hee hee heeeey _/-\o_
Winst? Owja toen vlak voor Bitcoin van 6k naar 3k stortte had ik nog een leuke trade :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:11:
[...]

*hand geven doet* oOo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

PHPResource schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:14:
[...]

Haha dat is eerlijk van je. Ik zie soms wel eens van die opschepperige berichten van mensen van wie het portfolio met 30 procent is gestegen in een dag. Zegt allemaal niet zo veel als het om een klein bedrag gaat, en is wel eens frustrerend als je er zelf vuistdiep in zit.

Achja, uiteindelijk hoop ik dat elke cryptobroeder tezijnertijd z´n winst pakt
In mijn geval heb ik de eerste regel heel serieus genomen, investeer nooit meer dan je bereidt bent te verliezen. En dat heeft (achteraf) goed uitgepakt.

Ik had destijds ook geen flauw idee waar ik mee bezig was (nu nog steeds niet), inkopen rond ATH voor de lange termijn. Traden was ook niet mijn ding, het is al een wonder dat ik die meuk naar binance krijg.

Maar toch vind ik het nog steeds leuk om wat mee te prutsen, en ook wel interessant vanuit het anarchistische oogpunt.

Het rijk worden gaat hem niet worden met mijn bedragje, maar heb wel wat coins die hopelijk nog wat leuks gaan laten zien in de toekomst, en dan haal ik een mooie 4e hands skoda en een goeie biefstuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PHPResource schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:14:
portfolio met 30 procent is gestegen in een dag. Zegt allemaal niet zo veel als het om een klein bedrag gaat,
ik vind een % bericht juist het duidelijkst .
ik kan ook zeggen dat ik 1000 euro heb verdiend vandaag... nu als ik maar 2k heb is dat veel..
als ik 100k had dan is het een peulschil,

mocht ik een keer een stijging hebben dan doe ik het in % stijging, 10% blijft 10% ondanks de waarde er achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb er ook wel wat centen in zitten. best veel. Maar ik ga niet bedragen noemen. Is gewoon niet slim om te doen. En daarnaast ook totaal irrelevant.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:24
Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:32:
[...]

ik vind een % bericht juist het duidelijkst .
ik kan ook zeggen dat ik 1000 euro heb verdiend vandaag... nu als ik maar 2k heb is dat veel..
als ik 100k had dan is het een peulschil,

mocht ik een keer een stijging hebben dan doe ik het in % stijging, 10% blijft 10% ondanks de waarde er achter.
Natuurlijk, maar het wordt mijns inziens misbruikt. Overdreven blije emoticons bij een stijging van 20% op een bedrag van 100 euro vind ik gewoon niet representatief.

Aan de andere kant kan een geldsom van 100 euro, voor iemand ook gewoon als een flink bedrag worden gezien, en dat respecteer ik volledig.

@DAMAGE mee eens, en dat probeer ik ook zeker niet uit te lokken.

[ Voor 4% gewijzigd door PHPResource op 03-02-2019 00:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:33:
Maar ik ga niet bedragen noemen.
wanneer mijn lambo binnen is maak ik een foto,,,
dan is de waarde in elk geval lambo+ geweest.
Pagina: 1 ... 29 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!