Die vergelijking met de internetbubbel gaat toch juist wel op? Daar waren ook ladingen shitcoins die enorm gehypt werden en op een gegeven moment ten onder gingen, maar een paar van die bubble bedrijfjes hebben we nu nog steeds dagelijks mee te maken.PilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:28:
[...]
Genoeg mensen zeggen dat heel crypto vergelijkbaar is met de internetbubbel of tulpenmanie, maar daar ben ik het dan weer niet mee eens
Dat lijkt mij ook beter, een soort reset.PilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:49:
[...]
Een altcoin winter lijkt mij eigenlijk wel goed voor de lange termijn. Op dit moment gaat eigenlijk alles nog wel mee omhoog als BTC dat doet. Voor de lange termijn denk ik dat zoiets als dit goed is: BTC doet de komende 6 maanden geen 5k of hoger. Nog één dikke drop, misschien meer en dan veel sideways net zoals in 2015. In die tijd kunnen altcoins mooi dood gaan zodat wanneer BTC wel wat gaat doen de hele shitshow niet meer mee gaat en geld wat anders daar heen gaat naar BTC gaat en een handjevol andere goede munten. Niet echt een leuk vooruitzicht voor de komende tijd, maar ik denk dat als zoveel mogelijk altcoins naar de shit gaan dat alleen maar goed is voor de lange termijn. Liever al het nieuw geld in 20 coins dan in 200 coins zegmaar
Je hebt wat projecten die een real world vraag naar het token creeren.
Als die een beetje doorbreken is ook alleen maar mooi, aangezien er dan geld vanuit het project zelf gegenereerd word en terugvloeit naar de holder. En dus een verse continue stroom FIAT de markt in.
Ehm... Ja, inderdaadanboni schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:53:
[...]
Die vergelijking met de internetbubbel gaat toch juist wel op? Daar waren ook ladingen shitcoins die enorm gehypt werden en op een gegeven moment ten onder gingen, maar een paar van die bubble bedrijfjes hebben we nu nog steeds dagelijks mee te maken.
Daar was de opwaartse correctie alweer van HOT. Nog mooi even wat extra coins in kunnen slaan vandaag. Laat maar vliegen dat kreng
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Is er wel eens onderzocht hoeveel nieuwe mensen er de laatste tijd nog instappen in dit hele BTC gebeuren?
Of zijn het alleen nog maar de oude groep traders die aan het afwachten zijn of ze hun investering nog terug kunnen krijgen?
Of zijn het alleen nog maar de oude groep traders die aan het afwachten zijn of ze hun investering nog terug kunnen krijgen?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik zie het meer als een deadcat en ABC correctie. Heb wel even meegelift en weer verkocht voor een paar tientjes winst. Alleen er in blijven zitten in de hoop dat ie verder blijft stijgen ? Denk dat mijn ballen daar te klein voor zijn ofzoDAMAGE schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 01:02:
Daar was de opwaartse correctie alweer van HOT. Nog mooi even wat extra coins in kunnen slaan vandaag. Laat maar vliegen dat kreng
Als je dit topic als graadmeter pakt dan zijn er zo goed als 0 nieuwe instappers. In de tijd dat alles omhoog ging kwamen er iedere dag wel nieuwe mensen en nieuwe accounts bij die gingen kopen, maar nu zou ik niet weten of we de laatste 2 weken ook maar één iemand hier gehad hebben. De meeste mensen die instappen hebben wel wat vragen, maar ik heb die vragen niet gezien. Zegt natuurlijk niets over wat er precies gebeurt op de hele wereld, maar ik denk dat het best iets zegt.Yaksa schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 01:08:
Is er wel eens onderzocht hoeveel nieuwe mensen er de laatste tijd nog instappen in dit hele BTC gebeuren?
Wat betreft dat: Afwachten zijn of ze hun investering nog terug kunnen krijgen. Er lopen hier genoeg mensen rond die nog dik in de plus staan of anders traden en in deze bearmarket geld verdienen. Hoewel er zeker genoeg mensen zijn die flink in de min staan is dat zeker niet voor iedereen zo. Los van dat denk ik dat de mensen die hier nu nog zitten ook de mensen gaan zijn die dik in de plus staan voor de volgende groep komt die wil instappen wanneer de boel weer aantrekt, ook al staan ze nu misschien in de min.
Zolang je maar 'shitcoin' bedoelt vind ik het best.. Maar projecten als ETH, ADA, XLM, IOTA, daar heb ik echt vertrouwen in.. Hoop dat de 'mensheid' dat ook ziet.. Geen shilltalk, gewoon geloof in de technieken en de communities er achter..PilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:49:
[...]
Een altcoin winter lijkt mij eigenlijk wel goed voor de lange termijn. Op dit moment gaat eigenlijk alles nog wel mee omhoog als BTC dat doet. Voor de lange termijn denk ik dat zoiets als dit goed is: BTC doet de komende 6 maanden geen 5k of hoger. Nog één dikke drop, misschien meer en dan veel sideways net zoals in 2015. In die tijd kunnen altcoins mooi dood gaan zodat wanneer BTC wel wat gaat doen de hele shitshow niet meer mee gaat en geld wat anders daar heen gaat naar BTC gaat en een handjevol andere goede munten. Niet echt een leuk vooruitzicht voor de komende tijd, maar ik denk dat als zoveel mogelijk altcoins naar de shit gaan dat alleen maar goed is voor de lange termijn. Liever al het nieuw geld in 20 coins dan in 200 coins zegmaar
Daarom zeg ik ook 20 coinsMarthusiast schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 01:24:
[...]
Zolang je maar 'shitcoin' bedoelt vind ik het best.. Maar projecten als ETH, ADA, XLM, IOTA, daar heb ik echt vertrouwen in.. Hoop dat de 'mensheid' dat ook ziet.. Geen shilltalk, gewoon geloof in de technieken en de communities er achter..
Voor XLM zie ik het voorlopig trouwens niet echt goed gaan. Een slechte run omhoog bij de BTC low. Verder zo'n beetje als eerste coin een nieuwe low maken terwijl BTC nog boven zijn low zit. XLM lijkt echt aan het doodbloeden te zijn gegaan. Kijk maar eens naar XLM op de daily

@PilatuS ik denk dat we nog wel wat kunnen stijgen, er wordt aardig ingeslagen op het moment. Lijkt of HOT weer haar oude weg wil herpakken nadat mensen winst hebben genomen..
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Misschien wel ja. Ik trek altijd even een lijntje op de 4u chart. Support op 930 tot 960 in ETH. Daar bounced ie ook netjes, maar weerstand op 1160 tot 1230. Voor mij is boven de 1230 pas weer interessant als ie dus oude weerstand kan breken. Bij een coin die meer dan 150% heeft gedaan is een dikke deadcat ook normaal en wil ik meer zien om vertrouwen te hebben voor een instap voor langere tijd dan wat ik nu zie.DAMAGE schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 01:41:
@PilatuS ik denk dat we nog wel wat kunnen stijgen, er wordt aardig ingeslagen op het moment. Lijkt of HOT weer haar oude weg wil herpakken nadat mensen winst hebben genomen..
Klopt @PilatuS , vwb XLM.. Geen idee waarom eigenlijk, dus mooie kans om bij te kopen ;-)
Los van dat ik van de laatste zin helemaal niks begrijp snap ik wel dat mensen die nieuw zijn op dit forum niet instappen.Als je dit topic als graadmeter pakt dan zijn er zo goed als 0 nieuwe instappers. In de tijd dat alles omhoog ging kwamen er iedere dag wel nieuwe mensen en nieuwe accounts bij die gingen kopen, maar nu zou ik niet weten of we de laatste 2 weken ook maar één iemand hier gehad hebben. De meeste mensen die instappen hebben wel wat vragen, maar ik heb die vragen niet gezien. Zegt natuurlijk niets over wat er precies gebeurt op de hele wereld, maar ik denk dat het best iets zegt.
Wat betreft dat: Afwachten zijn of ze hun investering nog terug kunnen krijgen. Er lopen hier genoeg mensen rond die nog dik in de plus staan of anders traden en in deze bearmarket geld verdienen. Hoewel er zeker genoeg mensen zijn die flink in de min staan is dat zeker niet voor iedereen zo. Los van dat denk ik dat de mensen die hier nu nog zitten ook de mensen gaan zijn die dik in de plus staan voor de volgende groep komt die wil instappen wanneer de boel weer aantrekt, ook al staan ze nu misschien in de min.
Het hele jargon wat hier gebruikt wordt is namelijk niet te begrijpen voor instappers.
Voor mij is het in ieder geval abacadabra en daardoor onaantrekkelijk om er ook maar een cent (ken je hem nog?) in te stoppen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Tnx, but no tnxMarthusiast schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 01:53:
Klopt @PilatuS , vwb XLM.. Geen idee waarom eigenlijk, dus mooie kans om bij te kopen ;-)
Laat XLM maar laten zien dat ie deze vrij val kan laten stoppen en niet nog eens door de helft gaat. BTC -1.3%, ETH -3.6%, LTC -1.9% en dan XLM -7.5%

Met die laatste zin zeg ik dat ik denk dat sowieso BTC wel weer omhoog gaat. Dit is de 5e grote 85+% correctie en de vorige keren is ie ook weer terug gegaan naar een nieuwe ATH (All time high). Ik denk dat dit weer gaat gebeuren ook al snap ik dat genoeg mensen het niet zo zien.Yaksa schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 01:57:
[...]
Los van dat ik van de laatste zin helemaal niks begrijp snap ik wel dat mensen die nieuw zijn op dit forum niet instappen.
Het hele jargon wat hier gebruikt wordt is namelijk niet te begrijpen voor instappers.
Voor mij is het in ieder geval abacadabra en daardoor onaantrekkelijk om er ook maar een cent (ken je hem nog?) in te stoppen.
Dat nieuwe mensen het niet begrijpen snap ik prima, maar daarvoor kan je iets leren. Er was ooit een moment dat je ook niet kon schrijven en blijkbaar is dat leren gelukt
Dat je er geen cent in wil stoppen snap ik dat prima, maar dan snap ik niet wat je in dit topic doet. Er komen wel vaker mensen langs die heel crypto maar BS vinden en dat snap ik ook wel, maar waarom ze dan hier gaan posten snap ik dan weer niet. Als ze langskomen om te zeggen dat crypto een bubbel is die naar 0 gaat dan is het en geval van spuit518. De mensen die in dit topic zitten zijn hier omdat ze wel iets in crypto zien.
Dat je er geen cent in wil steken snap ik dus ook prima, want het is ook een groot risico. Toch denk ik dat als je nu 1 BTC zou kopen en dan 5 jaar wacht je heel blij zou zijn dan je dit hebt gedaan. Maar dat is mijn mening als iemand die BTC ziet als digitaal goud en weet dat het al zo enorm veel heeft overleefd en gelooft dat het ook dit zal overleven en sterker terug zal komen.
Eh @PilatuS , eens, uiteraard even wachten waar XLM strandt voor bij te kopen.., wist al dat ik je dat niet uit hoefde te leggen ;-)
[ Voor 22% gewijzigd door Marthusiast op 01-02-2019 02:12 ]
Het ziet er ineens ook weer zwaar bearish uit nu voor alles. BTC deed een bounce die leek te gaan lukken. Die lukt niet en nu weer terug naar de 3.4k. Tegelijk doet iets als ETH en XRP een flinke dump tegenover BTC en dat ziet er slecht uit voor het geheel.
Ik ben een wannabe daytrader (die het niet gaat proberen) dus ik kijk alleen naar langere termijnen dan vandaag of afgelopen week. Als hodler zie ik de risico's om in crypto te blijven. Maar op lange termijn zie ik dat we ons NU geen zorgen hoeven te maken.. Tja.. Gelijk hebben bestaat niet EN het is ook nog een kwestie van perceptie.. Maar probeer de gedachtengang van de trader wel te volgen hoor, interessant!
Tja, dan zou ik toch liever investeren in echt goud. Dat rendeert een pietsie beter en is wat stabieler. Geloof in een munt die niet echt bestaat lijkt mij toch wat onstabieler.PilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 02:04:
[...]
Dat nieuwe mensen het niet begrijpen snap ik prima, maar daarvoor kan je iets leren. Er was ooit een moment dat je ook niet kon schrijven en blijkbaar is dat leren gelukt
Dat je er geen cent in wil steken snap ik dus ook prima, want het is ook een groot risico. Toch denk ik dat als je nu 1 BTC zou kopen en dan 5 jaar wacht je heel blij zou zijn dan je dit hebt gedaan. Maar dat is mijn mening als iemand die BTC ziet als digitaal goud en weet dat het al zo enorm veel heeft overleefd en gelooft dat het ook dit zal overleven en sterker terug zal komen.
Kun je doen inderdaadYaksa schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 02:36:
[...]
Tja, dan zou ik toch liever investeren in echt goud.
BTC is van centen naar meer dan 3000 gegaan in 10 jaar tijd dus ietjes beter dan goudDat rendeert een pietsie beter en is wat stabieler.
Dan bestaat deze post ook niet en je bankrekening ook nietGeloof in een munt die niet echt bestaat lijkt mij toch wat onstabieler.
Verwijderd
Totdat ze een ader ontdekken van hier tot tokio. Dan zakt de prijs ook weer in elkaar, of als een land zijn goud dumpt (wat momenteel weinig gebeurd omdat juist de dollar zwak staat als wereldmunt).Yaksa schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 02:36:
[...]
Tja, dan zou ik toch liever investeren in echt goud. Dat rendeert een pietsie beter en is wat stabieler. Geloof in een munt die niet echt bestaat lijkt mij toch wat onstabieler.
Wat bitcoin betreft: het is geen fysieke munt die je vast kunt houden maar daarom niet minder 'echt'. Sinds goudstandaard is losgekoppeld stelt geen enkele valuta nog een fuck voor.
Als heel Nederland in 1 keer zijn geld van de bank zou trekken zou het hele systeem als een kaartenhuis in elkaar donderen.
Het is 1 grote leugen waarin je leeft. Maar gelukkig ben je goed geprogrammeerd.
Zo de ochtendploeg neemt het weer over. Licht groen op de borden laten we hopen dat het zo blijft. Het hoeft echt geen 20% per dag te zijn, teken ook al voor 0.5
Lekker diep zo om 04:19. Net wakker of nog steeds wakker?Verwijderd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 04:19:
[...]
Totdat ze een ader ontdekken van hier tot tokio. Dan zakt de prijs ook weer in elkaar, of als een land zijn goud dumpt (wat momenteel weinig gebeurd omdat juist de dollar zwak staat als wereldmunt).
Wat bitcoin betreft: het is geen fysieke munt die je vast kunt houden maar daarom niet minder 'echt'. Sinds goudstandaard is losgekoppeld stelt geen enkele valuta nog een fuck voor.
Als heel Nederland in 1 keer zijn geld van de bank zou trekken zou het hele systeem als een kaartenhuis in elkaar donderen.
Het is 1 grote leugen waarin je leeft. Maar gelukkig ben je goed geprogrammeerd.
Rookworst zonder r is ook worst.
Wanneer bestaat een valuta volgens jou?Yaksa schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 02:36:
[...]
Tja, dan zou ik toch liever investeren in echt goud. Dat rendeert een pietsie beter en is wat stabieler. Geloof in een munt die niet echt bestaat lijkt mij toch wat onstabieler.
Ook jij bedankt voor een reactie! Het domme wat ik gedaan heb is ze verkeerd uitlijnen. Dus van links naar rechts in plaats van rechts naar links.Kain_niaK schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:46:
[...]
De SHA256SSUMS.asc file zowel in the torrent als van de website hebben voor bitcoin-0.17.1-win64.zip
de SHA256 hash "1abbe6aa170ce7d8263d262f8cb0ae2a5bb3993aacd2f0c7e5316ae595fe81d7"
Weet je zeker dat je goed gekeken hebt?
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ah right. Sorry, soms linkt de guide naar andere websites en ben ik het spoor soms een beetje bijster.DaCoTa schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:03:
@carebaer De guide zegt het volgende:
[...]
Dat lijkt me toch duidelijk?
Als je geen mogelijkheid hebt om het op een andere computer te doen, dan kan de Raspberry het ook wel maar duurt gewoon een tijd. Hoe lang is moeilijk te zeggen want de laatste versie van Bitcoin core is behoorlijk wat sneller geworden, maar houd rekening met minimaal een aantal dagen tot een week of twee.
Wat ik misschien wel kan doen.. Mijn HDD van mijn Windows PC is zo'n 230 GB groot. Dus kan ik toch de eerste 230 GB van de Bitcoin blockchain naar binnen harken en de rest laten synchroniseren via de Raspberry?
Ik heb overigens wel in zijn totaal meer dan 250 GB beschikbaar op mijn Windows PC. Namelijk die 230 GB HDD en heb ook nog ruimte op mijn tweede SSD. Misschien kan ik één partitie maken verdeeld over die twee harde schijven.
Ik zou hem sowieso gewoon starten op de Windows PC, alles wat je daar al gedaan heb scheelt werk voor de Raspberry. Wel op de schijfruimte letten en niet door laten lopen tot hij echt helemaal vol is, dat zou wel eens mis kunnen gaan. Als je hem tot 200GB oid laat doorlopen, ben je al heel ver. Dan is het misschien nog een paar dagen om het af te maken op de Raspberry.GrazendeKoe schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:10:
[...]
Ah right. Sorry, soms linkt de guide naar andere websites en ben ik het spoor soms een beetje bijster.
Wat ik misschien wel kan doen.. Mijn HDD van mijn Windows PC is zo'n 230 GB groot. Dus kan ik toch de eerste 230 GB van de Bitcoin blockchain naar binnen harken en de rest laten synchroniseren via de Raspberry?
Ik heb overigens wel in zijn totaal meer dan 250 GB beschikbaar op mijn Windows PC. Namelijk die 230 GB HDD en heb ook nog ruimte op mijn tweede SSD. Misschien kan ik één partitie maken verdeeld over die twee harde schijven.
En daar is de volgende ICO op Binance:
https://support.binance.com/hc/en-us/articles/360022556372
https://info.binance.com/en/research/FET-2019-01-31.html
Fetch is geen nieuw project en hebben al geld opgehaald in een eigen ICO met bonussen tot 300%. Ik zou er mee oppassen.TuutjDrie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:08:
En daar is de volgende ICO op Binance:
Ja ik zie het. Reden van deze nieuwe ronde is: het geld is bijna op:GrazendeKoe schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:09:
[...]
Fetch is geen nieuw project en hebben al geld opgehaald in een eigen ICO met bonussen tot 300%. Ik zou er mee oppassen.
"Token Governance & Use of Funds
As of 1st December 2018, Fetch.AI has used approximately 85% of SAFT funds according to the allocations below:
10% Partnerships
10% Marketing
25% Team
45% Development
5% Professional services
5% Misc"
Een grandioze 45% is naar ontwikkeling gegaan (en 25% teamkosten anders dan ontwikkeling, lekkere moneygrab).
Binance heeft overigens ook stilletjes directe stortingen via creditcards geïntroduceerd. Ze maken trouwens melding van "debitcards and creditcards", maar voorlopig lijkt het erop dat ze alleen Mastercard en VISA accepteren.
[ Voor 14% gewijzigd door BTC100K2021 op 01-02-2019 11:27 ]
Iedereen weer aan boord van de HOT trein? BTT stille dood gestorven. Heb gekocht en mijn inleg verkocht en nu "gratis" ongeveer 400k BTT.
Maar nu de focus op HOT!
Maar nu de focus op HOT!
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Beste Holoketting,
Na een aantal wilde nachten liet je me de afgelopen dagen een beetje in de kou staan.
Ik dacht dat je me gedumpt had voor een ander, totdat je onze relatie vanmorgen weer groen licht gaf.
Ineens voel ik de vlam weer oplaaien, nu je mijn portfolio wederom zo teder hebt gestreeld.
Wat jij met me doet is met geen pen te beschrijven, je laat mijn hoofd op Holo slaan.
Ik wacht met smacht op nog meer van onze hete avontuurtjes.
Laat je me nu niet meer in de steek?
Groet,
Zwakhand
Na een aantal wilde nachten liet je me de afgelopen dagen een beetje in de kou staan.
Ik dacht dat je me gedumpt had voor een ander, totdat je onze relatie vanmorgen weer groen licht gaf.
Ineens voel ik de vlam weer oplaaien, nu je mijn portfolio wederom zo teder hebt gestreeld.
Wat jij met me doet is met geen pen te beschrijven, je laat mijn hoofd op Holo slaan.
Groet,
Zwakhand
*Jan van Veen Candlelight stem*Weakhand schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:56:
Beste Holoketting,
Groet,
Zwakhand
"Je laat mijn hoofd op Holo slaan"Weakhand schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:56:
Beste Holoketting,
Groet,
Zwakhand
De jan van veen Green Candlelight dan he!
Tjonge jonge....ik probeer wat ETH van Binance naar Coinbase te sturen...Duurt me dat een eeuwigheid zeg
Verwijderd
NachtdienstjeBartvandelaar schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:28:
[...]
Lekker diep zo om 04:19. Net wakker of nog steeds wakker?

Verwijderd
HOLO:Pelox schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:11:
HOLO: Hodl Or Lose Out
Heeft Ongewaardeerde Low Overwonnen
Heb Ons Lifesavings Opgemaakt
Hoop Op Lekkere Onafhankelijkheid
Die HOLO gaat toch niet opnieuw +80% doen in een weekje ?! :-D
Edit:
Deze morgen heb ik wat HOT aangekocht met BTC...Volgens binance was dat toen een +-500 dollar waard...Op dit moment als ik dat zou willen verkopen is dat volgens mijn binanace funds 528 dollar waard. Ga ik echter naar de exchange en wil ik die verkopen terug naar BTC via market...zou het 514 maar zijn ? Van waar dit grote verschil ?
Edit:
Deze morgen heb ik wat HOT aangekocht met BTC...Volgens binance was dat toen een +-500 dollar waard...Op dit moment als ik dat zou willen verkopen is dat volgens mijn binanace funds 528 dollar waard. Ga ik echter naar de exchange en wil ik die verkopen terug naar BTC via market...zou het 514 maar zijn ? Van waar dit grote verschil ?
[ Voor 73% gewijzigd door Rebbelx op 01-02-2019 14:43 ]
Verwijderd
Laten we het eens opsommen om op een nuchtere manier de situatie te bekijken:Rebbelx schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:32:
- Her en der blijken projecten door de mand te vallen, (NEM bijvoorbeeld) waar nog gigantische marktwaarde aanwezig is, logischerwijs zal deze waarde wegvloeien in andere munten;
- HOT heeft het momentum, iedereen die crypto volgt heeft dit opgemerkt;
- Er is voldoende groeiruimte;
- HOT heeft nog geen 'december 2017' run gehad;
- Philakone heeft een gebroken hart en zit aan de drugs;
- Jaapio zit niet in HOT.
Met andere woorden: het hangt van bitcoin af.
De lowcap alts als HOT hebben hun run gedaan. Daarna een flinke correctie en nu weer wat omhoog. Ik zie ze opzich wel meer doen, mits BTC mee wil werken. Ik zie HOT niet nog zo'n run doen als BTC gaat zakken.
Goed veldwerk Jaap van de afdeling Due Diligence, ik ga deze summary aan het board overhandigen.Verwijderd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:42:
[...]
Laten we het eens opsommen om op een nuchtere manier de situatie te bekijken:
- Her en der blijken projecten door de mand te vallen, (NEM bijvoorbeeld) waar nog gigantische marktwaarde aanwezig is, logischerwijs zal deze waarde wegvloeien in andere munten;
- HOT heeft het momentum, iedereen die crypto volgt heeft dit opgemerkt;
- Er is voldoende groeiruimte;
- HOT heeft nog geen 'december 2017' run gehad;
- Philakone heeft een gebroken hart en zit aan de drugs;
- Jaapio zit niet in HOT.
Met andere woorden: het hangt van bitcoin af.
Laten we reëel zijn: er zit vooral bij de alts nog steeds erg veel lucht in de koers. Bijvoorbeeld Cardano die hierboven wordt aangehaald. Is enorm gezakt, maar nog steeds een market cap van 1 MILJARD. Is nog steeds bizar hoog.
Tja we willen de markt schoner hebben maar voorlopig op CMC -> Cryptocurrencies: 2125
het wordt niet minder maar meer
het wordt niet minder maar meer
Prepare for the next ATH
Voor een korte scalp mogelijk wel, maar voor de hold ? Dat iets laag staat geeft niet aan dat het niet lager kan. Een tijd terug nog iemand die dit zei over NEO op 9 dollar. Stel BTC maakt nog een rit omlaag naar bijvoorbeeld onder de 3k, dan weet je wat er met de alts gaat gebeuren. Voor de hold zou ik wat tekens willen zien dat er echt herstel voor langere tijd aan zit te komen en daar zie ik nu nog niets van.Bever! schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:39:
Cardano ziet er ook goed om nu te kopen voor middenlange termijn hodl
Precies kijk maar naar NANO nuPilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:39:
[...]
Voor een korte scalp mogelijk wel, maar voor de hold ? Dat iets laag staat geeft niet aan dat het niet lager kan. Een tijd terug nog iemand die dit zei over NEO op 9 dollar. Stel BTC maakt nog een rit omlaag naar bijvoorbeeld onder de 3k, dan weet je wat er met de alts gaat gebeuren. Voor de hold zou ik wat tekens willen zien dat er echt herstel voor langere tijd aan zit te komen en daar zie ik nu nog niets van.
Prepare for the next ATH
''Even'' voor de lange termijn in alts met een marketcap van honderden miljoenen tot meer dan 1 miljard stappen.
Verwachten mensen dat die alts in deze markt op peil blijven of 10 keer gaan doen?
Begrijp dat niet zo goed eigenlijk, ik verwacht eerder het tegenovergestelde.
Verwachten mensen dat die alts in deze markt op peil blijven of 10 keer gaan doen?
Begrijp dat niet zo goed eigenlijk, ik verwacht eerder het tegenovergestelde.
Als ik naar het grote plaatje kijk.. dus gewoon de 1 jaar kaart bijvoorbeeld zitten we redelijk goed nu hoor. Alles is aan het stabiliseren. Tuurlijk kunnen we omlaag maar het echte grote leed is al geleden.PilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:39:
[...]
Voor een korte scalp mogelijk wel, maar voor de hold ? Dat iets laag staat geeft niet aan dat het niet lager kan. Een tijd terug nog iemand die dit zei over NEO op 9 dollar. Stel BTC maakt nog een rit omlaag naar bijvoorbeeld onder de 3k, dan weet je wat er met de alts gaat gebeuren. Voor de hold zou ik wat tekens willen zien dat er echt herstel voor langere tijd aan zit te komen en daar zie ik nu nog niets van.
Zero.
Dit kon je ook zeggen toen we op de 6k zatenPelox schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:52:
[...]
Als ik naar het grote plaatje kijk.. dus gewoon de 1 jaar kaart bijvoorbeeld zitten we redelijk goed nu hoor. Alles is aan het stabiliseren. Tuurlijk kunnen we omlaag maar het echte grote leed is al geleden.
Edit: Ik zie dit gewoon als mogelijk: https://www.tradingview.c...Descending-Triangle-2200/
Mocht zoiets gebeuren gaan de alts nog een keer -40% of meer doen. Niet dat het hoeft te gebeuren, maar voor ik ga holden wil ik herstel zien, geen flatline die omlaag kan breken.
[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 01-02-2019 17:00 ]
Oke en wanneer zie je herstel? Bij 1 maand higher lows of pas bij 10k? Stel we stijgen een keer goed door richting de 6k.. ook dan kan de boel weer compleet in elkaar storten.PilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:55:
[...]
Dit kon je ook zeggen toen we op de 6k zaten
Edit: Ik zie dit gewoon als mogelijk: https://www.tradingview.c...Descending-Triangle-2200/
Mocht zoiets gebeuren gaan de alts nog een keer -40% of meer doen. Niet dat het hoeft te gebeuren, maar voor ik ga holden wil ik herstel zien, geen flatline die omlaag kan breken.
Zero.
NEM neemt een duik XLM verliest 300 miljoen marketcap in een paar dagen. Niet zo heel lang gelden waren mensen nog blij dat ze NEO voor maar 16 dollar konden kopen.Pelox schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:52:
[...]
Als ik naar het grote plaatje kijk.. dus gewoon de 1 jaar kaart bijvoorbeeld zitten we redelijk goed nu hoor. Alles is aan het stabiliseren. Tuurlijk kunnen we omlaag maar het echte grote leed is al geleden.
De realiteit vertelt toch wat anders.
Niet nu in ieder geval. Als jij denkt dat we op de bodem zitten en je wil kopen voor hold, ga je gang natuurlijk. Misschien heb je ook wel gelijk. Persoonlijk vind ik nu kopen voor de hold gewoon gokken en ik doe niet aan gokken met geld.Pelox schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:09:
[...]
Oke en wanneer zie je herstel? Bij 1 maand higher lows of pas bij 10k? Stel we stijgen een keer goed door richting de 6k.. ook dan kan de boel weer compleet in elkaar storten.
PilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:29:
[...]
Persoonlijk vind ik nu kopen voor de hold gewoon gokken en ik doe niet aan gokken met geld.
Gelukkig heeft crypto trading niks met gokken te maken, en kost het ook geen geld

Op de manier zoals ik trade vind ik niet dat het gokken is. Tuurlijk neem je een risico, maar wel een overwogen risico met punten waar je je verlies neemt mocht het verkeerd gaan.Slux schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:02:
[...]
![]()
Gelukkig heeft crypto trading niks met gokken te maken, en kost het ook geen geld
@PilatuS ook dan kunnen er dingen gebeuren die je niet voorzien had. Zekerheid heb je helaas nooit. Tuurlijk, je beperkt je risico wel. Maar helemaal indekken lukt niemand. Maar het heet natuurlijk ook niet voor niets speculeren he. Best mooie term die de lading precies dekt
gecalculeerd gokken is nog steeds gokken. (wat je uitganspunten ook zijn)
Als het geen gokken was hoefde je ook je verlies niet te beperken/ te nemen.
Maar omdat gokken niet profesioneel klinkt noemen we het speculeren.
Als het geen gokken was hoefde je ook je verlies niet te beperken/ te nemen.
Maar omdat gokken niet profesioneel klinkt noemen we het speculeren.
Mee eens, maar gokken is onzin. Zelfs poker is niet gokken als je weet wat je doet. Een goede trader kan makkelijk 70% of meer van de totale trades goed hebben. Als je dan het risico beperkt tot zeg 1% en bij een succelvolle trade 3% of meer pakt is het gewoon dik geld verdienen. En dit in de bearmarket, laat staan bullmarket.DAMAGE schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:53:
@PilatuS ook dan kunnen er dingen gebeuren die je niet voorzien had. Zekerheid heb je helaas nooit. Tuurlijk, je beperkt je risico wel. Maar helemaal indekken lukt niemand. Maar het heet natuurlijk ook niet voor niets speculeren he. Best mooie term die de lading precies dekt
Gokken is 0 inlvoed hebben op de uitkomt, dat is bij traden niet zo.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 01-02-2019 19:12 ]
528 = op basis van last price = de laagste sell order, of hoogste buy orderRebbelx schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:32:
Edit:
514 = op basis van market sell price = de hoogste buy order
Kan dus per seconde verschillen. Daarnaast speelt natuurlijk mee of je met BNB als korting verkoopt, of dat de fee van de coin zelf af gaat.
Sowieso heb ik dit ook vaak, als je bijv. via ETH aankoopt en de ETH/HOT koers volgt, kan je pf per seconde zomaar vele tientjes verschillen, omdat voor de pf berekening niet de ETH, maar de BTC koers wordt aangehouden.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
@Taro in Delta kun je zelf aangeven of je de BTC of de ETH koers wilt checken voor de prijsbepaling. Dat is wel handig, maar inderdaad, bij BTC scheelt de waarde per sat wel enorm.
Ik heb mijn eerste aankoop op (even checken) 30 november 2018 gedaan, het was HOT voor 0,00045 euro per stuk en tweede aankoop XLM voor 0,11 euro per stuk.
Ik had in 2014 wat gratis XLM gekregen maar verder niets mee gedaan. Ik ben dan een nieuwe instapper toch?
Ik had in 2014 wat gratis XLM gekregen maar verder niets mee gedaan. Ik ben dan een nieuwe instapper toch?
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
@DAMAGE Klopt, maar ik gebruik Delta alleen nog voor alerts. Vroeger had ik alles verspreid over meerdere exchanges en wallets staan en dan is Delta erg handig. Maar Delta ging niet goed om met bij- en afschrijvingen en op een gegeven moment was ik daar klaar mee. Nu handel ik alleen nog actief op Binance en gebruik ik dus de Binance App als informatiebron. Wat er in wallets staat, of bijvoorbeeld op Coinbase Pro, laat ik mooi buiten beschouwing. Ik neem die koersverschillen dus even voor lief
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
@Gondor ik moest even denken hoe je dat precies bedoelde, maar inderdaad je bent een nieuwe instapper
Gefeliciteerd!
serieuse vraagPilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:07:
[...]
Mee eens, maar gokken is onzin. Zelfs poker is niet gokken als je weet wat je doet. Een goede trader kan makkelijk 70% of meer van de totale trades goed hebben. Als je dan het risico beperkt tot zeg 1% en bij een succelvolle trade 3% of meer pakt is het gewoon dik geld verdienen. Het gokken noemen is gewoon onzin.
De poker theorie gaat uit van het groot aantal handen dat je speeld. Door de ods te bepalen per hand win je op het totaal meer handen. echter die ods kan je bepalen door de spelregels (52 kaarten etc) en het geld in de pot op het moment dat je moet beslissen.
Wat zijn de spelregels en de pot ods die je kan gebruiken om je kans te voorspellen in crypto?
Het komt (met alle respect ik kijk er ook naar) toch gewoon neer op herhalende patronen die zich net zo goed niet kunnen herhalen?
Ik heb zelf ook veel poker gespeeld en inderdaad, daar tellen toch nog een boel andere factoren in mee. Niet alleen pot odds maar ook bijvoorbeeld het imago van een tegenspeler tellen mee. Is het een loose of tight speler, etc etc. Komen nog best wat meer factoren bij kijken waar je eigenlijk direct invloed op hebt en met crypto is dat toch anders. Maar ik snap de vergelijking wel enigsinds. Crypto is ook vaak een herhaling van zetten. Daar kun je lering uit trekken en je kunt die informatie in je voordeel gebruiken. Ze zeggen ook niet voor niets dat crypto in waves gaat. Dat is vaak ook zo.
Ik ben toch weer all-in gegaan 15 minuten geleden. Waarschijnlijk niet slim, maar vrijdag op zaterdag is vaak groen en ondertussen stijgen we toch weer steeds verder... Een derde dip na een ascending triangle lijkt té voor de hand liggend, dus misschien zien we deze keer een andere uitkomst. Wie niet waagt...
@PilatuS LTC maakt een mooi ritje, pak je hem mee?
@PilatuS LTC maakt een mooi ritje, pak je hem mee?
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 01-02-2019 20:08 ]
Hmmm NO NO NO
We are coming in WAVES
WHAT?!
We are coming in WAVES
WHAT?!
Op zich best wel een interessante GET update deze maand: https://medium.com/get-pr...ry-19-update-dadbc60a3fde
Dit team genereert echt toegevoegde waarde voor de samenleving.
Je zou kunnen beargumenteren dat blockchain hier niet noodzakelijk is, dat is het technisch ook niet. Maar zij zijn er volledig van overtuigd dat je het anders moet doen dan de status quo. Dat je alle onderliggende transacties opengeeft met blockchain geeft toch aan dat je het serieus anders wilt doen.
Maakt jezelf ook kwetsbaar, maar dat vind ik enorm sterk.
Benieuwd hoe de grotere verkopen dit jaar gaan uitpakken. Ze noemen continue 1mln tickets reeds gecontracteerd in de verkoop in 2019. Dat betekent in de resterende 11 maanden van dit jaar toch zo'n kleine 100.000 stuks per maand (januari weinig noemenswaardigs gezien in aantallen sales)...
Dat gaat in ieder geval wel verse fiat de crypto wereld in brengen, een ander pluspunt waarom we dit NL project sws een warm hart zouden moeten toedragen. De enige manier om MOON te krijgen is door vers fiat, en hoe mooier is het wanneer dit ook nog voortkomt uit een product dat daadwerkelijk gebruikt wordt en blockchain inzet voor een eerlijkere wereld.
Zo dat was mijn shill, ik sta wel flink op verlies met deze token maar dat maakt me niet uit. Als ze maar richting 0,50eurocent gaan. Wat ik wel zie gebeuren als ze voor 600.000 euro GET moeten opkopen. Op een marketcap van 2,6mln is dat serieuze buying power in verhouding.
Dit team genereert echt toegevoegde waarde voor de samenleving.
Je zou kunnen beargumenteren dat blockchain hier niet noodzakelijk is, dat is het technisch ook niet. Maar zij zijn er volledig van overtuigd dat je het anders moet doen dan de status quo. Dat je alle onderliggende transacties opengeeft met blockchain geeft toch aan dat je het serieus anders wilt doen.
Maakt jezelf ook kwetsbaar, maar dat vind ik enorm sterk.
Benieuwd hoe de grotere verkopen dit jaar gaan uitpakken. Ze noemen continue 1mln tickets reeds gecontracteerd in de verkoop in 2019. Dat betekent in de resterende 11 maanden van dit jaar toch zo'n kleine 100.000 stuks per maand (januari weinig noemenswaardigs gezien in aantallen sales)...
Dat gaat in ieder geval wel verse fiat de crypto wereld in brengen, een ander pluspunt waarom we dit NL project sws een warm hart zouden moeten toedragen. De enige manier om MOON te krijgen is door vers fiat, en hoe mooier is het wanneer dit ook nog voortkomt uit een product dat daadwerkelijk gebruikt wordt en blockchain inzet voor een eerlijkere wereld.
Zo dat was mijn shill, ik sta wel flink op verlies met deze token maar dat maakt me niet uit. Als ze maar richting 0,50eurocent gaan. Wat ik wel zie gebeuren als ze voor 600.000 euro GET moeten opkopen. Op een marketcap van 2,6mln is dat serieuze buying power in verhouding.
[ Voor 14% gewijzigd door Timberly2 op 01-02-2019 21:39 ]
Best wel rustigjes hier ondanks een hoop groen.
ssstt de film is bezig
Ik geef poker als extreem voorbeeld om aan te geven dat zelfs dat geen gokken is. Poker ligt juist vrij dicht bij gokken, maar het is het niet. Bij poker heb je een flink stuk pech en mazzel waardoor je inderdaad genoeg hands moet spelen om dat er uit te halen. Je kan wel beginnen met AA, maar iemand met 72 kan prima winnen.twain4me schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:00:
[...]
serieuse vraag
De poker theorie gaat uit van het groot aantal handen dat je speeld. Door de ods te bepalen per hand win je op het totaal meer handen. echter die ods kan je bepalen door de spelregels (52 kaarten etc) en het geld in de pot op het moment dat je moet beslissen.
Wat zijn de spelregels en de pot ods die je kan gebruiken om je kans te voorspellen in crypto?
Het komt (met alle respect ik kijk er ook naar) toch gewoon neer op herhalende patronen die zich net zo goed niet kunnen herhalen?
Het belangrijkste voor mij bij crypto is support en resistance. Dat klopt zo exteem vaak dat het een feit is. Ik zeg niet te weten wat de koers precies gaat doen, maar daarmee weet je waar het iets gaat doen. Voorbeeld van gisteren met HOT, toen zei ik dit: weerstand op 1160 tot 1230 (In ETH). Kijk voor de gein eens wat HOT heeft gedaan. Hij ging omhoog met als top 1245, maar de 5 min candle sluit onder de 1230. Daarna nog 4x een 5 min candle die allemaal sloten onder de 1240. Dat is de kracht van resistance en sindsdien is ie er niet boven geweest. Dat is geen geluk of toeval, en zeker geen gokken. Wil ie niet door die weerstand heen is het gewoon daar verkopen en winst pakken. Vanuit de 950 sats ging ie omhoog en dan zit ik er met 1230 dus 15 sats naast. Kijk ook naar de eerste piek waar ie later doorheen ging, die was 1159 sats, dus 1 sat er naast. Support is precies hetzelfde verhaal. (Edit: Kijk wat HOT net doet om 01:08, 1229 sats en omlaag. Support en resistance is zo enorm veel bij crypto
(PilatuS in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #7")
Ik ga ik echt niet zeggen dat ik weet wat BTC morgen gaat doen, of welke munt dan ook. Geen idee of we over 1 week op 200 hoger of lager staan. Maar ik kan wel de levels zien die belangrijk zijn. Kopen op support die het blijft houden en verkopen op resistance is gewoon al genoeg. Als dat 2 van de 10 keer fout gaat pak je een klein verlies dat niets is tegenover de winst. Laat staan dat je met alle indicatoren aan de slag gaat en precies weet hoe die te gebruiken. Iemand als Phil liet eens een mooie live trade zien, op video dus met bewijs en van te voren aangeven. ETH ging tegen de weerstand aan na een dikke run, RSI extreem hoog en de 3e lower high waardoor daar zakken zeer waarschijnlijk is. Hij pakt de fib range van de volledige stijging en maakt een short tot een bepaald level. Daar de short sluiten met winst en long gaan. Laten zien waar ie ging verkopen. ETH maakt een 8 dollar bounce in meedere uren en qua top zit ie er 20 cent naast. Genoeg traders die belachelijk veel geld verdienen en met een winrate zitten boven de 80%. Als je in die 20% dan 100 dollar verliest en in die 80% 1200 dollar verdient boeit ieder verlies niets.
Het is belachelijk wat er met traden mogelijk is en ben ik nog maar een amateur. Het heeft mij enorm veel tijd gekost met weet ik veel hoeveel uur naar charts kijken om steeds minder verlies te hebben en steeds meer winst. Om maar even af te sluiten met poker. Als je genoeg hands hebt gespeelt kan je vaak genoeg precies voorspellen wat je tegenstander heeft aan het einde van de hand. Als je met crypto er flink tijd in stopt en heel veel leert over alles wat er mogelijk is dan heeft het niets meer gokken te maken en kan je ook dingen voorspellen op korte termijn, alleen dan veel beter dan met poker.
Helaas deze niet. Vanmiddag wel een rit gedaan, maar was vanavond niet thuis. Tegen de tijd dat ie de rit aan het maken was en ik het op mijn telefoon zag was het al te laat. Hij ging nog wel verder omhoog, maar op dat moment was het risico te hoog.
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 02-02-2019 01:23 ]
Poker is in de basis gewoon gokken. Je weet nooit wat de uitkomst van een hand is. Ja kunt winstgevend spelen. Waarbij de winstgevendheid met kansberekeningen globaal is te bepalen. Maar het blijft en spel waarbij de uitkomst puur door toeval word bepaald en het blijft daarmee gokken.
[ Voor 8% gewijzigd door Alabama_man op 02-02-2019 02:05 ]
Qua kaarten alleen is het inderdaad volledig random en gokken, maar poker is meer. Dit nog los van winstgevend kunnen spelen door verstandig te spelen en verlies te beperken waardoor er puur op kans al meer winst kan zijn dan verlies. Voor de 50% die je verliest kost het je 1 euro, met iedere hand die wint verdien je 1,20 bijvoorbeeld. Op die manier heb ik met poker geld verdient. Het verlies zoveel mogelijk beperken door weinig risico te nemen en alle kaarten onder een bepaalde range niet eens te spelen, bijvoorbeeld A6. Dit met dubbele tafels Zoom/Rush poker waarbij iedere fold een nieuwe hand en tafel is. Dus iedere fold is gelijk een nieuwe hand waarbij je als een idioot door de hands heen kan. Dan 2 tafels spelen een paar uur lang geeft 1000'en hands. Door dan een bepaalde taktiek te gebruiken haal je mazzel en pech er vrijwel volledig uit en kan je winst maken. Door op de juiste manier te spelen met heel veel hands haal je in het geheel gokken er uit. Een enkele hand spelen of 10 is niets meer dan kop of munt qua winst of verlies, maar 10.000 hands met de juiste skills heeft weinig met gokken te maken.Alabama_man schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 02:04:
Poker is in de basis gewoon gokken. Je weet nooit wat de uitkomst van een hand is.
Poker is meer dan AA krijgen of 72 krijgen of de beste hand hebben. 72 kan AA laten folden met de juiste skills. Dit maakt onlinepoker al meer dan gokken, laat staan in het echt. De skills kunnen de uitkomst van een hand bepalen en dat maakt het verschil tussen wel of niet gokken. De uitkomst wordt vaak genoeg inderdaad door toeval bepaald, maar voor goede spelers zeker niet altijd. Dat niet altijd, maar voor misschien 80% is het grote verschil. De kaarten bepalen niet alles.Ja kunt winstgevend spelen. Waarbij de winstgevendheid met kansberekeningen globaal is te bepalen. Maar het blijft en spel waarbij de uitkomst puur door toeval word bepaald en het blijft daarmee gokken.
Zie bijvoorbeeld dit: YouTube: Tom Dwan (Durrrr) $400k 7-2 bluff Full Tilt Durrrr Million Dollar C...
Die gast die hier wint met 72 heeft van 1x 100 dollar inleg meerdere miljoenen gemaakt, en dat online. Als poker puur gokken was zou dit niet mogelijk zijn geweest. Je kan 10x achter elkaar 6 gooien, maar 100.000x acher elkaar gaat niet gebeuren. Poker is meer dan AA wint van KK, los van welke 5 kaarten en nog komen. De uitkomst hier heeft niets met toeval te maken, ook al is dat voor de meeste hands wel zo.
Bij poker hoeft de beste hand niet te winnen, wat het meer dan gokken maakt.
Verwijderd
Er is niets mooiers dan op de flop een full-house donken met een offsuit 2-3.PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 02:31:
[...]
Qua kaarten alleen is het inderdaad volledig random en gokken, maar poker is meer. Dit nog los van winstgevend kunnen spelen door verstandig te spelen en verlies te beperken waardoor er puur op kans al meer winst kan zijn dan verlies. Voor de 50% die je verliest kost het je 1 euro, met iedere hand die wint verdien je 1,20 bijvoorbeeld. Op die manier heb ik met poker geld verdient. Het verlies zoveel mogelijk beperken door weinig risico te nemen en alle kaarten onder een bepaalde range niet eens te spelen, bijvoorbeeld A6. Dit met dubbele tafels Zoom/Rush poker waarbij iedere fold een nieuwe hand en tafel is. Dus iedere fold is gelijk een nieuwe hand waarbij je als een idioot door de hands heen kan. Dan 2 tafels spelen een paar uur lang geeft 1000'en hands. Door dan een bepaalde taktiek te gebruiken haal je mazzel en pech er vrijwel volledig uit en kan je winst maken. Door op de juiste manier te spelen met heel veel hands haal je in het geheel gokken er uit. Een enkele hand spelen of 10 is niets meer dan kop of munt qua winst of verlies, maar 10.000 hands met de juiste skills heeft weinig met gokken te maken.
[...]
Poker is meer dan AA krijgen of 72 krijgen of de beste hand hebben. 72 kan AA laten folden met de juiste skills. Dit maakt onlinepoker al meer dan gokken, laat staan in het echt. De skills kunnen de uitkomst van een hand bepalen en dat maakt het verschil tussen wel of niet gokken. De uitkomst wordt vaak genoeg inderdaad door toeval bepaald, maar voor goede spelers zeker niet altijd. Dat niet altijd, maar voor misschien 80% is het grote verschil. De kaarten bepalen niet alles.
Zie bijvoorbeeld dit: YouTube: Tom Dwan (Durrrr) $400k 7-2 bluff Full Tilt Durrrr Million Dollar C...
Die gast die hier wint met 72 heeft van 1x 100 dollar inleg meerdere miljoenen gemaakt, en dat online. Als poker puur gokken was zou dit niet mogelijk zijn geweest. Je kan 10x achter elkaar 6 gooien, maar 100.000x acher elkaar gaat niet gebeuren. Poker is meer dan AA wint van KK, los van welke 5 kaarten en nog komen. De uitkomst hier heeft niets met toeval te maken, ook al is dat voor de meeste hands wel zo.
Bij poker hoeft de beste hand niet te winnen, wat het meer dan gokken maakt.
En dan lekker slowplayen tegen een hoge pocket die zijn eigen graf aan het graven is.
Waarom denk je dat de professionele bellegers nog niet zijn ingestapt ?PilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:07:
[...]
Mee eens, maar gokken is onzin. Zelfs poker is niet gokken als je weet wat je doet. Een goede trader kan makkelijk 70% of meer van de totale trades goed hebben. Als je dan het risico beperkt tot zeg 1% en bij een succelvolle trade 3% of meer pakt is het gewoon dik geld verdienen. En dit in de bearmarket, laat staan bullmarket.
Gokken is 0 inlvoed hebben op de uitkomt, dat is bij traden niet zo.
je kan er alles om heen verzinnen maar crypto traden is en blijf gewoon gokken.
Niet zo'n groene nacht geweest, iets in de min (paar tientjes), maar, ADA en ONT laten nu toch even wat groene candles zien, dus mogelijk komen we er alsnog bovenop. Bitcoin stijgt nu ook weer iets, BNB maakt ook weer een mooie rit.
We traden nu precies bovenop de 200 MA en ik ga ervoor dat we daar niet naar beneden doorheen breken (misschien kort, maar niet gedurende een week of langer). Dat is wat mij betreft ook het verschil tov andere vergelijkbare situaties van de afgelopen weken/maanden. Dit zou dus een mogelijke bodem kunnen zijn en dat we vanaf hier omhoog bouncen. Daarom blijf ik vooralsnog all-in.
Er werd hier al vermeld dat QuadrigaCX exchange is gestopt, maar dit is toch wel erg amateuristisch:
Wederom minder Bitcoin in omloop dus
ETH is hashrate aan het verliezen richting GRIN, GRIN wordt dus steeds populairder, waarschijnlijk voornamelijk ivm de lagere ETH prijs en de interesse die GRIN de afgelopen weken heeft gewekt:
Zie overigens ook Kirby @ 8:00 ivm 200 MA:
[YouTube: 🔥 Has Bitcoin (BTC) BOTTOMED @ 3.4K?! - Crypto Market Trading Analysis & Cryptocurrency News]
We traden nu precies bovenop de 200 MA en ik ga ervoor dat we daar niet naar beneden doorheen breken (misschien kort, maar niet gedurende een week of langer). Dat is wat mij betreft ook het verschil tov andere vergelijkbare situaties van de afgelopen weken/maanden. Dit zou dus een mogelijke bodem kunnen zijn en dat we vanaf hier omhoog bouncen. Daarom blijf ik vooralsnog all-in.
Er werd hier al vermeld dat QuadrigaCX exchange is gestopt, maar dit is toch wel erg amateuristisch:
QuadrigaCX founder died and had sole access to all of the cold storage keys. The exchange owes customers $190 million. #bitcoin #litecoin #ethereum #bitcoincashhttps://t.co/6VTG16FLIb
— Collin Crypto (@CollinCrypto) 1 februari 2019
Wederom minder Bitcoin in omloop dus
ETH is hashrate aan het verliezen richting GRIN, GRIN wordt dus steeds populairder, waarschijnlijk voornamelijk ivm de lagere ETH prijs en de interesse die GRIN de afgelopen weken heeft gewekt:
Grin has experienced a huge growth in hash rate, and price in the past week.
— Derek Hsue (@derek_hsue) 1 februari 2019
I did some analysis on Grin hash rate vs other GPU mined networks (ETH, XMR, Beam)
Source: https://t.co/MVtWXFLMP8 pic.twitter.com/ryYLT46Iq8
Zie overigens ook Kirby @ 8:00 ivm 200 MA:
[YouTube: 🔥 Has Bitcoin (BTC) BOTTOMED @ 3.4K?! - Crypto Market Trading Analysis & Cryptocurrency News]
[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 02-02-2019 08:23 ]
Verwijderd
Wellicht een leuke tip voor de daytraders: ETN heeft gisteren zijn IOS mining app gelaunched.
Ze zijn al wat gestegen maar misschien zijn er nog wat procenten te pakken.
Ze zijn al wat gestegen maar misschien zijn er nog wat procenten te pakken.
Wat bezielt Stratis ineens? 9,5% in drie uur tijd?
[ Voor 6% gewijzigd door Rechtzodiegaat op 02-02-2019 11:35 ]
laat em maar vliegen. nog + 0.10 cent gaat ie de verkoop in en heb ik weer nieuwe schoenenRechtzodiegaat schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:33:
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
Dat ding leek zo dood als een pier. Ineens ging hij er vandoor vanmorgen. Net nadat ik een aantal muntjes waar ik geen goed gevoel meer bij had, in Stratis had omgezet.
gewoon in de lijn der verwachting...... op naar de 40k om vervolgens weer af te zakken naar 20/25KRechtzodiegaat schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:33:

Is dat zo ?Slux schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 07:50:
[...]
Waarom denk je dat de professionele bellegers nog niet zijn ingestapt ?
Op langere termijn wel, op korte termijn zeker niet, bewijs zat.je kan er alles om heen verzinnen maar crypto traden is en blijf gewoon gokken.
Yep dat is zo crypto markt is zo klein vergeleken met de reguliere markten, zoek maar op wat de 'professionele'' bellegers over crypto zeggen.PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:01:
[...]
Is dat zo ?
[...]
Op langere termijn wel, op korte termijn zeker niet, bewijs zat.
Het is juist anders om, op korte termijn is het puur gokken, op de langere termijn zou het wat minder kunnen worden, dat betekend helaas o.a. ook meer toezicht en dat is weer iets wat juist niet bij crypto hoort.
Welk bewijs is er dan dat crypto niet 1 groot gok spel is ?
Neem alleen al een Binance bijvoorbeeld, stel die wordt gehackt dan kan je fluiten naar je centjes.
[ Voor 7% gewijzigd door Slux op 02-02-2019 13:19 ]
Deze gok-discussie is beetje als de kip of het ei er eerder was...Slux schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:17:
[...]
Yep dat is zo crypto markt is zo klein vergeleken met de reguliere markten, zoek maar op wat de 'professionele'' bellegers over crypto zeggen.
Het is juist anders om, op korte termijn is het puur gokken, op de langere termijn zou het wat minder kunnen worden, dat betekend helaas o.a. ook meer toezicht en dat is weer iets wat juist niet bij crypto hoort.
Neem alleen al een Binance bijvoorbeeld, stel die wordt gehackt dan kan je fluiten naar je centjes.
Zeggen of doen ? Tuurlijk gaan zulke gasten zeggen dat het allemaal niets is, maar op de achtergrond toch kopen kan prima.Slux schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:17:
[...]
zoek maar op wat de 'professionele'' bellegers over crypto zeggen.
Ik heb meer dan vaak genoeg gepost over waarom traden op korte termijn alles behalve gokken is. Er zijn ook meer dan genoeg traders met een winrate boven de 80%. Als het gokken zou zijn is het naar het casino gaan en meer dan 80% van alle potjes roulette winnen.Het is juist anders om, op korte termijn is het puur gokken, op de langere termijn zou het wat minder kunnen worden, dat betekend helaas o.a. ook meer toezicht en dat is weer iets wat juist niet bij crypto hoort.
Dat heeft niets met traden te maken en staat er compleet los van.Neem alleen al een Binance bijvoorbeeld, stel die wordt gehackt dan kan je fluiten naar je centjes.
Op de achtergrond toch kopen ?PilatuS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:25:
[...]
Zeggen of doen ? Tuurlijk gaan zulke gasten zeggen dat het allemaal niets is, maar op de achtergrond toch kopen kan prima.
[...]
Ik heb meer dan vaak genoeg gepost over waarom traden op korte termijn alles behalve gokken is. Er zijn ook meer dan genoeg traders met een winrate boven de 80%. Als het gokken zou zijn is het naar het casino gaan en meer dan 80% van alle potjes roulette winnen.
[...]
Dat heeft niets met traden te maken en staat er compleet los van.
Je weet dat je bij de grote bellegers inzicht hebt waar ze in zitten toch ?
Crypto traders met een 80% winrate ?? heb je daar bewijs van ? want ik geloof daar niks van, zelf professionele bellegers halen geen 80%
Het is een onderdeel van, als een Binance wordt gehackt dan kan je fluiten naar je centjes, doe je dat bij een gereguleerde exchange heb je in ieder geval nog het garantie stelsel waar je op kan vallen.
Laat jij 100k op binance staan dan ben je het kwijt, het valt allemaal onder crypto traden imo en daarmee neem je dus een behoorlijke gok.
Ik vind het wel bijzonder in een markt die zo gemanipuleerd is als maar kan, mensen beweren dat crypto geen gokken is.
@DaCoTa Mag ik jou nog een vraag stellen over het bouwen van een Bitcoin Core node?
Ik gebruik dus deze guide: https://github.com/Stadic...pibolt/raspibolt_20_pi.md.
Op den duur moest ik de Uncomplicated Firewall enablen. Netjes alle stappen gevolgd. Het resultaat zou dit moeten zijn: https://github.com/Stadic.../images/20_ufw_status.png.
Dat zijn dus in totaal 7 regels. Ik heb echter een achtste, te weten: .....
Ik kan je niet vertellen welke regel ik extra heb, want ik krijg nu opeens een volledig zwart command prompt scherm als ik Putty start. Eerst dat maar eens oplossen, damn...
Edit: Nu ik dat zwarte console/cmd scherm wil afsluiten krijg ik de melding: "PuTTY Fatal Error. Network error: Connection timed out".
Edit2: Blijkbaar kan ik geen connectie maken met de RPi vanaf mijn Windows PC. Dat begrijp ik echter niet. Misschien gisteren wat verkeerd gedaan bij de stappen onder kop "Hardening your Pi" op pagina "Raspberry Pi", aangezien daar in een alinea staat: "If you find yourself locked out by mistake, you can connect keyboard and screen to your Pi to log in locally and fix these settings (especially for the SSH port 22).".
Mooi shit, ik dacht dat ik alles goed gedaan heb wat betreft de stappen...
Is er ook een beschrijving van wat je moet doen om dat outlock te herstellen als je je toetsenbord en scherm aan de Pi hangt? Ik volg gewoon stap voor stap de guide namelijk, maar wat ik precies inhoudelijk doe ben ik niet kundig genoeg voor. Ik zou dus ook niet weten wat ik nu precies moet herstellen.
Ik gebruik dus deze guide: https://github.com/Stadic...pibolt/raspibolt_20_pi.md.
Op den duur moest ik de Uncomplicated Firewall enablen. Netjes alle stappen gevolgd. Het resultaat zou dit moeten zijn: https://github.com/Stadic.../images/20_ufw_status.png.
Ik kan je niet vertellen welke regel ik extra heb, want ik krijg nu opeens een volledig zwart command prompt scherm als ik Putty start. Eerst dat maar eens oplossen, damn...
Edit: Nu ik dat zwarte console/cmd scherm wil afsluiten krijg ik de melding: "PuTTY Fatal Error. Network error: Connection timed out".
Edit2: Blijkbaar kan ik geen connectie maken met de RPi vanaf mijn Windows PC. Dat begrijp ik echter niet. Misschien gisteren wat verkeerd gedaan bij de stappen onder kop "Hardening your Pi" op pagina "Raspberry Pi", aangezien daar in een alinea staat: "If you find yourself locked out by mistake, you can connect keyboard and screen to your Pi to log in locally and fix these settings (especially for the SSH port 22).".
Mooi shit, ik dacht dat ik alles goed gedaan heb wat betreft de stappen...
Terwijl jij reageert, voegde ik net mijn tweede edit toe, haha. Vreemd dat ik me zelf uitgelockt heb, want heb alles dus netjes volgens de stappen gedaan. Nja daar moet ik later even naar gaan kijken. Is het makkelijk om de outlock te herstellen?DaCoTa schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:53:
[...]
Bij mij draait ufw niet meer, om een of andere reden. Heb hem wel aangezet, dus zou moeten onderzoeken waarom die op inactive staat. Als je jezelf uitgelocked hebt, moet je denk ik een scherm + toetsenbord aansluiten. Was mij volgens mij de eerste keer ook overkomen :-)
Is er ook een beschrijving van wat je moet doen om dat outlock te herstellen als je je toetsenbord en scherm aan de Pi hangt? Ik volg gewoon stap voor stap de guide namelijk, maar wat ik precies inhoudelijk doe ben ik niet kundig genoeg voor. Ik zou dus ook niet weten wat ik nu precies moet herstellen.
[ Voor 59% gewijzigd door GrazendeKoe op 02-02-2019 13:58 ]
Bij mij draait ufw niet meer, om een of andere reden. Heb hem wel aangezet, dus zou moeten onderzoeken waarom die op inactive staat. Als je jezelf uitgelocked hebt, moet je denk ik een scherm + toetsenbord aansluiten. Was mij volgens mij de eerste keer ook overkomen :-)GrazendeKoe schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:47:
@DaCoTa Mag ik jou nog een vraag stellen over het bouwen van een Bitcoin Core node?
Hier al een goed voorbeeld: https://twitter.com/CryptoUB/status/1091341847237140481Slux schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:45:
[...]
Crypto traders met een 80% winrate ?? heb je daar bewijs van ? want ik geloof daar niks van, zelf professionele bellegers halen geen 80%
Ok, geen 80% winrate, maar wel van 1 BTC naar 1.25 BTC binnen 3 weken. De account met een 100% winrate voor de maand januari die ik ook al eerder heb gepost is er niet meer nu.
Als je denkt dat traden gokken is weet je blijkbaar niets over traden. Ik ben ook wel een beetje klaar met deze discussie nu. Ik heb meer dan vaak genoeg zeer uitgebreide posts hier gedaan met meer dan zat onderbouwing. Zelfs vannacht nog. Bewijs zat, maar ik krijg oneliners terug dat het gokken is. Prima joh, beurshandel, goudhandel, crypto, alles is gokken en constant winst maken is onmogelijk en is er niemand die dat doet, want met gokken kan je niet constant winst maken.Ik vind het wel bijzonder in een markt die zo gemanipuleerd is als maar kan, mensen beweren dat crypto geen gokken is.
[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 02-02-2019 13:57 ]
Leuk, een discussie over een definitie zonder eerst de definitie zelf helder te hebben 
Of crypto gokken is of te maken heeft met kennis en kunde is afhankelijk van de definitie, in dit geval de Wikipedia variant:
Voor anderen is crypto niet gokken, zij zijn vakbekwame handelaren, hebben kennis van de markt (nieuws, jaarlijkse trends, cycles, support/resistance, etc. etc.) en ik denk dat wij het er allemaal over eens zijn dat goede traders alsnog pech of geluk kunnen hebben, maar, gemiddeld meer kans hebben om te winnen dan iemand die uit pure fomo instapt. Zij gokken naar mijn idee niet, maar maken een weloverwogen besluit op basis van een aantal factoren die de uitslag positief kunnen beïnvloeden. Dit voelt dan niet als zwart of rood kiezen, maar, je ziet bijvoorbeeld al een aantal factoren die erop wijzen dat zwart een grotere kans heeft dan rood (bijvoorbeeld 75% van de vakjes is zwart en maar 25% rood). Of op dag x van ieder jaar is het zwart ipv rood, etc. Dat geeft je nog steeds geen 100% zekerheid, maar maakt de kans op de juiste uitslag kiezen wel groter.
Of crypto gokken is is denk ik daarom afhankelijk van de persoon. De een gokt, zonder onderzoek te doen en stapt op een willekeurig moment in, bijvoorbeeld zonder stop loss en gaat onbeperkt holden. De ander weegt vele factoren mee en besluit of die de uitslag richting zwart of rood sturen en stapt op basis van die overtuiging in, met een exit strategie om een moment te bepalen waarop je valideert dat je keuze verkeerd is geweest, bijvoorbeeld met een stop loss. Je gemiddelde slagingspercentage is daardoor een stuk hoger, maar, je kunt het nog steeds verkeerd hebben. Dat zie ik niet meer als gokken, maar als een weloverwogen risico nemen. Anders is het aannemen van een nieuwe medewerker ook gokken. Of trouwen
, of iedere keuze die je maakt.
Of crypto gokken is of te maken heeft met kennis en kunde is afhankelijk van de definitie, in dit geval de Wikipedia variant:
Voor sommige mensen is crypto gokken: Gewoon willekeurig instappen, bijvoorbeeld op een piek uit fomo met de hoop meer te verdienen. Zie dit als op rood of zwart spelen.Gokken of wedden is een bezigheid waarbij iemand probeert de uitslag te voorspellen van een spel, wedstrijd, toernooi enzovoort. De uitslag van het spel is geheel of gedeeltelijk toevallig. De uitkomst van de meeste gokspelen wordt niet door kennis of bekwaamheid bepaald. Uitzonderingen daarop zijn bijvoorbeeld poker en blackjack, waarbij technieken en tactieken een rol spelen. Ook bij bijvoorbeeld sportweddenschappen zijn deze dingen van belang, evenals kennis en het kunnen inschatten van kansen. Ook hier gaat het dus niet om puur toevallige gebeurtenissen, zoals bij bijvoorbeeld roulette. Spelers zetten voor het spel een geldbedrag of iets van waarde in. Na de uitslag wordt er een winst aan de winnaar uitgekeerd.
Voor anderen is crypto niet gokken, zij zijn vakbekwame handelaren, hebben kennis van de markt (nieuws, jaarlijkse trends, cycles, support/resistance, etc. etc.) en ik denk dat wij het er allemaal over eens zijn dat goede traders alsnog pech of geluk kunnen hebben, maar, gemiddeld meer kans hebben om te winnen dan iemand die uit pure fomo instapt. Zij gokken naar mijn idee niet, maar maken een weloverwogen besluit op basis van een aantal factoren die de uitslag positief kunnen beïnvloeden. Dit voelt dan niet als zwart of rood kiezen, maar, je ziet bijvoorbeeld al een aantal factoren die erop wijzen dat zwart een grotere kans heeft dan rood (bijvoorbeeld 75% van de vakjes is zwart en maar 25% rood). Of op dag x van ieder jaar is het zwart ipv rood, etc. Dat geeft je nog steeds geen 100% zekerheid, maar maakt de kans op de juiste uitslag kiezen wel groter.
Of crypto gokken is is denk ik daarom afhankelijk van de persoon. De een gokt, zonder onderzoek te doen en stapt op een willekeurig moment in, bijvoorbeeld zonder stop loss en gaat onbeperkt holden. De ander weegt vele factoren mee en besluit of die de uitslag richting zwart of rood sturen en stapt op basis van die overtuiging in, met een exit strategie om een moment te bepalen waarop je valideert dat je keuze verkeerd is geweest, bijvoorbeeld met een stop loss. Je gemiddelde slagingspercentage is daardoor een stuk hoger, maar, je kunt het nog steeds verkeerd hebben. Dat zie ik niet meer als gokken, maar als een weloverwogen risico nemen. Anders is het aannemen van een nieuwe medewerker ook gokken. Of trouwen
Nee laten een Warren Buffet nemen die weet dan ook niks van traden ?PilatuS schr eef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:54:
[...]
Als je denkt dat traden gokken is weet je blijkbaar niets over traden.

Als Iets wat uit het niets gemaakt wordt en waar mensen op speculeren volgens jou geen gokken is dan denk ik dat je toch wat beter moet verdiepen in belegen voor je zulke onzin uitkraamt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!