[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 156 Laatste
Acties:
  • 437.449 views

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-12 17:59
Stokstaart schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:17:
[...]

Graag. Ik word helemaal gestuiterd van die 5200 range. Dan nog liever gewoon een double booty op 3.2k.
nu al? hij staat er nog maar een weekje op :P

we hebben lang genoeg de 3,5-8K ranges gezien :D nu even hier van genieten :D

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-12 23:37
HaruHaru schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:20:
[...]

nu al? hij staat er nog maar een weekje op :P

we hebben lang genoeg de 3,5-8K ranges gezien :D nu even hier van genieten :D
Het probleem met deze zone is dat het een soort twilight zone is, de onzekerheid spat er vanaf. Iedereen roept dat we mega bullish zijn maar houdt ook rekening met een dip onder de 200 MA. Dus óf naar boven (close >6.2k) of nog even terug omlaag.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:00
Het mooiste zou zijn naar $6k en dan de Alts die aansluiten, maar daarvoor moet er nieuw geld in en dat lijkt nu te stagneren.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:23

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Stokstaart schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:24:
[...]

Het probleem met deze zone is dat het een soort twilight zone is, de onzekerheid spat er vanaf. Iedereen roept dat we mega bullish zijn houdt ook rekening met een dip onder de 200 MA. Dus óf naar boven (close >6.2k) of nog even terug omlaag.
Het gras is groener bij de buren ... tot het moment dat je daar staat.

• Stokstaart
twain4me schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:38:
[...]

Het gras in groener bij de buren ... tot het moment dat je daar staat.
Die snap ik even niet.. Ik geef toch aan dat ik met beide tevreden ben?

Verwijderd

Wat zou hier de oorzaak van zijn denk je?

Ik denk zelf dat er momenteel heul veel Bitcoin OTC wordt verhandeld. Zou dat een verklaring kunnen zijn?

Zo ja dan kan dit jaar nog best interessant worden.

• twain4me

twain4me

Stokstaart schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:48:
[...]

Die snap ik even niet.. Ik geef toch aan dat ik met beide tevreden ben?
Op het moment dat je daar staat (zowel hoog als laag) is er weer een reden om te vinden dat je op een onzekere plek staat. Je hoort bij werkelijk elk level waar we langer dan 1 dag verblijven dat het onzeker is. dat is al jaren zo en zal echt niet veranderen bij de 6,2k

Verwijderd

twain4me schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:04:
[...]

Op het moment dat je daar staat (zowel hoog als laag) is er weer een reden om te vinden dat je op een onzekere plek staat. Je hoort bij werkelijk elk level waar we langer dan 1 dag verblijven dat het onzeker is. dat is al jaren zo en zal echt niet veranderen bij de 6,2k
Met volle angst vooruit!

• twain4me

twain4me

exact! deadcoin of de lambo's 8)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:00:
[...]

Wat zou hier de oorzaak van zijn denk je?

Ik denk zelf dat er momenteel heul veel Bitcoin OTC wordt verhandeld. Zou dat een verklaring kunnen zijn?

Zo ja dan kan dit jaar nog best interessant worden.
Voor mij laat het wel een beetje zien waar de interesse ligt. Meer transacties zie ik als een goed iets en minder transacties als een slecht iets. OTC handel wordt al heel lang heel veel gedaan en daar zegt dit plaatje niets over want dit zijn de onchain transacties en OTC is offchain.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Wat een gevecht tussen Bears en Bulls

[ Voor 67% gewijzigd door A87 op 09-04-2019 18:27 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:16:
[...]

Voor mij laat het wel een beetje zien waar de interesse ligt. Meer transacties zie ik als een goed iets en minder transacties als een slecht iets. OTC handel wordt al heel lang heel veel gedaan en daar zegt dit plaatje niets over want dit zijn de onchain transacties en OTC is offchain.
Misschien ben ik wel abuis maar is dat niet precies andersom? :?

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:16:
[...]

OTC off chain? Ik dacht alleen buiten de exchanges om toch?

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:31:
[...]

Misschien ben ik wel abuis maar is dat niet precies andersom? :?
Voor zover ik weet gaat OTC over het algemeen zo: Er is een 3e partij met een escrow die er voor zorgt dat de Bitcoins en geld veilig van eigenaar wisselen. De oude eigenaar van de coins krijgt het geld en de nieuwe eigenaar krijgt de privatekeys. Zulke transacties hoef je niet onchain te doen. Er is enorm veel OTC handel, maar 5000 BTC naar een ander adres zien gaan zie je niet heel vaak.
Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:31:
[...]

OTC off chain? Ik dacht alleen buiten de exchanges om toch?
OTC is voor zover ik weet juist buiten de exchanges om.

Edit: Kwam dit tegen: https://blockexplorer.com...ing-explained-by-insider/

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 09-04-2019 17:55 ]

• Crypts
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:43:
[...]

Voor zover ik weet gaat OTC over het algemeen zo: Er is een 3e partij met een escrow die er voor zorgt dat de Bitcoins en geld veilig van eigenaar wisselen. De oude eigenaar van de coins krijgt het geld en de nieuwe eigenaar krijgt de privatekeys. Zulke transacties hoef je niet onchain te doen. Er is enorm veel OTC handel, maar 5000 BTC naar een ander adres zien gaan zie je niet heel vaak.
Heb maar beperkt ervaring hiermee en ook geen noemenswaardige hoeveelheden btc :+ maar ik maak btc over naar derde partij als fiat daar binnen is en deze stort dan door beide kanten op. Deze derde partij maakt met beide kanten eigen afspraken over hoeveel er aan fee wordt ingehouden en zo bestaat elke transactie dus eigenlijk uit twee transacties on-chain. Het is wel gebruikelijk hier aparte wallets voor aan te maken.

Handel op exchanges is volledig off-chain dus hoe het ook zij zie ik een toename in het aantal transacties ook als iets positiefs ook al is niet helemaal duidelijk waar deze dan daadwerkelijk plaatsvinden. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt OTC en je hebt OTC. Ik zat te denken aan 1000'en BTC's, dat gaat net even anders dan kleine hoeveelheden. Het is maar zelden dat je 10k BTC onchain ziet bewegen, dat terwijl er iedere dag veel meer dan dat OTC worden verhandeld. Ga je kijken naar de grote jongens die OTC doen, wat naar schatting ook nog eens 2x tot 3x het volume is van alle exchanges, dan zie je dat op de blockchain niet terug.

• A87
  • Niet online

A87

En wie denkt hier dat Bitcoin flink gaat droppen???

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mijn glazen alibol geeft aan dat ik moet kopen, maar mij eightbal zegt van niet
http://www.ask8ball.net/

Stiekem toch maar wat koop orders geplaatst

• Stokstaart
A87 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:26:
Ik.

*BS modus aan

De 200 day MA heeft net namelijk een cross gehad met de 200 day EMA

*BS modus uit

Verwijderd

Slux schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:39:
Mijn glazen alibol geeft aan dat ik moet kopen, maar mij eightbal zegt van niet
http://www.ask8ball.net/

Stiekem toch maar wat koop orders geplaatst
'Should I buy Bitcoin?' 'Outlook not so good, I wouldn't try.'

'Should I sell my bitcoin?' 'Don't count on it.'

Hodl it is, 8ball, hodl it is...

• PilatuS
  • Niet online
Ik :P

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 19:55
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:07:
Je hebt OTC en je hebt OTC. Ik zat te denken aan 1000'en BTC's, dat gaat net even anders dan kleine hoeveelheden. Het is maar zelden dat je 10k BTC onchain ziet bewegen, dat terwijl er iedere dag veel meer dan dat OTC worden verhandeld. Ga je kijken naar de grote jongens die OTC doen, wat naar schatting ook nog eens 2x tot 3x het volume is van alle exchanges, dan zie je dat op de blockchain niet terug.
Handelend op de exchanges is toch allemaal off-the-chain, het zijn niks meer dan db records (Afhankelijk van de exchange) Of neem ik het te letterlijk.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

• PilatuS
  • Niet online
green-tea schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:59:
[...]

Handelend op de exchanges is toch allemaal off-the-chain, het zijn niks meer dan db records (Afhankelijk van de exchange) Of neem ik het te letterlijk.
Ja, handelen op exchanges is volledig offchain, maar dat geldt ook voor grote OTC deals. Er worden iedere dag miljoenen BTC's OTC verhandeld zonder dat dit via de blockchain of exchange gaat.

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Flink weet ik niet, maar omlaag lijkt mij toch wel zeer waarschijnlijk...

• Slux
  • Niet online
Lekker positief allemaal we hebben net een dipje gehad het kan nu alleen nog maar omhoog.

iets van er zijn geen zetten meer over ofsow.

ik ben iniedergeval weer bagholder zo te zien, kom maar op met die groene dildos

• A87
  • Niet online

A87

De enige reden waarom het niet omlaag zou gaan is dat de exchanges en miners er op achteruitgaan om weer 4maanden ofso bearish te gaan. Ik hodl wel even die BTC.

Zal wel een mega pomp komen naar boven, waarom niet? Die grote jongens willen echt niet dat BTC alles omlaag trekt en traders wegjaagt.. Low volume etc.. want als de altcoins weer flink droppen en BTC ook wordt het geen pret voor de grote giganten.

maarja zeker is het natuurlijk niet. En TA indiceert dat er een grote dump komt.
Lastig

[ Voor 66% gewijzigd door A87 op 09-04-2019 19:48 ]

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
Pewdiepie is cryptocurrency aan het promoten. Zijn we al moon?

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-12 12:28
Waarom kijken hier zo weinig mensen naar de long term? Sure er is geld te verdienen in short term trading maar 90% van alle voorspellingen die ik hier lees is fout en betekent dus dat er mensen geld verliezen...

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:09
Oepsje schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:03:
Waarom kijken hier zo weinig mensen naar de long term? Sure er is geld te verdienen in short term trading maar 90% van alle voorspellingen die ik hier lees is fout en betekent dus dat er mensen geld verliezen...
_/-\o_

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-11 08:47
Omdat de meeste geen geduld hebben. Of voor de snelle kick doen.

• Crypts
lighting_ schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:09:
[...]

Omdat de meeste geen geduld hebben. Of voor de snelle kick doen.
Er moeten gewoon rekeningen betaald worden, zo moeilijk is dat niet. :)

• 68616c6c6f
Long term gaat het gegarandeerd moon. Fiat gaat sowieso verdwijnen met de huidige technologische vooruitgang en mensen hebben geen belangen bij creepy banken.

Daarom zullen we overstappen naar crypto :)

• Slux
  • Niet online
Als ik naar mijn LT pf kijk is er weinig van over en als ik dan naar mijn gemidelde daytrades kijk levert dat in mijn geval veel meer op.

LT is voor de echte believers.

LT hodnl of hoe ze het ook noemen is voor te gemidelde tweaker max 5 dagen.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
68616c6c6f schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:02:
Pewdiepie is cryptocurrency aan het promoten. Zijn we al moon?
12 jarigen kopen geen Crypto...

Weg

• 68616c6c6f
New Yorker schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:11:
[...]

12 jarigen kopen geen Crypto...
Deden ze dat maar. :'(

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
Aan zakgeld hebben we niks.
68616c6c6f schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:10:
Long term gaat het gegarandeerd moon. Fiat gaat sowieso verdwijnen met de huidige technologische vooruitgang en mensen hebben geen belangen bij creepy banken.

Daarom zullen we overstappen naar crypto :)
Geloof ik helemaal niks van, maar ik wil wel verdienen aan crypto :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Pelox op 09-04-2019 20:17 ]

Zero.

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-11 08:47
Crypts schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:09:
[...]

Er moeten gewoon rekeningen betaald worden, zo moeilijk is dat niet. :)
Gok niet meer dan je kwijt kan.

• Stokstaart
Slux schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:11:
[...]

Als ik naar mijn LT pf kijk is er weinig van over en als ik dan naar mijn gemidelde daytrades kijk levert dat in mijn geval veel meer op.

LT is voor de echte believers.

LT hodnl of hoe ze het ook noemen is voor te gemidelde tweaker max 5 dagen.
LT is voor mensen die op het juiste moment instappen O-)

• 68616c6c6f
Pelox schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:16:
[...]

Geloof ik helemaal niks van, maar ik wil wel verdienen aan crypto :*)
Dat is het nou, als je er niet in gelooft gebeurt het niet. Iedereen moet erin geloven.

• Pelox
68616c6c6f schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:17:
[...]

Dat is het nou, als je er niet in gelooft gebeurt het niet. Iedereen moet erin geloven.
Nee hoor, als er maar mensen geloven dat er geld mee te verdienen is, en dat is er.

Zero.

• 68616c6c6f
Pelox schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:18:
[...]

Nee hoor, als er maar mensen geloven dat er geld mee te verdienen is, en dat is er.
Ik geloof niet dat crypto de toekomstige valuta vormt, maar ik wil er wel mee verdienen. That ain't gonna work.

• Pelox
68616c6c6f schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:20:
[...]

Ik geloof niet dat crypto de toekomstige valuta vormt, maar ik wil er wel mee verdienen. That ain't gonna work.
Er zit heus wel toekomst in crypto maar niet als valuta.

Zero.

• Slux
  • Niet online
Stokstaart schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:17:
[...]

LT is voor mensen die op het juiste moment instappen O-)
Mensen die dat deden komen inmidels uit de prehistory en zijn een uitstervend ras zoals een raptorxs :+

• Stokstaart
Slux schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:28:
[...]

Mensen die dat deden komen inmidels uit de prehistory en zijn een uitstervend ras zoals een raptorxs :+
Elke cycle is er weer een nieuwe low toch? :Y)

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-12 20:38

raq

Wat verwachten jullie van KCS?
Ik bezit al een tijdje een zak hiervan en deze heeft enorm gemoont in aanloop naar de "Kucoin spotlight sale" van MultiVac (MTV), welke in 7seconden uitverkocht was. Als de opvolgende handel op Kucoin van dit MTV-token een daverend succes wordt, dan zal de volgende "kucoin spotlight" nog drukker zijn, vermoed ik.
De volgende spotlight pakken ze iets anders aan bij kucoin, er komt een soort loterij: hoe meer KCS je hebt, hoe meer kans. En als je uitgeloot wordt mag je een x aantal kopen en daarna is er open sale "wie het eerst komt...wie het eerst maalt" methode. De details van die loterij-voorwaarden heb ik nog niet gezien.

Ben erg benieuwd hoe die MTV het doet, hij is al live, als ik het goed terug reken is het al ruim 100% up van de spotlight prijs.

Dit hele spotlightverhaal plus de buy-back (and burn) actie van kucoin zelf maakt mij wel bullish op KCS.

De tijd leert of het tij keert

• A87
  • Niet online

A87

68616c6c6f schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:20:
[...]

Dan ga je in een paralelle dimensie zitten waar crypto nooit wat wordt... succes :+

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Jumpman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:27:
Het mooiste zou zijn naar $6k en dan de Alts die aansluiten, maar daarvoor moet er nieuw geld in en dat lijkt nu te stagneren.
Er kan erg veel geld in o.a. Euro, USD & KRW aan de zijlijn geparkeerd staan. USDT wordt wel meegeteld op bijv. Coinmarketcap, maar USD en Euro natuurlijk niet. Op het moment dat je dus met Euro of USD cryptocurrency aanschaft gaat de totale marketcap omhoog, terwijl er geen nieuw geld (lees: nieuw overgemaakt vanaf een bankrekening) bijkomt.
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:43:
[...]

[...]

OTC is voor zover ik weet juist buiten de exchanges om.
Wie zegt dat als ik jou mijn private keys geef, dat ik ze niet ook nog ergens anders heb opgeschreven? Ik kan het mij niet voorstellen, ik zou altijd eisen dat de coins naar mij verstuurd worden, helemaal als ik er miljoenen voor betaal, dan wil ik dat risico niet lopen.

OTC kan ook via Binance tegenwoordig.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:47:
[...]
Wie zegt dat als ik jou mijn private keys geef, dat ik ze niet ook nog ergens anders heb opgeschreven? Ik kan het mij niet voorstellen, ik zou altijd eisen dat de coins naar mij verstuurd worden, helemaal als ik er miljoenen voor betaal, dan wil ik dat risico niet lopen.

OTC kan ook via Binance tegenwoordig.
Daar heb je inderdaad gelijk in wat betreft die privatekeys. Dan wordt het op een andere manier gedaan, maar het verhandelen wordt wel offchain gedaan. Iedere dag worden er miljoenen BTC's via OTC verhandeld zonder dat dit onchain gedaan wordt.

Er zijn tegenwoordig inderdaad exchanges die ook aan OTC handel doen, maar het grootste deel wordt niet op die manier gedaan.

• Crypts
lighting_ schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:17:
[...]

Gok niet meer dan je kwijt kan.
Gokken doe ik in het casino, de rest is gewoon werk. :)

• A87
  • Niet online

A87

Crypts schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:51:
[...]

Gokken doe ik in het casino, de rest is gewoon werk. :)
IDD!
traden is werk. . Meeste kappen er mee of verliezen echt alles.
Daarom is traden zo moelijk

[ Voor 34% gewijzigd door A87 op 09-04-2019 20:56 ]

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:50:
[...]

Daar heb je inderdaad gelijk in wat betreft die privatekeys. Dan wordt het op een andere manier gedaan, maar het verhandelen wordt wel offchain gedaan. Iedere dag worden er miljoenen BTC's via OTC verhandeld zonder dat dit onchain gedaan wordt.

Er zijn tegenwoordig inderdaad exchanges die ook aan OTC handel doen, maar het grootste deel wordt niet op die manier gedaan.
Hoe kan je offchain handelen zonder keys dan ?

Verwijderd

NANO *O*

Ga maar door ouwe Raiblocks, daddy needs a new pair of shoes!

Ik bedoel natuurlijk dat ik serieus investeer en niet gok, en op een ontwikkelde manier probeer rendement te vergaren.

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:55:
[...]

Hoe kan je offchain handelen zonder keys dan ?
Een soort van OTC exchange zou moeten kunnen. Nou weet ik ook niet precies hoe het zit, maar feit is wel dat er belachelijke hoeveelheden BTC's OTC worden verhandeld en je dat niet op de blockchain ziet. Dus moet het offchain gaan op welke manier dan ook.

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
T wordt s tijd dat we normaal btc kunnen kopen via binance. Ipv een account moeten maken op coinbase en eerst geld kwijt te zijn om maar iets van een coin te hebben

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:59:
[...]

Een soort van OTC exchange zou moeten kunnen. Nou weet ik ook niet precies hoe het zit, maar feit is wel dat er belachelijke hoeveelheden BTC's OTC worden verhandeld en je dat niet op de blockchain ziet. Dus moet het offchain gaan op welke manier dan ook.
Dan is de enige resterende manier dat OF een (OTC) exchange OF een Escrow partij de eigenaar is van het betreffende adres en zowel de cryptocurrency ontvangt als verstuurt en dus zijn de transacties altijd zichtbaar op de blockchain. Offchain is niet mogelijk, buiten de blockchain om is geen optie, want je saldo kan anders niet opnieuw worden opgebouwd/berekend.
Ladonna schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:05:
T wordt s tijd dat we normaal btc kunnen kopen via binance. Ipv een account moeten maken op coinbase en eerst geld kwijt te zijn om maar iets van een coin te hebben
Op Binance.je kan je direct met Euro instappen als je wil.

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 09-04-2019 21:06 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Slux
  • Niet online
[...]

okay maar wat is het nut om zo bitcoin te verhandelen zonder dat je het op de blockchain zit ? dan kan je toch wat @Taro zegt de keys ff copy en pasten tricky bussiness lijkt mij, ik zou dan zelf meer vertrouwen in een bank hebben dan om zo te traden, ik zie ook echt het voordeel ervan om zo te traden maar dat ben ik.

Het komt er dan eigenlijk op neer dat er niet getrade wordt want de persoon die de keys heeft blijft eigenaar of zie ik het verkeerd

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 19:54
Met een multi-sig wallet zou je mijns inziens wel offchain moeten kunnen handelen, zolang de escrow (die 1 van de sigs bezit) maar goed de eigenaren van de andere sleutel bijhoudt. Aan- en verkoop (off the chain in de database van de escrow) moet dan altijd via de escrow

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:05:
[...]
Dan is de enige resterende manier dat OF een (OTC) exchange OF een Escrow partij de eigenaar is van het betreffende adres
Dat bedoel ik ook ja. Een exchange voor grote hoeveelheden waarbij de exchange de boel beheerd kan prima.
Offchain is niet mogelijk, buiten de blockchain om is geen optie, want je saldo kan anders niet opnieuw worden opgebouwd/berekend.
Dat snap ik ja.

Nogmaals, ik weet ook niet hoe het precies wordt gedaan, maar feit blijft wel dat er met enorme aantallen wordt gehandeld zonder dat die aantallen van adres veranderen op de blockchain. Er komt wel eens een hele dikke transactie langs, maar iedere dag wordt er minimaal tig keer dat verhandeld zonder dat die transacties langskomen.
Slux schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:10:
[...]

okay maar wat is het nut om zo bitcoin te verhandelen zonder dat je het op de blockchain zit ? dan kan je toch wat @Taro zegt de keys ff copy en pasten tricky bussiness lijkt mij, ik zou dan zelf meer vertrouwen in een bank hebben dan om zo te traden, ik zie ook echt het voordeel ervan om zo te traden maar dat ben ik.

Het komt er dan eigenlijk op neer dat er niet getrade wordt want de persoon die de keys heeft blijft eigenaar of zie ik het verkeerd
Bitcoins staan natuurlijk alleen op de blockchain, verder is het puur toegang hebben tot. Privatekeys copy pasten zal het inderdaad ook wel niet zijn dus moet er wel een partij zijn die dit handelen goed laat verlopen zonder dat er iedere dag miljoenen BTC's worden verzonden voor de mensen met diepe zakken.

• Slux
  • Niet online
Eegee schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:13:
Met een multi-sig wallet zou je mijns inziens wel offchain moeten kunnen handelen, zolang de escrow (die 1 van de sigs bezit) maar goed de eigenaren van de andere sleutel bijhoudt. Aan- en verkoop (off the chain in de database van de escrow) moet dan altijd via de escrow
Maar wat is het nut ervan ? niemand verdiend er verder aan en je hebt te maken met de volatiliteit van de bitcoin dat is toch ongusntig op alle vlakken

• Crypts
[...]

Nofi maar is dat iets waar je in wil geloven of ligt het wellicht wat anders? Ik geloof niet zo in enorme schaduwhandel in crypto's laat staan dat dat buiten het zicht kan plaatsvinden. De bedragen die genoemd worden vind ik ook niet heel erg realistisch. :)

Maakt ook verder niet uit, stel dat het wel kan en gebeurt dan hebben jij en ik er helemaal niks aan. Het gaat om wat 'wij' heen en weer schuiven al dan niet via exchanges. Daar vinden koerswijzigingen op plaats. ;)

• Eegee
Slux schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:17:
[...]

Maar wat is het nut ervan ? niemand verdiend er verder aan en je hebt te maken met de volatiliteit van de bitcoin dat is toch ongusntig op alle vlakken
Dat is toch het hele idee achter handelen, de een ziet wel ergens brood in maar een ander niet (hopen op een stijging of niet)

[ Voor 4% gewijzigd door Eegee op 09-04-2019 21:19 ]

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:18:
[...]

Nofi maar is dat iets waar je in wil geloven of ligt het wellicht wat anders? Ik geloof niet zo in enorme schaduwhandel in crypto's laat staan dat dat buiten het zicht kan plaatsvinden. De bedragen die genoemd worden vind ik ook niet heel erg realistisch. :)

Maakt ook verder niet uit, stel dat het wel kan en gebeurt dan hebben jij en ik er helemaal niks aan. Het gaat om wat 'wij' heen en weer schuiven al dan niet via exchanges. Daar vinden koerswijzigingen op plaats. ;)
Zie ook deze link die ik eerder vandaag heb gepost: https://blockexplorer.com...ing-explained-by-insider/

Er wordt OTC zeker een hoop verhandeld. Als jij voor grote bedragen wil kopen doe je dat niet op een exchange waarbij de prijs bij iedere 100BTC die je koopt omhoog schiet. Het artikel is wat ouder, maar dat er op grote schaal OTC wordt gehandeld is al erg lang bekend. Anders Google er zelf even naar, er is meer dan zat over te vinden. Heeft niets met geloven te maken dit.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 09-04-2019 21:23 ]

• Slux
  • Niet online
Eegee schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:18:
[...]

Dat is toch het hele idee achter handelen, de een ziet wel ergens brood in maar een ander niet (hopen op een stijging of niet)
Klopt, maar ik zou graag willen weten wat je er mee op schiet om offchain te handelen, het neemt alleen maar extra risico's met zich mee toch?
ik geloof best dat er heelveel buiten de exchanges wordt verhandeld maar offchain probeer ik te snappen waarom mensen dat zouden doen.

Als het voor de anonimiteit is dan kan je toch beter met bijvoorbeeld een XMR traden ?

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:24:
[...]

Klopt, maar ik zou graag willen weten wat je er mee op schiet om offchain te handelen, het neemt alleen maar extra risico's met zich mee toch?
ik geloof best dat er heelveel buiten de exchanges wordt verhandeld maar offchain probeer ik te snappen waarom mensen dat zouden doen.

Als het voor de anonimiteit is dan kan je toch beter met bijvoorbeeld een XMR traden ?
Omdat wanneer je dit onchain gaat doen het de prijs kan beinvloeden.

• Crypts
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:20:
[...]

Zie ook deze link die ik eerder vandaag heb gepost: https://blockexplorer.com...ing-explained-by-insider/

Er wordt OTC zeker een hoop verhandeld. Als jij voor grote bedragen wil kopen doe je dat niet op een exchange waarbij de prijs bij iedere 100BTC die je koopt omhoog schiet. Het artikel is wat ouder, maar dat er op grote schaal OTC wordt gehandeld is al erg lang bekend. Anders Google er zelf even naar, er is meer dan zat over te vinden. Heeft niets met geloven te maken dit.
Dan verschillen we daar van mening, ik zie met de beste wil van de wereld niet waarom er miljoenen per dag in btc van eigenaar zouden wisselen zonder dat er enige aanleiding voor is? Dit alles in achterkamertjes en zonder dat er ook maar een spoortje van te herleiden is. Het klinkt allemaal heel spannend maar als je echt een groot belang in crypto wil krijgen dan zijn daar veel makkelijkere manieren voor met veel minder points of failure. :)

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:27:
[...]

Dan verschillen we daar van mening, ik zie met de beste wil van de wereld niet waarom er miljoenen per dag in btc van eigenaar zouden wisselen zonder dat er enige aanleiding voor is?
Het is niet echt een mening die ik heb, het is wat ik lees. Nou is dat bericht wat ouder dus die hele grote getallen kunnen ook bullrun getallen zijn geweest waarbij het nu flink minder is.
Dit alles in achterkamertjes en zonder dat er ook maar een spoortje van te herleiden is. Het klinkt allemaal heel spannend maar als je echt een groot belang in crypto wil krijgen dan zijn daar veel makkelijkere manieren voor met veel minder points of failure. :)
Heeft ook weer niets te maken met spannend dit. Er zijn genoeg mensen die een paar 100 of meer BTC willen kopen of verkopen, dat doe je niet op een exchange, dus zijn er bedrijven die via escrow zulke transacties mogelijk maken. Dat is een lager risico dan miljoenen naar een exchange gaan sturen. Nofi, maar ik heb het idee dat je niets weet van OTC handel terwijl het heel duidelijk is dat dit er is en al jaren lang.

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:27:
[...]

Omdat wanneer je dit onchain gaat doen het de prijs kan beinvloeden.
Op een exchange staan er kopers en verkopers klaar om de prijs te beinvloeden, maar als je dat OTC doet staat er verder toch geen koper/verkoper tegenover die de prijs beinvloed?

of mis ik iets ?

• Eegee
Slux schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:35:
[...]

Op een exchange staan er kopers en verkopers klaar om de prijs te beinvloeden, maar als je dat OTC doet staat er verder toch geen koper/verkoper tegenover die de prijs beinvloed?

of mis ik iets ?
Dat is dan toch het voordeel, dat je simpel gezegd een vaste prijs kunt vragen/krijgen zonder de onzekerheid van prijs-beïnvloeding.

• Slux
  • Niet online
Eegee schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:37:
[...]

Dat is dan toch het voordeel, dat je simpel gezegd een vaste prijs kunt vragen/krijgen zonder de onzekerheid van prijs-beïnvloeding.
Ja van OTC maar niet van offchain

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12 16:16
Eegee schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:37:
[...]

OTC is heel simpel. Je belt een OTC desk, en zegt dat je x BTC wilt kopen of verkopen. Je spreekt een maximum premium af, bijvoorbeeld 1% onder of boven marktprijs. Dan gaat het OTC desk andere mensen bellen of gebeld hebben die de andere kant van de trade willen doen. Je kan nog een keertje heen en weer bellen om de prijs te fixen en dan stuurt de verkoper de coins naar de desk en die stuurt ze door. Weinig spannends aan. Het enige doel is dat je geen slippage hebt, maar een vantevoren vastgestelde premium.

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:35:
[...]

of mis ik iets ?
Er zijn genoeg mensen met diepe zakken die grote aantallen willen kopen. Dat kan je niet op een exchange doen zonder de prijs te beinvloeden. Voor iedere 50BTC die je koopt is de volgende 50BTC een stuk duuder. Als jij miljonair bent en zeg 200 BTC wil kopen dan ga je naar een bedrijf dat dit veilig voor je kan doen en ga je niet risico lopen grote bedragen naar een exchange te sturen en meer per BTC te betalen. Voor de echte grote jongens is het hele OTC verhaal in het leven geroepen. Nou weet ik dit volgende niet zeker, maar het zou mij verbazen als er niet heel veel enorm rijke mensen niet al voor de zekerheid grote aantallen BTC hebben gekocht.
Slux schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:38:
[...]

Ja van OTC maar niet van offchain
Iedereen kan zien wat er op de blockchain gedaan wordt. Gaan er ineens gigantische aantallen aan de wandel zal dit inlvoed hebben op de prijs. Via OTC kan je afspreken een x aantal BTC voor een bepaalde prijs te kopen. Ga je dit op een andere manier doen ga je de prijs beinvloeden.

• green-tea
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:50:
[...]

Ik neem aan dat het grootste deel via bekendere OTC partijen/escrows/exchanges gaat waar alle de partijen beiden geld/crypto hebben geparkeerd en dat het gewoon weer een kwestie van een db handeling is.

OTC onderling wordt lastig offchain, niemand gaat private keys overdragen en niet overzetten :)

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:42:
[...]

Er zijn genoeg mensen met diepe zakken die grote aantallen willen kopen. Dat kan je niet op een exchange doen zonder de prijs te beinvloeden. Voor iedere 50BTC die je koopt is de volgende 50BTC een stuk duuder. Als jij miljonair bent en zeg 200 BTC wil kopen dan ga je naar een bedrijf dat dit veilig voor je kan doen en ga je niet risico lopen grote bedragen naar een exchange te sturen en meer per BTC te betalen. Voor de echte grote jongens is het hele OTC verhaal in het leven geroepen. Nou weet ik dit volgende niet zeker, maar het zou mij verbazen als er niet heel veel enorm rijke mensen niet al voor de zekerheid grote aantallen BTC hebben gekocht.

[...]

Iedereen kan zien wat er op de blockchain gedaan wordt. Gaan er ineens gigantische aantallen aan de wandel zal dit inlvoed hebben op de prijs. Via OTC kan je afspreken een x aantal BTC voor een bepaalde prijs te kopen. Ga je dit op een andere manier doen ga je de prijs beinvloeden.
De prijs wordt niet bepaald door de blockchain maar door kopers en verkopers als je OTC trade zal dit de prijs niet beinvloeden dat is juist een voordeel van OTC maar jij zegt dat er nog meer offchian wordt getrade dat snap ik dus even niet.

• PilatuS
  • Niet online
green-tea schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:45:
[...]
Ik neem aan dat het grootste deel via bekendere OTC partijen/escrows/exchanges gaat waar alle de partijen beiden geld/crypto hebben geparkeerd en dat het gewoon weer een kwestie van een db handeling is.
Inderdaad.
OTC onderling wordt lastig offchain, niemand gaat private keys overdragen en niet overzetten :)
En inderdaad :)
Slux schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:46:
[...]

De prijs wordt niet bepaald door de blockchain maar door kopers en verkopers als je OTC trade zal dit de prijs niet beinvloeden dat is juist een voordeel van OTC maar jij zegt dat er nog meer offchian wordt getrade dat snap ik dus even niet.
Wat snap je niet aan een bedrijf met escrow waar grote aantallen worden verhandeld zonder dat de coins van plek verwisselen ? Zie het maar als Binance, maar dan voor mensen met te veel geld. Ik snap inmiddels niet meer wat je niet snapt na alle uitleg zegmaar :P

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 09-04-2019 21:50 ]

• green-tea
OTC traden is niks anders als traden in grote aantallen/bedragen in een seperaat orderbook welke niet voor iedereen zichtbaar is en om deze reden dus niet direct invloed zou hebben op de koers.

ps: de prijs is enorm aan het sqeezen maar niet duidelijk up of down spannend! (Op the hr chart bitmex)

[ Voor 31% gewijzigd door green-tea op 09-04-2019 21:55 ]

• Slux
  • Niet online
Hier kan je de grote transacties volgen, meerendeel buiten de exchanges om als ik naar het volume kijk ?
https://www.blockchain.com/btc/largest-recent-transactions

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-12 22:23

Bever!

3

Mijn geld op down

• green-tea
Mijne up! Morgen de 5300 in :)

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Met cryptocurrencies heb je eigenlijk (een vooralsnog) onoplosbaar “trilemma”’.
Het trilemma is als volgt: je kunt maar 2 van de volgende 3 opties kiezen:

- Decentraliteit
- Schaalbaarheid
- Veiligheid

Ik heb zelf nog nóóit iemand betaalt middels Bitcoin. Soms zeg ik weleens “ik betaal je morgen terug in Bitcoin”, als een vriend bijv. zo’n lekkere Turkse pizza voor me haalt na een heftig nachtje uitgaan. Het blijft altijd bij loze woorden. Dit puur vanwege het simpele feit dat ik m’n fiat veel liever kwijt ben. Daarnaast is het ook voordeliger want de fee op een Bitcoin-transactie is duur (0.000250 - 0.00050 sat) wat toch al neerkomt op €1-2 voor een transactie. Stel m’n Turkse pizza was €5 dan moet ik dus rond de €7 in bitcoin overmaken. Dat weerhoudt mij er ALTIJD van om ook echt iets te betalen met Bitcoin (helaas!).

Als we het trilemma er dan bij pakken zie je duidelijk waar Bitcoin voor gekozen heeft: een enorm veilig, decentraal netwerk. Dat zijn 2 van 3 opties waardoor schaalbaarheid wegvalt. In die zin vind ik Bitcoin op ’t moment dus echt een store of value (digitaal goud) en zeker geen (geslaagd) betaalmiddel. Nu is dit wel de perfecte basis om op verder te bouwen en dat doet men dus ook met het LN (lightning network). Een tweedelaags-protocol (bovenop de Bitcoin Basis) waardoor ik in de toekomst prima een Turkse pizza kan betalen met Bitcoin!

Dit filmpje van de Binance Acadamy legt het goed uit vind ik zelf:

In theorie kan het LN ervoor zorgen dat Bitcoin een enorme schaalbaarheid bereikt. Sneller dan Visa etc.. daarbij zullen de fee’s niet noemenswaardig zijn. Best wel gaaf als je erover nadenkt.

Nu heb je ook nog de oneindige discussie over het wel of niet vergroten van de blocksize. Ik ben van mening dat dit niet de juiste oplossing is, het komt op mij over als een korte termijn oplossing voor de ongeduldige onder ons. @Kain_niaK zal het vast met mij oneens zijn.

The block size shouldn't be increased.
We've had this debate for years, and it's cropping up again. I think we need to nip this in the bud now.
If you increase the blocksize then you will decrease fees, thus making it easier for Veriblock and Coinbase to spam the network and never bother to optimise their platforms. When VeriBlock temporarily paused their system, confirmed on-chain transactions dropped from ~325,000/day to ~225,000/day. That should give you a sense as to just how much spam is being caused by low fees.
If we go to 2MB, those companies will fill blocks up again. Fees will rise to the exact same level in a short period. Now you've got the same situation as before, except a whole lot of full node operators can't keep up with the bandwidth so turn their nodes off. Blocks will propagate through the network slower, centralising mining and providing an unfair advantage to the previous block winner.
The final point, which really should shut this whole discussion down, is that we've already been through this. Bcash exists. It had the same code base as bitcoin at the time of the split. If that's how you think Bitcoin should operate, then just use bcash and be done with it. LN can be built on top of bcash, it's just barely anyone wants to develop for it because overwhelmingly technical people understand why raising the blocksize is a bad idea.
Ok maar uiteindelijk ben ik ook maar een non-technical dude die het allemaal beter probeert te begrijpen. Naar mijn mening zit de oplossing echt in de 2nd layer solutions (als het LN) waarvan ik hoop veel te horen komende jaren. Wellicht..... zit betalen met Bitcoin er dan toch wel in. Het lijkt mij iedergeval erg gaaf. :)

Voor nu: moon, lambo!
en natuurlijk elke maand bijkopen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/ae6d1d7c0ea4adb6721542a9538ba706/tenor.gif

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Bever! Ik hou er ook ernstig rekening mee dat we gaan dalen, heb zojuist voor het eerst besloten niet weer een Bitcoin rit te starten op waar ik dacht dat de low zou zijn.

De alts vallen stil en staan in het rood, Bitcoin staat vandaag in het groen rood (inmiddels), van dinsdag op woensdag is ook vaak groen, maar, het ziet er droeviger uit dan de afgelopen dagen. Ik kijk het heel even aan voordat ik weer instap, nu 100% in fiat.

Edit: @ ~5157 USDT toch weer all-in gegaan, ziet er redelijk uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 09-04-2019 22:17 ]

• PilatuS
  • Niet online
Het nadeel van LN is wel dat uiteindelijk transacties op de blockchain zullen moeten worden afgehandeld. Je kan natuurlijk prima 100 transacties via LN doen voor die ene onchain transactie, maar wat als LN echt veel gebruikt gaat worden ? Hoe meer mensen via LN dingen doen hoe meer transacties uiteindelijk toch via de mainchain zullen moeten gaan. Stel er gaan 100 miljoen mensen betalen via LN zal de mainchain dat niet aankunnen.

• Crypts
DaCoTa schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:41:
[...]

OTC is heel simpel. Je belt een OTC desk, en zegt dat je x BTC wilt kopen of verkopen. Je spreekt een maximum premium af, bijvoorbeeld 1% onder of boven marktprijs. Dan gaat het OTC desk andere mensen bellen of gebeld hebben die de andere kant van de trade willen doen. Je kan nog een keertje heen en weer bellen om de prijs te fixen en dan stuurt de verkoper de coins naar de desk en die stuurt ze door. Weinig spannends aan. Het enige doel is dat je geen slippage hebt, maar een vantevoren vastgestelde premium.
On-chain dus en dat is wat ik doorgaans ook zie en zelf doe. :)

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:09:
Het nadeel van LN is wel dat uiteindelijk transacties op de blockchain zullen moeten worden afgehandeld. Je kan natuurlijk prima 100 transacties via LN doen voor die ene onchain transactie, maar wat als LN echt veel gebruikt gaat worden ? Hoe meer mensen via LN dingen doen hoe meer transacties uiteindelijk toch via de mainchain zullen moeten gaan. Stel er gaan 100 miljoen mensen betalen via LN zal de mainchain dat niet aankunnen.
Het hudige swift systeem is nog niet zo slecht :P
toch appart dat iets wat als betaalmiddel gebruikt kan worden eigenlijk niet geschikt is ervoor omdat het vastloopt :F

• Tominatie
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:09:
Als ik het goed begrijp open je een payment channel en daar verlopen dan alle transacties door. Alleen bij het sluiten van dit channel wordt het in de mainchain van Bitcoin verwerkt.

In de LN whitepaper staat bij de conclusie: "to enable 7 billion people to make two channels per year with unlimited transactions inside the channel, it would require 133 MB blocks"

Maar misschien iemand die er meer verstand van heeft, ik leer graag wat bij. Als ik het goed begrijp zal dit uiteindelijk niet een groot probleem worden voor de mainchain.

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:12:
[...]

Het hudige swift systeem is nog niet zo slecht :P
toch appart dat iets wat als betaalmiddel gebruikt kan worden eigenlijk niet geschikt is ervoor omdat het vastloopt :F
Bitcoin is natuurlijk ook het eerste wat op deze manier is gemaakt. Puur zonder iets of iemand te hoeven vertrouwen toch 100% veilig iets met waarde kunnen verzenden is heel wat. Dit is iets wat tot dat Bitcoin bestond niemand ooit voor elkaar heeft gekregen.

Inmiddels zijn er projecten die de basis van Bitcoin pakken en het schaalbaar maken. Onmogelijk om op grote schaal te gebruiken is het zeker niet. Wie weet wat de toekomst ons zal brengen voor BTC of een andere munt.
Tominatie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:20:
[...]
Als ik het goed begrijp open je een payment channel en daar verlopen dan alle transacties door. Alleen bij het sluiten van dit channel wordt het in de mainchain van Bitcoin verwerkt.
Ik moet toegeven dat ik er zeker niet alles van weet. Alleen het sluiten van zo'n channel op de mainchain met max 7 TPS lijkt mij op grote schaal toch een groot probleem.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
Ik zat daarstraks met de trendlijnen te spelen op Bitcoinwisdom en toen zag ik toevallig dit (heb het even in Tradingview gedaan):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dvVQaBG.png

Wat denken jullie?

• Stokstaart
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/xq9uOfqsfUvEA/giphy.gif

• Tominatie
  • Niet online
@PilatuS Yep het is natuurlijk ook nog buitengewoon onzeker of Lightning echt de oplossing gaat worden/zijn voor het schaalbaarheidsprobleem maar ik ben er zeker van dat er ooit een slimmerik zal zijn die iets fantastisch bedenkt.

Ik hoop in de toekomst Bitcoin niet alleen te zien als goede investering/store of value etc maar ook écht als een gerespecteerd betaalmiddel. (world currency).

Ik moet me er ook echt meer in gaan verdiepen en het klinkt nu nog wel erg technisch allemaal. Niet echt makkelijk voor een studentje die net komt kijken zegmaar.

• Tominatie
  • Niet online
@ggj87 leuk grafiekje! Alles wijst op een behoorlijke pump mochten we door de 5300-5400 gaan denk ik.
Maar ik kan 't me nu nog niet zo goed voorstellen, zit zelf eigenlijk al een tijdje te wachten tot we iets van een dumpje gaan zien (?). Na +20/25% ofzo lijkt me dat redelijk normaal. 8)7

• Crypts
Tominatie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:28:
@PilatuS Ik hoop in de toekomst Bitcoin niet alleen te zien als goede investering/store of value etc maar ook écht als een gerespecteerd betaalmiddel. (world currency).
Dat is het nu al aangezien het de basis is van alle handel op exchanges. :)

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
Tominatie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:32:
@ggj87 leuk grafiekje! Alles wijst op een behoorlijke pump mochten we door de 5300-5400 gaan denk ik.
Maar ik kan 't me nu nog niet zo goed voorstellen, zit zelf eigenlijk al een tijdje te wachten tot we iets van een dumpje gaan zien (?). Na +20/25% ofzo lijkt me dat redelijk normaal. 8)7
Heb voor de gein nog een kek lijntje getrokken. Op deze manier ontstaat er nog een hele driehoek waarbinnen we kunnen bewegen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tjR8gbe.png

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:34:
[...]

Dat is het nu al aangezien het de basis is van alle handel op exchanges. :)
Een coin die niemand gebruikt om mee te betalen om meer coins te kopen die niemand gebruikt :+

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12 12:35
Tominatie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:32:
Als je op binance naar de 4h grafiek van BTC/USDT (en ook EOS/USDT) kijkt dan lijkt het wachten op een uitbraak naar boven toe idd. Kruipt langzaam weer omhoog.

EOS in een vlaag van FOMO ook nog lopen kopen op 10$. Dat nadat die al 20$ ooit had aangetikt. Ik dacht weer makkelijk te verdubbelen, maar hij raakte 75% kwijt naar 2,5$, en zelfs nog lager dan dat haha. Een wonder dat we op 5$+ staan.
Op zich een prima blockchain met een goeie snelheid. Alleen de adoptie is zo verschrikkelijk lastig, dat kan iedere app-bouwer je wel vertellen natuurlijk.

Daarom weer interessant wat Binance gaat doen. Zij staan al geïnstalleerd op enorm veel devices natuurlijk. Dus een DEX smartphone app zullen velen wellicht wel uitproberen als er een pop-upje komt. Hoe zou trouwens een integratie van de Trust wallet met de Binance DEX werken?

Trust wallet wel op de telefoon staan, werkt prima, maar weinig bijzonders. Ze promoten natuurlijk Trust omdat ze eigenaar zijn. Maar kan dat technisch, 2 apps laten samenwerken? Interessante ontwikkelingen in ieder geval in 2019....

Fijne avond nog voor de die-hard traders. Ik verwonder me de volgende dag vaak over het feit dat sommigen nog tot diep in de nacht posten hier :)

• Crypts
PilatuS schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:38:
[...]

Een coin die niemand gebruikt om mee te betalen om meer coins te kopen die niemand gebruikt :+
Volgens jou gaan er via achterkamertjes miljoenen danwel miljarden in om dus blijkbaar gebruikt iemand het wel? :+

Ik koop en verkoop wekelijks (nee niet dagelijks helaas) dingen via crypto en dat gaat prima. Het kan prima hoor? :)

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12 12:35
Crypts schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:45:
[...]

Volgens jou gaan er via achterkamertjes miljoenen danwel miljarden in om dus blijkbaar gebruikt iemand het wel? :+

Ik koop en verkoop wekelijks (nee niet dagelijks helaas) dingen via crypto en dat gaat prima. Het kan prima hoor? :)
Waar zoal dan? Ik zie nog weinig plekken waar het echt gemak of snelheid boven traditionele betaalwijzen kan bieden.

Als een Adyen op al z'n portals crypto-betalingen gaat accepteren vanaf een (NFC-) mobile wallet kan het natuurlijk wel snel gaan met plekken waar je terecht kan ;). EDIT: en een saldo-check kan je dan overboord gooien, iets komt wel of niet aan natuurlijk. De fraude-check mag dan wellicht wel worden opgevoerd. Maar dan ben je ook supersnelle blockchains nodig wil je de Visa/Mastercard/Debit card routes verslaan. Zover zijn we nog lang niet, hoe graag we dat ook willen zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Timberly2 op 09-04-2019 22:48 ]

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Niet volgens mij, maar volgens de meer dan 5 miljoen hits op Google als je zoekt naar Bitcoin OTC.
Ja het kan. Maar laten we eerlijk zijn, meer dan 95% van de mensen gebruikt het om geld mee te verdienen, niet om iets mee te kopen.

• Tominatie
  • Niet online
[...]

Gebruik je BTC als betaalmiddel?

Ik vind het tot dusver niet interessant gezien de fee die je betaalt. Waarom zou ik €1-2 extra betalen voor iets vanwege transactie kosten?

Daar loop ik nou altijd tegenaan. Daar moet BTC echt iets voor verzinnen en of dat nou LN gaat zijn of een andere oplossing maakt mij niet uit. Als er maar ooit een oplossing komt voor de schaalbaarheidsproblemen en de hoge fee's. *O*

Ik zou het opzich erg tof vinden om BTC af en toe te gebruiken voor aankopen. De fee houdt me tegen.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12 16:16
Tominatie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:51:
[...]
Ik vind het tot dusver niet interessant gezien de fee die je betaalt. Waarom zou ik €1-2 extra betalen voor iets vanwege transactie kosten?
In mijn ervaring is de on-chain fee in de meeste gevallen echt maar een paar centen.
Pagina: 1 ... 121 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!