Merknaam Xs4all gaan verdwijnen (en Telfort,hi enzv)

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 20:13

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

.oisyn schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:57:
[...]

Ik denk dat je gewoon niet zo goed kan rekenen :P

[Afbeelding]

1225k + 5k = 1230k
1225k + 25k = 1250k <-- het streefbedrag.
Nee, enthousiasme is de key-word _O-

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Nog iets meer dan 3K.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En gehaald...!

Echt supersnel.

[ Voor 43% gewijzigd door Jelte op 05-11-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
En het is binnen! 1.250.000 Euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: https://media2.giphy.com/media/10hO3rDNqqg2Xe/giphy.gif

Wow dat ging even hard

.edit: iemand leende €8k :)

.edit2: En ineens door naar 1.267k :D

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2019 12:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:32

Pazo

Mroaw?

Echt super hoe snel dit is gegaan! Ben benieuwd of ze kunnen doorstomen naar de 2,5 miljoen.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:26

Illusion

(the art of)

Welke tweaker gaf €426:”upgrade required”?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Dus binnen 10 22uur.
Bedankt Sjoera voor al het werk, die avonden sinds begin dit jaar.
Die keer dat je na de presentatie even 75 signals had ontvangen en moest gaan bekijken.
Die keer dat..... Bedankt!!!!!!

En dank aan alle andere (bekenden) die dit door tomeloze inzet mogelijk hebben gemaakt

[ Voor 1% gewijzigd door ollie1965 op 05-11-2019 12:15 . Reden: Kookpunt bereikt! ]

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

22. Please just stop :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Kookpunt bereikt!!!
Je moest eens weten hoeveel tijd en energie hier in zit, mega ontlading voor vele

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

nieuws: Plan voor Xs4all-alternatief behaalt crowdfundingdoel

Ze zaten hier te wachten op de 1,25 miljoen; bericht stond al klaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pazo op 05-11-2019 12:15 ]

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Pazo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:11:
Echt super hoe snel dit is gegaan! Ben benieuwd of ze kunnen doorstomen naar de 2,5 miljoen.
En hoelang dat duurt. Aan de ene kant verwacht ik iets langer, omdat het laaghangende fruit al geplukt is, aan de andere kant zou het wel sneller kunnen gaan, doordat het al meer bekendheid heeft en de minimumdoelstelling al gehaald is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
Freee!! schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:23:
[...]

En hoelang dat duurt. Aan de ene kant verwacht ik iets langer, omdat het laaghangende fruit al geplukt is, aan de andere kant zou het wel sneller kunnen gaan, doordat het al meer bekendheid heeft en de minimumdoelstelling al gehaald is.
Juist doordat er pas nieuwsberichten over verschenen zijn nadat de 1M doorbroken werd, zien mensen die het nu lezen dat er daadwerkelijk momentum is. Als ze er dus voor openstaan, is de kans best groot dat ze ook bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Pooh schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:26:
[...]

Investeer je om winst te maken? Ren dan vooral weer snel weg. Je geld is geen donatie, maar verwacht ook niet dat je er al te veel van terugziet. Het risico is groot, maar met een beetje geluk hebben we straks nog steeds een provider die privacy en internetvrijheid hoog in het vaandel heeft.
Ik denk niet dat de eerste geldschieters voor het geld doen, al zou het mij niet verbazen dat met halen van de doelstelling investeerders de overhand krijgen omdat ze snappen dat er animo is, en flink wat xs4all expertise bij betrokken is en dan is 3% rente niet buitengewoon risicovol.

Als daadwerkelijk om een donatie was gevraagd denk ik niet dat de teller op het moment zoveel lager was uitgevallen, maar ik denk dat de 2,5 miljoen op deze wijze wel makkelijker wordt behaald. Het laat in ieder geval zien dat de waarde van een privacy-vriendelijke provider meer is dan KPN dacht.

[ Voor 7% gewijzigd door sampoo op 05-11-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

En ze gaan lekker door, afgelopen uur is er weer een ton bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn strijdplan voor 11-11 al klaar ;-)
Zet mijn XS4ALL Internet Pro glas 500/500 & VOIP om naar de Freedom versie.
En laat dan bij XS4ALL Internet compact koper 50/50 achter voor 1 a 2 jaar om te kijken wat het allemaal gaat worden.
Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:19:
En laat dan bij XS4ALL Internet compact koper 50/50 achter voor 1 a 2 jaar om te kijken wat het allemaal gaat worden.
Kan niet wachten!
Een beetje geduld nog (ik kan het zelf ook moeilijk opbrengen...)! 8)

https://crowdaboutnow.nl/campagnes/planb:
De planning is om jullie in het eerste kwartaal van 2020 daadwerkelijk te gaan aansluiten op internet. Deze aansluitingen zullen gaan lopen over koper en glas. Daarnaast willen we in het eerste kwartaal van 2020 ook televisie en VoIP diensten (bellen) aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

cat_byte schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:22:
[...]

Een beetje geduld nog (ik kan het zelf ook moeilijk opbrengen...)! 8)

https://crowdaboutnow.nl/campagnes/planb:
[...]
Word ook founding member
Op 11 november, om 11:11:11 uur, wordt de nieuwe provider officieel gelanceerd. De website gaat dan live, en iedereen die wil kan dan founding member worden. Zodra we de crowdfunding succesvol kunnen afronden, schakelen we direct door naar fase 2: het leveren van internetverbindingen. Iedereen die founding member is krijgt daarbij voorrang.
Op de één of andere manier heb ik het gevoel, dat die tijdsplanning niet helemaal klopt. Waarschijnlijk hebben ze die 2,5 miljoen al ver voor 11-11 11:11:11 gehaald. Daarmee zouden ze dus die internetverbindingen al voor de officiële lancering moeten leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Zou mooi zijn als het eerder kan, maar ik heb liever dat alles goed gepland en doordacht gebeurt, dan hals-over-kop. Iedereen is over de top enthousiast nu (en begrijpelijk met de geldpot die zo vlot vol loopt), maar ze gooien hun eigen ruiten in als er van alles mis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik denk dat je daar niet de meest stricte lezing moet nemen. Volgens mij bedoelen ze met "de crowdfunding succesvol afronden" niets meer dan dat op de sluitdatum het minimum-bedrag is behaald. (Antwoord, dat gaat ze lukken)

Maar daar zijn dus nog technisch 70 dagen voor.

Als voorschot daarop lanceren ze al het bedrijf op een mooie datum en kun je founding member worden. Zodra de verbindingen worden geleverd, wat dus op zijn vroegst over 70 dagen begint, dan krijgen die founding members voorrang bij leveringen.

Eerlijk gezegd hoef ik niet per se in de eerste lading aansluitingen te zitten, dan zullen er heus nog wel wat kinderziektes uit het systeem moeten worden gewerkt. En zeer waarschijnlijk wat pesterijen/vertragingen door KPN overwonnen.

Want laten we eerlijk zijn, het vermogen van KPN om in de weg te zitten is legendarisch. Als staatsmonopolie waren ze al een moloch (vraag maar aan Hans Bohm), maar in de privatiseringsfase wisten ze dat tot een kunst te verheffen.

[ Voor 18% gewijzigd door Keypunchie op 05-11-2019 13:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Keypunchie schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:36:
Ik denk dat je daar niet de meest stricte lezing moet nemen. Volgens mij bedoelen ze met "de crowdfunding succesvol afrondent" niets meer dan dat op de sluitdatum het minimum-bedrag is behaald. (Antwoord, dat gaat ze lukken)
Af en toe levert zo'n stricte lezing leuke resultaten op, ga ik ze er in dit geval echt niet aan houden.
Maar daar zijn dus nog technisch 70 dagen voor.

Als voorschot daarop lanceren ze al het bedrijf op een mooie datum en kun je founding member worden. Zodra de verbindingen worden geleverd, wat dus op zijn vroegst over 70 dagen begint, dan krijgen die founding members voorrang bij leveringen.

Eerlijk gezegd hoef ik niet per se in de eerste lading aansluitingen te zitten, dan zullen er heus nog wel wat kinderziektes uit het systeem moeten worden gewerkt.
Tot dusverre ben ik het volkomen met je eens.
En zeer waarschijnlijk wat pesterijen/vertragingen door KPN overwonnen.

Want laten we eerlijk zijn, het vermogen van KPN om in de weg te zitten is legendarisch. Als staatsmonopolie waren ze al een moloch (vraag maar aan Hans Bohm), maar in de privatiseringsfase wisten ze dat tot een kunst te verheffen.
Ik heb zo'n vaag vermoeden, dat, als KPN dat probeert, dat tot zeer grote problemen voor KPN gaat leiden. De leden van dat committee zijn niet dom en kennen hun geschiedenis, dus die hebben waarschijnlijk al een handhavingsverzoek voor de ACM klaarliggen om daar per direct in te dienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:26

Illusion

(the art of)

Freee!! schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:43:

Ik heb zo'n vaag vermoeden, dat, als KPN dat probeert, dat tot zeer grote problemen voor KPN gaat leiden. De leden van dat committee zijn niet dom en kennen hun geschiedenis, dus die hebben waarschijnlijk al een handhavingsverzoek voor de ACM klaarliggen om daar per direct in te dienen.
oeh.... eeen handhavingsverzoek bij de ACM.. Nou KPN maak in 2030 je borst maar nat, want dan krijg je misschien wel een brief van de ACM...

Voorlopig denk ik eerder dat een significant deel van het XS4ALL personeel dat écht waardevol is, gewoon een concurrentiebeding heeft, en dus niet zomaar mee kan verhuizen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:38
Nic schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:41:
[...]

Je gaat een overeenkomst van geldlening aan met Freedom Internet BV, en die kun je opzoeken bij het KvK. Voordat je je geld inlegt, krijg je de leningovereenkomst onder ogen, daar staan meer details in.
Als je kijkt wie dit allemaal aan het organiseren is, dan zie je dat het niet zomaar een clubje amateurs is, maar zwaargewichten die in het verleden van XS4ALL al een grote rol hebben gespeeld, en die weten waar ze mee bezig zijn. Ook de Raad van Advies (die gewoon genoemd staan in de info) zijn niet de minsten.

En inderdaad, er zitten risico's aan. Uit de FAQ: "Welke garanties kan ik krijgen?
Er worden geen zekerheden gesteld.".
"zwaargewichten die in het verleden van XS4ALL al een grote rol hebben gespeeld" dit hoeft niet positief te zijn. Toen XS4ALL in de eerste instantie verkocht werd aan KPN draaide het enorme verliezen. Krijgen deze zelfde lui nu weer de macht in zon kleine provider?

Wie weet verkopen ze het weer aan KPN? Geld doet wonderen >:)

Los van deze wantrouwen, juich ik dit erg toe. Had graag 5 tientjes willen doneren maar ben niet bereid om 250 euro te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Illusion schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:09:
Voorlopig denk ik eerder dat een significant deel van het XS4ALL personeel dat écht waardevol is, gewoon een concurrentiebeding heeft, en dus niet zomaar mee kan verhuizen.
Een concurrentiebeding is weinig waard als je niet zoveel keuze hebt om je beroep uit te oefenen. Dan zal KPN toch echt je salaris moeten doorbetalen terwijl je thuis op de bank zit, als ze dat echt willen. De werkgever zal met een zwaarwegend argument moeten komen waarom het bedrijfsbelang boven jouw persoonlijke belang gaat, en dat gaat vooral op voor bepaalde sleutelfiguren met bepaalde opgedane kennis, niet voor het "voetjesvolk". Iemand op de helpdesk zal niet over de nodige inside information beschikken om het oude bedrijf te kunnen beconcurreren :).

.edit: oh wacht, je zei personeel dat écht waardevol is. Ja, idd, dan eens.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat is zo'n crowdfundingplatform trouwens duur. Bij een bedrag van €300.000 blijft er eenmalig €3630 aan de strijkstok hangen, en gedurende de looptijd van vijf jaar nog eens €36.300. Voor grotere bedragen staan de prijzen niet online. De vraag is of je die bedragen ook verschuldigd bent wanneer je vroegtijdig stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:46
Illusion schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:09:
[...]

oeh.... eeen handhavingsverzoek bij de ACM.. Nou KPN maak in 2030 je borst maar nat, want dan krijg je misschien wel een brief van de ACM...

Concurrentiebeding mag niet zomaar want in Nederland kennen we recht van vrije arbeidskeuze. Dit word meestal overeengekomen met verkoop medewerkers en dan nog dat ze wel ergens anders mogen werken maar niet uit zichzelf de klanten van vorige werkgever mogen benaderen.

In het geval van xs4all denk ik dat merendeel van de zakelijk sales een dergelijke concurrentiebeding hebben maar de technische mensen al niet zo snel.

Bron over concurrentiebeding: http://www.wetrecht.nl/concurrentiebeding/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:58
Mexikola schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:49:
[...]
Concurrentiebeding mag niet zomaar want in Nederland kennen we recht van vrije arbeidskeuze. Dit word meestal overeengekomen met verkoop medewerkers en dan nog dat ze wel ergens anders mogen werken maar niet uit zichzelf de klanten van vorige werkgever mogen benaderen.

In het geval van xs4all denk ik dat merendeel van de zakelijk sales een dergelijke concurrentiebeding hebben maar de technische mensen al niet zo snel.
Sommige werkgevers proberen het wel. Ik had destijds een concurrentiebeding, notabene bij een tijdelijk contract, waarbij ik 1 jaar lang bij geen enkele andere ISP mocht werken (en nee ik was geen sales-droid :+ ). Was overigens geen KPN en vandaag de dag zou de rechter er direct gehakt van maken.
Ik vraag me overigens trouwens af hoeveel van deze mensen nog een contract hebben bij xs4all en niet KPN. Stel dat KPN xs4all opheft en ze een contract aanbiedt, dan kunnen ze toch gewoon weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kan niet wachten!
Ik heb ongeveer hetzelfde plan, aangezien ik verwacht dat Freedom in het begon nogal beperkt zal zijn qua features en ik voor mogelijk houdt dat ze geen statische IPv4-adressen kunnen uitdelen. Als er een concreet aanbod ligt ga ik pas beslissen over wie er via glas mag en wie via koper.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:38
janbrede schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:07:
[...]

Sommige werkgevers proberen het wel. Ik had destijds een concurrentiebeding, notabene bij een tijdelijk contract, waarbij ik 1 jaar lang bij geen enkele andere ISP mocht werken (en nee ik was geen sales-droid :+ ). Was overigens geen KPN en vandaag de dag zou de rechter er direct gehakt van maken.
Ik vraag me overigens trouwens af hoeveel van deze mensen nog een contract hebben bij xs4all en niet KPN. Stel dat KPN xs4all opheft en ze een contract aanbiedt, dan kunnen ze toch gewoon weigeren?
Was dat voor 2015? Want:
Sinds 1 januari 2015 geldt tevens dat het concurrentiebeding niet meer mag worden opgenomen in arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd.

Zodra XSL4ALL opgeheven wordt geldt dat hele contract niet meer. Maar ik ga er vanuit dat KPN zoiets niet doet, die zijn ook niet dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:15:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde plan, aangezien ik verwacht dat Freedom in het begon nogal beperkt zal zijn qua features en ik voor mogelijk houdt dat ze geen statische IPv4-adressen kunnen uitdelen. Als er een concreet aanbod ligt ga ik pas beslissen over wie er via glas mag en wie via koper.
Ja, ik heb ook privé van bijna dag 1 bsmtp dus daar zit ik wel een beetje mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
Kan niet wachten!
Als je vooral de goedkoopste lijn over wild houden? Wat ik zo gok. Staat niet op de site maar ze hebben ook een 20/'Technische beperkt' versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
ewoutw schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:03:
[...]

Als je vooral de goedkoopste lijn over wild houden? Wat ik zo gok. Staat niet op de site maar ze hebben ook een 20/'Technische beperkt' versie.
Da's alleen voor koper beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
mad-dog schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:05:
[...]

Da's alleen voor koper beschikbaar
Goed zijn post lezen. zet zijn huidige glas om naar freedom en xs4all verhuist hij naar zijn koper-lijn. Jij weet net zo goed als ik dat er bijna nooit 2 glas aansluitingen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
De kersverse directeur schat in dat er ongeveer vier tot vijf ton geïnvesteerd zal worden in apparatuur en software. Toegang tot het netwerk wordt gehuurd bij KPN. Verder zitten de kosten in personeel. Er wordt begonnen met een klein team van ongeveer tien mensen.
https://www.rtlz.nl/beurs...kpn-provider-crowdfunding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ewoutw schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:03:
[...]

Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben benieuwd of er ook plannen zijn voor hosting. Volgens mij komt een redelijk deel van de inkomsten van XS4All uit het hosten van servers. Het oude XS4All gaf regelmatig hosting cadeau aan partijen die iets bijdroegen aan internet of een ander waardig doel hadden. Omgekeerd zochten activisten en goede doelen de dienstverlening van XS4All op. Nu is het volgens mij al weer heel wat jaren geleden dat dit echt een rol speelde, maar ik vraag me af hoe groot de inkomsten uit hosting zijn voor het huidige XS4All en of Freedom ook plannen in die richting heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hoewel ik er enigszins een hard hoofd in heb, heb ik er toch maar een muntje in gegooid. Nu maar hopen dat het ze lukt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:31:
Ik ben benieuwd of er ook plannen zijn voor hosting. Volgens mij komt een redelijk deel van de inkomsten van XS4All uit het hosten van servers. Het oude XS4All gaf regelmatig hosting cadeau aan partijen die iets bijdroegen aan internet of een ander waardig doel hadden. Omgekeerd zochten activisten en goede doelen de dienstverlening van XS4All op. Nu is het volgens mij al weer heel wat jaren geleden dat dit echt een rol speelde, maar ik vraag me af hoe groot de inkomsten uit hosting zijn voor het huidige XS4All en of Freedom ook plannen in die richting heeft.
Ma valt wel mee. Komt vooral omdat het hosting portfolio heel erg verouderd is en duur. Voor de prijs van 1 maand UNIX host basic (Geen PHP). kan je bij transIP gewoon een heel jaar je hosting afnemen met alles er op en er aan. Daarnaast zat er nog een beperking op de hoeveelheid traffic. Al wist niemand wat er gebeurde als je daar overheen ging.

En nog veel erger is dat een hoop klanten vervolgens hun A-records naar diensten zoals WIX aanpassen.
In de tijd dat ik daar op klantcontact zat heb ik bijzonder wijzig hosting voor bij zien komen. Maar dat kan ook omdat het product gewoon altijd goed werkten O-) .

[ Voor 4% gewijzigd door ewoutw op 05-11-2019 17:15 . Reden: Toevoeging over traffic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Morgen over de 2 miljoen? Staan nu al bijna op 1,6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zolderopruiming
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 21:55
Iemand enig idee of de website bewust offline is gehaald??
ik er niet op: https://www.freedominternet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Zolderopruiming schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:35:
Iemand enig idee of de website bewust offline is gehaald??
ik er niet op: https://www.freedominternet.nl/
Dat was gisteren volgens mij al. Het gaat ook iets te snel wellicht. Volgens mij had de website op 11-11 om 11:11 uur live moeten gaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Pazo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:30:
Eerlijk gezegd verwacht ik het niet, het tempo is er wel een beetje uit.
Eerste dag: 1 miljoen
Tweede dag: 0.5 miljoen
Dus ik verwacht op de derde dag 0.25 M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:50:
[...]
In nog geen zes uur tijd hebben ze al weer bijna vier ton erbij gekregen, dus dat half miljoen op de tweede dag (periode van 24 uur) halen ze echt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Tegelijkertijd is de curve die @CAPSLOCK2000 voorstelt niet zo heel ver van de curve die de meeste crowdfunding projecten zien. Meer dan 80% van het totaal opgehaalde bedrag wordt in de eerste 2 weken opgehaald.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:31:
Ik hoop in ieder geval op colocation. XS4ALL heeft flink wat floorspace in DC2 aan de Barbara Strozzilaan, en er hosten flink wat klanten hun servers daar.

Tevens hebben ze ook een ruimte in NLDC Oude Meer, weet alleen niet hoe vol het daar staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey87 op 05-11-2019 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De ISP heeft natuurlijk niet zo 1-2-3 ook een eigen DC. Ik vraag me af of het doorverkopen van ruimte rendabel kan zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:50:
[...]

Dan halen we dus nooit de 2M ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

.oisyn schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:29:
[...]
Dan halen we dus nooit de 2M ;)
Dan niet nee, maar binnen 24 uur haalden ze wel ruim 1,25M, dus die 2M halen ze (naar mijn verwachting) ook nog wel. Maar 2,5M zal wat moeilijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwais
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Vraag me af of de naam Freedom Internet / Freedominternet.nl wel zo slim is. Want Freedominternet.org, Freedominternet.com.au en freedominternet.eu bestaan al en in gebruik en bieden ook Internet aan.
Ze hebben zich door juristen laten adviseren maar vraag me af of ook hiernaar gekeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

De twee miljoen halen ze net niet meer voor middernacht, maar veel scheelt het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok ok ik doneer nog wel €60k op de valreep :+

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 06-11-2019 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

.oisyn schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:00:
Ok ok ik doneer nog wel €60k op de valreep :+
Als ik het had, had ik het ook nog wel gedaan. Helaas heb ik op dit moment niet eens genoeg voor een minimuminleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Pazo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:30:
Hehe, die 2 miljoen gaan ze deze ochtend wel halen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Wie publiceert als eerste de screenshot van 2M >:)

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

ollie1965 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:01:
Wie publiceert als eerste de screenshot van 2M >:)
Ik sta al klaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Die 2 miljoen gaan we zeker halen vanmorgen.
De vraag is of het maximale doel van 2.500.000€ ook wordt behaald :)

Linkje naar de Crondfundingspagina ook even onderaan gezet.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

*O* *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eoPYHbTJFsdwfdthYilAsq4D/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Pazo op 06-11-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:44
Ow dat gaat helemaal goed komen dan, aanstaande zondag is de 2,5M binnen. Nog even wat mond tot mond reclame in de kroeg aanstaand weekend en ze zijn er. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
De vaart is er wel uit merk je heel goed. Logisch ook :)

Ben benieuwd naar de 11e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Jelte schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:23:
De vaart is er wel uit merk je heel goed. Logisch ook :)

Ben benieuwd naar de 11e.
Ach, iets meer dan twee miljoen in 48 uur vind ik behoorlijk snel, dat laatste, halve miljoen komt er echt ook nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Freee!! Daar heb ik ook wel vertrouwen in. Maar of dat vandaag nog lukt. Er zijn nog 70 dagen, dat lijkt me zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efox
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:11
Vergeet niet, dat de crowdfunding voor het algemene publiek pas a.s. maandag zou beginnen. Ik vraag me af, of er dan nog iets te investeren overblijft, als 2.5M echt het maximum is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is sowieso al "publiek" nu alle nieuwsoutlets het ook hebben opgepikt :). Ze hebben het ook al op de site geplaatst: https://xs4allmoetblijven.nl/nieuws/crowdfundactie-live/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Nog een dikke twee ton en ze zitten op de 2,5 miljoen, blijft nog lekker doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
"Er bestaat dan wel een kans dat door reeds gemaakte investeringen en kosten er niet volledig afgelost kan worden. Als er geen garanties komen, gaan we gewoon door."
Hmmm zet er wel mijn vraagtekens bij .. hoe serieus ze nu echt zijn .. veel praten maar weinig details of concrete zaken ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:40
Op het moment ben ik begonnen met het overzetten van mijn xs4all e-mail adres

xs4all kwijt = mail kwijt, dus ben nu aan het overzetten, her en der gaat het mis, kom vanochtend niet in tweakers, want zelf geblunderd. Maar doel is, alles overzetten en dit is best lastig, een deel aanpassen, maar er zijn zoveel die mijn mailadres gebruiken. Denk voor maandag klaar te zijn, maar veel werk is het. Er zijn zoveel instanties waar ik even niet aan denk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
aljooge schreef op donderdag 7 november 2019 @ 00:06:
Op het moment ben ik begonnen met het overzetten van mijn xs4all e-mail adres

xs4all kwijt = mail kwijt, dus ben nu aan het overzetten, her en der gaat het mis, kom vanochtend niet in tweakers, want zelf geblunderd. Maar doel is, alles overzetten en dit is best lastig, een deel aanpassen, maar er zijn zoveel die mijn mailadres gebruiken. Denk voor maandag klaar te zijn, maar veel werk is het. Er zijn zoveel instanties waar ik even niet aan denk....
Heb je XS4ALL opgezegd en ben je overgestapt naar aan een andere provider? Dan snap ik je reactie

Zolang je klant bent bij XS4ALL (en nog steeds klant bent als het uiteindelijk in KPN is opgegaan), dan blijven je XS4ALL adressen gewoon werken. Die gaat KPN echt niet verwijderen.

Ik heb nog steeds een emailadres van de provider Het net van begin 2001, dat draait inmiddels ook allemaal bij KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@krakendmodem Vroeg of laat moet je toch over. Beter doe je dat niet op het laatste moment en beweeg je jezelf nu al langzaam richting onafhankelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
@.oisyn True, ik heb zelf inmiddels ook een mailservertje draaien zonder de ISP er tussen. Maar mijn ouders hebben alles nog steeds via HetNet adressen lopen. :P

We stappen toch niet over naar een andere ISP. KPN werkt prima en als ik aan het eind van het contract even bel, dan krijgen we meestal wel korting als we verlengen. Kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Mochten er liefhebbers zijn om een nieuwe Reddit community helpen op te zetten, stuur even een DM met je Reddit alias, dan nodig ik je uit :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 20:30
Wat een pareltje :P (van de crowdfunding pagina):
Mijn investering kan ik moeilijk missen,
maar ik wil zo graag de KPN top dissen.
Ze noemden het reageren uit emotie,
maar vergaten onze xs4all devotie.
Daar telt eenieder met zijn gevoel en idee,
niet als een nummer, maar als mens nog mee.
Humane kernwaarden als stevige fundamenten,
is iets anders dan het graaien naar de centen.
Als je streeft naar geld, wellust en macht
en daarbij de kip met gouden eieren slacht,
zal je koninkrijk ter ziele gaan,
en is ’t gedaan met de gebraden haan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:40
krakendmodem schreef op donderdag 7 november 2019 @ 06:37:
[...]

Heb je XS4ALL opgezegd en ben je overgestapt naar aan een andere provider? Dan snap ik je reactie

Zolang je klant bent bij XS4ALL (en nog steeds klant bent als het uiteindelijk in KPN is opgegaan), dan blijven je XS4ALL adressen gewoon werken. Die gaat KPN echt niet verwijderen.

Ik heb nog steeds een emailadres van de provider Het net van begin 2001, dat draait inmiddels ook allemaal bij KPN.
11 november stap ik in de nieuwe provider, eerste kwartaal 2020 gaat xs4all eruit en ga ik met de nieuwe verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
aljooge schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:13:
[...]

11 november stap ik in de nieuwe provider, eerste kwartaal 2020 gaat xs4all eruit en ga ik met de nieuwe verder
Daar wacht ik dus nog even mee af. Ik heb ook geld uitgeleend voor Plan B, maar ik wil eerst zien hoe ze (mogelijk) duizenden klanten direct moeten aansluiten. Dat gaat een chaos worden. Ze gebruiken nog steeds DSL/glasvezel van KPN en KPN WBA zal dat dan ook moeten regelen op de achtergrond.

Toen de energieleverancier NLE ook Internet en TV ging verkopen, konden ze de vele aanmeldingen niet eens aan en zaten klanten soms maanden te wachten op een verbinding.

Dan blijf ik liever nog even hangen totdat de opstartproblemen echt opgelost zijn. Want die gaan er komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Ik wacht liever tot er definitief bekend is dat xs4all daadwerkelijk door kpn de nek omgedraaid wordt. ik zal nooit mijn abonnement opzeggen bij xs4all zolang dat nog een onafhanekelijke club binnen kpn is. Hoe leuk dit initiatief ook is, ik hoop vooral dat xs4all gewoon blijft bestaan, binnen kpn of zelfstandig daarbuiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Ik hoop stilletjes dat de nieuwe KPN bobo ("Ik wil graag van de ondernemingsraad begrijpen wat precies hun zorgen zijn" 8)7) net zo arrogant is als zijn voorganger, dan wordt dit Plan B tenminste uitgevoerd.
Ik heb zoveel vertrouwen in deze club dat ze mijn financiële steun al snel binnen hadden.

Het enige vervelende voor mij is dat ik nog tot september volgend jaar aan mijn huidige provider vast zit, dus ik zal niet bij de launching customers kunnen zitten. Maar elk nadeel hep se foordeel, tegen de tijd dat ik over kan stappen zullen de aanloopproblemen wel achter de rug zijn :)

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

hp-got schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:20:
Ik hoop stilletjes dat de nieuwe KPN bobo ("Ik wil graag van de ondernemingsraad begrijpen wat precies hun zorgen zijn" 8)7) net zo arrogant is als zijn voorganger, dan wordt dit Plan B tenminste uitgevoerd.
Ik heb zoveel vertrouwen in deze club dat ze mijn financiële steun al snel binnen hadden.
Uit dat artikel:
De nieuwe topman van KPN, Joost Farwerck, heeft voor het eerst de kwartaalcijfers van het bedrijf gepresenteerd en die laten een vertrouwd beeld zien. De omzet daalt, vooral door besparingen bij bedrijven op hun telecomverbindingen. Vergeleken met een jaar geleden kwam de omzet bijna 2 procent lager uit.

Het is het elfde jaar op rij dat de omzet bij KPN daalt, maar Farwerck heeft goede hoop die omzetdaling een halt toe te roepen.
Nou vraag ik me af of de omzet (en winst) bij het XS4All deel ook evenredig gedaald is. Weet iemand daar cijfers over? Want als XS4All wél goed draait (beter dan het KPN deel) dan zou het 'een beetje dom' zijn om te denken dat je datzelfde financiële prestatieniveau zult behouden als je gaat snijden in die organisatie. Dat is zo ongeveer het enige dat dergelijke 'topmanagers' gewoonlijk kunnen bedenken. Snijden in de kosten.
Wauw, knap hoor. Hoe bedenken ze het toch. Daarmee maken ze dat topsalaris ook helemaal waar. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

krakendmodem schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:23:
Daar wacht ik dus nog even mee af. Ik heb ook geld uitgeleend voor Plan B, maar ik wil eerst zien hoe ze (mogelijk) duizenden klanten direct moeten aansluiten. Dat gaat een chaos worden. Ze gebruiken nog steeds DSL/glasvezel van KPN en KPN WBA zal dat dan ook moeten regelen op de achtergrond.

Toen de energieleverancier NLE ook Internet en TV ging verkopen, konden ze de vele aanmeldingen niet eens aan en zaten klanten soms maanden te wachten op een verbinding.
Er zullen vast opstartproblemen zijn, maar deze mensen hebben wel wat ervaring dus ik hoop dat ze er over na hebben gedacht. De klanten zijn wellicht ook wat technischer ingesteld dan gemiddeld.

Ik krijg de indruk dat er achter de schermen al een hoop deals zijn gesloten. Het zou me niet verbazen als deze provider vanuit het bedrijfsleven net zo veel goodwill krijgt als van ons. Ik kan me voorstellen dat er bedrijven zijn die KPN helemaal geen fijne partner vinden terwijl ze wel goede contacten hebben/hadden met XS4All. Natuurlijk moeten die bedrijven wel aan hun eigen financiële zekerheid denken, maar er zijn er vast een paar zijn die liever wat meer concurrentie zien of blij zijn met een kans om KPN te pesten.

De meeste providers laten een hoop dingen door derde partijen doen, zoals de monteurs die bij mensen langs gaan. Die zijn typisch niet direct in dienst van een provider, maar worden ingehuurd. Die kunnen ook ingehuurd worden door andere providers.

En ja, het is allemaal wishfull thinking, ik weet ook niet wat er achter de schermen gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 07-11-2019 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Ach ja Joost Farwerck, waarom denk je dat Jan Kees de Jager weg gaat?
Niet alleen omdat hij "gepasseerd" is, hij blijkt schijnbaar een duidelijke mening te hebben over Joost.
Het lijkt erop dat Joost niet zo kan laveren als Jan Kees.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
hp-got schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:20:

Het enige vervelende voor mij is dat ik nog tot september volgend jaar aan mijn huidige provider vast zit, dus ik zal niet bij de launching customers kunnen zitten. Maar elk nadeel hep se foordeel, tegen de tijd dat ik over kan stappen zullen de aanloopproblemen wel achter de rug zijn :)
Het is wel duidelijk, als volgend jaar blijkt dat er 20% van de xs4all klanten is overgestapt met het bijbehorende omzetverlies, zal de "topman" het gewoon gooien op dat dit nog steeds komt door de voortdurende neergaande lijn in de omzet. Hopelijk worden de aandeelhouders van KPN dan eens een keer wakker want het is pure kapitaalvernietiging. Mensen die 15-20 jaar lid zijn van een provider die nu massaal een nieuwe provider financieren, alleen om kwaliteit en waarden hopen te waarborgen. Hopelijk is het een toneelstukje dat hij niet weet wat de zorgen van de OR zijn, want dan moet je wel heel erg ver weg van de werkelijkheid afstaan.

Inmiddels heb ik zo goed als al mijn verschillende accounts van mijn xs4all mail adressen afgehaald en zal ook zeker overstappen zodra de nieuwe provider internet + tv zal aanbieden. Dat na 15 jaar xs4all, met maar 1 verstoring in al die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:07
Ben benieuwd of Freedom Internet over KPN WBA wel 500Mbit/s gaat leveren. Alle niet-KPN ISP's leveren momenteel maar 100Mbit/s gezien de retail tarieven van KPN .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Wanneer denken "we" (ja zo wil ik wel spreken nadat er meerdere hier ook ingelegd hebben) door de 2,5M te gaan?
Gokje mijn kant morgen voor 09.00 uur, maar met wat geluk voor 24.00uur vandaag (snelheid lijkt er nu uit te gaan).

Ollie betrapte zichzelf vanmorgen op het gebruik van de F5 toets op Plan B

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zit pas net een jaar weer bij xs4all, na een hiatus van ongeveer 15 jaar oid? Vroeger bij mijn ouders xs4all aangevraagd toen ze ADSL begonnen te leveren in mijn woonwijk ("MX-Stream" :P, 512/64 kbit) eind jaren 90. Zij zijn bij xs4all gebleven toen ik het huis uitging. Ik trok eerst bij mijn vriendin in, en niet veel later kochten we samen ons huis en toen heb ik een aantal ADSL providers versleten die 20+ mbit leverden (volgens mij Telfort, Alice en TweakDSL). Toen begon Ziggo een beetje op gang te komen met hogere bitrates en ben ik overgestapt op een alles-in-1 pakket. Dat was allemaal nog voor het VDSL tijdperk.

Ziggo gehouden tot de verhuizing naar mijn nieuwbouwhuis, waar ik een glasvezelverbinding had. Xs4all leverde toen nog niet, dus ik zat bij Fieber (niet te verwarren met Fiber), een zakelijke provider die ook een vast IP-adres gaf. Maar een stuk duurder, max 100mbit (vanwege pop-limitaties), en ze maakten er nogal een potje van (bij elke mail die ze aan mij adresseerde had ik weer een nieuwe voornaam 8)7). Inmiddels was de pop geupgrade maar meer dan 100mbit kon ik niet krijgen, en toen zag ik dat xs4all inmiddels wel gewoon leverde op mijn adres, met 500mbit *O*.

Een maand na de oplevering kondigde ze aan dat de prijs omhoog ging, en nog maand erna kwam KPN met het nieuws dat ze xs4all gingen opheffen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
voorstad schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:02:
Ben benieuwd of Freedom Internet over KPN WBA wel 500Mbit/s gaat leveren. Alle niet-KPN ISP's leveren momenteel maar 100Mbit/s gezien de retail tarieven van KPN .....
Exact. Zitten ze indirect toch weer bij KPN op schoot, dat kan ook eigenlijk niet anders (helaas). Hoewel er ook geruchten over Ziggo gaan. Maar dat is vast nog niet zomaar rond. Misschien vind Ziggo het juist wel leuk de nieuwe provider toe te laten, om KPN dwars te zitten, maar dan is de weg ook weer vrij voor andere partijen. Het zal niet 1-2-3 geregeld zijn. Nog 4 daagjes tot 11-11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zijn partijen als "Budget alles in 1", Solcon, Kliksafe en online.nl ook allemaal van KPN dan? Die leveren ook 500 mbit in mijn WBA-gebied, volgens eindelijkglasvezel.nl.

T-mobile deed ook 500mbit, maar nu niet meer nu ze hun pakketten hebben aangepast, "omdat ze het niet eerlijk vinden dat ze 500mbit voor duurder moeten aanbieden in WBA-gebied dan dat ze 1gbit kunnen aanbieden in hun eigen gebied". Tja, #care, persoonlijk zou ik wel meer willen betalen, en kan het me weinig boeien dat anderen die ergens anders wonen minder betalen voor meer. Niet dat ik naar T-mobile wil, nu al helemaal niet meer ;)

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:08
Tweak en T-Mobile zijn naar mijn weten de enige die alleen 100 Mbit aanbieden via WBA, de overige providers bieden via WBA naast 100 ook 200 en/of 500Mbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 13:43
Nog maar €93774 en ze zijn al bij de 2,5 miljoen... hoezo vaart eruit :)

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 20:04
Mozart schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:02:
Nog maar €93774 en ze zijn al bij de 2,5 miljoen... hoezo vaart eruit :)
Het maximum zal ongetwijfeld snel gehaald gaan worden.
Sneller dan verwacht wat uiteraard alleen maar gunstig is.
Ben benieuwd hoe de start op 11/11 gaat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok, de teller staat op moment van schrijven op €2.418.351, dus grofweg nog €82k te gaan. Wanneer halen we de €2.500.000? Laten we een poll starten :P

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402241&layout=1&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Je kunt niet meer stemmen, het doel is donderdag vlak voor 20:00 gehaald.

.edit: ik heb het niet specifiek in de opties gezet maar een keuze voor "voor X" betekent natuurlijk ook dat hij pas valt ná de vorige optie ;)

[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Ik wil stemmen, maar: :?
Forbidden

You don't have permission to access this resource.
Maar ik denk vrijdag voor 12.00 :)

EDIT: Lijkt erop dat ie er wel bij staat / is meegenomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Pazo op 07-11-2019 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Nog 44.336 Euro te gaan. Ik denk dat het voor vanavond 12 uur rond is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
krakendmodem schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:23:
[...]

Dan blijf ik liever nog even hangen totdat de opstartproblemen echt opgelost zijn. Want die gaan er komen.
Ik verheug mij nu al op de chaos die zal komen.Natuurlijk moet je zorgen dat je je bedrijfskritische zaken even daar niet gelijk neerzet, dat is vragen om problemen. Wat ik zelf doe is een stukje gelijk neerzetten, goed om on the fly te kunnen migreren en kijken - ook voor mijzelf - waar ik tegenaan loop.

Net als in het verleden toen de we van gekkigheid niet wisten wat er gebeurde. Men rekende in het allerbeste geval iets van 500 klanten in het eerste jaar....... het werden er op de eerste dag 500 waarna de groei er in is gebleven.. kan mij noig regelmatig herinneren dat ik uit armoede maar 's nachts het web opging, want 's avond was er niet doorheen te komen.

De kracht van een provider zal net als voor energieleveranciers niet komen te liggen in de aansluiting maar hoe dat wordt opgewekt en beheert. Laat KPN of Ziggo net als Liander maar de connectie verzorgen, niets mis mee maar ze moeten zich gewoon niet bemoeien waarvoor en hoe die wordt gebruikt.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Precies. Enige vorm van pioniersmentaliteit is wel vereist in deze (net als destijds toen XS4ALL begon, trouwens). Maar dat moet een beetje Tweaker niet vreemd zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door BamSlam_ op 07-11-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
BamSlam_ schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:33:
Nog 44.336 Euro te gaan. Ik denk dat het voor vanavond 12 uur rond is :)
De vraag wordt ook voor de nog afwachtende, voordat het loket dichtgaat.. nog maar 25mille te gaan..... wil je aantoonbaar meedoen met de investering en je naam bij de starters vereeuwigen. Zodat je erbij was of blijf je wachten en sluit je je straks gewoon aan. Als founder ook echt niets mis mee maar het mist net dat stukje activiteit. Je moet natuurlijk wel het geld hebben (liggen).

Ik heb liever het verhaal dat ik gelijk meedeed, al kost mij desnoods wat pegels wanneer het niet lukt... heb ik nog steeds een mooi verhaal voor bij een borrel. Been there, done that, have the T-shirt.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik had voor 20:00. Nog €10k binnen eem half uur, dan heb ik het goed :P
Anders moet ik zelf gewoon die 10k investeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:31:
Ik had voor 20:00. Nog €10k binnen eem half uur, dan heb ik het goed :P
Anders moet ik zelf gewoon die 10k investeren :+
Als ik ze had liggen, zou ik het nog doen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Dennis-L schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:45:
[...]

Tweak en T-Mobile zijn naar mijn weten de enige die alleen 100 Mbit aanbieden via WBA, de overige providers bieden via WBA naast 100 ook 200 en/of 500Mbit aan.
Precies. Er zijn dus twee providers die beiden ook een eigen netwerk in een deel van Nederland hebben. Die beiden leveren daar 1 Gbit voor minder dan ze 500 kunnen leveren via WBA. Dus kiezen ze er dan beiden voor om maar helemaal geen 500 meer te leveren.
Alle andere providers die via WBA leveren doen het nog wel. En daarvan zijn er maar twee van KPN zelf.
Overigens zijn die wholesaletarieven niet veel omhoog gegaan hoor. Met een paar procent voor 2020.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 07-11-2019 19:38 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:32:
Ok, de teller staat op moment van schrijven op €2.418.351, dus grofweg nog €82k te gaan. Wanneer halen we de €2.500.000? Laten we een poll starten :P

Poll: When 2.5M?Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

.edit: ik heb het niet specifiek in de opties gezet maar een keuze voor "voor X" betekent natuurlijk ook dat hij pas valt ná de vorige optie ;)
Tot dusverre hebben nul mensen het fout ;)

EDIT:
Zouden ze het acht uur journaal nog halen met die 2,5M :? Het gaat nu wel close worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:24
Gefeliciteerd allemaal! Prachtig begin om zo snel het geld te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
De inleg bij deze lineaire lening campagne is minstens €250, maximaal €18 en gaat in stappen van €1.
De campagne is stuk _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Ik denk dat de laatste €18 niet komt, omdat het minimum €250 is.

Dus:

*O* *O* *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7LjwgAaDhgSorKhc4MXYZlgV/full.jpg

Echt petje af hoor, had niet verwacht dat zo snel zou gaan!
En nu op naar maandag. Ben benieuwd.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Alle vragen en ervaringen met betrekking tot Freedom Internet mogen in het daarvoor bestemde topic:
[Freedom] Ervaringen & Discussie