Merknaam Xs4all gaan verdwijnen (en Telfort,hi enzv)

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-06 16:48
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:32:
Het is weer voorbij, uitspraak voor de kerst.
Ik heb aan beide kanten sterke en minder sterke argumenten gehoord.
Mijn verwachting is dat de rechter zegt dat KPN de OR beter had informeren en dat ze nog maar een keertje samen moeten gaan praten en alsnog alle informatie delen, maar dat ze daarna verder mogen met hun plannen.
Dat denk ik ook. Nu maar hopen dat Freedom goed van de grond komt (en blijft)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AVee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 19:47
KPN: XS4ALL en het concern staan voor een grote uitdaging. Er is veel concurrentie. Efficiency is dus nodig. Het MT van XS4ALL vindt dat XS4ALL geïntegreerd moet worden met KPN. Een gecombineerde onderneming is beter dan de som der delen.
Er is zoveel concurrentie dat prijzen keer op keer verhoogd kunnen worden. Er is zelfs zoveel concurrentie dat XS4ALL klanten van pure ellende maar een nieuwe provider gaan starten omdat ze werkelijk niet weten waar ze anders heen moeten...

Uit de cijfers van KPN:
Adjusted revenues in Consumer declined by 2.2% y-on-y in Q3 2019, fully driven by lower mobile service revenues and lower mobile handset sales.
Oftwel, de opbrengst van mobiel neemt af. De zakelijke markt ook, en daarom staat de winst van KPN onder druk. In het segment waar XS4ALL zit gaat het prima. Dat is niet vreemd, want in die mark is er nauwelijks concurentie. Over de hele consumenten tak is de omzet per klant 5.4% toegenomen, voornamelijk vanwege prijsverhogingen...

En dan ook nog deze:
Op het gebied van privacy doet KPN niet voor XS4ALL onder.
Als dat klopt is het sowieso tijd om bij XS4ALL te vertrekken :X

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Ik vond dit ook wel een sterke (cursief is van mij):
KPN: Het besluit gaat over integratie. Er is nu een klantenbase. Het is aannemelijk dat mensen weg gaan, waardoor het werkpakket langzaam kleiner wordt. De techdesk van KPN zal dan bijvoorbeeld ingezet kunnen worden.
Ik dacht dat er voor de klanten niets zou veranderen? |:(

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Telfort is er nog en doet soort van ook nog steeds aan blackfriday dit jaar, zojuist mijn abonnement verlengd met 12 maanden voor 35 euro + nog een huidige deal van de eerste 6 maanden maar 30 euro. Met gemiddeld 32,50 per maand dus een goede deal voor glasvezel + tv :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nog wat interessante stukjes.
KPN: Wij willen juist dat mensen moeten kunnen kiezen. Voor premium dienstverlening moet je dus ook gaan betalen.
Het gaat om integratie en krachtenbundeling. Bij multibrand werk je met verschillende labels. Als je naar single brand gaat, kun je óf alles één pot nat maken, en efficiënt de markt te veroveren, óf een diverser aanbod onder 1 vlag. Wij willen dat laatste.
Dat laatste klinkt dan wel weer goed. Ik weet niet of ik het geloof want ik vrees toch voor de één pot nat, maar hey, ik kan niet in het hoofd van KPN kijken. In vergelijking met wat KPN nú onder de naam KPN doet wil ik best geloven dat er meer diversiteit komt, maar denk nog steeds dat op termijn een deel van de features van XS4all verloren gaat, en voor een activistische kant is natuurlijk helemaal geen ruimte binnen KPN.

Het eerste deel van die quote is volgens mij een aanwijzing voor de toekomst. Ik verwacht dat een hoop van de features van KPN voorlopig in stand worden gehouden maar dat je per stuk moet gaan betalen. Nog een hint is dat je bij KPN sinds kort kan bijbetalen voor toegang tot een betere helpdesk. Ik denk dat die helpdesk het equivalent van de XS4All helpdesk moet worden.
Door de "experimentele features" te ontbundelen kunnen ze er per stuk voor laten betalen. Mijn verwachting is dat dan snel de conclusie zal zijn dat er te weinig markt is voor een hoop van die features waarna ze verdwijnen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-06 16:48
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:15:
Nog wat interessante stukjes.

[...]

Dat laatste klinkt dan wel weer goed. Ik weet niet of ik het geloof want ik vrees toch voor de één pot nat, maar hey, ik kan niet in het hoofd van KPN kijken. In vergelijking met wat KPN nú onder de naam KPN doet wil ik best geloven dat er meer diversiteit komt, maar denk nog steeds dat op termijn een deel van de features van XS4all verloren gaat, en voor een activistische kant is natuurlijk helemaal geen ruimte binnen KPN.

Het eerste deel van die quote is volgens mij een aanwijzing voor de toekomst. Ik verwacht dat een hoop van de features van KPN voorlopig in stand worden gehouden maar dat je per stuk moet gaan betalen. Nog een hint is dat je bij KPN sinds kort kan bijbetalen voor toegang tot een betere helpdesk. Ik denk dat die helpdesk het equivalent van de XS4All helpdesk moet worden.
Door de "experimentele features" te ontbundelen kunnen ze er per stuk voor laten betalen. Mijn verwachting is dat dan snel de conclusie zal zijn dat er te weinig markt is voor een hoop van die features waarna ze verdwijnen.
Ik ben dan wel benieuwd hoe ze om zullen gaan met de ex-XS4ALL klanten. Er zou immers niets veranderen. Dus ook de tarieven niet (voorlopig althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Intussen staan de pleitnota's van beide partijen online: klik

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hp-got schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:06:
Poeh, wat een verschil in schrijfstijlen.

KPN roept, wij doen niets fout en XS4ALL OR zet de hakken in sloot en zo goed als alles is onjuist en KPN heeft de juiste BC gemaakt en blijft achter deze staan. Rapport wat later is gemaakt is niet door iemand met kennis gemaakt en houdt geen rekening met de (telecom)markt en toekomst. XS4ALL heeft KPN nodig gehad om überhaupt te kunnen blijven leveren in een overspannen markt en anders waren ze al failliet geweest. TV dienst van XS4ALL is van KPN vanwege de beperkte technische kennis etc...

XS4ALL roept, KPN heeft MT vervangen en gestuurd op KPN ONLY om KPN te verreiken en zodoende is het marktaandeel gelijk/minder gebleven i.p.v. gegroeid. Ook de vrijheden als entiteit, zoals meedingen in aanbestedingen, vrije keuzes werden aan banden gelegd vanwege eventuele concurrentie voor KPN diensten en beroept zich tevens op de overeenkomst / afspraak met KPN van lang geleden voor onafhankelijkheid en weinig bemoeienis in de bedrijfsvoering. TV platform is alleen maar via KPN gegaan vanwege de beperkte keuze die XS4ALL kreeg om op te bouwen.

Nou, de rest kunnen jullie zelf wel lezen met een glas wijn :-)

Ik vraag mij alleen af of XS4ALL niet eerder aan de bel hadden moeten trekken i.v.m. de lopende afspraken uit het verleden i.p.v. dit nu te gebruiken om een insluiting bij KPN te voorkomen,.

Ben erg benieuwd naar de uitslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 10:24
hp-got schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:06:
Is hier ook ergens een TLDR van te vinden? Zulke documenten zijn echt hoofdpijn voor de luie mens :P

NVM post hierboven!

[ Voor 3% gewijzigd door Devaqto op 03-12-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Uitspraak van de ondernemingskamer:
nieuws: Ondernemingskamer veegt argumenten Xs4all in geschil met KPN van tafel

Verbaasd me helemaal niet dat dit de uitspraak is.

[ Voor 10% gewijzigd door MatHack op 23-12-2019 13:03 ]

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:34
MatHack schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:03:
Uitspraak van de ondernemingskamer:
nieuws: Ondernemingskamer veegt argumenten Xs4all in geschil met KPN van tafel

Verbaasd me helemaal niet dat dit de uitspraak is.
Nee, dit was wel te verwachten.
De rechtspraak is immers ook niet meer wat het ooit was.

Op naar de nieuwe provider!
Mijn contract loopt nog maar zal straks ongetwijfeld eerder ontbonden kunnen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

HoppyF schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:06:
[...]

Nee, dit was wel te verwachten.
De rechtspraak is immers ook niet meer wat het ooit was.
De rechtspraak bepaalt ook niet wie er moreel gelijk zou moeten krijgen, maar wie er volgens de wet en overeenkomsten gelijk heeft. Dat blijkt KPN te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zr40 schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:21:
[...]

De rechtspraak bepaalt ook niet wie er moreel gelijk zou moeten krijgen, maar wie er volgens de wet en overeenkomsten gelijk heeft. Dat blijkt KPN te zijn.
Helaas wel ja.
Rechters zijn echter onafhankelijk en zouden een eigen interpretatie aan bepaalde regels en wetten kunnen geven. Dat is hier niet gebeurd.
Gelukkig heeft de klant nog altijd het laatste woord.
Zonder klanten zou er geen KPN kunnen bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:45
HoppyF schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:38:
[...]

Helaas wel ja.
Rechters zijn echter onafhankelijk en zouden een eigen interpretatie aan bepaalde regels en wetten kunnen geven. Dat is hier niet gebeurd.
Gelukkig heeft de klant nog altijd het laatste woord.
Zonder klanten zou er geen KPN kunnen bestaan.
Sorry hoor... Ik respecteer normaliter je mening maar dit is echt totale onzin. De uitspraak bevalt jou niet en dus is de rechter niet goed. Zoals gezegd: een rechter toetst aan de wet. In dit geval de wet op de Ondernemingsraad. Een andere kan hier niet toegepast worden namelijk. Een rechter kan een eigen interpretatie geven als het betreffende artikel daar de ruimte voor biedt. Zo niet, dan niet.
Dat eeuwige gezeik over rechters... Wees blij dat ze er zijn en dat ze proberen zich niet te laten beïnvloeden door de meningen van beide kanten.

Moreel vind ik het integreren ook een slecht plan maar daar kan een rechter niet naar kijken. Dit is geen strafrecht maar heel iets anders...

Heb respect voor de rechtspraak want anders zit je zo in een land als Polen of Turkije. En dan ben je nog veel verder van huis...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Kan iemand een kleine samenvatting geven van waarom kpn hun merken niet zou mogen samenvoegen? Ik weet niet beter dan dat dat schering en inslag is. Welke bijzondere uitzondering zou hier dan moeten gelden?

(ja, ik kan ook zelf proberen alles op te zoeken maar ik kan me voorstellen dat meer mensen met deze vraag zitten en er vast wel iemand is die even een korte samenvatting kan ophoesten)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ankona schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:04:
Kan iemand een kleine samenvatting geven van waarom kpn hun merken niet zou mogen samenvoegen? Ik weet niet beter dan dat dat schering en inslag is. Welke bijzondere uitzondering zou hier dan moeten gelden?

(ja, ik kan ook zelf proberen alles op te zoeken maar ik kan me voorstellen dat meer mensen met deze vraag zitten en er vast wel iemand is die even een korte samenvatting kan ophoesten)
Hier op Tweakers merk ik vooral emotie en de verwachting dat de extra punten die XS4all biedt niet worden overgenomen door KPN.
En dat blijkt ook wel uit alle opgehaalde handtekeningen door het actiecomité.
Vanuit de OR is het vooral vanuit bedrijfsvoering. Een winstgevend onderdeel de nek omdraaien wordt niet als verstandig gezien.
Je kan het beste eens gaan lezen op
https://xs4allmoetblijven.nl/daarom/

Daar vind je tussen de regels ook wel de mening van de OR terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Belangrijk punt. Het was niet de rechter.
Het was de OndernemingsRaad (wat dat echter ook moge zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:58:
[...]

Sorry hoor... Ik respecteer normaliter je mening maar dit is echt totale onzin. De uitspraak bevalt jou niet en dus is de rechter niet goed. Zoals gezegd: een rechter toetst aan de wet. In dit geval de wet op de Ondernemingsraad. Een andere kan hier niet toegepast worden namelijk. Een rechter kan een eigen interpretatie geven als het betreffende artikel daar de ruimte voor biedt. Zo niet, dan niet.
Dat eeuwige gezeik over rechters... Wees blij dat ze er zijn en dat ze proberen zich niet te laten beïnvloeden door de meningen van beide kanten.

Moreel vind ik het integreren ook een slecht plan maar daar kan een rechter niet naar kijken. Dit is geen strafrecht maar heel iets anders...

Heb respect voor de rechtspraak want anders zit je zo in een land als Polen of Turkije. En dan ben je nog veel verder van huis...
Zoals ik al zei hebben rechters een zekere vrijheid en biedt dit mogelijkheden de zaak anders te beslissen.
Het vonnis kan dus wel degelijk ruimte geven.
Dat is hier niet gebeurd helaas.
Ik weet hoe de rechtspraak werkt (ik heb er zelf gewerkt!).
Ik respecteer ook de meeste uitspraken maar soms slaan ook rechters de plank mis.
Ze worden dan door het Hof wel gecorrigeerd met soms een geheel andere uitspraak.

Hoe dan ook, de nieuwe provider gaat nu zeker door.
De klanten zullen zelf wel gaan bepalen bij wie ze diensten gaan afnemen.
Jelte schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:36:
Je haalt de ondernemingsraad en Ondernemingskamer door elkaar denk ik!

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 23-12-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:34
Jelte schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:36:
Ondernemingskamer.
En inderdaad, jij hebt geen idee wat dat is.

Wikipedia: Ondernemingskamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Opvallend, KPN denkt zijn zakken te gaan vullen met het opheffen van XS4all.
Zijn ze dan echt zo dom dat ze denken dat er maar 6% XS4all klanten gaan opstappen?

Ik verwacht dat dit percentage vele malen hoger zal gaan zijn, meer dan 50%.
Waarom?
XS4all klanten hebben altijd een veel sterkere binding gehad dan vorige providers die KPN overgenomen heeft.

https://www.telegraaf.nl/...ienen-aan-opheffen-xs4all

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
HoppyF schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:03:
Opvallend, KPN denkt zijn zakken te gaan vullen met het opheffen van XS4all.
Zijn ze dan echt zo dom dat ze denken dat er maar 6% XS4all klanten gaan opstappen?

Ik verwacht dat dit percentage vele malen hoger zal gaan zijn, meer dan 50%.
Waarom?
XS4all klanten hebben altijd een veel sterkere binding gehad dan vorige providers die KPN overgenomen heeft.

https://www.telegraaf.nl/...ienen-aan-opheffen-xs4all
Jeetje, hebben ze jou niet eens gevraagd om input voor het business plan? Gemiste kans KPN.

KPN: 6%
XS4All: 12-20%
Deloitte: 5-10%

HoppyF: >50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Laatst online: 19:31
Ik zal zeker een keer overstappen naar freedom. Een puntje is dat ik nu op bonding zit en freedom dit nog niet aanbied. Het kan ook zijn dat voordat xs4all echt weg is, hier de aansluiting op de straat kast zit. Dan wordt het een ander verhaal. Kpn is druk aan het graven, kuiltje open kuiltje dicht, kassie open, kassie dicht maar nog steeds geen actie . Of iets op fourstack. Afwachten dus. Inmiddels wel al mijn email van xs4all omgezet naar een eigen domein. De eerste stap is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dennis-L schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:10:
[...]

Jeetje, hebben ze jou niet eens gevraagd om input voor het business plan? Gemiste kans KPN.

KPN: 6%
XS4All: 12-20%
Deloitte: 5-10%

HoppyF: >50%
Ja, je kunt nu wel een flauwe opmerking maken maar de percentages zijn naar mijn mening veel te laag ingeschat. Voor de particuliere XS4all klanten dan, bij zakelijke klanten kan het wel lager liggen.

En uhhh, hoe komt het volgens jou dan dat de percentages van de “experts” zo uiteen lopen dan? :?

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 23-12-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dennis-L schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:52:
[...]

Ondernemingskamer.
En inderdaad, jij hebt geen idee wat dat is.

Wikipedia: Ondernemingskamer
Ik zie het inderdaad.

Dat is echter geen reden om op te man te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
HoppyF schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:23:
[...]

Ja, je kunt nu wel een flauwe opmerking maken maar de percentages zijn naar mijn mening veel te laag ingeschat. Voor de particuliere XS4all klanten dan, bij zakelijke klanten kan het wel lager liggen.

En uhhh, hoe komt het volgens jou dan dat de percentages van de “experts” zo uiteen lopen dan? :?
Uiteen lopen?
Gemiddeld rond de 10%, ik vind dat alles behalve uiteen lopen.
Jouw 50% daarentegen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Jelte schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:28:
[...]
Ik zie het inderdaad.

Dat is echter geen reden om op te man te spelen.
Ik speel niet op de man, ik bevestig gewoon wat jij zelf schrijft: "wat dat echter ook moge zijn"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

HoppyF schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:23:
[...]

Ik denk dat je een nogal gekleurde blik hebt. Een deel van de xs4all klanten zijn bevlogen klanten die vooral waarde hechten aan kernwaarden als privacy, vrijheid, technische vernieuwingen als ipv6, en dergelijke. Een fors deel van die klanten stapt mogelijk over.

Maar heel veel klanten van xs4all zitten er vooral omdat het een premium product is: goede verbindingen, werkt altijd, goede klantenservice. Die zijn bij xs4all gekomen toen het al een volwassen bedrijf was, toen het al lang overgenomen was door KPN, Die klanten maken zich misschien enige zorgen over de kwaliteit in de toekomst, maar stappen echt niet over naar een nieuwe onbewezen provider. Alleen als KPN daadwerkelijk slechter gaat presteren, en ze daar last van gaan hebben, en ondertussen Freedom een beter product zou bieden, zouden ze overstappen. Die kans is klein, zeker in de eerste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Pooh schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat je een nogal gekleurde blik hebt. Een deel van de xs4all klanten zijn bevlogen klanten die vooral waarde hechten aan kernwaarden als privacy, vrijheid, technische vernieuwingen als ipv6, en dergelijke. Een fors deel van die klanten stapt mogelijk over.

Maar heel veel klanten van xs4all zitten er vooral omdat het een premium product is: goede verbindingen, werkt altijd, goede klantenservice. Die zijn bij xs4all gekomen toen het al een volwassen bedrijf was, toen het al lang overgenomen was door KPN, Die klanten maken zich misschien enige zorgen over de kwaliteit in de toekomst, maar stappen echt niet over naar een nieuwe onbewezen provider. Alleen als KPN daadwerkelijk slechter gaat presteren, en ze daar last van gaan hebben, en ondertussen Freedom een beter product zou bieden, zouden ze overstappen. Die kans is klein, zeker in de eerste jaren.
Denk je dat echt?
Ok, er zijn grofweg twee groepen.
De XS4all klanten van het eerste uur met idealen en duidelijke ideeën hoe een provider zou moeten werken en de andere groep die premium kwaliteit eist en hiervoor ook meer wil betalen.
Groep 1 haakt nu af en stapt over naar de nieuwe provider Freedom of andere provider.
Groep 2 hoopt dat ze dezelfde diensten kunnen blijven afnemen. Op papier belooft KPN dit.
De praktijk? Onbekend.
Zonder de gedreven XS4all medewerkers kan het premium product wel eens flink onder druk komen te staan. Waarom zouden de XS4all medewerkers daar willen blijven werken? Ze kunnen elders makkelijk aan de slag en dat hoeft niet eens bij Freedom te zijn.

Wellicht blijven vooral de zakelijke klanten (70.000) nog even bij KPN hangen, maar dat is toch een relatief klein aantal tov de 2 miljoen KPN klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Je kunt veel van KPN zeggen, maar niet dat ze een slechte provider zijn. Natuurlijk gaan er op termijn dingen veranderen. Maar de komende paar jaar denk ik dat je bij KPN een stabieler en completer product krijgt dan bij Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Pooh schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:09:
Je kunt veel van KPN zeggen, maar niet dat ze een slechte provider zijn. Natuurlijk gaan er op termijn dingen veranderen. Maar de komende paar jaar denk ik dat je bij KPN een stabieler en completer product krijgt dan bij Freedom.
Een slechte provider niet, maar de beste zijn ze ook niet.
Ik ben er niet van overtuigd dat KPN de beste provider voor mij zal zijn.
Freedom moet zich ook nog gaan bewijzen maar daar heb ik meer vertrouwen in gezien de mensen die daarbij betrokken zijn.
Als ze een vergelijkbaar product gaan leveren stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
XS4All is al jaren het premium label van KPN. Ik denk dat het gros van de klanten bewust voor KPN in de luxe verpakking gekozen heeft, niet voor een of andere hackersclub die alles eigenwijs anders doet met een of andere filosofie etc.

Kortom, het gros zal gewoon blijven bij KPN, de klanten van het eerste uur zitten al tegen hun pensioen. (Ok, dat laatste is dan weer wat overdreven maar ze zitten doorgaans niet meer in hun rebelse puberale levensfase)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ankona schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:20:
XS4All is al jaren het premium label van KPN. Ik denk dat het gros van de klanten bewust voor KPN in de luxe verpakking gekozen heeft, niet voor een of andere hackersclub die alles eigenwijs anders doet met een of andere filosofie etc.

Kortom, het gros zal gewoon blijven bij KPN, de klanten van het eerste uur zitten al tegen hun pensioen. (Ok, dat laatste is dan weer wat overdreven maar ze zitten doorgaans niet meer in hun rebelse puberale levensfase)
Van dat premium label blijft straks niet veel meer over vrees ik.
Veel mensen kiezen inderdaad bewust voor XS4all en betalen daar ook wat extra’s voor.
Zodra de voordelen verdwijnen heeft meer betalen ook geen zin meer en zullen klanten overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

HoppyF schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:40:
[...]

Veel mensen kiezen inderdaad bewust voor XS4all en betalen daar ook wat extra’s voor.
Zodra de voordelen verdwijnen heeft meer betalen ook geen zin meer en zullen klanten overstappen.
Overstappen waarheen? Welke provider is bewezen beter dan KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Pooh schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:44:
[...]

Overstappen waarheen? Welke provider is bewezen beter dan KPN?
Blijft afwachten.
Freedom is er nog niet maar wellicht Tweak.
Eerder heb ik ook wel goede ervaringen gehad bij Vodafone Thuis toen ze nog eigen diensten leverden.
Ziggo gaat het zeker niet worden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Laatste tweakers awards: 1: Ziggo, 2: KPN, 3: xs4all.
Laatste consumentenbond: 1: xs4all, 2: KPN, 3: Caiway

Tweak krijgt ronduit dramatische reviews.

Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat de wens de vader van de gedachte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Pooh schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:21:
Laatste tweakers awards: 1: Ziggo, 2: KPN, 3: xs4all.
Laatste consumentenbond: 1: xs4all, 2: KPN, 3: Caiway

Tweak krijgt ronduit dramatische reviews.

Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat de wens de vader van de gedachte is.
Geen idee op basis van wat deze lijstjes gebaseerd zijn maar Ziggo op één? 8)7

Ben de laatste maanden regelmatig bezig geweest voor iemand die een Ziggo contract heeft.
Wat een drama....
Meerdere keren de helpdesk moeten bellen van Ziggo.
Best wel vriendelijke mensen die hun best doen maar een half uur met ze aan de telefoon hangen is heel normaal en dan nog is het resultaat niet geweldig.
Als een onafhankelijk reviewer hier een cijfer voor zou moeten geven was het een dikke onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
HoppyF schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:40:
[...]

Mensen kiezen voor KPN, dat is vertrouwd en het beste. Binnen KPN kiest men dan voor XS4All want dat is dan hun luxe label.

Dat het KPN is geeft de mensen vertrouwen, niet andersom.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ankona schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:03:
[...]

Mensen kiezen voor KPN, dat is vertrouwd en het beste. Binnen KPN kiest men dan voor XS4All want dat is dan hun luxe label.

Dat het KPN is geeft de mensen vertrouwen, niet andersom.
Mensen kiezen (tot heden) voor XS4all omdat ze de extra’s waarderen die KPN niet kan bieden.
Dat veel mensen KPN kiezen is niet omdat het vertrouwd is maar omdat ze weinig anders kunnen kiezen en noodzakelijkerwijs aangewezen zijn op KPN.
Lang nog niet overal ligt glasvezel dus veel mensen moeten nog ADSL/VDSL kiezen.
Ziggo (of een andere kabelaar) is ook niet altijd een goed alternatief.

Had iedereen maar de keuzevrijheid tussen kabel, glasvezel of VDSL.
Toevallig heb ik die keuze wel omdat hier al jaren glasvezel ligt, maar ook nog koper en de kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:18
HoppyF schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:54:
[...]

Geen idee op basis van wat deze lijstjes gebaseerd zijn maar Ziggo op één? 8)7

Ben de laatste maanden regelmatig bezig geweest voor iemand die een Ziggo contract heeft.
Wat een drama....
Meerdere keren de helpdesk moeten bellen van Ziggo.
Best wel vriendelijke mensen die hun best doen maar een half uur met ze aan de telefoon hangen is heel normaal en dan nog is het resultaat niet geweldig.
Als een onafhankelijk reviewer hier een cijfer voor zou moeten geven was het een dikke onvoldoende.
Men kiest hier op Tweakers massaal voor Ziggo omdat dat de enige partij is die vrijwel overal snel internet kan leveren. Zou er door het hele land al glasvezel hadden gelegen, dan was het waarschijnlijk KPN geweest die het won.

De service van Ziggo is in mijn opzicht gewoon waardeloos. Ik heb uren aan de telefoon gehangen voor het laten opleveren van een simpele telefoonlijn bij Ziggo. En pas na 4 keer bellen kreeg ik uiteindelijk iemand te pakken die wel wist wat 'ie moest doen. De service van KPN is echt stukken beter wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
HoppyF schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:50:
[...]

Blijft afwachten.
Freedom is er nog niet maar wellicht Tweak.
Eerder heb ik ook wel goede ervaringen gehad bij Vodafone Thuis toen ze nog eigen diensten leverden.
Ziggo gaat het zeker niet worden! :P
Dat is nu 1:1 T-Mobile Thuis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

HoppyF schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:10:
[...]

Toevallig heb ik die keuze wel omdat hier al jaren glasvezel ligt, maar ook nog koper en de kabel.
En welke feitelijke keuze heb je dan? :?

Want als er eenmaal FttH ligt (zoals bij ons), wordt de oude(re) koper (x)DSL infrastructuur onbruikbaar. Je kunt dan als consument geen (x)DSL meer kiezen/bestellen.
Dat koper blijft in de grond liggen en braaf groen te worden... ;)

M.a.w. dan kun je kiezen tussen coax (waarop tot op heden slechts één aanbieder actief is) versus FttH (met daarop KPN WholeSale en de daarop acterende wederverkopers). Als je mazzel hebt, woon je in één van de weinige gebieden waar een derde partij, zoals tweak, haar eigen h/w in de PoP heeft staan.

Nou, nou, wat een keuze... NOT. :N

Uiteraard is KPN niet zaligmakend qua service, maar dat is Ziggo (voorheen UPC) al helemaal niet. Nog afgezien van die monstrueuze randapparatuur die de kabelboer bij de consument neerzet.
Nee, dan toch liever, zoals ik nu bij Xs4all heb, een FRITZ!Box 5490, rechtstreeks op het glas aangesloten. Geen actieve NTU ertussen, laag energieverbruik. En ook de bescheiden STB doet tot tevredenheid z'n werk.
Alles ok? Nee, dat nou ook weer niet. Het hele IPTV wolken gebeuren blijft af en toe een zorgenkindje. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimjoosten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06 10:01
Dit is een interessant interview op BNR met Daan Willems, de voorzitter van de ondernemingsraad van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ehtweak schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:14:
[...]

Want als er eenmaal FttH ligt (zoals bij ons), wordt de oude(re) koper (x)DSL infrastructuur onbruikbaar. Je kunt dan als consument geen (x)DSL meer kiezen/bestellen.

M.a.w. dan kun je kiezen tussen coax (waarop tot op heden slechts één aanbieder actief is) versus FttH (met daarop KPN WholeSale en de daarop acterende wederverkopers). Als je mazzel hebt, woon je in één van de weinige gebieden waar een derde partij, zoals tweak, haar eigen h/w in de PoP heeft staan.

Uiteraard is KPN niet zaligmakend qua service, maar dat is Ziggo (voorheen UPC) al helemaal niet. Nog afgezien van die monstrueuze randapparatuur die de kabelboer bij de consument neerzet.
Nee, dan toch liever, zoals ik nu bij Xs4all heb, een FRITZ!Box 5490, rechtstreeks op het glas aangesloten. Geen actieve NTU ertussen, laag energieverbruik. En ook de bescheiden STB doet tot tevredenheid z'n werk.
Alles ok? Nee, dat nou ook weer niet. Het hele IPTV wolken gebeuren blijft af en toe een zorgenkindje. ;)
Laat ik het zo zeggen, de infrastructuur ligt er.
Ik wist niet dat koper niet meer gebruikt kon worden.
Verbaasd mij wel omdat een tijdje terug hier in de wijk alles toen naar VDSL werd geüpgraded en wijkkasten zijn geplaatst.
Toen was glasvezel al in gebruik.
Ben ook blij dat er glasvezel ligt en dit al jaren stabiel werkt.
Wat dat betreft ben ik ook tevreden met XS4all zoals het nu werkt, ik heb ook de 5490.
Wat de toekomst gaat brengen is afwachten.
Ziggo komt er zeker niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
j_bos schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:49:
[...]

Dat is nu 1:1 T-Mobile Thuis
“Op <Mijn adres> is Glasvezel Internet met een verwachte maximumsnelheid van 100 Mbit/s downloaden en 100 Mbit/s uploaden beschikbaar.”

Serieus T-Mobile?
Daar kun je toch niet mee aankomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
HoppyF schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:27:
[...]

“Op <Mijn adres> is Glasvezel Internet met een verwachte maximumsnelheid van 100 Mbit/s downloaden en 100 Mbit/s uploaden beschikbaar.”

Serieus T-Mobile?
Daar kun je toch niet mee aankomen?
Dan gebruikt T-Mobile hier het KPN WBA netwerk. Meer leveren dan 100Mb/s is voor T-Mobile te duur (T-Mobile geeft KPN daar de schuld van, terwijl T-Mobile jarenlang wel gewoon hogere snelheden kon aanbieden).
ehtweak schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:14:
[...]

Het is echter nog wel mogelijk om koper te blijven gebruiken, ook als nieuwe klant. KPN gaat de wijkcentrales voor DSL dan niet meer upgraden, maar als er bijvoorbeeld 50Mb mogelijk is via koper, dan kan dat eventueel gewoon via koper geleverd worden. Natuur hebben de providers je het liefste op glasvezel. Stabieler (en duurder).

Cheapconnect levert internet waar je zelf nog mag kiezen of je DSL wilt gebruiken of glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:51:
[...]

Dan gebruikt T-Mobile hier het KPN WBA netwerk. Meer leveren dan 100Mb/s is voor T-Mobile te duur (T-Mobile geeft KPN daar de schuld van, terwijl T-Mobile jarenlang wel gewoon hogere snelheden kon aanbieden).

[...]

Het is echter nog wel mogelijk om koper te blijven gebruiken, ook als nieuwe klant. KPN gaat de wijkcentrales voor DSL dan niet meer upgraden, maar als er bijvoorbeeld 50Mb mogelijk is via koper, dan kan dat eventueel gewoon via koper geleverd worden. Natuur hebben de providers je het liefste op glasvezel. Stabieler (en duurder).

Cheapconnect levert internet waar je zelf nog mag kiezen of je DSL wilt gebruiken of glas.
Over dat laatste: alleen de eigen KPN providers (KPN en XS4all) leveren standaard op FttH als koper en FttH beschikbaar zijn.
De meeste andere providers geven de klant de keus. En laten dan ook vaak zien dat DSL goedkoper is dan FttH. De meer recente providers bijvoorbeeld: NLE/Budget, Oxxio en ook Cheap Connect zoals al aangegeven.

@HoppyF meen je dat? Zijn de straatkasten omgebouwd terwijl er al lang FttH ligt? Dat kan toch haast niet....
In welke plaats is dat?

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 24-12-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

krakendmodem schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:51:
[...]

Warempel; je hebt gelijk.
Ik zou op mijn adres nog steeds ADSL kunnen kiezen. :+

Voor 30 euro/maand heb ik via Cheapconnect een "Verwachte snelheid op jouw adres is 2Mb" verbinding!
Top! :X (VDSL is niet mogelijk)

Alleen vraag ik me dan af, of ze dat nog daadwerkelijk leveren:
https://www.providers.nl/...0-geen-adsl-meer-bij-kpn/
?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:55:
[...]

Over dat laatste: alleen de eigen KPN providers (KPN en XS4all) leveren standaard op FttH als koper en FttH beschikbaar zijn.
De meeste andere providers geven de klant de keus. En laten dan ook vaak zien dat DSL goedkoper is dan FttH. De meer recente providers bijvoorbeeld: NLE/Budget, Oxxio en ook Cheap Connect zoals al aangegeven.

@HoppyF meen je dat? Zijn de straatkasten omgebouwd terwijl er al lang FttH ligt? Dat kan toch haast niet....
In welke plaats is dat?
Is wel een paar jaar geleden ik weet niet precies meer wanneer die straatkasten zijn aangepast voor koper.
Een check op mijn adres laat behalve glasvezel dit zien, Ermelo dus:
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
93 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
186 Mbit/s

Edit:
Nog even teruggezocht.
De ADSL/VDSL straatkasten zijn in de zomer 2011 omgebouwd.
Glasvezel is hier vanaf mei 2012 aangelegd en mijn glasvezelaansluiting is in oktober 2012 actief geworden.
Zit dus ongeveer een jaar tussen.
Is al een tijdje terug, dus vandaar dat ik data niet meer zo uit mijn hoofd wist. Sorry!

[ Voor 15% gewijzigd door HoppyF op 24-12-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ehtweak schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:19:
[...]

Warempel; je hebt gelijk.
Ik zou op mijn adres nog steeds ADSL kunnen kiezen. :+

Voor 30 euro/maand heb ik via Cheapconnect een "Verwachte snelheid op jouw adres is 2Mb" verbinding!
Top! :X (VDSL is niet mogelijk)

Alleen vraag ik me dan af, of ze dat nog daadwerkelijk leveren:
https://www.providers.nl/...0-geen-adsl-meer-bij-kpn/
?
Simpel. Ze leveren over ADSL2+ :+

ADSL1: tot 8Mbit
ADSL2: tot 12Mbit.
ADSL 2+ tot 24Mbit.

Snelheden zijn op korte afstand hoger, op langere afstand wordt dat dan weer teniet gedaan.

Overigens was ADSL1 echt fijn op langere afstanden. Retestabiel en op ruim 3KM nog steeds 11ms latency.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Dennis-L Aan de andere kant lijkt het alleen de naam te zijn. De achterliggen de zaken worden wel geintegreerd volgens xs4allmoetblijven

https://xs4allmoetblijven...it-klanten-rad-voor-ogen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Xs4allmoetblijven is niet meer relevant, aangezien zij nu baat hebben bij overstappers. Smerig spelletje i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mad-dog schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:39:
Xs4allmoetblijven is niet meer relevant, aangezien zij nu baat hebben bij overstappers. Smerig spelletje i.m.o.
You cant win a war by playing far, KPN had deze smerige lijn al ingezet, dus had weinig anders verwacht dat ze dit zo terug gaan spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@mad-dog Vanwaar de argwaan? Wat ze zeggen staat ook in het artikel van de Trouw:
Volgens een woordvoerder van KPN blijft het streven om de techniek en organisatie achter XS4ALL te integreren binnen KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:19
Dit maakt het voor mij wel moeilijk....
Ik zit bij XS4ALL om een aantal redenen.
1) De mentaliteit van XS4ALL.
Ze willen dat je zoveel mogelijk kan doen om internet. Ze leggen om die reden zo min mogelijk beperkingen op. Wel moet je, je een beetje gedragen. Ze hebben ook een hele actieve abuse afdeleing. Verstuur jij spam (naja een virius op je PC) dan sluiten ze je af..... Ze staan voor een open, vrij en veilig internet.
Vanuit deze mentaliteit mag heel veel zolang je je eigen broek maar ophoud. Ze zullen altijd de goede kant op helpen als jij rare dingen wil doen (eigen routers/servers enz.)

2) kwaliteit. Ik beheer nog z'n kleine 200 internet verbindingen (is een leuke erfenis uit mijn studie tijd) Ik merk dat ik bij klanten die via XS4ALL internet hebben gewoon echt veel minder vaak storing ervaren. Ook klagen die bijna nooit over de klanten-service van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Jelte schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:41:
@mad-dog Vanwaar de argwaan? Wat ze zeggen staat ook in het artikel van de Trouw:

[...]
De toon van het artikel op xs4allmoetblijven.nl is nogal negatief. Op zich logisch, omdat ze klanten voor freedom willen hebben.

Aan de backend kant en op het gebied van tooling gaat er heus wel iets veranderen. Daarnaast gaat het integreren van XS4ALL klanten binnen KPN nog een boel hoofdbrekens opleveren, iets wat in Q4 noway gerealiseerd kan worden. Er zijn op dit moment nog 0,0 beslissingen gemaakt over hoe XS4ALL geïntegreerd moet worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:26
Zijn ze eindelijk wakker geschud door het succes van Freedom? Hier in de buurt wordt glasvezel aangelegd en we konden onder andere kiezen voor Solcon. Solcon is ook onderdeel van KPN en een soort van premium merk.

Ik vond het nogal bijzonder om een zeer bekend en geliefd 'premium' merk op te heffen en met een relatief onbekend merk als Solcon klanten voor glasvezel te werven. XS4all behoorde niet tot de keuze mogelijkheid.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
factor15 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:11:
Zijn ze eindelijk wakker geschud door het succes van Freedom? Hier in de buurt wordt glasvezel aangelegd en we konden onder andere kiezen voor Solcon. Solcon is ook onderdeel van KPN en een soort van premium merk.

Ik vond het nogal bijzonder om een zeer bekend en geliefd 'premium' merk op te heffen en met een relatief onbekend merk als Solcon klanten voor glasvezel te werven. XS4all behoorde niet tot de keuze mogelijkheid.
Dat staat geheel los van elkaar. Solcon is alleen eigendom van KPN maar doet verder alles zelf, maar dan ook alles. Bij jouw glasvezel initiatief doen zij mee maar nemen diensten af van (waarschijnlijk) Caiway. Zover kan XS4all niet gaan, alleen al omdat hun hele TV product van KPN Wholesale is. Als die niet levert op die glasvezel kan XS4all ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:26
@Barre73 Dat wist ik niet. Maar ik vind het onlogisch om te investeren in een relatief onbekend bedrijf en uit een bekend en geliefd merk of bedrijf de stekker te trekken.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
factor15 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:07:
@Barre73 Dat wist ik niet. Maar ik vind het onlogisch om te investeren in een relatief onbekend bedrijf en uit een bekend en geliefd merk of bedrijf de stekker te trekken.
Die overname van Solcon was al 2,5 jaar geleden. Ik heb overigens geen twijfel dat op termijn daar hetzelfde mee gaat gebeuren. Opgaan in KPN dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Een KPN-woordvoerder zegt dat XS4ALL voor bestaande klanten voor onbepaalde tijd in de lucht blijft. Daarnaast kunnen ook nieuwe klanten zich voorlopig nog laten aansluiten bij die provider. Klanten van het merk krijgen wel, op z'n vroegst aan het einde van dit jaar, KPN-techniek geleverd. Vermoedelijk gaat het om zaken als de router.
Juist die hardware die je als consument geleverd krijgt is de reden dat ik al een aantal familieleden overgezet heb op Xs4all. Fritz!Boxes zijn goed, de KPN boxes zijn echt troep :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
De XS4all nieuwsbrief zegt:

Voorwaarden blijven hetzelfde
Per 1 maart gaan al onze medewerkers over naar KPN. We blijven als collega’s gewoon bij elkaar. Om voor u ons werk te kunnen blijven doen, wordt per die datum uw contract overgezet naar KPN B.V.

Betekent dit contractbreuk?
Ik heb immers mijn contract afgesloten bij XS4all en niet bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
HoppyF schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:26:
De XS4all nieuwsbrief zegt:

Voorwaarden blijven hetzelfde
Per 1 maart gaan al onze medewerkers over naar KPN. We blijven als collega’s gewoon bij elkaar. Om voor u ons werk te kunnen blijven doen, wordt per die datum uw contract overgezet naar KPN B.V.

Betekent dit contractbreuk?
Ik heb immers mijn contract afgesloten bij XS4all en niet bij KPN.
Nee dat betekent het niet.
Contractbreuk zou zijn als ze bijvoorbeeld het maandbedrag ineens heel erg zouden verhogen bij het overnemen van het contract of éénzijdig het contract beeïndigen en de diensten zouden stoppen.

Zoals consumenten ook een contract kunnen overdragen op een ander persoon, zo kan XS4All de contracten ook overdragen aan KPN.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:40
KPN is nu 180 graden gedraaid

was: Xs4all wordt opgeheven en voor de klant verandert er niets
wordt: het merk Xs4all blijft en voor de klant verandert er van alles

Eerst was het gevoel dat het net was alsof Volkswagen besloot op alle Audis een Volkswagen logo te plakken, maar met behoud van dezelfde wagen, Nu krijg je een Audi logo op een Volkswagen geplakt.

Daar trap ik niet in, ik ga naar Freedom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
aljooge schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:54:
KPN is nu 180 graden gedraaid

was: Xs4all wordt opgeheven en voor de klant verandert er niets
wordt: het merk Xs4all blijft en voor de klant verandert er van alles

Eerst was het gevoel dat het net was alsof Volkswagen besloot op alle Audis een Volkswagen logo te plakken, maar met behoud van dezelfde wagen, Nu krijg je een Audi logo op een Volkswagen geplakt.

Daar trap ik niet in, ik ga naar Freedom!
Nou doei 👋. Succes bij een ISP met een tweederangs TV-platform, helpdesk met openingstijden tussen 10-18u en twijfelachtig of ze genoeg IP4 adressen bemachtigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dennis-L schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:33:
[...]

Nee dat betekent het niet.
Contractbreuk zou zijn als ze bijvoorbeeld het maandbedrag ineens heel erg zouden verhogen bij het overnemen van het contract of éénzijdig het contract beeïndigen en de diensten zouden stoppen.

Zoals consumenten ook een contract kunnen overdragen op een ander persoon, zo kan XS4All de contracten ook overdragen aan KPN.
Als men de dienst zou stoppen vervalt sowieso het contract.
Daar is nu geen sprake van.
Punt is dat ik een contact hebt afgesloten bij XS4all (B.V.) en niet bij KPN ook al is KPN het moederbedrijf.
Ga er geen groot probleem van maken want later dit jaar loopt mijn contract toch af.
Tegen die tijd zal Freedom overal wel actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
HoppyF schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:03:
[...]

Als men de dienst zou stoppen vervalt sowieso het contract.
Daar is nu geen sprake van.
Punt is dat ik een contact hebt afgesloten bij XS4all (B.V.) en niet bij KPN ook al is KPN het moederbedrijf.
Ga er geen groot probleem van maken want later dit jaar loopt mijn contract toch af.
Tegen die tijd zal Freedom overal wel actief zijn.
En XS4All mag het contract overdragen aan KPN, het contract blijft daarmee overeind en is er dus geen sprake van contractbreuk.
Of er nou XS4All of KPN boven het contract staat maakt niet echt uit, zolang het contract maar wordt nageleefd (de afgesproken diensten voor de afgesproken prijs) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Dennis-L schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:21:
[...]

En XS4All mag het contract overdragen aan KPN, het contract blijft daarmee overeind en is er dus geen sprake van contractbreuk.
Of er nou XS4All of KPN boven het contract staat maakt niet echt uit, zolang het contract maar wordt nageleefd (de afgesproken diensten voor de afgesproken prijs) :)
Nou, dat is dan de theorie want ik zie straks in de praktijk wel veranderingen aankomen ondanks alle mooie praatjes van KPN.
Het is niet alleen maar een stickertje plakken met “KPN premium” erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
HoppyF schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:25:
[...]

Nou, dat is dan de theorie want ik zie straks in de praktijk wel veranderingen aankomen ondanks alle mooie praatjes van KPN.
Het is niet alleen maar een stickertje plakken met “KPN premium” erop.
Dan wordt het een ander verhaal en als er wel grote veranderingen zouden komen (in het nadeel van de klant) dan moet KPN dat ruim van te voren melden zodat mensen hun contract kostenloos kunnen ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 10:24
Wat een kinderachtig gedoe die berichten heen en weer tussen Freedom en KPN :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mad-dog schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:03:
[...]

Nou doei 👋. Succes bij een ISP met een tweederangs TV-platform, helpdesk met openingstijden tussen 10-18u en twijfelachtig of ze genoeg IP4 adressen bemachtigen
Wie is de CFO van freedom?
offtopic:
Betrouwbare partijen vinden om dat v4 bij te vinden gaat ze wel lukken denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
De helpdesk is al om zeep geholpen.
Geen enkele kennis van zaken meer.
Zonde hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Vind het wel typisch. Ik krijg twee nieuwsbrieven van twee kanten. Één van xs4all/KPN en één van xs4allmoetblijven/Freedom. Ze leggen hetzelfde nieuws ongeveer tegengesteld uit. Knap.
Duidelijk dat het vooral een publiciteitscampagne is van beide zijden. Waar KPN wat te verliezen heeft en Freedom juist niets te verliezen.

Ben benieuwd hoe dat uit pakt. Ik ben toch al snel voor de underdog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
KPN heeft ook niks te verliezen, de meeste klanten blijven toch. Helemaal als je TV en dergelijke er bij wil.

Die paar klanten die klagen zullen ze wel ingecalculeerd hebben (en waarschijnlijk komen ze over een paar maanden weer terug)

Freedom wordt helemaal een grap, als je al ziet dat een provider zoals Tweak alleen op de niet KPN glasvezel netwerken echt kan concurreren, ook gestopt zijn met hun eigen TV platform en niet eens zelf over genoeg IP adressen beschikken (die huren ze) dan gaat een nieuwe provider die juist extra service (en dus kosten) wil aanbieden echt niet lukken. Helemaal in het begin zullen de kosten niet te overzien zijn om iedereen aan te kunnen sluiten en dan na een jaar kijken hoeveel klanten er echt nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
GrooV schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:20:
KPN heeft ook niks te verliezen, de meeste klanten blijven toch. Helemaal als je TV en dergelijke er bij wil.

Die paar klanten die klagen zullen ze wel ingecalculeerd hebben (en waarschijnlijk komen ze over een paar maanden weer terug)

Freedom wordt helemaal een grap, als je al ziet dat een provider zoals Tweak alleen op de niet KPN glasvezel netwerken echt kan concurreren, ook gestopt zijn met hun eigen TV platform en niet eens zelf over genoeg IP adressen beschikken (die huren ze) dan gaat een nieuwe provider die juist extra service (en dus kosten) wil aanbieden echt niet lukken. Helemaal in het begin zullen de kosten niet te overzien zijn om iedereen aan te kunnen sluiten en dan na een jaar kijken hoeveel klanten er echt nog zijn.
Amen d:)b _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HoppyF
GrooV schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:20:

Dat zullen we nog wel eens zien!
Ik vind Freedom helemaal geen grap en neem ze echt serieus.
Hangt er af of ze producten en diensten landelijk kunnen gaan leveren maar als ze dat doen overweeg ik zeker over te stappen.
KPN heeft juist veel te verliezen namelijk een kwart miljoen XS4all klanten.
Over jaar maken we de balans wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:42:
[...]

Dat zullen we nog wel eens zien!
Ik vind Freedom helemaal geen grap en neem ze echt serieus.
Hangt er af of ze producten en diensten landelijk kunnen gaan leveren maar als ze dat doen overweeg ik zeker over te stappen.
KPN heeft juist veel te verliezen na :') melijk een kwart miljoen XS4all klanten.
Over jaar maken we de balans wel op.
Are you serious? :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

mad-dog schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:03:
[...]

Wie is er nou niet serieus? :')

Voor mij persoonlijk kan TV mij gestolen worden. Liever een eersterangs internetprovider.

En daarnaast, so what dat wij hier een tweederangs TV-platform krijgen (waar overigens nog helemaal niets over besloten is, wie weet wordt het wel beter dan KPN :P), jij blijft lekker bij je eigen provider en hebt toch geen last van ons plezier bij Freedom? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
Ja, zeker.
Jij bent XS4all medewerker en stapt wellicht over naar KPN medewerker.
Dat is jouw keuze.
Er zullen ook veel XS4all medewerkers zijn die al opgestapt zijn of dit overwegen.
Lijkt mij niet bevorderlijk voor de interne sfeer, maar goed.

Als klant kijk ik naar een provider waar ik mij het beste thuis voel.
Ik stap dus niet zomaar over maar weloverwogen, dan kan dus best nog een aantal maanden duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

HoppyF schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:57:
[...]

Ja, zeker.
Jij bent XS4all medewerker [..]
Ik hoop dat dit niet tekenend is voor XS4ALL (of wat er van over blijft) in de toekomst.

De (destijds) XS4ALL medewerkers die ik persoonlijk ken zouden nooit andere providers zwart maken op de manier zoals hierboven gebeurt. Ze helpen veel liever om echte problemen op te lossen, denken na samen met de klant, en zijn niet bang om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Iets serieus nemen en als een grap eindigen kan beide hè :)

Freedom is niet eens de eigenaar van Freedom.nl hoe kunnen ze nu aan klanten beloven dat ze daar een emailadres op krijgen? Zelfs de naam Freedom Internet bestaat al...

@Zr40 Zonder goed TV platform ga je natuurlijk nooit alle klanten krijgen die XS4ALL nu heeft.

Heb zelf Tweak met NLZiet maar dat werkt ook niet ideaal als anderen een ouderwetse afstandsbediening zijn gewend.

Ik denk dat Freedom met 5000 a 10000 klanten blij mag zijn. En dan, hoe ga je al die klanten aansluiten zodra je van start gaat. Ik denk dat als een monteur 8 klanten per dag doet dat hij zich al kapot rent

En dan nog financieel, vergeet niet, binnen 5 jaar mag er wel even 2,5 miljoen terug betaald worden met 193.125 euro aan rente er bij.

Natuurlijk kan het slagen maar ik heb mijn twijfels er bij. Je praat namelijk over serieuze bedragen, zie uberhaupt maar eens aan voldoende technisch personeel te komen. XS4ALL medewerkers zullen vast loyaal zijn maar Freedom mag dan natuurlijk wel het zelfde salaris en dergelijke bieden

[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 14-01-2020 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GrooV schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:10:
@Zr40 Zonder goed TV platform ga je natuurlijk nooit alle klanten krijgen die XS4ALL nu heeft.
En? Dat is het doel ook helemaal niet 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen fatsoenlijk TV willen kunnen kijken, maar goed we zullen het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

En dan nog financieel, vergeet niet, binnen 5 jaar mag er wel even 2,5 miljoen terug betaald worden met 193.125 euro aan rente er bij.
Even over dit stukje; de verplichting die Freedom is aangegaan is uitbetaling van 720k na jaar 2, 700k na jaar 3, 680k na jaar 4 en 665k na jaar 5.

Ze hebben aangegeven geen prijsvechter te willen zijn. Als ik even een bierviltje pak en een pessimistische berekening maak op basis van slechts 5000 aansluitingen, en pas vanaf het tweede jaar wordt winst gemaakt, dan is de benodigde winstmarge per aansluiting 12 euro per maand om aan de terugbetaalverplichting te kunnen voldoen.

Dat lijkt mij niet onmogelijk. Lastig? Wellicht. Niet onmogelijk.

Hebben ze 10.000 aansluitingen, dan daalt het naar 6 euro per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 14-01-2020 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 16:16
Ik denk dat Freedom met 5000 a 10000 klanten blij mag zijn. En dan, hoe ga je al die klanten aansluiten zodra je van start gaat. Ik denk dat als een monteur 8 klanten per dag doet dat hij zich al kapot rent
In de eerste 9 maanden wil Freedom 25.000 klanten aansluiten. Als een monteur inderdaad 8 klanten per dag kan aansluiten heb je daar ongeveer 15 monteurs voor nodig. Als een monteur er 5 per dag doet heb je 25 monteurs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:30
Freedom klanten zullen vaker niet dan wel een monteur nodig hebben, lijkt me. Zeker als je van XS4all vdsl naar Freedom Vdsl gaat, is het alleen een kwestie van Fritzbox omwisselen en de 1e installatie doorlopen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Laatst online: 19:31
Ik ben ooit via bbned, naar hccnet en xs4all gegaan. Nooit een monteur aan te pas gekomen. Dus waarom voor overgang naar freedom wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Modbreak:Zullen we het topic ‘netjes’ en op niveau houden? Laat het moddergooien en het elkaar aanvallen achterwege s.v.p. :)

Daaaaaaaaank jullie wel :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

guido66 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:28:
Freedom klanten zullen vaker niet dan wel een monteur nodig hebben, lijkt me. Zeker als je van XS4all vdsl naar Freedom Vdsl gaat, is het alleen een kwestie van Fritzbox omwisselen en de 1e installatie doorlopen.
Thuis niet nee. Weet niet wat er eventueel in de centrale moet gebeuren. Als dat door KPN monteurs gedaan moet worden omdat ze op dat netwerk zitten zal KPN genoeg monteurs hebben om dat te verwerken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videopionier
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09-2024
MatHack schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:07:
[...]

Juist die hardware die je als consument geleverd krijgt is de reden dat ik al een aantal familieleden overgezet heb op Xs4all. Fritz!Boxes zijn goed, de KPN boxes zijn echt troep :N
Ik hoop dat die familieleden van jou allemaal echte tweakers zijn. Mijn ervaring is dat voor de gemiddelde consument het KPN modem veel stabieler is en dus de beste keuze. De Fritzboxen hebben wel meer functies zoals een DECT station en de mogelijkheid om VOIP te gebruiken. Maar dat geeft in de praktijk ook juist de meeste kopzorgen. Ik kan daar over meepraten, ik heb hier de 2 verbindingen al jaren naast elkaar draaien. Allebei Bonded VVDSL, via een sterader op dezelfde straatkast.
Het KPN modem is na de migratie 2 jaar geleden niet meer offline geweest, uitgezonderd software upgrades.
Het XS4All modem, de 7581 valt er om de havenklap, ook overdag gewoon uit 8)7, maar is wel weer snel online.

KPN is dus bij mij de hoofdverbinding, de FB wordt alleen gebruikt voor de telefonie en is backup.

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

videopionier schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:42:
[...]

Ik hoop dat die familieleden van jou allemaal echte tweakers zijn. Mijn ervaring is dat voor de gemiddelde consument het KPN modem veel stabieler is en dus de beste keuze. De Fritzboxen hebben wel meer functies zoals een DECT station en de mogelijkheid om VOIP te gebruiken. Maar dat geeft in de praktijk ook juist de meeste kopzorgen. Ik kan daar over meepraten, ik heb hier de 2 verbindingen al jaren naast elkaar draaien. Allebei Bonded VVDSL, via een sterader op dezelfde straatkast.
Het KPN modem is na de migratie 2 jaar geleden niet meer offline geweest, uitgezonderd software upgrades.
Het XS4All modem, de 7581 valt er om de havenklap, ook overdag gewoon uit 8)7, maar is wel weer snel online.

KPN is dus bij mij de hoofdverbinding, de FB wordt alleen gebruikt voor de telefonie en is backup.
Betreft glasvezel hier, stabiel, modem geen probleem, het was de wifi die de boxes leverde die bedroefend waren. Eenmaal ingericht hoef je niet echt meer ondersteuning te geven op die boxes, dus het boeit niet of de betreffende familieleden technisch zijn of niet (+ woon in de buurt). En met name internet, bellen doe je met een mobiel en TV-kijken gaat over het algemeen toch over internet, niet ITV oid.

[ Voor 4% gewijzigd door MatHack op 14-01-2020 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
videopionier schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:42:
[...]

Is ook niet zo moeilijk te verklaren, die modems worden specifiek voor KPN ontwikkeld/met input van KPN. De modem an sich in de Experiabox is ook uitstekend, de routerfunctie echter dramatisch.

De Fritzboxen zijn generieke modellen, die zo hun compatibiliteitsproblemen kunnen hebben icm bepaalde hardware/software in de DSLAMs. Pairbonding maakt het helemaal lastig, aangezien dat in thuisbasis Duitsland helemaal niet bestaat.

De 7581 die je noemt is overigens niet representatief voor de kwaliteit van de Fritzbox, die hadden ze überhaupt nooit op de markt mogen brengen 8)

Voor non-pairbonding is de 7590 een uitstekend modem die zich best kan meten met de Experiabox. Qua router is de 7590 ongeëvenaard

[ Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 14-01-2020 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videopionier
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09-2024
mad-dog schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:52:
[...]
Is ook niet zo moeilijk te verklaren, die modems worden specifiek voor KPN ontwikkeld/met input van KPN. De modem an sich in de Experiabox is ook uitstekend, de routerfunctie echter dramatisch.
De Fritzboxen zijn generieke modellen, die zo hun compatibiliteitsproblemen kunnen hebben icm bepaalde hardware/software in de DSLAMs. Pairbonding maakt het helemaal lastig, aangezien dat in thuisbasis Duitsland helemaal niet bestaat.
Ik meng me normaal gesproken nooit in dit soort "wie heeft de langste" discussies, maar ik vond de reactie van @MatHack nogal uit de bocht gevlogen. Daar wilde ik wel een nuance bij aanbrengen (gelukkig doe jij dat ook), hoewel ik me realiseer dat zijn reactie meer uit emotie voorkomt.

[...]

De 7581 die je noemt is overigens niet representatief voor de kwaliteit van de Fritzbox, die hadden ze überhaupt nooit op de markt mogen brengen 8)
Maar deze modems werden wel door XS4All aan haar klanten aangeboden! En een alternatief was niet altijd voorhanden als de klant problemen had.

[...]

Voor non-pairbonding is de 7590 een uitstekend modem die zich best kan meten met de Experiabox. Qua router is de 7590 ongeëvenaard
Het type kan ik niet zo gauw meer achterhalen, maar het eerste modem wat is geinstalleerd was geschikt voor pairbonding, maar die kwam na de migratie naar Bonded Vectored VDSL nooit langer dan een uurtje online. Pas na 2 maanden kwam XS4All met de 7581 op de proppen. En pas na bezoek van een KPN monteur. :(

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimjoosten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06 10:01
In de laatste Angrynerds podcast belt Kirsten Verdel van XS4ALL moet Blijven in op 19'49 om h.e.e.a. te vertellen over de teloorgang van XS4ALL en vooral wat KPN afgelopen week heeft aangekondigd. Interessant om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
Jelte schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:09:
Vind het wel typisch. Ik krijg twee nieuwsbrieven van twee kanten. Één van xs4all/KPN en één van xs4allmoetblijven/Freedom. Ze leggen hetzelfde nieuws ongeveer tegengesteld uit. Knap.
Duidelijk dat het vooral een publiciteitscampagne is van beide zijden. Waar KPN wat te verliezen heeft en Freedom juist niets te verliezen.

Ben benieuwd hoe dat uit pakt. Ik ben toch al snel voor de underdog..
Freedom heeft niks te verliezen, de investeerders des te meeer.........

Niet de echte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Meestervisser ja, ik dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:40
Beste sympathisant van XS4ALL,

XS4ALL zoals we het 27 jaar hebben gekend bestaat per vandaag niet meer. Alle medewerkers van XS4ALL hebben vlak voor dit weekend een brief gekregen waarin staat dat op 1 maart de ‘overdracht van onderneming’ plaatsvindt. Dat betekent dat per vandaag al het XS4ALL-personeel in dienst is van KPN. In de brief wordt duidelijk dat ook klanten overgaan naar KPN. KPN wil alle klanten uiterlijk op 1 januari 2022 hebben overgezet naar KPN techniek. In de brief worden geen beloften gedaan over behoud van de bijzonder technische diensten die XS4ALL nu nog levert.

Als actiecomité XS4ALL Moet Blijven zijn we zeer teleurgesteld in het besluit van KPN en bovenal erg bedroefd dat na 27 jaar een einde is gekomen aan een van de meest bijzondere ondernemingen in Nederland. Zoals Cor Bosman, een van de oprichters van XS4ALL gisteren al twitterde:

‘After 27 years, today marks the last day of what has been quite the adventure. As a 22 year old, while in university, we founded XS4ALL, the first end-user ISP in The Netherlands. Thanks to everyone that joined us on this adventure. So long and thanks for all the fish.’

Cor Bosman

Over de brief
In de brief aan het personeel staat dat op basis van de wet ‘Overgang van Onderneming’ medewerkers per 1 maart formeel in dienst treden van KPN BV. Ook stelt de brief: ‘De snelheid en omvang van de klantmigratie is bepalend voor de vraag wanneer en in welke mate wijzigingen in het XS4ALL werkpakket ontstaan. […] De insteek is op 01-01-2020, of zoveel eerder als het werk is geïntegreerd en de klantmigratie volledig is voltooid, een collectieve arbeidsvoorwaarden-harmonisatie uit te voeren.’

Wat betekent het?
XS4ALL houdt per vandaag als onderneming op te bestaan. Het personeel is nu in dienst van KPN en klanten worden de komende tijd ook naar KPN gemigreerd. Zoals KPN-CEO Farwerck aangaf in een interview aan de Telegraaf: ‘We willen de techniek aan de achterkant integreren.’ Ook de eigen IT-systemen van XS4ALL verdwijnen dus. Volgens Farwerck zullen uiteindelijk geen nieuwe XS4ALL-klanten meer worden ingeschreven. Het enige wat vooralsnog blijft, is de merknaam, maar dat is dus letterlijk en figuurlijk een lege huls. Want uiteindelijk verdwijnt XS4ALL natuurlijk wél als er geen nieuwe abonnees bij komen. Bovendien betwijfelen wij of KPN dezelfde hoge kwaliteit kan leveren. Die kwaliteit hangt immers nauw samen met de mogelijkheid voor helpdeskmedewerkers om problemen zelf technisch te kunnen opsporen en deels op te lossen.

Freedom Internet
Op zondag 29 maart vindt de launch party van Freedom Internet plaats, de nieuwe provider die een vangnet voor XS4ALL-klanten en personeel hoopt te zijn. De launch party vindt plaats in Paradiso in Amsterdam, waar dan ook live op het podium de eerste internetverbinding gerealiseerd zal worden. Iedereen die nog vóór 29 maart founding member wordt van Freedom kan nog dit jaar een internetverbinding bij Freedom aanvragen. Founding member worden kan hier. Voor updates van Freedom zelf is er een speciale nieuwsbrief.

Enkele passages uit de brief zijn terug te lezen op www.xs4allmoetblijven.nl.

Hartelijke groet,

Kirsten
Namens actiecomité XS4ALL Moet Blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

aljooge schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:52:
De insteek is op 01-01-2020, of zoveel eerder als het werk is geïntegreerd en de klantmigratie volledig is voltooid, een collectieve arbeidsvoorwaarden-harmonisatie uit te voeren.’
Klein typfoutje, in de brief staat 2022.
Enkele passages uit de brief zijn terug te lezen op www.xs4allmoetblijven.nl.
Dat zijn deze:

Afbeeldingslocatie: https://xs4allmoetblijven.nl/wp-content/uploads/2020/03/xs2-1024x344.jpg

Afbeeldingslocatie: https://xs4allmoetblijven.nl/wp-content/uploads/2020/03/xs1-1024x91.jpg

Afbeeldingslocatie: https://xs4allmoetblijven.nl/wp-content/uploads/2020/03/xs4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://xs4allmoetblijven.nl/wp-content/uploads/2020/03/xs3.jpg
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Alle vragen en ervaringen met betrekking tot Freedom Internet mogen in het daarvoor bestemde topic:
[Freedom] Ervaringen & Discussie