Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Merknaam Xs4all gaan verdwijnen (en Telfort,hi enzv)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:42

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Dat Xs4all opgeheven word door dat KPN dat beter vind
(ja ik ben xs4all klant)
een petitie is er https://xs4allmoetblijven.petities.nl/
Dit is waarom Xs4all zo geliefd bij het volk is(AD)

Dat is een minder geslaagde beslissing, deze zet vind ik niet geheel onverwacht toch had ik zelf gehoopt dat de afhankelijkheid van KPN (of samenvoeging) niet zou gebeuren.

Ik ben niet gecharmeerd van KPN en hun werkwijze, zowel professioneel als op consumenten vlak.

Enige positieve vind ik is dat KPN een voortouw neemt en je niet (meer) misleid met misleidende concurrentie tussen producten van de zelfde organsitie(s) zoals HI, Ibara, Xs4all en anderen.

ik ga zelf rustig op zoek naar alternatieve(n) voor mijn diensten die ik nu bij xs4all afneem .. immers de eenwording zal nog enige tijd duren.

Deel hier je mening/stelling van deze samenvoeging.

vso wijzigde deze reactie 28-01-2019 13:44 (32%)

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
wat voor mij uniek is aan xs4all is juist

- eigen wijze waarop het product gevoerd word
- communicatie met de klant
- fritzbox ipv experia box

De manier van internet ontsluiten met de diensten die ze daarnaast doen onder die merknaam.

Als je dit samenvoegt met KPN, dan verlies je die unieke diensten al dan niet geheel.
Daarnaast is de helpdesk een groter team / andere samenstelling en dus hmm minder sterk dan het nu is

Voor tv,scheer apparaat tja toch allemaal eenheids worst, maakt nu uit wie en waar geleverd word.. heeft veel minder impact.

Voor mij part doen ze "xs4all provided by KPN" en gooi er een paar euro boven op wegens de exclusieve (extra dienst) ..

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
bron: https://blog.xs4all.nl/nieuwe-koers-kpn/ (ook per mail ontvangen)
Het is u waarschijnlijk niet ontgaan dat er vandaag media-aandacht was rondom XS4ALL. KPN maakte vanochtend het voornemen bekend dat de dienstverlening van XS4ALL (en ook die van Telfort, Telfort Zakelijk en Yes Telecom) op termijn onder de vlag van het KPN-merk verdergaat. Lees hier het volledige bericht.

We vinden het heel belangrijk om u te laten weten dat er niets voor u verandert. U kunt van ons de service blijven verwachten die u van ons gewend bent. Als er in de toekomst iets verandert, dan ontvangt u daarover natuurlijk persoonlijk bericht.

Uit alle reacties die we via allerlei kanalen hebben gekregen zien we dat vele klanten ons steun betuigen. Dat waarderen we enorm. Dank u wel.
Dat heb ik vaker gehoord dat er niks veranderd in de toekomst, dat dingen wijzigen is onvermijdelijk (morgen is het al de toekomst) en hoe kan je dit beloven aan iets dat opgaat in het grote geheel ik vind het knap ..en op de zelfde wijze beloof ik klant te blijven (ik zoek ondertussen wel verder)

vso wijzigde deze reactie 11-01-2019 00:18 (3%)

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
zet dit aub in de startpost ;) aangezien je hem voor mij lockt kan ik dat nu niet zelf meer

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Equator schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:45:
[...]

Je mag het zelf weer doen :P
zo done ; ) dank (gelijk die 1ne regel maar gewoon weggehaald ;)

@unezra je schreef
Ik vraag me werkelijk af wat op dit moment hét bestaansrecht van een partij als xs4all is. Ze zijn 20 jaar geleden al overgenomen door KPN, het verbaasd me eerder dat KPN nu pas de stekker uit het merk wil trekken.
Als klant vind ik dat ze je erg goed helpen/bewust houden van internet gerelateerde dingen en ze zijn redelijk vernieuwend bezig. Enige minpunt is dat je zelf achter het nieuwe modem moet aanjagen .. maar goed eens in de paar jaar even bellen en hoppa een nieuwe fritzbox (5de oid ?) die dingen zijn toch wel MKB waardig spul (niet alles wat je wilt maar kwa feature set beter dan die van KPN)

Als ik kijk naar de experiabox van KPN is die erg locked-down en daardoor erg gevoelig voor remote(router) of local (wifi) hacks.

Daarnaast is "alles" mogelijk bij XS4all wil jij je eigen ADSL modem, of mailserver, of andere dingen via je service pagina is er een eigen DNS naam op je IP te zetten. je kan best veel self managen zonder "extern" te hoeven gaan.

Zo (kon) ik via het web voip verbinding in de states gewoon bellen met mijn huis nummer zonder dure fratsen of applicatie x.y.z (kan inmddels niet meer) maar oke relatief kosten drukkend.

Ik heb ook een gratis mobiele data simkaart (100 a 250 mb :?) leuk voor mijn raspberry pi/arduino of andere projectjes .. (of kids) dat zie ik geen andere provider doen

ik kan al jaren gebruik maken van KPN WIFI hotspots met mijn xs4all account leuk als je in een hotel/plaza 17 euro per uur kan besparen. en je kan de hele verblijf gratis internetten .. _/-\o_ (leuk voor je kinderen anno nu zodat ze je databundel niet opvreten)

Nu kan je vast een aantal zaken via alternatieve manieren maar ik vind het fraai dat Xs4all toch redelijk op kop loopt en is blijven doen in 10/20 jaar (who cares) dat het wel/niet onderdeel van KPN is maakt mij niet uit sterker nog de TV aanbieding = 1:1 gelijk en dat vind ik zelfs perfect ..

Voor mij is het reden om andere provider te zoeken als deze zaken vervallen want dan kan ik goedkopere een run of the mill provider vinden.

vso wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:03 (82%)

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
unezra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:10:
Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat KPN deze diensten, als ze rendabel zijn, gewoon overneemt en rebrand. :) Ongetwijfeld kijken ze daar naar.
zie hieronder :)
FastFred schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:01:

Afhankelijk van KPN is Xs4all toch al. De helpdesk zit in een KPN pand, het datacenter is KPN, wil je een Xs4all monteur bij je thuis, komt er een KPN busje voorrijden, tv etc. is ook allemaal dezelfde dienst.

Echt het enige dat anders is, is het naampje en het logo.
Dat zijn ook zaken waar ik als klant ook helemaal niet moeilijk over doe, moment dat bij wijze van spreken de experiabox standaard word ben ik echt weg.

vso wijzigde deze reactie 11-01-2019 10:18 (20%)

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
ik heb ook de optie op glasvezel .. (fabelfoon/caiway) toch kies ik voor xs4all

tja wat zoek je in een provider ?

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
unezra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 06:38:
Wellicht is dat een betere oplossing dan één ISP die soms een soort roepende in de woestijn lijkt, terwijl ze tegelijkertijd al sinds 1998 niet meer onafhankelijk zijn. (Ja, aparte organisatie maar als in 1999 een hoge bobo van KPN had geniest was xs4all ook toen al opgeheven.)
Sneu is dat het al veel hoge bobo's het geopperd hebben en nu is er 1 die het doorzet .. (zie het AD artikel)

Maar ja kip met gouden ei slachten is als verhaal niet bij hun bekend anderzijds dit was linksom/rechtsom toch heel langzaam wel gebeurd. alleen het ging niet snel genoeg.

vso wijzigde deze reactie 29-01-2019 08:38 (8%)

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
unezra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:57:
[...]
Ik geloof dus persoonlijk niet zo dat xs4all het kip met de gouden eieren is. :)
het maakt genoeg winst blijkbaar (zie eerder genoemd artikel)
Absoluut is de historie van xs4all belangrijk, maar vooral, hun politieke engagement. Dát maakt xs4all onderscheidend. De rest van de zaken zijn absoluut leuk, maar ik denk niet dat er heel veel vraag meer naar is.

Fixed IP is nog maar beperkt houdbaar en als iedereen over gaat op IPv6, komt het weer terug. Voor diegenen die tóch een fixed IP thuis nodig hebben zijn er oplossingen.

Veel zaken die vroeger thuis werden gehost, kunnen nu prima in de cloud. Een simpele VPS heb je al voor een paar € per maand inclusief BTW, nog non-profit ook. (Hostingvereniging Soleus) lein, maar het bestaat nog steeds en ze hebben een prima uptime. Het kán, het enige dat me verbaasd is dat er niet meer van dat soort initiatieven zijn.

Wil je groter: Huur je een colo. Dat is ook voor een paar tientjes per maand te doen en ook daar bestaat een non-profit organisatie. (ColoClue)

Kortom, zo'n beetje alles dat de oude generatie nerds (waar ik er ook een van ben) belangrijk vind, is prima buiten de deur op te vangen. Eventueel met een VPN voor het ontsluiten van data die te groot is en daardoor te kostbaar om thuis te hosten.

Het politieke engagement is belangrijk, maar misschien is de tijd rip dat op andere manieren op te lossen. Ik begrijp ook dat KPN blijkbaar vind dat xs4all te duur is en te weinig meer oplevert. Over 10 jaar is het niet meer dan een historisch gegeven. Belangrijk, maar niet meer actueel. Groeit er een hele generatie op die zegt "xs4wie!?".
Nah nu ga je in op hele specifieke "bestaansrechten" en betwisten of deze wel/niet van toepassing is.
Als ik thuis een applicatie host en dat om reden x.y.z niet in cloud/colo wil zetten is dat mijn keuze en keuze hebben is goed .. dat jij de scope niet snapt en daarom denkt dat het wel in de cloud mag draaien tja
Totdat ik je een jurdische afspraak laat zien .. ;) nee laten we dit verder bespreken in systeembeheer topic ;)

Ik denk eerder dat de wijze waarop xs4all vernieuwend is/was, de dienstverlening en de gedacht(en) het juist interessant maakt voor mij als consument. ik verander in "ik-haat-smurf" als het over KPN/ptt gaat geen goed woord over het moederbedrijf

Als kpn de kip had willen slachten hadden ze beter de intergratie veel soepeler en langere termijn moeten doen .. (en dingen laten vervallen) nu met de big bang tja .. hmmm.

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
aex351 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:43:
Edit: in de titel van deze thread staat zelfs 'Hi' nog :+. Dat bestaat allang niet meer. En niemand ligt er toch ook wakker van dat Telfort verdwijnt.
Het topic heeft wat titel changes ondergaan ;) maar het gaat hier primair over xs4all en men vond handig om telfort en andere merken die ook gingen verdwijnen (was tegelijkertijd aangekondigd) om bij dit topic te voegen

tja libara/hi,telfort enzv mag je best over hebben, maar ik had het topic gestart wegens XS4all de rest is toch maar een naam voor een dienst .. xs4all doet meer dan 1 dienst .

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
https://www.ad.nl/economi...ele-prijzenslag~ab52bb20/
Stoppen XS4All staat vast

Waar de Colombiaanse Italiaan niet omheen draaide was het stoppen met XS4All en het tumult er omheen. Voor KPN's hoofdkantoor op de Kop van Zuid stond een groepje actievoerders met een grote ‘XS4All moet blijven’ banner.

Ibarra en financiële man Jan Kees de Jager zeggen heel goed nagedacht te hebben over dat besluit. ,,Merken zijn heel belangrijk en XS4All is een belangrijk merk. Het KPN-merk is echter belangrijker.’’

Volgens Ibarra draait het tegenwoordig in de telecombranche om het aanbieden van gecombineerde diensten: internet, vaste en mobiele telefonie en televisie. ,,Met verschillende merken is die strategie veel moeilijker uit te voeren.’’

Dat de petitie om XS4All te behouden inmiddels 50.000 keer is getekend, lijkt hem weinig te doen. ,,Wie zegt dat dat allemaal klanten van XS4All zijn?’’ Dat het actiecomité misschien een eigen provider wil oprichten? ,,Tot nu toe hebben we nog geen enkele impact gezien van ons besluit. Ik verwacht ook niet dat veel klanten weglopen.’’
lang verhaal kort ;w ;w ik ga een andere provider zoeken,

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:34:
[...]

Dat doet XS4ALL toch ook?

[...]

Ten eerste klopt dat niet (hij bedoelt waarschijnlijk wat anders) maar met die argumentatie begrijp ik niet waarom VAG de merken Seat, Skoda en Audi nog voert.
tja seat,skoda zijn toch "minder" kwaliteit dan Audi, maar internet toegang is internet toegang

Wat men niet realiseert is dat juist de extra diensten / goedkopere kosten juist het punt is waarom mensen het merk kiezen.

Ik zie weinig alternatieve(n) dan gewoon weg het contract op te zeggen, het zou leuk ziin als vanuit xs4all een vraag komt "van wij wijzigen deze diensten blijft u dan nog klant :? " maar die zie ik ook realistisch niet komen. (een klant intresse onderzoek) en waarom zouden ze.
Orinoco schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:44:
Ik wacht wel op de brief van XS4ALL/KPN wat ze me gaan aanbieden, en dan pas ga ik beslissen wat het vervolg word.
Zit bij XS4ALL met glas 500/500 + VOIP, bij KPN 2x mobiel sim-only.
Mijn tv aansluiting heb ik bij Ziggo.
ik zit op (A)DSL van xs4all en glas is alleen van fabelfoon/caiway te verkrijgen hier. maar korting en goedkoper roest me eigenlijk .. de rest van de diensten van xs4all bevallen me (goed genoeg)

Maar ik weiger een directe kpn klant te worden met bagger diensten/experia box enzv de manier van zaken doen is niet iets waar ik als consument achter sta. Wat deze gang van zaken met xs4all ook weer bewijst

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Internet

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True