Merknaam Xs4all gaan verdwijnen (en Telfort,hi enzv)

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Dat Xs4all opgeheven word door dat KPN dat beter vind
(ja ik ben xs4all klant)
een petitie is er https://xs4allmoetblijven.petities.nl/
Dit is waarom Xs4all zo geliefd bij het volk is(AD)

Dat is een minder geslaagde beslissing, deze zet vind ik niet geheel onverwacht toch had ik zelf gehoopt dat de afhankelijkheid van KPN (of samenvoeging) niet zou gebeuren.

Ik ben niet gecharmeerd van KPN en hun werkwijze, zowel professioneel als op consumenten vlak.

Enige positieve vind ik is dat KPN een voortouw neemt en je niet (meer) misleid met misleidende concurrentie tussen producten van de zelfde organsitie(s) zoals HI, Ibara, Xs4all en anderen.

ik ga zelf rustig op zoek naar alternatieve(n) voor mijn diensten die ik nu bij xs4all afneem .. immers de eenwording zal nog enige tijd duren.

Deel hier je mening/stelling van deze samenvoeging.

Jelte schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:15:
Plan B is er:
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/planb

Zo te zien op koper en op glas inclusief IPTV vanaf begin volgend jaar. Ze vragen nu om geld, maar wat ze precies gaan aanbieden voor hoeveel is helaas nog onduidelijk.

Ben benieuwd of het wat wordt.
Tja er staat een verhaal op de link die door Jeltel gegeven word

TLDR versie ik lees nog niks "concreets", het bedrag is hoog maar ja zonder HW & kennis & wettelijke verplichtingen (regeltjes) kan geen provider starten.

[ Voor 50% gewijzigd door vso op 04-11-2019 15:36 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 12:50
Ik snap echt het nut van dit topic niet....
Het bedrijf heeft gezegd dat het 'vol in wil zetten op het KPN-merk'. Voor de klanten van de merken gaat, naast het verdwijnen van de merknamen, niets veranderen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:30
Tja de 1 zijn dood is de ander zijn brood :P Ik heb echt een hekel aan de arrogantie van de medewerkers (buiten support) van Xs4all dus wat mij betreft start het hele proces vandaag nog.

Cloud ☁️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-07 18:28

Aganim

I have a cunning plan..

Voor wie geen flauw idee heeft waar het over gaat:

https://nos.nl/artikel/22...en-xs4all-en-telfort.html

Ik vind het persoonlijk ook jammer, tot nu toe altijd goede ervaringen met XS4All: altijd mensen aan de lijn die bij problemen snel kunnen helpen, niet vreemd staan te kijken als je aangeeft dat 'de PPPoE sessie wordt niet opgezet' (oh, dan ligt het probleem bij ons). Nooit een probleem geweest om je eigen apparatuur te kunnen gebruiken daar, ook ideaal.

@tweakict tweakict:
Aan die periode als apart merk komt binnenkort een eind. KPN wil de komende jaren XS4ALL en Telfort laten opgaan in zijn eigen merk. Ook worden er afdelingen samengevoegd, zoals de klantenservice, waardoor er banen verdwijnen. KPN belooft de boventallige medewerkers "naar nieuw werk te begeleiden".
Ik maak daaruit op dat de ondersteuning van XS4All (en Telfort) dus gaat lopen via KPN. Ik ga alvast maar eens rustig rondkijken naar een beter alternatief, premium betalen voor niet-premium ondersteuning voelt voor mij toch als een verandering. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 12:50
@Aganim
Dus je gaat rondkijken voor een "beter" alternatief op de support, welke je hoogstwaarschijnlijk twee keer per jaar nodig hebt? |:(

De dienstverlening blijft toch hetzelfde. Gaat de kwaliteit achteruit kun je alsnog rond gaan kijken, maar er zijn weinig alternatieven als KPN, naast Ziggo/Vodafone als er geen glasvezel voor de deur ligt.

Ik snap al de ophef niet zo.. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-07 18:28

Aganim

I have a cunning plan..

tweakict schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:22:
@Aganim
Dus je gaat rondkijken voor een "beter" alternatief op de support, welke je hoogstwaarschijnlijk twee keer per jaar nodig hebt? |:(
Nee, als we over moeten naar het ondersteuningsniveau van KPN kijk ik liever voor een goedkoper alternatief. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-06 10:01
tweakict schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:12:
Het bedrijf heeft gezegd dat het 'vol in wil zetten op het KPN-merk'. Voor de klanten van de merken gaat, naast het verdwijnen van de merknamen, niets veranderen.
[...]
Als hier geen alarmbellen gaan rinkelen (UPC/Ziggo is niet zo heel lang geleden), dan begrijp ik dat je het topic niet snapt. Ik noem dat dan naïef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

XS4All was natuurlijk al ten dode opgeschreven toen het werd overgenomen door KPN.
Dat de naam nog een aantal jaren is blijven bestaan was gewoon een marketing trucje van KPN en nu de gemiddelde consument er niet meer in trapt, gaat de stekker er uit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
vso schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:05:
Dat Xs4all opgeheven word door dat KPN dat beter vind
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
(ja ik ben xs4all klant)

Dat is een minder geslaagde beslissing, deze zet vind ik niet geheel onverwacht toch had ik zelf gehoopt dat de afhankelijkheid van KPN (of samenvoeging) niet zou gebeuren.

Ik ben niet gecharmeerd van KPN en hun werkwijze, zowel professioneel als op consumenten vlak.

Enige positieve vind ik is dat KPN een voortouw neemt en je niet (meer) misleid met misleidende concurrentie tussen producten van de zelfde organsitie(s) zoals HI, Ibara, Xs4all en anderen.

ik ga zelf rustig op zoek naar alternatieve(n) voor mijn diensten die ik nu bij xs4all afneem .. immers de eenwording zal nog enige tijd duren.

Deel hier je mening/stelling van deze samenvoeging.
toon volledige bericht
Toch wel een beslissing waar niet erg lang over nagedacht is denk ik. Laatst was er nog reclame voor xs4all op TV en het lijkt mij niet dat je daar kosten gaat maken voor een merknaam die over een jaar niet meer bestaat.

PS. al jaren erg tevreden KPN klant.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

tweakict schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:12:
Ik snap echt het nut van dit topic niet....
Een zinnetje "voor bestaande klanten verandert er niets" is redelijk standaard PR-praat en betekent feitelijk niets. Je hebt er (juridisch) niets aan. Maar er zijn altijd wel weer mensen die het geloven en dat hebben PR-mensjes graag.
Als er over -zeg eens- een jaar wel iets verandert en je ze op dat zinnetje wijst, is het heel simpel: "Jaa, dat was toen, maar door veranderingen in de markt is dit onvermijdelijk". Of ze "moeten bezuinigen", "met de tijd meegaan", enzovoorts, enzovoorts.

Of deze ontwikkeling goed, slecht, of vreselijk is, is een terechte vraag en het lijkt me vrij onzinnig om deze af te wimpelen door simpelweg naar deze PR-prietpraat te wijzen.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:00
vegetoot schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:29:
[...]

Als hier geen alarmbellen gaan rinkelen (UPC/Ziggo is niet zo heel lang geleden), dan begrijp ik dat je het topic niet snapt. Ik noem dat dan naïef.
Naïef? Dit konden we toch al lang en breed aan zien komen. Dat sommigen nu in paniek roepen "oh maar nu is het KPN - wegwezen", dat is pas naïef.

UPC/Ziggo is voor zover ik het zie echt een significant andere situatie, dat aanhalen heeft weinig nut.

Nu biedt XS4ALL best wat verschillende diensten aan, maar roep maar....welke partij is in alle facetten beter dan KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:17
Ik vind het geen ramp. Ik ben tientallen jaren abonnee geweest, sinds HCC hun diensten overdroeg aan XS4all. De laatste jaren ging het qua service bergafwaarts.
Ik zit in het buitengebied en bij mijn klachten over trage verbinding werd altijd gewezen naar KPN, terwijl ze daar deel van uitmaken.
Dit kastje-muur gedoe was ik zo zat dat ik nu sinds een jaar een T-mobile 4G abo heb genomen.

Verder regelmatig reacties tot het onbeschofte toe van de helpdesk als je wat indringender ging doorvragen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-07 19:13
Pas de titel even aan naar "KPN: Merknamen Telfort en Xs4all gaan verdwijnen" o.i.d. dan kunnen we hier een centraal topic van maken over dit onderwerp :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:38

auto660

1991 240 GL Brick

Dat is nog eens jammer. KPN heeft ons nog een paar jaar (verbinding gehad van 2010 tot 2016) aan ISDN laten hangen met een stokoude SpeedTouch modem. Bonded VDSL zou onmogelijk zijn omdat wij te ver van de centrale zaten. XS4ALL wilde ons toch proberen op Bonded VDSL te zetten, wat is gelukt met de bijbehorende snelheidswinst. Ook de klantenservice is vreselijk bij KPN, inloggegevens voor KPN Hotspots of überhaupt Mijn KPN waren onmogelijk te verkrijgen omdat ons abonnement niet in het systeem te vinden was. Behalve voor de facturen, dan konden ze ons prima vinden zonder enige hulp. Lange wachtrijen, vreselijke belmenu's om vervolgens alsnog doorverbonden te worden en na 30 minuten nog steeds niet de juiste persoon aan de lijn krijgen. Zodra je de juiste persoon aan de lijn krijgt komt die er ook niet uit nadat je "even" 10 minuten extra in de wacht bent gezet om het probleem uit te zoeken. Meerdere malen bellen op verschillende momenten voor de inloggegevens baatte ook niet. Uiteindelijk ben ik er maar mee opgehouden na 10+ uur er in gestoken te hebben.

De klantenservice bij XS4ALL is in mijn ogen superieur aan die van de KPN, korte wachttijden en concrete antwoorden van mensen die er verstand van hebben, waar je ook mee aan de slag kan. De FritzBox die XS4ALL mee levert is echt super en niks op aan te merken. Storing of vragen? De technische afdeling helpt zonder dat ze aan de andere kant van de lijn staan te kwijlen om alle termen die je tegen ze aan gooit om het probleem uit te leggen.

Tja, wat nu dan. KPN is troep, en wat je overhoudt zijn allemaal budget knallers die net zo erg zijn. Lekker dan. :/

[ Voor 28% gewijzigd door auto660 op 10-01-2019 15:29 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-06 10:01
eric.1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:13:
[...]
Nu biedt XS4ALL best wat verschillende diensten aan, maar roep maar....welke partij is in alle facetten beter dan KPN?
Nou? Roep jij het maar, aan de vraag te lezen ben je toch op zoek naar een subjectief antwoord.
eric.1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:13:
[...] Naïef? Dit konden we toch al lang en breed aan zien komen. Dat sommigen nu in paniek roepen "oh maar nu is het KPN - wegwezen", dat is pas naïef.[...]
Ik vind het naïef om het topic als nutteloos af te doen. De berichtgeving laat heel duidelijk horen dat de merknamen gaan veranderen. Ik maak me er dan druk over dat er veel meer dan die merknamen gaat veranderen (bespaar me de Captain Hindsight commentaren over dat iedereen alles achteraf bezien had aan zien komen). Je maakt mij niet wijs dat ik, als XS4ALL-klant, niet over een jaar met een KPN-medewerker door een dom belscript heen mag worstelen en langzaam, net zoals bij UPC en Ziggo, langzaam alles KPN eenheidsworst zie worden.

Die gevolgen bij de klant waren er bij UPC/Ziggo en zullen er hier ook zijn. Dat een of andere hoge pipo bij KPN roept dat dat niet zo is, is totaal ongeloofwaardig. Daarom haal ik UPC/Ziggo aan en daarom vind ik het quoten van dat juridisch totaal onhoudbare statement naïef.

Aanvulling: KPN had een sterk merk in handen met XS4ALL (wellicht ook met Telfort, maar dat laat ik aan de Telfortklanten). Vanuit strategisch oogpunt zou ik verwachten dat je dat sterke merk in de markt houdt, omdat het goed is om ook de bovenkant van de markt te vullen. KPN maakt hier een beslissing die ze geld bespaart (en had ik niet aan zien komen). That's it. Eenheidsworst is goedkoper. Die keuze betreur ik, want ik zit niet op een abonnement bij KPN te wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door vegetoot op 10-01-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-06 19:25
Ernemmer schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Toch wel een beslissing waar niet erg lang over nagedacht is denk ik. Laatst was er nog reclame voor xs4all op TV en het lijkt mij niet dat je daar kosten gaat maken voor een merknaam die over een jaar niet meer bestaat.

PS. al jaren erg tevreden KPN klant.
Volgens mij is dat opzettelijk gedaan, vergelijkbaar met PhiliShave > Philips. Destijds had Philishave een betere naam dan Philips, maar hebben ze gekozen om de de merknaam 'Philips' te versterken door de goede naam van Philishave erin op te nemen. Nu proberen ze hetzelfde te doen met Xs4all en KPN (denk ik, heb verder geen bewijs om dit te staven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
wat voor mij uniek is aan xs4all is juist

- eigen wijze waarop het product gevoerd word
- communicatie met de klant
- fritzbox ipv experia box

De manier van internet ontsluiten met de diensten die ze daarnaast doen onder die merknaam.

Als je dit samenvoegt met KPN, dan verlies je die unieke diensten al dan niet geheel.
Daarnaast is de helpdesk een groter team / andere samenstelling en dus hmm minder sterk dan het nu is

Voor tv,scheer apparaat tja toch allemaal eenheids worst, maakt nu uit wie en waar geleverd word.. heeft veel minder impact.

Voor mij part doen ze "xs4all provided by KPN" en gooi er een paar euro boven op wegens de exclusieve (extra dienst) ..

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:55
Slechte zet. KPN had hiermee een gerespecteerde en oude speler in handen met een trouwe klantenbestand. Dit is vast weer een consolidatie plan die door een mba opgedroomd is en op de powerpoint slides een paar procentjes besparing laten zien als je de boel op één hoop gooit. De XS4All klanten die geen zin hebben in KPN's no-service ISP gebeuren peren hem straks naar een andere provider. Zodra het verlies van deze samensmelting kwantificeerbaar wordt is deze nyenrode business uni alumnus al lang weer vertrokken naar een ander conglomeraat om daar zijn prestatie bonusjes te pakken.

Idempotent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis-L
De XS4All moet blijven petitie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:34
Erg jammer dit. Jarenlang tevreden klant van xs4all. Vanwege de prima techniek, maar vooral vanwege waar ze voor staan, hun maatschappelijke betrokkenheid. Ik heb eerlijk gezegd geen enkel vertrouwen dat de bonentellers van KPN zich daar ook maar 1 seconde mee bezig gaan houden, dus vanaf onze verhuizing later dit jaar gaan we maar gewoon puur op prijs selecteren (en we hebben allebei T-Mobile mobiel, dus waarschijnlijk gaan we gewoon gebruik maken van het bundelvoordeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 12:04
Is XS4ALL niet al jaren slechts een label, een containertje van KPN? Het is KPN die bepaalt welke services, producten, hardware en zelfs welk personeel er werkt. De mensen die daar werken, die installaties doen en je service geven hebben allemaal een KPN contract.
Net zoals Telfort het budget labeltje was is XS4ALL het premium label van 1 en hetzelfde bedrijf. Het is KPN geweest die het service niveau bepaalde en dat verandert niet want dat doen ze nog steeds.

Heb ik het helemaal mis?
Dat nu de namen verdwijnen is gewoon een marketing strategie, als je niet snapt wat dat is, begrijp ik de ophef maar dat is dus om niks.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 10-01-2019 21:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:13
Jazco2nd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:31:
Is XS4ALL niet al jaren slechts een label, een containertje van KPN? Het is KPN die bepaalt welke services, producten, hardware en zelfs welk personeel er werkt. De mensen die daar werken, die installaties doen en je service geven hebben allemaal een KPN contract.
Net zoals Telfort het budget labeltje was is XS4ALL het premium label van 1 en hetzelfde bedrijf. Het is KPN geweest die het service niveau bepaalde en dat verandert niet want dat doen ze nog steeds.

Heb ik het helemaal mis?
Dat nu de namen verdwijnen is gewoon een marketing strategie, als je niet snapt wat dat is, begrijp ik de ophef maar dat is dus om niks.
Je hebt het helemaal mis. Ik kom regelmatig in het XS4ALL datacenter in Amsterdam, en ik kan je 1 ding zeggen: XS4ALL lijkt in geen enkel geval op KPN wat betreft dienstverlening.

Tevens heeft XS4ALL haar eigen IP netwerk (gebruikt wel een stuk transit op het KPN AS).

Het is dus veel meer dan alleen een label.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 12:04
Jeffrey87 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:38:
[...]

Je hebt het helemaal mis. Ik kom regelmatig in het XS4ALL datacenter in Amsterdam, en ik kan je 1 ding zeggen: XS4ALL lijkt in geen enkel geval op KPN wat betreft dienstverlening.

Tevens heeft XS4ALL haar eigen IP netwerk (gebruikt wel een stuk transit op het KPN AS).

Het is dus veel meer dan alleen een label.
Dank, dat wist ik echt niet! Zal de petitie ook tekenen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Ook al heb je gereageerd, wou ik toch even kwijt voor iedereen omdat ik het al had getikt :P : @Jazco2nd Dan heb je niet echt begrepen wat de mensen boven je bedoelen en ook wat XS4ALL voor stond, ook onder het KPN tak. Standaard een goede modem, vaste IP adres, politiek betrokken, echte nerds bij de klantenservice, etc.

Jouw vlieger gaat misschien op bij Telfort maar XS4ALL was echt een goed provider. Ik zou watertanden als hun nu in de schoenen stonden van het huidige Ziggo :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Brahiewahiewa schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:09:
XS4All was natuurlijk al ten dode opgeschreven toen het werd overgenomen door KPN.
Dat de naam nog een aantal jaren is blijven bestaan was gewoon een marketing trucje van KPN en nu de gemiddelde consument er niet meer in trapt, gaat de stekker er uit
Nou, de dienstverlening en mogelijkheden zijn/waren bij XS4all toch echt heel anders dan wat bij KPN geboden werd.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
Jazco2nd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:31:

Heb ik het helemaal mis?
ja en nee. xs4all mikte vooral op betere klantenservice dan de standaard leveranciers en in Nederland is Service een vies woord, dus in het land van de blinden etc. Ze hebben geinvesteerd in kundige mensen met gedegen klantomgangsvormen. Daarnaast is de Fritzbox een sterk wapen vs de drayteks van de concullentie.

Onder de streep is het wel een verkoopvehikel van KPN geworden. Elk jaar de toegestane paar % prijsverhoging, en 3 jaar geleden wat dataverhoging op de lijn. Dit ging voor een aantal klanten fout (zoals ik) en sleepte xs4all, ondanks de ruimhartige terugbetaalacties, voor de geschillencommissie. Aldaar had xs4all een hele batterij juridische mannetjes meegenomen die gingen uitleggen dat xs4all conform eu-regels geen verplichting had tot levering van die snelheid en blablablabla. Ik argumenteerde dat diezelfde eu-regels oa ook stellen dat flink verschil in beloofde snelheid, door leverancier, klachtwaardig is. Commissie besloot geen uitspraak te doen omdat xs4all mij een paar maanden termijnpenningen terugbetaalde. Zo zit commissieland NL in elkaar. Ik heb er nog steeds geen spijt van, en ben ook nog steeds xs4all-klant, maar ook vind ik dat er geen rozengeur uit hun achterste komt. NL is nu eenmaal speelbal van 2 grote partijen en wij als consument zijn daarvan de dupe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
https://nos.nl/artikel/22...hier-rijk-mee-worden.html
Volgens KPN zijn er straks ook voordelen voor de klanten. "XS4ALL heeft bijvoorbeeld geen winkels. Straks kunnen ook de XS4ALL-klanten bij de KPN-winkels terecht."
8)7 8)7 8)7 8)7
Dat geeft maar weer aan hoe ver KPN eigenlijk van de werkelijkheid staat. Waarom zou ik in godsnaam naar een KPN winkel willen??? En nog een totaal lulargument ook. Als de wil er zou zijn, zouden ook xs4all klanten probleemloos bij die KPN winkels terecht kunnen...

[ Voor 14% gewijzigd door anboni op 10-01-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

anboni schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:56:
Waarom zou ik in godsnaam naar een KPN winkel willen???
Om je XS4ALL KPN-abonnement op te zeggen? :P

Dat is inderdaad weer typisch een uitspraak van een persvoorlichter: het is feitelijk niet onjuist, maar tegelijkertijd slaat het nergens op. Als je één Nederlandse provider moet kiezen waarvan klanten het minst de behoefte zullen hebben naar een fysieke winkel te gaan voor ondersteuning e.d., dan is het wel XS4ALL. Plus inderdaad dat daar helemaal geen samensmelting voor nodig is.

[ Voor 25% gewijzigd door Jordi op 10-01-2019 22:16 ]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Jordi schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:14:
Om je XS4ALL KPN-abonnement op te zeggen? :P
Dat kan prima via internet :Y) (je kunt tenslotte via internet je abonnement afsluiten, dan moet je het wettelijk ook via hetzelfde kanaal kunnen opzeggen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

anboni schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:16:
[...]

Dat kan prima via internet :Y) (je kunt tenslotte via internet je abonnement afsluiten, dan moet je het wettelijk ook via hetzelfde kanaal kunnen opzeggen ;) )
Om vervolgens nog dagen/wekenlang te worden gebeld dat ze een geweldige actie hebben en ze hopen dat je weer klant wordt
#truestory

Nee, mij is het hoofdzakelijk voor mijn email/webmail, webopslag, spul heeft KPN allemaal niet zo goed geregeld. En als het alsnog doorgaat, Cistron zal dan ook verdwijnen, welke Xs4all altijd heeft aangegeven te houden (maar KPN heeft daar verder niets mee van doen).

Ach misschien mooi moment om mijn mail maar eens een verhuizing te geven, dat wordt een jaartaak :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
bron: https://blog.xs4all.nl/nieuwe-koers-kpn/ (ook per mail ontvangen)
Het is u waarschijnlijk niet ontgaan dat er vandaag media-aandacht was rondom XS4ALL. KPN maakte vanochtend het voornemen bekend dat de dienstverlening van XS4ALL (en ook die van Telfort, Telfort Zakelijk en Yes Telecom) op termijn onder de vlag van het KPN-merk verdergaat. Lees hier het volledige bericht.

We vinden het heel belangrijk om u te laten weten dat er niets voor u verandert. U kunt van ons de service blijven verwachten die u van ons gewend bent. Als er in de toekomst iets verandert, dan ontvangt u daarover natuurlijk persoonlijk bericht.

Uit alle reacties die we via allerlei kanalen hebben gekregen zien we dat vele klanten ons steun betuigen. Dat waarderen we enorm. Dank u wel.
Dat heb ik vaker gehoord dat er niks veranderd in de toekomst, dat dingen wijzigen is onvermijdelijk (morgen is het al de toekomst) en hoe kan je dit beloven aan iets dat opgaat in het grote geheel ik vind het knap ..en op de zelfde wijze beloof ik klant te blijven (ik zoek ondertussen wel verder)

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 11-01-2019 00:18 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Volgens KPN zijn er straks ook voordelen voor de klanten. "XS4ALL heeft bijvoorbeeld geen winkels. Straks kunnen ook de XS4ALL-klanten bij de KPN-winkels terecht."
Best wel lulkoek.
Ik weet nog dat ik ons XS4ALL abonnement ergens in 2002 bij een KPN-winkel heb afgesloten.
Toen mijn vader pas geleden weer in Utrecht was voor een nieuwe telefoon een abonnementsverlening, konden ze daar in de systemen gewoon zien dat we een aansluiting bij XS4ALL hadden, en hoe dit geconfigureerd was.

Volgens een test van de Consumentenbond van vorig jaar zou XS4ALL op nummer één staan als beste provider, en KPN ergens in de middenmoot.

Dus laat XS4ALL gewoon lekker XS4ALL zijn, en ook 'access for all' blijven, zodat iedereen gewoon gebruik kan blijven maken van de diensten die xs4all juist niet blokkeert maar KPN wel. (poortje 25 voor de mail bijv.). Het is gewoon de provider voor IT-liefhebbers.

Ik kan me nog herinneren dat ik in 2006 een keer naar hun Crazy Colo Night ben geweest, en daar een kijkje in hun datacentrum heb genomen. Zoiets heb je toen al geen enkele provider zien doen, maar XS4ALL deed het gewoon _O_.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 11:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

minor titlefix.

verder, zie ook: nieuws: Petitie voor behoud Xs4all-merknaam krijgt duizenden ondertekeningen

Ondertekenen dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
zet dit aub in de startpost ;) aangezien je hem voor mij lockt kan ik dat nu niet zelf meer

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis-L
AW_Bos schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 00:31:
[...]

Volgens een test van de Consumentenbond van vorig jaar zou XS4ALL op nummer één staan als beste provider, en KPN ergens in de middenmoot.
Best wel lulkoek :9

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste

KPN Glasvezel is voor de eerst keer Beste uit de Test met een testoordeel van 8,1. De bestscorende providers in het derde kwartaal zijn:

KPN Glasvezel: 8,1;
XS4ALL Glasvezel, XS4ALL DSL: 8,0;
KPN DSL: 7,9.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wCLjJWr/cbhippowebsite-plcl.png

De klantenservice van XS4All krijgt zelfs een lager cijfer dan die van KPN ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 11-01-2019 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Die petitie gaat expliciet over het behouden van de merknaam. Wat heb je aan enkel de merknaam xs4all? Dat is een lege huls, leuk voor en stukje marketing, relatief goedkoop, maar als de complete organisatie d'r achter KPN is kun je de merknaam net zo goed opheffen.

Daarbij, het merk wás sterk, maar is het anno 2019 nog wel zo sterk?

De tijden zijn veranderd, toen xs4all begon (als een van de 2 eerste partikuliere ISP's van Nederland, IAF was de andere) waren het pioniers. Toen hebben ze belangrijk werk verzet.

Nu zijn ze maatschappelijk sterk, maar ik vraag me af of dát anno 2019 niet beter gedaan kan worden door organisaties als BoF. Daarbij, wegen de kosten nog wel op tegen de baten, is er nog wel behoefte aan een partij als xs4all?

Ik vraag me werkelijk af wat op dit moment hét bestaansrecht van een partij als xs4all is. Ze zijn 20 jaar geleden al overgenomen door KPN, het verbaasd me eerder dat KPN nu pas de stekker uit het merk wil trekken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 04-07 20:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jordi schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:12:
[...]

Een zinnetje "voor bestaande klanten verandert er niets" is redelijk standaard PR-praat en betekent feitelijk niets. Je hebt er (juridisch) niets aan. Maar er zijn altijd wel weer mensen die het geloven en dat hebben PR-mensjes graag.
Als er over -zeg eens- een jaar wel iets verandert en je ze op dat zinnetje wijst, is het heel simpel: "Jaa, dat was toen, maar door veranderingen in de markt is dit onvermijdelijk". Of ze "moeten bezuinigen", "met de tijd meegaan", enzovoorts, enzovoorts.
Inderdaad. Ik heb gisteren ook een mail van XS4ALL gekregen (ik heb daar mijn internet) en daar staat dit in
We vinden het heel belangrijk om u te laten weten dat er niets voor u verandert. U kunt van ons de service blijven verwachten die u van ons gewend bent. Als er in de toekomst iets verandert, dan ontvangt u daarover natuurlijk persoonlijk bericht.
(emphasis mine)
Ja, duh. Dat er nu niets veranderd dat kan iedereen wel op zijn klomen aanvoelen. Ik ben meer bang voor het inperken van alle extra's die XS4ALL aanbiedt t.o.v. andere aanbieders.

En dit zagen we ook al aankomen toen KPN XS4ALL overnam 10 jaar geleden.
Dus na mijn eerste huivering 10 jaar geleden vind ik dit niet per se een goede ontwikkeling.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Maasluip schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:16:
[...]
(emphasis mine)
Ja, duh. Dat er nu niets veranderd dat kan iedereen wel op zijn klomen aanvoelen. Ik ben meer bang voor het inperken van alle extra's die XS4ALL aanbiedt t.o.v. andere aanbieders.

En dit zagen we ook al aankomen toen KPN XS4ALL overnam 10 jaar geleden.
Dus na mijn eerste huivering 10 jaar geleden vind ik dit niet per se een goede ontwikkeling.
20 jaar geleden... Niet 10. :)

xs4all is in 1998 al overgenomen door KPN, na 5 jaar als zelfstandige onderneming door het leven gegaan te zijn.

Maar welke extra's doel je op die je niet elders zou kunnen krijgen? Zelfs Ziggo levert tegenwoordig gewoon 5 fixed IP's IPv4 (en native IPv6, ben even vergeten hoe groot het block is) en fatsoenlijke SLA op een zakelijke internet verbinding.

Sure, een shellserver is er misschien straks niet meer (als die er nu nog wel is), maar een VPS heb je al voor €5,- per maand en vind ik persoonlijk een stuk aantrekkelijker dan een shared shellserver. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

unezra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:40:
[...]

20 jaar geleden... Niet 10. :)
Ik word oud. 1998 weet ik, ik realiseer me alleen niet dat we alweer in 2019 zitten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 11:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

vso schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:35:
[...]

zet dit aub in de startpost ;) aangezien je hem voor mij lockt kan ik dat nu niet zelf meer
Je mag het zelf weer doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@unezra Dat blok kan je als consument bij ziggo niet krijgen, alleen als bedrijf. De vrijheid die je bij XS4all krijgt/kreeg is in NL nergens anders te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 11-01-2019 09:22 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Equator schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:45:
[...]

Je mag het zelf weer doen :P
zo done ; ) dank (gelijk die 1ne regel maar gewoon weggehaald ;)

@unezra je schreef
Ik vraag me werkelijk af wat op dit moment hét bestaansrecht van een partij als xs4all is. Ze zijn 20 jaar geleden al overgenomen door KPN, het verbaasd me eerder dat KPN nu pas de stekker uit het merk wil trekken.
Als klant vind ik dat ze je erg goed helpen/bewust houden van internet gerelateerde dingen en ze zijn redelijk vernieuwend bezig. Enige minpunt is dat je zelf achter het nieuwe modem moet aanjagen .. maar goed eens in de paar jaar even bellen en hoppa een nieuwe fritzbox (5de oid ?) die dingen zijn toch wel MKB waardig spul (niet alles wat je wilt maar kwa feature set beter dan die van KPN)

Als ik kijk naar de experiabox van KPN is die erg locked-down en daardoor erg gevoelig voor remote(router) of local (wifi) hacks.

Daarnaast is "alles" mogelijk bij XS4all wil jij je eigen ADSL modem, of mailserver, of andere dingen via je service pagina is er een eigen DNS naam op je IP te zetten. je kan best veel self managen zonder "extern" te hoeven gaan.

Zo (kon) ik via het web voip verbinding in de states gewoon bellen met mijn huis nummer zonder dure fratsen of applicatie x.y.z (kan inmddels niet meer) maar oke relatief kosten drukkend.

Ik heb ook een gratis mobiele data simkaart (100 a 250 mb :?) leuk voor mijn raspberry pi/arduino of andere projectjes .. (of kids) dat zie ik geen andere provider doen

ik kan al jaren gebruik maken van KPN WIFI hotspots met mijn xs4all account leuk als je in een hotel/plaza 17 euro per uur kan besparen. en je kan de hele verblijf gratis internetten .. _/-\o_ (leuk voor je kinderen anno nu zodat ze je databundel niet opvreten)

Nu kan je vast een aantal zaken via alternatieve manieren maar ik vind het fraai dat Xs4all toch redelijk op kop loopt en is blijven doen in 10/20 jaar (who cares) dat het wel/niet onderdeel van KPN is maakt mij niet uit sterker nog de TV aanbieding = 1:1 gelijk en dat vind ik zelfs perfect ..

Voor mij is het reden om andere provider te zoeken als deze zaken vervallen want dan kan ik goedkopere een run of the mill provider vinden.

[ Voor 82% gewijzigd door vso op 11-01-2019 09:03 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Vroegâh had je 2 providers die op technisch- en supportgebied een voorsprong hadden op de rest: Demon en XS4ALL.

XS4ALL werd al in 1998 opgekocht door KPN, Demon in 2006 en werd ondergebracht bij KPN-dochter XS4ALL. Merknaam verdween.
nieuws: KPN neemt Demon Nederland over
Demon overgenomen door XS4ALL/KPN

Just a case of history repeating, ook als je naar sommige reacties van toen kijkt ;)

Ik verwacht niet dat KPN een aparte (capabele :+ ) helpdesk in stand gaat houden voor de voormalige XS4ALL-klanten, te duur en waarom zouden ze?

De markt is van het type oligopolie: 3 grote aanbieders (KPN, T-Mobile/Tele2, Ziggo/Vodafone) die elkaar volgen qua prijsstelling en attitude richting de klanten, waarom zouden ze moeite doen voor een unique selling point mbt. prijs en/of service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53
vso schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:05:
Afhankelijk van KPN is Xs4all toch al. De helpdesk zit in een KPN pand, het datacenter is KPN, wil je een Xs4all monteur bij je thuis, komt er een KPN busje voorrijden, tv etc. is ook allemaal dezelfde dienst.

Echt het enige dat anders is, is het naampje en het logo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
FastFred schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:01:
[...]
En de webmail, dns servers, shell servers, backend infra inclusief aansluiting AMS-IX, newsserver, standaard vast IPv4 adres, mogelijkheid om extra IPv4 adressen af te nemen.. en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ocf81 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:46:
@unezra Dat blok kan je als consument bij ziggo niet krijgen, alleen als bedrijf. De vrijheid die je bij XS4all krijgt/kreeg is in NL nergens anders te krijgen.
Niet helemaal waar. Je hebt een KvK inschrijving nodig. That's it.

Dat kost je eenmalig €50 en verder 1x per kwartaal aangifte, tenzij je hebt aangegeven dat je geen omzet verwacht en door de belastingdienst niet als ondernemer word gezien. ( Als je aangifte moet doen, kan een null aangifte zijn. De kosten voor die verbinding beschouw je gewoon als privé kosten. Voor je "bedrijf" maak je dan geen kosten en voor Ziggo is het "gewoon" een zakelijke verbinding.)

Ik vraag me af welke vrijheid xs4all meer bied dan pak 'm beet Ziggo Zakelijk of een willekeurige andere zakelijke verbinding. Die lijnen zijn in de regel ook gewoon volledig open en ongefilterd.
anboni schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:05:
[...]
En de webmail, dns servers, shell servers, backend infra inclusief aansluiting AMS-IX, newsserver, standaard vast IPv4 adres, mogelijkheid om extra IPv4 adressen af te nemen.. en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Is dat werkelijk nog xs4all infra, of hangt enkel xs4all nog als AS aan de IP space? :) Ik vraag me af hoe veel van xs4all vooral aan de voorkant nog xs4all is en aan de achterkant gewoon generieke KPN infra.
vso schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:47:
@unezra je schreef

[...]

Als klant vind ik dat ze je erg goed helpen/bewust houden van internet gerelateerde dingen en ze zijn redelijk vernieuwend bezig. Enige minpunt is dat je zelf achter het nieuwe modem moet aanjagen .. maar goed eens in de paar jaar even bellen en hoppa een nieuwe fritzbox (5de oid ?) die dingen zijn toch wel MKB waardig spul (niet alles wat je wilt maar kwa feature set beter dan die van KPN)

Als ik kijk naar de experiabox van KPN is die erg locked-down en daardoor erg gevoelig voor remote(router) of local (wifi) hacks.

Daarnaast is "alles" mogelijk bij XS4all wil jij je eigen ADSL modem, of mailserver, of andere dingen via je service pagina is er een eigen DNS naam op je IP te zetten. je kan best veel self managen zonder "extern" te hoeven gaan.

Zo (kon) ik via het web voip verbinding in de states gewoon bellen met mijn huis nummer zonder dure fratsen of applicatie x.y.z (kan inmddels niet meer) maar oke relatief kosten drukkend.

Ik heb ook een gratis mobiele data simkaart (100 a 250 mb :?) leuk voor mijn raspberry pi/arduino of andere projectjes .. (of kids) dat zie ik geen andere provider doen

ik kan al jaren gebruik maken van KPN WIFI hotspots met mijn xs4all account leuk als je in een hotel/plaza 17 euro per uur kan besparen. en je kan de hele verblijf gratis internetten .. _/-\o_ (leuk voor je kinderen anno nu zodat ze je databundel niet opvreten)

Nu kan je vast een aantal zaken via alternatieve manieren maar ik vind het fraai dat Xs4all toch redelijk op kop loopt en is blijven doen in 10/20 jaar (who cares) dat het wel/niet onderdeel van KPN is maakt mij niet uit sterker nog de TV aanbieding = 1:1 gelijk en dat vind ik zelfs perfect ..

Voor mij is het reden om andere provider te zoeken als deze zaken vervallen want dan kan ik goedkopere een run of the mill provider vinden.
toon volledige bericht
Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat KPN deze diensten, als ze rendabel zijn, gewoon overneemt en rebrand. :) Ongetwijfeld kijken ze daar naar.

[ Voor 41% gewijzigd door unezra op 11-01-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
unezra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:10:
Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat KPN deze diensten, als ze rendabel zijn, gewoon overneemt en rebrand. :) Ongetwijfeld kijken ze daar naar.
zie hieronder :)
FastFred schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:01:

Afhankelijk van KPN is Xs4all toch al. De helpdesk zit in een KPN pand, het datacenter is KPN, wil je een Xs4all monteur bij je thuis, komt er een KPN busje voorrijden, tv etc. is ook allemaal dezelfde dienst.

Dat zijn ook zaken waar ik als klant ook helemaal niet moeilijk over doe, moment dat bij wijze van spreken de experiabox standaard word ben ik echt weg.

[ Voor 20% gewijzigd door vso op 11-01-2019 10:18 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

unezra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Niet helemaal waar. Je hebt een KvK inschrijving nodig. That's it.

Dat kost je eenmalig €50 en verder 1x per kwartaal aangifte, tenzij je hebt aangegeven dat je geen omzet verwacht en door de belastingdienst niet als ondernemer word gezien. ( Als je aangifte moet doen, kan een null aangifte zijn. De kosten voor die verbinding beschouw je gewoon als privé kosten. Voor je "bedrijf" maak je dan geen kosten en voor Ziggo is het "gewoon" een zakelijke verbinding.)

Ik vraag me af welke vrijheid xs4all meer bied dan pak 'm beet Ziggo Zakelijk of een willekeurige andere zakelijke verbinding. Die lijnen zijn in de regel ook gewoon volledig open en ongefilterd.

...
Dat werkt inderdaad prima voor mensen met een vast contract of voor ZZP'ers. Helaas ben ik geen onderdeel van die groep. Voor mij is het feit dat zij dit voor consumenten aanbieden dus wel een dingetje.

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 11-01-2019 10:26 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ocf81 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:22:
[...]
Dat werkt inderdaad prima voor mensen met een vast contract of voor ZZP'ers. Helaas ben ik geen onderdeel van die groep.
Oh nee hoor. Voor een KvK inschrijving heb je letterlijk *niets* nodig. Je schrijft jezelf in als eenmanszaak, klaar. Het enige "vervelende" is dat je opeens BTW aangifte moet doen. (Oh, en dat je het eerste jaar compleet word platgespamd.)

KvK inschrijving stelt niets voor en Ziggo eist enkel een KvK nummer. Dat het een "bedrijf" is waar je verder niets mee doet, die geen activiteiten ontplooit, boeit ze totaal niet.

In mijn geval heb ik een stichting die ik goeddeels ontmanteld heb. Activiteiten stopgezet, alles opgeheven of overgeheveld naar mijn privé dat geld kost (dus nulaangifte) en *tadaa*. Had ik dat niet gehad, had ik mezelf ingeschreven als eenmanszaak/ZZPer bij de belastingdienst en daarna iedere 3 maanden een nulaangifte gedaan.

Kortom, iedereen die bereid is 15 minuten een KvK inschrijving te voltooien en daarna ieder jaar een half uur te besteden aan nulaangiftes kan van deze mogelijkheid gebruik maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@unezra Voor iemand die om het jaar een maand of 2 in de WW zit is dat gewoon geen optie. Je hebt dan geen inkomen omdat je een KvK op je naam hebt staan.

[ Voor 14% gewijzigd door ocf81 op 11-01-2019 10:31 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ocf81 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:30:
@unezra Voor iemand die om het jaar een maand of 2 in de WW zit is dat gewoon geen optie. Je hebt dan geen inkomen.
Het is €50,- eenmalig, niet per jaar. :)
Die zakelijke verbinding hoeft niet heel veel duurder te zijn dan een particuliere.

Inkomen is dus niet relevant, in geval van zo'n Ziggo Zakelijk of andere compleet vrije internet verbinding is de enige eis die gesteld word, een KvK nummer. (En de belastingdienst eist dat je aangifte IB doet, maar als je de kosten van die verbinding buiten je "zaak" houd én geen activiteiten ontplooit op die zaak, is dat een nulaangifte.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vind het een beetje overbodig om een KvK inschrijving te moeten doen en er elk jaar tijd voor vrij te moeten maken voor iets dat ik nu gewoon heb. Ik zou het dus ook vervelend vinden als ik dat niet meer zou hebben en als het alleen via die weg weer te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@unezra Een KvK inschrijving heeft ook invloed op je recht op een uitkering.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01-2023

SuperJoker

Hofnar

Wat ik even gemist heb.. mensen die nu iets hebben, zoals bv. meerdere IP's.. die raken dat kwijt? Dat zie ik namelijk nergens terug?

Het best te consumeren met 1kg JOZO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Maasluip schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:40:
Ik vind het een beetje overbodig om een KvK inschrijving te moeten doen en er elk jaar tijd voor vrij te moeten maken voor iets dat ik nu gewoon heb. Ik zou het dus ook vervelend vinden als ik dat niet meer zou hebben en als het alleen via die weg weer te krijgen is.
Mwah. Als je bij de belastingdienst aannemelijk kunt maken dat je géén activiteiten ontplooit, is het 1x per jaar misschien 15 minuten werk.

Sure, ik vind het ook jammer dat het zonder KvK niet kán, maar het is maar een klein offer voor een groot gemak. Dat kwartier per jaar vind ik de moeite niet. :)
ocf81 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:41:
@unezra Een KvK inschrijving heeft ook invloed op je recht op een uitkering.
Is dat ook als je al een KvK inschrijving hebt als je nog niet in de WW zit, of als je het UWV aannemelijk kunt maken dat je geen inkomsten genereert op die eenmanszaak? (Ik heb even gegoogled maar kan daar niets over vinden, logisch ook, de meeste mensen met een KvK inschrijving willen daadwerkelijk gaan ondernemen. Niet veel mensen zullen zoiets enkel gebruiken voor het afnemen van een B2B dienst. Daar is het natuurlijk ook niet voor bedoeld.)

Hoe dan ook, ja het is jammer áls dit zou verdwijnen met het verdwijnen van xs4all als merk, maar mogelijk dat KPN juist die diensten wél over neemt in een apart pakket en dan is het misschien enkel en alleen het merk dat verdwijnt. Dat lijkt me minder spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@unezra Je kan er waarschijnlijk wel mee wegkomen, maar niet zonder eerst een uitgebreid gesprek met een miep (90% van de personen die ik te spreken krijg is vrouw, kan toeval zijn) die vooral als missie heeft jouw leven compleet te screenen en ook toegang heeft tot al je gegevens. (Want daar zijn ze heel goed in bij het UWV) Je moet dan het geluk hebben om niet de verkeerde persoon te treffen, zeg maar.

[ Voor 10% gewijzigd door ocf81 op 11-01-2019 11:10 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:31
Ik ben hier best wel van slag door.

Ergens zat dit er al jaren aan te komen sinds dat KPN eigenaar was geworden en wisten we diep van binnen dat dit ooit ging komen.

Ik heb veel hackers van het eerste uur ontmoet. Ik voelde mij door de jaren heen altijd zeer betrokken bij XS.

Dit doet zeer.

Wat een tijd, wat een ride sinds de jaren 90. Wat ben ik oud geworden (42), waar is de tijd gebleven.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
XS4ALL commercial (stapelbed)
^ Dit, puur dit :')

XS4ALL, altijd overall in Nederlands de beste provider geweest. // behalve hier op Tweakers.net :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
toro schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:24:

XS4ALL, altijd overall in Nederlands de beste provider geweest. // behalve hier op Tweakers.net :X
en ook niet volgens de laatste test van de consumentenbond :/

[ Voor 57% gewijzigd door Dennis-L op 11-01-2019 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:03
toro schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:24:
Ik ben hier best wel van slag door.

Ergens zat dit er al jaren aan te komen sinds dat KPN eigenaar was geworden en wisten we diep van binnen dat dit ooit ging komen.

Ik heb veel hackers van het eerste uur ontmoet. Ik voelde mij door de jaren heen altijd zeer betrokken bij XS.

Dit doet zeer.

Wat een tijd, wat een ride sinds de jaren 90. Wat ben ik oud geworden (42), waar is de tijd gebleven.

[YouTube: XS4ALL commercial (stapelbed)] ^ Dit, puur dit :')

Hier op Tweakers is het elk jaar hetzelfde. Ziggo kan overal snel internet leveren, dus die wint. Zou KPN overal glasvezel hebben liggen, dan was die situatie heel anders geweest.

Qua stabiliteit komt Ziggo niet eens in de buurt van XS4ALL en KPN. Qua snelheid is Ziggo weer beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toro
Dennis-L schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:31:
[...]

en ook niet volgens de laatste test van de consumentenbond :/
Voor het eerst, en dat zegt men zelf ook. Voor het eerst deze keer XS4ALL van de troon gestoten.

En daarvoor was het alleen maar XS4ALL.

Van zo'n track record kan een provider zoals Ziggo alleen maar dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
toro schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:55:
[...]

Voor het eerst, en dat zegt men zelf ook. Voor het eerst deze keer XS4ALL van de troon gestoten.

En daarvoor was het alleen maar XS4ALL.

Van zo'n track record kan een provider zoals Ziggo alleen maar dromen.
Dus omdat KPN voor het eerst beter is telt het niet? :/

En als XS4All op de klantenservice dan nog beter had gescoord dan KPN, maar zelf op dat punt heeft KPN XS4All verslagen :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 11-01-2019 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ik heb ook de optie op glasvezel .. (fabelfoon/caiway) toch kies ik voor xs4all

tja wat zoek je in een provider ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Laatst online: 29-05 23:30

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

krakendmodem schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:54:
[...]
Qua stabiliteit komt Ziggo niet eens in de buurt van XS4ALL en KPN. Qua snelheid is Ziggo weer beter.
Dit is niet feitelijk te onderbouwen. Heb altijd XS4ALL DSL gehad met af en toe wat kleine probleempjes en sinds ik Ziggo werkelijk 0% problemen gehad. Zelfde verhaal bij mijn schoonouders... Hebben een week zonder internet gezeten door XS4ALL!

XS4ALL *was* een hele goede provider, maar tijden veranderen. Stukje nostalgie! ;w

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman A.
  • Laatst online: 19-05 21:51
Zelf heb ik al jaren xs4all totaal. KPN wil de beste eigenschappen overnemen van o.a. xs4all. Dat is maar goed ook want de kpn helpdesk kan lang niet tippen aan die van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Het bizarre vind ik wel dat de oudste particuliere ISP van Nederland (IAF, in 1991, 2 jaar éérder dan xs4all dus) ook al een tijdje niet meer bestaat (of meer, is opgegaan in NovoServe), maar daar hoor je niemand over...

Wikipedia: Geschiedenis van het internet in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

unezra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:16:
Het bizarre vind ik wel dat de oudste particuliere ISP van Nederland (IAF, in 1991, 2 jaar éérder dan xs4all dus) ook al een tijdje niet meer bestaat (of meer, is opgegaan in NovoServe), maar daar hoor je niemand over...

Wikipedia: Geschiedenis van het internet in Nederland
Dat een provider de oudste is, betekent niet dat ze ook toegevoegde waarde nog hebben vandaag de dag. Xs4all is niet de oudste, niet de grootste, of wat dan ook, maar heeft wel de aanhang dat er wel een petitie komt en niet voor een telford.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:03
adoy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:48:
[...]

Dit is niet feitelijk te onderbouwen. Heb altijd XS4ALL DSL gehad met af en toe wat kleine probleempjes en sinds ik Ziggo werkelijk 0% problemen gehad. Zelfde verhaal bij mijn schoonouders... Hebben een week zonder internet gezeten door XS4ALL!

XS4ALL *was* een hele goede provider, maar tijden veranderen. Stukje nostalgie! ;w
Is hier weer anders. ;) Hier is KPN qua stabiliteit veel beter dan Ziggo. (DSL in algemeen is hier stabieler dan CAI). Snelheid is "maar" 50Mb, maar de verbinding zelf blijft altijd online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

SinergyX schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:51:
[...]
Dat een provider de oudste is, betekent niet dat ze ook toegevoegde waarde nog hebben vandaag de dag. Xs4all is niet de oudste, niet de grootste, of wat dan ook, maar heeft wel de aanhang dat er wel een petitie komt en niet voor een telford.
Tja, blijkbaar ziet KPN de toegevoegde waarde van xs4all niet meer.

Grappig, ik zie net via FB dat ook Demon UK er mee stopt:
https://www.theregister.c...o_shutter_demon_internet/

(Demon NL was al heel lang XS4ALL/KPN.)

Ik snap alleen de petitie dus niet. De petitie heeft het over het behouden van de merknaam. De merknaam zal as-such wel blijven bestaan. Al was het om te voorkomen dat straks een willekeurige hobbyboer er vandoor gaat met het merk. Aan alleen het merk heb je niets, da's een lege huls, dus waarom dan een petitie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anboni
Herman A. schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:15:
Zelf heb ik al jaren xs4all totaal. KPN wil de beste eigenschappen overnemen van o.a. xs4all. Dat is maar goed ook want de kpn helpdesk kan lang niet tippen aan die van xs4all.
Nee, ze zeggen dat ze de beste eigenschappen willen overnemen. Uiteindelijk is dat een onhaalbare belofte. XS4All heeft een behoorlijk skilled 1e lijn en dat kost gewoon geld. Dat gaan de bonentellers van KPN echt niet willen uitgeven (dit is tenslotte een bezuinigingsoperatie), dus de 1e lijn van de KPN helpdesk blijven flowchart monkeys waar je je eerst doorheen moet zien te worstelen voordat je bij mensen met kennis terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

unezra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:55:

Ik snap alleen de petitie dus niet. De petitie heeft het over het behouden van de merknaam. De merknaam zal as-such wel blijven bestaan. Al was het om te voorkomen dat straks een willekeurige hobbyboer er vandoor gaat met het merk. Aan alleen het merk heb je niets, da's een lege huls, dus waarom dan een petitie?
De petitie is een ander verhaal, ik snap daar de logica ook niet, naam is niets zonder inhoud.

Maar het is ergens in ieder geval een stem richting KPN dat xs4all wel meerwaarde heeft.

En als ze toch doorzetten, heb ik de komende maanden flink wat te doen :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:33
Ik las daarnet de reacties van medetweakers bij de nieuwsberichten. Triest dat sommigen het maar afdoen met opmerkingen als "het bedrijf XS4ALL is puur een rebranding van KPN" en jammer dat men vanuit XS4ALL een bericht stuurt met "voor u als klant verandert er vooralsnog niks". De historie laat een ander beeld zien.

Van de KPN overnames die ik dichtbij heb meegemaakt (Planet internet, Het Net, Freeler, XMSnet, OnsBrabantNet, Telfort etc) is er geen geval die na enkele maanden tot hoogstens een jaar niet werd 'gereduceerd' tot het 'KPN mainstream hokje'.

Onderscheidende kenmerken als :
  • De mogelijkheid om zelf je providergeleverde modemrouter te configureren zonder beperkingen
  • tv's aan kunnen sluiten via DVB-C zonder extra decoder
  • Zelf alle gegevens kunnen inzien en zelf kunnen wijzigen
  • Vrijgave van instellingen voor gebruik van eigen apparatuur voor telefonie, internet en tv diensten
  • Geavanceerdere instelmogelijkheden voor telefonieplatform of internetverbinding, gratis gebruik extra diensten
  • geavanceerd filesharing platform
  • Gratis bellen naar andere abonnees van dezelfde provider
  • Ondersteuning voor bij abonnement geleverde extra diensten, zoals webhosting, mail, nieuwsgroepen, IRC
  • Een simkaart met mobiel dataverkeer bij abonnement inbegrepen, waarvan de databundel gratis wordt verhoogd bij uitval
  • snelle en duidelijke communicatie bij storing, problemen, werkzaamheden via allerlei wegen(sms, telefoon, post, social media, pushbericht
  • Klantenservicemedewerkers met kennis van zaken die behulpzaam zijn, passie voor hun vak hebben, terugbellen en net dat kleine beetje extra hulp bieden(en géén studenten fysiotherapie die net hun eigen hotmail kunnen openen en met een humeur aan de telefoon zitten omdat ze worden afgeblaft door de manager en amper betaald krijgen!)
worden allemaal stap-voor-stap versoberd dan wel volledig teniet gedaan. Vaak wordt van goedkopere providers de prijs gelijkgetrokken of worden klanten naar de huidige duurdere proposities gelokt/gedwongen omgezet met kortingen voor enkele maanden

Het is verademend om naar je provider te kunnen bellen om kwart voor tien 's avonds met een vraag over de FTP server en dan niet te horen te krijgen dat het een extra dienst betreft waarop geen ondersteuning wordt geleverd, desbetreffende afdeling alleen maandag en dinsdag van 10 tot 3 werkt en dus niet aanwezig is of de vraag te krijgen: "Wat bedoelt u met FTP? Ik heb die optie niet op mijn papier en scherm staan, meneer" (letterlijk geciteerd).

De zogenaamde 24/7 klantenservice die KPN hanteert is een hoax, want voor sommige vragen / opmerkingen wordt je gelijk met behulp van een vooraf opgenomen boodschap doorverwezen naar de FAQ op hun website en bijna alle afdelingen die meer kunnen dan alleen 'ik vind het heel vervelend voor u' zeggen zijn alleen van 10 tot 16 op werkdagen te bereiken.

XS4ALL is inderdaad eigendom van KPN maar daar was tot nu toe alles mee gezegd. Ze hebben eigen datacenter, eigen gebouwen, eigen mailplatform, eigen onderscheidende diensten, eigen klantenservice medewerkers, eigen standpunten, eigen rechtszaken, eigen peering, ze nemen mensen in eigen dienst. Juridisch gezien is XS4ALL ook een apart bedrijf(zie bijv the pirate bay case) Op een aantal vlakken is er samenwerking tussen KPN als provider en XS4ALL omdat dat het mogelijk maakt om goedkoper in te kopen en ze dragen een deel van het geld af aan het moederbedrijf. Voor de rest is XS4ALL net als alle andere internetproviders afhankelijk van KPN Wholesale voor de fysieke infrastructuur want daar huren ze die infrastructuur van. KPN Wholesale(ander bedrijf dan KPN als provider) is de beheerder van die infrastructuur(bijv de koperen telefoonlijnen).
Argumenten als dat er van beide internetproviders bij problemen met de lijn dezelfde KPN / VW mannetjes langskomen zijn dus zwak, want die worden door alle providers bij KPN Wholesale aangevraagd.

TL;DR
Het gaat niet alleen om het merk, maar ook om de extra diensten / mogelijkheden die nergens anders worden aangeboden. Het zou jammer zijn als dat verdwijnt. Helaas heeft KPN bij overnames in het verleden wel veel extra diensten / mogelijkheden laten verdwijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 11-01-2019 14:22 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

SinergyX schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:06:
[...]
De petitie is een ander verhaal, ik snap daar de logica ook niet, naam is niets zonder inhoud.

Maar het is ergens in ieder geval een stem richting KPN dat xs4all wel meerwaarde heeft.

En als ze toch doorzetten, heb ik de komende maanden flink wat te doen :P
Ik denk dat KPN de rekensom al lang heeft gemaakt en niet gevoelig is voor welke petitie dan ook. Ze zijn 20 jaar eigenaar van xs4all en hebben ongetwijfeld slimme mensen in dienst die de gevolgen goed genoeg hebben doorgerekend.

Ze verliezen in eerste instantie misschien een paar klanten, maar het overgrote deel zal blijven zitten. Enkel overstappen uit protest heeft weinig nut en hoe veel keuze heb je werkelijk?

Ik vraag me ook af hoe veel vraag er nog werkelijk is voor een ISP zoals xs4all pretendeerd te zijn. Op mij komen ze vooral over als een relatief dure partij met een, zeggen ze, goede helpdesk. Die helpdesk heb je over het algemeen erg weinig nodig, dus om daar nu heel veel geld voor te betalen.

Zakelijk hebben partijen als KPN en Ziggo het prima voor elkaar. Ik heb thuis Ziggo Zakelijk en er is een *groot* verschil tussen die servicedesk en de particuliere servicedesk. Met KPN zakelijk heb ik ook prima ervaringen.

Particuliere markt is amper marge, ik zal niet de enige zijn die niet bereid is privé heel veel geld te betalen voor een goede servicedesk. Het lijkt er op of KPN dat ook ziet en verwacht meer winst te kunnen maken door de stekker uit de schijn onafhankelijkheid van xs4all te trekken.

In the end gaat het om een commerciële organisatie waar winst het doel is, dus ik geef ze geen ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

unezra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat KPN de rekensom al lang heeft gemaakt en niet gevoelig is voor welke petitie dan ook. Ze zijn 20 jaar eigenaar van xs4all en hebben ongetwijfeld slimme mensen in dienst die de gevolgen goed genoeg hebben doorgerekend.

Ze verliezen in eerste instantie misschien een paar klanten, maar het overgrote deel zal blijven zitten. Enkel overstappen uit protest heeft weinig nut en hoe veel keuze heb je werkelijk?

Ik vraag me ook af hoe veel vraag er nog werkelijk is voor een ISP zoals xs4all pretendeerd te zijn. Op mij komen ze vooral over als een relatief dure partij met een, zeggen ze, goede helpdesk. Die helpdesk heb je over het algemeen erg weinig nodig, dus om daar nu heel veel geld voor te betalen.
Helpdesk heb ik zelf al lang geen ervaring meer mee, maar uit die tijd, was xs4sall toch al niet meer wat het 10-15 jaar geleden was. Mij gaat het ook puur om de 'extra' die xs4all bied, webopslag, webmail, de zaken die ik natuurlijk best elders (danwel betaald) kan onderbrengen, maar het totaalpakketje toch nog goedkoper is dan los elders, met daarbij nog de vraag of zo'n service ook 20+ jaar mee kan. Natuurlijk zijn er vandaag de dag genoeg andere service-verleners die zaken van xs4all aanbieden, maar dat was juist ideaal aan xs4all, alles onder 1 dak.

Zeker nu ik jaren tussen KPN en xs4all heb moeten wisselen, merk je wel dat bij xs4all alles veel toegankelijker was, KPN met z'n overkill aan pagina's, inlogs, settings, overzichten of nietszeggende faq's, xs4all was het veelal 1 pagina en anders de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

SinergyX schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:42:
[...]Helpdesk heb ik zelf al lang geen ervaring meer mee, maar uit die tijd, was xs4sall toch al niet meer wat het 10-15 jaar geleden was. Mij gaat het ook puur om de 'extra' die xs4all bied, webopslag, webmail, de zaken die ik natuurlijk best elders (danwel betaald) kan onderbrengen, maar het totaalpakketje toch nog goedkoper is dan los elders, met daarbij nog de vraag of zo'n service ook 20+ jaar mee kan. Natuurlijk zijn er vandaag de dag genoeg andere service-verleners die zaken van xs4all aanbieden, maar dat was juist ideaal aan xs4all, alles onder 1 dak.
Heel veel mensen zijn overgestapt naar GMail en weg van de ISP-specifieke emailadressen. (Wat ik snap. Al kan Google d'r morgen ook aan zijn.) De mensen met een eigen domein regelen het net zo lief zelf en voor €5,- per maand heb je al een prima VPS die alles bied wat je maar wil én flexibel is.

Leuk dat het er bij xs4all bij zat, maar zeker niet gratis gezien de hogere kosten van hun abbo's. Zelf zou ik dan liever flexibel zijn en zelf ergens een VPS huren die meteen flexibeler is dan een paar vaste diensten van een ISP.

Het was alles onder 1 dak, maar een deel hebben ze al afgestoten. Colocatie en VPSen doen ze niet meer. (Ik zag dat TransIP ook al gestopt was met zijn colocatie en enkel nog VPSen doet.)
Zeker nu ik jaren tussen KPN en xs4all heb moeten wisselen, merk je wel dat bij xs4all alles veel toegankelijker was, KPN met z'n overkill aan pagina's, inlogs, settings, overzichten of nietszeggende faq's, xs4all was het veelal 1 pagina en anders de helpdesk.
Oh, vast. Ik snap het sentiment deels ook wel, maar deels ook niet en ik vraag me af of een ISP met extra diensten nog wel rendabel kan zijn anno 2019. KPN denkt blijkbaar van niet en wie weet dat ze de diensten die interessant zijn, gewoon integreren in hun eigen productportfolio, al dan niet tegen een meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

unezra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:47:
[...]
Heel veel mensen zijn overgestapt naar GMail en weg van de ISP-specifieke emailadressen. (Wat ik snap. Al kan Google d'r morgen ook aan zijn.) De mensen met een eigen domein regelen het net zo lief zelf en voor €5,- per maand heb je al een prima VPS die alles bied wat je maar wil én flexibel is.

Leuk dat het er bij xs4all bij zat, maar zeker niet gratis gezien de hogere kosten van hun abbo's. Zelf zou ik dan liever flexibel zijn en zelf ergens een VPS huren die meteen flexibeler is dan een paar vaste diensten van een ISP.

Het was alles onder 1 dak, maar een deel hebben ze al afgestoten. Colocatie en VPSen doen ze niet meer. (Ik zag dat TransIP ook al gestopt was met zijn colocatie en enkel nog VPSen doet.)
Natuurlijk heb ik ook een deel aan mijzelf te danken, omdat ik zo bizar rond mijn oude cistron had lopen, was de keuze makkelijk om door te gaan bij xs4all, dan volledig opnieuw te beginnen bij een Hotmail of Gmail (buiten de vroegere issues van spam, imap ondersteuning etc). Jaar of 5 ook eigen beheer gehad, maar werd gewoon teveel gekloot, ik had geen zin meer in omkijken naar updates, mogelijke lekken, downtime (lang niet elk bedrijf was 24/7 aanwezig) of configuraties (zeker toen we revDNS en SPF erbij kregen) Per saldo er zijn genoeg alternatieven, de 1 kiest voor A, de ander B. Nu valt mogelijk A weg, tijd voor wat anders :P

VPS heb ik zelf nooit gehad, had wel domein/hosting daar, maar werd met de tijd best prijzig.
Oh, vast. Ik snap het sentiment deels ook wel, maar deels ook niet en ik vraag me af of een ISP met extra diensten nog wel rendabel kan zijn anno 2019. KPN denkt blijkbaar van niet en wie weet dat ze de diensten die interessant zijn, gewoon integreren in hun eigen productportfolio, al dan niet tegen een meerprijs.
En dat is denk ik het principepunt erachter, als zij nog een compleet losse toko zijn, denk ik dat de marge op het bedrijf aanzienlijk kleiner is en het absoluut opnemen in KPN een veel hoger rendement kan halen (geen idee of er cijfers zijn van xs4all eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:34
Ik lees op de frontpage, hier in diverse topics en op de nieuwsgroep general van xs4all dat een hoop abonnees willen overstappen.

Waar heen dan? Wat is een waardig alternatief? Ik zelf kan kiezen tussen kabel en glasvezel en kom dan op het volgende rijtje uit als je internet, tv en bellen wilt:
  • Ziggo (kabel)
  • T-Mobile
  • Tweak
  • Fiber
  • Solcon
  • Online.nl
  • NLE
Enige oudgediende in dit lijstje is Solcon die ik ken van naam, is dat nog wat tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:48
Glamdring schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:14:
Enige oudgediende in dit lijstje is Solcon die ik ken van naam, is dat nog wat tegenwoordig?
nieuws: KPN neemt internetprovider Solcon over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
Xs4all is en blijft toch kpn. Mensen die roepen xs4all moet blijven doen dit misschien ook enkel omdat xs4all beetje de luxe en duur merknaam is onder de providers en wat je kunt vergelijken met duur merknaam als bv duur automerk maar ook met een dure auto moet je je houden aan dezelfde regels als bv fiatrijders dus verbinding wat je straks onder merk kpn zullen veel mensen geen verschil van merken. Wel moeten we hopen dat er voor xs4all en telfort klanten niks veranderd en vooral voor telfort klanten kpn tarief niet omhoog gaat gooien want kpn is wel duurder dan telfort en zolang kpn de service van xs4all kan evenaren en wellicht prijs laat dalen is er toch niks aan de hand he. De toekomst zal het leren.

[ Voor 10% gewijzigd door bt1441 op 11-01-2019 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@bt1441 Is Telfort echt zoveel goedkoper dan? Ik heb wat rond zitten klikken op hun site, het scheelt eigenlijk niet meer dan een paar euro per maand met KPN.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:17
anboni schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:56:
[...]

Nee, ze zeggen dat ze de beste eigenschappen willen overnemen. Uiteindelijk is dat een onhaalbare belofte. XS4All heeft een behoorlijk skilled 1e lijn en dat kost gewoon geld. Dat gaan de bonentellers van KPN echt niet willen uitgeven (dit is tenslotte een bezuinigingsoperatie), dus de 1e lijn van de KPN helpdesk blijven flowchart monkeys waar je je eerst doorheen moet zien te worstelen voordat je bij mensen met kennis terecht komt.
Mijn ervaring met XS4all is niet anders. Toen ik 10 jaar geleden na verhuizing naar mijn huidige locatie telkens problemen had met de modem (n.b. eerst nog een verkeerd modem gestuurd), moest ik ook telkens opnieuw alles uitleggen, dezelfde testprocedure doorlopen etc.. Kennelijk werden geen klachtengegevens bijgehouden. Pas bij de derde storing/gesprek kreeg ik een technicus die kon zien wat er aan de hand was.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
bt1441 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:00:
Xs4all is en blijft toch kpn. Mensen die roepen xs4all moet blijven doen dit misschien ook enkel omdat xs4all beetje de luxe en duur merknaam is onder de providers en wat je kunt vergelijken met duur merknaam als bv duur automerk maar ook met een dure auto moet je je houden aan dezelfde regels als bv fiatrijders dus verbinding wat je straks onder merk kpn zullen veel mensen geen verschil van merken. Wel moeten we hopen dat er voor xs4all en telfort klanten niks veranderd en vooral voor telfort klanten kpn tarief niet omhoog gaat gooien want kpn is wel duurder dan telfort en zolang kpn de service van xs4all kan evenaren en wellicht prijs laat dalen is er toch niks aan de hand he. De toekomst zal het leren.
Het voelt als Volkswagen die op een mooie dag zegt dat Skoda Seat en Audi ophoudt te bestaan en opgaat in eigen merk met de toevoeging dat alles onder de motorkap hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Anoniem: 572142 Je vergelijking gaat mank omdat je bij XS4all nu juist meer kan dan bij een andere ISP. De rest biedt aan consumenten geen eigen /29 met reverse DNS. Dat is alsof je met jouw auto wél de andere richting op door de eenrichtingsweg mag.

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 11-01-2019 17:45 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 23:57
Ik ben bang dat ik mijn /29 subnet nu ga kwijtraken. Ik kan natuurlijk een KvK aanvragen en een blok ergens anders aanvragen en via het gre protocol laten binnenkomen.

Maar dan nog, ik heb XS4ALL mede gekozen vanwege de premium diensten.

Ik hoop dan ook dat ik deze diensten nog kan afnemen als het eenmaal kpn is.

Ik betaal nu 90 euro per maand maar dat wil ik bewust betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Newjersey schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:31:
Ik ben bang dat ik mijn /29 subnet nu ga kwijtraken. Ik kan natuurlijk een KvK aanvragen en een blok ergens anders aanvragen en via het gre protocol laten binnenkomen.
Dat word lastig.

Ik heb één partij gevonden (https://extraip.com/) maar dat vond ik geen succes. Hun howto werkt niet en hun support reageert niet. Je enig serieuze optie is een ISP vinden die je een /29 native levert.
Maar dan nog, ik heb XS4ALL mede gekozen vanwege de premium diensten.

Ik hoop dan ook dat ik deze diensten nog kan afnemen als het eenmaal kpn is.

Ik betaal nu 90 euro per maand maar dat wil ik bewust betalen.
Best kans dat je voor €90 per maand soortgelijke diensten al dan niet van KPN kunt blijven afnemen. Of naar Ziggo Zakelijk. Dat kost je voor 400/40 ook ongeveer dat bedrag, inclusief 5 IP's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Kunnen we anders geen tweakers tunnel broker opzetten?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toro
Ik lees op de frontpage, hier in diverse topics en op de nieuwsgroep general van xs4all dat een hoop abonnees willen overstappen.

Waar heen dan? Wat is een waardig alternatief? Ik zelf kan kiezen tussen kabel en glasvezel en kom dan op het volgende rijtje uit als je internet, tv en bellen wilt:
  • Ziggo (kabel)
  • T-Mobile
  • Tweak
  • Fiber
  • Solcon
  • Online.nl
  • NLE
Voor internet blijf ik wel bij XS4ALL/KPN. Ik ga mijn ipv4 net blokje geheid wel kwijt raken op den duur.

Voor TV (pluspakket hier) ga ik weer terug naar de satelliet, Canal Digitaal. Dit stond hier al in de planning al een poosje sinds dat KPN verleden jaar bekend maakte dat men op maat gemaakte reclames gaat vertonnen aan de klanten. Mijn privacy is belangrijker dan het financiële gewin van KPN. Via de satelliet ziet men niet wat je kijkt en mis je wel dingen als uitzendinggemist etc. maar privacy is vind ik ook belangrijk.

Voor telefonie daar blijf ik ook wel bij XS4ALL/KPN.

Overstappen op Ziggo is geen optie voor mij omdat dat een Amerikaans bedrijf is en geen Nederlands bedrijf en die tevens veel dichtbij verkeer omleid naar/via de VS.

Alleen voor TV gaat er hier wat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:57
Ik heb altijd gedacht dat XS4ALL duurder was dan KPN, maar toen ik dit gisteren vergeleek moest ik tot mijn grote verbazing constateren dat het juist andersom was. Ik heb nu 200Mb glasvezel inclusief Spotify Premium voor €58,50 bij XS4ALL. Voor dezelfde snelheid + Spotify Premium betaal je bij KPN €59,48 en dan mis je ook nog eens een hoop extra’s die je bij XS4ALL krijgt. Of... mis ik hier ergens iets?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ocf81 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:46:
Je kan als consument gewoon een Ziggo Zakelijk abbo afsluiten, heb ik zelf ook. Dat is toch voldoende om een IP blokje aan te schaffen bij Ziggo?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Kanarie Dat heb ik geprobeerd, maar zonder KvK was het niet mogelijk. Voor mij is het wel/geen KvK een belangrijk onderscheid.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ocf81 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:46:
@Kanarie Dat heb ik geprobeerd, maar zonder KvK was het niet mogelijk. Voor mij is het wel/geen KvK een belangrijk onderscheid.
Moest je per se KvK hebben voor ipv4 blokje? Of voor Ziggo Zakelijk abbo in het algemeen? Ik heb een jaar geleden gewoon gebeld naar de zakelijke verkoopafdeling, verteld dat ik consument ben maar toch een zakelijk abbo wilde vanwege hogere upload. Was geen probleem toen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dat heb ik 3 jaar geleden dus ook gedaan toen ik een abonnement wilde afsluiten bij ziggo. Eerst gebeld naar zakelijk en daar nee te horen gekregen. Site heeft ook als 1e vraag welk nummer je hebt.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kanarie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:42:
[...]
Je kan als consument gewoon een Ziggo Zakelijk abbo afsluiten, heb ik zelf ook. Dat is toch voldoende om een IP blokje aan te schaffen bij Ziggo?
Nope. Daarvoor MOET je een KvK nummer hebben. :)

(Verder hoef je niets met het "bedrijf" te doen, maar het betekend wel 1x of 4x per jaar aangifte doen bij de belastingdienst. Formeel ben je dan ondernemer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:31
PatrickC schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:42:
Ik heb altijd gedacht dat XS4ALL duurder was dan KPN, maar toen ik dit gisteren vergeleek moest ik tot mijn grote verbazing constateren dat het juist andersom was. Ik heb nu 200Mb glasvezel inclusief Spotify Premium voor €58,50 bij XS4ALL. Voor dezelfde snelheid + Spotify Premium betaal je bij KPN €59,48 en dan mis je ook nog eens een hoop extra’s die je bij XS4ALL krijgt. Of... mis ik hier ergens iets?
Jep, namelijk dat Spotify geen deel meer uitmaakt van de propositie voor nieuwe klanten(net als bij KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:29

• Ziggo (kabel)
  • T-Mobile
  • Tweak
  • Fiber
  • Solcon
  • Online.nl
  • NLE
Je kan ook eens bellen met https://www.heldenvan.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

unezra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:55:
[...]

Nope. Daarvoor MOET je een KvK nummer hebben. :)

(Verder hoef je niets met het "bedrijf" te doen, maar het betekend wel 1x of 4x per jaar aangifte doen bij de belastingdienst. Formeel ben je dan ondernemer.)
Bedoel je voor het ipv4 blok of zakelijke abbo? Want ik heb dus een ziggo zakelijk abbo zonder KvK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kanarie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:05:
[...]
Bedoel je voor het ipv4 blok of zakelijke abbo? Want ik heb dus een ziggo zakelijk abbo zonder KvK.
Interessant. Ik kon geen Ziggo Zakelijk krijgen zonder KvK.
(Maar het kan zijn dat dat met de upgrade naar Pro te maken heeft, waar dat block in zit.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Kanarie Toen ik bij het afsluiten van mijn abonnement vroeg of dat kon 3 jaar geleden, werd ik doorverwezen naar zakelijk. Daar werd ik doorverwezen naar de site, en die heeft als 1e vraag na de pakketkeuze je KvK nummer.

Overigens had ik liever XS4all gehad. Dit heb ik ook als eerste bekeken, maar met 20/5 kan ik gewoon niet uit de voeten. Mijn plan was altijd om naar een glasgebied te verhuizen en dan klant bij XS4all te worden. Dat plan moet ik nu bijstellen.

Maar kan jij vertellen hoe je dat nu precies klaargespeeld hebt? Ik wil dat ook wel. Heel graag zelfs!

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ocf81 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:11:
Maar kan jij vertellen hoe je dat nu precies klaargespeeld hebt? Ik wil dat ook wel. Heel graag zelfs!
Een vriend van mij (ook zonder KvK) vertelde me dat hij een zakelijk abbo had genomen (want betere upload / goedkoper). Zelfde gedaan als hem en domweg de zakelijke verkooplijn gebeld.
Daar was het verder geen probleem, ziet er wel wat suf uit in "Mijn Ziggo" :)

Afbeeldingslocatie: https://fakkelbrigade.eu/i/Je_gegevens_in_Mijn_Ziggo__Ziggo_2019-01-11_20-14-14.png

Wat meer on-topic: Ik ben ook xs4all klant (load balanced setup met ziggo kabel en xs4all vdsl) en xs4all was de enige provider die bereid was pair bonded vdsl aan te sluiten.
Misschien dat KPN dat wel zou willen overnemen (nu het toch al aangesloten is), maar behalve KPN en xs4all zijn er geen VDSL providers die dat uberhaupt aanbieden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

KPN is bezig om, laten we maar zeggen, de bezem door de porseleinkast te halen. ISDN gaat eruit en nu ook XS4All en Telfort. Telfort had vroeger het 'Samenbellen' abonnement. Met €7,50 aan vaste maandkosten en voor €5 kon je er dan 500 belminuten bij kopen. Na een jaar kreeg je bij verlenging 50% korting en had ik dus voor €6,25 500 belminuten per maand. Dat was veel goedkoper dan vast (naar vast) bellen met KPN. Was nergens zo goedkoop. Dus kocht KPN Telfort op en schrapten ze dat abonnement. Ordinair de concurrentie uitschakelen zodat we lekker aan kartelvorming kunnen doen met de paar overgebleven spelers en de prijzen kunnen opschroeven.

Toyota-Lexus
Nissan-Infiniti
Mercedes-Maybach

Veel merken houden er een 'premium' tweede merk op na en dat doen ze vast niet voor niets. Zeker niet als ze er zakelijk geen voordeel bij hebben.

Volkswagen is ondertussen eigenaar van Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT en Skoda. Ik zie ze die niet ook allemaal onder de Volkswagen naam gaan uitbrengen. Zo dom zijn ze echt niet.

Ik denk niet dat KPN slim bezig is hier. Ik ben ook al knap lang klant van XS4All en heb indertijd zéér bewust gekozen voor een iets duurdere provider omdat ik meer waarde hechtte aan betrouwbaarheid dan aan de allerlaagste prijs. Ik wou dat mijn internet gewoon altijd werkt en daar had ik een ietsje meer voor over. Ik ben daarin zeker niet teleurgesteld en heb heel lang zo goed als nooit uitval ervaren. Totdat ik tegen mijn wil werd overgezet van "XS4All via KPN" (MXstream infrastructuur) naar "XS4All Only" (Bitstream infrastructuur). Dat was een ooit door KPN overgenomen netwerk van duidelijk mindere kwaliteit en in de eerste 1-2- jaar na die overstap heb ik naar mijn smaak veel te veel storingen met uitval ervaren. Ik was daar knap ontevreden over en heb dat ook gemeld. Ik weet niet of dat geholpen heeft maar het is op een gegeven moment weer veel beter geworden en de betrouwbaarheid kwam (nagenoeg) weer op het oude niveau.

Vorig jaar nog een nieuwe gratis Fritzbox 7581 gekregen omdat mijn 7360 op bepaalde punten niet meer mee kon en mijn hardwareversie geen firmwareupdates meer kreeg. Was geen probleem en werd spontaan aangeboden. Op dergelijke momenten ben ik weer blij dat ik bij een 'kwaliteitsprovider' zit.

Dus ja KPN. Ik koos zeer bewust voor 'dat beetje extra' zoals zoveel mensen hier ook aangeven en jullie zijn oliedom om zo lomp op die goodwill van jullie XS4All klanten te trappen. Jullie schijnen niet te snappen hoe kostbaar een goede reputatie is. Het kost vele jaren om die op te bouwen en je kunt die in seconden verspelen. Als voorbeeld verwijs ik dan altijd naar Wikipedia: Gerald Ratner zijn beruchte speech. Daar ging de reputatie en dat was een heel duur grapje.

Ik zal me ook moeten beraden op mijn actie maar jullie bezorgen me in elk geval weer een hoop zéér ongewenst 'gedoe' waar ik absoluut niet op zit te wachten en wat ik jullie niet in dank zal afnemen en waarmee mijn bereidwilligheid om bij jullie te blijven dan ook zeker niet zal toenemen. Integendeel.

Die petitie is duidelijk veel te overhaast opgezet en helemaal verkeerd geformuleerd door het over de merknaam te hebben. Het gaat natuurlijk om alles wat er aan dienstverlening achter die merknaam zit en daarmee aan die merknaam vast zit. Die willen de XS4All klanten behouden. Wij willen de keuzevrijheid hebben om al dan niet voor dat niveau van dienstverlening te kunnen kiezen als WIJ dat willen en willen de bevoegdheid om allerlei keuzes m.b.t. onze internetdiensten niet uit handen geven aan KPN zodat die die keuzen even vóór ons zal kunnen maken. Dat kunnen we prima zelf. Thanks but no thanks KPN. Afblijven dus en gewoon zo laten.

Handen af van XS4All!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:57
mad-dog schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:00:
[...]

Jep, namelijk dat Spotify geen deel meer uitmaakt van de propositie voor nieuwe klanten(net als bij KPN)
Dat wist ik al, maar had ik inderdaad niet genoemd, omdat het gewoon nog wel in mijn 200Mb abbo zit bij XS4ALL zonder hiervoor extra bij te moeten betalen. Ik heb hetzelfde bij Ziggo, waar ik al heel lang een TV abbo heb voor een bedrag wat bijna de helft is van wat er nu voor hetzelfde betaald zou moeten worden. Hierdoor is overstappen of het abbo aanpassen voor mij totaal niet interessant.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Alle vragen en ervaringen met betrekking tot Freedom Internet mogen in het daarvoor bestemde topic:
[Freedom] Ervaringen & Discussie