Demon overgenomen door XS4ALL/KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
KPN neemt Demon over en brengt deze onder bij XS4ALL. De zoveelste overname voor ze. Ben benieuwd hoe deze migratie gaat verlopen.

EDIT: Discussie loopt ook in DEMON/DSL topic maar het verdient een eigen topic lijkt mij.
KPN koopt internetprovider Demon

Uitgegeven: 2 juni 2006 08:52
Laatst gewijzigd: 2 juni 2006 09:38
DEN HAAG - KPN heeft zijn internetactiviteiten uitgebreid met de overname van de internetaanbieder Demon Nederland. Het telecomconcern betaalt 69 miljoen euro voor de aanwinst, zo maakte het vrijdag bekend. De verkopende partij is het Britse telecombedrijf THUS.

Door de overname krijgt KPN er ongeveer 70.000 klanten bij, zowel consumenten als bedrijven. Die worden ondergebracht bij internetdochter XS4ALL. De zestig werknemers van Demon gaan ook over naar KPN.

Demon staat bekend als een internetprovider met een goede dienstverlening, die klanten aantrekt die bereid zijn om daar hun portemonnee voor te trekken. Het bedrijf heeft grote klanten als Fiat Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken, zo zei een woordvoerder van KPN. "Demon heeft een goede naam. Het vist in dezelfde vijver als XS4ALL."

KPN kocht eerder dit jaar al de internetaanbieder Speedlinq, die vooral actief was in het prijsvechterssegment van de markt. Vorig jaar werden al onder meer HCCNet, Freeler, Cistron en een deel van de klanten van Tiscali verworven.

KPN geeft met de overnames invulling aan zijn strategie om zijn positie op de breedbandmarkt te versterken. Het concern had eind maart ruim 1,6 miljoen ADSL-klanten. Met dochterbedrijf Planet Internet is het marktleider.
toon volledige bericht

[ Voor 5% gewijzigd door Roelant op 02-06-2006 12:23 . Reden: stukke quote tag gefixed ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

If you can't beat them, buy them is mijn eerste gedachte

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gunner schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:17:
If you can't beat them, buy them is mijn eerste gedachte
Waar slaat dat nou weer op ?? Demon was gewoon te koop voor zover ik heb begrepen en die kans heeft KPN gegrepen en wat mij betreft een goede koop ook !! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is al een topic over: Ervaringen Demon DSL-Express # 20

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat Demon over een soortgelijke goede naam beschikt als XS4all ben ik het absoluut niet mee eens. Demon is duidelijk van mindere kwaliteit is mijn ervaring. Dit komt ook overeen met de algemene beeld wat ik in de tussentijd heb gekregen van demon Sales, helpdesk etc. Demon is gewoon een provider net als alle andere en onderscheid zich niet op kwaliteit maar helaas wel negatief op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

nero355 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:19:
[...]

Waar slaat dat nou weer op ?? Demon was gewoon te koop voor zover ik heb begrepen en die kans heeft KPN gegrepen en wat mij betreft een goede koop ook !! ;)
Ja? Was Speedlinq ook te koop?

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 02-06-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

We hebben het over Demon nu niet Speedlinq hé ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 02:54
Uhm,,. kan iemand mij vertellen WAAR die 69 miljoen voor over heeft ?

- Demon heeft een aantal DSL klanten (niet veel)
- Is markt aan het verliezen, helemaal in de huidige tijd (2006). Ze moeten het dan maar hebben van extra service, dat doen veel bedrijven die simpelweg niet qua prijs kunnen concureren. Maar wie wil er straks nog extra service op zijn ADSL lijn, een ADSL lijn wordt net zoals een potje appelmoes, dat kan je overal halen, gebruik je, als je het niet links-om kan bemachtigen doe je het rechts-om en op mijn potje appelmoes heb ik geen extra service nodig ?
- Daarbij valt in hosten ook niet veel geld meer te verdienen, dat is ook een afnemende markt, helemaal als je het met een paar jaar terug bekijkt.
- Levert DSL via andere providers (en dus niet zelf zoals bijv. Tiscali of BBNED->BBeyond, BabyXL of Versatel).
- Er zitten 60 medewerkers.

69 miljoen ?? Is dat inclusief panden enzo ? (of zijn het huur panden ? ) (Herengracht)

...don't know what should be here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

nero355 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:30:
[...]

We hebben het over Demon nu niet Speedlinq hé ...
In dat geval gaat mijn stelling dus wel op. Zoals ik al zei, dat was mijn eerste gedachte. Ik zou echt niet weten of Demon te koop stond, en daar zou ik dan wel een bron van willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 00:49
Great...
Ik heb net mijn huidige Demon abonnement opgezegd ivm een verhuizing, en gelijk een nieuw Demon abonnement aangevraagd op het nieuwe adres.

Heeft iemand enig idee wat voor gevolgen deze overname zal hebben voor bestaande Demon abonnees?
Uit het nieuwsbericht op t.net begreep ik dat Demon klanten nu bij XS4ALL worden ondergebracht. Zou dit automatisch een prijsverhoging betekenen voor Demon klanten?
Dat hoop ik toch niet gezien de prijzen van XS4ALL "iets" hoger liggen dan die van Demon... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06 03:10
Roel Broersma schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:34:
Uhm,,. kan iemand mij vertellen WAAR die 69 miljoen voor over heeft ?
Voor de 70.000 klanten misschien? Ongeveer 1000 euro per klant dus. Ok het duurt een paar jaar maar dan heb je dat er wel weer uit lijkt me.

[ Voor 40% gewijzigd door Rudi op 02-06-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:03
Gunner schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:40:
[...]

In dat geval gaat mijn stelling dus wel op. Zoals ik al zei, dat was mijn eerste gedachte. Ik zou echt niet weten of Demon te koop stond, en daar zou ik dan wel een bron van willen zien.
Dat is je bron:
Brits moederbedrijf wil van Demon Nederland af en
Demon door Thus overgedragen aan TDINL

[ Voor 14% gewijzigd door Klovan op 02-06-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zucht, zo heb ik Cistron, zo heb ik KPN. Zo heb ik Demon, zo heb ik KPN.
Nu kom ik weer bij die bagger uit van XS4ALL. Onbegrijpelijk dat mensen hier zo enthousiast over zijn, zeker gezien de prijzen die ze hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nergunsman schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:42:
[...]

Voor de 70.000 klanten misschien? Ongeveer 1000 euro per klant dus. Ok het duurt een paar jaar maar dan heb je dat er wel weer uit lijkt me.
1000 euro per klant vind ik veel. Er zal natuurlijk ook een hoop apparatuur worden overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 22:53

Pjoek

Of niet...

Hmm.. ben toch zeer benieuwd wat dat voor mij betekend als Demon abonnee.
Ik kan niet zeggen dat ik hier vrolijk van wordt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
HCC!Net en Cistron klanten hebben afaik over moeten stappen naar bestaande abbonementen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het nu weer zo op dezelfde manier gaat :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:55
MaZo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:45:
Zucht, zo heb ik Cistron, zo heb ik KPN. Zo heb ik Demon, zo heb ik KPN.
Nu kom ik weer bij die bagger uit van XS4ALL. Onbegrijpelijk dat mensen hier zo enthousiast over zijn, zeker gezien de prijzen die ze hanteren.
Ik moet zeggen, we hebben hier ook Cistron gehad via BBNED
Was altijd super, de helpdesk was super snel te bereiken, en de verbinding was top.

Sinds de overname door KPN/XS4all is het wel wat minder geworden, maar de verbinding zelf is wel uitstekend. (liep gewoon nog via BBNED)

De bereikbaarheid van de helpdesk is alleen stukken minder geworden.
Een klein bedrijf (wast Cistron was) had toch wel zijn voordelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 02-06-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35
SandeR schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:52:
[...]

Ik moet zeggen, we hebben hier ook Cistron gehad via BBNED
Was altijd super, de helpdesk was super snel te bereiken, en de verbinding was top.

Sinds de overname door KPN/XS4all is het wel wat minder geworden, maar de verbinding zelf is wel uitstekend. (liep gewoon nog via BBNED)

De bereikbaarheid van de helpdesk is alleen stukken minder geworden.
Een klein bedrijf (wast Cistron was) had toch wel zijn voordelen.
Bij CistroN riep je wat op irc, en 30 sec later hing er een medewerker aan de telefoon.

Zit nu bij XS, maar ben dat hele kwaliteits gebeuren beu. Ik stap lekker over naar een wat goedkopere provider. Tis goed met ze.

Het enige wat ze met het geld doen, wat ze aan mij verdienen is andere providers opkopen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mhr-zip schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:01:
Het enige wat ze met het geld doen, wat ze aan mij verdienen is andere providers opkopen.
KPN koopt providers, en stalt ze bij hun dochter XS4ALL.

Xs4all koopt zelf helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Laatst online: 03-06 00:24
Hmm, ik heb Demon draaien bij m'n ouders en heb een aantal machines bij Demon ge-colocate voor een erg leuke prijs. ERG benieuwd wat daar mee gaat gebeuren. Op de Demon site is nog niets te vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

bartvb schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:05:
Hmm, ik heb Demon draaien bij m'n ouders en heb een aantal machines bij Demon ge-colocate voor een erg leuke prijs. ERG benieuwd wat daar mee gaat gebeuren. Op de Demon site is nog niets te vinden :/
waarschijnlijk worden ze geformateerd en op de hoop oud ijzer gegooid... tss! |:( |:(

als die reacties van "wat gebeurt er nu met x en y". Nou, helemaal niets. Je hebt toch een contract? Dat kan je lekker uitdienen. Daarna word het tijd om eens over de gevolgen na te denken...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Ugh, nevernooit problemen met Demon gehad. Sporadisch lag de verbinding er uit, altijd lage ping en volle snelheid. Ik vertik het om het kpn netwerk voort te tuffen. :(

Iemand een suggestie voor een goede (zelfde prijs of goedkoper) BBned provider? Inclusief helpdesk die per minuut niet meer vraagt dan 0900-9sexsexsex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ojeej, dit betekent dus dat XS4all het extra druk krijgt. Wat gebeurt er dan met de XS4all helpdesk? Die krijgt het of drukker, of wordt uitgebreid met de helpdeskmedewerkers van Demon. Vooral de laatste optie lijkt mij als xs4all klant niet echt een fijn vooruitzicht.

Ik snap ook niet waarom de Demon klanten bij XS4all worden gezet. Demon is meer budget en Xs4all meer kwaliteit. Mensen die voor één van de twee providers hebben gekozen voelen zich dus niet thuis bij de andere provider. Ofwel vanwege de kosten, ofwel vanwege de kwaliteit. Twee providers die elkaar bijten gaan dus samen (geforceerd door KPN).
M-co schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:18:
Ugh, nevernooit problemen met Demon gehad. Sporadisch lag de verbinding er uit, altijd lage ping en volle snelheid. Ik vertik het om het kpn netwerk voort te tuffen. :(

Iemand een suggestie voor een goede (zelfde prijs of goedkoper) BBned provider? Inclusief helpdesk die per minuut niet meer vraagt dan 0900-9sexsexsex.
Volgens mij zeur jij ook om niks.

• De lage ping van het bbned netwerk is laag ten opzichte van een bepaald referentie punt. Niet tov het KPN netwerk iig, omdat je daar per definitie lagere pings hebt. Bovendien blijf je waarschijnlijk gewoon bij BBned.
• De helpdesk van xs4all kost lokaal tarief, dus geen 0900 nummer.
• Bij KPN ligt je verbinding er ongeveer 1~2x per jaar voor 5 min uit. Op z'n minst van gelijke kwaliteit tov het bbned netwerk.

[ Voor 43% gewijzigd door dr snuggles op 02-06-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-06 09:57
Demon budget? Ik denk dat de kwaliteit hetzelfde is hoor..

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Brakke "qoute"-tag @ startpost gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek

Pjoek

Of niet...

Als je al een verbinding via BBned hebt, blijft dit gewoon zo.. bij mijn weten gaan ze je niet overzetten naar het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

bartvb schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:05:
De XS4ALL zakelijke pakketten doen me in ieder geval sterk denken aan die van Planet Internet, en dat is geen prettige gedachte.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ritchie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:22:
Zou je denken. Dat betekent dat bij de andere providers de kwaliteit nog veel lager is dan bij Demon?

Als ik kijk in het Demon problemen topic dan ga ik hier toch anders over denken. Zeker na mijn jaar ervaring met Demon, wat een hel was dat. Maar goed, dat is slechts één ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

wwillem schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:20:
Volgens mij zeur jij ook om niks.

• De lage ping van het bbned netwerk is laag ten opzichte van een bepaald referentie punt. Niet tov het KPN netwerk iig, omdat je daar per definitie lagere pings hebt.
• De helpdesk van xs4all kost lokaal tarief, dus geen 0900 nummer.
• Bij KPN ligt je verbinding er ongeveer 1~2x per jaar voor 5 min uit. Op z'n minst van gelijke kwaliteit tov het bbned netwerk.
Ware het niet dat ik straks misschien 1.5 keer zoveel betaal voor dezelfde snelheid. En wees eerlijk, Demon is al niet de goedkoopste.

Kwaliteit heeft zijn prijs, maar ook z'n limiet.
Pjoek schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:25:
[...]

Als je al een verbinding via BBned hebt, blijft dit gewoon zo.. bij mijn weten gaan ze je niet overzetten naar het KPN netwerk.
Hoe graag ik je ook wil geloven, heb je een bronnetje?

[ Voor 19% gewijzigd door M-co op 02-06-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

BikkelZ schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:26:
De XS4ALL zakelijke pakketten doen me in ieder geval sterk denken aan die van Planet Internet, en dat is geen prettige gedachte.
XS4ALL doet zijn co-locating dacht ik via een apart netwerk met geheel eigen prijzen. Maar goedkoop zal het niet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Mijn reactie in draad op FP:

Voor een ieder die tegen de hoge prijzen schopt.

Die prijzen geven je wel het volgende:

ADSL (logisch, je neemt dat abbo)

Newsserver met hoge retentie (Newszilla)

Inbel account (bij andere providers vaak apart en wel zo handig)

1 uur per dag gratis gebruik van KPN Wireless hotspots (granted, gebruik het nauwelijks zelf maar wel handig)

Gratis UMTS inbel account (data abbo bij mobiel provider uiteraard apart)

Veel, al dan niet experimentele, mogelijkheden zoals blog ruimte, homepage, 500 mb mailbox, shell toegang op publieke UNIX servers, Webcast, Podcast, Jabber, voiced mail, webdisk etc.

Je krijgt dus heel veel waar voor je geld. Nu zal niet iedereen die mogelijkheden gebruiken/willen en het is inderdaad jammer dat er geen andere abbo's mogelijk zijn maar voor veeleisende, technische, gebruikers wel verdomd interessant.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50

RayNbow

Kirika <3

Diabolical schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:32:
Je krijgt dus heel veel waar voor je geld. Nu zal niet iedereen die mogelijkheden gebruiken/willen en het is inderdaad jammer dat er geen andere abbo's mogelijk zijn maar voor veeleisende, technische, gebruikers wel verdomd interessant.
Geven die hogere prijzen het behoud van je *.demon.nl adres?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

wat gebeurt er met de niet-kpndsl verbindingen zoals babyxl/bbned/etc.

zal er nog aanbod zijn voor adsl over deze goedkopere netwerken?

dus nu kan xs4all goedkoper worden?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
RayNbow schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:38:
[...]

Geven die hogere prijzen het behoud van je *.demon.nl adres?
Die informatie is nu nog niet bekend. Pas in september komen er details over de verder te nemen stappen in deze overname, tot die tijd blijft alles zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Granted, idd interessant. Toch een paar vraagjes:

Newsserver met hoge retentie (Newszilla)

Hoeveel draadjes bij welke snelheid? Heb nu een Eweka abo a 7.50 pm en gebruikt mn volle 8mbit.

Gratis UMTS inbel account (data abbo bij mobiel provider uiteraard apart)

Hoe moet ik dit zien? Abo is gratis en betaal enkel voor het dataverkeer?

Veel, al dan niet experimentele, mogelijkheden zoals blog ruimte, homepage,

Hoeveel ruimte en datalimiet? Demon heeft 20 mb die ik vaak gebruik voor filehosting en trekt aardig wat traffic. Nooit problemen mee gehad.

shell toegang op publieke UNIX servers

Kun je die gebruiken voor IRC bouncers en bots? Zo ja, geeft dat niet problemen op Quakenet omdat dezelfde ip door meerderen wordt gebruikt?

voiced mail

Mail naar je gsm voicemail?

webdisk

Virtuele HD? Zo ja, hoeveel mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97275

Wat zeikt iedereen hier toch over een helpdesk... Die heb je als tweaker toch niet nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-06 10:01

Shuriken

Life is all about priorities

M-co schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:29:
[...]

Wat dacht je van het volgende: XS4ALL heeft jaren BBNED gelevert toen de kpn nog niet zulke snelle verbinding konden leveren. De mensen die de lijn hebben afgenomen zijn nog nooit gevraagd om naar een lijn van de KPN over te stappen. Sterker nog als mensen niet zelf zijn overgestapt maken ze nog steeds gebruik van BBNED.

En om het verhaal over hogere prijzen te ontzenuwen. Ik heb zelf XS4all basic a 52,95. Zoals je misschien kunt zien op de website is de prijs daarvoor inmiddels 59,95. Er is mij nimmer gevraagd om dit bedrag te gaan betalen.

De simpele redenatie achter dit is:
De KPN wil graag een groter klanten bestand. Dit gezien ze duidelijk op de toer zijn om een aantal diensten via hun providers te gaan uitrollen.

KPN wil graag jullie als Demon klant behouden. Ze zullen er daarom echt niet voor kiezen om opeens deabonnementprijs gelijk te trekken met XS4all. Ten eerste worden jullie daar geen blije klanten van. Ten tweede geeft het jullie de mogelijkheid om het contract te ontbinden.

Wat het wel zou kunnen betekenen is. Dat indien er weer snelheidsverhogingen gaan plaatsvinden, jullie buiten de boot gaan vallen. Dit zal een verkapte manier zijn om mensen langzamerhand te laten afvloeien richting een kpn verbinding.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Anoniem: 97275 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:48:
Wat zeikt iedereen hier toch over een helpdesk... Die heb je als tweaker toch niet nodig??
Dus jij hebt nooit de helpdesk gebeld omdat de verbinding er al drie uur uit lag. Of dat de ping omhoog is geschoten na de upgrade? Or dubbele rekeningen hebt gekregen? Of je mail niet aankomt?

Droom lekker verder vent. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178097

Ik zit nu bij Speedlinq, goedkoop, snel en stabiel. Heb de helpdesk (gelukkig) nog niet nodig gehad. Is helaas ook overgenomen door KPN en overweeg nu aan het eind van mijn contract TweakDSL aan te vragen. Voordeel van TweakDSL is ook dat je na je minimum jaarcontract per maand kunt opzeggen. Dat was bij Speedlinq ook zo... totdat KPN de nieuwe eigenaar werd.

Punt is alleen dat KPN natuurlijk niet stopt met overnemen en TweakDSL misschien het volgende 'slachtoffer' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Ok, daar kan ik mee leven. Thnx voor de info. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ritchie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:22:
Op basis van ervaring met zowel XS4ALL als Demon kan ik melden dat Demon zeker van mindere kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 178097 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:51:
[...]

Voordeel van TweakDSL is ook dat je na je minimum jaarcontract per maand kunt opzeggen. Dat was bij Speedlinq ook zo... totdat KPN de nieuwe eigenaar werd.
Tweakdsl lijkt op dit moment vooral minimale contractduren van 24 maad (ofwel 2 jaar) te hanteren wanneer ik naar het product overzicht kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97275

M-co schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:51:
[...]
Dus jij hebt nooit de helpdesk gebeld omdat de verbinding er al drie uur uit lag. Of dat de ping omhoog is geschoten na de upgrade? Or dubbele rekeningen hebt gekregen? Of je mail niet aankomt?

Nee :? ? Demon is blijkbaar dus zo goed dat dat niet nodig is. Bij mij in ieder geval niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
[...]
Ware het niet dat ik straks misschien 1.5 keer zoveel betaal voor dezelfde snelheid. En wees eerlijk, Demon is al niet de goedkoopste.

Hoe weet jij dat de prijs omhoog gaat :?

Mocht de prijs omhoog gaan, dan krijg je daar dus weer kwaliteit voor terug. Dat sommige mensen dit te hoog vinden, bevestigd mijn standpunt dat Demon en XS4all klanten hebben die niet bij elkaar passen. Goedkoop botst met kwaliteit. Het is of het één, of het ander. Daarom snap ik niet waarom de Demon klanten bij XS4all komen.
M-co schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:43:
Granted, idd interessant. Toch een paar vraagjes:
Op tweakers gaan we er wel vanuit dat je veel dingen kan opzoeken :).
[...]

Nee, niet nodig bij XS4all :D. Ik herken de problemen die jij had (ik heb ze ook gehad bij Demon). Waarom denk je dat xs4all duurder is? :).

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 02-06-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 178097 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:51:
[...]

Punt is alleen dat KPN natuurlijk niet stopt met overnemen en TweakDSL misschien het volgende 'slachtoffer' is?
Sja als je het in dat oogpunt zet , dan kan je net zo goed nergens meer een abbo nemen met oog op misschien worden ze wle overgenomen
Bor de Wollef schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:56:
[...]

Op basis van ervaring met zowel XS4ALL als Demon kan ik melden dat Demon zeker van mindere kwaliteit is.
Onzin dit is pas gebeurt nadat ze de helpdesk hebben geoutsourced.

[ Voor 31% gewijzigd door ShadowBumble op 02-06-2006 13:15 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek

Pjoek

Of niet...

[...]

[...]

Geen bron, gebaseerd op eigen ervaringen met ADSL providers (en heb bij één van de grotere providers gewerkt ;) ).

Daar komt bij dat het overzetten van nagenoeg het hele klantenbestand naar een ander netwerk erg veel tijd, werk en geld kan gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-06 09:57
[...]

Nope.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:56:
[...]
Op basis van mijn ervaring met beide (zowel vanuit particulier als zakelijk oogpunt) kan ik dit zeker niet beamen. Vooral de zakelijke kant bij XS4ALL is imo een grote bende.

Ik vrees dus ook wat er gaat gebeuren met mijn 2x 42U rack afname bij Demon. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Bor de Wollef schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:58:
[...]

Tweakdsl lijkt op dit moment vooral minimale contractduren van 24 maad (ofwel 2 jaar) te hanteren wanneer ik naar het product overzicht kijk.
Voorwaarden:
code:
1
2
3
4
Aanbieding geldig tot 31 mei 2006 
Genoemde abonnementsgelden zijn gebaseerd op automatische incasso en linesharing en inclusief BTW. 
De snelheid is altijd afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper. 
De minimale contractsduur is 24 maanden, daarna opzegbaar per maand.
Volgens de site kan je na 2 jaar gewoon maandelijks opzeggen

Oh en verder iets vreemds. Bij TweakDSL - Overige prijzen zijn er € 75,- opzegkosten :?

Maar nu ff ontopic.
Ik ben ook Demon klant (babyXL lijn volgens mij nu) en ik was toch al van plan op te zeggen. Vind dat de kwaliteit stukken minder is geworden en dat ze af en toe sterk lopen te kloten.
Dat KPN zomaar iedereen aan het overnemen is, vind ik eigenlijk geen goed teken.

[ Voor 22% gewijzigd door Dethroned op 02-06-2006 13:30 ]

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:55
[...]

[...]

De Cistron overname door XS4ALL ging ook met behoud van BBNED abbo..
Dat ze nu inmiddels zijn overgestapt bij mijn ouders naar KPN is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
ShadowBumble schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:14:
Onzin dit is pas gebeurt nadat ze de helpdesk hebben geoutsourced.
Je bedoelt dat de helpdesk van Demon slecht is geworden na het uitbesteden van de helpdesk. Bor de Wollef heeft het over de slechtere kwaliteit van Demon in zijn algemeenheid :).

Vergelijk voor de grap eens het XS4all klachten/ervaring topic met die van het Demon klachten/ervaring topic (kost bijzonder weinig tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 13:50

Dido

heforshe

Dethroned schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:22:
Volgens de site kan je na 2 jaar gewoon maandelijks opzeggen
Degene waar je op reageert reageerde op een genoemde minimale contractduur van 1 jaar. Je onderbouwd dus zijn reactie :)

Overigens geldt dat ene jaar voor sommige abo's wel, hoewel je tussen de 12 en 24 maanden 75 euro " afsluitkosten" betaalt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Deze discussie loopt ook al in Ervaringen Demon DSL-Express # 20.
Het lijkt me beter om de discussie centraal in dat topic te houden, zodra die vol is kan er dan ook een nieuwe topicstart worden gemaakt met daarin de informatie over de overname :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.