Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Merknaam Xs4all gaan verdwijnen (en Telfort,hi enzv)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:54
Glamdring schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:14:
Enige oudgediende in dit lijstje is Solcon die ik ken van naam, is dat nog wat tegenwoordig?
Voor zover ik weet is daar weinig veranderd sinds ze van KPN zijn. Je krijgt er in ieder geval IPv6 en een Fritzbox router die voor minder problemen met wifi zorgt dan een Experiabox. Toen ik ze een paar jaar terug belde zaten er bij de klantenservice nog steeds mensen met veel technische kennis als je de menu-optie voor een technische vraag koos. (Ik heb ze al een paar jaar niet meer hoeven bellen, mijn moeder heeft geen enkele storing gehad in die tijd.)

(edit)
Ik zit dus zelf niet bij Solcon, maar ik ken wel 3 Solcon-klanten en ik heb in 2016 een vereniging helpen overstappen van Telfort naar Solcon Zakelijk. Van iedereen hoor ik dat er nooit problemen zijn, de vereniging had met Telfort wel storingen. Dus wat mij betreft nog steeds een goed alternatief voor XS4ALL!

(edit 2) Ik moet niet gaan typen terwijl ik in de trein zit en bijna moet uitstappen. Was in de haast vergeten dat ik meer Solcon-klanten in mijn omgeving heb dan ik dacht.

AlbertJP wijzigde deze reactie 11-01-2019 21:39 (47%)
Reden: vereniging was ik eerst vergeten

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

aljooge schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:10:
[...]

Het voelt als Volkswagen die op een mooie dag zegt dat Skoda Seat en Audi ophoudt te bestaan en opgaat in eigen merk met de toevoeging dat alles onder de motorkap hetzelfde blijft.
Het grote verschil is echter dat bij VAG (vrijwel) alles onder de motorkap al jarenlang hetzelfde IS! :+
Kijk maar eens onder die motorkap en zie alle logo's gebroederlijk (of zusterlijk) bij elkaar op hetzelfde onderdeel staan! Ook daar interesseert het logo me echt geen ene biet. En wat de buurman er van denkt al helemaal niet. >:)

Het gaat mij bij Xs4all ook totaal niet om de merknaam. Liever niet eigenlijk; typt zo lastig in... :) Maar wel om de producten/diensten die ze leveren. En die tot nu toe altijd, ondanks alle kritiek, net ietsje, of soms wat meer, beter/prettiger zijn dan die van grote broer KPN.

Natuurlijk is de infrastructuur vrijwel allemaal van KPN WholeSale, maar de daarover lopende transportstreams en b.v. de koppeling naar de AMS-ix zijn toch voor Xs4all klanten anders dan die van KPN of Telfort klanten. Tot nu toe in ieder geval wel...

Het zal zo meteen wel iets van KPN Basis, Geavanceerd en Premium worden. Daar hebben de marketing piepeltjes vast al weer over nagedacht. :Y
Want al die GlaPaJo's weten het veel beter, wat goed is voor de aandeelhouders... En ach, die arme consument, da's bijzaak. O-)

ehtweak wijzigde deze reactie 11-01-2019 23:43 (12%)

Mooie Plaatjes   

• -Willem-
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-02 11:34
Is het niet handig om een lijstje bij te houden met providers die dezelfde modems aanbieden als XS4ALL.

In ieder geval:
Tweak
Solcon

Wie nog meer?

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
-Willem- schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:34:
Is het niet handig om een lijstje bij te houden met providers die dezelfde modems aanbieden als XS4ALL.

In ieder geval:
Tweak
Solcon

Wie nog meer?
Een fritzbox kun je ook prima bij KPN gebruiken. XS4ALL is meer dan alleen de Fritzbox..

• AlbertJP
Bij een zakelijk abonnement kun je die krijgen ja... Als je KPN voor consumenten hebt kun je niet telefoneren me je eigen Fritzbox. Hoewel ik ervan uitga dat de huidige XS4ALL klanten voorlopig hun Fritzbox mogen houden.

AlbertJP wijzigde deze reactie 12-01-2019 08:57 (32%)

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-04 22:40
Ik ben mijn opties ook aan het verkennen en als ik VDSL bonding wil behouden zit er niks anders op dan bij XS4ALL KPN blijven. Ook naar de toekomst toe met nieuwe technieken. Glasvezel is niet beschikbaar. VodafoneZiggo... geen haar op mijn hoofd.

• TNW
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:22
Tsja, vanuit KPN gezien wel begrijpelijk. Waarom al die apartje merkjes bijhouden met aparte produkten, marketing apparatuur en managementstructuren?

XS4ALL van tegenwoordig heeft weinig meer te maken met wat ze ooit waren, afgezien van wat aparte marketing en (overigens geoutsourcede) helpdeskmedewerkers die in bepaalde gevallen wat verder kijken dan hun neus lang is.

Ik was al aan het kijken naar alternatieven aangezien ik ook mijn Cisco apparatuur de deur uit heb gedaan, op jaarbasis is XS4ALL fors duurder dan de standaard providers. De evt. secundaire voordelen van XS4ALL zoals een vast IP adres, IPv6 en af en toe wat mediauitspraken mbt privacy zullen nu ook verdwijnen dus ik zie geen reden meer om het aan te houden.

Het is gewoon een mooi stukje geschiedenis wat nu helaas wordt afgesloten. Haha, hoe vaak ik bij die toko gesolliciteerd heb jaren geleden 8)7 Volgensmij is dat via Kirsten Verdel gegaan die ik in de jaren 00 regelmatig sprak. Die loopt zich momenteel er ook erg druk over te maken.

Weblog | Straling! | Randstad repeaters (link gefixt) stream

• -Willem-
mad-dog schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 08:44:
[...]

Een fritzbox kun je ook prima bij KPN gebruiken. XS4ALL is meer dan alleen de Fritzbox..
Dat onderschat je dus heel erg. Ken genoeg mensen die puur voor de vrijheid van de Fritzbox in combinatie met glasvezel naar XS4ALL zijn gegaan. Daarnaast biedt KPN op dit moment nog steeds geen fritzboxen aan voor hun particuliere gebruikers. Denk ook niet dat het komt. Dus als KPN zou besluiten om de nieuwe klanten te gaan dwingen om de Experiabox te gebruiken dan ga ik in ieder geval van provider veranderen. Vandaar dat ik me aan oriënteren ben naar providers die hetzelfde aanbieden.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:02

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

tAnk schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:51:
Ik ben mijn opties ook aan het verkennen en als ik VDSL bonding wil behouden zit er niks anders op dan bij XS4ALL KPN blijven. Ook naar de toekomst toe met nieuwe technieken. Glasvezel is niet beschikbaar. VodafoneZiggo... geen haar op mijn hoofd.
Waarom niet?
Wat is er tégen coax?

Het werkt snel, stabiel en als je gaat voor Zakelijk Pro, heb je 5 IP adressen, een fatsoenlijke SLA én een servidesk die je akelig snel en serieus helpt.

Die lijn is ook nog eens ongefilterd, volledig vrij te gebruiken. Het modem dat je krijgt is in routed mode te zetten en doet niets meer dan router spelen. (Daarom 5 IP adressen, geen 6. Je modem heeft een van de IP adressen nodig, dat is je gateway.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Echnon
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20-04 15:33
Als ik op de KPN site mijn huidige XS4ALL pakket selecteer inclusief alle opties zou ik p/m 102 euro betalen. Ik betaal bij XS4ALL op het moment 88 euro. En dan zijn er nog een x aantal prosumer features die XS4ALL gewoon standaard aanbiedt die niet eens te krijgen zijn bij KPN. Ipv6, vast IP, mailboxen van 25Gb met een roundcube webmail, het is allemaal al tig keer genoemd in dit topic. Dat argument van de duurste snap ik dus helemaal niet. Daarnaast kun je elk jaar weer een nieuw Fritz modem krijgen bij contractverlenging. Wat betaal je daarvoor in de winkel?

Dat KPN er vanaf wil snap ik dan weer wel. XS4ALL kost vooral voor de klanten die al heel lang bij XS4ALL zitten en een XS4ALL abbo volledig uitnutten bakken met geld. Maarja daar krijgt KPN wel wat voor terug... namelijk de in dit tijdsgewricht zeer zeldzame klantenloyaliteit. Pluis de petitie na en ik ben met m'n 15 jaar bij XS4ALL blijkbaar een van de 'jonkies'.

XS4ALL is de reden dat ik nog op het KPN netwerk zit. Glasvezel weigert KPN al 5 jaar aan te leggen terwijl het aan de overkant van de straat wel ligt. Ziggo is hier 10x zo snel met een vergelijkbare prijs terwijl je er HBO bij krijgt. Overigens ga ik dan ook van KPN mobiel naar vodafone.

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
Zojuist maar eens de helpdesk gebeld van xs4all en mijn steun betuigd. Dat kon hij wel waarderen en ik was niet de eerste die dat deed. Hij zegt dat het voor hen ook totaal onduidelijk is welke kant het op gaat.

De mail heb ik ook gekregen van xs4all en aan de laatste zin te zien zijn ze er zelf ook helemaal niet blij mee.
........
Uit alle reacties die we via allerlei kanalen hebben gekregen zien we dat vele klanten ons steun betuigen. Dat waarderen we enorm. Dank u wel.

Met vriendelijke groet,
Daarnaast moeten we niet vergeten dat xs4all privacy en open internet hoog in het vaandel heeft staan. Hoger dan KPN imo. Dat getuigt wel door hun felle strijd tegen de piratebay blokkade.

Dus xs4all af doen als een naampje van een kpn dienst, dan heb je geen flauw idee waarover het gaat.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:07

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:21:
Ik denk niet dat KPN slim bezig is hier.
Wat kan ze gebeuren? Er is geen alternatief, je kan als klant nergens heen. Er zijn voor zover ik weet geen providers in Nederland die vergelijkbaar zijn met XS4All. Overstappen naar Ziggo is geen alternatief, daar schiet je niks mee op, je raakt alleen de snelheid van glasvezel kwijt.

Wie o wie kent er een goed alternatief?
Moeten we misschien een soort inkoopsactie opzetten voor voormalige XS4All klanten om collectief een deal te maken met een provider waar wij als nerds wel gelukkig van worden?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• hp-got
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 14:25
XS4All is veel meer dan een label.

Ik ben weliswaar al vele jaren geen klant meer, maar wat me altijd opviel is dat je, als je de helpdesk belt, meteen iemand aan de lijn krijgt die weet waar het over gaat, iemand waarmee je als techneut kan praten.

Zo totaal anders dan de helpdesk van KPN waar je iemand krijgt die een script afwerkt, vaak zonder enige inhoudelijke kennis.

Dat XS4All raadplegen kon ik trouwens ook toen ik al een tijdje gewoon KPN klant was.
Ik herinner me de introductie van Windows 10 waarbij de ingebouwde mail client niet wilde praten met de KPN server. Iets met TLS (intieme details ben ik intussen vergeten), KPN hield koppig vol dat het bij hun goed zat en dat Microsoft een implementatiefout van het protocol gemaakt had.
Het is nauurlijk hartstikke fijn als je als bedrijf kan zeggen dat je het als enige op de wereld goed doet, maar als klant heb je daar helemaal niets aan.
Ook toen kon ik (als niet-klant) een zinnig technisch gesprek met de XS4All helpdesk voeren (wellicht overbodig te zeggen dat de Win 10 mail client met de XS4All servers wel probleemloos werkte).
Zo ontzettend jammer als die kennis en klantgerichtheid zou verdwijnen en opgaan in de KPN helpdesk.

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:25
Over het algemeen ben ik best tevreden over XS4ALL, maar het was niet allemaal alleen maar positief. Vorig jaar heb ik nog een keertje 5 dagen zonder internet gezeten (NTU moest worden vervangen), omdat de monteur op z'n vroegst pas 5 dagen na het melden van m'n probleem kon langskomen. Dus gedurende die tijd dan maar een hotspot op m'n telefoon gebruiken voor het meest noodzakelijke, maar dat ging erg hard met de data van mijn mobiele abonnement (bij KPN). Ik zou het netter hebben gevonden van XS4ALL als ik in ieder geval voor die dagen zonder internet gecompenseerd zou zijn, maar dat gebeurde niet.

Maar verder alleen maar lof en jammer als XS4ALL en hun goede service verlening zou gaan verdwijnen. :'(

PatrickC wijzigde deze reactie 12-01-2019 13:54 (8%)

• Rembert
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19-04 21:53
ehtweak schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:39:
[...]

Het zal zo meteen wel iets van KPN Basis, Geavanceerd en Premium worden. Daar hebben de marketing piepeltjes vast al weer over nagedacht. :Y
[...]
Een van die marketing piepeltjes gesproken bij Xs4all. Had ook geen idee waar dit naar toe zal gaan. Was donderdagochtend ook verbijsterd over het besluit van KPN. Het lijkt er op dat dit besluit rechtstreeks uit de koker van Ibarra en De Jager komt en dat de invulling daarvan pas de komende weken gaat blijken. Dat is ook wat de publieke communicatie van XS4All lijkt te suggereren al heb ik het gevoel dat het KPN PR-team hier al intrede heeft gedaan.

Qua alternatieve providers: ik kijk nu naar Tweak en naar Solcon. Mijn twijfel bij Solcon is dat die ook onder de paraplu van KPN valt. Ondertussen wacht ik even af of en zo ja hoe de KPN slokop XS4All gaat verorberen.

• hp-got
Rembert schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:04:
[...]
Qua alternatieve providers: ik kijk nu naar Tweak en naar Solcon. Mijn twijfel bij Solcon is dat die ook onder de paraplu van KPN valt. Ondertussen wacht ik even af of en zo ja hoe de KPN slokop XS4All gaat verorberen.
Solcon is ingelijfd door KPN, Tweak is juist eigenwijs genoeg om KPN te weerstaan.
Bovendien vinden ze het prima als je je eigen modem/router aansluit, alle gegevens (ook voor telefonie) zijn beschikbaar.
Dat trok mij destijds over de streep.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
unezra schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Waarom niet?
Wat is er tégen coax?

Het werkt snel, stabiel en als je gaat voor Zakelijk Pro, heb je 5 IP adressen, een fatsoenlijke SLA én een servidesk die je akelig snel en serieus helpt.

Die lijn is ook nog eens ongefilterd, volledig vrij te gebruiken. Het modem dat je krijgt is in routed mode te zetten en doet niets meer dan router spelen. (Daarom 5 IP adressen, geen 6. Je modem heeft een van de IP adressen nodig, dat is je gateway.)
Coax is hier juist veel onstabieler. De kabels die hier liggen sinds de jaren 80 liggen geven veel problemen. Toen het nog een lokaal kabelbedrijf (Telekabel) was werd er niks mee gedaan, in het UPC tijdperk werd er niks mee gedaan en nu doet Ziggo er ook niks mee. Stabiliteit is niet geweldig, af en toe dipjes in de verbinding en de latency ligt hoger dan bij VDSL. Nieuwbouwwijk verderop heeft nergens last van. In onze wijk spelen de problemen wat vaker.

Maar dat is onze wijk, andere plekken hebben ze nergens problemen.

De hele buurt/straat zit inmiddels ook bij KPN of een andere provider op DSL. We wonen dicht tegen de wijkcentrale aan, dus wij hebben dat geluk.

DSL doet hier trouwens 100Mb doen en 30up. Dus weinig reden om over te stappen naar kabel.

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:31
-Willem- schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:34:

In ieder geval:
Tweak
Solcon

Wie nog meer?
Solcon is ook van KPN.

Wat ze met Telfort/XS4all willen gaan doen kunnen ze ook daar mee doen. En dan kan je weer van voor af aan beginnen met zoeken naar een andere partij.

Dan blijft Tweak een beetje over dan.

Ergens had ik trouwens wel verwacht dat KPN dit met Solcon en Telfort ging doen.

Dat ze dit nu doen met XS4all begrijp ik niet echt. Ik bedoel, XS4all als merknaam en als provider is zoveel meer dan Solcon.

Kans bestaat dat ze straks ook Solcon omzetten naar KPN en dat ze gewoon nu even eerst het doen met XS4all en Telfort.

• -Willem-
toro schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:49:
[...]

Solcon is ook van KPN.

Wat ze met Telfort/XS4all willen gaan doen kunnen ze ook daar mee doen. En dan kan je weer van voor af aan beginnen met zoeken naar een andere partij.

Dan blijft Tweak een beetje over dan.

Ergens had ik trouwens wel verwacht dat KPN dit met Solcon en Telfort ging doen.

Dat ze dit nu doen met XS4all begrijp ik niet echt. Ik bedoel, XS4all als merknaam en als provider is zoveel meer dan Solcon.

Kans bestaat dat ze straks ook Solcon omzetten naar KPN en dat ze gewoon nu even eerst het doen met XS4all en Telfort.
Opzich is er niks mis met KPN alleen gebruiken ze zulke slechte modems dat ik ze bewust probeer te vermijden. Tenzij ze aangeven dat alle XS4ALL gebruikers de Fritzboxen mogen houden en ook wanneer nodig nieuwere Fritzboxen gaan leveren bij hogere snelheden.

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 14:30
-Willem- schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:03:
[...]

Tenzij ze aangeven dat alle XS4ALL gebruikers de Fritzboxen mogen houden en ook wanneer nodig nieuwere Fritzboxen gaan leveren bij hogere snelheden.
Lijkt me sterk. Dan zouden ze meerdere contracten met verschillende modemleveranciers moeten aanhouden en ondersteuning/firmware updates voor zowel fritzbox als experiabox moeten leveren. Dat kost wat en dat willen ze niet. Het hoofdargument voor dit hele circus is kostenbesparing. Er moet €350 miljoen bespaard worden door middel van standaardisering en samenvoeging. Dat betekent dus één helpdesk, één modem (Experiabox, want bestaande contracten met ZTE en Arcadyan en al aanwezige kennis/modem firmware), gesloten modemfirmware(want dan kun je je klantenservice laten doen door studenten met laag loon die geen inhoudelijke kennis hoeven te hebben behalve op een paar knoppen in een dashboard moeten kunnen klikken), één klant administratiesysteem, één marketingafdeling, etc. want dat kost veel minder.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12:15
[...]

Opzich is er niks mis met KPN alleen gebruiken ze zulke slechte modems dat ik ze bewust probeer te vermijden. Tenzij ze aangeven dat alle XS4ALL gebruikers de Fritzboxen mogen houden en ook wanneer nodig nieuwere Fritzboxen gaan leveren bij hogere snelheden.
Als je geen VOIP afneemt bij KPN dan kan ook gewoon prima een eigen router/fritzbox aan je NT hangen.
Of middels een patch cover als je router een SFP poort heeft waar de fiber rechtstreeks in kan
Routed IPTV is dan nog wel een klein dingetje om in te stellen, bridged IPTV is simpeler maar dat komt waarschijnlijk te vervallen bij KPN.
Maar op het moment dat je eigen apparatuur gebruikt ben je zelf ook verantwoordelijk voor die apparatuur

• krakendmodem
  • Nu online
[...]

Ok, ik ga het niet opnemen voor KPN, maar de Experiabox V10 is opzich een prima modem. Dekking van wifi is gewoon goed. Portforwardig werkt ook goed, DNS en dhcp is ook naar wens aan te passen. Ja, VoIP kan niet worden aangepast, maar dat gebruiken we ook niet (iedereen belt mobiel hier). Op deze basis dingen werkt de Experiabox prima.

Ik ben een "basisgebruiker" van internet, daarvoor is een Experiabox ruim voldoende. En dat geldt ook voor 80% van de gebruikers in dit land die alleen Facebook en YouTube kijken en geen omkijken naar hun modem willen hebben.

Uiteraard is de Fritzbox veel uitgebreider en deze werkt ook prima op een KPN aansluiting, alleen zonder VoIP. En VoIP boeit me al weinig, al gebruik ik zeer weinig van het modem. De Experiabox heeft zelfs een betere/snellere wifi dan de (oude) Fritzbox, daarom gebruik ik momenteel de EB weer.

Verder zijn de modems van KPN en Ziggo verder wel compleet dichtgetimmerd als je deze met een Fritzbox gebruikt (of ander modem/router)

• MCP cloud
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

pven schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:03:
@bt1441 Is Telfort echt zoveel goedkoper dan? Ik heb wat rond zitten klikken op hun site, het scheelt eigenlijk niet meer dan een paar euro per maand met KPN.
10 euro in de maand.....mijn pakket

MCP cloud wijzigde deze reactie 13-01-2019 07:22 (14%)

Powered by Telfort | Experia Box V10 + Telfort wifi versterker + AirLive switch Live-5F

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ik heb net een paar weken voor het eerst mn simonly abo bij Telfort met 2 jaar verlengd i.p.v. 1 jaar.
Als ik bij KPN kijk ga ik voor minder 40% meer betalen :o
Ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren qua prijzen want Telfort bewijst bij mij al jaren dat je geen premium prijzen hoeft te betalen voor een goede dekking en 4G.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23-04 23:41
Oogje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:03:
Ik heb net een paar weken voor het eerst mn simonly abo bij Telfort met 2 jaar verlengd i.p.v. 1 jaar.
Als ik bij KPN kijk ga ik voor minder 40% meer betalen :o
Ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren qua prijzen want Telfort bewijst bij mij al jaren dat je geen premium prijzen hoeft te betalen voor een goede dekking en 4G.
Je hebt een contract, dus de volgende 2 jaar verandert er niets. Daarna loopt alles stilzwijgend door. Gaan ze dan 40% verhogen dan ga je naar een ander. Dus komende 2 jaar geen premiumn prijzen en wellicht nog veel langer.

• krakendmodem
  • Nu online
MCP cloud schreef op zondag 13 januari 2019 @ 06:51:
[...]

10 euro in de maand.....mijn pakket

[Afbeelding]
En da's nou net de grap: combineer KPN met KPN mobiel en onder de streep is Telfort net zo duur, (of wellicht maar een paar euro goedkoper). Dan krijg je bij KPN dus dubbele data op mobiel en 5 euro korting. Bij Telfort kun je dacht ik voor een van de twee kiezen. En je krijgt bij KPN een extra zenderpakket "ter waarde van" 10 euro.

Uiteindelijk wordt je alsnog aan het lijntje gehouden.

Wil je echt goedkoop: pak internet/TV van NLE en een goedkope simonly.

Ik Zal eens kijken wat de voordelen bij KPN/Telfort exact zijn.

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-04 22:40
Als ik bij Tweak xDSL afneem, zit ik gewoon op de infra van KPN toch? Oftewel, dan kan ik net zo goed bij KPN blijven?

Volgens de postcode check haal ik 100 Mbit/s dus dat zal KPN VVDSL zijn. En geen ondersteuning voor bonding dus (want dat heb ik nu wel bij XS4ALL).

• hp-got
tAnk schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:29:
Als ik bij Tweak xDSL afneem, zit ik gewoon op de infra van KPN toch?
Tweak levert xDSL via WBA, net zoals (bijna?) iedereen.
Via xDSL levert Tweak maximaal 50 Mbps, dus als je echt gehecht bent aan je 100 Mbps is dit geen optie.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

hp-got schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:42:
[...]
Tweak levert xDSL via WBA, net zoals (bijna?) iedereen.
Via xDSL levert Tweak maximaal 50 Mbps, dus als je echt gehecht bent aan je 100 Mbps is dit geen optie.
Volgens mijn modem haal ik (bij Telfort, VDSL) 110949 Kbps, waar 128995 Kbps mogelijk is, upload 16036 Kbps en 49590 Kbps. Maar eens kijken wat er gebeurt, maar afgaande op het bovenstaande is een overstap naar Tweak dus in ieder geval geen serieuze optie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10:40

Orinoco

Unter den Linden

Heb nu bij XS4ALL glasvezel 500/500 internet + voip.
En bij KPN 2x sim only mobiel (KPN 2016 basis & Zorgeloos Premium).
Ga wel zien waar KPN tzt mee op de proppen komt, maar voorlopig ga ik nog niets veranderen.
Maar 500/500 wil ik wel graag behouden :)

• MCP cloud
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

krakendmodem schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:54:
[...]

En da's nou net de grap: combineer KPN met KPN mobiel en onder de streep is Telfort net zo duur, (of wellicht maar een paar euro goedkoper). Dan krijg je bij KPN dus dubbele data op mobiel en 5 euro korting. Bij Telfort kun je dacht ik voor een van de twee kiezen. En je krijgt bij KPN een extra zenderpakket "ter waarde van" 10 euro.

Uiteindelijk wordt je alsnog aan het lijntje gehouden.

Wil je echt goedkoop: pak internet/TV van NLE en een goedkope simonly.

Ik Zal eens kijken wat de voordelen bij KPN/Telfort exact zijn.
Vast bel of mobiel telfort :w heb al 3 jaar simpel en beval super 10 euro

Powered by Telfort | Experia Box V10 + Telfort wifi versterker + AirLive switch Live-5F

• hp-got
Freee!! schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:49:
[...]afgaande op het bovenstaande is een overstap naar Tweak dus in ieder geval geen serieuze optie.
Je zou het voor de zekerheid zelf kunnen checken op de website van Tweak.
Op mijn postcode is >100 Mpbs leverbaar, als ik op de website van Tweak kijk is 50 Mbps het snelste DSL abonnement dat ze me aan kunnen bieden.

• Houtenklaas
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-04 20:15
unezra schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Waarom niet?
Wat is er tégen coax?

Dat is precies wat ik had en ik ben er volledig op afgeknapt. Met flinke regelmaat hing de voice oplossing. Resetten van het modem leverde dan een werkende voiceverbinding op, maar geen internet. En dat gebeurde twee keer per maand ongeveer. De "fatsoenlijke" SLA is dan ineens flinterdun. Uit wanhoop voortijdig het contract met de coax-boer ontbonden - met hun goedvinden - en weer terug naar XS4ALL, die gelukkig inmiddels op VDSL kon leveren. Dat is blijkbaar net opgeleverd toe ik zo'n beetje vertrok. Wat een verademing. Ik zal vast en zeker pech hebben gehad, maar zo heeft iedereen zijn horro verhalen denk ik.

• -Willem-
krakendmodem schreef op zondag 13 januari 2019 @ 02:21:
[...]
Ok, ik ga het niet opnemen voor KPN, maar de Experiabox V10 is opzich een prima modem. Dekking van wifi is gewoon goed. Portforwardig werkt ook goed, DNS en dhcp is ook naar wens aan te passen. Ja, VoIP kan niet worden aangepast, maar dat gebruiken we ook niet (iedereen belt mobiel hier). Op deze basis dingen werkt de Experiabox prima.

Ik ben een "basisgebruiker" van internet, daarvoor is een Experiabox ruim voldoende. En dat geldt ook voor 80% van de gebruikers in dit land die alleen Facebook en YouTube kijken en geen omkijken naar hun modem willen hebben.

Uiteraard is de Fritzbox veel uitgebreider en deze werkt ook prima op een KPN aansluiting, alleen zonder VoIP. En VoIP boeit me al weinig, al gebruik ik zeer weinig van het modem. De Experiabox heeft zelfs een betere/snellere wifi dan de (oude) Fritzbox, daarom gebruik ik momenteel de EB weer.

Verder zijn de modems van KPN en Ziggo verder wel compleet dichtgetimmerd als je deze met een Fritzbox gebruikt (of ander modem/router)
Dat is hem nu juist, voor een gewone gebruiker die amper wat met zijn internet doet is een Experiabox prima. Maar zodra je er wat meer mee wilt doen en het console gamen belangrijk vindt dan is een Experiabox zeker geen aanrader.

• krakendmodem
  • Nu online
hp-got schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:02:
[...]

Op mijn postcode is >100 Mpbs leverbaar, als ik op de website van Tweak kijk is 50 Mbps het snelste DSL abonnement dat ze me aan kunnen bieden.
Hier ook, maar voor 35 euro is Tweak dan weer te duur voor 50Mbit. Maar Tweak en KPN zijn ook geen vrienden, misschien dat het daarmee te maken heeft?

• aljooge
-Willem- schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:18:
[...]

Dat is hem nu juist, voor een gewone gebruiker die amper wat met zijn internet doet is een Experiabox prima. Maar zodra je er wat meer mee wilt doen en het console gamen belangrijk vindt dan is een Experiabox zeker geen aanrader.
Even een technische vraag in deze: mijn fritzbox staat in bridgemode naar een dd-wrt router die alles aanstuurt. Dan maakt het toch niet uit wat voor modem bridged?

• -Willem-
aljooge schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:26:
[...]

Even een technische vraag in deze: mijn fritzbox staat in bridgemode naar een dd-wrt router die alles aanstuurt. Dan maakt het toch niet uit wat voor modem bridged?
Als je je Fritzbox mag behouden niet nee. Maar dat is het hem nu juist. Wat nu als KPN zegt inleveren die dingen, iedereen moet gebruik maken van een Experiabox of zelf maar een router aanschaffen (zonder ondersteuning). Duur grapje wordt het dan. Een Fritzbox kost al snel €200+ en dan ook nog een WiFi repeater erbij. Nee dan kun je beter naar een provider gaan die dat wel beschikbaar stelt.

• hp-got
krakendmodem schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:21:
[...]

Hier ook, maar voor 35 euro is Tweak dan weer te duur voor 50Mbit.
"Te duur" is ook maar relatief, het hangt er van af wat je belangrijk vindt.

Ik heb daar een 30 Mbps abonnement (meer dan snel genoeg voor mijn gebruik) voor € 30.

Misschien kan dat ergens anders iets goedkoper, maar ik betaal het graag omdat ik mijn Fritz!box kan gebruiken met mijn Fritz!fon handsets, antwoordapparaat enz. enz.

Natuurlijk kan ik bij een andere provider die de VOIP gegevens niet vrijgeeft de Fritz houden en iets met cheapconnect of zo gaan doen, maar dat zijn dan weer kosten die ik nu niet hoef te maken.

Het wachten is eigenlijk op de verplichte vrije randapparaatkeuze :)

• aljooge
-Willem- schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Als je je Fritzbox mag behouden niet nee. Maar dat is het hem nu juist. Wat nu als KPN zegt inleveren die dingen, iedereen moet gebruik maken van een Experiabox of zelf maar een router aanschaffen (zonder ondersteuning). Duur grapje wordt het dan. Een Fritzbox kost al snel €200+ en dan ook nog een WiFi repeater erbij. Nee dan kun je beter naar een provider gaan die dat wel beschikbaar stelt.
Nee tuurlijk niet, zelfs als je je fritzbox moet inleveren (wat me niet kan voorstellen) zet je die experiabox in bridgemode en ga je nog steeds verder met je eigen router.

• -Willem-
aljooge schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:39:
[...]

Nee tuurlijk niet, zelfs als je je fritzbox moet inleveren (wat me niet kan voorstellen) zet je die experiabox in bridgemode en ga je nog steeds verder met je eigen router.
Dat zeg ik net. Maar als je dus wel dat ding moet inleveren moet je dus weer extra kosten maken met het aanschaffen van een goede router. En dat willen de meesten volgens mij ook niet.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:35

Rukapul

Moderator General Chat
krakendmodem schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:54:
[...]

En da's nou net de grap: combineer KPN met KPN mobiel en onder de streep is Telfort net zo duur
Nee, Telfort is goedkoper. Combineer maar eens 50/5 internet met basis TV en 2x goedkoopste mobile simonly abo met data. Scheelt 9.00 + 2x 7.50. 5 euro combivoordeel is gelijk bij beide. 24 euro per maand voor exact hetzelfde dienstgebruik.

Ongebruikte extra's hebben voor de klant nul waarde.

Rukapul wijzigde deze reactie 13-01-2019 14:56 (18%)

• aljooge
-Willem- schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:41:
[...]

Dat zeg ik net. Maar als je dus wel dat ding moet inleveren moet je dus weer extra kosten maken met het aanschaffen van een goede router. En dat willen de meesten volgens mij ook niet.
Dus jij denkt dat je je fritzbox moet inleveren en er geen vervangende modem voor terugkrijgt? 8)7

• krakendmodem
  • Nu online
aljooge schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:54:
[...]

Dus jij denkt dat je je fritzbox moet inleveren en er geen vervangende modem voor terugkrijgt? 8)7
Waarschijnlijk bedoeld ie dat de vervanger van de Fritzbox geen goed alternatief is. En daardoor zelf op zoek moet naar een goed alternatief.

• -Willem-
aljooge schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:54:
[...]

Beter lezen jij. De vervanging zou dan een Experiabox zijn waardoor je genoodzaakt bent een extra router aan te schaffen. Bij een goede router kunnen die kosten al snel oplopen. Daarom is het vaak handiger om een provider te vinden die goede routers in hun pakketten heeft zitten waardoor die extra kosten totaal overbodig worden.

-Willem- wijzigde deze reactie 13-01-2019 14:59 (4%)

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

hp-got schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:02:
[...]
Tweak zegt nog niet eens 50 Mbps te kunnen leveren en dat is nog zonder TV ook. In verband met problemen met de telefoonlijn na de verhuizing, gaat de vaste telefoon met VoIP ook over die VDSL-lijn, dus Tweak gaat het echt niet worden voorlopig.

EDIT:
Iets verder gegaan:
Let op : de verwachte snelheid op dit adres is 110,951 Mbit.
Die TV blijft een deal breaker.

Freee!! wijzigde deze reactie 13-01-2019 15:52 (10%)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Emcee
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-04 21:03
Weet iemand of je dan als je nu bij Telfort zit je ook van het KPN fon netwerk gebruik kunt maken? Dat zou nog wel een positieve verandering zijn.

vond laatst een heel oud bestand op m'n pc, helaas kon kunst&kitsch er niet zoveel mee

• Dennis-L
Emcee schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:46:
Weet iemand of je dan als je nu bij Telfort zit je ook van het KPN fon netwerk gebruik kunt maken? Dat zou nog wel een positieve verandering zijn.
Er is daar nog niets officieels van bekend, zoals er eigenlijk over nog niets iets bekend is.
Alhoewel, het enige dat bekend is is dat vanaf april je Telfort en KPN producten kan combineren om voordeeltjes te krijgen.
We starten bijvoorbeeld in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.
Hoe het er verder uit gaat komen te zien zal ongetwijfeld de komende weken duidelijk gaan worden.

• AlbertJP
-Willem- schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:58:
[...]

Beter lezen jij. De vervanging zou dan een Experiabox zijn waardoor je genoodzaakt bent een extra router aan te schaffen. Bij een goede router kunnen die kosten al snel oplopen. Daarom is het vaak handiger om een provider te vinden die goede routers in hun pakketten heeft zitten waardoor die extra kosten totaal overbodig worden.
Er zijn een hoop Telfort- en KPN-klanten die nog met een ouder apparaat werken en die hoeven dat ook niet te vervangen. Veel Telfort-klanten hebben nog een ZyXel-modem staan, die in mijn ervaring beter werken dan een Experiabox, die worden nog steeds alleen vervangen als ze stuk zijn. En in ieder geval tot een paar jaar terug waren er nog KPN-klanten met een SpeedTouch 780 (!). Dus misschien krijgen de Telfort- en XS4ALL-klanten een nieuwe configuratie op hun apparaat, maar KPN lijkt er niet zo'n moeite mee te hebben dat hun populatie routers niet uniform is.

Wat ik wel denk, is dat je de router moet omwisselen als je toegang tot KPN Fon wilt.

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

AlbertJP schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:51:
[...]
Er zijn een hoop Telfort- en KPN-klanten die nog met een ouder apparaat werken en die hoeven dat ook niet te vervangen. Veel Telfort-klanten hebben nog een ZyXel-modem staan, die in mijn ervaring beter werken dan een Experiabox, die worden nog steeds alleen vervangen als ze stuk zijn. En in ieder geval tot een paar jaar terug waren er nog KPN-klanten met een SpeedTouch 780 (!). Dus misschien krijgen de Telfort- en XS4ALL-klanten een nieuwe configuratie op hun apparaat, maar KPN lijkt er niet zo'n moeite mee te hebben dat hun populatie routers niet uniform is.

Wat ik wel denk, is dat je de router moet omwisselen als je toegang tot KPN Fon wilt.
Mij beviel die Zyxel ook veel beter dan de Experia (8 ).

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die oude modems kunnen geen VDSL2 aan neem ik aan dus die zijn zwaar gelimiteerd qua maximum snelheid. Daarom moest ik op een gegeven moment ook een Fritzbox hebben die wel VDSL2 had omdat ik anders mijn abonnementsnelheid niet kon halen.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

KPN mag mijn oude Fritz!box 7490 van XS4ALL, wel omruilen voor een 7590.

• AlbertJP
CaptJackSparrow schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:06:
Die oude modems kunnen geen VDSL2 aan neem ik aan dus die zijn zwaar gelimiteerd qua maximum snelheid. Daarom moest ik op een gegeven moment ook een Fritzbox hebben die wel VDSL2 had omdat ik anders mijn abonnementsnelheid niet kon halen.
Juist, maar niemand forceert je om over te stappen op VDSL(2) tenzij je zelf je provider belt dat je een sneller abonnement (of KPN Fon) wilt. KPN heeft tot nu toe volgehouden dat je qua router je situatie zo lang als je wilt op het oude kunt houden, ook al is dat apparaat al lang niet meer ondersteund of heeft het (in het geval van de SpeedTouch 780) veiligheidslekken.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Zit TV te kijken maar zie nog steeds een Telfort en XS4ALL reclames.

Dit blijf ik toch raar vinden.

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

polopolo150 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:58:

Die reclamezendtijd is al wat langer geleden ingekocht, dus wat moeten ze anders dan die reclame gewoon uitzenden :?

• krakendmodem
  • Nu online

Je kan ook nog bij beide providers bestellen.

KPN heeft de plannen om het om te gooien; dat is nu nog niet uitgevoerd.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

AlbertJP schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:39:
[...]

Juist, maar niemand forceert je om over te stappen op VDSL(2) tenzij je zelf je provider belt dat je een sneller abonnement (of KPN Fon) wilt. KPN heeft tot nu toe volgehouden dat je qua router je situatie zo lang als je wilt op het oude kunt houden, ook al is dat apparaat al lang niet meer ondersteund of heeft het (in het geval van de SpeedTouch 780) veiligheidslekken.
Over de jaren werden de snelheden van mijn abonnement steeds door XS4All verhoogd totdat die eerst boven het maximum van mijn Etech ADSL modem uitkwam, waardoor ik toen nog zelf een Zyxel ADSL2+ modem kocht, en later werd die snelheid tot boven het daarmee maximaal haalbare verhoogd en moest ik dus een VDSL2 modem hebben om mijn maximale abonnementssnelheid te halen. Toen kreeg ik mijn eerste Fritzbox (7360). :)

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-04 01:40

Juist voor steun in de rug mijn abonnement omgezet naar XS4ALL.

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:08
Heel toevallig medio november nog een discussie gehad met iemand die mij vroeg welke glasvezel provider de moeite waard was. Hij zat te denken tussen KPN en XS4ALL waarbij ik aangaf dat ik verwacht dat XS4ALL niet heel lang meer zou bestaan.

Reden? XS4ALL die voor een selecte groep mensen zo'n € 75,00 kost terwijl KPN met een gelijkwaardig abonnement eveneens zo'n € 69,87 kostte. De service en kwaliteit van XS4ALL voor een dermate klein prijsverschil vasthouden zou KPN niet lang toestaan, mede doordat in diezelfde periode ook weer was aangekondigd dat KPN flink wat zou gaan bezuinigen.

Zeg nu zelf, al die extra's die XS4ALL aanbied voor een select groep mensen voor een minimaal verschil (met daarop een SLA-vorm d.m.v.een 4G-simkaart in geval van bijv. storingen), Wil je nu eenmaal als grote B.V. niet aan vasthouden. Kijk je een beetje naar de waarde van al die extra's dan zou een XS4ALL abonnement minstens € 20,00 p/m duurder moeten zijn om die enorme onderscheid winstgevend te kunnen houden.

Al met al; nog geen 2 maanden later en mijn vermoeden wordt bevestigd.

Note; Prijzen even uitgaande van het Alles-in-1 Pro abonnement.

DarkForce wijzigde deze reactie 14-01-2019 08:02 (6%)

• -Willem-
AlbertJP schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:51:
[...]

Dat Fon gebeuren boeit me niet. Gebruik alleen WiFi thuis. De rest gaat gewoon via 4G.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Toeval of niet, maar vanmiddag colporteur KPN aan de deur. Heeft U interesse in glasvezel van KPN :)
Vriendelijk doch beleeft maar weer verder gestuurd.

• unezra

unezra

Orinoco schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:43:
Toeval of niet, maar vanmiddag colporteur KPN aan de deur. Heeft U interesse in glasvezel van KPN :)
Vriendelijk doch beleeft maar weer verder gestuurd.
Als hier een colporteur aan de deur komt om glas aan te bieden krijgt 'ie whisk(e)y van me en mag 'ie nog zelf kiezen ook. Hell Yeah! Ik ben best tevreden met Ziggo Zakelijk, maar symetrisch glas is tóch net wat fijner. (Moeten ze wel minimaal een /29 kunnen leveren en symetrisch 400/400 of beter.)

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

unezra schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:12:
[...]

Als hier een colporteur aan de deur komt om glas aan te bieden krijgt 'ie whisk(e)y van me en mag 'ie nog zelf kiezen ook. Hell Yeah! Ik ben best tevreden met Ziggo Zakelijk, maar symetrisch glas is tóch net wat fijner. (Moeten ze wel minimaal een /29 kunnen leveren en symetrisch 400/400 of beter.)
Ja, snap ik :)
Hier al glasvezel vanaf apr 2012 en al een aantal jaar 500/500, dus mij hoor je niet klagen.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Ik vind dit eigenlijk wel een logische en verstandige keuze van KPN. KPN is zelf ook een merk en nu zijn ze middels hun eigen XS4ALL dochter constant aan het communiceren dat hun dienstverlening niet optimaal is want ze hebben er nog een premium merk naast.

Ik denk dat KPN liever zelf premium wil zijn en de strijd met Vodafone/Ziggo op perceptie wil winnen. Dan moet je dus niet communiceren dat er in eigen huis al verbetering mogelijk is. Dan kun je beter, vergelijkbaar met vodafone Red, een premium lijn onder je eigen merk bieden.

• Jordi
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ondanks alle sentimenten waar ook ik mij grotendeels in kan vinden ben ik het met die stelling schoorvoetend eens, maar dan moet het wel daadwerkelijk een premium-lijn zijn (of eigenlijk: blijven). En dus niet, zoals ik met velen vrees, de hele santekraam in één klap terugbrengen tot KPN-middelmaat, die je op zoveel plekken kunt krijgen, om vervolgens anderhalve procent al dan niet denkbeeldige meerwaarde met een paar klodders aanmaakmarketingsaus eroverheen te draperen en het allemaal als premiumproduct, met daarbij passende KPN-meerprijs, in de markt te zetten.

Bestanden die je niet vertrouwt scan je hier.

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Jordi schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:40:
Ondanks alle sentimenten waar ook ik mij grotendeels in kan vinden ben ik het met die stelling schoorvoetend eens, maar dan moet het wel daadwerkelijk een premium-lijn zijn (of eigenlijk: blijven). En dus niet, zoals ik met velen vrees, de hele santekraam in één klap terugbrengen tot KPN-middelmaat, die je op zoveel plekken kunt krijgen, om vervolgens anderhalve procent al dan niet denkbeeldige meerwaarde met een paar klodders aanmaakmarketingsaus eroverheen te draperen en het allemaal als premiumproduct, met daarbij passende KPN-meerprijs, in de markt te zetten.
FTFY

KPN kennend, is dat inderdaad niet meer dan een paar klodders aanmaakmarketingsaus zonder enige, daadewerkelijk toegevoegde waarde. En ik verwacht dat de (dan ex-)XS4All klanten daar zonder problemen doorheen prikken en er stampij over gaan maken, maar dat hebben die PR-uilskuikens pas door nadat ze er herhaaldelijk mee om hun oren zijn geslagen.

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:12

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De naam XS4ALL of KPN boeit me niet zo, de hele specifieke technische diensten des te meer. Ik heb nu op mijn glasverbinding een vast IP adres, native IPv6, een PTR record op m'n WAN IP en volledig toegang tot alle poorten met mijn eigen modem en router. Ik vrees met grote vrezen dat dit gaat sneuvelen en de laatste landelijke particuliere ISP die dit aanbiedt gaat verdwijnen. En dat ik dan geforceerd word om een (veel duurder) klein-zakelijk abonnement aan te schaffen :/

Klik hier om mij een DM te sturen

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

ocf81

Totally Me!

DexterDee schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:10:
De naam XS4ALL of KPN boeit me niet zo, de hele specifieke technische diensten des te meer. Ik heb nu op mijn glasverbinding een vast IP adres, native IPv6, een PTR record op m'n WAN IP en volledig toegang tot alle poorten met mijn eigen modem en router. Ik vrees met grote vrezen dat dit gaat sneuvelen en de laatste landelijke particuliere ISP die dit aanbiedt gaat verdwijnen. En dat ik dan geforceerd word om een (veel duurder) klein-zakelijk abonnement aan te schaffen :/
Dit dus. En dan kost je dat met enige pech naast het extra geld ook nog eens extra tijd. (KvK/Belastingaangifte)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Jordi
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hoewel ik zelf aan al die aangifterij sowieso niet ontkom, is het inderdaad wel treurig dat je in dat scenario puur voor technische inhoudelijkheden een zakelijk abonnement moet nemen, waarvoor bij veel ISP's inderdaad daadwerkelijk een KvK-inschrijving vereist is. Al het gedoe dat daaruit voortkomt krijg je er gratis bij, net als hele regenwouden aan meuk door de brievenbus en eindeloze diarree uit diverse callcentres als je niet uit eigen beweging bij de KvK aangeeft dat je niet wilt dat je gegevens verkocht worden aan eenieder die er maar een knaak voor over heeft - de KvK zal het zelf niet vragen. Daarnaast is het heel leuk om te zeggen dat het administratief en financieel allemaal weinig voorstelt en je (bijna) geen aangiften hoeft te doen als je aannemelijk kunt maken dat je geen omzet draait, maar het is allemaal als-als-als, totdat je de pech hebt dat mijnheer Fiscus om wat voor reden dan ook anders beslist, terwijl je alleen maar een fatsoenlijke internetverbinding wilt hebben!

Het zal voor de meesten in de praktijk niet zo'n punt zijn, maar vergeet ook niet dat je met een zakelijke overeenkomst afstand doet van allerlei consumentenrechten en -wetten, want waar "eenvoudige" consumenten vaak beschermd worden door de wetgever, wordt van bedrijven veelal verwacht dat ze zelf zorgen dat ze goed geinformeerd zijn.

Bestanden die je niet vertrouwt scan je hier.

• unezra

unezra

ocf81 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:15:
[...]
Dit dus. En dan kost je dat met enige pech naast het extra geld ook nog eens extra tijd. (KvK/Belastingaangifte)
€50 eenmalig en 4x 5 minuten per jaar.
Veel meer is het niet. :)

(Ok, iets meer tijd omdat je bij de KvK moet vertellen wat je doet. De inschrijving kost wat meer tijd.)

• ocf81
  • Nu online

ocf81

Totally Me!

En je gewoon een vaste baan hebt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Rembert
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19-04 21:53
Van wie is de merknaam XS4All eigenlijk? Want er bestaat een XS4All BV - die is in handen van de KPN. En er is een Stichting XS4All. Die zit op hetzelfde adres als Internet4All. Als ik me de geschiedenis goed herinner was de stichting er eerder dan de BV. Zou de KPN alleen maar een gebruiksrecht hebben verkregen op de naam?

• unezra

unezra

ocf81 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:57:
En je gewoon een vaste baan hebt.
Op het moment dat je 'm aan vraagt, ja. :)
Maar dat is voor de meeste mensen het geval.

Het lijkt me heel raar dat als je zo'n ding hebt en je om wat voor reden dan ook een uitkering aan gaat vragen, je 'm op moet heffen. Zolang je maar aantoonbaar geen inkomsten vergaart, dáár gaat het om.

• Dennis-L
Rembert schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:36:
Van wie is de merknaam XS4All eigenlijk? Want er bestaat een XS4All BV - die is in handen van de KPN. En er is een Stichting XS4All. Die zit op hetzelfde adres als Internet4All. Als ik me de geschiedenis goed herinner was de stichting er eerder dan de BV. Zou de KPN alleen maar een gebruiksrecht hebben verkregen op de naam?
Het merk XS4All hoort bij XS4All B.V. en is dus van KPN

https://euipo.europa.eu/e...ails/trademarks/000326124

• ocf81
  • Nu online

ocf81

Totally Me!

Kanarie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:42:
[...]

Je kan als consument gewoon een Ziggo Zakelijk abbo afsluiten, heb ik zelf ook. Dat is toch voldoende om een IP blokje aan te schaffen bij Ziggo?
Blijkt dat ze hier strenger op zijn dan voorheen. Zonder KvK geen zakelijk is mij medegedeeld.

© ocf81 1981-infinity

• Echnon
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20-04 15:33
ocf81 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:47:
[...]

Blijkt dat ze hier strenger op zijn dan voorheen. Zonder KvK geen zakelijk is mij medegedeeld.
Nogal wiedes als XS4ALL wegvalt als enige alternatief. Geen enkele keuze meer voor de prosumers.

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Mocht je vve hebben doe je op die naam. En dan natuurlijk van jou eigen rekening betalen niet de vve ;).
Elke eigenaar is toch lid van de vve.

saharoen wijzigde deze reactie 23-01-2019 10:59 (15%)

• Ennas
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 20:01
Als jarenlange XS4All klant eens gekeken hoeveel XS4all nou duurder is dan KPN...
Wat neem ik af:
-Glasvezel internet
-Bellen
-Spotify
-Veiligheidspakket

XS4all is net zo duur of goedkoop als KPN. Voor die premium service betaal ik dus helemaal niets extra...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ennas schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:42:

XS4all is net zo duur of goedkoop als KPN.
Waarvan akte!

Hè, hè, eindelijk weer iemand die het door heeft. d:)b
Plus daarbij een aantal zaken die je als KPN klant nu (nog?) niet hebt en bij Xs4all wel.

Voornaamste verschillen:
FRITZ!Box versus Experia 'ding'. (in combinatie met b.v. een 1750E als Wifi Mesh ideaal)
iets directere routering richting AMS-ix
Fixed IPv4 en IPv6 adres(sen).

ehtweak wijzigde deze reactie 24-01-2019 14:51 (22%)

Mooie Plaatjes   

• ocf81
  • Nu online

ocf81

Totally Me!

@ehtweak Nu maar hopen dat het woordje nog niet een paar plaatsen naar rechts opschuift.

© ocf81 1981-infinity

• Mit-46
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Wat is nu een goed alternatief voor XS4all?

Ik heb geen speciale config thuis. Gewoon 100/100 met tv en ben er zeer tevreden over. De communicatie, support en apparatuur.

Ik heb een beetje rondgevraagd in mijn omgeving en er komt niet echt iets uit. Vele zijn ook gedoemd tot Ziggo omdat er geen glas ligt. Ik wil geen Ziggo om verschillende redenen.

Tweak lees ik veel positiefs over maar dat geldt niet voor de tv ondersteuning.

Internet van Tweak en misschien een andere tv provider dacht ik aan. Maar welke?

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

toro schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:27:
Overstappen op Ziggo is geen optie voor mij omdat dat een Amerikaans bedrijf is en geen Nederlands bedrijf en die tevens veel dichtbij verkeer omleid naar/via de VS.
Voor wat het waard is; ook dat is iets wat een ISP absoluut niet wilt, want peperduur. Je brengt het nu alsof ze het express doen, maar dat is dus niet zo. Zo had ik een poosje terug ooit ook een routing issue, gemeld bij Ziggo en een paar dagen later was het opgelost, terwijl ik niet eens bij Ziggo zit, maar iemand die naar mij wilde verbinden wel. ;)
Mit-46 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:14:

Ik heb geen speciale config thuis. Gewoon 100/100 met tv en ben er zeer tevreden over. De communicatie, support en apparatuur.

Ik heb een beetje rondgevraagd in mijn omgeving en er komt niet echt iets uit. Vele zijn ook gedoemd tot Ziggo omdat er geen glas ligt. Ik wil geen Ziggo om verschillende redenen.

Internet van Tweak en misschien een andere tv provider dacht ik aan. Maar welke?
Is afhankelijk van de regio waar je zit en wie de glasvezel aangelegd heeft. Als je Tweak kan doen, is dat zeker een goede optie! De TV ondersteuning gaan ze mee stoppen, geloof ik.

CH4OS wijzigde deze reactie 24-01-2019 21:26 (39%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• aljooge
unezra schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 06:43:
[...]

Op het moment dat je 'm aan vraagt, ja. :)
Maar dat is voor de meeste mensen het geval.

Het lijkt me heel raar dat als je zo'n ding hebt en je om wat voor reden dan ook een uitkering aan gaat vragen, je 'm op moet heffen. Zolang je maar aantoonbaar geen inkomsten vergaart, dáár gaat het om.
Je hebt een onderneming en dan vervalt het recht op een uitkering. Kan je misschien veiliger een stichting oprichten en ben je van dat risico verlost. Weet alleen niet of je met een stichting een zakelijk abonnement kan krijgen.

• unezra

unezra

aljooge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:26:
[...]
Je hebt een onderneming en dan vervalt het recht op een uitkering. Kan je misschien veiliger een stichting oprichten en ben je van dat risico verlost. Weet alleen niet of je met een stichting een zakelijk abonnement kan krijgen.
Ja, dat kun je. :)
(Dat is precies wat ik gedaan heb. Met dat verschil dat de stichting niet met dit doel is opgericht.)

Een stichting is een soort van een onderneming, alleen dan met wat speciale voorwaarden. (En voor veel bedrijven is een stichting een prachtige fiscale loophool. Zoals Stichting INGKA Foundation met een geschatte waarde van 28 miljard. - Wikipedia: Stichting INGKA Foundation)

Ik weet niet in hoeverre het UVW anders kijkt naar een stichting dan naar een slapende eenmanszaak. Het zou me niets verbazen als ze daar op dezelfde manier naar kijken omdat je uit beiden een salaris kunt halen.

Nadeel van een stichting oprichten: Het kost je heel wat meer geld dan die €50 van de KvK omdat je langs de notaris moet met statuten en al. Paar honderd € ben je rap kwijt.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar waarom zou je nu al weggaan?
Voorlopig is er nog niks concreet veranderd waar ik/jij last van hebben, toch?

En als het zover is, dan zijn er (hopelijk) mogelijk andere alternatieven.

Mooie Plaatjes   

• ocf81
  • Nu online

ocf81

Totally Me!

Kan je ook een vereniging hebben met één lid? Of gaat er dan iemand zeuren? Functies bij verenigingen zijn doorgaans onbezoldigd.

© ocf81 1981-infinity

• unezra

unezra

ocf81 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:08:
Kan je ook een vereniging hebben met één lid? Of gaat er dan iemand zeuren? Functies bij verenigingen zijn doorgaans onbezoldigd.
Functies bij stichtingen vaak ook. :)
Alleen het is niet verboden er salaris uit te halen.
https://nl.hellolaw.com/j...een-stichting-hoe-zit-dat

Bij een vereniging is dat niet anders:
https://www.verenigingen....nen-van-bestuursleden.htm#

Hét voordeel van een vereniging is dat je er niet voor naar de notaris hoeft. Alleen, ik weet niet of een partij als Ziggo een informele vereniging accepteert. Het kan zijn dat je ook daarvoor eerst langs de notaris moet. Ook moet je, wat ik kan vinden, tenminste met zijn 2en zijn:

https://www.notaris.nl/st.../een-vereniging-oprichten

• ocf81
  • Nu online

ocf81

Totally Me!

Ik heb zo het idee dat zolang er een KvK is, er niet gezeurd gaat worden door een Ziggo of Solcon. Er is dan namelijk gewoon een rechtspersoon waardoor je niet meer als consument wordt gezien. Grappige is dat dat voor een eenmanszaak gewoon voor een heel groot deel de consumentenwetten gelden.

ocf81 wijzigde deze reactie 24-01-2019 23:21 (50%)

© ocf81 1981-infinity

• Mit-46
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
ehtweak schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:07:
[...]

Maar waarom zou je nu al weggaan?
Voorlopig is er nog niks concreet veranderd waar ik/jij last van hebben, toch?

En als het zover is, dan zijn er (hopelijk) mogelijk andere alternatieven.
Nu zeker nog niet!

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:47
rhos schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:35:
Ik zie veel gepaniek over de komende verandering vanuit kpn.
Mensen die over gaan stappen en veel commentaar hebben. Ik snap ze allemaal maar is het niet beter gewoon rustig af te wachten wat officieel de plannen zijn. Het is nu alleen maar gissen. Kpn gaat je laten gaan hoor als de plannen je niet aanstaan. Dit is in het verleden bij contract en prijswijzigingen ook gewoon gebeurd.

Wie weet neemt kpn de behoeftes van klanten met vaste ip adressen (in mijn kpn tijd heb ik nooit 1 anderder ip ades gehad dus best vast) over en is dit als optie te kiezen.

Dus wacht gewoon eens af en speculeer niet zoveel. Heeft niemand wat aan.
Ik wil geen KPN!
Ikzit nu bij Telfort en dit nieuws is genoeg reden om over te stappen op xs4all nu het nog kan.

Bij Telfort zegt men ook: “we gaan samen verder” en “wacht gewoon af” en “er komt een alternatief bij KPN voor Telfort klanten”.

Hoe dan?! Ik heb nu eigenlijk KPN voor 22,50 goedkoper per maand incl. Mobiel. Ik heb KPN TV, ik heb KPN modems (die ik al aardig zat ben) ik heb KPN snelheden. Iedereen die logisch nadenkt, snapt dat ze niet voor deze prijzen gaan leveren.

Als KPN ooit een goed modem als xs4all had willen leveren, hadden ze dat al lang en breed als optie in de markt gezet. Lees alle WiFi problemen op internet eens door bij KPN...
Het boeit KPN niets.

Telfort loopt als makke lammetjes met KPN mee en dat irriteert mij. Daarom stap ik over op xs4all, nu het nog kan. Ik sta achter de acties die zij voeren hiervoor. Strijdend ten onder gaan! Daar houd ik van!

Daarnaast hoop ik dat het een signaal afgeeft.
Ik doe niet mee aan de makkelijke weg!
ocf81 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:51:
@rhos Je heb inderdaad gelijk, het is afwachten waar KPN mee gaat komen. Maar KPN heeft de boel al eerder bedonderd in de zin dat ze dingen beloven die dan maar heel magertjes worden uitgevoerd, dus het vooruitzicht is niet zo positief.
Mijn aversie tegen KPN begon met de overname van reggefiber en het stilleggen van glasvezel uitrol. Klantonvriendelijkste en domste wat ik ooit heb gehoord!

Youtube: DashcamNL

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-04 01:40
Dat is er (nog) niet. De omwenteling gaat minimaal 1 jaar duren dus voorlopig gebeurt er niets. Ik volg het XS4ALL actiecomité en kijk wat daar uit voort komt.

https://xs4allmoetblijven.nl/

Ynnoz wijzigde deze reactie 26-01-2019 22:18 (8%)

• cruncher
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:38

cruncher

wanna crunch someone?

Tweak dsl is dat een optie?
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:12:
[...]

Wat kan ze gebeuren? Er is geen alternatief, je kan als klant nergens heen. Er zijn voor zover ik weet geen providers in Nederland die vergelijkbaar zijn met XS4All. Overstappen naar Ziggo is geen alternatief, daar schiet je niks mee op, je raakt alleen de snelheid van glasvezel kwijt.

Wie o wie kent er een goed alternatief?
Moeten we misschien een soort inkoopsactie opzetten voor voormalige XS4All klanten om collectief een deal te maken met een provider waar wij als nerds wel gelukkig van worden?

can you read my mind?

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23-04 20:15
Ik vind het trouwens erg vreemd dat KPN het merk Solcon wel handhaaft. Wat zou daar de reden voor zijn?

• krakendmodem
  • Nu online
dfrenner schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:44:
[...]

Ik wil geen KPN!
Ikzit nu bij Telfort en dit nieuws is genoeg reden om over te stappen op xs4all nu het nog kan.

Bij Telfort zegt men ook: “we gaan samen verder” en “wacht gewoon af” en “er komt een alternatief bij KPN voor Telfort klanten”.

Hoe dan?! Ik heb nu eigenlijk KPN voor 22,50 goedkoper per maand incl. Mobiel. Ik heb KPN TV, ik heb KPN modems (die ik al aardig zat ben) ik heb KPN snelheden. Iedereen die logisch nadenkt, snapt dat ze niet voor deze prijzen gaan leveren.

Als KPN ooit een goed modem als xs4all had willen leveren, hadden ze dat al lang en breed als optie in de markt gezet. Lees alle WiFi problemen op internet eens door bij KPN...
Het boeit KPN niets.

Telfort loopt als makke lammetjes met KPN mee en dat irriteert mij. Daarom stap ik over op xs4all, nu het nog kan. Ik sta achter de acties die zij voeren hiervoor. Strijdend ten onder gaan! Daar houd ik van!

Daarnaast hoop ik dat het een signaal afgeeft.
Ik doe niet mee aan de makkelijke weg!

[...]

Mijn aversie tegen KPN begon met de overname van reggefiber en het stilleggen van glasvezel uitrol. Klantonvriendelijkste en domste wat ik ooit heb gehoord!
Licht ik het verhaal ook even van een andere kant toe.

De klanten die nooit problemen hebben met WiFi bij KPN, heb je die ook al gevonden? Die hoor je niet, want alleen de klanten die klagen lees je op internet.

Er zijn inderdaad een handjevol mensen die problemen hebben met de WiFi. Maar die heb je bij Ziggo net zo goed. KPN heeft daar tegenwoordig ook een online WiFi tuner voor, en je krijgt een gratis Access Point (die nog goed werkt ook) als je modem inderdaad niet toereikend is. Dus dat KPN niks doet is onzin. Als je belt dat je WiFi niet goed werkt gaan ze je heus wel helpen.

De glasvezelplannen van KPN was ik destijds ook niet blij mee. Maar in economisch opzicht was het wel logisch van KPN. Het probleem is dat KPN bij het aanleggen van nieuwe netwerken meteen de concurrentie zoals Tele2 en T-Mobile toegang moet geven tot dat netwerk. KPN vindt dit maar niets. Zij dragen de kosten voor aanleg en onderhoud van dat netwerk, terwijl een concurrent voor een fractie van de prijs van dat netwerk gebruik kan gaan maken. Logisch dat KPN dan geen glas wil uitrollen, ze verdienen het niet snel genoeg terug.

De ACM houdt hier toezicht op en bepaalt de regels. Maar diezelfde regels van het ACM zorgen ervoor de KPN weinig zin heeft om te investeren. Reggefiber draaide al vette verliezen met de aanleg van glasvezel, het kon toen al niet uit. En na de komst van Vectoring VDSL kunnen we het echt wel weer een aantal jaar uitzingen. Lullig voor de 5% die daadwerkelijk "snel" internet wil. Maar KPN kijkt naar het gemiddelde en niet naar een Tweaker die continue 500Mbit wil hebben.

Ik neem het heus niet op voor KPN, maar bekijk het verhaal ook van een andere kant.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wellicht een idee/tip voor diegenen die daar de tools/zin voor/in hebben:

Op dit moment is de routering van Xs4all (en Telfort) klanten richting de AMS-ix anders/korter/beter(?) dan die van KPN klanten.

Zijn er mensen die wellicht continue ping(plotter)s en/of andere houdt-mijn-verbinding-in-de-gaten-tools actief hebben en die kunnen monitoren of er de komende tijd al daadwerkelijk iets gaat veranderen in de transport infrastructuur van KPN?

M.a.w. is een (mogelijke) wijziging van de transportstreams een daadwerkelijk voorbode van het gelijktrekken van de achterliggende infrastructuur?
En/of heeft dat merkbare consequenties?

Mooie Plaatjes   

• dfrenner
ehtweak schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:42:
Wellicht een idee/tip voor diegenen die daar de tools/zin voor/in hebben:

Op dit moment is de routering van Xs4all (en Telfort) klanten richting de AMS-ix anders/korter/beter(?) dan die van KPN klanten.

Zijn er mensen die wellicht continue ping(plotter)s en/of andere houdt-mijn-verbinding-in-de-gaten-tools actief hebben en die kunnen monitoren of er de komende tijd al daadwerkelijk iets gaat veranderen in de transport infrastructuur van KPN?

M.a.w. is een (mogelijke) wijziging van de transportstreams een daadwerkelijk voorbode van het gelijktrekken van de achterliggende infrastructuur?
En/of heeft dat merkbare consequenties?
Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar sinds 3 januari is onze telfort verbinding een stuk slechter geworden dan vroeger.

Sinds 2015 werkt onze verbinding probleemloos.

Vanaf 3 januari, wegvallende verbindingen.

Nu hangt het derde V8 modem, maar daar lijkt het probleem niet in te zitten. Ook het glas kastje is reeds aangepast, nog steeds wegvallende verbindingen, TV etc.
Voor 3 januari, nog nooit last van gehad.

Nieuwe tv kastjes ontvangen, nieuwe modems en nieuwe glasvezel kastjes... Allemaal niet de oplossing...

• dfrenner
krakendmodem schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Licht ik het verhaal ook even van een andere kant toe.

De klanten die nooit problemen hebben met WiFi bij KPN, heb je die ook al gevonden? Die hoor je niet, want alleen de klanten die klagen lees je op internet.

Er zijn inderdaad een handjevol mensen die problemen hebben met de WiFi. Maar die heb je bij Ziggo net zo goed. KPN heeft daar tegenwoordig ook een online WiFi tuner voor, en je krijgt een gratis Access Point (die nog goed werkt ook) als je modem inderdaad niet toereikend is. Dus dat KPN niks doet is onzin. Als je belt dat je WiFi niet goed werkt gaan ze je heus wel helpen.

De glasvezelplannen van KPN was ik destijds ook niet blij mee. Maar in economisch opzicht was het wel logisch van KPN. Het probleem is dat KPN bij het aanleggen van nieuwe netwerken meteen de concurrentie zoals Tele2 en T-Mobile toegang moet geven tot dat netwerk. KPN vindt dit maar niets. Zij dragen de kosten voor aanleg en onderhoud van dat netwerk, terwijl een concurrent voor een fractie van de prijs van dat netwerk gebruik kan gaan maken. Logisch dat KPN dan geen glas wil uitrollen, ze verdienen het niet snel genoeg terug.

De ACM houdt hier toezicht op en bepaalt de regels. Maar diezelfde regels van het ACM zorgen ervoor de KPN weinig zin heeft om te investeren. Reggefiber draaide al vette verliezen met de aanleg van glasvezel, het kon toen al niet uit. En na de komst van Vectoring VDSL kunnen we het echt wel weer een aantal jaar uitzingen. Lullig voor de 5% die daadwerkelijk "snel" internet wil. Maar KPN kijkt naar het gemiddelde en niet naar een Tweaker die continue 500Mbit wil hebben.

Ik neem het heus niet op voor KPN, maar bekijk het verhaal ook van een andere kant.
Feit blijft dat zowel Telfort als KPN 0,0 met de klant meedenken als het gaat om modems Bij Telfort hebben ze een "groen beleid", waardoor iedere bestaande klant een V8 modem krijgt en geen V10. Ondanks dat mensen naar een 100/100 abbo overstappen, of de monteur aangeeft dat hij een v10 gaat bestellen. Het boeit ze allemaal niets dat de V8 maar 40 mbit ver komt en geen 5GHz band heeft.

KPN wil klanten niet downgraden naar een V10, er komt ooit een firmware upgrade voor de V10a, wederom een dikke middelvinger naar de klant!

Ik ken echt niemand die tevreden is met de V8. Mensen hebben er of een eigen router achter zitten, of ze hebben ermee leren leven...

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

dfrenner schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:25:
[...]
Ik ken echt niemand die tevreden is met de V8. Mensen hebben er of een eigen router achter zitten, of ze hebben ermee leren leven...
Ik heb ermee leren leven, op zich gaat het wel, maar de Zyxel was beter. Daarnaast heb ik tegenwoordig een AP op de bovenste verdieping zodat daar het internet ook goed werkt. Sterker, die werkt zo goed, dat ik erover denk er beneden ook één te installeren en de wifi-functionaliteit van de V8 uit te zetten. De router-functionaliteit van de V8 is wel voldoende.

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

Dan ben ik wel eens benieuwd naar de redenen waarom je geen Ziggo zou willen.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True