Merknaam Xs4all gaan verdwijnen (en Telfort,hi enzv)

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Peatsmoke schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Dan ben ik wel eens benieuwd naar de redenen waarom je geen Ziggo zou willen.
Heb je even? 😅
- klantenservice (ja velen malen erger dan KPN)
- geen glasvezel
- bagger modems en kastjes
- veel extra betalen als je op 2 tv’s wil opnemen en terugkijken in de cloud.
- duur
- in het verleden werden ze onredelijk bij aanhoudende problemen

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Freee!! schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:42:
[...]

Ik heb ermee leren leven, op zich gaat het wel, maar de Zyxel was beter. Daarnaast heb ik tegenwoordig een AP op de bovenste verdieping zodat daar het internet ook goed werkt. Sterker, die werkt zo goed, dat ik erover denk er beneden ook één te installeren en de wifi-functionaliteit van de V8 uit te zetten. De router-functionaliteit van de V8 is wel voldoende.
Ik was juist al een beetje bezig al het sluipverbruik te elimineren.

Ik vond de extra kastjes tussen glas en modem al zonde van de stroom. Heel de meterkast hangt al vol en dan komen er ook nog aparte acccesspoints bij... Liever niet.

Ik stap nu nog even over op xs4all, nu het nog kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:31
dfrenner schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:25:
[...]

Feit blijft dat zowel Telfort als KPN 0,0 met de klant meedenken als het gaat om modems Bij Telfort hebben ze een "groen beleid", waardoor iedere bestaande klant een V8 modem krijgt en geen V10. Ondanks dat mensen naar een 100/100 abbo overstappen, of de monteur aangeeft dat hij een v10 gaat bestellen. Het boeit ze allemaal niets dat de V8 maar 40 mbit ver komt en geen 5GHz band heeft.

KPN wil klanten niet downgraden naar een V10, er komt ooit een firmware upgrade voor de V10a, wederom een dikke middelvinger naar de klant!

Ik ken echt niemand die tevreden is met de V8. Mensen hebben er of een eigen router achter zitten, of ze hebben ermee leren leven...
Hier kan ik me wel deels in vinden. Maar, om een aanbieder Telfort die de naam heeft als budgetprovider. Tele2, Youfone, Online doen allemaal exact hetzelfde. Ik kreeg als vervanger bij Tele2 ook een ADSL modem (het was een ADSL lijn). Terwijl nieuwe klanten een V10 kregen, wat voor lijn je ook krijgt.

WiFi is sowieso kut, providers kunnen daar weinig aan aanpassen als er ook andere dingen in de omgeving aan mee kunnen spelen. Die redenen gebruiken ze ook maar al te graag. Als er met een kabel gewerkt wordt, dan is de V8 in Telforts opzicht ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
dfrenner schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:26:
[...]

Heb je even? 😅
- klantenservice (ja velen malen erger dan KPN)
Vertel, wanneer heb je de laatste keer contact gehad, of heb je dat van horen zeggen? De ervaring die ik met de klantenservice heb, was prima, maar goed ik heb ze de laatste 5 jaar ook maar drie keer nodig gehad en binnen 5 minuten was duidelijk dat het probleem niet hier lag en stuurden ze een monteur.
- geen glasvezel
Daarvoor moet de infrastructuur er ook zijn, dat heeft dus 0,0 met Ziggo te maken.
- bagger modems en kastjes
Je kunt zelf een andere router gebruiken en voor een kastje ga ik naar een woonwinkel.
- veel extra betalen als je op 2 tv’s wil opnemen en terugkijken in de cloud.
Dat is bij meerdere providers het geval.
- duur
Dat is een relatief begrip. XS4ALL is was ook duur.
- in het verleden werden ze onredelijk bij aanhoudende problemen
Je krijgt wat je geeft en "in het verleden" is lekker vaag. Die ervaring heb ik sinds 1997 niet gehad. Binnen 5 minuten heb ik het telkens voor elkaar gekregen om een monteur te krijgen die de boel (gratis) oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:29
Peatsmoke schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:56:
[...]

Ik denk dat dit precies de reden is van het verdwijnen van al die merken. alle andere providers zijn hard in prijs omhoog gegaan en gelijk getrokken, zelfs Youfone. (Boven 30 euro per maand). Is het zo niet makkelijker om de prijzen nog beter op elkaar af te stemmen? Dus alle ISPs duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

dfrenner schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:28:
[...]
Ik was juist al een beetje bezig al het sluipverbruik te elimineren.

Ik vond de extra kastjes tussen glas en modem al zonde van de stroom.
Goed puntje.
Heel de meterkast hangt al vol en dan komen er ook nog aparte acccesspoints bij... Liever niet.
Vanaf het modem de muur in, bedraad naar het AP. En de PoE-injector ligt ergens in een hoekje (niet in de meterkast) verstopt, moest toch nog een stuk ethernetkabel aanleggen tussen de meterkast en de kabel van de vorige bewoner, die ik meteen even ingekort heb (vijf meter kluwen aan de ene kant, zes aan de andere).
Ik stap nu nog even over op xs4all, nu het nog kan!
Die centen heb ik er even niet voor over.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52
Zojuist onderstaande e-mail ontvangen van het actie comité "xs4all moet blijven":

Beste sympathisant van XS4ALL,

Afgelopen week hebben we zoals je wellicht in de media hebt gezien een gesprek gehad met KPN. KPN bleek daarbij niet bereid het besluit om XS4ALL te behouden te herzien. Ze weigerden tevens een zeer aanlokkelijke zakelijke propositie die wij aandroegen te onderzoeken. Ook sloegen ze onze uitnodiging af om morgen (maandag) naar Waag te komen, om daar bij de start van de campagne tekst en uitleg te geven en met klanten in gesprek te gaan over het belang en de toekomst van XS4ALL.

Nou. Dan niet.

Dan bedenken we zélf hoe we XS4ALL en alles waar het voor staat een nieuwe toekomst bieden. Dus lees even mee met het laatste nieuws en kijk hoe je kunt helpen:

Petitie al bijna 47.000 keer ondertekend: op naar de 50.000.
De petitie die KPN oproept om XS4ALL te behouden is inmiddels al bijna 47.000 keer ondertekend. Roep aub mensen waarvan je weet dat die ook XS4ALL-klant zijn (denk even aan mensen met een @xs4all.nl adres uit je vrienden- en kennissenkring) op om de petitie ook te tekenen, op https://xs4allmoetblijven.petities.nl. Hoe meer het er worden, hoe groter de druk op KPN.

Officiële start campagne 28 januari wordt live gestreamd!
Morgen, op maandag 28 januari om 20:00 uur wordt de campagne 'XS4ALL moet blijven' officieel gelanceerd. Dit gebeurt in de vorm van een openbare bijeenkomst over de toekomst van XS4ALL in Waag (in Amsterdam). Hier spreken onder andere Michiel Buitelaar (voormalig directeur consumenten van KPN), Brenno de Winter (publicist en beveiligingsexpert), Susanne van Nierop (hoofdredacteur Adformatie), Sjoera Nas (oud-woordvoerder XS4ALL) en Marleen Stikker (directeur Waag). De zaal is uitverkocht, maar vanwege de overweldigende belangstelling wordt de bijeenkomst ook live gestreamd, tussen 20:00-22:00 uur. Vanaf maandag om 17:00 uur zal informatie hierover beschikbaar zijn op https://xs4allmoetblijven.nl.

Ook wordt in Waag een extra ruimte ingericht waar mensen -via een scherm- mee kunnen kijken in de hoofdzaal. Daar kun je je eventueel nog voor aanmelden op https://waag.org/nl/event/de-toekomst-van-xs4all. 'XS4ALL moet blijven' t-shirts zullen in beperkte oplage beschikbaar zijn in Waag, later komen deze ook op de site (vraag aub niet wanneer: het is work in progress, geduld aub).

Oproep: stap nog NIET op als klant bij XS4ALL
We hebben de afgelopen dagen 1180 (!) mails gekregen van klanten die aan het comité vragen waar ze naar over kunnen stappen, nu KPN niet thuis geeft. Wij adviseren je nog NIET te vertrekken bij XS4ALL. We zorgen voor een oplossing. Hoe dan ook, met of zonder KPN.

Actiecomité maandag van 11:00-12:00 uur te gast bij BNR
We zijn morgen van 11:00-12:00 uur te gast bij 'Ask Me Anything' op BNR. Op https://www.bnr.nl/podcast/ask-me-anything kun je vinden hoe je tijdens de uitzending vragen aan ons kunt stellen. Doe mee dus!

Overigens: een gigantische waslijst aan berichtgeving in de media is inmiddels te vinden op https://xs4allmoetblijven.nl/in-de-media/. Zoek de easter egg... ;)

FAQ online
Sommige vragen komen zo vaak bij ons binnen, dat we er een Frequently Asked Questions (FAQ) voor hebben gemaakt. Denk daarbij aan vragen als: 'Maakt XS4ALL winst of verlies?' De FAQ is te vinden op https://xs4allmoetblijven.nl/faq.

Oproep: kom in actie!
De belangrijkste functie op de de vorige week gelanceerde website www.xs4allmoetblijven.nl is een oproep om in actie te komen, als je ook wilt dat XS4ALL moet blijven. Onder het kopje 'Kom in actie' staan alle mogelijkheden hiertoe, zoals het mailen naar infodesk@kpn.com, werkelijk het enige adres waarmee KPN nog bereikt kan worden door klanten (maar wat nergens online te vinden is).

Verspreid aub ook het nieuws dat op onze social media accounts wordt geplaatst:
www.facebook.com/xs4allblijft
www.twitter.com/xs4allblijft
www.instagram.com/xs4all_blijft

Dank voor de donaties
Er is inmiddels al meer dan 2.500 euro gedoneerd voor actiemiddelen. Waanzinnig!! Op https://xs4allmoetblijven.nl/kom-in-actie#doeeendonatie kun je zien wie er gedoneerd hebben en hoe je eventueel zelf kunt doneren (geld wat eventueel over blijft gaat naar Bits of Freedom).

Heb je nog vragen? Mail ze dan naar comite@xs4allmoetblijven.nl.

Hartelijke groet, namens het comité,

Kirsten Verdel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:03
segil schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:41:
Zojuist onderstaande e-mail ontvangen van het actie comité "xs4all moet blijven":

Beste sympathisant van XS4ALL,

Afgelopen week hebben we zoals je wellicht in de media hebt gezien een gesprek gehad met KPN. KPN bleek daarbij niet bereid het besluit om XS4ALL te behouden te herzien. Ze weigerden tevens een zeer aanlokkelijke zakelijke propositie die wij aandroegen te onderzoeken. Ook sloegen ze onze uitnodiging af om morgen (maandag) naar Waag te komen, om daar bij de start van de campagne tekst en uitleg te geven en met klanten in gesprek te gaan over het belang en de toekomst van XS4ALL.

Nou. Dan niet.

Dan bedenken we zélf hoe we XS4ALL en alles waar het voor staat een nieuwe toekomst bieden. Dus lees even mee met het laatste nieuws en kijk hoe je kunt helpen:

Petitie al bijna 47.000 keer ondertekend: op naar de 50.000.
De petitie die KPN oproept om XS4ALL te behouden is inmiddels al bijna 47.000 keer ondertekend. Roep aub mensen waarvan je weet dat die ook XS4ALL-klant zijn (denk even aan mensen met een @xs4all.nl adres uit je vrienden- en kennissenkring) op om de petitie ook te tekenen, op https://xs4allmoetblijven.petities.nl. Hoe meer het er worden, hoe groter de druk op KPN.

Officiële start campagne 28 januari wordt live gestreamd!
Morgen, op maandag 28 januari om 20:00 uur wordt de campagne 'XS4ALL moet blijven' officieel gelanceerd. Dit gebeurt in de vorm van een openbare bijeenkomst over de toekomst van XS4ALL in Waag (in Amsterdam). Hier spreken onder andere Michiel Buitelaar (voormalig directeur consumenten van KPN), Brenno de Winter (publicist en beveiligingsexpert), Susanne van Nierop (hoofdredacteur Adformatie), Sjoera Nas (oud-woordvoerder XS4ALL) en Marleen Stikker (directeur Waag). De zaal is uitverkocht, maar vanwege de overweldigende belangstelling wordt de bijeenkomst ook live gestreamd, tussen 20:00-22:00 uur. Vanaf maandag om 17:00 uur zal informatie hierover beschikbaar zijn op https://xs4allmoetblijven.nl.

Ook wordt in Waag een extra ruimte ingericht waar mensen -via een scherm- mee kunnen kijken in de hoofdzaal. Daar kun je je eventueel nog voor aanmelden op https://waag.org/nl/event/de-toekomst-van-xs4all. 'XS4ALL moet blijven' t-shirts zullen in beperkte oplage beschikbaar zijn in Waag, later komen deze ook op de site (vraag aub niet wanneer: het is work in progress, geduld aub).

Oproep: stap nog NIET op als klant bij XS4ALL
We hebben de afgelopen dagen 1180 (!) mails gekregen van klanten die aan het comité vragen waar ze naar over kunnen stappen, nu KPN niet thuis geeft. Wij adviseren je nog NIET te vertrekken bij XS4ALL. We zorgen voor een oplossing. Hoe dan ook, met of zonder KPN.

Actiecomité maandag van 11:00-12:00 uur te gast bij BNR
We zijn morgen van 11:00-12:00 uur te gast bij 'Ask Me Anything' op BNR. Op https://www.bnr.nl/podcast/ask-me-anything kun je vinden hoe je tijdens de uitzending vragen aan ons kunt stellen. Doe mee dus!

Overigens: een gigantische waslijst aan berichtgeving in de media is inmiddels te vinden op https://xs4allmoetblijven.nl/in-de-media/. Zoek de easter egg... ;)

FAQ online
Sommige vragen komen zo vaak bij ons binnen, dat we er een Frequently Asked Questions (FAQ) voor hebben gemaakt. Denk daarbij aan vragen als: 'Maakt XS4ALL winst of verlies?' De FAQ is te vinden op https://xs4allmoetblijven.nl/faq.

Oproep: kom in actie!
De belangrijkste functie op de de vorige week gelanceerde website www.xs4allmoetblijven.nl is een oproep om in actie te komen, als je ook wilt dat XS4ALL moet blijven. Onder het kopje 'Kom in actie' staan alle mogelijkheden hiertoe, zoals het mailen naar infodesk@kpn.com, werkelijk het enige adres waarmee KPN nog bereikt kan worden door klanten (maar wat nergens online te vinden is).

Verspreid aub ook het nieuws dat op onze social media accounts wordt geplaatst:
www.facebook.com/xs4allblijft
www.twitter.com/xs4allblijft
www.instagram.com/xs4all_blijft

Dank voor de donaties
Er is inmiddels al meer dan 2.500 euro gedoneerd voor actiemiddelen. Waanzinnig!! Op https://xs4allmoetblijven.nl/kom-in-actie#doeeendonatie kun je zien wie er gedoneerd hebben en hoe je eventueel zelf kunt doneren (geld wat eventueel over blijft gaat naar Bits of Freedom).

Heb je nog vragen? Mail ze dan naar comite@xs4allmoetblijven.nl.

Hartelijke groet, namens het comité,

Kirsten Verdel
*knip*. Dit voegt echt niks toe.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 28-01-2019 08:42 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Van het XS4ALL comité:

"Oproep: stap nog NIET op als klant bij XS4ALL
We hebben de afgelopen dagen 1180 (!) mails gekregen van klanten die aan het comité vragen waar ze naar over kunnen stappen, nu KPN niet thuis geeft. Wij adviseren je nog NIET te vertrekken bij XS4ALL. We zorgen voor een oplossing. Hoe dan ook, met of zonder KPN."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
[...]

Vertel, wanneer heb je de laatste keer contact gehad, of heb je dat van horen zeggen? De ervaring die ik met de klantenservice heb, was prima, maar goed ik heb ze de laatste 5 jaar ook maar drie keer nodig gehad en binnen 5 minuten was duidelijk dat het probleem niet hier lag en stuurden ze een monteur.

[...]

Daarvoor moet de infrastructuur er ook zijn, dat heeft dus 0,0 met Ziggo te maken.

[...]

Je kunt zelf een andere router gebruiken en voor een kastje ga ik naar een woonwinkel.

[...]

[...]

[...]

Je krijgt wat je geeft en "in het verleden" is lekker vaag. Die ervaring heb ik sinds 1997 niet gehad. Binnen 5 minuten heb ik het telkens voor elkaar gekregen om een monteur te krijgen die de boel (gratis) oploste.
Voordat ik in 2015 overstapte op Telfort.
Dat was ook direct de reden dat in coax uit heel mijn huis heb verwijderd, ik ga nooit meer terug naar Ziggo!

Op een gegeven moment weten ze het niet meer bij problemen en vallen ze terug op absurde voorwaarden.

TV was bij ons een probleem, veel storingen. Na veel gebel en een monteur wisten ze het niet meer en blijkbaar staat ergens in de voorwaarden dat de maximale afstand tussen modem en tv, 5 meter is...

Tja bij ons komt het binnen in de meterkast, dus gaat het het plafond in. 2,6 meter omhoog en uiteindelijk in de woonkamer weer 2,6 meter omlaag. Dan zit je al boven de 5 meter en dus was het jammer maar helaas.
Moest ik maar in de gang tv gaan kijken... Stond nu eenmaal in de voorwaarden 5 meter zei men...

Ik bedoel het tv kastje uiteraard...

Ik heb een erg mooi aanbod van xs4all, eerste jaar gemiddeld 51,125 euro per maand... zelfde prijs als nu Telfort...

Ik wil gewoon glasvezel, stabielere lijn, hoge upload (handig met een Nas en clouddiensten) en gewoon de toekomst. Geen halfbakken versterkers tussen je signaal moeten plaatsen.

Coax zou hetzelfde aanvoelen als je vanaf een Tesla weer in een VW Golfje moet stappen. Prima voor veel mensen, maar ik wil er niet dood in gevonden worden 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:40
Jordi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:57:
eigen infrastructuur en technische invulling w.b. eindgebruikers,
En dan heb je het nog niet over de maatschappelijke betrokkenheid die XS4All door de jaren heen keer op keer heeft getoond en dat is een punt waarop ik absoluut geen vertrouwen heb in KPN.

Ik ben heel benieuwd waar die actiegroep mee aankomt morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Eens, al wil ik daar wel de kanttekening bij plaatsen dat die betrokkenheid in de loop der tijd wel steeds verder aan banden is gelegd door KPN. Hoewel ik vind dat je meestal voorzichtig moet zijn met voorspellingen, rechtvaardigt nu precies dat punt je wantrouwen richting KPN hier wel, naar mijn idee.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
anboni schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:29:
[...]

En dan heb je het nog niet over de maatschappelijke betrokkenheid die XS4All door de jaren heen keer op keer heeft getoond en dat is een punt waarop ik absoluut geen vertrouwen heb in KPN.

Ik ben heel benieuwd waar die actiegroep mee aankomt morgen.
Als KPN bereid is de merknaam te verkopen, zou ik me nog kunnen voorstellen dat men weer op eigen benen verder wil gaan.
Het is een nobel streven en van een rebels clubje (wat XS vroeger ooit was) mag je ook wel verwachten dat ze niet zonder slag of stoot opgeven, maar met het huidig klantenbestand en eisen waaraan providers moeten voldoen worden zie ik het somber in. Je hoeft echter geen econoom te zijn om te weten dat dit een vrijwel kansloze missie gaat worden of dat de abonnementsgelden zo hoog worden (ervan uitgaande dat dezelfde diensten geleverd zullen blijven) dat nog minder mensen bereid zijn om klant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

dolopfriet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 06:16:
Ik vind het trouwens erg vreemd dat KPN het merk Solcon wel handhaaft. Wat zou daar de reden voor zijn?
Ik denk dat de reden heel eenvoudig is:
De Solcon doelgroep is groter dan de XS4ALL doelgroep.

Solcon is van oudsher een op Christelijke leest geschoeide organisatie en hebben altijd nogal hun best gedaan dat dusdanig de communiceren dat ze denk ik een flinke klantenbestand hebben onder personen en bedrijven die zichzelf vereenzelvigen met Christelijke normen en waarden.

Het was niet heel lang geleden dat ook op hun website min of meer stond dat als je er wilde werken, je zelf Christelijk moest zijn. Dat is inmiddels weg, maar het stond er in niet al te verhullende woorden écht.

Zij zijn begonnen met Filternet, speciaal voor de Christelijke doelgroep.

Ah, het staat er nog steeds trouwens:

https://www.solcon.nl/tien-principes/
1. Vertrouwen brengt ons verder.

Vertrouwen in God, in onze organisatie, in het leven en in elkaar. Want vertrouwen maakt ons vrij van zorgen.
Dát is dus de reden waarom ze denk ik Solcon niet los laten. Die groep is gok ik veel groter dan de groep die werkelijk belang hecht aan de historie van XS4ALL.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb een aantal reacties verwijderd. Op de man spelen en trollen is zoals overal op het forum niet toegestaan.

Heb je niks zinnigs toe te voegen aan de discussie, laat je berichten dan gewoon achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Okee de mail is eruit gegaan gisteren, ik stap over op XS4all!
Ik sta absoluut niet achter de standpunten van Telfort waar ik nu zit, als makke lammetjes gezellig, samen mee naar KPN.

Ik mis daar de weerstand die XS4ALL wel uitdraagt!
Ik gun dus XS4ALL mijn geld harder dan Telfort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dfrenner schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:32:
Ik gun dus XS4ALL mijn geld harder dan Telfort!
Je weet dat al dat geld gewoon bij KPN op de rekening komt, hè?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
unezra schreef op maandag 28 januari 2019 @ 07:07:
[...]
Zij zijn begonnen met Filternet, speciaal voor de Christelijke doelgroep.

Ah, het staat er nog steeds trouwens:

https://www.solcon.nl/tien-principes/
[...]
Dát is dus de reden waarom ze denk ik Solcon niet los laten. Die groep is gok ik veel groter dan de groep die werkelijk belang hecht aan de historie van XS4ALL.
goed opgemerkt!
Solcon is vanuit technisch perspectief een XS4ALL alternatief omdat ze op dat vlak een goed product verkopen (wél volwaardige IPv6 itt Tweak) maar dit is een goed aspect om mee te nemen bij het overwegen van een andere ISP.

offtopic:
Filternet schijnt trouwens zoveel sites te blokkeren dat je zelfs als overtuigde Christen bij je werk als accountant tegen echte problemen aanloopt waardoor je jouw werk niet kan uitvoeren en daardoor het filter uit moet zetten :X

[ Voor 14% gewijzigd door ANdrode op 28-01-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
rens-br schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:40:
Je weet dat al dat geld gewoon bij KPN op de rekening komt, hè?
Ze roamen de winst af ja...

Voordeel:
- Nog een jaar voorwaarden van XS4ALL
- XS4ALL biedt de weerstand waar ik achter sta
- FritzBox vs V8 of V10
- Telfort is een verloren zaak
- XS4ALL heeft nog een kleine kans, maar na dat jaar (of eerder bij contractbreuk) kijk ik wel weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Solcon is een redelijk alternatief als je maar géén TV afneemt, stilstaand en haperend beeld komt veelvuldig voor.
Ook is de HD matig tot slecht en niet echt bereikbaar.

Ken meerdere mensen welke hierdoor naar XS4ALL zijn gegaan.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:58

SuBBaSS

-has Ryzen

Peatsmoke schreef op maandag 28 januari 2019 @ 05:31:
[...]

Als KPN bereid is de merknaam te verkopen, zou ik me nog kunnen voorstellen dat men weer op eigen benen verder wil gaan.
Het is een nobel streven en van een rebels clubje (wat XS vroeger ooit was) mag je ook wel verwachten dat ze niet zonder slag of stoot opgeven, maar met het huidig klantenbestand en eisen waaraan providers moeten voldoen worden zie ik het somber in. Je hoeft echter geen econoom te zijn om te weten dat dit een vrijwel kansloze missie gaat worden of dat de abonnementsgelden zo hoog worden (ervan uitgaande dat dezelfde diensten geleverd zullen blijven) dat nog minder mensen bereid zijn om klant te worden.
Helemaal eens, hoe nobel het streven ook moge zijn van die actiegroep.
Als ze zelf weer een provider willen gaan oprichten komen ze onherroepelijk weer in het vaarwater van de KPN terecht (vanwege bijv. netwerk).
En ik vermoed dat zij daarbij niet zo makkelijk zullen zijn voor de 'rebellen' van Xs4all.
Beetje een 'nieuwe' concurrent gaan helpen die ze zelf jaren terug nog ingelijfd hadden...

Ik zie het niet zo positief in, maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en het is interessant om te volgen (ook omdat ik zelf bij telfort zit en dus naar een alternatief mag gaan kijken en nee, dat gaat nevernooit de kpn zelf worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Wat is de reden voor Telfortklanten om op te zeggen? Er is momenteel nog niks bekend zijn, het netwerk loopt al via KPN's backbone, en de prijzen zullen echt niet direct stijgen nadat de brief "welkom bij KPN" op de mat ligt.

Is het de naam KPN die dan gevoelens oproept?

Ik vind het een beetje raar, dat men er niet aan wil denken om bij KPN te willen internetten, terwijl het netwerk gewoon via KPN gaat.

Ik krijg het idee dat men hier een hetze tegen KPN heeft omdat die alles "dwarsboomt". Die stunts werden door UPC en Ziggo ook al uitgehaald, en daar hoor je niemand over sinds die samen zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1165950

De reden waarom Solcon nog niet is ontbonden heeft er puur mee te maken dat KPN nog maar vrij kort Solcon heeft overgenomen. Waarschijnlijk is er nog een beding in het contract waardoor dit nog niet kan. Maar ga er maar vanuit dat Solcon (met maar 75000 klanten, en veel kleiner dan XS4ALL) absoluut geen aparte status heeft. Ook die gaan gewoon overgezet worden op KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Het is voor mij als Telfort klant heel simpel. Wachten tot dat er financieel iets gaat wijzigen en dan zal ik de keuze maken of het interessant is om over te stappen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Denk dat we er straks aan moeten wennen dat de prijzen ieder jaar fors omhoog gaan als alles onder de KPN paraplu gaat vallen.

KPN had afgelopen jaar ook al een prijsverhoging van € 3,50 per maand, ga er vanuit dat deze lijn doorgetrokken wordt...
Ja maar je hebt toch concurrentie? tuurlijk! deze (ziggo) kijken vooral goed naar elkaar en verhogen lekker mee...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Tja bij Telfort kreeg ik per juli 2018 ook een verhoging van 2,50e. Dus het is niet zo dat dit bij Telfort niet gebeurd. En per juli 2017 was de verhoging 2 euro.

Wel kreeg je trouwens bij een van de prijsverhogingen ook een snelheids verhoging, althans op papier. Je ging van 80/8 naar 100/10.

Wat je al haalde op je 80/8 abo :+

[ Voor 48% gewijzigd door Yemoke op 28-01-2019 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
Heb gelukkig net mijn contract verlengd bij XS4ALL (met korting), zie dat ik bij KPN incl. korting 20% + meer zou betalen...
Zolang ik mijn PTR record en IPv6 blok en een goede prijs blijf houden dan zal het niet anders zijn dan bij XS4ALL KPN te blijven.

Als ik dit laatste verlies en ook nog eens 20 euro meer moet gaan betalen dan ben ik heel snel weg, dan is er geen meerwaarde meer en huur ik wel een VPS en neem ik thuis een veel goedkoper abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:05
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de problemen met de nieuwste Compal/Arris modems bij Ziggo (Ziggo Connect Box) wat betreft de Puma 6. Gelukkig heb ik nog een oude Cisco, anders was ik er knettergek van geworden. Ook de Mediabox XL/Horizon Box is een hel. Die dingen zijn traag, lopen vast, maken fouten met opnames, zijn niet zonder een vermeerdering in vastlopers te verbinden met het lokale netwerk en zuipen veel elektriciteit. Er komt hier in de gemeente Bergen (Limburg) een vraagbundeling voor glasvezel aan en godzijdank daarvoor. Ik ga hem meteen tekenen en dan hoop ik in 2020 van Ziggo af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
Anoniem: 1165950 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:23:
De reden waarom Solcon nog niet is ontbonden heeft er puur mee te maken dat KPN nog maar vrij kort Solcon heeft overgenomen. Waarschijnlijk is er nog een beding in het contract waardoor dit nog niet kan. Maar ga er maar vanuit dat Solcon (met maar 75000 klanten, en veel kleiner dan XS4ALL) absoluut geen aparte status heeft. Ook die gaan gewoon overgezet worden op KPN.
ANdrode schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:25:
[...]

goed opgemerkt!
Solcon is vanuit technisch perspectief een XS4ALL alternatief omdat ze op dat vlak een goed product verkopen (wél volwaardige IPv6 itt Tweak) maar dit is een goed aspect om mee te nemen bij het overwegen van een andere ISP.

offtopic:
Filternet schijnt trouwens zoveel sites te blokkeren dat je zelfs als overtuigde Christen bij je werk als accountant tegen echte problemen aanloopt waardoor je jouw werk niet kan uitvoeren en daardoor het filter uit moet zetten :X
Heb het vermoeden dat de eerste zaken mbt ontmanteling van Solcon inmiddels ook begonnen zijn. Ben Solcon klant, van oorsprong Filternet klant en kreeg vanochtend een mail dat het filternetdomein voor de mailadressen per 1 januari 2020 niet meer bestaat, maar dat je je geen zorgen hoeft te maken want je krijgt gewoon een nieuw mailadres.... Je zou bijna denken dat KPN je niet eens wil als klant. Gebruik al ruim 15 jaar hetzelfde mailadres, of je dan nu maar even een andere aan kan maken....

Overigens wat betreft filter had Solcon/Filternet twee optie, blacklisting en whitelisting, de laatste variant was inderdaad niet mee te werken, de blacklisting die ik dus ook al ruim 15 jaar heb, heb ik geloof ik 1 of 2 keer het filterscherm van gezien in al die tijd waarvan dan 1 keer onterecht en dat was binnen een uur opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

DCV191283 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:48:
Ben Solcon klant, van oorsprong Filternet klant en kreeg vanochtend een mail dat het filternetdomein voor de mailadressen per 1 januari 2020 niet meer bestaat, maar dat je je geen zorgen hoeft te maken want je krijgt gewoon een nieuw mailadres....
Wat een geruststelling! Dat je maar even weet dat ze je in de tijd van de talloze gratis e-mailboeren niet in de kou laten staan en je dankzij hen écht niet zonder e-mailadres komt te zitten!

Ik vind het echt absurd dat je als ISP een e-maildomein laat vallen. Voor de kostenbesparing zal het niet zijn, want wanneer je een e-mailfaciliteit hebt waarop meerdere domeinen gehost kunnen worden - en dat heb je als ISP - is het omarmen van één extra domein echt triviaal. En laten we het over de jaarlijkse bijdrage van zo'n .nl-domein maar helemaal niet hebben...

En als je dan per se je klanten een KPN-adres wilt geven (ik neem aan dat dat nu nog niet het geval is, maar ik ken deze specifieke situatie niet), maar uit ruimte-oogpunt geen twee mailboxen wilt verstrekken, geef je ze een nieuwe mailbox en zet je het oude domein met haar gebruikers in als aliastabel. Om het compleet te maken kun je zelfs zo ver gaan dat je zorgt dat zo'n forwardadres ook gewoon als alias te gebruiken is om in te loggen op zo'n prachtige, nieuwe, hippe KPN-mailbox. Technisch heel ingewikkeld is dat allemaal niet. En zelfs als je die laatstgenoemde stap niet zet, het moeten inloggen met een nieuwe username of e-mailadres (en het opnieuw moeten configureren van een paar e-mailclients) is in elk geval veel minder drastisch dan alles gewoon maar in het ravijn kieperen.

Wat wil je hier als ISP nu mee bereiken behalve klanten die al lange tijd bij je zitten eraan herinneren dat je de klant totaal maar dan ook totaal onbelangrijk vindt? Zorgen dat er meer mensen komen die een KPN-mailadres als FROM-adres gaan gebruiken? Dat zou toch echt te erg zijn, gewoon. Bovendien zou ik me na zo'n actie wel tweemaal bedenken voordat ik weer aan een providergebonden e-mailadres begon (niet dat ik dat überhaupt ooit een goed idee vond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 15:49
Peatsmoke schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Dan ben ik wel eens benieuwd naar de redenen waarom je geen Ziggo zou willen.
Ik heb een jaar of 15 UPC \ Ziggo gehad en prima wanneer het werkte zoals verwacht, maar de ellende wanneer dit niet zo was.
Dat geldt dan vooral voor het internet. In eerste instantie lag het nooit aan hen, maar dan ook echt nooit (terwijl dit simpelweg niet waar was).

De deskundigheid van de helpdesk is van het (lage) niveau van een gemiddelde helpdesk en dat is vervelend wanneer je een probleem hebt.

Nu woon ik sinds 2 jaar in een glasvezelgebied dus ik peins er niet over. Daarvoor zat ik namelijk vast aan hen. Vele hebben dit en daar profiteren ze maar al te graag van.
Daar komt bij dat de uploadsnelheid altijd laag is. Zelfs bij het duurste pakket en de mediabox is gigantisch groot.

Na 2 jaar XS4ALL zal ik nog eerder bij XS4ALL blijven nadat het KPN is geworden of zelfs overstappen naar KPN. In die korte tijd hebben zij een goede, stabiele indruk op mijn gemaakt. De gebruikte apparaten en de helpdesk.

Bij mij komt Ziggo er niet meer tenzij het niet anders kan (lees: geen glasvezel).
Komt bij dat ik in mijn huidige woning de coax aansluiting in de woonkamer onklaar heb gemaakt. Uiteraard valt dat weer opnieuw aan te sluiten, maar dit heb ik natuurlijk niet gedaan omdat ik ooit weer Ziggo zou nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mit-46 op 28-01-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
Jordi schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:41:
[...]

Wat een geruststelling! Dat je maar even weet dat ze je in de tijd van de talloze gratis e-mailboeren niet in de kou laten staan en je dankzij hen écht niet zonder e-mailadres komt te zitten!

Ik vind het echt absurd dat je als ISP een e-maildomein laat vallen. Voor de kostenbesparing zal het niet zijn, want wanneer je een e-mailfaciliteit hebt waarop meerdere domeinen gehost kunnen worden - en dat heb je als ISP - is het omarmen van één extra domein echt triviaal. En laten we het over de jaarlijkse bijdrage van zo'n .nl-domein maar helemaal niet hebben...
Nee naar een KPN adres gaan we nog niet, we gaan nu eerst naar solcon.nl, dus over 2 jaar weer zo'n idiote actie... Mailadres was voor mij reden om te blijven zitten, dit gaat ze dus mijn abonnement kosten. Op naar sneller internet, tegen een lageren prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Jordi schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:41:
[...]
Ik zit inderdaad al jaren bij Telfort, maar heb nog steeds ook mijn oude e-mailadres van Speedlinq (ooit opgegaan in Telfort) waarop ik nog steeds e-mail ontvang. Dus ik vind dat echt een onbegrijpelijke zet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:38
DCV191283 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:48:
[...]

Heb het vermoeden dat de eerste zaken mbt ontmanteling van Solcon inmiddels ook begonnen zijn. Ben Solcon klant, van oorsprong Filternet klant en kreeg vanochtend een mail dat het filternetdomein voor de mailadressen per 1 januari 2020 niet meer bestaat, maar dat je je geen zorgen hoeft te maken want je krijgt gewoon een nieuw mailadres.... Je zou bijna denken dat KPN je niet eens wil als klant. Gebruik al ruim 15 jaar hetzelfde mailadres, of je dan nu maar even een andere aan kan maken....
De EO verkoopt filternet aan kliksafe omdat het niet meer bij ze past als omroep en dan is jouw conclusie dat men Solcon aan het ontmantelen is?
https://www.filternet.nl/overname-filternet-kliksafe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
ninjazx9r98 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:30:
[...]

De EO verkoopt filternet aan kliksafe omdat het niet meer bij ze past als omroep en dan is jouw conclusie dat men Solcon aan het ontmantelen is?
https://www.filternet.nl/overname-filternet-kliksafe/
Filternet is enkel nog het filter, ooit werden wij klant van filternet en liep internet (via kpn) ook over dat abonnement. De internet abonnementen hebben zij toen ooit overgedaan naar Solcon, het filter bleven ze zelf leveren. Nu wordt het filter inderdaad verkocht aan Kliksafe (ook een filterpartij, die hun filter aanbied bij Solcon), maar het maildomein wordt al jaren beheerd door Solcon, dus het kan inderdaad zijn dat het nu te maken heeft met deze verkoop, maar aangezien filternet zelf al lang niet meer het beheer deed zou ik dat ook wonderlijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:38
@DCV191283
Het domein mag dan beheerd worden door Solcon, de houder is vooralsnog de EO en het lijkt me erg sterk dat je als EO filternet verkoopt en het domein dan geen onderdeel is van de verkoop.
https://www.sidn.nl/whois?q=Filternet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
ninjazx9r98 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:52:
@DCV191283
Het domein mag dan beheerd worden door Solcon, de houder is vooralsnog de EO en het lijkt me erg sterk dat je als EO filternet verkoopt en het domein dan geen onderdeel is van de verkoop.
https://www.sidn.nl/whois?q=Filternet
Als ik het zo zie kan het inderdaad een verkeerde inschatting van mij zijn. Blijft wat mij betreft staan dat de handelswijze te gek voor woorden is, maar dat is in dit topic dan offtopic....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Voor wie de livestream bekijken: De ex-directeur van KPN Consumenten lijkt een van de weinige realisten aanwezig. Wat een luchtfietserij. Ook weer een typisch Amsterdams verhaal.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
ocf81 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:47:
Voor wie de livestream bekijken: De ex-directeur van KPN Consumenten lijkt een van de weinige realisten aanwezig. Wat een luchtfietserij. Ook weer een typisch Amsterdams verhaal.
Welke livestream?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De livestream van de meetup die 5 minuten geleden zijn einde had.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

[ ... ] Ook weer een typisch Amsterdams verhaal.
Als non-Amsterdammer kan ik mij niet veel voorstellen bij deze opmerking: wat bedoel je hiermee?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dat men het heeft over een een alternatief in combinatie met veel hoogdravende idealen doch gespeend van realiteitszin in een sausje van tot op het idiote grenzende bravoure. Dat zie je in de hoofdstad toch veel meer dan daarbuiten.

[ Voor 11% gewijzigd door ocf81 op 28-01-2019 22:15 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Voor wie de livestream bekijken: De ex-directeur van KPN Consumenten lijkt een van de weinige realisten aanwezig. Wat een luchtfietserij.
Ik had die man kunnen zijn. Niet omdat ik zijn kennis of ervaring heb, maar omdat ik het beeld herken dat je als een van de weinigen met vragen zit die beginnen met "Wat doe je als...", "Hoe was je van plan geweest...", "Maar heb je dan ook gedacht aan ...", "Vergeet je in je enthousiasme nu niet...", enzovoorts, terwijl de rest denkt wel even van alles te regelen. Misschien doe ik die mensen die aan het woord zijn geweest nu gruwelijk tekort, maar het is een gegeven dat veel mensen zichzelf op allerlei gebieden overschatten en dat totaal niet beseffen; ik vraag me af of het toevallig is dat ik daar aan denk tijdens het luisteren.

Ik gun het actiecomité met alles wat eromheen hangt alle succes van de wereld en ik ben er helemaal voor dat je uiteindelijk gewoon moet besluiten om daadwerkelijk iets te gaan doen zodra je weet dat iets enigszins haalbaar is, vooral ook omdat ik mij bewust ben dat ik zelf in het verleden nog wel eens kansen heb laten liggen omdat ik te terughoudend was. Maar die plannetjes waar nu naar gehint wordt... ik vermoed dat ze zelf vinden dat ze goed beseffen hoeveel werk ze voor de boeg hebben (en vooral ook welke hindernissen er nog op de loer liggen), maar dat er na het lossen van het eerste schip met grind gaat blijken dat er nóg twaalf schepen aangemeerd liggen. Laat ik het zo zeggen, ik zie een goed concept graag uit de grond springen, maar men heeft mij (inhoudelijk) niet kunnen overtuigen en ik moet nog zien of en hoe dat allemaal terechtkomt. Zoals ik zo vaak zeg: ik laat me graag verrassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:37

kgl

Onderschat deze club mensen niet. Op 20 maart sta je wellicht met een ouderwets rood potlood een vakje rood te kleuren op enorm formulier, in plaats van via een stemcomputer. Dankzij de zelfde club mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Yemoke schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:40:
Tja bij Telfort kreeg ik per juli 2018 ook een verhoging van 2,50e. Dus het is niet zo dat dit bij Telfort niet gebeurd. En per juli 2017 was de verhoging 2 euro.

Wel kreeg je trouwens bij een van de prijsverhogingen ook een snelheids verhoging, althans op papier. Je ging van 80/8 naar 100/10.

Wat je al haalde op je 80/8 abo :+
Klopt (en da's wmb. al aardig genaaid) in het begin betaalde ik hier 17,50, was veruit het interessantst voor 'alleen internet' (kpn zorgde er wel voor dat je bij hen geen 'kpn-toeslag' hoefde te betalen, aka. geen aparte vaste aansluiting voor aan hoefde te vragen/ laten activeren).
Maar nu, na al die verhogingen zit ik nog steeds op een whoppin' 13Mbit (ja, het is 2019, ook hier in het dorp).

Maar goed, ik verwacht dat kpn eerst wel met een voordelige overstap komt (om daarna alsnog de boel omhoog te gooien), want veel telfort klanten zitten er toch echt vanwege de prijs.
En als ze het meteen omhoog gooien ben ik weg. Ga niet extra betalen voor dat 'premium' idee van kpn zelf.
(Heb er zelf jaren gewerkt; een wassen neus is het..).

Toevoeging:
Vanmiddag was er een kerel op BNR (is me even ontschoten wie precies, maar als ik me niet vergis was hij ook van de 'oude garde') die wist te vertellen dat men wellicht gaat inzetten op 'de kabel die eind van dit jaar opengesteld gaat worden'.
Dus dan zou de boel over het netwerk van VodafoneZiggo gaan lopen.
Wel een manier om de kpn te passeren.

[ Voor 35% gewijzigd door SuBBaSS op 28-01-2019 22:42 . Reden: Toevoeging en beetje rommeltje van gemaakt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
SuBBaSS schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:32:
[...]

Klopt (en da's wmb. al aardig genaaid) in het begin betaalde ik hier 17,50, was veruit het interessantst voor 'alleen internet' (kpn zorgde er wel voor dat je bij hen geen 'kpn-toeslag' hoefde te betalen, aka. geen aparte vaste aansluiting voor aan hoefde te vragen/ laten activeren).
Maar nu, na al die verhogingen zit ik nog steeds op een whoppin' 13Mbit (ja, het is 2019, ook hier in het dorp).

Maar goed, ik verwacht dat kpn eerst wel met een voordelige overstap komt (om daarna alsnog de boel omhoog te gooien), want veel telfort klanten zitten er toch echt vanwege de prijs.
En als ze het meteen omhoog gooien ben ik weg. Ga niet extra betalen voor dat 'premium' idee van kpn zelf.
(Heb er zelf jaren gewerkt; een wassen neus is het..).
17,50 per maand, hoelang is dat geleden?

Waren dat die tot 20Mbit ADSL2 abonnementen? Die kan ik mij nog wel herinneren. Goeie tijden waren dat.

Als ik het hier na ga, dan zaten wij destijds al vrij duur met internet van HetNet. €29,95 voor 1,5Mbit (!) ADSL met een upload van 256kbps. Later naar 34,95 voor 8Mbps internet. Er ging een wereld voor mij open destijds. Bloedsnel was die verbinding. ADSL1 lijntje met een ping van rond de 13ms. En dat altijd werkte, vergeleken met Chello :r

Inmiddels zijn we ruim 13 jaar later, en heb ik een 50Mbit verbinding voor net geen 40 euro. Het is voor mij uiteindelijk 5 euro duurder geworden met een verbinding die van 8/1 naar 20/2 en vervolgens naar 50Mbit ging.

God, ik mis die tijd. Af en toe kom ik nog een 8/1 lijntje tegen, met een keurig latency van 12ms. Op 3KM afstand. Dat was echt niet slecht destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yemoke
krakendmodem schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:47:
[...]

Waren dat die tot 20Mbit ADSL2 abonnementen? Die kan ik mij nog wel herinneren. Goeie tijden waren dat.

Als ik het hier na ga, dan zaten wij destijds al vrij duur met internet van HetNet. €29,95 voor 1,5Mbit (!) ADSL met een upload van 256kbps. Later naar 34,95 voor 8Mbps internet. Er ging een wereld voor mij open destijds. Bloedsnel was die verbinding. ADSL1 lijntje met een ping van rond de 13ms. En dat altijd werkte, vergeleken met Chello :r

Inmiddels zijn we ruim 13 jaar later, en heb ik een 50Mbit verbinding voor net geen 40 euro. Het is voor mij uiteindelijk 5 euro duurder geworden met een verbinding die van 8/1 naar 20/2 en vervolgens naar 50Mbit ging.

God, ik mis die tijd. Af en toe kom ik nog een 8/1 lijntje tegen, met een keurig latency van 12ms. Op 3KM afstand. Dat was echt niet slecht destijds.
Heb 7 jaar met een 12/1 lijntje gewerkt, in je eentje was het prima! :D 13 euro ofzo :D ik zat toch te ver voor 20mbit :P

Moet wel zeggen, als je dan ineens vet snel gaat, besef je hoeveel tijd je verloren hebt :+

[ Voor 4% gewijzigd door Yemoke op 28-01-2019 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]

Klopt, zo eentje is het.
Minstens 5 jaar geleden, weet het niet eens precies meer. :P

Punt is wel dat het hier prima voor me voldoet (al snap ik dat mijn gebruik ook op de capaciteit aangepast is; wat er niet is gebruik je ook niet).
Dus tja, wat dat betreft absoluut geen redenen voor me om over te stappen. Ik vind het dan ook nogal een klote-actie nadat ze HetNet ook al de nek omgedraaid hadden; allemaal in de 'premium'-klauwen van de kpn als het aan hen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:21

Illusion

(the art of)

[...]

Oktober 2007 heb ik Telform 20mb besteld voor 19,95.
Op de factuur/offerte stond toen nog:
Telfort
(een handelsnaam van Green ISP B.V.)
Papendorpseweg 83
Postbus 2823
3500 GV Utrecht
Voor een draadloos modem heb ik toen nog €70,- bijbetaald. Die donkergrijze afgeronde toren met een antenne-spriet bovenop 2602HW ofzo?.
deze: https://www.zyxel.com/uk/...p_2602hw_dxa_series.shtml

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yemoke
All4Access dan maar? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

kgl schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:30:
Onderschat deze club mensen niet. Op 20 maart sta je wellicht met een ouderwets rood potlood een vakje rood te kleuren op enorm formulier, in plaats van via een stemcomputer. Dankzij de zelfde club mensen.
Dát is belangrijk en ik vind ook dat dat werk moet worden voortgezet.
De vraag is alleen of dat nog nuttig is in de vorm van een ISP, of dat er beter ingezet kan worden op organisaties als BoF.

Ofwel, moeten ze de tak van sport die zich sterk maakt voor een vrij en open internet, niet loskoppelen en sterker maken?

Het zou het mooiste zijn als op dat gebied iedere ISP een beetje xs4all is, zij waren de enigen die zich echt sterk maakten op dat gebied. Misschien een soort van taskforce binnen iedere ISP (of een overkoepelende organisatie) die daadwerkelijk zeggenschap heeft over zaken als netneutraliteit.

Wellicht is dat een betere oplossing dan één ISP die soms een soort roepende in de woestijn lijkt, terwijl ze tegelijkertijd al sinds 1998 niet meer onafhankelijk zijn. (Ja, aparte organisatie maar als in 1999 een hoge bobo van KPN had geniest was xs4all ook toen al opgeheven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Vond en vind XS4Ever beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
unezra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 06:38:
Wellicht is dat een betere oplossing dan één ISP die soms een soort roepende in de woestijn lijkt, terwijl ze tegelijkertijd al sinds 1998 niet meer onafhankelijk zijn. (Ja, aparte organisatie maar als in 1999 een hoge bobo van KPN had geniest was xs4all ook toen al opgeheven.)
Sneu is dat het al veel hoge bobo's het geopperd hebben en nu is er 1 die het doorzet .. (zie het AD artikel)

Maar ja kip met gouden ei slachten is als verhaal niet bij hun bekend anderzijds dit was linksom/rechtsom toch heel langzaam wel gebeurd. alleen het ging niet snel genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 29-01-2019 08:38 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

vso schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:37:
[...]

Sneu is dat het al veel hoge bobo's het geopperd hebben en nu is er 1 die het doorzet .. (zie het AD artikel)

Maar ja kip met gouden ei slachten is als verhaal niet bij hun bekend anderzijds dit was linksom/rechtsom toch heel langzaam wel gebeurd. alleen het ging niet snel genoeg.
Ik geloof dus persoonlijk niet zo dat xs4all het kip met de gouden eieren is. :)

Absoluut is de historie van xs4all belangrijk, maar vooral, hun politieke engagement. Dát maakt xs4all onderscheidend. De rest van de zaken zijn absoluut leuk, maar ik denk niet dat er heel veel vraag meer naar is.

Fixed IP is nog maar beperkt houdbaar en als iedereen over gaat op IPv6, komt het weer terug. Voor diegenen die tóch een fixed IP thuis nodig hebben zijn er oplossingen.

Veel zaken die vroeger thuis werden gehost, kunnen nu prima in de cloud. Een simpele VPS heb je al voor een paar € per maand inclusief BTW, nog non-profit ook. (Hostingvereniging Soleus) lein, maar het bestaat nog steeds en ze hebben een prima uptime. Het kán, het enige dat me verbaasd is dat er niet meer van dat soort initiatieven zijn.

Wil je groter: Huur je een colo. Dat is ook voor een paar tientjes per maand te doen en ook daar bestaat een non-profit organisatie. (ColoClue)

Kortom, zo'n beetje alles dat de oude generatie nerds (waar ik er ook een van ben) belangrijk vind, is prima buiten de deur op te vangen. Eventueel met een VPN voor het ontsluiten van data die te groot is en daardoor te kostbaar om thuis te hosten.

Het politieke engagement is belangrijk, maar misschien is de tijd rip dat op andere manieren op te lossen. Ik begrijp ook dat KPN blijkbaar vind dat xs4all te duur is en te weinig meer oplevert. Over 10 jaar is het niet meer dan een historisch gegeven. Belangrijk, maar niet meer actueel. Groeit er een hele generatie op die zegt "xs4wie!?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

kgl schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:30:
Onderschat deze club mensen niet.
Het is niet zozeer dat ik niet geloof dat ze daadkracht hebben, of dat ik twijfel aan hun technische kennis, hun netwerk (nee deze keer niet dát netwerk), of hun bereidheid tot inzet en lange dagen maken.

Waar ik het grootste probleem mee heb is hun verwachting dat ze wel even 40.000/50.000 (het getal wisselde nogal eens tijdens het gesprek) XS4ALL-klanten mee gaan nemen, puur omdat ze nu tegen de 50.000 handtekeningen hebben. Dit werd deels bekrachtigd door de uitspraak dat niet iedere sympathisant de petitie ondertekend zal hebben. Nu wil ik die stelling in de meest letterlijke opvatting wel geloven -er zullen er heus her en der een aantal zijn- maar gezien de laagdrempeligheid van het ondertekenen van zo'n petitie en de zeer beperkte tijd die hier in gaat zitten, lijkt het me niet dat er vreselijk veel mensen zullen zijn die zich bij dit verhaal betrokken voelen en desondanks niet getekend hebben.

Maar veel belangrijker nog, ik denk dat je je in je handjes mag wrijven als een kwart uiteindelijk de overstap wil maken. Mensen zijn lui en overstappen is vervelend. Ik ken het van veel mensen, inclusief mijzelf - en dan ben ik met dit soort technische zaken erg zelfredzaam en nog behoorlijk principieel. Het percentage mensen dat daadwerkelijk actie onderneemt na het ondertekenen van zo'n petitie is vrijwel altijd laag, dat is al dikwijls onderzocht en gebleken. Ik vermoed dan ook dat KPN best wel eens gelijk kan hebben dat het qua klantenverlies allemaal wel los zal lopen. Niet dat het daar allemaal minder jammer van wordt, natuurlijk.

Als kanttekening wordt een (echt) nieuwe ISP oprichten qua vaste IPv4-adressen een lastig verhaal, zoals @unezra terecht opmerkt. Van RIPE ga je niks meer krijgen, behalve een handjevol voor CGNAT-doeleinden (of je moet van iemand adressen gaan kopen, maar dat kost serieus geld en bij zo'n opstartpartij klotst dat natuurlijk bepaald niet tegen de plinten). Techneuten die om die reden bij XS4ALL zitten ga je alleen daarom al niet binnenhengelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:48
Freee!! schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 07:48:
[...]

Vond en vind XS4Ever beter.
Ik ga voor XS5ALL, dan heb je meteen een mooie naam-strategie voor het onontloopbare moment dat die ook weer wordt opgekocht en de nek omgedraaid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
unezra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:57:
[...]
Ik geloof dus persoonlijk niet zo dat xs4all het kip met de gouden eieren is. :)
het maakt genoeg winst blijkbaar (zie eerder genoemd artikel)
Absoluut is de historie van xs4all belangrijk, maar vooral, hun politieke engagement. Dát maakt xs4all onderscheidend. De rest van de zaken zijn absoluut leuk, maar ik denk niet dat er heel veel vraag meer naar is.

Fixed IP is nog maar beperkt houdbaar en als iedereen over gaat op IPv6, komt het weer terug. Voor diegenen die tóch een fixed IP thuis nodig hebben zijn er oplossingen.

Veel zaken die vroeger thuis werden gehost, kunnen nu prima in de cloud. Een simpele VPS heb je al voor een paar € per maand inclusief BTW, nog non-profit ook. (Hostingvereniging Soleus) lein, maar het bestaat nog steeds en ze hebben een prima uptime. Het kán, het enige dat me verbaasd is dat er niet meer van dat soort initiatieven zijn.

Wil je groter: Huur je een colo. Dat is ook voor een paar tientjes per maand te doen en ook daar bestaat een non-profit organisatie. (ColoClue)

Kortom, zo'n beetje alles dat de oude generatie nerds (waar ik er ook een van ben) belangrijk vind, is prima buiten de deur op te vangen. Eventueel met een VPN voor het ontsluiten van data die te groot is en daardoor te kostbaar om thuis te hosten.

Het politieke engagement is belangrijk, maar misschien is de tijd rip dat op andere manieren op te lossen. Ik begrijp ook dat KPN blijkbaar vind dat xs4all te duur is en te weinig meer oplevert. Over 10 jaar is het niet meer dan een historisch gegeven. Belangrijk, maar niet meer actueel. Groeit er een hele generatie op die zegt "xs4wie!?".
Nah nu ga je in op hele specifieke "bestaansrechten" en betwisten of deze wel/niet van toepassing is.
Als ik thuis een applicatie host en dat om reden x.y.z niet in cloud/colo wil zetten is dat mijn keuze en keuze hebben is goed .. dat jij de scope niet snapt en daarom denkt dat het wel in de cloud mag draaien tja
Totdat ik je een jurdische afspraak laat zien .. ;) nee laten we dit verder bespreken in systeembeheer topic ;)

Ik denk eerder dat de wijze waarop xs4all vernieuwend is/was, de dienstverlening en de gedacht(en) het juist interessant maakt voor mij als consument. ik verander in "ik-haat-smurf" als het over KPN/ptt gaat geen goed woord over het moederbedrijf

Als kpn de kip had willen slachten hadden ze beter de intergratie veel soepeler en langere termijn moeten doen .. (en dingen laten vervallen) nu met de big bang tja .. hmmm.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jordi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:12:
[...]
Als kanttekening wordt een (echt) nieuwe ISP oprichten qua vaste IPv4-adressen een lastig verhaal, zoals @unezra terecht opmerkt. Van RIPE ga je niks meer krijgen, behalve een handjevol voor CGNAT-doeleinden (of je moet van iemand adressen gaan kopen, maar dat kost serieus geld en bij zo'n opstartpartij klotst dat natuurlijk bepaald niet tegen de plinten). Techneuten die om die reden bij XS4ALL zitten ga je alleen daarom al niet binnenhengelen.
Niet groter maken dan het is. Ten opzichte van de andere vaste kosten voor een nieuwe klant is die EUR 8 niet significant.

En daarnaast kan je met handjeklap mogelijk best nog een IP range krijgen zo lang je aan bepaalde doelen voldoet. De personen die de "oude internetcultuur" vormen hebben grote netwerken en vaak contacten bij organisaties die erg oude allocaties hebben.

Andere vraag, zal KPN nog een uplink worden bij het volgende hackersevent in Nederland of zal de organisatie dit afwijzen :+

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 29-01-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik had inmiddels andere bedragen "gehoord", maar je zult op dat punt vast beter geinformeerd zijn dan ik en dan is dat inderdaad het grootste probleem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi dat er nu ook naar alternatieven gekeken wordt mocht KPN dom genoeg zijn om het merk toch te gaan opheffen, en de service weg te gaan bezuinigen. Alleen vraag ik me dan wel af hoe ze dit willen realiseren. Voor een landelijke glasvezel of VDSL netwerk zijn ze toch gebonden aan KPN. Stel een grote provider zou maar al te graag het merk willen binnen halen kan KPN ze dan niet gewoon weren? Of is KPN verplicht (volgens mij wel) ze toegang tot het netwerk te verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@unezra Er zijn nog best een lijst applicaties te noemen die niet met IP v6 om kunnen gaan. Zowat alle spellen die je op steam kan krijgen zijn nog niet IPv6 aware bijvoorbeeld, mede omdat steam zijn netwerk stack niet IPv6 aware maakt, en voorlopig ook niet IPv6 aware wil maken. Adressen in de IPv4 ruimte zijn dus zeker niet onbelangrijk. [edit]CoLo is gewoon veel te duur t.o.v. thuis hosten.

@Anoniem: 1165950 Het is inderdaad de vraag hoe je dan zoiets van de grond krijgt. Er werd gisteren bij de meetup iets gezegd over het gebruik maken van het kabelnetwerk van Ziggo. Maar helaas was de enige realist in de zaal (de ex-directeur van KPN consumentenmarkt) wel zo duidelijk over het tijdspad wat daarvan te verwachten valt: jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 29-01-2019 11:42 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Het management van KPN heeft blijkbaar niet door dat er meer is dan een spreadsheet.
Als Ibarra zegt dat je je provider wèl kunt vertrouwen hoor ik mijn moeder weer zeggen dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat. Ze had gelijk.

Ik zit nu bij Tweak, die leveren wat ik nodig heb en niet meer dan dat tegen een fatsoenlijke prijs.

Als XS4All het voor elkaar krijgt opnieuw te incarneren, los van KPN, onder wat voor naam dan ook, stap ik over.
Niet omdat ik nu niet tevreden ben, wel omdat ze mijn steun verdienen.
In zo'n geval betaal ik graag wat meer.

Nu stap ik niet over omdat mijn geld dan in de pot van KPN verdwijnt, en er zijn bedrijven waarmee ik geen zaken wil doen.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocf81 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:25:
@unezra Er zijn nog best een lijst applicaties te noemen die niet met IP v6 om kunnen gaan. Zowat alle spellen die je op steam kan krijgen zijn nog niet IPv6 aware bijvoorbeeld, mede omdat steam zijn netwerk stack niet IPv6 aware maakt, en voorlopig ook niet IPv6 aware wil maken. Adressen in de IPv4 ruimte zijn dus zeker niet onbelangrijk.

@Anoniem: 1165950 Het is inderdaad de vraag hoe je dan zoiets van de grond krijgt. Er werd gisteren bij de meetup iets gezegd over het gebruik maken van het kabelnetwerk van Ziggo. Maar helaas was de enige realist in de zaal (de ex-directeur van KPN consumentenmarkt) wel zo duidelijk over het tijdspad wat daarvan te verwachten valt: jaren.
Kabel? Lol, dat is toch geen optie joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Anoniem: 1165950 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:34:
[...]

Beter dan de ADSL 20/8 die ik hier in Utrecht kan krijgen in een glasloos gebied. Met DOCIS 3.1 FD kan je straks ook gewoon 500/500 krijgen op de kabel.

[ Voor 12% gewijzigd door ocf81 op 29-01-2019 11:37 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Even los van de vraag hoe lang dat allemaal zou duren, waarom zou dat geen optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocf81 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:36:
[...]

Beter dan de ADSL 20/8 die ik hier in Utrecht kan krijgen in een glasloos gebied. Met DOCIS 3.1 FD kan je straks ook gewoon 500/500 krijgen op de kabel.
Voor mij en veel anderen geen optie. Enkel glasvezel en anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat mag natuurlijk, maar kun je dan misschien ook vertellen (wat niet per se in hoeft te houden: iedereen overtuigen) waarom het in jouw ogen geen optie is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Anoniem: 1165950 Ja glas is wel beter qua latency, maar met DOCIS 3.1 FD zal de asymmetrie verdwijnen en de bandbreedte ook rap omhoog gaan. Ziggo heeft bijna geen keus dan om dat snel uit te gaan rollen, helemaal als er concurrentie komt op de kabel. Voor de gebieden waar glas aanleggen als te duur wordt gezien, zoals binnensteden is er feitelijk geen andere optie dan de kabel. Dus jouw stelligheid zou ik wel onderbouwd willen zien met enige argumentatie.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik al zei het is voor mij geen optie. Ik ga geen kabel nemen als glasvezel hier gewoon mogelijk is. Een ander ding zou zijn dat ik de coaxkabels weer moet gaan aanleggen in de muur terwijl daar nu gewoon internetkabels zitten. Nee dat zou ik zeker niet voor een merk over hebben omdat allemaal te gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Anoniem: 1165950 "En vele anderen" me lijkt dan wat minder van toepassing.

[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 29-01-2019 11:50 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocf81 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:50:
@Anoniem: 1165950 En vele anderen me lijkt dan wat minder van toepassing.
Ben jij ze dan tegengekomen? Mensen waarbij glas gewoon mogelijk is en dan toch voor kabel kiezen. Ik niet namelijk. Meestal zeurt men om de aanleg van glasvezel en vaak niet andersom. Dus ja inderdaad “vele anderen” is hier wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik ken ze, die uit prijsoverwegingen kabel hebben genomen. Maar ik geef toe, dat zijn geen technisch onderlegde mensen en ik zal zelf ook niet 1-2-3 terug willen gaan naar kabel.

Je kabeltrekverhaal is natuurlijk een valide argument, en het zal voor de meesten geen discussie zijn dat glasvezel als transportlaag te prefereren is boven kabel, maar ik ben het niet met je eens dat dat automatisch betekent dat je dan pertitent niet voor een provider gaat kiezen puur omdat die zich op dat "inferieure" medium begeeft, wanneer (een dergelijke provider op) je voorkeursdraad niet beschikbaar is. Uiteindelijk vind ik (en vele anderen?) de provider an sich belangrijker dan het fysieke medium, zolang de nadelen van dat medium niet te groot zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Anoniem: 1165950 Ja, er zijn talloze mensen die niet voor glas kiezen. De inschrijfratio's op glastrajecten zijn bij lange na geen 100%, en persoonlijk ken ik ook mensen die niet intekenen terwijl er toch glas komt te liggen. En de meesten zijn later ook niet overgestapt.

Tevens zijn er nog veel meer mensen die niet eens glas kunnen krijgen, zoals half Eindhoven en zo ongeveer geheel Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Glas is nog steeds een luxe die veel gebieden nog niet bereikt heeft. Dus zo logisch is het niet voor veel mensen. Wel voor jou, maar niet voor vele anderen. Kabel is voor de meesten de beste optie die ze hebben. Niet dat ik dat leuk vindt, maar het is nu eenmaal een feit. Mocht je willen weten waar glas ligt in Nederland, kijk dan naar de oranje vlakken op https://www.breedbandatlas.nl/
Kabel is groen en daar waar alleen ADSL kan worden geleverd is het blauw.

Jouw situatie geldt dus voor lang niet iedereen. Claimen dat vele anderen het met jou zonder kabel kunnen stellen is wel tamelijk vergezocht.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocf81 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:05:
@Anoniem: 1165950 Ja, er zijn talloze mensen die niet voor glas kiezen. De inschrijfratio's op glastrajecten zijn bij lange na geen 100%, en persoonlijk ken ik ook mensen die niet intekenen terwijl er toch glas komt te liggen ken ik er velen. En de meesten zijn later ook niet overgestapt.

Tevens zijn er nog veel meer mensen die niet eens glas kunnen krijgen, zoals half Eindhoven en zo ongeveer geheel Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Glas is nog steeds een luxe die veel gebieden nog niet bereikt heeft. Dus zo logisch is het niet voor veel mensen. Wel voor jou, maar niet voor vele anderen. Kabel is voor de meesten de beste optie die ze hebben. Niet dat ik dat leuk vindt, maar het is nu eenmaal een feit. Mocht je willen weten waar glas ligt in Nederland, kijk dan naar de oranje vlakken op https://www.breedbandatlas.nl/
Kabel is groen en daar waar alleen ADSL kan worden geleverd is het blauw.

Jouw situatie geldt dus voor lang niet iedereen, maar door te claimen dat vele anderen het met jou zonder kabel kunnen stellen is wel tamelijk vergezocht.
Ik heb het dan ook over de mensen die al glasvezel internet van XS4ALL hebben. Mensen die een bewuste keuze maken. Natuurlijk is het niet van toepassing op groepen die helemaal geen glasvezel kunnen krijgen. Maar als glas mogelijk is dan kies je niet zo snel voor kabel.

Daarnaast moet ik je er toch op wijzen dat vele start-ups waar een petitie voor wordt gehouden om glasvezel aan te leggen vaak te kampen hebben met ongunstige voorwaarden en tarieven waardoor men ervan af ziet. Je zit namelijk vaak meteen vast aan een bepaalde provider of je moet behoorlijk wat bijleggen om het te kunnen realiseren. Bij nieuwbouwprojecten waarbij glasvezel meteen in de straten wordt aangelegd is de percentage dat glasvezel neemt vaak meteen een stuk hoger. Dat maakt een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Anoniem: 1165950 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:13:
[...]

Ik heb het dan ook over de mensen die al glasvezel internet van XS4ALL hebben. Mensen die een bewuste keuze maken. Natuurlijk is het niet van toepassing op groepen die helemaal geen glasvezel kunnen krijgen. Maar als glas mogelijk is dan kies je niet zo snel voor kabel.
Dat is maar een heel klein groepje uit een sowieso al kleine populatie. Van dat kleine groepje mensen zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Maar dat is wel zo'n klein groepje dat je lastig kan zeggen dat het voor vele anderen geldt.
Daarnaast moet ik je er toch op wijzen dat vele start-ups waar een petitie voor wordt gehouden om glasvezel aan te leggen vaak te kampen hebben met ongunstige voorwaarden en tarieven waardoor men ervan af ziet. Je zit namelijk vaak meteen vast aan een bepaalde provider of je moet behoorlijk wat bijleggen om het te kunnen realiseren. Bij nieuwbouwprojecten waarbij glasvezel meteen in de straten wordt aangelegd is de percentage dat glasvezel neemt vaak meteen een stuk hoger. Dat maakt een verschil.
Dat ligt er maar net aan. In gebieden waar al kabel ligt is de intekenratio veel lager dan in gebieden waar geen kabel ligt. Kabel heeft dus zeker zijn fans. Er zijn ook genoeg mensen die hun abonnement meeverhuizen en het dan wel goed vinden. Ik vind het wel ver gaan om te stellen dat kabel kansloos is.

Zelf ben ik geen lid omdat ik hier geen Glas of VDSL kan krijgen, anders zou ik al heel lang geleden lid zijn geworden. Een move naar de kabel zou voor mij zeker welkom zijn, gegeven DOCIS 3.1 FD. Voor een nieuw op te richten organisatie zou het dus ook een aantrekkelijke optie kunnen zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Anoniem: 1165950 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:51:
[...]

Ben jij ze dan tegengekomen? Mensen waarbij glas gewoon mogelijk is en dan toch voor kabel kiezen. Ik niet namelijk. Meestal zeurt men om de aanleg van glasvezel en vaak niet andersom. Dus ja inderdaad “vele anderen” is hier wel op zijn plaats.
Ik woon in een glasvezel gebied (sinds 2012), en zie hier bij een wifi scan nog heel veel ziggo gebruikers.
Dus er zijn genoeg mensen die kabel verkiezen boven glas, als er keuze is tussen deze twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

vso schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:41:
[...]
het maakt genoeg winst blijkbaar (zie eerder genoemd artikel)
Winst is niet het probleem. Ik denk dat KPN gewoon niet denkt dat ze die winst niet zouden halen als een groot deel van de klanten overstapt naar KPN. Het verlies van klanten zal ingecalculeerd zijn. KPN houd 75% van de klanten over en maakt daarmee meer winst, omdat ze niet een heel merk in de lucht hoeven te houden.

Zal voor gewone stervelingen als wij misschien geen eenvoudige rekensom zijn maar voor een topman van KPN en zijn gezanten denk ik dat het een koude, kille, maar relatief eenvoudige rekensom zijn. Zij hebben geen last van sentiment en denken "het kost X aan klanten, dat verlies is minder groot dan hetgeen het merk ons nu kost". *klaar* Einde xs4all.
[...]
Nah nu ga je in op hele specifieke "bestaansrechten" en betwisten of deze wel/niet van toepassing is.
Als ik thuis een applicatie host en dat om reden x.y.z niet in cloud/colo wil zetten is dat mijn keuze en keuze hebben is goed .. dat jij de scope niet snapt en daarom denkt dat het wel in de cloud mag draaien tja
Totdat ik je een jurdische afspraak laat zien .. ;) nee laten we dit verder bespreken in systeembeheer topic ;)

Ik denk eerder dat de wijze waarop xs4all vernieuwend is/was, de dienstverlening en de gedacht(en) het juist interessant maakt voor mij als consument. ik verander in "ik-haat-smurf" als het over KPN/ptt gaat geen goed woord over het moederbedrijf

Als kpn de kip had willen slachten hadden ze beter de intergratie veel soepeler en langere termijn moeten doen .. (en dingen laten vervallen) nu met de big bang tja .. hmmm.
De grap is, colocatie hoeft onderaan de streep niet veel duurder te zijn dan een server thuis en ook juridisch is dat volgens mij bijna hetzelfde. Praktisch ook. Je encrypt je disks. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze je server ophalen. Daar heb je de backups voor. :)

Ik snap dat je misschien niet naar public cloud wil, maar er is meer dan dat. ColoClue doet nog steeds prima zaken (en anders zijn er wel -tig commerciële partijen die je colocatie aanbieden), Soleus levert je een VPS en is *ook* heel security minded. (De huidige crew komt geheel of gedeeltelijk uit het hackerswereltje.)
Anoniem: 1165950 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:34:
[...]
Ik kan thuis 500/50 krijgen, kabel. Zakelijk.
Het enige serieuze alternatief is glas en dat is hier niet leverbaar.

Kabel is zéker een optie. /29, ACL en per MBit helemaal niet zo duur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Bij alle aanbieders gaan jaarlijks de prijzen omhoog hoor. Niet alleen bij KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
https://www.totaaltv.nl/n...er-op-kabelnetwerk-ziggo/

Haha wat een stunt. Mensen die het zogenaamde alure merk xs4all willen behouden en met hun mee willen moeten straks allemaal aan de coax haha. Ben benieuwd of ze nog mee willen gaan want via kpn of glasvezel iets anders dan via coax want ze willen ook niet van hun fritzboxje af. Snap niet dat ze zo graag xs4all willen behouden want gaat toch al via kpn en zie het gewoon aan hoe het uitpakt via kpn zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 1165950 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:48:
[...]
Een ander ding zou zijn dat ik de coaxkabels weer moet gaan aanleggen in de muur terwijl daar nu gewoon internetkabels zitten.
Als je met internetkabels UTP bedoelt, snap ik je probleem niet. Zorg dat de coaxkabel binnenkomt op de plaats waar het KPN-koper binnenkwam, kabelmodem eraan en je steekt de rest van je interne netwerk er zo weer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

@Freee!! Ik vermoed dat hij doelt op een thuissituatie met meerdere TV's waar nu ethernetkabels heen lopen (IPTV), wat met een overstap naar een kabelprovider weer DVB-C wordt en dus weer door een coaxkabel moet. Die je dus weer mag aanleggen. Ik snap heel goed dat dat een argument/reden kan zijn om niet naar kabel terug te gaan.

Wat betreft internet heb je natuurlijk gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Jordi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:34:
@Freee!! Ik vermoed dat hij doelt op een thuissituatie met meerdere TV's waar nu ethernetkabels heen lopen (IPTV), wat met een overstap naar een kabelprovider weer DVB-C wordt en dus weer door een coaxkabel moet. Die je dus weer mag aanleggen. Ik snap heel goed dat dat een argument/reden kan zijn om niet naar kabel terug te gaan.
Goed punt, maar "internetkabels" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja, dat is wel een benaming uit de categorie printerkabels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freee!! schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:36:
[...]

Goed punt, maar "internetkabels" :?
Met een beetje nadenken weet je exact dat hem om UTP CAT gaat. Of heb je een andere manier om een glasvezelverbinding ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken?

Mijn UTP kabels zitten in de muur gefrezen. Waar eerst een coax aansluiting zat voor in de woonkamer daar lopen nu dus CAT 6. kabels. Geen behoefte aan om dit weer allemaal te veranderen.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 1165950 op 29-01-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 1165950 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:05:
[...]
Met een beetje nadenken weet je exact dat hem om UTP CAT gaat. Of heb je een andere manier om een glasvezelverbinding ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken?

Mijn UTP kabels zitten in de muur gefrezen. Waar eerst een coax aansluiting zat voor in de woonkamer daar lopen nu dus CAT 6. kabels. Geen behoefte aan om dit weer allemaal te veranderen.
Waarom heb je geen buizen in de muur laten frezen :? Ik geef direct toe, dat kabels trekken ook niet direct mijn favoriete hobby is, maar nog altijd een stuk beter dan vastgestucte kabels eruit slopen en vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
unezra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:43:
[...]

[...]

Ik kan thuis 500/50 krijgen, kabel. Zakelijk.
Het enige serieuze alternatief is glas en dat is hier niet leverbaar.

Kabel is zéker een optie. /29, ACL en per MBit helemaal niet zo duur. :)
Dan heb je het probleem weer dat je met een KVK nummer moet aankomen, tenzij je Ziggo héél lief aankijkt/spreekt.
.
Ik heb geen kvk nummer en gezien de praktijken van de kamer van koophandel heb ik daar ook niet zo veel zin in. Zonder Zakelijk internet geen /29 en andere voordelen die Xs4all wel heeft. Ik denk dat hij dat bedoelde dat kabel geen optie was/is.

Voor mij is kabel overigens ook geen optie: Hier ligt geen coax. (UPC kabel). We hebben wel eens kabelinternet van Chello besteld, maar UPC kon de aansluiting niet vinden, terwijl er vanuit de straatkast wel een kabel naar ons huis zou moeten lopen. Maar de aansluiting zit niet in de muur/meterkast/kruipruimte, dus UPC ging weer weg en liet de boel niet-werkend achter. Zelfs gegraven op de plek waar deze zou moeten zitten, maar ook daar lag de kabel niet. De boel opgezegd en dus ADSL genomen. En achteraf maar goed ook, want Chello was hier niet stabiel, en dat is met Ziggo momenteel ook niet zo.

Overigens hebben de buren wel een kabelaansluiting in huis (aan straatkant), dus in de wijk is het wel mogelijk. Maar op andere plekken met Ziggo zakelijk (Assen, Groningen) ook genoeg gezeik gehad van verbindingen die uitvallen, dus ik heb niet zo'n hoge pet op van Ziggo. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 19:50
krakendmodem schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:52:
[...]

Dan heb je het probleem weer dat je met een KVK nummer moet aankomen, tenzij je Ziggo héél lief aankijkt/spreekt.
Ik heb ze gewoon gebeld en het kan gewoon. Je kan als particulier gewoon een zakelijk abonnement nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

krakendmodem schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:52:
[...]
Lief aankijken gaat niet helpen en ik weet niet of het je met de juiste connecties wél lukt.
.
Ik heb geen kvk nummer en gezien de praktijken van de kamer van koophandel heb ik daar ook niet zo veel zin in. Zonder Zakelijk internet geen /29 en andere voordelen die Xs4all wel heeft. Ik denk dat hij dat bedoelde dat kabel geen optie was/is.
Tja. Ik vond die spam telefoontjes vervelend, maar inmiddels zijn die ook goeddeels gestopt.
Verder is het niet heel spannend.

Inderdaad, zonder KvK geen zakelijk internet bij Ziggo, ik zie het probleem niet. Als ik die stichting niet had gehad, had ik mezelf als ZZPer in geschreven en nullaangiftes gedaan. "Organisatie Adviesbureau", klaar. :)
Voor mij is kabel overigens ook geen optie: Hier ligt geen coax. (UPC kabel). We hebben wel eens kabelinternet van Chello besteld, maar UPC kon de aansluiting niet vinden, terwijl er vanuit de straatkast wel een kabel naar ons huis zou moeten lopen. Maar de aansluiting zit niet in de muur/meterkast/kruipruimte, dus UPC ging weer weg en liet de boel niet-werkend achter. Zelfs gegraven op de plek waar deze zou moeten zitten, maar ook daar lag de kabel niet. De boel opgezegd en dus ADSL genomen. En achteraf maar goed ook, want Chello was hier niet stabiel, en dat is met Ziggo momenteel ook niet zo.

Overigens hebben de buren wel een kabelaansluiting in huis (aan straatkant), dus in de wijk is het wel mogelijk. Maar op andere plekken met Ziggo zakelijk (Assen, Groningen) ook genoeg gezeik gehad van verbindingen die uitvallen, dus ik heb niet zo'n hoge pet op van Ziggo. :N
Ik heb hier nu denk ik 10, 11 jaar Ziggo en eigenlijk relatief weinig gezeur. Het is wel eens een keer plat gegaan en ik heb wel eens een servicedeskmedewerker door de telefoon getrokken maar op 11 jaar vind ik dat allemaal niet zo spannend en werkt het goed.

Ziggo Zakelijk helpdesk is ook een andere dan partikulier en die werkt prima. Router is, omdat 'ie zo eenvoudig geprogrammeerd is, een prima ding dat het gewoon doet. Mijn persoonlijke ervaringen zijn geen reden er weer vanaf te willen.

Daarbij, wat is het alternatief? DSL?
2008 belde, het wil zijn trage internet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

com2,1ghz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:59:
[...]
Ik heb ze gewoon gebeld en het kan gewoon. Je kan als particulier gewoon een zakelijk abonnement nemen.
Zakelijk Pro, dus met /29 is niet mogelijk zonder KvK.
Gewoon zakelijk is niet zo boeiend, dan kun je net zo goed partikulier houden. Het gaat om Pro en voor zover ik weet (en ook hier bevestigd is), krijg je dat niet zonder KvK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

Dan heb ik de verkeerde medewerker gesproken. Ik kon dat destijds niet bestellen voor een ZZP'er die zakelijk internet wilde (snelheid lag hoger dan die magere 40/4).

Binnenkort dan maar weer eens bellen. :)

Blijft het probleem bij mij dat er geen CAI aansluiting is. Ik zit dus vast aan DSL (wat overigens superstabiel is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Freee!! schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:25:
[...]

Waarom heb je geen buizen in de muur laten frezen :? Ik geef direct toe, dat kabels trekken ook niet direct mijn favoriete hobby is, maar nog altijd een stuk beter dan vastgestucte kabels eruit slopen en vervangen.
Het zit inderdaad in buizen (ter bescherming) dus eigenlijk hoeft het alleen maar getrokken te worden. Helaas kon de coax en UTP kabel niet samen waardoor de coax eruit is gehaald. Maar eigenlijk heb ik helemaal geen behoefte aan kabelinternet dus ben ik aangewezen op glasvezel (wat overigens beter in mijn ogen is).

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 1165950 op 29-01-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
unezra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:00:
[...]

Lief aankijken gaat niet helpen en ik weet niet of het je met de juiste connecties wél lukt.

[...]

Tja. Ik vond die spam telefoontjes vervelend, maar inmiddels zijn die ook goeddeels gestopt.
Verder is het niet heel spannend.

Inderdaad, zonder KvK geen zakelijk internet bij Ziggo, ik zie het probleem niet. Als ik die stichting niet had gehad, had ik mezelf als ZZPer in geschreven en nullaangiftes gedaan. "Organisatie Adviesbureau", klaar. :)

[...]

Ik heb hier nu denk ik 10, 11 jaar Ziggo en eigenlijk relatief weinig gezeur. Het is wel eens een keer plat gegaan en ik heb wel eens een servicedeskmedewerker door de telefoon getrokken maar op 11 jaar vind ik dat allemaal niet zo spannend en werkt het goed.

Ziggo Zakelijk helpdesk is ook een andere dan partikulier en die werkt prima. Router is, omdat 'ie zo eenvoudig geprogrammeerd is, een prima ding dat het gewoon doet. Mijn persoonlijke ervaringen zijn geen reden er weer vanaf te willen.

Daarbij, wat is het alternatief? DSL?
2008 belde, het wil zijn trage internet terug.
Hier ligt 50/10Mbit VDSL en dat is voor mijn gebruik ruim voldoende. Zo traag is dat niet lijkt me. (Ziggo verkoopt immers ook 60/10 of 40/4). En, hier ligt dus geen coax..

Overigens heb ik bij de meeste buren zelfs de snelheid laten terugzetten naar 40/4 bij Ziggo. Die lieten zich dure pakketten aansmeren, terwijl ze dat helemaal niet nodig hadden. Wat moet een oud vrouwtje van in de 80 met 200Mb/s internet als ze alleen de krant leest en af en toe een mailtje stuurt? Toegegeven, dit waren wel oude UPC pakketten, dus die snelheid en prijs was in de loop van de tijd wel verhoogd. 40/4 was hier echt wel voldoende. Ook DSL kan dus prima nog mee voor heel veel gebruikers. Hier in de buurt ligt dat rond de 50Mb/s, paar straten verderop zelfs al 200Mb/s.

Overigens was de kabelaanbieder in mijn vorige woonplaats (Zwolle) zelfs langzamer dan KPN :P.
Kijk maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

krakendmodem schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:14:
[...]
Hier ligt 50/10Mbit VDSL en dat is voor mijn gebruik ruim voldoende. Zo traag is dat niet lijkt me. (Ziggo verkoopt immers ook 60/10 of 40/4). En, hier ligt dus geen coax..
Ik vraag me af hoe nuttig dat is, als je nét die dingen doet waarvoor je een fixed IP én blokje wil gebruiken. :)

Daarom heb ik nu 250/40, dat is snel genoeg voor wat ik er mee wil en daarmee is die /29 ook opeens nuttig. (Nodig niet, 8/1 zou ik theoretisch het meeste ook nog wel mee kunnen maar een beetje vlot internet vind ik toch wel prettig. Ik had 500/50, alleen dat is me met ZIggo zakelijk net wat te gortig dus ben ik naar 250/40 teruggegaan.)

Wat je zegt, die coax ligt er wel, hij is alleen "tijdelijk misplaatst", ofwel, zoek. Als 'ie bij de buren ligt, is de kans groot dat 'ie ergens je voortuin binnen komt. Ze gaan niet 1 huis opeens niet bekabelen lijkt me.
Overigens heb ik bij de meeste buren zelfs de snelheid laten terugzetten naar 40/4 bij Ziggo. Die lieten zich dure pakketten aansmeren, terwijl ze dat helemaal niet nodig hadden. Wat moet een oud vrouwtje van in de 80 met 200Mb/s internet als ze alleen de krant leest en af en toe een mailtje stuurt? Toegegeven, dit waren wel oude UPC pakketten, dus die snelheid en prijs was in de loop van de tijd wel verhoogd. 40/4 was hier echt wel voldoende. Ook DSL kan dus prima nog mee voor heel veel gebruikers.

Overigens was de kabelaanbieder in mijn vorige woonplaats (Zwolle) zelfs langzamer dan KPN :P.
Kijk maar
Zie boven.

Het ging om het onderscheidende van xs4all. Dat oude vrouwtje zal ook niet malen om een fixed IP of een subnet blokje. Voor de mensen die behoefte hebben aan de extra features, zijn er anno 2019 prima alternatieven en dáár gaat het dus om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

[...]

Daar zijn ze nu even heel streng in, zo lijkt het.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:38

aex351

I am the one

Ik ben benieuwd in hoeverre KPN deze 'actiegroep' sponsort. XS4ALL is niets meer dan een merknaam. Het zijn KPN medewerkers in een KPN gebouw die deze merk runnen. Het zijn uitzendkrachten onder de label XS4ALL die de callcenter runnen.

KPN wil de boel versimpelen en daarmee komt dit merk te vervallen. Het doel moet dus ook niet zijn 'XS4ALL' moet blijven. Want wie interesseert dat nou. Het zou volgens mij moeten gaan om de producten/diensten. En dat KPN die in een vergelijkbare vorm gaat aanbieden. Maar dit lees ik nergens terug. Kortom, leuke reclame dit voor KPN :D.

Edit: in de titel van deze thread staat zelfs 'Hi' nog :+. Dat bestaat allang niet meer. En niemand ligt er toch ook wakker van dat Telfort verdwijnt.

[ Voor 11% gewijzigd door aex351 op 29-01-2019 20:44 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
aex351 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:43:
Edit: in de titel van deze thread staat zelfs 'Hi' nog :+. Dat bestaat allang niet meer. En niemand ligt er toch ook wakker van dat Telfort verdwijnt.
Het topic heeft wat titel changes ondergaan ;) maar het gaat hier primair over xs4all en men vond handig om telfort en andere merken die ook gingen verdwijnen (was tegelijkertijd aangekondigd) om bij dit topic te voegen

tja libara/hi,telfort enzv mag je best over hebben, maar ik had het topic gestart wegens XS4all de rest is toch maar een naam voor een dienst .. xs4all doet meer dan 1 dienst .

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
bt1441 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:13:
https://www.totaaltv.nl/n...er-op-kabelnetwerk-ziggo/

Haha wat een stunt. Mensen die het zogenaamde alure merk xs4all willen behouden en met hun mee willen moeten straks allemaal aan de coax haha. Ben benieuwd of ze nog mee willen gaan want via kpn of glasvezel iets anders dan via coax want ze willen ook niet van hun fritzboxje af. Snap niet dat ze zo graag xs4all willen behouden want gaat toch al via kpn en zie het gewoon aan hoe het uitpakt via kpn zou ik zeggen.
De CPE die Ziggo levert is echt beroerd. En multicast IPTV gaan aanbieden over DOCSIS is niet het plan van VodafoneZiggo - je moet een managed DVB-C systeem in laten richten.

Daarnaast zit je met de latency en beperkte upload die inherent is aan moderne DOCSIS. Symmetrische verbindingen gaat Ziggo je niet goedkoop laten aanbieden. Zeker nu niet nu ~700 klanten 120 mbit up delen.

Dus hoewel het voor VodafoneZiggo mooi is om een premium merk met goede techniek aan te bieden via hun netwerk zie ik hier voor de huidige XS4ALL klanten (glas en vaak een vies gevoel bij fUPC) geen alternatief in.
Behalve als VodafoneZiggo het zwaar sponsort
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Let op:
Alle vragen en ervaringen met betrekking tot Freedom Internet mogen in het daarvoor bestemde topic:
[Freedom] Ervaringen & Discussie