Merknaam Xs4all gaan verdwijnen (en Telfort,hi enzv)

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Inderdaad. Ik heb vroeger internet van Ziggo (nou ja, van de voorloper @Home) gehad en ik heb het er zelfs al uitgetrapt toen ADSL met enige redelijke snelheid beschikbaar werd. Dat waren nog de tijden dat ADSL begon als "net iets beter dan ISDN". 128 kbit upload of zo. Toen het 512 kbit werd vond ik die kabel te ouderwets. Dat ding was datatechnisch ook volstrekt open, het kabelmodem deed niets aan poortfiltering. Als je daar een ongepatchte Windows XP computer op zette dan was het gewoon een lokdoos.
Ik had een oude computer met Windows NT en een professionele firewall (met officiële licentie) staan als buffer.
En later kwam er natuurlijk glas, met alle symmetrische schoonheid erbij.

Kabel was voor mij het eerste dat beschikbaar kwam na de telefoonlijn, dus toen de enige optie om voor een vast bedrag online te kunnen zijn.
XS4ALL op de kabel ga ik niet naar toe, dan neem ik wel KPN, maar ik blijf op glas zitten.

Oh ja, WinRoute Pro van Tiny Software, dat was de firewall

[ Voor 11% gewijzigd door Maasluip op 30-01-2019 11:38 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maasluip schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:18:
Inderdaad. Ik heb vroeger internet van Ziggo (nou ja, van de voorloper @Home) gehad en ik heb het er zelfs al uitgetrapt toen ADSL met enige redelijke snelheid beschikbaar werd. Dat waren nog de tijden dat ADSL begon als "net iets beter dan ISDN". 128 kbit upload of zo. Toen het 512 kbit werd vond ik die kabel te ouderwets. Dat ding was datatechnisch ook volstrekt open, het kabelmodem deed niets aan poortfiltering. Als je daar een ongepatchte Windows XP computer op zette dan was het gewoon een lokdoos.
Ik had een oude computer met Windows NT en een professionele firewall (met officiële licentie) staan als buffer.
En later kwam er natuurlijk glas, met alle symmetrische schoonheid erbij.

Kabel was voor mij het eerste dat beschikbaar kwam na de telefoonlijn, dus toen de enige optie om voor een vast bedrag online te kunnen zijn.
XS4ALL op de kabel ga ik niet naar toe, dan neem ik wel KPN, maar ik blijf op glas zitten.
128kbit upload was volgens mij pas bij 1mbit down, de voorloper was een 512/64, volgens mij toen de eerste 8mbit kwam ben ik overgegaan naar Cistron, wat later Xs4all werd.

Ben ik wel benieuwd hoe ze dat 'alternatief' aan de huidige klanten willen gaan brengen, wij hebben hier namelijk geen Ziggo :D

Had toevallig contact met KPN van het weekend over telefoonaansluiting, kwamen we ook onderwerp xs4all, dame in kwestie wist er helaas alleen niet veel van.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1165950

XS4ALL op de kabel is voor mij in ieder geval geen optie. Of ze moeten ook glas bij KPN whosale gaan inkopen. Anders wordt het gewoon KPN met een Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

XS4All op de kabel is voor mij juist wel een optie.
Hier ligt geen glas, komt er voorlopig ook niet.
De keus is dus kabel of VDSL.
Kabel = Ziggo = over mijn lijk.
Als XS4All reïncarneert op de kabel hebben ze hier alvast één klant.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
https://www.ad.nl/economi...ele-prijzenslag~ab52bb20/
Stoppen XS4All staat vast

Waar de Colombiaanse Italiaan niet omheen draaide was het stoppen met XS4All en het tumult er omheen. Voor KPN's hoofdkantoor op de Kop van Zuid stond een groepje actievoerders met een grote ‘XS4All moet blijven’ banner.

Ibarra en financiële man Jan Kees de Jager zeggen heel goed nagedacht te hebben over dat besluit. ,,Merken zijn heel belangrijk en XS4All is een belangrijk merk. Het KPN-merk is echter belangrijker.’’

Volgens Ibarra draait het tegenwoordig in de telecombranche om het aanbieden van gecombineerde diensten: internet, vaste en mobiele telefonie en televisie. ,,Met verschillende merken is die strategie veel moeilijker uit te voeren.’’

Dat de petitie om XS4All te behouden inmiddels 50.000 keer is getekend, lijkt hem weinig te doen. ,,Wie zegt dat dat allemaal klanten van XS4All zijn?’’ Dat het actiecomité misschien een eigen provider wil oprichten? ,,Tot nu toe hebben we nog geen enkele impact gezien van ons besluit. Ik verwacht ook niet dat veel klanten weglopen.’’
lang verhaal kort ;w ;w ik ga een andere provider zoeken,

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens Ibarra draait het tegenwoordig in de telecombranche om het aanbieden van gecombineerde diensten: internet, vaste en mobiele telefonie en televisie.
Dat doet XS4ALL toch ook?
,,Met verschillende merken is die strategie veel moeilijker uit te voeren.’’
Ten eerste klopt dat niet (hij bedoelt waarschijnlijk wat anders) maar met die argumentatie begrijp ik niet waarom VAG de merken Seat, Skoda en Audi nog voert.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

vso schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:10:
[...]

Ik wacht wel op de brief van XS4ALL/KPN wat ze me gaan aanbieden, en dan pas ga ik beslissen wat het vervolg word.
Zit bij XS4ALL met glas 500/500 + VOIP, bij KPN 2x mobiel sim-only.
Mijn tv aansluiting heb ik bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:34:
[...]

Dat doet XS4ALL toch ook?

[...]

Ten eerste klopt dat niet (hij bedoelt waarschijnlijk wat anders) maar met die argumentatie begrijp ik niet waarom VAG de merken Seat, Skoda en Audi nog voert.
tja seat,skoda zijn toch "minder" kwaliteit dan Audi, maar internet toegang is internet toegang

Wat men niet realiseert is dat juist de extra diensten / goedkopere kosten juist het punt is waarom mensen het merk kiezen.

Ik zie weinig alternatieve(n) dan gewoon weg het contract op te zeggen, het zou leuk ziin als vanuit xs4all een vraag komt "van wij wijzigen deze diensten blijft u dan nog klant :? " maar die zie ik ook realistisch niet komen. (een klant intresse onderzoek) en waarom zouden ze.
Anoniem: 217504 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:44:
Ik wacht wel op de brief van XS4ALL/KPN wat ze me gaan aanbieden, en dan pas ga ik beslissen wat het vervolg word.
Zit bij XS4ALL met glas 500/500 + VOIP, bij KPN 2x mobiel sim-only.
Mijn tv aansluiting heb ik bij Ziggo.
ik zit op (A)DSL van xs4all en glas is alleen van fabelfoon/caiway te verkrijgen hier. maar korting en goedkoper roest me eigenlijk .. de rest van de diensten van xs4all bevallen me (goed genoeg)

Maar ik weiger een directe kpn klant te worden met bagger diensten/experia box enzv de manier van zaken doen is niet iets waar ik als consument achter sta. Wat deze gang van zaken met xs4all ook weer bewijst

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Laatst online: 08-06 16:26
ocf81 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:05:
@Anoniem: 1165950 ....Tevens zijn er nog veel meer mensen die niet eens glas kunnen krijgen, zoals half Eindhoven en zo ongeveer geheel Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Glas is nog steeds een luxe die veel gebieden nog niet bereikt heeft. ....
Mocht je willen weten waar glas ligt in Nederland, kijk dan naar de oranje vlakken op https://www.breedbandatlas.nl/
Kabel is groen en daar waar alleen ADSL kan worden geleverd is het blauw.
Goed te weten en wanneer je zelf al heel wat jaartje glas hebt, realiseer je niet voldoende dat grote delen van Nederland dat (nog) niet heeft of gaat hebben.
Voor "snelheids" lurkers is de keuze dan eigenlijk alleen maar Ziggo (mits dat er dan is) of anders een adsloboat.

Te meer een reden om onder de aandacht te brengen dat het netwerk (zoals de kabel/tv) zou moeten worden losgekoppeld van de diensten doe daar overheen gaan. Net als bij de stroomleveranciers, je zou dan xs4all via de kabel kunnen routeren zoals ooit wel's is geopperd.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 17:05
PtrO schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:21:
Voor "snelheids" lurkers is de keuze dan eigenlijk alleen maar Ziggo (mits dat er dan is) of anders een adsloboat.
Dat hangt er maar net vanaf wat er op een bepaalde locatie leverbaar is en hoe je je verbinding gebruikt.

XS4All verkoopt mij nu een 200/20 verbinding maar biedt me in praktijk een 180/60 verbinding over VDSL.

De 60 mbits upload snelheid waar ik nu van geniet kan ik bij Ziggo niet eens krijgen en 200/20 bij Ziggo is per maand maar liefst 6 Euro duurder (standaard maandtarief zonder korting, internet only). Scheelt me toch 72 euro in t jaar! Meer dan 100mbps down heb ik niet echt nodig maar meer dan 20 up is voor mij wel heel fijn. Voor mij is DSL dus een aanzienlijk betere verbinding voor een lagere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@PtrO Het openstellen van de infra was/is tot nu toe nog niet verplicht gesteld in NL, behalve voor ex-monopolist KPN die dit 'cadeautje' meekreeg bij de verzelfstandiging. Duopolist Ziggo moet ook gaan beginnen met de openstelling omdat er nu een scheve situatie is ontstaan na de overname van UPC door ziggo en de overname van Reggefiber door KPN. Hoe soepel dat gaat verlopen is nog maar de vraag. Ziggo zal, denk ik, niet zonder slag of stoot zomaar mee gaan werken aan het moeilijker maken van haar eigen leven. Ik denk dat er nog wel enkele rechtszaken aan te pas gaan komen voordat we er pas echt van kunnen gaan genieten. Pas op dat moment denk ik dat het echt mogelijk wordt om infra-agnostisch te werk te gaan.
Bij KPN is de infra overigens nog steeds open, maar de meeste providers zijn gewoon KPN resellers die middels WBA een KPN product pushen omdat het heel veel kost om zelf de infra te gaan regelen. bTweak is geloof ik de enige provider op de consumentenmarkt in NL die gebruik maakt de mogelijkheid om zelf à la ADSL op glas een netwerk op te tuigen met last mile toegang over het glas in de wijk van KPN. De uitrol hiervan gaat niet zo snel omdat het zo veel kost. Daar waar ze niet hun eigen netwerk kunnen bieden verkopen ze ook WBA.

De ex-directeur van KPN consumentenmarkt had bij de meetup interessante opmerking. Hij zei dat vanuit Europa is gekozen om op infrastructuur te concurreren. Dat is best goed te begrijpen omdat er in de meest landen nog weinig breedband infrastructuur aanwezig was/is. Op deze manier krijg je sneller een dekkende infrastructuur in Europa. Echter heeft dat dan in landen zoals NL, waar de infra goeddeels al aanwezig was, wel als nadeel dat de concurrentie moordend werd, waardoor er gas terug wordt genomen op investeringen in de infra. Het is dus enigszins de vraag hoe soepeltjes de rechtszaken gaan verlopen die het mogelijk maken om Ziggo te verplichten om haar netwerk open te stellen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
ocf81 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:07:
@PtrO Hoe soepel dat gaat verlopen is nog maar de vraag. Ziggo zal, denk ik, niet zonder slag of stoot zomaar mee gaan werken aan het moeilijker maken van haar eigen leven. Ik denk dat er nog wel enkele rechtszaken aan te pas gaan komen voordat we er pas echt van kunnen gaan genieten. Pas op dat moment denk ik dat het echt mogelijk wordt om infra-agnostisch te werk te gaan.
https://www.vodafoneziggo.nl/wholesale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@j_bos Dat valt me nog mee van Ziggo, ik had meer gestribbel verwacht.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:11
ocf81 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:07:
@PtrO
Bij KPN is de infra overigens nog steeds open, maar de meeste providers zijn gewoon KPN resellers die middels WBA een KPN product pushen omdat het heel veel kost om zelf de infra te gaan regelen. bTweak is geloof ik de enige provider op de consumentenmarkt in NL die gebruik maakt de mogelijkheid om zelf à la ADSL op glas een netwerk op te tuigen met last mile toegang over het glas in de wijk van KPN. De uitrol hiervan gaat niet zo snel omdat het zo veel kost. Daar waar ze niet hun eigen netwerk kunnen bieden verkopen ze ook WBA.
Tweak is een kleintje op dat gebied. T-Mobile is na KPN WBA absoluut de grootste met eigen apparatuur in de Pop's van Reggefiber (voor meer dan 1 miljoen aansluitingen), Een heel eind verderop komt dan Tweak, Jonaz, Netrebel, etc..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Barre73 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:29:
[...]

Tweak is een kleintje op dat gebied. T-Mobile is na KPN WBA absoluut de grootste met eigen apparatuur in de Pop's van Reggefiber (voor meer dan 1 miljoen aansluitingen), Een heel eind verderop komt dan Tweak, Jonaz, Netrebel, etc..
De rest kende ik niet eens.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrO
  • Laatst online: 08-06 16:26
ocf81 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:32:
@j_bos Dat valt me nog mee van Ziggo, ik had meer gestribbel verwacht.
Ze stribbelen dan ook tegen.... op één van de eerste bladzijden
"VodafoneZiggo heeft beroep ingesteld tegen het Besluit bij het College van Be-
roep voor het Bedrijfsleven. Het Referentieaanbod is derhalve voorwaardelijk aan
de geldigheid/afdwingbaarheid van het Besluit."
Wat niet wegneemt dat dit best wel 's de weg kan gaan zijn/worden..... net als vroeger: "Partijen dwingen hun telefoon/kabel/adsl/glas (maar ook 4G of 5G) open te stellen voor "diensten" van anderen zoals "internet4all".
Probleem wordt natuurlijk of en hoe je dan het "aansluittarief" (infra-aansluiting en dataroutering) vaststelt. Ik vermoed dit ondoorzichtig kan worden opgekrikt. Er zal sws een capaciteitstarief zijn en de nieuwe XS4ALL kan dan weer het FUP principe gaan toepassen. Echte datalurkers, die puur alleen willen lurken zijn, "gaan" dan maar ergens anders aan de tap hangen.

Voor mij zou het al heel mooi zijn dat ik thuis een 50/50 "xs4all" dienstenaansluiting heb, exclusief capaciteit benodigd voor de rest (TV en mindere mate VoiP in de hollekies etc.). Zelf hoef ik ook niet specifiek Voip, TV of streaming van een bepaalde provider. Deze "stream" dingen zijn natuurlijk momenteel wel de geldmakers.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb de documenten net even doorgenomen, maar dit is gewoon een regelrechte aanfuliting. Ziggo steekt geen vinger uit om een onderscheidend aanbod mogelijk te maken voor hun wholesale klanten. Als wholesale klant heb je op technisch vlak echt bar weinig te zeggen. Het modem moet van ziggo komen. Bij storingen zit ziggo achter het stuur en moet de WFA klant maar zien wat er gebeurt. Ik vraag me af hoeveel speelruimte de WFA klant krijgt voor zaken zoals extra IP adressen etc. Ziggo zegt op voorhand al zijn eigen standaarden qua verkeer af te dwingen.
Een XS4all op ziggo gaat er niet komen met deze voorwaarden.

[ Voor 21% gewijzigd door ocf81 op 31-01-2019 20:13 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

ocf81 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:57:
[...]
Het modem moet van ziggo komen.
Het is maar helemaal de vraag of dat mag met de vrije modemkeuze die er aan zit te komen.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

KPN omhoog op beurs na overnamegeruchten
De Canadese investeerder Brookfield overweegt een bod uit te brengen op telecomconcern KPN. Persbureau Bloomberg meldt dat op basis van ingewijden.
Wat mij betreft mag de hedendaagse telecominfrastructuur gezien worden als 'van strategisch belang' voor de Nederlandse samenleving en zou die alleen al daarom nooit in handen mogen zijn van een buitenlands bedrijf maar altijd Nederlands eigendom moeten blijven. Want wat zou die Canadezen letten om het weer door te verkopen aan een Russische/Chinese/Iranese/etc. partij? Eigenlijk ook zelfs niet in privaat bezit maar bij voorkeur in eigendom van die samenleving, vertegenwoordigd door de staat, zoals het vóór de privatisering van KPN was. Ben ook altijd tegenstander van die privatisering geweest.

Maar áls men zo dom zal zijn om dit wel te laten gebeuren dan zou het wel een mooi moment zijn om KPN zónder het XS4All deel te verkopen en een constructie proberen te vinden waarin XS4All weer als 'zelfstandig' afgesplitst deel door zou kunnen gaan. Desnoods weer met dezelfde zelfstandigheid (degelijk gegarandeerd) als tot op heden maar dan binnen de organisatie van een andere grotere partij, dan wel samen met een kleinere partij een nieuwe grotere/voldoende grote partij vormen.

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 31-01-2019 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:10
CaptJackSparrow schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:02:

[...]

Wat mij betreft mag de hedendaagse telecominfrastructuur gezien worden als 'van strategisch belang' voor de Nederlandse samenleving en zou die alleen al daarom nooit in handen mogen zijn van een buitenlands bedrijf maar altijd Nederlands eigendom moeten blijven. Eigenlijk ook zelfs niet in privaat bezit maar bij voorkeur in eigendom van die samenleving, vertegenwoordigd door de staat, zoals het vóór de privatisering van KPN was. Ben ook altijd tegenstander van die privatisering geweest.

Maar áls men zo dom zal zijn om dit wel te laten gebeuren dan zou het wel een mooi moment zijn om KPN zónder het XS4All deel te verkopen en een constructie proberen te vinden waarin XS4All weer als 'zelfstandig' afgesplitst deel door zou kunnen gaan. Desnoods weer met dezelfde zelfstandigheid (degelijk gegarandeerd) als tot op heden maar dan binnen de organisatie van een andere grotere partij, dan wel samen met een kleinere partij een nieuwe grotere/voldoende grote partij vormen.
toon volledige bericht
Desnoods verkoop je heel KPN aan een Mexicaan, als xs4all daarmee behouden blijft vind ik het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:46
CaptJackSparrow schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:02:

[...]

Wat mij betreft mag de hedendaagse telecominfrastructuur gezien worden als 'van strategisch belang' voor de Nederlandse samenleving en zou die alleen al daarom nooit in handen mogen zijn van een buitenlands bedrijf maar altijd Nederlands eigendom moeten blijven. Want wat zou die Canadezen letten om het weer door te verkopen aan een Russische/Chinese/Iranese/etc. partij? Eigenlijk ook zelfs niet in privaat bezit maar bij voorkeur in eigendom van die samenleving, vertegenwoordigd door de staat, zoals het vóór de privatisering van KPN was. Ben ook altijd tegenstander van die privatisering geweest.

toon volledige bericht
Dit heb ik altijd al vreemd gevonden.
Maar eigenlijk zijn die netwerken al niet helemaal in handen van KPN.
Heel veel componenten in het netwerk word beheerd vanuit landen waarvan ik zeg is dit wel slim. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

tafmaf schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 05:31:
[...]

Dit heb ik altijd al vreemd gevonden.
Maar eigenlijk zijn die netwerken al niet helemaal in handen van KPN.
Heel veel componenten in het netwerk word beheerd vanuit landen waarvan ik zeg is dit wel slim. :?
India?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Polen, Roemenie, en sinds een tijdje mag je China daar eigenlijk wel bij zetten in de vorm van ZTE (en dan bedoel ik niet de Experiaboxen of mediaconverters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Vandaag eens gekeken naar de site van xs4allmoetblijven. Ze gaan kennelijk wel kijken of ze niet een andere ISP kunnen oprichten en zijn kennelijk serieus genoeg bezig om nu even een mediastilte in het leven te roepen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Sinds 1 februari aangesloten bij XS4ALL en ben er erg blij mee. Ik heb een 200/60 Mbit verbinding en alles werkt uitstekend. Ook de moka adapters voldoen prima. Al met al geen spijt dat ik ben overgestapt van Ziggo naar XS4ALL (als ondersteuning voor XS4ALL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
ocf81 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:24:
Vandaag eens gekeken naar de site van xs4allmoetblijven. Ze gaan kennelijk wel kijken of ze niet een andere ISP kunnen oprichten en zijn kennelijk serieus genoeg bezig om nu even een mediastilte in het leven te roepen.
Ik zou het graag zien gebeuren, maar het wordt een hele moeilijke tot onmogelijke opgave. De klanten zijn officieel van KPN. Daarnaast mogen klanten ook niet aangeschreven worden.

Betekent dat je vanaf 0 moet beginnen. Bijkomend probleem is dat het overgrote deel uiteindelijk gewoon bij KPN blijft, al is het alleen maar vanwege het e-mailadres en evt overstapperikelen.

Michiel buitelaar heeft in de bijeenkomst in Waag goed verwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
mad-dog schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:13:
[...]

Ik zou het graag zien gebeuren, maar het wordt een hele moeilijke tot onmogelijke opgave. De klanten zijn officieel van KPN. Daarnaast mogen klanten ook niet aangeschreven worden.

Betekent dat je vanaf 0 moet beginnen. Bijkomend probleem is dat het overgrote deel uiteindelijk gewoon bij KPN blijft, al is het alleen maar vanwege het e-mailadres en evt overstapperikelen.

Michiel buitelaar heeft in de bijeenkomst in Waag goed verwoord..
Nou, met alle (media)aandacht die er is zal menig Xs4aller goed op de hoogte zijn, ik schat dat een redelijke groep, zo rond het aantal abonnees dat bijv een Solcon heeft, meteen weggaat als dat mogelijk is.
Ik hoef geen briefje te ontvangen hoor, als men met een alternatief komt moet uiteraard iedereen voor zich gaan kijken wat je gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Voorlopig blijf ik nog gewoon zitten waar ik zit (Telfort), maar als die XS4All club inderdaad een nieuwe ISP begint en daarbij een behoorlijk aanbod heeft, bestaat de kans dat ik overstap, ik hik toch al aan tegen een paar verbeterpunten bij Telfort.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Leuk de naam XS4all en ben er trots op dat ik ook een keer onder die naam internet heb.
Maar als KPN dezelfde voorwaarden en service daadwerkelijk blijft handteren, blijf ik op de glasvezel bij KPN. Ik ga niet over naar xs4ever via de kabel. Dat zou een stap achteruit zijn.

Maar blijf de actie wel volgen. Heel benieuwd hoe het uitpakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Jelte op 09-02-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik blijf de actie idd ook volgen. Ik ben zeker benieuwd wat er uit die koker komt, maar het is ook wel even afwachten of het ze gaan lukken.

Als ze iets op de kabel gaan starten zou ik denk ik wel inschrijven, mits ze ook een /29 met reverse DNS aanbieden.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:37
Als ze een initiatief starten via de Ziggo kabel, dan haak ik af en blijf lekker zitten waar ik zit. Alleen een eigen initiatief op (V)DSL en FIBER is interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@RR2USA Waarom? Is dat puur vanwege de uploadsnelheid, of zijn er ook andere redenen?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:37
Bij kabel en GPON wordt 1 aanvoer opgesplitst tussen huishoudens. Oftewel met een aantal heavy downloaders stort je bandbreedte in. Daarnaast zit er daardoor hogere latency op de verbindingen. En nog maar te zwijgen over asymetrische snelheden (ok, eerlijk gezegd krijg je dat natuurlijk ook op (V)DSL), dus hopelijk kiezen ze voor fiber. Veel gezeik met Ziggo gehad op diverse vlakken, ik zou ze dan ook zeker niet aanbevelen als je een wat betere stabiele verbinding wilt. Derhalve zou het totaal niet the future XS4ALL waardig zijn. Daarom hoop ik dat ze met een goede glaspropositie komen: goed en stabiel, vast IP, gunstig geprijsd, extra’s waar de gemiddelde tweaker happy van wordt (bijv IPV6)...

[ Voor 13% gewijzigd door RR2USA op 10-02-2019 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

RR2USA schreef op zondag 10 februari 2019 @ 23:53:
[...]
extra’s waar de gemiddelde tweaker happy van wordt (bijv IPV6)...
IPv6 is inderdaad wat ik bij Telfort mis (en KPN zelf is daar niet veel beter in).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

RR2USA schreef op zondag 10 februari 2019 @ 23:53:
Bij kabel en GPON wordt 1 aanvoer opgesplitst tussen huishoudens. Oftewel met een aantal heavy downloaders stort je bandbreedte in.
Dat is bij DSL en glas niet anders.

Ik weet niet hoe het nu zit, maar een overbooking van 1:40 op DSL was heel gewoon. Alle verbindingen worden in principe in de wijkcentrales geconsolideerd en de wijkcentrales hebben nooit een 1:1 bandbreedte richting datacenters van de ISP's. De enige uitzondering zijn directe verbindingen of verbindingen zonder overbooking. Maar dat kan *prima* over een wijkcentrale waar verder 1:40 oid ligt. Maken ze gewoon die ene lijn 1:40. :)
Daarnaast zit er daardoor hogere latency op de verbindingen. En nog maar te zwijgen over asymetrische snelheden (ok, eerlijk gezegd krijg je dat natuurlijk ook op (V)DSL), dus hopelijk kiezen ze voor fiber. Veel gezeik met Ziggo gehad op diverse vlakken, ik zou ze dan ook zeker niet aanbevelen als je een wat betere stabiele verbinding wilt. Derhalve zou het totaal niet the future XS4ALL waardig zijn. Daarom hoop ik dat ze met een goede glaspropositie komen: goed en stabiel, vast IP, gunstig geprijsd, extra’s waar de gemiddelde tweaker happy van wordt (bijv IPV6)...
Asymetrisch klinkt onprettig, maar hoe relevant is dat in de praktijk?

Ik heb hier 250/40 Ziggo Zakelijk, voor wat ik met die 40MBit upstream doe maakt het eigenlijk niet zo heel erg veel uit. Dat ik liever symetrisch heb is meer gevoel dan werkelijke noodzaak of nut.

In the end gaat het er niet om over wat je hebt, maar over of wat je hebt voldoet aan je behoeftes.

Op kantoor hebben we bijvoorbeeld nog een flink aantal switches staan met 100MBit. Dat klinkt weinig. Maar ze voldoen ruim, er hangen enkel thin clients aan die al meer dan prima werken op 10MBit. Zou ik die dingen vervangen door 10MBit exemplaren, zou waarschijnlijk niemand het merken. :) Dus vervangen we ze niet door GBit exemplaren zolang ze niet kapot gaan. (Gaan ze stuk, dan komt er wel GBit maar eigenlijk vooral omdat 100MBit nu niet meer noemenswaardig goedkoper te krijgen is dan GBit.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
unezra schreef op maandag 11 februari 2019 @ 07:53:
[...]
Dat is bij DSL en glas niet anders.

Ik weet niet hoe het nu zit, maar een overbooking van 1:40 op DSL was heel gewoon. Alle verbindingen worden in principe in de wijkcentrales geconsolideerd en de wijkcentrales hebben nooit een 1:1 bandbreedte richting datacenters van de ISP's. De enige uitzondering zijn directe verbindingen of verbindingen zonder overbooking. Maar dat kan *prima* over een wijkcentrale waar verder 1:40 oid ligt. Maken ze gewoon die ene lijn 1:40. :)
Toch is 1:40 is wel iets heel anders dan kabel. En dan telt QoS ook nog mee. Je zou elk modem ongeveer evenveel brandbreedte kunnen geven. Maar dan moet een ISP dat goed implementeren en goede QoS is te cpu intensief om te schalen naar een CMTS (O(1000) devices).

Overboeking bij kabel: ~650-750 modems per subnet, delen 80-120 mbit upload en ~1gbit down. Overboeking van ~21-190 weet de ratio's van klanttypen niet in upload. Down nog wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hoe zit dat eigenlijk met de nieuwe glasuitrol, is dat GPON of normaal glas met symmetrische verbindingen?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:37

kgl

KPN is vooralsnog gestart met de uitrol daar waar projecten eerder gestopt waren (half aangelegd). Dit zal dus door de boot genomen nog op de 'oude' manier worden afgemaakt. Maar in diverse presentaties van KPN werd reeds GPON genoemd als FTTH strategie. Dus ik reken erop dat nieuwe projecten GPON gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Off topic: ik vraag mij al een tijdje af waarom 'Hi' in de topic titel staat.. die naam is al sinds 2015 niet meer in gebruikt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ocf81 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:47:
Hoe zit dat eigenlijk met de nieuwe glasuitrol, is dat GPON of normaal glas met symmetrische verbindingen?
Als het GPON wordt kan het ook gewoon symmetrisch blijven hoor.

Maar op dit moment wordt het nog gewoon uitgerold op de oude bekende manier. Iedereen eigen vezel(s) tot in de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Barre73 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 20:27:
[...]

Maar op dit moment wordt het nog gewoon uitgerold op de oude bekende manier. Iedereen eigen vezel(s) tot in de PoP.
Goed om te weten hoe het in elkaar zit. Ik had op de een of andere manier 'onthouden' dat GPON asymmetrisch is, maar dat is dus niet per se zo.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
bt1441 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:13:
https://www.totaaltv.nl/n...er-op-kabelnetwerk-ziggo/

Haha wat een stunt. Mensen die het zogenaamde alure merk xs4all willen behouden en met hun mee willen moeten straks allemaal aan de coax haha. Ben benieuwd of ze nog mee willen gaan want via kpn of glasvezel iets anders dan via coax want ze willen ook niet van hun fritzboxje af. Snap niet dat ze zo graag xs4all willen behouden want gaat toch al via kpn en zie het gewoon aan hoe het uitpakt via kpn zou ik zeggen.
Nooit!
Sinds ik glasvezel beschikbaar heb, heb ik alle coax definitief uit mijn huis verwijderd en alles vervangen voor UTP.

Ik zit nog liever bij KPN, dan dat ik naar COAX terug ga in de tijd. Wat een drama was de kabel!
unezra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:00:
Daarbij, wat is het alternatief? DSL?
2008 belde, het wil zijn trage internet terug.
Maar dit is precies hoe ik over kabel denk...

Daarbij, wat is het alternatief? Kabel?
2008 belde, het wil zijn dagelijkse storingen en instabiele verbindingen internet terug.

Kabel komt er hier echt niet meer in, wat was glasvezel een verademing toen we in 2015 aangesloten werden.
Anoniem: 1165950 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:05:
Het zit inderdaad in buizen (ter bescherming) dus eigenlijk hoeft het alleen maar getrokken te worden. Helaas kon de coax en UTP kabel niet samen waardoor de coax eruit is gehaald. Maar eigenlijk heb ik helemaal geen behoefte aan kabelinternet dus ben ik aangewezen op glasvezel (wat overigens beter in mijn ogen is).
Exact dezelfde situatie hier!
Ik wil zeker niet terug in de tijd naar Kabel en wil gewoon op glas blijven zitten.
aex351 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:43:
Edit: in de titel van deze thread staat zelfs 'Hi' nog :+. Dat bestaat allang niet meer. En niemand ligt er toch ook wakker van dat Telfort verdwijnt.
Nee Telfort loopt als makke lammetjes naar het slachthuis. Telfort medewerkers hebben het over "we gaan samen verder". Geloof je het zelf?
Ik vertrouw KPN voor geen meter hierin.

Ik zat sinds 2015 bij Telfort, maar dit nieuws was voor mij reden om afgelopen maand over te stappen naar XS4ALL. Dat ze niet als makke lammetjes meelopen en iets proberen te doen, siert ze en dat wil ik steunen. In mijn geval steun ik dat door klant te worden bij ze. Gisteren is het pakket binnen gekomen en volgende week komt de monteur langs!

Dan zit ik voor een jaar weer gebakken en daarna zien we wel verder.
vso schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:10:
Waarom nu al?
Freee!! schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:25:
Voorlopig blijf ik nog gewoon zitten waar ik zit (Telfort), maar als die XS4All club inderdaad een nieuwe ISP begint en daarbij een behoorlijk aanbod heeft, bestaat de kans dat ik overstap, ik hik toch al aan tegen een paar verbeterpunten bij Telfort.
Maar waarom niet nu al overstappen op XS4ALL?
Ik zat ook bij Telfort, die mij niet eens een V10 modem wilde toesturen. Ik heb nu 3 V8 modems thuis liggen, extra glas kastjes. Sinds ik heb aangegeven: "Ik stap over als je nu geen V10 toestuurt, dus je hebt nu de keuze: Stuur mij een V10 moem toe, of verbind mij door met de afdeling opzeggingen."

Toen opeens kreeg ik een V10 modem toegestuurd en werkt alles beduidend beter dan voorheen! Echter is de hele situatie mij een nare bijsmaak op gaan leveren. Ik moet blijkbaar eerst dreigen wil Telfort gaan lopen. Dus een week later toch in gegaan op een XS4ALL aanbod. Volgende week komt de monteur, maar de hele communicatie en klantenservice is nu al 10 keer beter. Veel beter gevoel bij...

Het eerste jaar betaal ik gemiddeld 51,125 euro per maand, aar ik bij Telfort 50,99 euro per maand betaal. Na dat jaar gaat het wel naar 66 euro per maand, maar goed dan kijk ik wel verder...

Ik lever vaste telefonie in en krijg daat een simkaart met 500mb data per maand en een wifi extender voor terug. Ik houdt de 100/100 snelheid en 2 tv kastjes met opnemen en terugkijken. De V8/V10 lever ik in voor een FritzBox 7490. Daat zit direct glas input in, dus ik elimineer daarmee een extra glaskastje in de meterkast. Deze waren bij Telfort vaker een probleem en daarnaast onzinnig sluipverbruik (het is niet nodig).

Ik heb wel telefonisch een persoonlijk aanbod gekregen, via de website zou het duurder zijn geweest.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

dfrenner schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:59:
...
een FritzBox 7490. Daat zit direct glas input in, dus ik elimineer daarmee een extra glaskastje in de meterkast. Deze waren bij Telfort vaker een probleem en daarnaast onzinnig sluipverbruik (het is niet nodig).
Eh, een kleine correctie: ;)
Een FRITZ!Box 5490 heeft een SC/PC glasconnector, de 7490 niet...

5490:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0J95QBjbFf1k59o4Qrr0jmNxjQ=/i/2001249667.png

7490:
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/076048/files/037185210/avm-fritzbox-7490.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 20-02-2019 10:16 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[...]
Maar waarom niet nu al overstappen op XS4ALL?
Ik zat ook bij Telfort, die mij niet eens een V10 modem wilde toesturen. Ik heb nu 3 V8 modems thuis liggen, extra glas kastjes. Sinds ik heb aangegeven: "Ik stap over als je nu geen V10 toestuurt, dus je hebt nu de keuze: Stuur mij een V10 moem toe, of verbind mij door met de afdeling opzeggingen."
Ik heb nog geen glas maar VDSL en die V8 doet het bij mij goed genoeg.
Toen opeens kreeg ik een V10 modem toegestuurd en werkt alles beduidend beter dan voorheen! Echter is de hele situatie mij een nare bijsmaak op gaan leveren. Ik moet blijkbaar eerst dreigen wil Telfort gaan lopen. Dus een week later toch in gegaan op een XS4ALL aanbod. Volgende week komt de monteur, maar de hele communicatie en klantenservice is nu al 10 keer beter. Veel beter gevoel bij...

Het eerste jaar betaal ik gemiddeld 51,125 euro per maand, aar ik bij Telfort 50,99 euro per maand betaal. Na dat jaar gaat het wel naar 66 euro per maand, maar goed dan kijk ik wel verder...
En dat is precies waarom ik voorlopig nog bij Telfort blijf, geen zin in de extra kosten.
Ik lever vaste telefonie in en krijg daat een simkaart met 500mb data per maand en een wifi extender voor terug. Ik houdt de 100/100 snelheid en 2 tv kastjes met opnemen en terugkijken. De V8/V10 lever ik in voor een FritzBox 7490. Daat zit direct glas input in, dus ik elimineer daarmee een extra glaskastje in de meterkast. Deze waren bij Telfort vaker een probleem en daarnaast onzinnig sluipverbruik (het is niet nodig).

Ik heb wel telefonisch een persoonlijk aanbod gekregen, via de website zou het duurder zijn geweest.
Ik wil de vaste telefonie behouden en die wifi-extender heb ik niet nodig (heb zelf een AP op zolder) en nogmaals, ik heb (nog) geen glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

[...]
Maar dit is precies hoe ik over kabel denk...

Daarbij, wat is het alternatief? Kabel?
2008 belde, het wil zijn dagelijkse storingen en instabiele verbindingen internet terug.

Kabel komt er hier echt niet meer in, wat was glasvezel een verademing toen we in 2015 aangesloten werden.
Volgens mij heb ik nu 12 jaar internet via Ziggo.

Ja, dat is wel eens mis gegaan, maar om nu te zeggen "dagelijkse storingen en instabiele verbindingen", nee, verre van. Het is rock solid hier.

Hier is het ook het enige alternatief. Er ligt geen particulier glas in de buurt en VVDSL, meh, dure trage shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ehtweak schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:09:
[...]

Eh, een kleine correctie: ;)
Een FRITZ!Box 5490 heeft een SC/PC glasconnector, de 7490 niet...
Dan is het die. Ik kreeg gisteren het pakket binnen en kon niet laten even te kijken wat er allemaal in zat. De fritzbox had een directe glas ingang *O*
unezra schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:36:
[...]

Volgens mij heb ik nu 12 jaar internet via Ziggo.

Ja, dat is wel eens mis gegaan, maar om nu te zeggen "dagelijkse storingen en instabiele verbindingen", nee, verre van. Het is rock solid hier.

Hier is het ook het enige alternatief. Er ligt geen particulier glas in de buurt en VVDSL, meh, dure trage shit.
Bij ons was dat wel anders. Iedere dag gaf een TV zender wel eventjes blokjes. Niet lang en niet voldoende om ervoor de klantenservice te bellen, omdat je dan eerst 30 minuten in de wacht stond.

Maar het verschil tussen in de avond TV kijken en overdag was gigantisch.

Met eigen COX kabels naar de huizen toe was het ook al een beter product dan een gedeelde hoofdkabel.

Dat is het grootste voordeel van glas, ieder een eigen glaskabel van de wijkcentrale naar je huis. Geen gedeelde meuk. Daarnaast zit er meer potentie in glasvezel. Stabieler, sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

dfrenner schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:46:
[...]
Bij ons was dat wel anders. Iedere dag gaf een TV zender wel eventjes blokjes. Niet lang en niet voldoende om ervoor de klantenservice te bellen, omdat je dan eerst 30 minuten in de wacht stond.

Maar het verschil tussen in de avond TV kijken en overdag was gigantisch.

Met eigen COX kabels naar de huizen toe was het ook al een beter product dan een gedeelde hoofdkabel.

Dat is het grootste voordeel van glas, ieder een eigen glaskabel van de wijkcentrale naar je huis. Geen gedeelde meuk. Daarnaast zit er meer potentie in glasvezel. Stabieler, sneller...
Sneller?
Wikipedia: DOCSIS

De DOCSIS standaard gaat tot 10GBIt/s symetrisch. :) En ja, glas kan in theorie nog veel harder, maar we zijn nog best ver van meer dan 1G/s op glas voor reguliere huishoudens.

Leuk dat je een eigen vezel hebt tot de wijkcentrale, maar daarna is de boel alsnog overbooked. Ik vind het voordeel erg beperkt.

Ongetwijfeld zijn er andere ervaringen, hier haal ik iig eigenlijk altijd mijn volle snelheid. (250/40, maar ik had 500/50, alleen vind ik dat als Ziggo Zakelijk veel te duur dus teruggegaan naar 250/40 en ik merk het verschil niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
unezra schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:22:
[...]

Sneller?
Wikipedia: DOCSIS

De DOCSIS standaard gaat tot 10GBIt/s symetrisch. :) En ja, glas kan in theorie nog veel harder, maar we zijn nog best ver van meer dan 1G/s op glas voor reguliere huishoudens.

Leuk dat je een eigen vezel hebt tot de wijkcentrale, maar daarna is de boel alsnog overbooked. Ik vind het voordeel erg beperkt.

Ongetwijfeld zijn er andere ervaringen, hier haal ik iig eigenlijk altijd mijn volle snelheid. (250/40, maar ik had 500/50, alleen vind ik dat als Ziggo Zakelijk veel te duur dus teruggegaan naar 250/40 en ik merk het verschil niet)
Dus je gaat een theoretisch maximum van kabel vergelijken met eeen realistisch maximum van glas!? appels met peren vergelijken...

Probeer dit maar eens met de kabel:
"Het Amerikaanse team van NEC behaalde 101.7 terabits per seconde door een glasvezelkabel van 165 km"

https://pcmweb.nl/artikel...PI_COOKIE_REDIRECTED=True

Overigens was dit de eerste de beste google hit en zie ik dat hij stamt uit 2011 :+

Oh blijkbaar is er in 2012 een record gevestigd:
1 Pbit/s over a single 50 km fiber
http://www.ntt.co.jp/news2012/1209e/120920a.html

En het gaat er natuurlijk niet om dat we dat thuis gaan halen, het gaat over de potentie in glasvezel. Ik geloof in een toekomst dat bestaat uit 100% glasvezel infrastructuur voor iedereen.

Niet om het één of ander, maar veel mensen prefereren hun eigen keuze. Wat ik vaak zie om mij heen is dat mensen kabel geweldig vinden, omdat er geen alternatief is. Zodra glas is neergelegd, willen ze toch opeens over en zijn ze er veel mee over te spreken.

Wat je vooral ziet/zag is dat bij de samenvoeging van UPC/Ziggo het zender aanbod omhoog ging en daardoor de bitrate omlaag moest. Diverse zenders zijn toen van 12 naar 8 mbit gegaan. En mensen klaagde dus uiteindelijk terecht over slechtere kwaliteit tv. De bandbreedte zat toen ongeveer vol.

Het probleem bij glasvezel is niet dat bandbreedte naar de huizen vol zit, sterker nog er is meer dan genoeg vrij, maar providers doen er "niets" mee. Anderen landen zoals denemarken schijnnen op bepaalde tv zenders al 26mbit aan te bieden op glasvezel verbindingen. Als we ooit naar 4k tv willen en verder, zul je echt naar glasvezel moeten kijken.

De enige reden om het niet te doen is dat de aanleg veel geld en moeite kost. Verder is er geen enkele reden om kabel boven glas te verkiezen. Dus de reden dat Ziggo zelf geen glas voor particulieren gaat aanbieden (zakelijk doen ze het wel) is kosten van aanleg...

Het zegt eigenlijk genoeg dat Ziggo zelf achter de wijkcentrales ook gewoon glasvezel gebruikt. Als er met kabel hetzelfde mogelijk was, hadden ze het echt niet vervangen voor glasvezel!

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 20-02-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

dfrenner schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:04:
[...]
Dus je gaat een theoretisch maximum van kabel vergelijken met eeen realistisch maximum van glas!? appels met peren vergelijken...
Ik ga er vanuit dat die 10G/s geen theoretisch maximum is. Niet meer of minder theoretisch dan de 1G of 10G van glas. :)
En het gaat er natuurlijk niet om dat we dat thuis gaan halen, het gaat over de potentie in glasvezel. Ik geloof in een toekomst dat bestaat uit 100% glasvezel infrastructuur voor iedereen.
Zeker. Glas lijkt toekomstbestendiger te zijn, maar ik denk niet dat het 100% word. Niet in de nabije toekomst.
Daarvoor is het veel te duur.
Niet om het één of ander, maar veel mensen prefereren hun eigen keuze. Wat ik vaak zie om mij heen is dat mensen kabel geweldig vinden, omdat er geen alternatief is. Zodra glas is neergelegd, willen ze toch opeens over en zijn ze er veel mee over te spreken.
Als er ooit glas aangelegd word bij ons, kijk ik zeker of het een interessant alternatief is.
Punt is vooral, dat glas goed is, wil niet zeggen dat COAX slecht is. :)
Wat je vooral ziet/zag is dat bij de samenvoeging van UPC/Ziggo het zender aanbod omhoog ging en daardoor de bitrate omlaag moest. Diverse zenders zijn toen van 12 naar 8 mbit gegaan. En mensen klaagde dus uiteindelijk terecht over slechtere kwaliteit tv. De bandbreedte zat toen ongeveer vol.

Het probleem bij glasvezel is niet dat bandbreedte naar de huizen vol zit, sterker nog er is meer dan genoeg vrij, maar providers doen er "niets" mee. Anderen landen zoals denemarken schijnnen op bepaalde tv zenders al 26mbit aan te bieden op glasvezel verbindingen. Als we ooit naar 4k tv willen en verder, zul je echt naar glasvezel moeten kijken.

De enige reden om het niet te doen is dat de aanleg veel geld en moeite kost. Verder is er geen enkele reden om kabel boven glas te verkiezen. Dus de reden dat Ziggo zelf geen glas voor particulieren gaat aanbieden (zakelijk doen ze het wel) is kosten van aanleg...

Het zegt eigenlijk genoeg dat Ziggo zelf achter de wijkcentrales ook gewoon glasvezel gebruikt. Als er met kabel hetzelfde mogelijk was, hadden ze het echt niet vervangen voor glasvezel!
De bandbreedtes die je daar voor nodig hebt, kunnen niet via COAX, dus logisch dat dat glas is.
Aan de andere kant is glas ook niet zaligmakend. In huis is koper (ethernet) en WiFi toch handiger dan glas. Dus zie je dat zowel thuis als in bedrijven, de backbone van glas is maar de rest koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
unezra schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:32:
De bandbreedtes die je daar voor nodig hebt, kunnen niet via COAX, dus logisch dat dat glas is.
Aan de andere kant is glas ook niet zaligmakend. In huis is koper (ethernet) en WiFi toch handiger dan glas. Dus zie je dat zowel thuis als in bedrijven, de backbone van glas is maar de rest koper.
Klopt ook. Maar ik zie alles tot mijn modem in huis als backbone.
Binnen bedrijven zie je ook een kanteling, vroeger was alleen de lijn naar buiten glas. Daarna kwam steed meer storage op glas, nu steeds meer servers en zelfs (specifieke) apparatuur op de werkplek met glasaansuiting.

Anoniem: 1183692

Ik blijf ook bij KPN, al die andere alternatieven zijn het gewoon net niet. Tweak heeft bijvoorbeeld een hele slechte tv service en Solon is te christelijk.

Voor de rest heeft geen enkel ander provider een Fritzbox in haar assortiment. Zolang de Fritzbox behouden blijft houd ik het bij KPN.

Super tevreden met het glasvezel internet en tv diensten. Het kastje is zoveel beter dan dat Horizon meuk dat ik daarvoor heb gehad.

• kgl

kgl

Barre73 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 20:27:
[...]

Het wordt dus inderdaad GPON:

https://tweakers.net/nieu...linternet-te-leveren.html

• BlakHawk
Anoniem: 1183692 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:24:
Ik blijf ook bij KPN, al die andere alternatieven zijn het gewoon net niet. Tweak heeft bijvoorbeeld een hele slechte tv service en Solon is te christelijk.

Voor de rest heeft geen enkel ander provider een Fritzbox in haar assortiment. Zolang de Fritzbox behouden blijft houd ik het bij KPN.

Super tevreden met het glasvezel internet en tv diensten. Het kastje is zoveel beter dan dat Horizon meuk dat ik daarvoor heb gehad.
Ik ben nog even snel geswitched van Telfort naar XS4ALL, nu het nog kan!
Vandaag opgeleverd en wat is die FritzBox toch beter dan de Experiabox V10 die ik hiervoor had.

De stap van V8 naar V10 was al groot, maar V10 naar FritzBox is ook echt heel lekker!

Ik mis vanaf nu dat overbodige NT kastje in de meterkast, met 7 watt sluipverbruik en weer een stopcontact over in de meterkast _/-\o_

Als het nodig is, is het nodig, maar met glasvezel was dat NT kastje echt nutteloos.

Maar ik zie niet gebeuren dat KPN iets anders dan een Experiabox aan klanten gaat leveren. Zijn ze te stug voor.

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
dfrenner schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:49:
Maar ik zie niet gebeuren dat KPN iets anders dan een Experiabox aan klanten gaat leveren. Zijn ze te stug voor.
Ik denk niet dat dit alleen met stugheid te maken heeft. De FritzBox is ook een stukje duurder in aanschaf dan de V10 (welke door ZTE geproduceerd wordt).

Op zich zou het niet verkeerd zijn om mensen alternatieven aan te bieden tegen meerprijs. Ik weet zeker dat er gebruikers zijn die iets extra willen betalen voor een geavanceerder modem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De grap van GPON is dat je opeens een stimulus hebt om asynchrone verbindingen aan te bieden door minder tijdslots voor upload ter beschikking te stellen.. :r

© ocf81 1981-infinity

• ANdrode
  • Niet online
ocf81 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:20:
De grap van GPON is dat je opeens een stimulus hebt om asynchrone verbindingen aan te bieden door minder tijdslots voor upload ter beschikking te stellen.. :r
Verdeling van timeslots voor upload en download is dus niet dynamisch? En alles gebruikt één golflengte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Je kan dan meer klanten bedienen met dezelfde lijn. Voor zover ik heb kunnen terugvinden is er voor upload gewoon een slot in het TDMA tijdschema, en is er geen full duplex. (voor zover ik kan terugvinden)

https://sites.google.com/...me/gpon/gpon-fundamentals

[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 28-02-2019 20:33 ]

© ocf81 1981-infinity

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Remco K. schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:47:
[...]

Ik denk niet dat dit alleen met stugheid te maken heeft. De FritzBox is ook een stukje duurder in aanschaf dan de V10 (welke door ZTE geproduceerd wordt).

Op zich zou het niet verkeerd zijn om mensen alternatieven aan te bieden tegen meerprijs. Ik weet zeker dat er gebruikers zijn die iets extra willen betalen voor een geavanceerder modem.
De prijs is een ding. Je hebt ook met support te maken. De ACS moet ook weer aangepast worden.

Het verhaal dat er voor de klant niks verandert berust ben ik bang niet helemaal op waarheid

• BlakHawk
mad-dog schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:40:
[...]

De prijs is een ding. Je hebt ook met support te maken. De ACS moet ook weer aangepast worden.

Het verhaal dat er voor de klant niks verandert berust ben ik bang niet helemaal op waarheid
Ach “mijn” FritzBox pakken ze voorlopig niet van mij af!
Niet normaal in de slaapkamer net ee record gehaald, 100down 200up

[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 28-02-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ocf81 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:28:
Je kan dan meer klanten bedienen met dezelfde lijn. Voor zover ik heb kunnen terugvinden is er voor upload gewoon een slot in het TDMA tijdschema, en is er geen full duplex. (voor zover ik kan terugvinden)

https://sites.google.com/...me/gpon/gpon-fundamentals
Zoals ik hem lees speelt TDMA alleen voor de upload:
Bedankt voor de link!
GPON adopts two multiplexing mechanisms- a) in downstream direction (i.e. from OLT to users), data packets are transmitted in an broadcast manner, but encryption (AES) is used to prevent eavesdropping, b) in upstream direction (i.e. from users to OLT), data packets are transmitted in a TDMA manner.
Dan ga ik er vanuit dat het wel full duplex is/er wel verschillende golflengten gebruikt worden. Dat lijkt mij voor de provider ook het beste. In principe kan je met meerdere golflengtes immers zelfs meerdere down/up streams in één vezel mixen.

De shared medium aanpak (beetje zoals DOCSIS: slots voor downstreams, stochastische slots om upstream slots aan te vragen, daarna TDMA voor upstream) lijkt mij onnodig complex als je het signaal makkelijk kan scheiden door twee golflengtes te gebruiken.

laser en receiver zijn toch al twee onderdelen, je hebt niets 'extra' nodig voor het scheiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

ocf81 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:20:
Ik vermoed dat je asymmetrisch bedoelt in plaats van asynchroon. Het perbericht van KPN spreekt dit juist tegen: https://overons.kpn/nl/nieuws/2019/kpn-introduceert-pon-technologie-voor-snelheden-tot-10-gbps-over-glasvezel-ftth

"Met de superieure technologie en infrastructuur zijn in de toekomst snelheden tot wel 10 Gbps symmetrisch mogelijk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@ANdrode Misschien heb ik dat dan verkeerd begrepen.

@kgl Ja, idd verkeerd opgeschreven. Ik bedoelde inderdaad asymmetrisch. 10GBps lijkt me een single user scenario, tenzij ze het over de verre toekomst hebben.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maar noodgedwongen dan wel Wholesale afnemer van KPN worden.. anders kan je hooguit regionaal wat klanten bedienen (ziggo wholesale neem ik vooralsnog niet serieus gezien de lopende beroepen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ondertussen heb ik een houding van: "eerst zien, dan geloven". De boel komt op mij nogal verward over, en ik heb inmiddels zo mijn twijfels of er ooit iets van terecht gaat komen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 08-06 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En dat wordt dan zo'n basis resell provider die verder ook weinig bied, dat zie ik verder ook geen toekomst hebben. Ik wacht vooralsnog rustig af wat KPN gaat doen, wanneer de eerste duidelijkheden komen mbt de extra services die xs4all heeft (en KPN niet, of anders), dan beslis ik wel om volledig elders te gaan. Keuze bij mij is toch marginaal klein, al die tripple/quads val ik buiten, kan dit er ook nog wel bij :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:10
de integratie van telfortklanten naar kpn is begonnen, er staat een verlengingsaanbod in de telfort app, Omdat het KPN ook is opgevallen dat ik ook xs4all klant ben krijg ik dubbele data en 5 euro korting, De nieuwsgierigheid is gewekt. Concreet komt het er op neer

in telfort kan ik niet meer de data ophogen, zit nu op 5 gb voor 17.5 euro. Eerder kon je naar 10 gb voor 22.5 euro. Die maandelijkse 5 gb moet ik het mee doen tot het einde van de looptijd, juli 2020

wel een aanbod voor kpn compleet, 10 gb 18 euro per maand of 4 gb 15 euro per maand. Maar waarom dan nog 25 euro aansluitkosten betalen? De merken gaan samen, maar wel kosten in rekening brengen voor het overstappen. Ik snap het niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-06 07:51

MCP cloud

Op het web sinds 1998

aljooge schreef op zondag 7 april 2019 @ 00:29:
De merken gaan samen, maar wel kosten in rekening brengen voor het overstappen. Ik snap het niet :?
Ik wel dat kost geld, ze moeten het ergens halen :+