bt1441 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:13:
https://www.totaaltv.nl/n...er-op-kabelnetwerk-ziggo/
Haha wat een stunt. Mensen die het zogenaamde alure merk xs4all willen behouden en met hun mee willen moeten straks allemaal aan de coax haha. Ben benieuwd of ze nog mee willen gaan want via kpn of glasvezel iets anders dan via coax want ze willen ook niet van hun fritzboxje af. Snap niet dat ze zo graag xs4all willen behouden want gaat toch al via kpn en zie het gewoon aan hoe het uitpakt via kpn zou ik zeggen.
Nooit!
Sinds ik glasvezel beschikbaar heb, heb ik alle coax definitief uit mijn huis verwijderd en alles vervangen voor UTP.
Ik zit nog liever bij KPN, dan dat ik naar COAX terug ga in de tijd. Wat een drama was de kabel!
Maar dit is precies hoe ik over kabel denk...
Daarbij, wat is het alternatief? Kabel?
2008 belde, het wil zijn dagelijkse storingen en instabiele verbindingen internet terug.
Kabel komt er hier echt niet meer in, wat was glasvezel een verademing toen we in 2015 aangesloten werden.
Anoniem: 1165950 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:05:
Het zit inderdaad in buizen (ter bescherming) dus eigenlijk hoeft het alleen maar getrokken te worden. Helaas kon de coax en UTP kabel niet samen waardoor de coax eruit is gehaald. Maar eigenlijk heb ik helemaal geen behoefte aan kabelinternet dus ben ik aangewezen op glasvezel (wat overigens beter in mijn ogen is).
Exact dezelfde situatie hier!
Ik wil zeker niet terug in de tijd naar Kabel en wil gewoon op glas blijven zitten.
Nee Telfort loopt als makke lammetjes naar het slachthuis. Telfort medewerkers hebben het over "we gaan samen verder". Geloof je het zelf?
Ik vertrouw KPN voor geen meter hierin.
Ik zat sinds 2015 bij Telfort, maar dit nieuws was voor mij reden om afgelopen maand over te stappen naar XS4ALL. Dat ze niet als makke lammetjes meelopen en iets proberen te doen, siert ze en dat wil ik steunen. In mijn geval steun ik dat door klant te worden bij ze. Gisteren is het pakket binnen gekomen en volgende week komt de monteur langs!
Dan zit ik voor een jaar weer gebakken en daarna zien we wel verder.
Waarom nu al?
Freee!! schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:25:
Voorlopig blijf ik nog gewoon zitten waar ik zit (Telfort), maar als die XS4All club inderdaad een nieuwe ISP begint en daarbij een behoorlijk aanbod heeft, bestaat de kans dat ik overstap, ik hik toch al aan tegen een paar verbeterpunten bij Telfort.
Maar waarom niet nu al overstappen op XS4ALL?
Ik zat ook bij Telfort, die mij niet eens een V10 modem wilde toesturen. Ik heb nu 3 V8 modems thuis liggen, extra glas kastjes. Sinds ik heb aangegeven: "Ik stap over als je nu geen V10 toestuurt, dus je hebt nu de keuze: Stuur mij een V10 moem toe, of verbind mij door met de afdeling opzeggingen."
Toen opeens kreeg ik een V10 modem toegestuurd en werkt alles beduidend beter dan voorheen! Echter is de hele situatie mij een nare bijsmaak op gaan leveren. Ik moet blijkbaar eerst dreigen wil Telfort gaan lopen. Dus een week later toch in gegaan op een XS4ALL aanbod. Volgende week komt de monteur, maar de hele communicatie en klantenservice is nu al 10 keer beter. Veel beter gevoel bij...
Het eerste jaar betaal ik gemiddeld 51,125 euro per maand, aar ik bij Telfort 50,99 euro per maand betaal. Na dat jaar gaat het wel naar 66 euro per maand, maar goed dan kijk ik wel verder...
Ik lever vaste telefonie in en krijg daat een simkaart met 500mb data per maand en een wifi extender voor terug. Ik houdt de 100/100 snelheid en 2 tv kastjes met opnemen en terugkijken. De V8/V10 lever ik in voor een FritzBox 7490. Daat zit direct glas input in, dus ik elimineer daarmee een extra glaskastje in de meterkast. Deze waren bij Telfort vaker een probleem en daarnaast onzinnig sluipverbruik (het is niet nodig).
Ik heb wel telefonisch een persoonlijk aanbod gekregen, via de website zou het duurder zijn geweest.