@
Plugwise ,
Goedenavond. Er staat al een support ticket uit maar stel mijn vraag ook voor de volledigheid op het forum.
Afgelopen zondag heb ik mijn Plugwise Adam HA geplaatst zoals op onderstaande link wordt aanbevolen.
https://plugwisehelp.fres...-de-atag-one-aan-op-adam-
Atag Q38C—Adam—BCU—Atag One
Alles start prima op zonder foutcodes, echter geeft Adam aan dat in een Honeywell Control Systems Ltd ketel heb. Adam ziet wel de ketel druk en het Opentherm protocol.
Hierdoor mis ik wat functies en gegevens.
Ik hoop dat er een oplossing is om de juiste ketel in de Adam te krijgen.
Hoor graag en alvast bedankt!
Ed
EDIT:
Ik heb inmiddels een mail ontvangen van Plugwise waarin mijn aansluiting en bevindingen bevestigd worden. Een opmerking vanuit de mail is dat ATAG mogelijk onderdelen van Honeywell gebruikt die in de ATAG ketel zitten, en dat klinkt niet onmogelijk en... dat de adam deze ketel dus als modulerende Honeywell ziet.
Verder ben ik erachter gekomen dat je de ATAG One zo dom mogelijk moet maken en de sturing voor de gewenste temperatuur door de ADAM moet laten bepalen middels een schema en dus ook niet moet overrulen door commands via de ATAG One.
Mijn gewenste temperatuur op de ATAG One staat nu op 17 graden en de ADAM staat continue op 20 graden (vloerverwarming) en deze temperatuur regelt de ADAM prima (netjes modulerend rond de 30 graden) en geen gekke pieken van 50 graden plus of inhaal acties om op de 20 graden te komen.
Komende weken maar eens kijken wat het verbruik is en of ik het zo laat pruttelen 😉
[
Voor 39% gewijzigd door
Multiedje op 23-11-2023 00:32
]
KPN 1000/1000 glasvezel | UDMP | 4 x Unifi US-8-150 poe | 3 x Unifi AC Pro | I'm happy to help~/