Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• akatar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:49
Is er hier iemand met een Plugwise Adam?
Ik sta op het punt om er een te kopen en ik vraag me af of het mogelijk is om deze op te nemen in mijn HA systeem. Ik weet dat je bij de Smile p1 en de stretch 2 dit dmv een xml file kan doen.
Weet iemand of dit mogelijk is bij de Adam?

• roel_hendr
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18-02 11:11
Yes, heb er eentje die aantal zones regelt mbv aantal Toms, Floors, Lisa's en Plugs. Heb zelf een Homey en zijn daar aan het onderzoeken of we een app kunnen bouwen voor Plugwise HA. Er is dus een API waarmee met de Adam gepraat kan worden, dus neem ook aan dat die voor HA zou werken. Zelf (nog) geen ervaring mee.

• akatar
roel_hendr schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:15:
Yes, heb er eentje die aantal zones regelt mbv aantal Toms, Floors, Lisa's en Plugs. Heb zelf een Homey en zijn daar aan het onderzoeken of we een app kunnen bouwen voor Plugwise HA. Er is dus een API waarmee met de Adam gepraat kan worden, dus neem ook aan dat die voor HA zou werken. Zelf (nog) geen ervaring mee.
Kijk, dat is goed nieuws.
Heb je meer info over de api of een link waar je de info kan vinden??

• juptache
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Goed om te lezen dat er een API is. Ga zelf volgende week Adam en een aantal Toms en Lisa’s installeren. Is er ergens een plek waar ik kan helpen met de Homey app?

• roel_hendr
Ja, op Slack:

https://athomcommunity.slack.com

Maak even een account aan en geef jouw ID door. Dan voeg ik je toe aan de Plugwise HA groep.

• soepah
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:31
@roel_hendr zou je mij kunnen toevoegen? heb je DM gestuurd met mijn e-mail en naam

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Middachten
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 30-01 16:41
Ik probeer er achter te komen of de Plug nu ook gebruikt kan worden om een vloerverwarming pomp te schakelen in een systeem met Adam als controller. Uit jouw reactie hier begrijp ik dat je een Plug gebruikt. Kun je bevestigen dat je die Plug als onderdeel van een thermostaat zone kunt gebruiken?

Bedankt!

• roel_hendr
Middachten schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:16:
[...]

Ik probeer er achter te komen of de Plug nu ook gebruikt kan worden om een vloerverwarming pomp te schakelen in een systeem met Adam als controller. Uit jouw reactie hier begrijp ik dat je een Plug gebruikt. Kun je bevestigen dat je die Plug als onderdeel van een thermostaat zone kunt gebruiken?

Bedankt!
Ja dat werkt. Je kunt een Plug en een Lisa in een pompgroep en zone zetten. De Plug zit achter de pomp en deze wordt geschakeld door de Adam zodra de Lisa warmte vraagt

• Middachten
Bedankt voor de reactie.

Ik heb ondertussen een complete set besteld en ga dit weekend maar eens aan het sleutelen.

Hopenlijk gaat dit een eind maken aan de jarenlange discussies over "waarom is het koud in de keuken?" of het hoger zetten van thermostaten in de kamer om de studiekamer warm te krijgen....

• akatar
Middachten schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:36:
Bedankt voor de reactie.

Ik heb ondertussen een complete set besteld en ga dit weekend maar eens aan het sleutelen.

Hopenlijk gaat dit een eind maken aan de jarenlange discussies over "waarom is het koud in de keuken?" of het hoger zetten van thermostaten in de kamer om de studiekamer warm te krijgen....
Nadeel is (voor zover ik weet) dat er geen plugin voor is. niet voor homeseer/fibaro/domoticz etc.
Voor zover ik weet zit die er ook niet aan te komen, dus een koppeling met bv je alarm systeem zit er niet in.

Mocht het wel zo zijn, hoor ik dit graag.

• roel_hendr
Er wordt nagedacht over een app voor Homey. Mocht er iemand geinteresseerd zijn om hieraan mee te werken of ervaringen delen, dan voeg jezelf toe aan https://athomcommunity.slack.com en geef mij even je Slack ID/Naam. Dan voeg ik je toe aan het plugwise_ha channel.

Zodra er een koppeling is met Homey dan is alles mogelijk. Google Assistant, Alexa, geofencing, noem maar op

roel_hendr wijzigde deze reactie 18-01-2019 12:17 (17%)

• soepah
@Middachten en @roel_hendr; jullie zijn beiden tevreden gebruikers van het plugwise systeem inmiddels? kunnen jullie een update geven over wat jullie hebben draaien en wat volgens jullie de voor / tegens zijn?
Daarnaast, hebben jullie voorbeelden / screenshots van de adam (web)interface?

• akatar
En natuurlijk, is er inmiddels een plugin ergens voor beschikbaar om deze sets aan te sturen? mijn inziens is de plugwise oplossing niet bruikbaar als je deze niet in een domoticasysteem kan inbouwen.

• Middachten
Even een korte reactie, ik ga dit weekend een uitgebreidere review schrijven:
- ik had het systeem snel werkend
- behalve de woonkamer/vloerverwarming
- simpel te installeren en opstarten
- er is geen info te vinden over hoe de Plug in dit systeem te gebruiken
- de regeling lijkt goed te werken in mijn systeem (stadsverwarming) behalve de vloerverwarming pomp dus...

Ik heb nog geen contact kunnen zoeken met de Plugwise helpdesk dus voorlopig hebben ze nog het voordeel van de twijfel (het kan goed zijn dat ik te dom ben om de juiste setup met Plug te maken :) )

• akatar
Middachten schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:06:
Even een korte reactie, ik ga dit weekend een uitgebreidere review schrijven:
:)
Kan niet wachten om deze te lezen

• soepah
Ik heb inmiddels de plugwise maar besteld en gisteren is deze geleverd. Gisteravond kort even aangezet (nog niet aangesloten op de aan/uit ketel) en wat testjes gedaan.
voorlopige observaties:

1. firmware had een update nodig om met aan/uit ketel te kunnen werken, duurde ca 5 a 10 minuten maar ging probleemloos.
2. koppeling van de app had wat voeten in aarde (je moet continue het ID bij de hand hebben, dit is een code van ca 8 karakters. Na koppeling ging het aardig.
3. Koppeling van 1 Lisa draadloze thermostaat ging ook soepel en out of the box.
4. web interface is strak en overzichtelijk, niet heel uitgebreid. wat moet werken werkt goed.
5. algeheel installatie is vrij eenvoudig, al is er een mismatch tussen de handleidingen die online staan en die je bijgeleverd krijgt
6. mbt tot aan/uit schakeling geeft de handleiding andere waardes voor ketel temperatuur dan de interface zelf. dit is verwarrend en hiervoor heb ik een vraag gesteld aan de service desk.

ik heb nog niet getest of gekeken naar of ik manueel via web-requests iets van een API zou kunnen ontdekken, weet ook niet of dat gaat lukken.

• akatar
soepah schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:22:
Ik heb inmiddels de plugwise maar besteld en gisteren is deze geleverd. Gisteravond kort even aangezet (nog niet aangesloten op de aan/uit ketel) en wat testjes gedaan.
voorlopige observaties:

1. firmware had een update nodig om met aan/uit ketel te kunnen werken, duurde ca 5 a 10 minuten maar ging probleemloos.
2. koppeling van de app had wat voeten in aarde (je moet continue het ID bij de hand hebben, dit is een code van ca 8 karakters. Na koppeling ging het aardig.
3. Koppeling van 1 Lisa draadloze thermostaat ging ook soepel en out of the box.
4. web interface is strak en overzichtelijk, niet heel uitgebreid. wat moet werken werkt goed.
5. algeheel installatie is vrij eenvoudig, al is er een mismatch tussen de handleidingen die online staan en die je bijgeleverd krijgt
6. mbt tot aan/uit schakeling geeft de handleiding andere waardes voor ketel temperatuur dan de interface zelf. dit is verwarrend en hiervoor heb ik een vraag gesteld aan de service desk.

ik heb nog niet getest of gekeken naar of ik manueel via web-requests iets van een API zou kunnen ontdekken, weet ook niet of dat gaat lukken.
http://domoticx.com/plugwise-stretch-2-0-links-en-bestanden/

probeer deze maar eens, in het bijzonder:
http://192.168.1.49/core/modules
http://192.168.1.49/core/appliances
(maar dan met jouw ip natuurlijk)

• soepah
Thanks, gaat dit ook met de Adam? (zag wel dat de onderliggende hardware 'smile' genoemd ook voor de stretch is).
Zal het eens proberen.

• akatar
soepah schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:14:
Thanks, gaat dit ook met de Adam? (zag wel dat de onderliggende hardware 'smile' genoemd ook voor de stretch is).
Zal het eens proberen.
Dit werkt ook op de adam.
Ik weet alleen nog niet hoe ik deze extern kan aansturen.

• akatar
soepah schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:22:
voorlopige observaties:

Gebruik je een Anna in de woonkamer of een Lisa?
Ik ga ergens in de lente over op zone gericht verwarmen aangezien ik de komende winter meer de houtkachel ga gebruiken.
Snap alleen nog niet goed of de Anna goed gaat werken icm Adam en zone sturing.

• soepah
@akatar ik gebruik momenteel als soort 'testfase' een adam + lisa. anna vind ik te duur voor wat het brengt.
Zie wel dat de lisa een wat hogere temperatuur aangeeft dan mijn standaard thermostaat (e-thermostaat). (delta van 1,5 graad vind ik redelijk veel).

• akatar
@soepah
Anna kost 99 euro. lisa 89 euro
Kan je de afwijkende temp niet callibreren/afstellen?

• soepah
ik zie hier staan: https://www.plugwise.com/nl_NL/products/anna kosten 250 euro.
Vind ik nogal veel. daarnaast is anna meer een standalone thermostaat en zijn de lisa's draadloos te verbinden via zigbee met de adam. dat was een van de features waarom ik voor een lisa koos.

• DaWoe
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18-02 17:02
Goedendag,
Ook ik ben voornemens de hele set aan te schaffen (2 Tom's, 2 Lisa's en een Adam) en twijfelde over de Anna door de prijs. Ik ga dit forum dus met interesse volgen.
Ik heb nu 2 weken een Honeywell Lyric t6 hangen, maar zowel de thermostaat als de app werken niet naar behoren (app helemaal niet, helpdesk niet bereikbaar).
De aanbieding van athom voor 99 euro had ik nog niet gevonden en twijfelde een beetje omdat deze dus 100 tot 150 euro afwijkt van de andere aanbieders (when it seems to good to be true, it usually is). Gisteren toch maar besteld omdat het het geen Chinese webshop is o.i.d. dus ben benieuwd.

Ik ben erg benieuwd naar de review van Middachten. En of je in het zonesysteem ook data kunt uitlezen/loggen. (Wellicht Icm de Homey?) Dus wanneer gaat de CV aan, wanneer komt de ruimte op de ingestelde temperatuur. Wat is de huidige temperatuur van een ruimte en het temperatuurverloop van de Lisa, etc.

• soepah
Ik heb even een python scriptje gemaakt mbhv de tips van @akatar die ik middels een cronjob repeterend aanroep om mijn Adam uit te lezen
voorlopig doet hij niks anders dan de gemeten temperatuur en de setpoint in domoticz te gooien

https://github.com/stefboerrigter/plugwise-python/

• akatar
Het grootste probleem is dat er geen plugin te vinden is voor dit systeem. voor geen enkel systeem. Wat ik begrijp kan je bij homey de adam toevoegen maar niet icm de tom's en lisa's. die kan je wel apart toevoegen aan de homey omdat dit zigbee is. Maar volgens mij gaat het systeem dan niet werken zoals het hoort.
Om deze reden is mijn interesse in de plugwise oplossing ook behoorlijk afgenomen en neig ik nu naar honeywell evohome.

Een systeem met diverse zones die je niet extern kan aansturen (alarm aan, zones uit etc) heeft voor mij geen enkele waarde.

Maar goed, het is nog geen zomer (dan ga ik een systeem installeren) mocht er dan ergens een volwaardige plugin te krijgen zijn, zal het waarschijnlijk wel plugwise worden. Ik ben helaas niet in staat om zelf iets te ontwikkelen.

akatar wijzigde deze reactie 01-02-2019 18:42 (17%)

• soepah
Ik heb inmiddels een eerste weekend stoken met plugwise achter de rug, en dat verliep niet vlekkeloos :(.
Zondag ochtend leek het wel een sauna in m'n woonkamer, had de adam staan stoken zonder warmtevraag. Inmiddels in contact met support hoe dit kan en of ze dit gaan fixen. zo niet gaat de boel retour.
Indien hij niet retour gaat ben ik zelf wel geneigd om de plugin voor domoticz te schrijven voor mijzelf en te publiceren voor wie deze wil gebruiken.

• akatar
Mijn ervaringen zijn niet veel beter, helaas. het was hier ook meer prutswise dan plugwise.
Alleen pak ik het altijd wat kleiner aan, beter dan 1000 euro uitgeven en dat het dan niet werkt.

Ben paar weken terug begonnen met een Adam en deze tussen mijn toon en mijn ketel geplaatst. Dit werkte voor geen meter, via de inlog van support kreeg ik te horen dat adam geen opentherm ketel kon vinden, vreemd want dat is mijn ketel al jaren. Na lang gepruts hebben ze er een andere firmware in gezet die "dwangmatig" op opentherm staat. En dat werkte inderdaad.

Volgende stap, de toon vervangen voor een lisa of een anna, de lisa viel direct af aangezien je deze alleen op batterijen aan de muur kan hangen en niet gevoed, het werd dus een anna.

Het bleek direct dat de temp instellingen van adam en anna voor dezelfde zone ongelijk waren, dat zou niet kunnen en ook werd het koud in huis, de kachel ging niet meer aan.

opnieuw werd er door plugwise ingelogd en bleek dat anna op aan/uit stond ipv opentherm. heel bijzonder aangezien adam met mijn ketel met opentherm praat en anna alleen met adam praat...
Maar het bleef koud in huis en dankzij de grafiek kon je zien dat adam en ook anna een keteltemp vroeg van 30 graden, hier verwarm ik mijn huis niet mee, ingesteld stond 70 graden dus iets gaat er mis..

na lang heen en weer mailen met plugwise kreeg ik nog een laatste mail wat eigenlijk mijn probleem is,
Oftewel de anna van de muur en nu maar honeywell evohome aangesloten...Blijkbaar staat het hele adam/lisa/tom in de kinderschoenen en moet je geluk hebben of het gaat werken en blijft werken.

Op zich jammer want het hele zigbee concept sprak mij wel aan

• soepah
Ik heb het ook niet groot aangepakt, juist minimalistisch: Ik had een Adam en een Lisa nodig om mijn huidige thermostaat te vervangen (Adam bij de ketel, en Lisa in de keuken).

De Lisa gaf sinds het issue ook een verspringende temperatuur (spikes) die na een reset weg waren. al met al ziet het er leuk uit maar is het volgens mij nog geen volwassen product. Jammer want dat kan je als bedrijf wel de kop kosten.

• cariba
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-02 07:50

cariba

while(alive) {breathe();}

Bij mij werkt het zeer goed. Ik stuur twee kleppen aan met een plug (kleine schakeling gebouwd) en een paar pompen ook met plugs. De truc die ik heb gedaan is de kleppen aan te melden als Circulatiepomp binnen de Plugwise configuratie. Verder heb ik geen Toms en Floors, maar met deze setup werkt het!

Bij mij heeft Plugwise support ook een firmware update gedaan voordat het Zigbee aanmelden goed ging. Maar daarna draait het als een zonnetje (en een heel stuk zuiniger!)

life would be much easier if we had the source code.

• akatar
cariba schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:52:
Bij mij werkt het zeer goed. Ik stuur twee kleppen aan met een plug (kleine schakeling gebouwd) en een paar pompen ook met plugs. De truc die ik heb gedaan is de kleppen aan te melden als Circulatiepomp binnen de Plugwise configuratie. Verder heb ik geen Toms en Floors, maar met deze setup werkt het!

Bij mij heeft Plugwise support ook een firmware update gedaan voordat het Zigbee aanmelden goed ging. Maar daarna draait het als een zonnetje (en een heel stuk zuiniger!)
Dat is iets wat je dus vaak leest, je koopt het, het werkt niet en plugwise moet eerst op afstand de boel aan de gang helpen.

• soepah
Dat gevoel heb ik ook een beetje @akatar. Daarom besloten dat ik het spul retour stuur.
vond het verschil al vrij groot: kreeg de Adam met fw versie 2.x.4, Update naar 2.x.9 was beschikbaar maar nadat ik meldde dat mijn aan/uit ketel temperatuur alleen tussen -30 en +10 kon kreeg ik remote een upgrade naar 2.x.32.
Al deze tussenversies zijn dus niet officieel gepubliceerd en worden dus alleen op verzoek / melding geinstalleerd.

• akatar
@roel_hendr Zal het eens een tijdje in de gaten houden, mocht je meer ervaringen en/of screenshots hebben, houd ik me aanbevolen.
Op dit moment heb ik dan wel besloten om niet voor plugwise te gaan ivm "te hoog hobby gehalte vanuit plugwise" maar misschien bedenk ik me nog.

• Soldaatje
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:12
Heb ook een Adam gekocht, tot nu toe tevreden, app geeft ook de huidige temperatuur aan en het schema is ook wel handig.

• soepah
Gebruik je OpenTherm of Aan/Uit?
Ik kwam er dit weekend achter dat mijn Adam (die ik gebruik als Aan/Uit) niet 100% aan/uit is. op het moment dat hij niet verwarmt (dus bv set-point op 20 Graden, temperatuur in de keuken is 21) schakelt de ketel continue aan/uit (dus gaat mijn ketel stoken). Nu via de helpdesk proberen te achterhalen waarom.

(ik noemde in mijn vorige posts dat het spul retour zou gaan, in overleg met hun helpdeks garanderen ze mij correcte werking dus heb ik ze nog wat tijd gegund om een en ander uit te zoeken en op te lossen).

• akatar
Dan heb je blijkbaar een streepje voor, zodra ik Adam zelf mijn ketel laat aansturen gaat de "gevraagde keteltemp" ,deze komt vanuit de Adam, direct naar 0 en wordt het dus koud in huis.
(dit ligt bij de helpdesk)

De Anna heb ik al weggedaan aangezien die combi niet werkend te krijgen is, ben benieuwd of ik nog een reactie krijg van plugwise…...

Op deze manier maken zij de keuze om niet verder te gaan met hun :)

• Soldaatje
Ik gebruik opentherm, maar je thermostaat hangt niet in de keuken toch?

• soepah
Mijn thermostaat (Lisa) hangt wel in de keuken, de Adam hangt bij de ketel. Echter gaat de Adam bepalen of er gestookt moet worden of niet gebaseerd op de input van de Lisa.

• Soldaatje
soepah schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:19:
Mijn thermostaat (Lisa) hangt wel in de keuken, de Adam hangt bij de ketel. Echter gaat de Adam bepalen of er gestookt moet worden of niet gebaseerd op de input van de Lisa.
Misschien is het wel 21 graden maar daalt het wel, dan gaat adam vast stoken, en staat het vermogen van je ketel zo hoog dat die daling snel weer een stijging wordt.

• soepah
@Soldaatje; ik dacht dat eerst ook, echter om alles uit te sluiten heb ik de adam direct aan een multimeter gehangen (dus geen ketel) en toen de setpoint op 19 graden terwijl Lisa 21 aangaf.

De webinterface & App gaven aan dat er niet gestookt werd echter zag ik dat de Adam wel de weerstand over de aan/uit interface (die normaliter dus naar de ketel gaat) wisselt tussen oneindig (Overload) en ~2 a 3 Kilo Ohm. Indien ik de setpoint op 25 graden zet gaat de weerstand op deze draad naar ~3KOhm continue (stoken) zoals ook de webinterface & app aangeven dat de adam stookt.

Mijn vermoeden is dat er tijdens 'Uit' stand van de Adam er nog iets van Open Therm communicatie (discovery oid?) loopt om te communiceren met een ketel. Dit is voor mijn ketel in iedergeval voldoende om continue (dus 100%) te stoken.

• Soldaatje
Heb je adam wel goed op de ketel aangesloten? Mijn Intergas heeft aparte aansluitingen voor opentherm of aan/uit.

• soepah
@Soldaatje; ja mijn huidige thermostaat die ik wou vervangen is ook aan/uit. ik heb de adam op deze kabels aangesloten

• Soldaatje
soepah schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:38:
@Soldaatje; ja mijn huidige thermostaat die ik wou vervangen is ook aan/uit. ik heb de adam op deze kabels aangesloten
Staat adam dan op comfort, standard of eco?

• soepah
standard zonder de plugwise regeling

• Soldaatje
soepah schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:40:
standard zonder de plugwise regeling
Je kan eco proberen met plugwise regeling, dan gaat hij minder snel aan

• soepah
Dat snap ik, echter ongeacht welke regeling stuurt hij in de OFF stand altijd mijn ketel aan. (ik heb een Aan/Uit ketel, waarbij het contact tussen de 2 polen verbroken dient te zijn).

• Double T
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:06
Ik heb in het Homey topic waar @roel_hendr eerder naar verwees ook een aantal tips mbt toegevoegd mbt het installeren van de Plugwise Adam op basis van mijn eigen ervaringen: https://community.athom.c...thom-app-beta-v1-0-0/8828

In combinatie met de Plugwise Adam app voor Homey (tijdgebaseerd schakelen van tapwater / overrulen van preset wanneer de ramen open staan); bevalt het systeem ons erg goed.

• Soldaatje
Ik kan vandaag opeens niet van buiten huis bij de Adam komen, ik zie thuis wel wat er aan de hand is.

Update: thuis werkt het gewoon, heb voor de zekerheid poort 443 opengezet naar buiten met een poortmap, kan ik er morgen weer bij.

Soldaatje wijzigde deze reactie 14-02-2019 21:23 (39%)

• Rik_
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22:15
Ik overweeg ook aanschaf v/h Plugwise systeem (hoewel ik hier wat wisselende ervaringen lees...). Ik zoek alleen wat informatie over de datalogging binnen het Plugwise systeem zelf (dat doet het systeem ook - ik wil nog nier direct de stap naar een Homey oid maken):
1) Als ik het goed begrijp zijn via connect.plugwise.net en de html interface
in de app grafieken tegen de tijd te bekijken van de meetgegevens die binnen de Adam gelogd worden. Dat klopt toch? Kan iemand wat screenshot delen?
2) Hoe lang en waar worden die meetgegevens opgeslagen?
3) Zijn die meetgegevens ook te downloaden/exporteren?
4) Ik wil ook een Plug toevoegen aan het systeem ivm monitoring energieverbruik: deze gegevens zijn dan ook via connect.plugwise.net en de html interface in de app in grafieken zichtbaar, toch?

• Soldaatje
Rik_ schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:21:
Ik overweeg ook aanschaf v/h Plugwise systeem (hoewel ik hier wat wisselende ervaringen lees...). Ik zoek alleen wat informatie over de datalogging binnen het Plugwise systeem zelf (dat doet het systeem ook - ik wil nog nier direct de stap naar een Homey oid maken):
1) Als ik het goed begrijp zijn via connect.plugwise.net en de html interface
in de app grafieken tegen de tijd te bekijken van de meetgegevens die binnen de Adam gelogd worden. Dat klopt toch? Kan iemand wat screenshot delen?
2) Hoe lang en waar worden die meetgegevens opgeslagen?
3) Zijn die meetgegevens ook te downloaden/exporteren?
4) Ik wil ook een Plug toevoegen aan het systeem ivm monitoring energieverbruik: deze gegevens zijn dan ook via connect.plugwise.net en de html interface in de app in grafieken zichtbaar, toch?

Je kan ook klikken op punten in de grafiek voor de tijd en temperatuur.
Het is een vrij simpele grafiek die niet aan te passen is helaas.

• akatar
Voor mij houdt het plugwise verhaal op, teleurstellende producten en een teleurstellende helpdesk. Ik heb besloten de plugwise adam te verkopen en toch maar verder te gaan met evohome. Ben het wel een beetje beu die plugwise producten die niet doen waarvoor ze zijn aangeschaft.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True