Heb net mijn Plugwise winkelmandje af.martinus83 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:45:
[...]
Klopt, daar komt dan de stelmotor.
OVer vroegtijdig beginnen van tado. Klopt ook, alleen dat eenmalig is nogal breed. Als je het om 7 uur warm wilt hebben, dan is dat 10-20-40-60-of 80 minuten van te voren aanzetten? oftewel je bent altijd te vroeg, dan is het goed maar stook je onnodig...
PLugwise, ik had op zolder een adam, zigbee stick erin, etc, 4 meter verderop een Tom maar die houd geen verbinding dus bedraad met een draad over de plint.
In de badkamer een aqara plug achter mn tandenborstel oplader, en in de slaapkamer een Tom, houd ook geen verbinding. In de kamer eraast een Tom router want die heeft wel stroom, helaas viel die ook weg na een tijdje. Beneden een aqara voor de klep, ook die valt dan weg natuurlijk. Dan moet je dus stapsgewijs van boven naar beneden werken voor alles weer draait. Althans dat was mijn ervaring.
Plugwise toms, maakten bij mij herrie aan het einde van de instelling waardoor kids smorgen en savonds uit bed kwamen.
Software, app van plugwise is omslachtig met 2 interfaces (anna en adam). Adam overruled anna, doorgeven kan even duren. Metingen zijn leuk, geeft je meer inzicht.
Tado, superstabiel. Knoppen zijn mooi, instelbaar en muisstil en oplaadbaar.
Tado, tja de voorverwarming, die mist.
Maar kortom, plugwise hardware verander je niet, die is zoals het is.
Tado hardware is goed, als men nu die thermostaat X upgrade met voorverwarming, zou top zijn.
Helaas ie de thermostaat echt lomp lelijk en super simpel in negatieve zin van het woord.
Al met al vind ik de tado hardware en setup goed, thermostaat lelijk. Software schiet te kort.
Plugwise hardware toms slecht, anna goed, adam zigbee stick slecht. (al is deze recentijk software matig beter geworden aldus plugwise zelf hoorde ik aan de telefoon).
Best of both zou een goeie combi zijn...
Oké, nou, ik ga gewoon een zoneklep er tussen laten zetten en dan een Tado X setje op alles. Dan duurt het voor nu maar wat langer met verwarmen van dat kamertje. Wordt toch alleen maar door vriendin gebruikt, die is van zichzelf al een kouwe kikker.
:strip_exif()/f/image/SPhWV8trPtFvVyVvWDjWn0lk.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/zYZUbVktS1QyhXC3kZumqRxk.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/YIiYSPmaVaJgJSsgS5R14jQM.jpg?f=fotoalbum_large)