Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.925 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:32

polthemol

Moderator General Chat
alexbl69 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:32:
[...]

Je zult het niet geloven, maar de meeste burgers die in een democratie leven verwachten dat dat systeem hun enige zeggenschap over hun toekomst geeft. Als dan keer op keer blijkt dat de bestaande partijen niet doen wat een steeds grotere groep wil, of erger; niet doet wat ze beloven te doen, is het niet vreemd dat de burgers - zowel links als rechts - steeds extremer gaan stemmen.
dat is er, maar als je niets met je stem doet, dan ga je nat. Maar als je verwacht dat perfect _jouw_ visie wordt uitgtevoerd, dan ga je ook nat (en daar ben ik blij om, langleve afgezwakte meningen en een beetje voor iedereen).
Wie doet er dan wat fout? De politici die telkens niet doen wat ze voor de verkiezingen beloven, of de burger die uit arren moede op een gegeven moment maar gaat stemmen op iemand die iets harder roept dat hij of zij dat wel gaat doen?
dus er wordt niets gedaan? Kap aub met de wereld zo extreem in te delen. Dit is werkelij ktenenkrommend om te lezen.
Dooddoeners? De enige keren dat we ons direct over de invloed van de EU uit hebben kunnen spreken was de uitslag vrij duidelijk lijkt me. Is ook de reden dat het referendum is afgeschaft.
ja dooddoeners, nu ga je weer van immigratie door naar een referendum... We hebben trouwens een raadgevend referendum, destijds ook. Kap met ranten en kom met inhoud.
Het negeren van de mening van een groot deel (het grootste deel?) van de bevolking overduidelijk ook niet. Zie wat er in Oost-Europa, Italië en met de Brexit is gebeurd.
'grootste deel' schrap je best. Wat in Oost-Europa gebeurt zijn beginnende dictators, klaar. Italië is nog aan het staren naar hun eenhoorn en de Brexit was vol inspelen op racistische/xenofobische gevoelens en stapels leugens, waarbij mensen te lui waren om dingen te controleren.
Politici zullen toch wat realistischer beleid moeten gaan voeren, anders komen die proteststemmen vanzelf wel.
en wat als een groot gedeelte van het huidige beleid realistisch is? Wat dan? Wat als jouw visie op de wereld gewoonweg niet klopt? Die vraag zie ik je nergens stellen, je wijst slechts.
Er is maar 1 partij die er ...
en je veegt alles op 1 hoop en maakt er een pro en een con-kant van. Nuances heet het, er zit heel veel tussen die 2 kanten, tig miljoen stemmen zelfs.
Natuurlijk is niet alles plat, maar
'maar' niets. Natuurlijk is niet alles plat, 'maar ik sla alles wel plat tot een analoge keuze ookal is niet alles plat'.

Werkelijk, ga wat cijfers erbij nemen over de wereld, over Europa, over Nederland, over het VK en besef hoe godsgruwelijk fout je zit met je behoorlijk extreme mening. (en ja, deze redeneringen krijg ik echt kromme tenen van, dit is populistisch geneuzel zonder enige onderbouwing).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:40:
[...]

Het is niet zozeer dat mensen zich geen onderdeel meer voelen van een groter geheel, je zou zelfs kunnen stellen dat er meer en scherpere groepsvorming is dan vroeger. Waar vroeger de groep divers samengesteld was in de kerk, zuil en dorp hebben we in het internet-tijdperk veel globaler en scherper gepolariseerde verbanden waar we ons mee kunnen identificeren: links-rechts, remainer-leaver, stad-platteland, allochtoon-autochtoon, hoger opgeleid-lager opgeleid, globalist-nationalist, etc. etc.

Kijk naar mensen die ooit naar Eton gegaan zijn: hun groepsband is zo sterk dat het garantie is voor een hoge maatschappelijke positie, zelfs als de enige bewezen kwaliteit het in elkaar slaan van restaurants als onderdeel van de Bullingdon club was. Dat is het hele idee achter een studenten-ontgroening, het creëren van een band voor het leven en onderdeel zijn van een groep die (selectief) voor elkaar opkomt.
En dat is meteen ook de vinger op het probleem van segregatie / gentrificatie.

Wanneer mensen toestaan dat een samenleving geen vermenging meer kent, maar gescheiden hokjes en lagen, van sociale structuur tot geo-economie en geografie, dan ondermijnt men elke variabele van zowel reële economie als sociale en politieke stabiliteit. Een les al zo oud als de mensheid zelf.

Erger nog, je introduceert prikkels die de blik naar binnen richten, die van elk proces er een van vorm maken, waar spel de vulling is, waar vreten de moraal (pijnlijk stukje menselijke psychologie, flinke les DNB et alii, wanneer je veel hebt of meent te hebben verschuift je gedrag én je perspectief t.a.v. anderen én jezelf - leestip, Calvijn was zo gek nog niet buiten zijn confessionele fixaties).

Dit is weer zo'n pijnlijk moment van als land in de spiegel kijken. Met de marketingmachine van Prinsjesdag achter ons, kijk eens nuchter naar omgang - politiek, maatschappelijk maar ook economisch - met de Kwestie Woningmarkt. Prikken we door de marketing heen om naar de raamwerken van maatregelen (voordeur, achterdeur, externe consultatie) te kijken dan valt iets uitermate frappants op. Onze omgang is immers vrij Brits.

De discussie is er een van cijfers. Cijfers die afgeleiden zijn van indexeringen. Indexeringen zonder ijkpunt of validatie, maar als selectie gesteld voor doelstellingen. Het merendeel aangeleverd vanuit externe consultatie. De overheid stimuleert actief externe kapitaalinvesteringen in zowel sociaal als particulier huursegment, stimuleert actief exact hetzelfde bij de koopmarkt. De gepolitiseerde overheid is beter uitgedrukt, aangezien de ambtenaren protesteren, maar óf een handdruk krijgen, óf geparkeerd worden. De geslagen gaten worden gevuld door externe consultatie. Daarbij wordt op best knappe wijze een pakket van doelstellingen verkocht op basis van enerzijds het economisch nut van schaarste, anderzijds het politieke nut van gentrificatie.

Zo zijn er nog wel een paar aardappels. Wetenschap. Onderwijs. Fiscaal stelsel.

Toegeven aan die kaders van denken en handelen resulteert in Britse toestanden, letterlijk. Slim is dat niet als land. Lonend ook niet. Brexit is een spiegel voor Nederlands politiek en maatschappelijk gedrag.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ondertussen in het VK: een voormalige PM die in de rechtbank tegenover de huidige PM staat:

May you live in interesting times

En in de categorie: "is het satire of AAARRGGHHHHH!!!?" 8)7
UK 'cannot meet' EU deadline for Brexit plan and needs another year, government says

The EU has set Britain a test it "cannot meet" with its demands to see a replacement for the Irish backstop, the Brexit Secretary has said. Stephen Barclay said the UK should be given another year to find a new policy for the Northern Ireland border.

"Yet the alternative to the backstop is not necessary until the end of the Implementation Period in December 2020. And this will be shaped by the future relationship – which is still to be determined. In short why risk crystallising an undesirable result this November, when both sides can work together – until December 2020. In summary, the EU risks continuing to insist on a test that the UK cannot meet and that the UK Parliament has rejected three times."

It comes after Emmanuel Macron and the Finnish presidency of the EU issued an ultimatum in Paris on Wednesday, giving Boris Johnson until the end of September to table workable proposals – or "its over".

[ Voor 68% gewijzigd door hoevenpe op 19-09-2019 14:02 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
hoevenpe schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:39:
[...]
[...]
Hadn't you noticed? We already do... B)

Trump. Brexit. Klimaatverandering. Plasticsoep. Etcetera...

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:03

Nox

Noxiuz

polthemol schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:40:
[...]

dat is er, maar als je niets met je stem doet, dan ga je nat. Maar als je verwacht dat perfect _jouw_ visie wordt uitgtevoerd, dan ga je ook nat (en daar ben ik blij om, langleve afgezwakte meningen en een beetje voor iedereen).

[...]

dus er wordt niets gedaan? Kap aub met de wereld zo extreem in te delen. Dit is werkelij ktenenkrommend om te lezen.

[...]

ja dooddoeners, nu ga je weer van immigratie door naar een referendum... We hebben trouwens een raadgevend referendum, destijds ook. Kap met ranten en kom met inhoud.

[...]

'grootste deel' schrap je best. Wat in Oost-Europa gebeurt zijn beginnende dictators, klaar. Italië is nog aan het staren naar hun eenhoorn en de Brexit was vol inspelen op racistische/xenofobische gevoelens en stapels leugens, waarbij mensen te lui waren om dingen te controleren.

[...]

en wat als een groot gedeelte van het huidige beleid realistisch is? Wat dan? Wat als jouw visie op de wereld gewoonweg niet klopt? Die vraag zie ik je nergens stellen, je wijst slechts.

[...]

en je veegt alles op 1 hoop en maakt er een pro en een con-kant van. Nuances heet het, er zit heel veel tussen die 2 kanten, tig miljoen stemmen zelfs.

[...]

'maar' niets. Natuurlijk is niet alles plat, 'maar ik sla alles wel plat tot een analoge keuze ookal is niet alles plat'.

Werkelijk, ga wat cijfers erbij nemen over de wereld, over Europa, over Nederland, over het VK en besef hoe godsgruwelijk fout je zit met je behoorlijk extreme mening. (en ja, deze redeneringen krijg ik echt kromme tenen van, dit is populistisch geneuzel zonder enige onderbouwing).
Ik ben wel benieuwd naar die cijfers waar je naar verwijst.

Buiten dit zie je het in andere landen ook gebeuren waar populisme steeds meer terrein wint. Gewoon roeptoeteren, dan krijg je vanzelf stemmen. Dat de grote partijen niet doen wat ze beloven is omdat ze godzijdank niet een meerderheid hebben in een tweede kamer en moeten samenwerken. Maar dat ziet een gemiddelde stemmer misschien niet, die denkt dat hij gestemd heeft op een partij en dat die partij zijn poot stijf gaat houden in alle onderhandelingen want kiezersbelofte.

Partijen hebben/kunnen geen beloftes doen zolang ze geen meerderheid hebben, punt. Ze moeten nog altijd samenwerken met anderen. Een van de dingen die ik persoonlijk erg netjws vind van het CU, ze zeggen gewoon dat ze concessies hebben gedaan in plaats van er omheen draaien.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Basekid
  • Laatst online: 24-09 14:17
Ondertussen in het VK: een voormalige PM die in de rechtbank tegenover de huidige PM staat:
[Embed]

[...]
Dus tot die tijd een backstop? Daar is die oplossing juist voor bedacht (iets tijdelijks totdat er iets permanent en beters is)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56
Dryhte schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:20:
[...]

Hadn't you noticed? We already do... B)

Trump. Brexit. Klimaatverandering. Plasticsoep. Etcetera...
Geloof het of niet, dat heeft toch iedere generatie.

Toen ik een kleine krummel was hadden te maken met: koude oorlog, kruisraketten, zure regen, verdwijning ozonlaag, Soviet unie, DDR, Chernobyl, enz. enz.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Nox schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:30:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar die cijfers waar je naar verwijst.
gapminder.org, de EU zelf heeft enkele databases ook, idem voor de VN of wat grasduinen op de site van het CBS. Voor het VK gaat het wat moeizamer, maar daar heb je nog altijd de EU cijfers voor die wel wat beelden geven over wat er zoal gebeurt over tijd. Punt is hoofdzakelijk dat het echt niet zo git-zwart is als altijd wordt voorgesteld in die teksten 'ja maar er wordt niet naar het volk geluisterd!'.

• hoevenpe
  • Nu online
Nope...
Downing Street rejects Macron's two-week deadline for Brexit plan

Downing Street has refused to commit to tabling its Brexit plans for replacing the Irish backstop within two weeks, branding it an “artificial deadline” and agreeing only to share informal “non-papers” on its preferred solutions.

With time running out, Stephen Barclay, the Brexit secretary, said that the “purist” EU would have to “take risks” with the Irish border for a deal to be struck.
7(8)7

• Dryhte
Miki schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:35:
[...]

Geloof het of niet, dat heeft toch iedere generatie.

Toen ik een kleine krummel was hadden te maken met: koude oorlog, kruisraketten, zure regen, verdwijning ozonlaag, Soviet unie, DDR, Chernobyl, enz. enz.
'tuurlijk, ook ik heb die dingen (als kind) meegemaakt. Maar dat maakt de huidige ontwikkelingen allemaal niet minder 'interessant' ;)

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:20
@hoevenpe Alle Europese leiders weten natuurlijk verdomd goed dat BoJo met niks komt en dit alleen maar voor UK media is. Dan kunnen ze m in ieder geval op het voor ons best mogelijke moment nat laten gaan, zodat wellicht het parlement nog in kan grijpen door BoJo af te zetten. Iedere beweging is weer een mogelijkheid om die Brexiteers onderuit te laten gaan.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:40
Virtuozzo schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:42:
[...]
Calvijn was zo gek nog niet buiten zijn confessionele fixaties
[...]
Extraordinary claims require extraordinary evidence ;) Ik heb misschien wegens verkeerde redenen niet teveel studie van Calvijn gemaakt, maar waar doel je hier specifiek op?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En zijn 31 October deadline is niet artificial?? 8)7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• hoevenpe
  • Nu online
ToolkiT schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:15:
En zijn 31 October deadline is niet artificial?? 8)7
Het kan nog lager hoor...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EE0oE10WkAIGNQW.png:small

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dryhte
Ik kan me inbeelden dat bij een no-deal brexit, 40% van de Ierse export en twee derde van de ierse medicijnen NIET LANGER via Dover zullen verlopen ;) maar op een andere manier die gebruik maakt van de single market. Maar wie ben ik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:37
Dryhte schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:19:
Ik kan me inbeelden dat bij een no-deal brexit, 40% van de Ierse export en twee derde van de ierse medicijnen NIET LANGER via Dover zullen verlopen ;) maar op een andere manier die gebruik maakt van de single market. Maar wie ben ik :)
Is al het geval:
Ierland is slim en bereid zich voor (New Freight route from Waterford to Rotterdam Opens)
Irish Shipping Industry booming amids Brexit fears
The implications of Brexit on the use of the Landbridge through the UK

nog een edit:
Met name dat laatste rapport bevat ook interresante info in de bijlage.
In terms of value, three products account for 66%
of all Irish air freight: Medical and Pharmaceutical
products account for 38%, Organic - Chemicals 18%
and Electrical Machinery and Appliances 10%
Total Air Freight is +- 164.000 Ton

[ Voor 44% gewijzigd door Meekoh op 19-09-2019 17:01 . Reden: extra links ]

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dryhte schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:19:
Precies, en al die "impact" wordt dan weer opgepakt door bedrijven binnen de EU. Wellicht niet dezelfde bedrijven, maar waar moeten ze anders hun spullen vandaan halen? Ierland produceert weinig zelf, het is ontzettend afhankelijk van de buren.

Ik heb er tot 2 jaar geleden jarenlang gewoond en wat ik zo hoor van vrienden daar is hetzelfde als hier: men is de Britten spuugzat. Ik denk dat er veel animo zal zijn om meer zaken met de andere EU landen te gaan doen dan met GB. Zeker als GB het op een harde Brexit aan laten komen en dus het goede vrijdag akkoord een dikke middelvinger geeft. Ik denk dat mensen dan actief Britse produkten gaan mijden, een soort burgerboycot. Buiten de overduidelijke gevolgen aan de grens natuurlijk (heroplaaiing van het geweld).

Op zich is dit ook wel goed voor Ierland, denk ik. Het heeft na de onafhankelijkheid veel te veel geleund op Britse principes. Bijvoorbeeld het juridische stelsel is vrijwel hetzelfde (ze hebben bijvoorbeeld nog jury's), men 'denkt' er nog steeds in mijlen terwijl de snelheden en afstanden allang in kilometers staan, ze laten zich nog steeds door Engeland tegenhouden in het Schengen verdrag te gaan wat echt vervelend is met reizen...

Ik vond het daar altijd wel een beetje jammer: Men houdt niet van de Britten en geeft er (zelfs vóór Brexit) veel op af, maar neemt wel ongemerkt een heleboel minder goede eigenschappen van ze over. Het is op zich wel goed dat ze zich hierdoor wat meer los gaan maken. Sluit ook aan bij het steeds meer losmaken van het Katholieke gedachtengoed wat ze zo lang in een houdgreep heeft gehouden. Ik had zelf nooit gedacht dat bijvoorbeeld het homohuwelijk er door zou komen maar dat hebben ze toch maar weer voor elkaar gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 19-09-2019 16:53 ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:03
Onder de tweet over de medicijnen-chantage staat in de discussie een lijstje met welke waarde de medicijnen-export van een aantal landen heeft; hoewel een stuk kleiner exporteert (en produceert) Ierland dus gewoon meer medicijnen dan het VK.

Als ze dit door gaan zetten hebben ze dus alleen maar een nieuwe manier gevonden om zich in eigen voet te schieten, ze zijn deze kunst wel op heel hoog nivo aan het perfectioneren.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:16

Roozzz

Plus ultra

Och, het zal zo'n vaart allemaal wel niet lopen...
Wel goed om te zien dat dit wereldrijk deze trotse Britten hun eigen geschiedenis ook snel zijn vergeten; mijn eerste associatie was de Berlijnse luchtbrug van het VK en de VS. O-)

Lang verhaal kort; if shit hits the fan dan zullen de Ieren en de EU echt wel een adequate oplossing bedenken... De grootheidswaanzin van de Britten daarentegen wordt wel steeds grotesker :X

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:17
[Embed]

[...]
Hmm, het laatste stuk uit the independent i.c.m. de weigering op de 2 weken termijn maakt het plan aan VK kant wel heel duidelijk.

Men wil de lastige EU commissie overslaan en de backstop promoveren tot een politieke beslissing op de EU top. Backstop in zijn geheel verwijderen en vervangen door een vage belofte om in de transitie periode aan een oplossing te werken op basis van de los vaste voorstellen die zijn ingediend als ideeën en het concept stadium nog niet zijn overstegen.
Juist.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• hoevenpe
  • Nu online
Ben je al uitgelachen of is het om te huilen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
hoevenpe schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:15:
[...]

Ben je al uitgelachen of is het om te huilen?
[Embed]
`
Het meest trieste van die .. vodjes ... documenten, is dat ze dermate pijnlijk in elkaar zitten dat het VK er diep mee gecompromitteerd zou kunnen worden om ze voor de komende twaalf jaar in een web van procedures klem te zetten.

Ter verduidelijking, het gaat om, nu ja, iets, wat bij de eerder besproken lunch men als fait accompli à magic bullet had willen voorstellen.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:02

Shabbaman

Got love?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Shabbaman schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:48:
[...]

Waar dan weer een Brits bedrijf achter zit.
Eentje die daadwerkelijk schepen heeft, dit keer?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
@Shabbaman schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:48
...

Welk bedrijf? Peel Ports?

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 20-09-2019 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 19:38

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik snap dat het interessant is voor de VS om de UK als afzetgebied erbij te krijgen. Ik zie ook dat bij de Brexit in Groot Brittannië zelf de nodige financiële belangen spelen. Maar het is mij niet duidelijk hoe georganiseerd de poppenspelers zijn. Ik heb altijd wat moeite met wereldwijde complotten. Davos, de vrijmetselaars, de Rockefellers, etc. Het echt samenwerkende ons kent ons circuit is verwacht ik een stuk kleiner dan dat. Een paar grote speculanten, of waarschijnlijkst, een paar toevallig dezelfde kant op duwende partijen. Ik ga daarom uit van het laatste. Wie zijn hier samen aan het duwen?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Milmoor schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:04:
Ik snap dat het interessant is voor de VS om de UK als afzetgebied erbij te krijgen.
Even los van Trump en de agenda van figuren als Mercer et alii, er zijn redenen waarom in de VS er in het algemeen een focus is op een herordening van Europa.

1. Isolationisme. Het valse frame van de veiligheid van anderen moeten dragen in een unipolaire wereld - die er eigenlijk al niet meer is, terwijl de VS al geruime tijd niet het technologische voetbed is van de Westerse wereld.

2. Europa is vanuit de lessen van WO II voor de VS een investering geweest in eigen economie. Probleem, sinds het breken van de interne kapitaalstromen binnen de VS (een les voor degenen die hier ageren tegen het bewerkstelligen daarvan, maar dit terzijde) zijn de VS positie verloren. Enorm.

3. De VS hebben ondanks alle troubles een vrij consistent en beperkt geopolitiek perspectief, daarbij spelen al decennia lang de verwachtingen ten aanzien van het tot partner van de VS worden (evolutie economisch reservoir). Hun historisch blikveld, zo verstoord ook, is daarbij leidend. Men is al lang het geduld verloren met een Europa wat maar niet de Verenigde Staten van Europa wil worden.

4. De VS hebben een gigantisch probleem (dit is toevallig hetzelfde waar de EU zich bewust van begint te worden in relatie tot China, Belt Road e.d.) in termen van het breken van de interne relaties tussen reële economie (MKB), wetenschapsdomein en kennisdomein (hun focus op "groei" is er een geworden van overmatige focus op irreële statistiek van groei vertekend door het niet-reële segment van economie). Men loopt achter, men raakt zich daar van bewust. Dan moet het ergens anders vandaan komen, en dan komt de gegroeide mentaliteit op tafel. Predatory capitalism. Hier zitten trouwens ook een paar flinke lessen ten faveure van evaluatie van ons denken over multinationals en fiscale/financiële sector, en een confrontatie met geopolitieke realiteit, maar dit terzijde.

Het resultaat is in algemene zin een blikveld waar men het geduld met het Europese project verloren is, de drempel om zelf maar aam het wiel te gaan staan lager is, de drempel om dat in termen van bestel te doen hoger, en dus de prikkel om het - bij wijze van spreken - aan politieke markt over te laten groter.
Ik zie ook dat bij de Brexit in Groot Brittannië zelf de nodige financiële belangen spelen. Maar het is mij niet duidelijk hoe georganiseerd de poppenspelers zijn. Ik heb altijd wat moeite met wereldwijde complotten. Davos, de vrijmetselaars, de Rockefellers, etc. Het echt samenwerkende ons kent ons circuit is verwacht ik een stuk kleiner dan dat. Een paar grote speculanten, of waarschijnlijkst, een paar toevallig dezelfde kant op duwende partijen. Ik ga daarom uit van het laatste. Wie zijn hier samen aan het duwen?
Het is ergens grappig, de connotatie bij complottheorie is er een van iets tussen entertainment en verzuchting in, terwijl het een dagdagelijkse realiteit is van Overheid, Staat en Bestel omdat mensen en hun groepsdynamiek inherente kwetsbaarheden kennen in gedragslijnen en keuzes.

Het is ook altijd frappant om te zien hoe groot de impact is van de frames die in de jaren '80 zijn gegroeid ten aanzien van individualisme, zelfredzaamheid, markt en rol van overheid. Balans treffen in de wisselwerking van soevereiniteit is altijd het scheppen (niet het zoeken, maar het scheppen en zelfs forceren) van balans tussen wat we vlakdruk en puntdruk noemen.

Vlakdruk is de wisselwerking van componenten van bestel, van Instellingen tot politiek, van burger tot bedrijf, van media tot ministerie. In de laatste twintig jaar is vanuit internaliseren van geloofsartikelen / ideologie daar een patroon ontstaan van nieuwe kwetsbaarheden en overdracht van soevereiniteit naar buiten de componenten van bestel. Denk aan de impact van commercie en technologie op media, denk aan de rol van externe consultatie, denk aan politisering. Er is een verschuiving van beheersing van structuren van vlakdruk naar toepassingen van puntdruk ontstaan.

Puntdruk is de toepassing van ons kent ons en wij hebben geen voetafdruk in het systeem, het systeem is het voedingssysteem. Groot-zakelijk netwerk, bancaire lobby, markt van externe consultatie, in algemene zin het toepassen van gerichte druk voor selectief belang. Disproportioneel omdat het primair voedend gedrag is, wat zonder aanwezige grenzen vanzelf overslaat naar gulzig gedrag, en omdat het in termen van groepsdynamica gewoon makkelijker is om met kleine club met een beetje oog voor gebruik van termijn effecten (verder kijken dus dan regel X of maatregel Y) enorme impact met hoge slagvaardigheid te ontwikkelen.

Ik kan hier niet ingaan op wat de Europese Instellingen classificeren als een strategische bedreiging. Er is in het topic over de jaren heen al veel de revue gepasseerd, de beste tip die ik bij de verkenning kan geven is de volgende: benader het niet vanuit het aanwezige denken over staat, overheid, soevereiniteit, economie, politiek en maatschappij. Het gaat hier over een fenomeen waarbij actoren met disproportioneel grote belangen evenredig disproportioneel vermogen hebben ontwikkeld om invloed te laten gelden conform hun belangen. Zij maken geen deel uit van onze inrichting, hun gedrag correspondeert niet aan verwachtingen, ze bewegen langs en over alles wat we geschapen hebben van systemen, kaders, stelsels en afspraken heen.

In termen van economie én sociale psychologie zitten we in het mondiale bestel met een tumor, ontstaan door invloed van disproportioneel vermogen en macht buiten structuren en grenzen van bestel, met gigantische invloed op gedragslijnen. Voor hen is alles wat is een mismatch met wat voor hen moet zijn.

Daaruit, met allerlei takken en zelfs verschillende punten van oorsprong (corporatistische oligarchie, criminele oligarchie, gelovige / ideologische oligarchie e.d.), is een eigenaardige machtsdynamiek ontstaan, los van alle afspraken en verwachting van mondiaal bestel. Fluïde, soms in elkaars haren, dan weer niet, soms met beperkte focus, soms verreikend, maar ongeacht alle verschillen in achtergronden en belangen zijn er overeenkomsten in perspectief en denken.

Dat is de achtergrond, het probleem is een natuurlijk resultaat van het weghalen van remmen en regels sinds de jaren '80.

In Brexit komt veel samen, heel veel. Of het nu de grote 11 van Russische oligarchie is waar Putin de garantor van is (focus, Europa opbreken en leegzuigen), het continue drama van de drie oude grote bancaire netwerken in VS & VK (who needs rules, rules are a problem), fenomenen als Mercer (back to the future of the glorious 18th century but without the state - neo-feodaal corporatisme als natuurlijke opvolger van neo-klassiek economische inrichting) - of de volksstammen die erachter aan lopen en eigen spel spelen voor kruimels. Gepolariseerde machtspolitiek, lobbyclubs, groot-zakelijke belangennetwerken e.d.

Zo gruwelijk als het als Kwestie is, zo pijnlijk noodzakelijk interessant ook. Immers, alles van actoren en spel komt er voorbij, en samen. Er wordt hier vaak gezegd dat Brexit al drie jaar duurt, maar puntje van eerlijkheid, het is drie jaar resultaat van investeringen, het resultaat van iets minder dan een decennium aan losse maar steeds strakker geworden planning en drie decennia van toename van gulzig gedrag met disproportionele macht buiten de soevereiniteit van de stelsels die we kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Shabbaman schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:48:
[...]

Nope
The first sailing on the Waterford-Rotterdam route, RTE reports, is operated by Dutch company BG Freight Line in partnership with container shipping multi-national Maersk
BG Freight line is zo Nederlands als maar kan en Maersk is Nog steeds heel erg Deens.

Computer says no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het moederbedrijf van B.G. freight line is de Peel Group... Maar goed offtopic allemaal.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 20-09-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
begintmeta schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:06:
[...]

Het moederbedrijf van B.G. freight line is de Peel Group... Maar goed offtopic allemaal.
Aaah never waste a good crisis :P

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meekoh schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:15:
[...]

Aaah never waste a good crisis :P
Tja, John Whittaker. Een van de sponsors van Farage, poortwachter van beide is Arron Banks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Voor degene die meer van het britse politieke systeem willen leren.
Dit is een serie vermakelijke en informatieve filmpjes:

YouTube: Who's in charge of Britain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Even aanhakend aan infotainment videos:

YouTube: European Single Market - Explaining Brexit

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Het is vrijdagmiddag, tijd voor wat stelerij..

https://twitter.com/Collabblues/status/1174622291000537088

1950
🇫🇷 "We got our ass kicked badly this time. Never do this again, eh?"
🇩🇪 "Ach, Ich agree"🇫🇷 ceases Occupation of Ruhr and Saarland
🇫🇷 🇩🇪 cast ECSC
🇫🇷 🇩🇪 invite 🇧🇪 🇮🇹 🇱🇺 🇳🇱
🇬🇧 "WTF, what's that shit?"
🇬🇧 "Don't care, won't work anyway"
🇫🇷 🇩🇪 🇧🇪 🇮🇹 🇱🇺 🇳🇱 cast EEC and Euratom
🇬🇧 "What can I do to piss them off?"

1960
🇬🇧 casts EFTA
🇨🇭 🇳🇴 🇩🇰 🇵🇹 🇦🇹 join EFTA
🇪🇺 casts Customs Union

1961
🇬🇧 "May I play with y'all?"
🇫🇷 "Piss off"
🇩🇪 🇧🇪 🇮🇹 🇱🇺 🇳🇱 "Ya sure?"
🇫🇷 "I know him, he's a punk. He keeps breaking my toys since 900 years. I swear on God he won't enter"
🇬🇧 "Don't care, don't want to enter your shitty club anyway"

Later
🇪🇺 casts Common Agricultural Policy
🇪🇺 forgets Customs Fee
🇪🇺 fusions with ECSC and Euratom
🇪🇺 casts Community Executive Power
🇬🇧 "Please, can I come?"
🇫🇷 "Die"
🇬🇧 "B-but…"
🇫🇷 drops Charles de Gaulle
🇬🇧 🇩🇰 🇮🇪 🇳🇴 cast Adhesion Request to 🇪🇺
🇬🇧 🇩🇰 drop EFTA
EFTA: "What?"
🇬🇧 "Punk's not dead"
🇬🇧 🇩🇰 🇮🇪 join 🇪🇺
🇪🇺 "Welcome… Hey, One's missing!"
🇳🇴 "Nah, I don't like you actually"
🇪🇺 "Whatever"
🇬🇧 casts Ill man of Europe
🇬🇧 casts Winter of Discontent
🇬🇧 "HALP!!11"
🇪🇺 casts Financial help
🇬🇧 replenishes itself
🇬🇧 casts Iron Lady

Even later
🇪🇺 casts European Parliament elected by Direct Universal Suffrage
🇬🇷 slains Dictatorship of Colonels
🇵🇹 drops Salazar
🇬🇷 "May I come?"
🇬🇷 joins 🇪🇺
🇪🇸 drops Franco
🇪🇸 🇵🇹 "What about us?"
🇪🇸 🇵🇹 join 🇪🇺
🇵🇹 drops EFTA
EFTA: "Waaaah, nobody loves me :'("
🇬🇧 "You're ugly and useless"
EFTA: "Fuck you, you created me!"
🇬🇧 "I don't know who you are, madam; I never saw you"
🇬🇧 finished Healing with Financial Help
🇬🇧 "Burp."

Even laterer
🇪🇺 "Well, everyone needs to contribute to the budget so newcomers can develop and help deindustrialised regions."
🇪🇺 casts European Budget
🇬🇧 "What!? I must pay to drink here?!"
🇫🇷 "Here we go… Care to stop being annoying?"
🇬🇧 "NO!"
🇬🇧 casts Iron Mule
🇬🇧 "I want my money back"
🇪🇺 "No"
🇬🇧 sulks
🇬🇧 casts Empty-chair diplomacy
🇪🇺 is paralyzed!
🇪🇺 "Fuck, you're annoying"
🇬🇧 "Punk's not dead"

Even latererer
🇪🇺 casts British rebate
🇫🇷 "WHAT! That's unfair! #MyBallsOnAPlate"
🇪🇺 casts Common Agricultural Policy on 🇫🇷
🇫🇷 "omnomnom… What were we talking about?"
🇩🇪 "Good. How about we make a common currency?"
🇫🇷 "Yeah, and we would call it 'Écu'"
🇩🇪 🇧🇪 🇮🇹 🇱🇺 🇳🇱 🇬🇧 🇩🇰 🇮🇪 🇬🇷 🇪🇸 🇵🇹 "løl"
🇫🇷 "B-but…"
🇫🇷 drops Valéry Giscard d'Estaing
🇬🇧 "I don't want your shitty euro. I'm keeping my pound."
🇪🇺 "As you wish"
🇬🇧 "Don't want it"
🇪🇺 "Yeah, understood. You're not entitled to."
🇬🇧 "Really don't want it"
🇪🇺 "You're annoying."
🇬🇧 "But give me European institutions, like Banking authority, for example."
🇪🇺 "You're not even in the single currency system!"
🇬🇧 "Don't care. Gimme, or I get moody."
🇫🇷 "What did I bloody say?"
🇩🇪 🇧🇪 🇮🇹 🇱🇺 🇳🇱 🇬🇧 🇩🇰 🇮🇪 🇬🇷 🇪🇸 🇵🇹 "STFU"

Even laterererer
🇬🇧 "Everything has been liberalized, but my people is gritty. What will I say to them?"
🇬🇧 casts Europhobic press
🇬🇧 casts European diktat
🇬🇧 casts It's not me, it's Brussels
🇪🇺 "Huh? But you decided with us!"
🇬🇧 "Shut up, it's technical."
🇬🇧 gets European disinterest
🇺🇸 "Move your ass here, we're gonna get Saddam"
🇬🇧 "Why?"
🇺🇸 "Shut up, it's technical."
🇺🇸 casts Evidence of Weapons of Mass Destruction
🇬🇧 undergoes Stupid war for bad reasons
🇮🇶 "¡Ay Caramba!"

One semi-eternity later
🇬🇧 undergoes Discontent
🇫🇷 undergoes Freedom Fries
🇪🇺 "Fuck, this will blow up on our faces."
🇬🇧 "Nah, everything is fine."
🇬🇧 casts Dog with little hat drinking coffee and sitting in room in fire
🇺🇸 casts Subprimes
🇺🇸 "We are rich!"
🇺🇸 gets Enron
🇺🇸 "Uh, no, we are poor."
🇺🇸 casts Global Recession
🇪🇺 "Goddammit, can't they keep their banks clean?"
🇮🇹 🇮🇪 🇬🇷 🇪🇸 🇵🇹 "HALP! GIB MONIES!"
🇫🇷 "Fuck, it's hardcore in there"
🇫🇷 casts Temporary Nationalizations
🇪🇺 takes damage on Euro
🇪🇺 "OK, let's help everyone or we'll all get fucked"
🇬🇷 "I'M GONNA DIE!"
🇫🇷 🇩🇪 "Grrr, OK."
🇬🇧 "Nope. Don't like 'em. Euro does not even concern me."
🇪🇺 "You took advantage and this crisis is your fault too, with your shitty Banking regulations. Come help!"
🇬🇧 "Nah."
🇬🇧 "I want an Europe à la carte anyway."
🇪🇺 "Duh?"
🇬🇧 "I wanna take what I like, leave you what I don't like, and I want to pay even less."
🇪🇺 "Are you aware this is a package?"
🇬🇧 "Yeah. So what?"
🇪🇺 "You know, treaties and all that stuff. You must contribute."
🇬🇧 "Gonna sulk…"
🇪🇺 "Stop it!"
🇪🇺 casts Massive Financial Help
🇩🇪 "Easy with my money, eh?"
🇬🇷 "Argh, you're so mean!"
🇩🇪 "What if everyone paid taxes in your country?"
🇬🇷 "B-but…"
🇬🇷 🇪🇸 🇵🇹 cast Painful Reforms
🇮🇸 drops Bankers in Jail

🇬🇧 "Let's talk about me, would ya?"
🇪🇺 "Are you in Dire Straits?"
🇬🇧 "Nah. Why?"
🇪🇺 "Well?"
🇬🇧 "I WANT YOU TO TAKE CARE OF ME!!1"
🇪🇺 "Sorry, don't have time. Everything is on fire!"
🇬🇧 "I don't love you anyway. You never were my mother!"
🇪🇺 "WTF?"

2010s
🇬🇧 casts Promises of Referendum
🇫🇷 "I have a bad feeling about this"
🇩🇪 "Nah, they're not THAT dumb!"
🇫🇷 "We're talking about people who eat English cuisine and enjoy it."
🇩🇪 "Nah, there are limits…"
🇬🇧 casts Referendum
🇩🇪 "Oh."
🇪🇺 "Are you going to spit on all we brought you in order to be alone?"
🇬🇧 "I am the eternal England!"
Wales and Scotland: "HEY!!!"
🇬🇧 "Shut up you underlings, I'm in command"
🇩🇪 "Are they doing it?"
🇫🇷 "You don't know them."
🇩🇪 "It's not rationally possible. Don't you see this mess?"
🇬🇧 casts Vote
🇬🇧 gets Brexit
🇬🇧 "Punk's not dead"
🇩🇪 "Scheiße"
🇫🇷 "Told you so."
🇩🇪 "It's not possible to be THAT dumb!"
🇺🇸 "Hold my beer."
🇺🇸 casts Donald J. Trump
🇩🇪 "Oh."
🇬🇧 "Ha! Ha! Ha! Never felt so FREE! I can do whatever I want now!"

🇬🇧 casts Article 50
🇮🇪 "I had something called the Good Friday Agreement."
Scotland: "Hey."
🇬🇧 "Shut up you underlings, I'm in command"
🇪🇺 casts Michel Barnier
🇪🇺 casts European Unity
🇪🇺 casts Preparing to Negotiate
🇪🇺 "You have two years."

🇬🇧 casts Promises of Super Duper Agreement
🇬🇧 casts Big Fiesta
🇬🇧 gets Hangover
🇬🇧 drops Boris Johnson
🇬🇧 drops Nigel Farage
🇬🇧 "Where are all those nitwits who promised me all the good things?"
🇬🇧 "Well, let's do as usual: making it a mess."
🇬🇧 casts Dissension on 🇪🇺
🇪🇺 is immune
🇬🇧 "WHAT! You were supposed to be an antivaxx!"
🇫🇷 "Nah, it's me. Everyone has a dumb side."
🇬🇧 gets Lateness
🇬🇧 gets Incompetent Ministers
🇬🇧 gets Paralyzed Political Affairs

🇪🇺 "Well, let's prepare for this, eh?"
🇪🇺 casts Moving European Institutions
🇫🇷 casts Customs in Calais
🇬🇧 "Ha ha! Told you that I could sign agreements!"
🇬🇧 gets Agreement with New Zealand
🇪🇺 "Don't you have something more important to do?"
🇬🇧 "Nah."
🇪🇺 🇬🇧 negotiate
🇪🇺 🇬🇧 get Agreement
🇪🇺 "Not too bad. There's this thing with Ireland, but that will do."
🇬🇧 casts Backstop
🇬🇧 drops Agreement
🇪🇺 "Scrub the credit card."
🇬🇧 drops Agreement
🇪🇺 "What's your fucking problem?"
🇬🇧
🇪🇺 "ANSWER!"
🇬🇧
🇬🇧 drops Agreement
🇨🇭 "I don't know how you can keep cool. Even I would have kicked his ass, and I am a pacifist."
🇪🇺 "You're not helping."
🇺🇸 "EU sucks, Brexit rocks!"
🇪🇺 "Is it the party for annoying people?"
🇫🇷 "Told you s…"
🇪🇺 "Say it and I will Article 50 your face."
🇬🇧 casts Whining for delay
🇪🇺 "OK, but work seriously this time."
🇬🇧 casts Wanking
🇪🇺 "I'm gonna kill him"
🇬🇧 "I want to say a thing."
🇪🇺 "Fuck at last."
🇬🇧 "I want out."
🇪🇺 "OK, I didn't want it in first place, but now, please do."
🇬🇧 "What will you give me to get out?"
🇪🇺 "Huh? Are you fucking kidding me?"
🇫🇷 "I have this idea of an European army…"
🇪🇺 "Don't tempt me, this is not the time. But keep this idea, just in case."
🇬🇧 "If you don't give me something, I'll sulk."
🇪🇺 "Can I hit him?"
🇬🇧 casts Whining for a last delay
🇪🇺 "This is the last, and now work really seriously now."

🇬🇧 casts Boris Johnson
🇪🇺 "Now I know what depression means."

🇺🇸 "Hey buddy! *fart*"
🇬🇧 "Hey my friend! *fart*"
🇬🇧 🇺🇸 "*farts and lol and trade agreement*"
🇪🇺 "Do you mind?"
🇺🇸 casts Tariffs on 🇪🇺
🇬🇧 "Well done lol."
🇪🇺 "You're affected too."
🇬🇧 "HahaWHAT"
🇺🇸 "Punk's not dead"

🇬🇧 "Well, you won't give me anything. Hey, Ireland, it's bullshit. Drop the GFA."
🇮🇪 "HEY!"
🇪🇺 "Not in your dreams."
🇬🇧 "It's your fault if we don't have an agreement. Not mine."
🇪🇺 "I'm not paid enough."

🇪🇺 "I'm warning you, on the 31st of October, it's O-VER."
🇬🇧 "You can't say what I have to do. If I'm doing a No-Deal, I'm free to do it!"
🇬🇧 "Hello, I'm the Parliament and I don't agree with what he said."
🇩🇪 "Is it Inside Out?"
🇬🇧 "Nah, it's nothing. Nobody. You want no deal, you'll get it."
🇪🇺 "I actually heard someone."
🇮🇪 "Me too."
🇬🇧 "We don't agree with No Deal."
🇪🇺 "Then you will sign an agreement with a backstop?"
🇬🇧 "No. Why?"
🇪🇺 "What do you want???"
🇫🇷 weeps
🇬🇧🇬🇧 "NO DEAL AN AGREEMENT"
🇪🇺 casts Prevention plan for CVAs
🇬🇧 casts Prorogating the Parliament
🇬🇧 "IN YOUR FACE!"

Scotland: "Ahem."
🇬🇧 "What?"
Scotland: "That's illegal."
🇬🇧 "Do you want me to shove Mary Stuart more deeply in your face?"
Scotland casts Declaration of illegality
🇬🇧 "He can do that?"

[ Voor 100% gewijzigd door DOA op 20-09-2019 18:22 . Reden: kleinigheidje ivm backstop ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mist enkel het puntje dat de backstop uit het VK komt / van hen is, zie GFA + WTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

DOA

Virtuozzo schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:14:
Mist enkel het puntje dat de backstop uit het VK komt / van hen is, zie GFA + WTO.
idd, maar is maar een detail.. :)

Heb de 'cast' toegevoegd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 05:57

Plasma_Wolf

Student

Totale Chaos dankzij Johnson en Cummings, een parlement uitgezet, een lading Tory-MPs uit de partij gegooid. Perfect voor Labour om eindelijk eens iets goeds te doen, populariteit winnen voor verkiezingen om daarna met gezond verstand deze hele Brexitzooi echt op te lossen.

Oh wacht: De positie van vicevoorzitter wordt afgeschaft (initiatief van Momentum) omdat de persoon die nu vicevoorzitter is, geen jaknikker voor Corbyn is.
Labour has been plunged into a fresh civil war on the eve of its annual conference, as allies of Jeremy Corbyn launched a bid to abolish Tom Watson’s post of deputy leader.

Jon Lansman, founder of the pro-Corbyn campaign group Momentum, tabled a last-minute motion at the party’s ruling national executive committee (NEC) on Friday night calling for Watson’s job to be scrapped.

A Momentum source said: “No one person is more important than beating Boris Johnson, ending austerity and tackling the climate emergency. We just can’t afford to go into an election with a deputy leader set on wrecking Labour’s chances.
Laat maar |:(

Vooral die laatste zin. Met Corbyn aan het roer (wil Brexit en probeert dat niet uit te stralen door te zeggen een referendum te willen maar vervolgens niet voor een optie campagne wil voeren, terwijl 71% van de Labour stemmen in de GE remain stemmen waren in het referendum) is de kans op een verkiezingsoverwinning kleiner dan ooit, maar nee, Tom Watson is het probleem omdat hij problemen in Labour benoemt. :X

"Let's shoot the messenger and not deal with the message"

Corbyn heeft dit plan afgeschoten, en het plan is nu "Review the of Deputy Leader" wat code is voor "Ik wil van hem af maar dat kost me stemmen". Goh Corbyn, wat kost je geen stemmen?

En dit kan natuurlijk de reden zijn voor het willen afdanken van Tom Watson:

Het volgt elkaar snel op. Een bron zegt dit:

Je kunt natuurlijk niet weten wat waar is en wat niet waar is. Het kan in opdracht van Corbyn als ballonnetje zijn opgelaten, en dan ziet hij de shitstorm die volgt, schiet zelf het ballonetje kapot en hoopt de grote held te worden die de shitstorm ongedaan maakt. Dan is de vraag, waarom deed hij dat de afgelopen drie jaar niet bij elke andere shitstorm?

Hoe het ook daadwerkelijk gegaan is, deze conferentie is een chaos vanaf ~12 uur voor de eerste dag.

[ Voor 18% gewijzigd door Plasma_Wolf op 21-09-2019 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dat is misschien de "dead cat on the table" afleidingsmanoeuvre, alhoewel corbynite Labour er dom genoeg voor is.

Het Labour Brexit plan is namelijk nog idioter:
- onderhandel een Labour Brexit deal met de EU binnen 3 maanden (!!)
- binnen 3 maanden dan een referendum
- men neemt pas een Brexit standpunt in na de verkiezingen, op een 1-dags congres

Echt waar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
DOA schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:00:
Het is vrijdagmiddag, tijd voor wat stelerij..

https://twitter.com/Collabblues/status/1174622291000537088

1950
🇫🇷 "We got our ass kicked badly this time. Never do this again, eh?"
🇩🇪 "Ach, Ich agree"🇫🇷 ceases Occupation of Ruhr and Saarland
🇫🇷 🇩🇪 cast ECSC
🇫🇷 🇩🇪 invite 🇧🇪 🇮🇹 🇱🇺 🇳🇱
🇬🇧 "WTF, what's that shit?"
🇬🇧 "Don't care, won't work anyway"
🇫🇷 🇩🇪 🇧🇪 🇮🇹 🇱🇺 🇳🇱 cast EEC and Euratom
🇬🇧 "What can I do to piss them off?"

...
Dit soort extreem onsmakelijke reacties hoeven hier dus absoluut niet. We gaan de EU dus absoluut niet vergelijken met Europa in 1939...

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-09-2019 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
gambieter schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:18:
Dat is misschien de "dead cat on the table" afleidingsmanoeuvre, alhoewel corbynite Labour er dom genoeg voor is.

Het Labour Brexit plan is namelijk nog idioter:
- onderhandel een Labour Brexit deal met de EU binnen 3 maanden (!!)
- binnen 3 maanden dan een referendum
- men neemt pas een Brexit standpunt in na de verkiezingen, op een 1-dags congres

Echt waar.
ik vind dat slim. Je kunt je op 3 jaar tijd geen mening vormen over zo een beslissing. Die extra dag is superbelangrijk! ;P

Maar het is tenenkrommend: ook Labour is gewoon keihard met wat partijpolitiek geneuzel bezig. Johnson be like: we moeten Corbyn stoppen!!!!! Corbyn be like we moeten Johnson stoppen!!!! Praktische visies voor de rest op hoe je je toko moet gaan runnen? Nah eigenlij kniet aanwezig, dit is meer anti-pathie als partijprogramma :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Zet de popcorn maar klaar voor volgende week:
https://www.theguardian.c...boris-johnson-prorogation
"Supreme court poised to rule against Boris Johnson, say legal experts
Framing of verdict on prorogation of parliament may set off ‘constitutional eruption of volcanic proportions’"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
polthemol schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:02:
ik vind dat slim. Je kunt je op 3 jaar tijd geen mening vormen over zo een beslissing. Die extra dag is superbelangrijk!
Corbyn heeft wel een mening, alleen het eenhoorn-fokprogramma duurt wat langer dan gepland... :P
Corbyn said the UK could be better off outside the EU than within if the right Brexit deal were available.

While recognising that most party members wanted the UK to remain in the EU, Corbyn said it was important to recognise why 17 million people voted to leave. He said:
Please remember why people voted leave, why people voted remain, but also remember there is more that unites all of those people – over austerity, over investment, over education, over housing, over health, over a green industrial revolution – than there is that divides them.
SNP en Liberal Democrats trekken op deze zonnige dag een extra fles prosecco open. Ze zijn de enige geloofwaardige 'remain' partijen.
ToolkiT schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:38:
Framing of verdict on prorogation of parliament may set off ‘constitutional eruption of volcanic proportions’"
Dominic Raab: "Hold my beer..."
Boris Johnson could suspend parliament again if he loses Supreme Court ruling, Tory minister indicates

Foreign secretary Dominic Raab has twice refused to rule out suspending parliament for a second time if the Supreme Court rules against the government next week.

Asked if Mr Johnson could ask the Queen for a second suspension, he said: “Let’s wait and see what the first judgement decides and then we will understand the lie of the land.”

[ Voor 24% gewijzigd door hoevenpe op 22-09-2019 14:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Zo, net voor het eerst mijn MP https://www.parliament.uk...s/commons/matt-rodda/4654 eens geemaild.
Ten eerste om hem te complimenteren want hij doet een goede job IMHO, ook al had ik niet op hem gestemd.

Maar eigenlijk om hem een schop onder zijn kont te geven en dat hij en de andere remainers Corbyn eens de waarheid moeten vertellen en dat dat fence zitten voor niemand goed is.. IMHO moet die groep zich afsplitsen of bij LibDem aansluiten.. Corbyn is een antiek zinkend schip..

Nadat ik send had geklikt zag ik op het nieuws dat mijn gevoel heel goed getimed was: https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-49789938
"Jeremy Corbyn faces battle with Labour members over Brexit policy"

Ben benieuwd of ik antwoord krijg.. autoreply zei wel dat hij iedereen beantwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik vind de headline "Corbyn said the UK could be better off outside the EU than within if the right Brexit deal were available." wel een beetje aangedikt. Hij zegt nergens dat ze beter uit de EU zijn.

Dat we dat van hem weten en dat hij een enorme draaikont is snap ik wel. Wat een ontzettend slechte leider is die vent, bwoah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Basekid schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:24:
if the right Brexit deal were available.
En die is niet beschikbaar. Maar dat wil hij niet zien, net zo min als de rest van de politiek daar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
downtime schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:44:
[...]

En die is niet beschikbaar. Maar dat wil hij niet zien, net zo min als de rest van de politiek daar.
de beste brexit deal is een deal waarbij de UK afdracht aan de EU blijft doen, stemrecht in de EU heeft, er vrij verkeer van mens en goederen is, etc.
je weet wel, remain

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
En we gaan weer verder...
London saying Ireland will be under huge pressure to compromise on backstop

The British government has begun strong lobbying across the European Union to argue that Ireland will be under huge pressure to compromise on the Brexit backstop. Both British politicians and diplomats have briefed counterparts strongly that the consequences of a no-deal Brexit for Ireland are so disastrous that compromise is likely, senior Irish officials say.

Last week Brussels and Dublin was taken aback by the tone of a speech in Madrid from British Brexit secretary Steve Barclay, where he warned that Ireland faced food and medicine shortages after a no-deal Brexit. However, it now emerges that Mr Barclay, other British ministers and British diplomats have delivered even harder messages in private around Europe in recent weeks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philpend
Het water moet de engelse regering wel erg aan de lippen staan willen ze zo openlijk overgaan tot chantage (want iets anders is dit natuurlijk niet). Aanleveren van goederen vanuit de eu aan ierland is natuurlijk prima mogelijk via zee (om engeland heen) en via de lucht. Ik kan mij eigenlijk geen situatie voorstellen waarbij dit een echt effectief chantagemiddel is. Transport via zee zou zelf weleens goedkoper kunnen zijn dan via de engelse landbrug.

(Tenzij het VK overgaat tot een blokkade van ierland met haar marine en luchtmacht, maar dat zal zelfs boris wat ver gaan op dit moment)

Als ik de eu was zou ik een formele verklaring afgeven dat de eu achter de republiek ierland staat en de levering van voedsel en medicijnen garanderen, dan is dit balonnetje ook weer afgeschoten.

[ Voor 20% gewijzigd door Philpend op 23-09-2019 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 13:15
Philpend schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:36:

(Tenzij het VK overgaat tot een blokkade van ierland met haar marine en luchtmacht, maar dat zal zelfs boris wat ver gaan op dit moment)
een kat in het nauw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Het water moet de engelse regering wel erg aan de lippen staan willen ze zo openlijk overgaan tot chantage (want iets anders is dit natuurlijk niet). Aanleveren van goederen vanuit de eu aan ierland is natuurlijk prima mogelijk via zee (om engeland heen) en via de lucht. Ik kan mij eigenlijk geen situatie voorstellen waarbij dit een echt effectief chantagemiddel is. Transport via zee zou zelf weleens goedkoper kunnen zijn dan via de engelse landbrug).

Als ik de eu was zou ik een formele verklaring afgeven dat de eu achter de republiek ierland staat en de levering van voedsel en medicijnen garanderen, dan is dit balonnetje ook weer afgeschoten.
welke blokkade? Die zal er al zijn impliciet dankzij het gebrek aan regels wat er is (easy spul die hard brexit!).

De EU zal voor de rest Ierland gewoon uit de brand helpen mocht dat nodig zijn (misschien kan het VK dan zien waarom een collectief iets goeds is), waarbij Ierland meer medicijnen produceert dan het VK zover ik weet.

Het VK heeft eindelijk project fear ontdekt in ieder geval, ze hadden zich alleen vergist welke kant dat project in de gereedsschapskist had zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Ierland produceert inderdaad meer medicijnen dan het VK, vraag is wel of ze zelf alle medicijnen voor intern gebruik produceren. Ik vermoed van niet, maar dat lijkt inderdaad geen probleem omdat het op diverse andere manieren naar ierland te krijgen is.

Het VK was al niet zo populair in de republiek, dit soort chantage maakt dat niet beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Het water moet de engelse regering wel erg aan de lippen staan willen ze zo openlijk overgaan tot chantage (want iets anders is dit natuurlijk niet). Aanleveren van goederen vanuit de eu aan ierland is natuurlijk prima mogelijk via zee (om engeland heen) en via de lucht. Ik kan mij eigenlijk geen situatie voorstellen waarbij dit een echt effectief chantagemiddel is. Transport via zee zou zelf weleens goedkoper kunnen zijn dan via de engelse landbrug.

Ik vind het ook raar dat ze schijnbaar wel erkennen dat no-deal voor Ierland catastrofaal kan zijn, maar dat ze nog steeds volhouden dat het voor UK alleen maar project fear is.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11

vectormatic

Warlock of the doorlock

aicaramba schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:55:
[...]

Ik vind het ook raar dat ze schijnbaar wel erkennen dat no-deal voor Ierland catastrofaal kan zijn, maar dat ze nog steeds volhouden dat het voor UK alleen maar project fear is.
Het lijkt me ook dat voor noord ierland de situatie nog penibeler is. Ergens vorig jaar waren er plannen uitgelekt om op brexit-day met een armada aan bootjes nood-aggregaten naar NI te brengen, aangezien ze daar afhankelijk zijn van import stroom uit Ierland...

Kwa blokkade... Ik zou me zeer afvragen hoe ze dat willen doen, volgens mij zijn (bijna) alle grote ierse steden via zee bereikbaar zonder in UK territoriale wateren te komen, een britse blokkade in internationale wateren of zelfs ierse wateren komt eng dicht in de buurt van oorlog uitlokken...

(en daarnaast, iets zegt me dat de britten wel wat anders aan hun kop hebben straks dan een waterdichte blokkade om ierland heen leggen)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik had wel gelezen dat de internationale stroomvoorzieningen door de brexis niet geraakt zouden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
Tsja, bij labour begint nu heel langzaam het besef door te dringen dat de beste brexit deal een besluit tot remain is, maar dat zal electoraal een fiasco zijn omdat ze de britten jarenlang wijs hebben gemaakt dat na de brexit het paradijs losbarst. Pak je iemand dat beloofde paradijs weer af dan zal er niet op je gestemd worden.

‘I want my unicorn!’

[ Voor 4% gewijzigd door Philpend op 23-09-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

vectormatic schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:01:
[...]
Kwa blokkade... Ik zou me zeer afvragen hoe ze dat willen doen, volgens mij zijn (bijna) alle grote ierse steden via zee bereikbaar zonder in UK territoriale wateren te komen, een britse blokkade in internationale wateren of zelfs ierse wateren komt eng dicht in de buurt van oorlog uitlokken...
Het schreeuwen wordt steeds luider aan de overkant van het kanaal. Een kenmerk van onmacht. In dat opzicht is het een goed teken dat de EU er niet in mee gaat.

Ik denk dat de Ieren niet zo veel hoeven te vrezen, maar de Britten zijn hard op weg om de rest van hun eigen ramen in te gooien, totdat ze straks letterlijk in de kou en nattigheid zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ze hebben toch mooi hun Dunkirk-moment te pakken:

Churchill zal trots zijn... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Tsja, zal de komende tijd daar nog wel wat meer gaan omvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

hoevenpe schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:19:
Ze hebben toch mooi hun Dunkirk-moment te pakken:
[Embed]
Churchill zal trots zijn... 8)
Taking back control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online

Dan wil ik echt niet weten wat voor chaos Ed Miliband ervan gemaakt had... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:07

NMH

Moderator General Chat
P.O. Box schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:57:
de beste brexit deal is een deal waarbij de UK afdracht aan de EU blijft doen, stemrecht in de EU heeft, er vrij verkeer van mens en goederen is, etc.
je weet wel, remain
Nee, de beste deal heeft geen afdracht meer aan de EU (maar wel EU geldstromen richting het VK), vrij verkeer voor Britse onderdanen en goederen maar niet v.v., etc. ;) Toch jammer dat die niet op het menu staat. >:)
Philpend schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:55:
Ik vermoed van niet, maar dat lijkt inderdaad geen probleem omdat het op diverse andere manieren naar ierland te krijgen is.
Het wordt wel potentieel problematisch als er medicijnen zijn die exclusief / voornamelijk in het VK gemaakt worden.
Doen we gewoon de Berlin Air Lift nog eens over. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh

Inderdaad kan het ook prima over zee, maar dat duurt langer. En in geval van perishable goods kan dat nogal een probleem zijn. Bijv. een deel van de ierse vis export is verse vis (alhoewel het grootste deel nog steeds frozen is) naar de EU/VK.
De snelste route van Ierland naar de EU voor vracht is nog steeds over de "Land bridge" via het VK. In het meest extreme geval zit er 20 uur verschil in reistijd tussen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AdBO9qLlfcHVT4d49dEw4AP4/thumb.jpg

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nee. Precies dit is kritiek bij blik op de kwestie. Dit is het enige instrument wat het VK nog kent, ongeacht deze hele kwestie. Chantagepolitiek is letterlijk het enige wat men in de toolbox heeft, het enige wat diegenen die er zitten geleerd hebben.

Het VK had nog een aantal zeer kundige bastions van diplomatieke dienst en civil service. Daar stond en viel alles mee, hun persoonlijke netwerken, kennis en ervaring. En die mensen heeft men verwijderd. Wat overbleef was een gepolitiseerd zootje van promoveren van party loyalty.

Het proces van afbraak is al sinds Thatcher actief. Jaar op jaar kaalslag, er zat al een punt van crisis aan te komen ten gevolge van verjonging. Brexit heeft dat op spectaculaire wijze geforceerd.

Wat je hier nu ziet is het minste als toepassing van de toolbox.
[...]

Het lijkt me ook dat voor noord ierland de situatie nog penibeler is. Ergens vorig jaar waren er plannen uitgelekt om op brexit-day met een armada aan bootjes nood-aggregaten naar NI te brengen, aangezien ze daar afhankelijk zijn van import stroom uit Ierland...

(en daarnaast, iets zegt me dat de britten wel wat anders aan hun kop hebben straks dan een waterdichte blokkade om ierland heen leggen)
Laat daar nu een interessante potentiële hefboom zitten bij de toename van achter en voor de schermen problematiek in NI, de DUP. Media lijken de significantie van een ontmoeting gemist te hebben bij alle afleiding van de lunch van Boris & co met Barnier & Juncker.

[ Voor 24% gewijzigd door Virtuozzo op 23-09-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Virtuozzo schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:56:
[...]

Wat je hier nu ziet is het minste als toepassing van de toolbox.
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Virtuozzo schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:56:
Laat daar nu een interessante potentiële hefboom zitten bij de toename van achter en voor de schermen problematiek in NI, de DUP. Media lijken de significantie van een ontmoeting gemist te hebben bij alle afleiding van de lunch van Boris & co met Barnier & Juncker.
Deze?
Arlene Foster signals DUP shift on Northern Ireland border issue

The Democratic Unionist party’s leader, Arlene Foster, has signalled it is ready to do a Brexit deal, indicating for the first time a willingness to accept a bespoke solution for Northern Ireland. She was speaking just hours before she held an “unplanned” meeting with the Irish taoiseach, Leo Varadkar, amid signs of a Brexit thaw between Belfast and Dublin.

In a break with previous rhetoric where she has strongly opposed treating the region differently to the rest of the UK, Foster said the final deal would have to recognise Northern Ireland’s unique historical and geographical position and the fact it will be the UK’s only land border with the EU. Asked by reporters if it was possible to see Northern Ireland-only solutions that would not affect the constitutional link with Great Britain, she replied: “Well I hope so.”
De DUP kiest eieren voor haar geld of interpreteer ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn vele verbindingen met het VK, niet enkel EU, logistiek, handel e.d. Denk ook aan ander verdragsstelsels. Aangezien men enkel nog chantagepolitiek als instrument kent, vanuit aanwezige mentaliteit een heilige overtuiging heeft van gelijk én er een gigantische emotionele voedingsbodem van negativiteit is zal het Brexit drama voor de Britten enkel kunnen bestaan uit het telkens weer de grenzen opzoeken van waar en hoever men dat instrument kan toepassen.

Edit. Waarom denk je dat de EU en haar Instellingen besloten om procedureel kader termijn doelstellingen van te maken voor herstel van relaties en ontwikkelingen. Bui zien hangen.

Dit is van meet af aan het echte risico van Brexit geweest, volledig in lijn met de doelstellingen ervan. Impact op structuren en dynamiek van ordening (fiscaal, financieel, geopolitiek, recht- en staatkundig) en pas daarna de bonus van effecten op inrichting (dus het VK intern op korte termijn, EU project lange termijn na impact ordening).

Het is mogelijk omdat vanuit de neo-klassieke besmetting toegepast op liberalisme en conservatieve politiek er een brede én diepe verandering is ontstaan op het vraagstuk rol en functie van Staat en Overheid. Met als resultaat een geleidelijke afbraak van instrumentatie van beide, een verandering in perspectief t.a.v. gebruik van beiden - inmiddels al geruime tijd genesteld in aangeleerd gedrag ten gevolge van invoegen in onderwijssystemen.

Edit. Doe de verkenning eens in Nederland t.a.v. die verschuiving. Het is heel serieus schrikken. De volledige politiek zit hier in kaders van denken vast die op geen enkele wijze corresponderen aan de realiteit waar het op onderwerp rol en functie van staat / overheid aankomt. Om heel eerlijk te zijn, de afbraak onder de oppervlakte zit net als de politiserende effecten pijnlijk diep.

En dan is er ineens een confrontatie met de realiteit in een dynamiek van druk die niet correspondeert aan de aangeleerde kaders. Men zet de diensten en diplomaten in, echter hun signalen en methodiek zijn niet conform dominante overtuigingen, dus weg daarmee. Men pakt de toolbox erbij, daar blijkt slechts één stuk gereedschap in te zitten. Dat correspondeert ook niet aan de realiteit, maar het resoneert wel ontzettend goed met eigen overtuigingen én de bühne waar men op wenst te spelen.

Dan is dat gereedschap iets wat gretig gebruikt wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Virtuozzo op 23-09-2019 12:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Virtuozzo schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:09:
Men pakt de toolbox erbij, daar blijkt slechts één stuk gereedschap in te zitten. Dat correspondeert ook niet aan de realiteit, maar het resoneert wel ontzettend goed met eigen overtuigingen én de bühne waar men op wenst te spelen.
En dan voelen de Britten zich dus ongeveer zo...
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/lM5g0sMKau7AY/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
hoevenpe schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:08:
[...]

Deze?

[...]

De DUP kiest eieren voor haar geld of interpreteer ik het verkeerd?
Zou er niet te veel achter zoeken. Kan ook wel weer eens alleen voor de bühne zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philpend
Nu de DUP niet meer nodig is om de conservatieven aan een meerderheid te helpen snapt de DUP ook dat zij (noord- ierland) het risico lopen om onder de trein gegooid te worden. Eieren kiezen voor je geld is dan wat je doet. Juist vanwege dat risico om onder de trein gegooid te worden schat ik in dat het niet alleen voor de buhne is. Vraag is wel of het enig nut heeft, want boris is natuurlijk gewoon de baas over noord-ierland.

[ Voor 12% gewijzigd door Philpend op 23-09-2019 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Partijleider en euroscepticus Corbyn onder vuur om Brexit-koers
https://www.volkskrant.nl...om-brexit-koers~b5d1dee0/

En terecht. Ik mag hopen dat er niet alleen nieuwe landelijke verkiezingen komen, maar ook interne verkiezingen voor een nieuwe leider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 17:56
Yero schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:14:

En terecht. Ik mag hopen dat er niet alleen nieuwe landelijke verkiezingen komen, maar ook interne verkiezingen voor een nieuwe leider.
Ik hoop ook dat Corbyn het veld ruimt, hij is letterlijk nu de sta in de weg om uit de impasse te komen van Brexit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Morgenochten 1130 (NL tijd) supreme court uitslag:

https://www.theguardian.c...-5d88b6c08f0834740f3c0906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:02
Yero schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:14:

Interne verkeizingen levert niks op. De man staat op eenzame hoogte bij zijn leden en dat zijn de kiezers. weet je nog, paar jaar geledenn al die mensen die voor 1 pond lid mochten worden om een leider te eizen. Nou, dat is Corbyn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
maartend schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:43:
Interne verkeizingen levert niks op. De man staat op eenzame hoogte bij zijn leden en dat zijn de kiezers. weet je nog, paar jaar geledenn al die mensen die voor 1 pond lid mochten worden om een leider te eizen. Nou, dat is Corbyn geworden.
Zeker, dat 1 pond lidmaatschap was niet de slimste keuze. Maar wie zegt dat de kiezers er jaren later nog exact hetzelfde over denken? Het is niet zo dat Corbyn bijster populair is of veel bereikt heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Yero op 23-09-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:02
Yero schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:46:
[...]

Zeker, dat 1 pond lidmaatschap was niet de slimste keuze. Maar wie zegt dat de kiezers er jaren later nog exact hetzelfde over denken? Het is niet zo dat Corbyn bijster populair is of veel bereikt heeft.
Toevallig deze ochtend op radio van engeland reporter (en die geloof ik dan even zonder zelf op te zoeken)
Buiten zijn partij wordt hij uitgekotst, door de leden op handen gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

DOA

Majority of 2017 Labour voters think Jeremy Corbyn should step down as leader, poll finds
A majority of people who voted Labour at the last general election want Jeremy Corbyn to stand down as party leader, a new poll has found.

Fifty-four per cent of people who backed the party in 2017 want him to resign, according to a YouGov survey, while only 29 per cent want him to stay in the post.

Mr Corbyn is even less popular among all voters, with 58 per cent saying he should resign and only 20 per cent disagreeing.
However, he is likely to take comfort from the fact that he remains popular among people who plan to vote Labour at the next election. Fifty-four per cent of this group want him to stay in post, while 34 per cent think he should quit.
Watch more
De laatste quote is een lastige, 54% van de labour stemmers in de volgende verkiezing heeft nog vertrouwen in hem. Dit percentage heb je alleen niet zoveel aan wanneer het totale Labour electoraat alsmaar afneemt. Ook te zien in de eerste quote, waarin staat dat 54% van de vorige Labour stemmers van hem afwillen. Steun voor labour neemt af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:43
DOA schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:45:
Majority of 2017 Labour voters think Jeremy Corbyn should step down as leader, poll finds

[...]

[...]

De laatste quote is een lastige, 54% van de labour stemmers in de volgende verkiezing heeft nog vertrouwen in hem. Dit percentage heb je alleen niet zoveel aan wanneer het totale Labour electoraat alsmaar afneemt. Ook te zien in de eerste quote, waarin staat dat 54% van de vorige Labour stemmers van hem afwillen. Steun voor labour neemt af
Ik denk dat het vooral aangeeft dat ondanks de acties van de laatste tijd en de jarenlange negatieve berichtgeving over hem (en daar doen we hier op tweakers ook hard aan mee) hij nog steeds niet echt impopulair is.

Ja, er zijn misschien kandidaten die beter zijn maar het is niet zo dramatisch als sommige media ons willen doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Als 34% van de stemmers die overwegen op jouw partij te gaan stemmen vinden dat de leider beter kan opstappen en slechts 54% hem echt steunt heb je toch echt wel een leiderschapsprobleem lijkt mij.

Die 34% zou zomaar kunnen besluiten niet te gaan stemmen of op een andere partij te gaan stemmen. En Labour doet het al niet zo goed in de polls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:43
Philpend schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:11:
Als 34% van de stemmers die overwegen op jouw partij te gaan stemmen vinden dat de leider beter kan opstappen en slechts 54% hem echt steunt heb je toch echt wel een leiderschapsprobleem lijkt mij.

Die 34% zou zomaar kunnen besluiten niet te gaan stemmen of op een andere partij te gaan stemmen. En Labour doet het al niet zo goed in de polls.
Is er onderzoek van andere partijen waarmee we kunnen vergelijken? Natuurlijk is het een teken dat hij misschien beter op kan stappen dat ben ik wel met je eens. Maar het hangt enorm veel af van wie er voor in de plaats komt. Als het weer een gematigde neo-liberaal word dan lopen er nog veel meer stemmen weg en kan je de partij helemaal afschrijven.

Er word hier al tijden geroepen dat echt vrijwel iedereen hem weg wil hebben maar dat blijkt dus best tegen te vallen. Dat was mijn punt vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Als ik kijk naar de populariteit van Corbyn onder alle kiezers aan de vooravond van het Labour congres dan lijkt het er in ieder geval veel op dat een heel groot deel hem niet wil als toekomstige premier:

"The survey by Ipsos MORI for the Evening Standard gave the Labour leader a net satisfaction rating of -60, with just 16% of voters pleased with him and 76% unhappy."

Dat zijn behoorlijk dramatische cijfers. Maar ik ben het wel met je eens dat er geen echt alternatief lijkt te zijn voor Corbyn.

[ Voor 20% gewijzigd door Philpend op 23-09-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
Volgens is Labour beter af met Tony Blair dan met Corbyn. Die man heeft werkelijk niks bereikt in een periode waar de tegenstander zowat dagelijks own goals aan het scoren is.

Zelfs the man who cleans the public toilets in Aberdeen zou het beter doen dan Corbyn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

DOA

Doet mij denken aan deze uitzending met bijgaande tweet van James O'brien

Met de uitzending waarin deze lijst centraal staat:
https://www.podbean.com/m...=dlink&utm_source=w_share

Vanaf 1:06 een Corbyn fan die samen met James de lijst even doorneemt..(1:08 zonder kennismaking met de beller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Maar Tony Blair doet het alleen beter omdat Corbyn het heel erg slecht doet:
https://yougov.co.uk/topi.../public_figure/Tony_Blair
20% denkt positief over hem, 54% heeft een negatief beeld van hem.

Edit: volgens dezelfde poll denkt 22% positief over Corbyn, dus Blair doet het niet eens beter.

Edit2: en voor de volledigheid: BoJo heet 33% positief en 48% negatief.

[ Voor 28% gewijzigd door Philpend op 23-09-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, bekijk het positief. De Britten hebben wat afleiding, kunnen ze ook meteen mee oefenen stel alle gepensioneerde expats moeten terug naar de NHS thuis, ondertussen kan men zo ook aan wat politiek drama voorbij en is het een oefening in showmanship van British Best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Ik denk dat Labour ook erg blij is met die "terugroepactie", dat leidt de aandacht af van hun onderlinge gekrakeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het probleem wat je in veel westerse landen ziet is dat rechts/conservatieve houding een licht overwicht heeft ten opzichte van de overige groepen. Het is voor rechts/conservatieve groepen hierdoor een stuk makkelijker om die groep electoraal te activeren, want ze hoeven zich geen zorgen te maken over hoe ze overkomen op kiezers die niet rechts/conservatief zijn.

Voor de overige groepen is het een stuk moeilijker, want die beslaan o.a. socialistisch links, sociaal democratische links, liberaal links, centristisch, etc. Die groepen kan je in een FPTP systeem niet bedienen met een een boodschap die alleen een subset van die groep aanspreekt.

Dat besef zou moeten doordringen bij alle groepen die geen rechts/conservatief beleid willen onder de Tories. Je ziet dat het argument van Corbyn aanhangers is dat hun groep alleen geactiveerd wordt door het beleid van Corbyn, maar ze beseffen niet dat voor andere kiezers dat beleid juist geen stem oplevert. M.a.w. het is alleen een compromis met een brede boodschap die tegenstanders van de Tories verenigd kan ze verslaan.

Dat gegeven maakt de oppositie tegen de Tories erg moeilijk. Wil men verandering dat moet zal men net zoals in Amerika herstel/reparatie van het systeem moeten prioriteren boven ideologie. Afschaffing van FTPT zou bijvoorbeeld prioriteit moeten krijgen, maar laat Labour daar nu juist geen voorstander van zijn. Met als argument: "De Tories hebben het leven van mensen een decennium moeilijk gemaakt, maar als we ooit een keer weer winnen hebben tenminste de complete macht".

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
En ondertussen lijkt no-deal onvermijdelijk tenzij het VK de rode lijnen veranderd:
EU's chief negotiator calls Johnson's backstop solution 'unacceptable'

Standing alongside the German foreign minister, Heiko Maas following a meeting in Berlin, Barnier said the UK government’s position had to change for there to be any hope of success.

The British prime minister had declared on his way to New York for the UN general assembly that he was “cautiously optimistic” he could persuade key EU leaders to accept his proposals for the Irish border.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Degenen die hem niet weg willen hebben zijn net zo los van de werkelijkheid als de hardline Brexiters.

Ze doen enkel en alleen aan persoonsverheerlijking en doen al het andere af als een oneerlijke behandeling van Corbyn. Momentum is daarin Corbyn's propagandamachine

Hier een link naar de woorden van een Labour MP over het anti-semitisme in Labour sinds Corbyn aan de macht is gekomen.

Wat betreft zijn standpunt om Brexit, hij geeft nog steeds niets openlijk aan, terwijl 71% van de labour-stemmers Remain heeft gestemd tijdens het Referendum, maar Corbyn wil nog steeds krampachtig vasthouden aan het idee dat hij meer stemmen gaat verliezen als hij voor Remain campagne voert, dan als hij geen positie inneemt. Deze is toepasselijk

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFE4c28XYAAaPes?format=jpg&name=small

Deze acties brengen ons terug bij Momentum en de National Executive Committee (NEC), die net voor de conferentie van Labour hebben geprobeerd de vicevoozitter Tom Watson eruit te werken. Tom Watson heeft veel beter door dat de overgrote meerderheid van Labour voor Remain is en spreekt dat actief uit. Dat wordt gezien als ondermijning van Corbyn en zijn beleid (ridicuul, want Corbyn's beleid heeft hier schuld aan, hij is totaal los van wat de meerderheid van Labour wil).

In dit geval is er een grote tegenstand geweest en heeft Corbyn er een eind aan gemaakt. Dit is het minste dat je van een leider mag verwachten. De vraag is of hij van de acties van de NEC wist, of dat een aantal mensen op eigen houtje actie ondernam, tegen de NEC loog en de NEC op deze manier activeerde.

Het antwoord is minder belangrijk dan wat vanwege dit gebeuren je kunt zien in de huidige structuur van Labour, met Corbyn aan het hoofd. Ze willen de boel transformeren tot een uiterst linkse socialistische partij en iedereen die daar wat van zegt kan wieberen. De nieuwe, belangrijkere vraag is, hoe lang blijven tegenstanders van Corbyn in staat om hem en zijn supporters tegen te houden in wat niets anders is dan een zuivering van deze tegenstanders.

Lees de link over het antisemitisme even goed door. Daar zitten nog meer links in, met goede weergave van het hele gebeuren. Dat, samen met zijn uiterst zwakke behandling van Brexit, toont aan dat hij de allerslechtste persoon in de allerslechtste plaats op het allerslechtste moment is. En daar valt niets aan af te dingen door te zeggen dat "het beeld door de media komt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
Grote probleem in engeland is dat de brexit scheiding dwars door de bestaande politieke machtsblokken loopt en zich niet houd aan de traditionele verschillen tussen Labour en Conservatieven. Daarnaast zie je bij beide partijen dat de extremen de overhand hebben en het populisme in beide partijen toegeslagen heeft. Het politieke midden bestaat nauwelijks nog in engeland. Je zou toch denken dat er dus een heel electorale wereld te winnen valt voor een nieuwe middenpartij, maar de partij die daar het meeste op lijkt, de lib-dems, scoren niet heel goed in de polls. Wellicht komt dat doordat de emoties een hele grote hoofdrol spelen in de brexit discussie en wellicht dat er na het hele brexit gebeuren wel ruimte ontstaat voor een succesvolle middenpartij.

Ander scenario is natuurlijk dat labour en conservatieven ten onder gaan aan het gekibbel en dat Farage zijn partij omvormt naar een zeer succesvolle populistenpartij. Zo’n beetje mijn horror-scenario, maar wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
En we hebben weer een ouderwetse Engelse Labour Fudge.

Delegates back NEC statement calling for Labour to postpone decision on how to campaign in referendum.
Ach, 1 voordeel. Jo Swinson (leider van de Liberal Democrats) zal vannacht als een roos slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Wie kan zich het CDA-congres nog herinneren, wet daarin de stemming over wel/niet met de PVV samenwerken? Wat een chaos bij het stemmen.

Bij Labour kunnen ze er ook wat van: motie heeft bij handopsteken een niet heel duidelijk resultaat gekregen, maar de motie was duidelijk afgewezen, of nee toch niet maar we gaan niet over tot kaartjes in de mand. Hieronder het bijbehorende twitterdraadje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dit zegt genoeg:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFKpvO1XkAMCjeW.jpg

Labour. Wat een idioten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik vraag het me toch af. De Nederlandse overheid zou een uitzondering gaan regelen waardoor Nederlanders die langere tijd in Groot Brittannië wonen, ook het Britse staatsburgerschap kunnen aanvragen zonder het Nederlandse te verliezen. Iemand die denkt er gebruik van te gaan maken? Het gaat gewoon keihard no-deal worden, ook al valt Johnson, komt er uitstel en mag Corbyn het proberen. Onderhand geloof ik eigenlijk ook niet meer dat Corbyn wel een deal wil, of zelfs kan uitonderhandelen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Deze complimenten zeggen genoeg...
[embed] <knip> [/embed]

Alleen een tweet neerkwakken is gewoon een ordinaire ‘link drop’.

[ Voor 58% gewijzigd door Ramzzz op 24-09-2019 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DaniëlWW2 schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:56:
... De Nederlandse overheid zou een uitzondering gaan regelen waardoor Nederlanders die langere tijd in Groot Brittannië wonen, ook het Britse staatsburgerschap kunnen aanvragen zonder het Nederlandse te verliezen. ...
Van mij mag Nederland toch eens algemeen wat relaxter worden over het behouden van het Nederlandse staatsburgerschap, ik zou het eerlijk gezegd vreemd vinden als ze een extrawurst voor Nederlanders in het VK zouden maken.

Van de NLs in het VK die ik ken is in ieder geval nog niemand van plan een blauw paspoort te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:07

NMH

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:35:
Deze complimenten zeggen genoeg...
[Embed]
Principes zijn bij meneer Johnson, om het op zijn Brits uit te drukken, in short supply, en dat weet meneer Rees-Mogg heel goed. Het feit dat hij ten tijde van het referendum ondersteuning voor beide kampen had voorbereid zegt wel genoeg.
begintmeta schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:36:
Van mij mag Nederland toch eens algemeen wat relaxter worden over het behouden van het Nederlandse staatsburgerschap, ik zou het eerlijk gezegd vreemd vinden als ze een extrawurst voor Nederlanders in het VK zouden maken.
Eens, het inzicht is er dus duidelijk wel dat de regels in sommige situaties te knellend zijn; de logische conclusie zou dan zijn om de algemene regel te versoepelen in plaats van nu een speciale (en als ik me goed herinner tijdelijke) regeling op te tuigen om met de Brexit om te gaan. Waarom zou iemand per slot van rekening geen binding kunnen hebben met twee landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
NMH schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:11:

Eens, het inzicht is er dus duidelijk wel dat de regels in sommige situaties te knellend zijn; de logische conclusie zou dan zijn om de algemene regel te versoepelen in plaats van nu een speciale (en als ik me goed herinner tijdelijke) regeling op te tuigen om met de Brexit om te gaan. Waarom zou iemand per slot van rekening geen binding kunnen hebben met twee landen?
Natuurlijk kan je een binding hebben met 2 landen. Maar een Nationaliteit is wel een keuze die je weloverwogen maakt. Daar kan er in mijn optiek maar 1 tegelijkertijd van zijn. Dat kan lastig, moeilijk en een emotionele beslissing zijn. Het is een keuze waarin je aangeeft vol voor de rechten en verplichtingen die daarbij horen te gaan.

Daarnaast. Hoe kan je ooit van iemand met een buitenlandse nationaliteit die Nederlander wil worden verwachten dat hij zijn oorspronkelijke nationaliteit opgeeft? Dat werkt beide kanten op. Gelijke monniken, Gelijke kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
NMH schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:11:
Principes zijn bij meneer Johnson, om het op zijn Brits uit te drukken, in short supply, en dat weet meneer Rees-Mogg heel goed. Het feit dat hij ten tijde van het referendum ondersteuning voor beide kampen had voorbereid zegt wel genoeg.
Dit zijn complimenten van Rees-Mogg voor Corbyn.
Dat je hem op basis van deze tweet verward met Johnson zegt al genoeg... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
D-dark schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:26:
... Maar een Nationaliteit is wel een keuze die je weloverwogen maakt.
In veel gevallen niet, een staatsburgerschap is volgens mij vooral iets dat je opgelegd of toegekend krijgt, de staat beslist wie staatsburgers zijn. In bepaalde gevallen kan je in bepaalde mate kiezen, en dat moet je dan denk ik ook zeker weloverwogen doen, maar ik zie geen reden dat het niet weloverwogen kan zijn meerdere staatsburgerschappen te kiezen.
Daarnaast. Hoe kan je ooit van iemand met een buitenlandse nationaliteit die Nederlander wil worden verwachten dat hij zijn oorspronkelijke nationaliteit opgeeft? Dat werkt beide kanten op. Gelijke monniken, Gelijke kappen.
Inderdaad.
Pagina: 1 ... 98 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.