Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.926 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
Lijkt weer beweging in de 'onderhandelingen' te zitten, althans dat is waar de Britse media en valuta-speculanten vanuit gaan:

De '30 dagen van Merkel' zijn bijna voorbij, benieuwd wat voor mooie backstop-bus Boris in elkaar geknutseld heeft... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Zucht. Propaganda oefening voor binnenlandse consumptie, "we doen ECHT ons best".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jo Swinson (nieuwe LibDem leider) slaat de spijker op de kop:
Jo Swinson: Corbyn and Johnson are unfit to lead country
Swinson accused Corbyn of “totally, totally failing” to eradicate antisemitism from Labour, and said Johnson viewed politics as “a game”.
“In Boris Johnson’s case I just do not think he cares about people,” she said. “I think he only cares about himself. I find it easy to get on with most people in politics, but I find that difficult to respect.”
https://www.theguardian.c...are-unfit-to-lead-country

Ondertussen probeert Johnson het weer bij het publiek en krijgt het lid weer op de neus:

https://www.facebook.com/...K/videos/524578821622336/

https://www.theguardian.c...eu-yellowhammer-live-news

https://www.independent.c...isit-public-a9103906.html

[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 13-09-2019 16:05 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Omdat het vrijdagmiddag is:

Wie zei er dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben? :P

Ondertussen lijkt het erop dat Cummings bewust en openlijk fake-news op Facebook aan het verspreiden is...
The ‘headline’ on this BBC article linked to by a Conservative Party Facebook ad isn’t the real headline

The BBC News article’s headline is ‘School spending: Multi-billion pound cash boost announcement’. The article then goes on to make clear that the £14 billion figure is “not normally how we talk about spending increases” and would “make the government seem more generous than it is in fact being.”

But if you were looking at the ad the Conservative Party posted, you would be forgiven for thinking that the BBC headline actually read “£14 billion pound cash boost for schools”. We spoke to the BBC who told us that the headline on the article has never changed and so has never referred to the £14 billion.

[ Voor 132% gewijzigd door hoevenpe op 13-09-2019 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09 11:03
Aansluitend bij 'omdat het vrijdagmiddag is". Leuk filmpje, heel erg ontopic en maar 1:39 lang.
YouTube: Brexit: A Titanic Disaster | Comedy Central

[ Voor 4% gewijzigd door Philpend op 13-09-2019 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 09:38

drooger

Falen is ook een kunst.

Geniaal, alsof ze nu nog wel welkom zijn:
Pierre-Henri Dumont, een Frans parlementslid uit Calais, ziet een reden voor die exponentiële stijging. Migranten in de buurt van Calais zouden onder druk worden gezet om de gevaarlijke oversteek zo snel mogelijk te wagen. Mensensmokkelaars zouden hen vertellen dat het Kanaal na de brexit zal worden afgesloten. De brexit is nu gepland op 31 oktober.

Een migrant die momenteel in de buurt van Duinkerke verblijft bevestigt dit verhaal aan onze redactie. "Ja natuurlijk moet ik vertrekken voor de brexit, want na de brexit zullen ze ons misschien niet meer accepteren en worden we gedeporteerd."
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws...-over-in-1-dag-door-fake/

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:17
Is ook wel koren op de molen voor het anti-migratie argument

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
D-dark schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:59:
Hmm, net de Yellowhammer documenten doorgelezen en valt het jullie ook op dat het meer een samenvatting van een samenvatting is van de problemen die kunnen ontstaan en eigenlijk al een paar jaar bekend zijn.

Zie hier niets in van de maatregelen die men wil nemen om problemen tegen te gaan.
Er staan geen maatregelen in dat document omdat Johnson na Brexit sowieso nieuwe verkiezingen wil. Met andere woorden, de huidige regering laat het allemaal in elkaar storten en de volgende regering mag dan de ellende oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 14-09-2019 00:16 ]

March of the Eagles

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

ToolkiT schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:02:
Ondertussen probeert Johnson het weer bij het publiek en krijgt het lid weer op de neus:
[YouTube: 'Why aren't you in parliament?' Boris Johnson heckled in Rotherham]
Laten we hopen dat hij zijn lid in zijn broek houdt :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• hoevenpe
gambieter schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:58:
Zucht. Propaganda oefening voor binnenlandse consumptie, "we doen ECHT ons best".
Laat dat 'we doen ECHT ons best" maar weg, in de context van dit artikel over nog een naar de LibDems vertrokken Tory staat meer info over de bijeenkomst met Juncker:
The defection came as Johnson prepared to strike an uncompromising tone at a key Brexit meeting in Luxembourg on Monday with European commission president Jean-Claude Juncker and the EU’s chief Brexit negotiator Michel Barnier. He will tell the two EU power brokers he will refuse to ask for an extension to the UK’s EU membership past 31 October in any circumstances, meaning that he will be prepared to defy the UK parliament and drive the UK out of the EU with no deal if an agreement cannot be reached by mid October.

The shadow Brexit secretary Keir Starmer warned the prime minister that if he refused to seek an extension he would be breaking the law and would have to face the consequences. “If the prime minister thinks Parliament is going to stand by while he breaks the law, then he has another think coming,” he said.
Maar inderdaad, het is voor binnenlands gebruik en het werkt. Johnson stijgt nog steeds in de peilingen en een significant deel van de bevolking steunt zijn harde Brexit-lijn:
Tories extend poll lead to 12% despite week of political chaos

The latest poll shows the Tories on 37%, up two since last week, while Labour is unchanged on 25%. The Liberal Democrats whose conference opens this weekend in Bournemouth are on 16% (down one), and the Brexit party is also unchanged on 13%.

Despite losing six consecutive votes in the Commons in the past fortnight Johnson has a far higher net approval rating for his handling of Brexit than Jeremy Corbyn. While 37% approve of the prime minister’s handling of Brexit against 43% who disapprove, only 17% approve of Corbyn’s handling of the issue, against 60% who disapprove.

Asked for their view about whether Johnson had been right to suspend parliament for five weeks, voters were split. Some 34% said they supported the prime minister’s move, while 35% opposed it.

[ Voor 30% gewijzigd door hoevenpe op 14-09-2019 21:35 ]

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 05:57

Plasma_Wolf

Student

:r

Totaal verwijderd zijn van de realiteit werkt en het verkoopt perfect. Zolang de schuld bij anderen gelegd kan worden willen mensen met alle plezier voorgelogen worden. Zie het voorbeeld.

Tja, waarom krijgen de tories zoveel stemmen terwijl ze alles fout doen? Corbyn staat in de weg, en de positie van de LibDems zorgt ervoor dat zowel Labour als de Tories ze aanvallen. Ze hebben een natuurlijke achterstand omdat ze zich niet extremistisch opstellen...

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 10:17
hoevenpe schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:47:

Maar inderdaad, het is voor binnenlands gebruik en het werkt. Johnson stijgt nog steeds in de peilingen en een significant deel van de bevolking steunt zijn harde Brexit-lijn:

[...]
Ach, Boris heeft nog een legale uitweg.
In de wet die is aangenomen moet de Minister President om uitstel vragen.
Niets let hem om op het laatste moment zijn functie neer te leggen.
Wat is de enige optie die overblijft. Andere partijen die een kabinet vormen of nieuwe verkiezingen.
Wie denk je dan dat er campagne gaat voeren als nieuwe MP die Brexit had willen realiseren, geweigerd heeft om uitstel te vragen en tegengewerkt wordt door het parlement.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:41:
:r

Totaal verwijderd zijn van de realiteit werkt en het verkoopt perfect. Zolang de schuld bij anderen gelegd kan worden willen mensen met alle plezier voorgelogen worden. Zie het voorbeeld.

Tja, waarom krijgen de tories zoveel stemmen terwijl ze alles fout doen? Corbyn staat in de weg, en de positie van de LibDems zorgt ervoor dat zowel Labour als de Tories ze aanvallen. Ze hebben een natuurlijke achterstand omdat ze zich niet extremistisch opstellen...
Moet je die reacties daar eens lezen. Gaat er hard aan toe :F

Hoe moet het daar ooit nog goed komen tussen die 2 kampen. Het verbaast me dat er nog geen straatgevechten zijn zoals destijds in Noord Ierland. Als ik dat zo lees...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik blijf bewust weg van de reacties. Reacties op internet zijn "Waarom haat persoon A mij zo? Ik zal persoon A helemaal kapotschoppen als ik hem op straat tegenkom"

Ja goh waarom zou persoon A niet met jou overweg kunnen?

Dat is ook het gestoorde aan de standaardreacties van Brexitstemmers. "Hoe waag je het om mij een racist te noemen?"
"Nee, ik noem je geen racist, ik zeg enkel dat er in het Brexitkamp racistisch gedachtegoed verspreid is door verschillende campaigners."
"Hoe waag je het om mij een racist te noemen?! Wij Brexiters zijn geen racisten. Oh en alle buitenlanders het land uit!"

En beweren dat ze niet gehoord worden, na het referendum meteen zeggen dat 52-48 betekent dat No-Deal het enige acceptabele is en dat die remoaners een keer hun mond moeten houden.

Nee, die blinde haat blijft wel even, maar ik blijf er graag van weg. Soms kijk ik naar de reacties op een twitterpost, en de ongekende ontkenning van realiteit voert nog steeds de boventoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-dark schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 23:04:
Niets let hem om op het laatste moment zijn functie neer te leggen.
Wat is de enige optie die overblijft. Andere partijen die een kabinet vormen of nieuwe verkiezingen.
Naar Brussel gaan om verlenging te vragen is inderdaad electorale zelfmoord. Het beeld dat hij met hangende pootjes bij Duitsland en Frankrijk om verlenging smeekt is het einde van 'merk Boris', dan 'liever de lucht in' als een politieke Van Speijk:
Johnson to tell Juncker: ‘I won’t discuss Brexit extension beyond 31 October’

Boris Johnson will tell the outgoing European commission president, Jean-Claude Juncker, on Monday that he will defy a new act of parliament and refuse to discuss or accept any offer to extend the UK’s membership even if a Brexit deal cannot be agreed, Downing Street said last night.

“We expect there to be a major court battle immediately after the 19th [of October] and attempts to pass legislation revoking article 50, which the prime minister will refuse to consider in any circumstances. Conservative MPs who want another delay don’t understand that this would probably destroy the Conservative party and put [Jeremy] Corbyn into No 10.”
Classic Dom...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:39

polthemol

Moderator General Chat
Het is zo serieus geweest in dit topic, laten we een spelletje spelen. Komt de onderstaande tekst van the onion of is het realiteit? (ik begin meteen met een moeilijke!)
"Banner might be bound in manacles, but when provoked he would explode out of them," Mr Johnson told the Mail on Sunday.

"Hulk always escaped, no matter how tightly bound in he seemed to be - and that is the case for this country. We will come out on 31 October and we will get it done."

"The madder Hulk gets, the stronger Hulk gets," he added.
https://www.theguardian.c...-compares-himself-to-hulk
https://news.sky.com/stor...ronger-hulk-gets-11810117

Ik ben voorbij het punt van plaatsvervangende schaamte of wat dan ook, ik ga dit maar zien zoals ik de slotscene van de titanic bekeek toen iemand riep 'kijk! een zee van mensen': met tranen in mijn ogen van het lachen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
In de categorie voorspellende literatuur, het boek van Johnson uit 2004:
The Ham of Fate

In his only novel, Seventy-Two Virgins, published in 2004, Boris Johnson uses a strange word. The hero, like Johnson himself at the time, is a backbench Conservative member of the House of Commons. Roger Barlow is, indeed, a somewhat unflattering self-portrait—he bicycles to Westminster, he is unfaithful to his wife, he is flippantly racist and politically opportunistic, and he is famously disheveled.

This ignorance is not stupidity—Johnson is genuinely clever and, as his fictional alter ego Barlow shows, quite self-aware. It is the studied carelessness affected by a large part of the English upper class whose manners and attitudes Johnson—in reality the product of a rather bohemian bourgeois background—thoroughly absorbed. Consequences are for the little people, seriousness for those who are paid to clean up the mess. In Seventy-Two Virgins, Barlow is anatomized by his sober-minded intern. (It is typical of Johnson’s incestuously chummy rivalry with his fellow Old Etonian and rising Tory star that this lowly assistant is named Cameron.) She watches him in action at a constituency meeting: “Barlow had given an intelligent answer…and then thrown it all away with some flip aside…. Didn’t he understand that these guys cared about this question?” Caring about the question is not Barlow’s, or Johnson’s, thing. Everything Johnson says is really a flip aside. As Cameron (the intern, but presumably also the prime minister) concludes, “he is characterised by his political evasiveness, his moral evasiveness, and indeed, dammit, his sheer physical evasiveness.”
Alles wat we nu zien gebeuren stond toen al in zijn boek...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
polthemol schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:40:
Het is zo serieus geweest in dit topic, laten we een spelletje spelen. Komt de onderstaande tekst van the onion of is het realiteit? (ik begin meteen met een moeilijke!)
De "echte" Hulk Mark Ruffalo:

Nuff said.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Komt de onderstaande tekst van the onion of is het realiteit? (deze is ook lastig hoor)
Describing Johnson’s meeting on Monday with the European commission president as “an important milestone” in the talks, Raab told BBC Radio 4’s Today programme that complaints about a lack of detail were “just part and parcel of the tactical posturing that goes on in any negotiation”.

“The EU know our position. Lots of the detail has been talked through at both technical and political level, and actually the framework, as I have just described it, is very clear. Of course, the nature of these negotiations is that there will be a tendency to try and rubbish things we put forward in order to exact further demands. We’re not going to get involved in that.”

Raab argued that the EU’s complaints about a lack of detail masked an unwillingness in Brussels to move on its own positions. “We’ve been clear on all of this in the talks, and we’ll continue to flesh out and be able to respond to any questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 07:21
Oh dear. Verhofstad heeft weer iets gezegd over weerstand bieden aan de empires als China en de VS, en de Brexiteers zijn weer aan het schuimbekken over de EU. Huilie dat hij toch een empire wil blah blah.
‘The world of tomorrow is not a world order based on nation states or countries. It is a world order that is based on empires. China, is not a nation, it’s a civilisation. India… is not a nation… The US is also an empire, more than a nation… And then finally the Russian federation.

The world of tomorrow is a world of empires in which we Europeans, and you British, can only defend your interests, your way of life, by doing it together, in a European framework and in the European Union.’

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

ijdod schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:01:
Oh dear. Verhofstad heeft weer iets gezegd over weerstand bieden aan de empires als China en de VS, en de Brexiteers zijn weer aan het schuimbekken over de EU. Huilie dat hij toch een empire wil blah blah.

[...]
Hij heeft wel gelijk dat we samen sterker zouden staan....

Volgende maand mag ik zelf naar de overkant van het kanaal voor een bruiloft, toevallig van een stel wat nog even wil trouwen voordat de Brexit er door is (hij EN, zij NL). Benieuwd of daar nog wat gezegd gaat worden over deze klucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:31

Standeman

Prutser 1e klasse

dr.lowtune schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:17:
[...]

Hij heeft wel gelijk dat we samen sterker zouden staan....

Volgende maand mag ik zelf naar de overkant van het kanaal voor een bruiloft, toevallig van een stel wat nog even wil trouwen voordat de Brexit er door is (hij EN, zij NL). Benieuwd of daar nog wat gezegd gaat worden over deze klucht.
Ik hoop het niet, want het zal aardig de sfeer kunnen verpesten.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:17
dr.lowtune schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:17:
[...]
Pro-tip: begin er niet over. Mijn vrouw is Engels en bij familie daar is het een subject non-grata.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
ijdod schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:01:

[...]
Ik denk dat Verhofstad hierin gelijk heeft, maar hij brengt het op nogal een manier die veel mensen tegen de schenen schopt.

Vanwege zijn accent en manier van spreken kan ik me goed indenken dat veel mensen zijn ideeen en opvatting radicaal vinden, of in extremus, vergelijken met dictatoren die de wereld willen overnemen.

Wat dat betreft vind ik Tusk veel beter uitstralen voor een overheidsorgaan als de EU.

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 16-09-2019 11:28 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
aicaramba schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:25:
...
Vanwege zijn accent en manier van spreken kan ik me goed indenken dat veel mensen zijn ideeen en opvatting radicaal vinden, of in extremus, vergelijken met dictatoren die de wereld willen overnemen.
Dan kan je inderdaad beter een warharige blonde nar zijn, die bljft altijd buiten alle verdenking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Op zich ben ik wel voor een verenigd Europa maar dan niet onder het huidig leiderschap, dan ben je zelfs nog beter af met de Nederlandse regering. Ook doet de benoeming van Von Der Leyen me wel wat denken aan hoe de Holy Roman Emperor werd benoemd door de keurvorsten van de Europese Commissie.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
begintmeta schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:28:
[...]

Dan kan je inderdaad beter een warharige blonde nar zijn, die bljft altijd buiten alle verdenking
Ik zeg nergens dat Boris een veel betere uitstraling heeft. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen die cynisch zijn tov de EU niet echt op andere gedachte worden gezet door het voorkomen van Verhofstadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Oh, hij heeft volkomen gelijk. Maar ze houden er ook best van een spelletje semantiek te spelen, want empire impliceert natuurlijk een sterke, centrale regie...

@IJzerlijm Hoe is het in Brussel erger dan bij ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

DaCoTa schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:22:
[...]

Pro-tip: begin er niet over. Mijn vrouw is Engels en bij familie daar is het een subject non-grata.
Dat was ik inderdaad ook niet van plan, het moet immers wel een feestje blijven. Maar gezien het feit dat Brexit zo ongeveer dé reden voor hen is om te trouwen ben ik dus benieuwd of ze het nog ergens gaan noemen.

Op vakantie ben ik trouwens meerdere Britten tegengekomen die er zelf over begonnen, kennelijk zijn er toch een aantal die het "even kwijt moeten"... Wat me daar vooral opviel is dat ze gewoon moe zijn van het gezeik. "In or out, it doesn't matter anymore, just get it over with" is wat er eentje (pensionado) letterlijk zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:30:
Op zich ben ik wel voor een verenigd Europa maar dan niet onder het huidig leiderschap, dan ben je zelfs nog beter af met de Nederlandse regering.
Dat is dus een beetje de redenering die Boris ook had met z'n
“We have to give effect to the will of the people and leave the European Union, but that in no sense means that we are leaving Europe,” Britain’s new Foreign Secretary, Boris Johnson, said upon his arrival at the European Council in Brussels on Monday (18 July).

https://www.euractiv.com/...uropean-union-not-europe/
Dat is natuurlijk stoer voor de camera, maar het zet geen zoden aan de dijk. Ze hebben nu als verlatende staat al bijna geen onderhandelingspositie en als ze zonder deal weg zijn kunnen ze helemaal als schoothondje aankloppen om een handout te krijgen (want elke onderhandelingspositie is weg).

Ze waren beter afgeweest door het spel andersom te spelen, de pro-EU kaart te spelen maar wat slecht is aan Europa te dramatiseren. Dan was hun land niet zo verdeeld, zouden andere EU lidstaten als Nederland bijspringen en is er mogelijkheid tot hervormen. Weglopen is een zwaktebod waarbij ze zichzelf flink in de voet schieten.

Dat is een beetje wat Finland nu doet met het presidentschap ten aanzien van 'rule of law' (artikel 2 TEU) in Hongarije (zie podcast van B&dW). Het VK heeft wat dat betreft een groter podium (groter land, meer internationale media, genoeg clowns die theater kunnen spelen, etc.) en had dit spel daardoor veel beter kunnen spelen. Nu staan ze langs de zijlijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
dr.lowtune schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:40:
Maar gezien het feit dat Brexit zo ongeveer dé reden voor hen is om te trouwen ben ik dus benieuwd of ze het nog ergens gaan noemen.
En het maakt geen ene zak uit of je getrouwd bent. De buitenlandse partner zal nog steeds als vuilnis worden behandeld door de Britse overheid, het geeft geen extra rechten of zekerheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 15:40
gambieter schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:19:
[...]

En het maakt geen ene zak uit of je getrouwd bent. De buitenlandse partner zal nog steeds als vuilnis worden behandeld door de Britse overheid, het geeft geen extra rechten of zekerheden.
Dit verhaaltje andersom uitvoeren was overigens behoorlijke reality check over de Nederlandse 'gastvrijheid' voor ondergetekende. Hoe ouder ik word, hoe meer ik denk dat je meningen van een land over zichzelf maar beter gewoon geheel kunt negeren. Zelf de meest stereotypische blik van een 'buitenlander' is waarschijnlijk dichter bij de werkelijkheid dan wat een volk van zichzelf denkt. Soms voel ik me er ook wel dom door, dat ik zo naief ons volksbeeld slikte, terwijl ik mezelf meestal toch erg kritisch vind.

[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 16-09-2019 12:28 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meningen.

Punt.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Ik ben heel benieuwd hoe brussel om zal gaan met het feit dat de premier van een land een ander standpunt verkondigd dan het parlement van een land. Ik neem aan dat de officiele vertegenwoordiger van het land de regering/premier is, maar als brussel weet dat die premier een wet aan het overtreden is? Zou de speaker van het parlement hier nog een rol in kunnen spelen? Lijkt mij interessant voer voor staatsrechtgeleerden.

En wat als brussel eenzijdig laat weten dat zij akkoord gaan met uitstel zonder dat boris daar om heeft gevraagd?

[ Voor 6% gewijzigd door Philpend op 16-09-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brent schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:27:
[...]

Dit verhaaltje andersom uitvoeren was overigens behoorlijke reality check over de Nederlandse 'gastvrijheid' voor ondergetekende. Hoe ouder ik word, hoe meer ik denk dat je meningen van een land over zichzelf maar beter gewoon geheel kunt negeren. Zelf de meest stereotypische blik van een 'buitenlander' is waarschijnlijk dichter bij de werkelijkheid dan wat een volk van zichzelf denkt. Soms voel ik me er ook wel dom door, dat ik zo naief ons volksbeeld slikte, terwijl ik mezelf meestal toch erg kritisch vind.
Sorry hoor, maar in Nederland is de getrouwde partner toch echt voorzien van dezelfde rechten als de Nederlandse partner. Ik ben getrouwd met we Britse en raadt eens? Ik moet door dezelfde achterlijkheid heen als mensen die hier vanuit Europa/de EU zijn om te werken. Dat mijn kinderen Brits (en Nederlands) zijn en mijn vrouw ook, maakt niks uit.

Als wij in november dit land verlaten en we komen later terug, ben ik mijn settled status kwijt.
Philpend schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:43:
Ik ben heel benieuwd hoe brussel om zal gaan met het feit dat de premier van een land een ander standpunt verkondigd dan het parlement van een land. Ik neem aan dat de officiele vertegenwoordiger van het land de regering/premier is, maar als brussel weet dat die premier een wet aan het overtreden is? Zou de speaker van het parlement hier nog een rol in kunnen spelen? Lijkt mij interessant voer voor staatsrechtgeleerden.

En wat als brussel eenzijdig laat weten dat zij akkoord gaan met uitstel zonder dat boris daar om heeft gevraagd?
Kan niet. Uitstel kan alleen indien aangevraagd en dient in de UK wetten worden aangepast.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Philpend schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:43:
Soevereiniteit is leidend. Daarbij is integriteit van proces bepalend. Mandaat van vertegenwoordiger van de andere partij is slechts voor één deel een kwestie van positie, functie en kader. Het andere deel wordt gevormd door de vereiste van perspectief op termijn. Daarom ook, interne kwestie daar. Een positie zonder draagvlak voor mandaat conform intern bestel is geen partner in proces.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Zwerver schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:49:
[...]

Sorry hoor, maar in Nederland is de getrouwde partner toch echt voorzien van dezelfde rechten als de Nederlandse partner. Ik ben getrouwd met we Britse en raadt eens? Ik moet door dezelfde achterlijkheid heen als mensen die hier vanuit Europa/de EU zijn om te werken. Dat mijn kinderen Brits (en Nederlands) zijn en mijn vrouw ook, maakt niks uit.

Als wij in november dit land verlaten en we komen later terug, ben ik mijn settled status kwijt.
klopt, maar hij hebt nu wel de optie om dual nationality te nemen als je dat zou willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Men heeft wel heel veel vertrouwen in de 'alternative unicorns arrangements':

Ze willen echt no-deal, zonde van al het toneelspel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:56:
Men heeft wel heel veel vertrouwen in de 'alternative unicorns arrangements':
[Embed]
[Embed]
Ze als in BoJo en companen.. maar niet het parlement..
En het parlement is nog steeds sovereign..

Vlak voor het porogen is de wet aangenomen die noDeal voorkomt.. en een deal moet ingestemd worden door het parlement..
Dus BoJo kan willen wat hij wil maar moet zich gewoon houden aan de wet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ToolkiT schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:14:
Vlak voor het porogen is de wet aangenomen die noDeal voorkomt..
Ehhh, er is een wet aangenomen die Boris opdraagt een verlenging aan te vragen. Als hij dat al doet (geen schijn van kans) dan nog is het aan de EU om te beslissen over verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:16:
[...]

Ehhh, er is een wet aangenomen die Boris opdraagt een verlenging aan te vragen. Als het dat al doet (geen schijn van kans) dan nog is het aan de EU om te beslissen over verlenging.
Fair point, maar voor het gemak ga ik er van uit dat de EU mee gaat met een verlenging.. dat is namelijk de lesser evil voor iedereen.. maar garanties heb je niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 15:40
Zwerver schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:49:
[...]

Sorry hoor, maar in Nederland is de getrouwde partner toch echt voorzien van dezelfde rechten als de Nederlandse partner.

[...]
[small] Pas 1) als je getrouwd bent, of kon zijn, en 2) bij mijn weten is het dan nog steeds 5 jaar wachten. Of het VK staat op de lijst met landen iets gelijker dan de rest oid.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Brent schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:29:
[...]

[small] Pas 1) als je getrouwd bent, of kon zijn, en 2) bij mijn weten is het dan nog steeds 5 jaar wachten. Of het VK staat op de lijst met landen iets gelijker dan de rest oid.
Gaat over rechten, is iets anders dan een NL paspoort. ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hoevenpe schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:56:

dat geloof ik niet...
waarop BoJo en Cummings volgens mij vooral op spelen is een soort van 'last-minute ramp/crisis-situatie waarbij de EU zich onder druk gesteld voelt iets te -moeten- doen en zij een bepaalde toezegging in hun voordeel kunnen afdwingen door een dreigemen een akkoord te dwarsbomen.

Dat kan dan een lichte afzwakking in de Ierse Backstop zijn, waarover Ierland ook wel aangegeven heeft daar best toe bereid te zijn, mits dan wel een haalbare deal afgesloten kan worden.

Officieel wil de EU daar verder niet over onderhandelen, maar als het puntje bij paaltje komt, is, zeker in europese top-politiek en op europese top-bijeenkomsten die dan een crisis-top zijn en tot in de nachtelijke uurtjes duren opeens wel iets te bereiken.

BoJo en Cummings zullen zich daarbij spiegelen aan Thatcher en haar 'Money-Back'-taktiek in Fontainebleau 1984, die zij als een succes zien en voorbeeld van 'hard' onderhandelen...
Helaas is dat eigenlijk een behoorlijke mis-inschatting, de fransen waren eigenlijk al voor het begin bereid £580 miljoen haar te geven, uiteindelijk was de deal waar Thatcher na een lange nacht instemde £600 miljoen teruggave.

Wel werd dit vervolgens door Thatcher zo ge-spindoctored dat zij als 'overwinnaar' huis kwam en dat hoopt BoJo vermoedelijk ook dat hij uiteindelijk kan claimen de 'oplosser' e ijn gewees die de EU op de knieen bracht met toezeggingen én de zo geliefde Brexit erdoorheen gehaald heeft (ook veel Remainers willen nu gewoon ook dat het over is)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
RM-rf schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:33:
[...]

dat geloof ik niet...
waarop BoJo en Cummings volgens mij vooral op spelen is een soort van 'last-minute ramp/crisis-situatie waarbij de EU zich onder druk gesteld voelt iets te -moeten- doen en zij een bepaalde toezegging in hun voordeel kunnen afdwingen door een dreigemen een akkoord te dwarsbomen.

[...]

Wel werd dit vervolgens door Thatcher zo ge-spindoctored dat zij als 'overwinnaar' huis kwam en dat hoopt BoJo vermoedelijk ook dat hij uiteindelijk kan claimen de 'oplosser' e ijn gewees die de EU op de knieen bracht met toezeggingen én de zo geliefde Brexit erdoorheen gehaald heeft (ook veel Remainers willen nu gewoon ook dat het over is)
En als het anders uitpakt wint men door flink te shorten op Britse bedrijven en sterling
Dispatches also reveals how some hedge funds have built up huge bets against British business and hoping to make big profits if the economy hits the rocks after Brexit.

Dispatches reveals that the US investment firm Blackrock holds the most bets against British business totalling more than £1bn. Blackrock has paid former Chancellor and key remain campaigner George Osborne more than a £1m since 2016.

The hedge fund run by leading Brexiteer Crispin Odey is betting almost £500m against British businesses. Odey made more than £200m on the night of the referendum by betting that the value of the pound would plummet.

https://www.channel4.com/...ents-referendum-according
En dan nog de slachtofferrol pakken natuurlijk, de partij heeft hij al mee (de gematigden zijn weg) en het publiek is ook niet zo gemoeid met details. Met die twee en de haat voor de LibDems (eerst met het collegegeld en Cameron, nu met hun remainerpositie) kunnen ze dat makkelijk spinnen om lekker verder te kunnen sukkelen of zelfs te regeren (mogelijk in coalitie met Brexit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
[...]

....waarbij de EU zich onder druk gesteld voelt iets te -moeten- doen en zij een bepaalde toezegging in hun voordeel kunnen afdwingen door een dreigemen een akkoord te dwarsbomen.
Dat is nu juist het hele punt; de ellende van een no-deal komt vooral bij het VK terecht, de EU zal er niet echt heel erg van wakker liggen als er geen akkoord komt en dus is er ook geen druk op de EU vanuit het VK mogelijk. Daarnaast heeft boris op geen enkele wijze aangegeven welke toezegging van de EU dat dan moet zijn anders dan voorstellen waarvan hij ook heel goed weet dat de EU daarmee niet akkood zal gaan.

Als je in een onderhandelingssituatie niets te bieden hebt wat de andere partij heel graag wil dan valt er weinig te onderhandelen.....

[ Voor 8% gewijzigd door Philpend op 16-09-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53
@Philpend Los daarvan, zoals de EU aan May c.s. al meerdere keren duidelijk gemaakt heeft, is hier geen sprake van onderhandelingen als in 'jij krijgt dit als ik dat krijg', maar is het gewoon het volgen van de procedure. Je hebt rode lijntjes hier, hier en hier, dus dan krijg je dit als gevolg. Ik kan me voorstellen dat ze bij de EU inmiddels die hele poppenkast spuugbeu zijn. Weer een andere malloot die denkt te kunnen komen onderhandelen. Wie hebben nou al gehad, David Davis, May, Raab en dan sla ik er vast wat over.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
SkiFan schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:10:
@Philpend Los daarvan, zoals de EU aan May c.s. al meerdere keren duidelijk gemaakt heeft, is hier geen sprake van onderhandelingen als in 'jij krijgt dit als ik dat krijg', maar is het gewoon het volgen van de procedure. Je hebt rode lijntjes hier, hier en hier, dus dan krijg je dit als gevolg. Ik kan me voorstellen dat ze bij de EU inmiddels die hele poppenkast spuugbeu zijn. Weer een andere malloot die denkt te kunnen komen onderhandelen. Wie hebben nou al gehad, David Davis, May, Raab en dan sla ik er vast wat over.
Dit is een mooi filmpje waar Verhofstadt aan dom blondje Andrea Jenkyns MP uitlegt dat het geen politieke onderhandeling is, maar een regels-gebonden proces.

Jenkyns is rabiaat pro-Brexit, maar dat zal wel duidelijk zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
@gambieter Dit filmpje moest ik ook aan denken toen ik mn stukje schreef. Het is echt Groundhog-Day, alleen zit er nu wel een einddatum op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd1 schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:10:

Ze waren beter afgeweest door het spel andersom te spelen, de pro-EU kaart te spelen maar wat slecht is aan Europa te dramatiseren.
als je gaat kijken wat altijd heel vervelend was aan de EU, ga je een paar landen opvallend vaak tegen komen met stemgedrag wat nogal haaks staat op hun publieke woorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
SkiFan schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:15:
@gambieter Dit filmpje moest ik ook aan denken toen ik mn stukje schreef. Het is echt Groundhog-Day, alleen zit er nu wel een einddatum op.
Ik ben benieuwd of er ook een Bill Murray happy ending is. Hij verbeterde zich elke cyclus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Ondertussen in Luxemburg:

De Hulk vlucht weg omdat er enkele tientallen boze Britse expats staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
gambieter schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:04:
[...]

Ik ben benieuwd of er ook een Bill Murray happy ending is. Hij verbeterde zich elke cyclus ;)
Zie ik hier niet gebeuren. Het lerend vermogen van BoJo lijkt me niet ver boven de 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik heb veel bizarre Boris momenten gezien maar de Britse PM die wegvlucht voor enkele tientallen remainers en daarna door PM Bettel van Luxemburg vilein voor schut wordt gezet is zelfs voor hem een dieptepunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:29:
Ik heb veel bizarre Boris momenten gezien maar de Britse PM die wegvlucht voor enkele tientallen remainers en daarna door PM Bettel van Luxemburg vilein voor schut wordt gezet is zelfs voor hem een dieptepunt...
Is daar een video van?

<edit> bbc.in/2AlSvvM

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 16-09-2019 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:17
Luxembourg PM's press conference - Snap verdict
That was extraordinary. Boris Johnson, the British prime minister, has just been humiliated by the leader of the tiniest country in the European Union.

We were expecting a joint, open-air press conference but, with a large crowd of anti-Brexit campaigners threatening to drown out Johnson, it was announced that the British PM was not going to take part (presumably because of the demonstration, although that has not officially been confirmed yet). Normally in these circumstances the polite thing to do is to re-arrange. But instead Xavier Bettel, the prime minister of Luxembourg, just went ahead anyway, effectively “empty chairing” his guest. At one point he even gestured at the space where Johnson was supposed to be.

And then Xavier just let rip. People often wonder what EU leaders say or think about Johnson in private. Well, now we know. The leave campaign was a pack of lies, Johnson’s talk of progress in the Brexit talk is unfounded, the UK still has not come up with any ideas. On and on he went, with particular emphasis on the point that the UK, not the EU, was to blame for the crisis. It was a “nightmare” for EU citizen, said Bettel. At several points he was loudly applauded by the protesters, because they felt he was articulating their anger.

Yesterday Johnson depicted himself as the Incredible Hulk. As the Telegraph’s Michael Deacon suggests, the reality could not be more different.
Van de Guardian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

En daarna de persconferentie met een lege kansel:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EEl2539X4AI5XFH.jpg

Na de stompzinnig Hulk vergelijking, is nu de hashtag #incredibleSulk aan het trenden :+ . En The Invisible Hulk ...

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 16-09-2019 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:33:
Na de stompzinnig Hulk vergelijking, is nu de hashtag #incredibleSulk aan het trenden :+
Corbyn vergelijken met een Chicken is ook niet heel handig met dit beeld... :P

Dunkirk spirit, drop your stuff and run...
Afbeeldingslocatie: https://i.guim.co.uk/img/media/0446af1562e5dcb1f4b9d6761f2e4a5e35a62382/0_0_2926_3398/master/2926.jpg?width=780&quality=45&auto=format&fit=max&dpr=2&s=6734431b1c565dbd7f7f5b35b7dab617

[ Voor 30% gewijzigd door hoevenpe op 16-09-2019 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

De reacties van hardline Brexit-politici en Brexitstemmers die nu zo hard WTO-Brexit roepen zullen ook eindeloos zijn. "Boris zet ze goed voor paal en laat zien dat het VK de EU niet nodig heeft"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Dat was pijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
De hele persconferentie van Bettel:

De frustratie van de EU is heel begrijpelijk, maar de reacties in de Britse media zijn vol verwijten aan Luxemburg die remonstranten meer op afstand had moeten houden. Het biedt het no-deal kamp extra munitie en voedt de EU haat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Typisch voor de Britse pers. Toch staat hij daar wel, en weet de menigte te boeien. BoJo is AWOL.

LOL
"Xavier Bettel: "One party, the Conservative Party, decided to organize that referendum first. A clear information campaign, from my point of view, was not organized in the UK, with all the risks of a referendum and of a Brexit. The third thing is, now people try to blame the others because we cannot find an agreement. We did not decide to organize that Brexit. It is a unilateral decision of the UK government. We have to accept the result. But it's not now on a unilateral way that the UK government will decide what will be the next relations with the EU."
Reporter: "You mentioned parliament, and him not having a majority. Did you actually ask him if he would remain within the law? Hes indicated he wouldn't"

Xavier Bettel: "Yes... this wouldn't happen in Luxemburg..."

[ Voor 100% gewijzigd door ijdod op 16-09-2019 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:51:
De hele persconferentie van Bettel:
[Embed: British PM Boris Johnson holds press conference with Luxembourg's PM Xavier Bettel]

De frustratie van de EU is heel begrijpelijk, maar de reacties in de Britse media zijn vol verwijten aan Luxemburg die remonstranten meer op afstand had moeten houden. Het biedt het no-deal kamp extra munitie en voedt de EU haat.
De reactie van BoJo: https://www.bbc.co.uk/new...yxf6YkN5U9sDfsEcfg-kaxcto
'I dont think it would have been fair to the prime minister of Luxembourg as clearly there would have been a lot of noise'
Tuurlijk Boris.. je dacht aan een ander eerst.. zo kennen we je namelijk .. :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Het biedt het no-deal kamp extra munitie en voedt de EU haat.
Tabbloids and populisten weten altijd munitie te vinden om iets te haten. En als ze geen munitie vinden, maken ze het zelf wel.

De EU stemt in met een verlenging: "The horrible undemocratic EU is trying to keep us tied to them forever and ever and ever and ever"

De EU stemt niet in met een verlenging: "The horrible undemocratic EU wants to destroy us and they're now kicking us out without compromising on the thing that it's impossible to compromise on, because they know that No-Deal Brexit will damage us the most, while we have always said it's project fear that we will never carry out even though we're going for no-deal and saying FAKE NEWS to everyone who's warning us for the dumpster fire it will definitely be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:45
Het biedt het no-deal kamp extra munitie en voedt de EU haat.
Laten we nou niet doen alsof het echt uitmaakt hoe wij reageren, wat we doen en wat we zeggen; als de no-deal groep munitie nodig heeft, dan vinden ze wel [iets]. En die EU haat? Sjah, zelfde verhaal. Wie wil haten vindt wel iets om te haten.

Wat onszelf nog meer zou schaden: ons continu aanpassen aan een groep zoals de no-deal aanhangers - een groep zonder enig realiteitsbesef.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
[...]

dat geloof ik niet...

Dat kan dan een lichte afzwakking in de Ierse Backstop zijn, waarover Ierland ook wel aangegeven heeft daar best toe bereid te zijn, mits dan wel een haalbare deal afgesloten kan worden.

Officieel wil de EU daar verder niet over onderhandelen, maar als het puntje bij paaltje komt, is, zeker in europese top-politiek en op europese top-bijeenkomsten die dan een crisis-top zijn en tot in de nachtelijke uurtjes duren opeens wel iets te bereiken.

BoJo en Cummings zullen zich daarbij spiegelen aan Thatcher en haar 'Money-Back'-taktiek in Fontainebleau 1984, die zij als een succes zien en voorbeeld van 'hard' onderhandelen...
Helaas is dat eigenlijk een behoorlijke mis-inschatting, de fransen waren eigenlijk al voor het begin bereid £580 miljoen haar te geven, uiteindelijk was de deal waar Thatcher na een lange nacht instemde £600 miljoen teruggave.

Het volgende is misschien ietwat nuchter, maar dit is het eigenlijk.

1. BJ.

Hem maakt het allemaal niets uit. Zijn enige prioriteiten zijn die van legacy en voeding. Dat laatste, spreekt voor zich. Dat eerste is niet wat je zou denken. Het gaat hem niet om het land, zelfs niet (en dit is anders dan bij May) om de partij. Hier speelt een persoonlijke fixatie van road to fame en cultuur-historische fixatie (Churchill).

Kort gezegd: hij wil de Churchill van de 21e eeuw zijn zoals dat moet want zijn hele leven is een groot toneelspel op de weg daar naar toe. Nothing else matters.

2. Cummings.

Dat is meer complex. Enerzijds is hij een herleidbare actor van dezelfde organisatie achter ontwerp en doelstelling van Brexit, anderzijds is hij een - eigenaardig soort - gelovige zeloot. Dat eerste, iedereen die dit topic een beetje gevolgd heeft vanaf het begin kan die verwijzing volgen, Brexit is een machtstoepassing ten bate van hefboomfunctie voor herordening van het post Bretton-Woods model. Dat tweede ligt wat gevoeliger, Cummings ziet zichzelf als iemand die de Waarheid in pacht heeft inzake technologie, big tech, en een glorious evolution (nare echo) van het VK als leidend model voor de hele wereld zonder daar ook maar enig compromis of aanpassing in te moeten maken. I know, daar zit menige tegenstelling in, maar het is dan ook een zeloot.

Kort gezegd, hij wil een verandering conform zijn perspectief op economische, sociale, politieke, en zelfs religieuze ordening (in die volgorde van prioriteiten) waarbij het doel én de opdracht (ze zijn voor hem een match) de middelen heiligen.

De kwetsbaarheid van BJ in al deze processen is dat van legacy. Ik durf te beweren dat wanneer de omstandigheden voor persoonlijke ambities er naar zouden zijn hij zonder blikken of blozen Brexit volledig onderuit zou halen - als het voor legacy en voeding zou lonen. Echter, Boris is met al zijn theater een planner en een machtspoliticus, hij ontwerpt of bouwt geen trein, hij springt er op. De EU kan zich niet richten op het bewerkstelligen van omstandigheden daarbij. Die discussie komt af en toe terug, maar de tijd is er niet voor, het mandaat is er nooit geweest (al geloven hele volksstammen dat in Nederland), de EU is een rechtskader en geen staat, en dit is een kwestie van soevereiniteit. Het is een interne Britse kwestie.

De kwetsbaarheid van Cummings is persoonlijk. Hij zal uiteindelijk afgeserveerd worden, stilletjes, maar op zijn minst. Hem maakt dat niets uit, profiel van de zeloot. Het offer. Dit wil echter ook zeggen dat hij getriggerd kan worden mocht hij te publiek zichtbaar worden. Niet voor niets doet Boris alle moeite om hem buiten beeld, weg van de bühne te houden. Dat lukt vooralsnog best goed.

De combinatie van deze twee is ronduit gevaarlijk. Bij geen van beide is er ook maar enig collectivistisch perspectief, net zoals er geen enkel ander belang is dan datgene waar verbinding van eerste orde mee is.

Misschien is het wat hard, maar dit soort mensen krijg je wanneer je individualisme en politiek perspectief doet herdefiniëren in onderwijs op basis van neo-klassieke economische ideologie. Showmannen en subversieve intriganten die alle ruimte nemen omdat de meeste mensen wel deugen maar volgen.

Boris is al enkel te vergelijken met overige Britse politici in dualistische geslepenheid en zucht naar theater, plus natuurlijk gesegregeerd entitlement. Maar buiten dat is hij atypisch in zijn bereidheid om voorbij te gaan aan de kaders van gesegregeerde en gepolariseerde politieke stelsels.

De focus van de twee is geen match. Dit is iets om goed in het achterhoofd te houden. Voor Cummings komt de politieke arena pas op een derde plaats en is Brexit zelf niet relevant in termen van ja of nee, ook niet in zin van no deal of klippen. Zijn focus is die van hefboom voor brede en diepe termijn effecten. Het perspectief van Boris is daar geen match mee. Hij zoekt het voor hem benodigde theater voor het invullen van vereisten voor legacy doelstellingen, ongeacht of die nu reëel of zelfs maar gefundeerd zijn. Termijn effecten zijn hem wars. Confronteer hem hiermee en hij zal het zonder blikken of blozen toegeven.

Daar wringt echter de schoen. Boris zit in een kader van omstandigheden die niet door hem geschapen zijn, en al is hij gewend om enkel op treintjes te springen op manieren waar mensen resonantie bij hebben, hij moet wel beheersing kunnen uitoefenen over perceptie van gedrag van tegenstanders. Zijn denken is immers typisch Angelsaksisch, zero sum theatrics. Hij moet dus óf een kruimel van grandeur krijgen, óf een grandioze blame game. Cummings geeft Boris van alles, maar niet de beheersing bij het invullen van dat soort vereisten.

Alles wat Cummings doet is nieuw, in die zin dat we ons nooit hebben kunnen voorstellen dat iteratie en innovatie van ooit beperkt ingezette technieken uit militair en economisch domein toegepast zouden worden op a) onze implementaties van soevereiniteit en b) groepsgedrag daarbinnen en daarbij.

Alles wat Boris doet is een herhaling van oud recept zonder ook maar enige creativiteit of innovatief vermogen. Hij roeit letterlijk met de riemen die overgebleven zijn. Daar maakt hij mooie praatjes bij, maar het zijn oude, krakkemikkige riemen van anderen - en hij heeft er weinig tot geen kennis of kunde bij.

Bribe, Bluster, Blackmail. Dat is de toolbox. Er zit niets anders in. Al het verpakkingspapier en presentatie ten spijt, dit is het.

Die infameuze deal van Thatcher, ik zal je dit zeggen. Boris wees de briefing waarin hem precies dat uitgelegd werd resoluut af als nonsens. Hij kan, met al het bovenstaande in het achterhoofd, niet buiten de daar aanwezige frames denken (dit gedrag zie je trouwens ook steeds meer bij Nederlandse politici, zie Wiebes, Hoekstra et alii). Hij heeft recent nog een dergelijke informatieronde gehad, dit keer zonder ook maar één EU logo, bron of verwijzing (de ERG produceert opmerkelijk genoeg af en toe verbazingwekkend eerlijk intern onderzoeksmateriaal, mooie blijk van volledig bewustzijn bij al het drama én besluitvorming, maar dit terzijde). Het resultaat? Exact hetzelfde. This is not what we were taught at school.

Je kan met recht theater verwachten. De Europese Unie zal dat links laten liggen, procedureel uitdagingen aangaan, en aangezien Boris er maar even is én Brexit als toepassing een wapen gericht is op grondvesten van Europa en de oude lessen zal de Europese focus strikt gericht zijn op termijn effecten. Simpel gezegd, Cummings.

Zolang Den Haag geen roet in het eten gooit natuurlijk. Maar dat is een ander verhaal.

De EU kan aldus eigenlijk enkel de confrontatie van korte termijn / afstand verliezen. Omdat het rechtskader en strategisch perspectief als prioriteit stelt én dat niet anders kan.

Als politici van nationale niveau's er nu geen sport van hadden gemaakt om partijpolitiek gewin te boeken met vingers naar Brussel, dan was dat zo erg niet. Maar nu gaat het impact hebben, bij burger en bedrijf.

Hoe groot de schade van Brexit voor het Europese project én het model van democratische en open samenleving zal zijn, dat hangt af van het vermogen tot zelfstandig informeren én zelfbeheersing van de Europese burger.

Als we maar niet happen, gewoon normaal en nuchter doorgaan, dan komt dat netjes op pootjes terecht en volgt de gezonde ruimte voor strategische focus. Doen we dat niet, dan wordt Nederland het volgende bastion. Want hoe we het wenden of keren, Brexit is één toepassing in een grote wende die gezocht wordt.

Hoe wij als EU reageren in de komende arena zal er weinig toe doen, hoe we dat doen in de komende jaren wordt beslissend. En dat wordt bepaald door hoe we er ons als burgers bij gedragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
Positief puntje voor Luxemburg: BoJo heeft, voor de verandering, bij die pressco geen woord gelogen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

aicaramba schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:31:
[...]

Ik zeg nergens dat Boris een veel betere uitstraling heeft. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen die cynisch zijn tov de EU niet echt op andere gedachte worden gezet door het voorkomen van Verhofstadt.
Iemand die zijn oordeel puur baseert op het voorkomen van iemand, zou direct het stemrecht ontnomen moet worden. Kan natuurlijk niet, maar het is toch totaal niet relevant.

Dus laten we het niet over voorkomens hebben, dat is beneden het niveau hier.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:39

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:28:

Zolang Den Haag geen roet in het eten gooit natuurlijk. Maar dat is een ander verhaal.

Als we maar niet happen, gewoon normaal en nuchter doorgaan, dan komt dat netjes op pootjes terecht en volgt de gezonde ruimte voor strategische focus. Doen we dat niet, dan wordt Nederland het volgende bastion. Want hoe we het wenden of keren, Brexit is één toepassing in een grote wende die gezocht wordt.

Hoe wij als EU reageren in de komende arena zal er weinig toe doen, hoe we dat doen in de komende jaren wordt beslissend. En dat wordt bepaald door hoe we er ons als burgers bij gedragen.
Indien Nederland dwars gaat liggen en noodzakelijke veranderingen van de EU gaat blokkeren, dan is daar dus één voordeel aan: Het bespoedigt de termijn waarop Nederland dat niet meer zal kunnen wegens een Nexit.

En gezien de Europese politiek van Rutte en co. zal dat geen groot verlies voor de EU zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
En toch bekruipt me het gevoel dat Johnson en Cummings hier bewust op hebben aangestuurd, dat veel Britten na deze 'vernedering' van hun PM alleen nog genoegen nemen met een 'clean Brexit'.

Heb net een rondje langs commentaren van de tabloids gedaan en daar lusten de honden geen brood van, maar ook bij de BBC en Telegraph is de teneur 'de EU heeft ons land belachelijk gemaakt'.

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 16-09-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:46:
En toch bekruipt me het gevoel dat Johnson en Cummings hier bewust op hebben aangestuurd, dat veel Britten na deze 'vernedering' van hun PM alleen nog genoegen nemen met een 'clean Brexit'.

Heb net een rondje langs commentaren van de tabloids gedaan en daar lusten de honden geen brood van, maar ook bij de BBC en Telegraph is de teneur 'de EU heeft ons land belachelijk gemaakt'.
Tja of het expres was op opportunisme weet ik niet, maar je zou best wel eens gelijk kunnen dat het wegblijven express was om martelaar te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Heb net een rondje langs commentaren van de tabloids gedaan ...
Sommige op Groot-Britannie gedrukte tabloids...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark

Het is de tijd die het hem doet. Mensen worden Brexit moe.
Kijk je bij de tabloids dan zie je ook dat de Hulk vergelijking qua doelgroep van hardwerkende onderkant middenklasse punten scoort. Dit slechts een druppel water in een bijna volle emmer. Meer een bevestiging van boze EU die onze PM's speech verruïneert.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat

wat je niet snapt of overweegt: het maakt geen bal uit wat de EU doet, men zal het wel spinnen. Bedenk even: dit giftige anti-EU klimaat is al jaren eerder begonnen omdat een vrij onbekende journalist (B. Johnson) bv. bullshit verhalen ging publiceren over hoe de EU zich ging bemoeien met welke maat condooms een Brit mocht gebruiken.

Als dat de lat is, dat men gewoon dingen uit de duim zuigt en zonder consequenties kan rondspuien, denk je echt dat wat realiteit hun zal weerhouden om dat niet opnieuw zo te doen?

Dus wat de EU kan doen is: wijzen op de regel die dicteert wat ze gaan doen, zeggen dat ze dat gaan doen, doen wat ze zeiden dat ze zouden doen. De Luxemburgse premier had een persconferentie staan en hij heeft die persconferentie netjes uitgevoerd. Dat Johnson genoeg mensen tegen zich in het harnas heeft gejaagd met zijn bullshit, dat die nu pissig staan te demonstreren, is geheel zijn feestje, de Luxemburgse premier heeft duidelijk gemaakt wat zijn standpunt is, klaar.

(En dat het extra pijnlijk werd: tjah, niet gek he, als je jezelf net vergeleek met een superheld, dat op een foute manier deed en meteen daarna ook nog grandioos publiekelijk op je bek gaat door een paar landgenoten die staan te demonstreren. Moet de EU Johnson dan tegen zichzelf gaan beschermen? Soeverein zijn, betekend ook dat je stupid keuzes mag maken en geheel zelfstandig daarvoor mag opdraaien, zoals vandaag :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
polthemol schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:34:
wat je niet snapt of overweegt: het maakt geen bal uit wat de EU doet, men zal het wel spinnen.
Het helpt in ieder geval niet: zelfs recent uit de partij gezette tegenstanders als de kleinzoon van Churchill nemen het nu voor hem op:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:39

Amphiebietje

In de blubber

Het moge duidelijk zijn dat hij in plaats daarvan Boris zijn Imperiale aars had moeten kussen, het blauwe Britse paspoort de hemel in had moeten prijzen als een Goddelijk presentje, en had moeten beloven dat de EU alles, maar dan ook alles uit hun toverhoed zouden trekken om er voor te zorgen dat de Noord-Ierse eenhoorns vrijelijk rond zullen kunnen blijven dartelen terwijl de cherubijnen dolgelukkig op hun trompetjes blazen en happiness verspreiden doorginds het wederopgestane Britse Rijk (der Fabelen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

hoevenpe schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:55:
[...]

Het helpt in ieder geval niet: zelfs recent uit de partij gezette tegenstanders als de kleinzoon van Churchill nemen het nu voor hem op:
[Embed]
Wat ze daar in de UK blijkbaar niet snappen is dat het tegelijk ook niet heel erg hoffelijk is om redelijk objectieve opmerkingen van een partij waarmee je onderhandeld als leugens weg te zetten. Het moest eens gezegd worden. Nu zijn ze al bijna 2.5 jaar aan het ploeteren en de EU heeft van het UK m.i. ontzettend veel geaccepteerd en geincasseerd (het iedere keer weer uitstel moeten verlenen is ook vernederen op een bepaalde manier), maar ik heb altijd het gevoel gehad alsof ze de EU niet als gelijke in de onderhandelingen zagen maar meer als een of ander obstakel op weg naar een nieuw Britannia dat the waves wel eventjes gaat rulen.

Welcome to the 21'st century boys :-) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@Amphiebietje
Dat is wellicht wat overdreven... ;)

Gewoon Boris in zijn eigen sop gaar laten koken en geen podium geven was imo achteraf gezien beter geweest. Laat ze lekker onderling elkaar de tent uitvechten, dit leidt alleen maar af van de sores in het VK zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
Cyberpope schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:38:
[...]

Iemand die zijn oordeel puur baseert op het voorkomen van iemand, zou direct het stemrecht ontnomen moet worden. Kan natuurlijk niet, maar het is toch totaal niet relevant.

Dus laten we het niet over voorkomens hebben, dat is beneden het niveau hier.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik zeg ook niet dat IK er zo over denk. Ik kan me alleen wel indenken dat ANDEREN dat wel doen.

Moeten we daar blind voor zijn en zeggen dat het niet bestaat?

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 16-09-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Ach, de toon voor de komende dagen van overleg is gezet.
Eens afwachten hoe morgen en overmorgen vandaag gaan overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:55:
[...]

klopt, maar hij hebt nu wel de optie om dual nationality te nemen als je dat zou willen..
Niet nu, wel als we terug zouden willen. De termijn is nog niet verstreken...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:59
Het is denkbaar dat ie dat doet ten faveure van zijn eigen agenda.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ah, het kleine insignificante landje mag nu zeggen wat ze eigenlijk allemaal willen zeggen. Vraag me af of Juncker hier niet een zetje aan heeft gegeven.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ach, vanuit de EU kunnen ze het ook wel wegmanagen als ze dat willen. Luxemburg, klein land, wat zegt dat nu helemaal? De reacties geven goed aan dat men het daar nog steeds niet snapt, ook niet aan de (relatief) pro-EU kant.

edit: @DaniëlWW2 was me een paar seconden voor :P

[ Voor 11% gewijzigd door ijdod op 16-09-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Vlak Luxemburg niet al te snel uit.
Qua ligging goede banden met België, Frankrijk en Duitsland.
Qua samenwerking in de Benelux ook met Nederland.
Op bankgebied de Eu tegenknie van Zwitserland.

Daarnaast een voorbeeld dat ongeacht de grootte van de Eu. Elk land per toerbeurt de voorzitter mag leveren.
Plus, soms kunnen kleine landen ongegeneerd verkondigen dat de grotere landen uit beleefdheid en economische reden niet rechtstreeks zeggen maar wel denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:15:
Ah, het kleine insignificante landje mag nu zeggen wat ze eigenlijk allemaal willen zeggen. Vraag me af of Juncker hier niet een zetje aan heeft gegeven.
Weet het bijna wel zeker: de demonstranten stonden op 10m afstand, bij een andere regeringsleider had men die wel wat verder weg gezet (demonstreren is een recht, maar nu leek het meer op de eerste rij van een popconcert). Verder zat de speech van Bettel erg goed in elkaar, niet iets wat je 'zomaar' even improviseert als je ambtsgenoot verstek laat gaan.

Vraag me vooral af welk doel de EU hiermee denkt te bereiken, erg diplomatiek was het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
hoevenpe schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:25:
[...]

Weet het bijna wel zeker: de demonstranten stonden op 10m afstand, bij een andere regeringsleider had men die wel wat verder weg gezet (demonstreren is een recht, maar nu leek het meer op de eerste rij van een popconcert). Verder zat de speech van Bettel erg goed in elkaar, niet iets wat je 'zomaar' even improviseert als je ambtsgenoot verstek laat gaan.

Vraag me vooral af welk doel de EU hiermee denkt te bereiken, erg diplomatiek was het in ieder geval niet.
Vermoedelijk dat ook de EU het spel kan spelen. Als Johnson echt een deal wil kom dan met serieuze voorstellen op tafel. Dan kan er in ieder geval wat voorwerk voor de Europese top gedaan worden. Speelt hij het spel van ik doe alsof er gewerkt wordt en wacht de top af verwacht dan niet serieus of netjes behandeld te worden. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Oh, de grote boze EU heeft het weer gedaan. Als zogenaamde intelligente Nederlanders al zo gaan kromredeneren, wat voor kans hebben de britten dan om voortschrijdend inzicht te vergaren?

(Iemand wel eens PMQs gekeken? Wat morrende protesterende mensen op een vooraf overeengekomen plek zijn niets vergeleken bij de knorrende varkens in het Lagerhuis ;) )

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 16-09-2019 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ik denk niet dat dit een "bewussie" van Luxemburg was, de leiding van het VK heeft immers geen hulp nodig om zichzelf belachelijk te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

aicaramba schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:11:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik zeg ook niet dat IK er zo over denk. Ik kan me alleen wel indenken dat ANDEREN dat wel doen.

Moeten we daar blind voor zijn en zeggen dat het niet bestaat?
Nou als het even kan.

Er in meegaan is wel het laatste wat we moeten doen. Dan ga je het effect alleen maar versterken.
Beste is om het te kwalificeren als voor wat is het is. En daarmee eigenlijk het diskwalificeren.
Dat zouden we vaker moeten doen ipv alles als elke mening als gelijkwaardig te benaderen.

In de discussie hier hoort het in elk geval geen plek te hebben,.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:59:
[...]

Indien Nederland dwars gaat liggen en noodzakelijke veranderingen van de EU gaat blokkeren, dan is daar dus één voordeel aan: Het bespoedigt de termijn waarop Nederland dat niet meer zal kunnen wegens een Nexit.

En gezien de Europese politiek van Rutte en co. zal dat geen groot verlies voor de EU zijn.
Missing the point. Stel je wil een economisch blok ontdoen van grondvesten, je krijgt voet aan de grond. Haal je die voet dan tussen de deur uit? Nee. Je duwt de rest er achter aan.

Geen Nexit dus. Maar subversief vooruit met herinrichting.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Fun if true:

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yup. Bij deze bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dat ze niet naar Brussel wilden komen vanwege een verwachte 'stitch-up', of dat Bettel deze demasqué tot in detail vooraf gepland had? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:48:
[...]

Dat ze niet naar Brussel wilden komen vanwege een verwachte 'stitch-up', of dat Bettel deze demasqué tot in detail vooraf gepland had? ;)
Heb je de tweet wel gelezen? Het staat er letterlijk. Het was een - poging tot - goedkope stunt. Viel volledig in het water. Boris wilde een kader van symboliek à la May vermijden. Het ging om het theater. Voor de rest had hij letterlijk niets.

En toen stond er een lading Britten te protesteren. Britten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Zoals de waard is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
[...]

[Embed]
Al was het Winston himself geweest met een mening (en dat het de kleinzoon van is boeit zelfs nog minder, dat is symboolpolitiek waar je je mee in laat op dat moment), boeit niet. Dat is allemaal VK, inlandse dynamiek, die dynamiek is al totaal verziekt door hun eigen toe doen, dat spel moeten we dus niet mee willen spelen.

Netjes het proces volgen, de afspraken en niet meespelen met symbolisch gedoe, zoals bv. Johnson wilde in Luxemburg, omdat een paar protesteerden. Hij wil geen persconferentie om te vertellen dat hij geen fuck heeft meegenomen? Prima joh, wij doen onze wel, we laten zelfs je tafeltje en vlag staan voor het geval je je nog bedenkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:53:
Heb je de tweet wel gelezen? Het staat er letterlijk. Het was een - poging tot - goedkope stunt. Viel volledig in het water.
Dat hij de beeldvorming van May die in Brussel kwam bedelen wilde vermijden is toch niet zo raar? Deze hele trip was voor intern binnenlands gebruik, hij had niets te bieden en waar hij voor kwam is grotendeels geslaagd: de aandacht is afgeleid van de uitspraak van de Supreme Court, het anti-EU sentiment is nog wat verder aangewakkerd, uitstel na 31 oktober vrijwel uitgesloten en no-deal voor het grijpen.

Deel je mening niet dat het 'volledig in het water gevallen is', vanuit Johnson/Cummings perspectief was dit een geslaagde trip en Boris kreeg ook nog eens een gratis lunch... ;)

Pagina: 1 ... 96 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.