Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.937 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

Ik dacht dat het al zo geregeld was. Toen ik naar engeland ging heb ik een European Health Insurance Card gekregen van mijn verzekeraar. Alles wat je bij een arts nodig hebt kan dan via de EHIC door de verzekeraar gedekt worden.

Ik had het verder alleen bij een tandarts nodig, die niet bij de NHS zat does ik moest toen betalen en kon jet zelf declareren bij de verzekering. Ik dacht dus dat NHS trusts via de EHIC van je verzekering de kosten betaald konden krijgen.

Dit komt dan ook op mij over als een stukje marketing van Johnson om de oplossing van een probleem te verkopen, terwijl het probleem logischerwijs niet zou bestaan, als het VK het concept van de EHIC goed zou gebruiken.

Overigens vlieg ik morgen terug naar het VK, om mijn studie af te maken na een pauze van meer dan een jaar. De eindtijd is ver na Brexitdag dus het wordt nog "interessant".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:36

NMH

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:06:
Stel je voor: na no-deal zijn de LibDems en Labour vleugellam, 'stop Brexit' of een tweede referendum is als verkiezingsthema onzinnig geworden. Johnson en Cummings halen met hun retoriek de BrexitParty stem binnen en FPTP doet de rest. De oppositie heeft in dat scenario geen verhaal meer, want is het compromis niet de WA waar ze zelf opportunistisch 3x tegen hebben gestemd?
Wat zou je denken van "De economie ligt op zijn gat, het land is naar de filistijnen en het is allemaal de schuld van de Tories die een onverantwoorde no-deal er door gedrukt hebben?" Het zou me niets verbazen als dat de kaart is die Labour gaat spelen bij een eventuele verkiezing na een no-deal. Dat ze zelf ook tegen de WA gestemd hebben is in dat verhaal maar een detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

eric.1 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:38:
[...]

Naja, laten we zeggen dat zijn hypocrisie blootgelegd werd. Zeuren over EU subsidies, maar er zelf wel dubbel en dwars gebruik van maken :)
Het toont meer aan dat de Europese subsidie pot richting de 'agrarische' sector een behoorlijk vies systeem is geworden waar grootgrond bezitters maar al te graag van willen profiteren. Het is niet hypocriet van de ontvangers, maar de fout van de gevers dat er hier zo met europees geld gesmeten wordt.
Wel frappant dat nu met een gezamelijke 'vijand' ineens deze exorbitante subsidies goed gepraat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Plasma_Wolf schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:04:
Ik dacht dat het al zo geregeld was. Toen ik naar engeland ging heb ik een European Health Insurance Card gekregen van mijn verzekeraar. Alles wat je bij een arts nodig hebt kan dan via de EHIC door de verzekeraar gedekt worden.
De huisarts in Nederland accepteerde het niet direct en moet je het dus ergens claimen bij een instantie. Erg veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:50
NMH schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:10:
Wat zou je denken van "De economie ligt op zijn gat, het land is naar de filistijnen en het is allemaal de schuld van de Tories die een onverantwoorde no-deal er door gedrukt hebben?"
De economie komt echt niet met een knal compleet tot stilstand, no deal zal vooral op middellange termijn schade toebrengen. De LibDems staan voor 'Stop Brexit', waarmee gaan ze na no-deal de verkiezingen in? A50 kan het meer ingetrokken worden en een referendum heeft geen zin meer, Brexit is een feit en alleen met A49 en een volledig nieuw toetredingsverdrag kan men weer EU lid worden (zonder rebate, zonder opt-outs, met Schengen en de Euro... kansloos).

Stel dat men in de eerste weken van november verkiezingen houdt, midden in de 'euforie' van leavers dat het eindelijk gelukt is. Je ziet Farage zijn Brexit Party in de peilingen verliezen aan de Tories en Johnson is veel minder impopulair dan Corbyn:
The latest YouGov/Times voting intention survey sees the Conservatives continue to enjoy the benefits of the Boris Bounce, with the party's 31% vote share leading Labour's 22% and the Lib Dems' 21%. Elsewhere, the Brexit Party holds on 14% of the vote and the Greens likewise have 7%.

Boris Johnson is still the public's preferred Prime Minister over Jeremy Corbyn, with twice as many people choosing the former (39%) over the latter (19%). A further 37% of people can't choose between the two.
Met FPTP is 31% genoeg voor een meerderheid van de zetels omdat Labour en LibDems elkaar niet zullen helpen. Boris zit electroraal op rozen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:38:

De economie komt echt niet met een knal compleet tot stilstand, no deal zal vooral op middellange termijn schade toebrengen.
Als allerlei bedrijven die nu met een kleine marge kunnen draaien dat straks niet meer kunnen dan komen die wel compleet tot stilstand. Dat is niet ondenkbaar, veel bedrijven zijn afhankelijk van onderdelen of grondstoffen uit Europa, worden die duurder door tarieven en extra personeelskosten dan draait dat niet meer. Dat heeft ook een domino effect, werknemers worden werkloos, geven minder uit, etc. etc.

Er zijn dus wel degelijk korte termijn effecten. Zeker kleinere bedrijven hebben denk ik moeite om daarop voor te bereiden. Ze weten niet wat de situatie wordt en ze hebben beperkte middelen (in vergelijking met multinationals) om het uit te zoeken. In hoeverre je kunt spreken van een knal tot complete stilstand is natuurlijk giswerk, maar ik denk dat je korte termijn schade en het effect daarvan niet moet onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd1 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:46:
Als allerlei bedrijven die nu met een kleine marge kunnen draaien dat straks niet meer kunnen dan komen die wel compleet tot stilstand.
Maar gaat dat al in de eerste paar weken van no-deal gebeuren of is dat een proces wat zich over de eerste 3-6 maanden na Halloween zal voltrekken? Ik verwacht het laatste, bedrijven vallen echt niet om binnen 48 uur.

Bereid je begin november voor op 'campagne 2.0': Cummings zal alle registers open trekken, Facebook staat al vol met advertenties specifiek gericht op twijfelende kiezers. Alles wat er in november mis gaat is de schuld van remainers, de EU en anderen verraders. Boris heeft vandaag een schot voor de boeg gegeven en het over 'terrible collaboration'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48

Ik had het verder alleen bij een tandarts nodig, die niet bij de NHS zat does ik moest toen betalen en kon jet zelf declareren bij de verzekering. Ik dacht dus dat NHS trusts via de EHIC van je verzekering de kosten betaald konden krijgen.
Afgelopen april bij zowel de huisarts als de apotheek in de UK gratis zorg en medicatie gekregen voor mijn zoontje van 3. Er werd bij gezegd dat dit was omdat hij onder de 18 was en ze nog in de EU zaten B-)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

hoevenpe schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:38:
[...]

De economie komt echt niet met een knal compleet tot stilstand [..]
Dan zou ik flink investeren in aandelen van autofabrikanten in Engeland. 25% importheffing over de in Duitsland gemaakte stoel of koplamp, stijgende lonen dus stijgende productiekosten omdat de pond leegloopt en de arbeiders anders verhongeren, en vervolgens bij export nog eens 10% importheffing op het eindproduct zodat 'ie onverkoopbaar is in Europa.

Dat gaat geen twee maanden duren.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online

Dit komt dan ook op mij over als een stukje marketing van Johnson om de oplossing van een probleem te verkopen, terwijl het probleem logischerwijs niet zou bestaan, als het VK het concept van de EHIC goed zou gebruiken.

Overigens vlieg ik morgen terug naar het VK, om mijn studie af te maken na een pauze van meer dan een jaar. De eindtijd is ver na Brexitdag dus het wordt nog "interessant".
Nee, nee, nee. EU-citizens betalen via de NHI die over hun loon in de UK geheven wordt voor de NHS. De EHIC geldt alleen voor mensen die in een EU derde land een verzekering hebben. Dat kan in Nederland alleen als je een woonadres hebt in Nederland en je in Nederland belasting betaald. Als BoJo nu een extra premie gaat heffen op de NHS - ik heb geen link naar een bron gezien, dus het kan gewoon getrol zijn - dan betaal je dus dubbel.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
burne schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:55:
Dat gaat geen twee maanden duren.
Boris gaat ook geen 2 maanden wachten met het verzilveren van de 'Brexit Bonus', durf een goede fles wijn in te zetten op verkiezingen in de eerste helft van november.

En nee, je moet niet beleggen in de Britse automobielindustrie. Die gaan het op termijn heel zwaar krijgen maar voor de eerste weken zullen ze een reservevoorraad onderdelen hebben aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:54:
[...]

Maar gaat dat al in de eerste paar weken van no-deal gebeuren of is dat een proces wat zich over de eerste 3-6 maanden na Halloween zal voltrekken? Ik verwacht het laatste, bedrijven vallen echt niet om binnen 48 uur.
Klopt, ze vallen nu al om.

Uit Company insolvency statistics, Q1 January to March 2019 van the Department for Business, Energy and Industrial Strategy:
There were 4,187 total underlying company insolvencies in Q1 2019; this is 6.3% higher
than in Q4 2018. Compared to the same quarter last year, this was an increase of 5.1%.
This is the second highest underlying level of insolvencies in any quarter since Q1 2014.

This rise was driven by increases in CVLs which increased by 6.2% compared to Q4 2018
and administrations which were up 21.8%. CVAs also increased by 43.1%. Compulsory
liquidations fell in Q1 2019 by 2.7%.

https://assets.publishing...cy_Statistics_Q1_2019.pdf
Tabel uit dat rapport:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6Eioqle.png

Of zoals ze bij the Guardian zeggen:
Brexit uncertainty and struggling high street retailers have fuelled a rise in the number of company administrations to the highest level in five years, according to official figures.

The Insolvency Service said there were 451 administrations in the first three months of the year, up 21.8% from the final three months of 2018 – and the most recorded by the government agency since the first quarter of 2014.

Firms in financial distress go into administration in an attempt to salvage themselves as a going concern or to recoup more money for creditors than if they were wound up.

https://www.theguardian.c...ach-five-year-peak-brexit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Zwerver schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:55:
[...]

Nee, nee, nee. EU-citizens betalen via de NHI die over hun loon in de UK geheven wordt voor de NHS. De EHIC geldt alleen voor mensen die in een EU derde land een verzekering hebben. Dat kan in Nederland alleen als je een woonadres hebt in Nederland en je in Nederland belasting betaald. Als BoJo nu een extra premie gaat heffen op de NHS - ik heb geen link naar een bron gezien, dus het kan gewoon getrol zijn - dan betaal je dus dubbel.
link: https://www.libdems.org.uk/eu-citizens-nhs

Ik doe verder geen uitspraken over de correctheid van de statements.

De waarheid vinden, voor zover mogelijk, is tegenwoordig toch al een heel gedoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Kansloos voorstel van Corbyn en Labour. Hij doet er alles aan om PM te worden (niet anders dan Johnson), maar wil niet toegeven dat hij zelf het grootste struikelblok is. Niemand vertrouwt hem of zijn kliek om zelfs maar te doen wat afgesproken is.

Ook nu alleen maar zeggen dat ze campagne zullen voeren voor een tweede referendum, zonder zich vast te leggen waar ze campagne voor gaan voeren (Leave of Remain). Te laf om een kant te kiezen, of beter gezegd, Corbyn wil niet de goede kant kiezen omdat hij een ideologische zombie is.

Corbyn, de slechtst mogelijke man op deze plek op deze tijd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

het gebrek aan een zinnige oppositie maakt het er inderdaad niet beter op. Als die er wel was geweest dan had het waarschijnlijk niet zover gekomen

• hoevenpe
gambieter schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:52:
Kansloos voorstel van Corbyn en Labour. Hij doet er alles aan om PM te worden (niet anders dan Johnson), maar wil niet toegeven dat hij zelf het grootste struikelblok is.
Een regering van nationale eenheid maakt alleen kans van slagen als men een 'neutraal' persoon met breed gerespecteerd gezag de leiding geeft. De Britse kiezer verkiest Johnson boven Corbyn, een ware prestatie.

Vergeleken met de geraffineerde en geslepen Vote Leave machine is remain ongeorganiseerd, ontbreekt het aan een sterke leider en is het mateloos naïef.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 14:44
gambieter schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:52:
[Twitter]
Kansloos voorstel van Corbyn en Labour. Hij doet er alles aan om PM te worden (niet anders dan Johnson), maar wil niet toegeven dat hij zelf het grootste struikelblok is. Niemand vertrouwt hem of zijn kliek om zelfs maar te doen wat afgesproken is.

Ook nu alleen maar zeggen dat ze campagne zullen voeren voor een tweede referendum, zonder zich vast te leggen waar ze campagne voor gaan voeren (Leave of Remain). Te laf om een kant te kiezen, of beter gezegd, Corbyn wil niet de goede kant kiezen omdat hij een ideologische zombie is.

Corbyn, de slechtst mogelijke man op deze plek op deze tijd.
Dit is pathetisch. Hij weet dat de Libdems, Greens en SNP hiermee nooit instemmen.
Waarom dan nu doen alsof hij het voortouw wil nemen terwijl de rest de hete kastanjes uit het vuur strekt.

Zeg dan gewoon eerlijk nieuwe verkiezingen met gelijktijdig een nieuw referendum.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 00:02:
Een regering van nationale eenheid maakt alleen kans van slagen als men een 'neutraal' persoon met breed gerespecteerd gezag de leiding geeft. De Britse kiezer verkiest Johnson boven Corbyn, een ware prestatie.
Geen enkele Tory MP zal meewerken aan een Corbyn regering, zelfs niet een interim regering, en de LibDems gaan echt niet opeens tweede viool spelen om Corbyn vrij spel te geven (en de eer te claimen).
Vergeleken met de geraffineerde en geslepen Vote Leave machine is remain ongeorganiseerd, ontbreekt het aan een sterke leider en is het mateloos naïef.
Het is meer verdeeld, heeft een vijfde colonne met Labour en meer scrupules.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• hoevenpe
gambieter schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 00:08:
Het is meer verdeeld, heeft een vijfde colonne met Labour en meer scrupules.
De SNP zit er ook dubbel in: no-deal brengt Schotse onafhankelijkheid dichterbij dan ooit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Indoubt schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:49:
[...]

link: https://www.libdems.org.uk/eu-citizens-nhs

Ik doe verder geen uitspraken over de correctheid van de statements.

De waarheid vinden, voor zover mogelijk, is tegenwoordig toch al een heel gedoe
Right. Dat linkt naar een artikel in The Times waar ik gemakshalve even vanuit ga dat een groot deel van jullie geen abonnement op hebben.

Korte samenvatting; bij een no deal Brexit geldt voor EU citizens de hostile Environment regel: als je niet kan aantonen dat je (pre-)settled bent, dan moet je dokken. Dat gaat dus in tegen een groot aantal beloften, maar vooral de belofte dat je tot in 2020 de (pre-)settled status kan aanvragen zonder verdere consequenties.

Mijn persoonlijke mening? De meeste trusts weten niet eens hoe ze een private patiënt moeten doorbelasten voor geleverde zorg, dus dit gaat bij de meeste trusts krak zeggen. Daarnaast bewijst het maar weer dat BoJo compleet onbetrouwbaar is.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 00:11:
De SNP zit er ook dubbel in: no-deal brengt Schotse onafhankelijkheid dichterbij dan ooit...
Klopt, daarom is de SNP ook de enige die niet schamper gelachen heeft.

Verwijderd

Verwijderd1 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:46:
[...]

Als allerlei bedrijven die nu met een kleine marge kunnen draaien dat straks niet meer kunnen dan komen die wel compleet tot stilstand. Dat is niet ondenkbaar, veel bedrijven zijn afhankelijk van onderdelen of grondstoffen uit Europa, worden die duurder door tarieven en extra personeelskosten dan draait dat niet meer. Dat heeft ook een domino effect, werknemers worden werkloos, geven minder uit, etc. etc.

Er zijn dus wel degelijk korte termijn effecten. Zeker kleinere bedrijven hebben denk ik moeite om daarop voor te bereiden. Ze weten niet wat de situatie wordt en ze hebben beperkte middelen (in vergelijking met multinationals) om het uit te zoeken. In hoeverre je kunt spreken van een knal tot complete stilstand is natuurlijk giswerk, maar ik denk dat je korte termijn schade en het effect daarvan niet moet onderschatten.
Het begin van de laatste crisis ging ook gigantisch snel. Het is inderdaad zoals je zegt, vaak een domino-effect dat heel snel kan toeslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

[...]

Binnen 48 uur is absoluut niet ondenkbaar.

Eerder dit jaar heeft de franse douane bij calais precisieacties uitgevoerd. Dat was vanwege onvrede over iets. Het resultaat was een enorme file van vrachtwagens terwijl douaniers al het papierwerk langsgingen en elke vrachtwagen controleerden. Dat was met papierwerk van de EU, nagenoeg niets. Zodra het VK is vertrokken, wordt het per vrachtwagen enorm. Alleen dat al is genoeg om de economie te raken, met de vrachtwagenchauffeur in de link als voorbeeld.

[ Voor 31% gewijzigd door Plasma_Wolf op 15-08-2019 06:17 ]

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:23
Tuurlijk gaan er vanaf het begin dingen vastlopen, maar in de eerste week/ 2 weken van november is er en nog de euforie van Brexit delivered, is alle shit nog de schuld van de EU en remain en zal op veel gebieden de echte klap nog komen/ zichtbaar moeten worden

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Dus als je als EU burger in het VK wil gaan wonen beter maar voor 31 oktober daar gevestigd zijn? En na die tijd kom je er niet meer in?

Enerzijds snap ik de Britten, wat er in Europa gebeurt zoals de Merkel politiek kan gewoon echt niet, helemaal als immigratie in veel landen en met name in de UK op dat moment al een gevoelig thema was. Merkel heeft olie op het vuur zitten gieten. Ik neem het ze niet kwalijk dat ze er uit stappen.

Anderzijds jammer dat het voor EU burgers niet meer mogelijk is om je in het VK te vestigen. Het VK zou onze tweede keuze zijn geweest als we weer naar West Europa verhuizen. Dat moet dan wel heel erg hals over kop voor 31 oktober.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Heb je niets meegekregen van de speciale status die het VK binnen de EU heeft? Of überhaupt iets van dit topic gelezen?

De immigratie, de politieke keuzes vaan Merkel zijn enkel en alleen een stukje marketing van de Leave campagne. Het VK hoeft absoluut niets te doen met immigratie, dat is hun speciale status.

Alles met de vluchtelingen uit het midden oosten en de migranten uit afrika, hebben ze niets mee te maken.

Brexit is het resultaat van jarenlange tabbloid-onzin, afbraak-politiek (zeker van David Cameron) en extremisten als farage en saboteurs in de ERG. Brexit is gebracht als oplossing voor alle problemen in het VK, maar waar de EU de schuld van kreeg, en het voegt alleen maar aan de problemen toe.

Wat je met jouw post laat zien is nutteloos anti-EU sentiment waar Brexit het meest gestoorde resultaat van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
@gold_dust en daarnaast heeft voor 31 oktober naar de UK verhuizen ook helemaal geen zin. Tenzij je al een UK paspoort hebt. Anders kan je na 31 oktober weer verhuizen omdat je ongewenst vreemdeling bent. Al is dat wat kort door de bocht: https://www.rijksoverheid...t-en-britten-in-nederland

[ Voor 21% gewijzigd door LordSinclair op 15-08-2019 08:57 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:41
gold_dust schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:27:
Enerzijds snap ik de Britten, wat er in Europa gebeurt zoals de Merkel politiek kan gewoon echt niet, helemaal als immigratie in veel landen en met name in de UK op dat moment al een gevoelig thema was. Merkel heeft olie op het vuur zitten gieten. Ik neem het ze niet kwalijk dat ze er uit stappen.
Even los van Brexit, en ik wil de discussie ook niet verder hieromtrent aangaan, maar Merkel heeft inzake de vluchtelingencrisis het enige juiste gedaan, namelijk het leven van 1 miljoen mensen gered. Je kunt vinden van Merkel wat je wilt, maar ze is wel het humanitaire boegbeeld van ons continent. En de over- over- overgrote meerderheid van die mensen gedraagt zich gewoon goed en is blij met de geboden mogelijkheden, voordat we dat argument weer krijgen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SkiFan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:58:
[...]

Evn los van Brexit, en ik wil de discussie ook niet verder hieromtrent aangaan, maar Merkel heeft inzake de vluchtelingencrisis het enige juiste gedaan, namelijk het leven van 1 miljoen mensen gered. Je kunt vinden van Merkel wat je wilt, maar ze is wel het humanitaire boegbeeld van ons continent. En de over- over- overgrote meerderheid van die mensen gedraagt zich gewoon goed en is blij met de geboden mogelijkheden, voordat we dat argument weer krijgen.
De Duitsers zijn er ook gewoon ingeluisd door al die landen van Griekenland tot Oostenrijk die zelf de grenzen open gooiden tot de Duitsers voor het blok stonden: Grenzen hermetisch dicht en toekijken terwijl een humanitaire ramp zich voor de Duitse grens voltrekt. Of grenzen open en met het probleem dealen. Merkel had nooit een keuze. Linksom of rechtsom was het haar aangerekend.

• SkiFan
@downtime Klopt. Laten we niet verder off topic gaan, maar 1 Srebrenica was te veel. Ik woon in Duitsland, en buiten de voormalige DDR Länder, lijkt het niet veel duscussie meer. Meeste Duitsers hebben er vrede mee. Je hebt nog wat kanslozen rechtsonderin (Saksen), daar gaat de AfD nog wat lawaai maken voordat ze imploderen danwel verboden worden.

• gold_dust
LordSinclair schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:54:
@gold_dust en daarnaast heeft voor 31 oktober naar de UK verhuizen ook helemaal geen zin. Tenzij je al een UK paspoort hebt. Anders kan je na 31 oktober weer verhuizen omdat je ongewenst vreemdeling bent. Al is dat wat kort door de bocht: https://www.rijksoverheid...t-en-britten-in-nederland
Dat is toch de situatie voor Britten in Nederland? Voor EU burgers in het VK schijnt toch de 'leaf date without a deal' doorslaggevend te zijn: link.
You’ll usually get settled status if you’ve:

started living in the UK by 31 December 2020 (or by the date the UK leaves the EU without a deal)
Leuk ook dat 'usually', geen garantie dus. Maar wel 31 oktober dus. Ik moet hier nog maar eens goed over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]
Bedrijven kunnen wel relatief snel (zeker bij het begin van een recessie) in liquiditeitsproblemen komen. Daar zijn eigenlijk twee scenario's: de overheid gaat dit oplossen met riskante leningen of bedrijven vallen binnen twee maanden om.

Als er niet betaald kan worden komen bedrijven heel snel tot stilstand. Als contractors en leveranciers van tevoren betaald willen worden vanwege de onzekerheid wordt dit effect alleen maar sterker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
gold_dust schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:20:
[...]

Dat is toch de situatie voor Britten in Nederland? Voor EU burgers in het VK schijnt toch de 'leaf date without a deal' doorslaggevend te zijn: link.

[...]

Leuk ook dat 'usually', geen garantie dus. Maar wel 31 oktober dus. Ik moet hier nog maar eens goed over nadenken.
Gewoon nu daarheen gaan. Je past er perfect tussen het racistische tuig.

Maar even serieus, waar haal jij je kennis vandaan dat je het eens bent met de brexiteers? En weet je hoe men - diezelfde brexiteers - naar mensen zoals jij kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

gold_dust schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:20:
Er valt weinig over na te denken, het is gewoon zo ambigu als de pest omdat er gewoon geen duidelijke beslissing genomen is. Het "or" ook: betekent dit dat er nog niet besloten is welke van de twee, of dat het de gunstigste van de twee is voor de aanvrager? Vooralsnog moet je gewoon maar zien wat er gebeurt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• hoevenpe
@ANdrode
De Britse regering heeft aangegeven miljarden te willen geven aan bedrijven die in de problemen komen, alles om in ieder geval in de eerste maanden de beeldvorming goed te houden:
London to prop up business in case of no-deal Brexit

Michael Gove, the government minister responsible no-deal Brexit planning, confirmed that ministers are working on a package to help companies at risk.

The prime minister’s Brexit war Cabinet is likely to discuss the bailout plans, known as “Operation Kingfisher,” next week. London faces pressure to contain the economic fallout of a possible no-deal Brexit after statistics Friday showed the country on the brink of a recession.
We gaan het zien in november, welke doemscenario's uitkomen en wat toch relatief mee blijkt te vallen in de praktijk.

• gold_dust
bwerg schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:06:
Er valt weinig over na te denken, het is gewoon zo ambigu als de pest omdat er gewoon geen duidelijke beslissing genomen is. Het "or" ook: betekent dit dat er nog niet besloten is welke van de twee, of dat het de gunstigste van de twee is voor de aanvrager? Vooralsnog moet je gewoon maar zien wat er gebeurt.
Inderdaad, het is op meerdere manieren te interpreteren en eigenlijk is het gewoon onduidelijk wat er nu precies staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
@hoevenpe: Zodra ze miljarden aan bedrijven gaan geven, gaat de EU gewoon invoerheffingen op die producten heffen wegens concurrentievervalsing. Ze zijn immers gewoon een derde land.

• Zwerver
  • Niet online
En daar komt nu ook nog de kans op een recessie erbij - alhoewel je het omkeren van de yield niet altijd moet geloven - hoeveel geld gaat de UK gov bijdrukken?

• hoevenpe
SkiFan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:19:
@hoevenpe: Zodra ze miljarden aan bedrijven gaan geven, gaat de EU gewoon invoerheffingen op die producten heffen wegens concurrentievervalsing. Ze zijn immers gewoon een derde land.
En wie krijgt in de Britse media dan de schuld van alle ontslagen? Die gemene EU...

Alles draait om de Dunkirk spirit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zwerver schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:20:
En daar komt nu ook nog de kans op een recessie erbij - alhoewel je het omkeren van de yield niet altijd moet geloven - hoeveel geld gaat de UK gov bijdrukken?
Vraag is ook of de ondernemers het geld willen lenen. Met geleend geld los je geen structureel issue op.

In bepaalde sectoren (neem: bouw) kwam je het beste door de vorige crisis door vroeg en hard in te grijpen in de grootte van jouw personeelsbestand :X.

• Dr. Strangelove
LordSinclair schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:54:
Die link spreekt over Britten in de EU/NL, niet NL/EU burgers in het VK.

Er is een 50/50 chance dat ik zelf in het komende jaar voor werk weer naar het VK verhuis; ben benieuwd wat de omstandigheden zullen zijn dan, volgens mij is er vooralsnog gewoon weinig van te zeggen. Ik hoop en verwacht eigenlijk wel dat het pragmatisme zal zegevieren en het allemaal niet al te draconisch wordt. Daar is nl. niemand mee gebaat, niet in de EU en niet in het VK. De problemen zullen pas op langere termijn gaan komen als de economie in het VK gaat tanken vergeleken met de EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SkiFan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:19:
.. gaat de EU gewoon invoerheffingen op die producten heffen ..
Dat is geen optionele bezigheid. Alle WTO-leden heffen de invoerrechten die ze moeten heffen, zelfs Noord Korea. Ruzie met de andere WTO-leden is geen optie. (NK doet sinds 1967 mee met GATT..)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:34:
[...]

Die link spreekt over Britten in de EU/NL, niet NL/EU burgers in het VK.

Er is een 50/50 chance dat ik zelf in het komende jaar voor werk weer naar het VK verhuis; ben benieuwd wat de omstandigheden zullen zijn dan, volgens mij is er vooralsnog gewoon weinig van te zeggen. Ik hoop en verwacht eigenlijk wel dat het pragmatisme zal zegevieren en het allemaal niet al te draconisch wordt. Daar is nl. niemand mee gebaat, niet in de EU en niet in het VK. De problemen zullen pas op langere termijn gaan komen als de economie in het VK gaat tanken vergeleken met de EU.
Ik help je hopen, maar pragmatisme en rationaliteit vieren nu niet echt hoogtij in GB.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ANdrode schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Vraag is ook of de ondernemers het geld willen lenen. Met geleend geld los je geen structureel issue op.
Maar wel een tijdelijk liquiditeitsprobleem. Maar dan moet het geld wel snel beschikbaar zijn. Je hebt niks aan krediet als die aanvraag er maanden over doet om door de ambtelijke molens te komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Deze vond ik wel grappig, kwam ik tegen op Quora:
Why doesn't the EU seem to take Boris Johnson seriously?

Imagine, if you will, a European politician called Joris Bjornsson.

(It’s not an exact analogy so a little latitude will be required.)

Joris makes a journalistic career out of mocking the UK, fabricating stories about Britain, helping to stoke up a sense of ill-will towards the UK called UKscepticism.

Joris is loved by those who share his antipathy towards the UK ... but disliked by many who see him as incompetent, dishonest and wholly self-interested.

Joris becomes Mayor of Brussels while a college rival becomes EU leader.

Years later, to quell increasing UKscepticism, his old rival calls a referendum about kicking the UK out of the EU, fully expecting that the EU27 would never vote for Brexpulsion.

Joris waivers between the Go! or Remain Campaign ... calculating which option serves his own interests best.

He decides Brexpulsion is where his heart is and becomes the most prominent Go! campaigner against the UK.

Joris tells lies about how much better off the EU will be when the UK is gone. He uses colourful, emotive and slightly racist language about the UK and its politicians. And he doesn’t care a jot about maintaining the hard-won peace in Northern Ireland.

Go! wins. The UK must leave the EU, despite not wanting to. But exactly how has yet to be decided. Is it to be a hard- or soft-Brexpulsion?

Joris’s college rival resigns and he is now the front-runner to become the EU leader ... but is stabbed in the back by another ambitious Go! campaigner with eyes on the top spot. Another, less Go!ish EU leader is selected. Joris is appointed EU Foreign Minister but his subsequent performance is poor and confirms everyone’s suspicions about his abilities.

Meanwhile Joris talks up the case for a hard Brexpulsion ... saying the UK should be turfed out without a deal. He talks down the deal that has been negotiated with the UK over two years. However, despite promising not to, he finally votes for the EU leader’s deal with the UK.

But this softer Brexpulsion still can’t get through the EU parliament and there is a six-month delay.

The EU leader’s position becomes untenable and Joris is one of many potential successors. An extreme UKsceptic political party makes electoral gains in Europe, promising to deliver a hard-Brexpulsion. The Brexpulsion Party is a significant threat to Joris’s own political party if it fails to deliver Go!

So, as the readily identifiable face of the successful Brexpulsion referendum campaign, Joris is elected by his party to become EU leader.

He promises stick to his commitment to push the UK out of the EU without a deal on October 31 unless the UK reopens the agreement it had made in good faith with his predecessor. He reiterates his firm belief that the EU will prosper without the moribund UK dragging it down.

And here we are. Joris is the new EU leader and no one can predict how the next couple of months will work out.

So, after the above hypothetical, how do you think the UK would view a politician like Joris Bjornsson?

And that’s why there is considerable Boriscepticism in the EU.
https://www.quora.com/Why...share=2b368829&srid=hpehc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Het is onderhand de vraag welk onderzoek je nog moet geloven als het op de Brexit aankomt, ook gezien de signalen van de mensen in dit topic die dichtbij het vuur zitten en vooral desinteresse en gelatenheid constateren bij het Britse volk. Nu weer een poll die aangeeft dat 49% van het electoraat afstel of iig uitstel prefereert boven de door BoJo gepropageerde Brexit no matter what (34%). Wat me wel opvalt is dat het verschil tussen de steun voor het passeren van de wil van het parlement vs. dat niet willen slechts 3 procentpunt is, resp. 39 en 42%.

Brexit: Voters firmly reject Boris Johnson’s plan to crash out of EU with no deal, poll finds
Only 34 per cent of voters want the prime minister to carry out a no-deal Brexit on 31 October if necessary – while 49 per cent urge him to either delay, cancel Brexit altogether, or stage a fresh referendum.

The survey, carried out by BMG Research, also reveals the public is overwhelmingly gloomy about Mr Johnson’s chances of negotiating a fresh deal, with only 19 per cent believing he will.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Gelekte documenten geven aan wat we al wisten: https://nos.nl/artikel/22...r-waarschijnlijkheid.html

De regering weet het ook maar blijft in deze suïcidale richting gaan. Ondertussen zegt Johnson dat het parlement no-deal niet kan tegenhouden, waarmee hij de EU onder druk wil zetten voor een beter deal die niet bestaat.

Hoe is het mogelijk dat het parlement niet van reces wordt teruggeroepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
Plasma_Wolf schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 08:04:
Gelekte documenten geven aan wat we al wisten: https://nos.nl/artikel/22...r-waarschijnlijkheid.html

De regering weet het ook maar blijft in deze suïcidale richting gaan. Ondertussen zegt Johnson dat het parlement no-deal niet kan tegenhouden, waarmee hij de EU onder druk wil zetten voor een beter deal die niet bestaat.

Iets met Titanic II ?

Britse parlement zit vol tradities denk ik. Reces is reces en ondanks dat het land naar de kl*ten gaat is reces reces. Heb het ook nooit met May begrepen en haar worstelingen met het parlement. Weekenden waren ook heilig en parlement daar vergadert maar 4 dage per week, en de speaker bepaalt ook nog eens de agenda.

Ik ben benieuwd wanneer het gaat indalen daar dat "de deal" voor de EU de enige deal is.

Nu gaat Boris nog langs Berlijn en Parijs de komende weken, maar verwacht niet dat de EU gaat bewegen.

[ Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 18-08-2019 08:42 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Omdat er één man is waar de meeste Britten nog meer hekel aan hebben dan Johnson en no-deal:
Jeremy Corbyn pleads with MPs: back me now before it’s too late

“My message to MPs across parliament is simple and urgent: only by working together can we stop no deal,” he said. “Three years after the EU referendum, the country stands at a precipice. Boris Johnson has become prime minister without any popular mandate. He has no right to drive our country off a cliff and into the arms of Donald Trump with his no-deal fixation. The plan I set out last week is the simplest and most democratic way to stop no deal. We have to seize the opportunity before it’s too late, so the people, rather than an unelected prime minister, can decide our country’s future.”

Corbyn’s opponents insist that any temporary government will only gain enough support if it is led by a neutral figure. The former Conservative minister Sir Oliver Letwin, a key figure in parliament directing efforts against a no-deal Brexit, said on Saturday he could not back a Corbyn-led emergency government. It is understood that Richard Harrington, a Tory MP who quit as a minister over Brexit, also feels he could not back a Corbyn-led government.
Boris en de ERG willen Brexit maar het is Corbyn die het uiteindelijk mogelijk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:01

polthemol

Moderator General Chat
loekf2 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 08:40:
[...]

Iets met Titanic II ?

Britse parlement zit vol tradities denk ik. Reces is reces en ondanks dat het land naar de kl*ten gaat is reces reces. Heb het ook nooit met May begrepen en haar worstelingen met het parlement. Weekenden waren ook heilig en parlement daar vergadert maar 4 dage per week, en de speaker bepaalt ook nog eens de agenda.
een andere traditie is: the parlement will have its way ;) Bercow is er echt vreselijk duidelijk in geweest op dit punt en op Boris zijn plan.

May worstelde ook met het parlement vanwege de mexican standoff die er heerste: 1/3de wilde binnen de EU blijven, 2/3de wilde uit de EU, maar daarvan wilde de helft zonder deal en de andere helft met deal (ik oversimplificeer het even voor het gemak), met als resultaat dat je blijft stemmen op elke optie omdat er nergens een meerderheid voor is.
Ik ben benieuwd wanneer het gaat indalen daar dat "de deal" voor de EU de enige deal is.

Nu gaat Boris nog langs Berlijn en Parijs de komende weken, maar verwacht niet dat de EU gaat bewegen.
tuurlijk niet, ik gok dat de enige reactie van de EU gaat zijn: waar zijn jouw onderhandelaars dan? Jij liep weg van de tafel en 'moeten we iets aan de politieke verklaring aanpassen? Dat is het enige waar wat ruimte zit, voor de rest doei!'.

Ik vraag me ook af in hoeverre die plannen moedwillig gelekt zijn geworden: er staat nu in dat er een harde grens tussen Ierland en Noord-Ierland moet worden gezet (wat impliciet betekend dat er ook troepen richting Noord-Ierland kunnen gaan ivm controles en te verwachten onlusten). Dit ruikt als nog wat extra dreigen met een soort van zelfmoord om toch maar je zin te krijgen: of geef ons meer of we laten alles in elkaar storten hier.

Ook opmerkelijk: weer die verwijzing naar technologische middelen om die grens niet tot een harde grens te laten verworden, maar nu de kanttekening dat die middelen niet inzetbaar zijn vanwege een deal. Ironisch: als die middelen er zijn en ze meteen inzetbaar zijn in het geval van een deal, who gives a shit om die backstop dan? Je hebt dan namelijk gewoon voldaan aan de eis om die backstop te voorkomen.

Het plan/document ruikt een beetje raar naar mijn mening.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Volgens diverse commentaten op bijvoorbeeld nu.nl is dat rapport allemaal nep, en is het allemaal bangmakerij van de 'totalitaire EU-staat' om ons onder de duim te houden en de Britten te straffen nu ze aan de totalitaire EU willen ontsnappen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
polthemol schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:12:
Het plan/document ruikt een beetje raar naar mijn mening.
Zou me niet verbazen dat dit een bewust Labour lek is om zo Tory en LibDem MP's over te halen om Corbyn alsnog te steunen.

Snap echt niet waarom Labour zoveel problemen heeft met een breed gedragen persoon: Jo Swinson heeft Ken Clarke en Harriet Harman voorgedragen voor deze tijdelijke rol, ervaren oude politici zonder verdere persoonlijke ambitie. Lijkt me voor alle remainers een acceptabel compromis.

Corbyn zijn probleem in een notendop:
By 48% to 35% Britons would rather have No Deal and no Corbyn

Crucially, Leave voters are more united behind the No Deal but no Corbyn option (80%) than Remainers are behind the Corbyn second referendum choice (64%). Almost a quarter (23%) of those who backed the status quo at the 2016 referendum would rather see Britain leave the EU with no Brexit deal and Corbyn kept out of Number 10.

With the Lib Dems set to play a key role in what happens next, the results show that 69% of those who currently would vote Lib Dem support installing Corbyn in order to get the second referendum, with 18% opposed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:26:
[...]

Zou me niet verbazen dat dit een bewust Labour lek is om zo Tory en LibDem MP's over te halen om Corbyn alsnog te steunen.
het doet me eerder aan als een moedwillig lek vanuit Johnson zijn kant in een poging de druk verder te verhogen. Het is vrij nare shit allemaal wat erin staat beschreven als de nieuwe normaal in het geval er een no-deal is. Project fear bestaat dan eindelijk toch, alleen aan een geheel andere zijde dan waar verwacht :) (en het is terechte fear ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Je weet niet wat het is, maar ik zou er zeker niet te veel achter zoeken. Feit is dat de eerste maanden de vrachtwagens ernstige vertraging gaan oplopen. Bijkomend probleem lijkt me een gebrek aan chauffeurs. Diegenen die klem staan kunnen geen goederen vervoeren. Er was al een tekort aan chauffeurs, maar dit gaat dat probleem stukken verergeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Snap echt niet waarom Labour zoveel problemen heeft met een breed gedragen persoon: Jo Swinson heeft Ken Clarke en Harriet Harman voorgedragen voor deze tijdelijke rol, ervaren oude politici zonder verdere persoonlijke ambitie. Lijkt me voor alle remainers een acceptabel compromis.
Maar Corbyn is geen remainer en een hard/no-deal brexit die de Tories kan worden verweten is wat hij wil. Dir voorstel was helemaal niet constructief bedoeld, het was het cynisch creeeren van een typische FPTP vals dilemma.

Lukt het: Corbyn is PM en kan redder speken.
Weigeren de LibDems: no-deal en Labour geeft LibDems de schuld.

Win-win. Never waste a good crisis.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 18-08-2019 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Corbyn wil geen compromis. In de Britse politieke cultuur staat een compromis gelijk aan een nederlaag. Dan heb je de tegenstander (ook) een overwinning gegund. Je hebt dan gefaald want je bent niet voor de knockout gegaan.

Voor de rest komt Brexit, in welke gedaante dan ook, hem goed uit. Zolang hij maar iemand anders de schuld kan geven als het verkeerd uitpakt. Hij denkt dat de kiezer daar dan wel mee afrekent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:21
downtime schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:19:
[...]

In de Britse politieke cultuur staat een compromis gelijk aan een nederlaag.
Dit. Mensen klagen wel eens over het Nederlandse poldermodel, maar het alternatief is wat je nu ziet hier in het VK. Proberen er samen uit te komen doen ze hier niet. Jij moet winnen, en als dat niet kan moet de ander ook verliezen. Een compromis wordt gezien als de slechtst mogelijke uitkomst, want dan heb jij niet gewonnen en heeft de ander niet verloren.

Ja maar het algemeen belang dan, hoor ik je vragen? Dat is irrelevant. Daar praat je alleen over als je denkt dat dat helpt om jou te laten winnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
In het vierde deel van Hitchhikers Guide to the Galaxy trilogie (So long and thanks for all the fish) heeft Douglas Adams het FPTP/Britse systeem perfect beschreven:
“It comes from a very ancient democracy, you see..."
"You mean, it comes from a world of lizards?"
"No," said Ford, who by this time was a little more rational and coherent than he had been, having finally had the coffee forced down him, "nothing so simple. Nothing anything like so straightforward. On its world, the people are people. The leaders are lizards. The people hate the lizards and the lizards rule the people."
"Odd," said Arthur, "I thought you said it was a democracy."
"I did," said Ford. "It is."

"So," said Arthur, hoping he wasn't sounding ridiculously obtuse, "why don't people get rid of the lizards?"
"It honestly doesn't occur to them," said Ford. "They've all got the vote, so they all pretty much assume that the government they've voted in more or less approximates to the government they want."
"You mean they actually vote for the lizards?"
"Oh yes," said Ford with a shrug, "of course."
"But," said Arthur, going for the big one again, "why?"
"Because if they didn't vote for a lizard," said Ford, "the wrong lizard might get in. Got any gin?"
"What?"
"I said," said Ford, with an increasing air of urgency creeping into his voice, "have you got any gin?"
"I'll look. Tell me about the lizards."

Ford shrugged again.
"Some people say that the lizards are the best thing that ever happenned to them," he said. "They're completely wrong of course, completely and utterly wrong, but someone's got to say it."
"But that's terrible," said Arthur.
"Listen, bud," said Ford, "if I had one Altairian dollar for every time I heard one bit of the Universe look at another bit of the Universe and say 'That's terrible' I wouldn't be sitting here like a lemon looking for a gin.”
Het is als een keuze tussen novichok en decapitatie, galg of vuurpeleton, of kiezen of je rechter- of linkerarm afgehakt gaat worden. Je wordt continu voor een vals dilemma gezet waar beide opties walgelijk/destructief zijn, en men verwacht je te kiezen voor het iets minder slechte alternatief (rechterarm als je linkshandig bent, linkerarm als je rechtshandig bent). Het proberen te voorkomen dat er armen afgehakt worden komt niet in de mensen op.

Oh, raad eens wat Corbyn gaat doen komende week om te proberen consensus te krijgen in de oppositie?
spoiler:
Een week naar Ghana op een fact-finding reis.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 18-08-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anakha schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:41:
[...]

Dit. Mensen klagen wel eens over het Nederlandse poldermodel, maar het alternatief is wat je nu ziet hier in het VK. Proberen er samen uit te komen doen ze hier niet. Jij moet winnen, en als dat niet kan moet de ander ook verliezen. Een compromis wordt gezien als de slechtst mogelijke uitkomst, want dan heb jij niet gewonnen en heeft de ander niet verloren.

Ja maar het algemeen belang dan, hoor ik je vragen? Dat is irrelevant. Daar praat je alleen over als je denkt dat dat helpt om jou te laten winnen.
Het poldermodel was een constructie onder druk uit andere tijden. Die periode was in termen van aanwezige trends niet anders dan de algemene trend sinds de jaren '80. Waar het op neer kwam was een geschapen dynamiek die bestond uit twee componenten.

1. Marketing die het overwicht van groot-zakelijke werkgevers sinds '77 diende te verbloemen.
2. Marketing waarmee de PvdA weer mee mocht doen, maar dan wel binnen de lijntjes.

De verschillen tussen Nederlandse en Britse politiek zijn niet zo groot, om eerlijk te zijn er zijn de afgelopen steeds meer verschillen verdwenen. Zowel in termen van gedrag als condities als organisatie en verbindingen. Het grote verschil zit hem in de publieke aard van politiek ondernemen in het VK (zie BJ, "sure I lied" - zo is het, zo komt men er mee weg) en de algemene structuur van bestel (geen FPTP structuur).

De tegenwoordige consternatie over Britse toestanden hier is daarbij niet er een van aard of vorm, maar slechts van zichtbaarheid. That's it. Dat Britse politiek theater was, dat wisten we al lang en breed hier. De Britse school was in dat opzicht een inspiratie voor een Nederlandse iteratie, versterkt vanuit decennia lange blootstelling én uit handen geven van soft power instrumentatie aan het VK. De Nederlandse variant is marketingpolitiek. De consternatie zit hem in de verbazing dat als puntje bij paaltje komt ook dat nog steeds theater is, kwetsbaar voor theater is, en exact dezelfde condities schept als in het VK.

Even heel nuchter, maar Nederland heeft nooit een poldermodel gekend, wel een toepassing van poldermarketing op een traditie van zero-sum toepassingen die toegespitst waren op strategisch richting en invulling geven aan ordening & inrichting. Op detail niveau werd balans en consensus als focus opgelegd, vanuit bewustzijn van vereisten van stabiliteit (al was dat het begin van de politieke traditie van masseren voor Prinsjesdag én het begin van afglijden van strategische naar partijpolitieke focus precies zoals in het VK).

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Het lijkt erop dat free movement of EU citizens voorbij zal zijn na 31 oktober.

Nu staat het nog slechts in een krant, de Independent (die ook niet zo independent is) maar ze geven aan deat de bron Piti Patel is.

https://www.independent.c...home-office-a9064376.html

Wat dat precies moet gaan inhouden is dan nog even onduidelijk. De eerder genoemde overgangsregelingen in afwachting van een definitieve regeling lijken te zijn gesneuveld.

Ach, zoals Virtuozo diverse malen aanstipte: elke dag nieuw theater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Indoubt schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:05:
Dat is toch het hele idee achter no-deal?

Zou vreemd zijn geweest als het anders was geweest, UK citizens moeten hier vanaf 1 november ook achteraan de rij aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:09:
[...]

Dat is toch het hele idee achter no-deal?

Zou vreemd zijn geweest als het anders was geweest, UK citizens moeten hier vanaf 1 november ook achteraan de rij aansluiten.
Heb je het artikel gelezen? Vast niet... ben je alweer vergeten dat Nederland tijdelijke verblijfsvergunningen heeft uitgedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@Zwerver
Het hele idee achter Brexit was toch om zelf te kunnen bepalen wie er in het land mocht blijven? Kijk eens op de site van de DM, Sun of Express in de comments...

Kan me niet voorstellen dat je verrast bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:48:
@Zwerver
Het hele idee achter Brexit was toch om zelf te kunnen bepalen wie er in het land mocht blijven? Kijk eens op de site van de DM, Sun of Express in de comments...

Nee joh, het hele idee achter Brexit is het corrumperen van het post-Bretton Woods model om de transitie tussen cycli een richting naar gesegregeerd corporatisme te geven.

Migratie is enkel een hefboom geweest, heeft ook nooit iets met Europa of de EU te maken gehad. Eigen - zelfstandig - beleid.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:48:
@Zwerver

Wacht even hoor, je loopt gewoon een harde onwaarheid te verkondigen - UK burgers, achterin de rij - en vervolgens kom je met dit terug? Je begint echt op een troll te lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:11:
Migratie is enkel een hefboom geweest, heeft ook nooit iets met Europa of de EU te maken gehad. Eigen - zelfstandig - beleid.
Het is een belangrijk aspect in de beeldvorming, voor heel veel Britse kiezers is (los van de realiteit) het inperken van FOM en het vertrek van miljoenen EU burgers een belangrijke reden geweest om voor 'Leave' te stemmen. Met binnen een paar maanden nieuwe verkiezingen mag je imo het effect van deze hefboom niet baggetaliseren, no-deal biedt de Britse regering de ruimte om dit frame optimaal te benutten.

Als het voor veel mensen 'waar' is maakt dat het relevant in de campagne. Patel weet heel goed wat ze doet, met no-deal heeft ze haar handen vrij om zo de Brexit Party rechts te passeren. Overtuig deze kiezers en met verdeeld remain icm FPTP wint Boris een absolute meerderheid.
Zwerver schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:24:
Wacht even hoor, je loopt gewoon een harde onwaarheid te verkondigen - UK burgers, achterin de rij - en vervolgens kom je met dit terug?.
Het gaat over 2 verschillende dingen: nieuwe immigranten die na 1 november net als bij ons achteraan de rij mogen aansluiten en mensen die al legetiem in het VK wonen.

Met FOM na 1 november is het voor de Britse overheid onmogelijk vast te stellen wie er legetiem in het land verblijft en wie niet. Zonder GBA kan op 2 november bij de douane voor iemand zonder 'settled status' bijna niet worden vastgesteld of hij/zij terugkeert van vakantie of dat het een nieuwe immigrant betreft. Dat de Britten hier in het licht van no-deal een harde lijn in kiezen is imo hard maar niet verrassend. Dat Nederland en andere landen daar een andere visie op hebben verplicht ze tot niets, de WA waarin dit geregeld werd kwam niet door het parlement.

Je kunt dit niet los zien van de onvermijdelijke verkiezingen: Boris heeft de Farage stem nodig om de absolute meerderheid te krijgen. Onredelijk of niet, die miljoenen EU burgers hebben geen stemrecht maar bepalen impliciet wel de volgende regering.

Edit: zoals ik het begrijp geldt dit voor mensen zonder 'settled status', heb je eenmaal die verklaring dan kan je vrij het VK in- en uitreizen.

[ Voor 5% gewijzigd door hoevenpe op 18-08-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:31:
Edit: zoals ik het begrijp geldt dit voor mensen zonder 'settled status', heb je eenmaal die verklaring dan kan je vrij het VK in- en uitreizen.
Ik heb de Settled Status nu net toch maar eens aangevraagd. Procedure was redelijk pijnloos, alleen het nemen van de selfie werd bemoeilijkt door mijn bril ;) . Eigenlijk wil ik niet, maar toch maar even de braakneigingen en de wens om een honkbalknuppel op de hoofden van brexit aanhangers te laten neerregenen onderdrukt, en door de zure appel heengebeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

gambieter schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:12:
[...]

Ik heb de Settled Status nu net toch maar eens aangevraagd. Procedure was redelijk pijnloos, alleen het nemen van de selfie werd bemoeilijkt door mijn bril ;) . Eigenlijk wil ik niet, maar toch maar even de braakneigingen en de wens om een honkbalknuppel op de hoofden van brexit aanhangers te laten neerregenen onderdrukt, en door de zure appel heengebeten.
Geen nood.

Ik overweeg in de hooivorken business te gaan. 8) :+ verkoop start 1 november. I think it whill thrive O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:31:
[...]

Het gaat over 2 verschillende dingen: nieuwe immigranten die na 1 november net als bij ons achteraan de rij mogen aansluiten en mensen die al legetiem in het VK wonen.

Met FOM na 1 november is het voor de Britse overheid onmogelijk vast te stellen wie er legetiem in het land verblijft en wie niet. Zonder GBA kan op 2 november bij de douane voor iemand zonder 'settled status' bijna niet worden vastgesteld of hij/zij terugkeert van vakantie of dat het een nieuwe immigrant betreft. Dat de Britten hier in het licht van no-deal een harde lijn in kiezen is imo hard maar niet verrassend. Dat Nederland en andere landen daar een andere visie op hebben verplicht ze tot niets, de WA waarin dit geregeld werd kwam niet door het parlement.

Je kunt dit niet los zien van de onvermijdelijke verkiezingen: Boris heeft de Farage stem nodig om de absolute meerderheid te krijgen. Onredelijk of niet, die miljoenen EU burgers hebben geen stemrecht maar bepalen impliciet wel de volgende regering.

Je zegt nu twee dingen. En ze bijten elkaar. Omdat het VK geen BA heeft, dienen ze dus elke niet UK citizen gaan controleren. Dus ook degenen met settled of pre-settled status. Wat men nu doet is elke belofte de deur uitgooien, gewoon om te zieken. Eerst zeg je: je hebt tot 2020 om je status te regelen. Daar gooi je bakken met geld tegenaan als overheid, qua campagne, etc. En dan ineens - boem - je toont je zo onbetrouwbaar als het maar zijn kan. Dit gaat niet om wat de EU en de UK hebben onderhandeld, dit gaat om wat je als overheid al maanden loopt te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Zwerver schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:10:
Dit gaat niet om wat de EU en de UK hebben onderhandeld, dit gaat om wat je als overheid al maanden loopt te roepen.
Na Cameron, May en nu Johnson verwacht jij in het VK nog steeds een betrouwbare overheid? :?

Pas 1 miljoen van de 3 miljoen EU burgers hebben de 'settled status' aangevraagd, grote kans dat in de laatste weken het systeem helemaal vast loopt. Beter het nu op tijd met tegenzin het regelen, ook al ben je het er inhoudelijk niet mee eens.

Don't fight the system, just my 2ct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Indoubt schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:05:

Nu staat het nog slechts in een krant, de Independent (die ook niet zo independent is) maar ze geven aan deat de bron Piti Patel is.

https://www.independent.c...home-office-a9064376.html

Wat dat precies moet gaan inhouden is dan nog even onduidelijk. De eerder genoemde overgangsregelingen in afwachting van een definitieve regeling lijken te zijn gesneuveld.

Ach, zoals Virtuozo diverse malen aanstipte: elke dag nieuw theater
Dit roept zoveel vragen op. Wat als je op 31 oktober nog met vakantie bent in de UK? Kan je dan wel naar huis? En mensen die voor hun werk naar de UK moeten?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tuurlijk kom je thuis.. Kan wellicht wat extra gerommel geven en (very worst case) paar extra dagen, maar we vallen niet plots terug naar... Zelf in de 2de wereldoorlog kun je reizen tussen GB en Duitsland. Moeizaam, maar niet onmogelijk. Dus zal dan ook nog wel lukken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deze tweetserie legt het goed uit:

Als ik het goed begrijp:
- Mensen met settled/pre-settled status: geen probleem
- Mensen die nog geen aanvraag voor settled status hebben gedaan: worden behandeld als nieuwe aankomst
- Nieuwe aankomst: krijgen de standaard EEA/Zwitserland toegang. Dit kan moeilijk zijn als ze non-EEA partner/kinderen hebben.

Dat dit een puinhoop gaat worden, is duidelijk. Maar ja, buitenlandertje pesten ligt goed bij de achterban en een te groot deel van het electoraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb zowel op 31 oktober als 2 november retourtjes staan naar Londen. Ik ben positief, maar neem wel een paar sokken en tandenborstel mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 23:10:
[Twitter]
Als ik het goed begrijp:
- Mensen die nog geen aanvraag voor settled status hebben gedaan: worden behandeld als nieuwe aankomst
- Nieuwe aankomst: krijgen de standaard EEA/Zwitserland toegang. Dit kan moeilijk zijn als ze non-EEA partner/kinderen hebben.

Dat dit een puinhoop gaat worden, is duidelijk. Maar ja, buitenlandertje pesten ligt goed bij de achterban en een te groot deel van het electoraat.
Lees die tweet-serie nog eens? Wat jij beschrijft is wat de May-gov wilde doen. Wat Miss - I came here as part of commonwealth rules but I’m a complete racist cow - Patel nou juist nalaat om te regelen of te melden, is of deze transitie periode ook geldt na 1/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Zwerver schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 00:12:
Lees die tweet-serie nog eens? Wat jij beschrijft is wat de May-gov wilde doen. Wat Miss - I came here as part of commonwealth rules but I’m a complete racist cow - Patel nou juist nalaat om te regelen of te melden, is of deze transitie periode ook geldt na 1/11.
Zoals ik het begrijp is dat je nog steeds toegang hebt, maar als toerist onder EEA regels (waar het VK nog niet uit gestapt is vziw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Misschien mis ik iets, maar waarom zou je als EU burger in het VK de 'settled status' niet aanvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
Dat lijkt wel vrij duidelijk dus, voor 31 oktober settled status aanvragen of voorlopig in de VK wonen vergeten. Dit vond ik ook wel interessant: Belastingparadijs voor de kust van Nederland. You had my curiosity, but now you have my attention.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 06:47:
Misschien mis ik iets, maar waarom zou je als EU burger in het VK de 'settled status' niet aanvragen?
Omdat je je hele hebben en houden aan de UK overheid geeft en dat ze impliciet aangeven dat ze je data mogen en gaan verkopen aan derden?

Daarnaast, het is een puur discriminatoir systeem. Als je echt een register bij wil houden, doe dat dan ongeacht afkomst, ras, etc. Zoiets noem je dan een Burgerlijk Register. Maar nee, dat is er niet, want privacy. Wacht... zie je wat ik daar doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Precies, verschrikkelijk onduidelijk wat ze met je gegevens gaan doen. Omdat ik al eens slachtoffer ben geweest van identiteitsfraude wordt ik hier niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dat is ook een van de redenen geweest dat ik er zo lang mee gewacht heb. Het is walgelijk maar op een bepaald moment moet je wel.
hoevenpe schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 06:47:
Vergeet ook niet dat dit een (expres?) blunderend en zeer xenofoob ingesteld ministerie is, aangestuurd door politici die nog net niet gaan mondschuimen als het over buitenlanders gaat. Zodra je je aangemeld hebt, zit je in het systeem met de randomiser voor wie ze nu weer eens gaan verkloten.

[ Voor 66% gewijzigd door gambieter op 19-08-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 00:59
gambieter schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:12:
[...]

Dank voor de tip, ik heb de gov.uk website gecheckt en omdat ik vanaf 2010 tot 2015 onafgebroken in de UK heb gewoond qualificeer ik ook voor settled status. Heb het voor de zekerheid ook maar aangevraagd zodat ik in de toekomst nog eens terug kan (mocht ik dat willen) :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

gold_dust schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:00:
Dat lijkt wel vrij duidelijk dus, voor 31 oktober settled status aanvragen of voorlopig in de VK wonen vergeten. Dit vond ik ook wel interessant: [url="https://relgraaf"]Belastingparadijs voor de kust van Nederland[/url]. You had my curiosity, but now you have my attention.
Nederland is niet genoeg belastingparadijs voor je? Zijn we IKEA, Google, Bono, Starbucks, UBER, Fiat-Chrysler, Nike, Baker McKenzie, Deloitte en IBM al weer vergeten?

(The double Irish with a Dutch sandwich is speciaal bedoeld om winsten onder minimale belasting naar Bermuda of de Kaaiman-eilanden te loodsen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:06

Amphiebietje

In de blubber

gambieter schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:10:
Dat is ook een van de redenen geweest dat ik er zo lang mee gewacht heb. Het is walgelijk maar op een bepaald moment moet je wel.

[...]

Vergeet ook niet dat dit een (expres?) blunderend en zeer xenofoob ingesteld ministerie is, aangestuurd door politici die nog net niet gaan mondschuimen als het over buitenlanders gaat. Zodra je je aangemeld hebt, zit je in het systeem met de randomiser voor wie ze nu weer eens gaan verkloten.
Wat ik verwacht is dat Bojo, nadat hij wederom nul op rekest zal hebben gehad aangaande of de EU moet heronderhandelen of niet, zal gaan dreigen de wetgeving voor settled status terug te draaien per 31 oktober.

Waarmee hij enkel zal bewijzen dat hij compleet onbetrouwbaar is wat betreft afspraken maken, dus dat heronderhandelen is sowiezo gewoon zinloos, maar ja... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:43
gambieter schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 23:10:
[Twitter]
Als ik het goed begrijp:

Voor zover ik weet gaat de UK toch ook geen lid meer zijn van de EEA?
Dan zou je toegang tot de vrije markt nog steeds behouden, maar ook ben je nog steeds verplicht om je te houden aan het vrij verkeer van personen.
En dat ligt net moeilijk bij de UK.

Vergeet ook niet dat Gibraltar er ook uitstapt nu. Mogen Spanjaarden niet meer Gibraltar binnen en omgekeerd om naar de winkel te gaan ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
bottom line schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:58:
Vergeet ook niet dat Gibraltar er ook uitstapt nu. Mogen Spanjaarden niet meer Gibraltar binnen en omgekeerd om naar de winkel te gaan ofzo :+
Vond dit wel één van de meest komische artikelen van de afgelopen dagen:
Emergency talks under way with Spain to prevent Brussels from strangling Gibraltar with No Deal Brexit border logjam

An EU Commission edict is demanding that passports of all travellers between Britain and the EU must be stamped if the UK leaves without an agreement, including into the Rock.

A senior Gibraltar government source told The Sun: “If Brussels purposely tries to snarl things up just to spite Britain, it will be a total s***show. “Almost nobody will get in or out. The Spanish won’t be able to come in to work. Spain doesn’t want that, and neither do we, which is why we are talking to them now.”

The Rock’s government has invested in emergency supplies of more desks as well as ink in a bid to limit the border queues.
Spanje gaat de Britten helpen in de strijd tegen Brussel om Gibraltar leefbaar te houden? Extra inkt als oplossing? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Spanje wil voorkomen dat er een grens komt tussen Gibraltar en Spanje, omdat er veel grenswerkers zijn.

Wat Spanje ook wil is dat Gibraltar onder de Spaanse vlag komt te vallen in plaats van de Britse. Is de dreiging van een harde grens een mooi drukmiddel om dat een stap dichterbij te brengen.

Spanje is hier helemaal niet bezig om de Britten te helpen. Spanje is hier haar eigen claims aan het effectueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Vanochtend bomaanslag nummer vijf door de Continuity IRA of de New IRA.

Gaat goed, Boris heeft het strak op plan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Iemand nog cake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
1. vraagt om einde backstop
2. vraagt voor het invoeren van een juridisch bindende overeenkomst wat te doen met de grens tussen Ierland en Noord-Ierland

óO Right, dus hij pakt alvast maar een shortcut, dat de backstop in een nieuw pakje wordt geduwd en hij het zijn label kan 'stampen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het blijft hun backstop ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ik heb sterk het idee dat Boris niet bekend is met het fenomeen 'eigen probleem' ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
@polthemol De waarheid is altijd moeilijk voor types a la Bojo. Dat heeft ie als journalist al laten zien. Dit soort psychopaten moet je niet leider van een land maken. Overigens, Nigel *knip onnodige verbastering* Farage is hetzelfde laken van een pak.

Probeer gewoon iedereen bij z'n naam te noemen, kinderachtige verbasteringen zijn niet nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 20-08-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 13:06
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/FuWAj_UBTm9URsKGZrGHo13IqaKdWnC8TOOhTUijtj4.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=d2877ba8176f54fc5ce4f4692fbe2b0e8b43dfc1

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ze willen er nu vanaf, dus waarom niet alsnog een harde grens in de Ierse zee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:09:
[...]

wil je even van het VK hun cherries afblijven ja! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
hoevenpe schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:09:
[...]

Door die kleine misrekening die Theresa May na het referendum maakte. Daardoor hebben de totaalmalloten van de DUP nu zeggenschap, en die accepteren geen grens door de Ierse zee. Zorgt ervoor dat reunificatie dichterbij komt. Dat Bojo door zijn gedrag diezelfde reunificatie alleen maar verder dichterbij brengt, ach, een kniesoor die daar wat van zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
SkiFan schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:17:
Daardoor hebben de totaalmalloten van de DUP nu zeggenschap, en die accepteren geen grens door de Ierse zee.
Tijd dus om de DUP onder de grote rode Brexit bus te gooien... ;)
Veel Britten zijn de Noord-Ieren liever kwijt dan rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 10:22
Grappig ook dat de UK dreigt met een no-deal, terwijl zij daar het meeste schade mee zullen oplopen (ipv de EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ha ha.

"We komen niet tot een overeenkomst, dus kunnen jullie alvast geven wat wij willen? Dan beloven we dat we daarna goed zullen kijken naar wat jullie willen."

Dit is als bij de supermarkt vragen of je alvast gratis je boodschappen mee mag nemen, onder de voorwaarde dat je goed zal nadenken over of je de supermarkt er later nog een keer voor zal betalen. 8)7 Maar je hebt écht de intentie om te betalen (of in ieder geval een beetje) hoor, ook al wil je het nú absoluut niet.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 20-08-2019 09:58 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1 ... 82 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.