Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.864 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
loekf2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:45:
[...]

Ik wou dat we dit soort debatten in ons zombie parlement hadden over bv het klimaat akkoord.

Welvaart en BNP inleveren voor iets dat niemand wil of als je er over nadenkt bezopen is.
Ben je nou even heel erg off-topic een troll aan het zetten?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Verwijderd1 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:46:
Is de puinhoop die er nu is net zo erg als de puinhoop bij een no-deal? Je doet nu alsof escaleren (no-deal, de default optie) beter is dan de huidige onzekerheid voort laten duren.

Alsof met getrokken wapens tegenover elkaar staan als zoveel onzekerheid met zich meebrengt dat we net zo goed kunnen beginnen schieten. Dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn..
Nee, je moet de-escaleren, maar de Mexican stand-off is zeker niet positief, omdat dit vergelijkbaar is met je huis en dat van de buren door laten branden omdat je niet kan beslissen welke brandweer te gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:19

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd1 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:46:
[...]

Alsof met getrokken wapens tegenover elkaar staan als zoveel onzekerheid met zich meebrengt dat we net zo goed kunnen beginnen schieten. Dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn..
Je doet alsof de schade van een no-deal permanent en fataal is. Praktisch gezien zullen er vrachten noodmaatregelen getroffen worden maar zal het ergste leed wel geleden zijn tegen de tijd dat de herfst begint. Inderdaad, de kans dat het VK in de EU blijft is definitief verkeken, maar er is een grens aan de termijn dat je vast kan houden aan droom en zo wanhopig is de EU nu ook weer niet om het VK aan boord te houden.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Bij het AD hebben ze ook een live stream, ik kijk het via de satelliet, BBC Parliament.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Laatst online: 13-09 20:58
Nog een plek om te volgen:

[ Voor 44% gewijzigd door j-phone op 15-01-2019 20:16 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Zwerver schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:53:
[...]

Ben je nou even heel erg off-topic een troll aan het zetten?
Ehhh... beetje plagen ;-)

Geloof dat de stemming om 20.00 was ? Ik zie nu nog steeds mensen stem verklaringen afleggen. Leuke van een districten stelsel, geen kadaver discipline.

Interessante moties, nu om unilateraal de backstop op te zeggen. Gaat EU niet willem ivm Ierland.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zit nu de bbc news stream te kijken. Volgens mij is dat in NL niet de bedoeling, dus zal de link maar niet plaatsen. :)
Ik kan me herinneren dat jij ergens aangaf dat de bbc ondertussen ook de May-lijn is gaan volgen. Ik volg de politieke programma's toch vrij regelmatig (sunday politics, Andrew Marr, SML), maar ik heb niet echt het gevoel dat ze een pro-brexit agenda aan het pushen zijn. Eigenlijk heb ik juist meer het tegenovergestelde gevoel als ik die programma's kijk.

Zelf ben ik (uiteraard) ook anti Brexit, maar ik begin ondertussen op het punt te komen dat van alle opties die nu beschikbaar zijn die van May voor iedereen toch echt de beste is.
Normaal gesproken ben ik pro labour geweest (als enige zinvolle optie in het 2-partijen stelsel daar), maar als ik nu zou moeten kiezen tussen May haar plan, of Corbyn aan de macht, dan heeft die eerste (helaas) mijn voorkeur....
Ze hebben het in ieder geval voor elkaar gekregen om het hele eiland in een verdeeldheid te krijgen die ik eigenlijk alleen kan vergelijken aan een Balkan situatie (gelukkig/hopelijk zonder oorlog), en dit nog wel een generatie zal duren voor die voorbij is.
Dus dank je wel Torries, en het beste voorbeeld waarom (bindende) referenda niet in een moderne democratie thuishoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
fm77 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:20:
Ik kan me herinneren dat jij ergens aangaf dat de bbc ondertussen ook de May-lijn is gaan volgen. Ik volg de politieke programma's toch vrij regelmatig (sunday politics, Andrew Marr, SML), maar ik heb niet echt het gevoel dat ze een pro-brexit agenda aan het pushen zijn. Eigenlijk heb ik juist meer het tegenovergestelde gevoel als ik die programma's kijk.
Zeker wel. BBC News is absoluut pro-Brexit, de interviewers als Andrew Marr en Andrew Neil zijn poeslief en totaal niet kritisch tegen May en kornuiten of Rees Mogg, maar wel tegen mensen van Labour/LibDems etc die anti-Brexit zijn. Newsnight ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:10
Poule?

Verlies met 158

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
MPs vote down amendment saying UK should have unilateral right to terminate backstop by

MPs have voted down the John Baron amendment saying the UK should have a unilateral right to terminate the backstop by 600 votes to 24 - a majority of 576.
Hier gaat de EU toch niet mee akkoord?

Edit: volgens mij heb ik het fout, het is 'voted down'.

[ Voor 8% gewijzigd door j-phone op 15-01-2019 20:33 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:24:
[...]

Zeker wel. BBC News is absoluut pro-Brexit, de interviewers als Andrew Marr en Andrew Neil zijn poeslief en totaal niet kritisch tegen May en kornuiten of Rees Mogg, maar wel tegen mensen van Labour/LibDems etc die anti-Brexit zijn. Newsnight ook.
Ik neem je mening ook aan als waar, maar mij als wekelijkse kijker van die programma's is het niet opgevallen.
:)
Ik heb juist het gevoel dat ze toch vrij cynisch geweest zijn tegen de pro-brexit gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
j-phone schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:26:
[...]

Hier gaat de EU toch niet mee akkoord?
Nee, onze Ierse vrienden gaan nuclear als de EU dat toe staat.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
My bad, ik bedoelde live commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
loekf2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:32:
[...]

Volgens mij las ik het verkeerd, het is namelijk 'voted down'. Dus ze gaan niet akkoord met het amendement.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

loekf2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:32:
Wie wel? Een harde grens op Ierland zou in essentie betekenen dat de Britten hun eigen, zelf ondertekende Goedevrijdagakkoord in de papierbak mikken.
Dat betekent óf dat ze daarmee ook het bijbehorende vredesproces bij het oud vuil zetten (met alle gevolgen van dien), óf dat ze ronduit onbetrouwbaar zijn als het gaat om verplichtingen en verdragen (bij Standard&Poor hangt de muis al boven de Downvote knop), en doen ze een "Vraag de Indiërs en de Australiërs maar over Britten en betrouwbaarheid".

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ik zie op Geenstijl een foto van ramvolle lobby met tegenstemmers. Gaat het echt daar zo ? Twee kamers en dan iedereeen kiest een hok ? Dan tellen en klaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

loekf2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:38:
Ik zie op Geenstijl een foto van ramvolle lobby met tegenstemmers. Gaat het echt daar zo ? Twee kamers en dan iedereeen kiest een hok ? Dan tellen en klaar ?
Volgens mij wel

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Volgens mij wel..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

432 tegen, 202 voor...

[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-01-2019 20:40 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
200 voor, 400 tegen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
202 ja, 432 nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

202 tegen 432... dikke nederlaag

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
202 voor...

Edit: spuit 11

[ Voor 45% gewijzigd door j-phone op 15-01-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Auw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
dat is 2/3 tegen ? May is f...ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Heeeeeel pijnlijk....

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
432 tegen, 202 voor zie ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
230 verschil, dat ga je niet meer recht lullen met een inlegvelletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

loekf2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:40:
[...]

dat is 2/3 tegen ? May is f...ed
432 zelfs. De ramp die je aan zag komen voltrekt zich gewoon. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Pfff, wat een puinhoop...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
nou moet ze binnen drie werkdagen met een plan b komen, anders parlement aan zet ?

benieuwd of Corbyn nog met z’n motie komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

ToolkiT schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:33:
[Afbeelding]
Vandaag in de Metro (krant)...
Ik geloof niet dat HSBC erg pro-brexit is ;)
Uiteraard. Zij hebben heftig geprofiteerd van het feit dat ze met één been in China staan en één been in de EU (hun hoofdkantoor in Londen (niet de City) is slechts een verdieping hoger dan hun kantoor in Hong Kong) en al hun vingers op het gehele Gemenebest. Die zijn vorig najaar al begonnen met het verkassen van veel bezittingen van VK naar Frankrijk.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
loekf2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:42:
nou moet ze binnen drie werkdagen met een plan b komen, anders parlement aan zet ?

Niet meer vandaag. Maar May maakt morgen tijd voor een no con vote. En ze rijkt haar hand uit naar alle constructieve partijen.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Voor een brexit was dit, naast de harde brexit de enige deal. Ik zie Europa geen grote aanpassingen doen.
Gaat die verliezen, alle Tories en een deel van de oppositie vind een ding erger dan May, en dat is Corbyn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Wil je dit alsjeblieft eens niet doen? Er valt niks beters te onderhandelen en dat is nu al vaak genoeg uitgelicht.

[ Voor 59% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-01-2019 20:49 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Wil jij alsjeblieft niet zo reageren? Zo ontsporen topics dus.

[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-01-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Een motie tegen May?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:42:
[...]

432 zelfs. De ramp die je aan zag komen voltrekt zich gewoon. :/
Tja, ze hebben vooralsnog geen enkele moeite gedaan om mensen hoop te geven dat het anders gaat lopen. Is de algehele consensus niet dat het eindigt met een no-deal Brexit? Denk dat dat er ook gewoon aankomt. Niemand wil buigen, dus ze barsten met z'n allen. Rare jongens, die Britten...

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Vele blije tweets vanuit het nee kamp. Wees er maar trots op en geniet er maar van zou ik zeggen. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Ja daar is ie, morgen debat over de motie

[ Voor 51% gewijzigd door loekf2 op 15-01-2019 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
May treed morgen af, kan niet anders met zo'n uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Vote of no confidence voor de regering. Wordt morgen besproken.

[ Voor 48% gewijzigd door j-phone op 15-01-2019 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Auw :o

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vanochtend op BNR was het verhaal dat als het verlies beperkt zou blijven tot 50/60/70 stemmen, dat ze nog kans zou maken om het er later doorheen te loodsen, maar dat >100 wel heel pijnlijk zou worden. Nou, met >200 is het niet eens meer pijnlijk :+

Ik gok dat de UK eind maart (nog) niet uit de EU stapt :P
hoevenpe schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:46:
Geloof ik niets van. Niemand die daar op zit te wachten, dit verlies komt niet onverwacht (kan me niet voorstellen dat ze intern niet allang wisten hoe de verhoudingen lagen), en aftreden had ze al veel eerder kunnen / moeten doen (en heeft ze niet gedaan). Nee, deze blijft gewoon zitten tot er een (soort-van) definitieve uitkomst is (whatever that May be).

[ Voor 45% gewijzigd door naitsoezn op 15-01-2019 20:48 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
3x3 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:44:
Boris Johnsen zie het al.
May moet een betere deal dan deze gaan onderhandelen met de E.U.
Er komt geen betere deal, plan B is een harde Brexit :Y)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Wow, hij doet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28

polthemol

Moderator General Chat
denk je?

Ik weet het nog niet zo zeker, May doet me aan als iemand die zich laat wegsturen en niet uit zichzelf weg loopt. Check even de berg shit die ze al over zich heen heeft gekregen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Wie doet wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Wat is die Corbyn toch een eng mannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hij! Je kent hij toch wel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
He says he has tabled a motion of no confidence. It will be debated tomorrow, he says, so MPs can express their views about the incompetence of the government.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Jeremy met zijn vote of no confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

XWB schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:46:
[...]

Er komt geen betere deal, plan B is een harde Brexit :Y)
Dat is geen betere deal voor de Britten lijkt mij.
Al geeft het ze wel de door sommigen gewenste autonomie.

[ Voor 7% gewijzigd door 3x3 op 15-01-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik snap eigenlijk vooral niet dat ze dat niet al lang gedaan heeft. Ik snap haar ambities enzo wel maar ze wil per se kapitein zijn van de Titanic, zelfs met de wetenschap van de uitkomst en het onvermogen en de onwil om iets aan de koers te veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het was de grootste nederlaag - 230 stemmen verschil - voor een premier sinds 1924 toen de minderheidsregering van Ramsey MacDonald een nederlaag van 166 stemmen leed in een debat over de vervolging van een communistische journalist die de strijdkrachten had opgeroepen in opstand te komen. De verwachting is dat Jeremy Corbyn het vertrouwen in de regering gaat opzeggen, met het risico dat zulks de verdeelde Conservatieve bijeen gaat brengen.
Niet best, nu de volgende act graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Jeuk... Rees-Mogg in beeld op Channel 4

nog erger dan Corbyn, Bij Corbyn zie ik steenkool en staal. Bij Reese Mogg moet ik altijd aan Voldemort denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Theresa moet gewoon zeggen "fuck it" en lekker op een tropisch eiland cocktails gaan drinken.

Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat. Ik hoop wel oprecht dat de EU geen millimeter buigt in de gesprekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Belangrijkste vraag van de avond is natuurlijk waar mr speaker z'n stropdas vandaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:48:
[...]

Ik snap eigenlijk vooral niet dat ze dat niet al lang gedaan heeft. Ik snap haar ambities enzo wel maar ze wil per se kapitein zijn van de Titanic, zelfs met de wetenschap van de uitkomst en het onvermogen en de onwil om iets aan de koers te veranderen...
Omdat ze de alternatieven ziet, Boris Johnson, Corbyn niet echt een lekker vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28

polthemol

Moderator General Chat
Pfoeh man, dit laat House of Cards verbleken.

Lord Buckethead lijkt misschien nog de meest verstandige persoon om aan te gaan stellen om dit nog te regelen. Tenenkrommend om te zien

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Is dit nou taktiek van Corbyn, ze hadden May er meteen uit kunnen trappen.

Wat een BS met die DUPers en Reese Mog. Denken ze dat ze dezelfde trade deal als de US kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
3x3 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:48:
[...]

Al geeft het ze wel de door sommigen gewenste autonomie.
Zo'n hard brexit betekent ook grenzen rond Noord-Ierland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Wokschotel schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:50:
Belangrijkste vraag van de avond is natuurlijk waar mr speaker z'n stropdas vandaan heeft.
Nee, welke bumpersticker de auto van zijn vrouw heeft... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
3x3 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:52:
Waarom dat geneuzel over zwangere vrouwen?
Waar ? Ik zie te genieten van een schotse PM die Reese-Mogg even onder het tapijt trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Uitstel wordt aangevraagd door een MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
PolarBear schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:51:
[...]

Omdat ze de alternatieven ziet, Boris Johnson, Corbyn niet echt een lekker vooruitzicht.
Ik denk dat het weinig had uitgemaakt, die zouden nieteens een deal kunnen bewerkstelligen zonder zich radicaal anders op te stellen dan ze vooralsnog doen. En al hadden ze dat wel gekund, zou er dan wel een meerderheid voor zijn?
Maar misschien is het wel haar motivatie om die ijsberg uberhaupt tegemoet te willen zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 15-01-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
loekf2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:51:
Is dit nou taktiek van Corbyn, ze hadden May er meteen uit kunnen trappen.

Wat een BS met die DUPers en Reese Mog. Denken ze dat ze dezelfde trade deal als de US kunnen krijgen.
Mis ik wat? Ik zit te kijken hoe de BBC een minister afmaakt. Dus er geen plan B? Jawel, wij gaan praten met de senior MPs. Dat is geen plan B. Geniaal - eindelijk doet de BBC wat ze moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
anandus schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:53:
[...]

Zo'n hard brexit betekent ook grenzen rond Noord-Ierland?
Ja, Sean en Maisie die even oude vrienden willen bezoeken in Noord Ierland moet dan even een visum halen of langs een grenspost die vol Poolse en Bulgaarse trucks staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:53:
[...]

Nee, welke bumpersticker de auto van zijn vrouw heeft... :P
Zelfde als op die gele bus :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wokschotel schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:50:
Ja, daar ging de stemming toch over, mooi of niet mooi? >:)

Misschien hoopte Bercow op gelijkspel, zodat hij kon roepen: 'It's a tie!'

[ Voor 12% gewijzigd door Gluten Parody op 15-01-2019 21:00 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Bizarre discussie op BBC1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Tribits schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:54:
[...]

Zag ergens dat één van de MPs haar bevalling uitgesteld had om te kunnen stemmen. Misschien daarom?
Ik vraag mij wel af hoe belangrijk zo'n order puntje nu is om te bespreken. Hoogzwanger zijn lijkt mij toch wel enige maanden vantevoren te voorzien. - Maargoed wij hebben het hier nu ook over.

Maargoed. Het debat is voorbij.
Het "Eindspel" was vandaag nog niet.
En eerlijk gezegd lag ook wel in de verwachting dat het voorstel van May er niet door kwam.
Morgen en overmorgen willen ze de hele dag gaan debatteren over May,
In plaats van over de inhoudelijke problemen van het land.

Ik zie politici liever discussiëren over beleid, dan over de personen.

[ Voor 6% gewijzigd door 3x3 op 15-01-2019 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 12:02
Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
BBC wrijft nog even door.. er is geen speciale top komend weekend meneer de minister, Brussel gaat echt niet de loper uitrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Ik zie ook niks op BBC1? Wel BBC News

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Programma loopt ook dik uit op deze manier als je de TV gids bekijkt :P

Het is BBC 2 trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door polopolo150 op 15-01-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
BBC meneer probeert de minister te sarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
loekf2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:46:
Ja daar is ie, morgen debat over de motie
May was sinds ze de laatste stemming overleefd had toch 12 maanden onschendbaar?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:03:
[...]

May was sinds ze de laatste stemming overleefd had toch 12 maanden onschendbaar?
Dat was interne partijpolitiek.
Minister wordt afgemaakt door Andrew. Omdat ze willen wat niet kan. Etc.

[ Voor 36% gewijzigd door Zwerver op 15-01-2019 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Binnen de Conservatieve Partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Voor een 'interne' motie van wantrouwen in de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

3x3 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:00:
[...]

Morgen en overmorgen willen ze de hele dag gaan debatteren over May,
In plaats van over de inhoudelijke problemen van het land.

Ik zie politici liever discussiëren over beleid, dan over de personen.
Bij gebrek aan beter? Corbyn weet ook wel dat hij in de huidige situatie geen meerderheid voor remain gaat krijgen, dus dan rest de optie de regering ten val te brengen en hopen dat er wat goeds van komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat een geluk dat dit de 'easiest deal in history' is, stel je de puinhoop voor als het echt ingewikkeld was geweest... >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Tribits schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:05:
[...]

Bij gebrek aan beter? Corbyn weet ook wel dat hij in de huidige situatie geen meerderheid voor remain gaat krijgen, dus dan rest de optie de regering ten val te brengen en hopen dat er wat goeds van komt.
Corbyn wil helemaal geen remain. Die geloof in een brexit deal die er nooit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
3x3 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:48:
[...]

Daarover ga ik niet oordelen.

Wat we wel weten is dat er Britten zijn die wel een harde Brexit willen. En als het volk dat wil, moet het volk dat ook krijgen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Briljant:

“Watching @MattHancock attempting to front up to #politicslive was painful and probably the political version of trying to hold a phosphate enema in whilst undergoing a vasectomy. He must have lost one hell of a game of paper scissors stone to be picked for that gig”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

PolarBear schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:07:
[...]

Corbyn wil helemaal geen remain. Die geloof in een brexit deal die er nooit gaat komen.
Correct natuurlijk. Even vergeten dat het gros van de no voters gewoon een Brexit willen, maar dan anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ondertussen heeft May de stemming verloren. Niet onverwacht. Historisch dramatisch, en toch volslagen irrelevant.

Weerom dus een keuze van rode lijnen bekijken, of toch maar door naar de klippen lopen.
hoevenpe schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:07:
Wat een geluk dat dit de 'easiest deal in history' is, stel je de puinhoop voor als het echt ingewikkeld was geweest... >:)
You might think that, but i couldn't possibly comment.

Opnieuw, you had to say it.

[ Voor 34% gewijzigd door Virtuozzo op 15-01-2019 21:13 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

XWB schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:09:
[...]

Daarover ga ik niet oordelen.

Wat we wel weten is dat er Britten zijn die wel een harde Brexit willen. En als het volk dat wil, moet het volk dat ook krijgen.
Dat deel is klein. In ieder geval kleiner dan het remain kamp, en waarschijnlijk ook kleiner dan het kamp dat voor de May-Brexit is.
Tribits schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:05:

Weinig constructief. Het doet misschien iets aan de machtsverhoudingen, maar het verandert de patstelling tussen de drie belangrijkste opties niet echt. Tenzij hij de fractie-discipline meer op orde heeft dan May.
Zoals het huidige parlement het ziet, deed May natuurlijk niet veel anders. Het draagvlak was kleiner dan 1/3e. pijnlijk laag.

[ Voor 11% gewijzigd door 3x3 op 15-01-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3x3 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:12:

[...]

Weinig constructief. Het doet misschien iets aan de machtsverhoudingen, maar het veranderd de padstelling tussen de drie belangrijkste opties niet echt. Tenzij hij de fractie-discipline meer op orde heeft dan May.
Corbyn zoekt ook gewoon een Brexit. Labour en de Tories verschillen in deze niet: machtspolitiek, partijpolitiek, schaken met afbraak voor poppetjes en posities. Al de rest is marketing van het moment.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Als je niks anders kan bijdragen dan andermans grammatica verbeteren, reageer dan niet.

[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-01-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

3x3 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:12:
[...]

Weinig constructief. Het doet misschien iets aan de machtsverhoudingen, maar het veranderd de padstelling tussen de drie belangrijkste opties niet echt. Tenzij hij de fractie-discipline meer op orde heeft dan May.
Ik weet niet of er echt sprake is van een patstelling. Remain via het intrekken van A50 is volgens mij ongeveer iedereen tegen (en ik snap dan ook niet waarom het zo vaak als waarschijnlijke optie genoemd wordt). Die 100+ extra stemmen zal May of haar vervanger niet binnenhalen, zelfs niet als de EU open staat voor nieuwe onderhandelingen. Corbyn zou wel een monsterzege moeten boeken om een eigen Brexit deal een kans te geven terwijl hier al eens eerder ter sprake is gekomen waarom dat zeer onwaarschijnlijk is. Dan rest dus de enige optie die impliciet geactiveerd wordt en dat is de no-deal.

[ Voor 9% gewijzigd door Tribits op 15-01-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Go Boris, wel leuk vriendinnetje nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:11:
You might think that, but i couldn't possibly comment.

Opnieuw, you had to say it.
Het cynische is dat het nog klopt ook: het onderhandelen over de toekomstige relatie zou vele malen ingewikkelder en confronterender zijn geworden.

Toch maar A50 intrekken waar Tusk net op gehint heeft in een tweet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PolarBear schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:07:
[...]

Corbyn is helemaal niet bezig met de Brexit; die is gewoon bezig met de binnenlandse verkiezingen die na de (no)Brexit komen. Of het nu een harde Brexit wordt, een Brexit volgens de deal van May (of welke andere deal), of dat de Britten zich toch nog terugtrekken: Het zal allemaal wel. Het politieke leven begint pas daarna weer.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:18:
[...]

Het cynische is dat het nog klopt ook: het onderhandelen over de toekomstige relatie zou vele malen ingewikkelder en confronterender zijn geworden.

Laat ik het volgende zeggen:

De draft overeenkomst die er ligt is het resultaat van de rode lijnen zoals aangegeven door de Britten. Ze hebben dat altijd al evenredig in de hand gehad ook al zijn ze geen evenredige partij in het proces.

De politieke verklaring die er ligt heeft exact dezelfde basis.

Helaas trapt zo'n beetje iedereen in de valstrik van beeldvorming, het is nog steeds een syndroom van "take back control", wat geen enkele basis in realiteit heeft. Men wenst de controle niet puur omdat men een fundamenteel ander model voor staat of zich daar aan verbonden heeft.

Ze doen gewoon hun werk niet. Waar Tusk op hint is precies dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

hoevenpe schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:18:
[...]

Ik zou toch wel eens een verwachting willen zien die aangeeft hoe de stemmen daarover verdeeld zijn. De verdeling die vanmiddag voorbij kwam over de May deal was vrijwel honderd procent accuraat. Het lijkt me dat je van het intrekken van A50 nu ook wel al kan zeggen hoe groot de kans van slagen daarvoor is. Zelfs als je niet verder komt dan 60 procent tegen hoef je niet meer na te denk over wat de rest zou gaan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tribits op 15-01-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Virtuozzo schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:15:
[...]

Corbyn zoekt ook gewoon een Brexit. Labour en de Tories verschillen in deze niet: machtspolitiek, partijpolitiek, schaken met afbraak voor poppetjes en posities. Al de rest is marketing van het moment.
Eigenlijk doet de Britse politiek met dit stukje onmacht zichzelf en het volk tekort, of juist niet.
Deze situatie geeft ook de machtsverhoudingen tussen de Unie en de individuele lidstaten goed weer.

Misschien wat poetisch, maar het maakt de E.U. een beetje een Hotel California.
Mirrors on the ceiling
The pink champagne on ice
And she said "We are all just prisoners here, of our own device"
And in the master's chambers
They gathered for the feast
They stab it with their steely knives
But they just can't kill the beast

Last thing I remember
I was running for the door
I had to find the passage back to the place I was before
"Relax," said the night man
"We are programmed to receive