Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.938 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:06
ph4ge schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:00:
[...]

Aan deze kant van het Kanaal worden stilletjes allerlei voorbereidingen getroffen
Da's wel iets wat mij opvalt, nu je dit zo zegt: paar maanden geleden hoorde ik regelmatig spotjes op de radio om te waarschuwen voor Brexit, maar de laatste tijd helemaal niet meer. Ofwel, we zijn vooral stilletjes aan het voorbereiden en geen grote campagnes meer aan het voeren om mensen te waarschuwen?

(ja, het is vakantietijd. En wellicht dat het in september/oktober weer meer gaat spelen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
SkiFan schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:05:
Mooi ook dat beroep op 24 lid 5 sub b GATT. Dat gaat dus over het instellen van een free trade area, niet over het opheffen ervan.
Alleen charlatans beroepen zich continu op GATT24. Alle experts, inclusief de WTO baas, geven aan dat Johnson en zijn kliek fout zitten. En een zaak aanhanging maken bij de WTO, dat is geen ECJ of andere rechtbank, dat duurt vele jaren zonder veel macht.

Er is nog steeds geen enkele intelligentie aan de pro-Brexit kant. Het is puur ideologie en het niet willen toegeven dat ze fout zitten als drijvende kracht.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:36
Zo zie ik het inderdaad ook als ik de artikelen gewoon lees met een juridische bril. Ik vind het om eerlijk te zijn behoorlijk schokkend dat BoJo niet eens de moeite heeft genomen om de artikelen te lezen waar hij een beroep op doet. Het zou goed zijn als er eens wat meer juristen gekozen worden in de volksvertegenwoordiging. Dat geldt overigens ook voor Nederland, maar dat terzijde.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22
GATT 24 debunked:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
SkiFan schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:40:
Zo zie ik het inderdaad ook als ik de artikelen gewoon lees met een juridische bril. Ik vind het om eerlijk te zijn behoorlijk schokkend dat BoJo niet eens de moeite heeft genomen om de artikelen te lezen waar hij een beroep op doet. Het zou goed zijn als er eens wat meer juristen gekozen worden in de volksvertegenwoordiging. Dat geldt overigens ook voor Nederland, maar dat terzijde.
Er zitten zat mensen met een rechten-achtergrond in de Britse Commons en Lords. Maar dit is typisch een onderwerp waar Mr Onderbuik het wint van Mr Brein...

Er zijn intussen zelfs Labour MPs die No Deal boven Revoke A50 kiezen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

vanaalten schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:17:
[...]

Da's wel iets wat mij opvalt, nu je dit zo zegt: paar maanden geleden hoorde ik regelmatig spotjes op de radio om te waarschuwen voor Brexit, maar de laatste tijd helemaal niet meer. Ofwel, we zijn vooral stilletjes aan het voorbereiden en geen grote campagnes meer aan het voeren om mensen te waarschuwen?

(ja, het is vakantietijd. En wellicht dat het in september/oktober weer meer gaat spelen)
Aan de EU kant zijn we zo goed voorbereid als moelijk is. Dus waarom zouden er dan nog spotjes moeten zijn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
SkiFan schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:40:
... Het zou goed zijn als er eens wat meer juristen gekozen worden in de volksvertegenwoordiging. ... Dat geldt overigens ook voor Nederland, maar dat terzijde.
Volgens mij zijn kamerleden met een studieachtergrond in de rechtsgeleerdheid NL al de grootste groep (tenminste, dat is wat ik me meen te herinneren van een tijd terug), maar ze zijn niet in de meerderheid. (net als in Duitsland volgens mij doorgaans ~1/6-5 van de kamerleden), in het VK zal dat wellicht iets lager zijn maar ook geen orde van grootte verschillen. Ik weet niet of dat te weinig is, teveel juristen lijkt me in ieder geval ook niet handig, maar het is natuurlijk wel belangrijk dat er juristen zijn die volksvertegenwoordigers goed kunnen ondersteunen.
gambieter schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:59:
...
Er zitten zat mensen met een rechten-achtergrond in de Britse Commons en Lords. Maar dit is typisch een onderwerp waar Mr Onderbuik het wint van Mr Brein...
...
Dat denk ik ook

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 19-07-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Als mensen blijven stemmen/geloven op/in BoJo na deze vertoning, dan snap ik het echt niet meer.

Interviewer maakt een spraak verwarring. GET YOUR FACTS RIGHT!!!! niet veel later of hij deel C gelezen heeft. NO!

Koekkoek 8)7

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BJ begrijpt het allemaal prima. Hij heeft nog geen week geleden een indringende feedback brief gehad, waar - naar ik begrijp - heel duidelijk was dat hij het allemaal best goed begrijpt.

De opmerking “I don’t have to care” viel daarbij. En dat was het.

En ja, zo is het ook daar in het VK.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe je het britse volk kan, en blijven bedotten blijkt hier wel uit:

https://joop.bnnvara.nl/k...-die-gewoon-brits-blijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:51:
De opmerking “I don’t have to care” viel daarbij. En dat was het.
Toch snap ik het niet: op 31 oktober om 23:00 GMT is hij de PM die een serieus probleem heeft, dan volstaan grote woorden niet meer als de files tot op de M25 staan en de schappen leeg raken.

Wat is zijn plan B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:01
hoevenpe schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:30:
[...]

Toch snap ik het niet: op 31 oktober om 23:00 GMT is hij de PM die een serieus probleem heeft, dan volstaan grote woorden niet meer als de files tot op de M25 staan en de schappen leeg raken.

Wat is zijn plan B?
Plan B is heel simpel
Stap 1 -> Alle problemen die ontstaan zijn de schuld van de EU
Stap 2 -> Extra belastingverlagingen voor de rijken doorvoeren
Stap 3 -> Wachten totdat alles een paar maanden flink fout heeft kunnen gaan. Dan de EU nog meer de schuld geven en een handelsovereenkomst met Amerika uit de kast trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Wat is zijn plan B?
Vraag is of hij no-deal Brexit echt persoonlijk als serieuze optie ziet, of dat hij het alleen gebruikt als onderhandelingstaktiek. Als hij het niet als serieuze optie ziet vraagt hij gewoon uitstel aan de dag vantevoren, en dat wordt waarschijnlijk goedgekeurd door de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:48
Sissors schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:33:
[...]

Vraag is of hij no-deal Brexit echt persoonlijk als serieuze optie ziet, of dat hij het alleen gebruikt als onderhandelingstaktiek. Als hij het niet als serieuze optie ziet vraagt hij gewoon uitstel aan de dag vantevoren, en dat wordt waarschijnlijk goedgekeurd door de EU.
Ik denk niet dat nog langer uitstel gunstig is voor welke partij dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
[...]

Wat is zijn plan B?
Wacht! Er is een plan A?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:33:
[...]

Vraag is of hij no-deal Brexit echt persoonlijk als serieuze optie ziet, of dat hij het alleen gebruikt als onderhandelingstaktiek.
Het antwoord is heel eenvoudig. As long as he does not have to care, he won't. Dat is de ruimte voor het theater en het gebruik.

Ja, it's that simple.

Dat dit niet strookt met aanwezige kaders, condities en variabelen in de echte wereld buiten het VK? Opnieuw, voor BJ niet relevant zolang de politieke én groot-zakelijke dynamiek in het VK niet om consequenties hoeft te malen maar ze kan gebruiken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Waarschijnlijk ben ik naïef, maar in mijn beleving is Johnson de puber die het hele schooljaar zijn onvoldoendes voor zijn ouders verborgen heeft en over 3 maanden echt het rapport moet laten ondertekenen.

Als op 1 november de files voor de grens groeien, vers voedsel schaars en de problemen zich opstapelen zal hij toch iets moeten doen. De EU of remainers de schuld geven werkt slechts ten dele want van handelsbelemmeringen met de rest van de non-EU wereld kan je niet de EU de schuld geven.

F*ck business inderdaad, maar hij zal wel zijn sunny uplands en unicorns moeten leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:27

Milmoor

Footsteps and pictures.

hoevenpe schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:15:
[...]
F*ck business inderdaad, maar hij zal wel zijn sunny uplands en unicorns moeten leveren...
Maduro zit er ook nog steeds. Je kan een land behoorlijk stuk maken en nog steeds aan de macht blijven.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hoevenpe schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:15:
[...]
want van handelsbelemmeringen met de rest van de non-EU wereld kan je niet de EU de schuld geven.
Wacht maar, dat gaan ze gewoon doen. Wat als Europa gewoon had meegewerkt hadden ze gewoon met de rest van de wereld.....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Milmoor schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:21:
[...]

Maduro zit er ook nog steeds. Je kan een land behoorlijk stuk maken en nog steeds aan de macht blijven.
Ja, maar in het VK groeien geen bananen, en het is een koninkrijk, geen republiek. :)

Over 2,5 jaar uiterlijk zijn er toch verkiezingen. En vermoedelijk een stuk eerder al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bananen zijn allemaal ziek, die verdwijnen, dus no-problem 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Voot hen met vragen over Boris Johnson, dit moet voldoende zijn (knap gedaan):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
Virtuozzo schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:35:
[...]

Het antwoord is heel eenvoudig. As long as he does not have to care, he won't. Dat is de ruimte voor het theater en het gebruik.

Ja, it's that simple.

Dat dit niet strookt met aanwezige kaders, condities en variabelen in de echte wereld buiten het VK? Opnieuw, voor BJ niet relevant zolang de politieke én groot-zakelijke dynamiek in het VK niet om consequenties hoeft te malen maar ze kan gebruiken.
Ik vrees dat het daar wel op neerkomt. In Europa hebben we uit noodzakelijkheid na wereld oorlog 2 geleerd dat we moeten samenwerken. De interne politiek is belangrijk maar als landen die naast elkaar liggen zijn de standpunten van andere landen zeer belangrijk om te monitoren en in de gaten te houden. De steeds verdere integratie binnen Europa is daar het logisch gevolg van. Hoe we het wenden of keren de keuze om naar een federale staten van Europa te gaan komt steeds dichterbij. Beangstigend aan de ene kant wel maar willen we in een wereld van grote machtsblokken invloed uitoefenen en slagvaardig zijn dan is die keuze onafwendbaar.

Wat dat betreft weten we allemaal dat we nu Nederlander zijn en daarnaast Europeaan. Hebben we andere ideeën en wensen. Ja, maar de verschillen zijn overbrugbaar.

Daarnaast hebben we Engeland. Als land dat nooit bezet is geweest en veel met Amerika heeft samengewerkt hebben ze altijd er buiten gezeten en nooit echt willen meedoen. Gezien de grootte en invloed ook behoorlijk wat opt-outs genoten. Eigenlijk het ideale Nexit compromis als je naar Geert Wilders en Thierry Baudet kijkt. Wel heel veel van de voordelen en verhoudingsgewijs weinig lasten.

Het resultaat is wat we nu in Engeland zien. Een politieke realiteit die volledig inwaarts gericht is en wat de buitenwereld ervan vind alleen maar ruis is en niet relevant is. In de huidige communicatie samenleving totaal onbestaanbaar en een relikwie van een eeuw van vergane glorie. Maar dat is de Engelse standenmaatschappij met kostscholen, old boys network.

Iedereen leest mee wat er gezegd wordt en ziet de Hustings op tv. Daar heb je geen lokale diplomaten meer voor nodig maar data-analisten die lokaal kunnen werken.

Gevolg is dat we Boris Johnson als premier krijgen. Een jolly good chap zogezegd. de grote broer en vriend van iedereen. Daarnaast een paar semi capabele mensen die goed kunnen schreeuwen wat ze willen eromheen en een apparaat wat de plooien gladstrijkt. Meer heb je niet nodig

Dat hij in Europa niet goed ligt en wij ons niet willen conformeren aan wat de Engelse wens is dat is een Enigma. Onbestaanbaar en niet strokend met het zelfbeeld van een voorbeeld natie die als lichtend voorbeeld en grootmacht voor de rest van de wereld dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
En ondertussen lijkt de weer de EU weer mee te willen werken aan verder uitstel...
Brussels to offer Boris Johnson extension on no-deal Brexit

Brussels is preparing to offer Boris Johnson a no-deal Brexit extension beyond 31 October in an attempt to help him keep the Conservative party together and provide one more chance to strike an agreement deal. The extra period of EU membership would be used for renegotiation but could be billed to Conservative Brexiters as an opportunity to prepare further for leaving without a deal. “It will be described as a technical delay to save Boris from political embarrassment but then we will have time to find an agreement,” said one senior EU diplomat.

Under the proposal discussed in Brussels, Johnson could maintain that he is on course to leave without an agreement while keeping open the option of coming to a deal with the bloc. EU leaders are also considering the steps they would take to avoid a crisis in the event that Johnson does press ahead with no deal on 31 October. A declaration has been mooted expressing the EU27’s regret at the lack of a deal and offering to re-engage if the UK accepts its financial commitments.

“How do we build back out of the abyss in a time where minds on both sides of the channel are probably not very consolatory?” a second diplomat said. “We need to preempt that moment and create a platform for reengagement on the day the UK leaves which might be used once the dust has settled. Provided of course the existing obligations are settled.”
Zucht, diepe zucht... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Waarom zou dit negatief zijn? We kennen de scenario's, weten dat een harde Brexit voor iedereen de beroerdste is, dus waarom hem niet z'n eer laten behouden en de schade voor ons proberen te beperken? Wat is daar slecht aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:19

Amphiebietje

In de blubber

Dat het weer niets gaat opleveren, en dat het kan worden misbruikt door anti-EU krachten om de EU verder te beschadigen?

Nou ja, zo langzamerhand begin ik te denken dat de 21ste eeuw "The Age of Stupidity" gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Hoe verder beschadigen? Enige zeggenschap hebben ze al niet meer. De Brexit-party maakt zichzelf belachelijk, en we geven ze bedenktijd. Iedereen aan de EU kant hoopt dat we de Brexit kunnen voorkomen, indien het tot verkiezingen komt. We spelen gewoon het spel op onze termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Eigenlijk meer een conformatie van de eindconclusie die Jeremy Hunt ook al bereikt had,
Hoe we het wenden of keren de einddata die staat is met onderhandelingen niet haalbaar.

Aan hem de keuze. Accepteren dat er verlenging noodzakelijk is en hoe hij dat aan de ERG verkoopt en zijn achterban dat is niet ons probleem.

Scenario 2 aan de harde datum vasthouden en voor No Deal gaan. De Eu de schuld geven wordt dan een stuk moelijker.

Scenario 3 motie van wantrouwen tegen de regering waardoor er nieuwe verkiezingen komen. Andere parlementaire verhoudingen en een einde aan Brexit of een regering van Labour met de Lib-dems die een referendum uitschrijven of eindigen in Noorwegen.

Niets te verliezen om dit nu al aantegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
@SkiFan
Wat gaat een paar maanden extra opleveren?

De backstop is door Hunt en Johnson 'dood' verklaard, er is geen enkel uitzicht op het accepteren van de WA, alle redelijke krachten vertrekken uit het Britse politieke machtscentrum, Boris Johnson en Jabob Rees-Mogg hebben nog steeds een veto in Brussel, Farage zit te stoken in het EP, etc. etc.

Beter nu door de zure appel heen bijten, hoeveel kansen wil je ze nog geven? Het is als een scheiding waarvan je al jaren weet dat hij eraan zit te komen maar je bij elkaar blijft omdat je opziet tegen het gedoe. Het maakt het niet makkelijker, de bitterheid wordt alleen maar groter.

Brexit means Brexit, tenzij ze hun rode lijnen opgeven is het op 31 oktober het mooi geweest... :O
D-dark schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:26:
Hoe we het wenden of keren de einddata die staat is met onderhandelingen niet haalbaar.
Welke onderhandelingen? De WA wordt niet heropend, het is nu slikken of stikken...

[ Voor 14% gewijzigd door hoevenpe op 19-07-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
@hoevenpe Waarom zouden we. De EU is altijd op basis van vrijwilligheid geweest, altijd op basis van het oplossen van conflicten in plaats van het veroorzaken daarvan. Waarom zouden we schade veroorzaken? En dan on a personal note; ik snap je frustratie best wel, maar je moet altijd gericht blijven op deëscalatie. We hebben jaren goed met de Britten samengewerkt, er is totaal geen noodzaak om een debiele beslissing en een volstrekt incompetente regering de reden te laten zijn om hun land de vernieling in te helpen. Na deze regering komt er vermoedelijk wel weer een andere, minder incompetente. En ook aan een haatopa als Corbyn komt een einde. We hebben de tijd aan onze zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
hoevenpe schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:30:
Wat gaat een paar maanden extra opleveren?
[...]
Welke onderhandelingen? De WA wordt niet heropend, het is nu slikken of stikken...
Waarom druk je in elke post deze drang, deze bloeddorst uit? Niemand aan beide kanten hoeft een genadeklap uit te delen. De Britten willen niet gevangen zitten in een door de EU gecontroleerde backstop zolang onderhandelingen lopen. In plaats daarvan zitten ze vast in een door de EU gecontroleerde 'frontstop' zolang de onderhandelingen lopen (nouja, lopen, niet zijn afgerond). De EU heeft nog niks verloren, ook de controle niet. De Britten hebben niks gewonnen, zeker de controle niet. Dus ach, deadlines doorschuiven, mañana mañana, ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
[b]hoevenpe in "Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?"hoevenpe schreef op vrijdag 19 juli 2019

[...]

De WA zit dicht, daar heb je gelijk in. Het is de politieke verklaring waar opties inzitten.
Onderhandelen kan geen kwaad. Aftasten waar men mee aankomt. Is het voor ons onacceptabel dan kan No Deal altijd nog.

Kunnen we als Eu - No Deal aan, dat zeker. Maar waarom een vleeswond riskeren en de andere partij een afgehakte arm om maar in beeldvorming te praten als het niet nodig is.

Voor nu is de tactiek van de duizend sneden die we toepassen veel effectiever. We komen boven water als de redelijke partij terwijl Engeland elk moment dat het langer duurt gezichtsverlies lijd voor het oog van de gehele wereld. Hoe langer het duurt des te moeilijker de handelsovereenkomsten worden met steeds slechtere voorwaarden die ze in geval van No deal nodig hebben. Des te eerder ze terug aan de onderhandelingstafel met de EU moeten gaan om hun economie te redden. :+

[ Voor 12% gewijzigd door D-dark op 19-07-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
SkiFan schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:39:
We hebben de tijd aan onze zijde.
Dat betwijfel ik dus: zolang het VK lid is heeft ze een veto in Brussel en wie weet wat clown Johnson daarmee gaat doen. Alle redelijke ministers stappen binnen nu en een paar weken op, klaar om vervangen te worden door extreme Brexiteers.

Als ze morgen de WA accepteren is technisch uitstel geen probleem, nieuwe verkiezingen of een referendum idem. De-escalatie is goed maar moet wel van 2 kanten komen, de afgelopen weken heeft niets erop gewezen dat Johnson enige interesse heeft in een 'deal'. De Britse bevolking is hevig verdeeld tussen 'no-deal' en remain, een 'deal' wordt door bijna niemand meer geambieerd.

Ik zie niet meer hoe uitstel tot een 'deal' kan leiden en remainers zitten in de hoek waar de klappen vallen, met Johnson wordt het pas echt een puinzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
En dus? We kunnen ze gerust het mes op de keel zetten om met de begroting in te stemmen. Doen ze dat niet, dan werpen ze alsnog zichzelf van de kliffen in Dover.

Het parlement daar doet moeite om no deal onmogelijk te maken, laten wij dat dan ook doen.

[ Voor 22% gewijzigd door SkiFan op 19-07-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:00:
En ondertussen lijkt de weer de EU weer mee te willen werken aan verder uitstel...

[...]

Zucht, diepe zucht... :F
Graaf nog eens terug naar mijn eerdere uitleg methodologie en bottlenecks. Niet negatief, gewoon de ander zelfstandig laten struikelen terwijl je zelf netjes vooruit loopt en je met dossiers die potentieel hebben bezighoudt. Andere dossiers.

Opnieuw, zolang als Britse politiek theater van austerity en oligarchie is valt er niks te winnen met meespelen in een door hen gekozen arena.

Edit. Niks veto. Artikel 50. Tijd, tempo, richting. Onze keuzes.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 20-07-2019 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:25:
Niks veto. Artikel 50. Tijd, tempo, richting. Onze keuzes.
Zover ik begrijp zijn ze nog gewoon lid met alle lusten en lasten die daarbij horen inclusief het veto. Pas als ze daadwerkelijk vertrokken zijn is dat voorbij, of heb ik {en met mij een hoop Brexiteers) ergens een paar kleine lettertjes gemist?

Ondertussen lijkt Capt. Pike een comeback te maken:
David Davis tipped for shock Cabinet comeback under Boris Johnson

Mr Davis, 70, who was the first leaver to quit the government last summer in protest at Theresa May’s Chequers deal, has emerged as a late contender for one of the top jobs in the new administration being assembled this weekend in the hope Mr Johnson will be announced as the next Prime Minister on Tuesday.
Samen met Johnson, Redwood, Rees-Mogg, Truss, Raab...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:34:
[...]
Zover ik begrijp zijn ze nog gewoon lid met alle lusten en lasten die daarbij horen inclusief het veto. Pas als ze daadwerkelijk vertrokken zijn is dat voorbij, of heb ik {en met mij een hoop Brexiteers) ergens een paar kleine lettertjes gemist?
Special European Council (Art.50), 10/04/2019
This further extension cannot be allowed to undermine the regular functioning of the
Union and its institutions. Furthermore, it will have the consequence that the United
Kingdom will remain a Member State until the new withdrawal date, with full rights and
obligations in accordance with Article 50 TEU, and that the United Kingdom has a right to
revoke its notification at any time.
[...]
The European Council takes note of the commitment by the United Kingdom to act in a constructive and responsible manner throughout the extension period in accordance with the duty of sincere
cooperation, and expects the United Kingdom to fulfil this commitment and Treaty obligation in a manner that reflects its situation as a withdrawing Member State. To this effect, the United Kingdom shall facilitate the achievement of the Union’s tasks and shall refrain from any measure which could jeopardise the attainment of the Union’s objectives, in particular when participating in the decision-making processes of the Union.

[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 20-07-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@ANdrode
Vermoedde al zoiets, maar in hoeverre gaat deze toezegging van May boven het handvest van de EU waarin staat dat elk lid op bepaalde terreinen een veto heeft? Houdt dit juridisch stand als Boris straks een veto uitspreekt...

May had in ieder geval nog de intentie om een betrouwbare gesprekspartner te zijn, Johnson is een opportunist die doet wat hem het beste uitkomt. Wat is een 'gentlemen's agreement' waard in handen van Rees-Mogg, Raab, Baker en Redwood?

Ben er niet gerust op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:06:
@ANdrode
Vermoedde al zoiets, maar in hoeverre gaat deze toezegging van May boven het handvest van de EU waarin staat dat elk lid op bepaalde terreinen een veto heeft? Houdt dit juridisch stand als Boris straks een veto uitspreekt...
Ik weet niet of deze afspraak opengebroken kan worden. Het feit dat er twee point in time checks in zitten (voor verkiezingen en eind oktober) zorgt er in ieder geval voor dat de impact beperkt is.

Van 23 mei t/m na zomerreces gebeurt er niets in verband met verkiezingen. Bij maximaal tegenwerken verliest men twee maanden aan tijd voor het goedkeuren van beslissingen. Geeft in het slechtste geval een backlog van items die op 1-11 bij acclamatie worden aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@ANdrode
Mijn zorg is niet wat Boris tot 31 oktober kan blokkeren, daar is door de EU goed over nagedacht. Mijn zorg is het gebruikt van deze afspraak als basis voor een verdere verlenging tot diep in 2020 of langer, dan kan hij de begroting en andere noodzakelijke beslissingen blokkeren om zijn zin te krijgen.

Ondertussen wordt in de Britse media gesuggereerd dat achter de schermen gewerkt wordt aan een compromis tussen de EU en 'team Johnson':
Stop no deal! Secret EU drive to woo Boris Johnson into compromise
Five nations in contact with Johnson’s team as Irish deputy PM says: ‘Let’s avert catastrophe’

EU countries are secretly wooing Boris Johnson in a bid to thrash out a new Brexit plan that would avoid a no-deal disaster as he prepares to take over as prime minister this week.

Senior Irish politicians and diplomats have held peace talks with two of Johnson’s cabinet allies in recent days. German and French figures, as well as the Dutch and Belgian governments, have also established contacts with Johnson’s team and signalled an intention to do a deal.

In an article today for The Sunday Times, Simon Coveney, Ireland’s deputy prime minister and minister for foreign affairs, indicates that Dublin is prepared to compromise.
Dit is het deel dat zonder betaalmuur te lezen is, vermoed dat in het betaalde gedeelte staat dat de WA ononderhandelbaar is maar ze over de PD willen praten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SkiFan schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:56:
En dus? We kunnen ze gerust het mes op de keel zetten om met de begroting in te stemmen. Doen ze dat niet, dan werpen ze alsnog zichzelf van de kliffen in Dover.

Het parlement daar doet moeite om no deal onmogelijk te maken, laten wij dat dan ook doen.
En hoe wil je ze het mes op de keel zetten? Dreigen ze anders eruit te gooien? Kom op, dat neemt echt niemand serieus. Mijn probleem met deze farce is dan ook simpelweg dat de EU blijft draaien. Er zou enkel een uitstel komen met goede onderbouwing van de Britten. Die is niet gekomen, dat uitstel wel. Als de EU deadlines toch niet serieus neemt, waarom blijven die dan komen? Waarom hebben we straks weer een deadline, waarom is er niet gewoon een uitstel zonder eind datum gekomen? Dan leg je de bal terug bij de Britten als ze eruit willen. Nu zijn je twee keuzes straks of de Britten eruit trappen en de boeman worden, of de Britten niet eruit trappen en als zwak overkomen. Had ze gewoon een indefinite uitstel gegeven en dan mogen de Britten het bepalen, helemaal gezien in de praktijk dus blijkt dat er toch uitstel op uitstel gestapeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
Sissors schreef op zondag 21 juli 2019 @ 09:28:
[...]

En hoe wil je ze het mes op de keel zetten? Dreigen ze anders eruit te gooien? Kom op, dat neemt echt niemand serieus. Mijn probleem met deze farce is dan ook simpelweg dat de EU blijft draaien. Er zou enkel een uitstel komen met goede onderbouwing van de Britten. Die is niet gekomen, dat uitstel wel. Als de EU deadlines toch niet serieus neemt, waarom blijven die dan komen? Waarom hebben we straks weer een deadline, waarom is er niet gewoon een uitstel zonder eind datum gekomen? Dan leg je de bal terug bij de Britten als ze eruit willen. Nu zijn je twee keuzes straks of de Britten eruit trappen en de boeman worden, of de Britten niet eruit trappen en als zwak overkomen. Had ze gewoon een indefinite uitstel gegeven en dan mogen de Britten het bepalen, helemaal gezien in de praktijk dus blijkt dat er toch uitstel op uitstel gestapeld wordt.
Einddatums zijn ook goed voor de EU. Het geeft de EU ook telkens een druk middel en een mogelijkheid om 'nee' te zeggen. Puntje bij paaltje wil men gewoon liever uitstel dan een no deal Brexit, maar dat kan veranderen en dan heb je de mogelijk om daar naar te handelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 21 juli 2019 @ 09:14:
@ANdrode
Mijn zorg is niet wat Boris tot 31 oktober kan blokkeren, daar is door de EU goed over nagedacht. Mijn zorg is het gebruikt van deze afspraak als basis voor een verdere verlenging tot diep in 2020 of langer, dan kan hij de begroting en andere noodzakelijke beslissingen blokkeren om zijn zin te krijgen.
Gezien het deel is van de huidige verlenging zal ook een volgende verlenging wel de mogelijkheid hebben om open te breken bij tegenwerking. Naïef is men in Brussel niet, in London daarentegen… Überhaupt is dit risico tijdens een verlenging kleiner dan na intrekken Artikel 50, wat een eenzijdige mogelijkheid is.

Ik ben niet bekend genoeg met de werking van de EU om te weten wat je met een bewust tegenwerkende staat kan doen. Er zijn vast mogelijkheden bij bad intent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015

NMH

Moderator General Chat
ANdrode schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:13:
Ik ben niet bekend genoeg met de werking van de EU om te weten wat je met een bewust tegenwerkende staat kan doen. Er zijn vast mogelijkheden bij bad intent.
Die zijn naar mijn weten (maar ik ben ook geen expert) vrij beperkt. Er is de artikel 7 procedure (ook wel bekend als de nucleaire optie), maar die is alleen in te roepen bij fundamentele problemen, bijvoorbeeld als een lidstaat de mensenrechten schendt of zijn democratische principes te grabbel gooit. Niet wanneer een lidstaat als een kleuter de kont tegen de krib gooit. :) Voor die situaties resten slechts nachtelijke onderhandelingsmarathons zoals recent nog met het aanwijzen van de nieuwe EC voorzitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is er natuurlijk ook nog menig vat aan procedures bij toewijzingen, aanbestedingen, onderzoeksbepalingen, samenwerkingskaders en ga zo maar door.

Er zou eens goed gekeken mogen worden hoeveel van Britse dienstensector, agrarische sector, logistiek en industrie in welke mate draait via Europese structuren en gelden. Er zijn goede redenen waarom die scope recent buiten onderzoek van de Britse banken viel.

Daarnaast, er zijn ook andere domeinen waar het VK in extreem hoge mate uit zich zelf kwetsbaar is voor veel van wat men meent te kunnen bekokstoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

gambieter schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:16:
Voot hen met vragen over Boris Johnson, dit moet voldoende zijn (knap gedaan):
[YouTube: Bojohemian Rhapsody (Boris Johnson sings Queen)]
Erg verhelderend en grappig, al vond ik die van Andy Serkis beter. Was op facebook maar iemand heeft het naar Youtube gekopieerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Plasma_Wolf op 21-07-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Brexit to make UK more vulnerable to interference from China, report warns
Economic uncertainties after Brexit could make the UK more vulnerable to Chinese interference, with Beijing using a variety of means to infiltrate Britain’s power structures, a leading think-tank has warned.
The report examines the “concerted strategy” allegedly used by Beijing, ranging from spreading surreptitious technological reach through mega-corporations like Huawei, to the “elite capture” of people in important positions and opinion-formers by the placing of “advisers”.
But the UK, seeking post-Brexit trade, has agreed to join the controversial initiative with David Cameron leading a $1bn private fund, supported by the British government.
The Royal United Services Institute (Rusi) report – “UK Vulnerable to Chinese Influence and Interference Operations” – calls for scrutiny of the “risk of financial dependencies being set up through consultancies offered to retired politicians, who the CCP hopes will push a sympathetic narrative.

“The case of former British prime minister David Cameron, who is involved in a large China fund which aims to invest $1bn in BRI projects, has gained some attention.
Het is altijd opvallend dat een Britse premier, van wie op zo'n positie wordt verwacht dat 'ie het meest opkomt voor het algemene belang van het land, na z'n vertrek gaat werken voor een project van een geopolitieke tegenstander, wiens project bedoelt is om landen die meedoen afhankelijk te maken en te verzwakken ten gunste van China.

Het laat vooral zien waar de ware motivaties en loyaliteiten van zulke personen liggen.

Niet heel erg brexit gerelateerd, maar imho wel een goede observatie:
Turning our back on studying history fits with a society that’s losing its common purpose
After all, the young cannot always stand on their own; they need to be offered the first rungs of the ladder. Later, they may strike out, but those first steps are crucial. They need to be nurtured, to get an idea of what work can be – and what might suit their skills, values and ambitions.
But the new right does not believe in institutions that exist over time, transmit values and which root societies and the next generation. The one-nation right certainly believed in the value of what Edmund Burke called the “little platoons” in society to which we belong.
The country undoubtedly needs more computer scientists, medics and engineers – but as a society surely not at the expense of the humanities, whose essence is captured in the name. A society that has forgotten its history, is ignorant of its poetry and most of whose citizens have no understanding of foreign languages or culture is withering. An organisation staffed only by those with instrumental skills will have little sense of its purpose or social place, which is the ultimate guarantor of success. The best scientists know they need their humanity colleagues – in a firm as much as a college.
But students will only value the humanities if society values them. And that means nurturing the organisations that have a sufficiently long-term sense of themselves and their purpose to be able to recruit from across the academic disciplines.
Het is voor stabiliteit van een land van belang dat ook de sociale wetenschappen een brede basis krijgen in de samenleving, aangezien vele instituties daarvan afhankelijk zijn. Dat beïnvloed direct en indirect de kwaliteit en kwantiteit het bestuur, journalistiek en andere maatschappelijke organisaties.

Door zowel zulke studies te ontmoedigen en alsmede het maatschappelijk middenveld uit te kleden, krijg je een samenleving die alleen een focus heeft op de noden van de private sector. En dus minder instaat is om kritisch op zichzelf te reflecteren waardoor het makkelijk wordt macht en controle uit te oefenen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

defiant schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:47:

Het is altijd opvallend dat een Britse premier, van wie op zo'n positie wordt verwacht dat 'ie het meest opkomt voor het algemene belang van het land, na z'n vertrek gaat werken voor een project van een geopolitieke tegenstander, wiens project bedoelt is om landen die meedoen afhankelijk te maken en te verzwakken ten gunste van China.
Je doet het voorkomen alsof 'ie nu voor de Chinese regering werkt. Kun je daar bewijzen voor leveren?

Hij gaat werken als directeur voor een Engels bedrijf wat Engels geld investeert in infrastructuur die gebruikt gaat worden voor de handel tussen Engeland en China. (Overigens zal daar ook geld van Jacob Rees-Mogg en Boris Johnson bij zitten.. Grijp je straw man-kansen!!)

Nederland is ook lid van de Aziatische Infrastructuurinvesteringsbank, net zoals Engeland, en jij bent dus bijna net zo medeplichtig als David Cameron. Gerrit Zalm zal jouw AOW ook in datzelfde fonds hebben gestoken..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

defiant schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:47:

Het laat vooral zien waar de ware motivaties en loyaliteiten van zulke personen liggen.
Geld & Prestige. Net zoals een hoop CEO's. Waarbij veelal morele, ethische, sociale, persvrijheids-, veiligheids-, en milieuproblemen als "onbelangrijk" worden beschouwd, behalve als het natuurlijk de desbetreffende persoon zelf treft (dan is het een "grof schandaal" :r).

Eigenlijk de hoofreden dat er standaard een test op psychopathie en andere gevaarlijke psychiatrische stoornissen voor alle bewindsvoerders zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Had ik al gezegd dat satire officieel dood was? :+
Boris Johnson claims moon landing proves he can deliver Brexit
'If they could use hand-knitted computer code to make a frictionless re-entry to Earth’s atmosphere in 1969, we can solve the problem of frictionless trade at the Northern Irish border', claims likely next PM

Boris Johnson has claimed that the 1969 moon landing proves that he will be able to deliver Brexit by 31 October. The frontrunner to take over from Theresa May this week said a "sense of mission" akin to that of the Nasa project was all that was needed to take Britain out of the EU on time.

He also launched an attack on "pessimist" Tories after two current cabinet ministers, chancellor Philip Hammond and justice secretary David Gauke, said they would resign before Mr Johnson takes office. "It is time this country recovered some its can-do spirit. We can come out of the EU on October 31, and yes, we certainly have the technology to do so. What we need now is the will and the drive."

Mr Johnson claimed the solution to the Brexit impasse must be "technical and logistical". Insisting that the issue of how to keep the Northern Ireland border open could be solved through technology, he denounced "technological pessimists...some of them apparently in London" who think such a solution is "impossible".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

hoevenpe schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:28:

[...]
Er wordt al tijden regelmatig over die 'technological solutions' gesproken i.r.t. de backstop, maar ik heb nog nooit een uitleg gezien hoe die solutions er dan uit zouden moeten gaan zien, op welke termijn ze implementeerbaar zijn, wat het gaat kosten etc...

Heb ik dat gemist, en heeft iemand dan een informatieve link, of is men inderdaad nog niet veel verder gekomen dan het bedenken van de term zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Weemism schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:09:
Heb ik dat gemist, en heeft iemand dan een informatieve link, of is men inderdaad nog niet veel verder gekomen dan het bedenken van de term zelf?
Pessimistische remoaner dat je bent!
Je moet erin geloven... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/3o6Zt5H1Wk0h6cq6yY/giphy.gif

De monsters uit die South Park episodes zijn er al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Er is een NRC of Volkskrant stuk geweest dat er dieper op in ging. Kan het nu niet terugvinden.

Management summary, op basis van herinnering:
  • Vertrouwde bedrijven [met omzet boven bepaalde grens] kunnen aangifte doen achteraf, in plaats van controle
  • Voedseleisen moeten voldoen aan eisen op continent
  • Omzet onder bepaalde grens uitzonderen van controles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-dark
[...]

Nee, je hebt er niets aan gemist. Heel veel hoop en ideeën over een magische technische oplossing gecombineerd met bewust grote ladingen niet controleren. Daarnaast nog een snufje Engelse arrogantie van wij gaan niet controleren (Ook al moet het van de WTO dus laat Europa dat maar doen.

In de toekomst kan een gedeelte van het voorwerk en controles worden afgevangen door goede electronische administratie, volgsystemen en vliegende brigades.
Maar elke zich zelf respecterende expert komt nu tot de conclusie dat dat nog zeker een jaar of 10 kan duren voordat dat echt goed werkt.

Weer een typisch Engelse oplossing dit dus. Het kan met techniek dus de backstop is niet nodig. :(
Een belofte van beide kanten om waar mogelijk de backstop geleidelijk te verminderen door wederzijds geaccepteerde technologische oplossingen lijkt mij voor nu de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ANdrode schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:42:
Management summary, op basis van herinnering:
Of nog kortere samenvatting: voedseleisen in de UK worden opgelegd door de EU, en controles worden gewoon niet gedaan.

Wat is hier precies "technical and logistical" aan?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
bwerg schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:56:
Of nog kortere samenvatting: voedseleisen in de UK worden opgelegd door de EU, en controles worden gewoon niet gedaan.
Onmogelijk, dat sluit een FTA met de VS uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:28:

[...]
Satire zal pas sterven zodra dit een boost geeft aan maanlandingontkenners. Wat ik nog best wel zie gebeuren, wan de onmacht van BoJo zal bewijzen dat de Maanlanding ook enkel grote woorden waren en wat trucage :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:58:
[...]

Onmogelijk, dat sluit een FTA met de VS uit.
FTA met de VS was toch al een dood paard, dus veel verschil zal dat niet maken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
bwerg schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:56:
[...]

Wat is hier precies "technical and logistical" aan?
Dat je douane controles met fysieke controle vervangt door een technische controle. Technisch in de zin van uitgevoerd door techniek en dat de controle alleen in theorie wordt uitgevoerd :+.

Volkskrant artikel weer gevonden: Britten blazen Brexitonderhandelingen nieuw leven in met plan voor Ierse ‘non-grens

Het is een rapport van "Prosperity UK" en geen overheidsrapport en heeft daardoor weinig echte waarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:33
ANdrode schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:31:
[...]

Dat je douane controles met fysieke controle vervangt door een technische controle. Technisch in de zin van uitgevoerd door techniek en dat de controle alleen in theorie wordt uitgevoerd :+.

Volkskrant artikel weer gevonden: Britten blazen Brexitonderhandelingen nieuw leven in met plan voor Ierse ‘non-grens

Het is een rapport van "Prosperity UK" en geen overheidsrapport en heeft daardoor weinig echte waarde...
Dat artikel bevat zoveel keer 'als in de toekomst' dat het lachwekkend is.
Als in de toekomst de gekke koeienziekte nog is uitbreekt... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

De oplossing is een Brits-Ierse veterinaire zone op basis van bestaande EU-regels en -voorschriften.
En met Boris Johnson aan het roer (en de algemene tendens in het Brexitdebat) zal het hierop spaak lopen. Want alle afhankelijkheid van de EU moet verdwijnen, en dus ook de voedselstandaarden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:41

Roozzz

Plus ultra

Ik geloof dat dit rapport hier nog niet gedeeld is. Maar in mijn optiek een interessant stukje leesvoer hoe politieke keuzes tot stand komen (en hoe hiermee rekening te houden). Vermakelijke gedachteoefening is om hier de Brexit praktijken tegenaan te leggen en te zien waarop men stuurt. Ik heb zo'n vermoeden waarom dit onderzoek is uitgevoerd :+
Sixty international experts working in the fields of behavioural and social sciences as well as the humanities, have contributed to the analysis of how and why emotions, values, identity and reason affect how we think, talk and take political decisions.

The report "Understanding our political nature" highlights the need for evidence-informed policymaking as a precondition for well-functioning democracies.
https://ec.europa.eu/jrc/...political-decision-making

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
[...]

Aah, dat rapport.
Leden van de commissie, waar onder anderen oud-minister Nicky Morgan en de Nederlandse douanedeskundige Hans Maessen in

Die (zogenaamde) Nederlandse Douanedeskundige die door de ERG was ingehuurd om hun boodschap te verkondigen en door andere specialisten niet serieus genomen wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
D-dark schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:26:
[...]
Leden van de commissie, waar onder anderen oud-minister Nicky Morgan en de Nederlandse douanedeskundige Hans Maessen in

Die (zogenaamde) Nederlandse Douanedeskundige die door de ERG was ingehuurd om hun boodschap te verkondigen en door andere specialisten niet serieus genomen wordt. ;)
Het rapport dat in de praktijk geen waarde heeft omdat het van onhaalbare voorwaarden uitgaat. En niet beknopt geschreven is met > 200 pagina's. Geloof wel dat dit 'het plan zonder douane bij de grens' is waar men op hoopt.

Bij brexit is een onhaalbaar plan dat onhaalbaar is door zowel UK-interne als issues aan EU-kant nog steeds een plan waar je blind op af kan stormen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik het woord eigenlijk nooit, maar "oh nee, niet weer die corrupte eikel Hans Maessen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Virtuozzo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:18:
Ik gebruik het woord eigenlijk nooit, maar "oh nee, niet weer die corrupte eikel Hans Maessen".
Groot fan zo te zien. :P
Ja, ik weet wie het is. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:40:
[...]

Groot fan zo te zien. :P
Ja, ik weet wie het is. ;)
Ik waardeer kennis, kunde, ervaring, scherpte van inzicht - ongeacht positie of belang. Wat ik niet waardeer is bewuste incompetentie, malversatie, politiek ondernemen en algemene stupiditeit van blind en gelovig genoeg zijn om niet door te hebben dat wanneer er een hand is die voedt, er geen zelfstandigheid meer is. Enkel nog afhankelijkheid.

Oh ja, groot fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015

NMH

Moderator General Chat
Nog los van het feit dat de vergelijking met de maanlanding werkelijk kant nog wal raakt moet misschien iemand hem er even aan herinneren dat die onderneming 7 jaar en een slordige 120 miljard pond (150 miljard USD) kostte (in de prijzen van 2018). Oftwel net zoveel als 6.5 jaar EU lidmaatschap (a 350 miljoen / week volgens de beroemde bus)...
Stoelpoot schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:18:
En met Boris Johnson aan het roer (en de algemene tendens in het Brexitdebat) zal het hierop spaak lopen. Want alle afhankelijkheid van de EU moet verdwijnen, en dus ook de voedselstandaarden.
Men is volledig in staat om zoiets op te tuigen (en dus rule taker te worden) en het glashard aan het volk te verkopen als een bevrijding van de Brusselse regels. Kritisch inzicht is er toch niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Opendemocracy heeft een rechtszaak gewonnen waarin de ERG die gefinancierd werd met belastinggeld z'n documenten moest openbaren:
Tax-funded research by Rees-Mogg’s ERG must be released, tribunal rules
Long-running openDemocracy investigation sees ruling that the public has a right to see research produced by the pro-Brexit European Research Group.
Hoe de ERG opereerde was natuurlijk al langer bekend, maar nu is het ook bevestigd door documenten en materiaal uit de groep zelf:
Revealed: the files that expose ERG as a militant “party within a party”
A group of pro-Brexit Tory MPs led by Jacob Rees-Mogg were spoon-fed questions intended to undermine their own government. The European Research Group encouraged its members to wrong-foot the prime minister and senior ministers on everything from control of migration to trade deals and EU laws, according to a cache of private documents obtained by openDemocracy.
The European Research Group received hundreds of thousands of pounds in taxpayers’ money over the last four years. The ERG’s work, claimed as part of MPs’ pooled resources, is supposed to be research that is politically neutral, essentially not for party political purposes.
IPSA carried out a limited examination of the ERG’s output and found it “factual and informative”. But trade experts who reviewed the material dismissed the ERG’s output as “superficial and selective" and “highly partisan”.

The ERG has been instrumental in forcing Boris Johnson to push for a no deal Brexit. Conservative MPs who are not involved in the ERG told openDemocracy that the group operates as a party within a party and that taxpayers’ money should be returned.
Het hele artikel is verder interessant om te lezen. Het laat zien dat de ERG ver buiten de intenties van de IPSA getreden, waarbij het opvallend is dat de IPSA zelf niets heeft gevonden en de documenten alleen vrij gaf na een rechtszaak.

Publiek geld is dus gebruikt om binnen de conservatieven een soort eigen partij op te richten die als enig doel het een zo hard mogelijke brexit te pushen en onder invloed stond van pro-brexit denktanks.
In one paper, called ‘Brexit and the Queen’s Speech’, ERG MPs are told that whenever World Trade Organization rules are mentioned, they should refer to an answer compiled by the Legatum Institute, a pro-Brexit think tank. The instructed response states: “The WTO confers rights on the UK as we leave the EU such that, if the EU operates in ways that damage our trade, we can bring cases against it.”
De vaak misleidende en gefabriceerde informatie werd vervolgens gebruikt om het debat in lagerhuis te beïnvloeden:
MPs attending debates were furnished with ERG “notes” questioning government facts which are described variously as “selective statistic picking” and “old rogue statistics”. The government was frequently accused of failing to “address the positives” and “distorting statistics”. On EU crime cooperation, the ERG said that the "Charter of Fundamental Rights makes it impossible to keep some undesirables out".

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En in het VK noemt men dit inmiddels heel gewoon "politiek". Thatcher was hier bij geëxplodeerd, maar goed, het is genormaliseerd. Nu is dit op zich niet nieuw, maar het is wel interessant om het via publiek proces in beeld te zien komen. Wel weer pijnlijk om te zien hoe snel het al uitgefilterd is - en dat is het al. Als men nu verder was kunnen gaan, misschien. Helaas zijn daar grenzen aan in het VK, onderzoekswegen. Beetje zoals de beperkingen van WoBben hier bij aanwezigheid externe consultatie - wat anders is dan adviespunten & onderzoek.

Wel een vraag voor Nederland eigenlijk. Wil men dat politiek hier van marketingpolitiek doorgaat naar theaterpolitiek? Dan doorgaan op de huidige leest. Zo niet, dan is het tijd om te stoppen met het labelen en marketingmannetjes spelen en consumptief politiek gedrag van hier, nu, boos, bar en borrel.
Maar goed, dit terzijde.

Edit. Benieuwd of er media zijn die de methodologie eens onder de loep leggen, met name het coördineren van prepareren informatiestroom met selectief maar repetitief herdefiniëren van concepten en termen is pijnlijk herkenbaar in Nederland bij de verbindingen FvD / WNL / et alii. Daar nog in het stadium van oproerkraaien richting geven en normaliseren, maar goed, zet de tijdlijn, methodologie en onderzoeksbureau's naast elkaar.
Maar goed, ook dit terzijde.

Serieus, too little, too late. Uitstekend maar pijnlijk voorbeeld van momentum van hypernormalisatie. Correctie is op gegeven moment gewoon niet mogelijk - punt.

[ Voor 26% gewijzigd door Virtuozzo op 22-07-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ondertussen maakt Hunt zich opnieuw belachelijk:
UK to seek European maritime mission to counter Iran’s ‘ illegal acts of piracy’

The British foreign secretary, Jeremy Hunt, has proposed a European-led maritime protection force in the Gulf – spurning separate American plans for a US-led force to protect commercial shipping from Iranian interference.
Vraagt hij de hulp van de EUSSR om middels een 'EU leger' zijn eigen puinhoop in het Midden-Oosten op te lossen? Wat is er gebeurd met 'taking back control' en 'Britannia rules the waves'?

Goh, lijkt erop dat Trump de Britten onder een grote rode Brexit-bus gegooid heeft...
UK must look after its own ships in the Gulf, says Pompeo

The UK must be responsible for the safety of its own ships in the Gulf, the US secretary of state, Mike Pompeo, has said.

His remarks reflect unresolved tensions between Britain and the US over Donald Trump’s plans for a US-led military convoy to protect international shipping operating off the Iranian coast.

Speaking on Fox News, Pompeo said: “The responsibility in the first instance falls to the United Kingdom to take care of their ships. The US has a responsibility to do its part.”
Brexit means Brexit: we hebben onze schepen hier nodig om onze vissers te beschermen tegen de Royal Navy die ze als de Belgrano naar de bodem van de Noordzee wil jagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ik heb nogal de angst dat de poging een EU missie ter beveiliging van de zee bij Iran te stationeren eigenlijk een poging is het Iran akkoord op te blazen door het te dicht bij Iran stationeren van een oorlogsvloot. En daaropvolgend wordt natuurlijk de EU tentoongesteld als een onbetrouwbare partner t.a.v. Iran en andere landen.

Ofwel, je moet je afvragen door wie het VK dit idee is ingefluisterd. Dezelfde partij die van mening was dat het VK een bepaald Iraans schip in beslag moest nemen, wat nou net de aanleiding tot deze situatie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Amphiebietje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:14:
Dezelfde partij die van mening was dat het VK een bepaald Iraans schip in beslag moest nemen, wat nou net de aanleiding tot deze situatie was?
Dezelfde partij die stelt dat de Britten hun eigen schepen moeten beveiligen zolang ze zich niet conformeren aan de ramkoers van Israël en de VS...

Ver weg van blijven, laat ze hun eigen unicorn-shit opruimen.

23-7-2019 B-day:
[Twitter: https://twitter.com/PippaCrerar/status/1153562541727145984]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAJHBAnXsAAi_Jc.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door hoevenpe op 23-07-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:50
hoevenpe schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:58:
Ondertussen maakt Hunt zich opnieuw belachelijk:

[...]

Vraagt hij de hulp van de EUSSR om middels een 'EU leger' zijn eigen puinhoop in het Midden-Oosten op te lossen? Wat is er gebeurd met 'taking back control' en 'Britannia rules the waves'?

Goh, lijkt erop dat Trump de Britten onder een grote rode Brexit-bus gegooid heeft...

[...]

Brexit means Brexit: we hebben onze schepen hier nodig om onze vissers te beschermen tegen de Royal Navy die ze als de Belgrano naar de bodem van de Noordzee wil jagen...
Royal Navy als een vooruitgeschoven teken van macht valt wel mee hoor:

Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/07/22/15/16350368-0-image-a-54_1563805707636.jpg

Ik zeg stuurt het EU leger en marine maar "in het holst van de nacht de Thames op" en breek die ketting.

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 23-07-2019 12:29 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11

mb1

En Boris is het geworden.....

https://nos.nl/l/2294698

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
De bananenmonarchie is daar!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Blijft een idioot systeem dat de regerende partij z'n eigen verkiezingen kan houden voor een nieuwe PM in plaats van dat de vertrekkende PM gewoon naar de Queen stapt voor nieuwe verkiezingen, en dat de nieuwe PM z'n beleid zo kan tweaken om bij de volgende verkiezingen de meeste kans te maken.

Anways, laat de sh*t show beginnen.

Of tewel laten die engelsen alsjeblieft met een no-deal er uit springen. Geen vage compromissen van de EU graag.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ondertussen in het Kremlin:
Afbeeldingslocatie: https://media2.giphy.com/media/2UvAUplPi4ESnKa3W0/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Brent schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:15:
De bananenmonarchie is daar!
No-deal, grenzen dicht met de EU. FTA met de US. Jaren van hormoon vlees en vieze auto's uit de US naar binnen en probleem lost zich vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

loekf2 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:21:
[...]

No-deal, grenzen dicht met de EU. FTA met de US. Jaren van hormoon vlees en vieze auto's uit de US naar binnen en probleem lost zich vanzelf op.
Als ze zo zijn afgezwakt kunnen wij straks toch het land binnenvallen en ze overnemen. Dan hebben wij de UK als NL grondgebied :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:18
Touchdomex schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:23:
[...]

Als ze zo zijn afgezwakt kunnen wij straks toch het land binnenvallen en ze overnemen. Dan hebben wij de UK als NL grondgebied :+
Dan moeten we wel harder "pang" leren roepen om de Britten goed bang te maken! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Grappig dat zowel Jonhson als May meteen beginnen over het verslaan van Corbyn en hem buiten de regering houden. Ik zou denken dat je je uiteindelijke doel benoemt, en dat dat het oplossen van maatschappelijke problemen is, waarin de politieke poppetjes slechts onbelangrijke middelen zijn. Maar het benoemen en verslaan van vijanden heeft schijnbaar een grotere prioriteit.

Maar goed, dat hun eigen positie het belangrijkste doel voor ze is is natuurlijk niet nieuw.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 23-07-2019 13:32 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:26
Ik ga optimistisch zijn. Wil nog steeds graag terug verhuizen naar het UK.

Option 1: Boris fucks up badly, de pond gaat onderuit en ik kan voor een appel en ei een mooi huisje in north Norfolk aanschaffen over 3 jaar, maar ben daar een gemene EU profiteur. Geen issue als ik maar genoeg land eromheen kan kopen.

Option 2: Boris is the boss, Brexit gaat erdoor, de UK gaat zijn eigen koers varen en ik moet wat langer sparen maar kom wel in een land terecht dat een beetje stabiel is.

Maar helaas denk ik dat het option 3 wordt:

Option 3: Boris weet het net zo min als May, de onzekerheid blijft aanhouden, de kloof tussen de UK en de EU wordt steeds groter, investeringen blijven een gok omdat de overheden ook geen garanties kunnen of willen geven.
bwerg schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:30:
Grappig dat zowel Jonhson als May meteen beginnen over het verslaan van Corbyn en hem buiten de regering houden. Ik zou denken dat je je uiteindelijke doel benoemt, en dat dat het oplossen van maatschappelijke problemen is, waarin de politieke poppetjes slechts onbelangrijke middelen zijn. Maar het benoemen en verslaan van vijanden heeft schijnbaar een grotere prioriteit.

Maar goed, dat hun eigen positie het belangrijkste doel voor ze is is natuurlijk niet nieuw.
Viel mij ook op. Het geeft aan dat ze erg bang zijn voor hun hachjes bij de Tories en, zoals de afgelopen jaren overduidelijk gebleken is, met name de focus zullen hebben op machtsbehoud en niet goed beleid.

[ Voor 34% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-07-2019 13:37 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Optie 4: de twee by-elections (1 in Wales, 1 voor Charlie Elphicke) worden verloren, Johnson heeft geen meerderheid, chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:13
Oh jeetje, de Twitteraars zorgen weer voor mooi vermaak op deze dinsdag.

"Time to see what a true Brexiteer can achieve". True Brexiteer, ja, nadat hij inzag dat hij alleen als Brexiteer kans had om PM te worden, daarnaast kan hij evenveel als May: voor geen enkele optie een meerderheid zien te vinden.

Zonder die meerderheid buigt de EU zich niet eens over een alternatief plan.

Time will tell, zou best een harde landing kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
gambieter schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:39:
Optie 4: de twee by-elections (1 in Wales, 1 voor Charlie Elphicke) worden verloren, Johnson heeft geen meerderheid, chaos.
Ja precies, ja kan tig scenario's nu bedenken, ze hebben wel met elkaar gemeen dat het zonder uitzondering de verkoop van popcorn gaat stimuleren ;)

De DUP zal zich ook weer gaan roeren. Ik vermoed dat die hun credit rating bij de Tories willen gaan verhogen. Dat kan een leuke onderhandeling worden voor BoJo.

Anyway, ik heb even opgezocht wat BoJo's eerste doel in office wordt:
the Prime Minister with the total shortest period in office was George Canning, whose sole term lasted 119 days from 12 April 1827 until his death on 8 August 1827.
Wordt een tricky one, het is vandaag exact 100 dagen naar 31 october ;) En Canning had tenminste een goed excuus :P

[ Voor 51% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-07-2019 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
eric.1 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:41:
Zonder die meerderheid buigt de EU zich niet eens over een alternatief plan.
Zelfs met die meerderheid niet...
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:42:
Ja precies, ja kan tig scenario's nu bedenken, ze hebben wel met elkaar gemeen dat het zonder uitzondering de verkoop van popcorn gaat stimuleren ;)

De DUP zal zich ook weer gaan roeren. Ik vermoed dat die hun credit rating bij de Tories willen gaan verhogen. Dat kan een leuke onderhandeling worden voor BoJo.
Een nieuwe game genaamd "Disaster Scenarios: The Kobayashi Maru" (voor de Trekkies :+ )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

BoJoyashi Maru.

Ik vind zelf de uitgang wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:03

Kheos

FP ProMod
loekf2 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:17:
[...]

Blijft een idioot systeem dat de regerende partij z'n eigen verkiezingen kan houden voor een nieuwe PM in plaats van dat de vertrekkende PM gewoon naar de Queen stapt voor nieuwe verkiezingen, en dat de nieuwe PM z'n beleid zo kan tweaken om bij de volgende verkiezingen de meeste kans te maken.
toch veel beter dan die vieze unelected bureaucrats uit de EU

oh wacht 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:42:
Hoef je niet ver voor te zoeken, de comments onder dit artikel zijn erg amusant:
https://www.telegraph.co....net-tory-leadership-news/
Just for a laugh I looked at the Grauniad reader comments on line.

My computer screen started to smoke from the anger, disbelief and apoplectic rage being expressed by the liberal elite know better ruling classes who have been thwarted good and proper by the plebian Conservative member hordes electing BoJo.

Incredible.
Some good news, finally! Now, let's have that clear-out of all the remainers from the Cabinet, and get on with delivering the clean break Brexit so many of us voted for.

As for Theresa May - she, like all the other arch remainers, should now keep quiet. She had her chance and failed abysmally. She has forfeited any right to have any more say on the issue.

Thanks Nigel Farage for getting Boris to be the new PM.
He couldn’t have done it without you.
Completely Unscrupulous Non Tories now about to resign, who would otherwise have never gotten near to even a whiff of power had they not misrepresented themselves as they did.

Glad to see the back of them...
Good luck Boris, don't let us down or we will not hesitate to switch our allegiance to the Brexit Party, We have a date on the 31st of October 2019 and we expect you to honour that date without a flicker of delay.

The EU is not going to budge so just let the clock run down, job done!
I trust the majority of Remain voters are decent people who respect democracy and the result of 2016. I am sure they want brexit done so that the country can move on. The unedifying display of people like Duncan and Hammond must appal all decent people. And Hunt signing us up to an EU navy as soon as he saw he'd lost, speaks volumes about his true intent.

I would imagine all the dirty tricks being wheeled out by self-serving politicians must have opened a few more eyes this week. These wealthy people clearly have personal vested interests in the EU to go as far as bringing their own party down.
So pleased Boris has won by a country mile.

Yesterday Hunt's fake brexit mask slipped when he announced he was going with the EUSSR navy and cutting out our No 1 ally and stalwart friend of this nation down the years.

First May delivers the sucker punch of servicing an EU sanction by seizing Grace 1 - which was absolutely none of our business as an outgoing member state. Then Hunt ties us into EU politicisation even further after he promised brexit on his phoney campaign. Sounds like a plot to me.

A deceitful man. And the deceit is always writ large on his shifty, smirking face. Which is why he has lost.
Oh to be a remainer how they truly hate democracy. They would prefer always to live under German rule.
Nurse.... :w

En daar zijn de felicitaties al:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat een ontzettende race to the bottom is het toch in de engelsprekende wereld op moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Enkele maanden geleden zag ik weleens een overzicht van mogelijke verlopen van de Brexit procedure met kansberekeningen, weet iemand waar deze te vinden zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Homeland schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:37:
Enkele maanden geleden zag ik weleens een overzicht van mogelijke verlopen van de Brexit procedure met kansberekeningen, weet iemand waar deze te vinden zijn?
Is van de Europese Commissie. ;)
Afbeeldingslocatie: https://img.huffingtonpost.com/asset/5a394c31160000783ecf2154.jpeg?ops=scalefit_630_noupscale

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:40:
[...]

Is van de Europese Commissie. ;)
[Afbeelding]
Die ken ik inderdaad maar er was er nog een met allemaal scenario's en dan de kans op een hard brexit, soft brexit, verlenging etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Homeland schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:41:
[...]

Die ken ik inderdaad maar er was er nog een met allemaal scenario's en dan de kans op een hard brexit, soft brexit, verlenging etc.
Volgens mij was die van de BBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kansberekeningen? Gebaseerd op wat? Je kan nog beter een voorspelling doen over wie het Songfestival wint in 2056, daarover heb je hardere data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:10
gambieter schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:39:
Maar dan moet er eerst een veroordeling en recall zijn, dat zal niet voor 31/10 plaats vinden, aangezien de eerste rechtszitting begin september is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Homeland schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:41:
[...]

van https://www.bbc.com/news/uk-politics-46393399
of zoek er hier 1 uit(er kan nog vanalles gebeuren..)

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/BB77/production/_107319974_brexit_flowchart_next_steps_10june_v2_-3x640-nc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:02
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:01:
Kansberekeningen? Gebaseerd op wat? Je kan nog beter een voorspelling doen over wie het Songfestival wint in 2056, daarover heb je hardere data.
Kansberekeningen door de bookies ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Pagina: 1 ... 78 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.