Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.944 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Verwijderd1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:58:
Corbyn heeft laatst al gezegd een tweede referendum of nieuwe verkiezingen te willen.
Corbyn wil nog steeds geen tweede referendum, en alles wat hij zegt heeft zoveel maren en mitsen en onduidelijkheid dat niemand hem gelooft. Die nieuwe verkiezingen wil hij inderdaad, maar dat is zo'n delusie dat hij denkt die te kunnen winnen. Maar goed, hersendood is een onomkeerbaar proces.
Met een paaroverlopers van tories is die tweederde meerderheid dus wel te halen. De moeilijkheid zal zijn om genoeg suïcidale tories te vinden. :P
Nee, want de MPs vernietigen daarmee hun werkgelegenheid. Dat is geen probleem als je zeker bent dat je daarna weer kandidaat bent, maar binnen Labour is men druk bezig met een stalinistische "zuivering" van alles wat niet 100% pro-Corbyn/Momentum is. Laten een groot deel van de Labour MPs dat nu net niet zijn, en dus helemaal niet zeker zijn van kandidaatstelling. Die hebben niets te winnen bij nieuwe verkiezingen.

Hij zal dus niet eens zijn eigen partij meekrijgen. De steun van de LibDems/SNP etc is ook niet zeker.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:15:

Nee, want de MPs vernietigen daarmee hun werkgelegenheid. Dat is geen probleem als je zeker bent dat je daarna weer kandidaat bent, maar binnen Labour is men druk bezig met een stalinistische "zuivering" van alles wat niet 100% pro-Corbyn/Momentum is. Laten een groot deel van de Labour MPs dat nu net niet zijn, en dus helemaal niet zeker zijn van kandidaatstelling. Die hebben niets te winnen bij nieuwe verkiezingen.

Hij zal dus niet eens zijn eigen partij mee
Dat is dan meteen reden voor Corbyn om de-selection in gang te zetten? Oppositie die geen verkiezingen wil vechten (naar het Engelse 'fight a general election')? Smells fishy..

Eigenlijk hadden ze (opgestapte MPs, van Labour en Tories) gewoon naar de LibDems moeten gaan. Dan andere MPs van beide verleiden ook over te stappen en de kiezer overtuigen waarom dat het verstandigst is in een FPTP systeem. Dan had het met de EU verkiezingen ook beter uitgepakt (in plaats van de splinters die de 'kiesdeler' niet haalden).

In een general election is dat nog meer het geval, daar zou Farage bij wijze van een remain constituency kunnen winnen omdat de remain stemmers zo versplinterd zijn. 8)7
krijgen. De steun van de LibDems/SNP etc is ook niet zeker.
LibDems wel lijkt me, die kunnen dan dik scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Verwijderd1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:27:
Dat is dan meteen reden voor Corbyn om de-selection in gang te zetten? Oppositie die geen verkiezingen wil vechten (naar het Engelse 'fight a general election')? Smells fishy..
Dat is aan de lokale "constituencies", niet aan de nationale partij. Het systeem is zo anders dan in Nederland :)

Men heeft dit geprobeerd, maar daarmee verloren ze alleen maar MPs; dat is deels wat ChangeUK opleverde, bijvoorbeeld Heidi Allen in Liverpool en Chuka Umunna in London. MPs worden verkozen, niet partijen, dwz de MPs kunnen weglopen.
Eigenlijk hadden ze (opgestapte MPs, van Labour en Tories) gewoon naar de LibDems moeten gaan. Dan andere MPs van beide verleiden ook over te stappen en de kiezer overtuigen waarom dat het verstandigst is in een FPTP systeem. Dan had het met de EU verkiezingen ook beter uitgepakt (in plaats van de splinters die de 'kiesdeler' niet haalden).
Ja. Maar dat had ze niet de publiciteit opgeleverd en ook niet het idee echt belangrijk te zijn, plus ze kunnen er daar niet zeker van zijn opeens lokaal kandidaat te zijn ten koste van de locale LibDems. Het was meer egoisme dan idealisme.
LibDems wel lijkt me, die kunnen dan dik scoren.
Dat is maar de vraag. Bij General Elections is er een hogere opkomst en wordt er veel harder campagne gevoerd, en zijn de "tribal loyalties" een stuk groter dan bij de Europese verkiezingen.

Om heel eerlijk te zijn zit het VK politiek en electoraal in zo'n diepe kuil dat men er zelf niet uit gaat komen. En zat mensen die door blijven graven door op de Brexit partij te stemmen. Daar zit echt niets goeds tussen, maar ja, het electoraat en intelligente beslissingen....

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:38:

Ja. Maar dat had ze niet de publiciteit opgeleverd en ook niet het idee echt belangrijk te zijn, plus ze kunnen er daar niet zeker van zijn opeens lokaal kandidaat te zijn ten koste van de locale LibDems. Het was meer egoisme dan idealisme.
Bij een echte verkiezing kunnen ze hun kandidaten gewoon over verschillende constituencies verdelen, dat doen andere partijen nu ook.

Die huidige splinters zijn leuk voor het nieuws of voor een talkshow (al worden die dan ook niet altijd uitgezonden, want bias) maar electoraal doet het meer kwaad dan goed. Juist door niet samen te werken krijg je straks een LibDem en een ChangeUK-er op dezelfde lijst en dan winnen ze allebei niet.

Tories en Labour snoepen dan nog wat af maar in veel gevallen zal Farage er bovenuit steken. UKIP is immers afgeserveerd dus de leavestem wordt niet gesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Verwijderd1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:49:
Bij een echte verkiezing kunnen ze hun kandidaten gewoon over verschillende constituencies verdelen, dat doen andere partijen nu ook.
Dat moeten die constituencies wel accepteren, die zijn onafhankelijk. Dat doen ze 999 van de 1000 keer, maar ook daar niet makkelijk. En je moet er wonen, zoek UKIPs Paul Nuttall maar op.
Die huidige splinters zijn leuk voor het nieuws of voor een talkshow (al worden die dan ook niet altijd uitgezonden, want bias) maar electoraal doet het meer kwaad dan goed. Juist door niet samen te werken krijg je straks een LibDem en een ChangeUK-er op dezelfde lijst en dan winnen ze allebei niet.
Klopt, maar de LibDems hadden dat ook voorgesteld. ChangeUK wilde niet. De Greens was moeilijker daar die in een ander EU-parlement blok zitten.

May had zelfs de DUP-route niet gehad als Labour zo slim was geweest om afspraken met de LibDems en Greens te maken in de GE2017. Maar dat wilde de bebaarde opperdombo niet.

Je moet eens weten hoeveel gehuil er was in 2010 toen er een coalitie moest komen. Daar kunnen ze hier echt niet tegen, ze zijn dat totaal niet gewend. Het FPTP systeem heeft een winner takes all mentaliteit gekweekt, waardoor samenwerking als een nederlaag wordt gezien, je kunt namelijk niet meer doen waar je zin in hebt.

Ergens is dit een veel te lang uitgebleven groeispurt voor het VK, ze bewegen nu net de 19e eeuw in. Geef ze wat tijd en de 20e eeuw komt er wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:58:
[...]

Dat moeten die constituencies wel accepteren, die zijn onafhankelijk. Dat doen ze 999 van de 1000 keer, maar ook daar niet makkelijk. En je moet er wonen, zoek UKIPs Paul Nuttall maar op.
Kun je dat toelichten? Is het zo moeilijk om je kandidaat te stellen? Om dan in het landsbelang een paar politici te verhuizen lijkt me ook geen probleem (althans niet vergelijkbaar met een politici zonder constituency :+ ).
Klopt, maar de LibDems hadden dat ook voorgesteld. ChangeUK wilde niet. De Greens was moeilijker daar die in een ander EU-parlement blok zitten.
Ja dat geloof ik best maar ik zou ChangeUK toch aanraden om van positie te veranderen (en gezien hun naam lijkt me dat gaan raar verzoek). Nu met Europese verkiezingen doet het er niet veel toe, maar als het straks een general election is dan zou het toch handig zijn als de positie met de grootste meerderheid in een constituency ook vertegenwoordigd wordt (dus niet 65+% remain maar toch een Brexit Party MP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Verwijderd1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:22:
Kun je dat toelichten? Is het zo moeilijk om je kandidaat te stellen? Om dan in het landsbelang een paar politici te verhuizen lijkt me ook geen probleem (althans niet vergelijkbaar met een politici zonder constituency :+ ).
https://www.bbc.co.uk/new...ke-staffordshire-38847939

Dat zal wel werken in London, maar de meeste MPs uit London willen echt niet in het hoge Noorden gaan wonen. En alles boven de M25 valt daaronder voor de meesten van hen ;)
Ja dat geloof ik best maar ik zou ChangeUK toch aanraden om van positie te veranderen (en gezien hun naam lijkt me dat gaan raar verzoek). Nu met Europese verkiezingen doet het er niet veel toe, maar als het straks een general election is dan zou het toch handig zijn als de positie met de grootste meerderheid in een constituency ook vertegenwoordigd wordt (dus niet 65+% remain maar toch een Brexit Party MP).
Ik leg je toch net uit waarom ze dat niet willen? Ze willen aandacht, schijnwerpers etc, en die krijgen ze niet als ze opgaan in de LibDems, dan moeten ze voor hun plek vechten. De naam ChangeUK is ironisch ;)

Je doet nu wel erg naief :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

desmond schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:53:
Brexit + UKIP + Conservatives == 31,7 + 3,6 + 8,7 = 44%
Als je daar een deel van de 14,1% van Labour bijtelt, dan is voor of tegen Brexit nog steeds too close to call.
Zoals altijd blijft de impasse van 30% hard brexit vs 30% soft brexit vs 20% no brexit vs 20% dont know/referendum bestaan.

Kortom: wederom zal er voor geen enkele keuze een meerderheid te vinden zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:26:
[...]

Dat zal wel werken in London, maar de meeste MPs uit London willen echt niet in het hoge Noorden gaan wonen. En alles boven de M25 valt daaronder voor de meesten van hen ;)
Ah ja, als je er daadwerkelijk full-time moet wonen is dat wel irritant. Aan de andere kant, als ze de zetel niet winnen kun ze gewoon weer terug verhuizen. Winnen ze de zetel wel dan mag je hopen dat dat opweegt tegen het af en toe naar het noorden moeten.
Ik leg je toch net uit waarom ze dat niet willen? Ze willen aandacht, schijnwerpers etc, en die krijgen ze niet als ze opgaan in de LibDems, dan moeten ze voor hun plek vechten. De naam ChangeUK is ironisch ;)

Valt wel mee toch? Het hele idee van beroepspolitici is toch dat ze een zetel hebben en daar hun inkomen vandaan halen. Door zichzelf buitenspel te zetten krijgen ze een (heel klein?) beetje aandacht. Er hoeft echter maar een verkiezing te komen en het hele spul valt om, want ze halen geen zetels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:03
Ondertussen is er nog een serieuze kanshebber opgedoken... :)
“I am announcing that I’m standing to become the next Prime Minister. If Boris Johnson is running, then people deserve a serious candidate too...” #LarryForPM #YesWeCat
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7U9zQIWsAEcxgk?format=jpg&name=small

[ Voor 12% gewijzigd door hoevenpe op 28-05-2019 18:16 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Ondersteunend bewijs: :+

Het viel me trouwens laatst pas op dat er een eenhoorn in het wapen van het VK zit. Verklaart misschien wel wat van de bijzondere verwachtingen omtrent wat mogelijk is met de Brexit aldaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Toevallig vandaag ook een Yes Prime Minister clip gepost op Twitter.

Voormalig Labour/Blair spindocter Alistair Campbell heeft op de LibDems gestemd bij de EU verkiezingen, en is uit de partij gezet. Zonder proces, daar waar antisemieten beschermd worden door de leiding.

Toevallig ook vandaag: Labour wordt nu formeel onderzocht voor antisemitisme door de Equalities & Human Rights Commission. Dat is een schande voor Labour (al is het geheel terecht), dus moest er een afleidingsmanoeuvre komen. Dat is Campbell:

Als Labour had geregeerd waren het Russische diplomaten geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Kreeg Theresa nou drie zoenen van Mark? *;

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Good news everyone. :*)
Boris Johnson wordt voor de rechter gesleept over zijn leugens omtrent de £350 per week voor de NHS.
https://nos.nl/artikel/22...en-om-brexit-leugens.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

Mosterd na de maaltijd, maar nog niet helemaal. Boris Johnson moet voor de rechter verschijnen vanwege zijn 350-miljoen Brexit-bus.

Het referendum en de processen van Brexit draai je niet zomaar om, maar misschien dat de informatie over Brexit toch wat beter wordt weergegeven. Ook als dat niet gebeurt, Boris Johnson krijgt met een rechtszaak over zijn leugens te maken, net op het moment dat hij PM wil worden. Das toch leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@DaniëlWW2 @Plasma_Wolf
Jullie snappen toch wel dat dit voor hem gezien de leiderschapsverkiezing goed uit komt?
Zie het Wilders proces: zijn populariteit bij de achterban zal er eerder groter door worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:44:
@DaniëlWW2 @Plasma_Wolf
Jullie snappen toch wel dat dit voor hem gezien de leiderschapsverkiezing goed uit komt?
Zie het Wilders proces: zijn populariteit bij de achterban zal er eerder groter door worden...
Dit gaat niet om de achterban, dit gaat om de mensen die lid zijn van de Tories. Het kan voor of tegen hem werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:48:
[...]

Dit gaat niet om de achterban, dit gaat om de mensen die lid zijn van de Tories. Het kan voor of tegen hem werken.
In termen van netwerk & garantors. What's the alternative to BJ. Ja, Reese-Mogg is degene die toegang verzorgt, gatekeeper. Maar die wil niet, daarbij, die a) is onverkoopbaar en b) voor als het misgaat lijkt te veel op Chamberlain.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Virtuozzo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:58:
In termen van netwerk & garantors. What's the alternative to BJ. Ja, Reese-Mogg is degene die toegang verzorgt, gatekeeper. Maar die wil niet, daarbij, die a) is onverkoopbaar en b) voor als het misgaat lijkt te veel op Chamberlain.
Rees Mogg is veel te "slim" (sic), die wil geen kandidaat zijn, liever achter de schermen werken.

Verder is het echt een festival van incompetentie en kwaadaardigheid als je de kandidatenlijst ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:04:
Verder is het echt een festival van incompetentie en kwaadaardigheid als je de kandidatenlijst ziet.
Rory Stewart komt op mij nog het meest 'verstandig' over, hij maakt dan ook geen enkele kans:
Rory Stewart hits out at Tory rivals over 'suicide bomber' remark

Rory Stewart has accused his leadership rivals of poor taste after a Tory source suggested he was a “suicide bomber” candidate attempting to clear the path for Michael Gove. In an interview with the Guardian, the international development secretary, who previously served as a governor in Iraq during the Iraq war, said he found the trope offensive and that he was in the Tory leadership race because he believed he could win.

The MP is currently the only candidate of the 11 declared so far who has explicitly ruled out a no-deal Brexit, a view that puts him at odds with about 66% of Tory members, according to polling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik lees dat altijd als Rod Stewart ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:01:
Rory Stewart komt op mij nog het meest 'verstandig' over, hij maakt dan ook geen enkele kans:
Geenoog in het land der blinddoofstommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik heb de presentatoren en gasten van/bij The Last Leg (channel4) ook iets over Rory Stewart horen zeggen.

Daar maakten ze ook de vergelijking met Rod Stewart, dat hij geen kans maakt om de leiding te krijgen want hij is 'normaal'. Helaas gingen ze verder niet in op het belangrijkste feit en dat is inderdaad dat het 'normaal' nog steeds niet goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Virtuozzo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:31:
Ik lees dat altijd als Rod Stewart ...
In z'n paspoort staat Roderick James Nugent Stewart, dus zo gek is dat niet. (Het kwam gisteren langs als grap in WILTY..)

[ Voor 9% gewijzigd door burne op 01-06-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Trump heeft goed advies voor de Britten:
De Britten moeten weglopen uit de brexitonderhandelingen met de Europese Unie als ze niet krijgen wat ze willen. Dat heeft de Amerikaanse president Donald Trump gezegd in een interview met de Britse zondagskrant Sunday Times.

Wat Trump betreft stuurt de volgende premier het brexitkopstuk Nigel Farage naar Brussel als onderhandelaar. "Ik mag Nigel heel graag. Hij heeft veel te bieden, hij is slim. Ze zullen hem niet sturen, maar denk er eens aan hoe goed ze het zouden doen als ze dat wel deden. Ze zijn daar nog niet achter."

Trump raadt de Britten ook aan om te weigeren de rekening voor de scheiding te betalen. Brussel wil een vergoeding van 39 miljard pond (44 miljard euro) van het Verenigd Koninkrijk. "Een enorm bedrag", aldus Trump.

Trump begint maandag aan zijn staatsbezoek aan Groot-Brittannië. Eerder deze week gaf hij een interview aan het Britse boulevardblad The Sun. Daarin zei hij dat Boris Johnson een "uitmuntend leider" van de Conservatieve Partij zou zijn. The Sun en de Sunday Times zijn eigendom van de conservatieve mediamagnaat Rupert Murdoch. In de Verenigde Staten bezit hij tv-zender Fox News.
Bron: https://www.nu.nl/buitenl...p-uit-overleg-met-eu.html

Weet alleen niet of het verstandig is om dit advies op te volgen, gezien het feit dat Trump wellicht nét (met de hakken over de sloot) compoetent genoeg is om een vlooiencircus te besturen, en niks groters/belangrijkers dan dat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
Simpel, een zwakke eu en VK is goed voor de VS in Trump's wereldbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Bonsaiboom schreef op zondag 2 juni 2019 @ 09:57:
Simpel, een zwakke eu en VK is goed voor de VS in Trump's wereldbeeld.
Het is wel wat complotdenken, maar dat is ook wat ik wel eens heb gedacht. Een paar jaar geleden was, door de economische malaise in de VS en de lage dollar, het GDP van de EU, afhankelijk van welke cijfers je toepast, 1000 miljard $ groter dan dat van de VS.

Na de Brexit en de dollar die inmiddels weer wat sterker is, is de VS weer verreweg de grootste economische wereldmacht. De traditionele rangorde is nu weer hersteld.

Overigens ben ik het wel met Trump eens dat het VK die rekening (grotendeels) niet zou moeten betalen. Er zijn een aantal ongeschreven regels als je met elkaar in een unie gaat en met het vluchtelingenbeleid van Merkel, wat toch al erg gevoelig ligt in het VK en de aanpak van de schuldencrisis in Zuid Europa heeft Merkel die regels overtreden. Ik zou de rekening gewoon naar Berlijn doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
Complotdenken zou passen als er onverwachte zaken tussen zouden zitten, die moeilijk te verklaren zijn. Trump zit er voor zichzelf, en is daar vrij schaamteloos over.

Bot zeggen dat het VK zich maar niet aan internationale afspraken dient te houden, en daarmee zichzelf beschaamd, een andere wereldmacht een klap toedient, en daarmee een van de drie top drie economische blokken een klap mee uitdeelt? Daar is als Trump wel geld mee te verdienen, en het leidt ook nog lekker af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

gold_dust schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:15:
[...]
Overigens ben ik het wel met Trump eens dat het VK die rekening (grotendeels) niet zou moeten betalen. Er zijn een aantal ongeschreven regels als je met elkaar in een unie gaat en met het vluchtelingenbeleid van Merkel, wat toch al erg gevoelig ligt in het VK en de aanpak van de schuldencrisis in Zuid Europa heeft Merkel die regels overtreden. Ik zou de rekening gewoon naar Berlijn doorsturen.
Met zowel de vluchtelingencrisis als de eurocrisis heeft het VK niets van doen. Ze hebben een totaal aparte status in de EU en gaan daar nu uit weg. Daarnaast het is het gewoonweg onzin om een land te straffen voor twee onbekende nieuwe situaties waar geen duidelijk Europees handboek voor bestaat, maar waar wel veel over is onderhandeld. En dan is een daarvan ook nog eens enorm opgeklopt door rechts-populisten.

Wat betreft ongeschreven regels, één daarvan zou toch wel zijn dat je bij je vertrek alle losse eindjes hebt afgerond, vind je niet? En dat is waar de divorce-bill voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:40

Amphiebietje

In de blubber

Plasma_Wolf schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:05:

Wat betreft ongeschreven regels, één daarvan zou toch wel zijn dat je bij je vertrek alle losse eindjes hebt afgerond, vind je niet? En dat is waar de divorce-bill voor is.
Misschien dat Trump niet heeft begrepen dat "divorce-bill" in dit geval niet slaat op een echte echtscheiding? :+ In dat geval is het compleet in lijn met zijn opinies over vrouwen, die alleen goed zijn om in het kruis te worden gegrepen. Waarom zou je nu eenmaal alimentatie betalen als je bij ze weggaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:05

Milmoor

Footsteps and pictures.

[...]
De divorcebill is geen boete, maar het contant maken van eerder aangegane verplichtingen. Cameron heeft bijv. de korte termijn afdracht verlaagd in ruil voor lange termijn afspraken om goede sier te maken bij de bevolking. Ik zoek er de juiste quote nog even bij. Edit: zoeken is moeilijk, geen bron kunnen terugvinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Milmoor op 05-06-2019 08:43 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Tja, als ze niet betalen is voor iedereen meteen duidelijk wat afspraken met de UK waard zijn.

Ik denk wel dat de relatie tussen EU landen en de UK dan decennia lang zeer ernstig bekoeld raakt. Of ze daar in de UK veel beter van worden betwijfel ik (aan de andere kant, ze hebben op dat eiland al bewezen een totaal incompetente overheid te hebben....).

Trump, Putin, de UK, allemaal gebaat bij een zwakke EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Amphiebietje schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:15:
Waarom zou je nu eenmaal alimentatie betalen als je bij ze weggaat?
Als je 7x zo groot en machtig bent is het iets waar je wel mee weg komt, als je Brusselse ex alle touwtjes in handen heeft is het minder handig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:33
[...]

De divorce bill is oa de begroting van 2014-2020. Ze doneren tot dan geld en in ruil krijgen ze subsidies voor projecten tot 2020. Duitsland betaald zijn deel ook.
Het zijn in het verleden afgesproken betalingen.

Een klein deel gaat naar het pensioenfonds voor ambtenaren.

De schuldencrisis ging over de €, daar heeft GB geen relatie mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Drakin-Korin schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:22:
De divorce bill is oa de begroting van 2014-2020. Ze doneren tot dan geld en in ruil krijgen ze subsidies voor projecten tot 2020.
Voordeel van al dit uitstel is dat de rekening tot 2020 ook zonder draft gewoon betaald wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Amerikaanse ambassadeur UK van mening dat VS toegang moet krijgen tot NHS en dat "elk deel van de economie" te discussie moet staan bij handelsdeal na Brexit

Je begint je af te vragen of het niet eens tijd wordt voor een groot onderzoek door de Britse inlichtingendiensten naar wie er allemaal economisch voordeel hebben van een Brexit en of die mensen daar op illegale wijze aan de totstandkoming van die Brexit hebben bijgedragen...

Het stinkt als een kolossale beerput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Toch wel handig om Trump in het Witte Huis te hebben denk ik. Dankzij zijn gedrag en dat van deze ambassadeur weten 'we' dat ze de NHS willen ontmantelen om geld binnen te harken. Een competent persoon zou dat niet in een praatprogramma behandelen. Die zou het in de onderhandelingen neerzetten en erover liegen als het uitlekt.

'we' zijn natuurlijk oplettende en nadenkende mensen. Mensen die niet opletten stemmen nog voor Brexit als op het stembiljet staat sat de NHS eraan kapot gaat.

Mensen die wel opletten maar voor deze criminele bende (zowel Brexit als de politici) blijven stemmen zullen direct zeggen dat het een geniaal idee is.

Bij de ontmanteling van de NHS hoop ik dat er zoveel mogelijk europese partijen instappen. Gaat er op een andere manier toch nog 350 miljoen pond per week naar de EU :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Even wat nuchtere stukjes uit een van de onderzoeksinstellingen in Nederland, voor wat afstand in perspectief zodra de prikkels om te happen weer over tafel gaan.

Nederlandse kosten Brexit

Brexit: Thinking the unthinkable (pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:23

polthemol

Moderator General Chat
Amphiebietje schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:40:
Amerikaanse ambassadeur UK van mening dat VS toegang moet krijgen tot NHS en dat "elk deel van de economie" te discussie moet staan bij handelsdeal na Brexit

Je begint je af te vragen of het niet eens tijd wordt voor een groot onderzoek door de Britse inlichtingendiensten naar wie er allemaal economisch voordeel hebben van een Brexit en of die mensen daar op illegale wijze aan de totstandkoming van die Brexit hebben bijgedragen...

Het stinkt als een kolossale beerput.
heb je daar echt een onderzoek voor nodig? :) Toen de campagne begon voor brexit was het al evident wie baat hadden erbij, je hoefde slechts het stemgedrag erbij te nemen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Trump heeft weer ergens een klok horen luiden, maar naar de klepel is hij nog op zoek:
Als het Verenigd Koninkrijk straks uit de Europese Unie stapt, wacht het land een geweldige handelsdeal met Amerika. Dat zei president Trump in een gezamenlijke persconferentie met premier May. Trump ziet mogelijkheden tot wel twee of drie keer de groei van de huidige handel.

Volgens premier May hebben beide landen besproken wat onderdeel van de deal zou moeten zijn. Als de brexit een feit is, zijn er ook volgens haar veel meer mogelijkheden voor handel. Trump voegde daaraan toe dat hij denkt dat een brexit goed zou zijn voor het Verenigd Koninkrijk.

De Amerikaanse president roemde de verhouding tussen beide landen en noemde de relatie "het beste bondgenootschap dat de wereld ooit heeft gekend".

Lovende woorden had Trump ook voor May, die eind deze week terugtreedt als premier. Hij noemde haar een "geweldige professional" en zei dat hij met veel plezier met haar heeft gewerkt.
Bron, en meer info: https://nos.nl/artikel/22...brexit-enorm-groeien.html

Leuk, alleen vertelt hij er dan niet bij dat de VS wel eist dat Groot-Brittanie dan wel met zulke absurde eisen moet instemmen dat ze bijna een Amerikaanse kolonie worden....

Maargoed, als hij het zelf gelooft.......

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trump is daar niet over geïnformeerd. Verklaarbaar an sich, de pogingen daartoe liepen op niets uit. Ging hem volledig boven de pet.

Maar inderdaad, het is een stapel bijzonder pijnlijke, kostbare en sectoraal bitter schadelijke vereisten. Die consultatieronde was zo bruut als brutaal, en is in volledigheid overgenomen als policy directive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[...]

[...]

Toch ironisch, een aantal remainers zijn nu toch al twee keer geleaved (eerst de Labour / Tory party en nu ChangeUK):
Change UK has lost six of its 11 MPs following a disappointing performance in last month's EU elections, when it failed to get a single MEP elected.

The party announced that a new party leader, Anna Soubry, had been elected.

She said she was "deeply disappointed" that Heidi Allen, Chuka Umunna, Sarah Wollaston, Angela Smith, Luciana Berger and Gavin Shuker had left.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-48515505
En de LibDems herhalen nog een wat ik al eerder zei:
The outgoing leader of the Liberal Democrats, Sir Vince Cable, said it was "not at all surprising" that the party had split, but his "door was always open" if they wanted to join his instead.

He told the BBC he had heard "rumours" and it would be "ideal" if the departing MPs became Lib Dems, but said: "I don't want to comment on that before there is any official announcement."

https://www.bbc.com/news/uk-politics-48515505
Je hebt gelijk denk ik. Soubry heeft bij Channel 4 een heel verhaal dat ze iets nieuws wil en geen LibDem wil worden want 'te liberaal'.

Wat dat betreft dus meer opportunisme dan begaan met de publieke zaak? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

In de tussentijd geeft het EP Farrage 24 uur om uit te leggen waar bepaalde uitgaven vandaan komen:

https://www.theguardian.c...explain-arron-banks-funds

Helaas is de straf op geen uitleg geven miniem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

ChangeUK geeft een masterclass gegeven in een partij verkeerd oprichten en slecht campagne voeren. Geen verassing dat ze geen potten hebben kunnen breken.

Wat betreft Farage: volgens hem is alles een politieke afrekening...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:51:
ChangeUK geeft een masterclass gegeven in een partij verkeerd oprichten en slecht campagne voeren. Geen verassing dat ze geen potten hebben kunnen breken.
Toch haalden ze zo'n half miljoen stemmen. Dat zou in Nederland goed zijn voor 2 tot 3 zetels.

Het districtensysteem in het VK is gewoon niet geschikt voor niche partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Trump vs. Prince Charles:

https://www.theguardian.c...s-clean-on-climate-change

De vent (niet de prins) klinkt ronduit dement dan wel alsof hij werkelijk geen idee heeft waar hij het over heeft...en natuurlijk is het allemaal de schuld van andere landen en is de VS een van de "schoonste" landen ter wereld...wat naar ik aanneem verklaart waarom allerlei milieubeschermende maatregelen moeten worden afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21

vectormatic

Warlock of the doorlock

Amphiebietje schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:06:
Trump vs. Prince Charles:

https://www.theguardian.c...s-clean-on-climate-change

De vent (niet de prins) klinkt ronduit dement dan wel alsof hij werkelijk geen idee heeft waar hij het over heeft...en natuurlijk is het allemaal de schuld van andere landen en is de VS een van de "schoonste" landen ter wereld...wat naar ik aanneem verklaart waarom allerlei milieubeschermende maatregelen moeten worden afgeschaft.
Hij snapt overuidelijk het verschil tussen klimaatverandering en klimaatvervuiling niet, de smog hangt in chinese steden, dus die zijn het probleem, in India filteren ze het water niet goed genoeg om uit de kraan te drinken, dus die zijn het probleem, niet de US met een giga CO2 uitstoot....

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

En de waterproblemen bij Flint in Michigan zijn overduidelijk Obama's schuld en dus bestaan de problemen niet meer nu Trump president is :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Deze is wel treffend:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8R_1WSXUAAY9OY.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
Plasma_Wolf schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:32:
En de waterproblemen bij Flint in Michigan zijn overduidelijk Obama's schuld en dus bestaan de problemen niet meer nu Trump president is :F
Ah, ook die tranentrekkend slechte Moore-docu gekeken? ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd1 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:12:
[...]

Het districtensysteem in het VK is gewoon niet geschikt voor niche partijen.
Het hangt er maar helemaal vanaf wat voor soort niche partij je bedoelt. Het systeem is juist heel geschikt voor regionale partijen en je kunt zelfs als onafhankelijke kandidaat gekozen worden. Martin Bell schiet me zo te binnen.
Op dit moment zijn bijvoorbeeld de Democratic Unionist Party (10 MP's), Scottish National Party (35), Sinn Féin (7) en Plaid Cymru (4) in de Commons vertegenwoordigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
downtime schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:33:
[...]

Het hangt er maar helemaal vanaf wat voor soort niche partij je bedoelt. Het systeem is juist heel geschikt voor regionale partijen en je kunt zelfs als onafhankelijke kandidaat gekozen worden. Martin Bell schiet me zo te binnen.
Op dit moment zijn bijvoorbeeld de Democratic Unionist Party (10 MP's), Scottish National Party (35), Sinn Féin (7) en Plaid Cymru (4) in de Commons vertegenwoordigd.
Sinn Féin gaat toch principieel niet in de Commons zitten, omdat ze dan de koningin moeten erkennen als staatshoofd? Of heb ik het fout?

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Alvanosa schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:50:
[...]

Sinn Féin gaat toch principieel niet in de Commons zitten, omdat ze dan de koningin moeten erkennen als staatshoofd? Of heb ik het fout?
Klopt maar dat neemt ze niet weg dat ze wel in 7 districten de grootste partij waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:33:
[...]

Er zijn 650 zetels in de HoC. Nemen we de 2017 verkiezingsuitslag dan waren er in totaal 32,204,124 stemmen. Deel je die twee ruwwege dan kom je op zo'n 49.5 duizend stemmen per zetel (ter vergelijking, in Nederland was de kiesdeler voor TK2017 70 duizend).

De SNP haalde 977 duizend stemmen (in 2017), dat zou met een popular vote dus ongeveer 19 zetels zijn (t.o.v. de 35 die ze nu hebben). Plaid had 164K stemmen, goed voor 3 zetels (4 in het huidige systeem). May zou wel flink in moeten leveren, zij is nu enorm oververtegenwoordigd met 317 zetels voor 13.6M kiezers. Zij heeft dus zetels van gemiddeld 42900 stemmen per zetel.

Wat dat betreft is het kiesdelersysteem eerlijker omdat het niet uitmaakt waar je stemt en iedereens stem evenveel waard is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd1 op 05-06-2019 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Boris Johnson waarschuwt dat de Tories uitgeroeid zullen worden als Brexit opnieuw wordt vertraagd:

En de leider van de conservatieve jongeren waarschuwt voor het tegenovergestelde. De hoofdreden is uiteraard dat alle pro-Europa Tories nu weggaan.

De enige reden dat de Tories uitgeroeid worden is omdat de populisten een monster hebben gecreëerd dat nu niet meer is te stoppen.

Intussen is hier het volgende hoofdstuk in "project fear":

Offtopic:
Señor Sjon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:05:
[...]

Ah, ook die tranentrekkend slechte Moore-docu gekeken?
Eerlijk gezegd wist ik niet dat er een Moore-docu was, ik heb gewoon berichtgeving gevolgd en wiki bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:48

servies

Veni Vidi Servici

Plasma_Wolf schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:48:
Boris Johnson waarschuwt dat de Tories uitgeroeid zullen worden als Brexit opnieuw wordt vertraagd:

[Twitter]
Dat is toch normaal in de natuur? De doodlopende, mislukte takken sterven af. De succesvolle evolueren verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

vectormatic schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:21:
[...]

Hij snapt overuidelijk het verschil tussen klimaatverandering en klimaatvervuiling niet,
Was het maar zo goedaardig als simpele stommiteit. Slim zal ik 'm niet noemen, maar wel sluw. En alles wat 'ie doet vervalt in hetzelfde patroon van bizarre overdrijving die 'ie gebruikt om z'n aanhang mee te hypnotiseren. Donald Trump heeft ze gevangen in een waanzinnig universum waar in een paar maanden Amerika opeens het schoonste land van de wereld is, en CO2 en het klimaat worden tegengehouden door dezelfde muur die verkrachtende mexicanen op veilige afstand houdt.

En ohja, z'n zoon heeft één keer een golfclub opgepakt en 11 keer achter elkaar een hole in one geslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoe ver willen sommige mensen gaan om brexit er door te drukken?
Nou door gewoon het parlement even uit te zetten:
https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-48541352?

"Tory leadership candidate Dominic Raab has suggested he would be prepared to shut down Parliament to ensure the UK leaves the EU on 31 October."

"Mr Bercow said it was not going to happen and his conclusion was "so blindingly obvious it almost doesn't need to be stated"."

Ja die undemocratic bureaucrats in brussels zijn echt een probleem 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 06-06-2019 18:45 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 12:11
De ambtenaar verantwoordelijk voor het oplossen van het grensprobleem is opgestapt
https://www.theguardian.c...E8Ej8bHPtBBJwcNMCI_yIEstw

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Een aardig overzicht van de achtergrond van de motivatie van het Brexiteer-echelon om zo sterk anti-EU en pro-Brexit te zijn;

De Britten lopen er echt met open ogen in...

(ik weet niet of iemand deze al eerder heeft gepost)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heeft wat moeite gekost om Stephen Fry daar bij actief bij te krijgen trouwens, er is enorm veel druk op publieke personen voor hands off positionering. Saillant detail, de datasets en dossiers gebruikt voor het bovenstaande zijn via de Europese opendata mechanismen gekomen, de Britse varianten zijn nu al een kleine twee jaar gesloten voor inzage - ondanks flinke interne commotie bij verschillende van hun Instellingen daarover. Politisering.

Brexit zou een publiek inlichtingendossier moeten zijn. Probleem is wel, dat overleven de structuren van de politieke partijen niet - geen enkele. Tweede probleem, het gros van de transnationale economische activiteit met voetafdruk in het VK ook niet, er zou geen bestuurslaag of fondsverbinding meer in het land durven blijven. Hier zijn analyses en projecties van gemaakt, het gaat diep en breed.

De crux, de focus was gebruik van destabilisatie, waarbij dit niet enkel wapen maar ook schild moest zijn. Zo pervers ook, slim. Harde stelling: Brexit is de least worst case van scenario’s op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:28:
Heeft wat moeite gekost om Stephen Fry daar bij actief bij te krijgen trouwens, er is enorm veel druk op publieke personen voor hands off positionering. Saillant detail, de datasets en dossiers gebruikt voor het bovenstaande zijn via de Europese opendata mechanismen gekomen, de Britse varianten zijn nu al een kleine twee jaar gesloten voor inzage - ondanks flinke interne commotie bij verschillende van hun Instellingen daarover. Politisering.
Waar hebben we dat eerder gezien?
Reversing yet another Obama-era practice, the Trump administration announced on Friday that it will not only be keeping its visitor logs secret for five years after Trump leaves office, but will be shuttering the Open.gov portal. This is where the previous administration posted visitor logs, financial disclosures and data on White House staff.

[...]

This isn't the first time that the administration has sought to obfuscate information. In mid-February the White House cleared a large amount of data from open.whitehouse.gov. The positions of White House CIO and chief digital officer, which spearheaded digital transparency initiatives under Obama, have yet to be filled as well.

https://www.engadget.com/...-killing-open-data-portal
En een vergelijkbaar verhaal omtrent EPA data..

Met dat gebrek aan achtergrondinformatie kun je natuurlijk lekker factfree je gang gaan, zo ook Corbyn (zie de overweldigende winstmarge en swing in het screenshot eronder |:( ):
Labour leader Jeremy Corbyn welcomed the result as an endorsement of his party's stance, "This result shows that in spite of the divisions and deadlock over Brexit, when it comes to a vote on the issues that directly affect people’s lives, Labour’s case for real change has strong support across the country."

Wikipedia: 2019 Peterborough by-election
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LU5CTAH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat

Brexit zou een publiek inlichtingendossier moeten zijn. Probleem is wel, dat overleven de structuren van de politieke partijen niet - geen enkele. Tweede probleem, het gros van de transnationale economische activiteit met voetafdruk in het VK ook niet, er zou geen bestuurslaag of fondsverbinding meer in het land durven blijven. Hier zijn analyses en projecties van gemaakt, het gaat diep en breed.

De crux, de focus was gebruik van destabilisatie, waarbij dit niet enkel wapen maar ook schild moest zijn. Zo pervers ook, slim. Harde stelling: Brexit is de least worst case van scenario’s op dit moment.
ik meende dat Fry zich vanaf het begin al behoorlijk kritisch uit liet over de hele brexit-shitshow en de Britse politiek in het algemeen (samen met John Cleese) in de diverse mediaplatformen waar hij te gast was.

Al is de ironie ook wel erg groot bedenk ik me, dat je vanuit het VK meer waarheid aan het krijgen bent van een paar komieken, dan vanuit je eigen overheid/regering :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

polthemol schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:48:
[...]

ik meende dat Fry zich vanaf het begin al behoorlijk kritisch uit liet over de hele brexit-shitshow en de Britse politiek in het algemeen (samen met John Cleese) in de diverse mediaplatformen waar hij te gast was.
Cleese is toch een Brexiteer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
downtime schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:56:
[...]

Cleese is toch een Brexiteer?
ju, maar hij heeft zich een paar keer heel stevig geuit over de teringzooi die de Britse politiek is geworden door hun verkapte loopgravenoorlog (naja, laat het verkapte maar, het is gewoon een fullblown loopgravenoorlog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
polthemol schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:01:
ju, maar hij heeft zich een paar keer heel stevig geuit over de teringzooi die de Britse politiek is geworden door hun verkapte loopgravenoorlog (naja, laat het verkapte maar, het is gewoon een fullblown loopgravenoorlog).
Cleese is de laatste twee weken full "racist grandpa" gegaan met opmerkingen dat London niet Engels meer is (te veel buitenlanders en hun cultuur) en vergelijkbare opmerkingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:23:
[...]

Cleese is de laatste twee weken full "racist grandpa" gegaan met opmerkingen dat London niet Engels meer is (te veel buitenlanders en hun cultuur) en vergelijkbare opmerkingen...
Woont Cleese niet zelf in Frankrijk?
Oh nee.. caribbean... idd veel britser dan London 8)7
https://www.theguardian.c...-to-quit-uk-for-caribbean

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 07-06-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Hij woont op Nevis volgens mij

edit:
ToolkiT schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:23:
[...]

Woont Cleese niet zelf in Frankrijk?
Oh nee.. caribbean... idd veel britser dan London 8)7
https://www.theguardian.c...-to-quit-uk-for-caribbean
Dat is meer nog een koloniaal brittannia waar je als brit de dienst uitmaakt :P

[ Voor 87% gewijzigd door gws24 op 07-06-2019 13:31 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
[...]

gha dan heb ik dat stukje gemist :) Het beeld wat ik had is dus as dead as a dodo, een ex-beeld, ceased to exist. I stand corrected :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 04:13:

De Britten lopen er echt met open ogen in...
Ik krijg juist het gevoel dat het tij langzaam aan het omslaan is..
Zie europese verkiezingen..
En ook deze poll:
Afbeeldingslocatie: https://www.newstatesman.com/sites/default/files/styles/large/public/leaveremainprefs.jpg?itok=x2FEAOtj

Afbeeldingslocatie: https://www.newstatesman.com/sites/default/files/styles/large/public/outcomeprefstoprankonly.jpg?itok=QVHRWdqS
https://www.newstatesman....avers-and-remainers-wrong

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 07-06-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21

vectormatic

Warlock of the doorlock

https://www.nu.nl/buitenl...officieel-afgetreden.html

May is afgetreden, maar blijft aan totdat de opvolger bekend is, dat gebeurt in de week van 22 juli.....

Wat heeft het dan voor waarde dat ze vandaag is afgetreden? politiek was ze de afgelopen weken al zo dood als maar zijn kan, roep dan gewoon dat je 26 juli aftreed en de boel overdraagt aan je opvolger.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
vectormatic schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:55:
May is afgetreden, maar blijft aan totdat de opvolger bekend is, dat gebeurt in de week van 22 juli.....
En ondertussen tikt de klok door: 4,5 maand tot Halloween...

"please don't waste this time"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
vectormatic schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:55:
https://www.nu.nl/buitenl...officieel-afgetreden.html

Wat heeft het dan voor waarde dat ze vandaag is afgetreden? politiek was ze de afgelopen weken al zo dood als maar zijn kan, roep dan gewoon dat je 26 juli aftreed en de boel overdraagt aan je opvolger.
Dooier dan dood kan je niet zijn dus ik denk dat dit in haar geval niet veel uitmaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
polthemol schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:33:
gha dan heb ik dat stukje gemist :) Het beeld wat ik had is dus as dead as a dodo, een ex-beeld, ceased to exist. I stand corrected :)
https://www.theguardian.c...no-longer-an-english-city

Het was gewoon een typisch domme opmerking van een bekende Brit die beter zou moeten weten... ;)

En deze is wel grappig:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8dU9sMWsAA1GXj.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 07-06-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ScuL schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 04:05:
De ambtenaar verantwoordelijk voor het oplossen van het grensprobleem is opgestapt
https://www.theguardian.c...E8Ej8bHPtBBJwcNMCI_yIEstw
Die lijkt het dan toch op te geven na erg lang proberen. Helaas want de hoop op nog enige rationaliteit binnen het Britse bestel lijkt zo verder te vervliegen. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:13
Ach, we zijn weer een nieuwe fase ingegaan.

- Theresa blijft aan tot na de leiderschapsverkiezingen. Gaat voor de verandering eens geen Brexit behandelen maar haar primaire doelstellingen oppakken die waren blijven liggen. Helaas ligt de kanselier (Hammond) dwars qua geld uitgeven want die wil eerst de definitieve tellingen afwachten van wat er nu werkelijk is uitgegeven.
- Eerste Byelection gehad waarbij Labour nipt gewonnen heeft van de Brexit partij welke buiten brexit geen programma heeft. Vanwege het Engelse kiesstelsel The Winner takes all.
- Jan en Alleman van de Tories heeft zich opgegeven om de nieuwe Leider / Leidster te worden. Vanwege het grote animo worden de verkiesregels nu aangescherpt om het wat behapbaarder te maken.
- Qua onderhandelingstactieken lijkt de meerderheid No deal prima te vinden en denkt men er qua een Deal wel uittekomen als het nu een politieke onderhandeling wordt i.p.v. hoge ambtenaren die het voorwerk doen. Andere optie zijn het parlement maar langdurig genoeg op vakantie te sturen, kabinetssessie te beëindigen etc.
- Labour blijft duale geluiden uitstoten mbt verkiezingen, economisch goede Brexit en heel misschien een referundum.
- Farage gaat binnenkort klagen over waarom er niet met Amerika onderhandeld wordt over de Big America First, Britain Second en NHS Third trade deal.

Dan nu de Industrie,
- Engelse staalindustrie blijft op zijn gat liggen vanwege staaldumpingen uit China en Brexit onzekerheid mbt langdurige contracten.
- Ford sluit een fabriek vanwege de energietransitie, veranderende vraag, overcapaciteit en vooruit een sneufje Brexit.

Heb ik nog iets significants gemist? |:( 8)7 O-) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
D-dark schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:58:
Ach, we zijn weer een nieuwe fase ingegaan.

- Theresa blijft aan tot na de leiderschapsverkiezingen. Gaat voor de verandering eens geen Brexit behandelen maar haar primaire doelstellingen oppakken die waren blijven liggen. Helaas ligt de kanselier (Hammond) dwars qua geld uitgeven want die wil eerst de definitieve tellingen afwachten van wat er nu werkelijk is uitgegeven.
- Eerste Byelection gehad waarbij Labour nipt gewonnen heeft van de Brexit partij welke buiten brexit geen programma heeft. Vanwege het Engelse kiesstelsel The Winner takes all.
- Jan en Alleman van de Tories heeft zich opgegeven om de nieuwe Leider / Leidster te worden. Vanwege het grote animo worden de verkiesregels nu aangescherpt om het wat behapbaarder te maken.
- Qua onderhandelingstactieken lijkt de meerderheid No deal prima te vinden en denkt men er qua een Deal wel uittekomen als het nu een politieke onderhandeling wordt i.p.v. hoge ambtenaren die het voorwerk doen. Andere optie zijn het parlement maar langdurig genoeg op vakantie te sturen, kabinetssessie te beëindigen etc.
- Labour blijft duale geluiden uitstoten mbt verkiezingen, economisch goede Brexit en heel misschien een referundum.
- Farage gaat binnenkort klagen over waarom er niet met Amerika onderhandeld wordt over de Big America First, Britain Second en NHS Third trade deal.

Dan nu de Industrie,
- Engelse staalindustrie blijft op zijn gat liggen vanwege staaldumpingen uit China en Brexit onzekerheid mbt langdurige contracten.
- Ford sluit een fabriek vanwege de energietransitie, veranderende vraag, overcapaciteit en vooruit een sneufje Brexit.

Heb ik nog iets significants gemist? |:( 8)7 O-) :+
Boris Johnsson heeft een briljant plan om uit de impasse te komen!
(nah, just kidding :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:06

defiant

Moderator General Chat
Heeft wat moeite gekost om Stephen Fry daar bij actief bij te krijgen trouwens, er is enorm veel druk op publieke personen voor hands off positionering.
Het valt binnen het patroon waarin er verlangt wordt dat politiek puur alleen bedreven mag worden door politici. Je zag het al eerder met met rol van journalistiek, politici vonden dat hun boodschap werd verstoord soms zelfs uit vermeende kwader trouw, de oplossing was om voor politici om zich steeds minder te verantwoorden voor de pers maar direct communicatie te zoeken met de achterban (zie twitter, facebook, etc).

Het gevolg is dat politici zich uiteindelijk niet meer hoeven te verantwoorden, want als alles politiek is, kan elke kritiek worden afgedaan als onnodige partijdigheid.

Hetzelfde zie je bij publieke figureren, hun politiek positionering is enorm aangevallen wat als effect heeft dat het publieke debat niet meer aangewakkerd wordt door publieke figuren, maar extern bepaald wordt door mensen die het vermogen hebben het publieke debat achter de schermen te beïnvloeden.

En het werkt, mensen hebben minder door dat hun politieke perceptie doelbewust is beïnvloed en beschouwen de politiek en maatschappelijke kwesties die hierdoor komen bovendrijven als "echt" en "betrouwbaar" Maar als een publiek figuur het doet, dan kan hij makkelijk worden weggezet in een bevooroordeelde hoek.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Wel vreemd dat deze 'racist grandpa' naar een land verhuist waar 92.5% van de bevolking zwart is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
IJzerlijm schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:26:
[...]

Wel vreemd dat deze 'racist grandpa' naar een land verhuist waar 92.5% van de bevolking zwart is.
Zolang 'the relationship between the races is absolutely superb.' is, de in zijn ogen juiste verhoudingen en rollen er zijn, mag dat eigenlijk alleen positief zijn voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

begintmeta schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:42:
[...]

Zolang 'the relationship between the races is absolutely superb.' is, de in zijn ogen juiste verhoudingen en rollen er zijn, mag dat eigenlijk alleen positief zijn voor hem.
Misschien dat iemand hem er op moet wijzen dat zijn relatie met Manuel puur fictief was. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:23
Echt he, gaat dus een fijne Brexit worden met dit soort opvolgers van may. Waarvan ik heel erg vermoed dat het Borisje gaat worden. Waarmee ze er iig eind oktober uitstappen, zonder deal. De troubles weer gaan losbarsten maar ze iig wel een fijne NHS deal met de USA krijgen, waar de zorg ook al zo fijn geregeld is.

De ene gaat de 40 miljard niet betalen en de backstop van tafel halen en de ander wil de BTW afschaffen en een ader soort belasting heffen

https://nos.nl/artikel/22...ekening-niet-betalen.html

[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 09-06-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zie hier wat je krijgt als je een stelletje onderbuik-populisten hun gaat laat gaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Wat een charlatan. Klaagt dat er over te weinig zaken concrete afspraken zijn gemaakt, maar een van de meest controversiële en essentiële zaken (de backstop) wil hij achteraf regelen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:47

Player1S

Probably out in the dark

Kunnen we i.p.v. een harde brexit geen draconische brexit doen?

Laat ze lekker in hun sop gaar koken en erachter komen wat ze zelf hebben aangericht door op zulke klapmongolen te stemmen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Die 40 miljard blijft toch wel een dingetje. Als ze niet betalen stel ik voor om voor 40 miljard aan importheffingen op Britse producten in te voeren. Dat zal vast geen negatief effect op hun handel hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
dr.lowtune schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:31:
Die 40 miljard blijft toch wel een dingetje.
Een deel daarvan hebben ze al betaald als onderdeel van de verlenging, dit zijn kruimels en niet waar het echt om draait.

Pick your battles...
(dit betalen ze sowieso wel)

[ Voor 6% gewijzigd door hoevenpe op 09-06-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Quote Guardian:
Withholding the cash, scrapping the Northern Ireland backstop, guaranteeing the rights of all EU citizens in Britain while stepping up preparations for a No Deal “disruption” in the wake of no deal are among measures the government would carry out if he was elected leader of the Conservative party, he said.
Impliciet dreigement: "Als de EU niet akkoord gaat met geen betaling en het schrappen van de backstop, dan verliezen EU burgers in de UK hun rechten."

Wat een lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:23
Amphiebietje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:46:
Quote Guardian:

[...]

Impliciet dreigement: "Als de EU niet akkoord gaat met geen betaling en het schrappen van de backstop, dan verliezen EU burgers in de UK hun rechten."

Wat een lul.
En weet je wat erger is? Ik ben bang dat in het huidige politieke klimaat in de UK het publiek hier nog mee wegloopt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Amphiebietje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:46:
Quote Guardian:

[...]

Wat een lul.
Dat kan ie doen. Dan moet ie niet gek opkijken als er een heleboel Britse pensionado’s op het schip naar Blighty worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:14

FunkyTrip

Funky vidi vici!

downtime schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:55:
[...]

Dat kan ie doen. Dan moet ie niet gek opkijken als er een heleboel Britse pensionado’s op het schip naar Blighty worden gezet.
Zou het? Die brengen de landen waar ze vertoeven veel geld in het laatje. Vaak kiezen landen toch voor hun eigen belangen (lees: geld) terwijl hoogopgeleide landgenoten die in de UK hun carriere najoegen en door het gedoe terugreizen hier best weer gewild zijn gok ik.

[ Voor 14% gewijzigd door FunkyTrip op 09-06-2019 11:15 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Blijft voor mij de vraag hoe serieus ik Boris moet nemen. Is dit “programma” bedoeld om de nieuwe premier te worden of juist om zichzelf zo te positioneren dat hij volstrekt onacceptabel wordt voor de Remainers in de Conservatieve Partij en het opnieuw een compromiskandidaat wordt.
Ik geloof nog steeds niet echt dat hij de premier wil zijn die Brexit uitvoert en onvermijdelijk in de chaos erna weer moet aftreden. Hij wil niet Chamberlain maar Churchill zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Hij wil absoluut als Churchill zijn, maar de vraag is of hij nog doorheeft dat ze nu nog in het chaos-stadium zijn. Het kan zomaar zijn dat hij denkt dat de volgende PM het VK in een paar maanden voor de poorten van de Hel wegsleept.

In dat geval komt hij van een koude kermis thuis. Zo koud dat de kermis Antarctica heet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

downtime schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:55:
[...]

Dat zal de NHS leuk vinden. Die verzuipen nu al, en dan komen er opeens een paar honderdduizend gammele zorgbehoevende bejaarden bij die nu door de Spaanse gezondheidszorg op de been gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

downtime schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:18:
Blijft voor mij de vraag hoe serieus ik Boris moet nemen.
Heel simpel hoor... Niemand neemt Bojo serieus. De Tories misschien wel, maar niemand neemt de Tories serieus, dus...

Nuff said.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FunkyTrip schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:14:
[...]
Zou het? Die brengen de landen waar ze vertoeven veel geld in het laatje. Vaak kiezen landen toch voor hun eigen belangen (lees: geld) terwijl hoogopgeleide landgenoten die in de UK hun carriere najoegen en door het gedoe terugreizen hier best weer gewild zijn gok ik.
Denk eerder dat het gewoon duurder gaat worden voor de pensionados. Ze moet ineens een speciale zorgverzekering nemen omdat ze dan van buiten de EU komen, verder een verblijfsvergunning aftikken etc. Etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Borromini schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:32:
Heel simpel hoor... Niemand neemt Bojo serieus. De Tories misschien wel, maar niemand neemt de Tories serieus, dus...

Nuff said.
Niemand? Vergeet niet dat het hier om een electoraat gaat waar 1/3e op Farage stemt zonder dat hij ook maar enige plannen heeft verteld, waar de PM wordt gekozen door de Tory-leden en dat is geen doorsnede van de bevolking.

Het zijn de Tories die de PM kiezen. En het veld van kandidaten is eh... nou, laten we zeggen dat er in de gevangenissen betere kandidaten levenslang opgesloten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Borromini schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:32:
Heel simpel hoor... Niemand neemt Bojo serieus.
Boris wordt door veel Tory MP's als de 'gematigde' kandidaat gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:40
hoevenpe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:37:
[...]

Boris wordt door veel Tory MP's als de 'gematigde' kandidaat gezien...
Gematigd qua intelligentie? Die man is een van de slechtste dingen die het UK nu kunne overkomen.

Slang met 2 gezichten met zijn remain speech al geschreven :r
Pagina: 1 ... 73 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.