Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Well, the end of May has arrived...algalid schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:07:
May stapt op als voorzitster van de Conservatives op 7 juni en de komende weken zal dan een opvolger komen. Ze is nog niet meteen weg...Maar erg lang zal het niet duren, ze mag nog Trump ontvangen.
Boris Johnson zou bovenaan de odds zitten.

We mogen met zijn allen hopen dat BoJo de clown hier niet de vruchten van plukt...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Boris wordt hoogstwaarschijnlijk de volgende PM, dus begin maar alvast met het hamsteren van popcorn...Ramzzz schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:09:
We mogen met zijn allen hopen dat BoJo de clown hier niet de vruchten van plukt...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waar baseer je dat op? Raab word ook genoemd..hoevenpe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:11:
[...]
Boris wordt hoogstwaarschijnlijk de volgende PM, dus begin maar alvast met het hamsteren van popcorn...
Ik zou er geen geld op willen zetten..
Ik denk dat Boris als PM de dood van de tories word..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
BoJo als PM, lijkt me echt comedy gold.
Maar iemand zoals Boris Johnson die eruit crasht is natuurlijk ook geen verbetering...
De wedkantoren...ToolkiT schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:12:
Waar baseer je dat op?
Ondertussen is er nog iemand jarig vandaag, zal wel blij zijn met het kado:Boris Johnson
The out-and-out favourite, so popular with the Tory grassroots – polling for the Times showed he is the first choice of 39% of them, with Dominic Raab trailing him on 13% – that it would be hard for MPs to not make Johnson one of the final two. He has been relatively quiet recently, beyond his regular Telegraph column, but this is very deliberate.
Odds: 6/4 favourite
Dominic Raab
Few things say “would-be leader in waiting” like a kitchen photoshoot with your spouse, and the former Brexit secretary duly obliged with this image awash with tasteful pastel hues. Among the more core constituency of Conservative MPs, Raab has been pushing hard, as has his semi-official “Ready for Raab” Twitter feed.
Odds: 4/1
Jeremy Hunt
Fears that the foreign secretary would be another overly woolly compromise choice – “Theresa in trousers”, to use the critics’ phrase – were hardly assuaged when after a set-piece speech, he seemed unable to outline why his brand of Conservatism might appeal to voters.
Odds: 10/1
Michael Gove
The environment secretary has not done anything specific to merit his place in the decliners list, but that is perhaps the point – he has not done very much at all to cement his place in the hearts of Tory MPs. Robust Brexiters in particular dislike the fact he has stayed loyal even in the final days of the crumbling May regime.
Odds: 12/1
It’s Jacob Rees-Mogg’s birthday today...
Er zijn alleen zoveel nieuwe beloftes gedaan dat er voor de vorm even onderhandeld gaat worden met de EU.
Daar gaat men uiteraard niet uitkomen daar de problematiek waar May tegenaan liep ongewijzigd is.
Eindconclusie is het land van melk en honing de No-deal Brexit.
Is men het daar niet mee eens dat wordt het keihard kleur bekennen tussen nieuw referendum met No deal en intrekken artikel 50.
dr.lowtune schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:14:
Wat verwachten we hier van voor de Brexit? Doorgaan op de huidige koers?
BoJo als PM, lijkt me echt comedy gold.
BoJo is absoluut geen verbetering.. weg is alle compomis en redelijkheid..algalid schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:15:
May eindigt in tranen, een gebrek aan vastberadenheid kan je haar niet verwijten. Maar ze was ook te onbeslist en koppig tegelijk om alternatieven te zoeken.
Maar iemand zoals Boris Johnson die eruit crasht is natuurlijk ook geen verbetering...
Het parliament zal zich er nog harder tegen verzetten en de deadlock word alleen erger is mijn vrees..
Misschien is dat wel geluk bij een ongeluk en implodeert dat hele brexit plan op die manier..D-dark schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:18:
Kans is behoorlijk groot dat een Brexiteer de Pm wordt.
Er zijn alleen zoveel nieuwe beloftes gedaan dat er voor de vorm even onderhandeld gaat worden met de EU.
Daar gaat men uiteraard niet uitkomen daar de problematiek waar May tegenaan liep ongewijzigd is.
Eindconclusie is het land van melk en honing de No-deal Brexit.
Is men het daar niet mee eens dat wordt het keihard kleur bekennen tussen nieuw referendum met No deal en intrekken artikel 50.
[ Voor 30% gewijzigd door ToolkiT op 24-05-2019 11:20 ]
Met de huidige staat van politiek en economie in Engeland is dat niet te hopen .ToolkiT schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:19:
[...]
[...]
[...]
Misschien is dat wel geluk bij een ongeluk en implodeert dat hele brexit plan op die manier..
Eerlijk gezegd hoop ik nu dat de EU de kans neemt en per eind juni Engeland eruit knikkert .
Het hele land is verdeeld en in chaos het wordt hoog tijd dat ze het een paar jaar zonder de EU gaan doen en eens aan de lijve ondervinden hoe het is als het Britse Koningkrijk zijn eigen boontjes moet doppen !!
Ze komen vanzelf terug op hun knietjes over een 10 a 15 jaar en dan kan de EU gelijk regelen dat ze aan de Euro gaan en eindelijk eens aan de goeie kant van de weg gaan rijden op dat eiland .
"Beautiful Clean Coal"
Uitslag ongeldig verklaren en nieuwe verkiezingen uit laten schrijven zou zowel het VK als de EU misschien niet eens zo heel slecht uitkomen?
Geeft het VK -weer- wat tijd en als ze met een nieuwe PM doorpakken en er hard uit klappen hoeven ze die nieuwe verkiezingen niet meer door te laten gaan.
De EU voorkomt met bovenstaand scenario dat ze nukkige brexiteers in hun parlement krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Charly op 24-05-2019 11:41 ]
Alleen, wat er nu gaat komen gaat erger zijn.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zit hier al met een bak popcorn. Met zo'n puinhoop van een regering, ach ja ik ben benieuwd et wie ze nu gaan komen. Vast iemand die beter kan dansen in ieder geval.hoevenpe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:11:
[...]
Boris wordt hoogstwaarschijnlijk de volgende PM, dus begin maar alvast met het hamsteren van popcorn...
Right on both counts! Het was een mission impossible, de Britse 'regering' verenigen achter een Brexit deal. Ik denk niet dat het beter had kunnen gaan dan nu, dat wil zeggen: totaal niet. May leek en lijkt zo'n beetje de enige in de regering die het tenminste wilde proberen.gambieter schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:42:
En nu gaan er mensen doen alsof May haar best heeft gedaan, de positieve dingen memoreren, want over de politiek doden niets dan goeds. Nou, dat Wizard of Oz liedje over de heks mag weer gespeeld worden.
Alleen, wat er nu gaat komen gaat erger zijn.
Wat volgt zal geen poging tot samenwerking met Brussel zijn, maar een totale sabotage van het proces. Daarmee wordt het inderdaad alleen maar erger.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-05-2019 11:59 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Labour is op het moment te dom om er gebruik van te maken. Dit is dus goed nieuws voor de LibDems.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:59:
BoJo als premier is goed nieuws voor Labour denk ik. Die vent gaat een hoop tegenstand verenigen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Met Farage die bij Boris in zijn nek hijgt? Nee, dit wordt eeuwig uitstel of WTO afhankelijk van wat zijn nieuwe regering nastreeft.ToolkiT schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:19:
Misschien is dat wel geluk bij een ongeluk en implodeert dat hele brexit plan op die manier..
De EU heeft eind juni een tussenevaluatie van Brexit gepland staan, hoop dat men eindelijk Macron steunt en verlenging na Halloween uitsluit. Zo heeft iedereen nog 4 maanden om 'gecontroleerd' over te gaan op WTO regels, maar betwijfel of de EU daar de ballen voor heeft.
Zolang Corbyn ook leaver blijft zie ik eerder de LibDems in dat gat springen, zeker als ze een beetje charismatische jonge opvolger voor Cable kiezen.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:59:
BoJo als premier is goed nieuws voor Labour denk ik. Die vent gaat een hoop tegenstand verenigen.
Weer één van je subtiele taalgrapjes of gewoon twee keer een typo?Brent schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:03:
.. wat minder stijl in sommige richtingen, maar allen stijler dan nu.
[ Voor 11% gewijzigd door hoevenpe op 24-05-2019 12:10 ]
Frappant natuurlijk dat ze een nieuwe Tory PM gaan krijgen onder de huidige omstandigheden. Met deze puinhoop zou je verwachten dat het volk een kans krijgt om weer eens te zeggen wie het stuurloze schip mag gaan navigeren. In plaats daarvan krijg je een van de paljassen die medeverantwoordelijk zijn voor deze puinhoop.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:02:
[...]
Labour is op het moment te dom om er gebruik van te maken. Dit is dus goed nieuws voor de LibDems.
Then again, iedereen in Westminster, niet alleen de Tory's, heeft boter op zijn of haar hoofd.
Het is slecht nieuws als je nog dacht/hoopte dat het geen no deal Brexit zou worden. Aangezien ik die hoop allang op heb gegeven, is het geen slecht nieuws. Misschien juist wel goed als de Tories totaal imploderen. Als Corbyn dan ook op zou rotten...Brent schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:03:
Ik vraag me oprecht af of dit goed nieuws is voor wie dan ook. Ik denk dat het alle kanten bergafwaarts is, hoogstens wat minder stijl in sommige richtingen, maar allen stijler dan nu.
Terugkomen op beslissingen is toch juist iets enorm politieks?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Betrapthoevenpe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:06:
[...]
Weer één van je subtiele taalgrapjes of gewoon twee keer een typo?
Ik ben kennelijk nog niet cynisch genoeg ... Is een regeringswisseling voor 31 oktober realistisch? Of is het zo'n onberekenbare hoop dat letterlijk alles kan gebeuren?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:09:
[...]
Het is slecht nieuws als je nog dacht/hoopte dat het geen no deal Brexit zou worden. Aangezien ik die hoop allang op heb gegeven, is het geen slecht nieuws. Misschien juist wel goed als de Tories totaal imploderen. Als Corbyn dan ook op zou rotten...
Niet cynisch genoeg. Waarom denk je dat nieuwe verkiezingen iets op gaan lossen?Brent schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:17:
Ik ben kennelijk nog niet cynisch genoeg ... Is een regeringswisseling voor 31 oktober realistisch? Of is het zo'n onberekenbare hoop dat letterlijk alles kan gebeuren?
Krijg je dadelijk Farage zijn Brexitpartij die dusdanig veel electoraat opslokt dat zowel de Tories als Labour geen meerderheid kunnen vormen. Chaos is compleet.
Dat is toch de status quo - twee partijen die geen meerderheid kunnen vormen omdat ze intern geen consensus hebben over de lijn en van hun flank geen compromis mogen doen naar de andere partij?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:22:
[...]
Niet cynisch genoeg. Waarom denk je dat nieuwe verkiezingen iets op gaan lossen?
Krijg je dadelijk Farage zijn Brexitpartij die dusdanig veel electoraat opslokt dat zowel de Tories als Labour geen meerderheid kunnen vormen. Chaos is compleet.
Article 22 EU Treaty
2. Without prejudice to Article 223(1) and to the provisions adopted for its implementation, every citizen of the Union residing in a Member State of which he is not a national shall have the right to vote and to stand as a candidate in elections to the European Parliament in the Member State in which he resides, under the same conditions as nationals of that State. This right shall be exercised subject to detailed arrangements adopted by the Council, acting unanimously in accordance with a special legislative procedure and after consulting the European Parliament; these arrangements may provide for derogations where warranted by problems specific to a Member State.
Wat betekent dat nu voor deze:Article 39 EU Charter of Fundamental Rights
1. Every citizen of the Union has the right to vote and to stand as a candidate at elections to the European Parliament in the Member State in which he or she resides, under the same conditions as nationals of that State.
(nadruk toegevoegd)Extension Decision EUCO XT 20013/19
This decision shall cease to apply on 31 May 2019 in the event that the United Kingdom has not held elections to the European Parliament in accordance with applicable Union law and has not ratified the Withdrawal Agreement by 22 May 2019.
*popcorntime*
Nou, nee. Ze wilde haar eigen xenofobe en hondsdolle rode lijnen handhaven. Svp niet proberen om haar ook maar enigszins positief neer te zetten, dit is de persoon verantwoordelijk voor "hostile environment", "citizens of nowhere" en duizenden andere voorbeelden van het type Bannon en ander tuig.Brent schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:54:
May leek en lijkt zo'n beetje de enige in de regering die het tenminste wilde proberen.
*knip* dit is niet nodig.
Deze tweet vat het mooi samen:
No tears for the Windrush Brits she deported
— Another Angry Voice (@Angry_Voice) 24 mei 2019
No tears for the Grenfell fire victims
No tears for the disabled people her government has systematically abused
No tears for the 4million kids growing up in dire poverty
Tears of self-pity when she resignspic.twitter.com/4HQI78ZkiI
En dat is alleen het binnenlandse gedrag.
[ Voor 17% gewijzigd door janvanduschoten op 24-05-2019 13:45 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Niemand binnen de Conservative Party wilde premier worden van de Brexiteers, dus wordt het iemand die überhaupt geen voorstander was van Brexit. Voor de mensen die nu zeggen dat Johnson het wel zal worden: Je kan je afvragen waarom hij geen PM werd naar het aftreden van Cameron. Toen zei hij nee, waarom zou hij nu ja zeggen? Schreeuwen vanaf de bühne is een stuk makkelijker. Hetzelfde als met Farage, nam even goed zijn verantwoordelijkheid niet voor iets dat hij zelf heeft aangericht.
Vind het ook wel gek dat de backlash tegenover Cameron zo laag is. Hij is degene die het een goed idee vond om er een referendum over te houden, vervolgens werd hij overvleugeld door Farage en Johnson. Van een "normaal" publiek debat kwam, zeker na de moord op Jo Cox, niks meer terecht.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dat kan natuurlijk ook niet, je kan een land niet zomaar uit de EU zetten (gelukkig)..leekers schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:28:
[...]
Met de huidige staat van politiek en economie in Engeland is dat niet te hopen .
Eerlijk gezegd hoop ik nu dat de EU de kans neemt en per eind juni Engeland eruit knikkert .
Het hele land is verdeeld en in chaos het wordt hoog tijd dat ze het een paar jaar zonder de EU gaan doen en eens aan de lijve ondervinden hoe het is als het Britse Koningkrijk zijn eigen boontjes moet doppen !!
Ze komen vanzelf terug op hun knietjes over een 10 a 15 jaar en dan kan de EU gelijk regelen dat ze aan de Euro gaan en eindelijk eens aan de goeie kant van de weg gaan rijden op dat eiland .
Wederom ik snap en deel de frustratie, maar dit soort extremisme is net zo erg als dat van de UKIP volgers..
De enige haalbare oplossing is een gematigd compromis.. het polder model dus..
Eind juni heeft de EU gewoon de kans om alle deals te cancellen of blijven we gewoon nog een jaar of 10 doorsukkelen met een Engeland dat over elkaar heen rolt van machtswellust en besluiteloosheid ?ToolkiT schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:10:
[...]
Dat kan natuurlijk ook niet, je kan een land niet zomaar uit de EU zetten (gelukkig)..
Wederom ik snap en deel de frustratie, maar dit soort extremisme is net zo erg als dat van de UKIP volgers..
Trouwens het idee dat Farange terugkeert in het EU parlement is alleen al genoeg om per direkt alle deals op te zeggen .
"Beautiful Clean Coal"
Wat de EU27 wel kan doen is verlenging na halloween weigeren. De draft is met het vertrek van May echt dood, zolang de EU terecht weigert de onderhandelingen te heropenen en de backstop te laten vallen er is geen enkel zicht op een oplossing. Niet in oktober, ook niet in de jaren tot aan de volgende verkiezingen in 2022.ToolkiT schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:10:
Dat kan natuurlijk ook niet, je kan een land niet zomaar uit de EU zetten (gelukkig)..
Wat denk je dat de EU de afgelopen 3 jaar gedaan heeft? De draft ging al verder dan goed voor ons was, het waren May haar eigen rode lijnen.De enige haalbare oplossing is een gematigd compromis.. het polder model dus..
Ik begrijp je persoonlijke belang en gevoelens maar het is echt klaar. No hard feelings naar het VK, no deal/WTO is gezien de omstandigheden het beste voor de EU.
Het land is al jaren een kip zonder kop... dat heeft in elk geval niet geholpen.boe2 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:08:
Ze mag vooral blij zijn dat ze zo kan aftreden en dat het volk in deze tijd niet meer aan guillotines doet.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik heb het al eens eerder gevraagd aan je, maar kan je dit ook met cijfers onderbouwen? Want een heleboel mensen met verstand van zaken geven het tegenovergestelde aan.hoevenpe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:44:
[...]
No hard feelings naar het VK, no deal/WTO is gezien de omstandigheden het beste voor de EU.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Financieel gezien is doormodderen wellicht 'beter' maar de EU draait om zoveel meer: Farage komt met veel zetels in het EP en je wilt niet nogmaals 3 jaar vruchteloos onderhandelen. Ik zie niet hoe de draft aangenomen gaat worden, PM Johnson wordt een risico voor de EU als hij echt kwaad wil en een veto houdt.Zwerver schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:38:
Ik heb het al eens eerder gevraagd aan je, maar kan je dit ook met cijfers onderbouwen? Want een heleboel mensen met verstand van zaken geven het tegenovergestelde aan.
Het gematigde compromis is het huidige voorstel wat niet door de Britse kamer heen komt. toch?ToolkiT schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:10:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
* Nieuwe PM of niet, zonder meerderheid in het Lagerhuis komt een No Deal Brexit er nooit doorheen
* De EU gaat de WA niet opnieuw onderhandelen en de backstop ook niet (beide onacceptabel voor de Tories)
Dus geen agreement, en ook geen no deal. Wat blijft er dan over?
Juist - regering laten vallen & verkiezingen, en dan na de herverdeling van de stoelen kijken of er ergens anders een meerderheid voor is te krijgen.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Er komt gewoon een ander die precies hetzelfde gaat doen als May. Eerst uitgebreid binnen de conservatieven onderhandelen en dan in Brussel tot de conclusie komen dat het allemaal niet kan, dreigen met een no-deal en het dan gewoon toch niet doen.ScuL schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:46:
Ik denk dat de soap nog wel even zal voortduren
* Nieuwe PM of niet, zonder meerderheid in het Lagerhuis komt een No Deal Brexit er nooit doorheen
* De EU gaat de WA niet opnieuw onderhandelen en de backstop ook niet (beide onacceptabel voor de Tories)
Juist - regering laten vallen & verkiezingen, en dan na de herverdeling van de stoelen kijken of er ergens anders een meerderheid voor is te krijgen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het stemmen tegen no-deal is effectief alleen maar tegen het actief aansturen op no-deal, denk ik.
Correct me if I'm wrong, maar het Lagerhuis heeft daar uiteindelijk niks over te zeggen als met de EU niks geregeld wordt. Dan is het de default; de hard-Brexit..ScuL schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:46:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Volgens mij werd er ook gezegd dat er NOOIT een uitstel verleend zou worden en kijk waar we nu staan....ScuL schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:46:
De EU zal de schade willen beperken en echt wel met de Britten een aangepaste deal uitwerken die door de UK geaccepteerd wordt.
Gewoon damage control.
Uitstel is altijd een optie geweest van de EU zijde, zolang de UK zich ondertussen maar wel aan de verplichtingen houdt. De Europese verkiezingen waren een belangrijke voorwaarde en daar lijkt de UK aan te voldoen. Er is geen ruimte voor water bij de wijn. De bal ligt al 3 jaar bij de Britten en ligt daar nog steeds; ze moeten kiezen welke lusten ze willen en de lasten die erbij horen accepteren. Als ze eindelijk die keuze maken zijn we er snel uit, maar wel of geen May, er is geen enkele variant die genoeg steun heeft in de UK.Noppesnada schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:48:
[...]
Volgens mij werd er ook gezegd dat er NOOIT een uitstel verleend zou worden en kijk waar we nu staan....
De EU zal de schade willen beperken en echt wel met de Britten een aangepaste deal uitwerken die door de UK geaccepteerd wordt.
Gewoon damage control.
Bojo of wie dan ook gaat gewoon May dr zetten herhalen, en tegen dezelfde problemen aanlopen, mark my words. Met die verstande dat hij wat charismatischer en populairder is dus wellicht in de UK iets meer voor elkaar krijgt.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 24-05-2019 17:02 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zeg ik dan dat de EU niet aan compromisen heeft gedaan? ik doelde op de opmerkingen dat het een goed idee zou zijn dat BoJo PM word, de UK uit de EU gegooit moet worden, de UK extra gestraft moet worden etc..hoevenpe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:44:
[...]
Wat denk je dat de EU de afgelopen 3 jaar gedaan heeft? De draft ging al verder dan goed voor ons was, het waren May haar eigen rode lijnen.
Dat is niet een goede ontwikkeling want radicalisering aan beide kanten..
Iets dat daar heel erg op lijkt ja.. het grootste probleem is het door de kamer krijgen..YakuzA schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:13:
[...]
Het gematigde compromis is het huidige voorstel wat niet door de Britse kamer heen komt. toch?
Dus daar moet water bij de wijn (lastig) of art50 moet ingetrokken worden (zo mogelijk nog lastiger) of het word een no-deal (wat een lose-lose is voor iedereen behalfe tiepjes als Rees-Mogg en Farrage etc)
Klopt, er zijn wel intentiestemmingen over geweest dat men geen no-deal wil maar voor zover ik weet is dat geen law en blijft no-deal de default..Señor Sjon schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:50:
[...]
Correct me if I'm wrong, maar het Lagerhuis heeft daar uiteindelijk niks over te zeggen als met de EU niks geregeld wordt. Dan is het de default; de hard-Brexit..
zie ook https://www.euronews.com/...o-deal-brexit-more-likely
Met die populariteit is het snel afgelopen als hij gaat draaien en niet met een quick fix komt. Ik denk dat hij inzet op een hard Brexit en hoopt dat een “bloed, zweet en tranen”-speech en een vleugje “we shall fight them on the beaches” hem door de crisis helpt.ph4ge schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:01:
[...]
Bojo of wie dan ook gaat gewoon May dr zetten herhalen, en tegen dezelfde problemen aanlopen, mark my words. Met die verstande dat hij wat charismatischer en populairder is dus wellicht in de UK iets meer voor elkaar krijgt.
Ach. Niemand wordt hier in Nederland op draaien afgerekend. Niet rutte, wilders of Baudet, dus waarom zou dat in de UK wel zo werken?downtime schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:16:
[...]
Met die populariteit is het snel afgelopen als hij gaat draaien en niet met een quick fix komt. Ik denk dat hij inzet op een hard Brexit en hoopt dat een “bloed, zweet en tranen”-speech en een vleugje “we shall fight them on the beaches” hem door de crisis helpt.
PSN
Omdat ze in een crisis zitten en een quick fix verwachten. En hij heeft zijn aanhang laten denken dat die quick fix er ook echt is als er maar iemand die knopen door hakt.YakuzA schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:23:
[...]
Ach. Niemand wordt hier in Nederland op draaien afgerekend. Niet rutte, wilders of Baudet, dus waarom zou dat in de UK wel zo werken?
Ik sluit niet uit dat ook die kaarten er met bv Boris als PM er opeens wel een no-deal mogelijk is. Het ging vaak om het spel, niet om de pot...ScuL schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:46:
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Hij is rechtlijnig en duidelijk, als het aan hem ligt zijn ze op 31 oktober eindelijk weg:ph4ge schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:01:
Er zit in ieder geval weer beweging in.Boris Johnson: UK will leave EU in October, deal or no deal
The contest is shaping up to be a test of where the candidates stand on Brexit, with Johnson taking a firm stance on leaving by the EU’s next deadline. He told a conference in Interlaken, Switzerland: “We will leave the EU on 31 October, deal or no deal.”
He suggested he could try to renegotiate a better deal with Brussels before pressing ahead with the possibility of a no-deal Brexit if necessary. “A new leader will have the opportunity to do things differently and have the momentum of a new administration,” he said.
A supporter of Johnson said he would make an effort to secure changes to the current deal to try to ensure the Northern Ireland border backstop would not endure indefinitely, but he would press ahead with leaving on 31 October if that cannot be agreed with the EU27.
Straks mogen ze die verkiezingen over doen...
UN poverty expert hits back over UK ministers' 'denial of facts'
Zou het een aanwijzing zijn dat May's geestestoestand aangaande Brexit besmettelijk is en andere leden van de Britse regering heeft geinfecteerd?Exclusive: Philip Alston says he thought government response to his report might be a spoof

[ Voor 47% gewijzigd door Amphiebietje op 24-05-2019 20:01 ]
hoevenpe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:53:
Hij is rechtlijnig

Boris Johnson en rechtlijnig is als Trump en celibaat, als Volendam en drugsvrij en andere sprookjes.
Johnson is gewoon te koop.
Goh. Al die chaos lijkt mensen met waarschijnlijk een pro-Europese stem (namelijk Europeanen in het VK en Britten in de rest van Europa) meer te treffen. Wat gek.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Rechtlijnig?hoevenpe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:53:
[...]
Hij is rechtlijnig en duidelijk, als het aan hem ligt zijn ze op 31 oktober eindelijk weg:
[...]
Er zit in ieder geval weer beweging in.
Dit is EXACT wat Theresa May al 18 maanden probeert verkopen, dat zie je zelf toch ook wel hoop ik?
En hij is gekocht door het no deal kamp, dus die laat hij echt niet in de steek...gambieter schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:15:
Johnson is gewoon te koop.
May probeerde een compromis te verkopen wat niemand wou, Boris wil al vanaf het begin een harde WTO Brexit.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:23:
Dit is EXACT wat Theresa May al 18 maanden probeert verkopen, dat zie je zelf toch ook wel hoop ik?
Op dat onderwerp draaien zou hetzelfde zijn als Wilders die opeens overal nieuwe moskeeën Dit is de kern van wat hij wil, dat gaat hij echt niet veranderen.
[ Voor 52% gewijzigd door hoevenpe op 24-05-2019 20:26 ]
Haha, wat een goeie grap, een corrupte politicus is gekocht om een land naar de afgrond te brengen en chaos in Europa te versterken, knipoog wink smile. Leuk he!hoevenpe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:23:
[...]
En hij is gekocht door het no deal kamp, dus die laat hij echt niet in de steek...
Als Johnson PM wordt en merkt dat Leave het niet gaat redden zal hij zonder enig probleem overstappen op het Remain kamp, als dat betekent dat hij de baas mag blijven.
Aardig stukje over BoJo:
https://www.theguardian.c...oris-johnson-truth-brexit
[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-05-2019 20:40 ]
Hij schreef twee speeches, een pro-Brexit, een pro-Remain en koos op het laatste moment. Johnson is een aartsopportunist en zal zijn mening veranderen als het zo uitkomt.hoevenpe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:23:
En hij is gekocht door het no deal kamp, dus die laat hij echt niet in de steek...
Hij is nu hard-brexit omdat hij leider wil worden. Dat zegt niets over hoe zijn "mening" morgen is.
Nope.May probeerde een compromis te verkopen wat niemand wou, Boris wil al vanaf het begin een harde WTO Brexit.
Dus de perfecte kandidaat voor het midden. Een politiek weekdier zogezegd.gambieter schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:34:
[...]
Hij schreef twee speeches, een pro-Brexit, een pro-Remain en koos op het laatste moment. Johnson is een aartsopportunist en zal zijn mening veranderen als het zo uitkomt.
Hij is nu hard-brexit omdat hij leider wil worden. Dat zegt niets over hoe zijn "mening" morgen is.
[...]
Nope.
Niet bang voor een harde Brexit dus acceptabel voor de ERG
Niet te beroerd om voor de vorm toch een deal met de EU te willen onderhandelen (voor wat het waard is) dus knarsetandend moeten de Remainers er ook mee instemmen.
Het zou me verbazen als BoJo concessies gaat krijgen van de EU die May niet gekregen heeft.
Nee. Corrupt en opportunistisch is niet hetzelfde als midden/centraal/gematigd.D-dark schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:39:
[...]
Dus de perfecte kandidaat voor het midden. Een politiek weekdier zogezegd.
Een corrupte opportunist is weg zodra een ander kamp meer biedt.hoevenpe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:23:
[...]
Als je je inlaat met dieven en zwendelaars en je verwacht dat jij niet bestolen of bezwendeld wordt...
(verdien je eigenlijk niet beter..)
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik zie hem daarin niet draaien als May wel deed, zij wou diep in haar hart niet weg zonder deal ook al riep ze steeds het tegenovergestelde. Dat bedoelde ik eerder met 'rechtlijnig': als Boris 'fuck business' zegt dan meent hij dat ook.
[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 25-05-2019 07:46 ]
Dat is toch de premisse van de vaudeville die al maanden aan de gang is bij de ToriesDr. Strangelove schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:41:
Hij is geen kandidaat voor het midden, hij is een kandidaat voor een van beide kampen die zich a la minute van het ene naar het andere kamp teleporteert. Dat is niet hetzelfde.
Het zou me verbazen als BoJo concessies gaat krijgen van de EU die May niet gekregen heeft.
Van luchtkastelen gesproken...
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Bojo heeft letterlijk eerst tegen en toen voor de WA gestemd. Hij heeft al precies gedaan waarvan jij zegt dat hij dat niet zou doen...hoevenpe schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 07:35:
Natuurlijk is Johnson een gladde corrupte opportunist, maar ik zie hem niet opeens de draft verdedigen of een referendum uitschrijven. Wordt hij gekozen dan zal het VK de EU verlaten en no deal is de enige manier waarop dat nog kan.
Ik zie hem daarin niet draaien als May wel deed, zij wou diep in haar hart niet weg zonder deal ook al riep ze steeds het tegenovergestelde. Dat bedoelde ik eerder met 'rechtlijnig': als Boris 'fuck business' zegt dan meent hij dat ook.

De UK heeft 3 jaar gebluft dat ze liever zelfmoord plegen door geen deal te accepteren dan een slechte deal te accepteren. Die bluf is gewoon mislukt en er is geen enkele reden om te denken dat als Bojo het zegt dat hij wel serieus genomen wordt in de wereld.
[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 25-05-2019 10:14 ]
Dit is wel een erg naïeve insteek.hoevenpe schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 07:35:
Natuurlijk is Johnson een gladde corrupte opportunist, maar ik zie hem niet opeens de draft verdedigen of een referendum uitschrijven. Wordt hij gekozen dan zal het VK de EU verlaten en no deal is de enige manier waarop dat nog kan.
BoJo zal echt niet meer voor elkaar krijgen dan May. Voor hard brexit is ook maar 1/3e van het parlement te porren.
Verder draait BoJo ook net zo hard als een tol.
PSN
Het verschil is imo dat no deal voor Boris geen bluf is maar voor hem (en vooral zijn financiers) het meest wenselijke scenario. Daarom geloof ik hem meer dan May als hij zegt dat ze er op 31 oktober er sowieso uit gaan.ph4ge schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:13:
Die bluf is gewoon mislukt en er is geen enkele reden om te denken dat als Bojo het zegt dat hij wel serieus genomen wordt in de wereld.
Ik verwacht niet dat de EU nu opeens de backstop intrekt, sterker nog spel zal zich de komende maanden vooral in Londen afspelen. De EU heeft zijn werk gedaan, de bal ligt bij het VK.YakuzA schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:33:
Dit is wel een erg naïeve insteek.
BoJo zal echt niet meer voor elkaar krijgen dan May.
Dat hoeven ze ook niet, zolang ze de draft niet accepteren of A50 intrekken is no deal op 31 oktober de defacto uitkomst.Voor hard brexit is ook maar 1/3e van het parlement te porren.
De bal ligt al sinds oktober bij het VK.hoevenpe schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:58:
[...]
Ik verwacht niet dat de EU nu opeens de backstop intrekt, sterker nog spel zal zich de komende maanden vooral in Londen afspelen. De EU heeft zijn werk gedaan, de bal ligt bij het VK.
Het is toch mooi om op de country club tegen je matties te kunnen pochen dat je een tijdje #10 hebt gedaan??downtime schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:56:
Maar geloven jullie nu echt dat Johnson dit keer voor de “top job” gaat? Waarom nu wel? Wat levert het hem op behalve een jaar als vleugellam premier van een minderheidskabinet?
Johnson heeft een reputatie als iemand die wel de baan wil maar niet het werk. Hij is lui. Premier zijn van een populaire regering met een gezonde parlementaire meerderheid is makkelijk. Jij bent de baas en wie niet meespeelt kan vertrekken. Premier zijn van een minderheidskabinet wat Brexit moet doorvoeren, terwijl niet alleen de oppositie maar ook een groot deel van je eigen partij tegen je is, is een stuk minder leuk. Ik vraag me af of hij daar zin in heeft.ErnstH schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:01:
[...]
Het is toch mooi om op de country club tegen je matties te kunnen pochen dat je een tijdje #10 hebt gedaan??
Hoe anders het is gelopen. In de eerste fase ging het al fout want de stemming ging naar Brexit. Maakt niet uit, nu zou hij de PM worden die het volk haar keuze geeft en dat wordt natúúrlijk een enorm succes.
En toen kreeg hij van zijn maatje Gove een mes in zijn rug. Hij kreeg door dat zijn steun lang niet zo groot was en dat hij waarschijnlijk het baantje niet ging krijgen. Theresa May kwam er doorheen omdat de anderen zich allemaal terug trokken vanwege wat dan ook (allemaal enorme blunders iig).
Nu krijgt hij weer een kans en het hang puur af of er genoeg gebeurtenissen van hem worden opgerakeld om zijn steun af te doen brokkelen. Dit bijvoorbeeld:
This is the video that Eddie Mair refers to when talking about the odious Boris Johnson. Do share x pic.twitter.com/Hqjs9mtXTz
— Name can’t be blank (@GHNeale) 24 mei 2019
Oh. En dit, als het over de kandidaten in het algemeen gaat:
Theresa May quits
— Sathnam Sanghera (@Sathnam) 24 mei 2019
The leadership race begins:
Guy who makes you want to die: 13/8
Dude you literally don't recognise: 6/1
National joke 8/1
Blackhole of charisma: 10/1
She has kids, you know:12/1
The guy whose name sounds like a swear word: 16/1
[ Voor 5% gewijzigd door Plasma_Wolf op 25-05-2019 23:31 ]

Hopelijk is dit het absolute einde van Corbyn en zijn cult. Maar ik ben bang van niet. Helaas is Labour nog nodig, als die partij zich niet snel herpakt en de Corbynista's/Momentum niet wegwerkt, dan is dat het einde voor ze. Net als de Tories zullen ze opbreken in meerdere fracties.
[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 26-05-2019 23:56 ]
Hadden Labour en de Tories niet besloten om geen campagne te voeren? Als je de verkiezingen niet serieus neemt kun je de uitslag natuurlijk ook simpel naast je neerleggen.gambieter schreef op zondag 26 mei 2019 @ 23:55:
De eerste resultaten van de EU-verkiezingen zijn vernietigend voor de Tories (geen verrassing) maar ook voor Labour (). Zelfs in Corbyn's eigen district is Labour niet de grootste, de pro-Remain LibDems hebben daar gewonnen. Op zijn verjaardag nog wel
Hopelijk is dit het absolute einde van Corbyn en zijn cult. Maar ik ben bang van niet. Helaas is Labour nog nodig, als die partij zich niet snel herpakt en de Corbynista's/Momentum niet wegwerkt, dan is dat het einde voor ze. Net als de Tories zullen ze opbreken in meerdere fracties.
Overigens is een groot deel volgens mij naar Farage gegaan, dus wat dat betreft is het niet veel beter geworden.
Vooralsnog verliest UKIP meer dan Tories of Labour. (-9 versus -6 of -5).Verwijderd1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:34:
[...]
Overigens is een groot deel volgens mij naar Farage gegaan, dus wat dat betreft is het niet veel beter geworden.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Labour heeft campagne gevoerd, maar zoals de MEPs en MPs aangaven, werden zo ongeveer weggehoond aan de deur.Verwijderd1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:34:
Hadden Labour en de Tories niet besloten om geen campagne te voeren? Als je de verkiezingen niet serieus neemt kun je de uitslag natuurlijk ook simpel naast je neerleggen.
Er lijken geen nieuwe zetels toegevoegd te worden aan wat eerst UKIP was, dwz een soort van transfer van UKIP > Brexit Party. Andere gezichten, zelfde afwezige niveau.Overigens is een groot deel volgens mij naar Farage gegaan, dus wat dat betreft is het niet veel beter geworden.
Van 12 naar 15 is de telling nu (via link van @burne ).gambieter schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:40:
Er lijken geen nieuwe zetels toegevoegd te worden aan wat eerst UKIP was, dwz een soort van transfer van UKIP > Brexit Party. Andere gezichten, zelfde afwezige niveau.
Change UK doet het trouwens ook maar matig, staat nog steeds op 0.
Verder blijft het inderdaad nog een puinhoop bij de gevestigde partijen (en de Britste politiek in het algemeen). Dat zal nog wel een paar jaar doorgaan.
Je hebt gelijk, dat was wat slordig van me. Ze hebben de UKIP zetels en zeg maar het ERG deel van de Tories overgenomen.Verwijderd1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:42:
Van 12 naar 15 is de telling nu (via link van @burne ).
Change UK doet het trouwens ook maar matig, staat nog steeds op 0.
Verder blijft het inderdaad nog een puinhoop bij de gevestigde partijen (en de Britste politiek in het algemeen). Dat zal nog wel een paar jaar doorgaan.
Verder: de pro-Brexit partijen (dwz ook Labour) mogen ChangeUK dankbaar zijn, want die hebben zoals voorspeld de Remain-vote verdeeld. In meerdere had de Labour MEP een LibDem kunnen zijn als half de ChUK stemmers LibDem hadden gestemd:
In four regions the Liberal Democrats finished just behind Labour: the North East, the West Midlands, Yorkshire and Wales. In all four, Change UK votes would have put the Lib Dems ahead.
— Joey D'Urso (@josephmdurso) 26 mei 2019
Ja, ik volg nu de livestream by Sky en ze hebben dus alsnog een districtenstelsel (net als Italië geloof ik) waardoor ze dus per regio kandidaten naar voren schuiven. In de South West bijvoorbeeld, 6 zetels, 3 Brexit partij, 2 liberal democrats en 1 green (en de rest 0).gambieter schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:48:
[...]
Je hebt gelijk, dat was wat slordig van me. Ze hebben de UKIP zetels en zeg maar het ERG deel van de Tories overgenomen.
Verder: de pro-Brexit partijen (dwz ook Labour) mogen ChangeUK dankbaar zijn, want die hebben zoals voorspeld de Remain-vote verdeeld. In meerdere had de Labour MEP een LibDem kunnen zijn als half de ChUK stemmers LibDem hadden gestemd:
[Twitter]
Wat dat betreft is het eigenlijk nog te voorbarig om iets zinnigs te zeggen, je moet eerst alle districten afwachten. Maar nu werkt dat districtensysteem denk ik wel heel erg tegen Tory en Labour (zoals gezegd, in dat district allebei 0 zetels)..
Labour's Andrew Adonis is niet gekozen in de South West regio. Die ultra-Remain campagnevoerder en kritikaster van Corbyn's politiek kreeg recent een ballenklem op van Corbyn en ging opeens 180 graden om. Hij mocht alleen kandidaat worden als hij vol pro-Labour policy campagne ging voeren en zijn klep verder dicht deed. Die heeft nu zijn reputatie begraven zonder MEP te worden.Verwijderd1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:52:
Ja, ik volg nu de livestream by Sky en ze hebben dus alsnog een districtenstelsel (net als Italië geloof ik) waardoor ze dus per regio kandidaten naar voren schuiven. In de South West bijvoorbeeld, 6 zetels, 3 Brexit partij, 2 liberal democrats en 1 green (en de rest 0).
Wat dat betreft is het eigenlijk nog te voorbarig om iets zinnigs te zeggen, je moet eerst alle districten afwachten. Maar nu werkt dat districtensysteem denk ik wel heel erg tegen Tory en Labour (zoals gezegd, in dat district allebei 0 zetels)..
Helaas betekent het dat Ann Widdecombe verkozen is. Die is zo ultra-conservatief schuimbekkend religieus dat Osama bin Laden een betere keuze zou zijn geweest.
Ach, Adonis kwam toch steeds terug in allerlei schandalen (z'n naam komt me iig bekend voor), onder andere:gambieter schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:59:
[...]
Labour's Andrew Adonis is niet gekozen in de South West regio. Die ultra-Remain campagnevoerder en kritikaster van Corbyn's politiek kreeg recent een ballenklem op van Corbyn en ging opeens 180 graden om. Hij mocht alleen kandidaat worden als hij vol pro-Labour policy campagne ging voeren en zijn klep verder dicht deed. Die heeft nu zijn reputatie begraven zonder MEP te worden.
Mr Byers allegedly said he had brokered a secret deal with Lord Adonis, the current transport secretary, on behalf of National Express, which he said was seeking to abandon the loss-making East Coast rail franchise without incurring financial penalties.
According to the investigation Mr Byers said: “We agreed with Andrew (Adonis) … he would be publicly very critical of National Express” as long as terms which favoured the company were agreed.
https://www.telegraph.co....or-influence-scandal.html

(Labour niet veel beter)
Dat (general election) is altijd nog een optie als ze May echt boos maken. Wellicht niet eens zo'n gekke optie voor ze. Ja dan hebben ze een tijdje geen macht, maar de Brexit partij maakt er dan waarschijnlijk zo'n puinhoop van dat men terugverlangt naar het Strong en Stable onder PM May.gambieter schreef op maandag 27 mei 2019 @ 02:15:
Om de nederlaag voor de Tories duidelijk te maken: als dit een FPTP verkiezing zou zijn geweest (men rapporteert in districten), dan zouden ze tot nu toe 0 zetels hebben. Ze hebben nog geen enkel district gewonnen...
So far... in these elections the combined tally for the two parties in favour of no deal, the Brexit Party and UKIP amounts to 35% - combined tally for the pro Second Referendum parties is 40%.
— Laura Kuenssberg (@bbclaurak) 26 mei 2019
Tories en Labour zijn hierin niet meegerekend.
May is verleden tijd, als er al nieuwe verkiezingen komen is het omdat de Tories onderling elkaar de tent uitvechten over no deal:Verwijderd1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 02:22:
Dat (general election) is altijd nog een optie als ze May echt boos maken.
Die leiderschapsverkiezing beloofd spektakel te worden, messen geslepen in een politiek MMA gevecht. Bizar dat zoiets kan zonder eerst terug te gaan naar het volk.Brexit: top Tories would bring down any PM who backs no deal
Boris Johnson and Dominic Raab have been warned that Tory MPs would be prepared to bring down any prime minister backing a no-deal Brexit, triggering a general election, amid fears the leadership hopefuls will veer to the right in response to a surge in support for Nigel Farage at the European election.
“Any prime minister would find it very difficult to govern if he or she were to pursue a no-deal Brexit without parliament’s permission,” Hammond said, while refusing several times to rule out losing the whip in order to vote against his own prime minister in a confidence motion.
Op zich is de manier waarop de leiderschapsverkiezing gaat helemaal niet zo gek toch? Dat is in principe een partij-aangelegenheid waarbij de volksvertegenwoordigers een voorselectie doen en de leden de knoop door moeten hakken.hoevenpe schreef op maandag 27 mei 2019 @ 07:52:
[...]
May is verleden tijd, als er al nieuwe verkiezingen komen is het omdat de Tories onderling elkaar de tent uitvechten over no deal:
[...]
Die leiderschapsverkiezing beloofd spektakel te worden, messen geslepen in een politiek MMA gevecht. Bizar dat zoiets kan zonder eerst terug te gaan naar het volk.
Het is voor ons alleen raar dat de winnaar ook gelijk premier wordt.
Wel bijzonder dat ze voor de EU verkiezingen aan het districten stelsel (flinke opgerekte districten) blijven vasthouden blijkbaar.
Die partij gaat nu natuurlijk nooit verkiezingen uitschrijven, rekken totdat ze niet meer kunnen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Het is in Nederland toch in principe net zo? Alleen als bij ons een kabinet valt, dan wordt over het algemeen niet zo snel opnieuw geformeerd, maar snel nieuwe verkiezingen uitgeschreven. Als Rutte nu zou terugtreden, dan betekent dat niet meteen nieuwe landelijke verkiezingen.rik86 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:51:
[...]
Op zich is de manier waarop de leiderschapsverkiezing gaat helemaal niet zo gek toch? Dat is in principe een partij-aangelegenheid waarbij de volksvertegenwoordigers een voorselectie doen en de leden de knoop door moeten hakken.
Het is voor ons alleen raar dat de winnaar ook gelijk premier wordt.
Een nieuwe premier moet steun hebben in de TK, de volksvertegenwoordiging. Als Rutte vertrekt kunnen ze bij de VVD naar voren schuiven wie ze willen, maar de volksvertegenwoordiging staat toe dat die persoon premier wordt of niet.Bonsaiboom schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:43:
[...]
Het is in Nederland toch in principe net zo? Alleen als bij ons een kabinet valt, dan wordt over het algemeen niet zo snel opnieuw geformeerd, maar snel nieuwe verkiezingen uitgeschreven. Als Rutte nu zou terugtreden, dan betekent dat niet meteen nieuwe landelijke verkiezingen.
Als een premier aftreed vanwege een schandaal of een onoverkomelijk politiek meningsverschil is verkiezingen ook logisch. Maar stel dat Rutte morgen een mooi baantje in Europa krijgt en door de voordeur vertrekt, dan zie ik de regering nog wel met een andere premier hun termijn afmaken.
De volksvertegenwoordiging heeft überhaupt de controle, een kabinet zit er bij gratie van het ontbreken van een meerderheid die tegenstemt.ph4ge schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:50:
[...]
Een nieuwe premier moet steun hebben in de TK, de volksvertegenwoordiging. Als Rutte vertrekt kunnen ze bij de VVD naar voren schuiven wie ze willen, maar de volksvertegenwoordiging staat toe dat die persoon premier wordt of niet.
De volksvertegenwoordiging zit er weer bij de gratie van de kiezer, dus wie heeft de controle. Uiteindelijk kunnen volksvertegenwoordiging en regering beide zorgen voor een niet-functionerend bestuur, zonder dat iemand (/het volk) daar echt direct een eind aan kan maken.ANdrode schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:49:
...
De volksvertegenwoordiging heeft überhaupt de controle, een kabinet zit er bij gratie van het ontbreken van een meerderheid die tegenstemt.
Nee, het is geen optie. Dat was vroeger zo, maar nu moeten 66.66% of meer van de kamerleden daarvoor stemmen.Verwijderd1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 02:22:
Dat (general election) is altijd nog een optie als ze May echt boos maken. Wellicht niet eens zo'n gekke optie voor ze. Ja dan hebben ze een tijdje geen macht, maar de Brexit partij maakt er dan waarschijnlijk zo'n puinhoop van dat men terugverlangt naar het Strong en Stable onder PM May.
Wikipedia: Fixed-term Parliaments Act 2011
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 27-05-2019 12:14 ]
Maar wat als in oktober de 'remain-Tories' een motie van wantrouwen steunen en de regering naar huis stuurt?gambieter schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:07:
Nee, het is geen optie. Dat was vroeger zo, maar nu moeten 66.66% of meer van de kamerleden daarvoor stemmen.
Ergens creëer je een patstelling...
Edit: volgens mij kan het in dat geval nog steeds, uit jouw wikipedia link:
The two most important situations where a general election can be earlier are a vote of no confidence in the government, and a vote of two-thirds of the House of Commons.
Ondertussen heeft Dominique "we are an island?" Raab zijn plannen gepresenteerd, pure comedy gold...
The former Brexit secretary has said there is still time to negotiate a legally binding exchange of letters to remove the Irish backstop from the withdrawal agreement with the EU.
“I’m the negotiator who Michel Barnier and Guy Verhofstadt complained pushed Brussels too hard,” he adds.
[ Voor 58% gewijzigd door hoevenpe op 27-05-2019 12:54 ]
Corbyn heeft laatst al gezegd een tweede referendum of nieuwe verkiezingen te willen. Met een paaroverlopers van tories is die tweederde meerderheid dus wel te halen. De moeilijkheid zal zijn om genoeg suïcidale tories te vinden.gambieter schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:07:
[...]
Nee, het is geen optie. Dat was vroeger zo, maar nu moeten 66.66% of meer van de kamerleden daarvoor stemmen.
Wikipedia: Fixed-term Parliaments Act 2011
Als je daar een deel van de 14,1% van Labour bijtelt, dan is voor of tegen Brexit nog steeds too close to call.
[ Voor 6% gewijzigd door desmond op 27-05-2019 14:05 . Reden: betere zinsconstructie ]
Dit topic is gesloten.