Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.961 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Bonsaiboom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:38:
Net zoals het lidmaatschap van de EU Ierland heeft helpen ontwikkelen, kan een verenigd Ierland ook sterk worden. Me dunkt dat als er een referendum daarover georganiseerd wordt, zeker na een nodeal brexit, de Ieren er wel voor open staan.
ToolkiT schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:42:
[...]

De noord-Ieren zullen er dan meer open voor staan, maar daar heerst natuurlijk nog steeds de politieke/geloofs kwestie nog steeds..

En zoals @RM-rf al aangeeft heeft de republic natuurlijk een kostenplaatje om rekening mee te houden..

Simpel is het iig niet op dat eiland.. bijna nog lastiger dan met die engelsen..
Volgens mij onderschatten sommigen de haat die er bestaat tussen sommige bevolkingsgroepen in het noorden. Bepaalde mensen zullen er ALLES aan doen om een unificatie te voorkomen.
De politieke situatie is een veel belangrijker punt dan brexit.
Als de situatie niet verbeterd in het noorden zijn we gewoon weer terug bij af en zijn all bets off. Geweld en terreur wordt dan gewoon weer dagelijkse kost.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:14:
[...]

[...]

Volgens mij onderschatten sommigen de haat die er bestaat tussen sommige bevolkingsgroepen in het noorden. Bepaalde mensen zullen er ALLES aan doen om een unificatie te voorkomen.
De politieke situatie is een veel belangrijker punt dan brexit.
Als de situatie niet verbeterd in het noorden zijn we gewoon weer terug bij af en zijn all bets off. Geweld en terreur wordt dan gewoon weer dagelijkse kost.
Als iemand die de Troubles niet bewust meegemaakt heeft (af en toen wat nieuws over opstandjes bij marsen door elkaars wijk ofzo): is dit echt nog de orde van de dag? Ik had verwacht dat dat allemaal wel wat bekoeld zou zijn onder het 'normale volk', maar uit jouw posts maak ik op dat dat naïef is? Heb je misschien wat leesvoer, want ik ben nu geïnteresseerd.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:17:
[...]

Als iemand die de Troubles niet bewust meegemaakt heeft (af en toen wat nieuws over opstandjes bij marsen door elkaars wijk ofzo): is dit echt nog de orde van de dag? Ik had verwacht dat dat allemaal wel wat bekoeld zou zijn onder het 'normale volk', maar uit jouw posts maak ik op dat dat naïef is? Heb je misschien wat leesvoer, want ik ben nu geïnteresseerd.
Tijdlijn met linkjes naar artikelen: Wikipedia: Timeline of the Northern Ireland Troubles and peace process.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 19:32

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Dat 'normale' volk kan toch in een mum weer gepolariseerd worden door de volksmenners aan beide kanten. Dat gaat volstrekt vanzelf lijkt me.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
[...]

Het is uiteraard wel veel beter dan 21 jaar geleden. De jeugd van tegenwoordig is bijvoorbeeld in een veel rustiger klima opgegroeid. Echter blijft het nog steeds een verdeelde samenleving.
En de wantrouw jegens elkaar is er nog steeds. Veel mensen voelen en leven nog met de consquenties van tientallen jaren van geweld en de duizenden doden.
Ik heb helaas geen leesmateriaal hier zo 1 2 3 want mobiel. Maar je zou een paar films kunnen kijken of documentaires. In the name of the father bijvoorbeeld behelst de wantrouw van de Engelsen en hun politiek goed uit. Er indook een interessante docu die ik laatst zag over noord-Ierse komiek Patrick Kielty wiens vader is vermoordt door een terroristische organisatie. Hij spreekt in de docu met onder meer met Arlene Foster.

Hetbis echt een clusterfuck waar Ierland al 100 jaar mee zit sinds de partitie.

Trouwens als je wat een meer dagelijks leven perspectief wil plus wat humor dan moet je Derry Girls kijken. Een komedieserie over een aantal tieners in Derry begin jaren 90. Hilarisch en poignant.

[ Voor 7% gewijzigd door Póg mo Thóin op 02-04-2019 14:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:32

gws24

Thinking is hard!

[...]

Kijk even dit 'reis'programma van Tom Waes https://www.npo3.nl/reizen-waes/15-02-2019/VPWON_1298671 over noord Ierland. Hij belicht beide kanten en spreekt met locals tijdens de marsen. De haat aan beide kanten zit er bij een aardig grote groep nog steeds in en de vlam kan daar elk moment weer in de pan slaan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:12

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Een tijdje geleden was 'Reizen Waes' van Tom Waes in Noord Ierland... Het is er nu relatief rustig, maar echt vrolijk werd ik er niet van van wat hij liet zien en wat hem verteld werd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Ik postte in dit topic eerder een link naar een korte NPO3 docu die een inkijkje gaf in de huidige verstandhoudingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 16:11
offtopic:
Als men in UK toch eens zo behulpzaam en eensgezind kon reageren als jullie drieën :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:12

servies

Veni Vidi Servici

dreamscape schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:41:
offtopic:
Als men in UK toch eens zo behulpzaam en eensgezind kon reageren als jullie drieën :)
Tja... dat krijg je wanneer je partijpolitiek of je eigen belang boven het landsbelang stelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37
Dank voor de info. Ik had bijvoorbeeld geen idee dat er zelfs in 2019 nog aanslagen gepleegd zijn. Dus de schaal is wel kleiner, maar het is duidelijk niet zo ver afgekoeld als ik dacht :X

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:45:
Dank voor de info. Ik had bijvoorbeeld geen idee dat er zelfs in 2019 nog aanslagen gepleegd zijn. Dus de schaal is wel kleiner, maar het is duidelijk niet zo ver afgekoeld als ik dacht :X
Het is juist sinds brexit weer een beetje aangewakkerd. Terroristische bewegingen wilden even laten zien dat ze er nog waren en dat ze nog steeds capabel zijn. :(

Een beetje van do you like what you see? Because there’s more where that came from!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 21:37
Wormaap schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:45:
Sterker nog, de eerste aanslagen zijn alweer geweest:
https://joop.bnnvara.nl/n...-politie-verdenkt-new-ira

Of stond dat ook al ergens in bovenstaande stukken/URL's. Kan dat momenteel wat lastig openen.

Edit: ow ik lees nu pas goed dat je zelf al zei in 2019 aanslagen.... naja iig....

[ Voor 7% gewijzigd door Korvaag op 02-04-2019 14:50 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Recentelijk ging er nog een carbomb af.. gelukkig geen slachtoffers, maar de kwestie is nog steeds hot, en met brexit wakkert het oude sentimenten op..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/56420978_2257545274298287_4498176586914201600_n.jpg?_nc_cat=1&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=0b5078a6f4f77b2c1bf5cbb6adfe3a38&oe=5D4915D9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 21:37
Ow zalig :) Ik moet niet zo snel ergens hardop om lachen, maar dit was wel even hoorbaar ;)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:06
A long extension will happen. I’m not just saying that: we know that will happen. We’ve been speaking to people in the EU and the EU is desperate for the signal to be given by parliament which gives them the excuse for a long extension. It will happen, I’m pretty clear on that.
Hier word ik nu zo moe van...

Ik zou als ik May was alvast op mijn knieën richting Brussel vertrekken, met een waterdicht plan in haar koffertje.

[ Voor 23% gewijzigd door eric.1 op 02-04-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
eric.1 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:34:
[...]

Hier word ik nu zo moe van...

Ik zou als ik May was alvast op mijn knieën richting Brussel vertrekken, met een waterdicht plan in haar koffertje.
En waar haal jij die quote vandaan? :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:24
Dit gaat gerekt worden tot 12 april en dan krijgt de UK gewoon een lange verlenging inclusief deelname aan de EU verkiezingen.

Al degenen die aangaven dat er geen verlening voor 29 maart zou komen (wat dus wel gebeurde en 12 april werd) zullen nogmaals hun ongelijk bewezen krijgen.

Mijn 5 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:08
Tja, ik weet 't niet; De vorige verlenging had ook/juist voor de EU nut, extra tijd voor no-deal voorbereidingen.

De EU heeft er niet echt wat mee te winnen als er geen goed plan is vanuit 't VK, En ik zie een slecht/ niet uitgedacht al niet gebeuren, laat staan een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zou kunnen, niemand wil een hard Brexit. Aan de andere kant (mijn EU kant) neemt het vertrouwen in de EU wel af als ze nogmaals een uitstel krijgen zonder plan. Het zo maar kunnen dan ik dan ook op een Nexit partij ga stemmen omdat ik vind dat die Oostbloklanden die zich niet houden aan de (aan ons door een dictator opgelegde) trias houden, er ook wel uit mogen. Dan is de weg open naar een Zuid en Noord Europa, niet bevorderlijk voor de vrede dus ik zou liever niet dat pad opgaan.
Als echt alles onderhandelbaar is zonder downward-risk, laten we het proberen!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Onderschat ook niet het 'even' organiseren van Europese verkiezingen. Nog los van de logistiek, zal dit ook de nodige reacties opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12

Player1S

Probably out in the dark

MikeyMan schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:46:
Onderschat ook niet het 'even' organiseren van Europese verkiezingen. Nog los van de logistiek, zal dit ook de nodige reacties opleveren.
Als ik naar de opkomsten van de demonstraties kijk zou het zomaar kunnen dat pro-EU partijen dan winnen in de VK.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
Player1S schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:50:
[...]

Als ik naar de opkomsten van de demonstraties kijk zou het zomaar kunnen dat pro-EU partijen dan winnen in de VK.
Welke pro-EU partijen :+
Volgens zijn zowel labour als tories anti-EU op het moment.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Player1S schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:50:
[...]

Ja, en dan? Dan heb je pro-EU Partijen in het parlement, maar is het nog steeds een bende in de UK zelf.
Krijg je dan nog iets voor elkaar tussen UK en EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Meekoh schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:56:
[...]

Welke pro-EU partijen :+
Volgens zijn zowel labour als tories anti-EU op het moment.
LibDem is pro-EU maar die zijn monddood :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:34

polthemol

Moderator General Chat
franssie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:43:
Zou kunnen, niemand wil een hard Brexit. Aan de andere kant (mijn EU kant) neemt het vertrouwen in de EU wel af als ze nogmaals een uitstel krijgen zonder plan. Het zo maar kunnen dan ik dan ook op een Nexit partij ga stemmen omdat ik vind dat die Oostbloklanden die zich niet houden aan de (aan ons door een dictator opgelegde) trias houden, er ook wel uit mogen. Dan is de weg open naar een Zuid en Noord Europa, niet bevorderlijk voor de vrede dus ik zou liever niet dat pad opgaan.
tjah maar dat is net het probleem. Je hebt in jouw voorbeeld (en dit is niet als op de man bedoeld): een hele resem voordelen van de EU, maar, je gaat een destructieve stem laten afhangen van hoe de politiek lokaal draait in deze of gene EU-lidstaat en hoe de EU daarop reageert (wat ze trouwens wel degelijk doen tegen Polen en Hongarije, echter, je zit met het issue van dat zaken unaniem moeten worden besloten).

Als dat de manier is waarop mensen de EU gaan afwegen, dan ga je het simpelweg nooit goed doen. Buiten dat je ziet dat de Nederlandse anti-EU partijen op de tafels staan te dansen voor Hongarije en Polen ;) Sentiment voeden, inspelen op emotie en zieltjes winnen.

Het 'niemand wil een hard brexit' klopt niet. Er is een significante groep (met veel invloed) die wel degelijk een harde brexit willen. Ze zijn significant genoeg dat ze overal gewoon 'no' op stemmen en de tijd uitzitten. Dan krijg je nog een resem in het parlement aldaar die bij god niet weten wat ze willen (en dat is die groep waar het ERG momenteel van profiteert, vanaf dat die namelijk gewoon zich achter 1 plan scharen, dan kan dat plan worden uitgevoerd. Er liggen echter elke week 10 nieuwe plannen naast dat van May en niemand wil genoeg steun uitspreken voor welk plan dan ook).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het ontnemen van het Hongaarse stemrecht in de EU is niet genoeg?
https://www.volkskrant.nl...eu-te-verliezen~bbf5a574/
De ingrepen van de EU bij Polen waardoor de partij aan de macht het hoog-gerechtshof probeerde uit te schakelen die mede door de EU voorkomen wordt?
https://www.volkskrant.nl...nering-rechters~bd053b99/

En dat is de reden om voor de Nexit te stemmen zodat we onze grote nieuwe leiders dat hier wel kunnen laten doen? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Het zo maar kunnen dan ik dan ook op een Nexit partij ga stemmen ...
Probeer je nou ons te chanteren met je toekomstig stemgedrag? 8)7

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

burne schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:39:
[...]

Probeer je nou ons te chanteren met je toekomstig stemgedrag? 8)7
haha, nee. Ik sprak als een stem van wat ik wel veel om mij heen hoor helaas. Ik ben geen Nexit persoon. ik heb wel veel op en aan te merken op de EU(ro) maar ik geloof erin dat dat goed gaat komen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 22:33
@franssie Loop je nou te trollen? Laten we weer terug OT gaan. Varadkar en Macron geven beiden aan dat de EU voor verlenging openstaat, mits de Britten een goed plan hebben. Da's een verstandige insteek. Zolang ze nog lid van de EU zijn kun je meer invloed uitoefenen op deze hele shitshow dan wanneer ze er hard uit stuiteren en de schade immens is. Vergeet niet dat een crisis in het VK ook een crisis op het continent gaat veroorzaken. Laten we met z'n allen ons best doen om dat te voorkomen. Dan kun je beter even je eergevoel opzij zetten en het verstandigste doen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

was niet als trollen bedoeld. Ik snap je betoog maar als er geen grens word getrokken maak ik mij ernstig zorgen over de lange termijn effecten in de publieke opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SkiFan schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:44:
Varadkar en Macron geven beiden aan dat de EU voor verlenging openstaat, mits de Britten een goed plan hebben.
En youtube gaat Cambridge Analytica:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/diX5q7uqv69ZVV3wtkrzfU4P/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
@SkiFan Het verstandigste is niet per definitie hetzelfde als het kostte wat kost binnenboord houden van de Britten.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

burne schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:05:
[...]

[Afbeelding]
Ik snap hem denk ik maar even ter mijn educatie: is dat een vermoeden dat CA hier een rol inspeelt? Ja er zit een zekere analogie in maar ik had het nog niet als zodanig herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Indoubt schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:09:
[...]

Ik snap hem denk ik maar even ter mijn educatie: is dat een vermoeden dat CA hier een rol inspeelt? Ja er zit een zekere analogie in maar ik had het nog niet als zodanig herkend
CA bestaat niet meer maar waarom zou ik als veelreageerder in een brexitdiscussie dit soort overduidelijk fake videos krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
burne schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:12:
[...]

CA bestaat niet meer maar waarom zou ik als veelreageerder in een brexitdiscussie dit soort overduidelijk fake videos krijgen?
Als ik hard brexit google krijg ik hetzelfde
komt bij de express vandaan: https://www.express.co.uk...esa-May-deal-delay-latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@burne , @ToolkiT

Duidelijk.

Ik krijg ze niet, ik post te weinig O-) of mijn anti tracking maatregelen hebben nog een beetje effect 8)

Overigens is Macron wel fed-up over het maar voortduren van de brexit maar dat is een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
burne schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:05:
[...]

[Afbeelding]
Meh, dat is gewoon van een nieuwszender welke nogal gekleurd is. Heeft verder weinig met YT te maken of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:15

Amphiebietje

In de blubber

Al genoeg stemmen om ervoor te zorgen dat de Britse regering moet reageren.

...alleen is de termijn daarvor 14 dagen, en 12 april is over 10 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

eric.1 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:32:
[...]

Meh, dat is gewoon van een nieuwszender welke nogal gekleurd is. Heeft verder weinig met YT te maken of wel?
Het Google/Youtube algoritme selecteert wat je te zien krijgt. 'Gevul News' met 5000 subscribers is nou bepaald niet een relevante bron van nieuws. Erger: dit is precies het soort nepnieuw-kanaal waar Destin (van Smarter Every Day) net tegen ten strijde getrokken is. Clipart, computeranimaties en een computerstem die uit kranten gestolen nieuws voorleest.

Hoe is dit ooit als relevant geselecteerd door Google/Youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
burne schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:48:
[...]

Het Google/Youtube algoritme selecteert wat je te zien krijgt. 'Gevul News' met 5000 subscribers is nou bepaald niet een relevante bron van nieuws. Erger: dit is precies het soort nepnieuw-kanaal waar Dustin (van Smarter Everyday) net tegen ten strijde getrokken is. Clipart, computeranimaties en een computerstem die uit kranten gestolen nieuws voorleest.

Hoe is dit ooit als relevant geselecteerd door Google/Youtube?
Dat is wel een goede vraag. Op zijn minst had er een label bij gekund "Twijfelachtige inhoud" ^^.

Maar goed, Gevul News heeft het gewoon overgenomen (incl exact dezelfde hoofdletters in de titel) van Express.co.uk. Geen idee hoe groot die zender is, maar dat lijkt me wel een van een redelijk formaat. Onder welke naam het naar buiten is gekomen is niet zo heel relevant toch? Het is niet zo dat een kleine nieuws-channel per definitie alleen maar onzin uitkraamt. Als je die altijd wegfiltert dan krijg je ook een vreemde situatie.

Als je heel droog naar het nieuws omtrent de Brexit kijkt, dan had Google/YT wel ontzettend veel moeten filteren. Onwaarheden en scheve conclusies worden iedere dag de wereld in geslingerd.

Nu we het er toch over hebben, May zal zo een speech houden. Ben benieuwd wat ze nu weer bedacht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

eric.1 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:55:
[...]

Geen idee hoe groot die zender is, maar dat lijkt me wel een van een redelijk formaat.
Dat zeg ik: een plagiaatrobot met 5000 subscribers waarvan het overgrote deel robots. Allemaal een eigen kanaal, allemaal 1 of 2 subscribers. Het enige wat het doet is rondzingen, hoog in de ratings van Youtube terecht komen en daar de discussie verzieken.

Laten we er maar over ophouden. Ik zou haast gaan denken dat jij ook een robot bent die probeert de ranking op te krikken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Weer een kort uitstel... Tot ze een oplossing hebben. Zelf met Corbyn erbij gok ik dat ze dan nog in 2300 in de EU zitten.

Of te wel... nog een stap in de blame game.. Nu de oppositie het verwijt in de schoenen duwen..

[ Voor 28% gewijzigd door Cyberpope op 02-04-2019 19:09 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Nou ja, de EU moet nog akkoord gaan. En als het wederom een voorstel wordt zonder verder plan, dan hoop ik dat ze gewoon "Brexit means Brexit" zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Cyberpope schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:08:
Weer een kort uitstel... Tot ze een oplossing hebben. Zelf met Corbyn erbij gok ik dat ze dan nog in 2300 in de EU zitten.

Of te wel... nog een stap in de blame game.. Nu de oppositie het verwijt in de schoenen duwen..
Ugh.. 8)7

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:40
Cyberpope schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:08:

So basically she got nothing? 7 uur met iedereen theeleuten en het enige waar ze mee komt is, ja uhm misschien moet ik maar eens met de oppositie gaan samenwerken en moeten zij die deal maar eens accorderen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Dus ze willen uitstel tot 22 Mei?
We would want to agree a timetable for this Bill to ensure it is passed before 22 May so that the United Kingdom need not take part in European Parliamentary elections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

Die uitstel krijgen ze als ze de WA door het parlement krijgen. Ik hoop dat de EU nu voet bij stuk houdt en dat forceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

We zullen zien hoe sterk de ruggegraat van de EU in deze is. Ik zie in wat May doet geen goed plan om de shitzooi op te lossen. Uitstel tot 22 mei...ik vond 12 april al ruimhartig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gok 1: Labour neemt het aanbod aan
Gok 2: Ik verbind me aan de uitkomst in het parlement
Gok 3: De eu geeft me uitstel
Gok 4: De hard-line club in mijn eigen partij rukt me de kop niet af in de tussentijd......

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

even het nieuws gelezen maar wat is er nu anders?

Ze gaat met labour praten maar alleen over de acceptatie van het WA. Over het feit of haar eigen Tory partij het WA accepteert is geen enkele bericht.

Als de deal al uberhaupt een vierde keer in stemming wordt gebracht is er nog steeds geen enkele zekerheid dat eer een meerderheid voor is.

lijkt op kicking the can down the road

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Indoubt schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:07:
even het nieuws gelezen maar wat is er nu anders?

Ze gaat met labour praten maar alleen over de acceptatie van het WA. Over het feit of haar eigen Tory partij het WA accepteert is geen enkele bericht.

Als de deal al uberhaupt een vierde keer in stemming wordt gebracht is er nog steeds geen enkele zekerheid dat eer een meerderheid voor is.

lijkt op kicking the can down the road
die can ligt al lang en breed ergens te dobberen bij Dover naast de kliffen joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:31
Kansloos verhaal, alleen maar bedoeld om de blame-game weer bij ons te leggen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ze blijven maar rondtollen. Labour zal eisen neerleggen, waar de conservatieven nooit mee akkoord willen gaan. De conservatieve harde brexiteers gaan nooit maar iets toegeven aan Labour. May zit helemaal vast.

Het gaat vooral spannend worden of de EU de Brexit ook echt doorvoert als de Britten hier niet uit komen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
tweakduke schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:44:
....

Het gaat vooral spannend worden of de EU de Brexit ook echt doorvoert als de Britten hier niet uit komen.
Daar heeft de EU toch vrij weinig over te zeggen? De vraag is of May voldoet aan de eis van de EU om met een substantieel plan te komen..

Of bedoel je dat de EU misschien uit sympathie toch weer verlenging geeft en in die zin geen 'hard brexit' door voert. (ookal is dat in feite in handen van de UK zelf)

[ Voor 18% gewijzigd door analogworm op 02-04-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

tweakduke schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:44:
Ze blijven maar rondtollen. Labour zal eisen neerleggen, waar de conservatieven nooit mee akkoord willen gaan. De conservatieve harde brexiteers gaan nooit maar iets toegeven aan Labour. May zit helemaal vast.

May kan alles beloven wat ze wil. Zodra de WA er is gaat ze toch waarschijnlijk stoppen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Het lijkt me dat ze binnen een paar dagen wel weet of Corbyn genegen is voor de WA te stemmen, uitstel tot 22 mei kan maar alleen als ze voor 8 april ingestemd hebben met de WA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
analogworm schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:48:
[...]

Daar heeft de EU toch vrij weinig over te zeggen? De vraag is of May voldoet aan de eis van de EU om met een substantieel plan te komen..

Of bedoel je dat de EU misschien uit sympathie toch weer verlenging geeft en in die zin geen 'hard brexit' door voert. (ookal is dat in feite in handen van de UK zelf)
Dat laatste bedoel ik, gaat de EU ook echt een harde Brexit doen als het eenmaal zo ver is. Tijd zal dat leren :)
YakuzA schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:53:
[...]

May kan alles beloven wat ze wil. Zodra de WA er is gaat ze toch waarschijnlijk stoppen.
Ze is vleugellam nu. Dat ze opstapt is wel duidelijk, alleen wachten wanneer.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
hoevenpe schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:55:
Het lijkt me dat ze binnen een paar dagen wel weet of Corbyn genegen is voor de WA te stemmen, uitstel tot 22 mei kan maar alleen als ze voor 8 april ingestemd hebben met de WA.
Het kan ook als het VK accepteert dat ze niet langer artikel 50 unilateraal kan intrekken, en geen EU verkiezingen organiseert. Die uitweg heeft de EU ook nog. Defacto withdrawal agreement, maar dan zonder handtekening. En evengoed vazalstaat. Maar wel anders te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@Bonsaiboom
De kern is het accepteren van de WA inclusief de backstop, linksom of rechtsom.

De rest is bijzaak, 6 weken extra zonder inhoudelijk plan lijkt me zinloos. No deal is voor de EU zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:32

gws24

Thinking is hard!

@Virtuozzo is wel verdacht stil de laatste drie dagen, zeker hard aan het werk of hij is ingestort :P

[ Voor 13% gewijzigd door gws24 op 02-04-2019 21:25 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

gws24 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:24:
@Virtuozzo is wel verdacht stil de laatste drie dagen, zeker hard aan het werk of hij is ingestort :P
Ik denk dat iedereen die erbij betrokken is full speed een no deal aan het voorbereiden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 18:08
Ik denk dat de EU en Engeland er mischien nog wel uitstel uit weten te slepen, maar dan moeten er wel verkiezingen worden uitgeschreven omdat anders het Euro Parlement in legaal onbekend terein komt. Ondertussen begint mijn bedrijf ook de pijn te merken.... er zijn gewoon, op twee vaste klanten na, geen nieuwe projecten binnen gekomen in de laatste vier maanden. Over twee weken zal ik helaas tegen twee van mijn contractors moeten vertellen dat ze bedankt worden voor hun verleende diensten...

De economische schade die Engeland zichzelf aandoet gaat echt flink pijn doen....

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:36

Roozzz

Plus ultra

The_Butler schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:37:
De economische schade die Engeland zichzelf aandoet gaat echt flink pijn doen....
Exact, hier zie je ook de tekenen aan de wand. Mijn werkgever heeft de kantoren in Engeland sinds een jaar helemaal gescheiden van de rest van de organisatie. Tevens is dit de enige plek ter wereld waar de laatste twee jaar daadwerkelijk een forse krimp in het personeelsbestand heeft plaatsgevonden (ten opzichte van >10% groei bedrijfsbreed). Ik voorzie dat als de brexit op deze voet doorgaat dat aan het eind van het jaar de boel daar gewoon de deuren mag sluiten... Daar ging weer een stukje kenniseconomie ;w

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is de mogelijkheid om A50 in te trekken ook verlengd tot 12 april? Of is die mogelijkheid inmiddels wel verlopen op de 29e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:06
Ik zie niet waarom dat niet intrekbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Daar is niets aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

dr.lowtune schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:50:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is de mogelijkheid om A50 in te trekken ook verlengd tot 12 april? Of is die mogelijkheid inmiddels wel verlopen op de 29e?
Zolang ze er niet uit zijn, kunnen ze artikel 50 intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
Voor zover ik weet nog steeds intrekbaar. Of dat nog steeds te verkopen is als 'in good faith' is een heel ander verhaal, dus of het netto stand zou houden als iemand het aan zou willen vechten is een ander verhaal.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Misschien heb ik het gemist, maar welk concreet aanbod heeft May aan Corbyn gedaan? Vandaag waren diverse prominente Tory ministers nog fel tegen de CU, welke rode lijnen wil ze opgeven?

Voelt als kicking the can...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Geen. Ze wil een compromis sluiten, waarbij Corbyn alles opgeeft en zij niets. En als hij dat niet doet, speelt ze de zwarte Piet van no deal naar hem toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bonsaiboom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:09:
Geen. Ze wil een compromis sluiten, waarbij Corbyn alles opgeeft en zij niets. En als hij dat niet doet, speelt ze de zwarte Piet van no deal naar hem toe.
bingo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27
Waarom krijgen alle mogelijk vormen van Brexit voorrang op geen Brexit?

Niemand weet überhaupt waarvoor ze gestemd hebben in 2016. Brexit = Brexit maar tot op heden weet nog steeds niemand wat Brexit is.

Er is maar één mogelijke oplossing en die zou voor beide partijen acceptabel moeten zijn: Een Brexit voorstel dat door het HoC is approved (als dat er ooit komt) in een referendum het laten opnemen in tegen Remain.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Daarmee houdt ze haar partij dus bij elkaar, Labour krijgt de schuld. Slim...

Betwijfel of de EU erin trapt, lijkt me van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:44

NMH

Moderator General Chat
loekf2 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:59:
Ben wel benieuwd of Schotland nu werk gaat maken van afscheiding. Eigenlijk hebben ze economisch niets te verliezen als ze uit de UK stappen.
Onderschat niet wat een onderneming dat zou worden. Met de Brexit wordt al duidelijk hoe moeilijk het is om het VK en de EU te ontvlechten en de integratie tussen Schotland en het VK zal nog stukken hechter zijn dat die tussen het VK en de EU. Net zoals dat het VK straks allemaal taken zelf weer moet uitvoeren die waren gedelegeerd naar de EU zal dat in nog sterkere mate gelden voor Schotland. Daarnaast is een snelle toetreding van een onafhankelijk Schotland tot de EU ook nog geen uitgemaakte zaak; ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een land als Spanje moeilijk zal doen omdat ze de Catalanen geen inspirerend voorbeeld willen bieden.
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:29:
Het is uiteraard wel veel beter dan 21 jaar geleden. De jeugd van tegenwoordig is bijvoorbeeld in een veel rustiger klima opgegroeid.
Dat kan ook helaas ook een nadeel zijn; de verbittering is wellicht minder, maar men heeft dan ook niet aan den lijve ondervonden wat voor ellende zo'n burgeroorlog-light met zich meebrengt. Dat kan de drempel verlagen om te besluiten om te gaan strijden voor de "goede zaak", welke dat dan ook maar mag zijn.
Het zo maar kunnen dan ik dan ook op een Nexit partij ga stemmen omdat ik vind dat die Oostbloklanden die zich niet houden aan de (aan ons door een dictator opgelegde) trias houden, er ook wel uit mogen.
Om een cliche aan te halen; de EU beinvloed je van binnen de unie, niet van buiten. Daarnaast zou Nederland met een Nexit zichzelf gruwelijk in de voet schieten; wij zijn nog veel meer vervlochten met de EU dan de Britten (denk alleen al aan de Euro) en als je ziet hoe de Britten als vijfde economie ter wereld al de speelbal van de grote machtsblokken (EU / VS / China) dreigen te worden, dan wordt deze postzegel aan de Noordzee al helemaal een voetveeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:42
hoevenpe schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:11:
[...]

Daarmee houdt ze haar partij dus bij elkaar, Labour krijgt de schuld. Slim...

Betwijfel of de EU erin trapt, lijkt me van niet.
Hij wordt nog leuker. Als Labour erin meegaat dan is Brexit een feit. Een referendum over artikel 50 intrekken is dan afgeschoten. Wat overblijft is welke vorm Brexit gaat nemen in de toekomst.

Stemt Labour ermee in dan heeft ze de kern van haar deal erdoorheen en houd ze haar belofte.
Stemt Labour er niet mee in dan kan ze hun de schuld geven van de wens van het volk niet te respecteren.

May snapt dondersgoed dat als er geen weg terug meer is een douane unie het beste compromis voor nu is en dat kan in de toekomst alsnog op een volledige Brexit uitdraaien.

Het mooie hiervan is dat beide grote partijen Brexit realiseren en bij het uitdraaien op nieuwe verkiezingen in de toekomst beiden kunnen zeggen dat ze de wens van het volk gerespecteerd hebben.

Voor de EU is het om het even. Rust met de Europese verkiezingen op komst en Engeland kan op zijn gemak bepalen waar ze heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Mwah, naast de potentie van nieuwe aanslagen van Noord-Ierse terroristen doemt nu ook de dreiging van pro-Brexit terrorisme op:

Two devices left on rail lines in suspected pro-Brexit sabotage plot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 09:22
Ik snap de betekenis van het woord compromis kennelijk niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-dark schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:22:
Het mooie hiervan is dat beide grote partijen Brexit realiseren en bij het uitdraaien op nieuwe verkiezingen in de toekomst beiden kunnen zeggen dat ze de wens van het volk gerespecteerd hebben.
Maar dan nog: een CU is het einde van de Tories, dus welke rode lijnen gaat May opgeven om Corbyn binnenboord te krijgen?

Ze zal moeten schuiven, Labour's steun is niet gratis.
Voor de EU is het om het even. Rust met de Europese verkiezingen op komst en Engeland kan op zijn gemak bepalen waar ze heen gaan.
Dat hangt er vanaf: als voor 8 april (de deadline van de extra EU top) May met steun van Corbyn de WA aangenomen heeft dan krijgt ze van de EU wel een technische extensie tot 22 mei.

Zonder overeenstemming zal het VK moeten deelnemen aan de EP verkiezingen en is een lange verlenging onontkoombaar. Voorlopig schuift ze die beslissing opnieuw voor zich uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:44

NMH

Moderator General Chat
Amphiebietje schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:22:
Mwah, naast de potentie van nieuwe aanslagen van Noord-Ierse terroristen doemt nu ook de dreiging van pro-Brexit terrorisme op:

Two devices left on rail lines in suspected pro-Brexit sabotage plot
Gelukkig ging het voor zover nu bekend in dit geval om "veilige" sabotage die ervoor zou moeten zorgen dat het spoor bezet werd gemeld waardoor er geen treinverkeer mogelijk zou zijn. Zeg maar een variant op de actievoerder die zich aan een hek vastketent om bepaalde activiteiten te verstoren. Wat wel in hoge mate ironisch is als het klopt (excuseer de bron):
But safeguards introduced to comply with EU regulations mean the devices failed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Bij Farage zal er wel rook uit z'n oren komen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
D-dark schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:22:
[...]

Hij wordt nog leuker. Als Labour erin meegaat dan is Brexit een feit. Een referendum over artikel 50 intrekken is dan afgeschoten. Wat overblijft is welke vorm Brexit gaat nemen in de toekomst.

….
Zou labour dan niet proberen om alsnog het Kyle Wilson Amendement er door heen te krijgen. (Confirmatory public vote?) Zoals ze ook als voorwaarde voor Meaningful Vote 3 stelden?
If May’s deal were brought back to parliament this week, Corbyn suggested Labour was likely to support the amendment, in which approval of the deal would be made conditional on a “confirmatory ballot”.
https://www.theguardian.c...-on-mays-deal-says-corbyn

Alhoewel het net als bij Jacob Rees-mogg en Boris Johnson super hypocriet zou zijn om nu toch nog over stag te gaan na alles wat ze over may's deal gezegd hebben..
“We’re not supporting Theresa May’s deal at all, because we think it’s a blindfold Brexit, which would do enormous damage to our economy,”
Aah wel, time will tell…

[ Voor 7% gewijzigd door analogworm op 02-04-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Cyberpope schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:55:
[...]

Zolang ze er niet uit zijn, kunnen ze artikel 50 intrekken.
Juridisch was dat toch 29 maart? Niet dat er iemand over zal zeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

franssie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:58:
[...]

Juridisch was dat toch 29 maart? Niet dat er iemand over zal zeuren.
De datum was niet alleszeggend..
In de uitspraak van het ECJ van afgelopen december werd vastgesteld dat een lidstaat welke art.50 geactiveerd had, dit zelf ook kon intrekken, zolang ze zelf lid zijn van de EU.

Oftewel.. zolang het VK niet daadwerkelijk uitgetreden is, kunnen ze de uittreding cancellen.
Ook nu nog, na 29 maart.

Interessant zou echter wel zijn of May daar ook zelf direkt initiatief toe kan nemen of dat ze daarbij het Parlement om toestemming moet vragen:
Taktisch zou ik het van haar kant bekeken wel slim vinden als ze bv het Parlement onder druk zet haar wel die speelruimte te geven om een evt last-second-No-Deal-Brexit te voorkomen...

Maar tevens kan ze daarmee de Brexiteers onder druk zetten in te stemmen met een tussen-deal... als ze geloofwaardig kan maken dat een No-Deal-Brexit onder haar niet kan en zal gebeuren...

May lijkt echter nooit zoveel moeite gedaan te hebben om haar taktische speelruimte tov. haar tegenstanders aan alle kanten te vergroten..
Waardoor ze zelf juist tot speelbal van een verbrokkelt parlement is geworden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
NMH schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:40:
[...]

Gelukkig ging het voor zover nu bekend in dit geval om "veilige" sabotage die ervoor zou moeten zorgen dat het spoor bezet werd gemeld waardoor er geen treinverkeer mogelijk zou zijn. Zeg maar een variant op de actievoerder die zich aan een hek vastketent om bepaalde activiteiten te verstoren. Wat wel in hoge mate ironisch is als het klopt (excuseer de bron):

[...]
De sabotagetruc die werd gebruikt werkt in gebieden waar spoorstroomlopen ("track circuits") worden gebruikt: op het ene spoor wordt laagspanning gezet, en aan het andere spoor hangt een draadje dat aan het seinhuis doorgeeft dat het spoor bezet is. Zodra er een trein over het spoor rijdt, loopt de spanning via het draaistel van de trein van het ene naar het andere spoor en wordt het circuit gesloten.

Met een paar klemmen en een draadje kun je dit gedrag nabootsen. Dat is ook precies wat baanwerkers doen: als er ergens gewerkt wordt verbinden ze de sporen aan elkaar om zo te voorkomen dat er per abuis een trein hun kant op gestuurd wordt. In geval van nood doen machinisten dat ook, in hun cabine hebben ze daarvoor een kortsluitkabel of -lans liggen.

Er is echter nog een techniek om spoorbezetting te detecteren: assentellers. Dat zijn kleine kastjes die detecteren hoeveel assen er langs een bepaald punt komen. Een stuk verderop ligt er weer zo'n kastje, de computer in het seinhuis vergelijkt hoeveel assen er zijn gepasseerd. Als dat aantal overeen komt, kan men er vanuit gaan dat het spoor weer vrij is.

Het stuk spoor waar dit kabeltje en briefje werd gevonden, is met assentellers uitgerust. Dat kabeltje haalt dus helemaal niks uit.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

NMH schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:16:
[...]
Daarnaast is een snelle toetreding van een onafhankelijk Schotland tot de EU ook nog geen uitgemaakte zaak; ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een land als Spanje moeilijk zal doen omdat ze de Catalanen geen inspirerend voorbeeld willen bieden.
Het was juist spanje dat vrij vlot zei dat onafhankelijk Schotland juist wel snel in de EU mag.
Zie o.a. hier: https://www.thelocal.es/2...nt-scotland-could-join-eu

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
idef1x schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:31:
[...]

Ik snap de betekenis van het woord compromis kennelijk niet meer
Het is eerder dat het de Britten onbekend is.

https://www.bloomberg.com...ets-terms-of-brexit-delay

En de deur op een kier.

Wel verkiezingen houden, handelen alsof ze een EU lidstaat is mbt handelsverdragen, en niet bemoeien met de EU zaken.

Klinkt als een slecht idee.

[ Voor 39% gewijzigd door Bonsaiboom op 03-04-2019 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:21
RM-rf schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:21:
[...]
In de uitspraak van het ECJ van afgelopen december werd vastgesteld dat een lidstaat welke art.50 geactiveerd had, dit zelf ook kon intrekken, zolang ze zelf lid zijn van de EU.

Oftewel.. zolang het VK niet daadwerkelijk uitgetreden is, kunnen ze de uittreding cancellen.
Ook nu nog, na 29 maart.

Interessant zou echter wel zijn of May daar ook zelf direkt initiatief toe kan nemen of dat ze daarbij het Parlement om toestemming moet vragen:
Zelfs als ze zou willen, denk ik niet dat dit tot de mogelijkheden hoort. Of ze toestemming van het parlement nodig heeft, daarover verschillen de juristen van mening. Sommigen zeggen van wel (de Withdrawal Act staat het niet expliciet toe), sommigen van niet (de Withdrawal Act verbiedt het niet expliciet). En daarom kun je je twee scenario's voorstellen:
  • Als ze zonder toestemming van het parlement (HoC én HoL) intrekt, zullen de Brexiteers moord en brand schreeuwen en desnoods via de rechter afdwingen dat dit toch écht ongeldig is.
  • Vraagt ze wel om toestemming, zal de motie of het wetsvoorstel erover door HoC en HoL moeten. Dat duurt een paar dagen (minimaal), nog afgezien van het feit dat daar dus in de indicative votes geen meerderheid voor was.
In beide gevallen zeer onsmakelijk. Dus gaat het niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
dr.lowtune schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:51:
Ik zie in wat May doet geen goed plan om de shitzooi op te lossen. Uitstel tot 22 mei...ik vond 12 april al ruimhartig...
Het voorstel van May lijkt toch wat geraffineerder in elkaar te zitten:
Brexit: May expected to meet Corbyn to tackle deadlock

Mrs May said she wanted to agree a new plan with Mr Corbyn and put it to a vote in the Commons before 10 April - when the EU will hold an emergency summit on Brexit.

If the two leaders do not agree a single way forward, Mrs May said a number of options would be put to MPs "to determine which course to pursue".

In either event, she said she would ask the EU for a further short extension to the Brexit date to hopefully get an agreement passed by Parliament before 22 May so the UK does not have to take part in European elections.

The final decision on a delay rests with the EU. The BBC's Europe editor Katya Adler said that while Brussels "welcomed" discussions between the PM and Mr Corbyn, its demands had not changed and it was "likely to put strict conditions on any further extension".
Samengevat: May en Corbyn gaan praten, komt daar een compromis uit dan kan dit inderdaad als inlegvelletje bij de PD. Draft geaccepteerd door de Commons voor de EU op 10 april, May vraagt een technische extensie tot 22 mei die de EU zal verlenen. Brexit op 22 mei waarna de transitie periode begint.

May en Corbyn komen er niet uit of de Commons accepteert het compromis niet, dan wil May ook een 'blinde' verlenging tot 22 mei. Zonder concreet plan zal dit voor de EU onacceptabel zijn, het is een 'rolling cliff-edge'. Dan is het no-deal op de 12e of een lange verlenging tot 2020 en deelname aan de EP verkiezingen, wat er ook uitkomt de EU is weer onderdeel van de blame-game geworden.

Slim gedaan van May, moet het toegeven. Zie de EU wel overstag gaan en een lange blinde verlenging aanbieden, betwijfel of ze echt no-deal aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Helemaal niemand wil no deal, maar ze (EU) moet er uiteraard wel heel hard mee dreigen om de Engelsen tot een beslissing te laten komen en wel een beslissing die alleen maar positief is voor EU-lidstaten.
Hoe harder de eu roept dat een no deal brexit waarschijnlijker wordt des te harder dat ik geloof dat de Engelsen hun shit together krijgen en een min of meer rationele beslissing/compromis maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Volgens mij is Corbyn een aanloop aan het nemen om vol in dit zwaard te rennen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Ramzzz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:45:
[...]

Volgens mij is Corbyn een aanloop aan het nemen om vol in dit zwaard te rennen.
als hij dat even handig doet als May die probeerder in haar eigen zwaard te vallen, heb je ene kans dat hij per ongeluk mist en May en de ERG neersabbelt ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
polthemol schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:57:
[...]

als hij dat even handig doet als May die probeerder in haar eigen zwaard te vallen, heb je ene kans dat hij per ongeluk mist en May en de ERG neersabbelt ;P
Ik zie hem al op Boris Johnson sabbelen met een knuffel in de arm van Rees-Mogg. :+

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:24
[quote]theturtle schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:38:
[...]

Zelfs als ze zou willen, denk ik niet dat dit tot de mogelijkheden hoort. Of ze toestemming van het parlement nodig heeft, daarover verschillen de juristen van mening. Sommigen zeggen van wel (de Withdrawal Act staat het niet expliciet toe), sommigen van niet (de Withdrawal Act verbiedt het niet expliciet). En daarom kun je je twee scenario's voorstellen:
[list]
• Als ze zonder toestemming van het parlement (HoC én HoL) intrekt, zullen de Brexiteers moord en brand schreeuwen en desnoods via de rechter afdwingen dat dit toch écht ongeldig is.

[...]

Haar politieke carrière is toch al over.

Als ze de UK wil "redden" gewoon een kwartier voor afloop van de einddatum artikel 50 intrekken. Laten we haar dan ook politiek asiel verlenen zou ik zeggen !

Ingetrokken is ingetrokken. Kunnen ze in de UK verder bakkeleien of het geldig is ja of nee.

Wishfull thinking, ik weet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
De meerderheid van haar eigen partij wil nu no-deal (170 hebben een brief met die strekking gestuurd) en de helft van haar kabinet schijnt hetzelfde te willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:00:
[...]

De meerderheid van haar eigen partij wil nu no-deal (170 hebben een brief met die strekking gestuurd) en de helft van haar kabinet schijnt hetzelfde te willen...
De meerderheid wil HUN deal en dat hopen ze te krijgen door no deal te dreigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Póg mo Thóin schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:24:
[...]

De meerderheid wil HUN deal en dat hopen ze te krijgen door no deal te dreigen.
Waarom stemmeden ze dan tegen de deal? Drie keer zelfs..
Pagina: 1 ... 59 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.