Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Daarnaast is vrij verkeer van personen maar niet van goederen (Zwitserland, wel Shengen) precies niet wat de UK wil?gambieter schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:35:
[...]
En de EU wil niet nog een Zwitserland. Daarom komt er ook geen a-la-carte optie voor het VK, 1x Zwitserland en alle nadelen is genoeg.
Beperkt vrij meenemen van bijvoorbeeld vlees door particulieren, waar daadwerkelijk op gecontroleerd wordt, maar wel reizen met Schenvisum
Je wint niets met aanwezig zijn. Elke keuze die je maakt valt verkeerd bij je constituency.hoevenpe schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:08:
Wat me opvalt: het gaat om de belangrijkste momenten van de Britse parlementaire geschiedenis en er zitten maar tientallen MP's in de bankjes...
Behalve als je libdem of SNP bent, dan ben je tenminste duidelijk met je positie...
[ Voor 26% gewijzigd door ANdrode op 01-04-2019 20:14 ]
Er zijn op dit moment 2 debatten bezig... Zowel in the house of commons (de bekende brexit-patstelling), en Westminster hall, waar de uitkomst van de petitie besproken wordt. Ik neem aan dat ze bij de uiteindelijke stemming wel allemaal aanwezig zullen zijn.hoevenpe schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:08:
Wat me opvalt: het gaat om de belangrijkste momenten van de Britse parlementaire geschiedenis en er zitten maar tientallen MP's in de bankjes...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Valt wel mee. Je weet nu welke amendementen er geselecteerd zijn en dan kan je beter rustig aan de avondmaaltijd gaan en met een paar gelijkgestemden de ouderwetse koehandel starten.hoevenpe schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:08:
Ondersteun jij mijn referendum dan ondersteun ik die van jou.
Wat van belang is de stemming die straks plaatsvind.
at your service
Wel, als je honden ver genoeg met elkaar kruist, dan krijg je op een bepaald moment heel interessante resultaten. Vooral bij inteelt.The_Butler schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:05:
Luisterde er iemand live mee? Een vrouwelijke MP - naam niet meegekregen, zei dat ze zou stemmen voor een customs union omdate er dan geen freedom of movement is en omdat de UK dan zelf regulatie in kan stellen voor producten. Maar daar klopt toch geen hond van?
If you can see, look. If you can look, observe
Op zich heeft Turkije toch ook geen FoM maar wel een CU, lijkt me dus haalbaar.The_Butler schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:05:
Luisterde er iemand live mee? Een vrouwelijke MP - naam niet meegekregen, zei dat ze zou stemmen voor een customs union omdate er dan geen freedom of movement is en omdat de UK dan zelf regulatie in kan stellen voor producten. Maar daar klopt toch geen hond van?
Turkije staat genoemd op de bekende red lines plaat. Het kan, als ze die rode lijn (independent trade policies) opgeven...hoevenpe schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:12:
[...]
Op zich heeft Turkije toch ook geen FoM maar wel een CU, lijkt me dus haalbaar.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Bekijk het positief. Op dit moment is er al een hele tijd een klok te zien op parliamentlive.tv. Dan is er in ieder geval nog iets wat draait in the house of commons.Cyberpope schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:18:
Uitslag pas na 11uur verwacht. Daar ga ik niet op wachten..
Als je dit zo bekijkt dan heeft May niet eens zo'n slechte deal gemaakt kwa 'delivering brexit'. Behalve dan dat de backstop in de weg zit om tot de volledige potentie te komen. Maar wat ik dan niet zo goed snap is dat er nu stemmen op gaan voor Customs Union en Common Market 2.0 waar de backstop ook nodig is?Roozzz schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:10:
Ik vond dit wel een aardige cheatsheet
https://www.politico.eu/a...brexit-options-explained/
Voor de Customs Union snap ik de noodzaak van de Backstop wel. Want ivm Good Friday Agreement is ook vrij verkeer van personen e.d. nodig waar de backstop in voorziet. Maar wat is het verschil tussen Common Market 2.0 en Remain waarvoor de backstop nodig is?
Tóch vind ik het wel apart dat men deze opties vooruit wil trekken, terwijl de backstop hét punt van kritiek was op Mays deal... Zouden ze het zelf wel doorhebben? Misschien hebben de MP's ook even een cheatsheet nodig?

Edit: Ow wacht, het antwoord lijkt zojuist gegeven door de Guardian.
Blijkbaar willen ze iets anders dan de Backstop2) The new version says the new agreement with the EU must include “a legally binding joint instrument” saying the new arrangements would cause the backstop to be superseded.

[ Voor 21% gewijzigd door analogworm op 01-04-2019 22:58 ]
The division bells are ringing in the Commons.
That means the results of the indicative votes will be announce in 10 minutes.
[ Voor 6% gewijzigd door Killjoy op 01-04-2019 22:58 ]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
[ Voor 26% gewijzigd door NMH op 01-04-2019 23:07 ]
No, No, No, No
[ Voor 56% gewijzigd door GENETX op 01-04-2019 23:07 ]
Beetje trage leerling zeg maarVan engel tot bengel
Waarom verandert je engel plotseling in een bengel? Dat heeft alles te maken met de ontwikkeling van je kind. In de peuterpuberteit ontdekt je peuter dat hij een eigen persoon is. Door jou tegen te spreken en overal nee op te zeggen verklaart je peuter jou zijn onafhankelijkheid.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
oh - was dit niet de herhaling?Oekiejoekie schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:10:
Morgen gaan we verder... Het is net Goede tijden slechte tijden... alleen zenden ze dat tenminste niet zo laat op de avond uit...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd1 op 01-04-2019 23:14 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Die stapte toch uit de partij ?Verwijderd1 schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:12:
En weer een overloper (uit de Conservative party), weet niet wie het is maar volgens mij had hij ook een motion vandaag (het is iig niet Ken Clarke).
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148
PSN: Alvanosa
Volgens mij begrijp jij het niet zo goedanalogworm schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:13:
Ian Blackford van SNP stuurt nu wel hard aan op een onafhankelijk Schotland. Noord Ierland ook over de brug et voila.. baai baai England&Wales… Wishful thinking I know. Maar de ironie zou wel sterk zijn bij een uiteengevallen UK.
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Volgens mij wel, en BBC:
Nick Boles has resigned the Conservative whip.
https://www.bbc.com/news/...13&pinned_post_type=share
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd1 op 01-04-2019 23:15 ]
Enlighten me?Póg mo Thóin schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:15:
[...]
Volgens mij begrijp jij het niet zo goed
Noord-Ierland met de DUP stapt nooit uit het VK.
Therefor I included: 'Wishful thinking, I know'Póg mo Thóin schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:17:
[...]
Ken Clarke, the Tory pro-European, says his customs union did not get a majority because some people’s vote supporters would not back it because they only wanted to back a second referendum. And some MPs would not back it because they wanted common market 2.0, even though they would have been happy with the customs union plan too, he says.
He says he sometimes thinks this house is not very good at doing politics
Uit de UK zelf ? Ja, helemaal voor.Oekiejoekie schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:22:
Als iets overduidelijk hersendood is... dan moet je er ook de stekker uit trekken...
Dus May gaat morgen de hele praten over hoe ze hetzelfde voorstel nog een keer in stemming laten komen.
En dan ? Krijgen we het openen van het politiek jaar met de queen ? En zitten we met deze verhoudingen binnen 2 weken aan 6 politieke jaren ?loekf2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:24:
[...]
Uit de UK zelf ? Ja, helemaal voor.
Dus May gaat morgen de hele praten over hoe ze hetzelfde voorstel nog een keer in stemming laten komen.
Weinig nut om dat nogmaals te doen.Uit de UK zelf ? Ja, helemaal voor.
Het voorstel met een referendum aannemen is politieke zelfmoord
No deal omarmen omdat dat de uitkomst is die standaard is als er geen meerderheid ergens voor is, Komen er dan nieuwe verkiezingen dan kunnen de Tories volmondig No Deal, WTO onder ERG leiderschap omarmen en wordt Labour gedwongen tot een keuze maken tussen hun plan en Geen brexit.
En dat terwijl het land in crisis is...

Je zal er maar naast wonen...Oekiejoekie schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:33:
Godzijdank zijn er nog belangrijkere zaken... Er wordt een motie ingediend over een vuilnisbelt en de lucht daar van.
Naast het VK ? Ja, maak alsjeblieft los, en laat maar afdrijven.
The House of Commons again votes against all options. A hard #Brexit becomes nearly inevitable. On Wednesday, the U.K. has a last chance to break the deadlock or face the abyss. https://t.co/iixDhr5t6N
— Guy Verhofstadt (@guyverhofstadt) 1 april 2019
Niks mis met een beetje doemsprekerij...
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Het lijkt de Nederlandse politiek wel..Oekiejoekie schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:33:
Godzijdank zijn er nog belangrijkere zaken... Er wordt een motie ingediend over een vuilnisbelt en de lucht daar van.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Common Market 261/281
Referendum 280/292
Powers to avoid No-deal 191/292
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
nee. Dat was een gevalletje, niet een structureel iets.
Dit soort taalgebruik voegt niets toe, dus weg.
[ Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 02-04-2019 13:16 ]
Off topic.. ik dacht dat Dijksma alleen bruine ellebogen had en een pabo diploma. niet gehinderd door kennis zullen we maar zeggen.franssie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:08:
[...]
knip
On topic.. er hielden zich dus 33 labour MPs van stemming bij het common market 2.0 voorstel.... Corbyn moet z’n kippen beter in de ren houden.
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-04-2019 13:39 ]
ten tijde van de Irakinvasie martelden Amerikaanse soldaten gevangenen door ze urenlang de tune van Sesamstraat te laten luisteren of Metallica. Ik heb sterk het idee dat May dezelfde taktiek voert met het eindeloos herhalen van haar voorstelloekf2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:24:
[...]
Uit de UK zelf ? Ja, helemaal voor.
'you can make the hurting stop, just vote yes' >)
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Google eens op 'kamervragen pvv', lees er een stel en herhaal die uitspraak..franssie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:08:
[...]
Dit soort geleuter is volkomen off-topic. Open een topic over de PVV en pesten kamervragen als je er verder over wilt discuszeuren.. (Waarom hebben mods een andere kleur blauw dan wij?
Zonder gelul: ik wil niet over de PVV discussiëren.
Wees eerlijk: Wie heeft de PVV (of de BNP) nodig met de ERG in de HoC?
Ah - ik snap je nu, je kritiek betrof de vragen van de PVV en niet de opmerkingen die Sharon erop had. Nou, misschien moet je eens niet een link dumpen maar er ook iets bij schijven en zo en dus?
De PVV vragen waren zoals altijd bizar, daar word Wilders ook om afgezet (kan niet dus de partij sterft). De PVV is dood, lang leve Bidet.
Regen, Drup, etc
franssie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:43:
[...]
Ah - ik snap je nu, je kritiek betrof de vragen van de PVV en niet de opmerkingen die Sharon erop had. Nou, misschien moet je eens niet een link dumpen maar er ook iets bij schijven en zo en dus?
De PVV vragen waren zoals altijd bizar, daar word Wilders ook om afgezet (kan niet dus de partij sterft). De PVV is dood, lang leve Bidet.
Regen, Drup, etc

Dat is inderdaad een Sierlijk Bidet.
Scherp. ++ enzo
Ik zie niet hoe ik op enige wijze zinnig bij had kunnen dragen aan het absurdistische humoristische aspect van het gelinkte artikel.franssie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:43:
[...]
hiermee bijvoorbeeldburne schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:56:
<>
Ik zie niet hoe ik op enige wijze zinnig bij had kunnen dragen aan het absurdistische humoristische aspect van het gelinkte artikel.
Groot verschil is wel dat de ERG geen partij is. Dat maakt het eigenlijk ook zo vreemd. Ze kunnen oppositie voeren als ze daar zin in hebben, maar ook proefballonnetjes oplaten.burne schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:37:
[...]
Wees eerlijk: Wie heeft de PVV (of de BNP) nodig met de ERG in de HoC?
Daarnaast is het ook bizar dat je dus voor JRM 'moet' stemmen als je in North East Somerset woont, of anders van partij moet wisselen.
Maar ja, tegenstelling zijn sowieso leuk, want JRM lijkt soms een karikatuur van lang vervlogen tijden, maar in Somerset bouwen ze nu ook de nieuwste kernreactor. Als dat fout gaat kan hij wel mooi al zijn kinderen 'glow in the dark' volgen
Het moge duidelijk zijn hoe destructief dit politieke systeem is. Dat labour zijn whip niet volledig deed, is labour niet aan te rekenen. Ik krijg hier een nare smaak van.
Hmm het plaatje embedden lijkt niet te werken. Dan zo de link maar.
https://mobile.twitter.co...12836458329640960/photo/1
[ Voor 24% gewijzigd door Bonsaiboom op 02-04-2019 06:19 ]
En ook ons...gelet op de heersende windrichting in een groot deel van NL.TheGhostInc schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 01:36:
[...]
Groot verschil is wel dat de ERG geen partij is. Dat maakt het eigenlijk ook zo vreemd. Ze kunnen oppositie voeren als ze daar zin in hebben, maar ook proefballonnetjes oplaten.
Daarnaast is het ook bizar dat je dus voor JRM 'moet' stemmen als je in North East Somerset woont, of anders van partij moet wisselen.
Maar ja, tegenstelling zijn sowieso leuk, want JRM lijkt soms een karikatuur van lang vervlogen tijden, maar in Somerset bouwen ze nu ook de nieuwste kernreactor. Als dat fout gaat kan hij wel mooi al zijn kinderen 'glow in the dark' volgen
Zou dat onze Nexit partijen verklaren, gekte letterlijk overgewaaid uit de UK?
https://www.dailymail.co.uk/home/index.html
Food up 10%, police unable to protect public, direct rule in Ulster, worse recession than 2008, borrowing roadblock, mass bailouts says leaked letter
UK: "Wij willen XYZ"
EU: "Sure. Kunnen we het over hebben. WA graag tekenen bij het kruisje dan kunnen we daarna daarheen gaan bewegen".
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik snap ook niet waarop ze campagne gaan voeren in een GE (general election) als die binnen 3-4 maanden komt. Ze zijn overal tegen, partijen zijn verdeeld, meningen lopen dwars door de partijen heen, niemand heeft een plan over hoe een relatie met de EU eruit gaat zien.hoevenpe schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:18:
Opvallend ook dat de de meeste TiG, LibDem en Green MPs tegen beide CU varianten gestemd hebben. Als die voor een zachte Brexit hadden gestemd zouden beide voorstellen het gehaald hebben.
Ik begrijp ook niets van de stickers "conservative" en "labour" meer die op MPs geplakt zitten. Lijkt erop dat het iedereen voor zichzelf daar zit. De "whipps" (fractieleiders ?) hebben niets te vertellen.
Ben wel benieuwd of Schotland nu werk gaat maken van afscheiding. Eigenlijk hebben ze economisch niets te verliezen als ze uit de UK stappen.
Het staat in de Daily Mail, dus zou het met een flinke korrel zout nemen. De enige manier om echt te weten wat de gevolgen zijn is het te laten gebeuren, anders zullen de tegenstanders blijven roepen dat het wel mee zou zijn gevallen.
Voor de EU is 'no-deal' ondertussen wat mij betreft het minst slechte scenario, als ze hier al niet uitkomen dan zou de volgende fase helemaal een chaos geworden zijn. Nu is de verwachting dat Schotland over een paar jaar opnieuw EU lid is en de kans op Ierse hereniging groter dan ooit.
[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 02-04-2019 08:04 ]
Zo bijvoorbeeld de werkloze Britten bij ons in het Kreis (Kleve). Die krijgen vanaf nu dus geen uitkering meer. Mogen ze opnieuw aanvragen voor de resterende weken dat de Brexit nog duurt. Dientengevolge zijn ze dus ook niet meer verzekerd. Die kunnen berooid terug naar het VK. Fijn, levens van gewone burgers die aan puin gegooid worden met de Brexit.
Gevalletje dat de elite er beter van wordt en de bevolking voor de trein geflikkerd wordt. En dat alles door een stompzinnig bedrog. Dit is het materiaal waar revoluties uit gemaakt worden.
https://rp-online.de/nrw/...hr-an-briten_aid-37809379
@hoevenpe Het minst slechte scenario is intrekking van art 50, ontslag van haatprinses May, verkiezingen die ergens over gaan en herstel van de beschadigde betrekkingen.
[ Voor 18% gewijzigd door SkiFan op 02-04-2019 08:49 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Geen tijd om zijn Twitter te embedden, maar hij maakt wel een hilarisch statement. Volgens hem is hij nu een "onafhankelijke progressieve conservatief".
Juist ja..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Is op zich wel passend bij de tijd. Ik ben voor én tegen verandering!
Wie komt er voor May in de plaats? De tegenstellingen worden daar alleen maar groter, de haat en frustratie met de dag voelbaarder. 'go whistle' Johnson, 'backstabber' Gove, 'EUSSR' Hunt, etc. zijn de meest waarschijnlijke opties.SkiFan schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:43:
Het minst slechte scenario is intrekking van art 50, ontslag van haatprinses May, verkiezingen die ergens over gaan en herstel van de beschadigde betrekkingen.
Wil je dat terug hebben in de EU met veto, opt-outs en rebate? Tientallen Farage's in het EP, de ERG die invloed houdt op de Brusselse regelgeving? Nee dank je, dan beter nu door de zure appel heen bijten en de VS hun speeltje geven:
Het klinkt misschien hard, maar ons eigenbelang zou voor moeten gaan. De kans is reëel dat intrekken van A50 de EU onherstelbaar beschadigd.Why liberty-loving Americans back a no-deal Brexit
For the United States, it’s a no-brainer. A no-deal Brexit would be infinitely preferable to Britain being stuck inside the EU. As National Security Adviser John Bolton recently said: “People who worry about the UK crashing out of the European Union – they are going to crash right into the United States. We are standing here waiting to make a trade deal with a United Kingdom independent of the EU.”
Denk je? Ik heb het idee dat het intrekken van art 50 de problemen alleen maar zal vergroten. En dan hebben we de gifpil die het VK is geworden vervolgens ook nog eens binnen de EU zitten. Laat in vredesnaam die Brexit doorgaan, dan kunnen we de komende decennia wel eens gaan kijken of de relatie EU/VK enigszins valt te herstellen.SkiFan schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:43:
Het minst slechte scenario is intrekking van art 50, ontslag van haatprinses May, verkiezingen die ergens over gaan en herstel van de beschadigde betrekkingen.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Voor verandering terug naar een fictieve goede oude tijd.Bonsaiboom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:54:
ja die snapte ik ook niet echt nee...
Is op zich wel passend bij de tijd. Ik ben voor én tegen verandering!
Precies een kleuter die elke vijf seconden van idee verandert. Wat een ongelofelijk beschamende show is dit toch geworden.
Het ergste is nog dat, als straks de hard Brexit er komt, de Brexiteers wel een manier zullen vinden om dit op de EU af te schuiven.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Komt May straks weer met "Strong and Stable" en "Brexit means Brexit"
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Je ziet nu al dat gematigde MP's door activistische leden aan de kant worden gezet, dit weekend bijv. Grieve. Een nieuw parlement zal waarschijnlijk nog gefragmenteerder zijn dan nu en in Schotland zal de SNP bijna alle zetels pakken.ph4ge schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:19:
Een nieuwe 'snap election' lijkt een waarschijnlijke scenario. Ik kan me niet voorstellen dat dit iets oplevert.
Zie niet in wat de EU hiermee te winnen heeft, een lange verlenging schieten we niets mee op.
Gelukkig gaat de EU ook niet over een binnenlandse verkiezing.hoevenpe schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:23:
[...]
Je ziet nu al dat gematigde MP's door activistische leden aan de kant worden gezet, dit weekend bijv. Grieve. Een nieuw parlement zal waarschijnlijk nog gefragmenteerder zijn dan nu en in Schotland zal de SNP bijna alle zetels pakken.
Zie niet in wat de EU hiermee te winnen heeft, een lange verlenging schieten we niets mee op.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
De EU moet wel beslissen of nieuwe verkiezingen reden genoeg is om een lange verlenging toe te staan.Zwerver schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:25:
Gelukkig gaat de EU ook niet over een binnenlandse verkiezing.
IMHO alleen verlengen als er een nieuw referendum komt.En dan het liefst met 2 opties 1: Intrekken artikel 50 en 2: De gemaakte deal accepteren.hoevenpe schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:28:
[...]
De EU moet wel beslissen of nieuwe verkiezingen reden genoeg is om een lange verlenging toe te staan.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Nee, dat hoeft de EU niethoevenpe schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:28:
[...]
De EU moet wel beslissen of nieuwe verkiezingen reden genoeg is om een lange verlenging toe te staan.
En bedenk je wel, dan heb je een no deal Brexit, een hardline conservative PM en die moet gaan onderhandelen met de EU voor handelsbetrekkingen. Handelsbetrekkingen die de EU ook graag wil.
Even reageren op de tussenkomende reacties
@Player1S Meningen zijn meningen. De realiteit is dat niemand - de EU niet en het VK niet - er belang bij heeft om bij een GE in het VK geen verlenging te geven.
@SkiFan I.d.d, het staat hier wel weer bol van de kwalijke berichtgeving vanuit de onderbuik
@Bonsaiboom Zie boven. Vergeet niet dat de Tories zoeken naar een manier om de EU de schuld te geven. Een GE en een EU die nee zegt is exact wat de hardliners willen.
[ Voor 19% gewijzigd door Zwerver op 02-04-2019 09:37 ]
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Gewoon No Deal en van daaruit verder gaan. MV4 gaat er echt niet doorkomen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

at your service
Ik snap je redenatie, echter zit er dan ook al 'political blame' bij de groep die nu de vote of no confidence steunt, dat er verkiezingen voor het EP moeten komen. Dat is al publieklijk bekend gemaakt dat dat een gezamenlijke politiek falen zou zijn. Dus ik zie Labour niet genoeg steun krijgen voor een vote of no confidence.Zwerver schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:34:
[...]
@Bonsaiboom Zie boven. Vergeet niet dat de Tories zoeken naar een manier om de EU de schuld te geven. Een GE en een EU die nee zegt is exact wat de hardliners willen.
@Zwerver hieronder - daar moet dan wel 2/3e voor stemmen. Lig je daar dwars voor, heb je praktisch de no-deal brexit voor elkaar. Ik zie dat dus niet gebeuren, maar zo hebben we verschil van inzicht. :-)
[ Voor 14% gewijzigd door Bonsaiboom op 02-04-2019 10:16 ]
Een snap election wordt dan ook niet door de oppositie uitgeroepenBonsaiboom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:09:
[...]
Ik snap je redenatie, echter zit er dan ook al 'political blame' bij de groep die nu de vote of no confidence steunt, dat er verkiezingen voor het EP moeten komen. Dat is al publieklijk bekend gemaakt dat dat een gezamenlijke politiek falen zou zijn. Dus ik zie Labour niet genoeg steun krijgen voor een vote of no confidence.
DUP heeft maar 36% van de stemmen in NI, dus daar kunnen zij niks over bepalen..Póg mo Thóin schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:17:
[...]
Wikipedia: 2017 United Kingdom general election in Northern Ireland
Als de Noord-Ieren onafhankelijk willen kan dat met een meerderheid:
"The agreement reached was that Northern Ireland was part of the United Kingdom, and would remain so until a majority of the people both of Northern Ireland and of the Republic of Ireland wished otherwise. Should that happen, then the British and Irish governments are under "a binding obligation" to implement that choice."
Wikipedia: Good Friday Agreement
Ik denk alleen niet dat een election iets gaat uithalen.. net als bij een referendum is daar geen tijd meer voor.. tenzij de EU een extra verlenging geeft, maar dan zit je in de knoop met EU verkiezingen..Zwerver schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:13:
[...]
Een snap election wordt dan ook niet door de oppositie uitgeroepenDat doet de PM en dan moet de HoC ermee akkoord gaan. Hoeven we geen wedje op te leggen denk ik of dat er doorheen komt
[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 02-04-2019 11:16 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
The DUP, loyalists en Unionist verbranden liever het hele land dan dat ze een reunificatie toestaan. Weet je toevallig ook nog welke partij de GFA niet wilde?ToolkiT schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:02:
[...]
DUP heeft maar 36% van de stemmen in NI, dus daar kunnen zij niks over bepalen..
Wikipedia: 2017 United Kingdom general election in Northern Ireland
"The agreement reached was that Northern Ireland was part of the United Kingdom, and would remain so until a majority of the people both of Northern Ireland and of the Republic of Ireland wished otherwise. Should that happen, then the British and Irish governments are under "a binding obligation" to implement that choice."
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
vergeet daarbij niet dat ook de Ieren moeten toestemmen in het deel-worden van Noord-Ierland tot Ierland...ToolkiT schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:02:
[...]
dat is niet te onderschatten; het is niet zo dat de Ieren onverdeeld enthousiast zijn over noord-Ierland en haar economische toestand...
Er is natuurlijk een zekere emotionele band, vergelijkbaar met bv de wens van west-duitsland om oost-duitsland op te nemen, maar evengoed realiseren de Ieren dat als Noord-Ierland een deel zou worden van de ROI, dit een zware economische dobber is...
Noord-Ierland is verschrikkelijk arm en achterstandsgebied, een relatief zeer hoog aantal uitkeringstrekkers en langdurig werklozen en weinig economische kracht.
Momenteel krijgt Noord-Ierland per jaar 11 miljard euro aan ondersteuning vanuit Engeland, wat ongeveer een kwart is van het lokale BNP...
Ierland zou dat niet zomaar kunnen betalen op dit moment.
Bv toen oost-duitsland dael werd van west-duitsland was de duitse economie zeer sterk, maar ook dat was een harde klap en voor duitsland is het nog altijd ook een probleem-punt, nog altijd zijn er duitse structuurfondsen die geld naar het oosten sturen (Aufbau Ost: Wikipedia: Aufbau Ost – Wikipedia), wat weinig werkzaam lijkt te zijn (sinds 2000 bestaat de economische positie van oost-duitsland ongeveer 70% van de west-duitse, zonder veel verandering en tov van zuid-duitsland zelfs eerder een neergang) en ook weerstand opwekt, anerszijds blijft oost-duitsland en achterstandsgebied waar men eerder negatief naar de 'rijkere west-duitsers' kijkt
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
De huidige situatie is eigenlijk best goed voor Ierland voor meerdere redenen(zoals die 11 miljard die jij noemt). De status quo werkte gewoon redelijk goed, maar heel deze Brexit malarkey has thrown a spanner in the works.
De noord-Ieren zullen er dan meer open voor staan, maar daar heerst natuurlijk nog steeds de politieke/geloofs kwestie nog steeds..Bonsaiboom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:38:
Net zoals het lidmaatschap van de EU Ierland heeft helpen ontwikkelen, kan een verenigd Ierland ook sterk worden. Me dunkt dat als er een referendum daarover georganiseerd wordt, zeker na een nodeal brexit, de Ieren er wel voor open staan.
En zoals @RM-rf al aangeeft heeft de republic natuurlijk een kostenplaatje om rekening mee te houden..
Simpel is het iig niet op dat eiland.. bijna nog lastiger dan met die engelsen..
En spontaan valt de stroom bij me uit68616c6c6f schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:50:
nog 10 dagen, 10 uren en 10 minuten.
Maar na even bellen bleek het een issue te zijn met een lantarenpaal waardoor ze het hele block moesten uitzetten
Dus toeval en geen voorbode van brexit
Ik zou het land verlaten en de mensen meenemen waar je waarde ziet in hun leven.ToolkiT schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:53:
[...]
En spontaan valt de stroom bij me uit![]()
Maar na even bellen bleek het een issue te zijn met een lantarenpaal waardoor ze het hele block moesten uitzetten![]()
Is het niet zo dat er in geval no-deal brexit wel problemen kwa stroom te verwachten zijn?ToolkiT schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:53:
[...]
En spontaan valt de stroom bij me uit![]()
Maar na even bellen bleek het een issue te zijn met een lantarenpaal waardoor ze het hele block moesten uitzetten![]()
Met de stroom, de veiligheid, de nuclear power plants, het eten, de voorraden, de medicatie. En dan komen we allemaal het kanaal over om ons verhaal te halen in Europa.analogworm schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:55:
[...]
Is het niet zo dat er in geval no-deal brexit wel problemen kwa stroom te verwachten zijn?
Nee. Het VK is redelijk goed in staat om de eigen energievoorziening te regelen.
Behalve het Noord-Ierse deel van het Koninkrijk. Maar ook daar zal het licht niet uitgaan, verwacht ik.Zwerver schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:00:
[...]Nee. Het VK is redelijk goed in staat om de eigen energievoorziening te regelen.
Regeren is vooruitschuiven
Voor de BritNed kabel ligt het noodplan al klaaranalogworm schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:55:
[...]
Is het niet zo dat er in geval no-deal brexit wel problemen kwa stroom te verwachten zijn?
Dit topic is gesloten.