Pro-Brexit betoger legt Eurostar plat
Deze held is helaas gearresteerd in plaats van dat ie een staande ovatie kreeg.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Was gewoon een clandestiene test voor over twee weken...Amphiebietje schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:47:
Pro-Brexit betoger legt Eurostar plat
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
“Brittany Ferries says ‘there is no turning back’ as all preparations were planned for today... even though the journeys are no longer needed.”
— Mike Galsworthy (@mikegalsworthy) 30 maart 2019
So the contingency plan didn’t have a contingency that the contingency might not be needed?
That’s so Brexit.
https://t.co/JXmt0MBzD0
We are shaping the future
Ze hadden eigenlijk vandaag moeten beginnen, de onderhandelingen tussen de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk over een toekomstige handelsrelatie. De dag na de brexit - die is uitgesteld van 29 maart tot 12 april - zouden diplomaten klaarstaan om te praten over een nieuw verdrag dat de relatie tussen de EU en het VK zou bepalen. Diplomaten drukten iedereen op het hart dat dat proces niet lang hoefde te duren. Maar in Zwitserland, dat ook met Europa onderhandelt over zo'n akkoord, weten ze inmiddels wel beter. Al bijna vijf jaar wordt er onderhandeld om bestaande akkoorden (op vijf gebieden zijn er wel 120 deelafspraken) in één raamakkoord te gieten.
Ik zag hier iets over tijdens het journaal. Het kwam op mij erg vreemd over: alsof het journaal op de hand van Zwitserland was, en de grote boze EU (de EU werd ook consequent met ZIJ aangeduid) allemaal vervelende dingen wilde. Hallo, de EU dat zijn wij en is onze kant!NMH schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:06:
Een onaangename reality-check voor de Britten die denken dat de WA lastig was:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Amphiebietje op 31-03-2019 10:49 ]
Neutraliteit is tegenwoordig de extreme tegenstanders een podium bieden zonder repliek.ErnstH schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:34:
[...]
Ik zag hier iets over tijdens het journaal. Het kwam op mij erg vreemd over: alsof het journaal op de hand van Zwitserland was, en de grote boze EU (de EU werd ook consequent met ZIJ aangeduid) allemaal vervelende dingen wilde. Hallo, de EU dat zijn wij en is onze kant!
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Off-topic: Wat dat laatste betreft, vind ik het altijd weer treffend hoe ze ook anti-Moslim zijn, terwijl hun zienswijzes op vrouwenrechten en het gezin rechtstreeks aansluiten op de fundamentalistische stromingen van die laatste bevolkingsgroep.DaniëlWW2 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:49:
[...]
Neutraliteit is tegenwoordig de extreme tegenstanders een podium bieden zonder repliek.![]()
Die partij is de zoveelste rechts populistische partij die lage belastingen wil en tegen zo ongeveer alles is. Het niveau komt ongeveer neer op OV is klote, meer auto's en vrouwen moeten weer terug naar de keuken.
NMH schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:06:
Een onaangename reality-check voor de Britten die denken dat de WA lastig was:
Vergeet niet dat Zwitserland met eigen, harde eisen komt die moeilijk of niet met de rest van Europa te matchen zijn. Het zijn moeilijke onderhandelingen omdat Zwitserland een heleboel Europese vrijheiden niet wil. Begrijpelijk, ze zijn nog bezig met wennen aan vrouwen die ook mogen stemmen.Al bijna vijf jaar wordt er onderhandeld om bestaande akkoorden (op vijf gebieden zijn er wel 120 deelafspraken) in één raamakkoord te gieten.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Voor de lichtere variant heb je ook nog Daniel Kahneman die soortgelijke zaken bespreekt (waarom we ons niet laten overtuigen bv. ookal liggen alle feiten metershoog voor onze neus). Of de immer onvolprezen Robert Sapolsky. Beide benaderen het meer vanuit een biologisch/evolutionair standpunt, maar het komt op hetzelfde neer: bijzonder nuttige eigenschappen van onze hersenen om te dealen met de realiteit, maar makkelijk te misbruiken en misschien zelfs niet meer zo heel nuttig voor het huidige tijdsperk.Virtuozzo schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:26:
[...]
offtopic:
Sociale psychologie is een structuurcomponent, maar er zit ook een andere pijler in de mix. Leesvoer, voor als je er wat dieper in wil duiken![]()
• Csanyi V. (1991): Evolutionary Systems and Society: a general theory, (Duke University Press, Durham, NC).
• Cullen B. (1998): "Parasite Ecology and the Evolution of Religion".
• Heylighen F., Bollen J. & Riegler A. (eds.) (1999): The Evolution of Complexity (Kluwer Academic, Dordrecht).
• Best, M., L., 1997; Models for Interacting Populations of Memes: Competition and Niche Behavior. Journal of Memetics - Evolutionary Models of Information Transmission, 1.
• Cavalli-Sforza L.L. & Feldman M.W. (1981): Cultural Transmission and Evolution: a quantitative approach, (Princeton University Press, Princeton).
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
ze stellen allemaal geen absoluten. Het is een vorm van statistiek. Cambridge Analytica bv. kon je niet zeggen wie precies ze gingen overtuigen, ze konden wel met redelijke zekerheid zeggen dat ze van de 100 mensen bv. 20 mensen van mening konden laten veranderen (ik schud deze cijfers even uit mijn mouw btw als voorbeeld).incaz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:33:
Wat ik jammer vind aan hoe Kahneman wordt aangehaald is dat er gedaan wordt alsof het onvermijdelijk is. Terwijl er genoeg mensen zijn die zich in veel situaties wel degelijk laten leiden door feiten en van mening kunnen veranderen. En dat je ook kunt kiezen om meer ruimte te geven aan de route van het langzame denken, of juist om te blijven hangen in je gemakkelijke fast thinking vooroordelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 31-03-2019 12:42 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Mooi he, welk debacle aan onze kant?Cyberpope schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:40:
Iemand de brexit man gezien net in buitenhof (Douglas Murray). Opmerkelijk hoe hij denkt.
B.v. hij snap niet dat de europeese kopstukken zoals Junker er nog zit? Hoe kan dat bij dit debacle?
Euh? Omdat wij de rest van europa vinden dat ze het goed hebben gedaan? Het jullie eigen keuze is?
Omdat dat die paar miljoen stemmers in de VK die voor de brexit gestemd heeft nog eens niet 5% van de europeese stemgerechtigen uitmaken?
Echt opmerkelijk hoe mensen denken.
Wat vreselijk, parlementsleden die niet met hun partijleider/premier meestemmen. Gelukkig hebben we hier in Nederland daar geen last van.eric.1 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:08:
[...]
Ik zeg niet dat we het zo goed hebben gedaan, daar heb ik eerlijk gezegd te weinig kennis voor. Maar kijkende naar wat er uit hun geweldige parlement komt, dat spreekt boekdelen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Niks mis met een paar parlementariërs die niet met hun leider meestemmen op een enkel principieel punt. Het wordt wel een probleem als niemand meer weet waar een partij voor staat, nota bene op het belangrijkste onderwerp voor het land in minstens 50 jaar, omdat een groot deel van de partij het fundamenteel oneens is met de eigen leider. Het wordt ronduit genant als ze die leider dan vervolgens wel laten zitten en zij zelf ook niet voldoende gezond verstand heeft om op te stappen.IJzerlijm schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:11:
[...]
Wat vreselijk, parlementsleden die niet met hun partijleider/premier meestemmen. Gelukkig hebben we hier in Nederland daar geen last van.
In Nederland zou de plaats van de Tories dan ook al ingenomend zijn door 4 kleine partijen, maar ja, daar is in een tweepartijenstelsel geen mogelijkheid voor.downtime schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:46:
Het wordt wel een probleem als niemand meer weet waar een partij voor staat, nota bene op het belangrijkste onderwerp voor het land in minstens 50 jaar, omdat een groot deel van de partij het fundamenteel oneens is met de eigen leider.
[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 31-03-2019 14:28 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
En Labour door 2 of meer partijen, vlak het probleem aan die zijde van het spectrum niet uit.bwerg schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:26:
In Nederland zou de plaats van de Tories dan ook al ingenomend zijn door 4 kleine partijen, maar ja, daar is in een tweepartijenstelsel geen mogelijkheid voor.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik zal niet zeggen dat het NOS Journaal perfect is (ik heb er ook wel eens mijn bedenkingen bij), maar de punten die jij aanhaalt zijn denk ik in ider geval deels inherent aan het formaat. Je hebt, afhankelijk van het tijdstip, een uitzending van 5 tot 25 minuten waarin je al het nieuws moet afhandelen. Dat laat, zeker in de kortere journaals, een of twee minuten per item. Dat biedt weinig ruimte voor nadere uitleg en diepgang. Een programma als Buitenhof is wat dat betreft al een stuk beter.Amphiebietje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:47:
^ Het NOS journaal is dan ook echt van een belabberd niveau. Alles extreem gesimplicifeerd, weinig to geen extra uitleg, onvolkomen berichten, etc. Zouden ze beter kunnen opheffen.
Het doet me aan een zeker ander land denken dat momenteel aan het onderhandelen is met Europa. De naam schiet me even niet te binnen.burne schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:54:
Vergeet niet dat Zwitserland met eigen, harde eisen komt die moeilijk of niet met de rest van Europa te matchen zijn. Het zijn moeilijke onderhandelingen omdat Zwitserland een heleboel Europese vrijheiden niet wil. Begrijpelijk, ze zijn nog bezig met wennen aan vrouwen die ook mogen stemmen.
Dat is volgens mij de Britse versie van de documentaire die de VPRO hier heeft uitgezonden die ik een paar dagen terug in dit topic gepost heb. En hij is inderdaad beslist het kijken waard.jaapstobbe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:34:
Geweldige docu van de BBC over de UK, Brexit en Europa. Wellicht een goed moment om eens te kijken:
[YouTube: BBC: Inside Europe: Ten Years of Turmoil - We Quit - Episode 1 of 3]
Ik had Buitenhof ook aan staan, na 1 minuut heb ik het maar uitgezet, die vent zat al zoveel onwaarheden en onzin te verkopen. Ik begrijp sowieso niet waarom die vent een podium moet krijgen op de NLse TV.Cyberpope schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:40:
Iemand de brexit man gezien net in buitenhof (Douglas Murray). Opmerkelijk hoe hij denkt.
B.v. hij snap niet dat de europeese kopstukken zoals Junker er nog zit? Hoe kan dat bij dit debacle?
Euh? Omdat wij de rest van europa vinden dat ze het goed hebben gedaan? Het jullie eigen keuze is?
Omdat dat die paar miljoen stemmers in de VK die voor de brexit gestemd heeft nog eens niet 5% van de europeese stemgerechtigen uitmaken?
Echt opmerkelijk hoe mensen denken.
precies dat inderdaad. Het is eigen wetgeving (of politieke keuzes) die haaks staan op de lijn die de EU volgt.burne schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:54:
[...]
[...]
Vergeet niet dat Zwitserland met eigen, harde eisen komt die moeilijk of niet met de rest van Europa te matchen zijn. Het zijn moeilijke onderhandelingen omdat Zwitserland een heleboel Europese vrijheiden niet wil. Begrijpelijk, ze zijn nog bezig met wennen aan vrouwen die ook mogen stemmen.
Op zich is het interessant om Brexit vanuit het Britse Brexiteer-perspectief te horen, wij zien het in Nederland vooral vanuit ons eigen standpunt. Zeggen dat het de schuld is van de EU is lachwekkend, tegelijk wel verhelderend om te begrijpen waarom men daar doet zoals ze doen.ErnstH schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:20:
Ik begrijp sowieso niet waarom die vent een podium moet krijgen op de NLse TV.
Thanks voor de link, kan alleen niet zeggen dat ik het af heb gekeken. Uiterst vermoeiend. Na 5 zinnen hield het voor mij al op, hij heeft hij al 3x aangegeven "dat het volk dit wil". Als je met zo'n klein verschil 1x in 2016 "wint" kun je dit wat mij betreft niet als hoofdzakelijk argument gebruiken...hoevenpe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:28:
[...]
Voor wie wil terugkijken:
https://www.vpro.nl/buite...xit-plan-weggestemd~.html
[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 31-03-2019 18:23 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Probleem is, de regerende partij(ofwel de leavers) wordt geleid door een remainer.downtime schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:46:
[...]
Niks mis met een paar parlementariërs die niet met hun leider meestemmen op een enkel principieel punt. Het wordt wel een probleem als niemand meer weet waar een partij voor staat, nota bene op het belangrijkste onderwerp voor het land in minstens 50 jaar, omdat een groot deel van de partij het fundamenteel oneens is met de eigen leider. Het wordt ronduit genant als ze die leider dan vervolgens wel laten zitten en zij zelf ook niet voldoende gezond verstand heeft om op te stappen.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Was het maar zo simpel. De Conservatieve Partij ging het referendum in als voorstander van Remain. De meerderheid van de Conservatieve parlementariers is Remainer. De leider is een Remainer maar opportunist genoeg (ze wilde graag premier worden) om Brexit toch uit te voeren. En daarbij worden ze tegengewerkt door de "echte" Leavers in de partij.DOA schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:35:
[...]
Probleem is, de regerende partij(ofwel de leavers) wordt geleid door een remainer.
De oppostie, die door het pibliek meer en meer gezien wordt als remainers, wordt geleid door een 'leaver'.
Bedie hebben ze ook zo gestemd in het referendum.
Klopt, maar toen de referendumuitslag bekend werd hebben beide partijen de handen ineengeslagen om samen voor het aanroepen van artikel 50 te stemmen. Sindsdien is de Sir Humphrey reflex ingeschakeld om elke vorm van samenwerking te dwarsbomen. Als het volk doorkrijgt dat men in het HoC samen kan werken dan raakt de machtsbalans zo verstoord dat het allemaal misgaat.DOA schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:35:
[...]
Probleem is, de regerende partij(ofwel de leavers) wordt geleid door een remainer.
De oppostie, die door het pibliek meer en meer gezien wordt als remainers, wordt geleid door een 'leaver'.
Als t op of voor 12 april t land uit is, geen probleem. Dus afhankelijk van je leverancier.Amphiebietje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:54:
[semi-ontopic] Zou het een goed idee zijn om nu iets te bestellen in de UK, of kan ik beter een andere bron zoeken voor het desbetreffende item?[/semi-ontopic]
Die onzin dat May een Remainer is, begint nogal irritant te worden. May is altijd een xenofoob geweest, maar zag de economische argumenten als een reden om Remain te stemmen, net als Corbyn. Beiden zijn echter hardcore Leavers, Corbyn omdat hij te dom is om voorbij de "Bennite" ideologie te kijken en May omdat ze een "Brittania rules the waves" xenofoob is.DOA schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:35:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je spreekt jezelf tegen. Dus May is een hardcore Leaver maar stemt Remain om de economie. Hoe hardcore ben je dan? Dat klinkt behoorlijk pragmatisch. Of opportunistisch misschien.gambieter schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:19:
[...]
Die onzin dat May een Remainer is, begint nogal irritant te worden. May is altijd een xenofoob geweest, maar zag de economische argumenten als een reden om Remain te stemmen, net als Corbyn. Beiden zijn echter hardcore Leavers
Waarom maakt dat laatste May een 'leaver'?gambieter schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:19:
Corbyn omdat hij te dom is om voorbij de "Bennite" ideologie te kijken en May omdat ze een "Brittania rules the waves" xenofoob is.
Hoeveel ministers hebben Leave gestemd? Ze was minister in het pro-remain Cameron kabinet.downtime schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:36:
Je spreekt jezelf tegen. Dus May is een hardcore Leaver maar stemt Remain om de economie. Hoe hardcore ben je dan? Dat klinkt behoorlijk pragmatisch. Of opportunistisch misschien.
Leave is net als Nexit niets anders dan een uiting van xenofobie (en een gebrek aan intelligentie).hoevenpe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:38:
Waarom maakt dat laatste May een 'leaver'?
Ik vraag me af of ze meer geeft om de Tories bij elkaar en aan de macht houden, dan om haar eigen carriere. Ze wilde perse PM worden, maar was niet krachtig genoeg om de ERG keihard aan te pakken.Ik zou haar eerder een opportunist willen noemen die meewaait met de dominantie stroming binnen haar partij om aan de macht te blijven. Ze weet dat de ERG haar kan breken, de 'remainers' zijn veel te netjes daarvoor.
[ Voor 51% gewijzigd door gambieter op 31-03-2019 21:47 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Er zit een kern van waarheid in wat @gambieter schrijft. May heeft altijd al autoritaire trekjes gehad, waarbij ze graag van diverse Europese zaken afwilde om ze te realiseren. Zoals bijv. de Europese Human Rights Act.hoevenpe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:38:
[...]
Waarom maakt dat laatste May een 'leaver'?
Ik zou haar eerder een opportunist willen noemen die meewaait met de dominante stroming binnen haar partij om aan de macht te blijven. Ze weet dat de ERG haar kan breken, de 'remainers' zijn veel te netjes daarvoor.
Dat, en corruptie lijkt me zo. Op hoger niveau lijkt me niet dat mensen dit slechts doen uit xenofobe overtuiging. Daar zitten ook andere dingen achter.gambieter schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:42:
Leave is net als Nexit niets anders dan een uiting van xenofobie (en een gebrek aan intelligentie).
Een mix. Je hebt de echte ideologische extremisten zoals Corbyn en een behoorlijk aantal van de ERG, die pseudo-religieus zijn en niets willen horen wat tegen hun ideologie ingaat, en daar ook niet mee om kunnen gaan. Ik zie ze ook als een soort van terroristen.incaz schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:54:
Dat, en corruptie lijkt me zo. Op hoger niveau lijkt me niet dat mensen dit slechts doen uit xenofobe overtuiging. Daar zitten ook andere dingen achter.
Maar moesten ze daarom uit de EU?Amphiebietje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:49:
Er zit een kern van waarheid in wat @gambieter schrijft. May heeft altijd al autoritaire trekjes gehad, waarbij ze graag van diverse Europese zaken afwilde om ze te realiseren. Zoals bijv. de Europese Human Rights Act.
Ik heb het dan over de campagne gedurende het referendumgambieter schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:19:
[...]
Die onzin dat May een Remainer is, begint nogal irritant te worden. May is altijd een xenofoob geweest, maar zag de economische argumenten als een reden om Remain te stemmen, net als Corbyn. Beiden zijn echter hardcore Leavers, Corbyn omdat hij te dom is om voorbij de "Bennite" ideologie te kijken en May omdat ze een "Brittania rules the waves" xenofoob is.
Het probleem is dat beide partijen geleid worden door Leavers, en dat veel MPs en ook Britten zichzelf en hun land speciaal vinden. Ze hebben niets geleerd van Suez crisis, Falkland oorlog etc.
Maar er is ook wel nuance te vinden, maar dat blijft moeilijk in het politieke debat, en vooral de BrexitThose who want to remain in the EU:
Prime Minister David Cameron
Chancellor George Osborne
Foreign Secretary Philip Hammond
Home Secretary Theresa May
Business Secretary Sajid Javid
.....
But, one of May's biggest challenges has arguably been her plight to convince Tory Brexiteers that she really wants to leave the Brussels club.
Why?
That is because prior to the referendum, she campaigned to remain in the EU.
She wasn’t one of the most vocal figures in the debate, but she stuck to the government line: that Britain would be better off remaining part of the European Union.
As a high-level cabinet minister (May was the longest-serving Home Secretary for over a century), this is not surprising.
She warned UK voters that Brexit could have seriously damaging effects on the economy, the security, and even the current form of the United Kingdom.
Though often quiet during the campaign, May said that leaving the EU would be “fatal for the Union with Scotland”, as the Scottish National Party (SNP) would most likely try again for independence if Scotland voted to remain while the UK as a whole voted to leave.
And she was proven correct, at least to some extent. Leader of the SNP and First Minister of Scotland’s devolved parliament Nicola Sturgeon has already made it clear that she wants to explore the options available to Scotland. Sturgeon has said that she does not accept that Scotland must leave the EU with the rest of the UK, and said “all options must be on the table”.
May also said that whatever the outcome of the referendum, the UK should leave the European Court of Human Rights (ECHR).
She highlighted the problems that the ECHR had made for her as Home Secretary, including delaying the extradition of Abu Hamza, nearly stopping the deportation of Abu Qatada, and when the ECHR “tried to tell Parliament that – however we voted – we could not deprive prisoners of the vote”.
These comments, along with others suggesting that the UK could easily be successful outside of the bloc, suggest May is far from being a committed Europhile.
But she did maintain that “security, trade and the economy” are the “big, future challenges” that would face the UK after the referendum.
She said that access to the European Arrest Warrant and other legal tools meant that “my judgement, as Home Secretary, is that remaining a member of the European Union means we will be more secure from crime and terrorism”.
May also warned about the economic consequences of Brexit, highlighting the World Trade Organisation rules that “would oblige the EU to charge ten per cent tariffs” on some UK exports, and while not all tariffs are so high “some are considerably higher”. This would be the case, she says, until a trade deal with the EU can be reached.
But despite these pre-Brexit words, she seems to have accepted the result of the referendum.
But one huge issue that May did not touch on during the referendum campaign was immigration.
As Home Secretary, she has been responsible for tough measures designed to reduce the levels of migration into the UK. These included a minimum income requirement, which means British citizens cannot bring spouses or children to the UK unless they earn the equivalent of over €22,087 a year.
Zover ik begrepen heb heeft ze 1 speech gehouden in de gehele campagne. Of dat nu echt campagne voeren voor remain was is af te vragen.DOA schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:38:
[...]
Ik heb het dan over de campagne gedurende het referendum
EU vote: Where the cabinet and other MPs stand
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dat bevestigt toch min of meer wat ik zeg? Ze is zeker geen Remainer en ook nooit geweestDOA schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:38:
Ik heb het dan over de campagne gedurende het referendum
EU vote: Where the cabinet and other MPs stand
[...]
Maar er is ook wel nuance te vinden, maar dat blijft moeilijk in het politieke debat, en vooral de Brexit
What is Theresa May's view on Brexit?
je ziet ook dat Polen en Hongarije hun draagvlak heel rap aan het afnemen is. Hongarije is recent uit hun coalitie in het parlement gemieterd bv.hoevenpe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:12:
[...]
Maar moesten ze daarom uit de EU?
Je ziet dat Polen en Hongarije op dat vlak behoorlijk ver kunnen gaan en tegelijk lid zijn van de EU, de Britten hadden dit ook kunnen bereiken zonder hun eigen economie om zeep te helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door polthemol op 31-03-2019 23:02 ]
Jij noemde haar een hardcore Brexiteer. Blijkbaar reken je iedereen tot die groep die geen "Remainer" is. Da's wel een hele binaire kijk op de wereld.gambieter schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:49:
[...]
Dat bevestigt toch min of meer wat ik zeg? Ze is zeker geen Remainer en ook nooit geweest
Nee. Jullie kijken naar een heel kort venstertje gedurende de campagne (zelfs Corbyn claimt Remain te hebben gestemd), ik kijk naar haar hele gedrag en repertoire. Kijk naar alles wat er gebeurd is sinds het referendum en de krampachtige pogingen om maar een Brexit voor elkaar te krijgen, dat is niet het gedrag van iemand die stiekem nog steeds Remain wil.downtime schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:00:
Jij noemde haar een hardcore Brexiteer. Blijkbaar reken je iedereen tot die groep die geen "Remainer" is. Da's wel een hele binaire kijk op de wereld.
Patrick Stewart!Amphiebietje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:49:
[...]
Er zit een kern van waarheid in wat @gambieter schrijft. May heeft altijd al autoritaire trekjes gehad, waarbij ze graag van diverse Europese zaken afwilde om ze te realiseren. Zoals bijv. de Europese Human Rights Act.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Het origineel mag natuurlijk niet onvermeld blijven:
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik vond het eigenlijk wel een helder verhaal, uiteraard vanuit een pro-brexit standpunt. Ik heb hem ook niet horen zeggen dat "het" (welke "het" doe je op?) de schuld van de EU is. Hij lijkt te zeggen dat een grote geldschieter (UK) zich genoodzaakt ziet te vertrekken en dat het vreemd is dat Juncker daar niet op wordt afgerekend. En alsnog is dat maar een detail uit een langer verhaal. Ik ben het niet perse met hem eens maar vond het geen slecht verhaal.hoevenpe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:28:
[...]
Op zich is het interessant om Brexit vanuit het Britse Brexiteer-perspectief te horen, wij zien het in Nederland vooral vanuit ons eigen standpunt. Zeggen dat het de schuld is van de EU is lachwekkend, tegelijk wel verhelderend om te begrijpen waarom men daar doet zoals ze doen.
Voor wie wil terugkijken:
https://www.vpro.nl/buite...xit-plan-weggestemd~.html
no animals were harmed during the production of this message
'unavailable in your country' (UK dus)Verwijderd1 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:12:
[...]
Ik vind de film leuker
[YouTube: Theresa May and the Holy Grail]
malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148
Ik heb de tijd niet om het helemaal af te zien. Maar vind eigenlijk dit weer een typische Brexit gedachte.Caeruleus schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:16:
Ik vond het eigenlijk wel een helder verhaal, uiteraard vanuit een pro-brexit standpunt. Ik heb hem ook niet horen zeggen dat "het" (welke "het" doe je op?) de schuld van de EU is. Hij lijkt te zeggen dat een grote geldschieter (UK) zich genoodzaakt ziet te vertrekken en dat het vreemd is dat Juncker daar niet op wordt afgerekend. En alsnog is dat maar een detail uit een langer verhaal. Ik ben het niet perse met hem eens maar vond het geen slecht verhaal.
Dat is toch zeggen dat Brexit aan de EU ligt? Waarom zou Juncker er anders op moet worden afgerekend?Caeruleus schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:16:
[...]
Ik vond het eigenlijk wel een helder verhaal, uiteraard vanuit een pro-brexit standpunt. Ik heb hem ook niet horen zeggen dat "het" (welke "het" doe je op?) de schuld van de EU is. Hij lijkt te zeggen dat een grote geldschieter (UK) zich genoodzaakt ziet te vertrekken en dat het vreemd is dat Juncker daar niet op wordt afgerekend. En alsnog is dat maar een detail uit een langer verhaal. Ik ben het niet perse met hem eens maar vond het geen slecht verhaal.
Do you want to vote 'Nay'?68616c6c6f schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:12:
Is het al bekend welke mogelijkheden zijn weggestreept om vandaag op te kiezen?
[ Voor 14% gewijzigd door ijdod op 01-04-2019 14:46 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Artikel 50 is een unilaterale beslissing van het VK. Wat die dombo zegt is dat de EU had moeten toegeven aan de eisen van het VK, wat alleen maar aangeeft dat dat figuur nog steeds niet begrijpt hoe de EU werkt. De EU draait om regels, niet om politieke geven en nemen. Het VK nog meer uitzonderingen geven zou veel erger zijn.ijdod schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:44:
Dat is toch zeggen dat Brexit aan de EU ligt? Waarom zou Juncker er anders op moet worden afgerekend?
Ik ben voor een no-deal brexitijdod schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:44:
[...]
Dat is toch zeggen dat Brexit aan de EU ligt? Waarom zou Juncker er anders op moet worden afgerekend?
[...]
Do you want to vote 'Nay'?
Makes perfect sense... <censuur>
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nee, nog niet.68616c6c6f schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:12:
Is het al bekend welke mogelijkheden zijn weggestreept om vandaag op te kiezen?
Expected #IndicativeVotes timings:
— UK House of Commons (@HouseofCommons) 1 april 2019
➡️Business motion debate can go to 6pm
➡️Speaker selects from motions A-H
➡️House suspends 8pm, approx 30 mins for voting
➡️Debate on #Brexit SIs
➡️Indicative vote results expected 10.30pm
All timings approximate and may change pic.twitter.com/xTEc5CPhkB
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Zal vast weer uitlopen op een fiasco.Flotter schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:05:
[...]
Nee, nog niet.
[Twitter]
Als ik het goed begrijp worden de motions pas na het hoofddebat (dus uiterlijk 18:00 uur) gekozen?
Wat de beste man totaal negeert is dat de leave campain loog en bedroog en valse beloftes maakte die niet haalbaar zijn..Caeruleus schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:16:
[...]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik weet er alles van, Boris Johnson is mijn MPToolkiT schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:41:
[...]
[...]
LOL, BoJo zou bij mensen een lach opwekken.. Nee vriend in 2013 misschien, maar tegenwoordig denkt menig mensof heeft plaatsvervangende schaamte..
[ Voor 11% gewijzigd door Caeruleus op 01-04-2019 16:18 ]
no animals were harmed during the production of this message
Zelfs als Brexit de schuld zou zijn van de EU, waarom moet Juncker daarover worden afgerekend? Hij is sinds 2014 voorzitter van de EC. Minder dan twee jaar later in 2016 is het Brexit referendum gehouden, en hebben de Britten besloten de EU te verlaten. Dus willen mensen echt beweren dat in twee jaar tijd Juncker als voorzitter van de EC ervoor heeft gezorgd dat de Britten de EU wilde verlaten?ijdod schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:44:
[...]
[...]
Do you want to vote 'Nay'?
Als ik de inteviews van de UKIP mensen zie is het niet 'brussels is te complex/ondoorzichtig' maar: wij zijn baas in eigen onderbuik land en EJC mag niks over ons te zeggen hebben want wij hebben de oorlog gewonnen..franssie schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:59:
@ToolkiT Ik denk dat het toch een verschil in perspectief is. Mensen die in die bubble zitten zien het gewoon zo en hebben daarom ook zo gestemd, en zouden dat morgen en vandaag weer doen. En daarom is goede journalistiek ook zo belangrijk, ... , maar wacht! Dan moeten mensen dat ook lezen en bekijken en er naar luisteren. En dat doen ze niet, ook niet in Nederland (een kleine groep daargelaten maar die hebben vaak ook een 'bril' op, ik ook).
May heeft alle 170 briefschrijvers uitgenodigd begrijp ik, wat voor konijn gaat ze nog uit de hoge hoed toveren?rik86 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:35:
170 conservatieven voor een hard-brexit; En het lijkt erop genoeg voor een common market 2.0/ norway+ voorstel, wat volgens mij op Brexit-in-name-only neerkomt, behalve dat ze wel weg zijn uit alle beslissingsorganen en alle EU-instituten weg zijn/gaan uit 't VK.
Klopt, die leven in die bubble en als er maar genoeg mensen zijn met de dezelfde mening kan je elkaar lekker napraten. Zie ook de non-vaxxers epedemiefans, dat is ondertussen ook best een groep die in staat is zichzelf in stand te houden (ja bijna letterlijk als een virus). Facebook leest nu eenmaal makkelijker dan een Guardian oid, helaas.ToolkiT schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:38:
[...]
Als ik de inteviews van de UKIP mensen zie is het niet 'brussels is te complex/ondoorzichtig' maar: wij zijn baas in eigen onderbuik land en EJC mag niks over ons te zeggen hebben want wij hebben de oorlog gewonnen..
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja dat Labour Norway+ steunt snap ik niet. Take Back control! En dan eigenhandig alle macht uit handen geven.... Want zo kan men toch ook geen eigen tradedeals sluiten? Wat schiet men er dan mee op?rik86 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:35:
170 conservatieven voor een hard-brexit; En het lijkt erop genoeg voor een common market 2.0/ norway+ voorstel, wat volgens mij op Brexit-in-name-only neerkomt, behalve dat ze wel weg zijn uit alle beslissingsorganen en alle EU-instituten weg zijn/gaan uit 't VK.
Als dit waar is, dan splijt 't de Tories gok ik. Al ziet May 't als kans om d'r deal er alsnog door te krijgen als ik 't zo lees...
(een poging tot) Voorkomen van gezichtsverlies? Meer kan ik er ook niet in zien.
BREAKING: Government reveals Brexit was an April Fool’s prank all along - “We never even sent Article 50 letter”.
— Have I Got News For You (@haveigotnews) 1 april 2019
We are shaping the future
gewoon als april fool's aankondigen dat ze 'm intrekken, maar 't dan ook gewoon echt doen en dat men daar dan 2 weken later pas achter komt
[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 01-04-2019 17:20 ]
Mijn mening: er komt 'gewoon' weer uitstel, en de EU gaat dat 'gewoon' weer accepteren. HoC is te bang om voor harde Brexit te gaan, en de EU gaat de stekker er niet uithalen, omdat ze zich richten op de lange termijn.So @CiceroGlobal have crunched the numbers and have @NickBoles's Common Market 2.0 motion winning by 307 to 253, now that Labour are whipping in favour of it.
Als de Commons vandaag aangeeft voor SM/CU/ECJ/FoM te willen gaan dan gaat Brussel daar echt niet voorliggen: komt er een inlegvelletje in de PD en mag men het samen met de WA accepteren. Wordt het de komende jaren omgezet in een soort Zwitsers model, tijd genoeg tijdens de transitieperiode.gambieter schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:18:
Norway+ is helemaal geen optie. Dat is een van de grote problemen: het VK dat maar weigert te begrijpen dat zij niet unilateraal kunnen beslissen wat de keuze is, en al helemaal niet begrijpen wat de consequenties zijn.
voor zover ik weet wel:analogworm schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:25:
Is er vandaag nog gedebatteerd over de petitie om Art50 terug te trekken? Of was dat toch een grapje?
[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 01-04-2019 17:35 ]
Dat inlegvelletje is echter niets waard, net zoals de Britten gewoon van mening kunnen veranderen na het aanvaarden van de Withdrawal Agreement. Dit is ook waarom er legale oplossingen in de WA staan, dwz afdwingbare, bindende afspraken.hoevenpe schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:27:
Als de Commons vandaag aangeeft voor SM/CU/ECJ/FoM te willen gaan dan gaat Brussel daar echt niet voorliggen: komt er een inlegvelletje in de PD en mag men het samen met de WA accepteren. Wordt het de komende jaren omgezet in een soort Zwitsers model, tijd genoeg tijdens de transitieperiode.
Aha, ik zie het al. Het debat zou volgens BBC nu moeten starten.ToolkiT schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:32:
[...]
voor zover ik weet wel:
https://petition.parliament.uk/petitions/241584
"Parliament will debate this petition on 1 April 2019."
on a related note:
https://petition.parliament.uk/petitions/248281
'Leave the EU Without a deal on April 12th.'
heeft ook 100K+ stemmen dus potentieel ook een debat..
[ Voor 34% gewijzigd door Illusion op 01-04-2019 18:06 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Computer says no
Dit is dus ZONDER free movement. Gaan de hoge heren in Brussel nooit mee akkoord volgens mij. Customs union = vrijheid van goederen, kapitaal en mensen.C - Ken Clarke’s for a customs union
The Tory former chancellor Ken Clarke’s customs union plan requires any Brexit deal to include, as a minimum, a commitment to negotiate a “permanent and comprehensive UK-wide customs union with the EU”. This was defeated by the smallest margin in the first round, falling just six votes short.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
nu ben je wel heel negatief hoor. Ze hebben nu mogelijk na 3 jaar verwoord wat ze misschien wel eens zouden willen en dan ga jij het over de realiteit hebben pfrtgambieter schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:18:
Norway+ is helemaal geen optie. Dat is een van de grote problemen: het VK dat maar weigert te begrijpen dat zij niet unilateraal kunnen beslissen wat de keuze is, en al helemaal niet begrijpen wat de consequenties zijn.
Het gaat nu ook nog niet om de toekomstige relatie, het gaat nu om de withdrawal agreement. De keuzes zijn No Deal, No Brexit en de deal van May.
polthemol schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:48:
nu ben je wel heel negatief hoor. Ze hebben nu mogelijk na 3 jaar verwoord wat ze misschien wel eens zouden willen en dan ga jij het over de realiteit hebben pfrtYou're no fun at Brexitparties!
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Between a rock and a hard place while standing on quicksandPlayer1S schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:08:
Volgens mij durven ze niet de brexit er door te drukken omdat ze dan ongeveer de helft van het land tegen ze keren en ze durven het niet terug te trekken omdat dan de andere helft tegen ze keert.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq