Ja, vandaag nog een bod gekregen om voor £800/dag shit te lopen fiksen lol
Typo op telefoon.. 1 april dus (zie link)analogworm schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:12:
[...]
Waarom schrijf je 2 ipv 1 april...? I suppose the debate could turn out to be joke.. Just like everything else brexit.. Maar de timing zou op zich wel goed zijn toch? Deze week geen deal. Indicative votes die op niets uitlopen. Revoke or No deal.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Nog een vroege 1 april grap:
Brexit extension could be until 31 March 2020, EU documents reveal
Ik begrijp werkelijk niet waarom, gezien de totale chaos in de UK ("anarchie"
?), de EU nog een jaar van dit soort onzin zou willen terwijl er belangrijkere zaken op de plank blijven liggen. Of zouden ze eigenlijk graag willen door China/Rusland/de VS een oor aangenaaid te krijgen?
Brexit extension could be until 31 March 2020, EU documents reveal
Ik begrijp werkelijk niet waarom, gezien de totale chaos in de UK ("anarchie"
Toch maar onderhandelen zodat je 800 euro per dag krijgt danalienfruit schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:33:
Ja, vandaag nog een bod gekregen om voor £800/dag shit te lopen fiksen lol
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Een interne overweging, is wat anders dan een externe toezegging. Gelukkig zijn de overweging en de beweegredenen van de EU hierin behoorlijk transparant. Inclusief openlijke overwegingen van wat het VK zou kunnen doen, waarom daar een beperking in zit, en hoe de EU daar mee om wil gaan.
Ik neem aan dat er een voorbereidingsperiode van een vastgestelde lengte aan een referendum vooraf moet gaan? Dit op een termijn van twee weken (of vier dagenD-dark schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:55:
Heeft iemand deze U-bocht al gezien.
Labour appears to be backing the Kyle-Wilson amendment tomorrow, which would mean support for a confirmatory second referendum, according to Sky’s political editor Faisal Islam.
Of ze moeten door middel van referendum in mei willen bevestigen dat de no-deal Brexit, die dan inmiddels een feit is, een stom idee was. Tsjakka! Dat heeft de oppositie dan toch mooi voor elkaar.
[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 27-03-2019 09:19 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Twee dagen inmiddels toch?
Weet er iemand of ze hun eigen wet al hebben aangepast?
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Dit valt dan wel weer onder een reden voor de EU om een langere verlenging toe te staan. Ja, dan moeten ze dus en EU parlement verkiezingen doen en een referendum. En een Brexit minded regering zou dan wel eens die twee kunnen combineren, waardoor je dus een exit vote krijgt....bwerg schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:17:
[...]
Ik neem aan dat er een voorbereidingsperiode van een vastgestelde lengte aan een referendum vooraf moet gaan? Dit op een termijn van twee weken (of vier dagen) lijkt me nogal... optimistisch.
Of ze moeten door middel van referendum in mei willen bevestigen dat de no-deal Brexit, die dan inmiddels een feit is, een stom idee was. Tsjakka! Dat heeft de oppositie dan toch mooi voor elkaar.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ze willen dat het HoC doorwerkt op vrije dagen om de Brexit-kluwen te ontrafelen.
Alhoewel ik niet wist dat je een kluwen kon ontrafelen door extra draadjes toe te voegen...
Sure, maar het is toch 27 maart vandaag? Nog twee dagen en pakweg 14 uur en 15 minuten en de originele deadline verstrijkt. Tenzij ze zelf hun eigen withdrawal act aanpassen aan het gegeven uitstel is het dan toch echt over and out.Amphiebietje schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:37:
[...]
Ze willen dat het HoC doorwerkt op vrije dagen om de Brexit-kluwen te ontrafelen.
Alhoewel ik niet wist dat je een kluwen kon ontrafelen door extra draadjes toe te voegen...
En dan was er ook nog iets met een MV3 die voor de 29e er doorheen moest om het uitstel tot 22 mei veilig te stellen...
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Dat zou toch te pijnlijk voor woorden zijn, als ze er alsnog uitvliegen omdat ze de boel niet aangepast hebben? Of zou dit de tactiek zijn?vectormatic schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:47:
[...]
Sure, maar het is toch 27 maart vandaag? Nog twee dagen en pakweg 14 uur en 15 minuten en de originele deadline verstrijkt. Tenzij ze zelf hun eigen withdrawal act aanpassen aan het gegeven uitstel is het dan toch echt over and out.
En dan was er ook nog iets met een MV3 die voor de 29e er doorheen moest om het uitstel tot 22 mei veilig te stellen...
De HoC stemt er vandaag over, als het goed is.dr.lowtune schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:57:
[...]
Dat zou toch te pijnlijk voor woorden zijn, als ze er alsnog uitvliegen omdat ze de boel niet aangepast hebben? Of zou dit de tactiek zijn?
A'dam PVOutput
Mwa, valt nog te bezien lijkt me. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het in praktische zin hoe dan ook 12 April is, aangezien de EU (de partij die wel voorbereid is...) eigenlijk al die datum aanhoudt.vectormatic schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:47:
[...]
Sure, maar het is toch 27 maart vandaag? Nog twee dagen en pakweg 14 uur en 15 minuten en de originele deadline verstrijkt. Tenzij ze zelf hun eigen withdrawal act aanpassen aan het gegeven uitstel is het dan toch echt over and out.
Wanneer de VK hun eigen wet niet weet te veranderen heb je dus een bijzondere situatie. VK doet een verzoek, EU past dat verzoek aan, stuurt het terug en accepteert het waarop het VK deze aanpassing van hun eigen verzoek niet intern kan afhandelen.
Dan is het nog maar de vraag of de 29e hard wordt gespeeld of dat dan gewoon de 12e wordt aangehouden om verwarring tussen beiden te voorkomen.
Hoe dan ook zou dit, wederom, tekenend zijn voor hoe het daar aan de andere kant van het kanaal er aan toe gaat.
Allemaal puur hypothetisch natuurlijk, maar als de UK zich per 30 maart uit de EU verklaart, denk ik dat je als EU zijnde daar ook naar moet handelen, de UK voelt zich per dat moment namelijk niet meer gebonden aan EU regels (dat dat in de praktijk anders is, omdat ze gewoon niet kundig genoeg zijn om per 30 maart daadwerkelijk chloorkippen goed te vinden is een tweede), en zou je dus als EU de grens en alle import gewoon als die van elk ander derde land moeten behandelen.eric.1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:09:
[...]
Mwa, valt nog te bezien lijkt me. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het in praktische zin hoe dan ook 12 April is, aangezien de EU (de partij die wel voorbereid is...) eigenlijk al die datum aanhoudt.
Wanneer de VK hun eigen wet niet weet te veranderen heb je dus een bijzondere situatie. VK doet een verzoek, EU past dat verzoek aan, stuurt het terug en accepteert het waarop het VK deze aanpassing van hun eigen verzoek niet intern kan afhandelen.
Dan is het nog maar de vraag of de 29e hard wordt gespeeld of dat dan gewoon de 12e wordt aangehouden om verwarring tussen beiden te voorkomen.
Hoe dan ook zou dit, wederom, tekenend zijn voor hoe het daar aan de andere kant van het kanaal er aan toe gaat.
En het zou inderdaad wel de spreekwoordelijke kers op de reeds opgegeten taart zijn
https://www.theguardian.c...ong-brexit-european-union
Goede i sights heeft deze man.. nu de regering nog..
Net zoals de overeenkomst tussen de EU en de onderhandelaars van de UK is dit nog niet geldig totdat het britse HoC het ook aangenomen heeft.eric.1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:09:
[...]
Mwa, valt nog te bezien lijkt me. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het in praktische zin hoe dan ook 12 April is, aangezien de EU (de partij die wel voorbereid is...) eigenlijk al die datum aanhoudt.
Juridisch blijven ze dan gewoon aan de 29e gebonden.
PSN
Moet toegeven dat ik er bijna zin in zou krijgen... 
The people’s day of jubilation has been hijacked by spineless pirates
By Boris Johnson
This was meant to have been a week of national jubilation. It was meant to be the week when church bells were rung, coins struck, stamps issued and bonfires lit to send beacons of freedom from hilltop to hilltop. This was the Friday when Charles Moore’s retainers were meant to be weaving through the moonlit lanes of Sussex, half blind with scrumpy, singing Brexit shanties at the tops of their voices and beating the hedgerows with staves. This was meant to be the week of Brexit. And what has happened instead? In one of the most protoplasmic displays of invertebracy since the Precambrian epoch, this Government has decided not to fulfil the mandate of the people.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Voor de enkeling die nog niet helemaal overtuigd is van hoe erg het met Labour gesteld is:
Ze gaan "whippen" in stemmingen die bedoeld zijn om te peilen wat MPs mogelijk steunen. En de Labour leiders zien No Deal en Revoke als de twee slechtste opties...
Barry Gardiner on @BBCr4today reckons Labour may rule out “extreme” options like no deal or revoke. “Important we’re not see as a Remain party. Labour is not a Remain party now.” Challenged on what Labour would do, if it came down to no deal or revoke, “that’s a tough one”. Wut
— Alex Andreou (@sturdyAlex) 27 maart 2019
Ze gaan "whippen" in stemmingen die bedoeld zijn om te peilen wat MPs mogelijk steunen. En de Labour leiders zien No Deal en Revoke als de twee slechtste opties...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wel een aardige opsomming van totale missers en misvattingen van het VK omtrent Brexit en de onderhandeling(en)/(spositie) (al hebben de meeste ze allemaal wel door hier);
Dat is dezelfde link die hier ook al gepost is:eric.1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:53:
Wel een aardige opsomming van totale missers en misvattingen van het VK omtrent Brexit en de onderhandeling(en)/(spositie) (al hebben de meeste ze allemaal wel door hier);
ToolkiT schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:31:
Oh oeps, gemist. My bad.Sir_Lion schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:56:
[...]
Dat is dezelfde link die hier ook al gepost is:
[...]
interessante zin/gezegde:ToolkiT schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:31:
over de term 'red meat' / 'red meat retoric'Don’t throw red meat to populists
https://www.merriam-webst.../the-politics-of-red-meat
het lijkt een zeer visuele uitdrukking te zijn voor het gebruik van politieke taal die juist veel aggressie opwekt, maar ook mogelijk heftige meningsverschillen opwekt of deze confronterend benaderd
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Nou nou.
Vervolgens dit ...
Vote Leave campaign director dismisses ERG Brexiters as 'delusional' and 'useful idiots', via Guardian.
Via Guardian.The director of the official Leave campaign, Dominic Cummings has been found to be in contempt of Parliament after he failed to appear before MPs investigating fake news. As the Press Association reports, the Commons privileges committee said in a report that Cummings’ refusal to give oral evidence constituted a “significant interference” in the work of the inquiry. However it acknowledged its sanctions were limited to recommending the Commons issue a formal “admonishment” for his conduct, raising questions about its enforcement powers. The admonishment would require a resolution of the House which, if passed, “should be communicated to Cummings by the clerk of the house”, the committee said in its report.
Vervolgens dit ...
Vote Leave campaign director dismisses ERG Brexiters as 'delusional' and 'useful idiots', via Guardian.
Those of you in the narcissist-delusional subset of the ERG who have spent the last three years scrambling for the 810 Today slot while spouting gibberish about trade and the law across SW1 — i.e exactly the contemptible behaviour that led to your enforced marginalisation during the referendum and your attempt to destroy Vote Leave — you are also in the pirate category. You were useful idiots for Remain during the campaign and with every piece of bullshit from Bill Cash et al you have helped only Remain for three years. Remember how you WELCOMED the backstop as a ‘triumph’ in December 2017 when it was obvious to everybody who knew what was going on — NOT the Cabinet obviously — that this effectively ended the ‘negotiations’? Remember how Bernard Jenkin wrote on ConHome that he didn’t have to ‘ruin his weekend’ reading the document to know it was another success for the natural party of government — bringing to mind very clearly how during the referendum so many of you guys were too busy shooting or skiing or chasing girls to do any actual work. You should be treated like a metastasising tumour and excised from the UK body politic.
De moeite waard om even volledig uit te spitten.He suggests the UK could in future abandon any commitments it makes to the EU as part of the Brexit settlement. In a message directed at Vote Leave activists, he says:
Also, don’t worry about the so-called ‘permanent’ commitments this historically abysmal cabinet are trying to make on our behalf. They are not ‘permanent’ and a serious government — one not cowed by officials and their bullshit ‘legal advice’ with which they have herded ministers like sheep — will dispense with these commitments and any domestic law enforcing them.
[ Voor 9% gewijzigd door Virtuozzo op 27-03-2019 12:37 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dat is hetzelfde wat Rees Mogg gisteren al vertelde: alle verplichtingen die ze aangaan om Brexit er doorheen te krijgen zijn "politiek" en die verplichtingen zijn moeilijk af te dwingen. Hij zegt het alleen verdekter, maar de bedoeling is hetzelfde.Virtuozzo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:35:
De moeite waard om even volledig uit te spitten.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Vond ik wel een mooie toevoeging.(Cummings seems to be forgetting that they do read this stuff in Brussels. That’s one of the reasons why the EU has been determined to ensure the withdrawal agreement is legally watertight.)
Als je dit als overlay gebruikt bij beschikbaar overzicht van beslissing- en netwerkstructuren, dan wordt duidelijk hoe indringend de focus daar op termijndoelstellingen is - én hoe diep de bereidheid zit tot bewust stimuleren van afbraak en schade. Wat een van de hoofdredenen is voor de EU scenario's van het aan proces binden van het VK, zelfs met long extension & euvels als (voorbeeld) Farage nog langer in het EP na Europese verkiezingen.gambieter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:43:
[...]
Dat is hetzelfde wat Rees Mogg gisteren al vertelde: alle verplichtingen die ze aangaan om Brexit er doorheen te krijgen zijn "politiek" en die verplichtingen zijn moeilijk af te dwingen. Hij zegt het alleen verdekter, maar de bedoeling is hetzelfde.
Bot gesteld: dat soort malafide gedrag kan je niet buiten bereik laten vallen. M.u.v. Duitse en Franse media lijkt dit type scenario / trend vooralsnog buiten beeld van observaties door media te vallen.
[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 27-03-2019 12:54 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik mag toch aannemen dat dit soort gedrag juist reden is om na 12 april ze in hun eigen spreekwoordelijke sop gaar te laten koken...Virtuozzo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:52:
Wat een van de hoofdredenen is voor de EU scenario's van het aan proces binden van het VK, zelfs met long extension & euvels als (voorbeeld) Farage nog langer in het EP na Europese verkiezingen.
Ja, absoluut. Maar dat kan dus niet, in die zin dat het nog steeds mogelijk is dat we ze niet gewoon los kunnen laten voor zover als de overige verbindingen actief blijven.hoevenpe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:54:
[...]
Ik mag toch aannemen dat dit soort gedrag juist reden is om na 12 april ze in hun eigen spreekwoordelijke sop gaar te laten koken...
Als je dat soort georganiseerd en geïnstitutionaliseerd gedrag de ruimte geeft dan treedt er een potentieel van escalatie op. Er is daar sprake van doelbewust streven naar effectueren van termijneffecten waarbij men volledig bereid is om steeds verder te escaleren op basis van dat verfoeide fundament van chantagepolitiek.
Met andere woorden, lukt het niet om dat brexiteer netwerk te destabiliseren (loss of face, schadelast, chantabiliteit vanuit herleidbaarheid persoonlijk aandeel, juridisch alles dicht timmeren, nergens opties laten et cetera) dan kan het zo zijn dat wij het VK aan een lang proces komen te binden om te voorkomen dat genoemd netwerk niet weer beheersing over opties kan krijgen.
Realpolitik, defensief. Precies dit is de grootste stok die er is, het brexit netwerk is daar allergisch voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 27-03-2019 13:02 ]
Kijkend naar het debat, krijg ik het idee dat May langzamerhand steeds meer support krijgt voor haar deal. Ik vermoed dat ze deze er deze week nog wel doorheen krijgt.
OK May heeft gereageerd op de petitie door haar vingers in de oren te steken..
Maar de schotten gaan het iig wel in stelling brengen: https://www.bbc.co.uk/new...cotland-politics-47707247
Brexit de nieuwe windrush?? https://www.bbc.co.uk/news/uk-47701685
https://www.theguardian.c...to-hang-on-to-hard-brexit
“It’s like rats in a sack on the WhatsApp group today,” says one glum Tory Brexit-backing MP. “Everyone is turning on each other.”
Maar de schotten gaan het iig wel in stelling brengen: https://www.bbc.co.uk/new...cotland-politics-47707247
Brexit de nieuwe windrush?? https://www.bbc.co.uk/news/uk-47701685
Ik weet het nog niet.. kijk bijvoorbeeld naar dit:jaapstobbe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:38:
Kijkend naar het debat, krijg ik het idee dat May langzamerhand steeds meer support krijgt voor haar deal. Ik vermoed dat ze deze er deze week nog wel doorheen krijgt.
https://www.theguardian.c...to-hang-on-to-hard-brexit
“It’s like rats in a sack on the WhatsApp group today,” says one glum Tory Brexit-backing MP. “Everyone is turning on each other.”
[ Voor 52% gewijzigd door ToolkiT op 27-03-2019 14:06 ]
DUP heeft aangegeven nog steeds faliekant tegen te zijn en zonder hen gaat het feest niet door. ERG schijnt ook nog niet helemaal over te zijn.
Wel grappig dat de draaikonten nu gewoon bakzeil halen, liever een crappy Brexit dan mogelijk geen Brexit.
Wel grappig dat de draaikonten nu gewoon bakzeil halen, liever een crappy Brexit dan mogelijk geen Brexit.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Labour is ook aan het draaikonten:Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:08:
DUP heeft aangegeven nog steeds faliekant tegen te zijn en zonder hen gaat het feest niet door. ERG schijnt ook nog niet helemaal over te zijn.
https://www.independent.c...hip-commons-a8841901.html
Brexit: Labour set to order MPs to vote for second referendum
Motion tabled in name of former foreign secretary Dame Margaret Beckett would require a public vote before any deal with the EU
Ashley Cowburn Political Correspondent @ashcowburn
10 minutes ago
5.4Kshares
Zou dat niet defacto alle korte termijn opties behalve revoke en no deal onderuit naaien? Elke peoples vote wordt sowieso een lang uitstel...ToolkiT schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:10:
[...]
Labour is ook aan het draaikonten:
Motion tabled in name of former foreign secretary Dame Margaret Beckett would require a public vote before any deal with the EU
10 minutes ago
5.4Kshares
Pff, wat een puinhoop daar, begin zelf de draad ook enigszins kwijt te raken.
Kudos voor de uitdrukking "rats in a sack" though, beschrijft mooi de situatie, en typeert meteen een aantal van de spelers en hun motivaties.
Volgens mij nog niet langsgekomen, het menu van de avond

Bron https://think.ing.com/art...-todays-indicative-votes/
Bron https://think.ing.com/art...-todays-indicative-votes/
2e referendum lijkt me too little too late, gezien de verplichte wettelijke termijn van 10 weken tussen aankondigen en het houden van de stemming.ToolkiT schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:10:
[...]
Labour is ook aan het draaikonten:
10 minutes ago
5.4Kshares
Dat past nooit meer voor 22 mei iig.
Mogen ze vanaf 13 april ook gaan voorbereiden voor de stemming voor het EP
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 27-03-2019 15:07 ]
PSN
Labour blijft proberen om vooral een Brexit partij te zijn maar kruimeltjes naar de Remainers te blijven gooien:
[Twitter: https://twitter.com/RobDotHutton/status/1110895020209516544]
Intussen is Don't Know de favoriet om de nieuwe PM te worden:

Om zo ver achter te liggen op Theresa May en de imploderende Tories is een kunst.
[Twitter: https://twitter.com/RobDotHutton/status/1110895020209516544]
Intussen is Don't Know de favoriet om de nieuwe PM te worden:

Om zo ver achter te liggen op Theresa May en de imploderende Tories is een kunst.
Timing is idd een groot probleem..YakuzA schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:07:
[...]
2e referendum lijkt me too little too late, gezien de verplichte wettelijke termijn van 10 weken tussen aankondigen en het houden van de stemming.
Dat past nooit meer voor 22 mei iig.
Mogen ze vanaf 13 april ook gaan voorbereiden voor de stemming voor het EP
Even kijken of ik het goed begrijp:
(ervan uitgaande dat een significant aantal Tories dat ook wil)
Met alle Tories vrij om te stemmen en de regering die zich van stemming onthoudt is er toch relatief eenvoudig een meerderheid voor de de voorstellen waar Labour voor 'whipt'?Whips just confirmed #indicativevotes will be free votes with Cabinet abstaining.
Is dat een gevalletje "MPs iets laten kiezen wat niet (op korte termijn) kan, en dan keihard roepen dat het parlement er voor heeft gezorgd dat het vrijdag niet vreugdevuren en liedjes zingend dronken naar huis rollen is"?hoevenpe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:22:
[...]
Met alle Tories vrij om te stemmen en de regering die zich van stemming onthoudt is er toch relatief eenvoudig een meerderheid voor de de voorstellen waar Labour voor 'whipt'?
Met natuurlijk als bonus dat zelfs als een deel van de torries met labour meestemt, het dan alsnog een labour amendement is wat de boel op slot gooit, en je corbyn ook als spelbreker/saboteur kan wegzetten, in de hoop dat de volgende GE geen slagveld wordt...
Domme vraag, hoe veel MPs zitten er nog in het kabinet ? Die mogen in de UK normaal gewoon meestemmen, dacht ik.hoevenpe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:22:
[...]
Met alle Tories vrij om te stemmen en de regering die zich van stemming onthoudt is er toch relatief eenvoudig een meerderheid voor de de voorstellen waar Labour voor 'whipt'?
Edit: 22 dus excl deputies
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Even snel gerekend:loekf2 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:31:
Domme vraag, hoe veel MPs zitten er nog in het kabinet ? Die mogen in de UK normaal gewoon meestemmen, dacht ik.
Edit: 22 dus excl deputies
Labour (245) + SNP (35) + LibDem (11) + Greens (1) + Plaid (4) + TiG (11) = 307
Conservatives (314 - 22) + DUP (10) = 302
Het zijn dus 10 'independents' die het verschil maken als alle Convervatives 'tegen' stemmen?
Maar DUP is niet altijd met de Tories, en binnen Labour zitten een aantal ERG-types. Verder zijn er een paar independents.hoevenpe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:43:
Even snel gerekend:
Labour (245) + SNP (35) + LibDem (11) + Greens (1) + Plaid (4) + TiG (11) = 307
Conservatives (314 - 22) + DUP (10) = 302
Het zijn dus 10 'independents' die het verschil maken als alle Convervatives 'tegen' stemmen?
Reken daar maar niet te hard op.hoevenpe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:22:
[...]
Dit artikel gaat nog een tijdje op en neer binnen Labour. GTST is er niks bij.The Guardian understands a delegation of shadow ministers, including known second referendum sceptics Ian Lavery, Jon Trickett and Richard Burgon, held a meeting lasting more than two hours on Tuesday evening with John McDonnell, the shadow chancellor.
One shadow minister warned Labour would face “a very significant rebellion” if it tried to force MPs to back the motion, and another said: “If we whip for it, we won’t have a shadow cabinet by the end of the day.”
Inhakend op gambieter:

Lol, May nog steeds op nummer 1... Wel een twijfelachtige eer zo.
[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 27-03-2019 16:17 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Voor de Britten is het "days of our lives" ...
Als ik Rees-Mogg zo hoor eerder 'Saved by the Bell':Virtuozzo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:17:
Voor de Britten is het "days of our lives" ...
Rees-Mogg (Eton) accuses Boles (Winchester) of making a Wykehamist point: "highly intelligent but fundamentally wrong."
Then he throws public school shade on Old Etonian Letwin of being more Winchester than Eton.
Motie A? (business motion over controle agenda HoC): 331 votes to 287. Verlies May.
Er wordt nu alleen gestemd over:
B: No Deal
D: Common Market
H: EFTA and EAA
J: Customs Union
K: Labour Alternative Plan
L: Revocation to avoid No Deal (revoke art 50)
M: Confirmatory Public Vote (referendum)
O: Contigent Preferential Agreements
B: No Deal
D: Common Market
H: EFTA and EAA
J: Customs Union
K: Labour Alternative Plan
L: Revocation to avoid No Deal (revoke art 50)
M: Confirmatory Public Vote (referendum)
O: Contigent Preferential Agreements
[ Voor 74% gewijzigd door jaapstobbe op 27-03-2019 16:32 ]
Als ik die man hoor moet ik eerder aan een Harry Potter film denken, teacher of dark arts ofzo.hoevenpe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:19:
[...]
Als ik Rees-Mogg zo hoor eerder 'Saved by the Bell':
[...]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
B - No deal
D - Single Market + customs union
H - Single Market - customs union
J - Customs union
K - Labour alternative
L - Revocation art 50 if no deal 2 days before Brexit
M - Second referendum
O - Free trade agreement (niet acceptabel voor EU blijkbaar)
Bercow blockt nu ook MV3 als er geen wijzigingen zijn en ook eventuele konijnen uit de hoge hoed worden preventief afgeschoten door one-off regels ook niet toe te staan.
D - Single Market + customs union
H - Single Market - customs union
J - Customs union
K - Labour alternative
L - Revocation art 50 if no deal 2 days before Brexit
M - Second referendum
O - Free trade agreement (niet acceptabel voor EU blijkbaar)
Bercow blockt nu ook MV3 als er geen wijzigingen zijn en ook eventuele konijnen uit de hoge hoed worden preventief afgeschoten door one-off regels ook niet toe te staan.
[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 27-03-2019 16:37 ]
Dat is toch ook 'cake and cherries', onacceptabel voor de EU?Señor Sjon schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:35:
K - Labour alternative
Deze is ook leuk:

May wordt nog steeds gezien als de beste PM mogelijkheid, alhoewel "de beste" moet worden gelezen als "minst slechte"...
En ondanks de beerput van compleet gestoorde en incompetente Tory kandidaten, is de slechtste score in het rood voor de oppositie"leider".

May wordt nog steeds gezien als de beste PM mogelijkheid, alhoewel "de beste" moet worden gelezen als "minst slechte"...
En ondanks de beerput van compleet gestoorde en incompetente Tory kandidaten, is de slechtste score in het rood voor de oppositie"leider".
Ja en nee. Er is zo weinig detail in die optie dat niemand het kan zeggen. Corbyn denkt dat hij beter kan onderhandelenhoevenpe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:38:
Dat is toch ook 'cake and cherries', onacceptabel voor de EU?
[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 27-03-2019 16:40 ]
For whom the bell tolls ...hoevenpe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:19:
[...]
Als ik Rees-Mogg zo hoor eerder 'Saved by the Bell':
[...]
Alleen C, N, O en P volgens het ING stuk.hoevenpe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:38:
[...]
Dat is toch ook 'cake and cherries', onacceptabel voor de EU?
Boefje, die had ik al gepost.gambieter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:39:
Deze is ook leuk:
[Afbeelding]
Oeps, gemist
Die opmerking van Rees-Mogg had een heel hoog 'mijn pa heeft lekker meer geld dan jouw pa' gehalte...Virtuozzo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:39:
For whom the bell tolls ...
Man man man

Volgens LBC is er een idee om parliament opnieuw te laten openen door de koningin om zo via een omweg toch te kunnen stemmen voor MV3. Maar ik heb stuk gemist
Die kwam vorige week al een keer langs op de radio. Ze mogen 1x/parlementair jaar over iets stemmen. Door via een adminiistratieve truc een jaar opnieuw te beginnen, zou de boel weer in stemming kunnen komen. De route die nu al geblokkeerd is, is dat een motie om de regel van 1x/stemmen voor MV3 niet van toepassing te verklaren.
Er zit een addertje onder het gras bij amendement M:
Zover ik dit begrijp is het geen tweede referendum met 'remain' erop, maar een referendum over waar een meerderheid voor is in het parlement. Zeggen de kiezers 'nee' dan begint het circus van voren af aan...M - Dame Margaret Beckett’s - Confirmatory public vote
Drawn up by Labour MPs Peter Kyle and Phil Wilson and tabled by former foreign secretary Dame Margaret Beckett with the backing of scores of MPs across the House, this motion would require a public vote to confirm any Brexit deal passed by parliament before its ratification.
And Bercow puts his foot down ...
En terecht. Wel heel veel commentaar erop, omdat de oppositie wel mag wat de regering niet schijnt te mogen.Virtuozzo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:30:
And Bercow puts his foot down ...
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
De belangrijkste motie lijkt me toch wel een revoke bij een no deal situatie. Volgens mij kan het dan snel convergeren naar een oplossing - weliswaar zonder deal, maar een deal krijgen op korte termijn lijkt nog steeds heel lastig.
Correct. Keuze tussen "Nee" en de door het Parlement geratificeerde Deal. Geen keuze voor remain.hoevenpe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:02:
Er zit een addertje onder het gras bij amendement M:
[...]
Zover ik dit begrijp is het geen tweede referendum met 'remain' erop, maar een referendum over waar een meerderheid voor is in het parlement. Zeggen de kiezers 'nee' dan begint het circus van voren af aan...
Sure, want als je dan eindelijk de neuzen in het parlement dezelfde kant op hebt gekregen, is het een erg goed idee om nog een clusterfuck van een referendum op te zetten. /sjaapstobbe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:48:
[...]
Correct. Keuze tussen "Nee" en de door het Parlement geratificeerde Deal. Geen keuze voor remain.
Bij een No Deal vs Remain lijkt het me nog wel verstandig ergens. Hoewel er al een motie is die een no deal zou moeten voorkomen.analogworm schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:59:
[...]
Sure, want als je dan eindelijk de neuzen in het parlement dezelfde kant op hebt gekregen, is het een erg goed idee om nog een clusterfuck van een referendum op te zetten. /s
Op 1 april word de petitie over revoke besproken.. kreeg onderstaande email vandaag..jaapstobbe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:48:
[...]
Correct. Keuze tussen "Nee" en de door het Parlement geratificeerde Deal. Geen keuze voor remain.
"Dear \me,
Parliament is going to debate the petition you signed – “Revoke Article 50 and remain in the EU.”.
https://petition.parliament.uk/petitions/241584
The debate is scheduled for 1 April 2019.
Once the debate has happened, we’ll email you a video and transcript."
Voor alles is er inmiddels wel een motie of een referendum om het te voorkomen, maar zo werkt de wereld niet hé...jaapstobbe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:01:
[...]
Bij een No Deal vs Remain lijkt het me nog wel verstandig ergens. Hoewel er al een motie is die een no deal zou moeten voorkomen.
Brexit zou de beste 1-aprilgrap ooit zijn. Dat Corbyn en May gewoon acteurs zijn en Barnier op de verborgen camera wijzen.ToolkiT schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:04:
Op 1 april word de petitie over revoke besproken.. kreeg onderstaande email vandaag..
[ Voor 30% gewijzigd door bwerg op 27-03-2019 18:07 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Barnier: "Yes, very funny. BTW, you didn't ratify the offered extension?"bwerg schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:05:
Brexit zou de beste 1-aprilgrap ooit zijn. Dat Corbyn en May gewoon acteurs zijn en Barnier op de verborgen camera wijzen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
1 april?
Exclusive: Date was to be offered at leaders’ summit if May had sought a longer delay.
Zie ook dit eerdere bericht.
De moeite waard: Alyn Smith voordracht in het EP.
Brexit extension could be until 31 March 2020, EU documents revealThe EU has pencilled in April Fools’ Day 2020 as a leading option for Britain’s first day outside the bloc, should the UK government ask Brussels for a lengthy extension of article 50 in three weeks’ time, it can be revealed.
Exclusive: Date was to be offered at leaders’ summit if May had sought a longer delay.
Zie ook dit eerdere bericht.
De moeite waard: Alyn Smith voordracht in het EP.
[ Voor 8% gewijzigd door Virtuozzo op 27-03-2019 18:24 ]
offtopic:
ik heb er toch maar popcorn bijgepakt, best vermakelijk de VK manier van debatteren.
ik heb er toch maar popcorn bijgepakt, best vermakelijk de VK manier van debatteren.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ze stemmen om 20h? Want dan zorg ik dat ik het aan zet rond die tijd.
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
De ERG krijgt haar zin, Boris kan alvast warmlopen voor als de draft aangenomen wordt:
T May is going in time for next phase of negotiations
May will quit after the withdrawal agreement is passed says James Cartlidge emerging from the room
Had je anders verwacht?hoevenpe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:33:
De ERG krijgt haar zin, Boris kan alvast warmlopen voor als de draft aangenomen wordt:
[...]
Send in bozza the clown..
"For the greater good!"
Dit is nu officieel een kinderboek: Harry Potter
Man man man wat een circus...
Dit is nu officieel een kinderboek: Harry Potter
Man man man wat een circus...
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
De draai van de ERG is wel heel hypocriet, los van de vraag waarom ze het doen want no-deal ligt voor het grijpen.Virtuozzo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:38:
Had je anders verwacht?
Maar inderdaad, Boris doet alles voor de macht. Hoop vooral dat de EU op 12 april hem geen reddingsboei toewerpt zonder geaccepteerd realistisch plan. Ben er niet gerust op.
Maar moet er niet nog steeds een MV3 passen deze week(die Bercow dus blokkeert) voordat we " the next phase of Brexit" in gaan?
* dr.lowtune is confused
* dr.lowtune is confused
Bercow houdt de druk erop, begin steeds meer respect voor die man te krijgen.
edit: Watling klinkt niet alleen als Eddie Izzard, hij redeneert ook zo, scherp.
edit: Watling klinkt niet alleen als Eddie Izzard, hij redeneert ook zo, scherp.
[ Voor 35% gewijzigd door franssie op 27-03-2019 19:36 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Die werden tenminste vervloekt door jeweetwel zodat ze na een schooljaar verdwenen. Zoveel geluk hebben we niet.loekf2 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:31:
[...]
Als ik die man hoor moet ik eerder aan een Harry Potter film denken, teacher of dark arts ofzo.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Is May's deal niet gewoon een verkapte vorm van uitstel? De transitieperiode duurt toch gewoon totdat er een oplossing is voor de backstop? Tijdens die transitieperiode hebben ze volgens mij ook geen invloed op het bestuur van de EU (waar een van de MPs net heel boos over was in het kader van een paar voorstellen van labour).
Wat May's aftreden betreft, dat heeft ze toch geconditioneerd op het accepteren van haar deal? Dat zie ik ze zomaar nog niet doen om bovenstaande reden.
Het domme is dat de Withdrawal Agreement pas het begin van de ellende is. Maar goed, domheid is de standaard in het VK op dit moment.
Alles nu is poging om partijpolitieke focus intact te houden, met een enorme scheut van proberen herleidbare aansprakelijkheid te ontwijken. 42 personen die op die manier koers proberen te beheersen van de rest van de bevolking.Verwijderd1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:42:
[...]
Is May's deal niet gewoon een verkapte vorm van uitstel? De transitieperiode duurt toch gewoon totdat er een oplossing is voor de backstop? Tijdens die transitieperiode hebben ze volgens mij ook geen invloed op het bestuur van de EU (waar een van de MPs net heel boos over was in het kader van een paar voorstellen van labour).
Wat May's aftreden betreft, dat heeft ze toch geconditioneerd op het accepteren van haar deal? Dat zie ik ze zomaar nog niet doen om bovenstaande reden.
[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 27-03-2019 19:45 ]
De hypocrisie gaat nu natuurlijk nooit ingeschatte hoogtes bereiken.
Als May's deal nu wel passeert is het dus duidelijk dat het niet ging om de deal maar om May.
In hoeverre is dit een orchestrated effort van de Brexit-wing van de Tories om BoJo op de troon te krijgen?
Net als je denkt dat dit hele verhaal niet erger kan worden, krijg je dit. BoJo of een andere paljas die na 12 april de onderhandelingen met de EU moet gaan leiden om tot een genormaliseerde situatie te komen.
Enige voordeel dat ik nog zie aan ratificatie van May's deal voor 12/4 is dat Farage dan MEP af is.
Durf het bijna niet te zeggen, maar mijn hoop is nu op de DUP gevestigd. No deal is gewoon de best outcome op dit moment, beter van scratch beginnen.
Als May's deal nu wel passeert is het dus duidelijk dat het niet ging om de deal maar om May.
In hoeverre is dit een orchestrated effort van de Brexit-wing van de Tories om BoJo op de troon te krijgen?
Net als je denkt dat dit hele verhaal niet erger kan worden, krijg je dit. BoJo of een andere paljas die na 12 april de onderhandelingen met de EU moet gaan leiden om tot een genormaliseerde situatie te komen.
Enige voordeel dat ik nog zie aan ratificatie van May's deal voor 12/4 is dat Farage dan MEP af is.
Durf het bijna niet te zeggen, maar mijn hoop is nu op de DUP gevestigd. No deal is gewoon de best outcome op dit moment, beter van scratch beginnen.
[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-03-2019 19:48 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
In een bizarre plot-twist zou het wel mooi zijn als net op het moment dat May een nipte meerderheid voor haar deal heeft SinnFein de Commons binnen wandelt en ze met 3 stemmen verschil verslagen wordt.
Verbaas me nergens meer over...
The show must go on?Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:47:
De hypocrisie gaat nu natuurlijk nooit ingeschatte hoogtes bereiken.
Dat is toch wat hoor.Enige voordeel dat ik nog zie aan ratificatie van May's deal voor 12/4 is dat Farage dan MEP af is.
Het is in ieder geval beter voor velen hun geestelijke toestand. Verder levert de gigantische puinzooi misschien nog wat op tegen de opmars van populistische onzinpolitiek...Durf het bijna niet te zeggen, maar mijn hoop is nu op de DUP gevestigd. No deal is gewoon de best outcome op dit moment, beter van scratch beginnen.
Nee, ik kan het moeilijk nog serieus nemen. Gewoon niet te geloven deze vertoning.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-03-2019 19:57 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Domheid? Wat ben jij opeens mild geworden.gambieter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:43:
Het domme is dat de Withdrawal Agreement pas het begin van de ellende is. Maar goed, domheid is de standaard in het VK op dit moment.
Het is eerder een epische beerput waarin één hersencel rond gaat dat ook nog eens één chromosoom te veel heeft.

Waarbij ik direct excuses voor deze post wil aanbieden aan iedereen die in de verte maar te maken heeft met het downsyndroom.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Mijn voorraad van correcte beschrijvingen is uitgeput aan het raken

Dan pas je prima in de teams van de eu die zich met de kwestie bezig houden ...gambieter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:57:
[...]
Mijn voorraad van correcte beschrijvingen is uitgeput aan het raken![]()
What about;hoevenpe schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:49:
In een bizarre plot-twist zou het wel mooi zijn als net op het moment dat May een nipte meerderheid voor haar deal heeft SinnFein de Commons binnen wandelt en ze met 3 stemmen verschil verslagen wordt.
Ze een theoretische meerderheid weet te behalen voor de May-deal, alles is gereed behalve Bercow. "No means no, nothing about the proposal has changed. We, M'am, are not insane.".
En toch, gaat ze zoals het er nu uitziet met de hakken over de sloot haar 'deal' aangenomen krijgen, staan de remainers met lege handen en zit Boris op het pluche.
'We love it when a plan comes together' zouden ze in The mAy-Team zeggen...
'We love it when a plan comes together' zouden ze in The mAy-Team zeggen...
@Virtuozzo Houden jij of collega's nog een soort van dagboek of memoirs bij van deze tijd? Lijkt me facinerend om te lezen....Virtuozzo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:58:
[...]
Dan pas je prima in de teams van de eu die zich met de kwestie bezig houden ...
at your service
Accountability? Uit de Guardian:Virtuozzo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:44:
[...]
Alles nu is poging om partijpolitieke focus intact te houden, met een enorme scheut van proberen herleidbare aansprakelijkheid te ontwijken.

David Cameron pictured with a hen party at Wilderness this year. Photograph: Twitter
Quote uit het artikel over accountability:
May I briefly indulge myself by hoping that he is in the news because he is about to be brought before some kind of tribunal for letting his ego drown his nation in the Brexit mire? You may, but he’s not.
An official commission? Inquiry? Nope.
https://www.theguardian.c...selfies-wilderness-brexit
BBC roept 22:00 results, dus ze hebben nog even om supper weg te werken.Leon Zwiers schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:53:
20.00 Britse tijd? Is nog aardig leeg in de HoC.
DIVISIOOOOOOOON, clear the lobby!
Moet er toch niet aan denken dat Johnson PM wordt, ondanks dat een paar conservative MPs roepen dat diegenen die het proces continue ontspoort hebben geen kans maken.
Indicative votes doen er totaal niet meer toe. May heeft na haar ontslagbrief nu genoeg steun voor MV3. Uittreding 22 Mei.
[ Voor 8% gewijzigd door jaapstobbe op 27-03-2019 20:16 ]
Zolang ze me weghouden van messen en geweren. En dat is niet voor self-harm...Virtuozzo schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:58:
Dan pas je prima in de teams van de eu die zich met de kwestie bezig houden ...
Ik heb nog wel wat correcte beschrijvingen, maar de kans op een ban van Tweakers is dan aanwezig
Toch blijft het fascinerend om zo een proces eens vanuit het perspectief van de muis te zien.
Niet voor doeleinden van publicatie, maar ja, procedurele en andere vereisten.The_Butler schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:06:
[...]
@Virtuozzo Houden jij of collega's nog een soort van dagboek of memoirs bij van deze tijd? Lijkt me facinerend om te lezen....
Als ik die foto zo bekijk, dan denk ik dat de journalist het niet helemaal bij het goede eind heeft hier:Verwijderd1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:10:
[...]
Accountability? Uit de Guardian:
[Afbeelding]
David Cameron pictured with a hen party at Wilderness this year. Photograph: Twitter
De dames hun koppen lijken mij eerder een reden om schreeuwend de nacht in te vluchten...One, what is a hen party doing wanting pictures with Cameron? How bad a night are you having for his advent into your lives to become a highlight worth recording instead of a reason to run screaming into the night?
Terugkomend op May-she-go, de reacties op haar speech zijn redelijk tenenkrommend, vooral die waarin wordt gezegd dat ze 'clear as ever' was.
Zelf heb ik voor het koosnaampje "clusterfuck" gekozen ("Eens kijken hoe het met clusterfuck gaat...").gambieter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:18:
[...]
Zolang ze me weghouden van messen en geweren. En dat is niet voor self-harm...
Ik heb nog wel wat correcte beschrijvingen, maar de kans op een ban van Tweakers is dan aanwezig
[ Voor 15% gewijzigd door Amphiebietje op 27-03-2019 20:25 ]
Dit topic is gesloten.