harmen1987 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:34:
Een lang uitstel zit er dus aan te komen.. nog tijden lang onzekerheid en gedoe...
https://twitter.com/eucopresident/status/1106115929539334144?ref_src=twsrc%5Etfw

PSN: Alvanosa
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
harmen1987 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:34:
Een lang uitstel zit er dus aan te komen.. nog tijden lang onzekerheid en gedoe...
https://twitter.com/eucopresident/status/1106115929539334144?ref_src=twsrc%5Etfw
PSN: Alvanosa
Simpel kijkend naar de opties, hoe groot is de kans dat de EU uitstel geeft?Bonsaiboom schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:10:
Mee eens - een kort uitstel is zinloos zonder doel en reden. Een lang uitstel is niet zo erg voor de EU. Dus dan is "a process of reoritentation on what Brexit is, the UK red lines and how the future relation with the EU should look like" een antwoord dat 'goed genoeg' is lijkt me.
Aangezien uitstel ook 'verlies' is voor May, is een concreet uitstel wel wat ze nodig heeft om haar stemming nogmaals de kamer in te krijgen. Ook al wil niemand dat eigenlijk.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
je hoeft maar te kijken naar hun Nederlandse adviseur over douanezaken en zijn relaties, dan zou men al moeten weten hoe de vlag erbij hangt bij de ERG. Dat ze sponsoren hebben via bedrijven die er belang bij hebben dat er wat Europese wetgeving overboord wordt gekieperd verbaasd me totaal niet.Virtuozzo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 00:54:
No deal is niet enkel doel, het is ook een vereiste. Ik heb de indruk dat in Nederlandse media dit aspect over het hoofd gezien wordt, in tegenstelling tot elders. Zoals bijvoorbeeld in Duitse media, waar de talkshows overzichten hebben gegeven van zakelijke correlaties en investeringen in fondsen & acquisities. Zelfs in Polen heeft men zich op Rees-Mogg gericht met verkenning van Somerset Capital Management LLP, Glint, Blackrock et alii.
Saillant, sinds het referendum is het fondsbeheer van SCM in participaties door twee Amerikaanse bedrijven met focus op zorgsector (de twee op de recent hier voorbij gekomen externe consultatielijst van de Amerikaanse Overheid voor bepaling kaders van onderhandelingen handelsrelaties met het post-Brexit VK) met iets meer dan een half miljard US gegroeid. Jawel die twee entries met focus op privatisering.
Iets om over na te denken. Grote belangen, inmiddels lange opmaat, complexe timing, hoge risico's. Hoog spel.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Rationeel gezien lijkt de kans me inderdaad klein, maar als Tusk nu al publiekelijk aan het lobbyen is om dat uitstel vooral te verlenen...Joris748 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:41:
Zoveel opties zijn er dus niet waarbij de EU uitstel verleent, waarschijnlijk alleen bij referendum en election. Dat zijn de enige opties die een kans geven op een heel andere aanpak door de UK.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Is dat zo?harmen1987 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:34:
If you can see, look. If you can look, observe
Ik snap het ook niet: de Brexiteers zullen laaiend zijn en zo zitten we straks met 40 UKIP leden in het EP die de balans naar de populisten kunnen doen overslaan.vectormatic schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:46:
Rationeel gezien lijkt de kans me inderdaad klein, maar als Tusk nu al publiekelijk aan het lobbyen is om dat uitstel vooral te verlenen...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik vind het vooral interessant om te weten welke voorwaarden Tusk wil stellen aan een eventueel uitstel. Het geeft de EU wel de kans om GB een bepaalde richting in te duwen.vectormatic schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:46:
[...]
Rationeel gezien lijkt de kans me inderdaad klein, maar als Tusk nu al publiekelijk aan het lobbyen is om dat uitstel vooral te verlenen...
Persoonlijk zie ik liever no-deal dan een lang uitstel, deze poppenkast heeft lang genoeg geduurd, en we hebben wat beters te doen in europa dan nog twee jaar lang met die idioten te moeten dealen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
De voorwaarde staat er toch: if the UK finds it necessary to rethink its #Brexit strategy and build consensus around it.Joris748 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:50:
[...]
Ik vind het vooral interessant om te weten welke voorwaarden Tusk wil stellen aan een eventueel uitstel. Het geeft de EU wel de kans om GB een bepaalde richting in te duwen.
Regeren is vooruitschuiven
Is dat inmiddels niet net zo onmogelijk als de Britse positie van niet het verdrag willen, maar er ook niet zonder verdrag uit willen?Joris748 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:50:
[...]
Onder de streep heb ik de UK er liever bij dan eruit, maar niet ten kosten van de stabiliteit van de EU.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Die voorwaarde is niet bepaald SMART. Ik denk niet dat Tusk hier al zijn kaarten al op tafel gooit.T-MOB schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:54:
[...]
De voorwaarde staat er toch: if the UK finds it necessary to rethink its #Brexit strategy and build consensus around it.![]()
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Maar de boodschap is duidelijk toch?Joris748 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:04:
[...]
Die voorwaarde is niet bepaald SMART. Ik denk niet dat Tusk hier al zijn kaarten al op tafel gooit.
If you can see, look. If you can look, observe
Dit is toch exact de beeldvorming en eigenbelang waar @Virtuozzo het steeds over heeft. Tusk blijft open staan voor constructieve diplomatie en onderhandeling, maar dat vereist wel dat May het mandaat en support heeft om te kunnen onderhandelen.ijdod schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:00:
[...]
Is dat inmiddels niet net zo onmogelijk als de Britse positie van niet het verdrag willen, maar er ook niet zonder verdrag uit willen?
Correct. Niets meer dan dit. Dit is een kwestie van procedures en protocol. Niets anders dan dat.Skyaero schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:30:
[...]
Dit is toch exact de beeldvorming en eigenbelang waar @Virtuozzo het steeds over heeft. Tusk blijft open staan voor constructieve diplomatie en onderhandeling, maar dat vereist wel dat May het mandaat en support heeft om te kunnen onderhandelen.
Het is ook een bericht naar de eigen achterban (de lidstaten van de Europese Unie): Brussel blijft altijd open staan voor diplomatie en zal het lont in het vat buskruit niet aansteken.
De woorden van Tusk zijn zeer zorgvuldig gekozen en geven zeker geen garantie tot een verlenging. Maar hij biedt de Britten nog wel een afslag voordat ze over de kliffen van Dover sodemieteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 14-03-2019 11:36 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Dit gezegd zijnde, let op die twee "p's". Maak niet de Britse fout van aanname dat dit iets van koehandel bij de koffie op bezoek in deze of gene hoofdstad van lidstaat bij dit of dat regeringshoofd. Dit is procedure + protocol.SkiFan schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:39:
En dan nog, geeft hij duidelijk aan dat dit slechts zijn advies gaat zijn, en dat de EU27 erover beslissen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Fantastisch om te lezen wel..hoevenpe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:27:
“If we vote to leave then I think the union will be stronger."
– Michael Gove, May 2016
“Within two years – before negotiation with the EU is likely to be complete and therefore before anything material has changed – we can negotiate a free trade area massively larger than the EU. The new trade agreements will come into force at point of exit.”
– David Davis, Former Secretary of State for Exiting the European Union, July 2016.
“Getting out of the EU can be quick and easy – the UK holds most of the cards.”
– John Redwood, Conservative MP, July 2016.
"It is like threading the eye of a needle. If you have a good eye and a steady hand, it is easy enough,"
– David Davis, December 2016, dismissing fears a Brexit deal might be difficult.
"I believe that we can get a free trade and customs agreement concluded before March 2019."
– David Davis, January 2017
"Trade relations with the EU could be sorted out in 'an afternoon over a cup of coffee."
– Gerard Batten, UKIP Brexit spokesman, February 2017.
"Brexit 'might even mean that there is less space for anger in our politics."
– Douglas Carswell, UKIP MP, March 2017.
"Brexit was a war. We won.”
– Arron Banks, April 2017, recalling his purchase of the referendum result.
“Coming to a free trade agreement with the EU should be one of the easiest in human history.”
– Liam Fox, International Trade Secretary, July 2017.
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Ik zou dat aanpassen naar "het forceren van een brexit zonder voorwaarden, waar de schadelast exclusief voor anderen is."Virtuozzo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:55:
De aanwezige strategie is het forceren van een brexit zonder voorwaarden of schadelast. It's that simple.
Ridicuul natuurlijk, maar dit is wat het is.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
Doe zo'n oefening eens voor Nederlandse politieke uitspraken op congressen, bijeenkomsten, gelieerde media en er blijft weinig tot geen verschil over tussen Brits en Nederlands politiek gedrag bij politieke organisatie.KipCurreh schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:00:
[...]
Fantastisch om te lezen wel..![]()
Combinatie van Britse arrogantie, populistisch geroep en onvoldoende kennis van zaken lijkt mij
Het is niet de diepere boodschap, het is de subtiliteit. Dit is het domein van IB en diplomatie, taal & term zijn daarbij specifiek en onderbouwd, dat is absoluut anders dan een gesprek op de markt of een tweet naar de buurman - maar dat is bewust zo afgesproken in politiek en diplomatie omdat het om grote belangen gaat waar het minste struikelen grote consequenties kan hebben.hoevenpe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:59:
@Virtuozzo
Ik blijf me verbazen over de diepere boodschap verborgen in zo'n ogenschijnlijk kleine ongenuanceerde tweet. De term 'lang' implicieerde voor mij vanzelfsprekend 21 maanden of meer met deelname aan de Europese verkiezingen, dit is ook hoe het nu in de Britse media en op sociale media interpreteerd wordt.
Anders toch maar 1688 opnieuw van stal halen?![]()
https://www.dailymail.co....thats-erased-history.html
Implied in principle and position of superiority, zo werd dat gezegd.gambieter schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:12:
[...]
Ik zou dat aanpassen naar "het forceren van een brexit zonder voorwaarden, waar de schadelast exclusief voor anderen is."
[ Voor 4% gewijzigd door Virtuozzo op 14-03-2019 12:21 ]
Zet dat hoedje maar af want dat doen sommigen gewoon.maartend schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:19:
Aluhoedje mode on.
Zou er niet een stroming zijn die het idd op de nodeal door de EU zouden willen laten uitlopen? Dus dat UK blijft zeggen, wij willen wel onderhandelen, EU wil niet. Zodat het grens dichtgooien bij ierland de schuld van de EU is en niet van de UK? Zodat de dan onstane troubles v2.0 ook de schuld van de EU is?
Dat streven ligt er al twee jaar in formeel regeringsbeleid van het VK, maar ook in policy van zowel Tories als Labour terug te vinden, tevens conceptueel fundament van ERG.maartend schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:19:
Aluhoedje mode on.
Zou er niet een stroming zijn die het idd op de nodeal door de EU zouden willen laten uitlopen? Dus dat UK blijft zeggen, wij willen wel onderhandelen, EU wil niet. Zodat het grens dichtgooien bij ierland de schuld van de EU is en niet van de UK? Zodat de dan onstane troubles v2.0 ook de schuld van de EU is?
BREAKING: Benn/Boles/Cooper/Letwin amendment would allow MPs to take control of the business of the House, a bit like similar amendments attempted to in the past. Would give MPs chance to find their own solution to Brexit. Very significant.
Amendment laid by MPs from Conservative, Labour, Lib Dem and SNP parties and backed too by TiGs. Conservative backers: Letwin, Grieve, Spelman, Soames, Djanogly.. plus... (I have more...)
More names of backers of Benn- Letwin-Cooper. Justine Greening and Philip Lee on there and list growing. Cross-party #Brexit alliance is on steroids today...
Toch denk ik dat ie metKipCurreh schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:00:
[...]
Fantastisch om te lezen wel..![]()
Combinatie van Britse arrogantie, populistisch geroep en onvoldoende kennis van zaken lijkt mij
Oke, verkend en herleidbaar. Maar eigenlijk denk ik een stapje verder. Is dit aangetoond, heeft men wel eens ergens gesprekken/mails of weet ik veel wat opgevangen?
Verder dit:Donald J. Trump
@realDonaldTrump
My Administration looks forward to negotiating a large scale Trade Deal with the United Kingdom. The potential is unlimited!
4:22 AM - 14 Mar 2019
Met als giftig toetje Geoffrey Cox die artikel 62 uit de Vienna convention gebruikt in zijn 'legal advice' om de DUP en ERG over de streep te krijgen...jaapstobbe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:47:
Meaningvul Vote #3 volgende week Dinsdag. Waarschijnlijk met het dreigement van May: "My deal or no Brexit!"
[ Voor 42% gewijzigd door hoevenpe op 14-03-2019 12:50 ]
Aangetoond, prima terug te vinden in de notulen van Lager- en Hogerhuis in (policy) referenties. Opvangen, daar kan ik niet op ingaan.maartend schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:40:
[...]
Oke, verkend en herleidbaar. Maar eigenlijk denk ik een stapje verder. Is dit aangetoond, heeft men wel eens ergens gesprekken/mails of weet ik veel wat opgevangen?
Kijk, dat het er op lijkt, ja, dat geloof ik zonder problemen.
Denk je? Ik wijs terug naar de Kwestie Dividendbelasting. Structuurpunt van zowel beleid, ordening als draagvlak vertrouwen, een grote aaneenschakeling van technische marketing doorspekt met stupiditeiten en bewust compromitteren van zowel Instellingen als informatiestroom als vertrouwensrelaties.jaapstobbe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:47:
In Nderland was het kabinet toch al lang gevallen?
Meaningvul Vote #3 volgende week Dinsdag. Waarschijnlijk met het dreigement van May: "My deal or no Brexit!"
Er zijn in de politieke dynamiek du moment twee actoren van interesse. Bercow en Cox. Onderschat niet de mogelijke impact daarvan op triggers van politiek gedrag bij - als voorbeeld - DUP en ERG, maar ook Labour.hoevenpe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:48:
[...]
Met als giftig toetje Geoffrey Cox die artikel 62 uit de Vienna convention gebruikt in zijn 'legal advice' om de DUP en ERG over de streep te krijgen...
[ Voor 48% gewijzigd door Virtuozzo op 14-03-2019 12:57 ]
In de UK ook, zelfs als May haar meerderheid niet had verspeeld in 2017.jaapstobbe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:47:
In Nderland was het kabinet toch al lang gevallen?
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Oftewel: Hoe garandeer je dat die harde grens in ierland er ook effectief komt. Want die free trade komt dan waarschijnlijk ook met de US regelgeving.hoevenpe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:48:
Zo opzichtig dit, wat een rat is het ook...
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 14-03-2019 13:19 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Of hij wil zijn muur exporteren naar Ierland.boe2 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:18:
[...]
Oftewel: Hoe garandeer je dat die harde grens in ierland er ook effectief komt. Want die free trade komt dan waarschijnlijk ook met de US regelgeving.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Op zich is 500km grens op ierland wel een makkelijkere pilot, gewoon eerst kijken of je de boel daar netjes kan bouwen en dichttimmeren, en met de lessons learned dan de 3000km in amerika tackelen. Ze hebben met de IRA zelfs een aardige stand-in voor de kartels (kwa geweld in ieder geval)Standeman schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:25:
[...]
Of hij wil zijn muur exporteren naar Ierland.
Daar verbaasde ik me ook al over. Je brengt iets in stemming, maar de amendementen komen daar ruimschoots voor. Als je pech hebt misschien wel tien, die elkaar ook nog eens bijten.Illusion schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:16:
Ligt het nou aan mij of is het stemproces ook per definitie onpraktisch.
Vandaag gaan ze stemmen over een motie. Maar er zijn tig amendementen. https://publications.parl...ManuscriptAmdts1403v1.pdf Dus eerst stemmen we over de amendementen, niet over of we het daar mee eens zijn, maar of we ze amenderen.
En daarna stemmen we over het geamendeerde document.
Nu kan ik vóór een amendement stemmen, omdat ik daarmee bijvoorbeeld garandeer dat de motie zelf niet aangenomen wordt. En andersom.
Maar waarom kan ik niet over de inhoud van de amendementen zelf stemmen? Dan heb je aan het einde van zo'n dag toch veel meer informatie/besluiten genomen? En wat als 2 amendementen tegenstrijdig zijn? De meeste amendementen hebben de strekking "laat de hele originele motie weg, (behalve de titel) en vervang deze door xxxxx".
Wint dan het laatste amendement? Ook als deze een kleinere meerderheid heeft?
Maarja, iedereen met enig verstand ziet toch ook wel dat het de schuld is van de gehele Britse onkundige politiek?vectormatic schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:13:
... zonder zelf schuld te hebben aan het veroorzaken er van.
Jup, net zoals iemand met enig verstand had kunnen zien aankomen dat terugtrekken uit de EU een moeilijke onderhandeling zou worden, handelsverdragen met letterlijke de hele wereld afsluiten niet ook nog even parallel kan in die twee jaar, en de ierse grens een dingetje zou worden....eric.1 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:31:
[...]
Maarja, iedereen met enig verstand ziet toch ook wel dat het de schuld is van de gehele Britse onkundige politiek?
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
De Schotten zijn samen met de Ieren de gegijzelden die enorm hard door de UK genaaid worden, dus lijkt me dat alle terughoudendheid hierover ook aan het eroderen is.Flotter schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:39:
Is dit de eerste keer (sinds het referendum) dat hij met een amendment hint op een breuk met de rest van het VK?
[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 14-03-2019 13:46 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dat is al tot uit den treure gedaan. Het VK weet waar het aan toe is zonder deal.bwerg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:11:
De EU moet gewoon concreet gaan maken wat ze doen in geval van no deal, ook met betrekking tot de Ierse grens. Dat lijkt me meer dan nodig voor het geval het inderdaad no deal wordt, en geeft alleen maar duidelijkheid in de UK. Mochten ze nog iets willen, dan weten ze daarmee eindelijk eens waar het eigenlijk over gaat. Dat zal door de tabloids en Brexiteers wel als chantage worden weggezet, maar er is inmiddels wel aangetoond dat het geen enkele zin heeft om dat te vermijden.
Voor de EU is met name de Ierse grens natuurlijk ook heel pijnlijk, maar beslissingen om die reden vermijden leidt nergens toe, en laat ruimte voor rekken en speculatie aan de Britse kant. Achteraf bezien was het proces in de UK misschien ook soepeler gegaan met die duidelijkheid.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Dat betekent dat de WA definitief in de prullenbak is gegooid, niet dat het nog veel kans had na MV1 en MV2.hoevenpe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:47:
Bercow is weer lekker bezig: hij heeft het amendement waarin een nieuw referendum wordt uitgesloten in de prullenbak gegooid (had steun van 100+ MP's) en wel toegelaten dat er een amendement komt dat MV3 uitsluit...
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Of de britten de noord ieren eenzijdig mogen afstoten weet ik niet, maar ik gok dat suggereren dat er uit eigen beweging UK grondgebied wordt afgestaan lijkt me politiek zelfmoord, gibraltar is een zelfde hoofdpijn dossier, en dan hebben we het over een veel kleiner stukje land.drooger schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:44:
Het verbaast me dat er nog geen voorstellen zijn gekomen om Noord-Ierland af te stoten, of mag Noord-Ierland enkel zelf besluiten middels GFA om het VK te verlaten?
Sjah, echt handig is het allemaal niet. Wellicht denken ze nog steeds dat ze een wereldmacht zijn en volledig onafhankelijk van de rest..vectormatic schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:34:
[...]
Jup, net zoals iemand met enig verstand had kunnen zien aankomen dat terugtrekken uit de EU een moeilijke onderhandeling zou worden, handelsverdragen met letterlijke de hele wereld afsluiten niet ook nog even parallel kan in die twee jaar, en de ierse grens een dingetje zou worden....
En toch..... brexit means brexit!!!!!!
Labour zal zo ook met de billen bloot moeten: er is een amendement toegelaten waarin verzocht wordt om een tweede referendum. Stemt Corbyn tegen dan is dat ook duidelijk en zal er dus nooit een meerderheid zijn voor iets wat voor de EU acceptabel is als reden van uitstel.j-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:50:
Dat betekent dat de WA definitief in de prullenbak is gegooid, niet dat het nog veel kans had na MV1 en MV2.
ZIjn er al besluiten vastgelegd wat de EU met de Ierse grens gaat doen? Dus niet losjes aan de UK medegedeeld als mogelijke uitkomst, maar echt bindende beslissingen?j-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:46:
[...]
Dat is al tot uit den treure gedaan. Het VK weet waar het aan toe is zonder deal.
Nee, maarOverigens is de EU er voor de EU, het VK wil weg. In dat geval moet het VK zich dus informeren. Dat is niet langer de taak van de EU.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
De grens is toch echt een VK dingetje. De EU heeft gezegd 'er komt een grens, beslissen jullie maar hoe en waar'.bwerg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:54:
[...]
ZIjn er al besluiten vastgelegd wat de EU met de Ierse grens gaat doen? Dus niet losjes aan de UK medegedeeld als mogelijke uitkomst, maar een vastgelegd besluit?
[...]
Nee, maar
1) iedereen die de grens tussen de UK en EU overgaat kan zich nu ook moeilijk informeren, en
2) de EU is wel gebaat bij een wat voortvarendere besluitvorming in de UK, en duidelijkheid helpt daarbij.
Wellicht? zeker in politieke kringen is "the empire" alive and well, dat de rest van de wereld verder is gegaan na de 2e wereldoorlog is ze even ontgaan.eric.1 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:52:
Wellicht denken ze nog steeds dat ze een wereldmacht zijn en volledig onafhankelijk van de rest..
Ik zou er geen geld op durven zetten, de "The EU is being very unfair in their negotiations" propaganda zet nog meer kwaad bloed in bepaalde kringen, en typisch brits denken ook genoeg mensen "i might not like it, but this is taking too long, just get on with it", en zouden willens en wetens de schade van een no deal accepteren om maar van de EU en het gezeur af te zijn.Een nieuw referendum zal toch geen meerderheid meer krijgen.
Dat maakt het geen "VK-dingetje". Mocht er een harde grens in Ierland komen dan zullen de EU en/of de Ierse republiek dat moeten gaan handhaven. Sterker nog, dat is het enige wat de EU zónder medewerking van de UK kan voorbereiden en uitvoeren.j-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:55:
[...]
De grens is toch echt een VK dingetje. De EU heeft gezegd 'er komt een grens, beslissen jullie maar hoe en waar'.
Hoe kan je handhaven als je onderhandelingspartner niet aangeeft waar de grens komt?bwerg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:57:
[...]
Dat maakt het geen "VK-dingetje". Mocht er een harde grens in Ierland komen dan zullen de EU en/of de Ierse republiek dat moeten gaan handhaven. Sterker nog, dat is het enige wat de EU zónder medewerking van de UK kan voorbereiden en uitvoeren.
zonder deal is 't de grens tussen Ierland en Noord-Ierlandj-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:58:
[...]
Hoe kan je handhaven als je onderhandelingspartner niet aangeeft waar de grens komt?
Waar die grens komt is wel duidelijk hoor. Alhans zolang NI bij het VK blijft behoren.j-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:58:
[...]
Hoe kan je handhaven als je onderhandelingspartner niet aangeeft waar de grens komt?
Maar er is nog niet eens een Brexit...rik86 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:59:
[...]
zonder deal is 't de grens tussen Ierland en Noord-Ierland
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Je eigen grenzen kun je gewoon handhaven zonder medewerking van het land aan de andere kant van de grens. Dat is de enige optie die de EU kan uitvoeren zonder deal.j-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:58:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 14-03-2019 14:01 ]
Iets met soeverein zijn.bwerg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:01:
[...]
Je eigen grenzen kun je gewoon handhaven zonder medewerking van het land aan de andere kant van de grens.
Laten we het omdraaien: hoe kun je de beslissing voor een grens die jezelf aangaat, tot in de eeuwigheid overlaten aan een land dat duidelijk niet in staat is om ook maar iets te beslissen (ja, ze zijn het eens over dat er niet niks besloten wordt)?
Ja, dat is ook nog een dingetje. Blijft NI daar wel bij?arsimo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:59:
[...]
Waar die grens komt is wel duidelijk hoor. Alhans zolang NI bij het VK blijft behoren.
[ Voor 19% gewijzigd door j-phone op 14-03-2019 14:05 ]
Dan kun je nog wel wat voorbereiden. Volgens mij wordt in Nederland al lang en breed opgeroepen dat iedereen die door de Brexit geraakt gaat worden, dat ook doet - de overheid houdt het niet bij "er is nog geen Brexit". De UK is ook (op niet serieus te nemen wijze) begonnen met handelsovereenkomsten met andere landen te bespreken, in plaats van mede te delen dat er nog geen Brexit is.j-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:02:
En nogmaals, er is nog geen Brexit.
Maar dat heeft niets met een grens te maken, daar begon je over.bwerg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:04:
[...]
Dan kun je nog wel wat voorbereiden. Volgens mij wordt in Nederland al lang en breed opgeroepen dat iedereen die door de Brexit geraakt gaat worden, dat ook doet - de overheid houdt het niet bij "er is nog geen Brexit". De UK is ook (op niet serieus te nemen wijze) begonnen met handelsovereenkomsten met andere landen te bespreken, in plaats van mede te delen dat er nog geen Brexit is.
maar 't voorbereiden op een brexit is niet zo ingewikkeld, er zijn nu 3 opties:j-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:02:
[...]
Iets met soeverein zijn.
En nogmaals, er is nog geen Brexit.
[...]
Ja, dat is ook nog een dingetje. Blijft NI daar wel bij?
Snap ik, maar je kan niet nu (als in, op dit moment) al grensposten gaan opzetten en handhaven.rik86 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:06:
[...]
maar 't voorbereiden op een brexit is niet zo ingewikkeld, er zijn nu 3 opties:
- No-deal-brexit: Harde grens tussen NI & Ierland
- May-deal-brexit: Voorlopig geen harde grens
- No-brexit: geen harde grens
Een grens moet toch ook geregeld worden? Erg onwenselijk, maar in het geval van no deal zal het toch moeten. En zolang het niet lijkt te moeten lijken alternatieven niet serieus in overweging genomen te worden.j-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:06:
[...]
Maar dat heeft niets met een grens te maken, daar begon je over.
Voorbereiden is nog geen handhaven.j-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:08:
Snap ik, maar je kan niet nu (als in, op dit moment) al grensposten gaan opzetten en handhaven.
[ Voor 23% gewijzigd door bwerg op 14-03-2019 14:10 ]
Voorbereidingen in het Nederlandse zijn inderdaad net als informatievoorziening breed en consistent. Er is enige sprake van besmetting en compromitteren, zoals bij bancaire circuits waar een zekere Nederlandse ERG kornuit aan ondernemers wordt voorgesteld als expertisepunt, maar zowel Overheid als Instellingen zijn best goed bezig.bwerg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:04:
[...]
Dan kun je nog wel wat voorbereiden. Volgens mij wordt in Nederland al lang en breed opgeroepen dat iedereen die door de Brexit geraakt gaat worden, dat ook doet - de overheid houdt het niet bij "er is nog geen Brexit". De UK is ook (op niet serieus te nemen wijze) begonnen met handelsovereenkomsten met andere landen te bespreken, in plaats van mede te delen dat er nog geen Brexit is.
Is de 21.196 km van de Chinese muur niet representatief genoeg voor een pilot?vectormatic schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:27:
[...]
Op zich is 500km grens op ierland wel een makkelijkere pilot, gewoon eerst kijken of je de boel daar netjes kan bouwen en dichttimmeren, en met de lessons learned dan de 3000km in amerika tackelen. Ze hebben met de IRA zelfs een aardige stand-in voor de kartels (kwa geweld in ieder geval)
Als we kijken naar de uitkomsten die @rik86 hierboven aangeeft zijn er drie mogelijke uitkomsten.bwerg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:09:
[...]
Een grens moet toch ook geregeld worden? Erg onwenselijk, maar in het geval van no deal zal het toch moeten. En zolang het niet lijkt te moeten lijken alternatieven niet serieus in overweging genomen te worden.
De Britten had eeuwenlang zelf een pilot en de overblijfselen liggen er nog: Wikipedia: Muur van Hadrianus .idef1x schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:11:
[...]
Is de 21.196 km van de Chinese muur niet representatief genoeg voor een pilot?
Eens dat alles op alles gezet moet worden om dat te vermijden, maar het bij voorbaat uitsluiten van een grens in Ierland lijkt me even nietszeggend als het uitsluiten van no deal door de Britten nu: voor beiden zijn er twee partijen nodig, en over de andere partij heb je simpelweg geen zeggenschap. De diplomatieke aanpak is dan om maar eeuwig op de ander te blijven wachten zodat er gewoon überhaupt niks besloten wordt.j-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:11:
Dat moet vermeden worden en dan behouden we dus onzekerheid in bepaalde details.
Ik denk dat ik je verkeerd heb begrepen. Jij hebt het over het tijdstip van handhaven na een Brexit, die had ik niet zo geïnterpreteerd.bwerg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:09:
[...]
Een grens moet toch ook geregeld worden? Erg onwenselijk, maar in het geval van no deal zal het toch moeten. En zolang het niet lijkt te moeten lijken alternatieven niet serieus in overweging genomen te worden.
[...]
Voorbereiden is nog geen handhaven.
Dat ben ik met je eens hoor.bwerg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:15:
[...]
Eens dat alles op alles gezet moet worden om dat te vermijden, maar het bij voorbaat uitsluiten van een grens in Ierland lijkt me even nietszeggend als het uitsluiten van no deal door de Britten nu: voor beiden zijn er twee partijen nodig, en over de andere partij heb je simpelweg geen zeggenschap. De diplomatieke aanpak is dan om maar eeuwig op de ander te blijven wachten zodat er gewoon überhaupt niks besloten wordt.
[ Voor 41% gewijzigd door j-phone op 14-03-2019 14:19 ]
Aangezien bij een No-deal de wto tarieven meteen ingaan kan het voor sommige producten een erg korte periode zijn als er niet veel voorraad is opgebouwd.rik86 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:22:
Ik denk dat er in het begin ook weinig te smokkelen zal zijn, omdat alles wat zich 30 maart in NI of Ierland bevindt de dag ervoor legaal in de EU was. Dus er is wel enige overgangsperiode om 't in te kunnen regelen
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dat is inderdaad een alu-hoedje. Dit loopt al sinds 2010 en struikelt gestaag voort als kwestie. Synchroniciteit zorgt er nu voor dat in perceptie gevoelsmatig connotaties ontstaan.maartend schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:50:
Nog meer alu hoedje van me;
Zou dit per ongeluk nu zijn ; https://nos.nl/artikel/22...d-voor-bloody-sunday.html
En dan zoiets, rot op met dat Ierland, we donderen gewoon die grens dicht, hoppa, No deal.
Ik weet dat het al heel lang loopt. Maar is net als de omslag gisteren van het kabinet tav bedrijven met hun CO2 tax. Ook dat is echt wel verkiezingsgedoe. Om het nu te vertellen en niet die maand geleden, want dan was het effect nu al uitgedooft. Zit meer in die hoek te zoeken.Virtuozzo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:58:
[...]
Dat is inderdaad een alu-hoedje. Dit loopt al sinds 2010 en struikelt gestaag voort als kwestie. Synchroniciteit zorgt er nu voor dat in perceptie gevoelsmatig connotaties ontstaan.
Dat wil niet zeggen dat zoiets geen invloed kan uitoefenen, of daartoe gebruikt worden, maar geval & kwestie spelen al heel lang en blijven met regelmaat terugkomen, wat prima te begrijpen is.
Vorige maand speelde het ook. een jaar geleden idem. Dit zijn situaties die integraal zijn aan termijneffecten van menselijke dynamiek en verbonden systemen. Daarbij, het is ook een grote Kwestie, het zit diep en gaat niet weg, het is enkel een aantal decennia onmogelijk geweest om over tafel te kunnen laten gaan. Zul je altijd zien, is het zover, flakkert er weer iets op.maartend schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:01:
[...]
Ik weet dat het al heel lang loopt. Maar is net als de omslag gisteren van het kabinet tav bedrijven met hun CO2 tax. Ook dat is echt wel verkiezingsgedoe. Om het nu te vertellen en niet die maand geleden, want dan was het effect nu al uitgedooft. Zit meer in die hoek te zoeken.
[ Voor 12% gewijzigd door Virtuozzo op 14-03-2019 15:06 ]
Niet helemaal natuurlijk, een grens tussen Ierland en de rest van de EU/een geïnverteerde Irish backstop wordt niet gewenst.j-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:55:
...
De grens is toch echt een VK dingetje. De EU heeft gezegd 'er komt een grens, beslissen jullie maar hoe en waar'.
[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 14-03-2019 15:16 ]
Zo vatte ik het ook beslist op. Zijn tweet verwijst duidelijk naar de procedure van art 50.Virtuozzo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:55:
[...]
Dit gezegd zijnde, let op die twee "p's". Maak niet de Britse fout van aanname dat dit iets van koehandel bij de koffie op bezoek in deze of gene hoofdstad van lidstaat bij dit of dat regeringshoofd. Dit is procedure + protocol.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Dat is iets van vrij recente aard. Maar inderdaad, zelfs met dat in het achterhoofd, er is verschil tussen overdag en 's avonds - wanneer er meer kans is van publiek blikveld.vectormatic schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:53:
Ik moet toch zeggen dat het debat in the Commons 's middags best redelijk is, ik hoor erkenning van het feit dat partijpolitiek en whipping destructief is, en mensen die een 2e referendum beargumenteren worden niet meteen afgeblaft met "a betrayal to democracy!!!11!!ONE" zoals 's avonds wel gebeurt.
Sorry hoor, maar de informatievoorziening is echt belabberd van de Nederlandse overheid. Tot nu toe krijg je van de ambassade alleen maar te horen 'ja wij weten het ook niet. bel later maar eens terug fijne dag, doei!'.Voorbereidingen in het Nederlandse zijn inderdaad net als informatievoorziening breed en consistent. Er is enige sprake van besmetting en compromitteren, zoals bij bancaire circuits waar een zekere Nederlandse ERG kornuit aan ondernemers wordt voorgesteld als expertisepunt, maar zowel Overheid als Instellingen zijn best goed bezig.
Hulp bij Brexitalienfruit schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:03:
[...]
Sorry hoor, maar de informatievoorziening is echt belabberd van de Nederlandse overheid. Tot nu toe krijg je van de ambassade alleen maar te horen 'ja wij weten het ook niet. bel later maar eens terug fijne dag, doei!'.
[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 14-03-2019 17:41 ]
Maar weten ze al wat ze willen en welke rode lijnen eraan gaan? Anders geen extensie.MikeyMan schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:40:
Maar inderdaad, er lijkt tot nu toe wel enige reden in het debat te zitten.
Nee dat niet... Debat gaat nu vooral over het proces en wat daarmee te doen... Inhoudelijk gaat het nergens over.hoevenpe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:43:
[...]
Maar weten ze al wat ze willen en welke rode lijnen eraan gaan? Anders geen extensie.
[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 14-03-2019 17:49 ]
de NL overheid of EU kan er ook niet meer van maken dan de tips die @Virtuozzo al noemde. Brexit is een stuurloos maar ook soeverein zinkend schip. Niemand weet of het een haven weet te bereiken of ergens strandt of gewoon zinkt. Als je niet mag ingrijpen dan blijft het toekijken. Als ondernemer is het een kwestie van risico danwel crisismanagement, als persoon ben je gewoon aan de Britse idioten overgeleverd. Dat is een UK probleem, niet een NL / EU probleem.alienfruit schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:03:
[...]
Sorry hoor, maar de informatievoorziening is echt belabberd van de Nederlandse overheid. Tot nu toe krijg je van de ambassade alleen maar te horen 'ja wij weten het ook niet. bel later maar eens terug fijne dag, doei!'.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
dat is ook een dingetje hoorgws24 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:27:
[...]
Aangezien bij een No-deal de wto tarieven meteen ingaan kan het voor sommige producten een erg korte periode zijn als er niet veel voorraad is opgebouwd.
Komt er inderdaad ook nog eens bij maar ik speculeer dat de eu de wto tarieven gaat hanteren. De engelsen, tja wie zal het zeggenpolthemol schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:54:
[...]
dat is ook een dingetje hoorMen hamert wel steeds op WTO, maar het VK is naar ik meende niet ingeschreven bij het WTO, ze zijn via de EU lid van de WTO.
Oa. Nieuw-Zeeland en een Rusland hadden bij de eerste poging van het VK bij het WTO er een mening over, wat betekend dat het VK niet zomaar lid is van het WTO (wat ze wel roepen steeds).
[ Voor 6% gewijzigd door gws24 op 14-03-2019 17:59 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zoals ik het lees zijn ze dus zelfstandig lid geworden via de EU, en de EU als geheel ook. Dat zal denk ik niet betekenen dat als zij uit de EU treden, ze niet meer lid zijn want dat zijn ze direct en indirect. Het indirecte EU lidmaatschap zal wel verdwijnen.All EU member States are WTO members, as is the EU (until 30 November 2009 known officially in the WTO as the European Communities for legal reasons) in its own right.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Probleem is volgens mij dat er verschillende soorten lidmaatschap of in ieder geval verschillende voordelen per land/blok bestaan en de voordelen die de eu in de wto heeft vervallen.franssie schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:00:
@polthemol
Zoals ik het lees zijn ze dus zelfstandig lid geworden via de EU, en de EU als geheel ook. Dat zal denk ik niet betekenen dat als zij uit de EU treden, ze niet meer lid zijn want dat zijn ze direct en indirect. Het indirecte EU lidmaatschap zal wel verdwijnen.
Aan de andere kant ben ik geen rechtsgeleerde op dit gebied. Dus als een ander land een aanklacht indient tegen de UK bij de WTO zal het denk ik pas echt duidelijk worden.
Bron: https://www.ictsd.org/opi...ng-wto-status-post-brexitThe UK is already a WTO member, but its membership terms are bundled with the EU’s. Re-establishing the UK’s WTO status in its own right means both the UK and the EU would negotiate simultaneously with the rest of the WTO’s members to extract their separate membership terms. Agreement on the UK’s terms is unlikely before those of the EU.
For its part, the UK would have to negotiate with the EU itself, the US, China, Russia, India, Brazil, and any trading nation or group of nations that matters, large or small, rich or poor. It would only take one objection to hold up the talks because the WTO operates by consensus, not voting, one reason why WTO negotiations take so long.
maar je hebt een eigen tarievenstelsel nodig (of zoiets, de technische term is me even ontschoten) en dat is het ding nu net: dat hebben ze niet.franssie schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:00:
@polthemol
[...]
Zoals ik het lees zijn ze dus zelfstandig lid geworden via de EU, en de EU als geheel ook. Dat zal denk ik niet betekenen dat als zij uit de EU treden, ze niet meer lid zijn want dat zijn ze direct en indirect. Het indirecte EU lidmaatschap zal wel verdwijnen.
Aan de andere kant ben ik geen rechtsgeleerde op dit gebied. Dus als een ander land een aanklacht indient tegen de UK bij de WTO zal het denk ik pas echt duidelijk worden.
https://publications.parl...ManuscriptAmdts1403v2.pdfLine 1, leave out from “House” to end and add “instructs the Prime Minister to
request an extension to the Article 50 period at the European Council in March 2019
sufficient for the purposes of legislating for and conducting a public vote in which the
people of the United Kingdom may give their consent for either leaving the European
Union on terms to be determined by Parliament or retaining the United Kingdom’s
membership of the European Union.”.
[ Voor 89% gewijzigd door GENETX op 14-03-2019 18:22 ]
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Kan je een korte omschrijving van het onderwerp waar de stemming over ging erbij zetten? Much appreciated
Amendment put by former Tory MP Sarah Wollaston calling for fresh public vote is defeated by 334 votes to 85j-phone schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:18:
[...]
Kan je een korte omschrijving van het onderwerp waar de stemming over ging erbij zetten? Much appreciated
Maar dan zelfs al zou Labour volledig mee stemmen zou het het toch niet gehaald hebben?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq