Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:49
Virtuozzo schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:43:
[...]

[...]

Kort gezegd, er is geen vertrouwen meer in het VK, er is geen ruimte meer om op Londen te blijven wachten, het is klaar. De EU gaan uit van een no deal brexit, de EU focus daarbij ligt op bufferen op basis van strikt eigen belang. Brexit is een crash, maar het is ook een kans voor lidstaten nu.
Laatste stuk is ook boeiend. Niet om wat er wordt gezegd, maar hoe.
Barnier wordt bedankt door het Europees Parlement voro al het werk dat er is gebeurt door hem en zijn team. Klinkt echt als een soort afscheid. Zo van, dit was het, jullie zijn klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:05
vectormatic schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:45:
De UK fabriek was een voorbeeld, en er zullen allicht minder problemen spelen aan deze kant van het kanaal, maar ze zullen er hoe dan ook zijn. Naar mijn weten heeft Ford een fabriek in de UK, die daar autos bouwt met motoren/versnellingsbakken uit Keulen. Als het JIT-verkeer tussen die twee fabrieken een deuk oploopt (of de UK fabriek tijdelijk dicht gaat), zal de fabriek in Keulen daar toch ook iets mee moeten..
Wat ik bedoel is dat uitstel van een maandje ons niet zo hard lijkt te raken als sommige bedrijven in de UK.
vectormatic schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:45:
En zeker, onze politici moeten uitgaan van wat het beste is voor ons, maar beeldvorming over hoe consequent we met onze uitspraken handelen is er daar een van. Als we ons compleet door de britten laten ringeloren, denkt vervolgens spanje straks "goh, zon spexit is vast een mooi slaatje uit te slaan" oid... (of een Trump die denkt van alles te kunnen eisen omdat de EU toch wel inbindt op het laatste moment), het is een beetje een "we do not negotiate with terrorists" momentje... jammer van de gijzelaars, maar toegeven kan lange termijn veel schadelijker zijn.
Als je de terrorist nog wat langer aan de praat kan houden zodat je ondertussen zn gijzelaars veilig kan stellen is dat natuurlijk wel een goede zet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verhofstadt's voordracht, compleet met uithaal naar Farrage.

Uitstel, verlenging? Dat is enkel ruimte geven aan destructief populisme, het laten beheersen van verkiezingen door de brexit kwestie en daar alle energie aan te verliezen. Wie heeft daar baat bij? Brexiteers & populisten zoals Farrage die dan weer salaris kunnen doorschuiven naar hun Offshore bedrijven.
maartend schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:53:
[...]

Laatste stuk is ook boeiend. Niet om wat er wordt gezegd, maar hoe.
Barnier wordt bedankt door het Europees Parlement voro al het werk dat er is gebeurt door hem en zijn team. Klinkt echt als een soort afscheid. Zo van, dit was het, jullie zijn klaar.
Ja. Die opdracht is dan ook klaar. De volgende is reeds geaccordeerd en actief. Het VK zit nog steeds op het punt van de week na het referendum.

[ Voor 33% gewijzigd door Virtuozzo op 13-03-2019 10:58 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:20
ph4ge schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:54:
Als je de terrorist nog wat langer aan de praat kan houden zodat je ondertussen zn gijzelaars veilig kan stellen is dat natuurlijk wel een goede zet.
Tijd is ook een risico: soms moet je hardhandig ingrijpen en de gijzelnemer uitschakelen met het risico dat daarbij onschuldige slachtoffers vallen om zo nog meer onschuldige slachtoffers te voorkomen. Langer wachten geeft de gijzelnemer tijd om steeds meer van zijn gijzelaars te liquideren. Bij de Punt moest men ook naar binnen, langer wachten was onverantwoord.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Echt, je moet dat hoofd van Henkel zien (die vent achter bordje nr 18).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:02
Ik vind het vooral triest voor iedereen, vooral daar, want dat er een hoop mensen hun baan kwijtraken en ernstige gevolgen gaan ondervinden is wel duidelijk, maar ook hier gaat het een hoop onverwachtse gevolgen hebben. Zoals al vaker gezegd, economie is geen zero-sum game. Het is geen winnen en verliezen, maar alleen verliezen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Virtuozzo schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:56:
Verhofstadt's voordracht, compleet met uithaal naar Farrage.

Uitstel, verlenging? Dat is enkel ruimte geven aan destructief populisme, het laten beheersen van verkiezingen door de brexit kwestie en daar alle energie aan te verliezen. Wie heeft daar baat bij? Brexiteers & populisten zoals Farrage die dan weer salaris kunnen doorschuiven naar hun Offshore bedrijven.
Verhofstadt is net een schoolmeester die een hoop kleine kinderen de les moet lezen en moet uitleggen hoe de wereld werkt. Absurd :p

En Nigel lijkt op het kleine ettertje dat proppen gaat schieten wanneer Verhofstadt zijn rug draait.

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 13-03-2019 11:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MikeyMan schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:53:
Als ik het goed begrijp zijn er nu nog twee binaire stemmingen?

1 voor Ja/Nee op no-deal brexit
1 voor ja/nee op uitstel

Zou het niet zo kunnen zijn dat deze beiden ook tot een nee leiden?
Zou kunnen. En dan is er alsnog een no-deal. Of een intrekken van artikel 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:45
au... die moet pijn doen. Wel echt een goede speech. al had dat op de man spelen misschien niet gehoeven.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:27

Standeman

Prutser 1e klasse

SkiFan schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:09:
Ik vind het vooral triest voor iedereen, vooral daar, want dat er een hoop mensen hun baan kwijtraken en ernstige gevolgen gaan ondervinden is wel duidelijk, maar ook hier gaat het een hoop onverwachtse gevolgen hebben. Zoals al vaker gezegd, economie is geen zero-sum game. Het is geen winnen en verliezen, maar alleen verliezen.
De grote verliezer is hier de Britse middenklasse en iedereen daaronder, keihard genaaid door het Britse parlement en Farrage/Johnson. Iedereen met serieus geld heeft dat al overgeheveld naar buiten de VK en verdienen er miljoenen, zo niet miljarden aan.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Bestaat er nog zoiets als "landsverraad"? Want dit valt er toch wel ruimschoots onder denk ik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Standeman schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:22:
[...]
keihard genaaid door het Britse parlement en Farrage/Johnson.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ze hebben zz keihard genaaid door niet na te denken, blind al het gebler te geloven en elke populist die ze tegen kwam hard achterna te lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06

vectormatic

Warlock of the doorlock

maartend schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:25:
[...]

Hier ben ik het dus niet mee eens. Ze hebben zz keihard genaaid door niet na te denken, blind al het gebler te geloven en elke populist die ze tegen kwam hard achterna te lopen.
Mja, om er eens een (onsmakelijke) vergelijking tegenaan te gooien, dat is een beetje het verstandelijk gehandicapte 17 jarige meisje de schuld geven omdat ze zelf achter de enge man in de regenjas aan het busje in is gekropen...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 13:05

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik had een dergelijke reactie van de EU wel verwacht. Eigenlijk kan het ook niet anders meer.

Ik had alleen verwacht dat dit pas zou gebeuren na de stemming van vanavond en niet al daarvoor.

Ik vindt het nog steeds jammer dat de Britten op deze manier weggaan (misschien wel dat ze uberhaupt weggaan) maar realiseer me ook dat er nu, door eigen toedoen van de Britten, geen andere weg meer is.

Ik zie alleen nog geen oplossing voor de grens in Ierland behalve dichtgooien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
vectormatic schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:27:
[...]

Mja, om er eens een (onsmakelijke) vergelijking tegenaan te gooien, dat is een beetje het verstandelijk gehandicapte 17 jarige meisje de schuld geven omdat ze zelf achter de enge man in de regenjas aan het busje in is gekropen...
Nee, dat is het dus totaal niet. Je kan en mag de gemiddelde Brit, nederlander, fransman of wat dan ook niet vergelijken met iemand met een verstandelijke beperking. Het zijn oha normale mensen met een gezond stel hersenen. Als die er voor kiezen die hersenen niet te gebruiken is dat hun eigen varntwoordelijkheid, niet van lui als Farage/Trump/Baudet of weet ik veel wie. Die maken er echt enkel zwaar misbruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Indoubt schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:27:
Ik vraag me heel erg af hoe lang het duurt voordat er iemand serieus begint over ierse hereniging. Als ik het goed begrijp mogen de noord ieren hier gewoon een referendum voor uitschrijven, en heeft de UK in het GFA al beloofd dat als daar uitkomt dat ze een willen worden met ierland, de UK dat gewoon laat gebeuren.

Ben je in 1 keer van heel je probleem af...

Tot die tijd zit ierland met de gebakken peren, als ze geen grens handhaven zal de EU genoodzaakt zijn ierland buiten de CU/SM te plaatsen, en is ierland defacto gevangene van de regulering van de UK, amerikaanse chloorkippen and all.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

maartend schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:29:
[...]

Nee, dat is het dus totaal niet. Je kan en mag de gemiddelde Brit, nederlander, fransman of wat dan ook niet vergelijken met iemand met een verstandelijke beperking. Het zijn oha normale mensen met een gezond stel hersenen.
We hebben de persoon zonder facebook account gevonden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

maartend schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:29:
[...]

Nee, dat is het dus totaal niet. Je kan en mag de gemiddelde Brit, nederlander, fransman of wat dan ook niet vergelijken met iemand met een verstandelijke beperking. Het zijn oha normale mensen met een gezond stel hersenen. Als die er voor kiezen die hersenen niet te gebruiken is dat hun eigen varntwoordelijkheid, niet van lui als Farage/Trump/Baudet of weet ik veel wie. Die maken er echt enkel zwaar misbruik van.
Fair enough, laat de verstandelijke beperking buiten beschouwing, het blijft het slachtoffer de schuld geven van het misbruik, terwijl het toch echt de misbruikende partij is die immoreel handelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
boe2 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:31:
[...]

We hebben de persoon zonder facebook account gevonden :Y)
Lol. Nee hoor, jammer genoeg niet. Maar ook op FB maak je zelf keuzes. Mijn keuze is, basseer je niet op FB.
las andere mensen daar andere keuzes in maken is dat hun verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Blokker_1999 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:06:
Labour weet op dit moment de rangen goed gesloten te houden. Alleen spijtig dat zo een stemming niet weergeeft waarom men tegen heeft gestemd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wA4JdlsNw8JvlfQg6OZJmndW/full.png

Ik vind dit toch overtuigend bewijs van het ontbreken van de verstandige middenweg. In een 2 partijen stelsel heb je altijd extreme facties binnen de rangen. Het compromis bij grote kwesties zou dan uit de gamatigde kant moeten komen van beide zijden. De conservatives hebben als partij in meerderheid gestemd voor de deal, Labour gedraagt zich als de ultieme 'nee' kant, overal tegen, geen sterke realistische oppositie. In elk interview weten ze ook niet te melden wat ze dan wel willen, tenekrommend ook toen gister gevraagd werd aan een labour schaduw minister(meen ik) wat in het Labour manifest zou komen te staan mochen er verkiezingen komen.

Neemt niet weg dat ik ook steeds misselijker wordt wanneer rees-Mogg zn bekakte mond opentrekt, hoop gebral geen inhoud. Maar ik vergeijk de ERG maar met de tea-party gekkies in de US, die(schokkend genoeg) na binnen het republikeins congress in Obama zijn jaren nu stevig de RNC onder controle hebben. Maar daar werd toch af en toe in het Huis met steun vd Dems eea bereikt(niet zoveel maar shutdowns waren iig kortstondig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
vectormatic schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:31:
[...]

Fair enough, laat de verstandelijke beperking buiten beschouwing, het blijft het slachtoffer de schuld geven van het misbruik, terwijl het toch echt de misbruikende partij is die immoreel handelt...
Dus echt niet mee eens. Het is mijn eigen schuld dat ik wordt doodgereden omdat ik zo nodig met mijn dronken hoofd op mijn fietsje in de nacht zonder lamp over de snelweg moet rijden.

Ja, in dit geval kiezen mensen er voor zich te laten gebruiken/misleiden/misbruiken. En men krijgt het bestuur dat men verdient.

Maar oke, onzer beiden standpunten zijn duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 13-03-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52
Indoubt schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:27:
Ik had een dergelijke reactie van de EU wel verwacht. Eigenlijk kan het ook niet anders meer.

Ik had alleen verwacht dat dit pas zou gebeuren na de stemming van vanavond en niet al daarvoor.

Ik vindt het nog steeds jammer dat de Britten op deze manier weggaan (misschien wel dat ze uberhaupt weggaan) maar realiseer me ook dat er nu, door eigen toedoen van de Britten, geen andere weg meer is.

Ik ben eigenlijk wel blij dat ze het nu gedaan hebben. Want dit laat zien hoe de EU erin staat en dat ze niet meer willen bewegen voor de Britten, die tijd is gekomen en gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Suicyder schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:35:
[...]

Ik ben eigenlijk wel blij dat ze het nu gedaan hebben. Want dit laat zien hoe de EU erin staat en dat ze niet meer willen bewegen voor de Britten, die tijd is gekomen en gegaan.
Jawel, maar de EU als geheel wordt er niet sterker door. Dat is koren op de molen van China/USA/Rusland

Met dat aspect hoef je niet perse blij te zijn, nog afgezien van eventuele andere aspecten die positief waren aan het VK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vectormatic schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:31:
[...]

Probleem is wel dat verantwoordelijkheid net als aansprakelijkheid bij de burger begint, en eindigt. Het bestel daar rust net als hier op pijlers van participatie, controle, druk. Zowel voor vertegenwoordiging als behartiging.

Waar ruimte gelaten wordt, zal die ruimte genomen worden. De realiteit van menselijk gedrag.

Dit is eigenlijk geen kwestie van oorzaak, schuld, actor or factor. Het is een kwestie van correlaties tussen aanwezigheid en vorm van participatie en termijneffecten van verbonden keuze- en geloofsgedrag.

Een bestel staat en valt bij de wisselwerkingen van gedrag van en tussen de componenten van dat bestel.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:27

Standeman

Prutser 1e klasse

maartend schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:35:
[...]

Dus echt niet mee eens. Het is mijn eigen schuld dat ik wordt doodgereden omdat ik zo nodig met mijn dronken hoofd op mijn fietsje in de nacht zonder lamp over de snelweg moet rijden.

Ja, in dit geval kiezen mensen er voor zich te laten gebruiken/misleiden/misbruiken.
En de man die je dronken voert en je de snelweg opstuurt is geheel vrij van blaam?

Punt is dat volksmennerij bestaat, iets dat keer op keer herhaalt wordt in de geschiedenis. Mensen (in grote groepen) zijn imho niet de logische en rationele denkers waar jij ze van beticht. Ik zou dat ook liever hebben, maar de praktijk is anders.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Indoubt schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:37:
[...]

Jawel, maar de EU als geheel wordt er niet sterker door. Dat is koren op de molen van China/USA/Rusland

Met dat aspect hoef je niet perse blij te zijn, nog afgezien van eventuele andere aspecten die positief waren aan het VK
Juist wel sterker. Door een rode lijn te trekken en die vast te houden en toch nog steeds eensgezind praten laat men een bolwerk zien. UK is echt al lang niet meer dat imperium. men denkt van wel zelf, is al lang voorbij. Zijn qua geld mogelijk wel groot, maar daar stopt het. Is een conservatief land, kijkt niet verder dan de echte lengte van de eigen piemel (en die is verrot klein) en heeft last van grootheidswaanzin en/of narcisme.

Maar het is wel een verschrikkelijk fijn land om de vakantie te houden en buiten de steden te wonen.

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 13-03-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 21:52
Indoubt schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:37:
[...]

Eens, maar ergens moet je als EU een lijn trekken en gaan voor duidelijkheid. Je bevolking (ik in ieder geval) is er compleet klaar met die hele Brexit.

En zeg nu eerlijk, bij verlenging, komt er dan wel iets uit? Ik denk het niet, ik zie maar 2 opties achterblijven in dit hele verhaal, een harde Brexit en een nieuw referendum (welke resulteert in een remain of alsnog harde Brexit).

Dat de EU niet sterker zou worden van het hele circus was vanaf moment 1 al duidelijk, zelfs als de UK zou blijven is je positie op de wereldmarkt al verzwakt (er is tijd/geld, heel veel tijd/geld in gaan zitten die anders besteed had kunnen worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Suicyder schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:43:
Dat de EU niet sterker zou worden van het hele circus was vanaf moment 1 al duidelijk, zelfs als de UK zou blijven is je positie op de wereldmarkt al verzwakt (er is tijd/geld, heel veel tijd/geld in gaan zitten die anders besteed had kunnen worden).
Dat deel ik niet met je: in 2016 was de EU onzeker en waren Frexit, Nexit en andere 'exit' partijen in opkomst. Het leek een kwestie van tijd voordat het Europese bouwwerk in zou storten, andere landen zouden volgen.

Wat Brexit gedaan heeft is laten zien waar de EU voor staat, dat het om veel meer gaat dan het periodieke verhuiscircus, 'kromme bananen' en 'slappe stofzuigers'. Wat de gevolgen zijn van vertrek, hoe internationale handelsbetrekkingen werken en dat de tijd van Empire 2.0 definitief voorbij is. Er zijn geen grote landen meer, alleen samen kan je regels afdwingen en op tegen de VS, China, India en Rusland.

Ook nu een harde rode lijn trekken zal de EU uiteindelijk sterker maken, alle landen in de wereld zien waar men voor staat en dat men bereid is pijnlijke keuzes te maken in het eigen belang als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:46

Plasma_Wolf

Student

Het is niet zo dat de ideeën van Frexit en Nexit zijn verdwenen, of de populisten daar nu hun mond over houden. Baudet van FvD wil nog steeds een Nexit (hij doet all het slechte nieuws rond Brexit af als onzin) en het anti-EU sentiment van Le Pen zal weer hoogtij vieren.

Het enige dat ze hoeven te doen is maar vaak genoeg "fake news" te roepen en een aanzienlijk deel van de bevolking hobbelt er hersenloos achteraan.

[ Voor 21% gewijzigd door Plasma_Wolf op 13-03-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
hoevenpe schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:48:
[...]
Ook nu een harde rode lijn trekken zal de EU uiteindelijk sterker maken, alle landen in de wereld zien waar men voor staat en dat men bereid is pijnlijke keuzes te maken in het eigen belang als het nodig is.
Dit deel ik dus met je. Wat mij betreft, zet ze maar overboord. En bedenk, ik hou van Engeland. Had er jaren geleden (toen onze kids nog klein waren) op een haar na gewoond. Werk, huis gevonden, startdatum en alles. Huis hier verkocht, iedereen gedag gezegd, enz. En zou er nooit spijt van hebben gehad. Ook nu niet, in deze bende. was ook zeer zeker dan niet vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Plasma_Wolf schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:52:
Het is niet zo dat de ideeën van Frexit en Nexit zijn verdwenen, of de populisten daar nu hun mond over houden. Baudet van FvD wil nog steeds een Nexit (hij doet all het slechte nieuws rond Brexit af als onzin) en het anti-EU sentiment van Le Pen zal weer hoogtij vieren.
In dat opzicht wel iets om de Britten dankbaar voor te zijn, ze maken er zo'n gruwelijke pestbende van dat het voor populisten aan deze kant van het kanaal op dit moment onmogelijk is om een aansprekend en positief *exit verhaal te vertellen.

[ Voor 0% gewijzigd door dr.lowtune op 13-03-2019 11:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Plasma_Wolf schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:52:
Het enige dat ze hoeven te doen is maar vaak genoeg "fake news" te roepen en een aanzienlijk deel van de bevolking hobbelt er hersenloos achteraan.
En daarom, hoe hard het ook klinkt, is no-deal ook in ons belang: hoe meer het daar de komende weken en maanden een puinhoop wordt hoe duidelijker het voor mensen hier is dat een stem voor Frexit of Nexit totale waanzin is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
@hoevenpe Nee hoor, deze waanzin blijf je houden. Je gaat er iets te gemakkelijk vanuit dat de mens een wel nadenkend rationeel wezen is. Maar al te velen van ons blijken dat niet te zijn. Da's een totaal andere discussie, maar uiteindelijk kom je dan weer uit bij de participatie van @Virtuozzo . Zie de hele roze (geenstijl) hordes die kwijlend ook hier achter een bekakt pratend persoon aan kwijlen en geilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 08:33
Ik ben wel benieuwd of er überhaupt nog scenario's voor remain zijn, ok al is de kans misschien miniem. Volgens mij zou dat alleen kunnen op basis van wetgeving ('according to their constitutional requirements', volgens het ECJ), en zou dus eerst het HoC én het HoL wetgeving hiervoor moeten goedkeuren voordat Theresa May de EU mag/kan informeren dat ze tóch willen blijven. @virtuozzo, heb jij daar een mening over die je kunt delen? Is volgens mij een nachtmerriescenario voor Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

maartend schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:35:
[...]

Ja, in dit geval kiezen mensen er voor zich te laten gebruiken/misleiden/misbruiken. En men krijgt het bestuur dat men verdient.

Maar oke, onzer beiden standpunten zijn duidelijk.
Mjah, om eens een quote de lucht in te slingeren van (ik dacht Churchill); The best argument against democracy is a 5 minute talk with a voter.

Je ziet het toch telkens mis gaan. Bij elk referendum wordt dit aangegrepen als een afrekening van de zittende regering en/of een populistische stem.
Geen stemmer die zich verdiept in de materie of enige kennis heeft met betrekking tot het daadwerkelijke onderwerp. We zagen dat bij het associatieverdrag, en nu bij de Brexit weer.
Wie het hardst schreeuwt wordt geloofd, en daar ga je dan.

Of het lokale hondenveldje wel of niet gemaaid moet worden, valt nog wel voor te leggen. Echter, het is een utopie om te denken dat 'het volk' in staat is om een weloverwogen beslissing te nemen in de hedendaagse politiek.
Vergeet niet dat je hier op tweakers in het algemeen en dit topic in het bijzonder, te maken hebt met een vrij afgebakende groep van datzelfde volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:56

polthemol

Moderator General Chat
Snowhite0901 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:18:
[...]

au... die moet pijn doen. Wel echt een goede speech. al had dat op de man spelen misschien niet gehoeven.
tuurlijk wel, man en paard noemen. Farrage is het kopstuk van jarenlang moedwillig afbraakpolitiek bewerkstelligen en een mede hoofdverantwoordelijke voor het brexitdrama. Farrage staat er ook om bekend om regelmatig helemaal uit zijn dak te gaan in het EU parlement _over_ het EU parlement, zonder ooit met een verbetervoorstel te komen.

Die bullshit mag je definitief nu callen, die bullshit moet je zelfs callen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MikeyMan schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Mjah, om eens een quote de lucht in te slingeren van (ik dacht Churchill); The best argument against democracy is a 5 minute talk with a voter.

Je ziet het toch telkens mis gaan. Bij elk referendum wordt dit aangegrepen als een afrekening van de zittende regering en/of een populistische stem.
Geen stemmer die zich verdiept in de materie of enige kennis heeft met betrekking tot het daadwerkelijke onderwerp. We zagen dat bij het associatieverdrag, en nu bij de Brexit weer.
Wie het hardst schreeuwt wordt geloofd, en daar ga je dan.

Of het lokale hondenveldje wel of niet gemaaid moet worden, valt nog wel voor te leggen. Echter, het is een utopie om te denken dat 'het volk' in staat is om een weloverwogen beslissing te nemen in de hedendaagse politiek.
Vergeet niet dat je hier op tweakers in het algemeen en dit topic in het bijzonder, te maken hebt met een vrij afgebakende groep van datzelfde volk.
En toch lukt het ze in Zwitserland aardig goed.

No deal is weer een stap dichterbij zonder een oplossing voor die Ierse grens.

[ Voor 80% gewijzigd door Erasmo op 13-03-2019 12:12 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:25
SkiFan schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:57:
@hoevenpe Nee hoor, deze waanzin blijf je houden. Je gaat er iets te gemakkelijk vanuit dat de mens een wel nadenkend rationeel wezen is. Maar al te velen van ons blijken dat niet te zijn. Da's een totaal andere discussie, maar uiteindelijk kom je dan weer uit bij de participatie van @Virtuozzo . Zie de hele roze (geenstijl) hordes die kwijlend ook hier achter een bekakt pratend persoon aan kwijlen en geilen.
Ik had een heel betoog geschrven maar laat maar... je had al een nija edit gedaan en (geenstijl) erbij gezet. Je laatste zin is wat duidelijker nu.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Erasmo schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:12:
[...]

En toch lukt het ze in Zwitserland aardig goed.

No deal is weer een stap dichterbij zonder een oplossing voor die Ierse grens.
Referenda worden daar iets anders opgezet dan deze brexit farce.. Maar dat is meer iets voor een ander topic denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:33
Tja, als ik de motie voor vanavond zie en de voorgestelde amandementen daarop, 5 van de 6 die zijn voorgesteld verwijderen deze zin: "and notes that leaving without a deal remains the default in UK and EU law unless this House and the EU ratify an agreement."
waarvan een deel expliciet intrekken artikel 50 afdwingt als er geen deal of verlenging is (en de rest impliciet).

Als 1 van deze wijzigingen in stemming komt én aangenomen wordt én de motie vervolgens ook - waarbij de strekking van die motie dan is: No-deal-Brexit of No-Brexit dan zou dat nog wel eens heel interessant kunnen worden. Want dan moeten ze eindelijk eens allemaal zwart-wit kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:35
maartend schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:25:
[...]

De huidige politiek is niet meer daadkrachtig. Dit zien we overal in Europa. Er zijn teveel tegenstrijdige meningen. Over het algemeen is dit vervelend en modderen we gewoon door, maar grote veranderingen (belastingstels iemand?) krijgen we er niet meer doorheen, maar we live to fight another day.

Voor UK is het probleem echter nijpend omdat er een tijdsdruk opzit, en dit maakt het falen van de politiek enorm zichtbaar. Compromissen sluiten voor het landsbelang gebeurt al heel lang niet meer. Het is vooral politiek profileren wat de partijen doen. De politieke winst is belangrijker dan het landsbelang, dus de kans op Brexit is groter dan de meesten mensen inschatten (imho)
rik86 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:14:
Tja, als ik de motie voor vanavond zie en de voorgestelde amandementen daarop, 5 van de 6 die zijn voorgesteld verwijderen deze zin: "and notes that leaving without a deal remains the default in UK and EU law unless this House and the EU ratify an agreement."
waarvan een deel expliciet intrekken artikel 50 afdwingt als er geen deal of verlenging is (en de rest impliciet).

Als 1 van deze wijzigingen in stemming komt én aangenomen wordt én de motie vervolgens ook - waarbij de strekking van die motie dan is: No-deal-Brexit of No-Brexit dan zou dat nog wel eens heel interessant kunnen worden. Want dan moeten ze eindelijk eens allemaal zwart-wit kiezen.
Hier een mooi stroomschema van de BBC over de volgende stappen, waarbij de 7 boxes onderaan mogelijke gronden zijn om uitstel aan te vragen

Afbeeldingslocatie: https://images.dkcdn.nl/image/87df0d5323_britjesgoedbezig.PNG?w=593&s=dd651f83ea0bc05844398ab1638b14e3

[ Voor 34% gewijzigd door R.van.M op 13-03-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

R.van.M schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:15:
[...]

Hier een mooi stroomschema van de BBC over de volgende stappen, waarbij de 7 boxes onderaan mogelijke gronden zijn om uitstel aan te vragen

[Afbeelding]
duidelijke timetable..

maar die 7 gronden zijn ook echt verplicht om aan te geven in een verzoek om uitstel... of willen de britten straks ook die kaart op de EU gooien, een of andere vage 'geef-ons-gewoon-meer-rijd-en-wij-zeggen-niet-wat-we-daarmee-doen' (of nog erger, dat May die extra tijd gaat gebruiken om nóg een keertje over haar 'deal' te laten stemmen) en dan boos doen als de EU bv zegt die tijd _niet_ te willen geven.

Imho zou de EU dat best als optie ig moeten hebben, dat ze een extentie van artikel-50 afwijst (dat mag gewoon volgens de lissabon-regels, sterker nog eigenlijk schrijft artikel 50 het automatisch verlopen van lidmaatschap voor)...
zeker gezien de juridische consequenties van bv een voortdurend brits lidmaatschap als zij geen rechtmatig verkozen representatie in het EU Parlement hebben, iets dat theoretisch tot het onrechtmatig maken van _ieder_ besluit vand at parlement leid (en misschien ook een stuk minder theoretisch aangezien het ongetwijfeld snel toegepast kan gaan worden door welke belangengroep dan ook, die de doorvoering van eu-regels wil dwarsbomen).

de eerste 2 daar genoemde gronden voor een uitstel (na no-deal): 'opnieuw onderhandelen', 'nieuwe vote on may-deal' zou de EU volgens mij gewoon keihard moeten afwijzen;
enkel indien er een hernieuwd referendum of nieuwe verkiezingen komen heeft uitstel zin

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 13-03-2019 12:32 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Verschillende EU leiders hebben al aangegeven geen extensie te willen geven als er niet een heel goede reden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Exact wat je zegt. De EU *mag* uitstel verlenen maar is daartoe niet verplicht. Zonder goede reden kan de EU eigenlijk het alleen maar afwijzen.

Wat een goede reden is, dat is waar het om zal draaien, waarbij reden 1 en 2 inderdaad twijfelachtig zijn. Daar zal dan een duidelijk verhaal bij moeten zitten waarom het dit keer anders zal lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Op zijn minst zou ik als EU eisen dat een uitstel uitsluitend gebruikt kan worden om Britten hun zaakjes intern te regelen om tot een eenduidig besluit te komen (deal alsnog, no-deal of intrekken A50) en dus expliciet niet kan worden gebruikt om onderhandeling over een deal met de EU te herheropenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
The_Butler schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:12:
[...]

Ik had een heel betoog geschrven maar laat maar... je had al een nija edit gedaan en (geenstijl) erbij gezet. Je laatste zin is wat duidelijker nu.
Sorry, nadat ik het geschreven had, en terug las, begreep ik dat die zin voor meedere opvattingen te interpreteren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

R.van.M schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:35:
Exact wat je zegt. De EU *mag* uitstel verlenen maar is daartoe niet verplicht. Zonder goede reden kan de EU eigenlijk het alleen maar afwijzen.

Wat een goede reden is, dat is waar het om zal draaien, waarbij reden 1 en 2 inderdaad twijfelachtig zijn. Daar zal dan een duidelijk verhaal bij moeten zitten waarom het dit keer anders zal lopen
"no brexit" is ook geen reden voor uitstel, slechts een mogelijke uitkomst van de hele tragedie. "renegotiation" an sich is ook geen voldoende reden, HoC zal dan heel helder moeten aangeven welke kant ze op willen onderhandelen (Noorwegen+, CU, whatever), en met overtuigende meerderheid daar achter staan.

Bij een General Election kan je je ook zeer afvragen of dat voldoende reden is. Ten eerste mag je dan ook EU verkiezingen in de UK gaan houden, en zit je straks dus met "walking dead" MEPs, ten tweede is een GE niet direct een one-issue beslissing over brexit, en kan je je ten zeerste afvragen of er een uitkomst mogelijk is die wel tot een constructieve gang van zaken gaat leiden, de torries blijven een puinhoop, en corbyn gaat de boel ook niet even fixen...

Zelfde geldt in het klein voor de vote of no confidence trouwens... stel May krijgt nu wel het mes in de rug, gaat een BoJo het dan wel fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als de UK zelf zijn conclusies niet trekt, doet de EU het misschien wel voor ze.

Ik ben benieuwd :)

Aan de ene kant is zo'n no deal Brexit best heftig, aan de andere kant ook wel erg interessant om te zien wat er dan allemaal gaat gebeuren. Zowel op de korte als lange termijn.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

In het licht van de ontwikkelingen vrees ik dat ook een harde grens tussen Noord Ierland en Ierland onvermijdelijk aan het worden is.

Geen van de partijen wil het (of in ieder geval zeggen ze dat ze het niet willen)

Nochtans is de kans geen honderd procent maar het is rap aan het stijgen.

Gezien de plannen / proefballonnetjes van het VK parlement met betrekking tot een zero tarif importheffing in het geval van een harde brexit is de kans dat de EU het 500km grote gat in de EU grens open kan laten gedaald naar een hele kleine waarde.

Ik ben noch politicus noch macro-econoom dus ik zou iets over het hoofd kunnen zien.
(maar heb in ieder geval meer dan twee functionerende hersencellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 11:12

drooger

Falen is ook een kunst.

rik86 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:14:

In januari was er een vergelijkbaar amandement in stemming gebracht en is er tegen gestemd.
Vrij aannemelijk dat men nu weer de default optie op 'no deal' laat.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

drooger schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:55:
[...]

In januari was er een vergelijkbaar amandement in stemming gebracht en is er tegen gestemd.
Vrij aannemelijk dat men nu weer de default optie op 'no deal' laat.
Logisch toch? Zoals hierboven al gesteld zou dat vervolgens iedereen heel mooi zwart/wit voor het blok zetten.

Waarom zou je als MP er voor stemmen om jezelf een moeilijke keuze op te leggen waarbij je kleur moet bekennen?
Indoubt schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:53:
Gezien de plannen / proefballonnetjes van het VK parlement met betrekking tot een zero tarif importheffing in het geval van een harde brexit is de kans dat de EU het 500km grote gat in de EU grens open kan laten gedaald naar een hele kleine waarde.
Dat kon toch al niet, WTO regels bepalen dat als de EU de grens met 1 "derden" land open zou laten, we dat overal moeten doen. En naast het import/regulering verhaal is vrij verkeer van personen met wat straks in feite een onvertrouwd land is, natuurlijk niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou het juist niet een oplossing kunnen zijn voor die harde grens om een internationale (EU) grensmacht op te zetten in plaats van een Ierse of engelse? Wellicht haalt dit de angel een beetje uit de situatie.
Aan de andere kant, misschien moet je je hier als EU ook helemaal niet in willen mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:23:
Zou het juist niet een oplossing kunnen zijn voor die harde grens om een internationale (EU) grensmacht op te zetten in plaats van een Ierse of engelse? Wellicht haalt dit de angel een beetje uit de situatie.
Aan de andere kant, misschien moet je je hier als EU ook helemaal niet in willen mengen.
sinds wanneer werkt het de-escalerend wanneer er een troepenmacht van een naburig land bij een grens neergezet wordt? 8)7

En dan ook nog eens een troepenmacht van de organisatie waarvan de machthebbers aangeven dat ze de schuldige zijn van de situatie waar het land zich op dat moment in bevind?

[ Voor 14% gewijzigd door Defector op 13-03-2019 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Het probleem ligt heel anders. Op dit moment is het UK lid van de Europese douane unie. Dit betekend dat bij de buitengrenzen van de EU overal dezelfde regels gelden qua voedselveiligheid, import tarieven, verboden goederen etc.

Een interessant voorbeeld is kip die ontsmet is in chloor (de zogenaamde chloorkip). Dit is in Amerika vrij standaard, maar binnen de EU verboden. Binnen de douane unie mag dus niemand deze kip importeren danwel verkopen.

Stel dat het UK uit de douane unie stapt en een deal met de VS maakt waarbij ze de chloorkip wel toestaan binnen de UK. Als er geen grens of controles zijn zou de UK dus deze kip in de EU kunnen verkopen. Dit is de reden waarom de nieuwe buitengrens in de geval bij Ierland moet komen te liggen. De kip moet daar gecontroleerd worden om te zien of het voldoet aan de gestelde eisen.

Dus voor de EU is het ondenkbaar dat als de UK buiten de douane unie toch toegang heeft tot de interne markt.

Voor de UK is het dus kiezen, voldoen aan de regels om binnen de markt te blijven zonder zeggenschap over de regels te hebben (ondenkbaar) of een grens instellen tussen Ierland en N-Ierland (ook ondenkbaar). Zie hier het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Defector schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:27:
[...]

sinds wanneer werkt het de-escalerend wanneer er een troepenmacht van een naburig land bij een grens neergezet wordt? 8)7

En dan ook nog eens een troepenmacht van de organisatie waarvan de machthebbers aangeven dat ze de schuldige zijn van de situatie waar het land zich op dat moment in bevind?
Nou, wellicht als afleiding van de spanningen tussen Ierland/Noord Ierland?

Als die (weer) tegenover elkaar komen te staan lijkt me dat nog minder prettig eerlijk gezegd.

@R.van.M Ik snap dat dat de oorzaak/noodzaak is. Maar als gevolg daarvan zul je grenzen moeten bewaken. Wie je dat dan vervolgens laat doen, kan m.i. Nog wel enig effect hebben.

Gok dat de wederzijdse woede richting een Nederlands, Belgisch of Spaans vlaggetje misschien wat anders ligt dan het oud zeer van voorheen.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2019 14:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:25
Even tijd voor iets luchtigs tussendoor?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Geen commentaar nodig:
Afbeeldingslocatie: https://i.guim.co.uk/img/media/9e52ba4e157a3b2681d2038bf7c5046570f6e136/0_276_5592_3355/master/5592.jpg?width=780&quality=45&auto=format&fit=max&dpr=2&s=4e7649aa40e99e80569fe893344a2cbe

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:12
Je gaat je afvragen hoe hij 'independent nationhood' wil rijmen met het 'United Kingdom'. Je zou zeggen dat Schotland, Wales en NI dan ook onafhankelijk zouden moeten zijn...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Zal aan mij liggen, maar mijn eerste gedacht was "is dat nu een chamberlain impersonator?" :P

Ondertussen wordt in the HoC vanmiddag nog vrij vaak het dode paard van stal gehaald, men durft nog steeds nauwelijks na te denken over remain, dus dan maar weer roepen "als we nu de may deal pakken...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
"15:11
Gove: Motion does not take no deal off the table
No-deal Brexit debate

House of Commons

Parliament

Conservative Edward Leigh asks for confirmation that, regardless of the vote this evening, the government will not take no deal completely off the table.

"Otherwise how will we get a better deal," he says.

Michael Gove tells MPs that he will vote for the motion tonight but notes that it does not take the no deal option off the table entirely.

That can only be done by revoking Article 50 or approving a deal, he says."
Terwijl:
"15:07
Bercow announces amendments to be debated
House of Commons

Parliament

Speaker John Bercow has just announced the two amendments to be debated by MPs.

These are:

Amendment a - From Labour MP Jack Dromey and Conservative Caroline Spelman. It changes the wording of the government motion to "this House rejects the United Kingdom leaving the European Union without a Withdrawal Agreement and a Framework for the Future Relationship".

Amendment f - The Malthouse Compromise. This sets out the process for a "managed no-deal"."
https://www.bbc.com/news/...tics-parliaments-47529293

Dat valt toch niet met elkaar te rijmen? of mis ik nou wat?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ToolkiT schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:25:
Ik ben gestopt met dit logisch proberen te interpreteren, men kan helemaal 'no-deal' niet uitsluiten net als dat je met een motie niet kan besluiten dat de zwaartekracht vanaf morgen niet meer geldt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

DOA

hoevenpe schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:28:
[...]

Ik ben gestopt met dit logisch proberen te interpreteren, men kan helemaal 'no-deal' niet uitsluiten net als dat je met een motie niet kan besluiten dat de zwaartekracht vanaf morgen niet meer geldt... 8)7
Wanneer je wettelijk een no deal uitsluit, betekent dit toch automatisch het intrekken van Art50 op het laatste moment voordat de wet wordt overtreden? Dat lijkt me dan de enige legale weg, zeker aangezien het eenzijdig intrekken van Art50 al als legaal is bestempeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
DOA schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:34:
[...]

Wanneer je wettelijk een no deal uitsluit, betekent dit toch automatisch het intrekken van Art50 op het laatste moment voordat de wet wordt overtreden? Dat lijkt me dan de enige legale weg, zeker aangezien het eenzijdig intrekken van Art50 al als legaal is bestempeld
Precies dat zat ik ook te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:25:
Op Twitter is al aangegeven dat Spelman haar amendement terug trekt, de Tories zijn namelijk "gewhipped" om tegen te stemmen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:28:
[...]

Tja, Brexit is een pijnlijk prachtig voorbeeld van het verschil tussen menselijke perceptie en de realiteit.

Het is ook niet rationeel, mensen zijn dat ook niet, al kunnen ze nog zo veel amendementen met magische eenhoorns rationaliseren.

Even heel serieus, als je mensen in discussie ziet over Brexit en daarbij naar van alles en nog wat ziet wijzen wat - inderdaad - volstrekt ridicuul of erger is, bedenk dan ook dat het enige verschil tussen hier en daar situationele omstandigheid is. Het spectrum van gedrag is hetzelfde, Britten zijn ook mensen 8)

Het is een reality check waar de Nederlandse politiek in het vergeten van een eigen post mortem mee struikelt. Men feliciteert elkaar à la "nou, dat beëindigd dat Nexit verhaal".

Ondertussen gaan de intriganten verder met spin van ontkenning klimaatverandering om het negatieve electorale potentieel maar rationaliserend emotioneel te blijven triggeren, compleet met slimme marketing van oneigenlijk gebruik van aanstippen reële problematiek - doelbewust voor gebruik, zonder oplossing of zelfs maar gedachte of wens tot oplossing.

Vergeet nooit dat intriganten en gebruikers altijd inzetten op gebruik van termijneffect, proces en de reële aard van dat spectrum van menselijk gedragen. Daar ligt de focus op, daarbij wordt bewust ingezet op het triggeren van politiek gedrag om te schuiven - en dat is niet "de politiek", dat is alles van politiek gedrag, of dat nu in de Tweede Kamer is, de Achterkamer, of de Huiskamer.

Het is verleidelijk om Brexit te bezien en ons achter de oren te krabben à la "rare jongens die Britten", maar eenvoudige oefeningen in substitutie leggen hier exact dezelfde kwetsbaarheden én perverse prikkels bloot.

Brexit, it's a lost cause.

Wij zijn dat niet, mag ik hopen.

Maar, dat hebben we bij het kijken zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het probleem is juist dat de spanningen op kunnen gaan lopen als die grens gesloten word. Er een hoop buitenlandse militairen plaatsen zal denk ik dan ook averechts werken. De laatste keer dat er troepen langs de grens lagen, werden ze regelmatig aangevallen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:44:
[...]

Het probleem is juist dat de spanningen op kunnen gaan lopen als die grens gesloten word. Er een hoop buitenlandse militairen plaatsen zal denk ik dan ook averechts werken. De laatste keer dat er troepen langs de grens lagen, werden ze regelmatig aangevallen...
Idd.

Enige echte oplossing is Ulster aan Ierland geven en de Unionisten die dat niet leuk vinden naar Engeland laten verkassen. Kunnen dan in de woningen die vrij komen als ze de Oost Europeanen er uit schoppen.

Gaat uiteraard niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:38:
[...]

Op Twitter is al aangegeven dat Spelman haar amendement terug trekt, de Tories zijn namelijk "gewhipped" om tegen te stemmen.
Huh? het was toch een vrije stemming? of geld dat alleen voor het 2e deel (managed no deal)?
Zelf heeft May ook aangegeven tegen de No-deal optie te stemmen (en dus voor het voorstel)
https://www.theguardian.c...brexit-pmqs-jeremy-corbyn

https://www.theguardian.c...o-rule-out-no-deal-brexit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Niet online

DOA

gambieter schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:38:
[...]

Stelletje masochisten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mKOLXNecs41ElElP8pCZYS0I/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 13:46

Plasma_Wolf

Student

@ToolkiT

Het amendement (dat dus is ingetrokken?) heeft een behoorlijk effect*

Het voorstel (van Politics Home)
"That this House declines to approve leaving the European Union without a Withdrawal Agreement and a Framework for the Future Relationship on 29 March 2019; and notes that leaving without a deal remains the default in UK and EU law unless this House and the EU ratify an agreement."
Dit is wat amendement A doet:
A fresh amendment by Tory Dame Caroline Spelman and Labour MP Jack Dromey is a straight bid to reject leaving the EU without a Brexit deal. It has been signed by senior figures from across the House in including former minister Sir Oliver Letwin, Brexit Select Committee chair Hilary Benn, Home Affairs Committee chair Yvette Cooper and former minister Nick Boles. It simply says the Commons would rule out “the United Kingdom leaving the European Union without a Withdrawal Agreement and a Framework for the Future Relationship", removing any reference to the default position.
De tekst waarover gestemd wordt heeft de volgende flowchart:
Voor de tekst stemmen -> We willen niet met no-deal weg -> De deal komt er niet dus we vragen om een verlenging van Artikel 50 -> Niet verlengd -> (A) Oh, nu gaan we weg zonder deal, da's jammer. (B) We trekken artikel 50 in, geen Brexit, da's jammer.

Met het amendement zou het dit worden:
Voor de tekst stemmen -> We willen niet met no-deal weg -> De deal komt er niet dus we vragen om een verlenging van Artikel 50 -> Niet verlengd -> (B) We kunnen nu niet anders dan artikel 50 intrekken. (C) We gaan net zolang in het HoC stemmen totdat de deal er komt. (D) We toveren een andere deal uit de hoge hoed. Optie A kan niet

*Zo gaat het alleen op papier. In werkelijkheid is er een behoorlijk groot probleem, en dat is namelijk dat niemand in het HoC afstapt van zijn of haar eigen positie (het is al vaak behandeld waarom de politici zich lastiger opstellen dan een peuter die de betekenis van "nee" heeft leren kennen). Daar komt wat Michael Gove heeft gezegd:
Michael Gove tells MPs that he will vote for the motion tonight but notes that it does not take the no deal option off the table entirely.

That can only be done by revoking Article 50 or approving a deal, he says.
En waarom dat niet gebeurt is dankzij die andere conservatieve MP.
Conservative Edward Leigh asks for confirmation that, regardless of the vote this evening, the government will not take no deal completely off the table.

"Otherwise how will we get a better deal," he says.
Het valt inderdaad niet met elkaar te rijmen en dat is precies waarom ze zo met elkaar in de knoop zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
ToolkiT schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:50:
Huh? het was toch een vrije stemming? of geld dat alleen voor het 2e deel (managed no deal)?
Als ik het goed begrijp zijn alleen het ' Green amendment' (Malthouse compromise) en de motie zelf 'vrij', het 'Spelman amendement' zit nog steeds onder de whip. Dit omdat de regering anders op 29 maart om 22:59GMT juridisch gedwongen zou kunnen zijn om A50 in te trekken. (klopt dit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:55:
[...]

Als ik het goed begrijp zijn alleen het ' Green amendment' (Malthouse compromise) en de motie zelf 'vrij', het 'Spelman amendement' zit nog steeds onder de whip. Dit omdat de regering anders op 29 maart om 22:59GMT juridisch gedwongen zou kunnen zijn om A50 in te trekken. (klopt dit?)
Zou kunnen maar zo begreep ik het niet van de summary op https://www.bbc.com/news/...tics-parliaments-47529293
Summary
MPs will vote at 19.00 GMT on whether to leave the EU without a deal on 29 March
Conservative MPs have a free vote - Theresa May confirmed at PMQs she will vote to block a no-deal Brexit
MPs will also vote on two amendments
The first rejects a no-deal Brexit at any time and the second calls for a delay to Brexit from 29 March to 22 May to give time to leave without a deal
The PM's withdrawal agreement was defeated in the Commons by 149 votes
Chancellor Philip Hammond has warned a no-deal Brexit would mean "significant disruption" - with higher unemployment, lower wages and higher prices in shops
Most imports would be tariff-free if there is no deal, the government has said
Jeremy Corbyn has again called for a general election

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
De comedy in Westminster is irrelevant, dit is hoe het nu verder gaat:
Parliament 'divorced from reality', EU's deputy Brexit negotiator tells ambassadors

The EU’s deputy Brexit negotiator Sabine Weyand has said MPs’ decision to resurrect plans already rejected by Brussels countless times shows that parliament is “divorced from reality”. Speaking at a closed-door meeting of EU ambassadors this morning, Weyand made the tart observation about the Malthouse compromise - a variant of plans rejected by Brussels numerous times. Quoting private remarks by the Dutch prime minister, Mark Rutte, Weyand also said the decision to vote for no-deal was “like the Titanic voting for the iceberg to get out of the way”.

Officials have voiced astonishment that Theresa May is allowing a free vote on no-deal, rather than seeking to defend the Brexit agreement painstakingly negotiated with the EU over 20 months. One senior source told the Guardian the decision to hold a free vote was “incredible”.

Weyand, an architect of the Strasbourg assurances hammered out on Monday, said that the second historic defeat for May’s deal showed that “a short technical extension” of talks could now be ruled out. But EU member states do not share this view. France and Germany are among several countries who want to see flexibility, although they share concerns about a long-drawn-out Brexit distracting the EU when it has numerous economic and foreign policy questions jostling for attention.

The ambassadors concluded that the highly political question of extending Brexit talks could only be decided by EU leaders, who will assess the question at a summit next Thursday (21 March). Insiders expect the decision will be taken on Thursday by leaders, rather than pre-cooked in advance by their officials. If MPs vote for an extension on Thursday, a critical period of diplomacy will begin. Donald Tusk, the president of the European council, will meet the Dutch prime minister Mark Rutte on Friday, Angela Merkel and Emmanuel Macron on Monday, Leo Varadkar on Tuesday.

While various extension times have been mooted - from five weeks to 21 months - there has never been a default position. Insiders stress the decision will depend on what the UK asks for. But there is growing impatience with the UK - one ambassador asked why the EU had to assess complicated scenarios, when the British government could revoke article 50.

Many EU diplomats and officials think a short extension - two to three months - would be pointless, while not lessening the distraction of Brexit. “The shorter the extension, the more likely it is going to stay on the European agenda,” said one diplomat, from a country that favours a flexible approach. But others are talking tough, while the debate in parliament has not enhanced confidence in the British political system.

“The damage is done. We know they are still putting party before country and humouring people who believe in fairies,” said one source, referring to the revived Malthouse compromise. “There was a feeling ‘wouldn’t it be better to have a dose of no deal to bring some sanity to the debate?’” But there is also wariness of no-deal Brexit and several ambassadors refused to accept a commission proposal that a second extension would be ruled out.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Virtuozzo schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:43:
[...]

Tja, Brexit is een pijnlijk prachtig voorbeeld van het verschil tussen menselijke perceptie en de realiteit.

Het is ook niet rationeel, mensen zijn dat ook niet, al kunnen ze nog zo veel amendementen met magische eenhoorns rationaliseren.

Even heel serieus, als je mensen in discussie ziet over Brexit en daarbij naar van alles en nog wat ziet wijzen wat - inderdaad - volstrekt ridicuul of erger is, bedenk dan ook dat het enige verschil tussen hier en daar situationele omstandigheid is. Het spectrum van gedrag is hetzelfde, Britten zijn ook mensen 8)

Het is een reality check waar de Nederlandse politiek in het vergeten van een eigen post mortem mee struikelt. Men feliciteert elkaar à la "nou, dat beëindigd dat Nexit verhaal".

Ondertussen gaan de intriganten verder met spin van ontkenning klimaatverandering om het negatieve electorale potentieel maar rationaliserend emotioneel te blijven triggeren, compleet met slimme marketing van oneigenlijk gebruik van aanstippen reële problematiek - doelbewust voor gebruik, zonder oplossing of zelfs maar gedachte of wens tot oplossing.

Vergeet nooit dat intriganten en gebruikers altijd inzetten op gebruik van termijneffect, proces en de reële aard van dat spectrum van menselijk gedragen. Daar ligt de focus op, daarbij wordt bewust ingezet op het triggeren van politiek gedrag om te schuiven - en dat is niet "de politiek", dat is alles van politiek gedrag, of dat nu in de Tweede Kamer is, de Achterkamer, of de Huiskamer.

Het is verleidelijk om Brexit te bezien en ons achter de oren te krabben à la "rare jongens die Britten", maar eenvoudige oefeningen in substitutie leggen hier exact dezelfde kwetsbaarheden én perverse prikkels bloot.

Brexit, it's a lost cause.

Wij zijn dat niet, mag ik hopen.

Maar, dat hebben we bij het kijken zelf in de hand.
Er wordt in deze video uitgelegd, dat de enige reden waarom deze manier van jezelf van een klif af redeneren voor conservatieven geen enkele rem kent, wordt veroorzaakt door een Eton-jeugd.

Boordevol mantra's van zelfverzekerdheid de groots mogelijke 'bunk' presenteren als een gouden toekomst.

En de ERG-bende zal een aardige overlap kennen met Eton.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
WTF?!
Dame Caroline Spelman, a former Conservative party chairwoman, decides she will not push her amendment to a vote.

Hers was one of two amendments - the other is the Malthouse Amendment - that were due to be voted on by MPs later today.

However, Dame Caroline, the main sponsor of the amendment, has decided not to push for it.

It is theoretically possible that someone else could - but that would be unusual.

Her decision is extremely helpful to the government who were going to tell MPs they could not vote in favour of that amendment.

The amendment put forward by Labour MP Jack Dromey and Dame Caroline changed the wording of the government motion to "this House rejects the UK leaving the EU without a Withdrawal Agreement and a Framework for the Future Relationship".
Geen stemming over no-deal van de tafel halen dus??

Of wil ze de vote as-is?

* ToolkiT is een beetje moe/jetlagged geloof ik..
Anyway, zie het morgen wel als ik weer thuis ben..

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 13-03-2019 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
ToolkiT schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:27:
Geen stemming over no-deal van de tafel halen dus??
Alleen het amendement: hierdoor stemmen ze over een motie die May kan negeren, zo kan ze de draft nog een keer in stemming brengen (las ergens op 26 maart).

Dit is wel heel bizar, remainers in het kabinet die ontslagen zouden worden als het 'Spelman amendement' door gaat:
New: Tory MP Dame Caroline Spelman under huge pressure from the Govt not to push her no-deal amendment to a vote amid fears it would result in rebel Remainer Tory ministers having to be sacked.

People now trying to figure out if another signatory could move the amendment. Chaos.
(Brexiteers in het kabinet hebben wel een free-vote over het 'Green amendement' bedongen)

[ Voor 47% gewijzigd door hoevenpe op 13-03-2019 17:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1ism_1WoAAcKn-.jpg

Nuff said...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 00:45
Interesting ... het amendement A, waarover op dit moment gestemd wordt, is blijkbaar eind Januarie al eens ter stemming gebracht en destijds 310-318 aangenomen. Het parlement krijgt dus de kans om anderhalve maand later de mening te herzien. Maar een tweede referendum na meer dan 2 jaar debatten? Neen, dat zou tegen de wens van het volk ingaan. Hoe hypocriet kan je zijn?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
312 ayes vs 308 no's.. Ze vinden dus dat no deal van tafel moet..

Mja.. Het blijft de default optie, geloof ik.

[ Voor 165% gewijzigd door aicaramba op 13-03-2019 20:18 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Oepserdefloeps, per ongeluk passed. Dat wordt ronde drie voor May's deal en dan wordt 't een stuk spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
En het idiote Malthouse knallend verslagen, maar 164 voor.

Maar die 312-308 vote, dat zegt dat er 308 volslagen idioten zijn die hun land willen ruineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 22:33
Ze stemmen nu pas voor t echt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:03
@Bundin dus (edit)

Volgens de guardian is het allemaal niet bindend...
It is important to stress, of course, that the Spelman amendment passed a few minutes ago does not definitely rule out a no-deal Brexit.

There are two reasons for that.

First, it is not a binding amendment. It is not legislation, and it is not a motion that gives a formal instruction to the government (like the “humble address” motions).

The government could choose to accept it, and treat it as binding, but it has not said yet that it will. And even if it did ...

Second, it is not within the government’s power to rule out no deal (in the terms of the motion) because it does not call for article 50 to be revoked (which would probably require separate legislation anyway). Caroline Spelman and Jack Dromey, who tabled it, intended it to signal that ministers should extend article 50 in the event of no deal being agreed. But, as Theresa May says repeatedly, that only postpones the problem.
https://www.theguardian.c...ith-no-deal-politics-live

Amendment F heeft het niet gehaald. Malthouse dus
https://publications.parl.../ob190313.htm#20190313-16

En nu de main motion. Ze kunnen natuurlijk ook gewoon voten om er nu gelijk een eind aan te maken. Al zou het niet logisch zijn na de meerderheid van amendment A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:45
gambieter schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:37:
En het idiote Malthouse knallend verslagen, maar 164 voor.

Maar die 312-308 vote, dat zegt dat er 308 volslagen idioten zijn die hun land willen ruineren.
Er zijn er ook die denken dat "no deal" beschikbaar te hebben een betere onderhandelingspositie geeft.

En die No Deal is nog altijd niet echt van tafel...want het is de wet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
jaapstobbe schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:39:
Er zijn er ook die denken dat "no deal" beschikbaar te hebben een betere onderhandelingspositie geeft.
Zeg ik toch, idioten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
Uhoh, whipping. Brace yourself voor een shitstorm..

https://www.theguardian.c...ith-no-deal-politics-live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dus waar stemmen ze nu op het moment voor? Ik kijk het live maar het is te verwarrend allemaal!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
@GENETX Klopt, allemaal niet bindend, maar wat zijn de opties voor brexiteers? Uitstel is een risico, want als de EU alleen lang uitstel wil geven, dan wordt het mogelijk in de toekomst een stuk softer dan May's deal. Kort uitstel is ook geen zekerheidje, want gaat parliament dan ineens wél ergens vóór zijn binnen een week of 6? Nee? Dan alsnog referendum (eng!) of verkiezingen (ook eng!), of toch alsnog May's deal.

Dus wat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een slagveld.

Fantastisch concept, fractiediscipline >.<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Póg mo Thóin schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:49:
Dus waar stemmen ze nu op het moment voor? Ik kijk het live maar het is te verwarrend allemaal!
Vermoed dat ze het zelf ook niet meer weten...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelofelijk wat een bende. Ze lijken wel incapabel..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
May heeft dus de whips opdracht gegeven om niet langer "vrij" stemmen toe te staan, met andere woorden ze laat zich kennen in harde focus op het zoeken van no deal als preferente uitkomst. Als ik de chaos goed volg, dan -1 minister met het vertrek van Newton?

- Theresa Coffey
- Lucy Frazer
- Trudy Harrison
- Jeremy Hunt
- Sajid Javid
- Kwasi Kwarteng
- Andrea Leadsom
- Kit Malthouse
- Penny Mourdant
- Chris Philp
- Paul Scully
- Rishi Sunak
- Ben Wallace
- Gavin Williamson

14 ministers die dus voor het Malthouse compromis stemmen wat nu reeds 7 keer al door de EU verworpen is.

14 ....

[ Voor 40% gewijzigd door Virtuozzo op 13-03-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

May suffers second defeat as MPs vote to rule out no-deal Brexit by majority of 43
Theresa May has lost again - but this time by a much, much bigger margin. MPs voted by 321 to 278 in favour of the motion ruling out a no-deal Brexit - a majority of 43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Grotere overwinning, dus zwaardere nederlaag voor May en "no deal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke, dus kort. Een no deal mag niet van HoC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is dat nu dan wettelijk of hoe zit dat? Want zo ja, dan wordt A50 ingetrokken omdat de EU blijk heeft gegeven(indirect) niet meer mee te willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 21:17
Dus geen May deal (de officiële withdrawal agreement) én geen 'no-deal'.

Er blijft dus niets over. De WA is backed door de EU, de rest wat er nog aan unicorn recepten gaan komen niet.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 21:17
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:55:
Maar is dat nu dan wettelijk of hoe zit dat? Want zo ja, dan wordt A50 ingetrokken omdat de EU blijk heeft gegeven(indirect) niet meer mee te willen werken.
Nee, het is niet wettelijk of bindend.

Edit:

Why the no-deal amendment does not definitely rule out no deal

It is important to stress, of course, that the Spelman amendment passed a few minutes ago does not definitely rule out a no-deal Brexit.

There are two reasons for that.

First, it is not a binding amendment. It is not legislation, and it is not a motion that gives a formal instruction to the government as “humble address” motions do.

The government could choose to accept it, and treat it as binding, but it has not said yet that it will. And even if it did ...

Second, it is not within the government’s power to rule out no deal (in the terms of the motion) because it does not call for article 50 to be revoked, which would probably require separate legislation anyway. Caroline Spelman and Jack Dromey, who tabled it, intended it to signal that ministers should extend article 50 in the event of no deal being agreed. But, as Theresa May says repeatedly, that only postpones the problem.

Via de Guardian.

[ Voor 62% gewijzigd door j-phone op 13-03-2019 20:58 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Farezz, het is blijkbaar niet bindend, want no deal is nog steeds de default. Hoe en wat wel, volgens mij weet niemand het meer. Laat de EU afstel afkeuren en de shitsorm is compleet.
Pagina: 1 ... 36 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.