Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.969 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:07:
[...]

Nog even en de UK gaat hetzelfde terug doen bij Ceuta en dan zijn de rapen helemaal gaar..
https://www.bbc.co.uk/news/world-africa-14114627
Spanje heeft een veto als het gaat on een eventuele EU deal. Als het VK gaat lopen kloten krijgen ze geen deal of eisen de Spanjaarden contingencies omtrent mogelijk gekloot. Het VK kan alleen maar please en thank you zeggen en hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:46:
Oh, ik had even verder naar boven moeten gaan. Je link gaat trouwens naar een post over Gibraltar :)

Ik kijk naar het live nieuws van de BBC. Een harde Brexiter probeert momenteel te vertellen dat de 'Laxiters' zitten te liegen en de Labourbeloftes breken, terwijl Labour zelf afstapt van hun verkiezingsbeloften (we horen niets meer van het tweede referendum, en de Brexiter van Labour geeft openlijk toe dat hij het niet wil).
Oeps verkeerde post gequote, ik bedoelde natuurlijk: ToolkiT in "Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?"
Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:47:
[...]

Spanje heeft een veto als het gaat on een eventuele EU deal. Als het VK gaat lopen kloten krijgen ze geen deal of eisen de Spanjaarden contingencies omtrent mogelijk gekloot. Het VK kan alleen maar please en thank you zeggen en hopen.
Wederom een denkfout.. dat is de logische gedachte.. maar de brexiteer gedachte is: zie je wel: Evil EU!! dan liever de lucht in.. no deal, no problem...
Die laatste slogan staat trouwens ook megagroot op reclamebord naast de M25 vlak bij Heathrow airport (dit bord https://www.google.com/ma...c5_Gpg!2e0!7i13312!8i6656)
begintmeta schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:47:
[...]

Alleen al de (relatieve) tijdsduur en de totstandkoming verschillen IMHO wel substantieel, maar op zich ben ik ook de verkeerde voor deze vraag, want los van mijn zeer beperkte kennis van het internationale recht is mijn standpunt altijd dat geen enkel stukje land 'logischerwijs' bij een bepaald ander stuk land (of misschien eerder de bevolking daarop) hoort, en dat alle (eigenlijk altijd strategisch) geclaimde stukken land eigenlijk een in beginsel dubieuze status hebben
Mee eens, mijn punt is ook dat al die 3 stukken grond dubieuze status hebben en dat Spanje dus net zoveel boter op het hoofd heeft als de UK.. Tuurlijk zijn er historische en legal verschillen, maar beide gevallen zijn dubieus..

[ Voor 57% gewijzigd door ToolkiT op 18-02-2019 12:54 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:48:
[...]

Oeps verkeerde post gequote, ik bedoelde natuurlijk: ToolkiT in "Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?"

[...]

Wederom een denkfout.. dat is de logische gedachte.. maar de brexiteer gedachte is: zie je wel: Evil EU!! dan liever de lucht in.. no deal, no problem...
Die laatste slogan staat trouwens ook megagroot op reclamebord naast de M25 vlak bij Heathrow airport (dit bord https://www.google.com/ma...c5_Gpg!2e0!7i13312!8i6656)

[...]

Mee eens, mijn punt is ook dat al die 3 stukken grond dubieuze status hebben en dat Spanje dus net zoveel boter op het hoofd heeft als de UK.. Tuurlijk zijn er historische en legal verschillen, maar beide gevallen zijn dubieus..
Ik zie het bord niet hoor. Maar wat escaleren betreft, volgens mij zit May daar ook niet op te wachten.. Uiteindelijk kun je boter op je hoofd hebben wat je wil, sommigen hebben de onderhandelingschips om ermee weg te komen en anderen niet. Het VK zit al zo diep in de shit dat de boter naar boven komt drijven. ;)

Dat brexiteers dat niet accepteren geeft ze geen hovercraft.. (om boven de shit te blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:59:
[...]

Ik zie het bord niet hoor. Maar wat escaleren betreft, volgens mij zit May daar ook niet op te wachten.. Uiteindelijk kun je boter op je hoofd hebben wat je wil, sommigen hebben de onderhandelingschips om ermee weg te komen en anderen niet. Het VK zit al zo diep in de shit dat de boter naar boven komt drijven. ;)

Dat brexiteers dat niet accepteren geeft ze geen hovercraft.. (om boven de shit te blijven)
Op streetview staat een oude foto met 'advertise here'.. Nu staat er met mega letter No deal, No problem!..
Ik kan helaas geen foto vinden..
Wat May haar plan is, word me met de dag een groter mystery.... maar ze word enorm gepushed door die hard bexiteers die meer op reli-gekkies dan op verantwoordelijke leiders lijken..

Newsthump (soort speld/Union) verwoord het mooi:
https://newsthump.com/201...-narnia-plus-brexit-deal/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Het klinkt bijna als serieuze journalistiek. Wat dat betreft zijn het zware tijden voor de Speld/The Onion en blijkbaar ook Newsthump. Het echte nieuws is zo bizar dat het bijna niet meer te overtreffen is met satire.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
En nog een rat verlaat het schip:
https://www.independent.c...n-mcdonnell-a8783626.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
burne schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:16:
[...]

Het klinkt bijna als serieuze journalistiek. Wat dat betreft zijn het zware tijden voor de Speld/The Onion en blijkbaar ook Newsthump. Het echte nieuws is zo bizar dat het bijna niet meer te overtreffen is met satire.
Have I Got News For You maakt wel gouden tijden met deze brexit onzin...

"BREAKING: Corbyn unveils new-look Labour Party."
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/52694951_1084574181727024_5264281594402701312_n.jpg?_nc_cat=1&_nc_eui2=AeEvdk9HXNgDIt4_NU4es6mk4y5sdip6MsTclE5_IEOkaFd7MWnfkZmdlQ9uZesjwrFHMh6ABbn1EEP-JGnrExF3gCuSfKx6HKp3Wv1GntH4jw&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=4878f7d689266d10bc4358706911bf5b&oe=5CE6A224

En:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/51593814_1084561595061616_4658426760235319296_o.jpg?_nc_cat=1&_nc_eui2=AeHH2cRGaYt9XPxM6hrjA0TjPei2-Nnag2wt2Wx4Mq1M6YZesWAUuDFOIlEPOE7rY-mM7hYULgFkItKngXiapiMSWmJM33ILOwyr59DH3Ad-kA&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=9226438e016175dc257c95c5ab3f72e5&oe=5CF46D0B

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 18-02-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:47:
[...]

Ach, dat weerhield de britten er ook niet van om hun vloot op de chinezen af te sturen, trade deals be damned, Brittania rule the waves! |:(

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
En weer een autofabrikant die het VK gaat verlaten: Honda to stun ministers with closure of Swindon factory
Honda is preparing to announce the closure of its factory in Swindon, dealing a devastating blow both to its 3500-strong workforce and ministers’ hopes that the UK will remain an elite manufacturing economy after Brexit.

Sky News has learnt that the Japanese car manufacturer could disclose the plan as soon as Tuesday morning.

A Honda spokesman did not return calls seeking comment on Monday.

If confirmed, the move will represent a further savage blow to Britain's automotive sector amid enormous uncertainty surrounding the terms of future trade with the European Union (EU).

A source close to Honda said the company was expected to close its plant in Swindon in 2022, although the company will retain its European headquarters in Bracknell, Berkshire, as well as its Formula One racing team operations in the UK.
Om het in plaatjes weer te geven:
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/bAFo2bUEfwJZm/200.gif

Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/HPA8CiJuvcVW0/source.gif

En na China heeft men nu ook Japan boos gekregen: UK-Japan trade talks sour after letter from Hunt and Fox
The UK’s latest attempt to persuade Japan to agree a quick post-Brexit trade deal has backfired after officials in Tokyo reacted with dismay at British tactics. Theresa May’s government is already battling to mend relations with China, after Beijing cancelled a key trade meeting with chancellor Philip Hammond in protest at a UK pledge to send an aircraft carrier to the Pacific.

Relations with Japan have soured as a result of a letter from the UK foreign secretary, Jeremy Hunt and international trade secretary Liam Fox which told their Japanese counterparts that “time is of the essence” and said flexibility would be required on both sides.

Although UK officials insisted that the letter, sent on February 8, had been couched in standard diplomatic language, Japanese officials believe that it reflected an increasingly high-handed approach from the British side. In response, officials in Tokyo briefly considered cancelling a round of trade talks this week.

In one section, the letter said that “we are committed to [speed and flexibility] and hope that Japan is too” — a line which, according to people close to Japanese trade officials, was read in Tokyo as an accusation of foot-dragging. People familiar with the situation said that Japan was finalising an appropriate response a week after Mr Hunt and Mr Fox’s letter had landed.
Who's next?

[ Voor 39% gewijzigd door gambieter op 18-02-2019 15:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:16:
En weer een autofabrikant die het VK gaat verlaten: Honda to stun ministers with closure of Swindon factory

[...]

Om het in plaatjes weer te geven:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En na China heeft men nu ook Japan boos gekregen: UK-Japan trade talks sour after letter from Hunt and Fox

[...]

Who's next?
https://www.bbc.co.uk/news/business-47282603
En op de BBC news FB posts blijven lui maar zeggen 'nothing to do with brexit'
Terwijl Honda het letterlijk zegt in het artikel |:( denial much?
Brexit is understood to be a factor in the decision, with the carmaker concerned about the imposition of new tariffs after the UK leaves the EU.

Rival Japanese carmaker Nissan also cited Brexit as one reason for cancelling plans to build its X-Trail SUV in Sunderland earlier this month.

Ford and Jaguar Land Rover have also expressed concern about the risk of a potential no-deal Brexit.

Last month, Honda has said it would shut down the factory for six days in April as part of its preparations for any disruption caused post-Brexit.

The company said the move was to ensure it could adjust to "all possible outcomes caused by logistics and border issues".

The firm said it would help in recovering lost production if shipments of parts were held up at borders.

Last year, the senior vice-president of Honda Europe warned that if the UK left the EU without a deal, it would cost his company tens of millions of pounds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Kwestie Honda zou uitermate serieus zijn, gezien hoge spinoff / herverdeling supply chain mechanismen. Maar, naar ik begrijp wordt er vanuit verschillende kanten nog gesproken. Vraag is of de Britse Overheid het potentieel van regionaal en sectoraal domino effect wenst te erkennen in communicatie.

De situatie met Japan gaat dieper dan het blikveld van media op dit moment weet weer te geven. Er is sprake van een affront, zoals dat heet. De Britten hebben voor vorm / methodiek gekozen met als uitgangspunt een correctie op de uitspraken van Japan recent in relatie tot Brexit, prima, maar dan moet je positie en gewicht hebben om dat te kunnen doen. In deze dus niet. De brief was het minste struikelblok in de communicatie nota bene.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 21:38
Virtuozzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:00:

De situatie met Japan gaat dieper dan het blikveld van media op dit moment weet weer te geven. Er is sprake van een affront, zoals dat heet. De Britten hebben voor vorm / methodiek gekozen met als uitgangspunt een correctie op de uitspraken van Japan recent in relatie tot Brexit, prima, maar dan moet je positie en gewicht hebben om dat te kunnen doen. In deze dus niet. De brief was het minste struikelblok in de communicatie nota bene.
Ik neem even aan dat dit voornamelijk komt doordat er door de UK garanties aan Japan / Japanse bedrijven hebben geven zijn welke absoluut niet zijn nagekomen, er was nieteens een poging gedaan. Zijn er nog meer zaken die op de achtergrond spelen?

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Butler schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:03:
[...]

Ik neem even aan dat dit voornamelijk komt doordat er door de UK garanties aan Japan / Japanse bedrijven hebben geven zijn welke absoluut niet zijn nagekomen, er was nieteens een poging gedaan. Zijn er nog meer zaken die op de achtergrond spelen?
Ego, en politiek theater. Recent heeft Japan een flinke tik moeten uitdelen aan het VK in diplomatieke betrekkingen, omdat de Britse regering rondom de Kwestie Brexit met allerlei wilde verhalen begon te komen over de vermeende verhoudingen tussen de landen in relatie tot handel en economie. Kort gezegd, surrealistisch Brits denken over hun superioriteit over - in dit voorbeeld - Japan wat resulteerde in evenzo surrealistische correspondentie vanuit Brits perspectief op positie van Japan in dit alles.

Ondertussen paradeerde in de Britse politieke dynamiek menigeen rond met fantastische verhalen, maar dat is wel iets wat weerslag heeft in Internationale Betrekkingen. Immers, als jij thuis de kat van alles wijsmaakt over de buren, en die komen dan niet met het verwachte snoep, gaat de kat krabben in frustratie. Niet vreemd dat de buren geen risico willen lopen om op basis van ego en fantasie tot vijandsbeeld gereduceerd te worden.

Daarbij, inderdaad, het VK heeft een pijnlijke voorgeschiedenis van niet nakomen van garanties. Als EU lid kon dat vaak (maar niet altijd) worden opgevangen. Een VK buiten de EU zal heel anders benaderd worden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Het VK gedraagt zich als een recent failliet gegane adelijke koorbal, die denkt dat zijn status niet is veranderd. Ze gaan harde lessen leren, of beter gezegd, niet leren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
Vergis je niet in hoe anders de aard van zaken doen in Japan tov de Europese en in het verlengde de Angelsaksische (Engeland en Amerika) is.
Vertrouwen en het voorkomen van gezichtsverlies is belangrijker dan economische redenen.
De stekker eruit trekken is dan het gevolg hiervan. Vooral al je op de langere termijn gaat beredeneren dat er een nieuwe handelsovereenkomst tussen Europa en Japan is waarin de tarieven naar 0 worden afgebouwd wat een vooruitgeschoven post voor de Europese markt ook minder belangrijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:16:
Het VK gedraagt zich als een recent failliet gegane adelijke koorbal, die denkt dat zijn status niet is veranderd. Ze gaan harde lessen leren, of beter gezegd, niet leren.
Ik moest gelijk aan de Telfort reclame denken: van een miljoen euro op de bank naar 1 euro in de bank... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 21:38
D-dark schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:17:
[...]

Vergis je niet in hoe anders de aard van zaken doen in Japan tov de Europese en in het verlengde de Angelsaksische (Engeland en Amerika) is.
Vertrouwen en het voorkomen van gezichtsverlies is belangrijker dan economische redenen.
De stekker eruit trekken is dan het gevolg hiervan. Vooral al je op de langere termijn gaat beredeneren dat er een nieuwe handelsovereenkomst tussen Europa en Japan is waarin de tarieven naar 0 worden afgebouwd wat een vooruitgeschoven post voor de Europese markt ook minder belangrijk maakt.
Ik ben mij behoorlijk bewust van de Japanse aard, en ben het volledig met je eens dat je zaken relaties uit Japan absoluut niet te kakken moet zetten.

Alleen weet niet niet hoe nouw de band tussen politiek en het zakenleven (lees Honda, Nissan) in Japan ligt...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Wat mij wel opvalt is dat het elke week een andere Japanse (of auto) fabrikant is welke met slecht nieuws over sluitingen komen vanwege Brexit. Zou het georchestreerd zijn?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:16:
Heh. Ik heb juist altijd het beeld van Baudet voor ogen bij interactie. Precies dat, de pretentie van form over function zonder reëel fundament.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Niet direct Brexit gerelateerd, maar wel weer een voorbeeld over hoe (verkapt) racisme tegenwoordig open en blood gaat in bepaalde kringen:
www.facebook.com/bbcnews/posts/10156490885187217
Het aantal kortzichtige/xenofobe opmerkingen over dat er in India geen WCs of toiletpapier zou zijn zijn echt niet normaal..

Wel strakke ludieke actie van indiase hackers als reactie op de Pulwama attack https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-india-47266001 die aanslag ligt in India heel gevoelig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:28:
Wat mij wel opvalt is dat het elke week een andere Japanse (of auto) fabrikant is welke met slecht nieuws over sluitingen komen vanwege Brexit. Zou het georchestreerd zijn?
Absoluut. Maar dat is dan ook logisch. Het VK heeft positie en gewicht verloren, dat proces gaat nog steeds verder. Dan heroriënteert men zich in onderhandeling. Bij Japan ligt daar dan ook nog de complicatie van attitude van en omgang door het VK.

Japan almost cancelled Brexit talks due to 'high-handed' letter – report

Let op het volgende stukje.
To add to Britain’s frustration, Japan has reportedly ruled out simply replicating the terms of a Japan-EU trade agreement that went into effect at the start of this month but which will be unavailable to the UK after Brexit. Instead, it will seek tougher concessions from Britain than it secured from the EU.
Volg de link daar. Vrij verklaarbaar. Dan moet je als VK niet op een imperialistische trom gaan roffelen.

Maar dan dit.
Japanese firms, which together employ about 140,000 people in the UK, have made no secret of their alarm at the prospect that Britain will crash out of the EU without a deal.
Tja, de belangen zijn groot. De Japanse belangen zijn héél groot. Logisch dus dan met signaal geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Virtuozzo op 18-02-2019 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 20:43

unclero

MB EQA ftw \o/

Virtuozzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:11:
Daarbij, inderdaad, het VK heeft een pijnlijke voorgeschiedenis van niet nakomen van garanties. Als EU lid kon dat vaak (maar niet altijd) worden opgevangen. Een VK buiten de EU zal heel anders benaderd worden.
Garanties? Van die beloftes als:
  • "Natuurlijk willen die Zoeloes zich wel onderwerpen, wie wil er nou niet onderdaan worden van de Britse vorstin?"
  • "Als India ons te hulp schiet in de Grote Oorlog, mogen ze écht onafhankelijk worden."
  • "Ach, die Turken. Zodra ze de Anzac pony-brigade zien, zetten ze het op een rennen."
  • "Singapore is een onneembaar fort. Zodra men ziet dat we hier tweehonderdduizend van onze beste troepen hebben gestationeerd, plus de creme de la creme van onze marine, zullen die Japanners, dat dwergvolk met vliegtuigen gemaakt van ijzerdraad en sigarenlatjes, zich wel bedenken, en anders hebben we zwaar geschut gericht op de zee."
  • "Ach, die Chinezen zijn vast vergeten dat de lease van Hong-Kong binnenkort verloopt. En anders hebben we de Royal Navy nog."

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Virtuozzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:35:
[...]

Absoluut. Maar dat is dan ook logisch. Het VK heeft positie en gewicht verloren, dat proces gaat nog steeds verder. Dan heroriënteert men zich in onderhandeling. Bij Japan ligt daar dan ook nog de complicatie van attitude van en omgang door het VK.

Japan almost cancelled Brexit talks due to 'high-handed' letter – report

Let op het volgende stukje.

[...]

Volg de link daar. Vrij verklaarbaar. Dan moet je als VK niet op een imperialistische trom gaan roffelen.

Maar dan dit.

[...]

Tja, de belangen zijn groot. De Japanse belangen zijn héél groot. Logisch dus dan met signaal geeft.
Dus die bedrijven werken samen met hun overheid om de UK verdere concessies te laten nemen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

unclero schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:36:
[...]

Garanties? Van die beloftes als:
  • "Natuurlijk willen die Zoeloes zich wel onderwerpen, wie wil er nou niet onderdaan worden van de Britse vorstin?"
  • "Als India ons te hulp schiet in de Grote Oorlog, mogen ze écht onafhankelijk worden."
  • "Ach, die Turken. Zodra ze de Anzac pony-brigade zien, zetten ze het op een rennen."
  • "Singapore is een onneembaar fort. Zodra men ziet dat we hier tweehonderdduizend van onze beste troepen hebben gestationeerd, plus de creme de la creme van onze marine, zullen die Japanners, dat dwergvolk met vliegtuigen gemaakt van ijzerdraad en sigarenlatjes, zich wel bedenken, en anders hebben we zwaar geschut gericht op de zee."
  • "Ach, die Chinezen zijn vast vergeten dat de lease van Hong-Kong binnenkort verloopt. En anders hebben we de Royal Navy nog."
Je vergeet gewoon de Fransen, Italianen, Tjechen, Polen, Finnen, de Joden en het Huis Saud :N :')

Dat zijn degene die ik zo snel kan bedenken. O-)

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-02-2019 16:51 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:38:
[...]

Dus die bedrijven werken samen met hun overheid om de UK verdere concessies te laten nemen.
Natuurlijk. Ze hebben in het VK geïnvesteerd, behoorlijk zelfs. Om een regering daar mee te zien spelen breekt vereist vertrouwen af, compromitteert de relatie, ondermijnt potentieel / bestendigheid van investering en zo voorts.

Deed een Britse regering nu inzetten op economische positie, stabiliteit, Internationale Betrekkingen en zo meer dan stond men in de rij om investeringen te vergroten. Nu kloppen die bedrijven bij eigen politiek aan met de boodschap "help, dat gaat fout hier".

Er is altijd koehandel. Over en weer. De Britten verliezen daar echter positie in, en bij. Dan krijg je ook dit, na de tik van China.

[ Voor 15% gewijzigd door Virtuozzo op 18-02-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Leest hier nou niemand de Sun? Die hebben een foto van het stoplicht

Afbeeldingslocatie: https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2019/02/68f56d3b-7386-44b2-ba9e-da0379f86078.jpeg?strip=all&w=817

Source: https://www.thesun.co.uk/...-fox-6-of-40-trade-deals/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:42:
Leest hier nou niemand de Sun? Die hebben een foto van het stoplicht

[Afbeelding]

Source: https://www.thesun.co.uk/...-fox-6-of-40-trade-deals/
"promise letters"

Om even over na te denken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:47:
[...]

"promise letters"

Om even over na te denken ...
Ja, waar dat op slaat weet ik niet, maar volgens mij zijn die drie bovenste in het groene vakje wel af. Eigenlijk alleen China (Chile, blijkbaar) dus. Maar weten we ook wat er in die deal staat? Is dat hetzelfde als wat de EU ook heeft of is het echt 'top notch'?

Destijds is er wel zo'n berichtje geweest, maar ik heb geen idee wat er van gekomen is. Het lijkt me ook een beetje naïef om te denken dat meneer Fox dat allemaal alleen kan, maar toch staat die er op de foto's steeds bij.

Uit het artikel:
Fox, a prominent Brexit supporter, has spent much time over the last two years touring the globe promoting the merits of post-Brexit Britain as a trading partner and holding preliminary talks ahead of possible future trade negotiations.
Is het dan puur voor ceremonie dat ze hem mee op de foto zetten? Het kan toch niet zo zijn dat hij met al die landen tegelijk kan onderhandelen? Overigens mocht May ook op de foto:
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/660/cpsprodpb/5B26/production/_99843332_hi044465244.jpg

Foto van de BBC:https://www.bbc.com/news/uk-42821084

Een warm onthaal zoals alle grote bazen krijgen, zo ook chairman Kim (foto's lijken wel erg veel trouwens)
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-SIGMrl4Q-rA/WyuvO8ZY9KI/AAAAAAAAwsI/MtOUm2wOSq8vjgN6kiKp0KcoAyhEU1UcwCLcBGAs/s1600/KIM%2BJONG%2BUN%2Bvisit%2Bto%2BChina%2B9.jpg

Foto van https://politiekencultuur...-un-visit-to-china-2.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Virtuozzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:42:
Natuurlijk. Ze hebben in het VK geïnvesteerd, behoorlijk zelfs. Om een regering daar mee te zien spelen breekt vereist vertrouwen af, compromitteert de relatie, ondermijnt potentieel / bestendigheid van investering en zo voorts.

Deed een Britse regering nu inzetten op economische positie, stabiliteit, Internationale Betrekkingen en zo meer dan stond men in de rij om investeringen te vergroten. Nu kloppen die bedrijven bij eigen politiek aan met de boodschap "help, dat gaat fout hier".
Daar komt nog bij dat Japan van oudsher een zeer grote verwevenheid tussen bedrijfsleven, overheid en (al dan niet grijze) belangengroeperingen, kent. Achterkamertjes lijken daar uitgevonden te zijn. En nog meer in Nederland zie je houders van publieke functies naar private functies verkassen. "Uit de hemel nedergedaalden" noemt men daar topambtenaren die halverwege hun glanzende carrière ineens een functie bij een bedrijf aannemen.

Nog even afgezien van het feit dat wat voor de buitenwereld zaken doen met één bedrijf lijkt, zijn in feite onderdelen binnen enorme conglomeraties met onvoorstelbare sommen geld, en ditto belangen. (dat wil zeggen: let u de komende tijd maar eens op, als bijvoorbeeld Nissan zegt "toedeledokie" zullen zeer waarschijnlijk allerlei bedrijven die ook onder de Mizuho keiretsu vallen, óók toedeledokie gaan zeggen)

Edit:
Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:56:
Ja, waar dat op slaat weet ik niet, maar volgens mij zijn die drie bovenste in het groene vakje wel af. Eigenlijk alleen China dus. Maar weten we ook wat er in die deal staat? Is dat hetzelfde als wat de EU ook heeft of is het echt 'top notch'?
Definieer top-notch. Als ik China was, zou ik een paar dingetjes geregeld willen zien, vóór ik een deal "net zo leuk als die met de EU" af zou spreken:
  • De Royal Navy blijft ver weg van Chinese belangen.
  • Het Britse consulaat in Hong-Kong wordt gesloten en verplaatst naar Shenzhen.
  • Het Hooggerechtshof van Hong-Kong moet Chinese opperrechters toelaten, en minder vaak Lords uit het VK invliegen.
  • China mag een dieepzeehaven bouwen en exploiteren in Engeland.

[ Voor 21% gewijzigd door unclero op 18-02-2019 17:04 ]

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:46

Jiffy

God, you're ugly!

Chili, geen China. En dat maakt toch wel behoorlijk verschil. China zal het VK het vel over de oren halen vóór er een "deal" ligt...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Of zoals Boris Johnson zou zeggen: “Fuck busines”, "it will be a titanic success".
Soms spreken populisten blijkbaar de waarheid over hun intenties, maar gelooft de achterban 't niet.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Jiffy schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:04:
[...]

Chili, geen China. En dat maakt toch wel behoorlijk verschil. China zal het VK het vel over de oren halen vóór er een "deal" ligt...
Ah, dus het is waarschijnlijk gewoon hetzelfde als wat men nu met de EU heeft dan. Wat China betreft, die zullen vast een deal willen maken die voor hun goed uitkomt. Ik kan me voorstellen dat rijke Chinezen het leuk vinden om in het VK grond en huizen op te mogen kopen, zeker als die straks lekker goedkoop worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:56:
[...]

Ja, waar dat op slaat weet ik niet, maar volgens mij zijn die drie bovenste in het groene vakje wel af. Eigenlijk alleen China (Chile, blijkbaar) dus. Maar weten we ook wat er in die deal staat? Is dat hetzelfde als wat de EU ook heeft of is het echt 'top notch'?

Destijds is er wel zo'n berichtje geweest, maar ik heb geen idee wat er van gekomen is. Het lijkt me ook een beetje naïef om te denken dat meneer Fox dat allemaal alleen kan, maar toch staat die er op de foto's steeds bij.
Promise letter: wil je misschien t.z.t. afspreken om eens te babbelen of we niet wat voor elkaar kunnen betekenen? Ik wil mij daar best voor inzetten hoor!

That's all.

1% van het werk. Wat nota bene niet eens door hem gedaan wordt. Zijn enige werk tot nu toe is drie handtekeningen op een brief, en een kist vol drama ten gevolge van stupiditeiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:14:
[...]

Promise letter: wil je misschien t.z.t. afspreken om eens te babbelen of we niet wat voor elkaar kunnen betekenen? Ik wil mij daar best voor inzetten hoor!

That's all.

1% van het werk. Wat nota bene niet eens door hem gedaan wordt. Zijn enige werk tot nu toe is drie handtekeningen op een brief, en een kist vol drama ten gevolge van stupiditeiten.
Snap ik, maar dat zijn dan toch gewoon die deals die in de gele, rode of donkerbruine categorie staan? Bij die groene gaat het toch wel om echte deals, of gaat het daar ook nog alleen maar om een intentie? Dat hij / het VK verder niet veel gedaan krijgt qua deals was volgens mij al wel duidelijk, iedereen wil de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:17:
[...]

Snap ik, maar dat zijn dan toch gewoon die deals die in de gele, rode of donkerbruine categorie staan? Bij die groene gaat het toch wel om echte deals, of gaat het daar ook nog alleen maar om een intentie? Dat hij / het VK verder niet veel gedaan krijgt qua deals was volgens mij al wel duidelijk, iedereen wil de kat uit de boom kijken.
Intenties. Zoals gezegd, voorbereiding van voorbereiding van procedure tot overleg over wat misschien besproken kan worden et cetera.

Je hebt geen idee hoe complex en langdradig en stapsgewijs dat soort interacties zijn, en dan te bedenken dat het nooit één procedure of protocol is, of dat ze zelfs maar hetzelfde tempo hebben of dezelfde wegen bewandelen. Promise letter? Stap 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:23:
[...]

Intenties. Zoals gezegd, voorbereiding van voorbereiding van procedure tot overleg over wat misschien besproken kan worden et cetera.

Je hebt geen idee hoe complex en langdradig en stapsgewijs dat soort interacties zijn, en dan te bedenken dat het nooit één procedure of protocol is, of dat ze zelfs maar hetzelfde tempo hebben of dezelfde wegen bewandelen. Promise letter? Stap 1.
Toch heeft men bij die groene de verwachting dat ze vanaf maart actief kunnen zijn. The Guardian zegt er het volgende over:
Only a handful are shown as green and able to enter into force by March 2019. The majority are in amber and red, where deliverability is either off-track or significantly off-track, while some major trade deals, including with Japan and Turkey, are coded in black as “not possible to be completed by March 2019”.

https://www.theguardian.c.../brexit-uk-trade-deals-eu
Zoals ik het begrijp zijn het echter geen nieuwe deals maar worden bestaande deals (wellicht met wat aanpassingen in aantallen / hoeveelheden?) overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
DaniëlWW2 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:38:
[...]

Je vergeet gewoon de Fransen, Italianen, Tjechen, Polen, Finnen, de Joden en het Huis Saud :N :')

Dat zijn degene die ik zo snel kan bedenken. O-)
Of recent nog actueel al is er internationaal niet zo veel aandacht aan geschonken [er bestaat niet eens een Nederlandse wikipedia pagina voor..]. En toegegeven niet alleen het VK komt hier zijn garanties niet na:

Wikipedia: Budapest Memorandum on Security Assurances

Maar goed, niet zo veel met de Brexit van doen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:28:
[...]

Toch heeft men bij die groene de verwachting dat ze vanaf maart actief kunnen zijn. The Guardian zegt er het volgende over:
Procedures, zeker. Niet hetzelfde.
[...]

Zoals ik het begrijp zijn het echter geen nieuwe deals maar worden bestaande deals (wellicht met wat aanpassingen in aantallen / hoeveelheden?) overgenomen.
Dat valt nog te bezien. Een van die groene, China, heeft na het recente akkefietje al een streep getrokken. Japan heeft aangegeven het bestaande EU verdrag niet over te willen zetten, maar op detail nieuw akkoord te overwegen. India idem. En zo voorts.

Het probleem nu is dat no deal botweg positieverlies geeft. En dus wacht men af, daarna verkeert het VK immers in nog mindere positie, zal dus nog meer moeten geven. Vaak in ruil voor memoranda van transitie e.d., maar dat zijn ook alweer geen handelsverdragen. Ook al doet het VK alsof.

Om eerlijk te zijn, dat Sun stukje voelt als gecontroleerd lek. Vergeet niet, perspectief in het VK bij de Tories is no deal = good / must be / who cares. Gebrek aan vooruitgang wordt daadwerkelijk genomen als iets positiefs, wat aansluit bij grote delen van publiek sentiment. Voor ons moeilijk voorstelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:28:
Als ik een beetje land was zou ik niet zomaar een-op-een verdragen overnemen. Zeker niet als die bijvoorbeeld met de EU gesloten zijn, omdat:
  • Onder de EU heb je een zekere garantie van standaarden en mediation, buiten de EU, who knows?
  • De EU is als blok veel machtiger en beter in staat een mes tegen de keel te zetten, het VK alleen heeft dat gewicht niet en dus kunt u wel even rond de tafel gaan zitten om wat dingetjes te regelen die voor uzelf gunstiger zijn dan onder een EU-deal.
  • Solide juridische basis die wortelt in Europees recht met de stok van Europese rechters tussen de deur, zijn buiten de EU ineens op losse schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:16
Virtuozzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:33:
[...]

Procedures, zeker. Niet hetzelfde.

[...]

Dat valt nog te bezien. Een van die groene, China, heeft na het recente akkefietje al een streep getrokken. Japan heeft aangegeven het bestaande EU verdrag niet over te willen zetten, maar op detail nieuw akkoord te overwegen. India idem. En zo voorts.

Het probleem nu is dat no deal botweg positieverlies geeft. En dus wacht men af, daarna verkeert het VK immers in nog mindere positie, zal dus nog meer moeten geven. Vaak in ruil voor memoranda van transitie e.d., maar dat zijn ook alweer geen handelsverdragen. Ook al doet het VK alsof.

Om eerlijk te zijn, dat Sun stukje voelt als gecontroleerd lek. Vergeet niet, perspectief in het VK bij de Tories is no deal = good / must be / who cares. Gebrek aan vooruitgang wordt daadwerkelijk genomen als iets positiefs, wat aansluit bij grote delen van publiek sentiment. Voor ons moeilijk voorstelbaar.
Chile, niet China staat er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:35:
[...]

Chile, niet China staat er.
Ah, mijn fout. Merci. Dat van Chili is trouwens een intentie tot transitie overeenkomst (continuity agreement, geen treaty), ter voorbereiding van verdragsonderhandeling voortbouwend op het associatieverdrag van vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Eigenlijk is het wel treurig dat we hier met een klein groepje geïnteresseerden in staat lijken te zijn om een veel meer coherent en redelijk buitenlandbeleid te bedenken dat de "professionele" politici in Londen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:33:

Dat schijnt dus Chile te zijn, niet China. Er is volgens mij ook nog geen association agreement met China.
Vergeet niet, perspectief in het VK bij de Tories is no deal = good / must be / who cares. Gebrek aan vooruitgang wordt daadwerkelijk genomen als iets positiefs, wat aansluit bij grote delen van publiek sentiment. Voor ons moeilijk voorstelbaar.
Is dat ook echt zo? Een aantal MPs roept dat nu wel maar volgens mij zit bijna niemand op no-deal te wachten. Volgens mij is het een combinatie van incompetentie (0 ervaring met realiteit; vergelijk het met 20 buschauffeurs een vliegtuig laten landen, hoe moeilijk kan het zijn, right?) en denken dat het wel goed komt, maar wel pas als het bijna zover is (à la deze van Politico).

Als je ze (MPs, burgers) 1:1 vraagt of ze een deal willen, ja of nee dan zullen ze bijna allemaal ja zeggen. Wat die deal dan precies in moet houden zullen veel niet weten of het zal niet haalbaar zijn qua eisen, maar ze zullen 'het' wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
DaniëlWW2 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:40:
Eigenlijk is het wel treurig dat we hier met een klein groepje geïnteresseerden in staat lijken te zijn om een veel meer coherent en redelijk buitenlandbeleid te bedenken dat de "professionele" politici in Londen. :P
Dat idee heb ik al de afgelopen 2 jaar al. Mede dankzij de input van @Virtuozzo voor een dynamisch plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo vreemd is dat niet. Partijpolitiek, gulzige organisatie, Peter Principle - need I say more? Daarbij, gesloten dynamiek, gesegregeerde dynamiek, etc.

Bij de Nederlandse of Amerikaanse ontwikkelingslijnen is dat niet anders. Wat zijn de overeenkomsten, tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Mja, wij hoeven het niet te verkopen. Als jij met je genuanceerde coherente en redelijke beleid komt of @borisJohnson heeft een brexit waarin alles beter wordt in de aanbieding dan kiezen mensen toch voor het laatste. En zelfs als het het rationeel niet waard is levert de droom alleen al stemmen op. Dat is ook hoe loterijen werken, die blijven mensen ook niet kopen omdat ze steeds zoveel geld winnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:45:
[...]

Mja, wij hoeven het niet te verkopen. Als jij met je genuanceerde coherente en redelijke beleid komt of @borisJohnson heeft een brexit waarin alles beter wordt in de aanbieding dan kiezen mensen toch voor het laatste. En zelfs als het het rationeel niet waard is levert de droom alleen al stemmen op. Dat is ook hoe loterijen werken, die blijven mensen ook niet kopen omdat ze steeds zoveel geld winnen. ;)
Het is ook best te verkopen hoor. ;)
-Sloop de Britse economie niet.
-Belast de eikels die zo graag Brexit wenste en nu het land ontvluchten. Hier betaal je de NHS nu van.
-Geen bucking grens in Ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:17:

-Sloop de Britse economie niet.
-Belast de eikels die zo graag Brexit wenste en nu het land ontvluchten. Hier betaal je de NHS nu van.
-Geen bucking grens in Ierland.
Komt hij weer met z'n opleiding en project fear. Dat kopen dus niet genoeg mensen. Als die argumenten overkwamen zaten we nu niet met brexit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Breaking news: Honda sluit de fabriek in Swindon.

https://www.bbc.com/news/business-47282603

(Dat is niet alleen 3500 banen. Ook in de toeleveringsbedrijven valt er een hoop stil, en 90% van de 170.000 auto's die er ieder jaar gemaakt worden, worden geexporteert naar Europa, en dat is een stroom van inkomend Europees geld die wegvalt.

Pijnlijker: Japan heeft net met Europa een trade-deal gesloten waardoor Japanse auto's belastingvrij Europa inmogen.)

[ Voor 65% gewijzigd door burne op 18-02-2019 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Nog een geluk voor de Britten dat BMW elk moment Merkel kan bellen om toegang tot de onmisbare Engelse markt af te dwingen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 21:16
Vergeet niet dat ellende prima verkoopt wanneer je er een wedergeboorte achteraan belooft. Voorbeeldje: ayahuasca is ronduit goor, je wordt er kotsmisselijk van. Toch wil iedereen en z'n moeder het proberen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gluten Parody schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:02:
Vergeet niet dat ellende prima verkoopt wanneer je er een wedergeboorte achteraan belooft. Voorbeeldje: ayahuasca is ronduit goor, je wordt er kotsmisselijk van. Toch wil iedereen en z'n moeder het proberen.
Zit jij niet in het verkeerde topic te trippen? Brexit is absurd maar niet erg hallucinogeen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
burne schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:38:
[...]

Zit jij niet in het verkeerde topic te trippen? Brexit is absurd maar niet erg hallucinogeen.
Blijkbaar zien sommige brexiteers die trade deals wel. We hadden het er net nog over, maar wij zien ze niet. Dat is toch bij een hallucinatie ook zo? De vraag is hoe het eindigt, bad trip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

burne schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:01:
Pijnlijker: Japan heeft net met Europa een trade-deal gesloten waardoor Japanse auto's belastingvrij Europa inmogen.)
Ofwel: Geen reden meer voor Japanse autofabrieken in Europa? Ze kunnen nu gewoon weer in Japan gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
downtime schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:19:
[...]

Ofwel: Geen reden meer voor Japanse autofabrieken in Europa? Ze kunnen nu gewoon weer in Japan gemaakt worden?
Vervoer kost ook geld. Tarieven zijn niet de enige reden om lokaal te produceren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:21:
[...]

Vervoer kost ook geld. Tarieven zijn niet de enige reden om lokaal te produceren..
klopt, maar vervoer per containerboot zal minder zijn dan 10% ...
En ik vermoed dat in bulk produceren beter en goedkoper is dan in Swindon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:24:
[...]

klopt, maar vervoer per containerboot zal minder zijn dan 10% ...
En ik vermoed dat in bulk produceren beter en goedkoper is dan in Swindon...
Japan is qua arbeid ook niet heel goedkoop vermoed ik. Als je op hele grote schaal produceert maakt een extra plant natuurlijk ook niet meer uit, of je die dan twee in Japan zet of een aan de andere kant van de wereld. Onderaan de streep is een paar procent ook niet niks. En er zullen vast ook andere dingen meewegen, vestigingsklimaat enzo.

Daar heeft Maggie destijds wel in geïnvesteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Aan de andere kant zijn er ook zaken waarin de EU blijkbaar bakzeil haalt: de lucratieve 'clearing business' mag zelfs in het geval van 'no deal' in Londen blijven.
EU traders given access to City clearing houses in no-deal Brexit
Decision will come as a relief as the UK hurtles towards its official Brexit date of March 29 without a withdrawal agreement

European Union regulators have given derivatives traders in the bloc the crucial go-ahead to continue routing trades to the City's biggest clearing houses in a no-deal Brexit scenario. The decision, which was expected, will come as a relief to EU banks and investment managers as the UK hurtles towards its official Brexit date of March 29 without a withdrawal agreement in place.

The European Securities and Markets Authority said on February 18 it would give immediate formal recognition to LCH, ICE Clear Europe and LME Clear in a no-deal Brexit. The clearing houses are controlled by the London Stock Exchange, Intercontinental Exchange, and Hong Kong Exchanges and Clearing’s London Metal Exchange and sit between trillions of dollars of trades to guarantee their completion in the event that one side defaults. They are vital structures designed to reduce risk in financial markets. Without Esma’s recognition, traders faced the threat of being cut off from London’s vast post-trade infrastructure.

The Paris-based regulator said it wanted to “limit the risk of disruption in central clearing and to avoid any negative impact on the financial stability of the EU”.
Kan het niet echt plaatsen, waarom deze lucratieve handel niet naar Frankfurt, Parijs of Amsterdam gehaald? Of is dit slechts voor een jaar om een gecontroleerde verhuizing te faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Afwezig zijn van clearing zou hier allerlei transacties onmogelijk maken en daardoor forse schade veroorzaken.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
SkiFan schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:18:
Afwezig zijn van clearing zou hier allerlei transacties onmogelijk maken en daardoor forse schade veroorzaken.
Even verder gezocht en in andere berichten staat inderdaad dat het slechts om 12 maanden gaat, het idee is dus nog steeds dat op termijn dit binnen de EU afgehandeld moet worden:
EU derivatives traders to get hard-Brexit reprieve

Although there is now some clarity over the status of clearing for the next 12 months, the longer-term picture is uncertain. Whatever type of Brexit is agreed, Brussels is expected to finish rules for tougher oversight of London clearing houses, given the volume of business they handle that is related to the eurozone.

“The important thing is we have certainty now,” David Bailey, head of market infrastructure at the Bank of England, told the Financial Times last week. “The immediate risks have been dealt with, we have time to reflect on what the future arrangements will look like.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

downtime schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:19:
[...]

Auto's maken in Engeland en 90% daarvan na brexit exporteren is blijkbaar een gok die Honda niet aandurft, en: Hunt en Fox hebben in Japan op gevoelige teentjes getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
burne schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:43:
[...]

Auto's maken in Engeland en 90% daarvan na brexit exporteren is blijkbaar een gok die Honda niet aandurft, en: Hunt en Fox hebben in Japan op gevoelige teentjes getrapt.
Nee joh, het VK valt niets aan te rekenen. De MP voor Swindon noord tweet:
Honda: @RobertBuckland & I have already spoken to the Business Secretary & Honda. They are clear this is based on global trends and not Brexit as all European market production will consolidate in Japan in 2021.

https://twitter.com/Justi...tatus/1097507582820995072
Dus als iemand nog boter nodig heeft, af te halen in Swindon en op de hoofden van andere MPs.

Overigens kunnen werknemers met een gerust hart gaan slapen:
Honda will be consulting with all staff and there is not expected to be any job losses, or changes in production until 2021.

https://twitter.com/Justi...tatus/1097507586193137669
Goed nieuws dus, iedereen houdt toch z'n baan. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd1 op 18-02-2019 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
Ik vermoed overigens dat er buiten de Brexit nog wel wat anders speelt; Honda is nou bepaald niet een bloeiende en groeiende autoonderneming in de EU. Het zal me niet verbazen als die zich op termijn uit deze markt terugtrekken. Ze moeten voor Europa relatief grote investeringen doen die ze niet makkelijk in andere markten zoals de VS terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarom? De regelgeving is grotendeels gestroomlijnd binnen de EU. Ook binnen de VS zijn er regionale verschillen (emissienormen in Californië zijn bv. strenger dan in de rest van de VS). Puur qua potentiële kopers (aantal inwoners, bevolkingspyramide) zijn de VS en de EU vergelijkbaar.
burne schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:43:
[...]

@burne Paywall.

[ Voor 40% gewijzigd door Borromini op 18-02-2019 22:13 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
@Borromini Niet zozeer de regelgeving, maar de modellen. De Europese markt verlangt nog steeds voor een flink deel naar hatchbacks en stations. Ja, SUV's zijn in opkomst, maar dan wel een totaal andere maat dan Honda nu te bieden heeft. De CRV zou in Europa eerder de bovenkant van de markt zijn, terwijl het hier het kleinste is wat Honda aanbiedt. Een compacte SUV a-la de Captur hebben ze niet. Ze hebben geen D-segmenters meer, geen A-segmenters, en wat de kilo-knaller moet zijn, de Civic, is ook een vreemd vormgegeven ding wat je nauwelijks ziet.

Overigens, daarmee zijn ze niet de enigen, Subaru is m al afgenokt, en ook een onderneming als FCA heeft de Europese markt grof verwaarloosd, door zelfs hun belangrijkste auto, de Punto, ernstig te verwaarlozen ten gunste van Jeep.

[ Voor 17% gewijzigd door SkiFan op 18-02-2019 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

En een vreemd soort. Via Google vind ik de pagina opnieuw, maar zodra ik iets aanklik (zelfs als het geen link is) krijg ik het paywall-scherm.

Hier is de essentie:
Relations with Japan have soured as a result of a letter from the UK foreign secretary, Jeremy Hunt and international trade secretary Liam Fox which told their Japanese counterparts that “time is of the essence” and said flexibility would be required on both sides.

Although UK officials insisted that the letter, sent on February 8, had been couched in standard diplomatic language, Japanese officials believe that it reflected an increasingly high-handed approach from the British side. In response, officials in Tokyo briefly considered cancelling a round of trade talks this week.

In one section, the letter said that “we are committed to [speed and flexibility] and hope that Japan is too” — a line which, according to people close to Japanese trade officials, was read in Tokyo as an accusation of foot-dragging. People familiar with the situation said that Japan was finalising an appropriate response a week after Mr Hunt and Mr Fox’s letter had landed.

Although Japanese businesses, particularly in the automotive and financial services sectors, have spent two years fretting over a hard Brexit or a no-deal scenario, the UK’s desperation to have trade deals in place before or shortly after its scheduled departure from the EU on March 29 is now becoming increasingly clear to the Japanese public.
En met de leegloop van Labour over ondermeer de falende aanpak van het antisemitisme in de partij nog even een oudje:

Zodat er in ieder geval nog iets te lachen valt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door burne op 18-02-2019 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:11:
Toch knap van May dat ze haar partij beter bij elkaar heeft weten te houden dan Corbyn, haar strategie daarin lijkt uiteindelijk te werken.
Dat ligt niet aan May :) De conservatieven weten heel goed hoe macht werkt en ook al vechten ze elkaar de tent uit, je moet de lijnen altijd gesloten houden als partij omdat als alternatief de oppositie aan de macht komt. Plus de conservatieven zijn behalve over de brexit behoorlijk eensgezind over het te voeren beleid.

Dit in tegenstelling tot labour waar er naast de strijd om de brexit ook een strijd is over de ideologische koers. Partijen aan de linkerzijde van het rechts/conservatisme zijn vaak ook minder gericht op macht ten koste van alles, dit zie terug bij veel andere landen. Het ultieme voorbeeld zijn natuurlijk de republikeinen in de VS, om de macht te behouden zijn steeds populistische/rechtser en conservatiever geworden, met als voornaamste motief dat het ze in het zadel houdt.

Ik kwam via reddit nog een artikel tegen van The Guardian over Swindon, uit 2016:
The town that rebelled against its pro-EU employers
Sitting 80 miles down the M4 corridor from London, the town of Swindon is for most of its inhabitants a thriving community, with near full employment and low net immigration of around 600 last year. Community cohesion is strong, the BNP do not roam the streets and in the last elections Ukip failed to win a single council seat.
The turmoil on the markets and the political vacuum at Westminster has not concerned French. “It was a massive decision of course, and I do worry a little, but but I wouldn’t want it the other way. The way we were going in the EU would have caused us problems; it destroyed Greece, and it has destroyed jobs for the young in Spain. We needed to get out.”
The heads of these industries – from Honda itself to the tech companies – had stressed the need to stay within the EU to their staff, but employees whose livelihoods depend on living and working in the middle England town wanted out.
“It is no longer about free market economies, it is about a politically conjoined Europe. For me, immigration was not an issue. We have always been a country of immigration, I don’t feel too concerned about it and it wasn’t part of my thinking.”
Ze zouden eigenlijk terug moeten gaan en dezelfde mensen interviewen, je ziet ook aan dit artikel dat de argumentatie tegen de EU wederom gebaseerd was op alleen eenzijdige negatieve aspecten.

[ Voor 44% gewijzigd door defiant op 19-02-2019 01:23 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
defiant schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 00:23:
Dat ligt niet aan May :) De conservatieven weten heel goed hoe macht werkt en ook al vechten ze elkaar de tent uit, je moet de lijnen altijd gesloten houden als partij omdat als alternatief de oppositie aan de macht komt.
De ERG begrijpt dat je als onderdeel van een grote partij veel beter in staat bent om macht uit te oefenen en je belangen te verdedigen dan als matig georganiseerde 'groep' van 7 met incoherent verhaal (ze zijn tegen Corbyn, maar verder verschillen ze heel erg in wat ze wel willen). Het komt op mij over als DENK, Wilders of VNL, waarom niet de zetels te beschikking gesteld en een herverkiezing? Het blijft zetelroof.

Grappig trouwens dat de ERG waar het de Conservatieve partij betreft heel goed weet dat vanuit een groot blok opereren slimmer is, als er nou ook zoiets op wereldschaal voor het VK zou zijn vraag je je af... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:00:
Goed nieuws dus, iedereen houdt toch z'n baan. :?
De komende twee jaar nog..

Kennelijk is honda niet van plan om 1 april de hekken te sluiten, maar zal de boel nog een tijdje doordraaien, ze zullen toch ook tijd nodig hebben om productie te verplaatsen naar Japan, en de distributie van daaruit op te zetten.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:10:
[...]

De komende twee jaar nog..

Kennelijk is honda niet van plan om 1 april de hekken te sluiten, maar zal de boel nog een tijdje doordraaien, ze zullen toch ook tijd nodig hebben om productie te verplaatsen naar Japan, en de distributie van daaruit op te zetten.
En hun reeds gedane investeringen een beetje verder kunnen terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SkiFan schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:25:
@Borromini Niet zozeer de regelgeving, maar de modellen. De Europese markt verlangt nog steeds voor een flink deel naar hatchbacks en stations. Ja, SUV's zijn in opkomst, maar dan wel een totaal andere maat dan Honda nu te bieden heeft. De CRV zou in Europa eerder de bovenkant van de markt zijn, terwijl het hier het kleinste is wat Honda aanbiedt. Een compacte SUV a-la de Captur hebben ze niet. Ze hebben geen D-segmenters meer, geen A-segmenters, en wat de kilo-knaller moet zijn, de Civic, is ook een vreemd vormgegeven ding wat je nauwelijks ziet.

Overigens, daarmee zijn ze niet de enigen, Subaru is m al afgenokt, en ook een onderneming als FCA heeft de Europese markt grof verwaarloosd, door zelfs hun belangrijkste auto, de Punto, ernstig te verwaarlozen ten gunste van Jeep.
In een bijzin hoorde ik gisteren dat de Swindon plant op 50% capaciteit draait; Honda maakt geen enorme aantallen in Europa inderdaad. Met de nieuwe trade agreement tussen EU en Japan kan ik de move terug naar Japan goed plaatsen, onafhankelijk van Brexit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:46:
[...]

Japan is qua arbeid ook niet heel goedkoop vermoed ik. Als je op hele grote schaal produceert maakt een extra plant natuurlijk ook niet meer uit, of je die dan twee in Japan zet of een aan de andere kant van de wereld. Onderaan de streep is een paar procent ook niet niks. En er zullen vast ook andere dingen meewegen, vestigingsklimaat enzo.

Daar heeft Maggie destijds wel in geïnvesteerd.
De lonen zullen niet lager zijn, maar de efficiëntie en robotisering is ongetwijfeld hoger.. en Schaalvergroting helpt ook natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
Laten we dit verhaal met Honda niet groter maken dan het is. Tuurlijk, het is vervelend, Brexit zal ongetwijfeld niet helpen, maar als je ziet wat er de afgelopen jaren is dichtgegaan;

GM Antwerpen
Ford Genk
GM Bochum
PSA Aulnay
FCA Arese
Rover Longbridge
Lancia Maggiora

En in de VS is er nog veel en veel meer dichtgegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Het gaat ook meer om de standaard Pavlov van de pro-Brexit figuren dat geen enkel slecht nieuws te maken heeft met Brexit. Uiteindelijk krijg je dan dit:

Brexit has nothing to do with Brexit, insist Brexiters
Brexit nothing to do with Brexit
Several prominent Leave supporters have taken to the media to refute the idea that the process of leaving the European Union was caused by Brexit, instead blaming global trends, EU intransigence and media bias.
En mooie ontwerpen voor de post-Brexit bankbiljetten:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dzof-q1WsAAoX_F.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 19-02-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:01
Is er überhaupt nog hoop op een akkoord voor brexit of laten alle partijen het nu maar een beetje gebeuren?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
TimDJ schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:07:
Is er überhaupt nog hoop op een akkoord voor brexit of laten alle partijen het nu maar een beetje gebeuren?
Vanuit de Britse zijde zie ik nog steeds weinig beweging, Hunt is nu in Brussel met de boodschap dat Labour niet te vertrouwen is en daarom de EU de ERG wel tegemoet moet komen:
Brexit: Labour rift proves it cannot be relied on, Hunt tells EU
Foreign secretary says deal can only be saved by addressing Tory and DUP concerns

During a frenetic day of lobbying in Brussels, the foreign secretary privately counselled his EU counterparts that the opposition could not be relied upon, even if the government pivoted to backing a customs union. The peeling away of seven MPs from the Labour party was said by Hunt on Monday to illustrate that the Brexit deal would only be saved by addressing Tory and DUP concerns about the “indefinite” nature of the Irish backstop, which could keep the UK in a customs union to avoid a hard Irish border.

Stephen Barclay, the Brexit secretary, and the attorney-general, Geoffrey Cox, are expected to return to Brussels on Wednesday, after Monday’s two hours of talks over the backstop with the EU’s chief negotiator, Michel Barnier. It is understood that Cox laid out what he would need to revise his legal opinion. The two sides are exploring the possible legal means to reconcile the gap between the Irish protocol’s description of the backstop as “temporary” and its “indefinite” legal effect.
Ik hoop echt dat de EU geen slappe knieën krijgt en alsnog toezeggingen doet of akkoord gaat met uitstel van de Brexit datum. Nog 38 dagen: onze kant lijkt er redelijk klaar voor, laat het maar gebeuren dan weten we hoe erg het echt is en komt er hopelijk wat beweging aan Britse zijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Sowieso is geen enkele Britse partij nog te vertrouwen. Ze maken geen serieus werk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
Tsja, Groundhog Day... Nog maar 38 dagen te gaan voordat ze wakker worden in een post-Brexit wereld met invoerheffingen, tekort aan werknemers en files in de havens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
SkiFan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:39:
Laten we dit verhaal met Honda niet groter maken dan het is. Tuurlijk, het is vervelend, Brexit zal ongetwijfeld niet helpen, maar als je ziet wat er de afgelopen jaren is dichtgegaan;

GM Antwerpen
Ford Genk
GM Bochum
PSA Aulnay
FCA Arese
Rover Longbridge
Lancia Maggiora

En in de VS is er nog veel en veel meer dichtgegaan.
Tuurlijk zijn er meer factoren, maar brexit is wel de spreekwoordelijke nail in the coffin..
Als het al sappelen is en je logistiek word bedreigd en je product krijgt 10% meer duties dan is het wel simpel als je een fabriek hebt in japan waar alles soepel draait en je geen import dutie (meer) hoeft te betalen..
gambieter schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:46:
Het gaat ook meer om de standaard Pavlov van de pro-Brexit figuren dat geen enkel slecht nieuws te maken heeft met Brexit. Uiteindelijk krijg je dan dit:

Brexit has nothing to do with Brexit, insist Brexiters

[...]

En mooie ontwerpen voor de post-Brexit bankbiljetten:

[Afbeelding]
Die kop in het zand reactie levert wel weer creatieve reacties op:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/52170463_1718368538265148_3914179382482042880_n.png?_nc_cat=1&_nc_eui2=AeFop0ndr_bIy7js0q83VPbzq9yBQS-1rU44rE5ZnDzWfYa5NGbbGLVwul7xfHjCDPg6QrKrpvs2DLX0VAF9zH1TXtefBMxW7WE1uchQjIz8yQ&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=4986bb8c7bcab4330617a89687168d00&oe=5CE3939B

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/52766792_1718406271594708_3983702743951867904_n.png?_nc_cat=110&_nc_eui2=AeGC-FzHw7pLYolEt3wQr4jBMbZjQ-981iomh_O6YQf8G4deR2RIxMi2RaPACI2SK3U8lPyTcbYQ0aclKfAd_9Dn1tpveFEeuCbQMzgH68amcw&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=b6d27add2be7c5c2eccb354c16d1244b&oe=5CED8214

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/52920515_1718380228263979_3647870643963166720_n.png?_nc_cat=1&_nc_eui2=AeHCxmbNU35R9AdAxtYLy9o0YjQ7cjupSISg_PQ8BZ4VGP4FYzKOF8aOtPa_5gSaxhXwrcXiVAZaI523PXJWTRWTESIgHkaPDaf_whoegqnwMA&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=e8b224544585c50658a030133a714ce9&oe=5CECB861

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:59:
[...]

Tuurlijk zijn er meer factoren, maar brexit is wel de spreekwoordelijke nail in the coffin..
Er is altijd wel een argument te vinden. Het hysterische komt het wel of niet door Brexit mag wat mij betreft in het VK blijven.
De Tories doen nog veel meer en ik kan nou niet zeggen dat ik daarvoor wel de handen op elkaar krijg. Bijvoorbeeld een slechte infrastructuur is iets dat meespeelt, kwaliteit/kosten van personeel etc.

Wat je ziet is dat er een tsunami van ellende aankomt. De volgende recessie staat voor de deur en de vorige is eigenlijk nog niet opgelost.
Of je het dan op Brexit, austerity of iets anders prikt? Het is de combinatie die geschiedenis gaat schrijven.
Brexit terugdraaien gaat namelijk ook niet voorkomen dat hele gebieden in het VK een stap terug moeten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
TheGhostInc schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:21:
[...]

Er is altijd wel een argument te vinden. Het hysterische komt het wel of niet door Brexit mag wat mij betreft in het VK blijven.
De Tories doen nog veel meer en ik kan nou niet zeggen dat ik daarvoor wel de handen op elkaar krijg. Bijvoorbeeld een slechte infrastructuur is iets dat meespeelt, kwaliteit/kosten van personeel etc.

Wat je ziet is dat er een tsunami van ellende aankomt. De volgende recessie staat voor de deur en de vorige is eigenlijk nog niet opgelost.
Of je het dan op Brexit, austerity of iets anders prikt? Het is de combinatie die geschiedenis gaat schrijven.
Brexit terugdraaien gaat namelijk ook niet voorkomen dat hele gebieden in het VK een stap terug moeten gaan doen.
De grap is, als je op social media de reactie van die hard brexiteers leest dan komt telkens het 'argument' De EU is op sterven na dood want duitsland staat op het punt in recessie te gaan..
Terwijl een recessie een natuurlijke cyclus is en de UK waarschijnlijk een grotere klap krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:08
Crispin Odey , Brexiteer van de harde lijn en hedgefonds manager , zit weer vol short in de pond. Weer een mooi voorbeeld van eigen belang altijd eerst. Zoals ook bij een groot deel van de politici.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

F1 en Brexit, over auto's gesproken

https://twitter.com/andre...tatus/1097509311058718722

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
@CornermanNL Het is dan ook wel onmogelijk om bullish te zijn over het VK. Never catch a falling knive so to say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:08
SkiFan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:23:
@CornermanNL Het is dan ook wel onmogelijk om bullish te zijn over het VK. Never catch a falling knive so to say.
Natuurlijk is dat zo, maar deze meneer heeft er eerst veel aan gedaan om het zover te krijgen. Dus op zijn minst dubieus gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
No deal is blijkbaar toch niet voor iedereen een goed idee: :)
A no-deal Brexit would seriously harm the UK’s farmers, Michael Gove has admitted. (...) And in a warning that the food sector may never fully recover from no-deal even if a trade agreement was struck in future, Mr Gove added that “it will be difficult to reestablish that market access even if tariffs reduced in the future.”
Wat ik ook wel fascinerend vind:
It was reported that Mr Clark and three fellow cabinet ministers including Scottish Secretary David Mundell have told the Prime Minister that she faces a wave of resignations unless a no-deal Brexit is ruled out by the end of February.
Als we voor het gemak even negeren dat de Britse onderhandelingspositie van meet af aan niet best was en Europa duidelijk heeft gemaakt dat de onderhandelingen klaar zijn; als je welke onderhandeling voor een akkoord dan ook in gaat terwijl je van te voren publiekelijk zegt dat geen akkoord geen optie is, dan verwoest je toch je onderhandelingspositie? Dan kan de andere partij gewoon de voorwaarden dicteren en zeggen "tekent u maar bij het kruisje, want geen deal is geen optie voor u". :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
NMH schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 23:35:
No deal is blijkbaar toch niet voor iedereen een goed idee: :)

[...]

Wat ik ook wel fascinerend vind:

[...]

Als we voor het gemak even negeren dat de Britse onderhandelingspositie van meet af aan niet best was en Europa duidelijk heeft gemaakt dat de onderhandelingen klaar zijn; als je welke onderhandeling voor een akkoord dan ook in gaat terwijl je van te voren publiekelijk zegt dat geen akkoord geen optie is, dan verwoest je toch je onderhandelingspositie? Dan kan de andere partij gewoon de voorwaarden dicteren en zeggen "tekent u maar bij het kruisje, want geen deal is geen optie voor u". :)
Klopt, dat is de spreekwoordelijke tactiek van geef mij wat ik wil of ik spring van de brug af.
In theorie kan het werken totdat de andere partij zegt 'ok, spring maar'
Daarom moet je ook nooit dreigen met iets waarvan je weet dat je de consequenties eigenlijk niet kan aanvaarden. Vooral niet als de tegenpartij perfect op de hoogte van de gevolgen is.

Kijk maar naar de trade deals. Die zijn in principe gunstig voor landen. Alleen men realiseert zich uitstekend dat als Engeland echt op WTO terugvalt zij een deal veel harder nodig hebben dan de andere partijen. Dan is uitstellen en rekken om op de langere termijn een deal te krijgen die voor hun veel gunstiger is en meer concessies van Engeland oplevert. Ooh, ze zullen genoeg beloftes hebben gekregen maar totdat die ondertekend zijn heb je niets,

Er is zoveel beloofd in de campagnes dat elke concessie een teleurstelling is. Vandaar deze dans om elke beslissing tot het laatste ogenblik uittestellen. Het is als een ophol geslagen trein en wie aan de noodrem trekt krijgt de schuld. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door D-dark op 20-02-2019 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16

drooger

Falen is ook een kunst.

En daar is nummer 8:
Opnieuw stapt een parlementariër uit de Britse Labourpartij uit onvrede met de koers van leider Jeremy Corbyn. Joan Ryan is het achtste partijlid in twee dagen dat zich terugtrekt. Maandag zegden zeven Lagerhuisleden tegelijk hun lidmaatschap op.

Ryan (63) maakte haar besluit op Twitter bekend. Ze kan zich, net als de zeven parlementariërs, niet vinden in de manier waarop Corbyn is omgegaan met antisemitisme binnen Labour en neemt hem dat zeer kwalijk. Ook neemt ze afstand van zijn brexitstrategie.
https://nos.nl/artikel/22...t-onvrede-met-corbyn.html

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Groundhog Day:
Brexit backstop: Theresa May to put new proposals to EU

The chancellor, Philip Hammond, confirmed late on Tuesday that the government no longer intended to pursue alternative arrangements for the backstop in the withdrawal agreement, which had been championed by cross-factional MPs including Eurosceptic Steve Baker and soft Brexiter Nicky Morgan.

Instead, the prime minister is travelling to Brussels to meet Jean-Claude Juncker, the European commission president, with a plan to secure legal assurances that the backstop would not permanently bind the UK into a customs union.
Kan deze poppenkast niet gewoon stoppen en we onze energie aan deze kant van het kanaal richten op het afronden van de 'no deal' maatregelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:32:
Groundhog Day:

[...]

Kan deze poppenkast niet gewoon stoppen en we onze energie aan deze kant van het kanaal richten op het afronden van de 'no deal' maatregelen...
Dit lijkt wel een stap(je) te zijn toch?
Backstop in principe geaccepteerd, maar met een eindtermijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
@MikeyMan Welnee, ook al zou ze hier een compromis van de EU binnenhalen, waar ik overigens niet voor pleit, dan nog zou het niet genoeg zijn voor de ERG fractie van de conservatives. May krijgt toch geen meerderheid voor haar deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:21
MikeyMan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:33:
[...]

Maar 't probleem is niet of May 'm wel of niet accepteert - dat deed ze namelijk al. En de kern van de backstop is dat het een noodsituatie voorkomt --> geen oplossing voor de grens van Ierland, dan de backstop. En met een einddatum is het geen noodoplossing meer, want eindig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:33:
[...]

Nope, precies niets opgeschoten. Misschien een aanpassing in de political declaration, waar dan nog een mooi streven wordt benoemd, maar aan de withdrawal agreement gaat niet gesleuteld worden. En zolang dat niet gebeurt, zal ERG niet voor zijn. We zijn dus precies waar we in november ook al waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
Vergeet niet, de EU heeft al forse concessies gedaan door heel het VK in de common market te laten zonder een al te hoge bijdrage daarvoor te rekenen. Normaal betaal je een forse bijdrage aan de EU voor toegang hiertoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

rik86 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:40:
En de kern van de backstop is dat het een noodsituatie voorkomt --> geen oplossing voor de grens van Ierland, dan de backstop. En met een einddatum is het geen noodoplossing meer, want eindig
Wat ik me afvraag: waarom is een tijdelijke noodoplossing geen noodoplossing? Als dit twee jaar zekerheid zou geven, dan heb je in ieder geval over een maand geen paniek, en heb je toch weer twee jaar om over iets nieuws te onderhandelen. Heb je na die twee jaar niets, dan val je alsnog terug op wat er in de huidige situatie volgende maand te wachten staat, en heb je wel iets, dan heb je dat in twee stappen geregeld.

Nog los van of eeuwig uitstellen van een permanente oplossing wenselijk is, natuurlijk. Dat een tijdelijke oplossing nergens toe leidt begrijp ik wél als argument.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
@bwerg Omdat de Britse regering al erg duidelijk te kennen heeft gegeven dat ze niet te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

SkiFan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:58:
@bwerg Omdat de Britse regering al erg duidelijk te kennen heeft gegeven dat ze niet te vertrouwen is.
Dus? Met een tijdelijke noodoplossing heb je één of twee jaar extra geleidelijke afbouw gehad. Voor het eigen bedrijfsleven is dat niet verkeerd.

Wel is een dergelijke tijdelijke noodoplossing natuurlijk uitstel van executie, en het is natuurlijk geen goed signaal aan de UK dat je dat zou accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
@bwerg Hebben we al dit gezeur van de afgelopen 2 jaar nog eens 2 jaar. Ondertussen verkrijgen ze een machtspositie die ze nu eigenlijk al niet verdienen. We hebben maar een bepaalde tijd en hoeveelheid aandacht die we aan dit onderwerp kunnen geven. Op enig moment is het gewoon klaar. Door een einddatum aan de backstop te geven, geeft het VK al aan dat ze te kwader trouw zijn. Een dergelijke partij wil je gewoon kort houden en geen ruimte geven. Dan kunnen we beter nu door de zure appel bijten. De meeste problemen (pun intended) in de periode die de backstop beoogt te voorkomen, hadden toch de Britten. Die backstop is vooral in hun belang, maar de ERG leden zien weer liever een burgeroorlog dan dat ze hun debiele principes opzij zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Indoubt

Always be indoubt until sure

@bwerg

Dat ligt niet echt aan de EU. De EU heeft in principe buitengrenzen die worden gecontroleerd zodat de binnengrenzen minder controle behoeven.

Indien je een groot gat laat zitten in de buitengrens zal dat per definitie worden gebruikt door elk land ter wereld om welke regel van de EU dan ook te omzeilen.

Dat willen we als EU niet omdat het onmiddellijk en per direct het failliet/ontmanteling/desintegratie van de EU zou betekenen.

Nu heeft het VK zich in de onmogelijke positie gemanoeuvreerd met de brexit (al dan niet bewust) en dat het geen harde grens wil tussen Noord Ierland en Ierland.

In principe wil niemand dat graag maar het kan niet anders dan dat er ergens een grens komt. Wat de EU betreft kan die ook in de noord Ierse zee komen en maar dat vindt het VK niet leuk.

De noodoplossing is geen harde grens maar heel het VK in de customs union. Die noodoplossing is al tijdelijk of kan dat al zijn maar dan ontstaat er weer een harde grens.

Wat de UK wil is dat de UK de zeggenschap krijgt over hoe groot het gat in de EU grens is en daar de eenzijdige controle over krijgt. De rest van de wereld kan dan via het VK allerlei goederen de EU invoeren die we als EU zelf willen controleren

Het lijkt me niet dat de EU gaat toestaan dat diegene die is niets meer met de EU te maken heeft de controle over de EU buitengrens krijgt en het zou ook niet moeten gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Indoubt schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:18:
Wat de UK wil is dat de UK de zeggenschap krijgt over hoe groot het gat in de EU grens is en daar de eenzijdige controle over krijgt. De rest van de wereld kan dan via het VK allerlei goederen de EU invoeren die we als EU zelf willen controleren
Wat heeft dat te maken met het al dan niet hebben van een harde einddatum?

Dat een gat in de vrijhandelszone onwenselijk is, is logisch, maar dat heb je zonder vaste einddatum ook.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 20-02-2019 10:20 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.