Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.969 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:50
Duidelijkheid zou ik echter anders omschrijven. No deal maakt enkel duidelijk dat de onduidelijkheid voortduurt (Humphrey?). Ik heb geen banden met het VK, maar ik zou in No deal boven alles de totale incompetentie van de Britse overheid zien, en dat lijkt me geen reden om te blijven.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:05:
Het zijn vooral unilaterale maatregelen om de schade aan 'onze' kant zoveel mogelijk te beperken. Het kan zonder overleg met het VK ingetrokken of gewijzigd worden, het is geen 'managed no deal'.
Uiteindelijk kun je alles met minimaal overleg opzeggen natuurlijk, dat is waar no-deal op neerkomt. Als jullie het hebben over 'iets geregeld' bedoelen jullie volgens mij vooral geregeld om huidige afhankelijken in stand te houden (denk aan makkelijk vervoer van goederen en personen, single-market en zo). Dat is er dan inderdaad niet meer.

Ik hoorde John Oliver no-deal laatst vergelijken met iemand die zonder parachute uit een vliegtuig springt. Afhankelijk van waar je op neerkomt val je dan natuurlijk flink te pletter, maar het is wel geregeld. De zwaartekracht doet het gewoon en het is een van de snelste manieren om terug op aarde te komen. Zeker in dit voorbeeld is het toch wel 'managed' insofar dat je weet wat er gaat gebeuren. Bij no-deal brexit ligt dat natuurlijk allemaal wat complexer, maar in zekere zin kun je iets nemen wat nu vanzelfsprekend is en aan een expert vragen of dat na no-deal nog kan, bij veel dingen zal dat niet meer kunnen vanwege bepaalde regels die blijven gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zou de EU al geïnformeerd hebben bij Putin hoeveel die groene mannetjes kosten voor Noord Ierland?
Dat lijkt de makkelijkste oplossing voor de problemen van een no-deal.

Zou echt niet weten wat ze daar met de grens aan moeten :/

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 13-02-2019 18:27 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:07

NMH

Moderator General Chat
T-MOB schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:57:
[...]
Het VK kan wel unilateraal A50 intrekken. Er zit een grote maar aan, en dat is dat intrekken in principe alleen mag als de intentie afstel van Brexit is. A50 intrekken als uitstelmaatregel mag dus eigenlijk niet.
Het zou me niets verbazen als ze met "uitstel voor lange tijd" bedoelen dat ze A50 intrekken om zich te gaan "herorienteren op de toekomst" om dan na verloop van tijd tot de conclusie te komen dat ze toch weg willen en het circus opnieuw begint. En ja, dat is tegen de geest van de ECJ uitspraak.
vectormatic schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:02:
Was er niet al geroepen dat omdat the house of commons in heeft moeten stemmen met het indienen van artikel 50, dat datzelfde house ook weer akkoord zou moeten gaan met intrekken?
Het heeft de potentie om nog krankzinniger te worden als je in de situatie komt dat de regering zegt dat A50 ingetrokken wordt en het parlement zegt "daar gaan wij over" en dat de deadline verstrijkt terwijl ze daar aan het bekvechten zijn over of Brexit al dan niet geannuleerd is. Of een alternatief scenario dat dezelfde uitwerking heeft: het VK trekt A50 in en de EU27 weigert de intrekking te accepteren omdat ze van mening zijn dat het VK niet te goeder trouw is (zie het uitstel/afstel verhaal hierboven). 8)7
Player1S schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:06:
Is het trouwens een heel gek dat ik mij soms afvraag hoe lang het zal duren voordat de Britten met hangende pootjes terug komt en weer in de EU wil? Hetzij uit zichzelf, hetzij na een nieuw referendum.
Ik denk dat (als de Brexit door gaat) er een goede kans is dat ze op termijn terugkomen, afhankelijk van hoe de EU en de geopolitieke situatie zich ontwikkelt. Maar dat zal wel een langetermijnsding zijn; ik verwacht ze niet binnen een 10-20 jaar terug. Ik denk in ieder geval niet dat ze terugkomen vanwege een eventuele economische crisis na een no-deal brexit; dat zal de trotse volksaard denk ik niet toelaten. "Stand tall in the face of adversity" en zo. :) Dit overigens puur mijn gut-feeling als buitenstaander; ik heb er niet voor doorgeleerd zoals @Virtuozzo. :)
YakuzA schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:27:
Zou de EU al geïnformeerd hebben bij Putin hoeveel die groene mannetjes kosten voor Noord Ierland?
Dat lijkt de makkelijkste oplossing voor de problemen van een no-deal.
Doe dan maar groene mannetjes van de EU zelf, anders hebben we straks Ulster Oblast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brent schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:48:
Tenzij ik iets heb gemist, betekent No Deal nada, niente, rien; heu-le-moal niks.
Ja, maar ook nee. Ja in die zin dat men dan terugvalt op wat er verder aan afspraken ligt. Dat is niet veel, beter gezegd, er is niets. Daarom ook de nee, de EU hebben veel ruimte gelaten voor overgangsmechanismen. Zodat er geen moment van crashing out is, maar een periode van conflictmanagement / troubleshooting per domein / sector / activiteit / situatie. Vliegverkeer komt bijvoorbeeld niet per direct tot stilstand, er zijn transitiemechanismen, zo ook voor treinverkeer en andere aspecten van economische mobiliteit.

Daar ligt wel consistent de focus op Europese belangen bij, vandaar ook bij elke maatregel van transitie / coulance / et alii de informatievoorziening en trajectopties voor aanpassingen middels overhevelen van belangen / baten / structuren naar Europa.

Ik heb al eens opgemerkt, de technische overeenkomst en de politieke verklaring hebben hun stokken ingebouwd, met goede redenen. Er was geen enkele reden om stokken weg te laten bij scenariobeheer voor opties / ontwikkelingen anders dan die voorgestelde overeenkomst.

EU officials: UK only 'pretending to negotiate' over Brexit impasse.
The British government is “pretending to negotiate” with the European Union and has not presented any new proposals to break the Brexit deadlock, according to EU officials.
Barnier, has said current talks with the UK do not even qualify as negotiations. In a call on Tuesday morning with Guy Verhofstadt, chief Brexit representative for the European parliament, Barnier said there were “no negotiations” with the British.

“These are courtesy calls at best and we have nothing new to say,” Barnier was reported to have said, by a source familiar with the conversation.
Verhofstadt asked Lidington four times what the British proposal was and “four times didn’t get an answer”, according to the EU official, who described the encounter as “very surreal”.
Running down the clock, zoals dat heet. Nul intentie.
The senior EU official described the Brexit outlook as “not encouraging”, arguing that the prime minister’s decision to seek changes on the backstop had closed down options for a deal. “Theresa May chose to ally herself with the most radical Brexiteers. She did so to reunify her party and frankly I don’t think any deal is possible on that basis.”
Partijpolitiek. Need I say more.

Post-Brexit trade partners ask UK to lower human rights standards.
Britain has received demands to roll back its human rights standards in exchange for progress on post-Brexit trade deals, including from some countries that ministers are pushing to secure agreements with.

In an admission that some countries have sought to extract a high price for their continuing to trade with Britain after leaving the EU, Liam Fox, the international trade secretary, said some nations had made the requests as part of talks.
Caveat, het is nota bene een beweging van afleiding. Maar hier de aandacht op vestigen resulteert in voldoende commotie zodat je het niet hoeft te hebben over de rest van de eisenpakketten. Te bedenken, men kan niet eens onderhandeling aangaan, het gaat om voorgesprekken en signalen. Om dan al het vuur aan de schenen te krijgen, tja.

[ Voor 19% gewijzigd door Virtuozzo op 13-02-2019 21:21 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik hoop echt dat de EU27 hun been stijf houden. Wat er nu gelekt is (rechterhand van May die tegenover gesprekspartner in Brussels etablissement liet vallen dat de 'heronderhandelingen' met de EU alleen maar vertragingstactieken zijn om de Tories zover te krijgen op de valreep toch voor de Brexit te stemmen) bevestigt alleen maar mijn vermoeden dat de Britten niet uit zijn op een oplossing.

Zielig gewoon hoe interne politiek nog altijd lijkt te primeren op het welzijn van het land. Klassepolitici daar, stuk voor stuk.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:45
https://www.bbc.com/news/business-47214093

...Yvonne Stone, 62, is one of the younger members of the club and tells me she voted for Brexit: "I've been here for three years and have no plans to go back to the UK - but it will depend on what happens.

"When I voted to leave I didn't think it would change anything for my rights to live here. We like it here and we don't want to go back but if I don't get my pension we might not have a choice."

No Freedom of movement, yes please!!...Face-palm leavers in Spanje 8)7 8)7

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
lukadad schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:01:
No Freedom of movement, yes please!!...Face-palm leavers in Spanje 8)7 8)7
Maar ze wil toch ook helemaal niet moven? Ze wil juist blijven waar ze is. :P

On a more serious note: zie hier een van de redenen waarom referenda niet zo'n goed idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
Of juist wel! Alleen niet in ons land aub ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 21:17
NMH schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:08:
[...]

Maar ze wil toch ook helemaal niet moven? Ze wil juist blijven waar ze is. :P

On a more serious note: zie hier een van de redenen waarom referenda niet zo'n goed idee zijn.
Mwa, referenda zijn wel ok in een land waar de bevolking niet kapot bezuinigd is ten faveure van big business. Of waar de politiek niet 'a' zegt maar 'b' doet.

Op een gegeven moment komt er dan namelijk een dikke middelvinger.

Vertrouwen werkt twee kanten op.

Edit: buiten dat is er in het geval van de Brexit ook wel wat oneigenlijke marketing gebruikt. Je ziet overigens nog steeds de misleiding plaatsvinden, vooral vanuit de politiek. De schuld van alle problemen wordt echter bij de EU gelegd.

[ Voor 17% gewijzigd door j-phone op 13-02-2019 22:54 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

j-phone schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:45:
[...]

Mwa, referenda zijn wel ok in een land [...] waar de politiek niet 'a' zegt maar 'b' doet.
Dus je zegt eigenlijk dat referenda nergens OK zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
downtime schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:46:
[...]

Dus je zegt eigenlijk dat referenda nergens OK zijn?
Of dat de politiek overal zuigt.

Take your pick.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De complexiteit van referenda is bij de Kwestie Brexit een punt van aandacht, het is echter het blind struikelen bij die complexiteit wat de problematiek veroorzaakt. Niet het referendum an sich.

1. Analyse verhouding onderwerp in relatie tot aanwezigheid van voedingsbodems.
2. Vraagstelling. Leidend? Duidelijk? Zie punt 1, is er enkel voedingsbodem direct gerelateerd aan onderwerp, of zijn er meer aanwezig.
3. Kaders. Advies, procedure, regels.
4. Opvolging. Zie punt 3, kan er gespeeld worden of niet.

Brexit laat duidelijk zien dat je niet op hoog niveau moet gaan spelen met referenda als er sprake is van diverse negatieve voedingsbodems. Ook niet als er sprake is van een gepolitiseerde arena.

In Nederland is besloten op die basis weg te rennen van het instrument. Verklaarbaar, maar ook typisch korte termijn visie. In plaats van de ziektes aan te pakken rent men weg van symptoom en gereedschap. Ondertussen brokkelen de verschillende relaties binnen bestel verder af.

Het probleem is niet het instrument. Het probleem is gebruik boven toepassing binnen omstandigheden die men links laat liggen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Virtuozzo schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:48:
De complexiteit van referenda is bij de Kwestie Brexit een punt van aandacht, het is echter het blind struikelen bij die complexiteit wat de problematiek veroorzaakt. Niet het referendum an sich.

1. Analyse verhouding onderwerp in relatie tot aanwezigheid van voedingsbodems.
2. Vraagstelling. Leidend? Duidelijk? Zie punt 1, is er enkel voedingsbodem direct gerelateerd aan onderwerp, of zijn er meer aanwezig.
3. Kaders. Advies, procedure, regels.
4. Opvolging. Zie punt 3, kan er gespeeld worden of niet.

Brexit laat duidelijk zien dat je niet op hoog niveau moet gaan spelen met referenda als er sprake is van diverse negatieve voedingsbodems. Ook niet als er sprake is van een gepolitiseerde arena.

In Nederland is besloten op die basis weg te rennen van het instrument. Verklaarbaar, maar ook typisch korte termijn visie. In plaats van de ziektes aan te pakken rent men weg van symptoom en gereedschap. Ondertussen brokkelen de verschillende relaties binnen bestel verder af.

Het probleem is niet het instrument. Het probleem is gebruik boven toepassing binnen omstandigheden die men links laat liggen.
Je legt het een ietsiepietsie beter uit, maar dat is wat ik bedoelde ;)

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16

drooger

Falen is ook een kunst.

Ondertussen is May aan het spreken met gespleten tong:
The prime minister has said she will lift the requirement for a 21-day period before any vote to approve an international treaty, which means she could delay the final Brexit vote until days before the UK is due to leave the EU.

No 10 insists Mrs May still plans to hold a vote on a deal as soon as possible but Labour has accused her of "running down the clock" in an effort to "blackmail" MPs into backing her deal.
https://www.bbc.com/news/uk-politics-47218687

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
@drooger
Die gespleten tong zou kunnen werken als alle partijen waar ze aan verteld wat ze willen horen niet met elkaar praten en niet weten wat aan de ander beloofd is. Nu met internet en media overal weet iedereen alles van elkaar, komt het vooral heel suf en lachwekkend over.

Dit was ook weer zo'n pareltje:
UK's May seeks more time to find Brexit deal, tells lawmakers: Hold your nerve

The United Kingdom is on course to leave the European Union on March 29 without a deal unless May can persuade the bloc to amend the divorce deal she agreed last year and get it approved by British lawmakers.

"The talks are at a crucial stage", May told parliament. "We now all need to hold our nerve to get the changes this House requires and deliver Brexit on time". After talks in Strasbourg at the European Parliament, UK Brexit minister Stephen Barclay said there was "a lot of goodwill on both sides" to achieve a deal.

However, Guy Verhofstadt, the European Parliament's Brexit pointman, said he has yet to hear of a proposal to break the deadlock. "What are these negotiations at a 'crucial state' raised in the House of Commons? The way forward is cross-party, not kicking the can towards a disastrous no deal", he said on Twitter.
Parallel universum, ik kan er alleen nog maar hard om lachen. Totaal ongeloofwaardig land.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:32
Verwijderd1 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:20:
[...]

Ik hoorde John Oliver no-deal laatst vergelijken met iemand die zonder parachute uit een vliegtuig springt. Afhankelijk van waar je op neerkomt val je dan natuurlijk flink te pletter, maar het is wel geregeld. De zwaartekracht doet het gewoon en het is een van de snelste manieren om terug op aarde te komen.
Om die analogie wat verder te trekken, ik denk dat er een hoop Brexiteers zijn die van mening zijn dat er een groot luchtkussen op de grond ligt waardoor ze toch wel zacht neerkomen. Dus waarom zo'n ingewikkeld apparaat als een parachute in elkaar zetten? Onzin. Gewoon springen, zacht landen and let's walk upon England's mountains green.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

Dr. Strangelove schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:23:
[...]

Om die analogie wat verder te trekken, ik denk dat er een hoop Brexiteers zijn die van mening zijn dat er een groot luchtkussen op de grond ligt waardoor ze toch wel zacht neerkomen. Dus waarom zo'n ingewikkeld apparaat als een parachute in elkaar zetten? Onzin. Gewoon springen, zacht landen and let's walk upon England's mountains green.
Sterker nog, een hoop brexiteers denken dat er een magische trampoline staat, waardoor ze met meer energie zullen terugstuiteren en hoger zullen vliegen dat het EU-vliegtuig, en daarbij compleet zaken als luchtweerstand ,wet van behoud van energie en de noodzaak van het genereren van lift om te vliegen negeren.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• hoevenpe
  • Nu online
Mark maakt geen vrienden in het VK, opmerkelijk harde uitgesproken woorden:
Dutch PM on Brexit: UK is a waning country too small to stand alone
Mark Rutte gives withering verdict as he warns against ‘devastating’ no-deal scenario

Rutte, who has emerged as a key player in the Brexit talks over the last two years, also warned in an interview that the UK looked to be sliding off the “precipice” towards a “devastating” no-deal scenario.

“Who will be left weakened by Brexit is the United Kingdom,” he said. “It is already weakening, it is a waning country compared to two or three years ago. It is going to become an economy of middling size in the Atlantic Ocean. It is neither the US nor the EU. It is too small to appear on the world stage on its own.”

Rutte, who also claimed the Dutch would replace the UK in the bloc as the pre-eminent voice for free trade, has been regularly consulted by Theresa May on progress in the Brexit negotiations.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hoevenpe schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:23:
Mark maakt geen vrienden in het VK, opmerkelijk harde uitgesproken woorden:

[...]
Poeh ja, dat is toch wel een wat andere toon dan dat we van hem gewend zijn. Ben benieuwd waarom hij het nodig vindt om dit zo te uiten. Niet dat ik vind dat hij ongelijk heeft, maar gooit wel weer olie op het vuur.

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

Misschien is het afgestemd op de uitspraken van Donald Tusk. Uiteindelijk steken alle politici elkaar naar de kroon om een uitstraling te hebben van daadkracht, en daar horen zulke uitspraken bij.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Plasma_Wolf schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:39:
Misschien is het afgestemd op de uitspraken van Donald Tusk. Uiteindelijk steken alle politici elkaar naar de kroon om een uitstraling te hebben van daadkracht, en daar horen zulke uitspraken bij.
Ik hoop het, dan kunnen we nog wat verwachten van de andere EU-leiders :P Naarmate de tijd vordert en we dichter bij de Brexit komen zal de retoriek ook wel worden opgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:51:
[...]

Ik hoop het, dan kunnen we nog wat verwachten van de andere EU-leiders :P Naarmate de tijd vordert en we dichter bij de Brexit komen zal de retoriek ook wel worden opgevoerd.
Ik vermoed ook dat het strategie is van de EU kant.. waar ze wel een samenhangend verhaal met een unaniem bloc.. in tegenstelling tot de infights in de UK..

Ik vermoed dat ze het doen om heel duidelijk zijn dat de EU niet last minute van mening gaat veranderen en consessies maken (iets waar de brexiteers op gokken..)

Maar het gevaar is wel dat het de boel verder polariseert..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Heel mooi verwoord:
https://danedandconfused....IUDm0jK7ItIBcosJbuKVKF50#

Afbeeldingslocatie: https://danedandconfused.weebly.com/uploads/1/2/4/2/124212935/brexit-web-1_orig.jpg
Afbeeldingslocatie: https://danedandconfused.weebly.com/uploads/1/2/4/2/124212935/brexit-web-2_orig.jpg
Afbeeldingslocatie: https://danedandconfused.weebly.com/uploads/1/2/4/2/124212935/brexit-web-3_orig.jpg
Afbeeldingslocatie: https://danedandconfused.weebly.com/uploads/1/2/4/2/124212935/brexit-web-4_orig.jpg
Afbeeldingslocatie: https://danedandconfused.weebly.com/uploads/1/2/4/2/124212935/brexit-web-5_orig.jpg
Afbeeldingslocatie: https://danedandconfused.weebly.com/uploads/1/2/4/2/124212935/brexit-web-6_orig.jpg
Afbeeldingslocatie: https://danedandconfused.weebly.com/uploads/1/2/4/2/124212935/brexit-web-7_orig.jpg
Afbeeldingslocatie: https://danedandconfused.weebly.com/uploads/1/2/4/2/124212935/brexit-web-8_orig.jpg
Afbeeldingslocatie: https://danedandconfused.weebly.com/uploads/1/2/4/2/124212935/brexit-web-9_orig.jpg
Afbeeldingslocatie: https://danedandconfused.weebly.com/uploads/1/2/4/2/124212935/brexit-web-10_orig.jpg

Hoe relevant je de comics ook vind, nu staan er 10 comics als plaatje onder elkaar in topic en als mensen ze al gezien hebben of verder willen lezen moeten ze nu veel scrollen. Je had ook de eerste en evt de laatste kunnen posten en er de voor rest gewoon hyperlinks kunnen maken.

Ik ga er verder geen punt van maken, maar let er voortaan even op.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 15-02-2019 02:04 ]

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Is eerder in het topic al gepost (en moet dat nou, de hele comic integraal als plaatjes posten?)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
vectormatic schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:08:
[...]

Is eerder in het topic al gepost (en moet dat nou, de hele comic integraal als plaatjes posten?)
Die heb ik dan gemist.. en ja dat moest.. want deze comic slaat de spijker op de kop.. mijn mede-nederbritten zullen dat vast en zeker be-amen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:24
Ik had hem nog niet gezien. Dank in ieder geval.

• T-MOB
RoD schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:27:
[...]
Poeh ja, dat is toch wel een wat andere toon dan dat we van hem gewend zijn. Ben benieuwd waarom hij het nodig vindt om dit zo te uiten. Niet dat ik vind dat hij ongelijk heeft, maar gooit wel weer olie op het vuur.
Het lijkt me een boodschap aan de EU, niet aan de Britten. Je kun niet (geloofwaardig) pleiten voor een sterk Europa zonder het sprookje van een sterke natiestaat buiten de unie door te prikken. Varadkar zij het op een Davos-bijeenkomst ook al: we zijn in allemaal kleine landen. Om op wereldschaal iets voor te stellen moeten we dat gezamelijk doen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
offtopic:
Ik had hem in gambieter in "Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?" gepost met alleen het laatste plaatje, ten eerste om de maker zijn credit en traffic te laten houden, en ook omdat 10 grote plaatjes gewoon irritant is in 1 post.

Net gehoord dat ik naar de VS (North Carolina) mag/moet net na de 29e, congres van 1-3 April. En de 8e heb ik een interne vlucht naar Belfast. Dat gaat leuk worden :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 21:38
De BBC bericht over Nederland, en wel over het Brexit monster dat wij dan niet geschapen hebben maar wel gepersonificeert:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DzWOPFEWwAAj02D?format=jpg&name=small

Op twitter en Reddit kan men er smakelijk om lachen, puntje gescoord voor Nederland?

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

The_Butler schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:10:
De BBC bericht over Nederland, en wel over het Brexit monster dat wij dan niet geschapen hebben maar wel gepersonificeert:

[Afbeelding]

Op twitter en Reddit kan men er smakelijk om lachen, puntje gescoord voor Nederland?
Past goed bij "Stef Sok" (https://www.ad.nl/politie...-lubach-zoiets~a784bdf99/)

Kennelijk heeft die minister toch wel humor :P

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:07

alienfruit

the alien you never expected

Haha, heerlijk Brexit monster :D

offtopic:
Waarom zijn bloemen toch altijd zo duur in het buitenland? De lokale bloemist vraagt £22.50 voor één roos en £35 voor zes rozen. Stelletje boeven 🤷‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dat ze in de caption bij de afbeelding zetten dat de minister degene links is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:22:
Goed dat ze in de caption bij de afbeelding zetten dat de minister degene links is...
Dat terwijl we allemaal meer geïnteresseerd zijn in wie er in het blauwe pak zit, toch? Zou het BoJo zijn? Onder andere bekend van: Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/c7/81/16/c7811631475e23c01cb9d9eb04658cd4--borris-johnson-mayor-of-london.jpg
The_Butler schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:10:

[Afbeelding]

En nog een mooie quote gejat:
Presenting Brexit as a giant blue "Muppet" not only draws internet traffic - it also serves as a reminder that, for those who want to keep a foothold in the EU, the Netherlands is wide open for business. The message is: it's a strong, stable nation just next door, where English is widely spoken.
:)F

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd1 op 14-02-2019 16:42 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

alienfruit schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:07:
Haha, heerlijk Brexit monster :D

offtopic:
Waarom zijn bloemen toch altijd zo duur in het buitenland? De lokale bloemist vraagt £22.50 voor één roos en £35 voor zes rozen. Stelletje boeven 🤷‍♂️
I don't know Morty, looks quite similar to:

Afbeeldingslocatie: https://images.fineartamerica.com/images/artworkimages/mediumlarge/1/existence-is-pain-riki-jab.jpg

Ik vraag me af of het toeval is buiten het muppet-haar.
Toeval of niet, het is heel treffend.

Voor diegene die deze aflevering niet hebben gezien: Het is een wezen dat in het leven geroepen wordt om iemand iets te leren of om een probleem op te lossen. Het bestaan is tergend voor het wezen en wil dit zijn taak zo snel mogelijk doen want wanneer het klaar is, verdwijnt hij weer en stopt de pijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Standeman op 14-02-2019 17:08 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• The_Butler
Standeman schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:37:
[...]

I don't know Morty, looks quite similar to:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/2toh1u.jpg

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
May loopt weer een kras op in het parlement: https://www.bbc.com/news/uk-politics-47245992
Downing Street blamed Mr Corbyn for the defeat, saying he had "yet again put partisan considerations ahead of the national interest" by voting against the government's motion.
Iets met een pot en een ketel :)

• j-phone
gambieter schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:10:
offtopic:
Ik had hem in gambieter in "Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?" gepost met alleen het laatste plaatje, ten eerste om de maker zijn credit en traffic te laten houden, en ook omdat 10 grote plaatjes gewoon irritant is in 1 post.

Net gehoord dat ik naar de VS (North Carolina) mag/moet net na de 29e, congres van 1-3 April. En de 8e heb ik een interne vlucht naar Belfast. Dat gaat leuk worden :+
Ik vind het hele idee nogal avontuurlijk.

De schattingen over de impact lopen uiteen, maar dat het een puinhoop wordt is zeker. Wellicht een realtime blog opzetten als het zover is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

gambieter schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:10:
offtopic:

De EU heeft in haar eindeloze generositeit besloten om de Britten niet meteen uit het Europese luchtruim te gooien. Het eerste jaar kan je nog vliegen. :)

Oh en ze zus van Boris is kennelijk naakt gegaan op nationale TV, tegen de Brexit. :P (ja, gecensureerd)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
Schaamteloos van Reddit/r/ukpolitics geplukt, maar kijk eens naar het volgende grafiekje, (Bron Bank of England - pagina 21)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/czj9u8e99pg21.jpg

Wat bedrijven denken wat de impact wordt van een geplande Brexit en een No Deal Brexit. Horen we Boris Johnson's uitspraak nog?

https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-44618154
Airbus, BMW and Siemens have warned about the impact on their UK-based operations if the UK leaves the EU next March without any agreement.

Their warnings have prompted different responses from ministers.

Business Secretary Greg Clark has said the UK must "take and act on the advice of business" but Health Secretary Jeremy Hunt said a warning from Airbus that it could cease operations entirely in the UK, threatening thousands of jobs, was "completely inappropriate".

Asked about corporate concerns over a so-called hard Brexit, at an event for EU diplomats in London last week, Mr Johnson is reported to have replied: "Fuck business."
Bizar... absoluut bizar dat
a: we idioten aan het roer hebben staan die willens en wetens de bus naar het ravijn blijven sturen en
b: dat de gemiddelde Brit totale des-interesse heeft in wat er gaande is, echt de consensus in het Noorden is "get on with it".

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
The_Butler schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:11:
Schaamteloos van Reddit/r/ukpolitics geplukt, maar kijk eens naar het volgende grafiekje, (Bron Bank of England - pagina 21)
Hey, stocks go up! Ohhh.. I see.

Verder heb ik moeite met het cijfer over employment. Betekent dat echt dat de bedrijven verwachten ruim een kwart van het personeel te gaan ontslaan? Dat wordt een gezellige cocktail met 30% prijsstijgingen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

T-MOB schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:33:
[...]

Hey, stocks go up! Ohhh.. I see.

Verder heb ik moeite met het cijfer over employment. Betekent dat echt dat de bedrijven verwachten ruim een kwart van het personeel te gaan ontslaan? Dat wordt een gezellige cocktail met 30% prijsstijgingen.
De daling van employment zal ook samenhangen met het verdwijnen van een gedeelte van de beroepsbevolking naar de EU. Banken die verhuizen zullen ook redelijk veel employees meenemen, dus impact van dit op de unemployment rate in de UK staat hier ook niet in de grafiek.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
China is taking back control:
China cancels trade talks with UK in protest over Defence Secretary Williamson's speech

Mr Williamson had said in a fiery speech that Britain must be prepared to boost its “lethality” and threatened to send the warship to the Pacific in response to Beijing’s military ambitions. The speech appears to have been seen by both No. 10 Downing Street and the Treasury before Mr Williamson gave it, a defence source told The Sun. “There is huge anger across Cabinet. Gavin was partially inciting a war – the team knew China wouldn’t be happy,” another source told the newspaper.

China had been expected to lift bans on British poultry and cosmetics which have not been tested on animals during the planned trade talks, opening up access to markets worth an estimated £10.2 billion (S$17.74 billion) over five years. However, China only offered junior officials for the trade talks, ending hopes that two Memorandums of Understanding would be signed. British officials have embarked on frantic diplomacy to try and get the talks back on track for this weekend, The Sun reported. The deals would have been a much-needed boost for Prime Minister Theresa May’s government, which is scrambling to drum up trade ahead of Britain’s departure from the European Union.
Wat een verschrikkelijke prutsers zijn het ook... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:03:

[...]

LOL

Wie zou er dan ook verwachten dat oorlogstaal en vloot sturen om tegenwicht te bieden tegen de chinezen er voor zou zorgen dat diezelfde chinezen weinig trek meer hebben in een handelsverdrag? :? :? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
De meeste van die balkjes kan ik met mijn niet-economische achtergrond wel verklaren, maar waar komende stijgende aandelenprijzen vandaan? Compensatie voor een dalende pond? Ik mis vast iets simpels. :)
vectormatic schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:36:
Wie zou er dan ook verwachten dat oorlogstaal en vloot sturen om tegenwicht te bieden tegen de chinezen er voor zou zorgen dat diezelfde chinezen weinig trek meer hebben in een handelsverdrag? :? :? 8)7 |:(
Beetje in de war met hoe vroeger de handel met de oost werd geregeld denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

vectormatic schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:36:
[...]

LOL

We wisten al dat zo'n beetje heel Westminster maar één hersencel had om met elkaar te delen zoals @gambieter al opmerkte.
Helaas blijkt ook nog dat die ene hersencel één chromosoom te veel heeft ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 15-02-2019 20:58 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
NMH schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 20:09:
[...]

De meeste van die balkjes kan ik met mijn niet-economische achtergrond wel verklaren, maar waar komende stijgende aandelenprijzen vandaan? Compensatie voor een dalende pond? Ik mis vast iets simpels. :)
Stocks kunnen aandelen zijn maar in het Engels wordt dit woord ook gebruikt om voorraad aan te duiden, meer voorraad is meer kapitaal vastgelegd, meer ruimte nodig...is nie goe....

at your service

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hoevenpe schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:03:

[...]

Ik kon het echt niet helpen niet aan Robot Chicken te denken. :+

Echt elke keer als je denkt dat het niet dommer kan, weten ze je verwachtingen weer te overtreffen. Ook echt met een vliegdekschip gaan dreigen naar een land waar je de komende jaren zeer uitgebreide en complexe onderhandelingen mee moet gaan voeren. Als kers op de taart heb je niet eens de toestellen voor het schip waarmee je dreigt. :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
The_Butler schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:03:
Stocks kunnen aandelen zijn maar in het Engels wordt dit woord ook gebruikt om voorraad aan te duiden, meer voorraad is meer kapitaal vastgelegd, meer ruimte nodig...is nie goe....
D'oh! Natuurlijk betekent het ook voorraad, en dan zijn de "postieve" balkjes een stuk logischer. Dat ik daar zelf niet opkwam. 8)7 Bedankt voor de correctie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ondertussen komen er steeds somberder/hardere geluiden uit Brussel:
Barnier: May's Brexit strategy has failed after latest Commons defeat

May will insist to EU chiefs that her defeat in parliament on Thursday does not change her belief that her Brexit deal can still achieve a majority – as long as there are changes to the backstop. The mood hardened in Brussels on Friday amid doubts that the prime minister could ever forge any consensus in her warring party, with Barnier telling diplomats from member states that her strategy could not work. One EU ambassador has suggested the risk of a no-deal Brexit was as high as 90% given the prime minister’s intransigence.

“The vote yesterday indicated there is no majority in the Tory party for the withdrawal agreement,” one diplomat said after Barnier’s address. “He said ‘strategy May has failed’ and that she needs to go cross-party.” A number of ambassadors echoed Barnier’s reading. “We have a major problem,” one told the meeting.
May lijkt echter nog steeds te denken dat de EU uiteindelijk concessies zal doen omdat dat is hoe 'politici onder elkaar' met elkaar om gaan:
Sources in London suggested the prime minister had hoped that other EU leaders would be more understanding of the kind of parliamentary game-playing seen on Thursday than officials in Brussels. “They are all politicians,” said a government source.

On Friday, May’s spokeswoman said the previous vote in January, where MPs passed an amendment demanding the backstop be replaced with alternative arrangements and rejected the possibility of no deal, was the only one that had spelled out what parliament would accept. “The motion on 29 January remains the only one the Commons has passed expressing what it does want, and that is what we are pursuing,” the spokeswoman said.
Net op Nexflix een documentaire gekeken over het Fyre festival (een aanrader, de documentaire niet het festival ;)), de overeenkomsten met Brexit zijn inderdaad treffend:
Netflix's Fyre Festival documentary is reminding a lot of people of Brexit

The film, named Fyre: The Greatest Party That Never Happened shows how the disgraced entrepreneur Billy McFarland, who is currently serving six years in prison for fraud, sold the concept of a luxury festival in the Bahamas which he ultimately couldn't even remotely deliver on. Along the way, he managed to convince the rapper Ja Rule to co-direct the festival with him, which resulted in hundreds of workers being left unpaid and others losing their life savings.

McFarland's ability to convince those around him and punters that they were buying into something that was the equivalent of paradise but was nothing more than a lie that he couldn't possibly deliver and ended up being something of a nightmare is reminding people of one thing. That's right it's Brexit. Just think about it for a second.

Rich people selling a dream to the average Joe with a few viral posts on the internet, only for it to turn into a shambles and those culpable trying to avoid all responsibility whilst costing other a lot of money and stress. It sounds very familiar, doesn't it?
Kort samengevat:

What's the difference between Brexit and Fyre Festival?

One was an island fantasy where people just made up stuff they had no ability to deliver. They conned people using social media into believing a small island would instantly transform into a party paradise, but later it was revealed that organisers never had a clue on how to do any of it. The whole thing ended up being seen by the world as a total joke.

The other was Fyre Festival.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 22:57:

May lijkt echter nog steeds te denken dat de EU uiteindelijk concessies zal doen omdat dat is hoe 'politici onder elkaar' met elkaar om gaan:
May weet beter.

Haar focus is op gebruik van het over de klippen gaan. Ik begrijp dat het moeilijk is om te erkennen, ondanks onze aard verwachten we altijd dat de ander ons eigen vermeend rationele gedrag spiegelt als het er op aankomt.

Het probleem hier? De doelstelling is botweg niet dezelfde.

Leuke verkenning bij de dynamiek aan Britse zijde in deze: How Brexit has created four new political factions.

Let op de conservatives als gescheiden dynamiek. Brengt goed de focus van May in dit alles in beeld trouwens.

[ Voor 23% gewijzigd door Virtuozzo op 16-02-2019 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005

drooger

Falen is ook een kunst.

hoevenpe schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 22:57:
Wel wat jammer dat er niet gelijk tegenin gegaan wordt dat het dus zo ook in het lagerhuis eraan toe zal gaan, want daar zijn het ook 'politici onder elkaar'. :+

Wat is eigenlijk de volgende (semi-)belangrijke datum in dit geheel? 27 Februari?
Europhiles are preparing to fight back on February 27. They intend to support an initiative by former Labour minister Yvette Cooper that would give parliament the power to stop Mrs May from executing the no-deal Brexit that many Eurosceptics regard as the appropriate “clean break” with the EU.
https://www.ft.com/conten...7c-11e9-8744-e7016697f225

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
Ik vind het gebruik van de term Europhiles ook nogal een gevalletje framing door de pers.

Door associatie verbind je het al met pedophiles. Daar had ook het heel wat neutralere remainers voor gebruikt kunnen worden.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
De meeste schade door de Brexit is al gedaan denk ik, bedrijven zijn gestopt met investeringen en grotere bedrijven hebben de oversteek al gemaakt. Hoogwaardige banen en hoogopgeleide mensen vertrekken lekker naar het vasteland van de EU. Als expat is het prima toeven in pak hem beet Amsterdam, Berlijn of Frankfurt.

In het VK zijn laagbetaalde arbeiders ook weg, fruitplukkers, pub personeel, barista's. Belangrijker nog de gezondheidszorg heeft een flink aantal mensen van het vasteland er werken, die gaan ook straks.

Mooie kansen all round dus om die baantjes in te vullen met echte Engelsen ! Ow wacht , die willen, kunnen niet of er zijn er niet genoeg van die het kunnen en willen.

Dan komt er dus een tweede ronde van ellende , door tekorten aan gekwalificeerd personeel. Iets dat nu al een probleem is. Maar vooralsnog lijkt het teveel mensen niet heel veel te kunnen schelen op dat eiland. Althans die indruk krijg ik steeds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 23:37

Indoubt

Always be indoubt until sure

Die tekorten kunnen straks aangevuld worden door mensen uit India. India heeft al aangegeven vrij reizen te willen voor zijn onderdanen in ruil voor een handelsverdrag

Ik ben er nog niet zo zeker van dat het VK straks geen goede handelsdeals krijgt. Aan de ene kant is het een makkelijk klein landje straks en aan de andere kant is het voor China, de US en Rusland ook handig als de Eurozone aan kracht in boet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Indoubt schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:45:
Ik ben er nog niet zo zeker van dat het VK straks geen goede handelsdeals krijgt. Aan de ene kant is het een makkelijk klein landje straks en aan de andere kant is het voor China, de US en Rusland ook handig als de Eurozone aan kracht in boet.
Dan waren die deals wel al rond geweest... Het aantal beklonken akkoorden is een fractie van wat de UK nodig heeft :).
SkiFan schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 10:24:
Ik vind het gebruik van de term Europhiles ook nogal een gevalletje framing door de pers.

Door associatie verbind je het al met pedophiles. Daar had ook het heel wat neutralere remainers voor gebruikt kunnen worden.
:?

-fiel is een uit het Grieks geleend suffix dat heel gangbaar is in zowat elke Germaanse of Romaanse taal. Woorden zoals francofiel, anglofiel, italofiel, hydrofiel, homofiel zijn gangbare Nederlandse woorden.

Is pedofiel het enige woord in die familie dat je kent?

[ Voor 39% gewijzigd door Borromini op 16-02-2019 13:48 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Indoubt schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:45:
Die tekorten kunnen straks aangevuld worden door mensen uit India. India heeft al aangegeven vrij reizen te willen voor zijn onderdanen in ruil voor een handelsverdrag
Als Engeland ondermeer vanwege de komst van Polen en Bulgaren enzo uit de EU wil, is het dan een handig plan om vrij verkeer van Indiërs toe te staan?

Een Pool die in Engeland aan de lopende band gaat staan verdubbeld z'n inkomen. Een Indiër die in Engeland aan de lopende band gaat staan vertwintigvoudigd z'n inkomen. Je kunt je voorstellen hoe de eerste dag er uit gaat zien.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Door associatie verbind je het al met pedophiles.
Zou het? Die associatie had ik (maar goed, n=1) daar in ieder geval totaal niet bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Niet in het Engels. Deze is te ver gezocht wmb, dit is echt geen probleem hier :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

En dat durf je te zeggen in een topic vol met Anglophiles? Yikes!

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je schiet nogal door. Er zijn zoveel -filies waar het ook op lijkt.

Ik heb ook bezwaar tegen die term eurofiel maar dat is meer omdat het de indruk wekt dat de betrokkenen niet het beste voor hun eigen land willen maar dat die mensen een irrationele en blinde liefde hebben voor alles wat Europees is. Dat je pro-EU bent hoeft (in mijn ogen) niet te betekenen dat je alles aan de EU even geweldig vindt, maar dat je plussen en minnen afweegt, en uiteindelijk toch vindt dat je land beter af is als lid van de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brext, van ~philes naar files, aan de grens.

In ander nieuws, opiniestuk bij de Guardian, focus op verkenning middels observatie: The trip from London to Lincolnshire showed me the Brexit divide’s depth.

Haakt ook in op een tweetal andere publicaties die zonder in de valstrik van rationaliseren te lopen ingingen op de kernvraagstukken.
Writing in the Guardian recently, the therapist Susie Orbach pleaded for conversations that addressed what she called the country’s “mutual disturbance” – the transfer of angry feelings from leavers to remainers with the message: “You will no longer have it your way. You are going to feel threatened as we have felt threatened. You can lose your hope as we lost ours.”
Another therapist, Gabrielle Rifkind, has written for Open Democracy about the need for “a concerted effort to hold a dialogue at all levels that seeks to promote greater understanding between our vastly polarised communities”.

[ Voor 93% gewijzigd door Virtuozzo op 16-02-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CornermanNL schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 10:46:
De meeste schade door de Brexit is al gedaan denk ik, bedrijven zijn gestopt met investeringen en grotere bedrijven hebben de oversteek al gemaakt. Hoogwaardige banen en hoogopgeleide mensen vertrekken lekker naar het vasteland van de EU. Als expat is het prima toeven in pak hem beet Amsterdam, Berlijn of Frankfurt.
Moah, dat is optimistisch. Ook bij grote organisaties is niet alles zomaar duidelijk. Laat staan dat de werkwijze een houvast biedt. Organisaties uit andere delen van de wereld hebben niet zomaar een passend plan en verwachten vaak ook nog oplossingen.

En wat moet werkelijk waar en hoe? Contracten kunnen in de EU liggen, opgesteld door mensen in de UK met alle processen er omheen. Dus wat is de werkelijkheid qua locatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
Wat is eigenlijk de volgende (semi-)belangrijke datum in dit geheel? 27 Februari?
Jep, wat er nu gaat spelen zijn een paar dingen.

- Bezoek Jeremy Corbyn aan Brussel. Verwacht geen al te spannende uitkomsten behalve een semi Noorwegen model wat al in het verleden is aangeboden. Wel belangrijk daar men hiermee in de douane unie blijft en de backstop simpelweg gezegd vervalt. Met steun van de Liberal Democrats en Torie eurofielen zou dat nog wel eens een meerderheidje kunnen krijgen. Ook het indekken van Labour zodat men niet kan zeggen dat zij geen redelijk geregelde Brexit kunnen regelen die wel een parlementaire meerderheid kan krijgen.

- Zogenaamde onderhandelingen van May in Europa. Heel veel koffie drinken, poolen, darten je zegt het maar. Tijdvulling om het beeld te geven dat er naar een oplossing voor de backstop gezocht wordt.
Dat die er niet is is uiteraard de schuld van de 'Eurocrats' ;)

Dan 27 februari. Het laatste moment dat er net tijd genoeg is om alternatieve plannen om control overtenemen in actie gezet kunnen worden. Hierbij moeten er keuzes gemaakt worden tussen partij en land. Ga je verder uitstellen dan wordt artikel 50 verlengen bijna onvermijdelijk en moet de business de echte noodscenario's gaan activeren.

Ps Europhiles a.k.a Remoaners zijn de slimme geesten welke begrijpen dat Brexit in theorie leuk was maar in de praktijk onuitvoerbaar is zonder ergens verliezen te leiden. No-deal Brexit moet tegen elke prijs tegengehouden worden en het liefste een 'Peoples Vote' om het volk te vragen is dit echt wat men wil.

Eurocrats zijn de ambtenaren van Brussel. Boze geesten die niet in sprookjes en eenhoorns geloven en de arme Theresa pesten. The Bullies. De wil van het Parlement was iets anders dan de backstop. 'beste oplossing na 2 jaar onderhandelen' Daarop durft men nee te zeggen

[ Voor 24% gewijzigd door D-dark op 16-02-2019 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
FlyBMI collapses, blaming Brexit uncertainty
British regional airline FlyBMI has collapsed, cancelling all flights with immediate effect, saying Brexit had created uncertainty in the industry. The company, which employs 450 staff and operates more than 600 scheduled flights a week, announced that it had gone into administration. Earlier reports had suggested it was looking for further funding.

A spokesperson for FlyBMI said: “It is with a heavy heart that we have made this unavoidable announcement. The airline has faced several difficulties, including recent spikes in fuel and carbon costs, the latter arising from the EU’s recent decision to exclude UK airlines from full participation in the Emissions Trading Scheme. These issues have undermined efforts to move the airline into profit.

“Current trading and future prospects have also been seriously affected by the uncertainty created by the Brexit process, which has led to our inability to secure valuable flying contracts in Europe and lack of confidence around BMI’s ability to continue flying between destinations in Europe.
Ik heb met hun voorganger (British Midlands) vaak zat gevlogen toen ik in in Leicester woonde in de jaren negentig. Ze geven duidelijk aan dat Brexit een belangrijke reden is. En dat zijn banen die gewoon verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:43:
[...]

Moah, dat is optimistisch. Ook bij grote organisaties is niet alles zomaar duidelijk. Laat staan dat de werkwijze een houvast biedt. Organisaties uit andere delen van de wereld hebben niet zomaar een passend plan en verwachten vaak ook nog oplossingen.

En wat moet werkelijk waar en hoe? Contracten kunnen in de EU liggen, opgesteld door mensen in de UK met alle processen er omheen. Dus wat is de werkelijkheid qua locatie?
Van wie verwachten zij die oplossingen dan? De overheid die geen no-deal Brexit gaat doen en een compromis sluit met de EU? Of hadden zij een ander orgaan in gedachten die een oplossing kan aandragen?

Dit is een serieuze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Dr Liam Fox waarschuwt ons nog een laatste keer:
EU leaders are risking their own electoral success by pushing UK towards no-deal Brexit, Liam Fox says

In an interview with The Telegraph, the International Trade Secretary says the “very reasonable” change MPs had requested to Theresa May’s Brexit deal was a “strange thing on which to hang much of the economic well-being of the people of Europe”.

A rejection of Britain’s demands would risk recession across the continent, following the shrinking of Italy’s economy last year, he claims. Ministers warn a no-deal exit will cause disruption on both sides of the Channel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
hoevenpe schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:04:
Dr Liam Fox waarschuwt ons nog een laatste keer:

[...]
Het blijft vreemd om deze déjà vu te zien.

Eind jaren 80 (ik was er jong bij) kwam ik weleens in een kroeg waar iemand weleens zaken deed met het VK. Hij merkte toen al op dat als er een storing was in de telefonie de Britten altijd beweerden dat 'the continent has been isolated'.

Het kwam nooit bij ze op dat ze zelf op een betrekkelijk klein eilandje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j-phone schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 21:22:
[...]

Van wie verwachten zij die oplossingen dan? De overheid die geen no-deal Brexit gaat doen en een compromis sluit met de EU? Of hadden zij een ander orgaan in gedachten die een oplossing kan aandragen?

Dit is een serieuze vraag.
Dit is een van de drijfveren van normalisatie bij May's agenda. Men verwacht oplossingen, maar ziet dat er geen magische knoppen zijn, dus wordt het een berekening van doelstellingen. Veel van de veelal passieve steun voor het over de klippen gaan is herleidbaar tot dit. Aangezien er geen oplossing is doet men zich verbinden aan denken en belangen en beslissingspunten waar men zich reeds doet oriënteren op gebruik van afbraak.

Dat is waar May struikelt, in die zin, haar partijpolitieke focus schept steeds meer potentieel voor een post-Brexit verlies van soevereiniteit van Staat / Overheid en overdracht daarvan aan (groot-)zakelijke organisatie omdat een fundamentele verschuiving in balans tussen staat en economische activiteit steeds meer potentieel krijgt - omdat staat steeds afhankelijker wordt ten aanzien van economische activiteit (i.p.v. beheersend / dirigerend / stimulerend). Dit is een van de kernconcepten van de ERG, hoe pijnlijk ook, ze hebben volstrekt gelijk dat de verhouding tussen staat / economie hard veranderen.

Onderschat daarbij ook niet het niet-rationele en niet-rationaliserende fundament. Er zijn zat ondernemingen of concentratiepunten van investeringen waar men heel goed begrijpt dat de hele zooi het resultaat is van maatschappelijk trendgedrag waar men "de ander" maar wenst mee te slepen omdat men zelf al weggesleept is. Die ondernemingen wensen daar niet de dupe van te zijn, en dat kan onder de aanwezige omstandigheden enkel door er van te profiteren.

En dus, over de klippen, met eigen theater. Vervolgens staan politiek / staat / bestel in een heel ander daglicht, en heeft men zelf veel goedkoper én makkelijker overwicht daarover.

Organisaties, ondernemingen, sectorale vertegenwoordiging in het VK? Men loopt er achter aan. Maar op de beslissingspunten is men zelden naïef, zelden in de wolken van ideologie of marketing.

Organisaties e.d. buiten het VK zien die discrepantie net zo duidelijk als de realiteit van de ontwikkeling. Men zal zich dus niet op een EU richten als men iets in het VK zoekt of moet, maar ook niet op Britse Overheid. Wel op die beslissingspunten buiten staat, politiek en overheid aldaar. Nog een versterking van macht en bereik aldus.

Voor May en de Tories is dit geen onbekend stuk problematiek. Maar een deel van hen wijst het af, het andere deel erkent dat de ERG beter heeft gekozen om te bankieren, daar zit dus een flinke perverse prikkel. Men laat het probleem voor wat het is, als politieke organisatie is het enkel relevant in overweging van toegang tot voedingssystemen. Wederom dus een prikkel voor de verschuiving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Virtuozzo schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:55:
Dit is een van de drijfveren van normalisatie bij May's agenda. Men verwacht oplossingen, maar ziet dat er geen magische knoppen zijn, dus wordt het een berekening van doelstellingen. Veel van de veelal passieve steun voor het over de klippen gaan is herleidbaar tot dit.
Is het niet deels ook dat een deel van bevolking het gevoel heeft niets meer te verliezen te hebben, ook met 'remain' geen toekomst ziet voor zichzelf.

Voor al die mensen is 'no deal' Brexit nog steeds een grote dikke middelvinger naar het politieke establishment. May zegt een deal te willen dus 'wij' zijn tegen, ongeacht de inhoud. Brexit als avontuur in een anders uitzichtloos bestaan, de kansrijke hoogopgeleide stadsbewoners die daardoor eindelijk in hetzelfde schuitje komen als waar zij zelf al decennia zitten met als 'bonus' dat veel van de buitenlanders terug naar het continent zullen gaan.

De onderklasse is 'taking back control' van de middenklasse als je het heel cynisch zou bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 23:37

Indoubt

Always be indoubt until sure

Blijkbaar is Australië ook niet genegen om de Britten eenvoudig aan een handelsakkoord te helpen

https://www.businessinsid.../?international=true&r=US
Australia’s trade minister says UK will not be able to join key trade agreement straight after Brexit.
Simon Birmingham poured water on proposals from the UK to swiftly join the Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership (CPTPP) trade agreement.
“Obviously it’s a statement of fact that the UK is not within the Pacific,” Birmingham told the Financial Times.

One of Australia’s most senior politicians on Sunday poured cold water on proposals from the UK to swiftly join the Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership (CPTPP) trade agreement post-Brexit, but did admit the country stands ready to “fast track” some form of deal with Britain.

Speaking to the Financial Times, Australia’s trade minister Simon Birmingham said that it was unlikely the UK will have any likelihood of joining CPTPP in the short-to-medium term, largely because it is not in the Pacific, making the political nature of the UK’s joining difficult.
Aan de andere kant zijn ze mogelijk wel in voor een losse deal. Tegen andere condities natuurlijk.
Birmingham did, however, provide some positive news for Britain, saying that Australia is keen to fast track an agreement between the countries in the event of a no deal Brexit.
Persoonlijk ben ik nog steeds niet erg gelukkig dat het VK de EU verlaat. De EU wordt er op zich niet sterker van en ik heb sterk de indruk dat er krachten zijn die daar blij van worden.

Dat betekend niet dat ik denk dat het nog te redden is. De ellende is nu zo hoog opgelopen dat ze beter kunnen gaan. Het vertrouwen is er gewoon niet meer

Edit: ik heb nog een stukje achtergrond gevonden met betrekking tot het faillissement van FlyBMI. DIt gaat in op de CO2 (carbon cost) kosten en waarom dat BMI heeft geraakt en hoe dat is verweven met het Europese ETS systeem die CO2 kosten regelt. Vanwege de Brexit en het niet bestaan van een deal (nu i.i.g niet) kunnen bepaalde zaken niet meer geratificeerd worden en stijgen dus de kosten.

http://eureferendum.com/blogview.aspx?blogno=87150

Ik zit niet zo in de verhandeling en toekenning van CO2 rechten en veilingen en al zeker niet in de luchtvaart maar indien het artikel correct is dan kan dit dus ook een uitdaging gaan vormen voor ander UK based luchtvaartmaatschappijen.

8)7 What a mess!

[ Voor 15% gewijzigd door Indoubt op 17-02-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Uit de Telegraaf (waarvan ik zo nu en dan artikelen voorbij zie komen bij een nieuw geopend tabblad in Edge, niet dat jullie denken dat ik erop geabonneerd ben :P ), en toch iets wat ik niet begrijp:
Ondertussen zakt het pond alleen maar dieper en dieper weg. Een valutahandelaar ziet „geen reden meer tot optimisme” over de munt. „In het beste geval wordt de Brexit uitgesteld, maar nu lijken de Britten alleen maar dichter bij een Brexit zonder akkoord te komen.”
Het laatste wat ik over de koers van het Pond hoorde was dat deze juist omhoog ging ondanks de onzekerheid en de verwachte dealloze Brexit. Ik vroeg me dus af of dit inmiddels dan zo significant was veranderd en heb het koersverloop opgezocht op Valuta.nl. Maar als ik dan kijk naar dat koersverloop in de afgelopen maand en afgelopen 3 jaar sinds het referendum zie ik dat deze juist explosief is gestegen sinds 23 juni 2016, en sindsdien ook redelijk stabiel blijft.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7882/40158688463_1fea5c2f52_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7867/40158688433_a620f6fb6e_z.jpg

Los van alle evidente en zichtbare ontwikkelingen zoals het vertrek van bedrijven naar het vasteland bekruipt me dan toch ook wel het gevoel van die fearmongering in de media waar de Brexiteers zo graag naar verwijzen. Natuurlijk zal het een zooitje worden als er straks geen deal is, maar ziet de EU media, en deels ook wij, niet wat al te graag dat het VK door het slijk zal gaan, terwijl het objectief gezien, iig v.w.b. de koers van het pond maar wie weet waarbij nog meer, misschien eigenlijk ook wel lijkt mee te vallen op iig een aantal punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Weemism schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:19:
Uit de Telegraaf (waarvan ik zo nu en dan artikelen voorbij zie komen bij een nieuw geopend tabblad in Edge, niet dat jullie denken dat ik erop geabonneerd ben :P ), en toch iets wat ik niet begrijp:

[...]

Het laatste wat ik over de koers van het Pond hoorde was dat deze juist omhoog ging ondanks de onzekerheid en de verwachte dealloze Brexit. Ik vroeg me dus af of dit inmiddels dan zo significant was veranderd en heb het koersverloop opgezocht op Valuta.nl. Maar als ik dan kijk naar dat koersverloop in de afgelopen maand en afgelopen 3 jaar sinds het referendum zie ik dat deze juist explosief is gestegen sinds 23 juni 2016, en sindsdien ook redelijk stabiel blijft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Los van alle evidente en zichtbare ontwikkelingen zoals het vertrek van bedrijven naar het vasteland bekruipt me dan toch ook wel het gevoel van die fearmongering in de media waar de Brexiteers zo graag naar verwijzen. Natuurlijk zal het een zooitje worden als er straks geen deal is, maar ziet de EU media, en deels ook wij, niet wat al te graag dat het VK door het slijk zal gaan, terwijl het objectief gezien, iig v.w.b. de koers van het pond maar wie weet waarbij nog meer, misschien eigenlijk ook wel lijkt mee te vallen op iig een aantal punten?
Het is in dat artikel dan idd een beetje aangedikt, maar het is wel een stabiele daling. De euro heeft natuurlijk ook last van de hard brexit, en zal dus bij een slecht vooruitzicht ook wat meedalen. Het is dan misschien wat handiger om het op een 5 jaar schaal met de USD te vergelijken.
Waar de USD dan weer wat last heeft van de buitenland politiek van trump maar dan kun je iig wat neutraler het effect bekijken.

Afgelopen jaar is de pond van 1.4 naar 1.3 gegaan tov de USD bijvoorbeeld.

PS je hebt ook je grafiek net verkeerd om gekozen waarbij een stijgende lijn juist slecht voor de pond is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 17-02-2019 15:38 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

YakuzA schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:33:
[...]

Het is in dat artikel dan idd een beetje aangedikt, maar het is wel een stabiele daling. De euro heeft natuurlijk ook last van de hard brexit, en zal dus bij een slecht vooruitzicht ook wat meedalen. Het is dan misschien wat handiger om het op een 5 jaar schaal met de USD te vergelijken.
Waar de USD dan weer wat last heeft van de buitenland politiek van trump maar dan kun je iig wat neutraler het effect bekijken.

Afgelopen jaar is de pond van 1.4 naar 1.3 gegaan tov de USD bijvoorbeeld.
Goed punt idd.
PS je hebt ook je grafiek net verkeerd om gekozen waarbij een stijgende lijn juist slecht voor de pond is ;)
Die snap ik niet helemaal. De grafiek geeft toch de waarde van de Pond aan i.r.t. 1 Euro? Ofwel, hoe hoger de grafiek, hoe meer de Pond waard is (los van de discussie of dat in dit geval dan juist gunstig of ongunstig is voor de Britse economie/export/import, maar iig wel iets zegt over de daling of stijging van de wisselkoers).

Dit is overigens maar één van de punten die toch een andere kant op wijzen dan de algemeen consensus in de EU media en in dit topic. Andere voorbeelden die hier al voorbij kwamen waren bijv. voorspellingen over de stijging van de lonen, beurskoersen en de rente om oververhitting van de economie te voorkomen. Bron lag daarbij vooral in het VK zelf (bijvoorbeeld de BoE), maar vraag me af of die voorspellingen niet wat onderbelicht blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Weemism schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:17:
\Die snap ik niet helemaal. De grafiek geeft toch de waarde van de Pond aan i.r.t. 1 Euro? Ofwel, hoe hoger de grafiek, hoe meer de Pond waard is
Eind januari kreeg ik voor 1 euro nog maar 0,86 pond; twee dagen geleden kreeg ik voor diezelfde euro wel 0,88 pond. Hoe meer pond ik krijg voor een euro, des te waardelozer de pond is.

Of de andere kant op: je hebt nu meer ponden nodig om een euro te kopen dan een maand geleden - euro's zijn dus duurder geworden voor de engelsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

vanaalten schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:25:
[...]

Eind januari kreeg ik voor 1 euro nog maar 0,86 pond; twee dagen geleden kreeg ik voor diezelfde euro wel 0,88 pond. Hoe meer pond ik krijg voor een euro, des te waardelozer de pond is.

Of de andere kant op: je hebt nu meer ponden nodig om een euro te kopen dan een maand geleden - euro's zijn dus duurder geworden voor de engelsen.
Ah, natuurlijk 8)7 . Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:51
Weemism schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:26:
[...]

Ah, natuurlijk 8)7 . Duidelijk.
Het was dus ook geen explosieve stijging, snap ik nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het pond gaat nog crashen op het moment van de waarheid. Daar wil ik voor wedden.

De gewone Brit wens ik het niet toe, hun elite wel. Die reality check blijven ze meest uitstellen. Tegelijkertijd zullen de meesten onder hen wel financieel hun voorzorgen genomen hebben en het grootste deel van hun beleggingen in USD ipv GBP hebben - net zoals Rees-Mogg alvast een zetel in de EU heeft gefikst voor zijn investeringsvehikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:51
Borromini schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:39:
Het pond gaat nog crashen op het moment van de waarheid. Daar wil ik voor wedden.
Dat kan, zag ik. Je kunt geld inzetten op de kans dat in 2019 de koers pond tegen euro 1:1 wordt.

Kans staat op 3/1, hoewel ik zo weinig van gokken af weet dat ik niet begrijp wat dat betekent :)

Zal niet linken naar de goksite O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:42
Betekent dat je 3 keer je inleg terug krijgt indien de koers 1:1 aantikt.

Maar ja, de inzet doe je in Ponden. Dus als het Pond volledig crashed gaat die 3/1 je ook niet veel opleveren ;)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borromini schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:39:

De gewone Brit wens ik het niet toe, hun elite wel. Die reality check blijven ze meest uitstellen. Tegelijkertijd zullen de meesten onder hen wel financieel hun voorzorgen genomen hebben en het grootste deel van hun beleggingen in USD ipv GBP hebben - net zoals Rees-Mogg alvast een zetel in de EU heeft gefikst voor zijn investeringsvehikel.
Even terug naar de avond van het referendum zelf. Wie won er bij de controverse rondom communicatie uitslag bij valuta speculatie?

De spreekwoordelijke elite en de aanjagers van het sentiment achter Brexit. Ik merk het maar op, never waste a good crisis, afbraak is een deur naar winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 21:16
In NRC een vergelijking tussen Brexit en Japan ten tijde van Pearl Harbor door Ian Buruma:
Maar ook in het Verenigd Koninkrijk zal er een kater op volgen. De euforie over Pearl Harbor duurde in Japan ook niet lang. Er zullen geen bommen vallen op Britse steden. Het land wordt niet bezet. En hopelijk wordt er niemand vermoord. Maar de Britse invloed zal afnemen, de economie zal krimpen en de meeste mensen zullen er op den duur slechter aan toe zijn. Voor de voornaamste Brexit-aanstichters zal het allemaal wel meevallen. Maar het heeft geen zin om alle schuld neer te leggen bij Boris Johnson, Jacob Rees-Mogg of Nigel Farage. Het zijn juist de mensen die beter wisten, maar die te weinig hebben gedaan om een harde breuk te verhinderen, die zich zouden moeten schamen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 01:15
GBP/EUR is natuurlijk de standaard vergelijking maar het wordt veel spannender als je op de wereldmarkten gaat kijken, bijv GBP/JPY (Japanse Yen). De Euro krijgt namelijk ook internationaal gezien klappen door Brexit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q9uo0CBBP4ELrVoiaUmOnI8L/full.png

Zie hier de schokgolf die in 2016 door het referendum teweeg werd gebracht (van 175JPY naar 130JPY voor een pond.. ongehoord!!). Het rommelt in de periode daarna een beetje, maar iedere keer als er nieuws naar buiten komt over de houding van May tegenover bijv. Nissan volgt er weer een optater.

[ Voor 7% gewijzigd door ScuL op 18-02-2019 05:53 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
vanaalten schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:25:
[...]

Heeft dat dan rechtstreeks te maken met de manier hoe de Brexit gaat verlopen? Een jaar of 9 of 10 geleden stond het pond zelfs € 0,91 (relatief goedkope vakanties in het VK *O* ) terwijl het een jaar later vergelijkbaar was met de huidige koers.
Nu zit ik toch wel een beetje met kromme tenen, welke kant die opgaat. Één van mijn vakanties deze zomer zal naar Schotland gaan, dus ik ben wel benieuwd wat dit voor consequenties heeft als het een harde Brexit wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:21
een goedkope vakantie, maar wel 1tje waar je mogelijk t land niet in of uitkomt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Laxit?
A small group of Labour MPs look set to announce their resignations from the party, senior party sources have said.

Several backbenchers, who disagree with the Labour leadership over its handling of Brexit and the anti-Semitism row, are expected to break away.
https://www.bbc.com/news/uk-politics-47274905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Toch knap van May dat ze haar partij beter bij elkaar heeft weten te houden dan Corbyn, haar strategie daarin lijkt uiteindelijk te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Volges NOS zijn het er 7: https://nos.nl/artikel/22...tappen-uit-de-partij.html
hoevenpe schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:11:
[...]

Toch knap van May dat ze haar partij beter bij elkaar heeft weten te houden dan Corbyn, haar strategie daarin lijkt uiteindelijk te werken.
Eigenlijk niet heel erg moeilijk als je het bij relatief veel vaagheden houdt.

[ Voor 36% gewijzigd door Sir_Lion op 18-02-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Sir_Lion schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:45:
[...]

Volges NOS zijn het er 7: https://nos.nl/artikel/22...tappen-uit-de-partij.html

[...]

Eigenlijk niet heel erg moeilijk als je het bij relatief veel vaagheden houdt.
BBC heeft het inmiddels ook over 7:
https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-47278902

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen hebben de Spanjaarden alvast de straat van Gibraltar geclaimed en probeerde ze Britse schepen voor anker om hun "Spaanse" territoriale wateren te laten verlaten. Van je bondgenoten moet je het maar hebben. :+
https://nos.nl/artikel/22...se-wateren-gibraltar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:59:
Ondertussen hebben de Spanjaarden alvast de straat van Gibraltar geclaimed en probeerde ze Britse schepen voor anker om hun "Spaanse" territoriale wateren te laten verlaten. Van je bondgenoten moet je het maar hebben. :+
https://nos.nl/artikel/22...se-wateren-gibraltar.html
Nog even en de UK gaat hetzelfde terug doen bij Ceuta en dan zijn de rapen helemaal gaar..
https://www.bbc.co.uk/news/world-africa-14114627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:11:
[...]

Tsja, met members die meer binding hebbben met de ERG dan met je eigen partij blijven doormodderen vind ik ook niet erg positief klinken :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 13:14

Flotter

Pelipper!

ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:07:
[...]

Nog even en de UK gaat hetzelfde terug doen bij Ceuta en dan zijn de rapen helemaal gaar..
https://www.bbc.co.uk/news/world-africa-14114627
Waarom zou het VK Marokkaanse/Spaanse wateren bezetten, ze hebben daar toch geen kolonie/overzees gebied? Het issue met Gibraltar is dat Spanje van mening is dat het geen territoriale wateren heeft, de zee in dat gebied hoort volgens hun bij Spanje.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Flotter schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:13:
[...]

Waarom zou het VK Marokkaanse/Spaanse wateren bezetten, ze hebben daar toch geen kolonie/overzees gebied? Het issue met Gibraltar is dat Spanje van mening is dat het geen territoriale wateren heeft, de zee in dat gebied hoort volgens hun bij Spanje.
Omdat: 'Ja maar zij begonnen!' ;)
Je assumed dat de UK leadership logische beslissingen maakt.. dat is de afgelopen 2 jaar wel anders gebleken..
Ik verwacht trouwens niet dat ze dat ook echt doen, maar als het gebeurt vebaast het me ook niet..
Ook moet ik zeggen dat Spanje best wel hypocriet is over Gibraltar, want ze doen zelf hetzelfde..
Logische oplossing zou zijn dat Gibraltar naar Spanje gaat en Ceuta+Melilla naar Marokko..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

7 Labourleden zijn vertrokken uit de partij. De hoofdredenen zijn Labour's handelen rondom Brexit en het antisemitisme.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-47278902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:17:
...
Ook moet ik zeggen dat Spanje best wel hypocriet is over Gibraltar, want ze doen zelf hetzelfde..
Logische oplossing zou zijn dat Gibraltar naar Spanje gaat en Ceuta+Melilla naar Marokko..
Hetzelfde zou ik het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:32:
7 Labourleden zijn vertrokken uit de partij. De hoofdredenen zijn Labour's handelen rondom Brexit en het antisemitisme.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-47278902
I know ;)
ToolkiT in "Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
begintmeta schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:37:
[...]

Hetzelfde zou ik het niet noemen.
Beide zijn strategisch ingepikte stukjes land die logischerwijs bij een ander land horen.. ik zie meer overeenkomsten dan verschillen..
Maar ik ben geen expert, dus als jij goede argumenten hebt hoor ik ze graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Oh, ik had even verder naar boven moeten gaan. Je link gaat trouwens naar een post over Gibraltar :)

Ik kijk naar het live nieuws van de BBC. Een harde Brexiter probeert momenteel te vertellen dat de 'Laxiters' zitten te liegen en de Labourbeloftes breken, terwijl Labour zelf afstapt van hun verkiezingsbeloften (we horen niets meer van het tweede referendum, en de Brexiter van Labour geeft openlijk toe dat hij het niet wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:41:
[...]

Beide zijn strategisch ingepikte stukjes land die logischerwijs bij een ander land horen.. ik zie meer overeenkomsten dan verschillen..
Maar ik ben geen expert, dus als jij goede argumenten hebt hoor ik ze graag..
Alleen al de (relatieve) tijdsduur en de totstandkoming verschillen IMHO wel substantieel, maar op zich ben ik ook de verkeerde voor deze vraag, want los van mijn zeer beperkte kennis van het internationale recht is mijn standpunt altijd dat geen enkel stukje land 'logischerwijs' bij een bepaald ander stuk land (of misschien eerder de bevolking daarop) hoort, en dat alle (eigenlijk altijd strategisch) geclaimde stukken land eigenlijk een in beginsel dubieuze status hebben

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 18-02-2019 12:48 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.