Zo zuur als het misschien klinkt, dat May niets op nietszeggende wijze besproken had was dan ook niet nieuw en dus geen nieuws ...Dr. Strangelove schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:40:
[...]
Fijn dat het niet aan mij ligt. Ik moest echt goed zoeken vorige week om überhaupt een berichtje te vinden over wat May nou had besproken in Brussel. Het was zo nietszeggend dat er op veel nieuwssites niets over te vinden was.
Zeker, maar: bereik en methodologie. Je pakt een rationeel voorbeeld wat meer buiten het VK gekend is dan erbinnen, wat ook buiten de meeste brexiteer sociale media filters en bubbels valt, behalve daar waar er geknipt en gesneden wordt om met editing primers te scheppen die als emotionele trigger van vijandsbeeld werken.Verwijderd1 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:53:
[...]
Mja, het ligt er denk ik een beetje aan naar wie je luistert. Die 3 blokes in de pub hadden volgens mij redelijk op feiten gebaseerde verhalen. Of het realistisch is om van politici de volledige waarheid en niets anders dan dat te horen lijkt me wishful thinking. Daarvoor is het toch handig om een combinatie van experts en media te hebben. Denk bijvoorbeeld aan een Realtime met Bill Maher waar vaak politici (gouverneurs en congresleden) en experts (geschiedkundigen, ambassadeurs (deels politiek natuurlijk) en mensen uit de intel. community) aan tafel zitten en iedereen spreektijd krijgt. Dan val je snel door de mand als je fact-free politics bedrijft.
Zet je echter twee MPs en een journalist bij elkaar dan is het soms meer koffietijd dan kritische vragen, zie onderstaand
[YouTube: Inside David Davis' office - with Caroline Flint]
Er is nog nooit een Brexit debat geweest. Remainers leven in de fantasiewereld dat er geen sprake is van decennia lange opbouw van cultureel negatieve perceptie. Vaak leven ze ook in de fantasiewereld van rationele argumentatie waar abstracten als bewijs van argument op tafel komen.
Bot gesteld: waar Sabine op wijst is de afwezigheid van realistisch debat, rationeel en emotioneel, ook aan de zijde van de Remainers. Een magisch tweede referendum is een arena, een show, een theater.
Het is een beetje als het onderwerp van verlamming bij instrumentatie politieke identiteit, werving en electorale participatie in het Politiek NL topic: de ene kant blijft maar bezig met praten en doen op oude wijze alsof het speelveld, de spelers, de bal en alles er omheen niet veranderd zijn (of zelfs maar de echte arena), en dus heeft de andere kant alle ruimte. Maar aanpassing van instrumentatie, taalgebruik, terminologie e.d. is uit den boze en dus gaat men zelf ook steeds meer naar een fantasiewereld wat op zijn beurt juist weer voer geeft voor nog meer tegenstelling.
Nou ja, de andere kant van de wereld is misschien ver genoeg om buiten schot te blijven als het thuis misgaat en de scenario's van escalatie waar de ERG zo op hoopt realiteit worden (enfin, reëel genoeg om als voer voor beeldvorming à la Grijze Wolven protest bij Turkse Ambassade met sociale media hetze van komst politiek figuur aan de vooravond van een verkiezing - onderschat nooit hoe makkelijk mensen zich zelf misleiden met een beetje beeld & trigger, ook al weten ze beter).DaniëlWW2 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:05:
[...]
Ik dacht ook al, de RN FAA heeft helemaal niet de toestellen voor een volledige strike group.![]()
Maar wat een plan zeg. De miserabele restanten van de RN naar de andere kant van de wereld sturen voor wat vlagvertoon terwijl je land naar de klote gaat. Gebruik de Queen Elizabeth lekker als transportschip aangezien de RN de toestellen toch niet heeft. Enorme hanger en een open plat dek dus je kan er zo wat containers op kwijt. Gaat hard nodig zijn nu de "no-deal" rederij een hoop gebakken lucht bleek te zijn...
Enfin, ik lees het meer als evacueren van de Queen. Maar dan deze dus, niet royalty, maar investering.
[ Voor 88% gewijzigd door Virtuozzo op 11-02-2019 16:05 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.