Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Dr. Strangelove schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:40:
[...]

Fijn dat het niet aan mij ligt. Ik moest echt goed zoeken vorige week om überhaupt een berichtje te vinden over wat May nou had besproken in Brussel. Het was zo nietszeggend dat er op veel nieuwssites niets over te vinden was.
Zo zuur als het misschien klinkt, dat May niets op nietszeggende wijze besproken had was dan ook niet nieuw en dus geen nieuws ...
Jb! schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:53:
[...]

Mja, het ligt er denk ik een beetje aan naar wie je luistert. Die 3 blokes in de pub hadden volgens mij redelijk op feiten gebaseerde verhalen. Of het realistisch is om van politici de volledige waarheid en niets anders dan dat te horen lijkt me wishful thinking. Daarvoor is het toch handig om een combinatie van experts en media te hebben. Denk bijvoorbeeld aan een Realtime met Bill Maher waar vaak politici (gouverneurs en congresleden) en experts (geschiedkundigen, ambassadeurs (deels politiek natuurlijk) en mensen uit de intel. community) aan tafel zitten en iedereen spreektijd krijgt. Dan val je snel door de mand als je fact-free politics bedrijft.

Zet je echter twee MPs en een journalist bij elkaar dan is het soms meer koffietijd dan kritische vragen, zie onderstaand
[YouTube: Inside David Davis' office - with Caroline Flint]
Zeker, maar: bereik en methodologie. Je pakt een rationeel voorbeeld wat meer buiten het VK gekend is dan erbinnen, wat ook buiten de meeste brexiteer sociale media filters en bubbels valt, behalve daar waar er geknipt en gesneden wordt om met editing primers te scheppen die als emotionele trigger van vijandsbeeld werken.

Er is nog nooit een Brexit debat geweest. Remainers leven in de fantasiewereld dat er geen sprake is van decennia lange opbouw van cultureel negatieve perceptie. Vaak leven ze ook in de fantasiewereld van rationele argumentatie waar abstracten als bewijs van argument op tafel komen.

Bot gesteld: waar Sabine op wijst is de afwezigheid van realistisch debat, rationeel en emotioneel, ook aan de zijde van de Remainers. Een magisch tweede referendum is een arena, een show, een theater.

Het is een beetje als het onderwerp van verlamming bij instrumentatie politieke identiteit, werving en electorale participatie in het Politiek NL topic: de ene kant blijft maar bezig met praten en doen op oude wijze alsof het speelveld, de spelers, de bal en alles er omheen niet veranderd zijn (of zelfs maar de echte arena), en dus heeft de andere kant alle ruimte. Maar aanpassing van instrumentatie, taalgebruik, terminologie e.d. is uit den boze en dus gaat men zelf ook steeds meer naar een fantasiewereld wat op zijn beurt juist weer voer geeft voor nog meer tegenstelling.
DaniëlWW2 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:05:
[...]

Ik dacht ook al, de RN FAA heeft helemaal niet de toestellen voor een volledige strike group. :F
Maar wat een plan zeg. De miserabele restanten van de RN naar de andere kant van de wereld sturen voor wat vlagvertoon terwijl je land naar de klote gaat. Gebruik de Queen Elizabeth lekker als transportschip aangezien de RN de toestellen toch niet heeft. Enorme hanger en een open plat dek dus je kan er zo wat containers op kwijt. Gaat hard nodig zijn nu de "no-deal" rederij een hoop gebakken lucht bleek te zijn...
Nou ja, de andere kant van de wereld is misschien ver genoeg om buiten schot te blijven als het thuis misgaat en de scenario's van escalatie waar de ERG zo op hoopt realiteit worden (enfin, reëel genoeg om als voer voor beeldvorming à la Grijze Wolven protest bij Turkse Ambassade met sociale media hetze van komst politiek figuur aan de vooravond van een verkiezing - onderschat nooit hoe makkelijk mensen zich zelf misleiden met een beetje beeld & trigger, ook al weten ze beter).

Enfin, ik lees het meer als evacueren van de Queen. Maar dan deze dus, niet royalty, maar investering.

8)

Virtuozzo wijzigde deze reactie 11-02-2019 16:05 (88%)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Topicstarter
Gelukkig is men voorbereid:

Er zijn genoeg "bodybags" aangeschaft. Misschien toch maar eens een lange vakantie plannen zo rond eind maart en de kat meenemen.

gambieter wijzigde deze reactie 11-02-2019 19:41 (26%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:37

franssie

Save the albatross

@gambieter ik zou zeker je huisdieren meenemen.

Verder, dir is een nieuwe dimensie in Bizar wat mij betreft - tuurlijk moet je dit soort dingen plannen maar hou het wat binnenskamers zou ik zeggen. Zal wel een 'cultuur verschil' zijn tussen het continent en het eiland?

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Grote vraag of hij ze weer terug in het VK krijgt ....

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Topicstarter
Uberhaupt of ze al Europa in kunnen, pet passports worden ongeldig bij No Deal.

Het is een puinhoop.

gambieter schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:22:

Het is een puinhoop.
Ach ...

• franssie

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:22:

Het is een puinhoop.
Out before the lock. Of ze terug kunnen is dan de vraag maar voor de 28e kunnen ze zo de EU in mits gevaccineerd.
Na de brexit lopen alleen de 'French Breeding Rats' nog naar het VK - door de tunnel. Heeft nog niemand geopperd dat ding weer vol te storten met mest iod op dat Cuckoo nest aan de overkant? Dat zou toch stap 1 moeten zijn bij het weer lossnijden?

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Een Poolse medewerker had recent een opmerking in de context van huisdieren & brexit. Gaf me toch een gedachte in de zin van "misschien is het geen Tusk humor, maar iets Pools"... Hij gaf aan dat mensen hun huisdieren beter mee terug naar het continent konden nemen. Om te voorkomen dat ze in de voedingsindustrie terecht zouden komen.

Enfin, ik ga er van uit dat het humor / poging tot was.

• franssie

franssie

Save the albatross

@Virtuozzo Ik heb een bedrijf in CZ en die humor loopt redelijk gelijk. Ja het is een grap maar met 80% serieuze ondertoon. Net zoals een grap over een vrouw of een buitenlander. Dus niet grappig in onze ogen, daar wel.

franssie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:54:
@Virtuozzo Ik heb een bedrijf in CZ en die humor loopt redelijk gelijk. Ja het is een grap maar met 80% serieuze ondertoon. Net zoals een grap over een vrouw of een buitenlander. Dus niet grappig in onze ogen, daar wel.
Aan trends in humor valt vaak de richting van maatschappelijke verspreiding van denken te herkennen.

Wat dat aangaat, Britse humor is in zekere ontwikkeling gekomen ...

• franssie

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:56:
[...]

Aan trends in humor valt vaak de richting van maatschappelijke verspreiding van denken te herkennen.
Klopt. Ik schrik daar regelmatig van als ik er ben. Als je denkt dat er een cultuurverschil met Frankrijk is ...
Wat dat aangaat, Britse humor is in zekere ontwikkeling gekomen ...
Wat mis ik een spitting image in deze tijd, ach ik word oud. De pit lijkt er wat uit daar helaas, de zelfreflectie (spot) waar ze zo beroemd om waren lijkt wel uitgedoofd. (edit: terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat Engeland steeds meer een Oostblokland lijkt te worden, wel de lusten van vooruitgang, niet de lasten - democratie is ook uitgehold, nu nog de vrije pers afschaffen ... gelukkig hebben zij nog wel een redelijk werkende rechterlijke macht).

franssie wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:01 (19%)

franssie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:59:
[...]

Klopt. Ik schrik daar regelmatig van als ik er ben. Als je denkt dat er een cultuurverschil met Frankrijk is ...

[...]

Wat mis ik een spitting image in deze tijd, ach ik word oud. De pit lijkt er wat uit daar helaas, de zelfreflectie (spot) waar ze zo beroemd om waren lijkt wel uitgedoofd.
Heh. Spitting Image had Brexit niet kunnen bedenken.

Maar ja, ondertussen staat men in India er nog steeds versteld van dat je Britten zover kunt krijgen om vrijwillig te vertrekken door ze te laten stemmen.

Bovenstaande kwam uit de koker van een (niet-EU) diplomaat vorig jaar. Tja.

Virtuozzo wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:06 (6%)

• franssie

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:01:
[...]

Heh. Spitting Image had Brexit niet kunnen bedenken.
<>
Zelfs de prettig politiek incorrecte schrijvers van de Luizenmoeder zouden het lastig vinden om een parodie te schrijven op zoiets als de Brexit. Wat zou de grap moeten worden, computer says Yes? Het is voorbij het punt om grappen over te maken, en toch hoop ik en weet ik dat er een stand up show komt die het weer even goed plat brand. Izzie Eddard Eddie Izzard is ook al niet meer zo scherp als ie was. (en ik ook niet na een paar glazen wijn merkbaar)

franssie wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:09 (5%)

franssie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:07:
[...]

Zelfs de prettig politiek incorrecte schrijvers van de Luizenmoeder zouden het lastig vinden om een parodie te schrijven op zoiets als de Brexit. Wat zou de grap moeten worden, computer says Yes? Het is voorbij het punt om grappen over te maken, en toch hoop ik en weet ik dat er een stand up show komt die het weer even goed plat brand. Izzie Eddard Eddie Izzard is ook al niet meer zo scherp als ie was. (en ik ook niet na een paar glazen wijn merkbaar)

If at first you don't secede, try try again.

Virtuozzo wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:20 (3%)

• Killjoy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:20

Killjoy

Klingon lawn products

Virtuozzo schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:51:
Een Poolse medewerker had recent een opmerking in de context van huisdieren & brexit. Gaf me toch een gedachte in de zin van "misschien is het geen Tusk humor, maar iets Pools"... Hij gaf aan dat mensen hun huisdieren beter mee terug naar het continent konden nemen. Om te voorkomen dat ze in de voedingsindustrie terecht zouden komen.

Zeker niet iets Pools. In Noordwijk (ZH) hadden we vroeger die grap over vermiste huisdieren en de lokale afhaalchinees. En dat was toen de arbeidsmigranten nog Britten waren.

Killjoy wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:27 (4%)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:51:

Niet gewoon een referentie aan het voedingsschandaal wat momenteel in Polen speelt? Of kunnen Polen niet om zichzelf lachen?
downtime schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:30:
[...]

Niet gewoon een referentie aan het voedingsschandaal wat momenteel in Polen speelt? Of kunnen Polen niet om zichzelf lachen?
Geen idee. Ik merk enkel een verharding in "humor" op in navolging van veranderingen in Britse humor inzake / rondom Brexit. An sich valt het nog mee, het gaat zeker niet de kanten op van de Britse equivalenten tegenwoordig, maar zoals opgemerkt, humor is vaak nogal een indicatie van verschuiving in attitude of zelfs perceptie.

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21:31
Helaas, in het kader van de Brexit heeft men al proactief een voorstel ingediend ter bescherming van onze dierbare huisdieren. :)

DOG MEAT BAN Eating dogs to be made illegal in Britain under groundbreaking Brexit bill as Tories table changes

https://www.thesun.co.uk/...dogs-illegal-brexit-bill/

• franssie

franssie

Save the albatross

Dus de honden en katten kunnen de baasjes niet opeten (want er zijn voldoende bodybags) en de baasjes mogen hun honden en kattten niet opeten vanwege regelgeving die als die uit de EU zou komen 20 maanden de voorpagina had gehaald (edit: zeker bij Sun)
Nu wordt het toch weer grappig :+ I love it when a plan/disaster comes together.

franssie wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:41 (3%)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Cynische geschiedenisnerd

D-dark schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:34:
Helaas, in het kader van de Brexit heeft men al proactief een voorstel ingediend ter bescherming van onze dierbare huisdieren. :)

DOG MEAT BAN Eating dogs to be made illegal in Britain under groundbreaking Brexit bill as Tories table changes

En dan gaat er bij werkelijk niemand eens een lampje branden.
Joh, waarom zouden we na Brexit onze huisdieren gaan opeten? Wacht...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• franssie

franssie

Save the albatross

Het is wel de sun, die verdienen hun geld met het vullen van lege hoofden. En de bankrekening van de eigenaar. Het soort nepnieuws waar ook Trump een stijve van krijgt.

• downtime
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:10:
[...]

En dan gaat er bij werkelijk niemand eens een lampje branden.
Gewoon het artikel even lezen. Blijkbaar in navolging van een initiatief wat uit de VS is overgewaaid en ook in andere Europese landen is overgenomen. Geen enkele relatie met Brexit dus.

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:10:

Als het zover komt eten ze die toch wel op, wet of niet. ;)

• franssie

franssie

Save the albatross

Jb! schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:51:
[...]
Als het zover komt eten ze die toch wel op, wet of niet. ;)
Ik heb er wel wat in mijn vriendenkring. no go ;) Het zijn niet meer de barbaren die we vroeger als Friezen waren. ~Ze hebben zelfs in Schotland stromend water tegenwoordig :+

• Jb!
  • Niet online
franssie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:56:
[...]

Ik heb er wel wat in mijn vriendenkring. no go ;) Het zijn niet meer de barbaren die we vroeger als Friezen waren. ~Ze hebben zelfs in Schotland stromend water tegenwoordig :+
Als de nood aan de man is (veel mensen, weinig voedsel) dan zullen er allicht zijn die er voor gaan. Zover zal het wel niet komen, maar het kan wel.

Voordat het zover is heb je al plunderingen en dergelijke en die zal de overheid als die nog een beetje functioneert wel proberen te voorkomen. Zo hebben ze al toegezegd om de vrachtwagens in Dover zonder te controleren door te laten rijden. Als we dan hier in Nederland onze douane wat opschalen en onze grenscontrole al bij bedrijven zelf doen dan valt het qua aanlevering aan de Britten misschien nog wel mee.

Zelfs met een daling in de waarde van de pond kan het op de korte termijn wel meevallen, het gaat ze alleen heel veel geld kosten.

• franssie

franssie

Save the albatross

Jb! schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 00:06:
[...]

Als de nood aan de man is (veel mensen, weinig voedsel) dan zullen er allicht zijn die er voor gaan. Zover zal het wel niet komen, maar het kan wel.
nee lijkt me stug, we hebben wel wat beesten uit de OVP die we via een luchtbrug daar kunnen laten vallen.
Voordat het zover is heb je al plunderingen en dergelijke en die zal de overheid als die nog een beetje functioneert wel proberen te voorkomen. Zo hebben ze al toegezegd om de vrachtwagens in Dover zonder te controleren door te laten rijden. Als we dan hier in Nederland onze douane wat opschalen en onze grenscontrole al bij bedrijven zelf doen dan valt het qua aanlevering aan de Britten misschien nog wel mee.

Zelfs met een daling in de waarde van de pond kan het op de korte termijn wel meevallen, het gaat ze alleen heel veel geld kosten.
Het VK gaat niet gelijk naar nul. Vers zal even wat lastiger zijn maar dat is niet noodzakelijk om te overleven, dat kan ook op Spam etc. Ze redden het echt wel.

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
franssie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:56:
[...]
~Ze hebben zelfs in Schotland stromend water tegenwoordig :+
Ik zal het je nog gekker vertellen: toen ik op Eriskay overnachtte had ik zelfs een bad, met stromend warm water. Luxe die ik thuis niet heb!

I don't like facts. They have a liberal bias.

• franssie

franssie

Save the albatross

burne schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 00:28:
[...]
Ik zal het je nog gekker vertellen: toen ik op Eriskay overnachtte had ik zelfs een bad, met stromend warm water. Luxe die ik thuis niet heb!
Stromend warm water is wel een luxe inderdaad, tenminste daar kwam ik na mijn weekeinde Edinburgh wel achter. Alle respect voor de Schotten. Ik heb het in lange tijd niet zou koud gehad als dat weekeinde.

In Edingurh was men vwb de brexit afwachtend. Ik heb er ook niet echt naar gevraagd (politiek en vakantie werkt bij mij niet) en ze begonnen er ook niet echt spontaan over, op wat lauwe grapjes na. Ach, ze hebben niet voor niets een .scot domeinnaam - maar dat zag ik in Barcelona ook vorig jaar.

• DrSmith
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02:26

DrSmith

is terug bij af

* DrSmith ziet na een harde Brexit wel een nieuw voedselproduct op de markt komen: Soylent Green.

moeten die bodybags wel te vacumeren zijn, anders blijft het basisingredient niet vers...

Verbing weirds language

• franssie

franssie

Save the albatross

uiteindelijk wordt het allemaal Haggis - de Schotten winnen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Topicstarter
No dog, no cat, no problem.

Natuurlijk is dit giebelen maar het geeft wel aan op wat voor niveau het zich intussen begeven heeft.

Corbyn’s team say he FORGOT to threaten a People’s Vote in letter to May
The final paragraph of Jeremy Corbyn’s letter was intended to threaten a People’s Vote if she did not agree to his terms - but it was removed before sending. According to ITV’s political editor, Robert Peston, the draft letter from the opposition leader to Theresa May was originally agreed between shadow Brexit secretary Keir Starmer and the leader’s office. In the draft text was a threat that if the prime minister did not agree to Corbyn’s terms on Brexit - including a customs union - his party would officially back a People’s Vote.

But in the text that was sent to Theresa May that threat had been removed. Starmer, it is claimed, then called the leader’s office and was told they had forgotten to include it. Peston blogs: “I am told Starmer is not the happiest member of the frontbench, to put it mildly - according to multiple sources.
Het jammere is dat Starmer aanblijft en zo het vijgeblad voor Corbyn blijft. Veel beter als hij publiek zou opstappen en volledige openheid van zaken zou geven over de sabotage van Corbyn. Je kunt een ezel soms alleen maar met stokslagen dwingen de juiste route te kiezen.

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:36
Ondertussen vallen ze over 45 dagen 'gewoon' van de klif en wordt er nog steeds niet serieus voorbereid zoals aan onze kant van het kanaal wel gebeurd.

Blijf dat bizar vinden: politieke spelletjes kan ik begrijpen maar de politiek daar weet donders goed wat er gaat gebeuren. Men gelooft toch niet echt dat de EU nog gaat toegeven?

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Jb! schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 00:06:
[...]

Hoeveel zullen de prijzen in het VK wel niet gaan stijgen wanneer al die containers weer leeg terug komen? (wegens EU-regels, No-Deal is ook geen export)

Of importeren we altijd al louter smog uit Londen? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Plasma_Wolf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:22
Dat kan zo maar niet, heeft die smog wel een visum? Dat moet het VK toch wel even regelen, ze willen graag uit de EU, dus even die papieren in orde maken :)

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-02 18:11

ToolkiT

brit-tweaker

D-dark schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:34:

Ook weer typisch een sun bericht.. praktijken van buiten de EU (in China eet men hond) erbij halen om de xenofobie over de EU te voeden.. |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:21
hoevenpe schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:48:
Ondertussen vallen ze over 45 dagen 'gewoon' van de klif en wordt er nog steeds niet serieus voorbereid zoals aan onze kant van het kanaal wel gebeurd.

Blijf dat bizar vinden: politieke spelletjes kan ik begrijpen maar de politiek daar weet donders goed wat er gaat gebeuren. Men gelooft toch niet echt dat de EU nog gaat toegeven?
Nee, maar dat is ook niet het doel. Het doel is dat het andere kamp binnen de Britse politiek gaat toegeven. Blijkbaar is de druk daarvoor nog niet hoog genoeg, dus moet je die opvoeren. Dat lukt niet als je opeens pragmatisch gaat doen.

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:09

alienfruit

the alien you never expected

Boris Johnson says he could vote for Brexit deal if backstop has expiry date - as PM dismisses Tory fears she will cave into Corbyn's demand for customs union with EU

Als je de headline leest: nou Boris dan zou ik maar voor stemmen omdat expiry date is 2099 ;)

alienfruit wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:44 (3%)

• Bonsaiboom
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:07
Ho ho, 20XX. Die X-en zijn ook niet gedefinieerd. Misschien is XX wel 9999, en daarmee 20XX 209999!

Sarcasme natuurlijk, alsof de backstop wenselijk is voor de EU. Bizar.

• alienfruit

alienfruit

Tja, als het VK regels van de EU moet volgen in die twee jaar dan zouden ze ook de regels kunnen maken dat regelingen die ingaan op 29 Maart 2019 een andere jaartelling hebben :>
Geef ze vooral geen ideeën.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:50
Een Britse jaartelling, dat kan er ook nog wel bij :+ Het is dan anno britannici 953, dus nog een millennium om de rommel op te ruimen :+

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Topicstarter
Even herhalen van ruim een week terug:

:P

gambieter wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:24 (5%)

• alienfruit

alienfruit

Ik luister naar Theresa May op radio LBC. Vermoeiend zeg 🙈
Ze zijn nog lekker bezig met tijdrekken.

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:10
Belgische eerste minister Michel maakte duidelijk dat hij een "no deal" boven een "bad deal" verkiest :
"Ik aanvaard niet dat onze bedrijven het slachtoffer worden van een debacle in het Britse parlement. Tussen een 'no deal' en een 'bad deal' verkies ik een 'no deal'. Dat heeft tenminste de verdienste van de duidelijkheid en de verantwoordelijkheid".

Bron : https://www.focus-wtv.be/...-europese-toekomst-brugge

Welke bad deal, denk ik dan?
De opties zijn nu toch gewoon akkoord gaan met withdrawal agreement, no deal Brexit en no Brexit?

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 01:00
De Britse premier May wil de tweede stemming in het parlement over haar brexitakkoord uitstellen tot het eind van de maand, meldt de Britse krant The Telegraph.
:X Zoals hierboven al aangehaald is er weinig activiteit van May te bespeuren op diplomatiek gebied. Die is gewoon tijd aan het rekken om straks te zeggen: "My deal or no deal".

Herinneren we ons the "good old days" nog waar oktober 2018 de uiterste deadline voor een deal was, omdat die ook nog door de parlementen van de EU27 goedgekeurd moest worden? :)

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:45
lukadad schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:58:
Belgische eerste minister Michel maakte duidelijk dat hij een "no deal" boven een "bad deal" verkiest :
"Ik aanvaard niet dat onze bedrijven het slachtoffer worden van een debacle in het Britse parlement. Tussen een 'no deal' en een 'bad deal' verkies ik een 'no deal'. Dat heeft tenminste de verdienste van de duidelijkheid en de verantwoordelijkheid".

Bron : https://www.focus-wtv.be/...-europese-toekomst-brugge

Welke bad deal, denk ik dan?
De opties zijn nu toch gewoon akkoord gaan met withdrawal agreement, no deal Brexit en no Brexit?
Ik gok dat de Michel hier gewoon duidelijk mee maakt dat er verder niks op tafel ligt, en dat de britten vooral niet hoeven te denken dat ze ergens nog een plusje uit kunnen trekken ten opzichte van de WA

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
NMH schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:04:
[...]

:X Zoals hierboven al aangehaald is er weinig activiteit van May te bespeuren op diplomatiek gebied. Die is gewoon tijd aan het rekken om straks te zeggen: "My deal or no deal".

Herinneren we ons the "good old days" nog waar oktober 2018 de uiterste deadline voor een deal was, omdat die ook nog door de parlementen van de EU27 goedgekeurd moest worden? :)
De truc is dat de EU27 al akkoord zijn volgens mij. Dat is gedaan in de verwachting dat de UK ook akkoord zou gaan, maar dat pakte anders uit.

SW-0040-8191-9064

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:13
ph4ge schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:30:
[...]

De truc is dat de EU27 al akkoord zijn volgens mij. Dat is gedaan in de verwachting dat de UK ook akkoord zou gaan, maar dat pakte anders uit.
Jaa, met het huidige akkoord. Stel dat er ooit iets nieuws komt, moeten weer alle 27 akkoord gaan. ByeBye 29-03. Hello NoDeal.

• NMH
maartend schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:36:
Jaa, met het huidige akkoord. Stel dat er ooit iets nieuws komt, moeten weer alle 27 akkoord gaan.
Dat dus. :) Ik moet zeggen dat ik tot nu toe blij verrast ben dat de EU27 zijn poot daadwerkelijk stijf houdt en dat er nog geen (significante) beweging is langs de lijnen van "Nou ja, we moeten de Britten toch maar wat tegemoet komen." Rode lijnen willen in de politieke praktijk nog wel eens roze worden. :)

• burne
  • Niet online
(ik kan niet tellen..)

burne wijzigde deze reactie 12-02-2019 22:35 (71%)

• Bonsaiboom
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:07
NMH schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:07:
[...]

Dat dus. :) Ik moet zeggen dat ik tot nu toe blij verrast ben dat de EU27 zijn poot daadwerkelijk stijf houdt en dat er nog geen (significante) beweging is langs de lijnen van "Nou ja, we moeten de Britten toch maar wat tegemoet komen." Rode lijnen willen in de politieke praktijk nog wel eens roze worden. :)
Aan de ene kant is die beleving er al dat er veel tegemoet gekomen is.

En het grootste gevaar is vooral dat die zin van je, gevolgd wordt door de niet uitgesproken "want daar verdienen wij ook wat aan". Wat Virtuozzo volgens mij de koehandel noemt.

• burne
  • Niet online
Het is wat laat om het te regelen, maar:

Dan zit je met zes counties in NI die niet willen, en de rest van de neuzen staat de goede kant op.

burne wijzigde deze reactie 12-02-2019 23:09 (3%)

• Jb!
  • Niet online
burne schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:08:

Dan zit je met zes counties in NI die niet willen, en de rest van de neuzen staat de goede kant op.
In de GFA is gewoon een clausule voor een unification referendum. Waarschijnlijk komt er binnen een paar jaar zo'n referendum en dan heb je goed kans dat ze bij Ierland willen. Of Schotland daar zomaar bij zal willen weet ik niet, dat ook een stuk moeilijker omdat het VK daarmee in moet stemmen. De GFA is er al dus dat is voor de (Noord-)Ieren de makkelijkste weg.

• NMH

[Afbeelding]

Ik had me ook al bedacht dat er vast een paar Schotten zijn geweest die toen het idee ter sprake kwam om de grens in de Ierse te leggen zoiets hadden van "trek hem dan maar tussen Schotland en Engeland". ;)

• burne
  • Niet online
NMH schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:12:
[...]
zoiets hadden van "trek hem dan maar tussen Schotland en Engeland". ;)

Als geheugensteuntje over waar de strepen liggen..

• waXtehnip
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:43
Goed idee, The Whisk(e)y Union :9

maar niet vandaag

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

[Afbeelding]

Helaas ben ik bang dat we dan de troubles in Schotland gaan krijgen. Een flink deel van de (arme) bevolking is Rangers fan. En dus indirect geboren anti-Celtic, Iers, of whatever tegen hun glorieuze bezetters ingaat...
De Schotse ruggengraat is al lang geleden gebroken. Die blijven gewoon bij Engeland...

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-02 16:33
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:14:
Dat kan zo maar niet, heeft die smog wel een visum? Dat moet het VK toch wel even regelen, ze willen graag uit de EU, dus even die papieren in orde maken :)
Jacob Rees-Smog? Die heeft een prachtig blauw visum. Met visgeur!

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

burne schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:40:
[...]

[Afbeelding]

Als geheugensteuntje over waar de strepen liggen..
Even voor de volledigheid, was dit de uitslag van het Brexit-referendum?

V.z.i.w. is Schotland gemiddeld tegen de Brexit én tegen het verlaten van de UK, dus dat zegt niet zoveel over wat ze liever willen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:06

Erasmo

Laadpaaljager

Een van de grootste redenen waarom Schotland destijds tegen afscheiding stemde was dat ze dan het hele kombijde EU circus opnieuw moesten beginnen. Die barrière is nu weg.

Doet iets met stroom en motors

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
De Britse hoofdonderhandelaar Olly Robbins lijkt een stukje van Theresa Mays Brexit-tactiek te hebben verklapt in een bar in Brussel. Britse politici zullen volgens hem voor 29 maart moeten kiezen voor de deal van Theresa May, anders wordt het Britse vertrek uit de EU voor lange tijd uitgesteld.

May probeert momenteel concessies af te dwingen in Brussel, hoewel de EU tot dusver weigert te heronderhandelen over het akkoord dat de Britse regering en de resterende 27 landen eind 2018 sloten. Die concessies zijn nodig omdat een grote meerderheid van het Britse Lagerhuis niets ziet in de deal die op tafel ligt.

De Britse premier heeft herhaaldelijk gezegd dat het Verenigd Koninkrijk gewoon volgens planning op 30 maart uit de Europese Unie zal vertrekken. Het liefst met deal, maar mogelijk ook zonder.

Het gesprek dat de Britse hoofdonderhandelaar Olly Robbins voerde in de bar van een hotel zet de uitspraken van May uitspraken echter in een ander licht.

"We moeten ze laten geloven dat uitstel mogelijk is in de laatste week van maart. Maar dat zal wel een lange verlenging zijn", zou Robbins hebben gezegd in de bar van een hotel in Brussel, dat werd gehoord door een verslaggever van de Britse zender ITV.

Robbins zou denken dat Britse parlementariërs van mening zullen veranderen over de huidige Brexit-deal, uit angst voor lang uitstel van Brexit.

Brexit-minister Steve Barclay wil niet reageren op verhalen die zijn opgepikt in een rumoerige bar, behalve dat het standpunt van de regering nog altijd is dat het VK op 29 maart zal vertrekken uit de EU, het liefst met een akkoord.
Zie https://www.nu.nl/brexit/...handelaar-in-een-bar.html

Virussen? Scan ze hier!

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

wildhagen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:36:
[...]
anders wordt het Britse vertrek uit de EU voor lange tijd uitgesteld.
Kan het UK dat zomaar beslissen :?

boe2 wijzigde deze reactie 13-02-2019 12:37 (27%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22-02 20:23
boe2 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:37:
[...]

"Lang uitstel" == Artikel 50 brief intrekken?

Computer says no

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Topicstarter
Erasmo schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:04:
Een van de grootste redenen waarom Schotland destijds tegen afscheiding stemde was dat ze dan het hele kombijde EU circus opnieuw moesten beginnen. Die barrière is nu weg.
Niet vergeten dat er heel veel Engelse mensen in Schotland wonen, en die hadden stemrecht in het referendum. Als EU-burgers en all Britten in de EU hadden mogen stemmen in het Brexit-referendum, dan was deze hele shitshow er nooit geweest, dan was het 60-40% voor Remain geweest.

Alhoewel, er waren genoeg Britse idioten die in Spanje zijn gaan pensioenen die voor Leave hebben gestemd, het soort mensen dat dacht dat alleen andere mensen hun Freedom of Movement zouden verliezen.

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:43

T-MOB

Echte chocomel eerst!

[...]
Nee, daar moeten de EU27 mee instemmen. En die gaan dat alleen doen als er zicht op een oplossing is, niet om Britse poppenkast van een toegift te voorzien.

Het VK kan wel unilateraal A50 intrekken. Er zit een grote maar aan, en dat is dat intrekken in principe alleen mag als de intentie afstel van Brexit is. A50 intrekken als uitstelmaatregel mag dus eigenlijk niet. Wat er zou gebeuren als de Britten het wel zo zouden spelen is een tweede. Zal de EU het laatste duwtje de klif af willen uitdelen?

The current moment has been described as “post-truth,” which is a misnomer. The problem is that everyone has their truth and nobody admits doubt.

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21:31
Alhoewel, er waren genoeg Britse idioten die in Spanje zijn gaan pensioenen die voor Leave hebben gestemd, het soort mensen dat dacht dat alleen andere mensen hun Freedom of Movement zouden verliezen.
Je refereert naar het mooie boek wat hierover geschreven is. 'The Animal Farm' Iedereen is gelijk maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen.

• Standeman
  • Laatst online: 23-02 15:08

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

Ford is inmiddels ook al naar alternatieven aan het kijken indien er een no-deal-brexit komt. Een extra 13.000 banen staan op het spel.

Ik zit me even af te vragen waar dit soort bedrijven naar toe gaan verhuizen. Zullen de Oost Europese landen hier nou het meeste gaan profiteren (Slowakije / Polen / Tjechie / etc)?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• vectormatic
T-MOB schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:57:
[...]

Nee, daar moeten de EU27 mee instemmen. En die gaan dat alleen doen als er zicht op een oplossing is, niet om Britse poppenkast van een toegift te voorzien.

Het VK kan wel unilateraal A50 intrekken. Er zit een grote maar aan, en dat is dat intrekken in principe alleen mag als de intentie afstel van Brexit is. A50 intrekken als uitstelmaatregel mag dus eigenlijk niet. Wat er zou gebeuren als de Britten het wel zo zouden spelen is een tweede. Zal de EU het laatste duwtje de klif af willen uitdelen?
Was er niet al geroepen dat omdat the house of commons in heeft moeten stemmen met het indienen van artikel 50, dat datzelfde house ook weer akkoord zou moeten gaan met intrekken?

Gezien de overgrote meerderheid nog blijft blaten dat "the peoples vote" gerespecteerd moet worden, zie ik niet snel een meerderheid akkoord gaan met een zodanig extreem uitstel dat afstel een makkelijk gevolg zou zijn.

• burne
  • Niet online
Standeman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:59:
Ik zit me even af te vragen waar dit soort bedrijven naar toe gaan verhuizen. Zullen de Oost Europese landen hier nou het meeste gaan profiteren (Slowakije / Polen / Tjechie / etc)?
Het ontslagen personeel krijgt een uitkering van £498.89 plus een bijdrage in de huur (die in dat soort gebieden rond de £250-450 ligt. In Nederland ligt zo'n zelfde uitkering op €1.465,07 maar krijg als je sociaal huurt een toeslag op je uitkering.

De bijbehorende salarissen zijn iets in de orde van 125% van dat soort bedragen.

Zou dat passen?

• downtime
  • Niet online
vectormatic schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:02:
[...]

Was er niet al geroepen dat omdat the house of commons in heeft moeten stemmen met het indienen van artikel 50, dat datzelfde house ook weer akkoord zou moeten gaan met intrekken?

Gezien de overgrote meerderheid nog blijft blaten dat "the peoples vote" gerespecteerd moet worden, zie ik niet snel een meerderheid akkoord gaan met een zodanig extreem uitstel dat afstel een makkelijk gevolg zou zijn.
Labour zou met de regering mee kunnen stemmen om de interne strijd tussen Leave en Remain bij de Conservatieven nog wat aan te wakkeren. Hoe langer het mes blijft zitten hoe beter het voor Labour is.

• vectormatic
downtime schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:37:
[...]

Labour zou met de regering mee kunnen stemmen om de interne strijd tussen Leave en Remain bij de Conservatieven nog wat aan te wakkeren. Hoe langer het mes blijft zitten hoe beter het voor Labour is.
Tja, wat zou schadelijker zijn voor de torries, A.50 intrekken en een eeeeeindeloos kunnen fingerpointen dat ze "the peoples vote" terzijde hebben geschoven, of de UK de cliff-edge af zien gaan en daar eindeloos de torries de schuld van kunnen geven "If the torries hadnt had their head up their arse during negotiations, we wouldnt be eating rat and turnip stew!!"

Either way vraag ik me af of labour daar nou zo hard achteraan moet, als ik het goed begrijp is er bij labour geen enkele wens om zelf te regeren, aangezien ze donders goed doorhebben dat ze zelf ook geen (levensvatbaar) plan hebben om de UK door brexit te loodsen, laat staan het land effectief te leiden en weer vlot te trekken. Als de torries uiteen vallen staat labour ineens met hun mond vol tanden en wel het mes in hun handen, terwijl het land vragend naar een oplossing ze aankijkt.

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:25

Player1S

Formerly known as L1nt

Is het trouwens een heel gek dat ik mij soms afvraag hoe lang het zal duren voordat de Britten met hangende pootjes terug komt en weer in de EU wil? Hetzij uit zichzelf, hetzij na een nieuw referendum.

Player1S: Mixer

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Player1S schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:06:
Is het trouwens een heel gek dat ik mij soms afvraag hoe lang het zal duren voordat de Britten met hangende pootjes terug komt en weer in de EU wil? Hetzij uit zichzelf, hetzij na een nieuw referendum.
Als ze nu zoveel waarde hechten aan blauwe paspoorten (wat de EU trouwens niet eens verbiedt, maar wat doen feiten er ook toe) zullen ze nog wel wat meer waarde hechten aan de pond. Die ze zullen moeten opgeven als ze opnieuw de EU betreden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• vectormatic
Daar zullen toch wel een paar generaties overheen gaan.

Veel mensen zullen zich (om vooral niet toe te geven dat leave de verkeerde keus was) vastbijten en verharden in hun geloof dat het echt beter is/wordt om uit de EU te zijn. Een ander deel zal alle rampspoed en ellende als schuld van de EU zien, en dus daar noooooit meer in mee willen doen.

Daarnaast... Zelfs als de britten ooit tot inkeer komen, volgens mij moet elk parlement van de EU lidstaten akkoord gaan met een nieuwe toetreding toch? Wie weet zit schotland er tegen die tijd wel in, en houden ze de poot stijf...

Hoe dan ook zal herintreding einde status aparte en einde GBP betekenen, ik denk dat er nog een paar generaties britten onder de groene zoden moet verdwijnen, en de GBP vrij waardeloos moet worden wil men dat slikken

• downtime
  • Niet online
Dat kan lang duren. Dat betekent dat publiek, pers en politiek bij zichzelf ten rade moeten gaan en dan ook nog eens echte verandering moeten accepteren. Het is veel gemakkelijker om de EU en iedereen die het met je oneens is de schuld van alle problemen te geven en dan de kop weer in het zand te steken. Ik denk niet dat we dat nog gaan meemaken totdat deze hele generatie het veld heeft geruimd en er nieuwe mensen zitten die met een verse blik naar de wereld kunnen kijken. Dat kost minstens 20 jaar.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ford doet er een schepje bovenop:
Ford warns no-deal Brexit would be 'catastrophic'
Ford has said a no-deal Brexit would be catastrophic for the firm's manufacturing operations in the UK and that it would do "whatever is necessary" to protect its business.

The comments come after a report the carmaker was stepping up preparations to move production out of the UK.
https://www.bbc.com/news/business-47225787

YakuzA wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:24 (52%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• wildhagen
  • Niet online
Dat gaat denk ik pas gebeuren zodra de Brittten hun eigen land helemaal de grond in geboord hebben op zo ongeveer alle vlakken. Dat schijnt te zijn wat ze nogal graag willen daar.

En als ze al terug willen hebben ze een aantal problemen. Sowieso voldoen de Britten op dit moment niet eens aan de huidige toetredings-eisen van de EU, dus dat is al een grote no-go.

Ten tweede zullen ze dan én het pond moeten opgeven voor de euro, én mogelijk ook tot Schengen toetreden.

Destijds in 1992 is immers expliciet afgesproken dat die uitzonderingspositie voor de Britten (en de Denen) een éénmalig iets waren.

Denk dat punt 2 pas gaat gebeuren zodra de hel bevroren is....

Virussen? Scan ze hier!

• hoevenpe
Unilateraal intrekken van A50 mag toch gewoon op 29 maart om 22:45?

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 02:20
De Britten kunnen straks verzoeken om een fijn dichtgetimmerd EU-associatieverdrag. Komen ze op het niveau van Oekraine, Georgie e.a. Met een beetje serieuze pech voor ze zitten ze straks kwa economische status nog niet eens zo heel veel boven die landen trouwens.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

hoevenpe schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:30:
[...]

Unilateraal intrekken van A50 mag toch gewoon op 29 maart om 22:45?
Na alle investeringen en voorbereidingen die door Europa gemaakt zijn? Dat wil ik hen wel eens zien proberen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• hoevenpe
boe2 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:31:
Na alle investeringen en voorbereidingen die door Europa gemaakt zijn? Dat wil ik hen wel eens zien proberen.
Juridisch kan het, de EU zou als dat gebeurd er niets tegen kunnen doen lijkt me. Of ze moeten alle deuren barricaden zodat May haar brief niet op tijd kan inleveren... >:)

• The_Butler
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:54
In de trant van "het komt nu wel heel dichtbij" - naast mijn Engelse kantoor zit een groot industrieel bedrijf met Duitse roots die gespecialiseerde pakkingen maken voor hitte / kou gerelateerde applicaties. Nooit is er iets noemenswaardigs te zien, al twee jaar niet, tot drie weken terug. Er zijn zoveel mensen nu aan het werk dat hun parkeerplaats niet meer afdoende is en dat men aan de straat en in het gras de auto kwijt moet - mijn gok is dat er 15 man extra rondloopt als het niet meer is. En afgelopen maandag stond de straat vol met een stuk of tien grote vrachtwagens die allemaal op hun beurt wachtten om bij een van de twee laad / los perrons te komen.

Jullie gok is zo goed als je mijne maar ik ga er vanuit dat deze firma gaat verkassen...

at your service

• Brent
Mijn favoriete crackers worden in het VK gemaakt, ik heb dus al een grote stapel ingeslagen. #brexitprep

• Standeman

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

wildhagen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:25:
[...]

Mhoaw, er is ook nog een mogelijkheid wanneer Britse varkens op eigen kracht het luchtruim van Europa doorkruisen.

(en dan bedoel ik niet de RAF :p)

Standeman wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:41 (11%)

• wildhagen
  • Niet online
Standeman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:39:
[...]

Mhoaw, er is ook nog een mogelijkheid wanneer Britse varkens op eigen kracht het luchtruim van Europa doorkruisen.
Ach, je weet wat ze zeggen he? If pigs could fly, we'd all carry umbrellas :)

Virussen? Scan ze hier!

• Cyphax
  • Laatst online: 00:56

Cyphax

Moderator NOS
[...]

Ik heb iets meer hoop, vooral op de jongere generaties. Zij hadden in meerderheid toch voor Remain gekozen? Het zou me helemaal niet verbazen wanneer in een volgende ronde de huidige generatie politici tot minderheid is verworden. Of ze daarmee dus ook met hangende pootjes terug zouden komen... misschien in een andere vorm, waarbij iedereen de voordelen ziet?

Saved by the buoyancy of citrus

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-02 08:18
[...]

Dat gaat denk ik pas gebeuren zodra de Brittten hun eigen land helemaal de grond in geboord hebben op zo ongeveer alle vlakken. Dat schijnt te zijn wat ze nogal graag willen daar.

En als ze al terug willen hebben ze een aantal problemen. Sowieso voldoen de Britten op dit moment niet eens aan de huidige toetredings-eisen van de EU, dus dat is al een grote no-go.

Ten tweede zullen ze dan én het pond moeten opgeven voor de euro, én mogelijk ook tot Schengen toetreden.

Destijds in 1992 is immers expliciet afgesproken dat die uitzonderingspositie voor de Britten (en de Denen) een éénmalig iets waren.

Ze kunnen ook gewoon niet voldoen aan de Euro eisen dan mogen ze hem niet eens invoeren. Zweden doet dat nu al decennia.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Standeman

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

Cyphax schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:48:
[...]

Ik heb iets meer hoop, vooral op de jongere generaties. Zij hadden in meerderheid toch voor Remain gekozen? Het zou me helemaal niet verbazen wanneer in een volgende ronde de huidige generatie politici tot minderheid is verworden. Of ze daarmee dus ook met hangende pootjes terug zouden komen... misschien in een andere vorm, waarbij iedereen de voordelen ziet?
Het probleem is dat wanneer een generatie ouder wordt, deze over het algemeen ook conservatiever wordt. De oude zure pruimen worden vervangen door verse zure pruimen ;)

• Cyphax
  • Laatst online: 00:56

Cyphax

Moderator NOS
Standeman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:08:
[...]

Het probleem is dat wanneer een generatie ouder wordt, deze over het algemeen ook conservatiever wordt. De oude zure pruimen worden vervangen door verse zure pruimen ;)
Als ze de voordelen van de EU maar inzien. Dat zou toch niet voor het eerst zijn, ondanks de zurigheid van toen. :P
Die kans is natuurlijk kleiner als deze Brexit een weergaloos succes wordt. Ik heb lichte twijfels bij de kansen daarop, vandaar dat ik hoop dat de eerstvolgende generatie net verstandig genoeg is daarvoor. Als ze gewoon uberhaupt verstandiger zijn dan wat nu GB loopt te verstieren, dan heb ik al hoop. :+

Saved by the buoyancy of citrus

• Brent
Standeman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:08:
[...]

Als we dan in onze economische samenleving alles inrichten op levensverwachting, van pensioen tot gezondheidszorg, dan waarom niet de weging van de stem? Iemand van 30 ondervind veel meer invloed van stemgedrag dan iemand van 70. Een omgekeerd evenredige weging lijkt mij dus logisch.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Topicstarter
Ouch.

En alhoewel een serie van cartoons, deze pagina geeft zo goed weer hoe ik me zelf voel hierover. Boos, maar vooral machteloos om te zien hoe een bevolking en land zichzelf om zeep helpt puur omdat er een onderhuidse buitenlanderangst/haat en een misplaatst superioriteitsgevoel is.

https://danedandconfused....daned-and-confused-brexit

De slotpagina:

• The_Butler
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:54
OMG dat is bijna exact hoe ik me voel zeg... (die gehele commic) uncanny

at your service

• hoevenpe
Ergens komt een moment dat de EU landen 'no deal' prefereren boven uitstel of afstel. Heel ver weg kan dat imo niet meer zijn.

Het biedt in ieder geval duidelijkheid.

• Brent
hoevenpe schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:22:

Het biedt in ieder geval duidelijkheid.
No deal is feitelijk niets meer dan een naam voor niets doen. Zoals May ook zelf afgelopen jaren met 'Global Britain' toegaf: (handels)verdragen zijn essentieel en moeten nu dus stuk voor stuk bilateraal gemaakt worden. No deal betekent dat men er niet in slaagt er een met de EU in plaats te hebben bij het uittreden. Daar is niets duidelijks aan, immers: hoelang laat het onvermijdelijke verdrag dan wel op zich wachten?

Brent wijzigde deze reactie 13-02-2019 15:28 (10%)

• vectormatic
Brent schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:27:
[...]

No deal is feitelijk niets meer dan een naam voor niets doen. Zoals May ook zelf afgelopen jaren met 'Global Britain' toegaf: (handels)verdragen zijn essentieel en moeten nu dus stuk voor stuk bilateraal gemaakt worden. No deal betekent dat men er niet in slaagt er een met de EU in plaats te hebben bij het uittreden. Daar is niets duidelijks aan, immers: hoelang laat het onvermijdelijke verdrag dan wel op zich wachten?
de "No Deal" slaat niet eens op een handelverdrag toch? een withdrawal agreement zou een aardig beginpunt zijn om vervolgens een handelsverdrag te sluiten, maar niet meer dan dat.

• Brent
Tenzij ik iets heb gemist, betekent No Deal nada, niente, rien; heu-le-moal niks.

• wildhagen
  • Niet online
Brent schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:48:
Tenzij ik iets heb gemist, betekent No Deal nada, niente, rien; heu-le-moal niks.
Jep. Dan trekken ze er op 30 maart 00:01 uur de stekker eruit zonder dat er ook maar enige afspraak is gemaakt.

Dat er dan een waanzinnige chaos ontstaat, en alles de facto op zijn gat ligt, moge duidelijk zijn. Handel, transport etc etc vallen dan allemaal op WTO-regels terug, die gewoon minder gunstig zijn voor iedereen (en vooral voor de Britten zelf).

Virussen? Scan ze hier!

• Jb!
  • Niet online
Brent schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:48:
Er zijn wel voorbereidingen voor no-deal, die zijn alleen niet zo ambitieus als wat we nu hebben (of onder een deal zouden hebben).

Er zijn tal van voorbeelden en initiatieven, om er maar een te noemen:
Trains will be permitted to use the Channel Tunnel for three months if the UK leaves the EU without a deal, under a proposed European Commission law.

https://www.bbc.com/news/world-europe-47215904
Het zijn inderdaad geen duurzame oplossingen maar helemaal niets is het ook niet.

• wildhagen
  • Niet online
Dat zijn allemaal tijdelijke constructies idd om niet alles helemaal plat te leggen, maar structureel is er bitter weinig geregeld nog.

Kan ook niet, want de Britten weten zelf nog niet eens wat ze willen, dus hoe kan je daar ooit afspraken mee maken?

Gelukkig zijn er nog zeeën van tijd om allerlei dingen te regel. Moet allemaal perfect lukken in 6 weken tijd...... /sarcasm off

Virussen? Scan ze hier!

• hoevenpe
Het zijn vooral unilaterale maatregelen om de schade aan 'onze' kant zoveel mogelijk te beperken. Het kan zonder overleg met het VK ingetrokken of gewijzigd worden, het is geen 'managed no deal'.

Als zelfs het Duitse ministerie van BuZa grappen over je land begint te maken dan heb je als Brit echt een probleem: :P
Dear Brits,

We really ❤️ you & still think it’s a pity that you want to leave the EU. But when it comes to the last 16 of #UCL we are for a quick triple #Brexit – #NoDeal and no #backstop 😘

XOXO,
Ze Germans

hoevenpe wijzigde deze reactie 13-02-2019 16:16 (52%)

Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True