Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Is er iets bekend over opkomstcijfers?

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Skyaero schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:21:
Is er iets bekend over opkomstcijfers?
Iets meer dan 67 procent lees ik her en der.

Virussen? Scan ze hier!

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

wildhagen schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:22:
[...]

Iets meer dan 67 procent lees ik her en der.
https://www.bbc.com/news/election/2019/results

Iets lager dan 2017. En dat terwijl ik zoveel berichtjes zag over hoe nu eindelijk de jongeren massaal gingen stemmen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 27-03 20:12
Ik ben benieuwd, ken genoeg Britten die spijt hebben als haren op hun hoofd, maar nu toch voor de brexit gestemd hebben om van het gezeur af te zijn, ik spreek ze wel over 5 jaar als de economie in het slop gelopen is, en de UK een zorgenkindje is geworden... Jammer.

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 27-03 23:14

Player1S

Formerly known as L1nt

HvdBent schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:28:
Ik ben benieuwd, ken genoeg Britten die spijt hebben als haren op hun hoofd, maar nu toch voor de brexit gestemd hebben om van het gezeur af te zijn, ik spreek ze wel over 5 jaar als de economie in het slop gelopen is, en de UK een zorgenkindje is geworden... Jammer.
Wou het net posten hier.

De Britten in een paar jaar: "Wacht, dit wou ik niet. Ik wou alleen dat het hele brexit gedoe voorbij zou zijn."

Player1S: Mixer

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Bundin schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:34:
[...]

"So this is how liberty dies... with thunderous applause."
- Senator Padmé Amidala, Galactic Republic

En dan zeggen ze dat er betere dingen te doen zijn dan Star Wars kijken :P
Shameless self-quote, scheelt typen. Volgende interessante meetpunt: wordt de transitieperiode verlengd omdat ie de ERG niet meer nodig heeft, of rennen ze over een jaar alsnog een klif af.

Oh en eens zien hoe lang Corbyn het gaat proberen te rekken en wie Corbyn 2.0 gaat worden.

I like bacon!

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:47
IJzerlijm schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:24:
Iets lager dan 2017. En dat terwijl ik zoveel berichtjes zag over hoe nu eindelijk de jongeren massaal gingen stemmen.
Komt mede omdat 'wij' onze informatie vooral uit de remain bubble krijgen, geen enkele bron is echt onpartijdig en neutraal. Heb gisteren de verkiezingen ook op leave sites gevolgd en daar ging het niet over vermeende lange rijen maar vooral over Boris zijn verwachte overwinning op basis van insider informatie over de postal votes.

Ook deze site is niet representatief voor wat Nederland echt denkt, nujij.nl is net zo goed een (ander) deel van ons electoraat met evenveel stemrecht.

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Turkeys have voted for Christmas... :F

Wat een sof. En eigenlijk voornamelijk omdat BJ totaal inhoudsloos campagne voert - zoals altijd - en met de Eton-bullshitbrigade mooi weer loopt te verkopen in de stromende regen.

Een enorme blunder van met name Labour, dat met de meest onaantrekkelijke kandidaat ooit trachtte - ja wat eigenlijk?

Eigenlijk komt het erop neer dat nu een experiment wordt aangegaan, waar alle verstandige instanties (waaronder de financiële wereld) unaniem tegen waren...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• wildhagen
  • Niet online
Ach, ik zie ze over een jaar of 10-15 wel weer het lidmaatschap van de EU aanvragen hoor.

Dan uiteraard wel zonder alle voordeeltjes die ze nu hadden. Dus aan de euro en weg met het pond, en Schengen ook invoeren. Dat waren one-time offers.

Voor die tijd zal Schotland wel onafhankelijk zijn geworden en hopelijk kunnen die dan wel aansluiten bij de EU. Noord-Ierland is tegen die tijd wel herenigd met Ierland denk ik, dus dan blijven alleen Wales en Engeland nog over.

Virussen? Scan ze hier!

• hoevenpe
wildhagen schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:39:
Ach, ik zie ze over een jaar of 10-15 wel weer het lidmaatschap van de EU aanvragen hoor.
Zie het niet gebeuren: Airstrip One just went operational en Oceania maakt zich onder de bezielende leiding van Big Trump op voor een handelsoorlog met Eurasia nu economische vrede met Eastasia binnen handbereik is.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

[...]

Dan uiteraard wel zonder alle voordeeltjes die ze nu hadden. Dus aan de euro en weg met het pond, en Schengen ook invoeren. Dat waren one-time offers.

Voor die tijd zal Schotland wel onafhankelijk zijn geworden en hopelijk kunnen die dan wel aansluiten bij de EU. Noord-Ierland is tegen die tijd wel herenigd met Ierland denk ik, dus dan blijven alleen Wales en Engeland nog over.
is Wales eigenlijk voornamelijk pro- of anti-Brexit?

Ergens lach ik me de ballen nog wel uit de broek als Schotland inderdaad zichzelf afsplitst, Ierland herenigd en dan Wales ook nog zegt "Engeland, stik erin, wij zijn ook los pleitos"

• wildhagen
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:44:
[...]

is Wales eigenlijk voornamelijk pro- of anti-Brexit?
Grotendeels pro-Brexit, zie https://www.bbc.com/news/politics/eu_referendum/results
Ergens lach ik me de ballen nog wel uit de broek als Schotland inderdaad zichzelf afsplitst, Ierland herenigd en dan Wales ook nog zegt "Engeland, stik erin, wij zijn ook los pleitos"
Wales gaat niet gebeuren, die volgen als getrouwe slaven hun meesters in Londen. Schotland zie ik echt nog wel onafhankelijk worden nu de SNP daar meer dan 81 procent van de zetels heeft.

Virussen? Scan ze hier!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zou het nu echt zo slecht gaan als jullie hier voorspellen?

ja, ik denk ook dat ze in groei ernstig achter zullen blijven tov van Europa.
En ook dat ze over gaan naar een andere maatschappij inrichting, waarbij de rekening nog meer aan de onderkant komt te liggen (vergelijkbaar met de USA). Maar dat pad zijn ze al sinds de jaren 80 op.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:13
Ik denk dat ze veel te klein zijn op 't wereldtoneel om een vuist te maken en dus uitgeknepen gaan worden;
En hun enige USP is/wordt hun financiële sector i.c.m. een gunstig belastingklimaat voor de superrijken

• wildhagen
  • Niet online
En een groot deel van die financiele sector is al gevlucht, vooral naar Parijs en Frankfurt en in iets mindere mate Amsterdam, of heeft aangekondigd daarmee bezig te zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit is dus moderne politiek. De partij die letterlijk alleen maar leugens verkoopt, waarvan dit keer op keer ook aangetoond is, is verkozen. Als dit de nieuwe trend is, is de moderne democratie verloren. Geef het nog 10-15 jaar voor de boel overal instort.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 27-03 12:54
Caeruleus schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:48:
Er werd gezegd (BBC) dat we nu gaan zien hoe BoJo politiek gezien echt over Brexit denkt omdat hij Farage en de Brexit party niet meer hoeft te pleasen. Ik ben benieuwd of dat anders is dan tot nu toe
'hoe boris echt over brexit denkt'?

Hij heeft voor de brexit gestemd, tegen, voor, links en rechts wat messen in ruggen geduwd. Die kerel geeft geen bal om brexit. Boris zijn politieke visie is Boris als premier, whatever the cost may be.

Ik vermoed dat hij in zijn handjes klapt als het VK ook nog in een nieuwe wereld oorlog verzeild kan raken, dan kan hij namelijk helemaal de Churchill uit gaan hangen :)

Die man heeft geen visie, hij doet maar wat, zolang het zijn ego maar streelt.

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 27-03 17:47
De grote vraag is nu wat een handelsakkoord eind 2020 inhoudt, de datum op zich is al nauwelijks haalbaar.

De sterkte van de ERG groep zal bepalend zijn. Johnson heeft nu wel een zeer sterk mandaat om op te teren, maar dat kan hij het best snel inzetten. Als hij zo lang talmt als May valt alles in elkaar.

Brexit is nog lang niet over. De EU hoopt uiteraard op een soort van douane-unie maar ik denk niet dat de Tories dat willen (meer Canada+).

• hoevenpe
wildhagen schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:50:
En een groot deel van die financiele sector is al gevlucht, vooral naar Parijs en Frankfurt en in iets mindere mate Amsterdam, of heeft aangekondigd daarmee bezig te zijn.
Dat blijkt in de praktijk nogal mee te vallen (of tegen vanuit EU perspectief):
London retains global finance throne amid Brexit chaos

The cataclysmic warnings during the 2016 referendum that London would lose its financial throne if it voted to leave the European Union (EU) have, so far, been proven wrong. London is still the world's banker, only bigger by some measures.

Since the vote to leave the EU, Britain has leapfrogged the United States to become the largest centre for trading interest rate swaps, despite calls by ex-French President Francois Hollande to end London's dominance in clearing euro-denominated derivatives.

That London has expanded its influence as an international finance centre is one of the biggest riddles of the United Kingdom's tortuous three year Brexit crisis. The city's standing ensures the United Kingdom keeps one of its last big chips at the top table of world politics just as it splits from the EU.

It also means EU companies will still come to London to raise finance outside the bloc after Brexit, a fact not lost on Wall Street heavyweights such as Goldman Sachs (GS.N) and JP Morgan (JPM.N).
Weet dat het een tegendraads geluid is maar het VK zou op macro-niveau hier nog wel eens goed uit kunnen komen: veel minder regelgeving kan ze inderdaad een voordeel geven ten opzichte van de EU, minder vergaande klimaatambitie kan vervuilende bedrijven rendabel houden waar hij continentale collega's het loodje leggen. De city zal altijd manieren vinden om op creatieve manieren geld te verdienen, etc. etc.

De voorspelde ineenstorting is er tot nu toe niet gekomen, het pond stijgt met de overwinning van Boris fors in waarde en er is tenminste duidelijkheid over 1-1-2021 als harde overgangsdatum. Het is inderdaad een groot experiment maar in het onwaarschijnlijke geval dat ze er sterker uitkomen kan de uiteindelijke deal een blauwdruk worden voor andere EU landen die willen vertrekken. Mislukt het experiment dan zal iedereen hier het wel uit z'n hoofd halen om Nexit, Frexit of Italexit na te streven.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:28
algalid schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:59:
De grote vraag is nu wat een handelsakkoord eind 2020 inhoudt, de datum op zich is al nauwelijks haalbaar.

De sterkte van de ERG groep zal bepalend zijn. Johnson heeft nu wel een zeer sterk mandaat om op te teren, maar dat kan hij het best snel inzetten. Als hij zo lang talmt als May valt alles in elkaar.

Brexit is nog lang niet over. De EU hoopt uiteraard op een soort van douane-unie maar ik denk niet dat de Tories dat willen (meer Canada+).
Het voordeel is dat Boris een voldoende sterke meerderheid heeft dat hij de hardliners niet nodig heeft. Boris geeft alleen om Boris en hij is niet principieel, dus zal hij koste wat koste een akkoord willen. Ik denk niet dat dat al te moeilijk wordt.

Ik denk dat dit scenario nog niet eens zo slecht uit gaat pakken.

SW-0040-8191-9064

• polthemol
algalid schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:59:

ze gaan nog wel wat issues krijgen hoor. Het VK hun rode lijnen staan er nog altijd odner Johnson en dat maakt Canada+ of welke deal dan ook onmogelijk. Men zal die rode lijnen dus overboord moeten kieperen en anders is het doei zonder een deal via WTO-regels. Maar het WTO zit ook in crisis en het VK is niet operationeel via het WTO. Oa. Rusland werkt dat actief tegen.

Met wat pech moeten ze dan wel zaken gaan doen met de VS, omdat ze met niemand anders zaken kunnen doen :)

Maar hey, het was de makkelijkste deal ooit! Dat dan weer wel :D

@hoevenpe de City heeft weinig nut om in London te blijven zitten: je zit met vergunningen. De EU is vele malen groter en rijker dan het VK. Het klimaatidee: schiet je weinig mee op als je geen/nauwelijks handel kunt drijven. Best case is het extreem short term wat je doet, want wederom de EU zal daar niet mild op reageren.

En zo kun je blijven door gaan. Ze zitten echt diep in de doodoo.

polthemol wijzigde deze reactie 13-12-2019 09:05 (15%)

• hoevenpe
polthemol schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:02:
En zo kun je blijven door gaan. Ze zitten echt diep in de doodoo.
Hoe komt het dan dat tot op heden de city alleen maar gegroeid is? We zijn al 2x langs de rand van de afgerond gegaan, blijkbaar was dat (nog) niet genoeg reden om te vertrekken. Zoals net er nu voorstaat gaat de transitie gecontroleerd gebeuren, vergunningen en andere zaken zijn relatief eenvoudig via kleine satellietkantoren in EU landen te regelen. Op papier zitten ze dan hier maar de mensen en winsten blijven grotendeels in Londen.

We gaan het zien, onderschat niet de macht van het grootkapitaal.

• aicaramba
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15-03 14:31
Cyberpope schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:47:
Zou het nu echt zo slecht gaan als jullie hier voorspellen?

ja, ik denk ook dat ze in groei ernstig achter zullen blijven tov van Europa.
En ook dat ze over gaan naar een andere maatschappij inrichting, waarbij de rekening nog meer aan de onderkant komt te liggen (vergelijkbaar met de USA). Maar dat pad zijn ze al sinds de jaren 80 op.
Ik denk dat het niet zo erg zal zijn als de doemscenarios. Nu dat de tories een majority hebben zal een no deal waarschijnlijk van tafel zijn en het waarschijnlijk Boris' deal worden. Het zal een achteruitgang zijn tov lidmaatschap, maar aanzienlijk minder erg dan no deal.

Uiteenvallen van het UK zie ik wel gebeuren, maar het zal me ook niet verbazen als het niet gebeurt.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• polthemol
hoevenpe schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:10:
[...]

Hoe komt het dan dat tot op heden de city alleen maar gegroeid is? We zijn al 2x langs de rand van de afgerond gegaan, blijkbaar was dat (nog) niet genoeg reden om te vertrekken. Zoals net er nu voorstaat gaat de transitie gecontroleerd gebeuren, vergunningen en andere zaken zijn relatief eenvoudig via kleine satellietkantoren in EU landen te regelen. Op papier zitten ze dan hier maar de mensen en winsten blijven grotendeels in Londen.

We gaan het zien, onderschat niet de macht van het grootkapitaal.
er zijn al legio kantoren verhuisd ook naar Berlijn/Frankfurt/Amsterdam. Vergeet daarbij niet dat the City goud geld heeft kunnen verdienen omdat het VK steeds dwars bleef liggen bij reguleringsvoorstellen binnen de EU. Wie heeft straks geen stem meer binnen de EU? Als City zijnde heb je dan nieuwe vrienden nodig, want je oude vrienden hun verjaardagsfeestjes dreigen een beetje saai te worden.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

polthemol schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:02:
[...]

@hoevenpe de City heeft weinig nut om in London te blijven zitten: je zit met vergunningen. De EU is vele malen groter en rijker dan het VK. Het klimaatidee: schiet je weinig mee op als je geen/nauwelijks handel kunt drijven. Best case is het extreem short term wat je doet, want wederom de EU zal daar niet mild op reageren.
Vele malen rijker ? Het VK's inkomen per capita ligt boven het EU gemiddelde.

https://ec.europa.eu/euro..._10/default/table?lang=en

IJzerlijm wijzigde deze reactie 13-12-2019 09:15 (7%)

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:00
Ok dus nu zijn er 11 maanden om een brexit deal te krijgen, anders WTO (helaas voor Boris is WTO nu kapot).

Over 11 maanden zien we wel waar we aan toe zijn als EU I guess?

• aicaramba
Basekid schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:17:
Ok dus nu zijn er 11 maanden om een brexit deal te krijgen, anders WTO (helaas voor Boris is WTO nu kapot).

Over 11 maanden zien we wel waar we aan toe zijn als EU I guess?
De Brexit deal is er al. Het probleem was dat ie niet door de HoC kwam. Nu dat er een majority voor de conservatives is lijkt het veel aannemelijker dat de huidige deal er vrij snel doorheen kan.

• wildhagen
  • Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:15:
[...]

Alleen door de lagere gemiddelden in Oost-Europa. Van de West-/Noord-Europese landen ligt het VK het laagste.

Zie Wikipedia: List of sovereign states in Europe by GDP (nominal) per capita

Virussen? Scan ze hier!

• polthemol
[...]

alle landen wat resten binnen de EU, hun geldelijke bezit, vs. het geldelijke bezit van het VK? EU toch echt wel een sloot meer :)

• Basekid
aicaramba schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:18:
[...]

De Brexit deal is er al. Het probleem was dat ie niet door de HoC kwam. Nu dat er een majority voor de conservatives is lijkt het veel aannemelijker dat de huidige deal er vrij snel doorheen kan.
Sorry, ik bedoel de inhoudelijke onderhandelingen die "makkelijk gedaan kunnen worden" alvogens Boris.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:34

ToolkiT

brit-tweaker

* ToolkiT checks calendar, checks election results.. yeah that makes sense..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Als Noord Ierland inderdaad samen gaat met Ierland en Schotland zich ook daadwerkelijk gaat afsplitsen, gaan we dan Groot Brittannië hernoemen naar Klein Brittannië? :+

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:08
wildhagen schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:09:
[...]

Nujij.nl zou ik als bron niet serieus nemen.

Moet je de berichten daar eens zien. Sommige denken dat, nu de VK bevrijdt wordt van de 'totalitaire fascistische EU-staat' de VK over een paar jaar weer een waar paradijs is, waar de hele wereld met jaloezie naar zal kijken.

Als je dan erop wijst dat dat twijfelachtig is, is dat allemaal 'EU-propaganda'.

Dan heb ik zoiets van "wat heb jij gesnoven? Dat spul wil ik ook, want is wel erg krachtig".
Ik zeg letterlijk dat het geen realistische steekproef is... Waar jij dan vandaan haalt dat ik het als realistische bron gebruik...

Echter, je zet die mensen wel zo neer als dat ze iets krachtigs gesnoven en ik ben het ook totaal niet met ze eens, maar ik ben dus benieuwd hoeveel mensen er echt zo denken. Het is gissen natuurlijk, maar voor we het weten zitten we hier weer ons te verbazen over de verkiezingsuitslag een keer en lijkt het alsof we het niet aan hebben zien komen....
Dit is dus zo anekdotisch als de neten en dient als een soort van wishful thinking. De afgelopen jaren hebben wel uitgewezen dat er een flinke verschuiving gaande is. Trump, Brexit en nu dit weer zijn daar hele duidelijke voorbeelden van. Het lijkt er toch op dat heel veel mensen dit toch willen, ook al is het gebaseerd op misinformatie, xenofobie en angst...

Ik vind iemand trouwens wel echt een idioot als ie ergens voor stemt om van het gezeik af te zijn ook al heeft ie er spijt van als haren op z'n hoofd. Klinkt meer als dat iemand gewoon geen zin heeft z'n keuze te moeten verdedigen.

armageddon_2k1 wijzigde deze reactie 13-12-2019 09:36 (31%)

Passieve Einzelgänger met een 10 tot 3 mentaliteit

• aicaramba
Basekid schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:20:
[...]

Sorry, ik bedoel de inhoudelijke onderhandelingen die "makkelijk gedaan kunnen worden" alvogens Boris.
Een trade deal bedoel je?

De EU heeft aangegeven dat het voor het einde van 2020 kán. Maar ik ga er vanuit dat dit zou moeten betekenen dat UK direct aan alle eisen van de EU moet voldoen. Het hele idee van Brexit was juist om dat niet meer te hoeven, dus ik verwacht dat met name de UK niet akkoord zal gaan met de voorwaarden van de EU.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Ik zag deze net, wel mooi verwoord:

• -Bonalds
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 27-03 13:04
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:26:
[...]

Ik zeg letterlijk dat het geen realistische steekproef is... Waar jij dan vandaan haalt dat ik het als realistische bron gebruik...

Echter, je zet die mensen wel zo neer als dat ze iets krachtigs gesnoven en ik ben het ook totaal niet met ze eens, maar ik ben dus benieuwd hoeveel mensen er echt zo denken. Het is gissen natuurlijk, maar voor we het weten zitten we hier weer ons te verbazen over de verkiezingsuitslag een keer en lijkt het alsof we het niet aan hebben zien komen....
Denk dat dit stukje Tweakers de uitzondering is (helaas) De groep mensen in NL die tegen hun eigen (lange termijn) belangen zijn, lijkt verdacht groot...

• hoevenpe
aicaramba schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:26:
De EU heeft aangegeven dat het voor het einde van 2020 kán. Maar ik ga er vanuit dat dit zou moeten betekenen dat UK direct aan alle eisen van de EU moet voldoen.
En met deze ruime meerderheid kan Boris het er erdoorheen drukken, ongeacht de pijnlijke compromissen die hij moet sluiten. Deze uitslag is voor de EU best gunstig, Boris wil tegen elke prijs voor 2021 een deal om aan de macht te blijven.

• Basekid
aicaramba schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:26:
[...]

Een trade deal bedoel je?

De EU heeft aangegeven dat het voor het einde van 2020 kán. Maar ik ga er vanuit dat dit zou moeten betekenen dat UK direct aan alle eisen van de EU moet voldoen. Het hele idee van Brexit was juist om dat niet meer te hoeven, dus ik verwacht dat met name de UK niet akkoord zal gaan met de voorwaarden van de EU.
Ja, die idd.

Boris heeft nu met "get brexit done" gewonnen, maar de grote, echte onderhandelingen moeten dus nog gaan gebeuren mbt een trade deal (en ik dacht een groot deel van de logistieke afspraken etc). Dit kan nog jaren doorslepen dus ben benieuwd of Boris dan nog stand houdt.

• ijdod
  • Laatst online: 00:06
-Bonalds schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:29:
[...]

Denk dat dit stukje Tweakers de uitzondering is (helaas) De groep mensen in NL die tegen hun eigen (lange termijn) belangen zijn, lijkt verdacht groot...
Als we heel rationeel zijn, is het vooral dat we elkaar hier niet (al te veel) voor rotte vis uitmaken. Ik denk dat de grote meerderheid hier ook niet signifikant van positie is gewijzigd.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 28-03 10:32

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Misschien moet je eens naar de verdeling van dat inkomen gaan kijken...
Dan zul je waarschijnlijk tot de conclusie komen dat de cijfers voor het VK regionaal enorm verschillen en dat er enkele regios (misschien zelfs maar 1) dat cijfer voor het VK enorm omhoog halen. Laat dat nu net door een sector worden veroorzaakt die geen belang heeft bij een Brexit...
Haal die sector weg en het inkomen per capita van de VK daalt dik onder het EU gemiddelde.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Laten we dan een glimpje van positief nieuws benoemen: Corbyn vertrekt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• wildhagen
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:34:
Ja, maar hij heeft alleen gezegd dat hij bij de volgende verkiezingen geen lijssttrekker meer zal zijn.

Verder treedt hij pas af na een bezinningsperiode. Hij heeft niet gezegd hoelang die periode duurt. Als die nog 2+ jaar duurt zit hij er dus nog wel even ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

wildhagen schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:36:
[...]

Ja, maar hij heeft alleen gezegd dat hij bij de volgende verkiezingen geen lijssttrekker meer zal zijn.

Verder treedt hij pas af na een bezinningsperiode. Hij heeft niet gezegd hoelang die periode duurt. Als die nog 2+ jaar duurt zit hij er dus nog wel even ;)
Hij is gewoon niet meer relevant...

• Basekid
Duidelijk stukje over waarom de mensen zo gestemd hebben:
Father-of-four Nasir Ahmed, who has traded on his clothes stall in the area for 25 years, voted Labour but said he had anticipated a defeat. He said:

I have never been happy with some of the stuff that Boris comes out with and I voted to Remain in the EU referendum but I did feel that this might happen. A lot of people here blame others for their problems- it’s a really deprived area and they think it’s all the fault of the immigrants- so they really want Brexit. I feel down this morning- we have made a terrible mistake.

However, on the fruit stall next door there was cause for celebration. Eugene Koziol, 77, originally from Poland, and his son Darren, who was born in the UK, both voted Conservative. He said:

Most people here voted to leave and for the Conservatives because immigration is out of control. This is a really underprivileged area- one of the poorest boroughs in the whole of England- and there are lots of issues and people feel immigration has been one of the causes of that ...

People also couldn’t vote for someone like Corbyn because his policies were like a fairy story and people have got so fed up with Brexit and they just want it done.

During the 2016 EU referendum, 68.67% voted in favour of leaving the European Union.
Oftewel:

- Conservatives knijpen het land uit de arme bevolking geeft de immigranten de schuld en stemmen daarom Conservatives

-Mensen zijn zo gebrainwashed dat ze niet geloven dat er een andere weg is dan die nu bewandeld wordt (de onmogelijke Corbyn/socialist dream)

-Iedereen is Brexit moe (want laat zoiets eens heel simpel zijn) dus wil er gewoon vanaf, ook al is dat niet echt mogelijk de komende jaren.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Ramzzz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:34:
Mee eens..

maar let op juich niet te vroeg..
zie: twerk in "Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?"

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Player1S schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:26:
Als Noord Ierland inderdaad samen gaat met Ierland en Schotland zich ook daadwerkelijk gaat afsplitsen, gaan we dan Groot Brittannië hernoemen naar Klein Brittannië? :+
Nee, dan komt de CCP met de claim dat Engeland al sinds de oudheid onderdeel uitmaakt van China. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• polthemol
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:51:
[...]

Nee, dan komt de CCP met de claim dat Engeland al sinds de oudheid onderdeel uitmaakt van China. :z
how, how! Brittania rules China wel he, niet omgekeerd! Waarom moet je dat kleine dappere eilandje nu weer schofferen joh ;P

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

wildhagen schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:09:
[...]

Nujij.nl zou ik als bron niet serieus nemen.

Moet je de berichten daar eens zien. Sommige denken dat, nu de VK bevrijdt wordt van de 'totalitaire fascistische EU-staat' de VK over een paar jaar weer een waar paradijs is, waar de hele wereld met jaloezie naar zal kijken.
<knip> Jij bent de eerste. Dit soort flamebait is zeer ongewenst.

Ramzzz wijzigde deze reactie 13-12-2019 10:25 (9%)

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 18:57
[...]

Ik heb het al op het juiste tijdstip gezet :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

polthemol schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:52:
[...]

how, how! Brittania rules China wel he, niet omgekeerd! Waarom moet je dat kleine dappere eilandje nu weer schofferen joh ;P
Te veel opium. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 04:18

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik ben toch blij met ons kiesstelsel waar de zetels proportioneel verdeeld worden over alle partijen.
Want dit is toch ook een ietwat vreemde conclusie:

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
IJzerlijm schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:52:
[...]

En hier wordt gesproken over de fascist Boris "Adolf" Johnson.
Is ook gewoon niet goed in een discussie. Hoe fout ik BJ, onze eigen blondie of Thierry Boreaal, of dat oranje stoplicht aan de andere kant van the big plosh ook vind (en trouwens ook gevaarlijk), het zijn zeker geen Adolofjes. Wel gevaarlijk en via hun kan er een adolfje opstaan, maar zelf zeker niet. Er gaat geen Endlosingsvoorstel uit hun koker komen. Wel oprotvoorstellen.

Maar voor op smoelenboek zijn dat soort benamingen natuurlijk wel goed.

• Basekid
Samenwerken (iig in de regering) is iets wat de britten niet in hun woordenboek hebben staan helaas

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Het is ook wel ongelooflijk hoe een instituut (wat de BBC vroeger was) is omgevormd tot een propagandakanon voor ‘whoever is in power’. :X

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 27-03 19:04
Wat heeft die quote met de BBC te maken dan?

Ik vind de BBC prima gebalanceerd in hun berichtgeving. Andrew Neill was behoorlijk in vorm gisteren, alle partijen werden even hard aangepakt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ramzzz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:20:
[...]

Het is ook wel ongelooflijk hoe een instituut (wat de BBC vroeger was) is omgevormd tot een propagandakanon voor ‘whoever is in power’. :X
Jep.. En ze gaan nog verder onder druk worden gezet denk ik. Of ze worden nog veel meer een spreekbuis voor de overheid, of ze krijgen geen funding meer.
En zie zo'n instituut nog maar te redden als er ooit weer een frisse wind gaat waaien daar.

En er zitten in NL ook al genoeg clubjes te broeden op het ontmantelen van onze NPO, omdat die te objectief en dus niet rechts genoeg is. Fingers crossed dat ons niet hetzelfde gaat overkomen op termijn.

• -Bonalds
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 27-03 13:04
ijdod schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:32:
[...]

Als we heel rationeel zijn, is het vooral dat we elkaar hier niet (al te veel) voor rotte vis uitmaken. Ik denk dat de grote meerderheid hier ook niet signifikant van positie is gewijzigd.
Hier is in ieder geval nog een mogelijkheid (zonder die rotte vis) tot het uitwisselen van standpunten en perceptie, dat is de uitzondering waar ik op doel (althans, in AWM)

• Skyaero
  • Niet online
Jo Swinson stapt ook op als leider, nu ze geen zetel heeft weten te bemachtingen

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Basekid schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:42:
Duidelijk stukje over waarom de mensen zo gestemd hebben:

[...]
Wat we ook al lang wisten. Dit plaatje is hier ook al eens gepasseerd denk ik:

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18:55

Polycom

Poes van goud

In ieder geval zijn sinds gisteren tenminste 15 nieuwe seizoenen van 'Wanbetalers - betalen of leeghalen UK' en 'Horror huurders en Huisjesmelkers UK' confirmed :Y)

• hoevenpe
-Bonalds schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:26:
Hier is in ieder geval nog een mogelijkheid (zonder die rotte vis) tot het uitwisselen van standpunten en perceptie, dat is de uitzondering waar ik op doel (althans, in AWM)
Ook slechts binnen een relatief beperkte bandbreedte, wat hier notoire 'rechtse ballen' zijn wordt op andere fora als extreem-links weggezet... ;)

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 28-03 16:09
hoevenpe schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:03:
[...]

Ook slechts binnen een relatief beperkte bandbreedte, wat hier notoire 'rechtse ballen' zijn wordt op andere fora als extreem-links weggezet... ;)
Op fok! bv, damn daar marcheren ze nog net niet in rood-bruin

Mijn observaties over het onderwijs gaan vooral over HBO, dan WO. De rest zal ik dan expliciet benoemen als ik dat bedoel :)

• Omega Supreme
  • Laatst online: 23:46

Omega Supreme

The God of Death

Ik heb veel (ex-)collegas die in het VK werken of uit het VK komen. Goed geschoolde mensen voornamelijk werkzaam in de consultancy en de financiële sector. Wij hadden dagelijks te maken met de EU en weten ook nog hoe het was toen er grenscontroles waren.

Brexit wordt één grote shitshow en die GBP komt wel weer omlaag zodra dat bij de beleggers ook duidelijk wordt. Hij is nu omhoog vanwege onterecht optimisme dat er in ieder geval nu iets gaat gebeuren.

'Grappig' is dat bij iedereen de gedachte leeft dat de Tories zichzelf in de voet hebben geschoten, omdat hun hele strategy op leugens en bedrog was gebaseerd. Die geweldige handelsverdragen krijgen ze niet, want zij zijn degenen met de grote noodzaak en dus de zwakke partij. 'Bij de volgende verkiezingen worden ze hier wel op afgerekend!'

Ik ben zelf overtuigd dat dit niet gaat gebeuren. Immers, direct na het referendum was al duidelijk dat ze zo hadden staan liegen dat pinokio zich er zelfs voor zou schamen. Het heeft niets afgedaan aan de Brexit support, kijk alleen al naar de uitslag nu.

Daarnaast - anecdotisch - kan ik de Brexit supporters die ik ken indelen in twee groepen: 1. de idioten die alle beloften nog steeds geloven en 2. degenen die het sowieso niet geloven, maar xonofobisch/openlijk racistisch zijn. Een middenweg lijkt er niet te zijn. En als ik dat inbreng in de discussie dan blijkt dat een vrij algemene ervaring te zijn. Beide groepen zullen dolgelokkig zijn met Brexit, al gaat de hele economie daar naar de klote. Groep 1 gaat roepen dat het de schuld is van het oponthoud door remain en groep 2 is gewoon blij dat de grenzen dicht zijn.

Voor mij is het een zegen geweest dit Brexit verhaal. Ik heb de idioten en racisten uit mijn facebook, e-mail adreesboek en kerstkaarten bestand kunnen gooien en heb nu een fatsoenlijkere vriendenkring. Er zal voor mijn sector een periode van meer werk dan ooit aan komen tot de boel enigzins genormaliseerd is, dus nu is het cashen.

Mijn enige zorg is dat de signalen uit de EU zijn dat ze hier geen lering uit trekken. De weerstand in het VK tegen de EU wordt niet gezien als reden om een pas op de plaats te maken en eens goed te kijken naar waarom een land zo makkelijk overtuigd kon worden dat de EU slecht is, maar eerder 'zo die dwarsliggers zijn weg, nu kunnen we nog sneller doorstomen'. Ik vrees dan ook dat dit niet de laatste exit is uti de EU. Ik denk dat de reactie van de achterlijken bij D66 om EU lidmaatschap in onze grondwet op te nemen dan ook tekenend is voor de hedendaagse politiek die geen kans onbenut laat om te laten zien dat schijt hebben aan de kiezers en wat leeft onder de bevolking en er alleen voor het eigen gewin zitten. Daarmee de kiezer bijna naar de populisten dwingend.

"You know you're hanging out with physics geeks when neutronium counts as a "mundane" form of matter."

• maartend
@Omega Supreme
Dat wat jij hebt overgehouden met je kerstkaarten en FB, heb ik ook met mensen uit mijn kennissenclub die FvD gingen stemmen. (Die PVV tsemden lagen er al lang uit). Hoppa, weg ermee. En ik geef ze uitleg als ze vragen waarom.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Omega Supreme schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:09:
Groep 1 gaat roepen dat het de schuld is van het oponthoud door remain en groep 2 is gewoon blij dat de grenzen dicht zijn.
Groep 2 is dus ook even gemisinformeerd. De grenzen ZIJN al dicht. De UK is toch echt wel het enige EU land waar ik doorheen paspoortcontrole moet wanneer ik wil het wil bezoeken.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Omega Supreme @maartend vanochtend bij WNL was er een Britse jongen aan het woord en sprak wijze woorden richting andere landen in de strekking: "wij hebben ons hier laten polariseren, mensen zijn alleen nog maar gaan schreeuwen en liegen zonder echt met elkaar in gesprek te gaan/blijven om begrip te krijgen voor wat er écht aan de hand is".
Leuk om je bubbel steviger te definiëren, maar zo komt het nooit meer goed..

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 18:57
Omega Supreme schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:09:
'Grappig' is dat bij iedereen de gedachte leeft dat de Tories zichzelf in de voet hebben geschoten, omdat hun hele strategy op leugens en bedrog was gebaseerd. Die geweldige handelsverdragen krijgen ze niet, want zij zijn degenen met de grote noodzaak en dus de zwakke partij. 'Bij de volgende verkiezingen worden ze hier wel op afgerekend!'

Ik ben zelf overtuigd dat dit niet gaat gebeuren. Immers, direct na het referendum was al duidelijk dat ze zo hadden staan liegen dat pinokio zich er zelfs voor zou schamen. Het heeft niets afgedaan aan de Brexit support, kijk alleen al naar de uitslag nu.
In een normaal functionerende democratie wordt een liegende partij genadeloos afgestraft. Sterker nog, ze komen niet eens in een positie van macht (waarvoor ze vervolgens voor worden afgestraft), omdat de leugens worden blootgelegd.

Dit is geen normaal functionerende democratie. Realiteit doet er niet meer toe, de media faalt al jaren in haar taak om de leugenaars onder druk te zetten in het toegeven, en de feitelijke waarheid als belangrijkste bericht voort te brengen.

Ik heb de radiopresentatie van James O'Brien op staan: 'Boris Johnson won an election victory for the Conservatives by attacking the last 9 years of Conservative government'.

Over de shift in de traditioneel sterke Labour-gebieden: 'If the only reason for the Labour industrial heartland to become part of the Boris Johnson fanclub, is Brexit, then you're in for a very rude awakening'.

• maartend
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:17:
@Omega Supreme @maartend vanochtend bij WNL was er een Britse jongen aan het woord en sprak wijze woorden richting andere landen in de strekking: "wij hebben ons hier laten polariseren, mensen zijn alleen nog maar gaan schreeuwen en liegen zonder echt met elkaar in gesprek te gaan/blijven om begrip te krijgen voor wat er écht aan de hand is".
Leuk om je bubbel steviger te definiëren, maar zo komt het nooit meer goed..
Nah, klopt. Maar deze 2 groepen wens ik totaal geen ruimte te geven. Maar ok, dat is een andere discussie.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

here you go:

• hoevenpe
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:15:
Groep 2 is dus ook even gemisinformeerd. De grenzen ZIJN al dicht. De UK is toch echt wel het enige EU land waar ik doorheen paspoortcontrole moet wanneer ik wil het wil bezoeken.
De grenzen zijn niet 'dicht', de immigratie van buiten de EU is groter dan ooit.

De gemiddelde Brit heeft niet zo'n probleem met de gemiddelde west-Europese toerist die na een paar dagen/weken weer naar huis gaat, dat de Tories al 9 jaar aan de macht zijn en bewust immigratie toelaten om de lonen laag te houden is electoraal geraffineerd buiten beeld gehouden.

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:22

Spotmatic

Ken sent me

Die muur is er al, met dank aan een ander ineengestort rijk.

Wikipedia: Muur van Hadrianus

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 27-03 20:12
hoevenpe schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:01:
[...]

Dat blijkt in de praktijk nogal mee te vallen (of tegen vanuit EU perspectief):

[...]

Weet dat het een tegendraads geluid is maar het VK zou op macro-niveau hier nog wel eens goed uit kunnen komen: veel minder regelgeving kan ze inderdaad een voordeel geven ten opzichte van de EU, minder vergaande klimaatambitie kan vervuilende bedrijven rendabel houden waar hij continentale collega's het loodje leggen. De city zal altijd manieren vinden om op creatieve manieren geld te verdienen, etc. etc.

De voorspelde ineenstorting is er tot nu toe niet gekomen, het pond stijgt met de overwinning van Boris fors in waarde en er is tenminste duidelijkheid over 1-1-2021 als harde overgangsdatum. Het is inderdaad een groot experiment maar in het onwaarschijnlijke geval dat ze er sterker uitkomen kan de uiteindelijke deal een blauwdruk worden voor andere EU landen die willen vertrekken. Mislukt het experiment dan zal iedereen hier het wel uit z'n hoofd halen om Nexit, Frexit of Italexit na te streven.
Ehhhm de VK liggen ver voor op ons met verduurzaaming, ik denk dat net als in de VS, het landelijke geluid de daadwerkelijke praktijk een beetje tegenspreekt. En daarnaast is de oude economie echt niet meer levensvatbaar zonde lage minimumlonen (want minder geautomatiseerd)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:43

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

JeroenNietDoen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:11:
BJ vs Corbyn, Islamophobia vs Antisemitism, doet mij veel denken aan Clinton vs Trump destijds. Kies de minste slechte :+
En zo het geschiedde. Britse volk heeft afscheid genomen van de in hun ogen slechtste van de 2. Nu nog een manier vinden om van de ander af te komen. In de VS zijn ze daar ook nog mee bezig.

"Oooh Jeroen!"

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

hoevenpe schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:24:
[...]

De grenzen zijn niet 'dicht', de immigratie van buiten de EU is groter dan ooit.

De gemiddelde Brit heeft niet zo'n probleem met de gemiddelde west-Europese toerist die na een paar dagen/weken weer naar huis gaat, dat de Tories al 9 jaar aan de macht zijn en bewust immigratie toelaten om de lonen laag te houden is electoraal geraffineerd buiten beeld gehouden.
Dat en het feit dat de gemiddelde brit zich te goed voelt voor de klotebaatjes die die lui doen..

• Basekid
Ben benieuwd of die schotse afhankelijkheid echt gaat gebeuren...

Schotland zal een stemming wel willen, maar dat laat Boris niet toe heeft hij gezegd. Vind dat (net zoals in catalonie een tijdje geleden) wel erg coloniaals, maarja.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 28-03 12:38
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:15:
[...]

Paspoort controle staat niet gelijk aan wat ze met dichte grenzen bedoelen.

De UK heeft nog een open grens, er is op dit moment vrije doorgang van mensen en goederen. Als je in de UK op vakantie wilt, of wilt gaan werken als EU burger is er niemand die je tegenhoudt bij die controle, ook hoef je geen visum/vergunning aan te vragen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:36
hoevenpe schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:03:
[...]

En wat hier links genoemd word word op ander plekken weer als rechts gezien.

Nee, het hele spectrum is zo naar rechts verschoven dat alles wat links is van de VVD (zelfs de VVD van 10 jaar geleden) als links gezien word door bepaalde groepen.

Wat in de UK niet gebeurt is gewoon dat mensen te lui zijn om over hun toekomst na te denken.

Het enige wat ze gedaan hebben is stemmen zodat ze niet langer over de brexit na hoeven te denken. Of dat nou goed of slecht voor ze uitpakt maakt niet uit zolang zij er maar niet over na hoeven te denken.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

LordSinclair schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:33:
[...]

Paspoort controle staat niet gelijk aan wat ze met dichte grenzen bedoelen.

De UK heeft nog een open grens, er is op dit moment vrije doorgang van mensen en goederen. Als je in de UK op vakantie wilt, of wilt gaan werken als EU burger is er niemand die je tegenhoudt bij die controle, ook hoef je geen visum/vergunning aan te vragen.
Klopt, maar ze hebben binnen de EU kaders alle recht om zo'n migrant na X maanden weer terug te sturen als diegene geen baan heeft weten te vinden.
Ze doen alleen alsof dat niet zo is en ze dat niet van de EU mogen, maar in het echt zijn ze zelf gewoon te laks geweest om de teugels waar nodig aan te trekken.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Spotmatic schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:30:
[...]

Die muur is er al, met dank aan een ander ineengestort rijk.

Wikipedia: Muur van Hadrianus
Klopt.. ik ben er geweest ;)

Die muur ligt trouwens wel in Engeland.. dus zou een mooie winst zijn als ze die lijn aanhouden ;)
Basekid schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:33:
Ben benieuwd of die schotse afhankelijkheid echt gaat gebeuren...

Schotland zal een stemming wel willen, maar dat laat Boris niet toe heeft hij gezegd. Vind dat (net zoals in catalonie een tijdje geleden) wel erg coloniaals, maarja.
Wat mij een mooie oplossing zou zijn is dat Schotland met Ierland fuseert. Cultureel en historisch liggen die behoorlijk op 1 lijn. Samen hebben ze ook genoeg critical mass.
En mogelijk zou die samenvoeging ook een catalysator kunnen zijn (wishfull thinking) voor noord ierland unification.. Die keltische staat zou ik best zien zitten en ik zou daar mogelijk best voor willen verhuizen..

ToolkiT wijzigde deze reactie 13-12-2019 11:49 (43%)

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:38
http://diw.canvas.be/boris-actual-message/

Ideaal om je kerstwensen te verspreiden!!

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:36:
Ja, de rot is zover doorgetrokken. Realiteitszin is verdwenen. Normalisatie van extreem gedrag, en het internet is daar een grote voedingsbodem voor. In een groep gelijkgestemden wordt diegene met de meest extreme stem de leider. De rest valt niet op. Het internet heeft geen moderatie, dus een versterkte voedingsbodem voor extremisme (dit kun je in elk denkbare variant zien).

Serieuze redeneringen verdwijnen, nepnieuws wordt groot. Iemand die tegen deze reacties ingaat wordt door trollen geïntimideerd en reageert niet meer.

Normalisatie voltooid. In Nederland: LPF, PVV, FvD, "Ongehoord Nederland".

Alles wat Virtuozzo heeft geschreven is van toepassing.
Up next: Nederland.

Ik hoop oprecht dat als mensen iets van Brexit leren, dan wel de les dat populisme en tegenpolitiek instrumenten van diegenen zijn die baat hebben bij segregatie, minder toezicht, meer afstand tussen vermogen & inkomen en politiek consumptief gedrag.

Altijd weer. Zonder uitzondering. Zo ook hier.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:52:
Ik hoop oprecht dat als mensen iets van Brexit leren, dan wel de les dat populisme en tegenpolitiek instrumenten van diegenen zijn die baat hebben bij segregatie, minder toezicht, meer afstand tussen vermogen & inkomen en politiek consumptief gedrag.
Heel cynisch gesteld: de 'les' voor de VVD en/of het CDA lijkt me vooral dat je in 2021 Dominic Cummings moet inhuren voordat Baudet of Wilders het doet. Het werkt veel beter dan suffe vaasjes of slecht geproduceerde filmpjes...

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het overgrote deel van de media controleren om je leugens in de hand te houden helpt ook.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 27-03 16:27
hoevenpe schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:59:
[...]

Heel cynisch gesteld: de 'les' voor de VVD en/of het CDA lijkt me vooral dat je in 2021 Dominic Cummings moet inhuren voordat Baudet of Wilders het doet. Het werkt veel beter dan suffe vaasjes of slecht geproduceerde filmpjes...
Volgens mij is het Cummings die Johnson in heeft gehuurd en niet andersom.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Skyaero
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:52:
[...]
Die les komt niet. Er zijn (in het extreme) twee scenario's bij een Brexit waarbij de EU altijd verliest.

1. Het VK hobbelt door en iedereen kan roepen dat de EU verlaten prima mogelijk is.
2. Het VK stort economisch in, er komt een hongersnood. Iedereen kan roepen dat we veel te veel afhankelijk zijn van de EU en als daar iets mis gaat, er hongersnood komt.

Een democratie werkt alleen als mensen goed en juist worden geïnformeerd. Dat betekent duidelijke taal vanuit politiek, een kritische onafhankelijke media en educatie vanaf jongs aan om politiek en economie ook te kunnen begrijpen. Het schort op dit moment aan alle drie, en niet alleen in het VK en Nederland.

Misschien dat we gewoon eens 50 miljoen jonge mannen moeten afslachten om iedereen weer eens wakker te schudden waarom we de EU ook alweer hebben opgericht. /s

• D-e-n
  • Laatst online: 00:36
hoevenpe schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:59:
[...]

Als er al een "les" te trekken is dan is het toch dat in veel landen blijkt dat leugens en apekool makkelijker te verkopen zijn dan nuance.

• Basekid
Er wordt hier regelmatig over een post-truth era gesproken en we zien hier weer eens een mooi voorbeeld van hoe leugens inderdaad de meeste winst opleveren.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Topicstarter
Plasma_Wolf schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:32:
Helaas heeft enkel Iain Duncan Smith zijn zetel verloren.
Nee hoor, hij behoudt zijn zetel. Daar gingen de LibDems de fout in.

Zac Goldsmith is de minister die weg is.

Mijn constituency (Guidlford): Conservative hold, LibDem hadden gewonnen als Labour hen had gesteund. :X

gambieter wijzigde deze reactie 13-12-2019 12:18 (15%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Toch weer overduidelijk dat bullshit het beste gedijt op het 'platteland'.

[bron]

Compleet 'lege' gebieden verslaan de dichtbevolkte gebieden, waar de meeste mensen wonen en de meeste economische activiteiten plaatsvinden.

En ze noemen het een 'democratie'...

Maar: (verdeel + heers)leugens = macht heeft in elk geval gewerkt.

Ramzzz wijzigde deze reactie 13-12-2019 12:47 (42%)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Topicstarter
Een overzicht van de grote namen die onderuit zijn gegaan

Erg weinig... (en er was zoveel mogelijk)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ramzzz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:20:

[Afbeelding]

Compleet 'lege' gebieden verslaan de dichtbevolkte gebieden, waar de meeste mensen wonen en de meeste economische activiteiten plaatsvinden.

Ik kan het zo snel niet terugvinden, maar hoe is de verdeling in het aantal stemmen?

• -ION-
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:18
Wauw dit soort rancuneuze reacties die steeds weer opwaaien nadat links heeft verloren. Als er iets polariserend werkt is het dat wel. Het getuigd ook van een totaal gebrek aan inlevingsvermogen en een narcistische stadsmentaliteit.

Dat is altijd de dooddoener van de verliezende partij, een campagne wordt gevoerd aan de hand van het kiesstelsel. Het is dus niet zo dat indien het kiesstelsel anders was geweest de resultaten hetzelfde waren geweest.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

-ION- schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:30:
[...]

Wauw dit soort rancuneuze reacties die steeds weer opwaaien nadat links heeft verloren. Als er iets polariserend werkt is het dat wel. Het getuigd ook van een totaal gebrek aan inlevingsvermogen en een narcistische stadsmentaliteit.
Inleving, in wat eigenlijk?
Dat is altijd de dooddoener van de verliezende partij, een campagne wordt gevoerd aan de hand van het kiesstelsel. Het is dus niet zo dat indien het kiesstelsel anders was geweest de resultaten hetzelfde waren geweest.
Hahaha, dooddoener.

Werkelijk 0,0 inhoud in een verkiezingscampagne, en mijn conclusie over de manier waarop deze is gevoerd en 'gewonnen' is een dooddoener?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Skyaero schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:06:
Een democratie werkt alleen als mensen de moeite nemen om zich goed en juist worden te geïnformeerd.ren
Klopt iets beter.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• -ION-
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:18
Ramzzz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:32:
[...]

Inleving, in wat eigenlijk?
Je bevestigt mijn punt, dank.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

-ION- schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:30:
[...]

Wat is er volgens jou niet gebaseerd op feiten of misleidend? Dat de hele torie campagne gebaseerd is op leugens en dit uitgebreid bewezen is door meedere onafhankelijke groepen, of het plaatje met de kiesresultaten volgens district?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

-ION- schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:34:
[...]

Je bevestigt mijn punt, dank.
Ressentiment, een hekel aan 'vreemdelingen', navelstaarderij, 'splendid isiolation', etc.

Ja we kennen de hele riedel wel.

Maar wat licht daar aan feiten aan ten grondslag?

'We' moeten ons volgens jou dus inleven in het ressentiment van mensen die al decennialang voorgelogen zijn, en blijven geloven in de nonsens die hen worden opgelepeld.

OK.

• koppie
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 28-03 08:29
----

De kiesdistricten zijn qua aantallen stemmen redelijk gelijkwaardig, behalve in schotland waar er andere afspraken over gelden. Daarom zijn die 'lege gebieden' ook zo groot. Dus behalve dat stomme kiesdistricten-stelsel is het redelijk eerlijk.

Daarnaast vind ik de teneur in dit topic behoorlijk negatief tov de conservatieven. Op inhoud klopt dat ook wel, maar vergeet niet dat Labour de meest linkse programma opgetuigd in tijden. Dit programma kost enorm veel geld, en ik denk dat de gemiddelde kiezer twijfelde aan de haalbaarheid en betaalbaarheid.

Alleen al voor het toch betalen van vrouwen tot 65 die eerder met pensioen (staatspensioen) zouden moeten mogen op basis van oudere belofte was een bedrag van 50 tot 80 miljard pond gemoeid. Ongelofelijke bedragen!

Als Jeremy niet zo'n enorme linkse rakker zou zijn (ook icm zijn verleden, wat enorm is uitgebuit), en zich zou richten op NHS en privatisering van alleen de spoorwegen, hadden de resultaten heel erg anders zijn geweest.

De beloftes vanuit de Tories waren redelijk middle-or-the-road, en heeft geholpen tov Labour.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Pagina: 1 ... 121 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True