Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.892 views

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:48
hoevenpe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:49:
[...]

De WA staat en is ononderhandelbaar, dat heeft niets met de vrijblijvende PD te maken.
Als Corbyn aan komt met de vraag of er een nieuwe deal mag komen op basis van bijvoorbeeld het noorwegen model dat gaat de Eu daar 99.9% zeker mee akkoord.
Ook Corbyn zal de rekening moeten betalen, rechten van EU burgers moeten garanderen en de Ierse grens open moeten houden.
Absoluut, en dat is ook helemaal geen lastig punt als je zoals hierboven genoemd naar een heel andere insteek gaat zoals het noorwegen model.

Het zijn puur de harde eisen die May en BJ stellen over gesloten grenzen en uit de interne markt die dit een struikelpunt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
Tsja, het probleem met het plan Labour is dat theorie en praktijk niet met elkaar in overeenstemming zijn.

Het land bij elkaar brengen en stemmen over 2 varianten, remain en de labour deal is theoretisch gezien een mooie exercisie.
In de praktijk moet je aan de europese unie vragen om laten we het maar zo stellen. Een noorwegen variant te maken waarbij ook nog eens komt spelen dat alles wat je daarvan afwijkt niet zonder goed fatsoen ook aan noorwegen en in het verlengde zwitserland moet aanbieden. Voor de EU is elke afwijking op noorwegen niet simpel.

Ga je verder redeneren dan kan je nu al de conclusie trekken of dat een goede situatie is voor voor het VK, Ja of Nee.

Wat dat betreft kom je maar uit op 2 logische conclusies.
1 Je blijft in de EU en probeert de tekortkomingen waarom Brexit gestart is te verhelpen.
2 Je komt uit op de WA van Boris Johnson. Het dichtste wat je bij een harde brexit kan komen zonder pr direct in WTO land te komen.

Ja, men kan Labour en in het verlengde Corbyn verwijten dat ze geen harde keuzes maken.
De Tories boodschap van get brexit done komt wat dat betreft wel aan. Men maakt een keuze. Of je het ermee eens bent is een tweede. Iedereen weet dat er nog genoeg later komt maar men slaat en weg in/

Wat Corbyn verder betreft. Media treft zeker enige / veel blaam in zwartmaken. Aan de andere kant maakt Corbyn het soms wel heel gemakkelijk met bij tijd en wijle erg realiteit ontberende voorkeuren. Venezuela als voorbeeld en daarnaast niet daadkrachtig uitroeien van anti semitisme in de partij. Hij is helaas een goedbedoelende vriendelijke dodo communist.

Zie de keuze tussen Johnsson en Corbyn als Donald Duck en Guust Flater.
Kan je kiezen dan is de eerste vraag. De volgende 2 kandidaten graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:56:
Als Corbyn aan komt met de vraag of er een nieuwe deal mag komen op basis van bijvoorbeeld het noorwegen model dat gaat de Eu daar 99.9% zeker mee akkoord.
Je vult weer je eigen ideeen in ipv te volgen wat Corbyn zegt. Hij wil geen FoM, geen single market, en dat is dus geen Noorwegen of EEA.

@D-dark Corbyn's opa pose is een facade. Niets goedbedoelends.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Philip Ross
gambieter schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:59:
[...]

Je vult weer je eigen ideeen in ipv te volgen wat Corbyn zegt. Hij wil geen FoM, geen single market, en dat is dus geen Noorwegen of EEA.
Het was slechts een voorbeeld van dat de WA helemaal niet zo vast staat.

Bedenk wel dat Labour vanuit heel andere gedachten de onderhandelingen voor een WA in zou gaan en daar dus compleet andere resultaten uit zouden kunnen komen.
D-dark schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:56:
Tsja, het probleem met het plan Labour is dat theorie en praktijk niet met elkaar in overeenstemming zijn.

Het land bij elkaar brengen en stemmen over 2 varianten, remain en de labour deal is theoretisch gezien een mooie exercisie.
In de praktijk moet je aan de europese unie vragen om laten we het maar zo stellen. Een noorwegen variant te maken waarbij ook nog eens komt spelen dat alles wat je daarvan afwijkt niet zonder goed fatsoen ook aan noorwegen en in het verlengde zwitserland moet aanbieden. Voor de EU is elke afwijking op noorwegen niet simpel.

Ga je verder redeneren dan kan je nu al de conclusie trekken of dat een goede situatie is voor voor het VK, Ja of Nee.

Wat dat betreft kom je maar uit op 2 logische conclusies.
1 Je blijft in de EU en probeert de tekortkomingen waarom Brexit gestart is te verhelpen.
2 Je komt uit op de WA van Boris Johnson. Het dichtste wat je bij een harde brexit kan komen zonder pr direct in WTO land te komen.

Ja, men kan Labour en in het verlengde Corbyn verwijten dat ze geen harde keuzes maken.
De Tories boodschap van get brexit done komt wat dat betreft wel aan. Men maakt een keuze. Of je het ermee eens bent is een tweede. Iedereen weet dat er nog genoeg later komt maar men slaat en weg in/

Wat Corbyn verder betreft. Media treft zeker enige / veel blaam in zwartmaken. Aan de andere kant maakt Corbyn het soms wel heel gemakkelijk met bij tijd en wijle erg realiteit ontberende voorkeuren. Venezuela als voorbeeld en daarnaast niet daadkrachtig uitroeien van anti semitisme in de partij. Hij is helaas een goedbedoelende vriendelijke dodo communist.

Zie de keuze tussen Johnsson en Corbyn als Donald Duck en Guust Flater.
Kan je kiezen dan is de eerste vraag. De volgende 2 kandidaten graag.
Ik denk dat je een heel goed punt maakt. Maar ik vind het jammer dat mensen verwijten dat ze geen zwart-wit keuze maken blijkbaar een optie is.

Ook ik denk dat Corbyn echt niet de beste kandidaat is en dat er echt wel wat op aan te merken valt maar juist die nuance is wel af en toe prettig.

Ik zou ook echt niet Corbyn en Boris gelijk willen stellen in hoe erg ze zijn. Buiten alle leugens die nu al van 1 kant komen zijn de plannen van Boris echt desastreus voor de UK. Zie ook het falen van het beleid van de afgelopen 10 jaar wat hij nog eens dubbel zo hard over wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:10

polthemol

Moderator General Chat
Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:33:
Allemaal leuk en aardig maar je hoort dit vooral van mensen die toch nooit van plan waren Labour te stemmen en een scuus zoeken.
en weet je waarom Labour geen meerderheid heeft? Precies daardoor :) Omdat een significante groep niet van plan is erop te stemmen.
Sorry maar je ziet niet de verschillen in gedrag? Ja, het doel is misschien hetzelfde (let op het woord misschien), maar de manier waarop ze zich gedragen echt niet. Als je dat niet kan inzien dan heeft discussie met jou geen zin.
het doel is eigen kont in de premierszetel, want ego. Het verschil in gedrag? Meh, paar bruggen te ver al daarvoor. En ja, dan mag ik Corbyn nog iets meer dan Johnson, maar goed, Boris legt de lat niet heel erg hoog daarvoor.
Jij begon toch met een paar onbenullige punten op te sommen?
Maar als iemand anders daar op reageert mag dat ineens niet?
nee, jij maakt een narritief waarin ik akkoord moet gaan of ik ben compleet tegen iets. Dat zijn stellingen waar ik niet in mee ga.
Hij heeft toch een duidelijk plan? Het is genuanceerd en hangt af van omstandigheden. Dat heeft de realiteit. Je kan niet zomaar iedereen gaan dwingen om alleen nog maar zwart-wit te denken en praten.
en de grootste omstandigheid is brexit, it's that easy.
Sorry maar als je dit soort onzin blijft herhalen stop ik er mee. Je bent alleen maar alles wat hij doet aan het projecteren op gedrag van anderen en daarmee hun acties goed aan het praten en Corbyn aan aan het vallen.
maak er geen whatabout van. Wat de anderen doen, is niet relevant. Maak er ook geen narative van 'ja maar als je dit bij Corbyn vind, dan praat je nu het gedrag van die wel goed!'. Nee, losstaande dingen.
Geeft mij eens duidelijk aan waarom het huidige brexit standpunt van Labour volgens hou zo slecht is dat alle andere plannen niet belangrijk meer zijn en de 4 jaar na de brexit ook niet van belang zijn?

Want deze stemming gaat over veel meer dan alleen brexit, het gaat over wat voor richting het land in gaat bewegen. En daar heeft Corbyn een duidelijke visie voor terwijl Boris juist extreem vaag blijft en weigert op vragen, interviews of debatten in te gaan.
Nee, het moet alleen over Brexit gaan, want dat is het enige relevant. De impact heirvan is alleen al op economisch gebied zo bizar immens groot, dat het al het andere heel erg reduceert tot geneuzel in de marge. Johnson zegt: 50 ziekenhuizen erbij! Prima, het VK heeft nu al een tekort aan verpleegsters, hoe gaat dat ziekenhuis bemand worden? En met welk geld? Want: brexit.

Het VK gaat handel drijven voor meer banen! Prima, met welk handelsverdrag? Want: Brexit.

Het VK gaat ...

en zo kun je blijven door gaan. Brexit is niet een miljoentje meer of minder op de begroting, het ding heeft impact op het gros van je begroting.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:56:
Wellicht als Corbyn het volledige pakket accepteert inclusief FoM, SM en ECJ maar dan nog veranderd het niets aan de WA, dat is alleen maar een 'frontstop' voor het geval dat er tussen de EU en het VK geen deal ligt aan het einde van de transitieperiode.

Besef ook dat deze versie van de WA voor de EU gunstiger is dan de VK brede variant die May onderhandeld had, het was hun eigen 'backstop'. Zie de EU niet teruggaan naar die versie alleen maar omdat deze communistische leaver denkt dat eenhoorns toch bestaan...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• D-dark
Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:05:
Ik denk dat je een heel goed punt maakt. Maar ik vind het jammer dat mensen verwijten dat ze geen zwart-wit keuze maken blijkbaar een optie is.
Een terechte constatering. Normaal ben ik ook meer van de nuance en snap volkomen dat andere invullingen en meningen bestaan.

Alleen als leider van een partij en mogelijk premier heb je die luxe niet. Hoe hard het ook klinkt je bent aangesteld om de harde keuzes te maken en een visie uittestralen.
Kijk je naar Brexit dan kennen we allemaal het mooie plaatje van de sferen van de EU.
Je kan ze niet allemaal kiezen dus je moet keuzes maken. Iedereen weet ruwweg gezegd wat de voorkeur en de keuzes zijn. Dat is helaas een binaire keuze.

Niemand verwacht dat iedereen exact dezelfde mening heeft. Alleen op de hoofdlijnen zal men toch kleur moeten bekennen.

Je gaat de verkiezingen in met voor nu lijkt ons remain de beste keuze en als alternatief onze brexit deal of omgekeerd. Als de precieze details bekend zijn en teveel afwijken van de kaders hebben we nog eenmaal een congres om het te vergelijken. Aangezien deze beslissing elke Brit aangaat leggen we het voor aan het volk. Iedereen weet dan waar Labour voor staat.
Nu ga je die keuze waarvan je weet dat die komt een paar maanden uitstellen.

@gambieter Ken de Engelse politiek van blogs, televisie en fora. Je wordt geen partij leider zonder enige kennis van de slangenkuil en giftanden van jezelf. Dat het een facade is kan ik zeker in meegaan. Hoe erg onthoud ik mij voor nu van verdere verdieping

[ Voor 5% gewijzigd door D-dark op 12-12-2019 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
D-dark schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:31:
@gambieter Ken de Engelse politiek van blogs, televisie en fora. Je wordt geen partij leider zonder enige kennis van de slangenkuil en giftanden van jezelf. Dat het een facade is kan ik zeker in meegaan. Hoe erg onthoud ik mij voor nu van verdere verdieping
Corbyn werd partijleider omdat Ed Miliband toestond dat mensen voor £3 lid konden worden en gelijk stemrecht hadden (zat Tories die lid werden om voor de slechtst mogelijke kandidaat te stemmen?), en omdat niemand verwachtte dat hij kon winnen en mensen het een goede grap vonden, zeg maar het Oekraine-referendum gebruiken als proteststem. Daar betalen we in het VK nu allemaal nog de prijs voor.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 12-12-2019 14:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
gambieter schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:01:
[...]

Corbyn werd partijleider omdat Ed Miliband toestond dat mensen voor £3 lid konden worden en gelijk stemrecht hadden (zat Tories die lid werden om voor de slechtst mogelijke kandidaat te stemmen?), en omdat niemand verwachtte dat hij kon winnen en mensen het een goede grap vonden, zeg maar het Oekraine-referendum gebruiken als proteststem. Daar betalen we in het VK nu allemaal nog de prijs voor.
Grappig, als je naar de resultaten kijkt van die interne verkiezingen was hij ook zonder die £3 leden ruim verkozen tot leider.

Staat uitgebreid op wikipedia met bronnen er bij: https://www.independent.c...-supporters-10498221.html

Dus laat alsjeblieft dat soort leugens weg in de toekomst. Die zijn al lang ontkracht.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:42:
Grappig, als je naar de resultaten kijkt van die interne verkiezingen was hij ook zonder die £3 leden ruim verkozen tot leider.

Staat uitgebreid op wikipedia met bronnen er bij: https://www.independent.c...-supporters-10498221.html

Dus laat alsjeblieft dat soort leugens weg in de toekomst. Die zijn al lang ontkracht.
Hij was pas op het laatste moment toegevoegd aan de kandidatenlijst, omdat men een extra optie wilde hebben; MPs die hem compleet ongeschikt vonden hebben zijn kandidatuur gesteund zonder de persoon te steunen. En dat het niet alleen de £3 leden waren maakt niet uit, hij heeft een cult aanhang en die zijn nu de baas.

Maar als je Corbyn wilt hebben, ik doe er zo een strik omheen.

• Philip Ross
gambieter schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:02:
[...]

Hij was pas op het laatste moment toegevoegd aan de kandidatenlijst, omdat men een extra optie wilde hebben; MPs die hem compleet ongeschikt vonden hebben zijn kandidatuur gesteund zonder de persoon te steunen. En dat het niet alleen de £3 leden waren maakt niet uit, hij heeft een cult aanhang en die zijn nu de baas.
Hij heeft met overtuigende meerderheid van leden de verkiezingen gewonnen. Ofwel, de leden waren het vorige bestuur meer dan zat. Hij, en zijn visie, hadden gewoon heel veel steun bij Labour leden.

Dat is alles wat ik wil zeggen. Je moet hier niet gaan doen alsof niemand hem wilde hebben of niemand hem steunde want dat is gewoon niet waar. De leden van Labour wilden hem juist heel graag hebben.

Het was niet een kleine groep maar gewoon een absolute meerderheid van de leden, zelfs als je de £3 leden niet mee telt.
Maar als je Corbyn wilt hebben, ik doe er zo een strik omheen.
Ik hoef hem niet, mij te links, maar dat is iets anders dan dat ik hem hier ga lopen demoniseren.

Maar als ik zou moeten kiezen tussen Corbyn en Johnson dan weet ik het wel hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45
Great, de keuze tussen een fascist en een communist. De vorige eeuw belde, hij wilt z'n leiders terug...

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55
Corbyns verkiezing is misschien meer een artefact van de FPTP dan dat men hem echt wilde, zoals alle verkiezingen in het VK.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Philip Ross
Brent schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:13:
Corbyns verkiezing is misschien meer een artefact van de FPTP dan dat men hem echt wilde, zoals alle verkiezingen in het VK.
Hoe is iemand die gewoon een absolute meerderheid van de stemmen kreeg een artefact van FPTP?

Interne verkiezingen werken toch echt anders daar.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Brent schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:13:
Het is de verkiezing van een persoon voor een functie, dat is altijd FPTP.

De procedure was wel nieuw maar juist bedoeld om het eerlijker te maken en niet de parlementsleden 33% van het resultaat te laten bepalen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Brent
  • Laatst online: 10:55
Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:18:
[...]

Hoe is iemand die gewoon een absolute meerderheid van de stemmen kreeg een artefact van FPTP?
Omdat FPTP strategisch stemmen aanmoedigd.
IJzerlijm schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:19:
[...]

Het is de verkiezing van een persoon voor een functie, dat is altijd FPTP.
Ook personen kun je via ranked voting e.d. verkiezen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Philip Ross
Brent schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:28:
[...]

Omdat FPTP strategisch stemmen aanmoedigd.
Er waren meerdere stemrondes waardoor dit effect teniet word gedaan. Want je kan stemmen op wie je wil zo lang niemand anders een absolute meerderheid krijgt en als die dat wel krijgt dan had strategisch stemmen ook niet meer uitgemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:34:
[...]

Wat voor een malloot gaat er dan ook verkiezingen uitschrijven voor december? :P
Misschien heb ik te vroeg gesproken:
https://metro.co.uk/2019/...ound-block-vote-11771760/
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/metro.co.uk/wp-content/uploads/2019/12/PRI_109345018-e1576142588715.jpg?quality=90&strip=all&zoom=1&resize=768%2C398&ssl=1

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:22
Worden die stemkaarten ter plekke geschreven ofzo?!

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• hoevenpe
  • Nu online
ToolkiT schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:38:
Misschien heb ik te vroeg gesproken
Maar is de opkomst zoveel hoger dan in 2017 of zijn er minder mensen om de stembiljetten uit te delen?
Hebben ze niet iets als voorlopige opkomstcijfers zoals wij ook hebben?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:22
Het lijkt bijna wel op de VVD-PvdA verkiezing in 2012:
https://www.theguardian.c...oll-tracker-tories-labour

De twee grote partijen eten de rest op voor mogelijk een meerderheid.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ToolkiT
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:39:
Worden die stemkaarten ter plekke geschreven ofzo?!
Nee, je krijgt een stemkaart met je naam erop daarmee ga je naar de poll en krijg je het biljet.
Volgens mij checken ze ook ID, maar dat weet ik niet 100% zeker..
Zelf stem ik altijd per post, veel makkelijker..

<edit> alleen in NI moet je ID tonen. In de rest van de landen is alleen je polling card genoeg om een ballot paper te krijgen..
https://www.gov.uk/voting-in-the-uk#voting-in-person
hoevenpe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:43:
[...]

Maar is de opkomst zoveel hoger dan in 2017 of zijn er minder mensen om de stembiljetten uit te delen?
Hebben ze niet iets als voorlopige opkomstcijfers zoals wij ook hebben?
Volgens mij worden de exit polls pas om 22:00 bekend gemaakt..

[ Voor 44% gewijzigd door ToolkiT op 12-12-2019 15:52 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
IJzerlijm schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:19:
De procedure was wel nieuw maar juist bedoeld om het eerlijker te maken en niet de parlementsleden 33% van het resultaat te laten bepalen.
Nu zijn het de vakbonden en de activisten die de controle hebben. Het is maar waar je blij mee bent.

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:54

Plasma_Wolf

Student

[rul=https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59886940#59886940]Corbyn[/url] hebben we al eerder behandeld, en het is nog steeds van toepassing. Berichten over hem omtrent zijn machtsbasis, angstcultuur en het genadeloos opofferen van mensen met integriteit omdat zij kritiek hebben op Corbyn, zijn beleid, of het structurele probleem met antisemitisme onder zijn supporters, die berichten zijn op realiteit berust en aangeven dat Corbyn er niets tegen doet is daarom geen demonisering.

Het is nu slecht weer in York, ik vraag me af hoeveel effect dat heeft op de uitslag. De York Inner constituency is een vrij veilige Labour-zetel. York Outer is volgens mij vrij veilig in handen van de Tories, maar er zou wat kunnen gebeuren. Helaas is Labour op sterk de tweede plaats en zijn er veel 'krantjes' in de brievenbus gekomen waarin wordt beweerd dat de LibDem de verkiezing hier kan winnen.

[ Voor 29% gewijzigd door Plasma_Wolf op 12-12-2019 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
ToolkiT schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:48:
Volgens mij worden de exit polls pas om 22:00 bekend gemaakt..
Mag niet eerder omdat het het stemgedrag van mensen kan beinvloeden. Pas als de stemkantoren dicht zijn mag men beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44
Señor Sjon schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:04:
[...]

Net zo simpel als een no deal brexit? Want hij heeft daar een absolute meerderheid voor nodig die hij van zijn levensdagen niet gaat krijgen. Het rommelt al veel langer binnen Labour, daar zijn geen externe factoren voor nodig.

Dit opiniestuk vat het mooi samen: https://www.theguardian.c...ader-brexit-boris-johnson

[...]
Op zich bijzonder knap dat hij dat voor elkaar heeft gekregen terwijl je BJ als oppositie hebt :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:02
Net de eerste aflevering van Yes Prime Minister weer eens gekeken. Interessante parallellen tussen hoe Hacker de top job krijgt en het gedrag van BoJo.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Nog even dit: gisteren heeft Laura Keunssberg verteld dat partijleden van zowel Labour als de Tories wat konden zeggen over de stemmen per post. Dat is uiteraard illegaal, dus dit kan nog een behoorlijk staartje krijgen.

[Twitter: https://twitter.com/danieledwardsma/status/1204825129110458369]

Even de link volgen voor de video.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

Killjoy

Klingon lawn products

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Niks bijzonders voor Angelo-Saxische politiek anno 2019. :+

Maar de opkomt lijkt erg hoog te zijn. Zouden de jongeren dan toch zijn komen opdagen om Johnson eruit te schoppen? :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:41
DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:25:
[...]

Niks bijzonders voor Angelo-Saxische politiek anno 2019. :+

Maar de opkomt lijkt erg hoog te zijn. Zouden de jongeren dan toch zijn komen opdagen om Johnson eruit te schoppen? :)
Dat zou mooi zijn, hopelijk verliest hij zijn zetel ook gelijk.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Plasma_Wolf schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:54:
Nog even dit: gisteren heeft Laura Keunssberg verteld dat partijleden van zowel Labour als de Tories wat konden zeggen over de stemmen per post. Dat is uiteraard illegaal, dus dit kan nog een behoorlijk staartje krijgen.

[Twitter]

Even de link volgen voor de video.
Vandaag ook ergens een reporter Live op BBC gezegd : '' the majority [ Boris Johnson ] he so desperately deserves. ''

Het gaat vandaag niet echt vlot voor de BBC :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

CornermanNL schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:40:
[...]

Dat zou mooi zijn, hopelijk verliest hij zijn zetel ook gelijk.
Dat zou meer dan mooi zijn. Eerder hilarisch. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Katmi
''Tory insiders are telling me Boris Johnson could “genuinely be in trouble in #UxbridgeAndSouthRuislip”.

Exit pollsters think the Lib Dem vote has collapsed there probably due to tactical voting for Labour.

:')

• D-dark
DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:00:
[...]

Dat zou meer dan mooi zijn. Eerder hilarisch. :P
Hmm, dat wordt dan weer een Bye Bye election. :P

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Nee joh, daar gaat Lord Buckethead winnen. Karakter van de Monster Raving Loony Party. Of Count Binface, de independent die de vorige keer als Lord Buckethead ging, maar nu de copyrights kwijt is. Je verzint het niet.

Daar hoort wel bij dat ik hoop dat ze geen stemmen krijgen. Je wil toch niet zien dat Johnson zijn zetel houdt omdat er twee stemmen naar Buckethead zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:04
Exit poll: majority for conservatives

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:20
damm de exit poll... 368 tegen 191

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
FFS nog erger dan ik bang voor was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ongelooflijk dat je na jaren wanbeleid zo kan groeien.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

What.. man man man, shooting theirselves in the foot..
Hadden Labour en LibDem nu maar samengewerkt en het duidelijk een brexit election gemaakt.. had Labour maar gekozen voor een meer kansrijke kandidaat dan Corbyn.. :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catmandos
  • Laatst online: 08:20
maar dit betekend ook een rebelse Schotland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:03

Don Quijote

El Magnifico

Dit is wel een stukje politieke onkunde van Labour waar we nog jaren in de schoolbanken naar gaan kijken als case study....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Niet te geloven. Is dat tactisch stemmen dan totaal niet gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Bye bye Corbyn :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Bye bye Britain....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ok. BoJo it is. Nu meteen opzouten uit de EU zodat we allemaal kunnen werken naar waar deze clusterfuck al drie jaar naartoe dreigt te gaan.

Tijd voor de Tories om eindelijk verantwoordelijkheid te gaan nemen voor deze puinzooi.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-12-2019 23:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

:X

* DaniëlWW2 heeft nu een mentaal beeld in zijn hoofd van hordes Britten die met "stiff upper lip" naar de krijtrotsen van Dover gaan, collectief de middelvinger opsteken naar de EU en erna van de klif springen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Congratulations, Labour. Secret mission objective complete!

Corbyn wilde helemaal niet winnen, dan was de Brexit-chaos ineens zijn schuld.

Nieuwe party line voor de komende 15 jaar: Tories ruined the economy by forcing Brexit upon us, based on a campaign filled with lies. Prima uitgangspunt voor nieuwe verkiezingen over iets meer dan twee jaar, nadat de trade deal met de EU toch niet te regelen valt in 11 maanden en een jaar uitstel ook niet zomaar genoeg zal zijn voor een complete trade agreement.

Oh en LibDem gaat ook gegarandeerd geen voet aan de grond krijgen, dus das een mooie bonus. We kunnen nog een paar decennia door op deze voet.

Een mooie politieke uitgangspositie voor de komende 15 jaar mag wat kosten, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 12-12-2019 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
Zelfs al zitten ze er 20 zetels naast dan is dit nog een zeer ruime Torie meerderheid.
Kijken we naar de SNP dan wordt schotland als EU lidstaat opeens wel zeer waarschijnlijk.

• Polycom
  • Laatst online: 09:03

Polycom

Poes van goud

Dat Labour kan je nu wel opdoeken.
We blijven neutraal. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Polycom op 12-12-2019 23:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Katmi
Ik hoop dat Schotland full swing achter independence gaat jagen, is er toch nog iets leuk aan dit result :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 11:10

vectormatic

Warlock of the doorlock

Nouja, dit jaar maar extra genieten van het WK darts dan, volgend jaar kunnen ze t waarschijnlijk niet meer betalen om de lichten aan te houden in Alexandra Palace...

En inderdaad, hopen dat de schotten hun onafhankelijkheid krijgen, dat die engelsen zichzelf zo nodig in de voet moeten schieten is een ding, maar daar hoeven de schotten (en noord ieren..) de dupe niet van te worden

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• hoevenpe
  • Nu online
Elk nadeel heeft z'n voordeel:
Met deze uitslag kan de WA door het parlement en zal Boris niet direct gegijzeld worden door een paar extreme ERG leden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Je ziet gewoon dat de Britse burger duidelijkheid wilde.

Conservatives en SNP hadden een duidelijke boodschap.

LibDems en Labour hebben gewoon teveel gewaffled.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:11:
:X

* DaniëlWW2 heeft nu een mentaal beeld in zijn hoofd van hordes Britten die met "stiff upper lip" naar de krijtrotsen van Dover gaan, collectief de middelvinger opsteken naar de EU en erna van de klif springen.
De legendarische komiek Peter Cook was zijn tijd ver vooruit (zeer de moeite waard):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
Hopelijk hebben de Britten grote credit card limieten, straks lekker eerst afrekenen in het ziekenhuis of anders niet geholpen worden. En zo nog meer van dat soort grappen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mooie uitslag, zijn we na 31 januari iig van die dwarsliggende Britten af in de EU.

Aangezien de Britten hier zelf voor gekozen hebben...

Virussen? Scan ze hier!

• Katmi
wildhagen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:24:
Mooie uitslag, zijn we na 31 januari iig van die dwarsliggende Britten af in de EU.

Aangezien de Britten hier zelf vor gekozen hebben...
Niet echt want er is een overgangstermijn tot minstens eind 2020 dus eigenlijk veranderd er nog steeds 0 het komende jaar.

Probleem van deze verkiezing was 1 ) Jeremy Corbyn 2 ) Labour hun totaal unduidelijke stand tov Brexit en 3 ) de Brexit party van Farage niet runnen dus 1 kans minder om seats bij Con weg te halen.

Maar zelfs al was dat alle 3 geen ''probleem'' dan nog zou ik niet snappen hoe mensen voor zo een clown als BoJo kunnen stemmen en dan nog Con na een decade van redelijk wanbeleid.

Dit is hetzelfde alsof je moet kiezen uit snoepwinkel A of B maar je weet dat ze bij A maar 60gr in je zakje doen als je 100gr vraagt maar toch ga je weer naar A de volgende keer, dan verdien je het uiteindelijk ook zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

wildhagen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:24:

Aangezien de Britten hier zelf voor gekozen hebben...
Nou, dat wordt het begin van jarenlang onderhandelen met een dreigende no deal brexit eind volgend jaar. We zijn er nog lang niet vanaf..

• Polycom
  • Laatst online: 09:03

Polycom

Poes van goud

Deze verkiezingen deden mij erg denken aan: Wikipedia: Douche and Turd

• ToolkiT
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:16:
Je ziet gewoon dat de Britse burger duidelijkheid wilde.

Conservatives en SNP hadden een duidelijke boodschap.

LibDems en Labour hebben gewoon teveel gewaffled.
Als er 1 partij juist niet gewaffled heeft is het de LibDems, die waren de enige die een duidelijk en concreet haalbasr beleid hadden..

Mijn enige hoop is dat bij de brexit vote in 2016 de polls het ook totaal mis hadden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Katmi schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:30:
Niet echt want er is een overgangstermijn tot minstens eind 2020 dus eigenlijk veranderd er nog steeds 0 het komende jaar.
Farage en zijn Brexit party minions worden over een paar weken het EP uitgeschopt. Het VK is haar veto definitief kwijt en remain is geen optie meer.

Vazalstaat tot 2020, hereniging van Ierland binnen handbereik en een onafhankelijk Schotland terug in de EU voor 2025. Lijkt me vanuit Brussels perspectief niet heel verkeerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
ToolkiT schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:31:
[...]

Als er 1 partij juist niet gewaffled heeft is het de LibDems, die waren de enige die een duidelijk en concreet haalbasr beleid hadden..

Mijn enige hoop is dat bij de brexit vote in 2016 de polls het ook totaal mis hadden...
Zo ver er naast zitten zou wel een enorme misser zijn. Het is dus heel slim gespeeld door BoJo, 1 doel get Brexit done en de schapen volgen wel. Ondertussen geen verhoging van het minimumloon, uitverkoop gezondheidszorg , tax cuts voor de rijken, jongeren aan alle kanten genaaid. Maar blijkbaar is dat allemaal niet erg , want ze hebben de controle terug.

Ik verbaas me er eigenlijk ook niet over, in een tijd dat alles in 280 tekens moet en iedereen denkt de uitzondering te zijn die wel snel miljonair wordt als je maar 'hard' genoeg werkt is dit niet verbazingwekkend.

Logisch nadenken is er niet meer bij.

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Zo'n resultaat is alleen mogelijk als de Red Wall in het noorden van Engeland is omgevallen. De reden is duidelijk: genoeg mensen die totaal los van de werkelijkheid zijn komen te staan dankzij de constante propaganda...

Ik denk dat de exit-poll daarin wel redelijk accuraat zal zijn. Tactisch stemmen komt niet voor omdat de leidende partij Labour is, niet Tory...

• Katmi
hoevenpe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:34:
[...]

Farage en zijn Brexit party minions worden over een paar weken het EP uitgeschopt. Het VK is haar veto definitief kwijt en remain is geen optie meer.

Vazalstaat tot 2020, hereniging van Ierland binnen handbereik en een onafhankelijk Schotland terug in de EU voor 2025. Lijkt me vanuit Brussels perspectief niet heel verkeerd.
Zou zeker niet slecht zijn voor Schotland en Ierland, dat ze in Engeland dan maar liggen te soppen in hun Con. bad :P

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Plasma_Wolf schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:06:
Niet te geloven. Is dat tactisch stemmen dan totaal niet gebeurd?
Jawel - ze willen van het gezeik af. En dit is ofwel de makkelijkste of de enige manier * (dhwnvti)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Dr. Strangelove
ToolkiT schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:31:
[...]

Kan best zijn maar de LibDems hebben echt een hele slechte campagne gevoerd. Die Jo Swinson slaagde er alleen maar in als een joke in het nieuws te zijn.

• hoevenpe
  • Nu online
In ieder geval kunnen we concluderen dat 'remain' voltooid verleden tijd is, Boris Cummings heeft het spel briljant uitgespeeld...

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ook grotendeels propaganda tegen haar. T.o.v. Johnson en Corbyn is ze het toonbeeld staatsman (staatsvrouw).

@franssie 1. Ze komen niet van het gezeik af, maar dat zien ze niet. 2. Dat ze niet weten dat alle problemen alleen maar groter worden met nog 5 jaar Tories, daar kan ik niet bij.

• Katmi

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

hoevenpe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:42:
In ieder geval kunnen we concluderen dat 'remain' voltooid verleden tijd is, Boris Cummings heeft het spel briljant uitgespeeld...
Never say neveragain - remain, rejoin - en vergeet de regio's niet - dat (in mijn ogen erg leuke spel) gaan nu pas echt beginnen.

Plasma_Wolf schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:43:
<>
@franssie 1. Ze komen niet van het gezeik af, maar dat zien ze niet. 2. Dat ze niet weten dat alle problemen alleen maar groter worden met nog 5 jaar Tories, daar kan ik niet bij.
Met 'het' bedoelde ik EU. Nu kunnen ze eindelijk weer naar binnen gekeerd zeuren over hun eigen eiland. Dat doen ze graag dus fijn voor ze, ze hebben daar op gestemd. Ik denk ook niet dat de britten denken dat ze het zelf goed voor elkaar hebben (genoeg armoede) maar ze denken wel dat ze het zelf beter kunnen. En het staat hun vrij dat te bewijzen en ons en zichzelf daarmee te verassen.
Het is een soeverein clustertje van landen, ze hebben dat recht en maken er gebruik van.

[ Voor 50% gewijzigd door franssie op 12-12-2019 23:48 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:04
Er werd gezegd (BBC) dat we nu gaan zien hoe BoJo politiek gezien echt over Brexit denkt omdat hij Farage en de Brexit party niet meer hoeft te pleasen. Ik ben benieuwd of dat anders is dan tot nu toe

no animals were harmed during the production of this message

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Misschien moeten we een muur bouwen langs de kust voor alle economische vluchtelingen die we de komende jaren vanuit de UK krijgen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Basekid schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:55:
Misschien moeten we een muur bouwen langs de kust voor alle economische vluchtelingen die we de komende jaren vanuit de UK krijgen...
Wellicht een beter idee om de Atlantic Wall weer onder het zand vandaan te halen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Als er al een muur gebouwd moet worden is die aan de UK zijde om de hoogopgeleide mensen daar binnen te houden.

edit: en dan veroorloof ik mij ook een WO-II grapje; Checkpoint Dover.

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 13-12-2019 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Basekid schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:55:
Nee hoor dat zeiden de Canadezen ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

BBC doet het best OK, maar ik mis toch wel een 'Herman de Scherman (m/v) die het overzicht behoudt. Nu is het UK kiesstelsel wel wat onbegrijpelijker dan dat van ons.

Maar nu CON 368 en LIB 191, dat lijkt redelijk overeen te komen met de koersen die ik gisteren zag bij de brokers / gokhuizen.

edit: opkomsten lijken wel netjes, maar ik ken die van de UK niet zo.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 13-12-2019 01:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb mijn twijfels of hier een einde aan komt zolang het Verenigd Koninkrijk de Tories aan de macht heeft en deze niet alles krijgen wat ze willen. Probleem is dat wat ze willen gewoon niet kan. Namelijk alle lusten van EU lidmaatschap, maar niet de lasten. Wel een vrije handel tussen VK en Europa zonder belemmeringen, maar niet hoeven te voldoen aan de eisen die Europa stelt aan o.a. productveiligheid. Britten moeten vrij kunnen reizen binnen Europa, maar de grenzen moeten wel dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Amanoo Ik denk dat ze blijven willen wat niet kan en ernaar gaan vragen.
Maar hoe reeel is het dat ze nogmaals uitstel krijgen tenzij ze zelf met een (niet bestaand want unicorn) voorstel komen dat haalbaar is?

Het volk van de UK heeft Brexit gestemd, nu echt. Zelfs al zou de politiek van zowel EU en UK het willen om het terug te draaien is dat niet meer verkoopbaar. En een andere optie is er niet, daar hebben ze jaren over gedaan in het UK om daar achter te komen.

it sil heve

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 13-12-2019 02:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 21:08

Vergelijkbare dingen zien we eigenlijk in Nederland bij de PvdA, in een FPTP systeem betekent dat alleen een totale afgang, omdat de kleinere partijen belangrijke stemmen afsnoepen, terwijl de Tories een covenant met de Brexit party hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baserk
  • Laatst online: 08:57
Pagina 48 van 't Conservatives manifesto in 5, 4, 3, 2, 1...
https://assets-global.web...ve%202019%20Manifesto.pdf
After Brexit we also need to look at the broader aspects of our constitution: the relationship between the Government, Parliament and the courts; the functioning of the Royal Prerogative; the role of the House of Lords; and access to justice for ordinary people.
The ability of our security services to defend us against terrorism and organised crime is
critical.
We will update the Human Rights Act and administrative law to ensure that there is a proper balance between the rights of individuals, our vital national security and effective government.
We will ensure that judicial review is available to protect the rights of the individuals against an overbearing state, while ensuring that it is not abused to conduct politics by another means or to create needless delays.
De 'update' kan nu soepeltjes geïnstalleerd gaan worden.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
FFS, door het gebrek aan samenwerking van Labour en LibDems is Iain Duncan Smith toch weer verkozen, met een marginale meerderheid. Lab+LD had hem verslagen. En IDS is echt iemand die weg had gemoeten, de man verantwoordelijk voor het monsterlijke Department of Work and Pensions, beter bekend als het slachthuis van werkelozen. Stelletje idioten. Maar ja, Labour wilde geen pacts of allianties.

Wales herhaalt intussen haar blunders van het referendum (Leave stemmen) door te switchen naar Tories.

Nou ja, we gaan nu brood en spelen krijgen met de bloedbaden die in Labour en LibDems gaan volgen. Bijltjesdag zal wel Bijltjesweken of Bijltjesmaanden worden.

London Cities & Westminster: Con 17000, LibDem 13000, Labour 11000. Labour wilde niet dat ex-Labour MP Chuka Umunna zou winnen, dus geven ze de winst aan de Tories. Te dom voor woorden.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 13-12-2019 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Swinson, de leider van de LibDems, is haar eigen zetel zelf nu ook kwijtgeraakt aan SNP, met iets meer dan 100 stemmen verschil.

Corbyn en BoJo hebben hun zetel wel behouden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Een assistente kwam daadwerkelijk met een Star Wars quote. So this is how liberty dies, with thunderous applause.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Star Wars heeft tekortkomingen, maar ep.1-3 hebben een politiek plot dat goed kan worden toegepast in de hedendaagse wereld. Een enkele driver, vele actors en een verwijdering van de realiteit.

Helaas heeft enkel Iain Duncan Smith zijn zetel verloren. De rest van de slangengifkooplui zijn blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Corbyn heeft iig aangekondigd dat hij bij de volgende verkiezingen geen lijsttrekker meer zal zijn voor Labour.

Hij blijft voorlopig wel aan om Labour door deze moeilijke periode te helpen, en heeft aangekondigd een bezinning te willen doen over hoe het zo heeft kunnen lopen met de partij en hoe het nu verder moet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
Ik schrijf het hier maar even op, of ze gaan er niet uit, of ze komen over 6jaar er weer bij. noted

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Dit keer niet. De Tories hebben een meerderheid om te doen wat ze willen. Niemand gaat tegen Johson in, d.w.z. niemand gaat tegen Cummings in.

Brexit by February. WTO by 2021.

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom de pond in waarde stijgt? Ik dacht dat financiële instanties wel doorhadden dat Johnson een idioot is, de meerderheid niet voor goed beleid gaat zorgen, en dat Brexit nog steeds voor verzwakking van de economie in bet VK zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Plasma_Wolf schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:57:
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom de pond in waarde stijgt?
Duidelijkheid, de patstelling is eindelijk doorbroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik vind het bizar om de reacties op Nu.nl te lezen. Nu is dat geen betrouwbare steekproef, maar ik verbaas me altijd over de denkwijze. Vrijwel unaniem is men daarover het feit dat UK dus duidelijk voor de Brexit kiest en wij hier door de media voorgehouden wordt dat daar nog veel twijfelaars waren. Ons mediastelsel wordt blijkbaar betaald door de EU....

Is de rot zo ver doorgetrokken? Want zelfs al gaat het met de UK bagger na het uittreden en dondert de economie op zn gat.... de mensen in de VS denken ook dat ze in het beste land ter wereld wonen terwijl een zeer groot deelin flinke armoede leeft, men doodziek is en de vrijheden ze afgepakt worden.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

Baserk schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 02:54:
Pagina 48 van 't Conservatives manifesto in 5, 4, 3, 2, 1...
https://assets-global.web...ve%202019%20Manifesto.pdf

[...]

De 'update' kan nu soepeltjes geïnstalleerd gaan worden.
Het Nieuwe Britse Rijk: gemodelleerd naar een mensenrechten-onterende, discriminerende, volstrekt achterlijke shithole country waar de meeste Derdewereld-landen positief bij afsteken?

Grootheid door negatieve vooruitgang?

All hail Brittania!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ja, de rot is zover doorgetrokken. Realiteitszin is verdwenen. Normalisatie van extreem gedrag, en het internet is daar een grote voedingsbodem voor. In een groep gelijkgestemden wordt diegene met de meest extreme stem de leider. De rest valt niet op. Het internet heeft geen moderatie, dus een versterkte voedingsbodem voor extremisme (dit kun je in elk denkbare variant zien).

Serieuze redeneringen verdwijnen, nepnieuws wordt groot. Iemand die tegen deze reacties ingaat wordt door trollen geïntimideerd en reageert niet meer.

Normalisatie voltooid. In Nederland: LPF, PVV, FvD, "Ongehoord Nederland".

Alles wat Virtuozzo heeft geschreven is van toepassing.

[ Voor 21% gewijzigd door Plasma_Wolf op 13-12-2019 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:57:
Dit keer niet. De Tories hebben een meerderheid om te doen wat ze willen. Niemand gaat tegen Johson in, d.w.z. niemand gaat tegen Cummings in.

Brexit by February. WTO by 2021.
Alleen jammer dat ene D. Trump het WTO hof dat zou moeten arbitreren in het geval van globale handelsconflicten heeft platgelegd door te weigeren in te stemmen met de benoeming van nieuwe rechters:

https://www.theguardian.c...es-unless-trump-backs-off
https://www.theguardian.c...-wto-top-court-shuts-down
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom de pond in waarde stijgt? Ik dacht dat financiële instanties wel doorhadden dat Johnson een idioot is, de meerderheid niet voor goed beleid gaat zorgen, en dat Brexit nog steeds voor verzwakking van de economie in bet VK zorgt.
Ultraliberale krachten die hun grote gok hebben gewonnen (EU ondermijnen als blok dat de burger uberhaupt wil beschermen) + Nationalisme.

Tijd voor WO3? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 09:50
Amphiebietje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:41:
[...]

(EU ondermijnen als blok dat de burger uberhaupt wil beschermen).
Maar serieuze vraag: wordt de EU hier slechter van? Het komt op mij over dat de Britten meer aan blok aan het been waren. In alle ellende is het volgens mij fijn dat Nederland zich wat meer moet richten op de nabije buren aan deze kant van de plas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ben benieuwd of het ze nu wel gaat lukken. Iets zegt me dat de soap nog niet klaar is. Voordeel is wel dat de EU nu makkelijk de zaak kan laten vallen. Ze hebben hier nu herhaaldelijk voor gestemd.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Zo'n vaart zal het niet lopen, wel onderdeel van een de grote herschikking en het begin van het uiteenvallen van het VK.

Kijk naar NI waar DUP kopstuk Nigel Dodds zijn zetel verloren heeft aan SinnFein. Was de verdeling 10-8 voor de unionisten, nu lijkt het op 8-9 voor de katholieken uit te komen (alliance is relatief 'neutraal').

Kijk naar Schotland waar zelfs Jo Swinson van de nationalistische SNP verloren heeft. Met 48 van de 59 MP's is onafhankelijkheid een kwestie van tijd, iets wat de Tories maar al te graag toestaan omdat zonder Schotland Labour nooit meer kan winnen.

Verder lijkt de tweede termijn van Trump een formaliteit, de puinhoop bij de Democraten is vergelijkbaar met de verdeeldheid op de Britse linkerflank. Zelfde verhaal, zelfde scenario.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:30:
Ik vind het bizar om de reacties op Nu.nl te lezen. Nu is dat geen betrouwbare steekproef, maar ik verbaas me altijd over de denkwijze. Vrijwel unaniem is men daarover het feit dat UK dus duidelijk voor de Brexit kiest en wij hier door de media voorgehouden wordt dat daar nog veel twijfelaars waren. Ons mediastelsel wordt blijkbaar betaald door de EU....
Nujij.nl zou ik als bron niet serieus nemen.

Moet je de berichten daar eens zien. Sommige denken dat, nu de VK bevrijdt wordt van de 'totalitaire fascistische EU-staat' de VK over een paar jaar weer een waar paradijs is, waar de hele wereld met jaloezie naar zal kijken.

Als je dan erop wijst dat dat twijfelachtig is, is dat allemaal 'EU-propaganda'.

Dan heb ik zoiets van "wat heb jij gesnoven? Dat spul wil ik ook, want is wel erg krachtig".

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Probleem is, dat wat ze gesnoven hebben, wordt tegenwoordig vrij verspreid in de vorm van Social media. Het is helaas niet uitzonderlijk. Het zijn trieste tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Bonsaiboom schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:12:
Probleem is, dat wat ze gesnoven hebben, wordt tegenwoordig vrij verspreid in de vorm van Social media. Het is helaas niet uitzonderlijk. Het zijn trieste tijden.
En het trieste is dat zelfs veel mensen in Nederland weinig objectief naar de voorbeelden in US en UK kunnen kijken. Het is een kwestie van tijd tot ook hier FvD echte voet aan grond krijgt.

Ik hoop alleen dat het niet bestaan van een 2-party system in Nederland er voor zal zorgen dat de coalities dit kunnen remmen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 120 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.