Niet goed voor de uitslag van de Tories vrees ik.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:17:
Tory party manifesto:
[YouTube: "...they should attack the lower classes with bombs, and rockets..."]
Sorry, hij is al heel oud, kon het niet laten.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Waarom kiezen mensen toch voor de tories zou je je afvragen..
Omdat ze worden gebombardeerd door tabloid propaganda:

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Strikt genomen sluit het een het andere niet uit.ToolkiT schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:00:
Waarom kiezen mensen toch voor de tories zou je je afvragen..
[Afbeelding]
Maar helaas gaat het in de politiek allang niet meer om feiten maar voornamelijk om beeldvorming. En daar excelleren de artikelen jammer genoeg in.
hier spelen journalisten natuurlijk ook een flinke (walgelijke) rol in.NMH schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:45:
[...]
Strikt genomen sluit het een het andere niet uit.![]()
Maar helaas gaat het in de politiek allang niet meer om feiten maar voornamelijk om beeldvorming. En daar excelleren de artikelen jammer genoeg in.
Klopt, en het VK is een lichtend voorbeeld van een land waar een aanzienlijk deel van de media flink hun best doen om het volk in een bepaalde richting te leiden.dr.lowtune schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:47:
hier spelen journalisten natuurlijk ook een flinke (walgelijke) rol in.
En waar casual xenophobia en casual racism behoorljk diep zitten, en ze graag geleid worden in die richting. Het electoraat is echt niet onschuldig hier, hoor.NMH schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:53:
Klopt, en het VK is een lichtend voorbeeld van een land waar een aanzienlijk deel van de media flink hun best doen om het volk in een bepaalde richting te leiden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee laten we wel wezen, tabloids zijn er in eerste instantie om geld te verdienen.. dat doe je door de mensen naar de mond te praten en af en toe was te provoceren..gambieter schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:11:
[...]
En waar casual xenophobia en casual racism behoorljk diep zitten, en ze graag geleid worden in die richting. Het electoraat is echt niet onschuldig hier, hoor.
We kunnen ons ook wel eens afvragen waarom in the UK tabloids zo goed boeren...ToolkiT schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:18:
[...]
Nee laten we wel wezen, tabloids zijn er in eerste instantie om geld te verdienen.. dat doe je door de mensen naar de mond te praten en af en toe was te provoceren..
Heel simpel omdat er veel simpele/kortzichtige mensen me eiland mentaliteit hier wonen..Basekid schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:23:
[...]
We kunnen ons ook wel eens afvragen waarom in the UK tabloids zo goed boeren...
Tja, dit past ook wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
that reminds me:
Giant ‘Get Mogg Out’ message appears on hill near Tory MP’s home

https://www.independent.c...ge-grenfell-a9232311.html
[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 04-12-2019 17:33 ]
Tsja, de Britse diplomate die Brexit aan de Amerikanen en Congress moest verkopen cq uitleggen heeft ontslag genomen omdat ze niet langer halve waarheden wilde verkondigen.
Veelzeggende zullen we het daar maar op houden?
https://www.theguardian.c...half-truths-uk-government
Veelzeggende zullen we het daar maar op houden?
https://www.theguardian.c...half-truths-uk-government
[ Voor 7% gewijzigd door D-dark op 06-12-2019 22:42 ]
Volgens de opiniepeilers van YouGov heeft Boris net met 52% tegen 48% het BBC verkiezingsdebat gewonnen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Er zitten wel wat interessante dingen in die poll dit keer:
Most viewers think both leaders performed well, with 69% saying so of Corbyn and 62% saying likewise of Johnson.
Overigens hebben wij hier zitten kijken met een groepje (Brexiteers en remainers) en de algemene gedachte is dat BoJo het goed doet op Brexit, maar dat er geen enkel andere onderbouwing zit in zijn manifesto. En dat kan nog wel eens key gaan worden.In terms of characteristics the two participants displayed during the debate, Corbyn beat Johnson among viewers on “in touch trust with ordinary people” (by 57% to 29%) and “trustworthy” (by 48% to 38%).
Boris Johnson, for his part, came across as more “Prime Ministerial” (54% to 30%) and “likeable” (55% to 36%).
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
oja?Basekid schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:23:
[...]
We kunnen ons ook wel eens afvragen waarom in the UK tabloids zo goed boeren...

https://www.statista.com/...-of-the-sun-newspaper-uk/
in 13 jaar van een oplage van 3,5 miljoen naar een oplage van 1,5 miljoen
in de tachtiger jaren was de Sun almachtig, en kon de uitkomst van verkiezingen bepalen: "It's The Sun Wot Won It"...
maar dat ligt ver achter ons, en nu lopen ze hooguit eerder achter de feiten aan... hooguit kun je stellen dat wat er voor hen in de plaats gekomen is (gestuurde desinfomatie via sociale media-kanalen), weinig beter is.
zelfs in de hoogtijdagen van de tabloids kun je overigens net zo goed stellen dat het deels ook heel slim 'aanvoelen' van de stemming was, en 'uitpikken' van de winnende kant, waardoor Tabloids als de Sun de indruk konden wekken invloedrijk te zijn... bv toen Tony Blair met New Labout won stapte de Sun snel over, toen ze merkte dat Blair véél beter aankwam bij het publiek dan de gehate Tories
[ Voor 67% gewijzigd door RM-rf op 07-12-2019 01:28 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
@RM-rf The Sun en alle andere tabloids zitten ook gewoon op de sociale media kanalen hoor. 3M volgers heeft The Sun op Facebook. En dan like'd iemand een artikel en dan verschijnt dat ook weer op de tijdlijnen van anderen....
Puur focussen op papier-verkopen is niet echt van de tijd meer anno 2019 om de invloed/impact ervan te schatten. Dat heeft de afgelopen jaren wel uitgewezen.....
Puur focussen op papier-verkopen is niet echt van de tijd meer anno 2019 om de invloed/impact ervan te schatten. Dat heeft de afgelopen jaren wel uitgewezen.....
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dat bewijst juist dat de macht en invloed die de Sun eind jaren tachtig had, toen ze de britse nieuwsmediawereld domineerden, allang niet meer zo groot is.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:56:
@RM-rf The Sun en alle andere tabloids zitten ook gewoon op de sociale media kanalen hoor. 3M volgers heeft The Sun op Facebook. En dan like'd iemand een artikel en dan verschijnt dat ook weer op de tijdlijnen van anderen....
3M volgers op facebook is natuurlijk niets, dat is minder dan hun betaalde oplage vroeger was.
BBC news heeft bv iets van 50 miljoen volgers daar, The Guardian 8M, Telegraph 4,4M.
The Sun is op sociale media een beetje een meeloper achteraf.
De Tabloids hadden hun hoogtijdagen in de tijd van de papieren media die je bij de kiosk kocht, of minimaal dar al zag hangen als je er langsliep, warbij de Sun altijd sterk opviel door hun opvallende page-one-uitstraling, de hatrde direkte koppen en eenvoudige vertellende vormgeving ...
In sociale media is een sort van Tabloid-achtige 'clickbait' natuurlijk opop aanwezig, maar juist niet meer zo te monopoliseren zoals vroeger de Sun kon doen, omdat ze ook voor bv kioskbezitters en van de belangrijkse verkoopproducten was (en dus de beste positie kon opeisen)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Je ziet daarom ook dat Labour erg haar best doet om andere zaken voorop te stellen in de campagne (NHS, armoede, scholing) omdat ze daar veel beter op scoren. Ze gaan er ook vanuit (terecht, denk ik) dat veel kiezers het maar wat graag over iets anders dan Brexit willen hebben.Zwerver schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 01:00:
Overigens hebben wij hier zitten kijken met een groepje (Brexiteers en remainers) en de algemene gedachte is dat BoJo het goed doet op Brexit, maar dat er geen enkel andere onderbouwing zit in zijn manifesto. En dat kan nog wel eens key gaan worden.
Ik ga straks nog even langs de deuren voor Labour met andere vrijwilligers, er zijn nog verbazend veel zwevende kiezers.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Schijnt het toch slecht te doen in de focus groups. Ze lijken allemaal Tory punt na te praten dat niet duidelijk is waar het geld vandaan komt:GreatDictator schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:44:
[...]
Je ziet daarom ook dat Labour erg haar best doet om andere zaken voorop te stellen in de campagne (NHS, armoede, scholing) omdat ze daar veel beter op scoren. Ze gaan er ook vanuit (terecht, denk ik) dat veel kiezers het maar wat graag over iets anders dan Brexit willen hebben.
Wel goede marketing en spin van de Conservatieven, bijvoorbeeld hun extra geld voor de politie wat nog steeds minder is dan het niveau van 2010.If the polls are right, though, the Conservatives are more in tune with the public mood than Labour. Focus group after focus group has thrown up the same response to Jeremy Corbyn’s goodie-laden manifesto: how will it all be paid for?
https://www.theguardian.c...an-voters-faith-austerity
Ik denk dat Labour blij moet zijn als ze een hung parliament weten te krijgen, maar zelfs dat zit er misschien wel niet in.
Tories nog steeds on track volgens de polls om een behoorlijke majority te krijgen.
God it's depressing. Ook een reden dat dit topic zo stil is denk ik.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
@Dr StrangeLove Vrees dat je gelijk hebt. Valt weinig zinnigs nu te voorspellen.
Enfin. Dan maar alvast een opzet voor het onvermijdelijke deel 3.
Huidige naam is Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?
Als voorstel:
Brexit en de Britse politiek: Deel 3. De saga van de handelsovereenkomsten?
Als voorstel:
Mja, aan de andere kant heb nu ook zo iets van: zak er dan maar in en hopelijk doet het ook goed zeer. Uiteraard gaan wij ook e.e.a. merken zodra VK kopje onder gaat maar ik ben flagrante domheid meer dan beu.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:57:
Tories nog steeds on track volgens de polls om een behoorlijk majority te krijgen.
Het enige wat ik stiekem nog hoop dat is ook de jongeren massaal zullen gaan stemmen, het geen vorige keer juist niet gebeurde. Wellicht dat dit nog onverwachts voor een verrassing kan zorgen.
Een van mijn beste vrienden stemt ook voor BoJo. 'I think he's cleverer than he looks, it's kind of an act.' Met een dergelijke attitude kan je alles voor jezelf rechtpraten. Waarom zou je iemand beoordelen op zijn woorden en daden als je hem kan beoordelen op hoe je hem zou willen zien in jouw eigen fantasiewereld? Zucht.
Wishful thinking ain't gonna right this particular ship, dat hebben de laatste drie jaar wel bewezen denk ik.
Wishful thinking ain't gonna right this particular ship, dat hebben de laatste drie jaar wel bewezen denk ik.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik denk dat mensen ook wel moegestreden zijn. Als je dit nu al jaren volgt dan komt er een punt waar je het opgeeft. Het land is verloren en de bevolking gaat nu zelf waarschijnlijk de genadeslag uitdelen. Corbyn helpt op zijn zachts gezegd ook niet. Daarna gaat de oude Britse elite door met wat ze al eeuwen hebben gedaan. Ze kiezen een gebied uit en plunderen alles om er zelf nog rijker van te worden. Aangezien min of meer de hele wereld dat trucje nu wel heeft en er tientallen landen nog steeds met trauma's en eindeloze problemen zitten, werd het tijd om het eigen thuisland maar eens te gaan beroven. Naïef denkende dat ze de buitenlandse rovers buiten de deur kunnen houden...Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:57:
Tories nog steeds on track volgens de polls om een behoorlijk majority te krijgen.
* DaniëlWW2 is vooral benieuwd of de Chinezen gaan afdwingen dat ze het overnemen van Britse bedrijven, industrie en infrastructuur mogen betalen met opium.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik had deze in het topic van Trump geplaatst, had hier moeten zijn:
James O'Brien heeft een interview gedaan met Michael Hesseltine. Een van de groten van de Conservatieve partij, is nu actief tegen Brexit en tegen wat de Conservatieve partij is geworden. Interessant interview. Waarin o.a. het vertrek uit de realiteit wordt besproken, en waar dat naar zijn idee begon.
https://www.lbc.co.uk/rad...l-lord-michael-heseltine/
Ik heb het verder ook zo'n beetje opgegeven. De Red Wall in het noorden van Engeland staat op omvallen omdat de Brexit-stemmers daar vinden dat Corbyn een remainer is. Labour-stemmers in de gebieden waar Thatcher de mijnen sloot, stemmen nu voor nog grotere verliezen, worden kwaad op de man in Labour die (onterecht) met ze meeloopt en nog kwader op de mensen die ook maar enige realiteitszin hebben.
Ik heb te doen met de jeugd in het VK, en met de mensen die door de leugens van tabbloids, politici en 'journalisten' proberen heen te prikken. Maar de bevolking maakt het er nu zelf naar.
Met PVV, FvD en die nieuwe club ongehoord Nederland dreigen wij dezelfde kant op te gaan. Het werk van de Nederlandse prominenten die de constante stroom van leugens (met als doel dat de waarheid er niet meer toe doet) proberen te stoppen, of proberen aan te tonen in de media, dat werk is nu belangrijker dan ooit. En ik ben bang dat ze het gaan verliezen. Dan is het aan iedereen om op te treden tegen de leugenaars, en trollen op sociale media. Je ziet hoe het verloopt in de VS en het VK.
James O'Brien heeft een interview gedaan met Michael Hesseltine. Een van de groten van de Conservatieve partij, is nu actief tegen Brexit en tegen wat de Conservatieve partij is geworden. Interessant interview. Waarin o.a. het vertrek uit de realiteit wordt besproken, en waar dat naar zijn idee begon.
https://www.lbc.co.uk/rad...l-lord-michael-heseltine/
Ik heb het verder ook zo'n beetje opgegeven. De Red Wall in het noorden van Engeland staat op omvallen omdat de Brexit-stemmers daar vinden dat Corbyn een remainer is. Labour-stemmers in de gebieden waar Thatcher de mijnen sloot, stemmen nu voor nog grotere verliezen, worden kwaad op de man in Labour die (onterecht) met ze meeloopt en nog kwader op de mensen die ook maar enige realiteitszin hebben.
Ik heb te doen met de jeugd in het VK, en met de mensen die door de leugens van tabbloids, politici en 'journalisten' proberen heen te prikken. Maar de bevolking maakt het er nu zelf naar.
Met PVV, FvD en die nieuwe club ongehoord Nederland dreigen wij dezelfde kant op te gaan. Het werk van de Nederlandse prominenten die de constante stroom van leugens (met als doel dat de waarheid er niet meer toe doet) proberen te stoppen, of proberen aan te tonen in de media, dat werk is nu belangrijker dan ooit. En ik ben bang dat ze het gaan verliezen. Dan is het aan iedereen om op te treden tegen de leugenaars, en trollen op sociale media. Je ziet hoe het verloopt in de VS en het VK.
“So long and thanks for all the fish”?D-dark schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:16:
Als voorstel:
Of anders:
“I, for one welcome our new unicorn overlords”
“ I voted for kodos”
Deze reclamefilm van Johnson is dan wel weer erg knap gemaakt, Love Actually selling unicorns:
Of een andere Adams quote, misschien meer van toepassing op de verkiezingen:Charly schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:49:
[...]
“So long and thanks for all the fish”?
Of anders:
“I for one welcome our unicorn overlords”
“ I voted for kodos”
“It comes from a very ancient democracy, you see..."
"You mean, it comes from a world of lizards?"
"No," said Ford, who by this time was a little more rational and coherent than he had been, having finally had the coffee forced down him, "nothing so simple. Nothing anything like so straightforward. On its world, the people are people. The leaders are lizards. The people hate the lizards and the lizards rule the people."
"Odd," said Arthur, "I thought you said it was a democracy."
"I did," said Ford. "It is."
"So," said Arthur, hoping he wasn't sounding ridiculously obtuse, "why don't people get rid of the lizards?"
"It honestly doesn't occur to them," said Ford. "They've all got the vote, so they all pretty much assume that the government they've voted in more or less approximates to the government they want."
"You mean they actually vote for the lizards?"
"Oh yes," said Ford with a shrug, "of course."
"But," said Arthur, going for the big one again, "why?"
"Because if they didn't vote for a lizard," said Ford, "the wrong lizard might get in. Got any gin?"
"What?"
"I said," said Ford, with an increasing air of urgency creeping into his voice, "have you got any gin?"
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ze zetten de deur maar gewoon open. Come and get it!DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:32:
...werd het tijd om het eigen thuisland maar eens te gaan beroven. Naïef denkende dat ze de buitenlandse rovers buiten de deur kunnen houden...
https://www.theguardian.c...a-under-alexa-advice-deal
Ik zou hier wel moeite mee hebben gehad, ook al gaat het (nog) niet om NHS patient gegevens.
En ffs waarom gratis? Het is niet dat Amazon op een houtje zit te bijten

| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Dit lijkt op voorsorteren op de vereiste Amerikaanse toegang tot de NHS. Dat is allang gelekt en was ook simpel te raden. Er valt ook weinig meer te privatiseren in het land buiten de NHS...mekkieboek schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:06:
[...]
Ze zetten de deur maar gewoon open. Come and get it!
https://www.theguardian.c...a-under-alexa-advice-deal
Ik zou hier wel moeite mee hebben gehad, ook al gaat het (nog) niet om NHS patient gegevens.
En ffs waarom gratis? Het is niet dat Amazon op een houtje zit te bijten
Maar het is wel een mooie casusstudie aan het worden waarom alle rechts radiale en rechts extremisten die schreeuwen dat de EU klote is en we eruit moeten, leugenaars met andere motieven zijn. Bewijsstuk 200 ofzo, maar wel eentje die kan resoneren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mmm, ik moet het nog zien. Die YouGov MRP peiling wordt op Twitter nogal onderuit gehaald omdat het gebaseerd is op opkomstcijfers van 2015, en aanneemt dat 80-90% van de 70+ers gaan stemmen (en relatief weinig jongeren vergeleken met 2017).Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:57:
Tories nog steeds on track volgens de polls om een behoorlijke majority te krijgen.
Een paar procentpunten verschil en je hebt al te maken met een hung parliament. De Conservatieven hebben ook geen vrienden gemaakt de afgelopen jaren dus alle 320 zetels die ze nodig hebben zullen ze zelf moeten veroveren. Ik denk dat de DUP ze ook geen gedoogsteun gaat geven, zelfs niet als ze weer een miljard krijgen.
e: morgen om 23u NL tijd wordt de exitpoll bekendgemaakt - die is over het algemeen vrij accuraat.
[ Voor 8% gewijzigd door GreatDictator op 11-12-2019 21:25 ]
Zal koelkast-Gate Boris J. de zegen kosten?
This is not the fridge you're looking for.Conservative sources subsequently insisted that Johnson was “categorically not hiding” in the fridge, from which Johnson emerged carrying a crate of milk bottles – but instead his aides were taking a moment to prep the PM for a separate, pre-agreed interview.
Het meme van die koelkast is niet scherp genoeg.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
@GreatDictator ik verwacht dat de exit-poll ook een stuk minder nauwkeurig is. Wat betreft de peilingen, het is een inherent en moeilijk-oplosbaar probleem dat je peilingen van de volgende verkiezingen baseert op de resultaten van de vorige verkiezingen (nutteloos voor mensen om kritiek te leveren op een inherent probleem). Daarmee meet je de swing die er in elke bevolkingsgroep plaatsvindt.
Maar met peilingen kun je niet de activatie van nieuwe stemmers meten, je weet niet wat de grootte van nieuwe stemmers is. Dit probleem kwam ook op bij de verkiezingen in de VS. Ik denk dat de meetmethode van een exit-poll de groep nieuwe stemmers niet goed kan meten. Het wordt gemeten op basis van verschillende stembureaus die samen een gemiddelde van het land weergeven (mensen worden gevraagd hun stem een 2e keer uit te brengen, bij de peiler), maar ook dat is gebaseerd op oude verkiezingen, en het is niet zeker of de meting voor een exit-poll in dit geval representatief is voor deze verkiezingen.
Daarnaast kan het zijn dat er veel tactisch gestemd gaat worden. Peilingen geven een landelijk gemiddelde aan, en hebben moeite met het voorspellen per kiesdistrict. Dit wordt versterkt door tactisch stemmen. Er is een model dat een berekening maakt voor de kiesdistricten, maar ook daarbij twijfel ik over de accuratesse. Dit kan een grote factor zijn in de voorspelling en in de exit-poll.
Tenslotte zijn veel meer stemmers nog niet zeker wat ze gaan stemmen, dat zal wel een effect hebben op de onzekerheid van de voorspelling, maar niet op de exit-poll. Je kan na het stemmen natuurlijk niet meer onzeker zijn over je stem.
Maar met peilingen kun je niet de activatie van nieuwe stemmers meten, je weet niet wat de grootte van nieuwe stemmers is. Dit probleem kwam ook op bij de verkiezingen in de VS. Ik denk dat de meetmethode van een exit-poll de groep nieuwe stemmers niet goed kan meten. Het wordt gemeten op basis van verschillende stembureaus die samen een gemiddelde van het land weergeven (mensen worden gevraagd hun stem een 2e keer uit te brengen, bij de peiler), maar ook dat is gebaseerd op oude verkiezingen, en het is niet zeker of de meting voor een exit-poll in dit geval representatief is voor deze verkiezingen.
Daarnaast kan het zijn dat er veel tactisch gestemd gaat worden. Peilingen geven een landelijk gemiddelde aan, en hebben moeite met het voorspellen per kiesdistrict. Dit wordt versterkt door tactisch stemmen. Er is een model dat een berekening maakt voor de kiesdistricten, maar ook daarbij twijfel ik over de accuratesse. Dit kan een grote factor zijn in de voorspelling en in de exit-poll.
Tenslotte zijn veel meer stemmers nog niet zeker wat ze gaan stemmen, dat zal wel een effect hebben op de onzekerheid van de voorspelling, maar niet op de exit-poll. Je kan na het stemmen natuurlijk niet meer onzeker zijn over je stem.
Eerlijk gezegd hoop ik dat Boris morgen een forse meerderheid krijgt, dan kunnen we tenmiste verder op dit dossier.
En bedankt. Dat is als zeggen "ik hoop dat Adolf een forse meerderheid krijgt, kunnen we tenminste verder op dit dossier".hoevenpe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 00:46:
Eerlijk gezegd hoop ik dat Boris morgen een forse meerderheid krijgt, dan kunnen we tenmiste verder op dit dossier.
Nee dat lijkt mij niet. Misschien eens leuk om je in die geschiedenis te verdiepen maar dat ging iets minder democratisch.gambieter schreef op donderdag 12 december 2019 @ 01:14:
[...]
En bedankt. Dat is als zeggen "ik hoop dat Adolf een forse meerderheid krijgt, kunnen we tenminste verder op dit dossier".
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het gaat om het fijn vinden dat een monster de baas wordt, alleen maar omdat dit wat makkelijker lijkt te zijn. Je mag ook Saddam zeggen, of Desi of zo zeggen.franssie schreef op donderdag 12 december 2019 @ 01:27:
Nee dat lijkt mij niet. Misschien eens leuk om je in die geschiedenis te verdiepen maar dat ging iets minder democratisch.
Fijn. En bedankt. Gevalletje mijn volk eerst?!hoevenpe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 00:46:
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
ik blijf het een onsmakelijke vergelijking vinden (al zijn er ook wel gelijkenissen te vinden). De schitterende Duitse uitdrukking "Total Idioot" geldt dan wel voor BJ maar daar houdt het wat mij betreft op.gambieter schreef op donderdag 12 december 2019 @ 01:31:
[...]
Het gaat om het fijn vinden dat een monster de baas wordt, alleen maar omdat dit wat makkelijker lijkt te zijn. Je mag ook Saddam zeggen, of Desi of zo zeggen.
Ik snap niet wat eigen volk eerst hiermee te maken heeft, wel datZwerver schreef op donderdag 12 december 2019 @ 01:44:
[...]
Fijn. En bedankt. Gevalletje mijn volk eerst?!
1) UK gaat niet in de EU blijven, dat station is gepasseerd of er moet morgen een vernietigende uitslag voor BJ komen.
2) de huidige deal is een deal. En ja dan kunnen we verder in de EU en kan het VK lekker verder rommelen.
De andere optie is dat het UK nog steeds verdeeld blijft, dat is tamelijk schadelijk voor de EU - ik hoop dat dat niet de uitkomst is. Nu moet er gewoon een operatie afgerond en afgehecht worden.
[ Voor 40% gewijzigd door franssie op 12-12-2019 01:50 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Eh, je hebt het over iemand die intussen al zover gaat als "die buitenlanders die denken dat ze dit hun thuis kunnen noemen" in toespraken. Dit gaat niet om een idioot, maar om een zeer kwaadaardig figuur die alles OK vind om aan de macht te komen. Total psycho.franssie schreef op donderdag 12 december 2019 @ 01:46:
ik blijf het een onsmakelijke vergelijking vinden (al zijn er ook wel gelijkenissen te vinden). De schitterende Duitse uitdrukking "Total Idioot" geldt dan wel voor BJ maar daar houdt het wat mij betreft op.
Maar goed, makkelijk om "hij zegt Adolf!" te doen en niet te kijken naar wat er gezegd werd.
Bijvoorbeeld - jij zei "Adolf" zonder verder iets te toe te lichten?gambieter schreef op donderdag 12 december 2019 @ 01:57:
[...]
<>
Maar goed, makkelijk om "hij zegt Adolf!" te doen en niet te kijken naar wat er gezegd werd.
En zoals ik al schreef, die overname van de democratie in Duitsland door de nsdap ging niet geheel democratisch. Dus ik vindt het een nogal domme vergelijking.
Niet dat ik een BJ fan ben (verre van) en ja hij is gevaarlijk (zoals de hele UK politiek momenteel erg giftig is). Dus ik zie dat UK liever uit de EU dan erin (net zoals Hongarije, Polen, en nog een paar staten die er eigenlijk nooit in hoorden).
Vermoed dat de grootste slachtoffers van Adolf meer van Corbyn en kornuiten te vrezen hebben dan van BJ, het is in alle aspecten dus een domme vergelijking.
Volgens mij zijn er nog steeds mensen die denken dat de Brexit vanzelf weg gaat, als het maar lang genoeg duurt. De praktijk is echter dat de huidige situatie er enkel toe leidt dat de Britse-Europese relaties zich in een permanente impasse bevinden, terwijl de Britse politiek langzaam hersendood wordt.
Men heeft de keuze uit BJ en Corbyn.... Ik geef het je te doen.
Brexit waait niet over... Het is voor iedereen beter dat het nu eindelijk gebeurt, kunnen we (Europa en het VK) tenminste verder.
Volgens mij zijn er nog steeds mensen die denken dat de Brexit vanzelf weg gaat, als het maar lang genoeg duurt. De praktijk is echter dat de huidige situatie er enkel toe leidt dat de Britse-Europese relaties zich in een permanente impasse bevinden, terwijl de Britse politiek langzaam hersendood wordt.
Men heeft de keuze uit BJ en Corbyn.... Ik geef het je te doen.
Brexit waait niet over... Het is voor iedereen beter dat het nu eindelijk gebeurt, kunnen we (Europa en het VK) tenminste verder.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik hoop ook dat vandaag de LibDems en SNP een meerderheid halen en A50 wordt ingetrokken, alles weer wordt zoals het voor 2016 was en we nog lang en gelukkig leven... Maar dat is toch niet realistisch?
Of Boris haalt vandaag een forse meerderheid, de WA wordt aangenomen en op 1 februari kunnen we onderhandelen over een Canada deal. Of er blijft een 'hung parliament' en daarmee nog jaren onduidelijkheid en een steeds groter risico dat de Britten er alsnog zonder WA uitvliegen. Wat mij betreft is het eerste scenario het minst slecht, vanuit ons perspectief hier gezien inderdaad.
BJ vs Corbyn, Islamophobia vs Antisemitism, doet mij veel denken aan Clinton vs Trump destijds. Kies de minste slechte
Ik gok op een kleine majority voor Boris.
Veel plezier met de verdere afzinking van je land in dat geval....
Veel plezier met de verdere afzinking van je land in dat geval....
Maar als de Britse bevolking dat zelf wil (ze kiezen er dan immers voor), wie zijn wij dan om daar over te oordelen? Als ze hun eigen land willen slopen, is dat hun goed recht.
Zolang ze dan straks maar niet komen klagen "hoe dit heeft kunnen gebeuren" en "dat het allemaal zo slecht gaat"....
Zolang ze dan straks maar niet komen klagen "hoe dit heeft kunnen gebeuren" en "dat het allemaal zo slecht gaat"....
Virussen? Scan ze hier!
Waarom moeten een paar Britten het hele continent gijzelen? Wat is daar goed aan?Zwerver schreef op donderdag 12 december 2019 @ 01:44:
[...]
Fijn. En bedankt. Gevalletje mijn volk eerst?!
Nja. Je kan er zeker van zijn dat het de schuld van remainers gaat zijn.wildhagen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:53:
In een idealere wereld had labour een charismatische en capabele kandidaat die met overweldigende meerderheid kon winnen. Eentje die de Brexit introk en de shitzooi in haar/zijn land oplost. We hebben helaas Corbyn gekregen....gambieter schreef op donderdag 12 december 2019 @ 01:57:
[...]
Eh, je hebt het over iemand die intussen al zover gaat als "die buitenlanders die denken dat ze dit hun thuis kunnen noemen" in toespraken. Dit gaat niet om een idioot, maar om een zeer kwaadaardig figuur die alles OK vind om aan de macht te komen. Total psycho.
Ik ben geen BoJo fan, maar het Brexit dossier mag van mij wel een keertje wat vooruitgang zien. Het is jammer dat dat waarschijnlijk met een idioot aan het stuur moet...
Het k*tte aan deze situatie is dat er geen winnaars-pad is;
Want eigenlijk moet Corbyn weg, dus Labour flink verliezen
Maar Brexit zou eigenlijk ook niet door moeten gaan, dus Tories moeten zeker niet winnen;
Een hung parliament waarin Labour flink verliest, de Tories rond de 300 uitkomen én Johnson z'n zetel verliest zou wat dat betreft misschien nog wel een goede uitslag zijn;
Een uitslag waarin de Tories net de meerderheid niet hebben en Labour ook wat zetels wint is denk ik 't meest beroerd voor iedereen.
Want eigenlijk moet Corbyn weg, dus Labour flink verliezen
Maar Brexit zou eigenlijk ook niet door moeten gaan, dus Tories moeten zeker niet winnen;
Een hung parliament waarin Labour flink verliest, de Tories rond de 300 uitkomen én Johnson z'n zetel verliest zou wat dat betreft misschien nog wel een goede uitslag zijn;
Een uitslag waarin de Tories net de meerderheid niet hebben en Labour ook wat zetels wint is denk ik 't meest beroerd voor iedereen.
Het is wel weer een mooi voorbeeld waarom een two-party system (want laten we eerlijk wezen, de rest is vooral vulmiddel indien een majority nodig is) gewoon slecht is. Ze kiezen de minst slechte.
Zou tof zijn als iedereen opeens LibDem stemt ofzo... maarja dat is te gek voor een anglosaksisch land denk ik.
Zou tof zijn als iedereen opeens LibDem stemt ofzo... maarja dat is te gek voor een anglosaksisch land denk ik.
Minst slechte uitkomst:rik86 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:58:
- Tories rond de 300-310 zetels, liefst met verlies van wat prominenten (Raab, Johnson, IDS)
- Meerderheid voor Labour in combinatie met SNP en LD
Nee, geen coalitie, die komt er niet, maar het is genoeg om aan Labour te signaleren dat met een andere leider (randvoorwaarde) SNP en LD een minderheidskabinet steunen voor een tweede referendum en/of intrekken brexit. Dan ben je er weliswaar nóg niet, maar wel een stapje dichterbij.
En hoewel het aan de Britten zelf is en ze er zelf het meeste last van hebben, is het wel degelijk ook van invloed op de rest van Europa. Zie geschiedenis.
Dat tweepartijensysteem wordt volgens mij voornamelijk in stand gehouden door het FPTP-systeem. In het eerder door Amphiebietje aangehaalde koelkastartikel staan wat prognoses waarin LibDem 12% van de stemmen zou krijgen, goed voor 78 zetels als het naar rato verdeeld zou worden. Met het afschaffen daarvan heeft het veel meer zin om op kleinere partijen te stemmen.Basekid schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:03:
Het is wel weer een mooi voorbeeld waarom een two-party system (want laten we eerlijk wezen, de rest is vooral vulmiddel indien een majority nodig is) gewoon slecht is. Ze kiezen de minst slechte.
Dat zou ook meteen invloed hebben op de winner-takes-allmentaliteit, vrijwel altijd heeft de grootste partij een absolute meerderheid gehad waardoor er geen reden was voor het vormen van coalities en maken van compromissen. Die kans is dan een stuk kleiner.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
En van de EU, natuurlijk. Want de EU wilde geen unicorns sturen.aicaramba schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:54:
[...]
Nja. Je kan er zeker van zijn dat het de schuld van remainers gaat zijn.
Ook een pijnlijk detail, trouwens, de arbitragecommissie van de WTO ligt op z'n gat omdat Trump het vertikt nieuw Amerikaans lid aan te wijzen. Het hele WTO trading plan was al niet heel fijn, maar zonder arbitrage zouden ze dus écht een slechte onderhandelingspositie hebben tov alle grote partijen en blokken.
Het jammere is dat dit vermoedelijk niet wordt meegenomen in de overweging van de gemiddelde stemmer, vandaag...
<sarcasm>De tabloids lijken een lichte voorkeur voor Johnson te hebben...</sarcasm>

Toch elke keer weer wonderlijk hoe kennelijk het Sovjet-propaganda-tijdperk nog springlevend in het VK is.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik vind het sws apart dat de kraten daar (ook bijv de guardian) zich toespitsen op een bepaalde partij. Lekker onpartijdig..not
ik vind the guardian nog behoorlijk neutraal, in die zin: ze schrappen de bullshit en doen gewoon goede journalistiek. Het is echter allemaal zo immens gesegmenteerd dat het altijd partijdig over komt.Basekid schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:59:
Ik vind het sws apart dat de kraten daar (ook bijv de guardian) zich toespitsen op een bepaalde partij. Lekker onpartijdig..not
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Guardian is dan ook geen tabloid imho. Ik bedoel eigenlijk meer hoe low-effort deze stijl van propaganda is, het zou zo oorlogspropaganda uit een wereldoorlog kunnen zijn.
Ik vind de guardian ook veel neutraler (ik ben zelfs abbonee op ze), maar dan komen ze toch met een stuk waarbij ze aanraden labour te stemmen:
https://www.theguardian.c...ris-johnson-in-his-tracks
Dit vind ik als krant niet kunnen, maarja.
waarom niet? Ze maken er een vrij feitelijke onderbouwing van. Moet je je neutraliteit zo hard handhaven, dat je Boris zijn wereldvisie als normaal gaat behandelen? Dat lijkt me de vraag die je hiermee op tafel legt.Basekid schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:10:
Ik vind de guardian ook veel neutraler (ik ben zelfs abbonee op ze), maar dan komen ze toch met een stuk waarbij ze aanraden labour te stemmen:
ze geven zelfs aan langs welke standaarden ze deze verkiezingen leggen om te metenThe Guardian’s long-held beliefs of internationalism, sustainability, social justice, constitutional reform and liberal acceptance are the standards by which this newspaper measures today’s adversarial politics and the imperfect set of choices that faces voters.
Met een andere leider en helder standpunt had Labour deze verkiezing kunnen pakken. Oh wacht.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
The Guardian is objectief. Niet neutraal. Objectief gezien is Labour stemmen (althans volgens die analyse) de beste tactische keuze. Dat is toch weer wat anders dan letterlijk een helder licht boven een groen Britannie vs een lamp de uitstaat boven een VK in grijswaarden.
[ Voor 34% gewijzigd door Brent op 12-12-2019 11:24 ]
Dat hoor ik heel vaak maar vooral van mensen die toch nooit voor Labour zouden stemmen en vooral een excuus zoeken.Señor Sjon schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:22:
Met een andere leider en helder standpunt had Labour deze verkiezing kunnen pakken. Oh wacht.
Het is dezelfde bangmaakcampagne tegen Corbyn die in eerder eerkiezingen tegen andere Labour kandidaten gevoerd werd.
Volgens mij heeft Corbyn een heel duidelijk en helder plan. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar ga niet doen alsof hij geen idee heeft wat hij wil.
Oke oke, ik ben overtuigt
[ Voor 3% gewijzigd door Basekid op 12-12-2019 11:28 ]
Het standpunt lijkt anders het meest op Brexmain of iets van dien aard. Zoals het stuk van de Guardian al zegt, er is een hoop af te dingen op hem als leider van Labour.Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:24:
[...]
Dat hoor ik heel vaak maar vooral van mensen die toch nooit voor Labour zouden stemmen en vooral een excuus zoeken.
Het is dezelfde bangmaakcampagne tegen Corbyn die in eerder eerkiezingen tegen andere Labour kandidaten gevoerd werd.
Volgens mij heeft Corbyn een heel duidelijk en helder plan. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar ga niet doen alsof hij geen idee heeft wat hij wil.
Het standpunt is simpel en helder: We proberen een betere deal te krijgen en die leggen we aan het volk voor.Señor Sjon schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:29:
[...]
Het standpunt lijkt anders het meest op Brexmain of iets van dien aard. Zoals het stuk van de Guardian al zegt, er is een hoop af te dingen op hem als leider van Labour.
Wat is daar moeilijk aan te begrijpen? Mag een plan maar 1 stap hebben? Deal van Boris accepteren of geen brexit?
Ja, er zijn best wel kritiekpunten bij Corbyn, dat zal niemand ontkennen. Maar geef mij 1 kandidaat die na jaren zwartmaken door de tories niet een beschadigde reputatie heeft.
Nee, het is toch vooral de eindeloze campagne waarbij iedereen die links is van het midden keihard als communist word weggezet die het probleem hier is. Zo maakt geen enkele labour kandidaat kans volgens jou.
Waar komt het idee vandaan dat zonder Corbyn Labour ineens zou winnen? Met welke kandidaat dan?
Er is geen betere deal dan de WA.Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:32:
Het standpunt is simpel en helder: We proberen een betere deal te krijgen en die leggen we aan het volk voor.
Niet met dezelfde rode lijnen als de tories hanteren nee. Maar dat is dan ook niet wat hij wil. Denk aan een veel hechtere band met de EU zoals ook veel andere landen hebben. Dat is economisch echt vele malen beter voor de UK en lost ook meteen veel van de probleempunten rond de grenzen op.
Dan kan je claimen dat dat geen echte brexit is maar niemand heeft voor de vorige verkiezingen verteld wat voor soort brexit er voor gestemd zou worden. Dat zou deze tweede stemming wel anders zijn, dan is precies duidelijk waartussen de keuze gaat.
Het idee dat de slechte reputatie van Corbyn alleen maar is vanwege zwartmaken (sic) door Tories is hilarisch.
Die claimt maak ik gelukkig ook niet.gambieter schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:40:
Het idee dat de slechte reputatie van Corbyn alleen maar is vanwege zwartmaken (sic) door Tories is hilarisch.
Maar je kan niet ontkennen dat het zwartmaken wel een enorm onderdeel ervan is.
klopt het hele antisemitisme verhaal heeft hij toch echt zelf debet aan. En zijn houding in het verleden tov de IRA ook.gambieter schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:40:
Maar het word natuurlijk wel enorm aangewakkerd door de propaganda van de tories..
Eigenlijk is 'de tories' al helemaal niet meer een goede beschrijving.. De Johnson crew lijkt totaal niet meer op de oude tory party.. BJ is veel populistischer, neemt het absoluut niet nauw met de wetten van het land. Speelt in op het recht extremistische gedachtengoed. Het is een enge groep mensen die je absoluut niet als leiders wil.. maar hun propaganda fabriek draait goed en mensen trappen er met open ogen in

Wat ik altijd ironisch vind is dat BJ de term one nation party gebruikt om zo te insinueren dat hij het land wil herenigen (BS natuurlijk maar dat terzijde). Diezelfde term gebruikt Wikipedia: Pauline Hanson in Australia ook en dat is een enorme rechts extremist..
Er was ook een bepaalde DuitserOostenrijker die het altijd had over 1 volk, 1 partij, 1 leider....
FYI BBC news heeft een live results page: https://www.bbc.co.uk/news/election/2019/results
Tellen begint om 22:00 UK time.. en rond 06:00 morgen verwachten ze alle results..
Het is vandaar nat weer, ik vraag me af wat dat voor invloed heeft op de opkomst..
Tellen begint om 22:00 UK time.. en rond 06:00 morgen verwachten ze alle results..
Het is vandaar nat weer, ik vraag me af wat dat voor invloed heeft op de opkomst..
Net zo simpel als een no deal brexit? Want hij heeft daar een absolute meerderheid voor nodig die hij van zijn levensdagen niet gaat krijgen. Het rommelt al veel langer binnen Labour, daar zijn geen externe factoren voor nodig.Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:32:
[...]
Het standpunt is simpel en helder: We proberen een betere deal te krijgen en die leggen we aan het volk voor.
Wat is daar moeilijk aan te begrijpen? Mag een plan maar 1 stap hebben? Deal van Boris accepteren of geen brexit?
Ja, er zijn best wel kritiekpunten bij Corbyn, dat zal niemand ontkennen. Maar geef mij 1 kandidaat die na jaren zwartmaken door de tories niet een beschadigde reputatie heeft.
Nee, het is toch vooral de eindeloze campagne waarbij iedereen die links is van het midden keihard als communist word weggezet die het probleem hier is. Zo maakt geen enkele labour kandidaat kans volgens jou.
Waar komt het idee vandaan dat zonder Corbyn Labour ineens zou winnen? Met welke kandidaat dan?
Dit opiniestuk vat het mooi samen: https://www.theguardian.c...ader-brexit-boris-johnson
The Labour leader has the lowest poll numbers of any leader of the opposition since records began. His net satisfaction rating is minus 60, outstripping the previous negative record held since 1982 by Michael Foot. He is less popular than Boris Johnson among both men and women, in every socioeconomic category, whether richer or poorer, in London and Scotland as well as the Midlands and Wales and, remarkably, in every age group. Perhaps it’s no surprise that the over-65s prefer Johnson to Corbyn by 62% to 8%, but it’s arresting that even among the youngest voters, aged 18 to 24, those once seen as the Labour leader’s base, Corbyn is less popular than the prime minister, albeit by three points.
Vanmorgen gestemd in Uxbridge & South Ruislip constituency. Kandidaten stonden op alfabetische volgorde dus Binface, Count en Buckethead, Lord stonden bovenaan 
Wat me ook opviel is dat de partijnaam van Liberal Democrats de toevoeging “STOP BREXIT” op het ballot paper had. Wist niet dat dat soort toevoegingen waren toegestaan.
Wat me ook opviel is dat de partijnaam van Liberal Democrats de toevoeging “STOP BREXIT” op het ballot paper had. Wist niet dat dat soort toevoegingen waren toegestaan.
no animals were harmed during the production of this message
Hoe kon jij stemmen? Heb je dubbele nationaliteit?Caeruleus schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:05:
Vanmorgen gestemd in Uxbridge & South Ruislip constituency. Kandidaten stonden op alfabetische volgorde dus Binface, Count en Buckethead, Lord stonden bovenaan
EU burgers mogen landelijk niet stemmen in de UK..
Stond jij toevallig hierachter?Caeruleus schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:05:
Vanmorgen gestemd in Uxbridge & South Ruislip constituency.
[Twitter: https://twitter.com/Rich_Bev/status/1205077712353812480]

Dat is heel makkelijk te ontkennen als je even wegstapt van politieke voorkeur (waarbij dit Labour niks te maken heeft met sociaal-democraten). Er is eigenlijk niets wat hij goed heeft gedaan of goed wil gaan doen. Een zak aardappelen was beter geweest, die zegt niets.Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:48:
Maar je kan niet ontkennen dat het zwartmaken wel een enorm onderdeel ervan is.
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 12-12-2019 12:11 ]
Dat is ook een Opinie stuk heBasekid schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:10:
Computer says no
Wat heeft dit er mee te maken? Je kan gaan lopen klagen dat zijn plan niet helder is maar kijk dan eerst eens naar zijn plan in plaats van er andere dingen bij te slepen.Señor Sjon schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:04:
[...]
Net zo simpel als een no deal brexit? Want hij heeft daar een absolute meerderheid voor nodig die hij van zijn levensdagen niet gaat krijgen.
Ik zeg toch ook dat er echt wel wat aan te merken is op Corbyn maar ik wil dat wel in perspectief plaatsen. Als er een andere kandidaat op zou staan dan zou die niet ineens op magische wijze de verkiezingen winnen.Het rommelt al veel langer binnen Labour, daar zijn geen externe factoren voor nodig.
Dit opiniestuk vat het mooi samen: https://www.theguardian.c...ader-brexit-boris-johnson
[...]
Bedenk ook wel dat de haatcampagnes en leugens tegenwoordig veel verder gaan dan vroeger. Nee, het is echt niet alleen de schuld van de media en tories maar bekijk het ook in het licht van de internationale trend waarbij links steeds vaker als kwaadaardig afgeschilderd word en waarbij er steeds meer rechtse media en politici steeds verder gaan daarin. Links is in heel europe minder populair geworden, dus niet alleen Corbyn. Hij doet het in verhouding eens tuk beter dan de PvdA bij onze laatste tweedekamer verkiezingen.
Zie ook de eerder geplaatste voorpaginas van kranten. Nee, simpelweg Corbyn de schuld geven van een eventuele nederlaag in de verkiezingen is te makkelijk.
Dat kan je wel beweren maar er zijn heel veel mensen die het daar niet mee eens zijn. Er zijn heel veel zaken waar hij echt wel degelijk plannen voor heeft en zaken die hij wel goed doet.gambieter schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:08:
[...]
Dat is heel makkelijk te ontkennen als even wegstapt van politieke voorkeur. Er is eigenlijk niets wat hij goed heeft gedaan of goed wil gaan doen. Een zak aardappelen was beter geweest, die zegt niets.
zoals? Dat hij weigert te zeggen of hij voor of tegen een Brexit is? Dat in al die jaren elke poll al laat zien dat hij beter kan vertrekken maa rhij toch stug blijft?Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:10:
[...]
Wat heeft dit er mee te maken? Je kan gaan lopen klagen dat zijn plan niet helder is maar kijk dan eerst eens naar zijn plan in plaats van er andere dingen bij te slepen.
[...]
Ik zeg toch ook dat er echt wel wat aan te merken is op Corbyn maar ik wil dat wel in perspectief plaatsen. Als er een andere kandidaat op zou staan dan zou die niet ineens op magische wijze de verkiezingen winnen.
Bedenk ook wel dat de haatcampagnes en leugens tegenwoordig veel verder gaan dan vroeger. Nee, het is echt niet alleen de schuld van de media en tories maar bekijk het ook in het licht van de internationale trend waarbij links steeds vaker als kwaadaardig afgeschilderd word en waarbij er steeds meer rechtse media en politici steeds verder gaan daarin. Links is in heel europe minder populair geworden, dus niet alleen Corbyn. Hij doet het in verhouding eens tuk beter dan de PvdA bij onze laatste tweedekamer verkiezingen.
Zie ook de eerder geplaatste voorpaginas van kranten. Nee, simpelweg Corbyn de schuld geven van een eventuele nederlaag in de verkiezingen is te makkelijk.
[...]
Dat kan je wel beweren maar er zijn heel veel mensen die het daar niet mee eens zijn. Er zijn heel veel zaken waar hij echt wel degelijk plannen voor heeft en zaken die hij wel goed doet.
Hij is geen haar beter dan Johnson: dit is machtsgeile politiek tot en met. Geen visie durven uiten, maar proberen vliegen af te vangen zodat je eigen ego prevaleert.
Je bedoeld dat hij van mening is dat een partijstandpunt belangrijker is dan een persoonlijke mening? Je weet donders goed dat zodra hij zijn mening er over geeft de media daar vol op in de aanval gaan en alles gaan lopen verdraaien.polthemol schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:13:
[...]
zoals? Dat hij weigert te zeggen of hij voor of tegen een Brexit is?
Behalve dat de leden hem gewoon weer verkozen hadden. Leuk die polls maar niet representatief.Dat in al die jaren elke poll al laat zien dat hij beter kan vertrekken maa rhij toch stug blijft?
Dus hij liegt net zo veel?Hij is geen haar beter dan Johnson: dit is machtsgeile politiek tot en met.
Zijn plannen zijn net zo slecht voor deeconomie en vooral de bevolking?
Hij is net zo bezig met haat aanwakkeren tegen bepaalde bevolkingsgroepen?
Hij is net zo corrupt en in de zak van lobbygroepen?
Pas als je op alle bovenstaande ja kan zeggen en dat kan onderbouwen is de claim dat ze even slecht zijn iets waard. Het is gewoon weer het typische "ja maar hij is ook slecht dus mag ik gewoon liegen en bedriegen."
Sorry maar geen visie? Heb je de plannen wel eens bekeken? Hij is extreem duidelijk in wat zijn visie voor de Uk is. Op vrijwel alle punten. Alleen over de brexit is hij niet 100% duidelijk.Geen visie durven uiten, maar proberen vliegen af te vangen zodat je eigen ego prevaleert.
Corbyn's probleem samengevat in een treffend beeld:

Dubbele nationaliteit inderdaad. Met een Engelse getrouwd dus kan m'n Nederlandse nationaliteit behouden.ToolkiT schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:06:
[...]
Hoe kon jij stemmen? Heb je dubbele nationaliteit?
EU burgers mogen landelijk niet stemmen in de UK..
no animals were harmed during the production of this message
Eh? partijstandpunt belangrijker dan persoonlijke mening? Ok. Verklaar die party whip dan nog eens? Of dat hij het partijstandpunt bepaald in essentie...Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:17:
Je bedoeld dat hij van mening is dat een partijstandpunt belangrijker is dan een persoonlijke mening? Je weet donders goed dat zodra hij zijn mening er over geeft de media daar vol op in de aanval gaan en alles gaan lopen verdraaien.
die polls zijn absoluut representatief. Ik ben geen lid van een partij, maar ik kan er wel op stemmen. Stem ik er niet op, dan heb ik daar een heel goede reden voor. ZIjne r genoeg mensen die niet stemmen op die partij en hem als reden aangeven, dan is het niet relevant wat die partijleden denken dat ok is.Behalve dat de leden hem gewoon weer verkozen hadden. Leuk die polls maar niet representatief.
wat is je punt? Het gedrag van beide is gewoon gelijk, het doel wat ze hebben: premier worden en vliegen afvangen van de andere kant, that's it.Dus hij liegt net zo veel?
Zijn plannen zijn net zo slecht voor deeconomie en vooral de bevolking?
Hij is net zo bezig met haat aanwakkeren tegen bepaalde bevolkingsgroepen?
Hij is net zo corrupt en in de zak van lobbygroepen?
nee. Ik ga niet mee in de waarheidsformule die je hier probeert op te dringen.Pas als je op alle bovenstaande ja kan zeggen en dat kan onderbouwen is de claim dat ze even slecht zijn iets waard. Het is gewoon weer het typische "ja maar hij is ook slecht dus mag ik gewoon liegen en bedriegen."
Je beseft wat de economische en sociale impact van Brexit is? En dat schuif je terzijde met 'niet 100% duidelijk'. Really? Elk ander plan wat hij meent te hebben is simpelweg niet relevant als je het brexit-issue niet kunt omschrijvne met een standpunt. Of je blijft of je gaat weg, beide hebben gevolgen voor zaken als budget, je handel, werkgelegenheid en noem maar op.Sorry maar geen visie? Heb je de plannen wel eens bekeken? Hij is extreem duidelijk in wat zijn visie voor de Uk is. Op vrijwel alle punten. Alleen over de brexit is hij niet 100% duidelijk.
Waarom hij dat niet doet? Omdat een deel van zijn partij voor een brexit is en een ander deel niet. Hij is identiek hetzelfde gedrag aan eht vertonen als May en haar voorganger: niet kiezen in de hoop dat de bui overwaait. Verrassing: deze bui hangt al tig jaren, je moet gewoon kiezen. En ja: de media zal op hem vliegen, dat is geheel hun taak. 'ze verdraaien dan alles!': dan uit hij zich nog maar eens en nog eens en nog eens.
Hopen dat de ouderen thuis blijven en de jongeren wel gaan. Veel meer hoop hoef je denk ik niet te hebben.ToolkiT schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:54:
FYI BBC news heeft een live results page: https://www.bbc.co.uk/news/election/2019/results
Corbyn mag dan wel een prutser eersteklasse zijn, het alternatief is erger...
Wel meer aparte polling stations:hoevenpe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:08:
[...]
Stond jij toevallig hierachter?![]()
[Twitter]
[Afbeelding]

Vaak zijn de polling stations op scholen, maar in verband met nativity plays etc kan dat deze keer op veel plekken niet..
Wat ik zeg: hondenweer!DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:27:
[...]
Hopen dat de ouderen thuis blijven en de jongeren wel gaan. Veel meer hoop hoef je denk ik niet te hebben.

Meer foto's: https://www.bbc.co.uk/news/uk-50755053
[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 12-12-2019 12:32 ]
Het schijnt de hele dag slecht weer te zijn, meestal niet iets waarmee je jongeren naar een stembureau krijgt.DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:27:
[...]
Hopen dat de ouderen thuis blijven en de jongeren wel gaan. Veel meer hoop hoef je denk ik niet te hebben.
Als dat zo is dan kan je toch zijn standpunt lezen? Dat staat gewoon in het manifest.polthemol schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:24:
[...]
Eh? partijstandpunt belangrijker dan persoonlijke mening? Ok. Verklaar die party whip dan nog eens? Of dat hij het partijstandpunt bepaald in essentie...
Allemaal leuk en aardig maar je hoort dit vooral van mensen die toch nooit van plan waren Labour te stemmen en een scuus zoeken.[...]
die polls zijn absoluut representatief. Ik ben geen lid van een partij, maar ik kan er wel op stemmen. Stem ik er niet op, dan heb ik daar een heel goede reden voor. ZIjne r genoeg mensen die niet stemmen op die partij en hem als reden aangeven, dan is het niet relevant wat die partijleden denken dat ok is.
Sorry maar je ziet niet de verschillen in gedrag? Ja, het doel is misschien hetzelfde (let op het woord misschien), maar de manier waarop ze zich gedragen echt niet. Als je dat niet kan inzien dan heeft discussie met jou geen zin.[...]
wat is je punt? Het gedrag van beide is gewoon gelijk, het doel wat ze hebben: premier worden en vliegen afvangen van de andere kant, that's it.
Jij begon toch met een paar onbenullige punten op te sommen?[...]
nee. Ik ga niet mee in de waarheidsformule die je hier probeert op te dringen.
Maar als iemand anders daar op reageert mag dat ineens niet?
Hij heeft toch een duidelijk plan? Het is genuanceerd en hangt af van omstandigheden. Dat heeft de realiteit. Je kan niet zomaar iedereen gaan dwingen om alleen nog maar zwart-wit te denken en praten.[...]
Je beseft wat de economische en sociale impact van Brexit is? En dat schuif je terzijde met 'niet 100% duidelijk'. Really? Elk ander plan wat hij meent te hebben is simpelweg niet relevant als je het brexit-issue niet kunt omschrijvne met een standpunt. Of je blijft of je gaat weg, beide hebben gevolgen voor zaken als budget, je handel, werkgelegenheid en noem maar op.
Sorry maar als je dit soort onzin blijft herhalen stop ik er mee. Je bent alleen maar alles wat hij doet aan het projecteren op gedrag van anderen en daarmee hun acties goed aan het praten en Corbyn aan aan het vallen.Waarom hij dat niet doet? Omdat een deel van zijn partij voor een brexit is en een ander deel niet. Hij is identiek hetzelfde gedrag aan eht vertonen als May en haar voorganger: niet kiezen in de hoop dat de bui overwaait. Verrassing: deze bui hangt al tig jaren, je moet gewoon kiezen. En ja: de media zal op hem vliegen, dat is geheel hun taak. 'ze verdraaien dan alles!': dan uit hij zich nog maar eens en nog eens en nog eens.
Geeft mij eens duidelijk aan waarom het huidige brexit standpunt van Labour volgens hou zo slecht is dat alle andere plannen niet belangrijk meer zijn en de 4 jaar na de brexit ook niet van belang zijn?
Want deze stemming gaat over veel meer dan alleen brexit, het gaat over wat voor richting het land in gaat bewegen. En daar heeft Corbyn een duidelijke visie voor terwijl Boris juist extreem vaag blijft en weigert op vragen, interviews of debatten in te gaan.
Wat voor een malloot gaat er dan ook verkiezingen uitschrijven voor december?ToolkiT schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:31:
[...]
Wat ik zeg: hondenweer!
[Afbeelding]
Meer foto's: https://www.bbc.co.uk/news/uk-50755053
Welk standpunt?Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:33:
Geeft mij eens duidelijk aan waarom het huidige brexit standpunt van Labour volgens hou zo slecht is dat alle andere plannen niet belangrijk meer zijn en de 4 jaar na de brexit ook niet van belang zijn?
Corbyn durft niet te kiezen, linksom of rechtsom verliest hij aanhang zodra hij een keuze maakt.
Er is geen beter deal dan de WA, dat heeft de EU keer op keer gezegd.
Cummings. Berekenend.DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:34:
[...]
Wat voor een malloot gaat er dan ook verkiezingen uitschrijven voor december?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Sorry maar ga eerst eens het standpunt lezen. Je weet wel, in dat manifest of zo. Of op hun website.hoevenpe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:39:
[...]
Welk standpunt?
Corbyn durft niet te kiezen, linksom of rechtsom verliest hij aanhang zodra hij een keuze maakt.
Er is geen beter deal dan de WA, dat heeft de EU keer op keer gezegd.
En hou op over die "Er is geen beter deal dan de WA". Dat is alleen in de situatie waarin de huidige rode lijnen zoals die door May zijn bedacht. Die situatie is niet vann toepassing hier.
Je doet hier alsof er aleen een zwart witte keuze is tussen wel/geen brexit.
Wat is Johnson toch een held op sokken..
Durft niet eens de pers te woord te staan bij de polling station...
Wat een loser.. en die moet het land leiden..
Ik hoop oprechte dat hij ook echt verliest vandaag..
Durft niet eens de pers te woord te staan bij de polling station...
Wat een loser.. en die moet het land leiden..
Ik hoop oprechte dat hij ook echt verliest vandaag..
De WA staat en is ononderhandelbaar, dat heeft niets met de vrijblijvende PD te maken.Philip Ross schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:47:
En hou op over die "Er is geen beter deal dan de WA". Dat is alleen in de situatie waarin de huidige rode lijnen zoals die door May zijn bedacht. Die situatie is niet vann toepassing hier.
Ook Corbyn zal de rekening moeten betalen, rechten van EU burgers moeten garanderen en de Ierse grens open moeten houden.
https://metro.co.uk/2019/...mpared-0-labour-11651802/
'Investigation finds ‘88% of Tory ads misleading compared to 0% for Labour’
Tja niet eens meer verbazingwekkend, wel erg zorgelijke ontwikkeling dat ze er mee weg komen..
'Investigation finds ‘88% of Tory ads misleading compared to 0% for Labour’
Tja niet eens meer verbazingwekkend, wel erg zorgelijke ontwikkeling dat ze er mee weg komen..
Dit topic is gesloten.