Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Bij mij is hij wel vervangen. Staat op de factuur die je in je Vanmoof account kunt downloaden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeBhi7ZU1ySFundS6ZWGggDSyyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l9qu3ozMp1oRcHhP6BZuCEOq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-04 22:53
[b]Chillko schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:00:Zou toch van de zotte zijn zeg... Wordt vervolgd....
Het is opgelost... Paar dagen verder en een paar grijze haren. Uiteindelijk bleek enkel een leidinggevende de mogelijkheid hebben om hem opnieuw te activeren.
Op maandag was hij er niet aan toe gekomen (hij was druk met veel nieuwe medewerkers 😅) en vandaag uiteindelijk gelukt. Ondertussen wel 3 keer een update gekregen van de medewerkster. Netjes opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:17

mphilipp

Romanes eunt domus

HAWK Wizard schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:34:
[...]
Gek genoeg lijken ze nu die e-shifter upgrade niet (meer?) te doen bij die fork replacement. Terwijl dit toch duidelijk in de recall email staat en ook op de website.
Apart. Bij mij (Rotterdam) hebben ze er wel naar gekeken, en geen problemen gevonden. Maar dat komt omdat het hele achterwiel al is vervangen toen ik 'm er een paar maanden geleden bij hen had gebracht.
Maar dat betekent wel dat het op het lijstje staat zeg maar. Ze zouden ook gewoon een onderhoudsbeurt geven begreep ik uit de mail.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 11:27
Afgelopen weekend mijn fiets maar eens weggebracht voor de eerste check up. Service hub in Eindhoven geweest, bleek dat ze waren verhuisd. Op Google stond nog het oude adres :).
Maar goed zaterdag fiets opgehaald, en sindsdien heb ik weer meer last van het doortrappen tijdens het fietsen. Niet tijdens het schakelen.
Ga om een nieuw achterwiel vragen, dan los ik het zelf wel op hopelijk.
De onderhoudsbeurt was gratis, ondanks dat ik geen POM abonnement heb. Waarschijnlijk is de eerste beurt inclusief? Heb ze dan ook maar een fijn weekend gewenst en gegaan, want de parkeerwachter kwam eraan en ik had niet betaald :).
Iemand anders ook de ervaring gehad dat de fiets na een vanmoof service beurt er slechter uitkwam?
Persoonlijk vond ik ze niet echt bekwaam overkomen, en ga voortaan naar een gewone fietsenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-04 15:18
Bij mij ging die recall afhandeling verder wel goed (alleen dus GEEN nieuwe e-shifter, wel nieuwe voorvork, nieuwe bel en boost buttons, en algemeen onderhoud, zoals remmen stellen, etc,). Op zich prima allemaal, fietst goed, het klakken bij schakelen blijft echter, maar dat schijnt niet aan de e-shifter te liggen maar aan de naaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Van Moof haalt US$ 128 mio op: https://www.emerce.nl/nie...-haalt-128-miljoen-dollar

Hopelijk kunnen ze daarmee hun QC nog verder verbeteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Eddy 6 pack schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:34:
Of zou VM hem hebben willen houden om volledig uit elkaar te schroeven ter lering ende vermaeck en te zien hoe de hele fiets zich heeft gehouden na zoveel km’s? En dat vervolgens verwerken in de dan ultieme, probleemloze S4 versie?
Wat heb jij gerookt? :+ 8)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Barryz schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:31:
Iemand anders ook de ervaring gehad dat de fiets na een vanmoof service beurt er slechter uitkwam?
Bij mij stond mijn stuur scheef, en dat heeft die meneer in de winkel verholpen. Echter, gisteren tijdens een ritje kwam ik erachter dat mijn stuur los zit.... :X Moet dus even met de inbussleutels in de weer om 'm weer goed vast te draaien. Hopelijk heeft ie ze niet verrot gedraaid en was het enkel niet strak genoeg, anders kan ik wéér terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb ondertussen 400km op de teller van mijn S3 light staan en samengevat, zijn dit mijn ervaringen:

- uiterlijke leverdatum, juni, een maand later dan bij de bestelling in april werd opgegeven

- doos met fiets in perfecte staat afgeleverd en probleemloze montage en opstart met onmiddellijk een firmware upgrade

- fiets voelde van bij de eerste kilometers erg solide en degelijk aan

- schakelmomenten manueel ingesteld (15, 20 en 30km/u); versnelling nummer 4 is voor mij te zwaar om rond te duwen bij 25km/u, dus blijft lekker in zijn 3, tenzij bergaf of wind mee

- geen problemen met e-shifter of naaf, ik let er wel op dat ik geen kracht zet bij de schakelmomenten en dat loopt tot nu toe vlekkeloos; ik heb lang geleden nog een fiets (Oxford) gehad met 3 versnellingen in de achteras waarbij je ook geen kracht mocht zetten bij het (op)schakelen

- moofer app getest, maar uiteindelijk snel terug naar originele app want voor mij geen meerwaarde, zeker na laatste firmware en app update waarbij tijdens het fietsen het ondersteuningsniveau kan worden gewijzigd; 25km/u is ook voldoende snel omdat ik ontspannen wil fietsen, anders wordt het al snel 'jachtig' rijden voor mezelf

- boost knop en schopslot vind ik echt geweldig! Zou deze nog moeilijk kunnen missen

- Zowel voor- als achteraan 'squeaky' remblokjes; vooraan kunnen oplossen door een 'caliper realignment' achteraan lukte dit niet; ondertussen ook vruchteloos remschijfreiniger, lichtjes opschuren van de blokjes en koperpoets op de remschijf geprobeerd. Nu in afwachting van levering nieuwe Hayes remblokjes.

- eenmaal een error code 40 gehad, maar was onmiddellijk weg door fiets opnieuw op te starten

Je mag me dus bij de - tot nu toe - tevreden Vanmoof klanten rekenen. Op naar de 1000km!

[ Voor 0% gewijzigd door niko_c op 01-09-2021 10:25 . Reden: zinsconstructie ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

….
Niet persoonlijk maar is wel waar ik al tijden ‘bang’ voor ben en ook niet vreemd van opkijk.
Mijn S3 gaat stuur ik dan ook never nooit niet terug of laat ik door hen aan sleutelen anders dan 1 op 1 onderdelen vervangen zoals een accu. De rest monteer ik zelf wel. De non electronica van VM is echt héél basic qua (de)monteren.

Persoonlijk vond ik ze niet echt bekwaam overkomen, en ga voortaan naar een gewone fietsenmaker.
Ik vermoed dat de zgn. doctors niet allemaal een fietstechnicus opleiding hebben gehad, maar net als al het winkel en CC personeel studenten op doorreis zijn met als verschil dat de doctors in hun sollicitatie hebben aangegeven wel ‘handig’ te zijn oid.

Anders is het, op hoogstens een keer een uitzondering na, schier onmogelijk dat er een fiets de werkplaats verlaat met nog steeds gebreken, een los stuur, aanlopende remmen en doortrappende naaf.
Tenminste, de FM waar ik 35 jaar klant was (nu met pensioen 😔) en de opvolger zou dat z’n eer te na zijn.
En zoals gezegd, aan de S3 kun je heel veel zelf doen. Minstens zo goed als de ‘doctors’!

[ Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 01-09-2021 10:37 ]

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

HAWK Wizard schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:05:
Van Moof haalt US$ 128 mio op: https://www.emerce.nl/nie...-haalt-128-miljoen-dollar

Hopelijk kunnen ze daarmee hun QC nog verder verbeteren!
Nope!
Volgens BNR vanochtend is het nodig om de productie op te schalen voor de US markt, daar schijnt groei te zitten en willen ze vol voor gaan.
Benieuwd of en hoe ze daar de QC gaan doen. Met een consument kritisch als de US moet je daar denk ik niet lopen limpdicken met je producten.
Of ze in ene keer goed afleveren, maar dat scenario is gezien de in het verleden behaalde resultaten niet het meest voor de hand liggende….

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
Eddy 6 pack schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:35:
[...]

Niet persoonlijk maar is wel waar ik al tijden ‘bang’ voor ben en ook niet vreemd van opkijk.
Mijn S3 gaat stuur ik dan ook never nooit niet terug of laat ik door hen aan sleutelen anders dan 1 op 1 onderdelen vervangen zoals een accu. De rest monteer ik zelf wel. De non electronica van VM is echt héél basic qua (de)monteren.

[...]
Ik vermoed dat de zgn. doctors niet allemaal een fietstechnicus opleiding hebben gehad, maar net als al het winkel en CC personeel studenten op doorreis zijn met als verschil dat de doctors in hun sollicitatie hebben aangegeven wel ‘handig’ te zijn oid.

Anders is het, op hoogstens een keer een uitzondering na, schier onmogelijk dat er een fiets de werkplaats verlaat met nog steeds gebreken, een los stuur, aanlopende remmen en doortrappende naaf.
Tenminste, de FM waar ik 35 jaar klant was (nu met pensioen 😔) en de opvolger zou dat z’n eer te na zijn.
En zoals gezegd, aan de S3 kun je heel veel zelf doen. Minstens zo goed als de ‘doctors’!
Het kwam op mij heel erg over alsof je KPN servicedienst belt :).
"I see they replaced the E-Shifter and tightened the rear hub".
Ze zullen een nieuw achterwiel opsturen, kijken of dat het probleem fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-04 19:23
Ik heb weer een error 12 gehad, nu werd de accu wel opgeladen.
Ik krijg nu Firmware 1.7.2 gepushed op dit nu op te lossen. Hopelijk ben ik dan van deze error af.

Info vanuit de chat

Issue description:
The Rider sees ERR 12 or 13 on their matrix display shortly after having updated to firmware 1.7.1
Solution: Works for both errors
Firmware Fix- Send 1.7.2 update to the bike

[ Voor 40% gewijzigd door jossie67 op 01-09-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Aansluitend bij mijn voorgaande post na 400km op de teller met een S3 light: vandaag werden de nieuwe remblokjes van Hayes geleverd en ik heb deze onmiddellijk gemonteerd. De nieuwe remblokjes liepen erg tegen de remschijf aan en een caliper alignment bracht geen verbetering. Ik heb daarna de caliper opnieuw lichtjes losgedraaid, deze naar voor (richting stuur dus) geduwd zodat de remblokjes net wat minder ver over de remschijf heen zitten. Wanneer de caliper maximaal naar voor stond, de rem ingedrukt en de caliper opnieuw aangedraaid. De S3 remt nu prima, de blokjes raken de remschijf niet langer en ook de squeaky brakes zijn nu stilletjes! Fingers crossed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 15:39

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 19:27
Youtuber Unbox Therapy (18 miljoen abonnees, totaal 4,1 miljard weergaven) heeft een review van de S3 gepubliceerd. De video is gesponsord door VanMoof, dus hoe objectief hij is valt te betwisten, maar wat een enorm bereik zal hiermee gehaald worden... vet!

YouTube: My New Electric Vehicle...

P.S... het blijft een Amerikaan op een fiets. Een van mijn favoriete YouTubers Not Just Bikes (276K abonnees) legt uit waarom fietsen daar enkel behoort tot stereotype mensen genaamd 'the cyclists', omdat het voor anderen te gevaarlijk/onmogelijk is.

[ Voor 30% gewijzigd door oscarwashere op 01-09-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

oscarwashere schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:38:
Youtuber Unbox Therapy (18 miljoen abonnees, totaal 4,1 miljard weergaven) heeft een review van de S3 gepubliceerd. De video is gesponsord door VanMoof, dus hoe objectief hij is valt te betwisten, maar wat een enorm bereik zal hiermee gehaald worden... vet!

YouTube: My New Electric Vehicle...

P.S... het blijft een Amerikaan op een fiets. Een van mijn favoriete YouTubers Not Just Bikes (276K abonnees) legt uit waarom fietsen daar enkel behoort tot stereotype mensen genaamd 'the cyclists', omdat het voor anderen te gevaarlijk/onmogelijk is.
Grappig filmpje.
Hij had de motorkabel er soepel en snel in trouwens….. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Eddy 6 pack schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:05:
[...]

Grappig filmpje.
Hij had de motorkabel er soepel en snel in trouwens….. :P
Ik vond het vooral grappig dat hij de doos open sneed in plaats van de 'rits' aan de andere kant gebruikte. Vervolgens knipt hij de tiewraps door (terwijl je die kan openschuiven en hergebruiken) en gebruikt hij de voetpomp verkeerd. Om het niet te hebben over het ongemakkelijke rijden. Maargoed hé, verder leuk natuurlijk B) :)F

[ Voor 9% gewijzigd door oscarwashere op 01-09-2021 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:48
oscarwashere schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:23:
[...]

Ik vond het vooral grappig dat hij de doos open sneed in plaats van de 'rits' aan de andere kant gebruikte. Vervolgens knipt hij de tiewraps door (terwijl je die kan openschuiven en hergebruiken) en gebruikt hij de voetpomp verkeerd. Om het niet te hebben over het ongemakkelijke rijden. Maargoed hé, verder leuk natuurlijk B) :)F
Dat kicklock nam hij wel heel letterlijk, haha ik trap niet zo hard tegen dat slot :)
Wel gave garage? had hij zeg. Ideale mancave :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

In plaats van de eerder genoemde 10 dagen, komt de fiets binnen 7 dagen alweer terug. Morgen ontvang ik de fiets weer terug. Ik ben dan heel erg benieuwd wat ze eraan gedaan hebben en/of ik hem weer heelhuids geretourneerd krijg. Enfin, als hij het maar weer feilloos doet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6fCc15ykua7imddquujGxWwwiM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZzT3OQquo1gmIPCemtvhDrAk.png?f=fotoalbum_large

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ron_Tweaker schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:03:
In plaats van de eerder genoemde 10 dagen, komt de fiets binnen 7 dagen alweer terug. Morgen ontvang ik de fiets weer terug. Ik ben dan heel erg benieuwd wat ze eraan gedaan hebben en/of ik hem weer heelhuids geretourneerd krijg. Enfin, als hij het maar weer feilloos doet.[Afbeelding]
Ik weet dat, t.a.v. de VM CQ, de vraag stellen hem beantwoorden is, maar je zou toch mogen verwachten dat de fiets nu 110% functioneert!?
En als dat niet zo is, misschien met z’n allen constateren dat de nog aanwezige, in onze ogen, gebreken wellicht product eigenschappen zijn…

Mijn S3 functioneert de laatste weken 100% en moet zeggen dat het écht een fijne fiets is met de huidige instellingen.
Lees de topic-warning nog maar eens goed.

[ Voor 33% gewijzigd door deepbass909 op 03-09-2021 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28
oscarwashere schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:38:
P.S... het blijft een Amerikaan op een fiets.
Things you should never say to a Canadian :P

En ja, ik wist half wat een VanMoof is maar mede dankzij Unbox Therapy zit ik nu hier in dit topic te lezen en denk ik eraan een S3 te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 03-09-2021 10:36 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:20

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

wpeterw schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:56:
Is 2.5K niet heel veel geld voor een verder vrij eenvoudige fiets ? Ik vind het meer een design ding voor in de stad dan een serieuze fiets. Ik zie mezelf hier niet mijn dagelijkse 50km op maken.
Ik omschrijf hem bij kennissen altijd als de snowflake onder de electrische fietsen, maar dan wel een hele leuke!

Het is daarnaat ook geen stadsfiets 9eentej die je maanden buiten kan laten staan of die je rustig regelmatig kan laten vallen. Het is een gadget op wielen, die dus heel leuk is. Wil je oerdegelijk hollandse betrouwbaarheid? Dan kijk even verder (ook qua bedrag)...maar ja dan geen hippe coole snowflake op wielen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

En ja, ik wist half wat een VanMoof is maar mede dankzij Unbox Therapy zit ik nu hier in dit topic te lezen en denk ik eraan een S3 te kopen.
Dus door het gedrag van een (well sponsored) horkerige influencer uit Canada koop jij een VanMoof? VanMoof is reuze blij met klanten zoals jij.

(maak eerst eens een proefrit zou ik zeggen...)

[ Voor 22% gewijzigd door litebyte op 03-09-2021 10:40 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28
litebyte schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:39:
[...]

Dus door het gedrag van een (well sponsored) horkerige influencer uit Canada koop jij een VanMoof? VanMoof is reuze blij met klanten zoals jij.

(maak eerst eens een proefrit zou ik zeggen...)
Toevallig gisteren gedaan (buurvrouw heeft er 1 sinds vorige week), prima vervanger voor de (electrische) bakfiets die ik nu heb. Wordt er blijer van dan wat de fietsenboer heeft staan aan electrische fietsen.

En ja, ik heb een goede impulsieve consument.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Uberprutser schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:52:
[...]

Toevallig gisteren gedaan (buurvrouw heeft er 1 sinds vorige week), prima vervanger voor de (electrische) bakfiets die ik nu heb. Wordt er blijer van dan wat de fietsenboer heeft staan aan electrische fietsen.

En ja, ik heb een goede impulsieve consument.
Okay, je was al bekend ermee dankzij je buurvourw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:12:
[...]

Mijn S3 functioneert de laatste weken 100% en moet zeggen dat het écht een fijne fiets is met de huidige instellingen.
Hier hetzelfde. Laatst kwam de VM app met de melding dat er mogelijk batterij optimalisatie aan stond voor de app. Ik had nog nooit in die instellingen gekeken in android, stond inderdaad bij VM batterij optimalisatie aan.
Heb het uitgezet en sindsdien voor 99% gelijk verbinding als ik aan kom lopen. echt heel fijn nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
HBO88 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:23:
[...]

Hier hetzelfde. Laatst kwam de VM app met de melding dat er mogelijk batterij optimalisatie aan stond voor de app. Ik had nog nooit in die instellingen gekeken in android, stond inderdaad bij VM batterij optimalisatie aan.
Heb het uitgezet en sindsdien voor 99% gelijk verbinding als ik aan kom lopen. echt heel fijn nu :)
Ja dat is wel een dingetje. Zo had ik steeds een deurbel die afging 5 minuten nadat er iemand voor stond. Zelfde verhaal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Eddy 6 pack schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:12:
[...]

Ik weet dat, t.a.v. de VM CQ, de vraag stellen hem beantwoorden is, maar je zou toch mogen verwachten dat de fiets nu 110% functioneert!?
Intussen heb ik de fiets weer binnen. So far so good inderdaad, ik heb de fiets vandaag niet lang kunnen testen. Maar hij gaat weer aan en uit, dat is mooi.

Ik heb het vermoeden dat het display op sommige momenten nieuwere informatie toont dan eerst. Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar het viel mij in eerste instantie meteen op dat het display zelfs in fel zonlicht beter leesbaar is :/

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FakeAI
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-06-2024
Chillko schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:41:
[...]

Ja dat is wel een dingetje. Zo had ik steeds een deurbel die afging 5 minuten nadat er iemand voor stond. Zelfde verhaal :*)
Welke telefoon gebruik je? Mijne is echt hit or miss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 11:57
rsvmark schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:52:
[...]

Ik gebruik ook een smart plug in combinatie met een Hue bridge en de Moofer app.
Moofer app geeft bij 80/90 of 100% een bericht via IFTTT naar de Hue bridge en schakelt de smart plug uit.
80 of 90% is perfect om de accu in goede conditie te houden.
@rsvmark

Ik ben bezig met de IFTTT koppeling maar het lijkt erop dat er niets binnen komt vanuit de app.
in IFTTT blijft er staan,
Connected Sep 04, 2021
Never run

Het lijkt erop dat er niets vanuit de app verstuurd wordt.

Is er iets om dit te debuggen?

THX!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:12

DjVe

Hatsaflats!

Net de orginele remblokken vervangen voor de Hayes MX2/3/4/5 blokken (Decathlon), omdat de originele een irritante metalen piep gaven bij het remmen. Beetje debiel dat je de klauw moet demonteren om de blokken te vervangen, maar goed, het uitlijnen ging verder prima.

De nieuwe blokken zijn semi-metaal en het remt wel iets beter, maar ze zijn vooral een stuk stiller. Voor 18 euro een nieuw setje blokken voor en achter is een cheap fix, maar als deze op zijn schroef ik er Shimano SLX klauwen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
DjVe schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:20:Beetje debiel dat je de klauw moet demonteren om de blokken te vervangen, maar goed.
Alleen daarom al heb ik mijn klauwen en schijven vervangen, en de verbeterde remkracht bij abrupte noodstoppen bij rotondes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Vandaag eindelijk wat tijd gehad om de oplader
houder van @spendex te monteren en een stopcontact te plaatsen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDO2yF76rY0dIGpVTPtl9Lmrwi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cptyfRWsJOXI3RvTmwYzN9ve.jpg?f=fotoalbum_large

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Wat denkt het collectief ivm een Watt Brooklyn?

https://www.wattfietsen.n...copy.html#section-details

Beetje het idee van een Vanmoof, een eenvoudig ogende hippe stadsfiets met naafmotor (achter deze keer), niet uitneembare batterij, ...

Prijs op de website +-2000 euro, hun andere fietsen (met naafmotor) hangen rond de 1500 euro.

Wegens de naar alle waarschijnlijkheid zeer beperkte interesse in deze fiets, verwacht ik geen eigen topic (ook niet nodig lijkt me), dus ik stel de vraag snel even hier. Want hier heb je de meeste adepten van dergelijke simplistische elektrische stadsfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Amos_x schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:17:

Beetje het idee van een Vanmoof, een eenvoudig ogende hippe stadsfiets met naafmotor (achter deze keer), niet uitneembare batterij, ...

Prijs op de website is niet bekend, hun andere fietsen (met naafmotor) hangen rond de 1500 euro.

Wegens de naar alle waarschijnlijkheid zeer beperkte interesse in deze fiets, verwacht ik geen eigen topic (ook niet nodig lijkt me), dus ik stel de vraag snel even hier. Want hier heb je de meeste adepten van dergelijke simplistische elektrische stadsfietsen.
Kun je het beter hier zetten Het grote elektrische fietsen topic deel 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Gezien het segment (hippe internetfietsen) zijn er meer raakvlakken met vanmoof of veloretti. Waar het in bovenstaand topic veel vaker gaat om de duurdere en serieuze middenmotor Bosch e-bikes van de gevestigde merken.

Het lijkt me ook waarschijnlijker dat in dit topic zich meer mensen bevinden die met Watt bekend zijn, eventueel overwogen als alternatief alvorent het aankopen van een VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Amos_x schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:17:

Prijs op de website +-2000 euro, hun andere fietsen (met naafmotor) hangen rond de 1500 euro.

Een beetje het idee...ja het zijn beide electrische fietsen en dan houdt de vergelijking op (buiten het marketing verhaal dan, lees: hip en cool) De Brooklyn heeft geeneens standaard verlichting laat staan ook maar een van de 'unieke features' die nu juist het een VanMoof fiets maken.

VanMoof is de 'snowflakes' onder de fietsen, uitermate gevoelig maar wel heel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Laatst online: 07:41
DjVe schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:20:
Voor 18 euro een nieuw setje blokken voor en achter is een cheap fix, maar als deze op zijn schroef ik er Shimano SLX klauwen op.
Ik zou eerder kijken bij de 200-400 range (eventueel de 420 met 4 pistons), dat remt meer dan prima en kost aanzienlijk minder. Een 200 set (dus hendels en klauwen voor+achter!) kost +/- 50 euro, de 420 ergens tussen de 80 en 100 euro. SLX is 275,-.

Je kan dan kiezen tussen vrij minimale twee of drie vinger hendels, ik prefereer de twee-vinger. Als je echt nog meer remkracht weer kan je daarna beter uitwijken naar grotere rotoren, niet in nog duurdere remmen. (even opletten bij de hevels, de bl400 is two tone, de bl401 is unicolor antraciet, ik gok dat de laatste mooier staat).

Je moet even navragen wat precies de specs van de leidingen zijn, want er is een goede kans dat een klauw van Shimano de leidingen accepteert (misschien zelfs werkt met de hendel, al is mixen en matchen lastig omdat het een onbekende greep is). Als het nog steeds Tektro is dan kan je het wel matchen (verschil in leiding dikte is 0.5mm en valt binnen specs). Dat scheelt wel wat gedoe. Dan heb je alleen het Shimano olijfje en insert nodig en hoef je geen leidingen te trekken.

Voordeel van SLX etc. is gewicht, afwerking, (gereedschapsloze) instelmogelijkheden en servowave (maar die technologie heeft ook heel vocale tegenstanders), qua remkracht ontloopt het elkaar nauwelijks. Ik vraag me ook een beetje af of een drukke SLX greep wel mooi staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:12

DjVe

Hatsaflats!

roffeltjes schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:08:
[...]

Ik zou eerder kijken bij de 200-400 range (eventueel de 420 met 4 pistons), dat remt meer dan prima en kost aanzienlijk minder. Een 200 set (dus hendels en klauwen voor+achter!) kost +/- 50 euro, de 420 ergens tussen de 80 en 100 euro. SLX is 275,-.

Je kan dan kiezen tussen vrij minimale twee of drie vinger hendels, ik prefereer de twee-vinger. Als je echt nog meer remkracht weer kan je daarna beter uitwijken naar grotere rotoren, niet in nog duurdere remmen. (even opletten bij de hevels, de bl400 is two tone, de bl401 is unicolor antraciet, ik gok dat de laatste mooier staat).

Je moet even navragen wat precies de specs van de leidingen zijn, want er is een goede kans dat een klauw van Shimano de leidingen accepteert (misschien zelfs werkt met de hendel, al is mixen en matchen lastig omdat het een onbekende greep is). Als het nog steeds Tektro is dan kan je het wel matchen (verschil in leiding dikte is 0.5mm en valt binnen specs). Dat scheelt wel wat gedoe. Dan heb je alleen het Shimano olijfje en insert nodig en hoef je geen leidingen te trekken.

Voordeel van SLX etc. is gewicht, afwerking, (gereedschapsloze) instelmogelijkheden en servowave (maar die technologie heeft ook heel vocale tegenstanders), qua remkracht ontloopt het elkaar nauwelijks. Ik vraag me ook een beetje af of een drukke SLX greep wel mooi staat.
Als het goed is, kunnen de Shimano klauwen 1 op 1 overgezet worden. Een setje SLX klauwen kost (uitlopende modellen) kost maar een paar euro. Het ligt eraan wat ik tegen kom uiteraard, maar het kunnen ook 400's worden of en setje ZEE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
DjVe schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:48:
[...]

Als het goed is, kunnen de Shimano klauwen 1 op 1 overgezet worden. Een setje SLX klauwen kost (uitlopende modellen) kost maar een paar euro. Het ligt eraan wat ik tegen kom uiteraard, maar het kunnen ook 400's worden of en setje ZEE's.
zit er al tijden op, hiervoor had ik XTR’s met banjo aansluitingen maar die dronken teveel, ik heb alleen nu de splitpennen vervangen voor echte schroefpennen voor de schijfblokjes ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7O7yN9Rm_lOtvYt2MMIRYKrooJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObWRW1hv1JF5rip22JhoF2HP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aMGGw1u-rLgbLstqt7dWQYcQZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9z8BACUfiSOD0EmRdu2h4g5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXtezEoHm_d1hQXtqzMeSmh-jqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYBPhVvA7M3Z94Jnc1VdnKyY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Bruzski op 06-09-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
..

[ Voor 97% gewijzigd door Bruzski op 06-09-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
roffeltjes schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:08:

Ik zou eerder kijken bij de 200-400 range (eventueel de 420 met 4 pistons), dat remt meer dan prima en kost aanzienlijk minder.
4 pistons drinken teveel icm met VM knijpers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Bruzski schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:24:
[...]

4 pistons drinken teveel icm met VM knijpers
Shimano gebruikt dezelfde hendel voor 2 en 4. Dus als het met. 2 pistons en de VM knijpers werkt ga ik er van uit dat het ook gaat werken met de 4 pistons.

Anders zal je zo als ik al aangaf inderdaad de Shimano hendels erbij moeten nemen (vermoedelijk kunnen de oude leidingen wel worden hergebruikt).

[ Voor 18% gewijzigd door roffeltjes op 06-09-2021 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
roffeltjes schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:32:
[...]

Shimano gebruikt dezelfde hendel voor 2 en 4. Dus als het met. 2 pistons en de VM knijpers werkt ga ik er van uit dat het ook gaat werken met de 4 pistons.

Anders zal je zo als ik al aangaf inderdaad de Shimano hendels erbij moeten nemen (vermoedelijk kunnen de oude leidingen wel worden hergebruikt).
bij mij werkte het niet, ook met reverse bleeding teveel vrije slag, overgens mijn hendels passen niet om de VM stuurbuis, deze is te dik en mijn shimano RT86 ICE schijven lopen aan tegen de vork ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlNd3CLp9ErW94ohB6uzMXON594=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4O63SoOoNlPJGd9Yp7FbAx5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmu7wTS6VOumjaxfsocv3R1Wm4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufD3mA2kNWTheMND4vddwbbw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Bruzski op 06-09-2021 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Bruzski schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:42:
[...]

bij mij werkte het niet, ook met reverse bleeding teveel vrije slag, overgens mijn hendels passen niet om de VM stuurbuis, deze is te dik en mijn shimano RT86 ICE schijven lopen aan tegen de vork ;)
Tsja dan heb je je best gedaan en houdt het inderdaad wel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Nu online
Iemand nog suggesties voor een zadelpen om een ander zadel op een S3 te monteren? Die van VM is uitverkocht en degene die eerder genoemd werden in dit topic ook. Op wat langere ritten wordt het VM zadel oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-04 00:19
Heb mijn S3 weer terug nadat mijn voorvork is vervangen nav terugroepaktie.
Paar krassen bijgekomen, ook op de nieuwe voorvork.
Fiets kwam retour in oude S2 doos terwijl ik hem in mijn S3 doos had opgestuurd.

Voor de rest werkt alle electronica nog naar behoren.
Wat wel vervelend is, is dat mijn stuur nu iets naar links trekt, waardoor het nu ook onmogelijk is om even rechtop te zitten (zonder handen fietsen) om de rug even te ontlasten. Iemand anders hier dezelfde ervaring? Heb al het een en ander gecontroleerd, maar wat opvalt is dat wanneer je het stuur geheel naar links stuurt het uiteinde vrijwel gelijk zit met de middenstang, en wanneer je dit andersom naar rechts doet het uiteinde nog 5 cm verwijderd is van de middenstang. lijkt dus of de vork niet goed gecentreerd te is. Kan iemand bevestigen of dat bij een andere fiets hetzelfde is. BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakacom
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2023
Weet hier iemand met welke vervoerder VanMoof de nieuwe fietsen laat bezorgen?
Ik heb namelijk vandaag 2 track en tracé codes ontvangen.
1 van ups en 1 van post nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Nu online
pakacom schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:23:
Standaard is UPS maar ik begrijp dat er soms geleverd wordt door een speciale dienst van PostNL. Schiet je niks mee op dus ;). Ik zou PostNL aanhouden in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Als je in de T&T het gewicht van het pakket kan zien, weet je genoeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Tilburgers schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:44:
Fiets kwam retour in oude S2 doos terwijl ik hem in mijn S3 doos had opgestuurd.

Wat wel vervelend is, is dat mijn stuur nu iets naar links trekt, waardoor het nu ook onmogelijk is om even rechtop te zitten (zonder handen fietsen) om de rug even te ontlasten. Iemand anders hier dezelfde ervaring? Heb al het een en ander gecontroleerd, maar wat opvalt is dat wanneer je het stuur geheel naar links stuurt het uiteinde vrijwel gelijk zit met de middenstang, en wanneer je dit andersom naar rechts doet het uiteinde nog 5 cm verwijderd is van de middenstang. lijkt dus of de vork niet goed gecentreerd te is. Kan iemand bevestigen of dat bij een andere fiets hetzelfde is. BVD!
Het lukt mij inderdaad ook niet (meer?) om zonder handen te fietsen, zal morgen eens controleren wat je zegt. Weet niet zeker of dat namelijk altijd al was of niet, maar nu je 't zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Ik krijg vandaag ook mijn fiets geleverd, via PostNL. Lijkt nu al veel beter dan UPS, ik vond vooral de volgende puntjes uit de mail wel aardig:
  • De bezorger tilt je fiets tot over de eerste drempel (in de praktijk meestal de voordeur) of in de tuin.
  • De afzender wil graag zeker weten dat je bestelling netjes en zonder schade is bezorgd. De bezorger maakt daarom een foto voor hij weggaat.
Ben benieuwd....

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Iemand ervaring met service center in Rotterdam (mariniersweg 68)? Heb afspraak gemaakt voor volgende week.
Gisteren nieuwe VM S3 gekregen en voorwiel is recht gemonteerd maar heb de indruk dat de rem schijf iets krom is. Komt per ronde steeds op hetzelfde punt tegen de remblokjes aan. Locale fietsenmaker heeft ook even snel gekeken en geeft ook aan dat het wiel er goed in zit.

Heb alle service filmpjes al bekeken en waar mogelijk zelf opgevolgd maar helaas niet met beoogd resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nero22
  • Nu online
Roo schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:37:
[...]

Ik krijg vandaag ook mijn fiets geleverd, via PostNL. Lijkt nu al veel beter dan UPS, ik vond vooral de volgende puntjes uit de mail wel aardig:
  • De bezorger tilt je fiets tot over de eerste drempel (in de praktijk meestal de voordeur) of in de tuin.
  • De afzender wil graag zeker weten dat je bestelling netjes en zonder schade is bezorgd. De bezorger maakt daarom een foto voor hij weggaat.
Ben benieuwd....
Ik heb hem vanmiddag ook ontvangen en zojuist helemaal in elkaar geknutseld. *O*

Bezorging was erg netjes en levert hem netjes aan. Ik heb de beste man maar even geholpen met sjouwen, want het is een best ding en het is warm. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40
Tilburgers schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:44:

Bij mij geen probleem na voorvorkvervanging. Kan nog keurig stabiel zonder handen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
Heeft er iemand ervaring met een mooie zadeltas waar ik een AXA insteek slot van 140cm in kan opbergen?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Wheeliemaker schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:50:
[...]

Bij mij geen probleem na voorvorkvervanging. Kan nog keurig stabiel zonder handen rijden.
Hier idem, geen problemen zover. In Amsterdam gebracht en opgehaald (dus niet via koerier).

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 08:50
Gister het rekje voor geïnstalleerd.. Lamp ging niet aan, dus toen ik het rekje er weer af wou halen om de kabels te controleren brak de connector van het rekje zelf.... :(

Hopelijk kan VM gewoon een nieuw kabeltje sturen...

• Chillko
Gisteren werkte de turbo knop ineens niet meer. Wat ik ook probeerde. Op een gegeven moment heb ik de ondersteuning instelfunctie aangezet (zelfde knop) om te kijken of het wellicht een fysiek probleem was met de knop zelf.
Na 3 x proberen ging de ondersteuning wisselen. Daarna had ik ook weer turbo.

Erg bijzonder maar het werkt weer. Iemand die dit herkent?

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Vanmorgen om 10:00 bij Van Moof Eindhoven mijn S3 afgegeven voor de voorvork vervanging; wat een lastige locatie om te parkeren ... Ik moet uurtje rijden (vanuit Zuid-Limburg) en had allemaal afspraken geregeld in de buurt, zodat ik hem na 4uur weer kon ophalen. Dat was de bedoeling ... Maar goed, helaas, duurt 24 - 48uur. Ik nog wel in discussie gegaan, maar helaas, zij konden het echt niet sneller af krijgen. Hoofdkantoor verstuurt die emails van 3 - 4 uur, maar zij kunnen dat gewoon niet aan. Er werden er meerdere afgeleverd, zag ik. Was nog net geen file ;-) ! Beetje jammer, ik had het zelfs telefonisch nog nagevraagd. Jammer, gewoon slechte communicatie, als ze 48uur hadden gezegd dan had ik er bewust voor gekozen. Hopelijk maken ze het wel kwalitatief top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Chillko schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:44:
Gisteren werkte de turbo knop ineens niet meer. Wat ik ook probeerde. Op een gegeven moment heb ik de ondersteuning instelfunctie aangezet (zelfde knop) om te kijken of het wellicht een fysiek probleem was met de knop zelf.
Na 3 x proberen ging de ondersteuning wisselen. Daarna had ik ook weer turbo.

Erg bijzonder maar het werkt weer. Iemand die dit herkent?
kan 2 dingen zijn: of een software glitch. Even fiets resetten kan helpen.
andere is dat je knop niet helemaal lekker meer is. Dat kan een los contactje zijn of de schakelaar die zelf gewoon bijna kapot is.
Je bent niet de eerste waarbij een bel of boost knopje niet (goed) meer werkt.

• Chillko
HBO88 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:18:
[...]

kan 2 dingen zijn: of een software glitch. Even fiets resetten kan helpen.
andere is dat je knop niet helemaal lekker meer is. Dat kan een los contactje zijn of de schakelaar die zelf gewoon bijna kapot is.
Je bent niet de eerste waarbij een bel of boost knopje niet (goed) meer werkt.
Thanks ik hou het in de gaten! Had eerder ook wel eens het idee dat de boost knop niet direct bij indrukken werkte.

• iscorpio
Even een snelle vraag voor de S3/X3 rijders hier. Mijn verzekering vraagt welke ART klasse het schopslot heeft. Heeft het schopslot überhaupt een ART klasse toegekend of moet ik dan toch een losse (ABUS) ketting gebruiken?

Kon het antwoord in deze lange topic niet snel terug vinden.

• Chillko
iscorpio schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:11:
Even een snelle vraag voor de S3/X3 rijders hier. Mijn verzekering vraagt welke ART klasse het schopslot heeft. Heeft het schopslot überhaupt een ART klasse toegekend of moet ik dan toch een losse (ABUS) ketting gebruiken?

Kon het antwoord in deze lange topic niet snel terug vinden.
Volgens mij heeft het schop slot geen ART klasse. Bij bijvoorbeeld Allianz kun je aangeven dat je een geïntegreerd/elektronisch slot hebt van Vanmoof.

Als je elders gaat verzekeren zou ik eerst heel goed navragen hoe dat zit. Of anders altijd een extra slot ART2 gebruiken.

• Nero22
  • Nu online
Allianz vond het schopslot inderdaad prima gisteren. Ik hoefde niet per se de ketting te gebruiken voor de dekking.

• iscorpio
Chillko schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:14:
Volgens mij heeft het schop slot geen ART klasse. Bij bijvoorbeeld Allianz kun je aangeven dat je een geïntegreerd/elektronisch slot hebt van Vanmoof.

Als je elders gaat verzekeren zou ik eerst heel goed navragen hoe dat zit. Of anders altijd een extra slot ART2 gebruiken.
Nero22 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:25:
Allianz vond het schopslot inderdaad prima gisteren. Ik hoefde niet per se de ketting te gebruiken voor de dekking.
Beiden, dank voor de snelle antwoorden. Ga dit even terug koppelen naar mijn tussenpersoon voor de verzekering.

• Nero22
  • Nu online
Als aanvuling, sorry: ik moet (mocht de fiets gestolen worden) natuurlijk wel aan kunnen tonen dat de fiets op slot stond middels een logboekje.

• iscorpio
Nero22 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:38:
Als aanvuling, sorry: ik moet (mocht de fiets gestolen worden) natuurlijk wel aan kunnen tonen dat de fiets op slot stond middels een logboekje.
Dank voor de aanvulling!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-04 21:17
Net bikesoftware 1.7.2 geïnstalleerd, duurde circa 10 minuten…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9xz7c7d1sXs8btoY7eDTxiOOUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EflPEoYlEQlYeK4HfJHzFmDx.jpg?f=fotoalbum_large

• cautje
Kan ik deze update forceren?
Ik zit naast de fiets, app is geconnect maar er komt geen melding.
Thx!

• HBO88
Jan Driebeen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:21:
Net bikesoftware 1.7.2 geïnstalleerd, duurde circa 10 minuten…[Afbeelding]
Raar die changelog, want bij 1.7.1 kwam handmatig schakelen en ondersteuning aanpassen tijdens rijden.
Gek dat het nu weer genoemd wordt

• Jan Driebeen
cautje schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:32:
Kan ik deze update forceren?
Ik zit naast de fiets, app is geconnect maar er komt geen melding.
Thx!
Ik kreeg gisteren een update van de VM app binnen (versie 3.14.1) en zag vanmiddag in de app dat er een BSW update klaar stond. Heb jij ook de app naar de laatste versie ge-update?

• cautje
Yep, vandaag de iPhone app update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Chillko schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:31:
[...]

Thanks ik hou het in de gaten! Had eerder ook wel eens het idee dat de boost knop niet direct bij indrukken werkte.
Heb je een S3 eerste batch? Mij werd verteld dat er na de eerste batches een update is gekomen op het binnenwerk van de boost-button. De eerste versies zouden problemen opleveren (niet waterdicht). Ik heb een nieuwe boost-button gekregen en sindsdien geen issues meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Nadat VM mijn vorige fiets had "gesloopt" (na 8200 probleemloze kilometers!) heb ik gisteren eindelijk (na ong 4 weken) de nieuwe fiets ontvangen. De wachttijd is op zich niet heel erg aangezien ik nu al weken op een leenfiets (S2) rijd, gaat op zich prima maar toch minder goed dan de S3.

Opvallend vond ik dat de fiets al geheel gemonteerd in de doos zat. De unboxing experience was er dus niet, gewoon doos op zijkant leggen en fiets eruit trekken. Stuur vastzetten en trappers erop, klaar. De fiets lijkt trouwens wel helemaal nieuw, geen gebruikssporen of krassen. 1km op de teller volgens de app. Banden nog helemaal nieuw. Heeft ook de FindMy update (maar ik heb geen Apple).

Maar de nieuwe S3 is helaas niet goed, kreeg met geen mogelijkheid de firmware bijgewerkt. Schakelen werkt niet goed en constant error 44. Bleek dat ik de verkeerde firmware kreeg. Dat is nu opgelost. Maar ik krijg dus een nieuwe(!!) e-shifter toegestuurd. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
Geheel off-topic, maar zojuist eens de Cowboy V2 getest van mijn collega. Zat altijd te twijfelen tussen de Cowboy en Vanmoof. Uiteindelijk de laatste geworden, maar wat fietst de Cowboy fijn zeg. Veel smoother, directer en natuurlijker dan de s3. Scheelt ook wel dat versie 2 nog 30km kan. Of dat nog steeds is voor de versie 3 en 4 weet niet ik niet. Op dat vlak kan VM nog wel wat winnen.
Wat VM als voordeel heeft is de veel relaxtere houding (voor mij dan) en dat je de s3 echt door de bochten kan smijten als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Barryz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:09:
Geheel off-topic, maar zojuist eens de Cowboy V2 getest van mijn collega. Zat altijd te twijfelen tussen de Cowboy en Vanmoof. Uiteindelijk de laatste geworden, maar wat fietst de Cowboy fijn zeg. Veel smoother, directer en natuurlijker dan de s3. Scheelt ook wel dat versie 2 nog 30km kan. Of dat nog steeds is voor de versie 3 en 4 weet niet ik niet. Op dat vlak kan VM nog wel wat winnen.
Wat VM als voordeel heeft is de veel relaxtere houding (voor mij dan) en dat je de s3 echt door de bochten kan smijten als het ware.
Ik heb redelijk wat ebikes gehad/getest, waaronder de VM S3, Cowboy 1 + 3, Veloretti Ace en nog een aantal 'normale' modellen (Gazelle's etc met middenmotor). De Cowboy fietsen gaven verreweg de beste rijervaring met een geweldig trappergevoel. Ondersteuning was heel geleidelijk en erg natuurlijk, ook als je bijv 10 of 15 km/h probeert te fietsen. De combinatie van achternaafmotor, krachtsensor en rotatiesensor is extreem goed in balans bij Cowboy.
Of dat nog steeds is voor de versie 3 en 4 weet niet ik niet. Op dat vlak kan VM nog wel wat winnen.
Bij de Cowboy 1, 2 en 3 worden dezelfde motor en sensoren gebruikt, fietsen allemaal vrijwel identiek. De 4 heeft 50% meer vermogen en schijnt wat onrustiger te fietsen door de extra power.

VanMoof heeft hier nog gigantisch veel winst te behalen, maar niet meer voor de S3 helaas. De goedkope voorwielmotor en het gebrek aan krachtsensor zorgt helaas voor een onnatuurlijk fietsgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Dit hoor je best wel veel.
Het is net zo twijfelen tussen...koffie of thee....je kan het beide drinken, maar voor de rest is het een totaal andere ervaring.

Als je een fiets koopt voor de marketing (lees 'hip/cool' ervaring) dan de manier waarop van voortbewegen (ondersteuning) en 'speciale' features, ja dan snap ik het dan. Maar dan heb je de keuze uit nog minimaal 15 andere 'marketing' merken en modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
stin00 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:26:
[...]

Bij de Cowboy 1, 2 en 3 worden dezelfde motor en sensoren gebruikt, fietsen allemaal vrijwel identiek. De 4 heeft 50% meer vermogen en schijnt wat onrustiger te fietsen door de extra power.

VanMoof heeft hier nog gigantisch veel winst te behalen, maar niet meer voor de S3 helaas. De goedkope voorwielmotor en het gebrek aan krachtsensor zorgt helaas voor een onnatuurlijk fietsgevoel.
Inderdaad, als ze bij de volgende fiets dezelfde systematiek gebruiken als Cowboy doet dan hebben ze aan mij een geïnteresseerde. Beter goed gejat dan slecht bedacht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avw85
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-09-2021
Hai! Nieuw op tweakers maar na wat Google werk kwam ik dit topic tegen.
Afgelopen woensdag mijn vanMoof s3 binnen gekregen. 11 km mee gemaakt en ineens tijdens het fietsen storing s17 en s20. Nu staat ‘ie stil en geeft de melding s6.
Na contact blijkt dat de fietsen die deze week zijn geleverd een foute batch bevatten.
Ik ben echt zo teleurgesteld. Ongetwijfeld gaat het nu weken duren eer ik een nieuwe fiets krijg.
Meer mensen die deze week de fiets hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Uiteindelijk de laatste geworden, maar wat fietst de Cowboy fijn zeg. Veel smoother, directer en natuurlijker dan de s3.
Je gaat met een voorwielmotor nooit het gevoel van een achterwielmotor kunnen benaderen, wat dat betreft is dat bij de Cowboy gewoon een groot voordeel. Een middenmotor kan dat wel een beetje benaderen, maar ik heb nog nooit de soepelheid van een goede achterwielmotor gevoeld.

Er zijn echter een aantal nadelen aan een achterwielmotor:

- Geen standaard versnellingsnaaf mogelijk, dus fixie of derailleur.
- Prijs.Een goede achterwielmotor komt al heel snel in de buurt van de prijs voor een middenmotor, de beste achterwielmotoren gaan er zelfs overheen. Middenmotoren hebben echter een enorm vermogensvoordeel, dus dan wordt het toch wel een lastiger verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Avw85 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:42:
Afgelopen woensdag mijn vanMoof s3 binnen gekregen. 11 km mee gemaakt en ineens tijdens het fietsen storing s17 en s20. Nu staat ‘ie stil en geeft de melding s6.
Na contact blijkt dat de fietsen die deze week zijn geleverd een foute batch bevatten.
Ik ben echt zo teleurgesteld. Ongetwijfeld gaat het nu weken duren eer ik een nieuwe fiets krijg.
Yes, zie mijn berichtje hierboven. Mijn heeft een defecte shifter (error 44), verder lijkt ie oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avw85
Roo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:32:
[...]

Yes, zie mijn berichtje hierboven. Mijn heeft een defecte shifter (error 44), verder lijkt ie oké.
Wat een gedoe zeg.
Ze hadden het over een hele nieuwe fiets bij mij. Ben erg benieuwd hoe lang dit geintje gaat duren.
S6 s17 en s20 is wat de fiets aangeeft in die volgorde. Echt een batterij issue. Met fietsen viel ook ineens alles weg en mocht ik de laatste 3 km op eigen kracht doen :/
Ik baal gewoon zo erg :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Avw85 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:41:
[...]

Wat een gedoe zeg.
Ze hadden het over een hele nieuwe fiets bij mij. Ben erg benieuwd hoe lang dit geintje gaat duren.
S6 s17 en s20 is wat de fiets aangeeft in die volgorde. Echt een batterij issue. Met fietsen viel ook ineens alles weg en mocht ik de laatste 3 km op eigen kracht doen :/
Ik baal gewoon zo erg :-(
Begrijpelijk, je legt best wat geld neer voor een fiets en dat hij niet werkend uit de doos komt is niet leuk.
Maar er zijn genoeg voorbeelden op dit forum ook geweest dat mensen soms binnen een week al een nieuwe fiets hadden, dus misschien valt het wachten mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
stin00 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:26:
[...]

Nog steeds off-topic, maar ik ben ook wel benieuwd hoe deze Urtopia zal bevallen, heeft een paar leuke features als achternaafmotor, carbon-ketting en verwijderbare accu. Begin volgend jaar worden de 1e exemplaren afgeleverd... Voor nu ben ik nog steeds heel tevreden met mijn S3 die mij nog geen enkele keer in de steek heeft gelaten (even afkloppen, knock,knock) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscorpio
Avw85 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:42:
Deze week de S3 (build jun 2021) binnen gekregen en 1x een error 19 gehad tijdens laden. Daarna niet meer gezien. Fiets gaat dinsdag wel terug naar een service hub voor waarschijnlijk een kromme rem schijf voor.
Voor de rest nog zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avw85
Ik kreeg een bericht via de chat dat er een nieuwe software update klaar stond.
Helaas krijgt hij die update er niet op.
Via de chat kunnen ze me ook niet helpen en hebben ze een ticket aangemaakt voor een nieuwe fiets.
Allemaal afwachten.
Misschien hier nog tips/tricks om die updates er op te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Laatst online: 14:51
Inmiddels een nieuwe paar honderd km prima kunnen fietsen. Wel twee mankementen; het turboknopje zit los in de houders maar werkt wel en daarnaast krijg ik Findmy niet aan het werk, hij wil niets in “pairingmode”. Ik heb wel vaker gezien dat mensen hier problemen mee hebben, iemand het ook wel eens kunnen oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscorpio
J-M-T schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:09:
Inmiddels een nieuwe paar honderd km prima kunnen fietsen. Wel twee mankementen; het turboknopje zit los in de houders maar werkt wel en daarnaast krijg ik Findmy niet aan het werk, hij wil niets in “pairingmode”. Ik heb wel vaker gezien dat mensen hier problemen mee hebben, iemand het ook wel eens kunnen oplossen?
Je kan de transmitter van de fiets ‘resetten’ door 5 keer snel op de aan/uit knop onder aan de stang te klikken. Dit heeft al verschillende mensen geholpen maar wordt door VM nergens uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
Mijn powerbank heeft er al flink wat kilometers op zitten. Helaas nog niet met mij 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mURm__SOElb1DwmaJry2d-wIh6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXrXfc6rvsHlV1uem5z9cuvA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Laatst online: 14:51
iscorpio schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:33:
[...]

Je kan de transmitter van de fiets ‘resetten’ door 5 keer snel op de aan/uit knop onder aan de stang te klikken. Dit heeft al verschillende mensen geholpen maar wordt door VM nergens uitgelegd.
Ja excuus, die fix heeft me nog niet geholpen. Ik zie wel het “ontkoppelen” gebeuren maar opnieuw verbinden werkt dan helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
iscorpio schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:15:
[...]

Deze week de S3 (build jun 2021) binnen gekregen en 1x een error 19 gehad tijdens laden. Daarna niet meer gezien. Fiets gaat dinsdag wel terug naar een service hub voor waarschijnlijk een kromme rem schijf voor.
Voor de rest nog zeer tevreden.
Mag ik vragen waarom je de fiets terug gaat voor een kromme remschijf? Iedere fietsenmaker kan dat rechtmaken, en grote kans dat Vanmoof die kosten ook gewoon vergoed (deden ze iig wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
artfuldodger schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:52:
[...]

Heb je een S3 eerste batch? Mij werd verteld dat er na de eerste batches een update is gekomen op het binnenwerk van de boost-button. De eerste versies zouden problemen opleveren (niet waterdicht). Ik heb een nieuwe boost-button gekregen en sindsdien geen issues meer.
Nee, ik heb een recent model incl findmy. Tot nu toe geen problemen meer gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iscorpio
HBO88 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:20:
[...]

Mag ik vragen waarom je de fiets terug gaat voor een kromme remschijf? Iedere fietsenmaker kan dat rechtmaken, en grote kans dat Vanmoof die kosten ook gewoon vergoed (deden ze iig wel)
Omdat ik verder alles wil uitsluiten en dit gewoon door VM wil laten oplossen. Goed excuus om face-to-face vragen te kunnen stellen aan ervarings deskundigen.
Niet voor niks ‘Peace of mind maintenance’ erbij genomen.

[ Voor 7% gewijzigd door iscorpio op 10-09-2021 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

iscorpio schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:48:
[...]

Omdat ik verder alles wil uitsluiten en dit gewoon door VM wil laten oplossen. Goed excuus om face-to-face vragen te kunnen stellen aan ervarings deskundigen.
Groot gelijk

Je koopt een product dat bij aflevering zodanig niet voldoet dat je het niet kan gebruiken, dan ga je terug naar waar je het gekocht hebt. Dat staat los of iemand anders het wel/niet kan repareren. Los het maar op, het gaat niet om een missend moertje.

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-04 21:29
[...]

Heeft weinig met peaceofmind te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:25
HBO88 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:20:
[...]

Dat is dus geen peace of mind….
Je belt Van Moof met de melding dat je een kromme schijf hebt, en ze vertellen je dan: ga maar naar een lokale FM, we betalen daarvoor 30€.
Grote kans dat de eerste 3 FMs er geen zin in hebben, en al zeker niet als je op voorhand zegt dat het maar 30€ mag kosten. Je moet dan zelf nog eens onderhandelen….

Dan ben je zelf een halve dag bezig inclusief brengen en halen om dat op te lossen.
Echte peace of mind is: ‘sorry dat dit probleem door onze kwaliteitscontrole gegelipt is, we sturen iemand met een busje langs en die recht de schijf, of hij/zij vervangt die schijf. Wanneer ben je thuis? ‘

Dat jullie dit blijven pikken….. zeker als je extra betaalde voor dat pakket….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:25
[...]

Dit is dus exact wat ik bedoel. VM verkoopt, VM lost de problemen op.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
Tommie12 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:21:
[...]

Dat is dus geen peace of mind….
Je belt Van Moof met de melding dat je een kromme schijf hebt, en ze vertellen je dan: ga maar naar een lokale FM, we betalen daarvoor 30€.
Grote kans dat de eerste 3 FMs er geen zin in hebben, en al zeker niet als je op voorhand zegt dat het maar 30€ mag kosten. Je moet dan zelf nog eens onderhandelen….

Dan ben je zelf een halve dag bezig inclusief brengen en halen om dat op te lossen.
Echte peace of mind is: ‘sorry dat dit probleem door onze kwaliteitscontrole gegelipt is, we sturen iemand met een busje langs en die recht de schijf, of hij/zij vervangt die schijf. Wanneer ben je thuis? ‘

Dat jullie dit blijven pikken….. zeker als je extra betaalde voor dat pakket….
Wat een aannames zeg. Je kunt prima een afspraak maken bij Vanmoof daarvoor. Sterker nog dat geniet hun voorkeur tenzij het echt niet anders kan. Dat proces is best goed op orde volgens mij kun je die afspraak zelf maken en zijn er geen bizarre wachttijden, uitzonderingen daargelaten. Er wordt helemaal nergens de indruk gewekt dat ze bij je thuis komen. Als je bij de fietsenmaker een fiets koopt kun je ook 3 onderhoudsbeurten afkopen die komen ook niet bij je thuis.

Wat wel netjes zou zijn is dat je standaard een leen Vanmoof mee krijgt.
Pagina: 1 ... 97 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.