Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:55
hantheman schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:13:
Zijn er hier ook positieve verhalen te vinden (liefst wat langer gebruik dan een maandje)?
Ik heb mijn S3 sinds vorig jaar october en ben ook zeer tevreden, ik had wel problemen met mijn achterwiel maar dat was vlot opgelost, het is werkelijk waar een genot om op te fietsen. :*)

Het handmatig schakelen met de nieuwe VM app werkt echt top en tijdens fietsen veranderen van ondersteuning is super handig!! ook duidelijk is dat je veel sneller door de keuzes 1 tot 4 loopt, voorheen duurde dit beduidend langer, zoals ik ook al eerder vermeldde, de pixels van de snelheidsmeter zijn nu ook een stuk feller :)

[ Voor 29% gewijzigd door Bruzski op 20-08-2021 23:00 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Goedeavond,

Is het na de 1.7.1 upgrade niet meer mogelijk om te switchen tussen EU en USA snelheid?
En als het wel nog kan, hoe moet dat?
Thx!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:46
Morgen proefritje op de S3. Het hele fietsenrek op het werk staat al vol met VanMoof, dus ik moet er wel bij horen. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
inclusief hipster baardje? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 11:46
Vanmiddag dus een ritje gedaan bij VanMoof. Was erg leuk om te doen! Het is voor mij in ieder geval erg wennen aan de limiet van 25, want mijn cadans vraagt toch wel om hogere snelheid. Of inderdaad de functie om in een lagere versnelling te fietsen.

Even een paar nachtjes erover slapen en HR vragen naar het fietsplan, en dan kunnen we allicht los.

P.s. ook de testfietsen hadden het “gekraak” in de lagere versnellingen, maar dat leek beduidend minder als ik zelf niet zo veel kracht aan het zetten was om op snelheid te komen. (Wat me logisch lijkt)

[ Voor 24% gewijzigd door Nero22 op 21-08-2021 17:00 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:22
Er is witte rook! Ik had hem even naar de fietsenmaker gebracht om het voor me te fixen aangezien ik het zelf niet goed aandurfde nadat ik zelf had lopen prutsen met mijn kickslot en het alleen maar erger had gemaakt.

De fietsenmaker had direct wel tijd en vond het wel leuk volgens mij want was erg geïnteresseerd.
Toen ik hem ophaalde schakelde de fiets niet meer. Je hoorde wel dat hij het probeerde maar niks. Tja wat nu... Afgesproken hem daar te laten staan zodat ze er later nog naar zouden kijken (had geen haast want ging zelf een paar dagen weg).

Zojuist belde de fietsenmaker dat hij het had gevonden, hij had de eshifter niet goed gemonteerd waardoor het niet werkte. Zojuist opgehaald 3 km naar huis gefietst en hij schakelde als nooit tevoren tot op heden dus perfect. Ook geen een klak gehoord dus so far so good en blij dat het niet voor niks is geweest.

Ondertussen had ik trouwens VM gecontacteerd en die stuurden meteen een nieuwe e shifter (die moet nog komen maar is dus overbodig). De kosten van de fietsenmaker hebben ze snel en netjes terugbetaald maar ze gaven wel aan dat ze dat vanaf heden niet meer aanbieden en je verwijzen naar een VM service punt. Voor mij op zich niet een heel groot probleem want ik heb een fietsendrager en er zit er eentje dicht bij mijn werk. Wel iets om rekening mee te houden wellicht. Ik weet trouwens niet of dat voor alle reparaties van toepassing is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:11
Vragen of aanbieden van refferals is niet toegestaan!

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 22-08-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-05 22:18
Iemand al ervaring met de nieuwe voorvork/e-shifter van laatste terugroepactie? Werkt alles nog naar behoren, geen krassen op de fiets bij terugkomst?

Moet voor de mijne nog een datum prikken, maar wacht nog even de reacties af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Tilburgers schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:56:
Iemand al ervaring met de nieuwe voorvork/e-shifter van laatste terugroepactie? Werkt alles nog naar behoren, geen krassen op de fiets bij terugkomst?

Ik had de e-shifter al, voorvork zou wel vervangen zijn. Systeem lag er alleen uit dus bij ophalen konden ze niet noemen wat ze hebben gedaan. Het gekke is alleen dat ik vanochtend gefietst heb met mijn vriendin, maar ik nu plotseling sneller ga en best snel uitloop. Zij heeft ook een S3, van ongeveer augustus 2020 en ik van mei 2020. Ook toen we even wisselde van fiets, om te kijken of het niet aan mijn onwijs gespierde bovenbenen lag, liep zij uit op mijn fiets... Heel vreemd, nog maar even goed nakijken waar dat bij haar fiets aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
oscarwashere schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:16:
[...]

Ik had de e-shifter al, voorvork zou wel vervangen zijn. Systeem lag er alleen uit dus bij ophalen konden ze niet noemen wat ze hebben gedaan. Het gekke is alleen dat ik vanochtend gefietst heb met mijn vriendin, maar ik nu plotseling sneller ga en best snel uitloop. Zij heeft ook een S3, van ongeveer augustus 2020 en ik van mei 2020. Ook toen we even wisselde van fiets, om te kijken of het niet aan mijn onwijs gespierde bovenbenen lag, liep zij uit op mijn fiets... Heel vreemd, nog maar even goed nakijken waar dat bij haar fiets aan kan liggen.
Zou het ook een volle VS lege accu kunnen zijn? Ik merk dat ik met een volle accu veel sneller op de topsnelheid zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Chillko schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:21:
[...]

Zou het ook een volle VS lege accu kunnen zijn? Ik merk dat ik met een volle accu veel sneller op de topsnelheid zit.
Welke firmware draai je? lithium batterijen hebben geen last van degradatie en leveren namelijk vol vermogen totdat ze leeg zijn, het kan wellicht een software restrictie zijn om de batterijen te sparen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Bruzski schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

Welke firmware draai je? lithium batterijen hebben geen last van degradatie en leveren namelijk vol vermogen totdat ze leeg zijn, het kan wellicht een software restrictie zijn om de batterijen te sparen. :/
Geen idee wat ik tot gisteren (laatste update) draaide. Het kan ook tussen de oren hebben gezeten. Een beetje hetzelfde gevoel als wanneer je net hebt getankt terwijl de auto dan juist trager moet zijn met 50 liter brandstof er bij 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Chillko schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:40:
[...]

Geen idee wat ik tot gisteren (laatste update) draaide. Het kan ook tussen de oren hebben gezeten. Een beetje hetzelfde gevoel als wanneer je net hebt getankt terwijl de auto dan juist trager moet zijn met 50 liter brandstof er bij 😅
Ik moet mezelf even corrigeren.. :F

Oplaadbare lithium-ion batterijen zullen altijd na verloop van tijd wat capaciteit verliezen en dus last hebben van wat degradatie, dit komt bij voor alle li-ion batterijen, echter zal de batterij gewoon totdat deze leeg raakt op vol vermogen moeten blijven functioneren.

Degradatie van de batterij kunnen versneld raken door blootstelling aan hoge temperature of de batterij voor langere tijd volledig opgeladen of leeg laten. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 22-08-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
Kan de officiële vanmoof app op twee telefoons draaien en kun je dan met beide de fiets openen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:42

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

cautje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:11:
Kan de officiële vanmoof app op twee telefoons draaien en kun je dan met beide de fiets openen? Bedankt!
Ja, 2 of meer fietsen (...herstel telefoons) is geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door litebyte op 22-08-2021 16:55 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
cautje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:11:
Ja, wat @litebyte zegt, en je kan ook altijd nog ontgrendelen met de knop op 't stuur. Mijn vriendin en ik hebben allebei dezelfde code, erg handig als we van fiets wisselen om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Veel berichten gaan de laatste tijd weer over de EU en VS mode voor de motor. Aangezien dit een methode is om de wettelijke snelheidsbegrenzer te kunnen omzeilen, is bespreken en het delen van tips daarover nog steeds niet toegestaan! Dit is al meerdere keren aangegeven en staat ook duidelijk in de topicwarning aangegeven.

Blijft dit doorgaan, kan dit sluiting van het topic tot gevolg hebben.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
Geweldig, ik heb hem idd nu gekoppeld met een android en een iphone. Werkt goed. De android pakt hem af en toe niet. Het lukt me niet om te unlocken met de code. Heb voor de eenvoud 111 gebruikt maar hij pakt het niet. Toeter lang indrukken, dan de cijfers ingeven. Ik krijg alleen een kruis. Geeft hij ook de cijfers aan? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
cautje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:31:
Geweldig, ik heb hem idd nu gekoppeld met een android en een iphone. Werkt goed. De android pakt hem af en toe niet. Het lukt me niet om te unlocken met de code. Heb voor de eenvoud 111 gebruikt maar hij pakt het niet. Toeter lang indrukken, dan de cijfers ingeven. Ik krijg alleen een kruis. Geeft hij ook de cijfers aan? Bedankt!
Er moet wel een pauze tussen. Dus ingedrukt houden. Daarna 1x drukken piep.... 1x drukken piep... 1x drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03

eisbaer

Zie signature

Nielsracing schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:58:
Ik zal met mijn neus kijken maar de ondersteuning is dus aan te passen door de rechter knop in te houden (top dat dat nu kan) maar hoe schakel je dan manueel op het stuur? Ik kan dat nergens vinden.

App en firmware zijn geüpdatet maar helaas ontbreken de functies vooralsnog op mijn S3 (ook na een reset). Vreemd!
Vorige week kreeg ik op android in de vanmoof app de melding dat er een firmware update was en een dag later verscheen de optie om de ondersteuning te wijzigen ook daadwerkelijk in de app. Werkt overigens erg prettig.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02 14:40

Prima gegaan. Had geen schakelklachten maar nieuwe eshifter lijkt toch nog net wat soepeler te rijden. Voorvork vanzelfsprekend niks van te merken. Mogelijk een klein krasje bij schroeven aan het stuur maar kon er ook al gezeten hebben. Reparatie was uiteindelijk toch gereed op dezelfde dag 15” voor sluitingstijd. Ochtend erna dus even langs gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravenyze
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-03 13:36
Ik zou graag een tweede oplader voor mijn S3 2021 willen aanschaffen, zodat ik deze op het werk neer kan leggen. Ik zie dat de opladers bij VanMoof zelf uitverkocht zijn. Heeft iemand een aanbeveling voor 'n andere lader?

[ Voor 4% gewijzigd door Ravenyze op 23-08-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ravenyze schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:18:
Ik zou graag een tweede oplader voor mijn S3 2021 willen aanschaffen, zodat ik deze op het werk neer kan leggen. Ik zie dat de opladers bij VanMoof zelf uitverkocht zijn. Heeft iemand een aanbeveling voor 'n andere lader?
Op Marktplaats worden ze ook regelmatig aangeboden.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:01

tim427

Turbulence!

tim427 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Via de chat; lijkt het niet de e-shifter te zijn, maar de "rear hub". Daar zit blijkbaar een veer in, die de 3de en 4de versnelling moeten locken, en dat is precies niet wat hij doet.

Eerst volgende repair mogelijkheid 18 augustus -> ze gaan het nu inplannen en mij op een "voorrangslijstje" zetten. Mocht er iets uitvallen gaan ze mij bellen :F (de vraag is of dat echt gebeurt natuurlijk)
Tussenstand: ik ben uiteraard niet gebeld om "eerder langs te komen", wel hadden ze een (non-electric) leenfiets!

Inmiddels is mijn achter hub gerepareerd; niet vervangen dus. Daarnaast hebben ze alles nagelopen, opnieuwe afgesteld en aangedraaid.

Het kan tussen mijn oren zitten, maar ik heb het idee dat de fiets beter fietst!

Nu maar hopen dat de defecte achter hub een eenmalige "bad luck" was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik trapte (nu alweer 2 maanden geleden) door de versnelling heen tijdens een fietsrit en kon alleen in de eerste versnelling fietsen.
Enfin, ik heb toen contact opgenomen het VanMoof service center in Groningen en daar de fiets naar toegebracht. De eerste week bleek diegene die de fiets moest maken op vakantie te zijn, de tweede week bleek dat hij Corona had opgelopen, en week daarna begon hij met mijn fiets, maar vanwege een conflict bij VanMoof stopten ze met de samenwerking. Mijn fiets zou opgehaald worden en naar vanMoof a'dam worden gebracht...
Enfin, dat duurde ook weer een week. Toen nam ik zelf maar contact op met een ander VM service center in Groningen. Daar kon mijn fiets ook wel naar toe.
Dus zelf mijn fiets weer opgehaald. Naar een andere lokatie in Groningen gebracht. En daar zou mijn VM gemaakt worden. Nadat ze een nieuwe e-shifter (dacht ik) bleek mijn VM nog steeds niet te schakelen en wisten ze daar verder ook niet wat het probleem was.

Mijn fiets is (nu 2 maanden geleden) wel opgehaald door VM en is naar Utrecht gebracht. Daar wordt mijn fiets dan gemaakt.

In de tussentijd kreeg ik ook net de mail met de terugroepactie voor de voorvork.
Nu hoop ik wel dat ze dit ook direct aanpakken.

Ik wil ze bellen, maar kan ze niet bereiken, sterker nog, ik weet niet eens waar mijn fiets is.. pff
OVer 2 weken ga ik op vakantie en had wel zo gepland mijn fiets mee te nemen.

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
gjbos schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Ik trapte (nu alweer 2 maanden geleden) door de versnelling heen tijdens een fietsrit en kon alleen in de eerste versnelling fietsen.
Enfin, ik heb toen contact opgenomen het VanMoof service center in Groningen en daar de fiets naar toegebracht. De eerste week bleek diegene die de fiets moest maken op vakantie te zijn, de tweede week bleek dat hij Corona had opgelopen, en week daarna begon hij met mijn fiets, maar vanwege een conflict bij VanMoof stopten ze met de samenwerking. Mijn fiets zou opgehaald worden en naar vanMoof a'dam worden gebracht...
Enfin, dat duurde ook weer een week. Toen nam ik zelf maar contact op met een ander VM service center in Groningen. Daar kon mijn fiets ook wel naar toe.
Dus zelf mijn fiets weer opgehaald. Naar een andere lokatie in Groningen gebracht. En daar zou mijn VM gemaakt worden. Nadat ze een nieuwe e-shifter (dacht ik) bleek mijn VM nog steeds niet te schakelen en wisten ze daar verder ook niet wat het probleem was.

Mijn fiets is (nu 2 maanden geleden) wel opgehaald door VM en is naar Utrecht gebracht. Daar wordt mijn fiets dan gemaakt.

In de tussentijd kreeg ik ook net de mail met de terugroepactie voor de voorvork.
Nu hoop ik wel dat ze dit ook direct aanpakken.

Ik wil ze bellen, maar kan ze niet bereiken, sterker nog, ik weet niet eens waar mijn fiets is.. pff
OVer 2 weken ga ik op vakantie en had wel zo gepland mijn fiets mee te nemen.
Nou balen zeg... Welke VM locatie was je eerst heen gegaan? Die in de binnenstad of die achter het hoofdstation? Ik had niet echt een goed gevoel bij die laatste namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
Chillko schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:05:
[...]

Nou balen zeg... Welke VM locatie was je eerst heen gegaan? Die in de binnenstad of die achter het hoofdstation? Ik had niet echt een goed gevoel bij die laatste namelijk.
Die aan de Vechtstraat (achter station) stond die eerst, maar die zijn gestopt als Service Center. Daarna naar 't Schuitendiep gebracht, maar die konden de VM dus niet fixen. Prima lui verder.

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
gjbos schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

Die aan de Vechtstraat (achter station) stond die eerst, maar die zijn gestopt als Service Center. Daarna naar 't Schuitendiep gebracht, maar die konden de VM dus niet fixen. Prima lui verder.
Ah top... Ja die aan 't Schuitendiep was ik zelf erg tevreden over. Fijn dat er uiteindelijk schot in de zaak lijkt. Hopelijk kan hij mee op je vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 20:19
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn X3, vandaag de eest, Error 12, iemand een idee wat dit is.
Het gebeurt als ik de lader er in stop. Ik heb voor donderdag een afspraak vanmoof in Amsterdam.
Ik heb nog geen reset gedaan, nog geen tijd gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
Chillko schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:16:
[...]

Ah top... Ja die aan 't Schuitendiep was ik zelf erg tevreden over. Fijn dat er uiteindelijk schot in de zaak lijkt. Hopelijk kan hij mee op je vakantie :)
Nou, het lijkt haast te mooi om waar te zijn, maar ik krijg net een mailtje UPS dat mijn fiets morgen wordt thuis bezorgd.. of ze de voorvork hebben vervangen geen idee..

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:09:
[...]

Op Marktplaats worden ze ook regelmatig aangeboden.
Deze zijn ook eenvoudig zelf te maken, mits je de juiste voltages en amperages weet, stekkers bij allekabels bestellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
gjbos schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:47:
[...]
Nadat ze een nieuwe e-shifter (dacht ik) bleek mijn VM nog steeds niet te schakelen en wisten ze daar verder ook niet wat het probleem was.
Ik verbaas me telkens weer waarom VM zegt dat ze niet weten wat het probleem is terwijl het euvel wellicht bekend is, ik heb ze fotos gestuurd en ze gewezen op de kopere bus in de naaf die ook gekoppeld staat met het achtertandwiel en waar uitsparingen in zitten die overeenkomstig zijn met het aantal versnellingen en waar een palletje met een veer in moet vallen, dit veertje ziet er nogal fragiel uit waardoor het palletje uit de kopere bus schiet, met gevolg dat je achtertandwiel doorschiet :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFHKCHgyies9-Ylh6ReWIQffr14=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eVWUUX3Xs4vBnoXx2T6g7PjB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asohVGaCiK-07PeKnRWQBGbzhBw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g6z3PfGxa56R5MRVT2BKm6U6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFHKCHgyies9-Ylh6ReWIQffr14=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eVWUUX3Xs4vBnoXx2T6g7PjB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4-USYTKV3ZLDzFBODWMD2XnhjI=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/tWH4oIL5fpEzRYKXK7PYyfC6.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kE4z4w-5BSywQwTVIAPBDTWvEJg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FbBiTUbH8sRncjcjDSyrxIhH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RP3kcubx4fLui4EJcEsq6ZoQSuM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mCitO90BdR7W6AL2rmtcyJL7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/By3yz5roDhV69EYXrXptZ58_JN4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NZTKFkkrLBYUULpHfv3ecT76.jpg?f=user_large

[ Voor 56% gewijzigd door Bruzski op 23-08-2021 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

Ik verbaas me telkens weer waarom VM zegt dat ze niet weten wat het probleem is terwijl het euvel wellicht bekend is, ik heb ze fotos gestuurd en ze gewezen op de kopere bus in de naaf die ook gekoppeld staat met het achtertandwiel en waar uitsparingen in zitten die overeenkomstig zijn met het aantal versnellingen en waar een palletje met een veer in moet vallen, dit veertje ziet er nogal fragiel uit waardoor het palletje uit de kopere bus schiet, met gevolg dat je achtertandwiel doorschiet :-(
Kunnen we niet een grote eigen modificatie ronde maken. Iemand maakt de brakke onderdelen opnieuw maar dan helemaal goed. Zelf monteren, al dan niet samen of via tutorial en naaf is perfect.
Ik vermoed zelfs dat wanneer je daar een event van zou maken in een park in een grote stad er veel deelnemers op af komen en/of het zoveel aandacht krijgt dat Vanmoof zelf wat actiever wordt om hun imago niet te schande te laten worden!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Nu een paar ritjes getest met het handmatig schakelen en ondersteuningsstand wisselen via de turbo knop. Mbt dat laatste: werkt top. Dat handmatig schakelen ben ik niet kapot van:
  • Bij het wegrijden en op snelheid komen gebruik ik normaal gesproken veelal de turboknop. Nu moet je tussendoor deze loslaten om te schakelen. Dat onderbreekt mijn in-één-streep-naar-de-dertig sprint
  • Ik zit continu te klooien en te concentreren wat ik wanneer moet doen (en niet op het verkeer te letten)
  • Bij het afschakelen is het fijn dat bij stilstand de fiets automatisch terugschakelt naar de 1
  • Maar: als je net niet stilstaat moet je op iets teveel knoppen tegelijk drukken om in de juiste versnelling terecht te komen.
  • Je moet erg scherp zijn om te weten op welk moment je in welke versnelling rijdt. Het lampje op het frame is niet goed zichtbaar.
Ik geef het nog even een kans maar ik heb niet het gevoel dat het handmatig schakelen een oplossing is voor iets wat ik als probleem ervaar. Daarbij: met mijn bij mijn voorvorkwissel ook gewisselde e-shifter gaat het schakelen erg soepel en als je optrekt met turboknop heb ik van evt doortrappen tijdens schakelen ook weinig last. Ik zet dan nauwelijks druk op de pedalen.
Ben benieuwd hoe de andere het ervaren en of ik misschien voordelen over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
Bruzski schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

ik heb het idee dat ze niets repareren, gewoon direct nieuw onderdeel plaatsen is volgens mij goedkoper en sneller voor VM.

groeten GJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
gjbos schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

ik heb het idee dat ze niets repareren, gewoon direct nieuw onderdeel plaatsen is volgens mij goedkoper en sneller voor VM.
Dat snap ik! maar dat ze het niet meer snappen bij VM verbaast me toch wel enigsinds. :/
Stel anders een terugroepactie voor achterwielen voor, wat een flauwekul zeg.. :-(

[ Voor 11% gewijzigd door Bruzski op 23-08-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Laatst online: 20:43
Wheeliemaker schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:20:
Nu een paar ritjes getest met het handmatig schakelen en ondersteuningsstand wisselen via de turbo knop. Mbt dat laatste: werkt top. Dat handmatig schakelen ben ik niet kapot van:
  • Bij het wegrijden en op snelheid komen gebruik ik normaal gesproken veelal de turboknop. Nu moet je tussendoor deze loslaten om te schakelen. Dat onderbreekt mijn in-één-streep-naar-de-dertig sprint
  • Ik zit continu te klooien en te concentreren wat ik wanneer moet doen (en niet op het verkeer te letten)
  • Bij het afschakelen is het fijn dat bij stilstand de fiets automatisch terugschakelt naar de 1
  • Maar: als je net niet stilstaat moet je op iets teveel knoppen tegelijk drukken om in de juiste versnelling terecht te komen.
  • Je moet erg scherp zijn om te weten op welk moment je in welke versnelling rijdt. Het lampje op het frame is niet goed zichtbaar.
Ik geef het nog even een kans maar ik heb niet het gevoel dat het handmatig schakelen een oplossing is voor iets wat ik als probleem ervaar. Daarbij: met mijn bij mijn voorvorkwissel ook gewisselde e-shifter gaat het schakelen erg soepel en als je optrekt met turboknop in heb ik van evt doortrappen tijdens schakelen ook weinig last. Ik zet dan toch weinig druk op de pedalen.
Ben benieuwd hoe de andere het ervaren en of ik misschien voordelen over het hoofd zie.
Tja eerlijk gezegd heb ik de moofer app voornamelijk aangeschaft voor het handmatig schakelen functie. Ik rij nu al een half jaar en 1000km op handmatig schakelen en vind het heel fijn. Het wordt een soort automatisme, komt er een bocht aan of iets waarvoor ik moet minderen schakel ik na als automatisme terug.
Het enige waar ik me wel in herken is van stilstand optrekken. Je kunt nu niet meer een dragrace houden inderdaad, soms stoort me dat nog steeds.

Maar misschien moet ik toch ook weer eens proberen met automatisch schakelen, ik heb ook een nieuwe achternaaf die probleemloos schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
Ik geef het nog even een kans maar ik heb niet het gevoel dat het handmatig schakelen een oplossing is voor iets wat ik als probleem ervaar. Daarbij: met mijn bij mijn voorvorkwissel ook gewisselde e-shifter gaat het schakelen erg soepel en als je optrekt met turboknop in heb ik van evt doortrappen tijdens schakelen ook weinig last. Ik zet dan toch weinig druk op de pedalen.
Heb ook de nieuwste fw (1.7.1.) en Android app (5.12.0) en ben vooral heel blij met het onderweg van ondersteunings niveau kunnen wisselen, werkt echt top. En heel handig als je stukje met "gewone" fietser mee fietst (dan level 1 of 2) en later weer "normaal" (is bij mij level 3, vind ik vooral binnen de bebouwde kom fijner dan level 4) en als je echt lang stuk door moet sjezen op level 4 (buiten de bebouwde kom).

Dat handmatig schakelen vind ik niet echt handig (in de auto vind ik het stuk plezieriger 8) ), heb het ook in de Moofer app tijdje geprobeerd, maar is vooral in de stad niet handig, je bent drukker met schakelen bezig dan met fietsen. De automaat werkt prima, zeker als je zelf de gear changes naar wens hebt ingesteld (de default setting is voor mij niet heel plezierig).

Bijna(!) geen reden meer de Moofer app te gebruiken, maar dat deed ik toch al nauwelijks meer omdat ie zelden via BT verbinding maakt (heel soms wel). De "gewone" vM app doet dit tegenwoordig vlekkeloos gelukkig! BTW, Moofer app geeft aan dat fw 1.7.1. (mogelijk) niet compatible/getest is, en zal mogelijk te maken hebben met de manual power level support?

O ja, dat fellere display is ook echt een verbetering, stuk beter leesbaar op een zonnige dag! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
Kan ik iemand blij maken met een gratis lege S3 doos in de omgeving van Venlo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Ik geef het nog even een kans maar ik heb niet het gevoel dat het handmatig schakelen een oplossing is voor iets wat ik als probleem ervaar. Daarbij: met mijn bij mijn voorvorkwissel ook gewisselde e-shifter gaat het schakelen erg soepel en als je optrekt met turboknop heb ik van evt doortrappen tijdens schakelen ook weinig last. Ik zet dan nauwelijks druk op de pedalen.
Handmatig schakelen is een must in ‘de bergen’ ben ik achter gekomen na een paar dagen fietsvakantie in en rond Gulpen zuid Limburg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Eddy 6 pack schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:52:
[...]

Handmatig schakelen is een must in ‘de bergen’ ben ik achter gekomen na een paar dagen fietsvakantie in en rond Gulpen zuid Limburg!
Goed punt, dus fijn dat het in ieder geval kan en je op dat soort momenten aan kan zetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:52:
[...]

Ik merk bij handmatig schakelen dan wel tot stilstand komen dat de versnellingen niet direct terug schakelen, wellicht komt dit door mijn stokoude e-shifter, ik ga maar eens een nieuwe bestellen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
Hier het zelfde, onder het fietsen wisselen van ondersteuning is perfect, voor wisseling snelheden in en buiten de stad. Zie ook niet het voordeel van handmatige schakelen. Te veel handelingen in een korte tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BikerGLE
cautje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:43:
Kan ik iemand blij maken met een gratis lege S3 doos in de omgeving van Venlo?
Heb er ook nog eentje staan, ook omgeving Venlo :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Hier ook een lege S3 doos, omgeving Alkmaar, uiteraard gratis op te halen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:26:
[...]

Ik merk bij handmatig schakelen dan wel tot stilstand komen dat de versnellingen niet direct terug schakelen, wellicht komt dit door mijn stokoude e-shifter, ik ga maar eens een nieuwe bestellen. :/
Bij mij duurt het na volledige stilstand ongeveer 1-2 seconden.
Ik vermoed dat de eshifter pas ‘opdracht’ krijgt terug te schakelen als de display snelheid op 0 staat. Dus bij een snelle stop sta je fysiek al wel stil, maar moet de computer van de fiets dat nog even verwerken en vervolgens op de display weergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 20:19
jossie67 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:58:
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn X3, vandaag de eest, Error 12, iemand een idee wat dit is.
Het gebeurt als ik de lader er in stop. Ik heb voor donderdag een afspraak vanmoof in Amsterdam.
Ik heb nog geen reset gedaan, nog geen tijd gehad.
Contact gehad met VanMoof, Error12 , kan beteken dat de temperatuur van de accu te laag is of dat de laatste firmware update niet helemaal goed is gedaan waardoor de het systeem in een soort loop komt.
Op afstand is de fiets, in de transportmode gezet. Daar de fiets weer aangezet en de error was foetsie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 19:41

Matszs

><>

Tot nu toe één keer gehad dat ik handmatig wou terugschakelen en er wat hobbels in de weg zaten en ik per ongeluk mijn bel had gebruikt, voor de rest ben ik wel fan van het handmatig schakelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
jossie67 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Op afstand is de fiets, in de transportmode gezet. Daar de fiets weer aangezet en de error was foetsie.
Super gaaf dat het kan, en toch vind ik het idee soms niet fijn. VM kan op afstand je fiets volledig disablen, geeft toch niet echt een leuk gevoel.

Of een hack bij VM, en alle fietsen kunnen worden uitgezet.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
gjbos schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:43:
[...]

Nou, het lijkt haast te mooi om waar te zijn, maar ik krijg net een mailtje UPS dat mijn fiets morgen wordt thuis bezorgd.. of ze de voorvork hebben vervangen geen idee..
Inmiddels is mijn VM weer thuisgekomen. Het voorwiel zat er al in, dus alleen stuur, trappers en zadel weer even vastzetten, en direct klein proefritje gemaakt.
Nou, hij fietst weer als vanouds. Gelukkig. O-)

Zo meteen even een langere rit maken, het is nu nog lekker weer, en eens spelen met de manuele schakelmethode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4DuljOzWfv-1b9OEJr1OHX22o4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xomv8zshbUa7SDS8XwUvHRdu.jpg?f=fotoalbum_large

groeten GJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

HBO88 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

en toch vind ik het idee soms niet fijn. VM kan op afstand je fiets volledig disablen, geeft toch niet echt een leuk gevoel.

Of een hack bij VM, en alle fietsen kunnen worden uitgezet.. :/
Ik vind het helemaal niet fijn. Er zou een soort beveiliging moeten zijn, waarmee je (via een switch/button) in de app VM handmatig wel/geen toegang kan geven.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
Even mijn stuurdopjes op maat gemaakt, ziet er ff wat netter uit. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1Z_OLwqXEi4ZJ8rwTFQ7QJmuas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yx9P6Jxntw6kT46q1zVp6CZj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
ff een vraag,
Ik knijp de achterrem verder in voor hij pakt dan de voorrem.
Deze zou ik graag gelijk hebben, is dat af te stellen?
Bij een normale handrem met kabeltjes kan dat met een stel schroefje, kan dat op de S3 ook?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 01:17:
Even mijn stuurdopjes op maat gemaakt, ziet er ff wat netter uit. :)

[Afbeelding]
Ziet er strakski uit!
Welke handvatten zijn dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

Ziet er strakski uit!
Welke handvatten zijn dat?
Ritchey True Grip WCS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben de powerbank? Werkt die een beetje naar behoren? Ik heb begrepen dat hij ook kan laden tijdens het fietsen, loopt de accu dan in de praktijk langzaam leeg of langzaam vol. Kortom gaat het laden sneller dan het verbruik?

Ik merk dat ik (zeker met veel wind en veel turbo) niet heen en weer naar mijn werk kan. Hij kan op zich wel mee naar binnen maar dan moet hij de lift in (past precies) maar is niet heel sociaal voor de rest van de mensen in het kantoorpand en niet heel praktisch. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Chillko schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:17:
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben de powerbank? Werkt die een beetje naar behoren? Ik heb begrepen dat hij ook kan laden tijdens het fietsen, loopt de accu dan in de praktijk langzaam leeg of langzaam vol. Kortom gaat het laden sneller dan het verbruik?

Ik merk dat ik (zeker met veel wind en veel turbo) niet heen en weer naar mijn werk kan. Hij kan op zich wel mee naar binnen maar dan moet hij de lift in (past precies) maar is niet heel sociaal voor de rest van de mensen in het kantoorpand en niet heel praktisch. 😅
hebben jullie geen laadpunten op werk ofzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Bruzski schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:24:
[...]

hebben jullie geen laadpunten op werk ofzo ??
Nee helaas niet. Tenzij je met de auto komt. Maat het is een groot pand waarin veel bedrijven zijn gevestigd dus daar is ook niet veel aan te doen ben ook bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Heeft iemand al de loopmount getest :? is deze een beetje robust en stevig, of trilt je telefoon er gaande weg uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
Zou misschien een optie zijn om in een volgende update te integreren dat wanneer de shifter op handmatig schakelen staat ingesteld maar de turboknop continu wordt bediend (voor wanneer je vanuit stilstand wegrijdt) de shifter toch automatisch opschakelt bij de vooringestelde snelheden. Zodoende kun je toch lekker snel wegzoemen bij het stoplicht! En voor de rest kun je bij het kort indrukken gewoon nog handmatig schakelen.

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03

eisbaer

Zie signature

Bruzski schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:11:
Heeft iemand al de loopmount getest :? is deze een beetje robust en stevig, of trilt je telefoon er gaande weg uit. ;)
Tot nog toe is hij er niet uit gevallen. De opvolger, loop mount twist, heb ik in bestelling staan.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:11:
Ik heb een, overigens heel stevige, versie via Bol.com en die werkt goed.
Vond hem alleen niet mooi op het stuur en weer eraf gehaald. Gebruik hem niet vaak genoeg om maar met het uiterlijk te moeten leven.
Ik heb nu een kleine Garmin mount midden op het stuur en een oude iphone met hoesje als navigatie.

Dit is een simpel kwart-draai systeem en is snel met 1 hand te monteren en verwijderen. En erg minimalistisch in mijn ogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tg2_cC_Ac_3cXeLeKAFxD5tyeLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JCVoyEQfYP7ONNqsrj3G0mB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pLGCbe4q8E2vya2vKckilQvY9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kk4vemwjGGQ8Ys7r8NPQfSYs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
cautje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:46:
ff een vraag,
Ik knijp de achterrem verder in voor hij pakt dan de voorrem.
Deze zou ik graag gelijk hebben, is dat af te stellen?
Bij een normale handrem met kabeltjes kan dat met een stel schroefje, kan dat op de S3 ook?
Bedankt!
Aan de binnenkant van de rem handel zit een klein imbus stelschroefje. Daarmee kan je ze instellen dat ze gelijk grijpen.

• cautje
somedutchjoe schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:25:
[...]

Aan de binnenkant van de rem handel zit een klein imbus stelschroefje. Daarmee kan je ze instellen dat ze gelijk grijpen.
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:01

tim427

Turbulence!

Eddy 6 pack schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

Ik heb een, overigens heel stevige, versie via Bol.com en die werkt goed.
Vond hem alleen niet mooi op het stuur en weer eraf gehaald. Gebruik hem niet vaak genoeg om maar met het uiterlijk te moeten leven.
Ik heb nu een kleine Garmin mount midden op het stuur en een oude iphone met hoesje als navigatie.

Dit is een simpel kwart-draai systeem en is snel met 1 hand te monteren en verwijderen. En erg minimalistisch in mijn ogen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb bewust gekozen voor de "Mountainbike mount" van in dit geval SP connect. Hier zou schokabsorberend dingetje inzitten, wat ten goede komt van moderne camera modules in moderne telefoons.

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-05 12:21
Ik heb vandaag mijn fiets opgehaald na een kleine reparatie. Ze hadden de fiets direct voorzien van de nieuwste update( 17.1). Ik heb de laatste update voor de app (IOS). Ik zie echter geen mogelijkheid tot handmatig schakelen en al fietsend de ondersteuning aanpassen. Heb ik het goed begrepen dat het even kan duren voordat dit zichtbaar is in de app. ?

• Chillko
Schalkkie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:11:
Ik heb vandaag mijn fiets opgehaald na een kleine reparatie. Ze hadden de fiets direct voorzien van de nieuwste update( 17.1). Ik heb de laatste update voor de app (IOS). Ik zie echter geen mogelijkheid tot handmatig schakelen en al fietsend de ondersteuning aanpassen. Heb ik het goed begrepen dat het even kan duren voordat dit zichtbaar is in de app. ?
Klopt, dat had ik ook. Duurde een dag geloof ik.

• BikerGLE
Chillko schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:16:
[...]

Klopt, dat had ik ook. Duurde een dag geloof ik.
Hier ook, heb telkens de app gesloten en vervolgens weer geopend en plots stonden de beide opties er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02

DjVe

Hatsaflats!

Chillko schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:17:

Ik gebruik een powerbank. Werk best behoorlijk. Verbruik is hoger dan laden, dus je accu loopt minder snel leeg (nagenoeg niet). Laden doe je met de lader van de fiets zelf en je kan de powerbank en fiets tegelijk laden.

Het grootste rondje op 1 lading was 78km op stand 4 (geen begrenzing) waarbij ik gemiddeld boven de 30kmpu reed.

• Chillko
DjVe schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:14:
[...]

Ik gebruik een powerbank. Werk best behoorlijk. Verbruik is hoger dan laden, dus je accu loopt minder snel leeg (nagenoeg niet). Laden doe je met de lader van de fiets zelf en je kan de powerbank en fiets tegelijk laden.

Het grootste rondje op 1 lading was 78km op stand 4 (geen begrenzing) waarbij ik gemiddeld boven de 30kmpu reed.
Thanks daar ben ik mee geholpen 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:24
Eddy 6 pack schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:42:
[...]
Oh dat is echt briljant.... ik zie al van die setjes met 2 houdertjes voor een paar euro en dan met een paar Alie Garmin plakkers heb je een goed systeem voor aanzienlijk minder dan Quadlock en Spigen etc.

Sowieso nooit issues gehad met mijn edge, dus dit vertrouw ik wel.

[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 26-08-2021 15:45 ]

• Wheeliemaker
Tilburgers schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:18:
[...]

Zou misschien een optie zijn om in een volgende update te integreren dat wanneer de shifter op handmatig schakelen staat ingesteld maar de turboknop continu wordt bediend (voor wanneer je vanuit stilstand wegrijdt) de shifter toch automatisch opschakelt bij de vooringestelde snelheden. Zodoende kun je toch lekker snel wegzoemen bij het stoplicht! En voor de rest kun je bij het kort indrukken gewoon nog handmatig schakelen.
Ja zou een oplossing kunnen zijn. Maar ook bij afremmen en net geen stilstand is het voor mij iets teveel handelingen op iets te weinig knoppen. Kortom het handmatig schakelen is niet mijn ding. Hij staat weer lekker op automatisch bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Gisteren eindelijk na lang wachten een doos ontvangen vanuit Dynalogic om de fiets te vervoeren richting VM. Krijg ik een S2 doos mee! Pff... ik hoop dat dit zonder poespas gaat, dus zonder de piepschuim erin om de fiets zo netjes mogelijk te vervoeren.

Eveneens contact gehad met de support over de datum van ophalen, dit zou a.s. maandag zijn... krijg ik vandaag ineens allemaal e-mails vanuit Dynalogic dat ze hem vanmiddag ophalen... gaat lekker...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Net weer opgehaald en van Rotterdam terug naar Den Haag gefietst, dus meteen kunnen testen. :P

Werkt allemaal prima, en ze hadden bij mij ook meteen kostenloos nog wat andere onderdelen, zoals ketting, tandwiel en kettingkast vervangen.
Ondanks dat ik er al 7300 km mee gereden had. Erg netjes. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

maxnl schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Net weer opgehaald en van Rotterdam terug naar Den Haag gefietst, dus meteen kunnen testen. :P

Werkt allemaal prima, en ze hadden bij mij ook meteen kostenloos nog wat andere onderdelen, zoals ketting, tandwiel en kettingkast vervangen.
Da fakk! 7.3k met een S3??

Review?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:26:
[...]

Da fakk! 7.3k met een S3??

Review?
hahaha.. kom ik aan met mijn amper 900km over 10 maanden tijd. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
Bruzski schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

hahaha.. kom ik aan met mijn amper 900km over 10 maanden tijd. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRvRzHQwCSuA3dZJ4eeKCoOWUnk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DBdKCR7ZZu79i6cIRf6S9DvX.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Misschien een leuke mini poll?
Hoeveel heb je al met je S gereden?
(Tevens een soort van indicatie of de fiets een beetje voldoet, anders rijd je er immers niet zoveel/zover op!😉)

S — km’s — naam
—————————————————
S3 2.156 Eddy6pack

[ Voor 10% gewijzigd door Eddy 6 pack op 28-08-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Misschien een leuke mini poll?
Hoeveel heb je al met je S gereden?
(Tevens een soort van indicatie of de fiets een beetje voldoet, anders rijd je er immers niet zoveel/zover op!😉)

S — km’s — naam
—————————————————
S3 2.156 Eddy6pack
S3 500 km chillko (schatting)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maxnl
Tja, wat valt er over te zeggen.
Op de remmen na, is het nog steeds de beste e-bike in dit prijssegment.
Geen nieuwe problemen na zoveel kilometertjes.

Rijd vaak na een dag achter een computerscherm gezeten te hebben even de duinen door (van Den Haag naar Katwijk, of de andere kant op naar Hoek van Holland) om uit te waaien, en met zulke rondjes haal je de kilometers wel.

Huidige stand is 7.326 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

maxnl schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Ik had mijn S3 voor onderhoud (7500km beurt vanwege PoM) naar Utrecht gebracht (inmiddels 8300 km op de teller toen ik hem bracht, want het duurde even voor ik terecht kon).

Ze zouden ook gelijk de voorvork vervangen en inderdaad ketting en remblokjes. Week later bericht: de fiets bleek volledig defect te zijn en ik krijg een nieuwe(!). Staat nu voor levering volgende week. Ben heel benieuwd.

Beetje dubbel ook, want ik heb die 8300km heerlijk gefietst zonder problemen. 1 lekke band en 1 defecte shifter (maar die was na 1 dag vervangen). Was dus erg blij met mijn fiets.

Hopelijk krijg ik weer net zo'n prima examplaar als de vorige.

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
Roo schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Ik had mijn S3 voor onderhoud (7500km beurt vanwege PoM) naar Utrecht gebracht (inmiddels 8300 km op de teller toen ik hem bracht, want het duurde even voor ik terecht kon).

Ze zouden ook gelijk de voorvork vervangen en inderdaad ketting en remblokjes. Week later bericht: de fiets bleek volledig defect te zijn en ik krijg een nieuwe(!). Staat nu voor levering volgende week. Ben heel benieuwd.

Beetje dubbel ook, want ik heb die 8300km heerlijk gefietst zonder problemen. 1 lekke band en 1 defecte shifter (maar die was na 1 dag vervangen). Was dus erg blij met mijn fiets.

Das balen. Aan de ene kant denk je, fijn een geheel nieuwe fiets, terwijl je aan de andere kant bewust bent van de risico's van een maandagochtend produkt. En dat terwijl jouw "oude" fiets vlekkeloos werkte.

Dat was ook mijn twijfel om mijn fiets in te leveren voor terugroep actie voor vervangen voorvork/e-shifter. Ik heb ook geen problemen met mijn fiets gehad, al 2000 km lang niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Roo schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Vreemd verhaal?
Is ook bekend waarom de fiets ineens volledig defect was? Wat mankeerde er ineens aan?
Of zou VM hem hebben willen houden om volledig uit elkaar te schroeven ter lering ende vermaeck en te zien hoe de hele fiets zich heeft gehouden na zoveel km’s? En dat vervolgens verwerken in de dan ultieme, probleemloze S4 versie?

[ Voor 11% gewijzigd door Eddy 6 pack op 28-08-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Tilburgers schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Das balen. Aan de ene kant denk je, fijn een geheel nieuwe fiets, terwijl je aan de andere kant bewust bent van de risico's van een maandagochtend produkt. En dat terwijl jouw "oude" fiets vlekkeloos werkte.
...
Ja, dat is exact mijn dubbele gevoel. Fijn om een nieuwe accu te krijgen, banden, alles (want er stonden dus best wat kms op de teller), maar ja. We zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Eddy 6 pack schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:34:
[...]

Vreemd verhaal?
Is ook bekend waarom de fiets ineens volledig defect was? Wat mankeerde er ineens aan?
Of zou VM hem hebben willen houden om volledig uit elkaar te schroeven ter lering ende vermaeck en te zien hoe de hele fiets zich heeft gehouden na zoveel km’s? En dat vervolgens verwerken in de dan ultieme, probleemloze S4 versie?
Ik vrees dat ik daar nooit achter zal komen. De verklaring in de mail was: "I am sorry to tell you that your bike had a fatal electronic fault - a socket issue - that caused us to take it in as a return. "

Maar ja, dat kan van alles betekenen. Hopen maar op een mooi nieuw exemplaar.

En als dit helpt voor een ultieme probleemloze S4... dan graag gedaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Roo schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:46:
[...]
Hopen maar op een mooi nieuw exemplaar.
Tja en eentje die geen kinderziektes heeft, kennelijk zijn deze nog steeds niet opgelost. :/

Overigens zit ik inmiddels op mijn vierde voucher nadat iemand in buitenland mijn refferal code heeft gebruikt, gelijk de powerbank besteld om weer verder te kunnen sleutelen.. >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Bruzski op 28-08-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Roo schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Ik vrees dat ik daar nooit achter zal komen. De verklaring in de mail was: "I am sorry to tell you that your bike had a fatal electronic fault - a socket issue - that caused us to take it in as a return. "

Maar ja, dat kan van alles betekenen. Hopen maar op een mooi nieuw exemplaar.

En als dit helpt voor een ultieme probleemloze S4... dan graag gedaan ;)
Misschien hebben ze hem zelf wel gesloopt, module laten vallen ofzo. En is het makkelijker om je een nieuwe fiets te geven. En de oude rustig aan te herstellen om in de Outlet weer te verkopen. Ze kunnen je immers niet vet lang op je fiets laten wachten met "peace of mind". Maar wellicht hadden ze jou die keuze dan wel moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Zijn hier ook mede moofers/fietsers die gebruik maken van Wear OS en navigatie apps? Zojuist Komoot gevonden en zag er goed uit maar wellicht zijn er betere alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
Chillko schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 00:21:
Zijn hier ook mede moofers/fietsers die gebruik maken van Wear OS en navigatie apps? Zojuist Komoot gevonden en zag er goed uit maar wellicht zijn er betere alternatieven.
Komoot is top, dat gebruik ik samen met mijn garmin om routes te plannen. (Bestaat een apart topic over, zoek maar op fietscomputers)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
oscarwashere schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:16:
[...]

Mijn S3 gebracht voor de voorvork EN de nieuwe e-shifter. Dit laatste doen ze echter niet zomaar werd gezegd.....dat is toch gek, stond nl wel in de mail en ook op de website:

"While we replace your front fork, we’ll take this opportunity to give your bike an overall maintenance checkup. If your bike is running on an older E-shifter version, we’ll replace it with the newest model. Needless to say, this upgrade is on us and you won’t be charged. Unfortunately, it’s still not possible to upgrade your bike with our Apple Find My feature."

Hoe kan ik zien/weten of ik nog de oude e-shifter heb of toch de nieuwe?

[ Voor 17% gewijzigd door HAWK Wizard op 29-08-2021 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
HAWK Wizard schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:15:
[...]
Bij mij netjes vervangen.
Je kan kijken/voelen bij de bevestiging bij de schroef: https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Roo schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:43:
[...]

Ja, dat is exact mijn dubbele gevoel. Fijn om een nieuwe accu te krijgen, banden, alles (want er stonden dus best wat kms op de teller), maar ja. We zullen zien.
Mogelijk hebben ze iets ontdekt dat de veiligheid niet ten goede kwam...

(hier op de testfiets inmiddels 1006 km sinss midden juli 21)

[ Voor 8% gewijzigd door litebyte op 29-08-2021 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Chillko schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 00:21:
Er zijn er zoveel die vrijwel allemaal het zelfde doen.
Zelf gebruik ik BikeComputer Pro werkt prima zonder data (gps) kaarten van tal van landen |(ook in Azie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
maxnl schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:00:
[...]
Bij mij netjes vervangen.
Je kan kijken/voelen bij de bevestiging bij de schroef: https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body
Dank, dat kan ik dan gelijk checken bij het ophalen.

BTW, vanaf ongeveer welke productie week/maand zijn ze met de nieuwe e-shifters begonnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Tommie12 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Komoot is top, dat gebruik ik samen met mijn garmin om routes te plannen. (Bestaat een apart topic over, zoek maar op fietscomputers)
Komoot is top, maar ik gebruik tegenwoordig Relive, leuke animaties enzo. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
HAWK Wizard schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:15:
de nieuwe modellen hebben een 4 markeringen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOsqjlJEbLpgtUj4xGd2mHRYHZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1NEfi4WoNkv0dauukBuG7Fk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dbtj0ISR8hMdvlD8xEjiEHx1H_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSlfIwRieegpD8xupMy9p6as.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
S3 1300km
Geen problemen verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
Ze zijn bij Vanmoof helemaal van lotje getikt. Gisterenavond een voucher aangemaakt van 400 euro om daarmee een powerbank te bestellen. Toen ik bij de betaling was zag ik ineens de verzendkosten staan, dus ik dacht hmm... Als ik de verzendkosten toch zelf moet betalen wellicht kan ik nog iets mee bestellen. Toen ik betaling afbrak was daarna de code niet meer geldig. Ik heb vanmorgen contact gehad met VM en ze zeiden dat in de voorwaarden staat dat als je de bestelling annuleert de code is verlopen. Waarop ik zei dat ik de bestelling niet annuleerde maar enkel de betaling. Ze is twee uur 'bezig' geweest met haar supervisor en komt er vandaag of morgen op terug. Zou toch van de zotte zijn zeg... Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Dank, dat kan ik dan gelijk checken bij het ophalen.

BTW, vanaf ongeveer welke productie week/maand zijn ze met de nieuwe e-shifters begonnen?
Gek genoeg lijken ze nu die e-shifter upgrade niet (meer?) te doen bij die fork replacement. Terwijl dit toch duidelijk in de recall email staat en ook op de website.

Weet niet vanaf welke productie week/maand die nieuwe e-shifter gemonteerd is, en wat nu precies het voor-/nadeel is van de nieuwe/oude e-shifter? Zijn alle schakelproblemen ook echt opgelost met die nieuwe versie? Wat is er precies veranderd? (staat me bij 8-10 plastic inkepingen in de nieuwe ipv 6 in de oude?). Is het echt nodig? Bij mij kraakt het soms bij het schakelen, en daar schrik je dan flink van. Is dit hiermee gefixed? Of helpt het alleen bij blijven hangen van de versnelling?

Goed, iig slecht dat ze het eerst met veel bombarie aankondigen en dan gewoon niet doen......kan ik over een tijdje weer helemaal die kant op als het alsnog nodig blijkt....

[ Voor 7% gewijzigd door HAWK Wizard op 30-08-2021 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik was ook al beetje verbaasd, het stond heel duidelijk in de email. Ik had afspraak gemaakt, en wilde die later verplaatsen, en dan staat het niet meer in de systemen, dus moet je bellen. Dus na het verplaatsen afspraak vroeg ik nog even naar die e-shifter; zei ze dat ze van niets wist, en dat dat er ook niet bij stond. Ze zou het in de opmerkingen bij de afspraak zetten ... Ben benieuwd, ik ga over 1,5 week naar Eindhoven hiervoor ... Ik ben overigens heel erg tevreden met mijn S3 tot nu toe, dus hoop dat dit niet alles weer door elkaar gooit ... Never change a winning team, normaal gesproken ...
Pagina: 1 ... 96 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.