Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
litebyte schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:20:
[...]

Persoonlijk niet wel een kennis, dus het zal vaker voor komen. Ook de boost button en de bell button schijnen last te kunnen hebben bij zeer hevige regenval.
Okee, dus als ik een keer een flinke regenbui heb onderweg, kan het zijn dat de versnellingen ermee ophouden. Goed verhaal voor een fabrikant uit Nederland. Het regent hier immers bijna nooit.

Weet je ook wat je kennis voor oplossing heeft gekregen?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:13

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

MacDokie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:16:
[...]

Okee, dus als ik een keer een flinke regenbui heb onderweg, kan het zijn dat de versnellingen ermee ophouden. Goed verhaal voor een fabrikant uit Nederland. Het regent hier immers bijna nooit.

Weet je ook wat je kennis voor oplossing heeft gekregen?
Het was niet in Nederland (en met een X3) Die heeft het laten drogen. Bel het zelfde verhaal.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[quote]Channelmaster schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:35:
[...]
Binnen mijn kenniskring geef ik eerlijk aan wanneer VM echt niet voor hun geschikt is >:)
Niet geschikt is tot daaraan toe, daarom altijd een proefrit zou ik zeggen. Dat in elkaar zetten moet je vooral begrijpelijk voor kunnen lezen. en reparatie.., laat het lekker door VanMoof doen onder garantie zou ik zo zeggen. Het is tenslotte toch geen Chinese AliExpress fiets waar in Nederland altijd zo denigrerend over wordt gesproken gezien vaak de kwaliteit en waardeloze after service.

Belangrijk (als je kennissen je ook lief zijn) gewoon eerlijk vertellen dat er een reeele kans bestaat dat ze gelijk na levering, of binnen korte tijd al problemen kunnen hebben (problemen = dus niet fietsen), maar dat hoeft dus niet.

[ Voor 10% gewijzigd door litebyte op 17-08-2021 00:04 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 22:22
litebyte schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:58:
[quote]Channelmaster schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:35:
[...]

[...]
en reparatie.., laat het lekker door VanMoof doen onder garantie zou ik zo zeggen.
Daar gaat het dus mis. Goede kans dat een S3 stuk gaat. VM doet niet moeilijk over het versturen van onderdelen. Als je zelf kunt monteren is dat niet alleen makkelijker en sneller, maar vaak ook beter. En zeker minder kans op krassen.

Als iemand in mijn kenniskring van een FM afhankelijk is zal ik een VM nooit willen aanraden. Da’s ook het probleem met Japanse consumenten: Op een paar geniale uitzonderingen na kunnen ze helemaal niks 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Channelmaster schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:33:
[...]

Daar gaat het dus mis. Goede kans dat een S3 stuk gaat. VM doet niet moeilijk over het versturen van onderdelen. Als je zelf kunt monteren is dat niet alleen makkelijker en sneller, maar vaak ook beter. En zeker minder kans op krassen.
Het gaat niet om het versturen van onderdelen en doe-het-zelf maar,..ze doen niet moeilijk??? _/-\o_ het gaat om betrouwbaarheid en service onder garantie, dat probeer ik nu net duidelijk te maken.

Als je een leuke fiets wil waar je 2000,- Euro voor betaald hebt dan wil je er ook op kunnen fietsen vanaf het moment dat je hem in elkaar zet. Niet van: 'we sturen wel een nieuw voorwiel': dat heeft niets met handigheid te maken maar met kwaliteit en service. De kans dat je fietst dus niets doet als je hem in elkaar hebt gezet is best wel reeel. Maar het hoeft dus niet. als je dat gewoon eerlijk verteld aan je kennissen is het toch prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 22:22
litebyte schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 01:00:
[...]

Als je een leuke fiets wil waar je 2000,- Euro voor betaald hebt dan wil je er ook op kunnen fietsen vanaf het moment dat je hem in elkaar zet. Niet van: 'we sturen wel een nieuw voorwiel': dat heeft niets met handigheid te maken maar met kwaliteit en service.
Natuurlijk heb je gelijk vanuit een argeloze consument. Maar nogmaals: Goede kans dat een S3 stuk gaat. Met deze kennis koop je 'm dus niet voor betrouwbaarheid, maar om rijkwaliteit, vormgeving, relatief lage prijs en een ruimhartige "right to repair" :r

Net zoals mijn tweedehands BMW: Freude wenn es fahrt. Qua betrouwbaarheid echt een kutauto maar doe 'm voorlopig niet weg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:28
Channelmaster schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 01:55:
[...]

Natuurlijk heb je gelijk vanuit een argeloze consument. Maar nogmaals: Goede kans dat een S3 stuk gaat. Met deze kennis koop je 'm dus niet voor betrouwbaarheid, maar om rijkwaliteit, vormgeving, relatief lage prijs en een ruimhartige "right to repair" :r

Net zoals mijn tweedehands BMW: Freude wenn es fahrt. Qua betrouwbaarheid echt een kutauto maar doe 'm voorlopig niet weg 8)
Deze snap ik echt niet. Het eerste doel van een fiets of auto is…… rijden…..
Wat heb je aan een mooie fiets als die niet de straat op raakt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 19:53
Tommie12 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:48:
[...]

Volgens mij weten we inmiddels allemaal wel dat jij dat niet snapt. Dat is toch helemaal prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:48:
[...]

Gelukkig is Channelmaster... ehm laten we zeggen anders dan de meeste consumenten.. Het gaat namelijk erom dat als je in o.a. Nederland een product koopt, deze komt met een bepaalde garantie en rechten. Of je nu sleutelen eraan leuk vindt of niet, je fiets moet gewoon werken als je hem in elkaar hebt gezet. Tot het einde van de garantieperiode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Channelmaster schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:33:
[...]
Ik heb het liefst dat zij het voor mij doen. Daarom heb ik er ook alleen maar een gekocht omdat er in R'dam zo'n repairshop kwam. Duurde wel even, maar ik koop een fiets, geen hobbyproject.
Dus als je in Nergenshuizen woont, zou ik zeer zeker geen VM aanraden. Ook niet de gedroomde S4, want ik heb er absoluut geen vertrouwen in dat ze van hun fouten leren. Ik wilde ook ooit een S2 kopen, maar ik schrok mij een ongeluk over de ellende die ik in het topic erover zag. En ik woon niet in de buurt van Amsterdam, dus ik ga niet steeds heen en weer met de fiets achterin de auto om 'm te laten fixen. Ik heb ook niet eens een werkplaats om dat te doen. De fiets monteren in de woonkamer kan nog wel, dat is zelfs leuk.
En aan de problemen met de S3 te zien, is er niet heel erg veel verandert. Ja, de marketingmachine is beter gesmeerd. Dus ik heb weinig hoop voor een S4 wat QA/QC betreft. Ik denk dat alleen de marketing nóg beter wordt :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

mphilipp schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:52:
En aan de problemen met de S3 te zien, is er niet heel erg veel verandert. Ja, de marketingmachine is beter gesmeerd. Dus ik heb weinig hoop voor een S4 wat QA/QC betreft. Ik denk dat alleen de marketing nóg beter wordt :+
Kwaliteit / QC lijkt me probleem 1 voor VanMoof. Teveel fouten kost geld om te herstellen en ook imago. First time right filosofie is echt nog nodig.
Probleem 2 is hoe onderscheidend te blijven met de oppoppende concurrenten en ook de US-mode eruit. Dat kan volgens mij alleen maar met andere onderdelen dan andere fabrikanten. Anders = ongetest & kinderziektes en dan loop je weer tegen probleem 1 aan.

Dus ik zie voorlopig helemaal geen S4 komen, eerder wat kleurvariaties en voorlopig niets meer.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bombadil schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:17:
[...]
Dus ik zie voorlopig helemaal geen S4 komen, eerder wat kleurvariaties en voorlopig niets meer.
Ik heb geen idee. Wat ze volgens mij ook nodig hebben is een mooi damesmodel. Persoonlijk vind ik die X3 helemaal niet mooi. Ik had voor mijn vriendin ook graag een VM gehad, want het is gewoon een fijn ding, en die automatische versnelling is ideaal voor haar. Ze is een beetje van de gemakkelijke, dus wil zij eigenlijk niet schakelen. Dan ben je steeds aan het kloten met een te hoge of een te lage versnelling. Maar het herenmodel wil ze niet en de X3 vindt ze ook niet mooi. Maar ja...ik zie ze dat nog niet zo snel veranderen, want die dikke stang is wel het meest kenmerkende van de VM. Best jammer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

bombadil schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Kwaliteit / QC lijkt me probleem 1 voor VanMoof. Teveel fouten kost geld om te herstellen en ook imago. First time right filosofie is echt nog nodig.
Dat is ook enorm jammer want de fiets is gewoon een leuke fiets als hij het doet. Maar het is een gok om een goed exemplaar te krijgen die het vanaf dag 1 doet en blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

mphilipp schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:53:
[...]
Ze is een beetje van de gemakkelijke, dus wil zij eigenlijk niet schakelen. Dan ben je steeds aan het kloten met een te hoge of een te lage versnelling. Maar het herenmodel wil ze niet en de X3 vindt ze ook niet mooi. Maar ja...ik zie ze dat nog niet zo snel veranderen, want die dikke stang is wel het meest kenmerkende van de VM. Best jammer.
Dan is de nieuwe cowboy misschien wel een goede fiets voor haar? Hele andere fiets en totaal niet te vergelijken met de VanMoof fietsen, maar ook hip en trendy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

[...]

Ik heb geen idee. Wat ze volgens mij ook nodig hebben is een mooi damesmodel. Persoonlijk vind ik die X3 helemaal niet mooi. Ik had voor mijn vriendin ook graag een VM gehad, want het is gewoon een fijn ding, en die automatische versnelling is ideaal voor haar. Ze is een beetje van de gemakkelijke, dus wil zij eigenlijk niet schakelen. Dan ben je steeds aan het kloten met een te hoge of een te lage versnelling. Maar het herenmodel wil ze niet en de X3 vindt ze ook niet mooi. Maar ja...ik zie ze dat nog niet zo snel veranderen, want die dikke stang is wel het meest kenmerkende van de VM. Best jammer.
Dat had mijn stukje tekst kunnen zijn! Met als toevoeging dat mijn beide dochters er dan ook wel een willen!

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Wheeliemaker schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:29:
[...]

Om deze reden heb ik hem op US 3 staan in de stad en schakel naar US 4 (via apple watch) als ik buiten de stad rij. Voor mij de perfecte combinatie.
Dit is een hele goede tip! Gister gelijk uitgeprobeerd tijdens een ritje van +/- 30km. en werkt perfect.
Ik reed precies snel/langzaam genoeg om mijn vrouw op haar Giant ebike bij te houden zonder te hoeven remmen/luchtfietsen.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]
Als ze van het gemak is kan je toch juist beter géén VM kopen? Tenzij je natuurlijk vlakbij een VM service center woont en het niet erg vindt daar heen te moeten bij reparaties. Je blijft zitten met een twijfelachtige E-shifter en ketting die onderhoud nodig heeft. Ik vind de X3 ook een enorm gedrocht, niet te vergelijken met de S3.

Voor ultiem gemak zou ik uitwijken naar een fiets met Gates CDX Belt Drive in combinatie met een Enviolo Automatiq. Een riem vergt vrijwel 0 onderhoud en je stelt éénmalig de cadans in voor de Enviolo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
stin00 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Als ze van het gemak is kan je toch juist beter géén VM kopen? Tenzij je natuurlijk vlakbij een VM service center woont en het niet erg vindt daar heen te moeten bij reparaties. Je blijft zitten met een twijfelachtige E-shifter en ketting die onderhoud nodig heeft. Ik vind de X3 ook een enorm gedrocht, niet te vergelijken met de S3.

Voor ultiem gemak zou ik uitwijken naar een fiets met Gates CDX Belt Drive in combinatie met een Enviolo Automatiq. Een riem vergt vrijwel 0 onderhoud en je stelt éénmalig de cadans in voor de Enviolo.
Een ketting in een dichte kast is zover ik weet nog behoorlijk onderhoudsarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Chillko schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Een ketting in een dichte kast is zover ik weet nog behoorlijk onderhoudsarm.
Ik haat die dingen. Dat is pas een drama als je je wiel eens moet uitnemen om een band te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
Tommie12 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

Ik haat die dingen. Dat is pas een drama als je je wiel eens moet uitnemen om een band te vervangen.
Dat zou ik niet weten, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb wel eens een drupje olie op de ketting gespoten dat was niet echt zwaar werk zo eens per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Chillko schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:06:
[...]

Dat zou ik niet weten, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb wel eens een drupje olie op de ketting gespoten dat was niet echt zwaar werk zo eens per jaar.
Dát en de chainglider op de S3 is er 1 minuut afgeklikt als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
oscarwashere schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:06:
[...]

...moest even later toevallig voor de terugroepactie voor de schroefjes van de spatborden langs in Amsterdam...
...
Terugroepactie? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:50
pushnoi schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Ja, een van de eerste batches had een probleem dat de schroefjes van je achterspatbord los konden trillen. Hierdoor zou je spatbord onder je wiel schuiven waardoor je in 1x stil staat. Er is iemand door in het ziekenhuis beland.
https://nypost.com/2020/1...coma-after-crash-lawsuit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 22:02
pushnoi schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Als je niets hebt gehoord van VanMoof, heeft jouw fiets er geen last van. Het was bekend bij welke batch dit voorkwam, die mensen hebben een e-mail gehad. Je kon het ook controleren via hun site door je framenummer in te voeren, weet niet of die pagina nu nog bestaat maar als je je erg zorgen maakt zou je dit even kunnen Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Eddy 6 pack schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:10:
[...]

Dát en de chainglider op de S3 is er 1 minuut afgeklikt als het moet.
Gaat makkelijk. Ben alleen benieuwd hoelang dat kunststof zich houdt na een jaar of 3. (Misschien klink ik een beetje oud, maar 5 jaar moet een fiets wel meegaan, en hopelijk ook de ketting'kast')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
Chillko schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:06:
[...]

achterwiel verwijderen is letterlijk 5 minuten :) echt super simpel.

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:39
Nou gaat goed hier :( Nieuwe cartridge ontvangen na Error 57 (simkaart), heeft de nieuwe een defecte simkaart en VanMoof kan deze niet activeren/benaderen, nu sturen ze weer een nieuwe cartridge op.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Dit is een hele goede tip! Gister gelijk uitgeprobeerd tijdens een ritje van +/- 30km. en werkt perfect.
Ik reed precies snel/langzaam genoeg om mijn vrouw op haar Giant ebike bij te houden zonder te hoeven remmen/luchtfietsen.
Mijn vrouw heeft ook een Giant Ebike, wat jij beschreef ervaar ik ook, zou de oplossing ook voor mij werken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
oscarwashere schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:04:
[...]

Als je niets hebt gehoord van VanMoof, heeft jouw fiets er geen last van. Het was bekend bij welke batch dit voorkwam, die mensen hebben een e-mail gehad. Je kon het ook controleren via hun site door je framenummer in te voeren, weet niet of die pagina nu nog bestaat maar als je je erg zorgen maakt zou je dit even kunnen Googlen.
Ah... Jammer. Ik hoopte op nieuwe schroeven aangezien de mijne volledig wegroesten, maar leek me al wat vreemd dat er een terugroepactie op komt. Overigens heb ik mijn fiets ook weggebracht hier naar een lokale fietsenmaker die voor Vanmoof repareert omdat mijn belknop stuk was. Ik liet ook de roestplekken zien... blijkt toch gewoon vooral dat het kwalitief geen goeie fiets is =)

Alleen hij fietst zo tof he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
En ja hoor had goede hoop maar helaas elke keer error 44 .Nieuwe e shifter word opgestuurt na dreigen fiets te retouneren net paar dagen oud .al 3 x gehad dat hy in zijn eerste versneling blijf hangen .Lekker 8 km naar je werkAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myNgEuKTtKgDRyN-h0ewVlAK24I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YN51mkZUEFOb14bGPr1FX5kT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
stin00 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Heeft Veloretti niet een belt en enviolo automatiq?

Vraag mij eigenlijk af welke van de 'tradi' merken aan dit criterium voldoet.

Een grote database zou wel leuk zijn, waar je gemakkelijk op enkele criteria kan zoeken. Maar ja, wie gaat die bijhouden :)

In de context van dit topic was ik namelijk wat op zoek naar andere merken die heel prominent front hubs gebruiken om iets of wat te vergelijken. Vind er maar bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:42:
[...]

Mijn vrouw heeft ook een Giant Ebike, wat jij beschreef ervaar ik ook, zou de oplossing ook voor mij werken. :?
Ik zou zo zeggen…. Probeer het!😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Daniel schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:43:
Iemand al eens dit soort roest gehad? Voorwiel én achterwiel....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mail gestuurd naar support waar na 2 dagen reactie op kwam met een verwijzing naar de zelfhulptool |:(
Op mijn antwoord na 5 dagen nog geen reactie - geheel volgens verwachting.
Heb ook even wat foto’s gemaakt, maar geen spatje roest te bekennen na 2.100 km.
Moet wel ‘bekennen’ dat ik de fiets eens per 2 maand of als ie heel erg vies is schoonmaak met een borstel, tuinslang (niet direct op de eshifter) en een handdoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kK8s16L97jBjA3ztEiZ2zs8e7As=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUXsI1Y6jk59GEBmjwqhxKtR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdkBV9DRr6NugavUq9KXkBKvOqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S17iVM1Z9iaoslyglwONYVKc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAIQJqOVjHXnuf9Hifo4iTdv8vY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHXA6PGI60zAE7Y4xRrRu7pS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpOwuRWEwawwqI_XBXkhQRtJ4v8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnCDhUClhwykOMyX1Y0mFIeU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uw52kkDvMRVLsIksBzXbm__VCek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZEApkRVNdrr5fQIoVT6wgPQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqI-KgX-gmeleOQzN858UVnaYng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdkPyJRhDSYk29tf2tBh85zm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20
Amos_x schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:34:
[...]

Een grote database zou wel leuk zijn, waar je gemakkelijk op enkele criteria kan zoeken. Maar ja, wie gaat die bijhouden :)
Extra categorie in de pricewatch zou ik zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:46:
[...]

Heb ook even wat foto’s gemaakt, maar geen spatje roest te bekennen na 2.100 km.
Moet wel ‘bekennen’ dat ik de fiets eens per 2 maand of als ie heel erg vies is schoonmaak met een borstel, tuinslang (niet direct op de eshifter) en een handdoek.
De fakk, dat ziet er spatzuiver uit, zelfs het gele streepje rond je lock!! je bent er zeker zuiniger op dan je vrouw.. hahah geintje hoor :+

ik hou de mijne een beetje met een vochtig doekje bij, wel een klein beetje vliegroest op een van de schijven zo te zien, voor de rest niets, lak op de motor ziet er ook nog netjes uit. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEhtHtg8Dl9sDhoVvxw2kN0y1cE=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/IV8fMP6ZcA3zgdyEEwcneEUE.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/965ZFcNU5-JbqMBiTREiD5oPc2E=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Fadd7JiWFD3iEKhEEFPfh4JP.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_itZPAMu6RLV7lMPfItl5aLqcfw=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/6kyvk8tb2Atke8bYOiIeVQgu.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Bruzski op 17-08-2021 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 19:48
Morgen een afspraak staan bij Vanmoof Amsterdam om het terugspringende Kicklock probleem op te lossen.
vond het zonde van mijn tijd heb het och maar zelf geprobeerd. Zelf technisch onderlegd maar het is ook voor niet technisch onderlegde mensen prima te doen, het was letterlijk 5 minuten werk. Enige wat je nodig hebt is een inbus en de tool van Vanmoof om de wielen eraf te halen.
In eerste instantie 2 ringen verwijderd waarna de kicklock-ring aanliep, 1 ring teruggeplaatst en opgelost. Wat wel vreemd is dat dit probleem eigenlijk nooit was, 500 km gereden en ineens deed hij dit.
De fiets is nu aan het updaten waarna ik een testrondje ga fietsen om te controleren of hij nog goed schakelt en niet doortrapt. Deze fiets had namelijk nul komma nul problemen vanaf dag 1 totdat dit op kwam zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
pushnoi schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:45:
[...]

Ah... Jammer. Ik hoopte op nieuwe schroeven aangezien de mijne volledig wegroesten, maar leek me al wat vreemd dat er een terugroepactie op komt. Overigens heb ik mijn fiets ook weggebracht hier naar een lokale fietsenmaker die voor Vanmoof repareert omdat mijn belknop stuk was. Ik liet ook de roestplekken zien... blijkt toch gewoon vooral dat het kwalitief geen goeie fiets is =)

Alleen hij fietst zo tof he...
Het ging enkel om de schroeven die van de stang aan het spatbord vastzitten, niet degene die de stang met de as verbindt.

Wat betreft de kwaliteit is dat wel een beetje het standaard verhaal van elke fietsenmaker over 'internet fietsen'... :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Frostb1te1992 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:29:
Nou gaat goed hier :( Nieuwe cartridge ontvangen na Error 57 (simkaart), heeft de nieuwe een defecte simkaart en VanMoof kan deze niet activeren/benaderen, nu sturen ze weer een nieuwe cartridge op.. 8)7
Wacht even, je hebt een nieuwe cartrigde gekregen maar daar is de simkaart van defect?
Dan stop je toch de simkaart van de andere cartrigde in de nieuwe?
Waarom sturen ze dan geen nieuwe simkaart in een envelop? Vind het echt idioot als ze opnieuw een complete cartridge gaan sturen als het enkel aan het kaartje ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door HBO88 op 18-08-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
HBO88 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:37:
[...]

Wacht even, je hebt een nieuwe cartrigde gekregen maar daar is de simkaart van defect?
Dan stop je toch de simkaart van de andere cartrigde in de nieuwe?
Waarom sturen ze dan geen nieuwe simkaart in een envelop? Vind het echt idioot als ze opnieuw een complete cartridge gaan sturen als het enkel aan het kaartje ligt.
Dat kan ik inderdaad ook nog eens proberen! :) Zag wel op de nieuwe cartridge een sticker met T5 en de oude T4, geen idee wat dat betekent. Weet iemand waar precies de simkaart zit? (ik ben op dit moment niet thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FakeAI
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-06-2024
Weet iemand wat er nieuw is is bfw 1.7.1? Denk dat er nog een app update moet komen als er nieuwe features zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 17-09 19:48
FakeAI schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:01:
Weet iemand wat er nieuw is is bfw 1.7.1? Denk dat er nog een app update moet komen als er nieuwe features zijn
Die was er al eerder als de bfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Gisteren hier nog over een terugroepactie gesproken, is er vandaag een nieuwe (in ieder geval voor mijn batch, eerste pre orders bij launch 2020)... Er is een probleem met de voorvork, welke in zijn geheel vervangen zal worden. Daarnaast plaatsen ze ook gelijk de nieuwe e-shifter (maar die heb ik inmiddels al) en doen ze een 'algemene controle/onderhoud'. Jammer van het gedoe, maar fijn in ieder geval dat men pro-actief handelt. Ik heb net direct al een afspraak kunnen maken om de fiets morgenochtend 9u af te geven (ik ben toevallig voor werk in Amsterdam, dus mooi even de fietsendrager mee).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRwarFyuYVCwYjkzBXnsTMkRAww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMCkeYD6da1uX4KVwzUeHGT1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door oscarwashere op 18-08-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Same here. Ook morgen de afspraak gepland. Bij mij om de hoek in Utrecht. Fiets kon sowieso wel een geurtje gebruiken na 2100 probleemloze en onderhoudsvrije kms. Komt goed uit dus.
Weet iemand of je trouwens een leenfiets mee kunt krijgen bij onderhoud?
Ter info: fiets is uit juni 2020.

[ Voor 23% gewijzigd door Wheeliemaker op 18-08-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmm, ik heb hem niet. Fiets ook uit juni 2020 (wel een andere terugroepactie voor de rear fender bolts uit oktober waar ik nooit wat mee gedaan heb :X)

edit: ah wel in de My VM omgeving.

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel op 18-08-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Daniel schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:46:
Hmm, ik heb hem niet. Fiets ook uit juni 2020 (wel een andere terugroepactie voor de rear fender bolts uit oktober waar ik nooit wat mee gedaan heb :X)

edit: ah wel in de My VM omgeving.
Hier kun je eventueel checken of je fiets in de betreffende batch zit:
https://www.vanmoof.com/fork-check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wheeliemaker schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Hier kun je eventueel checken of je fiets in de betreffende batch zit:
https://www.vanmoof.com/fork-check
Ja hij zit er bij. Over twee weken maar even naar Amsterdam fietsen. 30 km, da's te doen (bidden voor goed weer). Utrecht is iets dichterbij maar dan zit je op eoa industrieterrein. In 020 ga ik wel met m'n laptop in een bar zitten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-07 10:59
Ja hier ook, wordt opsturen voor mij waarschijnlijk.

Ik ben toch wel een beetje huiverig. Heb afgelopen jaar geen problemen gehad met de fiets. 1 Keer de schroef vd voorvork aan moeten draaien omdat er flink wat speling op de voorvork kwam, maar daarna niet meer losgekomen.

Hoop niet dat ik na de vervanging vd voorvork en e-shifter alsnog problemen ga krijgen. Duimen maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Frostb1te1992 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:10:
[...]

Dat kan ik inderdaad ook nog eens proberen! :) Zag wel op de nieuwe cartridge een sticker met T5 en de oude T4, geen idee wat dat betekent. Weet iemand waar precies de simkaart zit? (ik ben op dit moment niet thuis).
Inmiddels gedaan en geen error meer, lijkt te werken dus :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PizbSCvLg-kdNBbKYt3OlEh20mU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZ2o0vKJJ4631AephXauViLh.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben jullie ook links 1 pixel die brand boven het accu niveau? Kan me even niet herinneren of dat al was.

[ Voor 37% gewijzigd door Frostb1te1992 op 18-08-2021 18:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
Frostb1te1992 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:55:
[...]

Inmiddels gedaan en geen error meer, lijkt te werken dus :)

[Afbeelding]

Hebben jullie ook links 1 pixel die brand boven het accu niveau? Kan me even niet herinneren of dat al was.
Fijn dat het gelukt is!

Voor het ledje... RTFM :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
oscarwashere schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:58:
[...]

Fijn dat het gelukt is!

Voor het ledje... RTFM :)
Is waarschijnlijk het beste, maar voor deze keer O-)
Geef versnellingsstand weer 1 t/m 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ik heb inmiddels de nieuwe 1.7.1 firmware ontvangen maar merk maar weinig verschillen, display geeft overigens wel aanzienlijk meer licht. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bruzski op 18-08-2021 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Bruzski schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:30:
Ik heb inmiddels de nieuwe 1.7.1 firmware ontvangen maar merk maar weinig verschillen, display geeft overigens wel aanzienlijk meer licht. :)
Volgens mij was deze FW een voorbereiding voor nieuwe functies die straks geactiveerd kunnen worden met een update van de app.

Vind het wel interessant om te horen dat het display meer licht geeft! Herkennen meer mensen dit? Moet zelf nog updaten maar zal er op letten.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:36
HBO88 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:58:
[...]

Volgens mij was deze FW een voorbereiding voor nieuwe functies die straks geactiveerd kunnen worden met een update van de app.

Vind het wel interessant om te horen dat het display meer licht geeft! Herkennen meer mensen dit? Moet zelf nog updaten maar zal er op letten.
Met het 2021-model heb ik nog geen verschil gemerkt, deze is van zichzelf al een stuk feller dan het 2020-model wat ik eerst had. Voor dat laatste model zullen de verschillen waarschijnlijk wel beter merkbaar zijn.

• Frostb1te1992
BikerGLE schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:10:
[...]

Is waarschijnlijk het beste, maar voor deze keer O-)
Geef versnellingsstand weer 1 t/m 4 ;)
Dankjewel haha! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 11:03
oscarwashere schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:15:
Gisteren hier nog over een terugroepactie gesproken, is er vandaag een nieuwe (in ieder geval voor mijn batch, eerste pre orders bij launch 2020)... Er is een probleem met de voorvork, welke in zijn geheel vervangen zal worden. Daarnaast plaatsen ze ook gelijk de nieuwe e-shifter (maar die heb ik inmiddels al) en doen ze een 'algemene controle/onderhoud'. Jammer van het gedoe, maar fijn in ieder geval dat men pro-actief handelt. Ik heb net direct al een afspraak kunnen maken om de fiets morgenochtend 9u af te geven (ik ben toevallig voor werk in Amsterdam, dus mooi even de fietsendrager mee).
hier ook.

Gelukkig wist ik dit niet toen ik nog met 55km/u van een berg in Spanje naar beneden ging.. Het voelde al niet zo solide :X

Enfin, mijn fiets staat al 1,5 maand bij de fietsenmaker (vanmoof servicepunt Groningen) dus misschien kunnen ze dit gelijk meenemen..

Enfin, vrolijk word ik er niet van.

groeten GJ

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

gjbos schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

hier ook.

Gelukkig wist ik dit niet toen ik nog met 55km/u van een berg in Spanje naar beneden ging.. Het voelde al niet zo solide :X

Enfin, mijn fiets staat al 1,5 maand bij de fietsenmaker (vanmoof servicepunt Groningen) dus misschien kunnen ze dit gelijk meenemen..

Enfin, vrolijk word ik er niet van.
Waarom al zolang?

• Wheeliemaker
Mijn ervaring bij het servicecenter vanmorgen voor verwisselen voorvork was niet echt lekker. Ik dacht dat reparatie 2-4 uur duurde (stond met wat voorbehouden ook in de mail) maar de mdw kon eigenlijk niet zeggen wanneer de fiets klaar zou zijn want het was heel druk. Hopelijk morgen. Los van het feit dat er in Utrecht ook geen ruimte is waar je even zou kunnen zitten. Leenfiets dan maar? Ook niet beschikbaar. Dus ergens een mondkapje geregeld en de bus terug naar huis gepakt.
Communicatie over lengte van de reparatie leek goed, maar kon beter dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik weet om welke fietsenzaak hier in Groningen dit gaat en ze schijnen een aardig conflict met VanMoof te hebben, ik weet niet exact de huidige status maar ze waren er een tijdje helemaal klaar mee :+

[ Voor 20% gewijzigd door stin00 op 19-08-2021 12:58 ]

• HBO88
Jochemd13 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Met het 2021-model heb ik nog geen verschil gemerkt, deze is van zichzelf al een stuk feller dan het 2020-model wat ik eerst had. Voor dat laatste model zullen de verschillen waarschijnlijk wel beter merkbaar zijn.
oke, ik heb het 2020 model dus ben benieuwd!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Chillko schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:43:
[Afbeelding]

Nieuw wiel ontvangen, inderdaad met andere band en ventiel. Inclusief OK post it. Klinkt positief. Binnenkort even een update als hij er onder zit.
En??? Al witte rook?

• Chillko
Nee, nog niet :*)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

gjbos schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:58:
[...]
Ik krijg ook net die mail dat mijn fiets terug moet voor een nieuwe vork. Dan ben ik dus toch niet gek toen ik de laatste paar keer dat ik reed dacht dat er iets niet lekker zat. Het voelde zo nu en dan alsof het voorwiel niet helemaal goed zat. Ik heb nog bij een stoplicht even heen en weer gerommeld aan het stuur, maar toen voelde ik het niet. Blijkbaar zit het toch niet helemaal jofel. Fijn dat ze het hebben opgemerkt, alleen jammer dat ie nét een paar weken geleden al een nachtje bij het servicecenter geslapen heeft...

Nou ja, vooruit dan maar...

• pushnoi
stin00 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:53:
[...]

Ik weet om welke fietsenzaak hier in Groningen dit gaat en ze schijnen een aardig conflict met VanMoof te hebben, ik weet niet exact de huidige status maar ze waren er een tijdje helemaal klaar mee :+
Ah dat verklaart waarom ik ineens nog maar 1 kon kiezen ipv 2...

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 16:02
Allianz zet mij net dit op de email.. Heb ik net de verkeerde klantenservicemedewerker te pakken? Ik had bij de vraag ook specifiek gemeld dat het om een Vanmoof kicklock gaat.
Doorlopende fietsverzekering

Als het digitaal slot ook het ART ** keurmerk heeft dan is dit ook voldoende voor ons. Is dit niet het geval dan raden wij u aan een extra kettingslot te kopen welk wel minimaal ART** heeft en uw fiets hiermee extra op slot te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door d4v1d op 19-08-2021 16:12 ]

• miicker
  • Niet online
d4v1d schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:11:
Allianz zet mij net dit op de email.. Heb ik net de verkeerde klantenservicemedewerker te pakken? Ik had bij de vraag ook specifiek gemeld dat het om een Vanmoof kicklock gaat.

[...]
Volgens mij heeft half Tweakers met een VanMoof een verzekering bij Allianz, dus lijkt me stug.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 16:02
miicker schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:05:
[...]

Volgens mij heeft half Tweakers met een VanMoof een verzekering bij Allianz, dus lijkt me stug.
Dat denk ik dus ook. Maar reageren met "maar hunnie op internetforum tweakers.net zeiden.." maakt denk ik niet de juiste indruk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
Wheeliemaker schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:03:
Mijn ervaring bij het servicecenter vanmorgen voor verwisselen voorvork was niet echt lekker. Ik dacht dat reparatie 2-4 uur duurde (stond met wat voorbehouden ook in de mail) maar de mdw kon eigenlijk niet zeggen wanneer de fiets klaar zou zijn want het was heel druk. Hopelijk morgen. Los van het feit dat er in Utrecht ook geen ruimte is waar je even zou kunnen zitten. Leenfiets dan maar? Ook niet beschikbaar. Dus ergens een mondkapje geregeld en de bus terug naar huis gepakt.
Communicatie over lengte van de reparatie leek goed, maar kon beter dus..
Ook in Amsterdam waar ik vanochtend was zei de medewerker al gelijk dat de duur "gewoon 24-48u zal zijn" zonder dat ik hier al naar had gevraagd. In de mail stond inderdaad 2-4u. Voor mij niet erg, ik was ook niet van plan te wachten, maar goed om te weten dus voor wie nog moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruzski
Yes! Manual Shifting en Motor Assistance zijn inmiddels beschikbaar in de VanMoof app. *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Bruzski op 19-08-2021 22:12 ]

• HBO88
Deze lijkt toch wel heel veel op een vanmoof...
https://www.theverge.com/...owned-price-specs-scooter

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HBO88 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:20:
Deze lijkt toch wel heel veel op een vanmoof...
Ja inderdaad. Ik ben benieuwd in hoeverre Van Moof het kenmerkende ontwerp heeft beschermd. Want dit is wel voer voor advocaten. Beetje vreemd op zich, want iedereen ziet het, en ze hebben investeerders aangetrokken. Je zou toch zeggen dat (corporate) investeerders altijd wel checken of er geen bedreigingen zijn die de geprojecteerde winsten in de weg staan. Als VM zijn ontwerp goed beschermd heeft, is dit toch wel een dingetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 01:29
precies, het is geen uniek design (meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
mphilipp schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:40:
[...]

Ja inderdaad. Ik ben benieuwd in hoeverre Van Moof het kenmerkende ontwerp heeft beschermd. Want dit is wel voer voor advocaten. Beetje vreemd op zich, want iedereen ziet het, en ze hebben investeerders aangetrokken. Je zou toch zeggen dat (corporate) investeerders altijd wel checken of er geen bedreigingen zijn die de geprojecteerde winsten in de weg staan. Als VM zijn ontwerp goed beschermd heeft, is dit toch wel een dingetje...
Het kan best zijn dat ze het design beschermd hebben via een soort van patent.
Dat moet dan nog toegekend geraken (meestal zijn er wel partijen die dan bezwaar aantekenen).

Maar als het toegekend is, dan moet je dat nog afdwingen via speciale rechtbanken, en met gespecialiseerde advokaten die in de VS gewoon enorm duur zijn, en dan gaat het niet over duizenden dollars, maar dat loopt direct in de honderdduizenden tot miljoenen, en de afloop is altijd onzeker.

De VS is trouwens heel raar ivm patentrecht. Je kan morgen nog warm water patenteren (en daarvoor betalen), maar nadien moet je sowieso rechtszaken gaan aanspannen tegen mensen die warm water maken zonder licentie, en dat kost dan weer eens zakken geld.
Een patent hebben is niet zo moeilijk, het afdwingen is een processie van echternach die verschrikkelijk duur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tommie12 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:05:
Het kan best zijn dat ze het design beschermd hebben via een soort van patent.
Dat moet dan nog toegekend geraken (meestal zijn er wel partijen die dan bezwaar aantekenen).
Klopt. En zolang jouw patent 'pending' is, kan een ander in principe gewoon de boer op met jouw design. Je kunt ze daarna helemaal kapot procederen natuurlijk, want dát is wel wat er gebeurt. Je kunt dan achteraf een deel van de opbrengst van de ander claimen. Het probleem gaat natuurlijk twee kanten op: het gaat Van Moof én die copy cat veel geld kosten om dit uit te vechten, áls er iets uit te vechten valt.
Dat was deel van mijn verbazing, want als ik geld ergens in wil steken en ik zie een mogelijke patent schending, zou ik dus erg voorzichtig worden. Je kunt achteraf alsnog dagdag zeggen tegen je ROI. Maar goed, ik ben niet bekend in die wereld; misschien hebben zij daar maling aan en denken al gecashed te hebben voordat de pleuris uitbreekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:25
Allereerst, dit is geen nyaahnyaah leedvermaak, ik vind dit ook onkies. Maar dit is in de fietsenwereld heel lastig omdat de basis vorm (Diamant frame) al 120 jaar oud is en veel stijlelementen in andere vorm al decennia eerder wel een keer gebruikt zijn (prior art).
mphilipp schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:40:
[...]
Ja inderdaad. Ik ben benieuwd in hoeverre Van Moof het kenmerkende ontwerp heeft beschermd.
1. Het sleutel element is de doorgetrokken bovenbuis, maar het is ook iets wat al decennia af en toe op de markt te vinden was (aan de achterkant is het bijvoorbeeld al 40 jaar een stijlkenmerk van GT). De basis is verder een gewoon Diamant frame*.
2.We kijken niet naar een 1-op-1 kopie: Framebuizen zijn dikker en ovaal. De buizen zijn ook onder een andere hoek gelast (al is een VM op het punt van lassen op geen enkele manier bijzonder). Pinarello had een issue met Chinarello's, maar dat was 1-op-1 uit dezelfde mal en werden verkocht als "Pinarello's".

Het zou me verbazen als VM hier heel ver mee komt. Kijk maar naar hoezeer andere fietsen op elkaar lijken, zo heel veel variatie is niet mogelijk binnen de basisvorm.

*Het X-frame is ook niet uniek, maar ik zie daar iets meer aanknopingspunten.
mphilipp schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:11:
[...]
Dat was deel van mijn verbazing, want als ik geld ergens in wil steken en ik zie een mogelijke patent schending, zou ik dus erg voorzichtig worden.
Het gaat om stijl, niet een technisch patent. Het zou me niet verbazen als het enige technische patent wat VM bezit het schopslot is, de rest van de fiets is technisch niet innovatief. Sowieso is elk fietsenmerk vooral een assembleur, de techniek zit hem bij de onderdelen leveranciers.

Stijl kan je wel patenteren, maar de looptijd is kort (15 jaar) en VM is al ouder dan dat (als ze het al hebben kunnen patenteren). Ik gok dat je moet kijken naar merken recht etc.

[ Voor 77% gewijzigd door roffeltjes op 20-08-2021 10:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bij deze nogmaals een korte gebruikservaring/review. Dit keer niet geheel opbjectief maar ook wat gevoel erin!

Ik moet zeggen dat de Vanmoof nu écht helemaal TOP is. Geen rare fratsen meer tijdens of na het schakelen!
En daarbij moet ik dus ook vooral zeggen dat voor mij de USP zit in de Moofer app met verschillende snelheden.

Gisteravond terug uit het stadje, miezer weer, lege straten dus de snelheid kan erop!
En wat gaat dat dan lekker zeg! Accelereren gaat snel, op snelheid op de bochten af, lekkere doordraaiers en bij haakse bochten even vol in de remmen, om vervolgens weer met boostknop er echt snel uit te accelereren naar topspeed! Heerlijk, geeft mij een beetje hetzelfde gevoel als meekijken met F1 auto, klinkt raar maar zo voelt het.

Maar, het blijft een feit dat het niet mag ook ook gevaarlijk is om je sneller te bewegen tussen mede weggebruikers die jouw snelheid niet verwachten.

Persoonlijk, ik doe veel aan wielrennen, met 35km/uur fietsen doe ik al jaren en ook in het bos kan ik mij redelijke redden op snelheid tussen bomen en kuilen door, dus ik ben het wel gewend en heb voor mijzelf ook wel het vertrouwen om hard te kunnen gaan, mijn omgeving in de gaten te houden en om snel te sturen en schrik ook niet gauw van een onverwachte stuurbeweging of uitwijkmanoeuvre van een andere weggebruiker. Daar komt bij dat goede wielrenners, ondanks dat wij door 90% van de andere weggebruikers gehaat worden, altijd echt heel goed anticiperen en een paar stappen vooruit kijken en denken. Klinkt misschien verwaand, maar zo is het niet bedoeld, is echt een must en lijfsbehoud anders moet je niet op een racefiets stappen!

Waarom dit korte epistel?

1) om te laten weten dat het ook echt wél goed kan gaan en dat wanneer de fiets 100% functioneert het gewoon echt genieten is van de rit en de extra quirks & features die voor mij voor een groot deel de reden zijn om een Vanmoof te bezitten.

2) om sommigen die telkens weer problemen ondervinden en toch stug door blijven gaan, noem het hoop?, te geven dat als je stug doorzet omdat je nou eenmaal niet voor niets een Vanmoof hebt gekozen en àls het uiteindelijk zover is dat de fiets helemaal goed is, de beloning ook echt een superfiets is! De beste looks en de beste ride!

3) ik er nu blij en heel content mee ben, maar zodra er toch weer wat defect of niet goed gaat, ik de eerste zal zijn dat hier te melden en er mijn beklag en minder positieve visie op zal geven!

Dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Nou moet ik wel zeggen dat het wel allemaal redelijk mislukte rip-offs zijn, maar goed. Lame is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
Gisteren een firmware (1.7.1) en app (5.12.0 Android) update ontvangen. Beide geïnstalleerd, maar zie weinig verandering. Ik dacht dat de aanpassingen in de app update te zien zouden zijn. Kan het zijn dat deze nog moet volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
Barryz schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:19:
Gisteren een firmware (1.7.1) en app (5.12.0 Android) update ontvangen. Beide geïnstalleerd, maar zie weinig verandering. Ik dacht dat de aanpassingen in de app update te zien zouden zijn. Kan het zijn dat deze nog moet volgen?
Klopt, je kan nu de motor assistance aanpassen tijdens het rijden en manueel schakelen. Verder is er qua uiterlijk van de app weinig veranderd volgensmij (alleen die opties toegevoegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
Bartske schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:48:
[...]

Klopt, je kan nu de motor assistance aanpassen tijdens het rijden en manueel schakelen. Verder is er qua uiterlijk van de app weinig veranderd volgensmij (alleen die opties toegevoegd).
Ik zag het bericht van Giant87 van 12 augustus, maar daar zie ik afbeeldingen van de app die bij mij niet te zien zijn.
Er is niets te zien van Motor Assistance of Manueel schakelen. Dus het lijkt erop dat deze niet zijn toegevoegd in de laatste app update voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
Barryz schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Ik zag het bericht van Giant87 van 12 augustus, maar daar zie ik afbeeldingen van de app die bij mij niet te zien zijn.
Er is niets te zien van Motor Assistance of Manueel schakelen. Dus het lijkt erop dat deze niet zijn toegevoegd in de laatste app update voor Android.
Vreemd, ik zit op dezelfde versies en heb wel deze functies sinds gisteravond. Misschien dat je de app even moet verwijderen en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Barryz schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-en4pyyOIq3iepsT7CGj5DE70RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwCm61ATsuXj4y6dMBiZBfC1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook zojuist de app geüpdatet naar 5.12, maar zie ook geen verschil. Aan de change log in de play store te zien is dit nog niet de juiste versie, want ze noemen de nieuwe functies niet...

Of misschien moet je eerst weer verbinden met je fiets, voordat je het ziet? Dat zal ik vanmiddag zien, m'n fiets is inmiddels klaar om opgehaald te worden (voorvork hersteld in Amsterdam).

[ Voor 9% gewijzigd door oscarwashere op 20-08-2021 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Laatst online: 17-09 21:56
Zojuist ook de VM app (12-8 geïnstalleerd, versie 3.14.0.(acht), geopend op mijn mobiel en zie nu ook de 2 nieuwe mogelijkheden in de App: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgVVMw-lxr_bgaJq2zFvwrQ1WYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUgrr0EeAYRNaQfumfPE1O3Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 22:01
Ik zal met mijn neus kijken maar de ondersteuning is dus aan te passen door de rechter knop in te houden (top dat dat nu kan) maar hoe schakel je dan manueel op het stuur? Ik kan dat nergens vinden.

App en firmware zijn geüpdatet maar helaas ontbreken de functies vooralsnog op mijn S3 (ook na een reset). Vreemd!

[ Voor 23% gewijzigd door Nielsracing op 20-08-2021 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:47
Nielsracing schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:58:
Ik zal met mijn neus kijken maar de ondersteuning is dus aan te passen door de rechter knop in te houden (top dat dat nu kan) maar hoe schakel je dan manueel op het stuur? Ik kan dat nergens vinden.

App en firmware zijn geüpdatet maar helaas ontbreken de functies vooralsnog op mijn S3 (ook na een reset). Vreemd!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKTdYIKmAt1u7o9BodTBC1AFR74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQNzPkkPN7GQpSRPMYyGlxtY.jpg?f=fotoalbum_large

Geen update nodig hiervoor (iOS). Server side aanpassing die ik pas zichtbaar kreeg na dat mijn fiets gedisconnect was (maar wel op de laatste firmware)

[ Voor 8% gewijzigd door ZiSE op 20-08-2021 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsracing
ZiSE schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

[Afbeelding]

Geen update nodig hiervoor (iOS). Server side aanpassing die ik pas zichtbaar kreeg na dat mijn fiets gedisconnect was (maar wel op de laatste firmware)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHKme-mK7MDMu0Wu5DQGpKnS7jI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eEpfjU471vRMvzJp7wyTCmag.jpg?f=fotoalbum_large

Duidelijker kan je het niet maken maar vooralsnog zitten de opties niet in mijn app (iOS) en fiets :D

[ Voor 23% gewijzigd door Nielsracing op 20-08-2021 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Nielsracing schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

[Afbeelding]

Duidelijker kan je het niet maken maar vooralsnog zitten de opties niet in mijn app (iOS) en fiets :D
Kan de alternateive app misschien roet in het eten strooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
litebyte schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Die heb ik niet opgestart/niet actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
litebyte schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

welke? er zijn er meerdere.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
ZiSE schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

[Afbeelding]

Klopt, ik had ook de laatste IOS app versie, na firmware 1.7.1 zag ik pas veel later de opties erbij... server side dus :) wel zag ik direct verschillen met het display die na unlocken fiets veel meer licht geeft. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bruzski op 20-08-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
roffeltjes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:03:
Allereerst, dit is geen nyaahnyaah leedvermaak, ik vind dit ook onkies. Maar dit is in de fietsenwereld heel lastig omdat de basis vorm (Diamant frame) al 120 jaar oud is en veel stijlelementen in andere vorm al decennia eerder wel een keer gebruikt zijn (prior art).

[...]

1. Het sleutel element is de doorgetrokken bovenbuis, maar het is ook iets wat al decennia af en toe op de markt te vinden was (aan de achterkant is het bijvoorbeeld al 40 jaar een stijlkenmerk van GT). De basis is verder een gewoon Diamant frame*.
2.We kijken niet naar een 1-op-1 kopie: Framebuizen zijn dikker en ovaal. De buizen zijn ook onder een andere hoek gelast (al is een VM op het punt van lassen op geen enkele manier bijzonder). Pinarello had een issue met Chinarello's, maar dat was 1-op-1 uit dezelfde mal en werden verkocht als "Pinarello's".

Het zou me verbazen als VM hier heel ver mee komt. Kijk maar naar hoezeer andere fietsen op elkaar lijken, zo heel veel variatie is niet mogelijk binnen de basisvorm.

*Het X-frame is ook niet uniek, maar ik zie daar iets meer aanknopingspunten.

[...]

Het gaat om stijl, niet een technisch patent. Het zou me niet verbazen als het enige technische patent wat VM bezit het schopslot is, de rest van de fiets is technisch niet innovatief. Sowieso is elk fietsenmerk vooral een assembleur, de techniek zit hem bij de onderdelen leveranciers.

Stijl kan je wel patenteren, maar de looptijd is kort (15 jaar) en VM is al ouder dan dat (als ze het al hebben kunnen patenteren). Ik gok dat je moet kijken naar merken recht etc.
Wat dacht je van deze .. ;)
https://stroembikes.com/strom-e-bikes/strom-city-e-bike/

iemand een teil ? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Wel een leuke reclame foto :P
Afbeeldingslocatie: https://stroembikes.com/wp-content/uploads/2020/12/stroem_e_bike_danish_design_city_bike_m-9.jpg

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

...ai (zie tekst) MY RELIABLE DANISH FRIEND

nou moet ik wel zeggen, dat Strom echt (ook ver ver buiten Denemarken) een reputabel fietsenmerk is.Los daarvan, het is het allemaal net niet....(qua uiterlijk ontwerp dan)

...ehh sorry, was even in de war met Biomega (jaren geleden ooit nog eens een testfiets van gehad)

[ Voor 17% gewijzigd door litebyte op 20-08-2021 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:36
Ik heb manueel schakelen nooit geprobeerd icm met de moofer app. Nu ik het heb aan staan in de vanmoof app denk ik dat dit dé manier is om de fiets te gebruiken. Liever had ik twee 'dedicated' knoppen gehad waarmee ik kan schakelen, maar dit is eigenlijk wel best zo. Het is in feite niets anders dan het schakelen met een derailleur. Je moet anticiperen, maar dit is veel voorspelbaarder dan de automatische stand.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:14
Hey van moofers, heb al heel lang de van moof op het oog en ook de cowboy.
Uiteindelijk won de cowboy het in mijn beleving van de van moof en heb die 2 weken terug besteld.
Echt een super fiets maar ik kon niet wennen aan de sportieve houding en vond het zonde om met andere sturen aan de slag te gaan.

Heb de cowboy dus terug gestuurd en ben nu weer terug bij van moof echter schrikken alle reacties hier en op reddit mij een beetje af.
Zijn er hier ook positieve verhalen te vinden (liefst wat langer gebruik dan een maandje)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

hantheman schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:13:
Hey van moofers, heb al heel lang de van moof op het oog en ook de cowboy.
Uiteindelijk won de cowboy het in mijn beleving van de van moof en heb die 2 weken terug besteld.
Echt een super fiets maar ik kon niet wennen aan de sportieve houding en vond het zonde om met andere sturen aan de slag te gaan.

Heb de cowboy dus terug gestuurd en ben nu weer terug bij van moof echter schrikken alle reacties hier en op reddit mij een beetje af.
Zijn er hier ook positieve verhalen te vinden (liefst wat langer gebruik dan een maandje)?
Het zijn twee TOTAAL verschillende fietsen die TOTAAL niet met elkaar te vergelijken zijn..met een uitzondering het zijn beide electrische fietsen en worden beide flink gehyped (betaald) op social media. Waarom heb je niet naar andere merken gekeken? (met voorwiel OF achterwielmotor?)

Je moet geluk hebben dat je fiets krijgt die geen problemen heeft. Er fietsen er heel veel rond (kijk eens in Amsterdam) dus velen hebben geluk. Ik test de fiets nu ruim 1.5 maand (met anderen) en we zijn de 900km gepasseerd. Met uitzondering van piepende remmen en af en toe een vervelend schakelmoment is het vooral een leuke fiets.

Maar wees gewaarschuwd die ervaring kan dus totaal anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Bruzski schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Klopt, ik had ook de laatste IOS app versie, na firmware 1.7.1 zag ik pas veel later de opties erbij... server side dus :) wel zag ik direct verschillen met het display die na unlocken fiets veel meer licht geeft. :)
Yes. Hier inmiddels ook de nieuwe opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

PjotrStroganov schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:57:
Ik heb manueel schakelen nooit geprobeerd icm met de moofer app. Nu ik het heb aan staan in de vanmoof app denk ik dat dit dé manier is om de fiets te gebruiken. Liever had ik twee 'dedicated' knoppen gehad waarmee ik kan schakelen, maar dit is eigenlijk wel best zo. Het is in feite niets anders dan het schakelen met een derailleur. Je moet anticiperen, maar dit is veel voorspelbaarder dan de automatische stand.
Ik vind de knopjes nogal fragiel om daar honderden keren per dag (in een drukke stad) op te drukken om te schakelen. Af en toe de bell button of de boost button zal geen kwaad kunnen maar benieuwd met schakelen laat het weten over een maand of 6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik kreeg manual gear shifting ook niet meteen zichtbaar op mijn Android VM app versie 5.12 na het updaten van de firmware.

Tot ik in het quick toggle / notification menu VanMoof zag met de standaard melding: S3 connected + batterij percentage. Daaronder stond: turn bike on. Mijn VM S3 was allang ingeschakeld op basis van eigen WiFi, Bluetooth en GPS aan. (plus in settings heb ik from far away aan staan om te ontwaken) Toch maar eens op turn bike on geklikt.

En warempel de app schotelde mij de screen shots voor over de nieuwe functies. Meteen allebei ingeschakeld zowel handmatig schakelen als de optie om de ondersteuning aan te passen on the fly. Handmatig schakelen maakt het fietsen een stuk prettiger. Geen klak geluiden meer. Naja bijna geen. Toen ik van 22km/u vlak stuk fietsen de dijk op reed en terugviel in snelheid (had geen zin om boost te gebruiken) naar de 17km/u begon de eshifter op zijn eigen houtje toch terug te schakelen. Zonder dat ik dus met de bel lang indrukken en double tap voor boost bezig was. Dat verbaast me dan weer wel. Alsof de eshifter geen muscle maar machine learning memory heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

hantheman schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:13:

Serieus?? Hoeveel heb je al gezocht en gelezen hier? |:(

Pagina: 1 ... 95 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.