Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Potver D.

Alsof de Duvel ermee speelt.
Net een review geschreven, nooit error codes gehad en nu, na een gepushte SW update van de fiets, waar ik zelf om gevraagd had bij de CS, bleef hij heel lang hangen op een zandlopertje en nu ERROR 19...
Aaarggh.
Vrijdag de 13e??

Hang weer in de CS chat.... 8)7

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 16:02
Ik ben opeens mijn chat venster kwijt bij de customer support. Geel ballonnetje komt ook niet terug..

Weet iemand of je referral codes kan gebruiken als je fietsen fysiek in de winkel in Utrecht koopt? Gaat om een nieuwe S3 fiets die ze nog hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Eddy 6 pack schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:15:
Potver D.

Alsof de Duvel ermee speelt.
Net een review geschreven, nooit error codes gehad en nu, na een gepushte SW update van de fiets, waar ik zelf om gevraagd had bij de CS, bleef hij heel lang hangen op een zandlopertje en nu ERROR 19...
Aaarggh.
Vrijdag de 13e??

Hang weer in de CS chat.... 8)7
Opgelost.
Vlad van de chat van vanochtend was denk ik met lunchpauze want Emma kwam onder zijn chat bij mij.
Maar toen was het al opelost!
ERROR's 19 & 20 hebben te maken met de accu en de communicatie daarmee, dus ik dacht als ik nou eens de smartcartride eruit haal en weer erin doe, wat dan?
Nou ik kreeg vuurwerk, iets wat ik niet kreeg na de update vanochtend.

Even kort over de update, die had ik zelf beëindigd nadat er al een uur een zandloper op de display stond. Er kwam geen vuurwerk dat het teken is dat de update gelukt is.
Harde resets hielpen ook niet en daarna kwamen de errors 19 en 20. Dus ik vermoedde dat het wellicht met het niet geheel lukken van de update te maken zou kunnen hebben. Ik had zoals gezegd nog nooit error codes gehad, dus het leek mij sterk dat de accu of de communicatie daarme nu ineens kapot zouden zijn.
Daarom maar eens de cartridge eruit/erin en alles doet het weer!

De Vanmoof app geeft aan dat de App versie nu 3.14.0 (8) is en de Bike software is nu 1.7.0-Beta.
Volgens het infoschermpje dat ik te zien kreeg in de app voor het installeren van de update zijn de nieuwe functies nu dan in de fiets geladen en komt er binnenkort een app update die die functies kan aanroepen. En verder nog wat fixes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pEY8igwLfVA7KxAZLbPtxPSzBg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JSwjoGHncUpwBuzMblZGTive.png?f=fotoalbum_large

Kortom, was even schrikken na mijn toch wel positieve review, maar eind goed al goed.
En wellicht nog een tip voor anderen met error's die te maken hebben met accu en communicatie met de accu, even de cartridge eruit en erin kan dus helpen.
Tip2: zet de fiets op zijn kop, dan kan je de iniemini schroefjes er makkelijker uitdraaien. Ik gebruik daarvoor zo'n Alie bitset met iets van 180 bitjes, waaronder de benodigde anti theft torx 8.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
Bartske schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Gaat meteen al lekker, vandaag zijn de accesoires al binnen gekomen (bagagedrager + grote fietstas), maar ze hebben alles dubbel op gestuurd... Zal wel even contact opnemen met de klantenservice hoe verder.
Gechat en een retourlabel voor het dubbele pakket gekregen. Wel gelijk even kunnen regelen dat mn S3 vandaag verzonden wordt ipv over 2 weken! Dus morgen of maandag al fietsen als het goed is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d4v1d
d4v1d schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:33:
Ik ben opeens mijn chat venster kwijt bij de customer support. Geel ballonnetje komt ook niet terug..

Weet iemand of je referral codes kan gebruiken als je fietsen fysiek in de winkel in Utrecht koopt? Gaat om een nieuwe S3 fiets die ze nog hebben staan.
S3 2021 in the pocket, met korting.

Alleen het voorrekje volgt nog, diewas niet op voorraad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:47:

Tweede korte review

Deze week ging ik met de S3 door de 2.000 km grens heen en vind het wel weer eens tijd voor een korte review.
Problemen.
Géén!
Het enige 'kleine' probleem wat ik had, dat de fiets bij iedere nieuwe rit de eerste keer van 2 naar 3 en wanneer net in 4 iets doortrapt (45-90 graden) en soms erbij kraakte is "ineens" zo goed als weg. Ik had hiervoor een nieuw achterwiel aangevraagd en 2x gekregen, maar allebei de wielen waren nog slechter dan ik al had.
Vanmoof wil daarom mijn fiets binnen hebben om hem na te kijken omdat zij vermoeden dat het de eshifter is. Ik denk van niet, want geen problemen tijdens schakelen, maar ná het schakelen als ik al in de versnelling zit.
Maarrr, nadat ik het 2e opgestuurde achterwiel vorige week zaterdag tevergeefs gemonteerd had en de 'oude' weer terug heb gemonteerd, is het probleem voor 99,99% weg. Heel soms nog iets een kleine krak of doortrap, maar niet meer dan bij mijn racefiets met Di2 schakelsysteem (Dat is een electronisch schakelsysteem van Shimano).
Ik vermoed dat door het opnieuw monteren het wiel er nu beter inzit en dat dat geholpen heeft. Al heb ik voor mijn gevoel het wiel er op dezelfde manier en net zo strak in zitten als daarvoor.
Je hebt op 2000km geen problemen gehad, maar toch zit je aan je 2de of 3de achterwiel....
Waarom is dat achterwiel dan vervangen?

En een paar posts later heb je aan de cartridge moeten prutsen omdat de fiets in error zat.

Geen problemen is als je nog geen onderdelen hebt moeten vervangen op je fiets (buiten een lekke band of zo).
Ga aub niet beweren dat ze toponderdelen gebruiken, want dat is niet zo. De remmen zijn low range, de versnelling in het achterwiel ook....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Vraagje de ursus jumbo dubbele standaard pas die onder de s3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 19:53
Tommie12 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:46:
[...]

Je hebt op 2000km geen problemen gehad, maar toch zit je aan je 2de of 3de achterwiel....

En een paar posts later heb je aan de cartridge moeten prutsen omdat de fiets in error zat.

Geen problemen is als je nog geen onderdelen hebt moeten vervangen op je fiets (buiten een lekke band of zo).
Ga aub niet beweren dat ze toponderdelen gebruiken, want dat is niet zo. De remmen zijn low range, de versnelling in het achterwiel ook....
Misschien hangt het er een beetje vanaf hoe je in het leven staat of hoe je je "probleem" definieert. Ik heb ook een ander wiel ontvangen en eens bij de service locatie geweest voor een defect slot. Maar ik zie dat ook niet echt als een probleem. Ik heb ook een tv van 1800 euro die na een maand ineens een verticale lijn in het beeld had, dat was na een telefoontje en een bezoek van een monteur ook zo opgelost dus ik kan iedereen de tv adviseren en denk niet eens aan het "probleem" dat ik had.

Ook de kwaliteit van de onderdelen vind ik ook prima voor de prijs. Ik heb bij de fietsenmaker hier in het dorp op een e-bike van 2800 gefietst met blokjes remmen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Tommie12 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:46:
[...]

Waarom zo negatief en je gelijk willen krijgen hier?
Ik heb denk ik wel door waar jij heen wilt, maar als je niet wilt lezen wat er staat, maar slechts je vooroordeel bevestigd wilt krijgen begrijp ik je opmerking enigszins denk ik.

Het achterwiel wat sinds aanschaf 3x is opgestuurd was 2x defect, dus de de facto is er een keer een wiel vervangen.
De error’s zijn vanwege de SW update die nog in beta was. Was ook aangegeven, dat die nog in beta en dus niet uitontwikkeld was. Op mijn verzoek toch gestuurd door medewerker, maar ‘probleem’ was dus in 5 min. weer zelf opgelost. Jij noemt het prutsen, ik noem het zelfredzaamheid…

Maar ik wil het eens omdraaien. Welke ebike heb jij op het oog of gekocht, of ga jij kopen? En voor hoeveel geld?
Dan gaan we eens zien hoe fantastisch en 100% probleemloos die zal zijn. Goed?

Denk erom, wat jij en ik zien, lezen, horen of ervaren is niet de waarheid. Slechts een perceptie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plexter22
Toch maar besteld kwam woensdag binnen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXyqrf4RoPEwbsFceOUN1iEsjj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q15YjqT4qaOazOs5N6MY97yz.jpg?f=fotoalbum_large 🙂🙂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:25
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:42:
[...]
Maar ik wil het eens omdraaien. Welke ebike heb jij op het oog of gekocht, of ga jij kopen? En voor hoeveel geld?

Denk erom, wat jij en ik zien, lezen, horen of ervaren is niet de waarheid. Slechts een perceptie.
Wat een gezwam.
Als je wiel 3x is teruggestuurd had je toch 3x een probleem? Of plak jij 3 lekke banden ook maar 1x? Wat een logica 8)7

En vwb "andere fietsen" lijkt het me toch duidelijk dat van Moof een stuk meer problemen heeft. Alleen al het feit dat een fiets een halve slag doortrapt en kraakt bij schakelen :D

Dat hoéft allemaal geen probleem te zijn (het werkt), maar om nou te doen alsof het daardoor prima is (je hebt zelf je wiel er iig voor teruggestuurd).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

matthijst schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:14:
[...]

Wat een gezwam.
Als je wiel 3x is teruggestuurd had je toch 3x een probleem? Of plak jij 3 lekke banden ook maar 1x? Wat een logica 8)7

En vwb "andere fietsen" lijkt het me toch duidelijk dat van Moof een stuk meer problemen heeft. Alleen al het feit dat een fiets een halve slag doortrapt en kraakt bij schakelen :D

Dat hoéft allemaal geen probleem te zijn (het werkt), maar om nou te doen alsof het daardoor prima is (je hebt zelf je wiel er iig voor teruggestuurd).
Sterke reactie!

Ik plak banden nooit, maar vervang gelijk de binnenband. Maar als je nooit lekke banden hebt hoef je überhaupt niet te plakken. Wat een dommigheid 8)7

En wat jou duidelijk lijkt is wellicht toch anders. Maar lezen en begrijpen wat er geschreven is, is moeilijk schijnbaar…

Welke ebike heb jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Bedankt, vond ik ook :*)
"Het achterwiel wat sinds aanschaf 3x is opgestuurd was 2x defect, dus de de facto is er een keer een wiel vervangen." :F
Welke ebike heb jij?
Een Giant, geen problemen mee. Net als m'n vrouw, die inmiddels een jaar of 10 op 2 Giant ebikes heeft gereden :>

Heb de VM getest, mooie fiets, maar:
Ik vond het doortrappen bij schakelen van 2-3 vrij irritant (soms trapt hij een halve slag door, soms maakt hij opeens een hoop herrie). Al met al, tsja, erg leuke fiets, maar dat door trappen is wel een dingetje. Misschien wen je eraan.
Zou dat eventueel nog wel voor lief nemen, zoals normaal schijnt te zijn. Maar geen zin om naar een fietsenmaker buiten de plaats te moeten bij problemen. Dus mocht er een servicepunt komen dan waag ik 't er misschien op. Of wachten op de S4 die hopelijk wat verbeteringen bevat :O

Grappige is, jaartje terug zei je zelf:
The verdict:
Ik sluit absoluut niet uit dat ik ooit weer een Vanmoof koop, maar dan liever een model wat lang genoeg rondrijdt waardoor de degelijkheid en afwezigheid van kinderziekten gebleken is. Vanmoof is n.m.m. nog geen fietsfabrikant die heeft bewezen oerdegelijke Hollandse fietsen te maken.
What changed?

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 13-08-2021 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom er zo negatief wordt gereageerd op Eddy zijn ervaringen. Hij doet zijn best om hier zijn ervaringen te delen en laat een positief geluid horen. Ik begrijp niet waarom hij er op wordt aangesproken dat het niet negatief genoeg is. Wil je dan zo graag voor jezelf verantwoorden dat je hem niet hebt gekocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Ik gok omdat hij z'n review begint met: problemen, geen?
Om vervolgens de problemen te listen?

En zoals ik al zei: wil best een VM kopen, maar dan moet er eerst een servicepunt in de stad komen.

[ Voor 67% gewijzigd door matthijst op 13-08-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:42:
[...]

Waarom zo negatief en je gelijk willen krijgen hier?
Ik heb denk ik wel door waar jij heen wilt, maar als je niet wilt lezen wat er staat, maar slechts je vooroordeel bevestigd wilt krijgen begrijp ik je opmerking enigszins denk ik.

Het achterwiel wat sinds aanschaf 3x is opgestuurd was 2x defect, dus de de facto is er een keer een wiel vervangen.
De error’s zijn vanwege de SW update die nog in beta was. Was ook aangegeven, dat die nog in beta en dus niet uitontwikkeld was. Op mijn verzoek toch gestuurd door medewerker, maar ‘probleem’ was dus in 5 min. weer zelf opgelost. Jij noemt het prutsen, ik noem het zelfredzaamheid…

Mijn vrouw heeft 8 jaar geleden haar eerste ebike gekocht. Een Giant met voorwielaandrijving. Betrouwbaarheid: 100%. Zit nog een originele batterij in, en die haalt nog 40 km (240 Wh).
De enigste herstellingen die er ooit gebeurd zijn is een lamp vervangen (beschadigd in de fietsenstalling en een lekke band).
Ik heb sinds mei vorig jaar een Norta B3040 gekocht voor 3350€. (bosch Performance -500 Wh, Enviolo, Gates riem).
Ja, dat is meer dan een VM, maar ik heb die ook gekozen op componenten die in principe betrouwbaar moeten zijn en weinig onderhoud vereisen.

Die is na 1000 km bij de fietsenmaker geweest om de hoek voor een klein gratis nazicht. Hij bracht de spaakspanning terug op peil, en moest het balhoofd even natrekken. Ik had zelf niks gemerkt.
Nu zit ik aan 3300 km en die fiets heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Eén lekke band (zat een spijker in) en vorige week heb ik achteraan nieuwe remblokken gestoken.
Ondertussen heeft mijn vrouw ook dezelfde Norta gekocht, die heeft maar 1500 km, maar zonder enig probleem.
Dus ja.. mijn persoonlijke ervaring met ebikes is wel goed.

Ik heb bij mijn aankoop ook naar VM en Cowboy gekeken. Cowboy heb ik proefgereden, maar de fiets zat niet goed, waarschijnlijk onwille van mijn 195cm.

Waarom dwaal ik hier rond…. Ik ben beroepsmatig met kwaliteit en klanttevredenheid bezig. Ik begrijp niet waarom men sommige merken zo tolerant behandelt en sommige niet. Ik probeer daar uit te leren, en daarom reageer ik af en toe kritisch op mensen die posten dat ze nu voor de x de keer terug moeten of een probleem hebben.
Marketing van VM is blijkbaar zo goed dat de klanten enorm vergevingsgezind zijn.
De vraag is… hoe lang duurt dat?
Bij Tesla waren klanten in het begin ook zeer vergevingsgezind, maar daar zie je dat de autos wel stelselmatig beter en betrouwbaarder worden, maar ook zijn klanten minder vergevingsgezind heb ik de indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

matthijst schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:30:
[...]

Bedankt, vond ik ook :*)
"Het achterwiel wat sinds aanschaf 3x is opgestuurd was 2x defect, dus de de facto is er een keer een wiel vervangen." :F

[...]

Een Giant, geen problemen mee. Net als m'n vrouw, die inmiddels een jaar of 10 op 2 Giant ebikes heeft gereden :>

Heb de VM getest, mooie fiets, maar:

[...]

Zou dat eventueel nog wel voor lief nemen, zoals normaal schijnt te zijn. Maar geen zin om naar een fietsenmaker buiten de plaats te moeten bij problemen. Dus mocht er een servicepunt komen dan waag ik 't er misschien op. Of wachten op de S4 die hopelijk wat verbeteringen bevat :O

Grappige is, jaartje terug zei je zelf:

[...]

What changed?
Klopt helemaal, tijd geleden was ik er ook echt helemaal klaar mee, fiets was brak en ik had een slecht telefonisch treffen gehad met de CS. Voor mij toen de druppel en mijn review toentertijd geeft exact weer hoe ik mij op dát moment voelde en erover dacht.

En ik ben ook eerste om dat te erkennen. Heb het volgens mij ook al in een paar posten geleden aangekaart.
De Gazelle Ultimate C380 HMB van €3.999 die ik daarna heb aangeschaft was het echter ook niet. Zwaar, traag, accu snel leeg en de handmatige Enviolo is de meest irritante en zware versnelling die ik ooit heb gehad! En het uiterlijk… tja blijft persoonlijke smaak, maar ik vind zichtbare accu’s en motoren gewoon lelijk.

En aangezien ik de Vanmoof nog steeds mooi vond, de S3 er inmiddels was, de Gazelle in no time weer verkocht was ben ik er toch weer voor gevallen.
En ja, ook weer problemen maar, zoals beschreven in mijn 2 reviews, niet dusdanig erg dat ik er weer de brui aan geef. Mede gezien de ervaring met de 2x duurdere Gazelle.
Gevalletje beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald voor mij…

Mijn vrouw heeft nu een Giant Dailytour E+ 0 BD en heeft in 4 maanden al diverse software problemen gehad waardoor de accu niet in het frame oplaadde, de km.stand onjuist werd geregistreerd en de fiets uitviel. Niet heel erg, maar ook daar dus niet alles 100%.

Voor mij blijft een Vanmoof een superfiets, met een onverslaanbare prijs/kwaliteit verhouding, mits die goed functioneert, dat dan wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Tommie12 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:51:
[...]

…. Ik ben beroepsmatig met kwaliteit en klanttevredenheid bezig. Ik begrijp niet waarom men sommige merken zo tolerant behandelt en sommige niet.
Ik heb ooit marketing gestudeerd en de gouden regel tijdens tentamens, examens etc. was toen dat wanneer het woord IMAGO op de een of andere manier in je antwoord verwekt stond, het al voor 50% goed was.

Het antwoord op je vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:11:
Voor mij blijft een Vanmoof een superfiets, met een onverslaanbare prijs/kwaliteit verhouding, mits die goed functioneert, dat dan wel ja.
Vooral die limiet van 25 eraf kunnen halen blijft me naar VM laten kijken.
Dat is wel irritant met andere fietsen.
En de prijs is idd zeker niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
Ik kom er dus net achter dat het stopcontact wat ik dacht in de berging te hebben een verbeelding is.

Ik woon op de 6e en de lift gaat tot de verdieping onder mij. Dit wordt nog leuk met opladen :D Ik vind die powerbank eigenlijk net wat te duur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
d4v1d schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:34:
Ik kom er dus net achter dat het stopcontact wat ik dacht in de berging te hebben een verbeelding is.

Ik woon op de 6e en de lift gaat tot de verdieping onder mij. Dit wordt nog leuk met opladen :D Ik vind die powerbank eigenlijk net wat te duur...
Geen verlichting?
Anders trek je ff een kabel en leg stopcontact aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

matthijst schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Inderdaad, dat is echt uniek en echt een USP van de S3, die een ‘hoop’ goed maakt! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
matthijst schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:40:
[...]

Geen verlichting?
Anders trek je ff een kabel en leg stopcontact aan?
Ik ben nu bij de VvE aan het checken wat er kan, is namenlijk gezamelijke stroom in de berging. En als die groep slechts is afgezekerd op 24 volt ben ik ook de pineut.

Schakelaar al even opengeschroeft. en kan vanuit daar geen draden trekken of vervangen voor schakelaar met stopcontact, de nuldraad zit direct in de lamp. Dus doorlussen is wat meer werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:13

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Chillko schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:20:
[...]

Misschien hangt het er een beetje vanaf hoe je in het leven staat of hoe je je "probleem" definieert.

Ook de kwaliteit van de onderdelen vind ik ook prima voor de prijs. Ik heb bij de fietsenmaker hier in het dorp op een e-bike van 2800 gefietst met blokjes remmen.
Een probleem met een fiets is toch als je er niet verder mee kan fietsen (eigenlijk ook een lekke band, maar dat valt onder de problemen die je meestal niet kan voorkomen/zonder technische oorzaken)?

Je kan natuurlijk zo in het leven staan (omdat je de fiets of het merk bijv. heel mooi vindt) je hoe dan ook er een positieve draai aan de problemen wil geven.

p.s. ik rij zelf op een Juli 21 model VanMoof S3 die ruim 700km al afgelegd heeft zonder een enkel probleem (ook geen lekke band)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

matthijst schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Dat is wel irritant met andere fietsen.
En de prijs is idd zeker niet verkeerd.
Dat kan op de meeste andere electrische fietsen ook wel, maar dan moet je vaak iets op of aan de fiets/motor veranderen.

Het is vooral dat de alternatieve app wat handige functionaliteit bezit dat de officiele VanMoof app niet heeft.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
litebyte schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:33:
[...]

Je kan natuurlijk zo in het leven staan (omdat je de fiets of het merk bijv. heel mooi vindt) je hoe dan ook er een positieve draai aan de problemen wil geven.
Er zijn toch ook genoeg mensen die een Alfa Romeo kopen of een Harley Davidson. Ook zijn er mensen die moeten er niet aan denken om steeds met de Alfa Romeo naar de garage moeten gaan of sleutelen aan de Harley. Die mensen kopen een Toyota Starlet want die laat je nooit staan. Waarom zou je een Alfa Romeo kopen terwijl die er om bekend staan om onbetrouwbaar te zijn. Beiden hebben een ander perspectief van een probleem aan het voertuig. Sommige mensen kopen een Mac en anderen willen ten koste van alles alles hebben draaien op Linux.
Maar ik ga toch ook niet op een Linux forum mensen erop wijzen dat ze in moeten zien dat het problemen zijn zonder dat ik het zelf gebruik. Laat staan bij een motorclub :) 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:26
@Chillko het probleem is als er mensen gaan juichen als briljante fiets waardoor anderen ook 2k aftikken voor een slecht product en een (genereus....) misleidend bedrijf.

Daarom zijn juichende verhalen waaruit iemand krampachtig niet durft te vertellen dat het een miskoop is kwalijk. Niet omdat je je zelf bedriegt(dat is je eigen probleem), maar omdat je anderen niet goed voorlicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
roffeltjes schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:51:
@Chillko het probleem is als er mensen gaan juichen als briljante fiets waardoor anderen ook 2k aftikken voor een slecht product en een (genereus....) misleidend bedrijf.

Daarom zijn juichende verhalen waaruit iemand krampachtig niet durft te vertellen dat het een miskoop is kwalijk. Niet omdat je je zelf bedriegt(dat is je eigen probleem), maar omdat je anderen niet goed voorlicht.
Ik kan me niet voorstellen dat het voor Eddy een miskoop is. Voor mij in ieder geval niet, en ik juich graag met hem mee. Natuurlijk is het van belang dat je hier open kaart speelt over eventuele problemen maar daarom kun je nog wel helemaal in je nopjes zijn met je fiets.

Was jouw Vanmoof dan zo teleurstellend voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Nee, ik ken het bedrijf. Het irriteert me dat dit bedrijf door de redactie kwakkeloos is nagebouwd in hun press releases... Die nu grijnzend door de eigenaar worden neergezet als " jammer, we zitten er een paar lichtjaar naast".

Er is geen verdienmodel en er is geen route naar verbetering. Dat is namelijk inherent aan het product fiets (of auto). Daarom is al dat gemompel over V2/3/4 van dat achterwiel zinloos. Er is geen oplossing want dan gaan ze van felrode naar neonrode cijfers.

Richting consument is er ook genoeg aan "niet kloppende info" tot aan in het beste geval geen kennis van het product (je kan ook zeggen botweg misleiding).

Dat de factor ethiek hier niet terug komt in de discussie vind ik jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door roffeltjes op 14-08-2021 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:24:
[...]
En wat jou duidelijk lijkt is wellicht toch anders. Maar lezen en begrijpen wat er geschreven is, is moeilijk schijnbaar…

Welke ebike heb jij?
Tja, dat vraag ik mij ook af :?

En inderdaad wat voor sommige een briljante fiets is,. is voor sommige rommel, dat er wellicht low grade onderdelen worden gebruikt, dat zal best maar hou er rekening mee dat het merk Sturmey Archer ouder is dan de meeste mensen hier en is doortrappen 1 van de nadelige eigenschappen bij dit merk , dat was al bij de oude 3 schakel Gazelles vroeger zo, ook het mis schakelen tijdens trappen hoorde daar destijds ook bij.

Overigens, de S3 remklauwen bevatten dubbele cilinders alleen de leidingen hebben zeer dunne kanalen waardoor de doseerbaarheid Iets minder is.

Naar alle waarschijnlijkheid is er een afweging gemaakt bij het ontwerp van de deze fiets, men heeft kennelijk gekozen voor een kostprijs tov. hogere kwaliteit. :/

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Bruzski schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:13:
[...]

Tja, dat vraag ik mij ook af :?

En inderdaad wat voor sommige een briljante fiets is,. is voor sommige rommel, dat er wellicht low grade onderdelen worden gebruikt, dat zal best maar hou er rekening mee dat het merk Sturmey Archer ouder is dan de meeste mensen hier en is doortrappen 1 van de nadelige eigenschappen bij dit merk , dat was al bij de oude 3 schakel Gazelles vroeger zo, ook het mis schakelen tijdens trappen hoorde daar destijds ook bij.
Ik heb hierboven geschreven welke fiets ik heb.
Toen ik 12 was reed ik met de fiets van mijn vader, die had ook een Sturmey 3 naaf. De problemen die ze toen hadden zijn na 40 jaar nog niet opgelost….
Dat doortrappen heeft me ooit wel een blauwe balzak opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Chillko schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:55:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat het voor Eddy een miskoop is. Voor mij in ieder geval niet, en ik juich graag met hem mee. Natuurlijk is het van belang dat je hier open kaart speelt over eventuele problemen maar daarom kun je nog wel helemaal in je nopjes zijn met je fiets.

Was jouw Vanmoof dan zo teleurstellend voor je?
De S3 is inderdaad geen miskoop. En ik denk dat ik realistisch genoeg ben om ook toe te geven als een aankoop slecht was, hetgeen ik gedaan heb 1,5/2 jaar geleden.
Zoals ik dat ook gedaan heb bij de Gazelle van 4k, dat vond ik voor dát geld een miskoop.
En dan ben ik niet te min om toe te geven dat ik de Vanmoof toch eigenlijk wel miste en er weer een heb aangeschaft.
En volgens mij heb ik dat ook allemaal open en eerlijk hier neergezet.

En ja de S3 die ik nu heb is geheel zonder problemen en voor mij een koopje qua prijs/prestatie/kwaliteit.
Ik zou hem iedereen blindelings aanraden met de kanttekening dat het niet altijd hosanna is en eerst maar eens wat info op te duiken op internet.

En als ik ooit een S4 aanschaf die niet goed functioneert, brandt ik het net zo goed weer af.

Dus waar @roffeltjes dan vandaan haalt dat ik ‘krampachtig’ niet ‘durf’ te vertellen dat het een miskoop was weet ik niet? Jij ‘kent’ het bedrijf blijkbaar goed. Knap dat je ook al gelijk de conclusie trekt dat ze een slecht product leveren! Waar baseer je dat op? De aanname dat alle kopers hier op het forum zitten en allemaal problemen hebben! Of zouden er ook tevreden gebruikers zijn??
Kom eerst eens met cijfers voordat je generaliseert en beweringen doet die nergens op gebaseerd zijn.
Anders zijn het nogal blinde opmerkingen die nergens door gestaafd worden?

Over ethiek gesproken…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

Dus waar @roffeltjes dan vandaan haalt dat ik ‘krampachtig’ niet ‘durf’ te vertellen dat het een miskoop was weet ik niet? Jij ‘kent’ het bedrijf blijkbaar goed. Knap dat je ook al gelijk de conclusie trekt dat ze een slecht product leveren! Waar baseer je dat op? De aanname dat alle kopers hier op het forum zitten en allemaal problemen hebben! Of zouden er ook tevreden gebruikers zijn??
Kom eerst eens met cijfers voordat je generaliseert en beweringen doet die nergens op gebaseerd zijn.
Anders zijn het nogal blinde opmerkingen die nergens door gestaafd worden?

Over ethiek gesproken…
Mijn laatste reactie omdat we het hier hebben over Ethiek en jij denkt dat ik zomaar met modder gooi.

1. Het product;

De onderdelen zoals te traceren zijn bottom of the barrel... of no-name. De prijs is hoog als je voor hetzelfde geld een veel betere fiets met middenmotor kan krijgen.

Dit is objectief.

2. De levering:

Er is geen bedrijf wat fietsen op deze manier uitlevert omdat je geen goede QC kan uitvoeren. Carlier, oprichter en eigenaar moest toegeven dat ze ruim 10% aan defect bij levering hadden. Ik vermoed dat meneer Carlier hier niet hoog aan het schatten was. Niet verbazingwekkend is dit in lijn met wat we online zien.

Om deze te onderstrepen, dit is niet mijn mening, dit is wat er hier wordt gepost en wordt genoemd door de eigenaar van VanMoof. Als je daar moeite mee hebt moet je maar eens de beste man bellen en vertellen dat er helemaal niet zoveel problemen zijn met de levering en dat hij niet zo moet zeuren. :+

Dit is dus weer objectief.

3. De kwaliteit:

Betreft de storingen en problemen kan ik Carlier himself aanhalen en de draad aanwijzen, maar eigenlijk zijn de laatste twee pagina's al genoeg. Het is een logisch gevolg van slechte onderdelen en geen eigen QC.

Objectief.

4. De misleiding naar de investeerders.

Ik neem aan dat je het bedrijf kent en de glossy's hebt gelezen? Dikke winsten werden voorspeld.

We zijn nu een paar jaar verder en (wat niemand zal verbazen) blijkt het business model felrode cijfers op te leveren. Je kan namelijk niet op deze manier winst maken. Carlier grijnst in de camera en zegt nu dat winst maken nooit een doel is geweest en dat hij wel de wereld gaat veroveren met dit top product (dus investeer!!!) Dat het een verliesgevend model is geeft hij toe, maar vooral niet teveel over nadenken, hij zet nu in op oneindige groei.

Dit is weer objectief (de eigen glossy's en de woorden van Carlier).

4a. De consequenties voor de QC en support (de klant): Als er nu al felrode cijfers worden geschreven snapt iedereen dat er geen financiële ruimte is om de QC en support op een goed niveau te krijgen. Investeerders blijven alleen als er wordt gegroeid.

Dit is interpretatie, maar past zowel bij de woorden van Carlier als wat we nu zien.

5. De misleiding naar de klant... of het gebrek aan kennis over fietsen:

Een kind van 120 heeft een 20" fiets. Zijn moeder van 160cm heeft een 28" fiets. Van Moof beweert dat je op hun fietsen past van 1.70m tot 2.10m. Iedereen die iets weet van fietsen weet dat dit niet waar is. Dus waarom zegt VM dit? Of ze weten niets van fietsgeometrie (lijkt me niet geruststellend) of ze misleiden de consument (oepserdefloeps).

Kies jij maar welk antwoord ik moet kiezen, ik neem aan dat je toe moet geven dat geen van beide echt positief zijn.

6. Communicatiefouten naar de klant: Over de chaos omtrent de leveringen hoef ik verder ook niets te zeggen, want dat gebeurd online al. Ook hier moet je je mede-eigenaren vuil aankijken, niet mij.

Over de ethiek hoeven we verder geen woorden vuil over te maken. Ik ben mild. Ik zeg dat ze een ethisch probleem hebben, ik had ook hele andere woorden kunnen gebruiken zonder dat ik gezien de feiten uit de band spring.

Waarom reageer ik? Omdat ik dit een community vind en ik het heel verkeerd vindt als we elkaar misleiden. Een VM is geen goed product en de leverancier is dubieus. Daar is gewoon heel weinig op af te dingen.

Tot slot over de persoonlijke noot: Met een mini-kilometrage zoals jij hebt moet je net aan je eerste gratis beurt na aankoop zitten waarbij er wat spaken worden gespannen en een lapje over hat frame wordt gehaald. Jouw review beschrijft een wanproduct, en dat is eigenlijk helemaal in lijn met wat we weten van het product. Sorry.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Jouw mening, prima! Iedereen heeft er één! Maar vriend, wat is er tussen jou en Vanmoof gebeurd??

Ik zeg dat mijn huidige S3 een topfiets is, zeker voor die paar centen die ze ervoor vragen. Het is qua prijs gewoon een goedkope ebike. En zoals mijne nu functioneert, zonder gebreken, is het voor mij de beste voor dit geld. De vorige S2 was ruk, deze S3 niet. Simpeler kan ik het niet voor je maken!

En bel lekker zelf die oprichters op, want ik merk dat er heel wat frustratie zit bij jou! Praat met ze, misschien luisteren en krijg je je antwoorden en lucht het op!
Mij maakt het niet zoveel uit wat er allemaal wel of niet speelt met investeerders en wie dan ook. Iedereen lult maar wat tegenwoordig en nog meer mensen gaan daar weer over lullen etc. Niet interessant voor mij.
Zolang mijn fiets het doet en functioneert zoals beoogd (ja, dat kan dus ook, maar hoor ik jou niet over) ben IK tevreden. En meld ik dat hier. Open en eerlijk.

Nu ga ik BBQ’en en bier drinken.

Het beste gewenst!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• plexter22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g12RevwYQY9esvmI1GnOA7QWPnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BpOcnFNK3l8S8dDeIBWjqGA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3N9uSDlTqcT-0obT_032_DVC85I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFGB17LkBmzM7AqrsyMevb3a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyN1HBaONCB_mzkm2-YW56-y1hw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWYcFtnrUm6wasw2Szem6RRB.jpg?f=fotoalbum_large alles werk goed eerste 30 km zitten er op was beetje skeptish voelt goed 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-04-2024
Eindelijk na lang wachten mijn x3 binnen. Na het instellen van de zadel breekt gelijk de moer af voor het instellen van de zadel. Hierdoor kan ik nu geen hoogte instellen van de fiets.

Mooie eerste kennismaking met de fiets iig.
Moet ik nu afspraak inplannen en weer weken wachten voordat dit geregeld wordt wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bartas schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:34:
Eindelijk na lang wachten mijn x3 binnen. Na het instellen van de zadel breekt gelijk de moer af voor het instellen van de zadel. Hierdoor kan ik nu geen hoogte instellen van de fiets.

Mooie eerste kennismaking met de fiets iig.
Moet ik nu afspraak inplannen en weer weken wachten voordat dit geregeld wordt wat raden jullie aan?
Even chat starten en vragen of ze een nieuwe moer en schroef opsturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Van dat vanmoof bashen wordt ik ook niet vrolijk van, kennelijk is er een soort van antipatie ontstaan tussen sommige leden hier en vanmoof, en ja er zijn inderdaad mensen die problemen ondervinden met hun S3, je kan niet iedereen tevreden stellen, er zullen altijd azijnpissers blijven toch @roffeltjes >:)

True, ik had ook problemen met mijn achterwiel, het probleem met doortrappen heb ik uitvoerig onderzocht op mijn vorige achterwiel, de mogelijke aanpassingen en bevindingen heb ik met vanmoof support besproken, hier ga ik niet teveel over uitwijden.

In mijn geval heb ik mijn remklauwen/schijven/leidingen puur vervangen voor de wow factor, dit was zeker niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:00:
[...]

Even chat starten en vragen of ze een nieuwe moer en schroef opsturen.
weet jij of vanmoof ook antidiefstal as moeren verkoopt? mijne beginnen een beetje te slijten en slippen door.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Bruzski schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:24:

In mijn geval heb ik mijn remklauwen/schijven/leidingen puur vervangen voor de wow factor, dit was zeker niet noodzakelijk.
Heb je daar toevallig een stappenplan van gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:26:
[...]

weet jij of vanmoof ook antidiefstal as moeren verkoopt? mijne beginnen een beetje te slijten en slippen door.. :/
Ja, zelfde ‘procedure’. Even chatten en ze sturen ze op.
Heb ik ook al eens gedaan en was paar dagen later binnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roffeltjes
, er zullen altijd azijnpissers blijven toch @roffeltjes >:)
Het zal je hopelijk zijn opgevallen dat zowel hier als bij de Veloretti draad ik ook gewoon goed advies geef hoe de problemen met o.a. remmen op te lossen. Ik ben niet bezig de eigenaren uit te kafferen, ik ben mensen serieus aan het helpen om een goede keuze te maken en als ze in de val van deze investerings-vehicles stappen geef ik ze advies hoe het beste van de fiets te maken.

Toch een laatste toevoeging waarom ik elke keer weer de feiten over VanMoof weergeef (wat iets heel anders is dan Bashen).

Van Moof is een investeringsvehicle. Dat is geen kwaadspreken, het is wat het is, ze leven al jaren op investeringen en dat gaat het komende decennium niet veranderen (sterker nog, er is voldoende reden om aan te nemen dat dat niet kan veranderen). Je ziet dat Veloretti, een bedrijf wat al voordat ze de e-bike markt opstapten werd verguisd over de kwaliteit en service, het trucje afkijkt en nu probeerd VM na te bootsen, ongetwijfeld hopend om via hun onrendabele product investeerders te trekken.

Er zullen er meer volgen (dat zie je al). Een aantal investeringsvehicels die geen verstand heeft van fietsen, maling heeft aan de consument (want hun echte klant is de investeerder) en die voor lage prijzen de markt gaan verzieken waarbij mensen al snel denken "E-bikes? Rommel! Ik pak lekker de auto". En de gewone FM heeft het nakijken en gaat kapot waardoor de kwalitatief goede e-bikes ook minder makkelijk vindbaar worden, simpel omdat de lokale FM uitsterft (ook dat zie je al).

Dat een site als Tweakers dan kritiekloos press-releases napapagaaid en die nu zoals verwacht totaal niet waar zijn (maar wel investeerders gelokt) is jammer. Maar laten we dan op de site in ieder geval eerlijk kijken naar wat VM is en wat het niet is.
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:15:
Jouw mening, prima! Iedereen heeft er één! Maar vriend, wat is er tussen jou en Vanmoof gebeurd??
8)7
Nee, geen mening, opsomming van feiten (letterlijk aanhalen van de woorden van de eigenaar). De aarde draait om de zon is ook geen mening.

Betreft VM, zie bovenstaande. Het dumpen van dit soort wanproducten om investeerders te lokken wordt ik niet blij van.

Ik laat iedereen verder BBQen maar ik hoop dat mensen rustig de woorden van de eigenaar lezen en dan begrijpen dat dat ook de reden is waarom het product zo slecht is. Jullie zijn niet de doelgroep... ze leven op investeerders.

[ Voor 15% gewijzigd door roffeltjes op 15-08-2021 10:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik lees, uit algemene interesse, regelmatig mee in de verscheidene topics over elektrische fietsen. Hier, Veloretti, Cowboy, elektrische fietsen-topic, en speed pedelec-topic. Ik rijd voorlopig nog mechanisch, maar wil daar binnenkort verandering in brengen.
roffeltjes schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Het zal je hopelijk zijn opgevallen dat zowel hier als bij de Veloretti draad ik ook gewoon goed advies geef hoe de problemen met o.a. remmen op te lossen.
Als neutrale lezer, zonder belang in welk topic of fiets dan ook, wil ik dit toch even bevestigen. In elk van bovenstaande topics kan je het goede en technisch onderlegde advies van @roffeltjes constateren, van iemand met veel kennis ter zake, die al menig eigenaar geholpen heeft met keuzes of rechtzetten van productie-fouten van bovenstaande merken.

"Flauwe" op-de-man posts zoals deze van @Eddy 6 pack zijn dan ook nogal jammer. De bijdragen van @roffeltjes zijn in elk geval een stuk nuttiger, en ik zou dan ook willen aanmoedigen om dat vooral te blijven doen.

Niemand is er bij gebaat indien deze gebruikers met veel kennis ter zake, met vrijblijvend advies waar ze tenslotte enkel tijd in steken zonder compensatie, minder actief worden door tegengas van verblinde fanboys die niet de minste kritiek kunnen aanvaarden op hun nieuwe speeltje.

Ik ben in een aantal grootsteden ook wel eens de officiele 'experience centers' van VanMoof binnen gestapt, en heb nu ook niet echt iets gezien waar ik van omver geblazen wordt.

Het lijken me overduidelijk luxe fietsjes, die vooral bij mooi weer en in beste omstandigheden, stedelijke korte tripjes van en naar werk moeten uitvoeren. Of in het weekend terrasje mee doen en pronken met de 'tesla onder de fietsen'. Vooral niet te veel km doen.

Veel designkeuzes zijn ingegeven door een absolute obsessie naar minimalisme, simplisme, 'sleek' design, hipster-gevoeligheden, ... Dit ten koste van repareerbaarheid, modulaire hardware (alles geïntegreerd betekent zelfs voor de meest simpele standaard fiets-hardware afhankelijkheid van VanMoof)

En ik begrijp de aantrekkingskracht wel, ze proberen een product neer te zetten wat de pure essentie van de fiets moet belichamen. Zonder franjes, kabeltjes (alles intern routen), geen hendeltjes en toestanden op het stuur. Gewoon een pure fiets, opstappen en trappen met de volledig automatische versnellingen. Prima. Maar deze keuzes leiden overduidelijk tot compromissen. Puur op papier en dankzij de brochure/website zou ik er ook meteen eentje willen bestellen.

Wat mij nog het meeste verbaast, is dat VanMoof nu enkel nog elektrische fietsen maakt. Ze kiezen nu exclusief voor het moeilijkste product. Het lijkt me, dat als je dan toch al frames maakt (zonder middenmotor maar voor naafmotor), dat je dan toch gemakkelijk een productlijntje kan aanhouden voor een simpele, niet-elektrische fiets a 750-800 euro. Om zo een mooie baseline low-risk cashflow te genereren. Maar goed, ik ben dan ook geen CEO van een fietsenmaker, dus weet ik veel :P

Ik had eventueel wel een mechanische VanMoof gekocht. Daar kan je op zijn minst nog gaandeweg alle ondermaatse slijtage onderdelen zelf vervangen door kwalitatieve onderdelen.

Blijkbaar wordt een product (algemeen) tegenwoordig goed bevonden als het blijft werken door er in de levensloop gratis vervangende onderdelen voor te voorzien. Lees het topic maar na, vervangende controllers, motoren, wielen, noem maar op. Een product met een "butler-service" waar ze initiële fouten recht zetten door er achteraf gewoon rücksichtslos vervangonderdelen tegenaan te gooien.

En zolang dat goed gaat, blijft je product inderdaad 'functioneren'/op de baan. Als VanMoof er mee ophoudt, of door z'n cash gaat, of je fiets is niet langer in garantie, dan sta je daar met een product die enkel blijft leven op gratie van aftersales en service.

Een voorbeeld uit dit topic, 3x een slecht wiel ontvangen voor een product dat al aangekocht in je garage staat (met een aantal weken verhinderd gebruik en zelf moeten sleutelen) is gewoon geen deugdelijk product, of een goede ervaring. Dat kan je met de beste wil van de wereld niet als 'positief' omschrijven. Tenzij met heel wat mentale gymnastiek en een zekere fanboy reflex om ten allen prijze door de roze bril te blijven kijken.

Dan lees je verder nog over allerhande software problemen (updates, bricken, firmware problemen, app connectiviteit ...) Ga dat maar uitleggen aan de gemiddelde gebruiker die niet in IT werkt.

Het lijkt mij dat elke VanMoof die nu wordt verkocht, over vijf jaar ongebruikt of bricked ergens in een garage staat te verkommeren. VanMoof zelf zal wel oneindig lang het licht kunnen aanhouden, met de eindeloze stroom durfkapitaal, dankzij artikels op sites als 'theverge', new york times, forbes, en dergelijke meer. Zoals Lime and Bird dat ook kunnen.

Alles gebaseerd op een half dagje rondtouren en een mooie foto-shoot.

Worden elektrische fietsen met voorwiel naaf aandrijving trouwens niet steeds weggezet als de minste variant van alle elektische fietsen? Dus voorkeur voor midden- of achternaaf aandrijving, waarbij voorwiel aandrijving is weggelegd voor de cheapo fietsjes van decathlon. Ben wel eens benieuwd wat voor naaf motor in de VanMoof hangt eerlijk gezegd.

Die kleine naafmotortjes zijn typisch ook geen lang leven gegund, omwille van de planetaire reductie die er in verwerkt is, met tandwielen die vaak uit nylon gemaakt zijn. En vaak zijn ze zo gefabriceerd dat het volledig gesloten, samengeperste units zijn. Intern kapot betekent meteen ook volledig nieuwe motor (en omdat het een naafmotor is, ook een volledig nieuw wiel + velg).

Zo goedkoop is een VanMoof trouwens niet. Die 1800 euro prijs is al lang niet meer actueel, de vanaf prijs voor een kale fiets is nu 2200 euro. Voor een fiets met voorwiel naaf motor en een relatief kleine en niet uitneembare batterij.

[ Voor 8% gewijzigd door Amos_x op 15-08-2021 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
[b]

"Flauwe" op-de-man posts zoals deze van @Eddy 6 pack zijn dan ook nogal jammer.

....tegengas van verblinde fanboys die niet de minste kritiek kunnen aanvaarden op hun nieuwe speeltje.
Bovenste twee zijn niet echt met elkaar te rijmen als je het mij vraagt. Maar goed laten we het daar bij houden.

Natuurlijk is dit topic bedoeld om elkaar te helpen en een ieder die op die platform belangeloos tijd stopt in het delen van kennis om elkaar te helpen is enkel aan te moedigen. De vlam sloeg hier echter een beetje in de pan toen een VM eigenaar zijn ervaringen deelde (ook belangeloos trouwens) en erg enthousiast was. Het leek wel alsof mensen water zagen branden dat er positief werd gesproken over VM.

Er zitten hier ook een hoop eigenaren die een blij rondfietsen op hun VM en die komen hier niet om afgebrand te worden door niet VM rijders die jeuk krijgen van investeringsrondes.

Daarnaast bestaat er ook een hoop liefde voor de oude vertrouwde merken en lijkt daar een hoop sentiment te zijn maar die zullen zelf ook een hoop inspiratie halen uit bedrijven als VM en Cowboy etc. zonder concurrentie reden we nog steeds op fietsen met een dikke bak onder de bagagedrager en vol met reclame stickers.

En ja dan heb je altijd van die gekken zoals ons die een niet goed door ontwikkeld product kopen en daar ondanks alles blij mee zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
@Chillko Prima, ik kan me vinden in wat je schrijft.

Voor alle duidelijkheid, ik ben ook compleet verlekkerd op de 'futuristische' fietsen zoals VanMoof en Cowboy.

Als ze kunnen waarmaken wat ze op papier beloven, geweldig! Ik heb geen liefde of overdreven sentiment voor de 'oude merken'. Al m'n normale fietsen zijn run-of-the-mill TREK fietsen (MTB, FX-serie, ...). Gewoon, standaard, betrouwbaar, kan ik zelf aan sleutelen indien nodig.

Behalve dingen als automatisch schakelen zie ik niet waar traditionele merken veel inspiratie zullen halen bij de VM of Cowboy. En hopelijk blijven ze ver verwijderd van de extreme app-integratie met vanalles. Ik word helemaal flauw van apps en connectiviteit. Tot op het punt dat als een product niet in de basis kan werken zonder apps, dat het niet in overweging genomen wordt.

Ik zat net een beetje door de comments te bladeren op de VM review op ars-technica, en kan me wel vinden in onderstaande:
"However, if your app enabled device requires said app for basic functions, you’ve lost the game. Go to jail, do not pass go, do not collect $200. "

Zodra alles app-connected wordt, van je koffie machine tot wc-bril, fiets en schoenen, blijven er gewoon te weinig goede IT-ers over om dat allemaal geprogrammeerd te krijgen. Je ziet nu al hoe erbarmelijk het er bij sommig producten aan toe gaat. Over een aantal jaar zijn gebruikers vaker bezig met firmware upgrades dan het gebruik van hun toestellen.

In ben in elk geval klaar met app-connected, en heb in een paar opruimrondes m'n tech-leven serieus uitgeborsteld en naar een zekere essentie teruggebracht. Goed, als ze het goed voor elkaar hebben, wil ik best aan boord blijven, maar alle ondermaatse software en apps gaan er onverbiddelijk uit. /offtopic.

Serieuze vraag, hoe proprietary zou je een VM schatten op een schaal van 1 tot 10. Hoe goed kun je het ding op de baan houden, zonder VM?

Persoonlijk zou ik in de huidige markt eerder neigen naar een cowboy. Ook geen onbesproken fiets, maar lijkt z'n zaakjes iets beter op orde te hebben. De afneembare batterij is ook een GROOT voordeel indien je in een klein appartementje woont zonder echt eletrische voorzieningen in het berghok/inkomhal, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Amos_x schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:18:

Behalve dingen als automatisch schakelen zie ik niet waar traditionele merken veel inspiratie zullen halen bij de VM of Cowboy. En hopelijk blijven ze ver verwijderd van de extreme app-integratie met vanalles.

Serieuze vraag, hoe proprietary zou je een VM schatten op een schaal van 1 tot 10. Hoe goed kun je het ding op de baan houden, zonder VM?
Qua inspiratie had ik het vooral over het design maar de turbo knop kan ik ook elke e-bike eigenaar gunnen. Ook het kickslot is erg innovatief, wellicht kan het beter maar het idee is erg sterk.

De fiets kan wat doortrappen en om dat te verbeteren heeft VM inmiddels een vernieuwd wiel/naaf, je hoeft maar te vragen en VM stuurt je een nieuw wiel. Veel hier hebben inmiddels een nieuw wiel aangevraagd in de hoop dat het helemaal weg is en dat is vaak tevergeefs omdat dat helaas in bepaalde mate een product eigenschap is. Mijn fiets trapte eigenlijk nauwelijks door maar heel soms bij het automatisch schakelen een klak. Het was in die mate dat ik het als producteigenschap zou accepteren. Maar goed stel dat er een wiel beschikbaar zou zijn dat dit helemaal verhelpt dan maak ik daar natuurlijk graag gebruik van.
Dus ja, ik denk dat er zat mensen zijn die zonder de hulp van VM prima hadden kunnen doorfietsen. Maar dat er echt veel issues zijn kan niemand ontkennen. Dat is voor iedereen wel duidelijk die dit topic leest/volgt maar als je het wiel en de errors die je zelf oplost niet meetelt dan is niet elke fiets afhankelijk van support van VM. Nog steeds veel meer dan acceptabel dat zeker.
Ik zal dan ook tegen elke geïnteresseerde zeggen dat dat zeker iets is om rekening mee te houden maar dat hoeft niet voor iedereen een deal breaker te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Amos_x schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:18:
@Chillko Prima, ik kan me vinden in wat je schrijft.

Voor alle duidelijkheid, ik ben ook compleet verlekkerd op de 'futuristische' fietsen zoals VanMoof en Cowboy.

Als ze kunnen waarmaken wat ze op papier beloven, geweldig! Ik heb geen liefde of overdreven sentiment voor de 'oude merken'. Al m'n normale fietsen zijn run-of-the-mill TREK fietsen (MTB, FX-serie, ...). Gewoon, standaard, betrouwbaar, kan ik zelf aan sleutelen indien nodig.

Behalve dingen als automatisch schakelen zie ik niet waar traditionele merken veel inspiratie zullen halen bij de VM of Cowboy.
Hopelijk kijken de traditionele merken juist wél naar VM, Cowboy etc. als het gaat om design. Traditionele merken schieten juist enorm tekort in slick design. Als Gazelle etc. slim zijn brengen ze ook wat mooiere Ebikes op de markt, blijkt een gat in de markt te zijn namelijk. Desnoods maken ze een hip dochtermerk dat inzet op fietsen met meer 'futuristisch' design. Dit gat is opgevuld door allerlei internetfietsenboeren. Hun bedrijfsvoering is vaak van abominabel niveau, maar de vraag is er. Zaken als instelbare bellen, een boost knop etc. zijn gewoon erg slim en het trekt mensen aan.
En hopelijk blijven ze ver verwijderd van de extreme app-integratie met vanalles. Ik word helemaal flauw van apps en connectiviteit. Tot op het punt dat als een product niet in de basis kan werken zonder apps, dat het niet in overweging genomen wordt.

Ik zat net een beetje door de comments te bladeren op de VM review op ars-technica, en kan me wel vinden in onderstaande:
"However, if your app enabled device requires said app for basic functions, you’ve lost the game. Go to jail, do not pass go, do not collect $200. "

Zodra alles app-connected wordt, van je koffie machine tot wc-bril, fiets en schoenen, blijven er gewoon te weinig goede IT-ers over om dat allemaal geprogrammeerd te krijgen. Je ziet nu al hoe erbarmelijk het er bij sommig producten aan toe gaat. Over een aantal jaar zijn gebruikers vaker bezig met firmware upgrades dan het gebruik van hun toestellen.

In ben in elk geval klaar met app-connected, en heb in een paar opruimrondes m'n tech-leven serieus uitgeborsteld en naar een zekere essentie teruggebracht. Goed, als ze het goed voor elkaar hebben, wil ik best aan boord blijven, maar alle ondermaatse software en apps gaan er onverbiddelijk uit. /offtopic.

Persoonlijk zou ik in de huidige markt eerder neigen naar een cowboy. Ook geen onbesproken fiets, maar lijkt z'n zaakjes iets beter op orde te hebben. De afneembare batterij is ook een GROOT voordeel indien je in een klein appartementje woont zonder echt eletrische voorzieningen in het berghok/inkomhal, ...
Een afkeer tegen app-connected en dan persoonlijk in de huidige markt neigen naar Cowboy? De Cowboy is júist alleen maar app-connected. Dat ding start niet eens zonder smartphone app. Ja, je kan de batterij er 5 sec uithalen en weer in stoppen om hem aan te zetten, maar dit werkt verre van vlekkeloos. Verder heb je geen display en geen enkele knop. Ze integreren nu zelfs een smartphone houder in de Cowboy 4 (ST) met het bijna onmogelijk vervangbare stuur. Cowboy gaat juist, net als VanMoof, de verkeerde kant op met rare custom onderdelen waar je hoofdpijn van krijgt als je eraan moet sleutelen.

Bij Veloretti werkt de fiets gelukkig zonder app, al heb je hem wel nodig om de cadans van de Enviolo Automatiq in te stellen. Ik ben zelf ook geen fan van app connected, maar firmware updates kan ik dan weer wel waarderen. Je krijgt OTA updates die vaak wat extra functionaliteit toevoegen aan je fiets. Updates zijn altijd eindig, maar X jaar extra functies krijgen kan ik alleen maar toejuichen. VanMoof heeft nu ook handmatig schakelen en ondersteuning on the fly aanpassen toegevoegd. Leuke features die er eerst niet waren. Oké, ondersteuning on the fly aanpassen had misschien wel een musthave bij de release moeten zijn, maar het is er nu wel.

Ik ben zelf overigens ook geen fan van alles app connected te maken, puur omdat ik in de IT werk en overal zie hoeveel slechte meuk er gebouwd wordt en hoe kort de support is. Vooral wasmachine en koffiezetapparaten apps begrijk ik niet.
Ingebouwde accu, gare Eshifter, custom display, custom software, custom boost knop, lastig stuur/frame met alles ingebouwd. Je kan de banden, ketting en remmen nog zelf doen. Veel hoger dan een 2 kan je VanMoof niet geven. VanMoof is dan ook alleen een goede keuze als je de fiets 3 jaar wil houden en dan doorverkoopt of iets dergelijks, of bij een (groot) gebrek na 3 jaar volledig afschrijft.

Ik heb zelf een VM S3, Cowboy 1 & 3 en Veloretti Ace gehad. Alle drie erg mooi om te zien en volgepropt met genoeg leuke dingen. Voor mij persoonlijk was de VM S3 de minste omdat de basis gewoon niet goed was, schakelen was dermate vervelend/slecht dat ik er niet lekker op kon fietsen. Cowboy werkte gelijk goed out of the box en had enorm fijne ondersteuning, maar singlespeed was té licht om lekker door te trappen. De Veloretti met Enviolo Automatiq is voor mij momenteel de winnaar, ondanks dat m'n motor kaduk is gegaan bij levering. Het is verre van een perfecte fiets met allerlei vage QC problemen, maar het is voor míj een erg complete fiets met middenmotor, verwijderbare accu en enviolo automatiq die perfect de cadans vasthoudt.

Feit is wel dat je bij alle 3 geluk én geduld moet hebben. Geluk dat je fiets überhaupt een quality control heeft ondergaan en geduld wanneer je support nodig hebt of met enorm wisselende levertijden te maken krijgt. Maar als het eenmaal goed fietst ben je net als Eddy gewoon erg tevreden met je fiets. Als mijn Veloretti weer goed rijdt ben ik ook een tevreden man, bij andere merken ben ik minimaal 1000 tot 1500 meer kwijt voor vergelijkbare onderdelen (Middenmotor / CDX belt / Enviolo Automatiq).

Ja ik heb wat grijze haren extra gekregen na 4 fietsen gehad te hebben, maar ik wist vantevoren waar ik aan begon en dàt is het belangrijkste: verwachtingen. Nieuwe kopers moet je goed informeren over de mogelijke voor- én nadelen waarna ze zelf kunnen beslissen of ze hun geld/tijd/gemoedstoestand toevertrouwen aan die fabrikant. Indien nee dan koop je een fiets bij je lokale FM, geen man overboord. Het marketing bedrijf VanMoof maakt je natuurlijk lekker, maar uiteindelijk bepaal je zelf of je er eentje aanschaft. Bij een dergelijk hoog bedrag ga je wel wat reviews lezen en dan kom je al snel ook de nadelen tegen. Voor de één een dealbreaker, voor de ander acceptabel risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
stin00 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:19:
[...]

Hopelijk kijken de traditionele merken juist wél naar VM, Cowboy etc. als het gaat om design. Traditionele merken schieten juist enorm tekort in slick design. Als Gazelle etc. slim zijn brengen ze ook wat mooiere Ebikes op de markt, blijkt een gat in de markt te zijn namelijk. Desnoods maken ze een hip dochtermerk dat inzet op fietsen met meer 'futuristisch' design. Dit gat is opgevuld door allerlei internetfietsenboeren. Hun bedrijfsvoering is vaak van abominabel niveau, maar de vraag is er. Zaken als instelbare bellen, een boost knop etc. zijn gewoon erg slim en het trekt mensen aan.
Maar hoe 'mooi' moet een fiets nu werkelijk zijn? En hoe 'strakker', hoe meer proprietary meuk, hoe minder je zelf of via een FM aan de fiets kan sleutelen. Want dan zijn het gewoon luxe tech-artikelen geworden. En daar heb ik, uit duurzaamheidsoogpunt, wel een principieel probleem mee.

Die overdreven drank naar 'futuristisch' design neemt ook standaard functionaliteit en gemak weg. Op de apple manier. Zeker, een strak geëxtrudeerd stuur zonder de knoppen of hendels, of kabels, oogt enorm lekker en futuristisch.

Maar denk je niet dat de gemiddelde gebruiker echt geen knop had gewild om de fiets op 'flat' of 'hill' profiel in te stellen. Dingen die nu enkel via de app kunnen? Of om de automatische versnellingen gemakkelijk te over-riden bij het snel willen oversteken van een druk kruispunt, of een plots bergop?
Ik vermoed dat er na en paar 100km, nadat het 'nieuwe' er wel vanaf is en de fiets gewoon bruikbaar moet zijn, soms wel wat gevloekt wordt?

En dan bedoel ik niet via de hacky work-around om een bestaande boostknop te misbruiken voor manueel schakelen. 8)7 |:( Door twee keer duwen bvb...

Op die manier link je een mechanisch en duurzaam object (fiets), die normaal gesproken tien jaar meekan, aan een vluchtige, niet materiële industrie (software, apps, telefoons), die veel sneller obsolete en depricated zijn. Dat is een 'conflict' waarvan de gevolgen nu nog niet op lange termijn duidelijk zijn. Het gaat pas de laatste 3 a 4 jaar echt hard met IoT en app connected devices.

Het is ergens positief dat we op het einde van de ontwikkeling van de gsm staan. Android 10-11-12...20 en iOS 13, 14, 15, ....20 zullen nauwelijks verschillen. Verschillende van die apps/platformen kunnen dus waarschijnlijk nog lange tijd compatibel blijven, maar veel zekerheid heb je niet. Ga voor de lol eens kijken op twitter en zoek op "internet of shit". Verhelderend. :F

En voor een domme gadget a 200 euro, een IoT stofzuiger of iets anders, ok. Zonde nog steeds, maar goed.

Ik heb het eerder al gesteld, maar m'n waardering voor het concept "fiets" is mij erg dierbaar. Het is jammer om dit icoon en toonbeeld van duurzaamheid en toegankelijk vervoer voor 'de massa' te verbinden aan spilzuchtige en volatiele bedrijfsmodellen van silicon valley. Nieuw, beter, next, disruption for the sake of disruption, enz..

Ik heb het daar gewoon gevoelsmatig erg moeilijk mee.

Dat het mooie futuristische producten oplevert, dat zeker! Maar je kan de industrie, en vooral dan dit soort hipster bedrijfjes, niet vertrouwen.

Zaken als instelbaar bellen, met verschillende ringtones, vallen bij mij onder het kopje 'frivole features'. Daar moeten de klassieke merken echt niet mee bezig zijn. En dan waarschijnlijk firmware updates pushen omdat er zo nodig een loeiende koe moest toegevoegd worden aan de app. Nee bedankt.

Tja, je moet dus de keuze maken tussen een kapotte verlichting gemakkelijk kunnen vervangen (en 'lelijk' gemonteerd als een gazelle) of afhankelijk zijn van VanMoof om net dat exacte licht te kunnen bestellen die ingemonteerd in je frame past. Moeilijk.

Ik zag hier, of bij veloretti, iemand een aanbeveling krijgen om via de chat contact op te nemen met VM (of wie dan ook) voor een nieuw schroefje voor het stellen van het zadel (schroefje doorgeslepen). Ik mag hopen dat je ook gewoon zelf zo een schroefje kan halen, dat is helemaal te gek! We worden op die manier ook opgezadeld met een generatie (nee, ik ben geen boomer) die helemaal niets meer zelf kan of durft te ondernemen, en bij elk object denkt dat het proprietary is, of volledig uniek aan het merk. En dat je dan maar een 'support ticket' moet inschieten.

Let ook het taalgebruik, support tickets inschieten. Dit gaat makkelijk en is heel natuurlijk op tweakers.net. Het is vermoedelijk de halve dagtaak van elke IT'er, dit is dan ook compleet standaard. Zie je je ouders al via de chat/support tickets/ naar onderdelen vragen? Ik niet.
[...]

Een afkeer tegen app-connected en dan persoonlijk in de huidige markt neigen naar Cowboy? De Cowboy is júist alleen maar app-connected. Dat ding start niet eens zonder smartphone app. Ja, je kan de batterij er 5 sec uithalen en weer in stoppen om hem aan te zetten, maar dit werkt verre van vlekkeloos. Verder heb je geen display en geen enkele knop. Ze integreren nu zelfs een smartphone houder in de Cowboy 4 (ST) met het bijna onmogelijk vervangbare stuur. Cowboy gaat juist, net als VanMoof, de verkeerde kant op met rare custom onderdelen waar je hoofdpijn van krijgt als je eraan moet sleutelen.
Ik heb het niet precies bestudeerd. Bedankt voor de input, de cowboy gaat er dan ook onmiddellijk uit. Ik had wel al gezien dat er opnieuw slechts 1 frame grootte beschikbaar is, dus enkel daarom had ik al wat bedenkingen. De fiets ziet er op foto ook vrij klein uit, en vooral geschikt voor 175-180cm. (zonder allerlei moeilijke en potentieel dure aanpassingen aan het proprietary stuur).

Blijft over veloretti. Zal me binnenkort wat inlezen.

En opnieuw, ik denk dat er qua design, op het 150 jaar oude concept 'fiets' niet veel meer aan te passen valt als het gaat om een no-nonsense, betrouwbare en herstelbare fiets. Dan kom je uit bij gazelle, Riese Muller, Trek, of 1 van de 50 andere merken die ik kan opnoemen, voor de nuchtere consument die, zoals je zelf zegt, geen tijd of grijs haar wil verspillen aan een fiets die er dagelijks moet staan. ;)
Bij Veloretti werkt de fiets gelukkig zonder app, al heb je hem wel nodig om de cadans van de Enviolo Automatiq in te stellen. Ik ben zelf ook geen fan van app connected, maar firmware updates kan ik dan weer wel waarderen. Je krijgt OTA updates die vaak wat extra functionaliteit toevoegen aan je fiets. Updates zijn altijd eindig, maar X jaar extra functies krijgen kan ik alleen maar toejuichen. VanMoof heeft nu ook handmatig schakelen en ondersteuning on the fly aanpassen toegevoegd. Leuke features die er eerst niet waren. Oké, ondersteuning on the fly aanpassen had misschien wel een musthave bij de release moeten zijn, maar het is er nu wel.

Ik ben zelf overigens ook geen fan van alles app connected te maken, puur omdat ik in de IT werk en overal zie hoeveel slechte meuk er gebouwd wordt en hoe kort de support is. Vooral wasmachine en koffiezetapparaten apps begrijk ik niet.

[...]

Ingebouwde accu, gare Eshifter, custom display, custom software, custom boost knop, lastig stuur/frame met alles ingebouwd. Je kan de banden, ketting en remmen nog zelf doen. Veel hoger dan een 2 kan je VanMoof niet geven. VanMoof is dan ook alleen een goede keuze als je de fiets 3 jaar wil houden en dan doorverkoopt of iets dergelijks, of bij een (groot) gebrek na 3 jaar volledig afschrijft.
Bedankt voor je analyse. Stemt tot nadenken.

En opnieuw, niet compatibel met mijn mindset.
Producten waarvan je vooraf weet dat ze het net aan 3 jaar volhouden zonder gaar gedrag te vertonen, met de ingecalculeerde redenering om ze dan door te verkopen, kan ik niet aan meedoen. Vind ik bijna oplichting van de onwetende tweedehands koper. Een fiets na drie jaar volledig afschrijven, als een telefoon, of roomba, gaat er bij ook moeilijk in. Beetje de lease mentaliteit, bij een fiets.
Ik heb zelf een VM S3, Cowboy 1 & 3 en Veloretti Ace gehad. Alle drie erg mooi om te zien en volgepropt met genoeg leuke dingen. Voor mij persoonlijk was de VM S3 de minste omdat de basis gewoon niet goed was, schakelen was dermate vervelend/slecht dat ik er niet lekker op kon fietsen. Cowboy werkte gelijk goed out of the box en had enorm fijne ondersteuning, maar singlespeed was té licht om lekker door te trappen. De Veloretti met Enviolo Automatiq is voor mij momenteel de winnaar, ondanks dat m'n motor kaduk is gegaan bij levering. Het is verre van een perfecte fiets met allerlei vage QC problemen, maar het is voor míj een erg complete fiets met middenmotor, verwijderbare accu en enviolo automatiq die perfect de cadans vasthoudt.

Feit is wel dat je bij alle 3 geluk én geduld moet hebben. Geluk dat je fiets überhaupt een quality control heeft ondergaan en geduld wanneer je support nodig hebt of met enorm wisselende levertijden te maken krijgt. Maar als het eenmaal goed fietst ben je net als Eddy gewoon erg tevreden met je fiets. Als mijn Veloretti weer goed rijdt ben ik ook een tevreden man, bij andere merken ben ik minimaal 1000 tot 1500 meer kwijt voor vergelijkbare onderdelen (Middenmotor / CDX belt / Enviolo Automatiq).

Ja ik heb wat grijze haren extra gekregen na 4 fietsen gehad te hebben, maar ik wist vantevoren waar ik aan begon en dàt is het belangrijkste: verwachtingen. Nieuwe kopers moet je goed informeren over de mogelijke voor- én nadelen waarna ze zelf kunnen beslissen of ze hun geld/tijd/gemoedstoestand toevertrouwen aan die fabrikant. Indien nee dan koop je een fiets bij je lokale FM, geen man overboord. Het marketing bedrijf VanMoof maakt je natuurlijk lekker, maar uiteindelijk bepaal je zelf of je er eentje aanschaft. Bij een dergelijk hoog bedrag ga je wel wat reviews lezen en dan kom je al snel ook de nadelen tegen. Voor de één een dealbreaker, voor de ander acceptabel risico.
Ik begrijp je punt. Maar vind je deze gedachtengang normaal voor elke consument? Dit is bijna wetend en betalend een beta tester willen zijn. Dit kan je van ons nog wel verwachten: consumenten die de weg vinden naar support forums, GoT, social media, chat support, ed... Wij zijn echt de minderheid (consumenten die weten waar ze aan beginnen). Kijk even rond je, buiten de bubbel van je collega's/persoonlijke netwerk in IT in jouw leeftijdsgroep.

De marketing maakt je inderdaad lekker. Maar menig consument gaat op basis van die marketing gewoon direct over tot aanschaf. Die gaan echt geen reviews lezen, en zullen echt niet zomaar op een neutrale analyse vallen die alle punten ivm ownership van een IoT fiets belichten.

Ik zie zo in mijn omgeving het type persoon die een internet fiets bestelt, op de manier zoals ze een tv kopen of een bankstel voor de woonkamer. Puur op gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Amos_x schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:17:
[...]
Maar hoe 'mooi' moet een fiets nu werkelijk zijn? En hoe 'strakker', hoe meer proprietary meuk, hoe minder je zelf of via een FM aan de fiets kan sleutelen. Want dan zijn het gewoon luxe tech-artikelen geworden. En daar heb ik, uit duurzaamheidsoogpunt, wel een principieel probleem mee.

Die overdreven drank naar 'futuristisch' design neemt ook standaard functionaliteit en gemak weg. Op de apple manier. Zeker, een strak geëxtrudeerd stuur zonder de knoppen of hendels, of kabels, oogt enorm lekker en futuristisch.

Maar denk je niet dat de gemiddelde gebruiker echt geen knop had gewild om de fiets op 'flat' of 'hill' profiel in te stellen. Dingen die nu enkel via de app kunnen? Of om de automatische versnellingen gemakkelijk te over-riden bij het snel willen oversteken van een druk kruispunt, of een plots bergop?
Ik vermoed dat er na en paar 100km, nadat het 'nieuwe' er wel vanaf is en de fiets gewoon bruikbaar moet zijn, soms wel wat gevloekt wordt?

En dan bedoel ik niet via de hacky work-around om een bestaande boostknop te misbruiken voor manueel schakelen. 8)7 |:( Door twee keer duwen bvb...
Er blijkt gewoon een enorme markt voor te zijn, de consument houdt deze bedrijven in stand en dan is er kennelijk een bestaansrecht - voor nu (zonder in te gaan op de hele achterliggende gedachte van durfkapitaal, investeerders en rode cijfers).
Op die manier link je een mechanisch en duurzaam object (fiets), die normaal gesproken tien jaar meekan, aan een vluchtige, niet materiële industrie (software, apps, telefoons), die veel sneller obsolete en depricated zijn. Dat is een 'conflict' waarvan de gevolgen nu nog niet op lange termijn duidelijk zijn. Het gaat pas de laatste 3 a 4 jaar echt hard met IoT en app connected devices.

Het is ergens positief dat we op het einde van de ontwikkeling van de gsm staan. Android 10-11-12...20 en iOS 13, 14, 15, ....20 zullen nauwelijks verschillen. Verschillende van die apps/platformen kunnen dus waarschijnlijk nog lange tijd compatibel blijven, maar veel zekerheid heb je niet. Ga voor de lol eens kijken op twitter en zoek op "internet of shit". Verhelderend. :F

En voor een domme gadget a 200 euro, een IoT stofzuiger of iets anders, ok. Zonde nog steeds, maar goed.

Ik heb het eerder al gesteld, maar m'n waardering voor het concept "fiets" is mij erg dierbaar. Het is jammer om dit icoon en toonbeeld van duurzaamheid en toegankelijk vervoer voor 'de massa' te verbinden aan spilzuchtige en volatiele bedrijfsmodellen van silicon valley. Nieuw, beter, next, disruption for the sake of disruption, enz..

Ik heb het daar gewoon gevoelsmatig erg moeilijk mee.

Dat het mooie futuristische producten oplevert, dat zeker! Maar je kan de industrie, en vooral dan dit soort hipster bedrijfjes, niet vertrouwen.

Zaken als instelbaar bellen, met verschillende ringtones, vallen bij mij onder het kopje 'frivole features'. Daar moeten de klassieke merken echt niet mee bezig zijn. En dan waarschijnlijk firmware updates pushen omdat er zo nodig een loeiende koe moest toegevoegd worden aan de app. Nee bedankt.

Tja, je moet dus de keuze maken tussen een kapotte verlichting gemakkelijk kunnen vervangen (en 'lelijk' gemonteerd als een gazelle) of afhankelijk zijn van VanMoof om net dat exacte licht te kunnen bestellen die ingemonteerd in je frame past. Moeilijk.
Het is zeker waar dat veel van de internetfietsenboeren inzetten op snelle marketing, hip merk en zoveel mogelijk fietsen eruit pompen. Kwantiteit boven kwaliteit. De Ebike is in z'n algemeen een mooi concept, maar elk merk gebruikt weer z'n eigen batterij, display en motor. De repareerbaarheid van een batterij, oplader, custom display en motor is bijzonder laag. Het zou leuk zijn als hier eens wat meer compatabiliteit tussen verschillende fietsen zou zijn en dat onderdelen wat meer modulair werden. Momenteel is een 'suffe' normale fiets nog het meest duurzaam voor zowel milieu als repareerbaarheid.
Ik zag hier, of bij veloretti, iemand een aanbeveling krijgen om via de chat contact op te nemen met VM (of wie dan ook) voor een nieuw schroefje voor het stellen van het zadel (schroefje doorgeslepen). Ik mag hopen dat je ook gewoon zelf zo een schroefje kan halen, dat is helemaal te gek! We worden op die manier ook opgezadeld met een generatie (nee, ik ben geen boomer) die helemaal niets meer zelf kan of durft te ondernemen, en bij elk object denkt dat het proprietary is, of volledig uniek aan het merk. En dat je dan maar een 'support ticket' moet inschieten.

Let ook het taalgebruik, support tickets inschieten. Dit gaat makkelijk en is heel natuurlijk op tweakers.net. Het is vermoedelijk de halve dagtaak van elke IT'er, dit is dan ook compleet standaard. Zie je je ouders al via de chat/support tickets/ naar onderdelen vragen? Ik niet.
Mijn ouders zijn dan ook absoluut niet de doelgroep, andere tijden (en niet per se beter..). Mijn ouders kopen een fiets bij hun fietsenmaker en gaan daar heen bij problemen. Ik ben zelf groot voorstander van meer standaardonderdelen, eigenlijk in elke markt wel (auto, fiets, telefoon, opladers).
Ik heb het niet precies bestudeerd. Bedankt voor de input, de cowboy gaat er dan ook onmiddellijk uit. Ik had wel al gezien dat er opnieuw slechts 1 frame grootte beschikbaar is, dus enkel daarom had ik al wat bedenkingen. De fiets ziet er op foto ook vrij klein uit, en vooral geschikt voor 175-180cm. (zonder allerlei moeilijke en potentieel dure aanpassingen aan het proprietary stuur).

Blijft over veloretti. Zal me binnenkort wat inlezen.
Framematen is een groot probleem bij alle hippe fietsenmerken. Ze bieden allemaal één instap model en één model aan met tussenstang (vrouwen en herenmodel). Lekker goedkoop en eenvoudig qua vooraad want je hoeft maar 1 of 2 frames uit de fabriek te knallen. Het zadel kan omhoog, maar het stuur zit vaak gewoon op één hoogte en is niet kantelbaar. De ergonomie is in feite 0 en de fietsen zijn dus alleen geschikt voor mensen van een bepaalde lengte. De optimistisch geadverteerde lengtes zijn lariekoek.
Bedankt voor je analyse. Stemt tot nadenken.

En opnieuw, niet compatibel met mijn mindset.
Producten waarvan je vooraf weet dat ze het net aan 3 jaar volhouden zonder gaar gedrag te vertonen, met de ingecalculeerde redenering om ze dan door te verkopen, kan ik niet aan meedoen. Vind ik bijna oplichting van de onwetende tweedehands koper. Een fiets na drie jaar volledig afschrijven, als een telefoon, of roomba, gaat er bij ook moeilijk in. Beetje de lease mentaliteit, bij een fiets.

Ik begrijp je punt. Maar vind je deze gedachtengang normaal voor elke consument? Dit is bijna wetend en betalend een beta tester willen zijn. Dit kan je van ons nog wel verwachten: consumenten die de weg vinden naar support forums, GoT, social media, chat support, ed... Wij zijn echt de minderheid (consumenten die weten waar ze aan beginnen). Kijk even rond je, buiten de bubbel van je collega's/persoonlijke netwerk in IT in jouw leeftijdsgroep.

De marketing maakt je inderdaad lekker. Maar menig consument gaat op basis van die marketing gewoon direct over tot aanschaf. Die gaan echt geen reviews lezen, en zullen echt niet zomaar op een neutrale analyse vallen die alle punten ivm ownership van een IoT fiets belichten.

Ik zie zo in mijn omgeving het type persoon die een internet fiets bestelt, op de manier zoals ze een tv kopen of een bankstel voor de woonkamer. Puur op gevoel.
Ik vind het zelf een walgelijke trend dat producten zo enorm snel afgeschreven worden, er zijn dan ook weinig bedrijven waar ik echt achter sta qua bedrijfsvoering. Maargoed ik denk dat inmiddels alles al wel gezegd is over dit onderwerp, het komt ook eens in de X maanden weer terug met eigenlijk altijd dezelfde conclusie: er is enorm veel vraag en aanbod voor deze fietsen, maar alleen de tijd zal leren of zowel deze vraag (consument) als het aanbod (internet fietsenboeren) in stand zullen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Van dat vanmoof bashen wordt ik ook niet vrolijk van, kennelijk is er een soort van antipatie ontstaan tussen sommige leden hier en vanmoof, en ja er zijn inderdaad mensen die problemen ondervinden met hun S3, je kan niet iedereen tevreden stellen, er zullen altijd azijnpissers blijven toch @roffeltjes >:)
Je snapt het begrip bashen waarschijnlijk niet. Er wordt nauwelijks gebashed, althans hier. Maar je hoeft daarvoor niet eens te kijken naar wat hier wordt geschreven. Je moet vooral kijken naar de ervaringen van bezitters of mensen die de fiets uitgebreid aan het uitproberen/testen zijn (waar ik er 1 van ben) op Reddit of Trustpilot. Het is aan VanMoof zelf om dat negatieve (dat veel bezitters ervaren) om te zetten in het positieve. Niet aan de bezitter met problemen.

Als je gewoon eerlijk kijkt naar de gebruikerservaringen dan heeft een groot deel van de fietsen helaas een probleem. Dan nog even de pre- en after sales service buiten beschouwing gelaten. Dan kan je als bezitter nog zo vol blijven houden dat het een geweldige fiets is, maar dan is het wel zo eerlijk om erbij te vertellen "IK" heb een geweldige fiets, maar er zijn veel bezitters (10%, als dat correct is, is enorm veel) die er wel grote problemen mee hebben. Dit is niet alleen in NL, ook in andere landen zoals Japan zijn er veel problemen (daar kom je meestal niet weg met we sturen wel een nieuw voorwiel.)

Ik zit overigens nu op 800+ km met geen enkel probleem (van July 21). Het is dus een soort loterij of je wel of geen problemen hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door litebyte op 15-08-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[b]Amos_x in "Ervaringen met VanMoof Electrified (S/X/S2/X2/S3/X3)"

Wat mij nog het meeste verbaast, is dat VanMoof nu enkel nog elektrische fietsen maakt. Ze kiezen nu exclusief voor het moeilijkste product. Het lijkt me, dat als je dan toch al frames maakt (zonder middenmotor maar voor naafmotor), dat je dan toch gemakkelijk een productlijntje kan aanhouden voor een simpele, niet-elektrische fiets a 750-800 euro. Om zo een mooie baseline low-risk cashflow te genereren. Maar goed, ik ben dan ook geen CEO van een fietsenmaker, dus weet ik veel :P

Ik had eventueel wel een mechanische VanMoof gekocht. Daar kan je op zijn minst nog gaandeweg alle ondermaatse slijtage onderdelen zelf vervangen door kwalitatieve onderdelen.
Die reden is vrij simpel, de markt voor ebikes boomt, en daar kan je veel meer volume draaien dan in de markt van de gewone fietsen.
Bij de non-ebikes is het ook een pak moeilijker om je te onderscheiden en genoeg marge te maken, zeker als de markt jaar na jaar daalt.

Wat mij het meest stoort is dat ze durven een peace of mind te verkopen waar niks tegenover staat. 2 weken wachten op een afspraak in Amsterdam of een andere stad waar je niet woont is armoe. Dat is voor mij simpel boerenbedrog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:50
De posts worden steeds langer zeg :)

Waarschijnlijk goed bedoeld, maar verder voegt dit niet veel toe.

[ Voor 62% gewijzigd door tweakduke op 18-08-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
Als je je fiets op de snelste mogelijkheid zet (zonder er hier in te gaan op hoe je dat doet..) krijg je hier natuurlijk meer slijtage van. Hebben mensen dit al eens te horen gekregen als ze hun Moof voor een POM onderhoudsbeurt brachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

d4v1d schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:56:
Als je je fiets op de snelste mogelijkheid zet (zonder er hier in te gaan op hoe je dat doet..) krijg je hier natuurlijk meer slijtage van. Hebben mensen dit al eens te horen gekregen als ze hun Moof voor een POM onderhoudsbeurt brachten?
Volgens mij verschillen de fietsen technisch nauwelijks met de modellen die in de VS worden geleverd, zelfs de motor is het zelfde (het max vermogen wordt alleen aangepast voor de EU/JP modellen. Dezelfde remmen, dezelfde banden, zelfde schakelsysteem.

Het verschil is de snelheid (ivm wetgeving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
litebyte schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:38:
[...]

Volgens mij verschillen de fietsen technisch nauwelijks met de modellen die in de VS worden geleverd, zelfs de motor is het zelfde (het max vermogen wordt alleen aangepast voor de EU/JP modellen. Dezelfde remmen, dezelfde banden, zelfde schakelsysteem.

Het verschil is de snelheid (ivm wetgeving)
Niet helemaal, hij refereert naar de snelste mode. Dat is sneller dan de wetgeving in VS.
Feitelijk gebruik je dan continu het maximale vermogen van de motor. Ik kan me voorstellen dat die harder slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

HBO88 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

Niet helemaal, hij refereert naar de snelste mode. Dat is sneller dan de wetgeving in VS.
Feitelijk gebruik je dan continu het maximale vermogen van de motor. Ik kan me voorstellen dat die harder slijt.
Ah, excuses niet goed gelezen. Dat zou kunnen ja, dan niet alleen de motor, hoe houden de remmen zich bij (veel te) hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

HBO88 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

In de 💨 stand denk ik dat ook wel.
Wat me wel opvalt is dat de accu bij mij even lang mee gaat in zowel de EU als US stand. En het valt me ook op dat de motor in de EU stand blijft werken als de maximale snelheid is bereikt. Als ik me goed herinner was dat bij de S2 niet?

Kan dat te maken hebben met die nieuwe ‘regeling’ dat de fietsen in Europa niet meer harder mogen en kunnen worden gezet? Dat de motor nog steeds vol vermogen levert maar elektronisch wordt afgekapt, dat de max 250 watt op die manier wordt geleverd? Er is ook geen verschil te horen in geluid tussen EU en US.
In de US moet dezelfde motor wél de 32 kunnen halen, dus ik vermoed dat er nu in de EU stand onnodig stroom wordt verbruikt daardoor?

Of kan dit technisch/elektronisch gezien niet? (Ben geen elektrotechnicus).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27

eisbaer

Zie signature

Amos_x schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:25:
[...]
Als neutrale lezer, zonder belang in welk topic of fiets dan ook, wil ik dit toch even bevestigen. In elk van bovenstaande topics kan je het goede en technisch onderlegde advies van @roffeltjes constateren, van iemand met veel kennis ter zake, die al menig eigenaar geholpen heeft met keuzes of rechtzetten van productie-fouten van bovenstaande merken.

"Flauwe" op-de-man posts zoals deze van @Eddy 6 pack zijn dan ook nogal jammer. De bijdragen van @roffeltjes zijn in elk geval een stuk nuttiger, en ik zou dan ook willen aanmoedigen om dat vooral te blijven doen.
*knip*
Bot op de man laten we dus achterwege.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 18-08-2021 21:02 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
Dank voor jullie tips. *knip*niet toegestaan*knip*, ook vooral hoeveel minuten dat nou scheelt.

Ik heb nog wel het probleem dat Touch unlock het met de Moffer app niet doet.. Met de originele app weer wel. Nog niet helemala uit waar het probleem daar zit..

[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 22-08-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 22:02
d4v1d schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:04:
Dank voor jullie tips. Ik ga ook wel eens de US modes proberen, ook vooral hoeveel minuten dat nou scheelt.

Ik heb nog wel het probleem dat Touch unlock het met de Moffer app niet doet.. Met de originele app weer wel. Nog niet helemala uit waar het probleem daar zit..
Vooral voor forenzen (buiten de stad, of tussen steden) vind ik de 32 km/u echt wel fijn. Je hebt tenslotte haast, de weg is recht, je hoeft niet te genieten van je omgeving... Het vereist wel meer alertheid en ook best wat vlotter meetrappen, maar dat is juist fijn. Ben je toch nog een beetje sportief bezig.

Maar wettelijk niet toegestaan, dus stop met bespreken daarvan!

Alleen binnen de stad of als je een recreatief rondje gaat rijden is 25 km/u prima. Zo krijg je ook nog wat mee van de omgeving, kan je een langer stuk fietsen (accuduur en eventueel vermoeidheid), kan je met de andere e-bikes meerijden zonder constant te moeten inhalen, etc.

Daarom vind ik het ook zo jammer dat VanMoof de schakelaar voor US/EU uit de app heeft gehaald. Ik vond het juist fijn om voor mijn rit de juiste instelling te kiezen. Ben dan ook wél weer blij met de nieuwe update, waarmee je ook tijdens het rijden het ondersteuningsniveau kan aanpassen.

P.S. In het vervolg zou het mooi zijn als iedereen die een lang bericht typt, deze even afsluit met een TLDR (8>

[ Voor 2% gewijzigd door deepbass909 op 22-08-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Eddy 6 pack schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:08:
[...]

In de 💨 stand denk ik dat ook wel.
Wat me wel opvalt is dat de accu bij mij even lang mee gaat in zowel de EU als US stand. En het valt me ook op dat de motor in de EU stand blijft werken als de maximale snelheid is bereikt. Als ik me goed herinner was dat bij de S2 niet?

Kan dat te maken hebben met die nieuwe ‘regeling’ dat de fietsen in Europa niet meer harder mogen en kunnen worden gezet? Dat de motor nog steeds vol vermogen levert maar elektronisch wordt afgekapt, dat de max 250 watt op die manier wordt geleverd? Er is ook geen verschil te horen in geluid tussen EU en US.
In de US moet dezelfde motor wél de 32 kunnen halen, dus ik vermoed dat er nu in de EU stand onnodig stroom wordt verbruikt daardoor?

Of kan dit technisch/elektronisch gezien niet? (Ben geen elektrotechnicus).
Je uitleg klopt niet. Er is een verschil tussen snelheid en vermogen.

Als je 250W zou blijven leveren, dan ga je op vlakke weg waarschijnlijk boven de 40.
De motorregeling bevat zowel een vermogensregeling als een snelheidsregeling.
Zodra je boven de ingestelde snelheid gaat, dan zal de motor in vermogen omlaag geregeld worden.

Zo lang de motor bij die 250 Watt blijft zal die niet sneller slijten, de tandwieltjes wel wat meer, en de remmen worden natuurlijk ook wat meer belast.

Bosch gebruikt voor de speed, cargo en gewone performance line ook dezelfde motor, maar mogelijk wat zwaardere tandwielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d4v1d
oscarwashere schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:59:
[...]

Vooral voor forenzen (buiten de stad, of tussen steden) vind ik de 32 km/u echt wel fijn. Je hebt tenslotte haast, de weg is recht, je hoeft niet te genieten van je omgeving... Het vereist wel meer alertheid en ook best wat vlotter meetrappen, maar dat is juist fijn. Ben je toch nog een beetje sportief bezig.

Alleen binnen de stad of als je een recreatief rondje gaat rijden is 25 km/u prima. Zo krijg je ook nog wat mee van de omgeving, kan je een langer stuk fietsen (accuduur en eventueel vermoeidheid), kan je met de andere e-bikes meerijden zonder constant te moeten inhalen, etc.

Daarom vind ik het ook zo jammer dat VanMoof de schakelaar voor US/EU uit de app heeft gehaald. Ik vond het juist fijn om voor mijn rit de juiste instelling te kiezen. Ben dan ook wél weer blij met de nieuwe update, waarmee je ook tijdens het rijden het ondersteuningsniveau kan aanpassen.

P.S. In het vervolg zou het mooi zijn als iedereen die een lang bericht typt, deze even afsluit met een TLDR (8>
Zeker. Ik moet een lang stuk tussen Zeist en Nieuwegein.. Wel alert blijven, want men verwacht je niet met zo'n vaart. Maar als ik in de binnenstad van Utrecht rij is 32 km/h gewoon gevaarlijk.

Smart Speed vanuit de Moofer app is volgens mij ook een mooi alternatief voor het ondersteuningsniveau aanpassen tijdens het rijden, ik heb die update volgens mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:37
Jan Driebeen schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:47:
[...]

Op de site van stichting ART krijgt de Bordo twee sterren, is het dan wel of geen ART2 slot??
[Afbeelding]
Het is pas echt een ART2 slot als daadwerkelijk de tekst (of een sticker) 'ART2' is aangebracht op het slot zelf. Dat was bij mij niet het geval. Ik vermoed dan ook dat mijn slot voor de buitenlandse markt was bedoeld.

Zijn er trouwens mensen die een powerbank hebben gecombineerd met een ABUS vouwslot van 110cm? Past dit?

Inmiddels moet mijn fiets terug naar VM voor een error 16,17, 20 en 21. Wat is het beste wat betreft service en de kleinste kans op schade tijdens transport en reparatie: Opsturen in de doos of langsbrengen in Amsterdam?

[ Voor 5% gewijzigd door Thomas93 op 15-08-2021 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
stin00 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:19:
[...]
Ja, het modellenbeleid van de drie "grote" Nederlandse merken is onbegrijpelijk. Veel van hetzelfde, overlap binnen het eigen gamma en gapende gatend die ze niet afdekken.

Batavus komt niet veel verder dan de Dinsdag. Zelfs het sportieve model (Razer/ Zonar E-GO) waar ze prijzen mee wonnen zijn nu weg (blijkbaar denken ze dat de Dinsdag kan dekken). Je ziet dan ook dat Stella(!!!) nu met de Morena prijzen wint (en de AD test overheerst), gewoonweg omdat zij het blijkbaar beter begrijpen |:(

Zelfs als de vraag er niet is (en de vraag is er!) is het gebrek aan een blikvanger in de huidige gamma's een gemis.

Het grappige is dat de VM S3 helemaal niet zo futuristisch is, maar vooral clean. Een standaard Diamantframe met weggewerkte kabels en accu, stealth kleurtje. Het al dan niet via een app aansturen is ook bij Bosch al mogelijk, bovendien kan je een Intuvia ook wel wegwerken in een stuurpen als je in China een custom stuurpen besteld (Accell heeft genoeg volume om dat peanuts te maken).

Overigens is instelbaar bellen en een turbo knop niet toegestaan, dus dat snap ik weer wel. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 16-08-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Amos_x schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:17:
[...]
Maar hoe 'mooi' moet een fiets nu werkelijk zijn?
Uiterlijk is extreem belangrijk.
En hoe 'strakker', hoe meer proprietary meuk, hoe minder je zelf of via een FM aan de fiets kan sleutelen.
Naah... je kan "off-the-shelve" met standaard onderdelen een cleane fiets bouwen.

- Simpel Diamant frame is alleen maar goedkoper. Geen hydroforming, gewoon ronde buizen in een klassiek patroon.
- Kabels wegwerken is al standaard.
- Accu inbouwen kan nu ook bij Bosch. Hooguit moet je de afdekplaten gaan bijlakken "shrug".
- Je kan ook gewoon een borstelloos naafmotortje gebruiken (voor of liever nog achternaaf), desnoods via Bafang (Zie ook Rabeneick TX).

Een VM is niet bijzonder ingewikkeld en is technisch niet vernieuwend (concept is absoluut prima en een gat in de markt)... het is eigenlijk vooral heel klassiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Eddy 6 pack schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:08:
[...]
Wat me wel opvalt is dat de accu bij mij even lang mee gaat in zowel de EU als US stand.
Dat is vreemd, want dat zou eigenlijk onmogelijk moeten zijn ivm de invloed van de luchtweerstand, die neemt exponentieel toe. Hoe harder je rijdt, hoe onzuiniger je verbruik. Sowieso is bij fietsen luchtweerstand by far de grootste factor (mechanisch verlies, gewicht etc zijn pinda's, zeker als hij op snelheid is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:13:
[...]

Zo lang de motor bij die 250 Watt blijft zal die niet sneller slijten, de tandwieltjes wel wat meer, en de remmen worden natuurlijk ook wat meer belast.
Je uitleg klopt denk ik niet. Exact dezelfde motor als voor de EU wordt ook in de VS gebruikt, alleen werkt deze daar op 350 Watt vermogen. Evenals exact dezelfde remmen en schakelsysteem. Dat zou betekenen dat de fietsen in de VS veel sneller slijten.omdat ze 100 Watt meer vermogen hebben. Hoogstwaarschijnlijk wordt de motor softwarematig beperkt mbt max. te leveren vermogen in de EU ivm de wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
Even een vraag over het alarm op de S3. Ik merk dat deze erg onregelmatig afgaat.
Soms moet je echt een tijdje aan de fiets "rammelen" voordat er iets gebeurt, en de andere dag hoef je bij wijze van spreken alleen al het stuur aan te raken om het alarm te activeren.
Is dit iets wat je met een reset kunt oplossen?
Over 2 weken breng ik hem naar de VM service hub in Eindhoven voor een check up. Kan het altijd daar nog aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Je uitleg klopt denk ik niet. Exact dezelfde motor als voor de EU wordt ook in de VS gebruikt, alleen werkt deze daar op 350 Watt vermogen. Evenals exact dezelfde remmen en schakelsysteem. Dat zou betekenen dat de fietsen in de VS veel sneller slijten.omdat ze 100 Watt meer vermogen hebben. Hoogstwaarschijnlijk wordt de motor softwarematig beperkt mbt max. te leveren vermogen in de EU ivm de wetgeving.
Kan zijn, dan is het nog beter. De motor (en de rest) zal ontwikkeld zijn voor 350W en dan in EU softwarematig beperkt tot 250W. Dat is nog beter voor de levensduur.
De electromotor zelf is niet zo spannend wat levensduur betreft, het zullen eerder de tandwielen en eventueel lagers zijn die slijten. Denk maar aan een circulatiepomp van een CV. Zelden gaat die motor defect, en die doen wel wat meer uren dan een ebike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
litebyte schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Volgens mij was het zo dat men dezelfde 350W motoren levert in de EU en VS, alleen dit vermogen niet permanent aanspreekt. De Europese regelgeving staat maximaal 250W toe, hierop staan de motoren ingesteld. Alleen bij het indrukken van de boost-knop zou hij even schakelen naar 350W. Dit mag wel in de EU. Dit beperkt de slijtage, omdat je de boost-knop slechts kort indrukt en minder vaak dus piekbelast.

[ Voor 4% gewijzigd door oscarwashere op 16-08-2021 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Dank voor jullie tips. Ik ga ook wel eens de US modes proberen, ook vooral hoeveel minuten dat nou scheelt.
Ik rij eigenlijk altijd op US 3. dan ga je 27km/h, vind ik een fijne snelheid. En de boostknop werkt dan nog wel gewoon tot 32.
Met de US 3 stand haal ik de 75km bereik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022

De touch unlock werkt bij mij met de Moofer app af en aan. Soms connect de app al op grote afstand, ik hoor de klik toon, maar soms moet ik mijn iPhone uit slaap modus halen. Ik kan het niet verklaren.
HBO88 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Ik rij eigenlijk altijd op US 3. dan ga je 27km/h, vind ik een fijne snelheid. En de boostknop werkt dan nog wel gewoon tot 32.
Met de US 3 stand haal ik de 75km bereik wel.
Hier in de stad meestal US 2, met af en toe boost. Als ik verder weg moet zijn, en het rustig is kan er een standje bij. Haal volgens Moofer app ca. 100km op een acculading. Rij per week 150km, nu in de zomervakantie periode is het minder ivm minder afspraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

oscarwashere schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:53:
[...]

Volgens mij was het zo dat men dezelfde 350W motoren levert in de EU en VS, alleen dit vermogen niet permanent aanspreekt. De Europese regelgeving staat maximaal 250W toe, hierop staan de motoren ingesteld. Alleen bij het indrukken van de boost-knop zou hij even schakelen naar 350W. Dit mag wel in de EU. Dit beperkt de slijtage, omdat je de boost-knop slechts kort indrukt en minder vaak dus piekbelast.
Ja, dat schrijf ik. dus rijdt je in de VS constant met een 350Watt motor..hier eigenlijk ook maar die is dan (softwarematig) beperkt tot 250 Watt. In de VS zal je op de krachtigste stand dus sowieso volledig gebruik maken van de 350Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
litebyte schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Ja, dat schrijf ik. dus rijdt je in de VS constant met een 350Watt motor..hier eigenlijk ook maar die is dan (softwarematig) beperkt tot 250 Watt. In de VS zal je op de krachtigste stand dus sowieso volledig gebruik maken van de 350Watt.
Nee dat laatste dus juist niet volgens mij... Maar ga zo twijfelen. Ook in US stand op 32 km/u zou je 250W gebruiken dacht ik. Ook daar alleen bij Boost 350W.

Je merkt tussen standen geen verschil in acceleratie, alleen topsnelheid, dus dat zou duiden op gelijk vermogen bij normale ondersteuning.

[ Voor 14% gewijzigd door oscarwashere op 16-08-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_VM
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-09 22:25
Zijn er nog meer mensen waarbij gisteren onverwachts €1900,- van de credit card is afgeschreven door VanMoof?

Vanmorgen direct contact gezocht met VanMoof en het blijkt om een bug in hun systeem te gaan. Hierdoor is er bij gebruikers zomaar €1900,- afgeschreven welke met 3 dagen wordt terug overgemaakt. Ik vind het zelf vrij bizar om het als een 'bug' te omschrijven terwijl het om een aanzienlijk bedrag is waar ik nu 3 dagen op moet wachten. Ik bezit al ruim een half jaar mijn VanMoof en daarna nooit meer iets besteld oid. Zie ook de mailing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0x1zWWb_Q7QXAUlqgu-U0RwNqbA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tDNPF9sKz2g2O719pAt3cMSQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Vreemd hoor, vraag me af hoe ze die creditcard gegevens bewaren dat ze zomaar nog eens kunnen afschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Zomaar credit cards extra billen, dan gaat er ècht iets goed fout in je database/betaalsysteem. Ik zou niet eens weten hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. Je kan alleen 'zonder toestemming' credit cards billen als het gaat om een abonnement of automatische betaling. In alle andere gevallen moet je als kaarthouder eerst toestemming geven. Iemand van VM heeft iets goed verkloot :')

Staat het als reserving in je creditcard afschrift of echt al als definitieve afschrijving?

[ Voor 50% gewijzigd door stin00 op 16-08-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_VM
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-09 22:25
Het is een echte afschrijving, ook geen reservering. Ik kreeg bericht dat mijn limiet was overschreden waarna ik tot deze ontdekking kwam. Vanmorgen heb ik contact gehad met de chat waarna ik deze mail kreeg. Bij de chat was het enige "Sorry but we will refund in 3 days" dat er vanaf kwam.

Net wat Stin00 zegt, zonder toestemming deze afschrijving uitvoeren wat ook nog om een fors bedrag gaat is wel next level fout.. Ben benieuwd of ze er nog op terug komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

oscarwashere schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Nee dat laatste dus juist niet volgens mij... Maar ga zo twijfelen. Ook in US stand op 32 km/u zou je 250W gebruiken dacht ik. Ook daar alleen bij Boost 350W.

Je merkt tussen standen geen verschil in acceleratie, alleen topsnelheid, dus dat zou duiden op gelijk vermogen bij normale ondersteuning.
Dan klopt de informatie dus niet van Vanmoof zelf, die geven namelijk aan dat de motor in de VS 350 Watt levert en die in EU en Japan 250 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bart_VM schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:06:
Zijn er nog meer mensen waarbij gisteren onverwachts €1900,- van de credit card is afgeschreven door VanMoof?

Vanmorgen direct contact gezocht met VanMoof en het blijkt om een bug in hun systeem te gaan. Hierdoor is er bij gebruikers zomaar €1900,- afgeschreven welke met 3 dagen wordt terug overgemaakt. Ik vind het zelf vrij bizar om het als een 'bug' te omschrijven terwijl het om een aanzienlijk bedrag is waar ik nu 3 dagen op moet wachten. Ik bezit al ruim een half jaar mijn VanMoof en daarna nooit meer iets besteld oid. Zie ook de mailing

[Afbeelding]
Het is wel wereldwijd zo, dus niet alleen bij NL klanten wat je zo leest op diverse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Iemand al eens dit soort roest gehad? Voorwiel én achterwiel....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Buu5QWHWVu143apwitqlUcND6ug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTIiVQea6QRIUifpMLDuTnQt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5X6RUytdQSf_qbS1IljnGro8u8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBtfKf3PeyPPGvVrEBqvgzpt.jpg?f=fotoalbum_large

Mail gestuurd naar support waar na 2 dagen reactie op kwam met een verwijzing naar de zelfhulptool |:(
Op mijn antwoord na 5 dagen nog geen reactie - geheel volgens verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Daniel schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:43:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mail gestuurd naar support waar na 2 dagen reactie op kwam met een verwijzing naar de zelfhulptool |:(
Mijn fiets heeft hier ook last van helaas. Ik had dit per e-mail gemeld en moest even later toevallig voor de terugroepactie voor de schroefjes van de spatborden langs in Amsterdam. Er zou naar gekeken zijn, maar verder niets aan gedaan. Ik heb het ook op e-mail staan, dus als het erger wordt maak ik er wellicht wel meer werk van. Voorlopig lijkt het weinig kwaad te kunnen, wijst meer op slechte verf mijn inziens.

Edit: mijn fiets heeft het alleen bij het voorwiel rondom de motor en bij het deel van de as welke niet is afgedekt door de anti-theft bout. Bij nieuwe versie zit er overigens een extra ring zodat de as niet meer uitsteekt t.o.v. de bout en dus minder roestvorming optreedt. Deze extra ring hebben ze er bij mij ook tussen gezet toen ik de fiets had langsgebracht voor de remmen.

[ Voor 13% gewijzigd door oscarwashere op 16-08-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Daniel schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:43:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ai ai ai, werkelijk al een model 3 met zulke roestvorming?
Of woont u (Kapitein) aan de kust met die lekkere zilte zeewind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
oscarwashere schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:59:
[...]

Om deze reden heb ik hem op US 3 staan in de stad en schakel naar US 4 (via apple watch) als ik buiten de stad rij. Voor mij de perfecte combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Die van mij is vandaag geleverd, helaas gelijk met installeren loop ik al tegen een probleem aan. Het frame past niet in het voorwiel, de rem past niet in de schijf. Bij nadere inspectie lijkt de rem helemaal aangespannen te zijn (zie foto) durf zelf niet te veel te doen en de chat is al dicht helaas. Iemand ervaring met dit probleem?

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Jqefo30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Bart_VM schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:53:
Het is een echte afschrijving, ook geen reservering. Ik kreeg bericht dat mijn limiet was overschreden waarna ik tot deze ontdekking kwam. Vanmorgen heb ik contact gehad met de chat waarna ik deze mail kreeg. Bij de chat was het enige "Sorry but we will refund in 3 days" dat er vanaf kwam.

Net wat Stin00 zegt, zonder toestemming deze afschrijving uitvoeren wat ook nog om een fors bedrag gaat is wel next level fout.. Ben benieuwd of ze er nog op terug komen
Stel je maar voor dat je op vakantie bent, en de laatste dag je hotel niet meer kan betalen omdat je limiet overschreden is....

Dit kan toch echt niet.
Ik zou direct via de eigen bank protest aantekenen tegen die afhaling. Ruikt zelfs naar fraude.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Bartske schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:30:
Die van mij is vandaag geleverd, helaas gelijk met installeren loop ik al tegen een probleem aan. Het frame past niet in het voorwiel, de rem past niet in de schijf. Bij nadere inspectie lijkt de rem helemaal aangespannen te zijn (zie foto) durf zelf niet te veel te doen en de chat is al dicht helaas. Iemand ervaring met dit probleem?

[Afbeelding]
Er hoort een plasticje tussen de remklauwen te zitten om ze uit elkaar te houden. Geen zorgen, je kan ze eenvoudig uit elkaar duwen en alsnog verder met bouwen.

https://support.vanmoof.c...an-je-vanmoof-s3-x3-terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Bartske schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:30:

[Afbeelding]
Iemand heeft de rem dichtgeknepen zonder dat de schijf er tussen zat. (of zo'n plastic afstandshouder)

Maar je kan het zelf fixen als je dat wil.

Ik zou de blokjes er uit halen, en dan met een plastic bandenlichter de zuigers terug duwen.
Blokjes haal je er zo uit als je die splitpen los maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 22:22
litebyte schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

Als je gewoon eerlijk kijkt naar de gebruikerservaringen dan heeft een groot deel van de fietsen helaas een probleem. Dan nog even de pre- en after sales service buiten beschouwing gelaten. Dan kan je als bezitter nog zo vol blijven houden dat het een geweldige fiets is, maar dan is het wel zo eerlijk om erbij te vertellen "IK" heb een geweldige fiets, maar er zijn veel bezitters (10%, als dat correct is, is enorm veel) die er wel grote problemen mee hebben.
Ik vind de S3 een geweldige fiets: er is geen beter alternatief op de markt met mijn eisenpakket. Helaas ook met de grote problemen erbij, maar daar was ik emotioneel en lichamelijk wel op voorbereid (ingenieur met twee rechter ✋ ✋)

Binnen mijn kenniskring geef ik eerlijk aan wanneer VM echt niet voor hun geschikt is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:16
Tommie12 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:32:
[...]

Stel je maar voor dat je op vakantie bent, en de laatste dag je hotel niet meer kan betalen omdat je limiet overschreden is....

Dit kan toch echt niet.
Ik zou direct via de eigen bank protest aantekenen tegen die afhaling. Ruikt zelfs naar fraude.
Yeb kan wel.
Zelf meegemaakt. Hotel in Canada had teveel borg gereserveerd 1500 dollar (0 teveel).
Het is dan niet afgeschreven maar een reservering gaat op dat moment wel van je maximaale credit af.
Het was tegen het einde van vakantie en dus gelijk limiet bereikt en kon dus niets meer.

Het hotel heeft het wel gelijk gecorrigeerd maar duurt dan minimaal 3 dagen voordat dat bedrag weer wordt vrijgegeven.

Visa gebeld en die waren gelukkig bereid om het credit met 1000 euro te verhogen.

Sinds dien stort ik altijd van te voren extra geld op de creditcard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Tasz schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:25:
[...]

Yeb kan wel.
Zelf meegemaakt. Hotel in Canada had teveel borg gereserveerd 1500 dollar (0 teveel).
Het is dan niet afgeschreven maar een reservering gaat op dat moment wel van je maximaale credit af.
Het was tegen het einde van vakantie en dus gelijk limiet bereikt en kon dus niets meer.

Het hotel heeft het wel gelijk gecorrigeerd maar duurt dan minimaal 3 dagen voordat dat bedrag weer wordt vrijgegeven.

Visa gebeld en die waren gelukkig bereid om het credit met 1000 euro te verhogen.

Sinds dien stort ik altijd van te voren extra geld op de creditcard.
Maar dan ben je wel in dat hotel geweest…. En je tekent voor die borg.
Ik verhoog voor een vakantie de limiet op mijn CC.

Maar zomaar 1900€ af schrijven zonder transactie…. Dit is het ultieme knoeiwerk, het is op de grens tussen fraude en bedrog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d4v1d
d4v1d schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:34:

Inmiddels is er stroom en nog even een oplader-houder in elkaar gebeund *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wVCQ1gz7XDYq5nGwGf9tAePBoI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uppmHdo0wcFPWMA6TiZBZgRl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Inmiddels 500km gehad. Nu is het voor de tweede keer voorgekomen dat na een plensbui onderweg de communicatie met de e-shifter de geest geeft. Eerste keer gebeurde me dit op een camping in Frankrijk, waarna hij na 3 dagen ineens weer werkte (opgedroogd wellicht?).

Nu na vandaag een plensbui op mijn kop gekregen te hebben, weer ERROR 44. Geen communicatie meer met de e-shifter. Reset hielp niet. Heb net de met de luchtcompressor geprobeerd alles goed droog te blazen, maar geen resultaat. Direct ERR44 bij het opstarten.

Hebben meer mensen hier last van gehad? Ga een afspraak maken bij een supportpunt denk ik maar.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
oscarwashere schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:33:
[...]

Er hoort een plasticje tussen de remklauwen te zitten om ze uit elkaar te houden. Geen zorgen, je kan ze eenvoudig uit elkaar duwen en alsnog verder met bouwen.

https://support.vanmoof.c...an-je-vanmoof-s3-x3-terug
Thanks! Eentje zat gedraaid en het is gelukt deze terug te draaien. Even opladen en straks rijden! Motorkabel terugduwen was wel te doen, maar met z'n 2en was het wel een stuk makkelijker dan toen ik het eerst alleen probeerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltv9paGqsA_XcpFCke2HAA2Zxeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVeEyV75Zqfz1iI66xwATyMP.jpg?f=fotoalbum_large
Zojuist de BSW bijgewerkt naar 1.7.1, duurde circa 12 minuten totaal 🚲😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

MacDokie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:28:
Inmiddels 500km gehad. Nu is het voor de tweede keer voorgekomen dat na een plensbui onderweg de communicatie met de e-shifter de geest geeft. Eerste keer gebeurde me dit op een camping in Frankrijk, waarna hij na 3 dagen ineens weer werkte (opgedroogd wellicht?).

Nu na vandaag een plensbui op mijn kop gekregen te hebben, weer ERROR 44. Geen communicatie meer met de e-shifter. Reset hielp niet. Heb net de met de luchtcompressor geprobeerd alles goed droog te blazen, maar geen resultaat. Direct ERR44 bij het opstarten.

Hebben meer mensen hier last van gehad? Ga een afspraak maken bij een supportpunt denk ik maar.
Persoonlijk niet wel een kennis, dus het zal vaker voor komen. Ook de boost button en de bell button schijnen last te kunnen hebben bij zeer hevige regenval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
oscarwashere schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:06:
[...]

Mijn fiets heeft hier ook last van helaas. Ik had dit per e-mail gemeld en moest even later toevallig voor de terugroepactie voor de schroefjes van de spatborden langs in Amsterdam. Er zou naar gekeken zijn, maar verder niets aan gedaan. Ik heb het ook op e-mail staan, dus als het erger wordt maak ik er wellicht wel meer werk van. Voorlopig lijkt het weinig kwaad te kunnen, wijst meer op slechte verf mijn inziens.

Edit: mijn fiets heeft het alleen bij het voorwiel rondom de motor en bij het deel van de as welke niet is afgedekt door de anti-theft bout. Bij nieuwe versie zit er overigens een extra ring zodat de as niet meer uitsteekt t.o.v. de bout en dus minder roestvorming optreedt. Deze extra ring hebben ze er bij mij ook tussen gezet toen ik de fiets had langsgebracht voor de remmen.
@Daniel Zou me hier geen zorgen over maken, zeker bij het achterwiel ziet het er niet spannend uit.

Ik zou het bij de voornaaf wel aanpakken omdat het onder je verf kan door roesten en ik het in de buurt van de schroefdraad/bout zie komen. Als je schroefdraad gaat roesten kan de boel behoorlijk vast raken, zeker in combi met die Alu uitvaleinden (het deel van je vork waar je wiel invalt), dat kan aardig in elkaar vast corroderen. Ik zou niet bang zijn voor een falend onderdeel, maar je loopt dan gewoon kans dat bij het (de)monteren je de schroefdraad op de as dusdanig vernaggelt dat je hem moet vervangen.

De roestplekjes bij de schroefdraad verwijderen met met azijn en een tandenborsteltje, drogen en dan vastzetten met montage pasta en een paar uur laten rusten. Wel met beleid aandraaien, want in eerste instantie zorgt die pasta ervoor dat de wrijving iets minder wordt bij het aandraaien.

De andere plekken kan je ook schoonmaken en dan met vaseline/wax/olie behandelen, maar ik vraag me af hoeveel zin dat heeft omdat die verf niet goed hecht (en ik dus verwacht dat het al een beetje onder de verf corrodeert). Ik verwacht niet dat het echt problemen oplevert tenzij het bij je motor naar binnen door corrodeert.

Alle ijzer roest (ook RVS), al is dit duidelijk niet de meest hoogwaardige legering en is de verf niet heel slagvast.

[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 16-08-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
oscarwashere schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:06:
Bij nieuwe versie zit er overigens een extra ring zodat de as niet meer uitsteekt t.o.v. de bout en dus minder roestvorming optreedt.
Alle S3’s na september 2020 hadden deze ring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
MacDokie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:28:
Helaas is dit een bekende issue, ik had hetzelfde en inmiddels voorzien van een waterdichte coating :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Jan Driebeen schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:44:
[Afbeelding]
Zojuist de BSW bijgewerkt naar 1.7.1, duurde circa 12 minuten totaal 🚲😀
En hoe bevalt de update? :)

Pagina: 1 ... 94 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.