Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Tommie12 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Ik snap de VM fans toch echt niet meer.

In je eerste zin schrijf je "fantastische fiets", en dan komen de problemen. En daarbovenop de trage behandeling van problemen doordat ze ongetwijfeld overbelast zijn.
VM krijgt gewoon zijn problemen niet opgelost op een duurzame manier. Een slechte shifter vervangen door een andere slechte shifter is het toch echt niet...

Weet je wat een fantastische fiets is? Dat is een fiets die goed rijdt, en die gewoon zijn ding doet zonder problemen.

Waarom zijn jullie zo tolerant? Waarom blijven jullie geloven in een product dat al honderden keren bewezen heeft gewoon inherent onbetrouwbaar te zijn?
Welke levensduur verwachten jullie eigenlijk van deze fiets?
Stukje nuance dan; zonder dat e-shifter probleem, en dus de eerste 110km -> rijdt lekker, gave features, mooie looks, etc. Dus in die zin klopt het nog steeds wat ik zeg. Misschien helpen de vier woorden "zolang die het doet".

En ja, ik ben het met je eens dat het zeeeer jammerlijk is dat er zoveel problemen zijn. Zeker voor een fiets die inmiddels ruim een jaar op de markt is (iets met kinderziektes in het begin vs persistent issues).

Ik verwacht dat de fiets het minimaal 5 jaar volhoudt, dat is namelijk ook het afschrijftermijn bij de belastingdienst.

Ik ga ze vandaag even bellen (als ik straks nog geen antwoord heb). Want anders breng ik de fiets doodleuk terug. Morgen heb ik de fiets namelijk 14 dagen in bezit. Desnoods koop ik van dat geld nog een keer die fiets -> klinkt bijna sneller dan wachten op een onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:42
tim427 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Stukje nuance dan; zonder dat e-shifter probleem, en dus de eerste 110km -> rijdt lekker, gave features, mooie looks, etc. Dus in die zin klopt het nog steeds wat ik zeg. Misschien helpen de vier woorden "zolang die het doet".

En ja, ik ben het met je eens dat het zeeeer jammerlijk is dat er zoveel problemen zijn. Zeker voor een fiets die inmiddels ruim een jaar op de markt is (iets met kinderziektes in het begin vs persistent issues).

Ik verwacht dat de fiets het minimaal 5 jaar volhoudt, dat is namelijk ook het afschrijftermijn bij de belastingdienst.

Ik ga ze vandaag even bellen (als ik straks nog geen antwoord heb). Want anders breng ik de fiets doodleuk terug. Morgen heb ik de fiets namelijk 14 dagen in bezit. Desnoods koop ik van dat geld nog een keer die fiets -> klinkt bijna sneller dan wachten op een onderdeel.
Bellen kan tegenwoordig niet meer, ik adviseer een chat te starten, dat is het snelste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

bakkie1985 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Bellen kan tegenwoordig niet meer, ik adviseer een chat te starten, dat is het snelste
Gisteren een ticket ingeschoten, vandaag twee nummers gebeld; inderdaad een bandje dat het online moet.

Ik woon zelf in Amsterdam en overweeg gewoon langs te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

[...]

In je eerste zin schrijf je "fantastische fiets", en dan komen de problemen. En daarbovenop de trage behandeling van problemen doordat ze ongetwijfeld overbelast zijn.
VM krijgt gewoon zijn problemen niet opgelost op een duurzame manier. Een slechte shifter vervangen door een andere slechte shifter is het toch echt niet...

Weet je wat een fantastische fiets is? Dat is een fiets die goed rijdt, en die gewoon zijn ding doet zonder problemen.

Waarom zijn jullie zo tolerant? Waarom blijven jullie geloven in een product dat al honderden keren bewezen heeft gewoon inherent onbetrouwbaar te zijn?
Op zich heb je een sterk punt en is het een vreemde gang van zaken.
Aan de andere kant, een paar honderd op duizenden is procentueel, statistisch gezien, denk ik geen slechte score.
Blijft staan dat het raar is dat de ‘kinderziekten’ nu nog steeds bestaan.

En inderdaad, als de Vanmoof het doet, zoals bij heel veel, die je hier niet leest, het geval is dan is het echt een fantastische fiets. Bij mij zelf ook. Ik hen alleen bij de eerste rit van de dag soms een kleine doortrap van 3 naar 4 maar that’s it! 99% perfect in mijn ogen. En toch gaat er een nieuw wiel in om het 100% te krijgen.

En vergeet niet dat alle fietsmerken wel problemen hebben, dat weet ik uit eigen ervaring.

Maar echt, de Vanmoof ziet er gewoon echt mooi en strak uit en rijden ook echt lekker. Degelijk en zonder rammels. En dat gevoel en die ervaring werkt sterker dan de nadelen, bij mij althans.

Levensduur is echt geen issue. Misschien op de e shifter na, is het allemaal vrij simpele bewezen techniek die je ook op andere fietsen ziet.
De naaf is misschien ook nog een twijfelgevalletje, al schijnt de nieuwe lichting echt verbeterd te zijn! Maar dát hebben we vaker gehoord….
De tijd zal het leren.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Eddy 6 pack schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:53:
[...]

Op zich heb je een sterk punt en is het een vreemde gang van zaken.
Aan de andere kant, een paar honderd op duizenden is procentueel, statistisch gezien, denk ik geen slechte score.
Blijft staan dat het raar is dat de ‘kinderziekten’ nu nog steeds bestaan.

En inderdaad, als de Vanmoof het doet, zoals bij heel veel, die je hier niet leest, het geval is dan is het echt een fantastische fiets. Bij mij zelf ook. Ik hen alleen bij de eerste rit van de dag soms een kleine doortrap van 3 naar 4 maar that’s it! 99% perfect in mijn ogen. En toch gaat er een nieuw wiel in om het 100% te krijgen.

En vergeet niet dat alle fietsmerken wel problemen hebben, dat weet ik uit eigen ervaring.

Maar echt, de Vanmoof ziet er gewoon echt mooi en strak uit en rijden ook echt lekker. Degelijk en zonder rammels. En dat gevoel en die ervaring werkt sterker dan de nadelen, bij mij althans.

Levensduur is echt geen issue. Misschien op de e shifter na, is het allemaal vrij simpele bewezen techniek die je ook op andere fietsen ziet.
De naaf is misschien ook nog een twijfelgevalletje, al schijnt de nieuwe lichting echt verbeterd te zijn! Maar dát hebben we vaker gehoord….
De tijd zal het leren.
Ik zit niet in het systeem en bekijk het van buitenaf, gewoon omdat ik die fiest ook overwogen heb.

En omdat ik beroepsmatig wat ervaring heb met kwaliteit en customer service gaan er nogal wat alarmbellen af.
Die kromme wielen vind ik dan het minst erg. Dat was onzorgvuldigheid en eens hersteld is dat ook OK.

Ik zou me meer zorgen maken over die shifter en de kwaliteit van de electronica. Dat die dingen zo vaak uitvallen en blijven uitvallen is gewoon een heel slecht teken. Dat er dan mensen 3-4 keer een nieuwe moeten krijgen gaat buiten stom toeval. Dat betekent dat de uitvalquote echt hoog is.
En een vroege hoge uitvalquote is gewoon een heel slecht teken voor de levensduur.

Dat ze nu de telefoon niet meer bemannen en alles via chat moet gaan... tweede alarmbel. Dat doe je niet als je weinig problemen hebt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

bakkie1985 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Via de chat; lijkt het niet de e-shifter te zijn, maar de "rear hub". Daar zit blijkbaar een veer in, die de 3de en 4de versnelling moeten locken, en dat is precies niet wat hij doet.

Eerst volgende repair mogelijkheid 18 augustus -> ze gaan het nu inplannen en mij op een "voorrangslijstje" zetten. Mocht er iets uitvallen gaan ze mij bellen :F (de vraag is of dat echt gebeurt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
tim427 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Eerst volgende repair mogelijkheid 18 augustus -> ze gaan het nu inplannen en mij op een "voorrangslijstje" zetten. Mocht er iets uitvallen gaan ze mij bellen :F (de vraag is of dat echt gebeurt natuurlijk)
Die van mij staat ook al een week te wachten, wordt dit weekend bekeken (nadat ze een korte check hebben gedaan toen ik op de bonnefooi ben langsgegaan). Het verhaal van voorrang geven is leuke praat, maar lijkt me weinig inhoud te hebben.

Heb gelukkig wel een leenfiets in de tussentijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Heb de fiets sinds mei 2020 (1 vd eerste batches) en inmiddels 1.000km gefietst (in verhouding heel weinig gefietst ivm geen woon-werkverkeer etc).

Nul problemen tot nu toe, fietst nog steeds top! Remmen afstellen doe ik zelf, enige is dat ik wat remvloestof (minerale olie) verloren heb destijds waardoor de achterrem iets anders afgesteld is dan voor, maar remt verder prima zonder piepen. Bij een beurtje zou dat verholpen kunnen worden (heb wel een bleedkit, maar is te veel gedoe), maar heb geen zin om naar Amsterdam te gaan en de fiets even kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Autovisie schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:02:
[...]

Die van mij staat ook al een week te wachten, wordt dit weekend bekeken (nadat ze een korte check hebben gedaan toen ik op de bonnefooi ben langsgegaan). Het verhaal van voorrang geven is leuke praat, maar lijkt me weinig inhoud te hebben.

Heb gelukkig wel een leenfiets in de tussentijd.
Ja, het voelt inderdaad als een "zoethoudertje" die waarschijnlijk toch niet waargemaakt wordt.

Leenfietsen hadden ze niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAMDERETRIEVER
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Inmiddels 800km gefiets zonder een enkel probleem met de fiets gehad te hebben. Ik ben erg tevreden over de fiets.

Echter ben ik inmiddels al 7 weken aan het wachten op een refund. Ik heb van alles al geprobeerd maar ze beloven al 6 weken dat het bedrag snel komt. Ik heb inmiddels via verschillende kanalen al contact gehad. Ik ga binnenkort mijn rechtsbijstand verzekering voor het eerst maar eens gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

SAMDERETRIEVER schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:19:
Inmiddels 800km gefiets zonder een enkel probleem met de fiets gehad te hebben. Ik ben erg tevreden over de fiets.

Echter ben ik inmiddels al 7 weken aan het wachten op een refund. <knip>
Waar is de refund voor dan :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:50
tim427 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:23:
[...]

Waar is de refund voor dan :)?
Was voor de powerbank dacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
M'n pa heeft de S3 en die rijdt er ook al een jaar probleemloos op rond. Dus wat dat betreft kan het wel.
Problemen die ik hier lees weerhouden me er steeds weer van om er zelf 1 te bestellen. Vooral omdat ik niet, zoals m'n pa, een 70+ gepensioneerde ben die alle tijd heeft om een uur naar Amsterdam te rijden als het nodig mocht zijn.
Hopelijk snel een repairshop in de stad.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

matthijst schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:00:
M'n pa heeft de S3 en die rijdt er ook al een jaar probleemloos op rond. Dus wat dat betreft kan het wel.
Problemen die ik hier lees weerhouden me er steeds weer van om er zelf 1 te bestellen. Vooral omdat ik niet, zoals m'n pa, een 70+ gepensioneerde ben die alle tijd heeft om een uur naar Amsterdam te rijden als het nodig mocht zijn.
Hopelijk snel een repairshop in de stad.
Misschien kun je dan ruilen met je pa als het nodig is :+

Nee, zonder gekkigheid; ik twijfel(de?) nog steeds om de fiets terug te brengen onder de Return Policy. Echter vind ik het een fantastische fiets (als er geen problemen zijn). Dus toch maar de kans geven om het te laten repareren, in de hoop dat het daarna ook vele jaren en kilometers goed blijft functioneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
600 km probleemloos (geen woon werk) en sinds gisteren mijn eerste probleem. De kicklock springt direct weer op slot. Ik verwacht dat er zooi tussen zit ivm de stortbui vandeweek die ik niet kon ontwijken. Zojuist wat vet erin maar helaas nog niet opgelost. Morgen even met een luchtspuitje ertussen in de hoop dat dit dan wel het probleem oplost.
Wie hebben dit ook gehad en wat was uiteindelijk de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:39
Sinds deze week eigenaar van een S3 uit de outlet. Is van november 2020. Ik merk soms wat doortrappen bij schakelen maar weet even niet of dit nou zo extreem is. Hoe kan ik zien of er een nieuw type achterwiel gemonteerd is? En hoe kan je dit aan de eshifter zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

RF1000 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:54:
Sinds deze week eigenaar van een S3 uit de outlet. Is van november 2020. Ik merk soms wat doortrappen bij schakelen maar weet even niet of dit nou zo extreem is. Hoe kan ik zien of er een nieuw type achterwiel gemonteerd is? En hoe kan je dit aan de eshifter zien?
Volgens VanMoof is dat normaal:
When shifting from gear 2 to gear 3, there is a half-spin interval while the gears engage. When shifting from gear 3 to gear 4, you may hear a slight popping sound. This is caused by the movement of the E-shifter’s internal mechanism
.

Bron: https://support.vanmoof.c...pping-and-or-making-noise

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
[...]

[...]

Ik begrijp het ook niet meer. Ik vermeld er wel bij dat ik geen VanMoof bezit.

Wel heb ik een algemene interesse in vervoer, techniek, fietsen, en de combinatie van dat alles. Dus daarom lees ik toch regelmatig mee in dit topic, om een beetje op de hoogte te zijn. Ik kom ook af en toe wel eens voorbij aan die VanMoof 'experience' shops, of zie ze soms op straat, dus de interesse blijft wel. Het is een mooie, in het oog springende, strakke fiets. Maar daarmee is alles toch wel gezegd.

Sowieso, na een aantal ervaringen met onbetrouwbare producten (andere domeinen) blijf ik gewoon kilometers verwijderd van dit soort 'rommel' (excuses, maar wat ik hier lees kan echt niet, niveau amateur). Fabrikanten die niet het minimum huiswerk kunnen doen om een relatief redelijk product op de markt te zetten, komen er niet in. Van het product tot aftersales en tijdige reparaties.

Wat mij betreft mag het dan een heel aantal trapjes minder IoT/connected/integrated zijn, als je in ruil maar een hogere betrouwbaarheid en serviceability krijgt.

De ervaringen die ik hier lees zijn extreem verontrustend. No way dat zo een fiets, met slecht geprogrammeerde apps, connectiviteit, en blijkbaar ondermaatse onboard electronica en circuitry het 5 jaar goed doet. Laat staan tien jaar! 8)7 Ga aan je grootouders eens uitleggen dat een fiets geen 30 jaar meegaat. Ik ken mensen die nog op hun grootmoeders fiets rondrijden...

En ja, ik ken het aloude riedeltje, "je leest enkel de negatieve ervaringen op fora". Denk er dan ook aan dat de consumenten die zich vrij dure 'fashion' elektrische fietsen kunnen veroorloven als plezier uitgave, die ze een tijdschriftje op het vliegtuig hebben gezien (wat voor Vanmoofs in Parijs, Amsterdam, Berlijn, ... toch vaak het geval zal zijn), echt niet de weg naar fora of internet zullen vinden.

Ze gaan er zelf geen tijd aan besteden, de VanMoof kost minder dan een Vuitton handtas. Na een jaar zijn ze er op uitgekeken. De fiets beland dan ergens in een donker hoekje van de garage. Een beetje zoals gewone consumenten voor een Alibaba elektrische step scooter van 300 euro ook geen moeite gaan doen als die na 6 maand compleet gaar is. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat VanMoof meer voor de vermogende fashion shopper gaat.

Dan las ik hier nog argument: 'een fiets waar niets aan rammelt' 8)7 :? Ik heb al in geen jaren op een fiets gezeten waar iets aan rammelt. Eender welke kwaliteitsfiets van eender welke van de 50 andere fietsmerken die ik zo uit het hoofd kan opnoemen, rammelt niet. En als die wel rammelt, is alles standaard en uitwisselbaar, dat er geen enkel probleem is om er zelf iets aan te veranderen/vast te zetten.

VanMoof heeft gewoon als voordeel gehad dat ze zowat de eerste in de markt waren met een 'hipster' fiets. Die uitvoerig in de mainstream pers werd beschreven. Artikeltje in new york times, vogue, noem maar op... Nu zwemmen ze in het durfkapitaal, waarom nog moeite doen voor een deugdelijk product.

En dat allemaal na, het moet gezegd, een eerste visueel unieke, geniale design vondst. Het originele concept van VanMoof en USP was niets meer of minder dan die bovenbuis die naar voor en achter doorliep, om netjes de koplamp en achterlicht in te kunnen verwerken. Robuust, breekt niet af, kan niet gestolen worden. Geniaal 'apple' design. Verder was het gewoon een normale fiets. Een fiets die je zelf kan afmonteren met degelijk materiaal, wanneer de originele slijtage componenten stilletjes aan opgebruikt raakten. Een niet-elektrische VanMoof met riem zou ik nog wel overwegen...

Probeer dat nu maar eens met de huidige, veel te ver geïntegreerde fiets, met te veel niet-standaard onderdelen.
Hierboven schreef iemand dat een fiets maar 5 jaar moet meegaan, omdat 'ie dan volledig is afgeschreven. Dan mag ie op de afvalberg, en vervangen door een nieuw exemplaar. 8)7 :F Een FIETS. Ik heb te veel respect voor het concept 'fiets', en wat het heeft betekend als eenvoudige en robuuste mobiliteits- oplossing voor de gewone man en vrouw in de voorbije 150 jaar, dat ik gewoon niet kan aanvaarden dat de economische levensduur van een hippe 'wegwerp' fiets tegenwoordig 5 jaar is.

Hoofdzakelijk omwille van alle elektronica en app-connectivity.

Nog zo een punt. De meeste van die tech innovators zijn te tam om zelf controls en schermpjes op hun apparaten te monteren (bezuinigen, gemakkelijkste oplossingen), om zo het apparaat op zichzelf staand te maken (het ziet er dan ook minder hip uit). Dus rollen ze al die functionaliteit maar af naar een volledig ander device (jouw phone) voor scherm en input, waarbij ze behalve de app nauwelijks controle hebben over die device. Dus moet je twee dingen aan elkaar koppelen via onbetrouwbare software, protocols, handshakes, enz... Meestal via bluetooth, de meest kaduke obscure slecht werkende standaard die je maar kan vinden met alle error codes tot gevolg. Als VanMoof er na 5 jaar geen zin meer in heeft om hun oude apps te porten naar iOS 20 of 21 (Sonos gevalletje), dan sta je daar met je dure fiets.

Nee, ik ben best wel te vinden voor een pure fashion aankoop in tech of elektronica. Een apparaat wat helemaal niet hoeft, maar gewoon omdat het kan. Maar absoluut niet voor een fiets.

Dan maar eender welk bewezen, betrouwbaar en robuust fietsmerk. Waar je bij iedere fietsenmaker mee terecht kan en vrij modulair is. Dan maar minder hip over de weg snorren }:O }:O 8) 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Schalkkie
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 12:37
Amos_x schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Ik begrijp het ook niet meer. Ik vermeld er wel bij dat ik geen VanMoof bezit.

Wel heb ik een algemene interesse in vervoer, techniek, fietsen, en de combinatie van dat alles. Dus daarom lees ik toch regelmatig mee in dit topic, om een beetje op de hoogte te zijn. Ik kom ook af en toe wel eens voorbij aan die VanMoof 'experience' shops, of zie ze soms op straat, dus de interesse blijft wel. Het is een mooie, in het oog springende, strakke fiets. Maar daarmee is alles toch wel gezegd.

Sowieso, na een aantal ervaringen met onbetrouwbare producten (andere domeinen) blijf ik gewoon kilometers verwijderd van dit soort 'rommel' (excuses, maar wat ik hier lees kan echt niet, niveau amateur). Fabrikanten die niet het minimum huiswerk kunnen doen om een relatief redelijk product op de markt te zetten, komen er niet in. Van het product tot aftersales en tijdige reparaties.

Van maag mij het dan een heel aantal trapjes minder IoT/connected/integrated zijn, als je in ruil maar een hogere betrouwbaarheid en serviceability krijgt.

De ervaringen die ik hier lees zijn extreem verontrustend. No way dat zo een fiets, met slecht geprogrammeerde apps, connectiviteit, en blijkbaar ondermaatse onboard electronica en circuitry het 5 jaar goed doet. Laat staan tien jaar! 8)7 Ga aan je grootouders eens uitleggen dat een fiets geen 30 jaar meegaat. Ik ken mensen die nog op hun grootmoeders fiets rondrijden...

En ja, ik ken het aloude riedeltje, "je leest enkel de negatieve ervaringen op fora". Denk er dan ook aan dat de consumenten die zich vrij dure 'fashion' elektrische fietsen kunnen veroorloven als plezier uitgave, die ze een tijdschriftje op het vliegtuig hebben gezien (wat voor Vanmoofs in Parijs, Amsterdam, Berlijn, ... toch vaak het geval zal zijn), echt niet de weg naar fora of internet zullen vinden.

Ze gaan er zelf geen tijd aan besteden, de VanMoof kost minder dan een Vuitton handtas. Na een jaar zijn ze er op uitgekeken. De fiets beland dan ergens in een donker hoekje van de garage. Een beetje zoals gewone consumenten voor een Alibaba elektrische step scooter van 300 euro ook geen moeite gaan doen als die na 6 maand compleet gaar is. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat VanMoof meer voor de vermogende fashion shopper gaat.

Dan las ik hier nog argument: 'een fiets waar niets aan rammelt' 8)7 :? Ik heb al in geen jaren op een fiets gezeten waar iets aan rammelt. Eender welke kwaliteitsfiets van eender welke van de 50 andere fietsmerken die ik zo uit het hoofd kan opnoemen, rammelt niet. En als die wel rammelt, is alles standaard en uitwisselbaar, dat er geen enkel probleem is om er zelf iets aan te veranderen/vast te zetten.

VanMoof heeft gewoon als voordeel gehad dat ze zowat de eerste in de markt waren met een 'hipster' fiets. Die uitvoerig in de mainstream pers werd beschreven. Artikeltje in new york times, vogue, noem maar op... Nu zwemmen ze in het durfkapitaal, waarom nog moeite doen voor een deugdelijk product.

En dat allemaal na, het moet gezegd, een eerste visueel unieke, geniale design vondst. Het originele concept van VanMoof en USP was niets meer of minder dan die bovenbuis die naar voor en achter doorliep, om netjes de koplamp en achterlicht in te kunnen verwerken. Robuust, breekt niet af, kan niet gestolen worden. Geniaal 'apple' design. Verder was het gewoon een normale fiets. Een fiets die je zelf kan afmonteren met degelijk materiaal, wanneer de originele slijtage componenten stilletjes aan opgebruikt raakten. Een niet-elektrische VanMoof met riem zou ik nog wel overwegen...

Probeer dat nu maar eens met de huidige, veel te ver geïntegreerde fiets, met te veel niet-standaard onderdelen.

[...]

Hierboven schreef iemand dat een fiets maar 5 jaar moet meegaan, omdat 'ie dan volledig is afgeschreven. Dan mag ie op de afvalberg, en vervangen door een nieuw exemplaar. 8)7 :F Een FIETS. Ik heb te veel respect voor het concept 'fiets', en wat het heeft betekend als eenvoudige en robuuste mobiliteits- oplossing voor de gewone man en vrouw in de voorbije 150 jaar, dat ik gewoon niet kan aanvaarden dat de economische levensduur van een hippe 'wegwerp' fiets tegenwoordig 5 jaar is.

Hoofdzakelijk omwille van alle elektronica en app-connectivity.

Nog zo een punt. De meeste van die tech innovators zijn te tam zijn om zelf controls en schermpjes op hun apparaten te monteren (bezuinigen, gemakkelijkste oplossingen), om zo het apparaat op zichzelf staand te maken (het ziet er dan ook minder hip uit). Dus rollen ze al die functionaliteit maar af naar een volledig ander device (jouw phone) voor scherm en input, waarbij ze behalve de app nauwelijks controle hebben over die device. Dus moet je twee dingen aan elkaar koppelen via onbetrouwbare software, protocols, handshakes, enz... Meestal via bluetooth, de meest kaduke obscure slecht werkende standaard die je maar kan vinden met alle error codes tot gevolg. Als VanMoof er na 5 jaar geen zin meer in heeft om hun oude apps te porten naar iOS 20 of 21 (Sonos gevalletje), dan sta je daar met je dure fiets.

Nee, ik ben best wel te vinden voor een pure fashion aankoop in tech of elektronica. Een apparaat wat helemaal niet hoeft, maar gewoon omdat het kan. Maar absoluut niet voor een fiets.

Dan maar eender welk bewezen, betrouwbaar en robuust fietsmerk. Waar je bij iedere fietsenmaker mee terecht kan en vrij modulair is. Dan maar minder hip over de weg snorren }:O }:O 8) 8)
Zo, opgelucht ?😀😀😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Gaat wel >:) ;)

Nee, ik vind de meeste van die 'hipster' dingen echt wel mooie producten (no offense). Maar het schort anno 2020-2021 toch echt wel aan visie, langetermijn-ondersteuning, en kwaliteit van software en updates. Over de gehele tech industrie zo wel een beetje. Ga voor de grap eens kijken op "internet of shit" account op twitter ;) In de context van VanMoof een beetje off-topic, maar in het algehele plaatje toch wel tekenend.

Het zijn toch vaak producten waar de wens nog steeds de vader van de gedachte is. Een delicate fantasie die goed staat in de brochure, geen werkpaarden.

Het is maar wat je tolerantie is natuurlijk. Ik heb zeker respect voor de VanMoof liefhebber die z'n droomfiets heeft gekocht, en kan leven met de potentiële uitval/reparaties, en daar het geduld voor zal opbrengen (of je ervaart helemaal niets negatief, ook mogelijk!)

Nogmaals, het zijn mooie fietsen. Als ik enkel op uiterlijk afging, stond 'ie al in de garage.

Ga voor de lol eens het Mach-E en ID.3 et ID.4 topic doornemen. Of eender welk EV-topic dat niet tesla is (en dan zelfs nog). En dan hebben we het over voertuigen waar je 20 tot 30 VanMoofs van kan kopen. Buggy, uitvallende software, error codes, updates die niet doorkomen, trage troep, slecht programmeerwerk... Noem maar op.

Dat kan ik prima hebben op m'n PC, of 1 of andere capricieuze design speaker of tv die ik niet altijd nodig heb. Niet op basis-vervoer die er gewoon ALTIJD, in weer en wind, moet staan. Klaar om op te springen/in te zitten, en weg te rijden.

Sorry, het past niet echt in mijn visie op vervoer en duurzaamheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Amos_x op 07-08-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

De soap continues…

Na eergister voor de zoveelste maal gechat te hebben over waar mijn achterwiel bleef werd verteld dat het steeds niet op voorraad is. Maar ‘voordeel’ zou zijn dat alle wielen gegarandeerd gecheckt en 100% werkend zouden zijn!

En ineens gister een mail dat er een pakket van 2kg onderweg is!
Waarempel het achterwiel!
Vanochtend gemonteerd; k#t met peren. Geen eerste versnelling en doortrappen in 4.
Gelijk weer in de chat. Ik mocht met de fiets langskomen en dan ter plekke laten maken. Dat wil ik dus niet! Ik wil een goed achterwiel.
Ben nu bezig om een achterwiel te krijgen vanuit de bike doctors. Dus nagekeken en werkend. Niet uit het magazijn waar volgens mijn helemaal geen goed werkende en gecontroleerde wielen liggen!

Ben nu in een chat met Tanja, die gaat nu expliciet aan de bike doctors vragen mij een door hen gecontroleerd en werkend wiel toe te sturen!! Zegt ze….

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:26
[...]

En ja, ik ken het aloude riedeltje, "je leest enkel de negatieve ervaringen op fora"
Een van de oprichters, Taco Carlier, schat dat 10% van de fietsen problemen heeft en je kan wel aannemen dat hij dat low-balled omdat ze compleet drijven op investeerders en al jaar in jaar uit rode cijfers schrijven (in tegenstelling tot wat ze in de glossy beloven).

Dus iedereen die denkt dat dit uitzonderingen zijn doet gewoon geen research naar de fabrikant en het product. De problemen zijn niet alleen veel voorkomend, het bedrijf kan hun servicenetwerk niet fixen tenzij ze van felrode inkt naar neon-rode inkt gaan.

Het verdienmodel is blijkbaar hard groeien en investeerders trekken, een einddoel is compleet onduidelijk.
Nee, dat is geen rant, dat is allemaal verbatim of af te leiden uit de interviews met de Carliers.

https://www.theverge.com/...mK0gUiuUmAVVfuLU_L4gDf-pQ

https://www.rtlnieuws.nl/...-problemen-klantenservice

https://mtsprout.nl/start...eldschieters-te-ontmoeten

Ik vind het sowieso een smerig bedrijf wat zowel conument als investeerder misleidt, maar het is wel pijnlijk om te zien dat mensen het gewoon blijven goedpraten.

Overigens net als die andere fabel, Van Moof (Veloretti trouwens ook niet) is echt geen startup. Het zijn veteranen die echt wel weten hoe het zit, dus dat veelgebruikte excuus is schunnig.

[ Voor 11% gewijzigd door roffeltjes op 07-08-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik ben op zoek naar een E-bike en kwam uiteraard ook op de Vanmoof uit, ik vind het zo apart om te lezen hoe laaiend enthousiast mensen zijn terwijl er echt vanalles mis is met hun fietst. En dan ook nog eens een niet werkende klantenservice.

(ik zou het overigens ook echt raar vinden als ze wel een voorrangslijstje hebben) dat wil alleen maar zeggen dat een andere klant met een even valide probleem naar achter gezet zal worden. vind ik erg oneerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 19:53
ansichtkaart schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:30:
Ik ben op zoek naar een E-bike en kwam uiteraard ook op de Vanmoof uit, ik vind het zo apart om te lezen hoe laaiend enthousiast mensen zijn terwijl er echt vanalles mis is met hun fietst. En dan ook nog eens een niet werkende klantenservice.

(ik zou het overigens ook echt raar vinden als ze wel een voorrangslijstje hebben) dat wil alleen maar zeggen dat een andere klant met een even valide probleem naar achter gezet zal worden. vind ik erg oneerlijk.
Wellicht kun je daar je conclusies uit trekken. Als er veel op aan te merken is maar men is nog steeds enthousiast dan is het waarschijnlijk een erg vette fiets. Dat is tenminste mijn bescheiden mening.

Er is geen voorrangslijstje. Er is wel een klantenservice in Amsterdam waar ze meertalige mensen op support zetten met totaal geen binding met het bedrijf of het product. Ze willen gewoon een centje verdienen tijdens hun verblijf in Nederland. Ondertussen werken ze bij een bedrijf wat hun keten lang niet op orde heeft. Dus kiezen ze de weg van de minste weerstand. "Ik stuur een mail naar mijn manager" of "deze keer komt het goed". Dat is immers veel makkelijker dan nee verkopen, zeker ook omdat we tegen beter weten in "nee" slecht accepteren en de medewerker dat te weten krijgt.
Dit is trouwens niet alleen bij Vanmoof een probleem, maar bij veel bedrijven. Probeer bv maar eens een verdwenen pakketje bij PostNL na te vragen, vooral als het om internationale zendingen gaat. Maar ruk is het wel.

Ikzelf ben onwijs blij met mijn fiets. Ik wacht al twee maanden op een nieuw wiel maar ondertussen fiets ik lekker door en ben ik ook blij. Ik heb een mooie fietstas van ze gekregen voor het lange wachten. Ook mij kickslot was direct bij levering stuk maar die is snel en netjes gemaakt.

Daar tegenover staat een super strakke fiets die ondanks kleine probleempjes me nooit in de steek laat. Anders dan hier wordt gezegd is de software prima in orde en dan heb je nog de Moofer app als kers op de taart. Ik heb ook serieus gekeken naar een traditionele e-bike maar ik zou voor geen goud willen ruilen ook niet voor een middenmoter 3000+ fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
ansichtkaart schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:30:
Dat is ook wat ik niet snap, maar wellicht liggen mijn prioriteiten anders.

Ik wil in de eerste plaats een goed werkende fiets die past en die me comfort biedt.
In de tweede instantie, een fiets waar ik kort bij huis service op kan krijgen. Niks zo vervelend als met een kapotte fiets de trein op moeten, of die een uur ver met de auto te moeten weg brengen.
Ik verwacht een levensduur van een jaar of 7-10 als absoluut minimum.

En dan mag het er goed uit zien…

Een fiets die 2-3 keer terug moet om werkend te houden in het eerste jaar…. Ik moet er echt niet aan denken.
Ik heb ooit een auto gehad die in 1 jaar alles samen 6 keer naar de garage moest en er in totaal 3 maanden stond. Ik had echt zin om die aan iets te hoge snelheid tegen een boom te parkeren of in de fik te steken. Kan er echt niet tegen dat dingen waarop je wil betrouwen het ineens laten af weten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27

eisbaer

Zie signature

Als je meerdere keren problemen ondervindt dan kan ik me voorstellen dat je baalt. Mijn vanmoof werkt echter gewoon. Geen foutmeldingen of iets dergelijks en de leukste e-bike ooit. De rest kan er niet aan tippen qua plezier. Wat me wel verbaast is dat sommigen onderdelen laten opsturen. Als er een probleem is dan zou ik zeggen, laat vanmoof het oplossen en neem hem pas mee als het weer goed werkt.

En over service om de hoek. De fietsenmaker hier om de hoek vind ik een vervelende klier die voornamelijk bezig is om zijn incourante voorraad te pushen. Daar wil ik helemaal niet komen. Of een trip naar Amsterdam je tegenstaat is een kwestie van mindset. Als het 150km is dan kan ik me de aversie wel voorstellen. Er zijn echter ook types voor wie een tocht naar de lokale bakker al een avontuur is. Die raad ik een gazelle-achtige aan die je binnen een radius van een paar km kan laten servicen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

eisbaer schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:07:
Als je meerdere keren problemen ondervindt dan kan ik me voorstellen dat je baalt. Mijn vanmoof werkt echter gewoon. Geen foutmeldingen of iets dergelijks en de leukste e-bike ooit. De rest kan er niet aan tippen qua plezier. Wat me wel verbaast is dat sommigen onderdelen laten opsturen. Als er een probleem is dan zou ik zeggen, laat vanmoof het oplossen en neem hem pas mee als het weer goed werkt.

En over service om de hoek. De fietsenmaker hier om de hoek vind ik een vervelende klier die voornamelijk bezig is om zijn incourante voorraad te pushen. Daar wil ik helemaal niet komen. Of een trip naar Amsterdam je tegenstaat is een kwestie van mindset. Als het 150km is dan kan ik me de aversie wel voorstellen. Er zijn echter ook types voor wie een tocht naar de lokale bakker al een avontuur is. Die raad ik een gazelle-achtige aan die je binnen een radius van een paar km kan laten servicen.
🤣👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
eisbaer schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:07:

En over service om de hoek. De fietsenmaker hier om de hoek vind ik een vervelende klier die voornamelijk bezig is om zijn incourante voorraad te pushen. Daar wil ik helemaal niet komen.
Tja… als die klier je fiets in orde krijgt voor een redelijke prijs en op korte termijn, dan is het toch al beter dan een organisatie die ver weg zit en waar je pas binnnen 2 weken terecht kan.
De fundamentelere vraag die ik heb is of het nieuwe wiel/shifter beter is dan wat je nu hebt. Ze lijken het nog altijd niet in orde te hebben.

Nu ja, als die om de hoek een klier is, ga dan 2 hoeken verder en je vindt wellicht een vriendelijke capabele man die je wel kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Paar weken terug was de kicklock het haasje, want hij ontgrendelde niet meer. Het handmatig proberen terug te trekken van het palletje (als het dan lukt) was de enige manier om de fiets weer rijdend te krijgen zonder alle vervelende signalen en foutmeldingen. Een week a twee verder kreeg ik een nieuwe kicklock toegestuurd, deze moet ik nog steeds monteren.

Maar nu: wilde gisteren de fiets gaan gebruiken en zag dat hij niet aan ging. De Moofer app kon ik niet met de fiets verbinden, ook de VM app niet. Na heel wat gestuntel zag ik een Err melding... ik zag toen niet goed welke dit was, maar het bleek om de Err 16 te gaan. Vanmoof zegt hierbij dat het om de accu connectiviteit gaat. Wat een domper.

Hoeveel issues moeten er volgen? Zoveel maak ik nou ook geen gebruik van de fiets, er staat een kleine 330km op de teller en hij is nog geen jaar oud.

Zal Vanmoof maar weer eens mailen, blij word ik er niet van. Een betrouwbare fiets is het in ieder geval niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--X8Z9ASL5jPQeU9E14AkyjHImk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCdzTsVIIBJLi1ZJEwIrQqKG.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:51
tim427 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Via de chat; lijkt het niet de e-shifter te zijn, maar de "rear hub". Daar zit blijkbaar een veer in, die de 3de en 4de versnelling moeten locken, en dat is precies niet wat hij doet.

Een kleine tip, ik heb een reparatie ingeboekt via MyVanMoof. Als je dan de datum selectie pagina open laat staan kan je die verversen. Soms heb je dan geluk en heeft iemand anders een afspraak geannuleerd. Ik heb net een afspraak geannuleerd voor morgen 08:30!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
bakkie1985 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:24:
600 km probleemloos (geen woon werk) en sinds gisteren mijn eerste probleem. De kicklock springt direct weer op slot. Ik verwacht dat er zooi tussen zit ivm de stortbui vandeweek die ik niet kon ontwijken. Zojuist wat vet erin maar helaas nog niet opgelost. Morgen even met een luchtspuitje ertussen in de hoop dat dit dan wel het probleem oplost.
Dit was dus niet de oplossing, iemand een idee? ik kan de fiets dus niet gebruiken nu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:18
bakkie1985 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Dit was dus niet de oplossing, iemand een idee? ik kan de fiets dus niet gebruiken nu 8)7
Jazeker, had hetzelfde. De oplossing is nieuwe kick lock. Bij mij zit de winkel 15 minuten lopen uit de buurt, wat nog steeds een drama was om de fiets daar te krijgen. Misschien makkelijker via de chat een nieuwe te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Is er iemand die de track my rides functie gebruikt?
Heb er eens wat info over bekeken, en het kan aan mij liggen maar ik zie het nut en gemak er niet van in? Tenzij je een data minded persoon bent en van het uitzoeken en toepassen van analyses houdt.

Ik vind het totaal nutteloos.
Wat ik graag zou willen is dat een rit wordt opgenomen met GPS of GLONASS oid.
Zodat je kan terugkijken waar je gefietst hebt, welke route en de afstand. En eventueel de tijd ofzo.
Kunnen ze dat niet maken?
Of in de Moofer app. Maar Quinten is ook al tijden niet meer online heb ik de indruk. Door hem genoemde updates van navigeren met gesproken instructies ed. via pijlen op de matrixdisplay en de speaker lijken al net betrouwbaar als belofte van Avalon, Amber, Puja of Tanja van de VM customer support….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Eddy 6 pack schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:35:
Is er iemand die de track my rides functie gebruikt?
Heb er eens wat info over bekeken, en het kan aan mij liggen maar ik zie het nut en gemak er niet van in? Tenzij je een data minded persoon bent en van het uitzoeken en toepassen van analyses houdt.

Ik vind het totaal nutteloos.
Wat ik graag zou willen is dat een rit wordt opgenomen met GPS of GLONASS oid.
Zodat je kan terugkijken waar je gefietst hebt, welke route en de afstand. En eventueel de tijd ofzo.
Kunnen ze dat niet maken?
Of in de Moofer app. Maar Quinten is ook al tijden niet meer online heb ik de indruk. Door hem genoemde updates van navigeren met gesproken instructies ed. via pijlen op de matrixdisplay en de speaker lijken al net betrouwbaar als belofte van Avalon, Amber, Puja of Tanja van de VM customer support….
Moet toch niet te moeilijk zijn, eigenlijk is het gewoon de functionaliteit van bijv. Strava.

Of altijd fietsen met de Beeline, die logt ook netjes de route:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
Eddy 6 pack schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:59:
De soap continues…

Na eergister voor de zoveelste maal gechat te hebben over waar mijn achterwiel bleef werd verteld dat het steeds niet op voorraad is. Maar ‘voordeel’ zou zijn dat alle wielen gegarandeerd gecheckt en 100% werkend zouden zijn!

En ineens gister een mail dat er een pakket van 2kg onderweg is!
Waarempel het achterwiel!
Vanochtend gemonteerd; k#t met peren. Geen eerste versnelling en doortrappen in 4.
Gelijk weer in de chat. Ik mocht met de fiets langskomen en dan ter plekke laten maken. Dat wil ik dus niet! Ik wil een goed achterwiel.
Ben nu bezig om een achterwiel te krijgen vanuit de bike doctors. Dus nagekeken en werkend. Niet uit het magazijn waar volgens mijn helemaal geen goed werkende en gecontroleerde wielen liggen!

Ben nu in een chat met Tanja, die gaat nu expliciet aan de bike doctors vragen mij een door hen gecontroleerd en werkend wiel toe te sturen!! Zegt ze….
Heb je de wiel wel gecalibreerd voordat je deze plaatste? ik had met mijn nieuwe wiel dat deze niet schakelde, belangrijk is eshifter op asmoer handvast aandraaien maar ook niet te los anders slippen de versnellingen door.

Offtopic, sorry maar kan er eens wat moderatie plaatsvinden? ik wordt zo moe telkens weer die beginners vragen te lezen, een oproep aan een ieder, verdiep je eens in de materie, gebruik anders de zoekfunctie, over alle vragen zijn bijna alle antwoorden te vinden. :O

[ Voor 9% gewijzigd door Bruzski op 09-08-2021 00:49 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-07 10:59
bakkie1985 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:24:
Bij mij was het probleem dat kickslot aanliep wanneer deze niet gebruikt werd.

Oplossing was om kicklock in te spuiten met WD40 en daarna mbv een klein inbussleuteltje via achterkant lock naar buiten te drukken (inbus gebruiken als hefboompje) en dan vanaf voorkant weer te locken om vervolgens weer te unlocken en eventueel weer met hefboompje verder te helpen en dit dan een paar keer. Verder kun je de pin wanneer deze naar buiten staat met een waterpomptang verdraaien.

Dit was uiteindelijk de oplossing voor mij. Je moet daar wel even mee experimenteren om te kijken wat de meest soepele stand is. Er zat bij mij ook een stand op dat lock niet meer unlockte door het bewegen van het wiel, de pin een halve slag verder is dan waarschijnlijk de ideale stand. Al een jaar geen probleem meer mee gehad. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Mijn S3 is intussen helemaal dood. Hij reageert nergens meer op en gaat niet meer aan. Ik heb alles per mail intussen aangemeld, ik ben benieuwd wat voor oplossing zij zullen aanbieden.

Persoonlijk ben ik er wel klaar mee. Ik heb medio dit jaar een Veer belt erop gezet en dat rijdt super. Voor de mensen die nog twijfelen: doen.

Zodra de oplossing vanuit VM komt ga ik de bike te koop zetten inclusief de belt. Dus mocht iemand geïnteresseerd zijn let me know.

Ik zit te kijken naar de Cowboy 4 of de Veloretti Electric Ace als vervanger, hopelijk voldoet de nieuwe e-bike dan wel met name in de betrouwbaarheid.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ik geef je gelijk dat wat hier te lezen is niet goed is. Van de andere kant denk ik ook niet dat een normale "merk" elektrische fiets het 30 jaar volhoudt zonder zo nu en dan eens een motor of accu te moeten wisselen.
Je grootmoeders fiets rijdt ook niet meer als daar niet zo nu en dan een andere ketting op kwam. Elektrische fietsen hebben alleen wat meer slijtageonderdelen die vanwege het gebruik ook harder slijten.
En hoe sneller de fiets, hoe harder het slijt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

matthijst schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:00:
Problemen die ik hier lees weerhouden me er steeds weer van om er zelf 1 te bestellen.
Ik heb er dan ook alleen maar een gekocht omdat er hier in Rotterdam een bicyclerepairman kwam. Later dan verwacht, maar hij heeft inmiddels al 2x de fiets gerepareerd. De eerste keer voor het beroemde/beruchte slecht en luidruchtig schakelen. Ik heb daar een poos mee rondgereden totdat de repairshop hier open ging. De tweede was omdat de kicklock niet goed werkte en steeds weer dichtging totdat ie helemaal niet meer open wilde. Best lastig, maar ik zou het helemaal niet leuk vinden als ik er steeds voor naar Amsterdam zou moeten.

Ik zou ook gewoon geen Van Moof adviseren als je niet in de buurt van een repairshop woont. Er zijn gewoon teveel issues en je kunt er onmogelijk op gokken dat je een goed model hebt. Tenzij je het niet erg vindt om 2x naar Amsterdam te meten reizen (of een andere repairshop in de buurt). Ik vind het nog steeds bizar hoeveel problemen er met die fiets zijn. En de meeste zijn gewoon serieproblemen en ze leren er helemaal niets van, want er komt een nieuwe versie, en die heeft ook weer problemen. Mijn vriendin heeft een Cortina en die is wel niet zo sexy en hip als een Van Moof, maar hij doet het tenminste. En dát is waar het om gaat bij een fiets. Dat hippe is leuk voor je likes op Insta, maar daarmee kom je niet ver.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Maasluip schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Ik geef je gelijk dat wat hier te lezen is niet goed is. Van de andere kant denk ik ook niet dat een normale "merk" elektrische fiets het 30 jaar volhoudt zonder zo nu en dan eens een motor of accu te moeten wisselen.
Je grootmoeders fiets rijdt ook niet meer als daar niet zo nu en dan een andere ketting op kwam. Elektrische fietsen hebben alleen wat meer slijtageonderdelen die vanwege het gebruik ook harder slijten.
En hoe sneller de fiets, hoe harder het slijt.
30 jaar verwacht niemand, maar 5 jaar dagelijks gebruik, dat moet kunnen zonder grote kosten zoals een motor of een batterij. 10 jaar acht ik met een degelijk ebike ook wel haalbaar, maar waarschijnlijk ben je dan aan een nieuwe batterij toe.
In elk geval, hier staat nog een goed werkende Giant ebike van 10 jaar oud, zelfs de eerste batterij werkt nog goed, al moet ik toegeven van die fiets waarschijnlijk de 10k niet overschreden heeft.

Je vergelijk met een ketting is niet logisch, dat is een typisch slijtagedeel, net zoals remblokjes, banden, tandwielen ...

Laat ons een kat een kat noemen, de shifter en waarschijnlijk de naaf van de VM zijn niet ontworpen op levensduur. Dat meerdere fietsen meer dan ééns een nieuwe shifter nodig hebben is een grote rode alarmbel.

Je kan dat statistisch aantonen:
Stel dat 1% van de shifters defect gaat binnen 1000km. De kans dat je dan op één fiets 2 keer een shifter moet vervanen is 1 op 10.000. De kans op 3 shifters is 1 op 1 mio, met andere woorden je zou het hier op het forum met een paar honderd gebruikers/lezers nooit horen.
Dan kan je niet anders besluiten dat het uitvalpercentage bij de shifters eerder rond de 10-20% gaat liggen.
En als je dan een beetje weibull kent, en je hebt na 1 jaar een uitval van 10%, dan weet je dat dit een blijvende nachtmerrie is. Je moet dan je ingenieurs terug naar de tekentafel sturen en iets anders laten ontwikkelen. Pas als je die gevalideerd en getest krijgt kan je spreken van een betrouwbare fiets.

Er zijn in de autowereld redenen waarom ze bij nieuwe onderdelen een uitval verwachten van minder dan 10 ppm (parts per million).
In een auto zitten een paar honderd onderdelen, als die allemaal een uitval hebben van bv 100ppm (1 op 10.000), dan weet je dat je garantieafdeling dik in de problemen geraakt.
In een fiets zitten wat minder onderdelen, dus wellicht is die 10 ppm niet nodig, maar als je in procenten gaat tellen..... dan weet je dat er stront aan de knikker is, en moet je eigenlijk de verkoop gewoon stil leggen en eerst je onderdelen verbeteren.
Dat doen ze wellicht niet omdat ze dan hun investeerders over zich krijgen. Maar ondertussen zit je wel met dikke miserie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roman Zand
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-08-2021
Tussen alle (terechte) negativiteit door wil ik jullie graag van een beetje nuance voorzien. Het is nooit leuk als er iets mis is met je fiets. Tegelijkertijd worden hier op dit forum reguliere e-bikes opgehemeld terwijl dat ook niet terecht is.

Zelf ben ik circa twee jaar eigenaar van een redelijk dure Koga e-bike en in die twee jaar heb ik ook wel genoeg problemen ervaren.

- 2x een lekke band terwijl er Schwalbe anti-lekbanden op zitten en ik een relatief voorzichtige fietser ben.
- Fietsstandaard een keer afgebroken waarbij ik voor mijn specifieke model uiteindelijk alleen via een behoorlijk louche website dezelfde standaard kon krijgen. Andere Koga standaarden konden niet gemonteerd worden op mijn model.
- Electronica hield er midden op straat ineens een keer mee op zonder dat ik het meteen doorhad, werd op dat moment zelfs staande gehouden door een politieagent waarom ik zonder licht fietste.
- Na de fiets enkele maanden in de winter niet gebruikt te hebben gaf het display een permanente foutmelding waardoor ik geen relevante informatie meer kreeg terwijl de fiets wel werkte.

Bovendien zitten er op de fiets, die ruim €3000 kostte, allerlei goedkope/slecht geïmplementeerde onderdelen (goedkoopste Selle Royal zadel die ze in het assortiment hadden, fietsbel die telkens losschiet, ringslot zonder ART certificaat etc.).

Desondanks ben ik tevreden, maar perfect is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:35:
[...]

Heb je de wiel wel gecalibreerd voordat je deze plaatste? ik had met mijn nieuwe wiel dat deze niet schakelde, belangrijk is eshifter op asmoer handvast aandraaien maar ook niet te los anders slippen de versnellingen door.

Offtopic, sorry maar kan er eens wat moderatie plaatsvinden? ik wordt zo moe telkens weer die beginners vragen te lezen, een oproep aan een ieder, verdiep je eens in de materie, gebruik anders de zoekfunctie, over alle vragen zijn bijna alle antwoorden te vinden. :O
Ja, alles gemonteerd volgens instructie.
Heb er inmiddels ook al wel wat ervaring mee helaas….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ron_Tweaker schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:45:
Paar weken terug was de kicklock het haasje, want hij ontgrendelde niet meer. Het handmatig proberen terug te trekken van het palletje (als het dan lukt) was de enige manier om de fiets weer rijdend te krijgen zonder alle vervelende signalen en foutmeldingen. Een week a twee verder kreeg ik een nieuwe kicklock toegestuurd, deze moet ik nog steeds monteren.

Maar nu: wilde gisteren de fiets gaan gebruiken en zag dat hij niet aan ging. De Moofer app kon ik niet met de fiets verbinden, ook de VM app niet. Na heel wat gestuntel zag ik een Err melding... ik zag toen niet goed welke dit was, maar het bleek om de Err 16 te gaan. Vanmoof zegt hierbij dat het om de accu connectiviteit gaat. Wat een domper.

Hoeveel issues moeten er volgen? Zoveel maak ik nou ook geen gebruik van de fiets, er staat een kleine 330km op de teller en hij is nog geen jaar oud.

Zal Vanmoof maar weer eens mailen, blij word ik er niet van. Een betrouwbare fiets is het in ieder geval niet.[Afbeelding]
Ik sta nu bij VM ivm deze error code😉

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:21:
[...]

Ja, alles gemonteerd volgens instructie.
Heb er inmiddels ook al wel wat ervaring mee helaas….
Hmm, heb je wel een 2021 achterwiel gekregen? er staat een code op de doos geloof ik.. helaas heb ik mijn doos terug moeten geven. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Bruzski schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Hmm, heb je wel een 2021 achterwiel gekregen? er staat een code op de doos geloof ik.. helaas heb ik mijn doos terug moeten geven. :-(
Zijn er ook uiterlijke kenmerken waar je dat aan herkent? Las eerder iets van een ventiel dat anders zou zijn of een andere band?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:43
Ron_Tweaker schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:17:
Mijn S3 is intussen helemaal dood. Hij reageert nergens meer op en gaat niet meer aan. Ik heb alles per mail intussen aangemeld, ik ben benieuwd wat voor oplossing zij zullen aanbieden.

Persoonlijk ben ik er wel klaar mee. Ik heb medio dit jaar een Veer belt erop gezet en dat rijdt super. Voor de mensen die nog twijfelen: doen.

Zodra de oplossing vanuit VM komt ga ik de bike te koop zetten inclusief de belt. Dus mocht iemand geïnteresseerd zijn let me know.

Ik zit te kijken naar de Cowboy 4 of de Veloretti Electric Ace als vervanger, hopelijk voldoet de nieuwe e-bike dan wel met name in de betrouwbaarheid.
De Veloretti zou ik ook nog even laten, daar loopt het momenteel ook erg rommelig met de opstart van hun eerste elektrische model. Veel problemen die we in het begin bij VanMoof hebben gezien, zien we hier ook terug. Bovendien heeft Veloretti veel minder omvang dan VanMoof en dus minder capaciteit om het op te lossen. Want of je VanMoof nou betrouwbaar is of niet, uiteindelijk kunnen ze je wel altijd helpen met een oplossing.

Zie Veloretti topic hier op Tweakers en internationale Facebookgroep. Wel een kleine nuance en ook ter beeldvorming van de omvang; de VANMOOFing Facebookgroep telt bijna achtduizend leden. De Nederlandse bijna vijfduizend. De Veloretti Electric Bikes groep telt er bijna duizend.

[ Voor 30% gewijzigd door oscarwashere op 09-08-2021 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

lekzzz schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Heb je hem nog aan de praat kunnen krijgen vooraf je naar VM ging? Bij mij doet hij niks meer.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:13

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Je koopt een product dat in de basis al ruim meer dan 100 jaar als prominent vervoersmiddel geldt in de lage landen. De electrische varianten zijn al zo'n 15 jaar in trek. We hebben het niet over een product wat in de basis nog volop in de ontwikkeling staat...dat je allerlei features in je product stopt waarvan je niet weeet of die voldoende betrouwbaar zijn/ voldoende zij uitontwikkeld dat is wat anders.

Nu is er een producent die er met een aantal kekke features zijn producten vermarkt als een soort van Tesla met trappers...maar het blijft welke marketing **** je er ook over heen gooit gewoon een fiets met een hulp motor. Maar bovenal een product waar je minimaal 'gewoon' 2 jaar volledige garantie op hebt. Als je reacties lees dat bezitters van een Vanmoof hun fiets al 3 of meer keren hebben teruggebracht binnen een korte tijd (met het zelfde probleem) dan snap ik niet dat je deze nog wil bezitten. Niets fietsenmakerklier om de hoek of wie dan ook.
Dan zou ik zeggen, geld terug ik ga wel voor een Gazelle, minder 'features' meer betrouwbaarheid.

Nu test ik op dit moment een Vanmoof S3 die al ruim 600km op de teller heeft in minder dan een maand tijd en waar ik of de anderen die er gebruik van maken nog geen enkel echt probleem mee hebben gehad. Dus het kan wel. En een fiets zonder problemen....fietst heerlijk, of het nu een Vanmoof is of een Gazelle :)
Tommie12 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Tja… als die klier je fiets in orde krijgt voor een redelijke prijs en op korte termijn, dan is het toch al beter dan een organisatie die ver weg zit en waar je pas binnnen 2 weken terecht kan.
De fundamentelere vraag die ik heb is of het nieuwe wiel/shifter beter is dan wat je nu hebt. Ze lijken het nog altijd niet in orde te hebben.

Nu ja, als die om de hoek een klier is, ga dan 2 hoeken verder en je vindt wellicht een vriendelijke capabele man die je wel kan helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door litebyte op 09-08-2021 23:13 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ron_Tweaker schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Heb je hem nog aan de praat kunnen krijgen vooraf je naar VM ging? Bij mij doet hij niks meer.
Nee was helemaal dood wat dat betreft. Penslot was ook niet meer eruit te krijgen.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:39
Frostb1te1992 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:31:
Verdorie net mijn achterband lek gereden (fiets net 1,5 week oud) naar het werk toe. Even gekeken en het zijn wel echt hele goedkope banden die VanMoof standaard monteerd, niet bepaald lekbestendig. Schwalbe Marathon Plus lijkt mij een betere keuze om dit in de toekomst te voorkomen.
Inmiddels de banden vervangen voor Schwalbe Marathon E-Plus banden, rijdt ook erg goed en hopelijk nu meer lekbestendig. Inmiddels al richting de 300km in 2 weken op de S3. Ik rij bij droog weer 150km per week, dus dat is een goede betrouwbaarheidstest voor de fiets. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
Mochten er hier mensen het topic volgen die op het punt staan een fiets te bestellen... Code MYFUTURECITYNL geeft de komende 7 dagen gratis verzending. (Wellicht werkt het ook op accessoires, ook weet ik niet of het icm een referal code kan worden gebruikt dat is natuurlijk interessanter maar mag niet gedeeld worden hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Bruzski schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Ik heb de doos nog dus als iemand die eventuele code weet?
Verder ziet alles er exact hetzelfde uit. Er zat nog de ‘oude’ band en ventiel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Ik heb de doos nog dus als iemand die eventuele code weet?
Verder ziet alles er exact hetzelfde uit. Er zat nog de ‘oude’ band en ventiel op.
Tja die oude band heb ik ook dus dat zegt kennelijk ook niets? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Laatst online: 17-09 21:56
Nieuwe commercial van VM 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBjeOehbHwqOqnNYdoBDH7OABng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbBekMQWJh42GYQuBWZKiSlB.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw wiel ontvangen, inderdaad met andere band en ventiel. Inclusief OK post it. Klinkt positief. Binnenkort even een update als hij er onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Chillko schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:43:
[Afbeelding]

Nieuw wiel ontvangen, inderdaad met andere band en ventiel. Inclusief OK post it. Klinkt positief. Binnenkort even een update als hij er onder zit.
OK post it? harde woorden mocht het “niet” OK zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Wow hollywood style reclame.. mooi om te zien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gelikte reclames maken kunnen ze als de beste. De vorige waarin een Maserati? smolt en er een S3 uit herrees was net zo'n mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen789987
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-08-2021
Hallo,

Ik heb vandaag mijn VanMoof S3 binnengekregen. Enthousiast ben ik aan de slag gegaan (lukte allemaal prima), totdat ik mijn telefoon connecte met bluethooth. De S3 blijft elke seconde connecten, en daarna disconnecten. Hierdoor is het downloaden van firmware natuurlijk ook onmogelijk. Alle troubleshooting van VanMoof zelf geprobeerd (bike resetten, telefoon restarten etc) maar niks werkt. Ook via 2 andere telefoons geprobeerd, maar ook daar blijft de bike nooit langer dan 1 seconden verbonden (of niet-verbonden, het is een soort knipperlicht).
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Overigens ben ik wel een rondje gaan fietsen, hij doet het wel gewoon.

Uiteraard ga ik ze morgen bellen, maar als iemand hier een oplossing heeft zou ik die graag horen! Of als het waarschijnlijk is dat de fiets kapot is en ik een nieuwe moet gaan ontvangen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FakeAI
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-06-2024
Jeroen789987 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:25:
Hallo,

Ik heb vandaag mijn VanMoof S3 binnengekregen. Enthousiast ben ik aan de slag gegaan (lukte allemaal prima), totdat ik mijn telefoon connecte met bluethooth. De S3 blijft elke seconde connecten, en daarna disconnecten. Hierdoor is het downloaden van firmware natuurlijk ook onmogelijk. Alle troubleshooting van VanMoof zelf geprobeerd (bike resetten, telefoon restarten etc) maar niks werkt. Ook via 2 andere telefoons geprobeerd, maar ook daar blijft de bike nooit langer dan 1 seconden verbonden (of niet-verbonden, het is een soort knipperlicht).

Uiteraard ga ik ze morgen bellen, maar als iemand hier een oplossing heeft zou ik die graag horen! Of als het waarschijnlijk is dat de fiets kapot is en ik een nieuwe moet gaan ontvangen.

Alvast bedankt!
Al 5x snel de power knop geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Chillko schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:43:
[Afbeelding]

Dát is dus de eerste keer dat er echt een soort van onderscheid zichtbaar is tussen oud en nieuw.
Ben echt benieuwd of dit wiel echt 100% gecontroleerd en goed is, wél naar behoren functioneert en zonder issues is? Laat svp weten! 🙏

[ Voor 3% gewijzigd door Eddy 6 pack op 10-08-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Jeroen789987 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:25:
Hallo,

Alvast bedankt!
Je kunt ze tegenwoordig niet meer bellen. Als je vandaag de mogelijkheid hebt, even via de chat contact opnemen (is ook de primaire contact mogelijkheid momenteel). scheelt weer een dag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autovisie
Net mijn S3 weer opgehaald van de reparatie, inderdaad nieuwe elektronica (nr. 2) en accu (nr. 3). Afspraak voor inname stond op afgelopen maandag, fiets was al sinds 29 juli daar ter plaatste. Had wel een leenfiets S2 in de tussentijd, dat fiets wel anders. Was het al bijna vergeten wat voor verschil in vooral geluid het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Autovisie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:18:
Net mijn S3 weer opgehaald van de reparatie, inderdaad nieuwe elektronica (nr. 2) en accu (nr. 3). Afspraak voor inname stond op afgelopen maandag, fiets was al sinds 29 juli daar ter plaatste. Had wel een leenfiets S2 in de tussentijd, dat fiets wel anders. Was het al bijna vergeten wat voor verschil in vooral geluid het is.
En wat vond je van het schakelen?

De S2 had slechts 2 versnellingen en 'klikt' ook wat anders bij de overgang. Welke denk je nu dat soepeler is? Naast dat ik zelf bij mijn upgrade naar S3 echt wel blij was met 4 ipv 2 versnellingen; we lezen hier natuurlijk veel over de soepelheid ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
oscarwashere schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

En wat vond je van het schakelen?

De S2 had slechts 2 versnellingen en 'klikt' ook wat anders bij de overgang. Welke denk je nu dat soepeler is? Naast dat ik zelf bij mijn upgrade naar S3 echt wel blij was met 4 ipv 2 versnellingen; we lezen hier natuurlijk veel over de soepelheid ervan.
De S3 vind ik soepeler, al schakelt de fiets soms op een wat ongelukkig moment over, moet denk ik gaan spelen met schakelprofiel in de Moofer app.

EDIT: en nu maar zien hoe deze accu zich houdt, kijken of ik in de volgende 1.000km weer minder vaak met pech sta

[ Voor 9% gewijzigd door Autovisie op 11-08-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Intussen 3 dagen verder en nog geen antwoord van VM op mijn dooie S3 :-(

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:51
Autovisie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

De S3 vind ik soepeler, al schakelt de fiets soms op een wat ongelukkig moment over, moet denk ik gaan spelen met schakelprofiel in de Moofer app.

EDIT: en nu maar zien hoe deze accu zich houdt, kijken of ik in de volgende 1.000km weer minder vaak met pech sta
Heb inmiddels mijn gerepareerde s1v2 terug met nieuwe accu. Denk je dat het de moeite waard is om te upgraden naar een S3 ‘21? De verschillen zijn volgens mij

- kicklock
- meer power
- 2 extra versnellingen
- betere remmen
- Find My Device

Denk dat ik er 1100 euro voor krijg op Marktplaats, dus leg ongeveer 800 bij voor een outlet model.

• Frostb1te1992
Nou ik was zo positief, maar inmiddels Error 57 en de fiets doet niets meer, waarschijnlijk een nieuwe smart cardridge nodig. :(

• Tommie12
Frostb1te1992 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:18:
Nou ik was zo positief, maar inmiddels Error 57 en de fiets doet niets meer, waarschijnlijk een nieuwe smart cardridge nodig. :(
En hoe veel km heb je nu al gereden op deze fiets?

• Frostb1te1992
Tommie12 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:29:
[...]

En hoe veel km heb je nu al gereden op deze fiets?
Ik zit op ongeveer 300 kilometer nu. Ik lees dat het een probleem is met de simkaart en dat je deze opnieuw erin kan doen in de smart cartridge. Echter heb je hier wel een speciale torx schroevendraaier van VanMoof voor nodig.. dus ik ben benieuwd naar de oplossing, straks maar eens chatten. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
Gister een blauwe S3 besteld, zou hopelijk over 2-3 weken binnen moeten komen. Lees hier veel negatieve ervaringen maar de ervaringen in mijn omgevingen zijn juist positief, ook een proefrit op de VM van een bekende mogen maken en dat reed toch echt wel heel lekker en daarom besloten het avontuur aan te gaan. Ga hem voor woon werk verkeer gebruiken maar wel op een afstand dat je ook nog met een gewone fiets kan gaan mocht hij het niet doen (12 km enkele reis). Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lekzzz
lekzzz schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Ik heb even twee weken moeten wachten voordat ik de fiets kon brengen. Echter afgelopen maandag om half vier gebracht en zojuist om negen uur weer opgehaald. Nieuwe batterij erin en nieuwe motor kabel. Dit naar aanleiding van error 21 en 16 :)

• Tommie12
Frostb1te1992 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:34:
[...]

Ik zit op ongeveer 300 kilometer nu. Ik lees dat het een probleem is met de simkaart en dat je deze opnieuw erin kan doen in de smart cartridge. Echter heb je hier wel een speciale torx schroevendraaier van VanMoof voor nodig.. dus ik ben benieuwd naar de oplossing, straks maar eens chatten. :|
Ik begrijp dat je nog altijd 'happy' bent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Tommie12 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:30:
[...]

Ik begrijp dat je nog altijd 'happy' bent...
Dat is het vervelende ja.. Het is echt een fantastische fiets, rijdt waanzinnig goed en de elektronica is echt indrukwekkend, maarja voor woon-werk wil je wel betrouwbaarheid, dat is blijkbaar nog niet optimaal helaas.

Update: ik krijg een nieuwe smart cartridge opgestuurd.

[ Voor 7% gewijzigd door Frostb1te1992 op 12-08-2021 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Best gaaf gedaan, zeker als je hem in reverse afspeelt :) https://kapwi.ng/c/4Wl2FFZf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autovisie
peligro2k schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:15:
[...]

Heb inmiddels mijn gerepareerde s1v2 terug met nieuwe accu. Denk je dat het de moeite waard is om te upgraden naar een S3 ‘21? De verschillen zijn volgens mij

- kicklock
- meer power
- 2 extra versnellingen
- betere remmen
- Find My Device

Denk dat ik er 1100 euro voor krijg op Marktplaats, dus leg ongeveer 800 bij voor een outlet model.
Als je een goede te pakken hebt is het een mooie upgrade, ik kan S3 alleen met S2 vergelijken. Voor mijn gebruik in de stad is de kick-lock een waanzinnige vinding, gebruik zelden een extra ketting slot. De remmen zijn ook super, prettig met onberekenbare mensen om je heen, de toeristen weten Amsterdam al weer geruime tijd te vinden en de fietsen verhuur is op gang. En als ik wat verder weg moet is standje 4 lekker vlot rijden. En de keuze voor een normaal rinkelende bel ipv die onderzeeër ping is veiliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Autovisie schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Als je een goede te pakken hebt is het een mooie upgrade, ik kan S3 alleen met S2 vergelijken. Voor mijn gebruik in de stad is de kick-lock een waanzinnige vinding, gebruik zelden een extra ketting slot. De remmen zijn ook super, prettig met onberekenbare mensen om je heen, de toeristen weten Amsterdam al weer geruime tijd te vinden en de fietsen verhuur is op gang. En als ik wat verder weg moet is standje 4 lekker vlot rijden. En de keuze voor een normaal rinkelende bel ipv die onderzeeër ping is veiliger.
Ik zweer bij de stoomboot >:) ! Maar eens hoor, kick-lock is fantastisch, ik moest er wel echt aan wennen om mijn fiets zo open bloot neer te zetten zonder zichtbaar slot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autovisie
dstaals schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:21:
[...]

Ik zweer bij de stoomboot >:) ! Maar eens hoor, kick-lock is fantastisch, ik moest er wel echt aan wennen om mijn fiets zo open bloot neer te zetten zonder zichtbaar slot.
De eerste dagen nam spiergeheugen het over en probeerde ik een niet bestaand ringslot dicht te doen. En aan komen lopen en weg rijden omdat de fiets de app detecteert blijft me "verbazen".

• ZlatanIbracada
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-07 14:55
Een kort vraagje!

Ik ga morgen langs de outlet, weet iemand toevallig hoe groot de doos is? Twijfel namelijk of hij in me achterbak past (met de banken omlaag).

• Joshua1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 20:35
Bartske schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:41:
Gister een blauwe S3 besteld, zou hopelijk over 2-3 weken binnen moeten komen. Lees hier veel negatieve ervaringen maar de ervaringen in mijn omgevingen zijn juist positief, ook een proefrit op de VM van een bekende mogen maken en dat reed toch echt wel heel lekker en daarom besloten het avontuur aan te gaan. Ga hem voor woon werk verkeer gebruiken maar wel op een afstand dat je ook nog met een gewone fiets kan gaan mocht hij het niet doen (12 km enkele reis). Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Mijn ervaring met de S3 is positief, heb nu de fiets bijna 4 weken met 350 km op de teller en ben er erg tevreden mee. Enige probleem was een error 57, maar ik heb het geluk dat ik in de buurt woon van een VanMoof store. Ben er zonder afspraak naar toe gefietst en binnen 5 minuten was het opgelost!

• Frostb1te1992
Joshua1 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Mijn ervaring met de S3 is positief, heb nu de fiets bijna 4 weken met 350 km op de teller en ben er erg tevreden mee. Enige probleem was een error 57, maar ik heb het geluk dat ik in de buurt woon van een VanMoof store. Ben er zonder afspraak naar toe gefietst en binnen 5 minuten was het opgelost!
Wat was de oplossing als ik vragen mag? Ik krijg een nieuwe smart cartridge toegestuurd maar ik kreeg op de chat te horen dat ik in de toekomst wellicht alleen de sim kaart opnieuw erin moet doen. Echter heb ik nu nog niet dat juiste gereedschap..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshua1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 20:35
Frostb1te1992 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:04:
[...]

Wat was de oplossing als ik vragen mag? Ik krijg een nieuwe smart cartridge toegestuurd maar ik kreeg op de chat te horen dat ik in de toekomst wellicht alleen de sim kaart opnieuw erin moet doen. Echter heb ik nu nog niet dat juiste gereedschap..
De oplossing was inderdaad de sim kaart opnieuw erin doen, ik zelf had ook niet de juiste speciale schroevendraaier. Inmiddels wel de juiste schroevendraaier gekocht, dus volgende keer kan ik het zelf :)

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

ZlatanIbracada schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:07:
Een kort vraagje!

Ik ga morgen langs de outlet, weet iemand toevallig hoe groot de doos is? Twijfel namelijk of hij in me achterbak past (met de banken omlaag).
De doos is enorm, ongeveer 90x180x30 cm.

• ZlatanIbracada
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-07 14:55
Fear-factoR schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:01:
[...]

De doos is enorm, ongeveer 90x180x30 cm.
Thanks voor je reactie, ik ga even meten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Giant87
App update 3.14.0 (in combi met firmware 1.71)

- manual shifting
- change assistance while riding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-c4dupKC-S24xfVaflHRq0ih9es=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UN4fDtJYR5lBkSmGJvt8SECZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZ9C4xu3eqtV1w22SMktUi9P-aY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hDESrRiqUAHJCwSF0LryiI9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBB3fnvYybfdHTTR9HE5WVlYLxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M52ETZUJABPGmCsR9zaA9OZD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SO30rNXHXbFOiAcBxUut1jzfDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8lLdwgK3d5bduntNlQ05Cju.jpg?f=fotoalbum_large

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
Giant87 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:16:

- manual shifting
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool update! Changing assistance while riding is erg welkom! En ik vind het intuïtief opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Zeker blij dat je nu ook de ondersteuning kan aanpassen tijdens rijden, dit vond ik voorheen echt wel een nadeel. Op deze manier kan je eenvoudig de ondersteuning wat lager zetten (en dus langzamer gaan) op een druk stuk in de stad, op een smal weggetje, etc. en is het ook makkelijker als je met iemand meefietst. Voor dat laatste zette ik mijn fiets vooraf al langzamer, maar dat is toch onhandig.

Van het handmatig schakelen kan ik het nut niet helemaal begrijpen, behalve als je bergopwaarts gaat fietsen (dan schakelt de fiets soms te laat). Misschien kan grondlegger @quintenadema nog andere voordelen benoemen? En... hoe reageert VanMoof op zoiets dat al langer met jouw app kon? Wetende dat jouw app natuurlijk functies 'ontgrendeld' die wel al in de fiets firmware waren ingebakken, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Joshua1 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:51:
[...]

De oplossing was inderdaad de sim kaart opnieuw erin doen, ik zelf had ook niet de juiste speciale schroevendraaier. Inmiddels wel de juiste schroevendraaier gekocht, dus volgende keer kan ik het zelf :)
Ah top bedankt! Goed om te horen dat het gefixt is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Hmm, ik heb nog BSW 1.6.8, eens kijken of ik deze zo kan updaten, bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
Jan Driebeen schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:16:
[...]

Hmm, ik heb nog BSW 1.6.8, eens kijken of ik deze zo kan updaten, bedankt voor de tip
Ik heb ook BSW 1.6.8 kan geen update vinden in de app store :N

• Jan Driebeen
BikerGLE schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:01:
[...]

Ik heb ook BSW 1.6.8 kan geen update vinden in de app store :N
De app op je mobiel is wel al ge-update naar 3.14.0?
VanMoof stuurt de firmware update in batches, meer info vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
BSW hier ook nog niet omhoog, app wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
Ik zag toevallig in de app store bij de moofer app het volgende staan:

We're hard at work to prepare Moofer for update v3.0.0 which will bring navigation, GPS Ride tracking, weather alerts, global leaderboards, full ES2 support and more. For now, we have some small updates to improve stability. This update includes:

- New designs
- Stranded mode, for if you ever get... stranded
- Lots of bug fixes

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Tweede korte review

Deze week ging ik met de S3 door de 2.000 km grens heen en vind het wel weer eens tijd voor een korte review.
Problemen.
Géén!
Het enige 'kleine' probleem wat ik had, dat de fiets bij iedere nieuwe rit de eerste keer van 2 naar 3 en wanneer net in 4 iets doortrapt (45-90 graden) en soms erbij kraakte is "ineens" zo goed als weg. Ik had hiervoor een nieuw achterwiel aangevraagd en 2x gekregen, maar allebei de wielen waren nog slechter dan ik al had.
Vanmoof wil daarom mijn fiets binnen hebben om hem na te kijken omdat zij vermoeden dat het de eshifter is. Ik denk van niet, want geen problemen tijdens schakelen, maar ná het schakelen als ik al in de versnelling zit.
Maarrr, nadat ik het 2e opgestuurde achterwiel vorige week zaterdag tevergeefs gemonteerd had en de 'oude' weer terug heb gemonteerd, is het probleem voor 99,99% weg. Heel soms nog iets een kleine krak of doortrap, maar niet meer dan bij mijn racefiets met Di2 schakelsysteem (Dat is een electronisch schakelsysteem van Shimano).
Ik vermoed dat door het opnieuw monteren het wiel er nu beter inzit en dat dat geholpen heeft. Al heb ik voor mijn gevoel het wiel er op dezelfde manier en net zo strak in zitten als daarvoor.

Enige wat ik nog wel merk is dat er iets speling op de as komt van het achterwiel. Als ik stilsta en het stuur net 1 hand vastpak en dan de fiets zijwaarts heen en weer beweeg voel je het achterwiel wat los zitten en voel je er speling op. Moet ik binnenkort even oplossen. Aan de kant van de as waar de 2 moeten zitten zit daarvoor een soort plaatje waarmee je de speling afstelt. Nu geen zin om weer de boel los te halen.
Vraagje: hebben meer mensen dit ook al? Schijnt normaal te zijn na verloop van tijd bij dit soort SA naven en is daarom ook af te stellen.

Verder dus nog steeds geen issues, of errorcodes, laadproblemen of wat dan ook. Gelukkig maar, knock on wood!
Accuduur.
Normaal. Ik rijd eigenlijk altijd in stand 4 ondersteuning en kom dan zo'n 55-60 km ver. Raar genoeg maakt het dan niet uit of ik in EU of US stand ben!?
Ondersteuning.
Niet gedoseerd genoeg. Stand 4 is eigenlijk de fijnste stand, een stand lager gaat de ondersteuning zoveel omlaag, dat er wat mij betreft nog wel een stand tussen mag, die tot 22-23 ondersteund ipv gelijk naar 20.
Tweaks.
Na aanschaf heb ik gelijk de banden vervangen, de handvatten, pedalen, ringslot, bagagedrager met snelbinders gemonteerd en een combineert achterlicht/reflector gemonteerd en ben daar nog steeds content mee. Zijn wat mij betreft dingen die al standaard hadden moeten zijn. Vooral de banden, betere anti lek en met reflectie. En veel mooier profiel wat meer bij de VM past n.m.m.
Customer service VM
Heb ze vaak gechat en altijd wel een vriendelijk antwoord, waar je NIET altijd wat aan hebt. Maar mijn ervaring is dat je met geduld en niet te boos worden altijd wel geholpen wordt met wat je nodig hebt, of dat ze aanbieden het voor je op te lossen.
Slotwoord.
Ondanks alle ophef en vaak ridicule problemen die voorbij komen valt het bij mij gelukkig mee. Maar kan me de frustratie heel goed voorstellen als het anders is!
Verder vind ik de prijs/kwaliteit verhouding echt heel goed (ja jullie lezen het goed), echt heel goed, MITS de fiets functioneert zoals beoogd. Ik weet dat ik nu iets gevaarlijks zeg, maar meen het wel. Hier lezen we een hoop problemen, maar er zijn er denk ik genoeg die wél goed fietsen en die überhaupt niet eens van een forum weten met klachten omdat ze die niet ervaren.
€2.000 is niet veel geld voor wat je krijgt. De onderdelen zijn best degelijk, bij mij althans, en de technologie is heel veel verder dan de 'bekende' merken. Vooral de keuze om harder te kunnen wanneer je dat wilt is uniek vind ik. En ook heel handig als je op lange, stille en rustige stukken vaart wilt maken. Ook voor €2.200 is het nog steeds een superdeal vind ik.
De POM ed. is dan weer een total rip-off. 90% van het onderhoud kan je zelf, omdat de techniek echt simpel is.
Zelf verzekeren is ook goedkoper.

Op naar de 3K.

:)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 16:02
Deze week bij de Service Hub in Utrecht geweest om de S3 te proefrijden. Echt een hele fijne fiets.

Ik vind het nog wel vrij prijzig, met de volle peace of mind dekking (diefstal+onderhoud) ben je tegen de 3K kwijt. Een Outlet-fiets aanschaffen klinkt dan aantrekkelijk maar daar kan je geen onderhoud bij afsluiten? Dat schept ook weer niet heel veel vertrouwen eigenlijk.. Als je 2ehands fiets dan kapot gaat ben je de sjaak en moet je dokken? Edit: Correctie, je hebt natuurlijk garantie..

Waar hebben jullie je fiets verzekerd? En volgens mij is het geïntegreerde slot niet gecertificeerd, dus moet er altijd een kettingslot omheen toch?

Daarnaast moet je voor de verzekering/onderhoud een stad kiezen. Heeft dat verder nog gevolgen als ik net buiten Utrecht woon? Ik kan prima vanaf thuis naar de servicehub fietsen, maar heeft het verder geen invloed op wel/niet verzekerd zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door d4v1d op 13-08-2021 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
d4v1d schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:54:
Deze week bij de Service Hub in Utrecht geweest om de S3 te proefrijden. Echt een hele fijne fiets.

Ik vind het nog wel vrij prijzig, met de volle peace of mind dekking (diefstal+onderhoud) ben je tegen de 3K kwijt. Een Outlet-fiets aanschaffen klinkt dan aantrekkelijk maar daar kan je geen onderhoud bij afsluiten? Dat schept ook weer niet heel veel vertrouwen eigenlijk.. Als je 2ehands fiets dan kapot gaat ben je de sjaak en moet je dokken?

Waar hebben jullie je fiets verzekerd? En volgens mij is het geïntegreerde slot niet gecertificeerd, dus moet er altijd een kettingslot omheen toch?

Daarnaast moet je voor de verzekering/onderhoud een stad kiezen. Heeft dat verder nog gevolgen als ik net buiten Utrecht woon? Ik kan prima vanaf thuis naar de servicehub fietsen, maar heeft het verder geen invloed op wel/niet verzekerd zijn?
Volgens mij ben je beter af met regulier onderhoud bij de fietsenmaker want je hebt gewoon 3 jaar garantie dus als er iets stuk gaat wordt het door van Moof alsnog kosteloos gerepareerd of ze sturen je een vervangend onderdeel waarmee je ook naar je eigen fietsenmaker kan en de kosten door VM krijgt vergoed. Volgens mij kun je die kosten beter in je zak steken. Ook de diefstalverzekering kun je beter bij bv Allianz afsluiten daar betaal je ~130 euro voor 3 jaar voor schade en diefstal en krijg je gewoon je aankoopbedrag terug. Bij van Moof moet je ze 2 weken de tijd geven hem te zoeken dan krijg je hem het (hopelijk in goede staat) terug of je krijgt een fiets naar waarde (dus geen nieuwe) terug.

Succes met je aankoop 8)

Edit: Allianz accepteert ook diefstal wanneer je het kickslot hebt gebruikt. ANWB is ook een optie maar daar moet je volgens mij een grote sticker op je fiets zichtbaar plakken.

Veel plezier oOo

[ Voor 5% gewijzigd door Chillko op 13-08-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 16:02
Chillko schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

Volgens mij ben je beter af met regulier onderhoud bij de fietsenmaker want je hebt gewoon 3 jaar garantie dus als er iets stuk gaat wordt het door van Moof alsnog kosteloos gerepareerd of ze sturen je een vervangend onderdeel waarmee je ook naar je eigen fietsenmaker kan en de kosten door VM krijgt vergoed. Volgens mij kun je die kosten beter in je zak steken. Ook de diefstalverzekering kun je beter bij bv Allianz afsluiten daar betaal je ~130 euro voor 3 jaar voor schade en diefstal en krijg je gewoon je aankoopbedrag terug. Bij van Moof moet je ze 2 weken de tijd geven hem te zoeken dan krijg je hem het (hopelijk in goede staat) terug of je krijgt een fiets naar waarde (dus geen nieuwe) terug.

Succes met je aankoop 8)
Dankje voor je antwoord.

Als ik hem elders verzeker, heb ik dan wel zelf de mogelijkheid om de locatie van de fiets te zien (zolang deze bereik heeft...) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
d4v1d schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Dankje voor je antwoord.

Als ik hem elders verzeker, heb ik dan wel zelf de mogelijkheid om de locatie van de fiets te zien (zolang deze bereik heeft...) ?
Ja zeker je kunt gewoon gebruik maken van de Apple findmy functionaliteit (vanaf dit najaar ook voor Android) (een Outlet fiets heeft dit niet per definitie) en de app geeft de laatste locatie aan. Maar Allianz heeft geen hippe bike hunters, wel een dikke portemonnee om je gewoon je geld terug te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
Bartske schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:41:
Gaat meteen al lekker, vandaag zijn de accesoires al binnen gekomen (bagagedrager + grote fietstas), maar ze hebben alles dubbel op gestuurd... Zal wel even contact opnemen met de klantenservice hoe verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87

- manual shifting
Kleine update, vandaag na verbinden met de fiets zijn de opties opeens niet meer zichtbaar in de app. Nog steeds versie 3.14.0 alleen (8) ipv 3.14.0 (13) lijkt het.
Denk dat er een test loopt ofzo.

Maar het komt er sowieso snel aan.
Pagina: 1 ... 93 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.